Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA H 1,4 i. 16V - EASYTRONIC MJENJAČ - KVAR ?

Datum objave: 25.09.2017 17:05:01
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine, Vlasnik sam Astre H iz 2007 godine 1.4 66kw sa easytronic mjenjačem.Vozilo je prošlo 220.000 km i redovito je održavano. Jučer mi se na display-u pojavila greška s oznakom "F". Pošto nisam mogao pokrenuti vozilo odšlepano je ovlašteni auto Opelov servis. Nakon kompjuterske dijagnostike rekli su mi da je otišao sklop mjenjača (s elektronikom), ali da moraju prvo skinuti kompletan sklop dijagnosticirati kvar i predložiti konačno riješenje. Na moje pitanje prema njima koja su moguća riješenja, odgovorili su mi da je to ugradnja novog sklopa koji bi koštao cca. između 10.000 i 13.000 kn, ili ako bude moguće reparacija postojećeg gdje bi cijena tog zahvata bila između 3.000 i 5.000 kn. Pošto je auto staro već skoro 11 godina i s tom kilometražom mislim da mi je prva opcija neprihvatljiva. Čitajući malo po internetu iznesene probleme koji su vezani za ovu problematiku , pročitao sam mogućnost da se ovaj mjenjač preradi na normalni mehanički mijenjač. Zato Vas molim kao iskusnog stručnjaka za savjet, da li radti reparaciju easytronica ili prebaciti na mehaniku i da li je to opće financijski isplativo. Naglašavam da je automobil redovno održavan i što se tiče voznih svojstava ja do sada nisam imao ozbiljnih problema s tim vozilom, da pače u zadnjih 25 godina promjenio sam 4 Opela (Vectra A, Vectra B, Zafira i sada Astra H)i ovo mi je prvi ozbiljniji kvar. s poštovanjem, Dinko Perković dipl.ing.

ODGOVOR:

Ovakvi kvarovi se često događaju na mjenjačima EASYTRONIC. Logično je da se najprije jednoznačno defektira kvar a onda da se obavi potreban popravak. Mehanika ovoga mjenjača je potpuno ista kao kod klasičnog manuelnog mjenjača osim što je izbačena pedala spojke imehanizam za šaltanje brzina. Umjesto toga dograđena je automatika s kompjutorom koja obavlja automatsko šaltanje brzina. U ovom slučaju treba obaviti popravak sklopa ( dijela ) koji je neispravan i tako opet imate originalno rješenje.  Prelazak na manuelni mjenjač bi bio skuplji i mnogi detalji ne bi odgovarali ni estetski ni funkcionalno . Pokušajte doći do saznanja u servisu da točno defektiraju kvar i da Vam navedu troškove popravka. Moram reči da je popravak automatskog mjenjača uvijek vrlo skup , naroćito ako u vozilu imate hidraulični DSG mjenjač ( tada bi popravak bio oko 3.000 eura ) . Popravak Easytronic mjenjača je uvijek puno jeftiniji . Ako Vam je cijena popravka u spomenutom servisu neprihvatljiva, možete popravak obaviti u nekom od samostalnih servisa koji se time bave. Najčešći kvarovi  Easytronic mjenjača su pojedini dijelovi : elektromotor pumpe, hidraulična pumpa, električna instalacija, pojedini konektori ( pad napona ), istrošenje lamele, senzori položaja komande za šaltanje, upravljački kompjutor mjenjača.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,4 i. QUATTRO - DIFERENCIJAL ?

Datum objave: 21.09.2017 10:47:37
Slika
PITANJE:

Postovani, Kao prvo zelim vam zahvaliti jer citajuci vase savjete dista si pomognem u otklanjanju kvarova,(mladi sam mehanicar) Imam pitanje za vas,naime..audi a6 c5 2.4 quattro,primjetio sam cudan zvuk iz diferencijala,ne uvijek ,samo na krivinama i na manjim obrtajima u npr 3-4 brzini,pitanje je jel se moguce da je bez ulja ,jer ne vidim nigdje da se moze nasuti, Zahvaljivam

ODGOVOR:

Ako ste mehaničar onda vam je najjedenostavnije obaviti kontrolu nivoa ulja u diferencijalu.. Ako je nešto sumnjivo možete ispustiti ulje u čistu posudu i vidjeti ima li u ulju metačnih strugotina i možete ocijeniti kvalitetu ulja. U zadnji diferencijal ide 1,5 l ulja. Zvuk koji čujete može stvarati ležaj kotača ili bočni ležaj diferencijala. Zato morate biti oprezni kod defektaže.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 270 CDI - POVEČALA SE POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 17.09.2017 15:27:48
Slika
PITANJE:

Poštovani, svaka čast na Vašem trudu za pomoć drugima ljudima. Imam jedno pitanje, na vozilu w211 e270 cdi imam 370000 km i sada mi se prvi puta javila poruka da trebam nadoliti 1 litru ulja. Automobilu svakih 10000 km mjenjam ulje i sve filtere, prije 5000 km je radjen veliki servis mjenjan je lanac vodena pumpa sve gumice i semerinzi, uredjivana glava. I sada mi je vozilo nakon tih 5000 km javilo da moram naliti litru ulja, malo me zabrinula ta poruka, imate li ideju sto bi moglo biti? Ulje u vozilo ide uvijek isto Castrol 5w40 i kupuju se svi mahle filteri, lanac je INNa znaci gledam da su uvijek kvalitetni dijelovi. Unaprijed hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće je da je na potrošnju ulja utjecalo baš to što ste radili na motoru odnosno glavi motora. Prije je kompresija motora bila slabija jer su bile istrošene vodilice ventila, ventili i sicevi ventila. Sada sve to bolje brtvi i veliki dio kompresije može prolaziti kroz klipne prstenove u karter. U karteru se stvara povećani tlak zbog kojega je povečana količina uljnih para koja ide u usisnu granu i clindre. U cilindrima zajedno s dizel gorivom izgara i u vidu ispušnih plinova izlazi iz motora. Provjerite još jednom potrošnju  ulja i javite se ponovo. Bolje bi bilo da to sve skupa prokomentiramo telefonom ( 060/6060-44 ) .

na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY 2,0 DITD - ISKAČE IZ TREĆE BRZINE ?

Datum objave: 16.09.2017 12:43:59
Slika
PITANJE:

Postovani imam mazdu premacy 2.0d,2002g,74kw imam 250000km,problem je iskace mjenjac iz 3 brzine,sta bi moglo bit i dali bi popravak toga bio skup.hvala.poz

ODGOVOR:

Popravak ne bi bio skup ako je uzrok na polugama za šaltanje brzina ( istrošenje ) . Ako je uzrok istrošenje u samom mjenjaču onda popravak može biti skup. Prvi korak je točna defektaža gdje je kvar izvan mjenjača ili u mjenjaču.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,4 i. 16V - POČELA JE NEMIRNO RADITI ?

Datum objave: 07.09.2017 11:31:41
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Astru G iz 2007 1.4 16v twinport i u zadnjih nekoliko dana mi je počela nemirno raditi pri nižim okretajima i naglom oduzimanju gasa. Nema mirnog smanjenja okretaja nego nekoliko trzaja i onda smanjuje okretaje i gas kako treba. Ista situacija je i kada prebacujem brzine pogotovo niže auto jako nemirno prolazi proces šaltanja. Uz sve to nisam primjetio gubitak prijašnjih performansi vožnje. Napomena auto je napravio 140000 km i još nisam mijenjao lanac motora. Molm Vas zabsavjet što pregledati i popravljati ili mijenjati. Unaprijed zahvaljujem Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Iako vozilo ima 140.000 km ne mora nužno uzrok prekidanja biti razvodni lanac. Isti se može pregledati i utvrditi da li je istrošen-rastegnut ili nije. Drugi mogući uzroci su ; nečisti injektori, filteri, nečist rezervoar, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, aktuator minimuma, zaklopka snage, zaklopke u usisnom kolektoru, EGR ventil, senzor  radilice, propuštanje na ventilima, električna instalacija, probijanje visokog napona , bobina, svjećice, mehnaičko stanje motora, ECU centrala. Moj savjet je da najprije napravite dijagnostiku a zatim da obavite potreban popravak.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D - MOTOR PONEKAD IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 29.08.2017 13:33:59
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, Imam Toyotu Avensis iz 2004 godine D-4D, 2000 cm3,85kw(250000km). Na autu se često događa da ide u takozvani safe mode i na ekranu se javlja greška motora. Auto u tom režimu radi na pola snage. Kompjuterka dijagnostika pokazuje grešku P0488/greška EGR ventila/. Kad se motor izgasi i malo pričeka, ponovno upali signalizacija greške na ekranu ostane i auto ide normalno kao da mu ništa nije. Ne trese, nema čađe i sličnih nepravilnosti. Nakon dan dva nestane i greška sa ekrana. Nakon dan dva ponovno se pojavi greška na ekranu i auto ide u safe mode. Auto ponovno ide smanjenom snagom, ne trza i ne dimi ali te se pojave izmjrnjuju iz dana u dan. Promijenio sam egr ventil ali problem nije riješen. Možete li dati neki savjet ili prema broju greške reći o čemu se radi. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Šifra greške P0488 se odnosi stvarno na rad EGR ventila. Neispravno može biti ; konektor EGR ventila, električna instalacija EGR ventila, konektor na ECU centrali ( samo pinovi sa kojih ide struja do EGR ventila ), začepljenje na usisnoj grani, sam EGR ventil, ECU centrala. Vi ste zamijenili EGR ventil i pretpostavlja se da je on ispravan. Sada preostaje da provjerite i ostalo , ovo što sam naveo. Osim ovoga uzroci mogu biti i neki drugi a prije svega, senzor tlaka turbine, sustav za regulaciju turbine.Ostali netipični uzroci.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i. 16V - ZAŠTO MI SE GASI MOTOR ?

Datum objave: 25.08.2017 15:16:46
Slika
PITANJE:

Pozdrav majstore Meic.. evo moze jedno pitanje.. Vozim opel astru 1.6 16W 2001g.. problem je to sto mi se pocelo desavati,da mi se auto gasi u voznji pri saltanju vece brzine u manju.. I vecinom se to desava pri voznji priko 100 km na sat,i kad smanjivam brzinu,saltam u manju ona se gasi.. i kad se ugasi dva tri put moram zaverglati, i opet upali i normalno vozi.. I onda naravno opet isto.. Probao sam ici kod dosta njih,svak ima svoju pricu ali nitko da napravi nesto.. pa eto vase misljenje sto bi moglo biti.. hvala vam

ODGOVOR:

Najprije treba reči da se kvar defektira neposredno na vozilu jer se tada mogu ispitivati pojedini dijelovi i sklopovi.  Neznanje Vaših servisa ne bih komentirao. Ispitati treba slijedeće ; mehanički sustav motora, propuštanje na ventilima, kompresiju, propuštanje na usisnom kolektoru, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, senzor temperature zraka, senzor položaja zaklopke snage, zaklopku snage, tlak goriva, EGR ventil, lambda sondu, mjerač mase zraka, injektore, električnu instalaciju motora, EVAP ventil rezervoara, bobinu, probijanje visokog napona, ECU centralu. kada se obavi ispitivanje svi navedenih dijelova onda se sigurno može otkriti kvar. Samim nagađanjem ŠTO BI MOGLO BITI ne postiže se nikakav rezultat.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA1,9 TDI CR - PRIMJETIO SAM NEKE NEISPRAVNOSTI ?

Datum objave: 22.08.2017 10:49:01
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću, molim Vaše mišljenje. Vozim Škodu Octaviu 2010. 1.9.TDI, 105KS, nije karambolirana. Imam problem s njom, pri brzini između 120 i 130km/h lagano vibrira volan. Ne vuče u stranu niti dere gume. Zamjenjen je set kvačila Seleni na vilicama, nosači motora, amortizeri preko 70% ispravnosti, kugle i krajnici ispravni. Kada dođe na 140km/h, volan totalno miruje. Drugi problem je kada motor vrti 2800-3000 obrtaja, čuje se dosta rezonantni zvuk, a kada pređe 3000, taj zvuk nestaje. Isto tako, kada je palim toplu, u trenutku paljenja motor frkne slično kao kad je auspuh šupalj. Lonci i cijevi su čitavi. Molio bih za Vaše mišljenje o tome. Zahvaljujem na Vašem odgovoru,lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Vibracije volana uvijek nastaju zbog debalansa na dijelovima ili sklopovima koji se nalaze u rotirajučem gibanju. Najčešči uzroci su ; gume, felge, dosjedi između felgi i glavčina kotača, glavčine kotača, ležajevi glavčina i u pojedinim slučajevima amortizeri i aksijalni ležajevi prednjih amortizera. Rezonantni zvukmože stvarati turbina a mogući uzroci su ; istrošenja na ležajevima turnine, propuštanje zraka na tlačnoj strani turbine, strujanje zraka kroz usisni kolektor. Zvuk koji čujete prilikom turbine može stvarati elektropokretač a uzrok je pogonski zupčanik elektropokretača ili dotrajalost dijelova za uključivanje elektropokretača. U ovom slučaju pomaže servis elektropokretača koji se inače radi svakih 100.000 km.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - MOTOR LUPA PRILIKOM PALJENJA ?

Datum objave: 06.08.2017 23:00:55
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Golf V 1.9 tdi, 66kw, 2006. godište, prešao oko 187tkm. Prije 1,5 godine u CIAK-u sam mijenjao zamašnjak (ugrađen dvomaseni Sachsov) nakon što je postojeći počeo jako lupati. Međutim, uz probleme sa zamašnjakom pojavili su se problemi kod paljenja i to takvi da se prilikom "toplog" paljenja - dakle nakon dugih/autoput ili kraćih/gradskih vožnji - čuje zvuk motora koji se strese. To je bilo relativno rijetko i nije me toliko smetalo. Isto sam već bio prijavio na redovnom servisu u CIAK-u prošlo ljeto i tada su rekli da bi trebalo očistiti alnaser što su i napravili. Međutim, problem nije nestao i na red. servisu ove godine zamolio sam ih za trajnije rješenje. Zamijenili su alnaser, ja sam stari ponio kući...i tada kreću novi problemi. Ovo s paljenjem kad je motor topao se drastično pogoršalo - postalo je učestalije. Trešnja kod paljenja postala takva da izgleda kao potres izpod haube i iskreno ne da vam se sjesti u takav auto. Kad je motor hladan isto se ne pojavljuje i auto upali kao od šale! Bio sam malo zbunjen i otišao do CIAK Šibenik. Serviser po zvuku motora zaključi da je jedna dizna otišla, treba je brtviti itd. Nakon toga ipak odem u ovlašteni VW servis i tamo mi otkriju kvar bregaste osovine (izlizana skoro 5 mm na jednom dijelu; ovo je valjda čuo serviser u Šibeniku), savjetuju mi i da repariram original alnaser i vratim ga jer ovaj koji je sad ugrađen nije odgovarajući. Iskreno, sve to mi je malo zbunjujuće i kao da svi nešto nagađaju, a naši novci za popravke samo cure. Smatrate li da je interakcija alnaser i zamašnjak izvor problema? Sigurno ću reklamirati sve radove koji su napravljeni prilikom ugradnje alnasera u nadi da će to nešto pomoći. Hvala unaprijed na odgovoru.cv

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu tu postoje nekoliko detalja koje treba razjasniti a to su ; paljenje  motora kada je topli, stanje elektropokretača, stanje bregaste osovine. U vezi bregaste osovine treba odmah reči da se istrošenost brijega ili brijegova može utvrditi jedino kada se skine poklopac motora i zato se može vjerovati da na bregastoj osovini postoji istrošenje kako su Vam rekli u VW servisu. Takvu bregastu osovinu treba odmah zamijeniti. Uzroci vibracija ( trešnje ) motora mogu biti ; akumulator, elektropokretač, dvomaseni zamašnjak, veliki pad napona prilikom startanja motora, ostali netipični uzroci. Uz sve navedeno treba obaviti svakako i kontrolu diza  zbog mogućeg velikog odstupanja u količini goriva na pojedinim dizama. Ujedno se treba provjeriti i kompresija motora. Sve navedeno treba raditi u servisu koji ima kvalitetu i reputaciju . U takvom servisu če vam isporučiti ispravno vozilo i dati garanciju na obavljene radove.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 250 D - GRIJE SE MOTOR ?

Datum objave: 01.08.2017 22:10:19
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, vlasnik sam Mercedesa w124 250D 1987g. 280.000km bez klime. Imam problem kod hlađenja motora, u zimskim mjesecima je sve u redu, ali u ljetnim kada je vani vruće i kada se vozim u koloni mic po mic ili na nekoj dužoj uzbrdici onda mi digne temperaturu motora preko crtice koja se nalazi između 80C° i 120C°. Jednom sam i grijanje palio u kabini da skinem temperaturu motora (bilo je to skoro kobno za mene). vodena pumpa je promjenjena na 200.000km zbog sudara koji sam tada imao te stavio novu pumpu, promjenio i visko ventilatora ali sam stavio rabljeni visko, hladnjak je na jednom djelu lemljen (krpan).sad ne znam u čemu je problem da li u visku i kako da znam da li je on u krivu ili hladnjak. Unaprijed hvala i lijepi pozdrav.

ODGOVOR:

U sve što sumnjate treba ispitati. Hladnjak se ispita tako da se isti skine i kroz njega mora biti odličan protok vode, hladnjak po potrebi treba očistiti ( oprati i izvana ), termostat treba skinuti i ispitati, Visko spojka se ispituje tako da se motor zagrijava na mjestu ( treba držati broj okretaja motora oko 2.000 o/min ) i tada kada temperatura motora postane veća od 90°C ukopča se visko spojka ( u to momentu promijeni se zvuk ventilatora  ) . Isto tako treba ispitati i indikator temperature i ispravnost električne instalacije. Moguće je da indikator daje krive podatke instrumentu za temperaturu. Zato je kontrolu stvarne temperature motora najbolje raditi u vožnji a mjerenje treba raditi s profesionalnim instrumentom za temperaturu .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 308 1,4 VTi - TREBA LI MIJENJATI KLIPOVE ?

Datum objave: 25.07.2017 13:46:28
Slika
PITANJE:

MPoštovani, imam Peugeot 308 2008 god. 1.4 vti. Prešao je oko 230000 km.Auto troši ulje i dimi dosta. Dijagnoza je da motor nije u fazi i vjerovatno treba zamijeniti gumice na ventilima a vjerovatno i karike.Kolika je vjerovatnost da treba mijenjati i klipove pošto imam ponudu za 5000kn napraviti polu generalku. I po vašem mišljenju, isplati li se to. Napominjem da autovozi, ponekad izgubi snagu. Lp

ODGOVOR:

Klipovi se mijenjaju kada je istrošenje cilindara veće od dozvoljenog. U tom slučaju ne pomaže samo zamjena klipova nego se radi i strojna obrada bloka motora. To se zove generalni popravak. Istrošenje cilindara se može izmjeriti kada se demontira glava motora. Moja struka je strojarstvo tako da se ne bavim nekim procjenama vjerojatnosti . U ovom slučaju je sve jednostavnoa a to je da se glava motora mora skinuti . Tada nije teško obaviti mjerenje istrošenja cilindara. Moguće je da su istrošenja cilindara minimalna i tada ne treba mijenjati klipove. Isto tako jemoguće da su istrošenja veća od dozvoljenih i tada treba raditi strojnu obradu bloka motora i ugraditi nove klipove odgovarajuće veličine.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 308 1,6 i. THP, MOTOR JE IZGUBIO SNAGU ?

Datum objave: 22.07.2017 13:23:15
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam P 308, 1,6 THP 150, Premium, 2008 godina, 88.000.km. Prije tjedan dan počeo je gubiti snagu, kao da se guši. Bio sam u servisu Soprano u Zagrebu, gdje priključkom na računalo nisu pronašli grešku.Preporučili su servis Pinjušić. Bio sam u servisu Pinjušić, gdje su ustanovili da je turbina u redu, ali nema ulaznog tlaka. Nakon toga otišao sam u TM Vozila. nakon priključka na računalo dali su 2 ponude: 1. ponuda da treba zamjeniti visokotlačnu pumpu i cijev goriva. 2.ponuda: treba zamjeniti , lanac,vodilice lanca, lančanik na razvodu i bregastoj osovini,zatezač razvoda, klizač razvoda, cijev turbine, poklopac ventila,sviječice . Automobil sam bez popravka podigao sa servisa jer idem na godišni. Dali imate svoje mišljenje o slučaju? Ako je Visokotlačna pumpa razlog kvara, dali je potrebno raditi radove iz druge ponude?. S osobitim štovanjem Damir Šplajt 091-2704986 damir.splajt@vip.hr

ODGOVOR:

Svaki servis mora točno obaviti dijagnostiku kvara jer ako to ne napravi točno i jednoznačno , tada neće postići uspijeh ( kvar će i dalje ostati i tada ne bi smijeli naplatiti ni svoj rad ni ugrađene dijelove ). Kada servis otkloni kvar Vi dobivate ispravno vozilo i garanciju na ugrađene dijelove i obavljene radove. Vaš prvi korak je da se odlučite za servis u kojega imate povjerenje i da s njime dogovorite sve detalje ( plačanje, garancija ). Ako je uzrok kvara visokotlačna pumpa treba istu zamijeniti a nakon toga opet utvrditi da li je sve u redu i da li su potrebni još neki radovi ( obavljanje popravka korak po korak ) .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,4 i. - PROBLEMI NAKON ZAMJENE ULJA U AUTOMATSKOM MJENJAČU

Datum objave: 20.07.2017 10:20:32
Slika
PITANJE:

Poštovani, Vozim AUDI A6 C5 2.4 v6 2002 godište, Mijenjao sam ulje u getribi (automatska getriba), te mi se nedugo nakon toga počeo javljati problem oko kilometar sata. Naime, kazaljka mjerača brzine je počela divljati, tokom tog divljanja osjetim promjene na volanu u obliku uključenja i isključenja servo opcije. Kada se kazaljka u vožnji spusti na nulu, tj.otkaže, volan se ukruti kao da se servo isključio. Drugi problem je u vezi žmigavaca, tj. pokazivača smjera. Kada ih palim zasebno preko ručice rade svi normalno, ali kada upalim sva četiri ne radi mi desna strana, a to mi se dešava i kada otključajem ili zaključajem automobil. Molio bih vas za mišljenje. Unaprijed zahvaljujem. Lp.

ODGOVOR:

Najprije treba reči da postoje dva tipa automatskog mjenjača jedan je klasični hidraulični i u njega ide ulje G 052 162 . Drugi automatski mjenjač je CVT i u njega ide ulje G 052 180. Pitanje je kakvo ulje ste Vi stavili u automatski mjenjač i da li ste zamjenu ulja obavili po propisanom postupku. Kazaljka brzinomjera nema neke povezanosti s uljem i umjenjaču , uzrok može biti električna instalacija ili senzor brzine vozila koji se nalazi na kućištu diferencijala.U vezi problema sa paljenjem sva četiti žmigavca moguće neispravnosti su automat žmigavaca , pojedini kontakti, padovi napona na pojedinim žaruljama žmigavaca , električna instalacija, BSI računalo komforne elektronike.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 2,0 DTI - VIBRACIJE VOZILA ?

Datum objave: 15.07.2017 11:23:51
Slika
PITANJE:

zamolio bih vas da mi pomognete ,jer imam problem u tome sto kada dam gas na svom auto ( Opel Zafira )dolazi do vibracij odnosno pocinje vidno tresti . Zamijenio sam duzu poluosovinu ali tu nije problem , sad vidim da imam malo lufta u mjenjacu gdje poluosovina ulazi ali neznam dali je to u pitanju ili nesto drugo jer bi zelio da idem na duzi put ali se ne usudim u ovakovom stanju - unaprijed se zahvaljujem , lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Ako postoje vibracije na vozilu nije dobro da idete na put dok to ne riješite. Njabolje bi bilo da spomenute vibracije riješite u dobrom serviu , na taj način ćete dobiti ispravno vozilo i garanciju na ugrađene dijelove i obavljene radove. Moguće neispravnosti su ; unutrašnji zglob desne poluosovine, diferencijal, glavčina kotača , dosjed felge na glavčinu, felga, guma, ostali netipični uzroci. Najskuplje bi bilo da Vam se kvar dogodi daleko od Vaše kuće ili grada.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA VERSO 2,2 D-4D - DA LI TREBA MIJENJATI LANAC ?

Datum objave: 30.06.2017 21:05:08
Slika
PITANJE:

Poštovani, Toyota Corolla Verso 2007 diesel 2,2 4D..upalila se lampica TRC OFF, VSC i znak od motora..auto je odjednom bilo u "safe modu"..ne možeš voziti preko 60 km/h..Posuda za vodu je bila poluprazna...onako gledajući skužili smo da je rječ o pumpi za vodu...mehaničar je rekao da može biti i glava motora...ulio je nekakvu tekućinu i zaključio da je glava motora i rekao je da kad već radimo to da bi mogli promjeniti i lanac a upravo lanac je najveća stavka u tome svemu. Auto je prešlo 180.000 km redovno je sve mjenjano. Najviše me mući dali moramo mjenjati i lanac?

ODGOVOR:

Zamjena lanca je vrlo složena ( nije jednostavna jer se otvara motor ) . Sada je prilika da se zamijeni lanac jer je to usputna radnja. Vi ste vllasnik vozila i možete navedeni lanac zamijeniti ili ostaviti stari lanac. Možete jedino pitati mehaničara da li je stari lanac jako istrošen ili rastegnut. Ako vjerujete u stručnost i dobre namjere spomenutog automehaničara onda poslušajte njegov savjet . Ako postoji bilo kakva sumnja , zatražite mišljenje u drugom servisu.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 1,8 i. - MOTOR SE GASI I LOŠE RADI ?

Datum objave: 28.06.2017 11:26:01
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, vlasnik sam Mazde 626 1997. god. 1,8 benz-plin sa sljedećim problemom: auto se povremeno ugasi u vožnji, nekad uz prethodno trzanje, nekad odmah(kao da je netko ugasio motor). Nakon toga jako teško upali. U leru radi uredno bez oscilacija, i može tako raditi satima, međutim, čim se naglo doda gas-ugasi se. Kad se gas dodaje lagano, trokira do nekih 3000 okretaja i onda radi normalno. Ista mi se stvar događala i tokom vožnje pri stajanju na STOP-u ili na semaforu. Problem se dešava i na benzinu i na plinu, iako moram napomenuti da na benzinu radi mrvicu bolje. Što mi je činiti, odakle da počnem? Unaprijed zahvaljujem! Lijep pozdrav!

ODGOVOR:

Za Vas je najbolje , najkvalitenije i najjeftinije da najprije napravite dijagnostiku motora i to u dobrom servisu. Ako bih sada navodio moguće neispravnosti opet ne bi znali kako to riješiti. Moguće neispravnosti su ; senzor radilice, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor zaklopke snage, regulator tlaka goriva,  injektori, niski tlak goriva, probijanje visokog napona, bobina, električna instalacija, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora. Kada se napravi dijagnostika motora onda možete točno znati koje su neispravnosti i kolika će biti cijena popravka. Nakon obavljenog popravka imati ćete garanciju na ugrađene dijelove i obavljene radove. Naravno Vi možete tražiti i amatersko rješenje , međutim to Vam može biti puno skuplje i nekvalitetnije.

na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI COLT 1,3 i. - PROBLEMI S MOTOROM ?

Datum objave: 26.06.2017 13:48:16
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim Mitsubishi Colt, 1.3 iz 2004.g. Auto ima ugrađen plin,uredno servisiran. Dešava se sljedeće: kad je motor hladan, auto pali bez problema, no kad je zagrijan, kad upalim auto, stavlja motor u safe mode, a u zadnje vrijeme, kad upalim auto na zagrijan motor, on se trza, i zatim ugasi. jedino što sam primjetio da pomaže je da otvorim i zatvorim haubu, i zatim ponovo upalim auto. u većini slučajeva to riješi problem i ugasi se safe mode,ali lampica od motora ostane svijetliti. auto inače normalno vozi i nema nikakvih problema osim tih prilikom paljenja na zagrijan motor. To se dešava i kad isključim plin i vozim se isključivo na benzin. Molim vas da mi date ideju što bi to moglo biti jer dosad tri majstora nisu uspjeli naći i riješiti problem. Unaprijed hvala i lijepi pozdrav.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su ; električna instalacija, ploča s osiguračima i relejima, pojedini konektori  ( loši kontakti i pad napona na konektorima ), relej dobavne pumpe, pojedini senzori motora i sl. Dijagnostiku i iznalaženje kvara treba raditi kada motor ne može upaliti . Isto tako treba raditi pojedinačno ispitivanje pojedinih dijelova i sklopova. Na taj način se može sigurno otkriti kvar/kvarovi i obaviti potreban popravak ili zamjenu neispravnih dijelova.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDDI - NEMA SNAGE ?

Datum objave: 22.06.2017 13:39:32
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam focusa 1.8 di 90 hp, 2000 godište i kada je motor hladan nakon cca 1-1,5 km, upali se lampica za grijače i auto više ne prima gas. Nakon što auto ugasim i ponovo upalim sve radi normalno. Bio sam na diagnostici i ne pokazuje nikakvu grešku. Molim Vas za savjet. Hvala.

ODGOVOR:

Dijagnostika koju ste radili ne znači ništa jer i dalje ne znate što je neispravno. Moguće neispravnosti su : senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, EGR ventil, mjerač mase zraka, ostali netipični uzroci. U svakom slučaju kvar se može otkriti u svakom boljem servisu.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i. 16V - NEMIRNO RADI, TEŽE PALI ?

Datum objave: 15.05.2017 11:31:05
Slika
PITANJE:

Pozdrav, Imam Renault Clio Storia 1.2 16v, 69700km, prije par godina sam imao problema sa paljenjem, promijenio sam zadnju lambda sondu, nakon toga sam mijenjao svjećice, ulje antifriz tj mali servis. Problemi su počeli opet iznova, uvijek poruka P0303, onda sam promijenio bobinu i svjećice i kablove. Dvije godine je sve radilo savršeno, sada opet ista poruka. Nisam radio ništa na autu od tada tako da ne mogu reći u kakvom su stanju kablovi. Problem je prvi start kad je auto hladan, tada nemirno radi, onda se podigne čok na 1500okretaja otprilike, motor se umiri i onda sve radi normalno. Jednako i jednoliko vuče, no jednu stvar sam primjetio, kada se podigne temperatura motora na 4 zareza (što je uobičajeno) i kada malo oštrije vozim vjerojatno se upali ventilator rashladne tekućine i tada temperatura padne na 2 zareza, rekao bih kao da pothladi motor. To se nije prije nikada događalo. Jedan kolega mi je rekao da uzrok nemirnom radu može biti i ventil cilindra motora. Je li to moguće i koji su uopće simptomi loših ventila. E da još jedna stvar, kada smo mijenjali bobinu tom prilikom smo podesili i ventile dakle prije nekih 10000km ne više. Malo me strah otvarati motor bez veze i mijenjati ventile na manje od 70000km, auto se vozi uglavnom gradska vožnja i nije nikada pod nekim opterećenjem niti je ikada prokuhao...

ODGOVOR:

Greška P0303 opčenito tumači da postoji izostanak paljenja ne jednom od cilindara i to je osnovni problem zbog kojega motor loše radi, teže pali , nema potrebnu snagu. Mogući uzroci mkogu biti ; mehanički, hidraulični, električni , elektronski. U ovom slučaju treba najprije obaviti ispitivanje i točno defektirati kvar. Nakon toga se može točno znati što je neispravno i cijena popravka. Kada se radi ispitivanje onda se uvijek počinje s ispitivanjem mehaničkog sustava motora ( npr. moguće je da postoji propuštanje na nekom od ventila i ako je ventil oštećen skida se glava motora i uređuju se ventili ) . Naravno mogu postojati i drugi uzroci i zato sam naglasio da se naprije radi  ispitivanje mehaničkog sustava motora. Ako trebate detaljnija objašnjenja i prijedloge rješenja javite se na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 D4D - DA LI SE MOTOR PREGRIJAVA ?

Datum objave: 11.05.2017 15:55:15
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Toyotu Avensis 2.0 D4D iz 2004 godine. Prešao sam 247 000 km. Uz redovno održavanje jedino što je promijenjeno je egr ventil prije tri godine u Toyotinom servisu u Dubrovniku. Ostalo je bilo sve ok. Nalazim se u Blatu na Korčuli i godišnje prijeđem oko 15-18000 km. Dosta toga bude na autoputu ostalo po otoku, uglavnom kraće relacije. Prije mjesec dana u vožnji sam primjetio da se motor počeo grijati ali kazaljka nije došla u crveno područje već negdje do pola gornje polovice područja. Odveo sam auto do lokalnog mehaničara kojim se inače služim i on je otvorio polako čep od ekspanzione posude i u toku otvaranja je nešto vode prslo kroz gumenu sigurnosnu cjevčicu a voda je u posudi kuhala. Bili su mjehurići. On je nadolio vode i provozio auto 20-ak km, temperatura se više nije dizala, te mi rekao da sumnja na brtvu glave motora ali da neka ja nastavim sa vožnjom i da provjerim ujutro, kada je motor hladan, da odvrnem čep od ekspanzione posude i vidim da li je posuda pod tlakom. Ja sam tako i napravio i izašlo bi nešto zraka kroz gumenu cjevčicu ali ne i voda. Nije to bilo tako kao kad je motor bio topao kad je on prvi puta to otvarao. Nakon dva tjedna vožnje opet mi se diže kazaljka temperature, ja stanem i vidim da je ekspanziona posuda prazna. Nadolijem 2-3 L vode te odem do drugog mehaničara koji pregledom ustanovi da kaplje voda na hladnjaku, naruči novog i promijeni ga i ja nastavim sa vožnjom ali nakon jednog tjedna vožnje opet temp. raste. Nikad nije rasla do kritičnog područja jer ja stanem i nadolijem vodu te opet odem do mehaničara da vidi što se događa. Nivo ulja u motoru je ok, nema emulzije na šipki, gumena cijev od motora do hladnjaka nije napeta, ne primjećuju se više tragovi vode/antifriza da voda negdje nestaje ali eto nakon ponovne kontrole ustanovio sam da je ekspanziona posuda ponovo prazna?! U tom periodu je motor, recimo kašljao pri jutarnjem paljenju, ali nakon par pokušaja bi upalio, jednom u vožnji mi je počeo padati broj okretaja kao da će se ugasiti ali se nije ugasio i nastavio je normalno raditi i motor radi ok. svo vrijeme. Kad sam mehaničara upozorio na ovaj problem sa paljenjem provjerili smo akumulator i on je ustanovio da je akumulator više loš pa smo i njega promijenili ali nakon dva dana normalnog paljenja opet isti problem. Mehaničar mi je rekao da je primjetio kao da fali goriva prije paljenja i ukazao mi na jednu malu pumpicu (crni čepić iza akumulatora prema kabini) koji bi trebao biti napet a ne mekan jer da to znači da gorivo nije pod tlakom i da ga fali prilikom paljenja i da provjerim ujutro da li je taj čepić napet ili mekan i ako je mekan da malo nadrukam dok ne postane tvrd pa da idem upaliti auto. On je to napravio ispred mene i ja upalio auto a ono sada počeo izlaziti bijeli dim i voda iz auspuha. Ja stisnem malo gas a ono na asfalt izleti dosta čađe pomiješano sa vodom. Sada sam opet provjerio i ustanovio da u ekspanzionoj posudi nema vode a nisam auto puno vozio, možda 30-ak km od zadnjeg nalijevanja. Voda nestaje a nema neke indicije ni po nivou ulja u motoru ni po tlaku u ekspanzionoj posudi da je otišla brtva glave motora. Zvao sam i servis u Dubrovniku i čovjek mi je rekao da taj bijeli dim ne mora značiti da je otišla brtva, a ja neznam kako to ustanoviti i u čemu još može biti problem ako nije to. Svi ovi problemi su počeli doslovno nakon tehničkog 21/03/2017. Ako možete pomoći nekim savjetom bio bi Vam zahvalam jer mi je sada rizično micati se sa otoka bilo gdje. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Iz Vašeg detaljnog opisa zaključio sam da defektažu kvara i popravak radite zajedno Vi i Vaš mehaničar i da se zajedno nadopunjavate u poslovima automehanike. To nije dobar način da otklonite kvar.  Imam jako dobar savjet za Vas ali ne znam da li će Vam se sviđati . Najbolje bi bilo da ovaj problem riješite u nekom kvalitetnom i uglednom servisu , možda najbolje u Dubrovniku.  U takvom servisu će vam točno defektirati kvar, predložiti će rješenje, navesti će Vam cijenu popravka i uz Vašu suglasnost obaviti će sve potrebne radove da dovedu motor u ispravno stanje. Nakon popravka  dobiti ćete garanciju na ugrađene dijelove i obavljene radove. Ovom prilikom ću Vam navesti moguće neispravnosti ; termostat, kućište termostata, pumpa za vodu, hladnjak, cijevi rashladnog sustava, ostali netipični uzroci koji su povezani sa rashladnim sustavom. Rashladna tekućina može nestajati a da se tragovi curenja i ne vide ( tekućina curi i odmah isparava ) . U ovom slučaju i prema Vašem opisu nisam zaključio da bi uzrok bila brtva glave motora ( iako može biti ) .

na vrh Povratak na vrh