Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III 1,8 i. - TLAK GORIVA ?

Datum objave: 27.10.2011 09:12:27
Slika
PITANJE:

Postovani :od koliko bari treba da bude pumpa za benzin za golfa 3 1.8 1996.g.66KV ? radjenog za kanadsko trziste sa oznakom motora ADD ili ABD NISAM SIGURAN JER JE MALO KOROZIJA UCINILA SVOJE .Posto je severno amerikanac nemaju ga ovdasnji trgovci po katalozima pa mi prodaju od 3bara pa onda u drugoj radnji kazu 1.2 bara i tako u principu nagadjaju .HVALA

ODGOVOR:

Motor vašega vozila bi trebao po podacima koje ste poslali imati sustav ubrizgavanja MONOPOINT . To je sustav s jednim injektorom . Ako je to tako onda pumpa za gorivo treba stvarati tlak od 1,2 bara . To možete lako provjeriti na vozilu. Ako je to sustav s četiri injektora MULTIPOINT , pumpa za gorivo treba stvarati tlak od 3 bara.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 123 300D 1981. - RELEJ GRIJAČA

Datum objave: 27.10.2011 08:09:36
Slika
PITANJE:

Pozdrav Postavio bih jedno pitanje u vezi releja grijača. Konkretno imam mercedesa w123 300d starog 30 godina sa 420 000km. Motor je jos jako dobar uredno pali na jako niskim temparaturama. Relej grijača je otkazao pa sam ga spojio rucno, al ne na nacin da sam direktno zatvorio strujni krug između akumulatora i grijača pa prekidam ga u kabini kao sto mnogi naprave pa im cesto dolazi do taljenja žice usljed cega riskiraju zapaljenje citavog automobila. Relej sam zadrzao i dalje al ga uključivam rucno iz kabine. Prespoji sam onu kotu u samom releju tako da mi jako mala struja uključi relej, preko kojeg ide dalje velika struja dalje prema grijačima. Na jednom ispravnom releju sam ustanovio da relej ostane ukljucen i nekoliko sekundi nakon sto se upali motor. Ustanovio sam i na svom vozilu kada uključim motor i zadrzim (rucno) jos par sekunda relej uključen da mi motor ljepše i mirnije radi (pogotovo kad je hladan, dok je motor dovoljno vruc ne ukljucivam ga nikako) pa sam nasao ispravan polovni i ugradio ga. Jel mi mozete objasniti zasto tako radi i da li tako neispravan relej koji ne ostaje uključen jos par sekundi moze ostetiti motor? Vozio sam par godina s takvim relejem i iskljucivao bih ga odmah nakon sto bi upalio motor.

ODGOVOR:

Tehničko rješenje kada relej grijača ostaje raditi još neko vrijeme nakon paljenja motora, primjenjeno je kod više vrsta vozila . Na taj način dodatno se zagrijava komora za izgaranje , dizel gorivo se lakše pali a motor bolje radi. Neispravan relej neće oštetiti motor a jedina posljedica je lošiji rad motora i nešto veća potrošnja goriva. Rješenje koje ste Vi napravili i koje ste opisali nije originalno, ali ako ste to ispitali u praksi i ako isto funkcionira nema razloga da ga ne koristite.

na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - ZAŠTO PUNO TROŠI ?

Datum objave: 26.10.2011 14:47:45
Slika
PITANJE:

gospodine imam jedno pitanje imam zastavu 128 i velika mi je potrosnja goriva na 100km potrosnja je 19 litara.molim odgovor

ODGOVOR:

Potrošnja goriva na Vašem vozilu može biti velika radi brojnih razloga . Nabrojiti ću ih po logičnom redoslijedu : loše mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, loše podešeni ventili, istrošena bregasta osovina, suženje usisnih kanala ) , loš rad rasplinjača - karburatora ( nečist i nepodešen rasplinjač, filter zraka, oširene dize, veliki nivo goriva, istrošenje na osovini leptira ) , loša iskra na svjećicama ( svjećice, kablovi, razvodnik paljenja, elektronika paljenja, loše podešeno predpaljenje ) , neispravan ispušni sustav, blokiranje kočnica, vožnja s velikim brojem okretaja motora .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - KOMPJUTORSKA DIJAGNOSTIKA

Datum objave: 26.10.2011 14:23:48
Slika
PITANJE:

Hvala Vam na predhodnom odgovoru! Mozete li mi samo reci: Da li kompjuterska dijagnostika moze da otkrije sve nepravilnosti odnosno kvarove sto se tice elektricno-elektronskog sustava koje ste naveli kao moguce (varijator faze, faza motora, propustanje na usisnom kolektoru, regulator tlaka goriva, nečisti injektori, lambda sonda, senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, ECT senzor , senzor bregaste osovine, EGR ventil, probijanje visokog napona, losa iskra na svjećicama, električna instalacija motora , ECU centrala) ? Jedan mi je serviser rekao da kompjuterska dijagnostika ne moze otkriti nepravilan rad MAP senzora !? Sto se ulja tice, mislio sam, bili bolje odgovarala neka druga gustina (zbog varijatora faze) od propisane fabricke 10w-40 ? Hvala puno! Pozdrav!

ODGOVOR:

Kompjutorskom dijagnostikom mogu se otkriti samo mali broj grešaka ( kvarova )  oko 20% . Sve ostalo se otkriva pojedinačnim ispitivanjem . Kada se i otkrije kvar pomoću dijagnostičkog kompjutora to ne mora biti točno i zato se očitane greške na kompjutoru obvezno ispituju još na drugi način . Iz navedenog možete zaključiti da je za stručnu i točnu dijagnostiku najvažniji čovjek . On je taj koji koristi sva moguča  pomagala, mjerne uređaje, kompjutore, osciloskope, specijalne alate, znanje, imaginaciju , opažanje a sve u cilju da točno definira što je neispravno. Nakon toga nije teško predložiti rješenje i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 166 2,0 T.S. - KUPITI ILI ODUSTATI ?

Datum objave: 26.10.2011 11:44:14
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, već duže vreme pratim Vaš rad i savete koje objavljujete na sajtu, počev od prve verzije sajta. Cenim Vaš rad i znanje koje na neposredan način prenosite posetiocima Vašeg sajta. Dosta toga novog sam čuo od Vas i na taj način proširio svoju bazu znanja. Naravno, ne planiram da se bavim Vašim poslom pošto sam dipl.ing informatike i radim u struci. Naime, pošto sam usred kupovine polovnog vozila kojim bih zamenio postojeći BMW E30 320i, koji me uz redovno održavanje odlično služi, informacije koje sam pokupio sa Vašeg sajta kao i sa sajtova koji okupljaju vlasnike određenih vozila koji na njima dele svoja iskustva, pa mi pomažu da na kraju donesem sopstveni sud o određenim tipovima vozila. E sad dodjosmo i do pitanja za Vas: U potrazi za auto sportske limuzina, naišao sam na jedan zanimljiv primerak. U pitanju je Alfa Romeo 166 2.0 ts 16v 2001.god. s ugradjenim sekvent gasnim uredjajem. Auto je solidnog stanja, full opreme, sa predjenih 235.000. Ne znam da li je km tačna s obzirom da istu prijavljuje na dijagnostici a za motor 223.000 takodje na dijagnostici??? Malo me to baca u rebus. Od grešaka - Greška na lambda sondi 1 - Greška na lambda sondi 2 Izmerena kompresija 10 bara na zagrejanom motoru što je i fabrička vrednost. Ulje u autu je Selenia Gold 10w40m, mada bi trebalo Selnia 20k za alfu. Prilikom merenja kompresije konstatovano da se u prostoru velike svećice na 1.cilindru nalazi izvesna količina masne vode crvene boje za koju vlasnik tvrdi da je od pranja motora. Svećice su sa sivim naslagama na elektrodama i nisu u nekom stanju. Na kraju auspuha je određena količina gareži a motor i u hladnom i u zagrejanom stanju pri turirajnu bilo na plin ili benzin izbacuje u talase crni dim. Na šipci od ulja fali 5mm ulja što bih pretpostavio da ima i utroška ulja. Motor ima karaterističan zvuk. naime, pri paljenju nema zveckanja varijatora ni na tren, u leru je ok, ali kod podizanja broja obrataja se ne čuje normalno nego kao da joj negde gasovi propuštaju na izduvnoj strane. isti zvuk i kod turiranja u leru i ubrzavanja u vožnji. takodje, u leru, kad se obrtaji zadrže na 2000 iili 3000 obrtaja zvuk je ok. U vožnji auto od niskih obrataja vuče slabije, a kad se "gazi" ide odlično. Sumnjam da je varijator zavaren i da ne radi jer sam čuo iste modele sa istim motorom kako uključuje relej i solenoid od varijatora ali ovde tog zvuka nema, koji imaju kod podizanja broja okretaja daleko mekši zvuk. Ostatak auta je u ok stanju, sve je stegnuto i kako treba da bude. Molim Vas za stručno mišljenje. Unapred hvala. Goran

ODGOVOR:

Kada kupujete vozilo staro 10 godina i s navedenom kilometražom onda ne možete očekivati da sve bude u odličnom stanju . Sve detalje koje ste nabrojili u vezi motora ukazuju na značajno istrošenje mehaničkog sustava motora i na neispravan rad elektronskog sustava ubrizgavanja ( crni dim ) . Vozilo o kojemu govorite će još jedno vrijeme voziti a nakon toga će biti potreban popravak motora . U najmanju ruku je to uređenje glave motora i otklanjajnje grešaka na elektronskom sustavu ubrizgavanja što također nije jeftino. Odluku ćete donijeti sami na osnovu cijene vozila i trenutnog stanja vozila . Znači da treba računati na troškove koje sam spomenuo .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,4 i. - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 26.10.2011 11:23:34
Slika
PITANJE:

Posedujem daewoo Lanos 1.4 2001 godiste, auto je u super stanju, vozimo ga vec godinu dana bez problema i sada je poceo da se javljaju neke bolesti. Bio je na servisu zamenjen je zupcasti kais, ociscene su dizne, i stvarno lepo ide, ali se javlja problem sto stalno gori lampica na tabli ,,engine", oteran je na servis i dijagnostika je pokazala da je u pitanju ,,ETC insufficient for CL fuel control" i postoji jos jedan problem sto kada se auto upali ne radi ni 5 sec. ukljuce se oba ventilatora i za hladjenje vode i za klimu... u servisu su rekli da su popravili, auto je doteran kuci i posle 10 km opet isto...

ODGOVOR:

Iz Vašega opisa mogu zaključiti da servis nije detaljno obavio dijagnostiku motora . Kontrolna lampica motora se pali kada sustav elektronskog ubrizgavanja ili sustav za stvaranje iskre na svjećicama ne rade ispravno . Moguće greške su : senzor temperature motora , MAP senzor, IAT senzor, lambda sonda, TPS senzor zaklopke snage, regulator talaka goriva, prevelika količina goriva, loša iskra na svjećicama, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora, električna instalacija od motora do ECU centrale. Ventilatori se mogu paliti radi neispravnog senzora temperature motora .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 i. - NESTAJE RASHLADNA TEKUĆINA

Datum objave: 25.10.2011 22:38:11
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Toyotu Avensis, motor 2.0, godina proizvodnje 2007., 126 konjskih snaga, 93 KW. Prije četiri mjeseca kazaljka na kontrolnoj ploči mi je pokazala povišenu temperaturu u motoru. Otišao sam kod najbližeg automehaničara i nedostajalo je antifriza u termostatu no majstor nigdje nije našao tragove curanje iz termostata. Ista stvar mi se pojavila prije par dana. Također je nedostajalo antifriza tj. tekućine u termostatu no i dalje majstor ne nalazi da bilo gdje curi iz termostata. O čemu bi se moglo raditi? Zahvaljujem!

ODGOVOR:

Rashladna tekućina može propuštati na mnogim mjestima i to : pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava, hladnjak, radijator grijača, ventil grijača, pojedine brtve na motoru, ekspanziona posuda , čep ekspanzione posude, priključci na glavi motora. Jedini i osnovni zadatak djelatnika servisa je samo da otkrije mjesto curenja na vašemu vozilu i da nakon toga predloži rješenje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - GDJE JE ULJE

Datum objave: 25.10.2011 18:55:21
Slika
PITANJE:

gdje se nalazi ulje za servo volan kod reno megan sedan 1.9 dci

ODGOVOR:

Ulje za servo volan se nalazi u rezervoaru u prostoru motora a na poklopcu piše : STEERING WHEEL .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,6 16V - JEDVA UBRZAVA

Datum objave: 25.10.2011 18:50:44
Slika
PITANJE:

Postovani majstore Meicu!Javljam vam se nadi da ce ti odgonetnuti neke pojave na mom autu.U pitanju je golf IV 1.6 16v 77Kw 160000 predjenih Km,mozete li mi reci kakvu ulogu ima EGR ventil i moze li on da gusi auto i da nema snage ni odziva na papucicu gasa kakvu bi trebo da ima takav jedan benzinac?Upucuje me na egr kompjuter ne izbacuje gresku a moja zapazanja su sledeca pri ubrzavaju kako dodam gas u pocetnoj fazi dodavanja gasa nesto zazvecka kao novcic padne na tvrdu podlogu identican zvuk tome a auto nekako slabije se odaziva na gas sporo ubrzava posle to prestane i auto dobija ubrzanje.Sumnja se na EGR ventil iako dijagnostika ne pokazuje gresku majstor inace licenciran kao ww ovlasteni servis kaze da je moguc kvar egr.A identicne simptome sam imao na prethodnom vozilu opelu i kvar je bio zapusen EGR ciscenje i auto je ponov bilo super.Molim vas mozete li mi reci,da li bih ista postigao i da li bi moje auto dobilo imalo na agilnosti,starntnosti i vuciako bih zamjenio taj EGR ventil i usput precistio dizne injektore leptir gasa?Napomena taj golf vidi uspon pre nego sto ga ja okom primetim i nekako kao da se prepadne bilo kakvog brda ma da je minimalan upson auto se nekako gusi.

ODGOVOR:

Jedina uloga EGR ventila je da propušta izvjesnu količinu ispušnih plinova u motor u cilju smanjivanja temperature izgaranja goriva i smanjenja emisije NOx ( dušični oksidi ) . Sve što ste nabrojili da bi radili na motoru ne zasniva se na činjenicama nego na pretpostavkama a to nije dobro. Svaki dobar stručnjak će najprije napraviti dijagnostiku motora i nakon toga predložiti što s emora napraviti da bi motor bio startan i d abi imao punu snagu. Uvjek treba ispitati slijedeće : mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, usini kanali , ispušni sustav ) , sustav goriva ( filteri, tlak goriva, pojedini senzori motora, mjerači , davači impulsa, aktuatori ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,5 TDI - NE MOŽE BRŽE

Datum objave: 25.10.2011 18:36:30
Slika
PITANJE:

Imam Passat 2.5 TDI V6,ovako imam jedan problem slabo vuče nemogu ga dobit na autoputu vise od 170km/h pa bi zamolijo savijet hvala

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba napraviti dijagnostiku motora nakon koje bih mogao točno reči zašto motor nema snage . Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora, mjerač mase zraka, EGR ventil, suženje usisnih kanala, filteri, senzor pedale gasa, dize, Wastegate regulacioni ventil turbine, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora, senzor tlaka zraka, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, ECT senzor, senzor temperature goriva, ispušni sustav, kontrolni modul visokotlačne pumpe.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA 1,9 CDTI - EGR

Datum objave: 25.10.2011 18:27:18
Slika
PITANJE:

postovanje imam problem sa opel zafirom 1.9 diesel 2008 godiste upalilo mi se zuto svjetlo valjda od ispuha.... i u opelu su mi rekli da treba promjeniti egr ili agr ventil neznam tocno kako se pise.. a djelomicno je skup taj dio !! na netu sam citao da je moguce ocistiti i da radi kao novo nakon toga,,,,, i nakon sta ugasim auto cuje se cudan zvuk protrese se cijeli motor,,, unaprijed hvala za pomoci !!!!!

ODGOVOR:

Ako mislite da ćete čišćenjem EGR ventila postići rezultat , nije problem EGR demontirati , očistiti i ponovo montirati . Ako postignete uspijeh to je super a ako rezultat izostane , rješenje je ipak novi EGR ventil. Čudan zvuk koji ste opisali trebao bih čuti na samom vozilu , tada bih sigurno znao o čemu se radi.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - VODA U KABINI

Datum objave: 25.10.2011 18:09:42
Slika
PITANJE:

poštovani u škodi oktaviji 1.9 tdi na suvozačevom mjestu za noge nalazim dosta vode ., (prozor zatvoren, nije propustio oko vrata sve suho samo dolje gdje se noge stavljaju tamo se stvori bara vode) hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Oborinska voda može ući u vozilo preko grijača ako su začepljene cijevi za odvod vode koja dolazi s krova i kroz prednji poklopac motora , drugo mjesto na koje može ući je brtva vjetrobranskog stakla . Ipak najčešći uzrok su cijevi za odvod koje sam prve spomenuo . Uz navedene cijev pregledajte i prostor ispred grijača gdje se nalazi filter kabine.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - RAČVA

Datum objave: 25.10.2011 18:03:51
Slika
PITANJE:

Mijenjao sam račvu na glavi motora i pokvrio indikator antifriza. Promjenio indikator ( stavio novi i orginalni ), a auto i dalje ne pali....što bi moglo dalje biti......

ODGOVOR:

Pitanje Vam je genijalno , osim što ste spomenuli nekakvu račvu i glavu motora drugo ništa se nezna. Marka, tip, godina, vrsta goriva, snaga, zapremina, šifra motora, oznaka šasije .  Provjerite ima li iskre na svjećicama ( ako uopče postoje svjećice na spomenutoj glavi motora ) , provjerite ima li goriva na injektorima ( ako uopče postoje injektori na tome motoru ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - MOTOR NEMA SNAGE

Datum objave: 25.10.2011 17:12:59
Slika
PITANJE:

Poštovani, Molim Vas za pomoć, imam problem sa autom WV Golf 4 1.9tdi(crveno i) 1998.godište. Naime problem se javio pre 3 meseca kada je auto prestao da vuče tačnije ponašao se kao običan dizelaš a ne TDI. Majstor je zamenio "jeger ventil", auto je vukao malo bolje, ali se sada opet javlja isti problem. Njegov savet je bio da isključim protokomer i vidim kako će da vuče, navodno ako bude vukao bolje onda je protokomer, a kao vuče isto onda je famozni "jeger ventil". Kompletan remont turbine je rađen pre 10 meseci (čišćenje i servis propelera). Molim vas da me posavetujete kako da rešim problem. Unapred se zahvaljujem na odgovoru. Srdačan pozdrav

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može izgubiti snagu a to su : loše mehaničko stanje motora ( ventili, kompresija, začepljenje usisnih kanala, začepljenje ispušnog sustava, istrošenje bregaste osovine ) , propuštanje na tlačnoj strani turbine, niski tlak turbine, sustav za regulaciju tlaka turbine, filteri, dize, senzor pedale gasa, MAF senzor, MAP senzor, EGR ventil, regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor ECT, senzor temperature goriva, senzor radilice, senzor brzine vozila, električna instalacija motora, ECU centrala. Vaš problem možete riješiti u servisu koji može stručno pregledati sve što sam u gornjem tekstu spomenuo . Nakon dobro obavljene dijagnostike točno se može znati što je neispravno i predložiti rješenje. Nije dobro da sami pokušavate neke dijelove mijenjati i pojedine konektore odspajati . Na taj način ćete teško doći do rješenja.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 145 T.S. - NEMA SNAGE

Datum objave: 25.10.2011 09:13:05
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu, imam Alfu R. 145 1.4TS, 98.g.(136000km) Za 5 godina voznje, koliko je imam, nije bilo skoro nikakvih problema, sem zamijenjenih nekoliko potrosnih djelova. U poslednjih pola godine desava mi se da, kad ubrzavam, da mi do 2500rpm nekako "proguta" gas a onda onako "povuce". Ista stvar se desava i kad onako startujem "sportski", pa naglo poklapam gas, ubrzanje je dosta ujednaceno dok se na 5000rpm desava naglo "posustajanje". Da napomenem, u zadnje vrijeme mi pali na malo duze verglanje, inace radi u leru mirno, ne trza u voznji.. Zamijenio sam svjecice NGK misleci da cu rijesiti problem ali nista. Sta mislite u cemu je problem ? Uzgred, koje biste mi ulje preporucili za taj motor - zbog varijatora, (kao bolje resenje od fabricke Selenie), za otprilike slican novac? Hvala Vam, veliki pozdrav!

ODGOVOR:

Probleme koje ste naveli mogu stvarati tri osnovna sustva i to : mehanički, hidraulični, električno-elektronski . Moguće enispravnosti su : varijator faze, faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na usisnom kolektoru, filteri, regulator tlaka goriva, tlak goriva, nečisti injektori, lambda sonda, senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, ECT senzor , senzor bregaste osovine, EGR ventil, probijanje visokog napona, loša iskra na svjećicama, električna instalacija motora , ECU centrala. Umjesto Selenie možete koristiti bilo koje ulje od nekog poznatog proizvođača .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,4 16V - NE RADI OSVJETLJENJE KONZOLE

Datum objave: 25.10.2011 09:00:26
Slika
PITANJE:

bok zanima me golf IV 1.4 16v 2000 ne radi osvjetljenje di je paljenje ventilacije i usmjeravanje puhanja i ne gasi mi se lampica od airbaga

ODGOVOR:

Osvjetljenje ne radi jer su pregorile žaruljice za osvjetljenje komandi grijača ( ventilacije ) . Samo treba zamijeniti žaruljice. Kontrolna lampca zračnog jastuka svijetli jer je sustav neispravan . Moguće neispravnosti su brojne i zato treba ispitati sve komponente ( dijelove, sklopove ) sustava zračnog jastuka . Nakon toga nije teško otkloniti kvar , izbrisati grešku i staviti sustav u funkciju.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,9 CDTI - ČUJE SE TURBINA

Datum objave: 24.10.2011 16:57:34
Slika
PITANJE:

Poštovanje. Posjedujem Vectru 1.9CDTI 74kW iz 2008 godine sa 50.000 pređenih kilometara. Auto je redovno servisirano sa odgovarajućim Opelovim uljem LL-B-025. U posljednjih 2.000 km čuje se fićukanje turba isključivo na obrtajima od 1200 do 1500 i to ukoliko je potuna tišina u vozilu u prvom i drugom stupnju prijenosa. Prilikom otvorene vožnje nije moguće ništa čuti. Kad se vozilo zagrije intenzivnijom vožnjom zvuk više nije moguće čuti iz kabine. Provjereno je da se ne radi o crijevu turba. Zasad nema pojačavanja intenziteta zvuka. Lokalni servis mi je predložio skidanje turba i čišćenje pjeskarenjem. Kakvo je vaše mišljenje o mogućim uzrocima i ima li razloga za brigu. Puno hvala na vašem entuzijazmu.

ODGOVOR:

Najprije treba biti potpuno siguran da to stvarno jest turbina . Zvuk koji ste opisali može nastati radi propuštanja na kompresorskoj strani turbine i na turbinskoj strani . Ukoliko nama nikakvog propuštanja zvuk stvaraju lopatice kompresora ili lopatice turbine. Dobro bi bilo provjeriti zračnost na ležajevima turbine, stanje turbinskih lopatica, prisutnost krutih čestica u samoj turbini. Čišćenje turbine često pomaže.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,0 HDI - NESTAJE ANTIFRIZ ?

Datum objave: 24.10.2011 14:36:42
Slika
PITANJE:

Postovani.Vozim c5 2,0 hdi posljedni mjesec dana mi se pali upozorenje gdje pise da nedostaje rashladne tecnosti,napominjem da svaki dan vozim bar 200km i motor je u odlicnom stanju kao i temperatura motora je uvjek idealna,ali primjecujem da su crijeva od vode malo tvrda i kad otvorim poklopac posude za vodu izadze vazduh i podigne se nivo vode,ulje je uredu a i voda cista(mislim nemjesa ulje i vodu) zadnji mjesec sam primjetio da gubim vodu na 500km mozda pola litra ili 1 litar,pregledao sam sva crjeva,pumpu,i ostalo ali nemogu primjetiti da gubi vodu ,mjenjao sam i cep na posudi ali je isto .Interesujeme sta bi mogao biti uzrok.Unaprjed se zahvaljujem.

ODGOVOR:

U rashladnom sustavu je tlak od 1,3 bara i gumene cijevi moraju biti malo tvrde . Mjesta na kojima može doći do propuštanja rashladne tekućine su : sve cijevi rashladnog sustava, kućište termostata, pumpa za vodu, hladnjak, radijator grijača, pojedina brtvila motora, ventil grijača. Propuštanje se ne mora vidjeti kao mokar trag tekućine jer na vrućim dijelovima motora tekućina odmah isparava. Stručnim pregledom vozila može se pronaći mjesto propuštanja.

na vrh Povratak na vrh

ROVER 200 1,1 i. - GASI SE

Datum objave: 24.10.2011 14:28:35
Slika
PITANJE:

imam rover 200,1.1,98g.p.pre par meseci sam ostao bez goriva,ali kad sam natocio nije hteo da krene ili kad krene gasio se,zamenio sam pumpu za gorivo ali ni tada nije bilo puino bolje,gasi se u prvoj i drugoj brzini nekad i u trecoj ali obavezno kad skrecem ulevo-nikad udesno.priblizno najnormalnije radi kad natocim vise od pola rezervoara goriva.sta je u pitanju?majstori mi govore da je elektrika ili da ova pumpa nije originalna roverova.

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti mogu biti brojne i zato treba ispitati slijedeće : rezervoar i sklop pokazivača goriva na kojemu se nalazi pumpa za gorivo i cijevi pumpe za gorivo, filter goriva, regulator tlaka goriva, tlak goriva, injektore, cijevi dovoda goriva. Nakon toga po potrebi treba pregledati  : sustav za stvaranje iskre na svjećicama , senzore motora, motorić minimuma. Na Vašem vozilu najprije bih provjerio mehaničko stanje motora i izmjerio tlak goriva.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,9 DCI - NEPOZNAZI ZVUK ?

Datum objave: 24.10.2011 14:11:35
Slika
PITANJE:

Postovani Meic... Vlasnik sam Renault Scenic-a 2002 god. 1.9 DCI i imam jedan problem... Naime, pojavljuje se neki zvuk u vidu blagog lupanja, za koji ne znam odakle dolazi. Medjutim taj zvuk se pojavljuje samo kada je auto na ler-u, a zvuk se gubi kada je gas presao 1200 obrtaja. Moja pretpostavka je da zvuk dolazi sa bosch pumpe?! Bila bih Vam jako zahvalna kada bi me Vi posavjetovali. Unaprijed veliko hvala Veliki pozdrav

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu a bez mogućnosti da pregledam Vaše vozilo mogu opčenito navesti gdje može nastajati opisani zvuk. To mogu biti slijedeća mjesta ; u mjenjaču, na ispušnom sustavu, na nekom od ležajeva razvodnog mehanizma, na plastičnim poklopcima motora. Kada motor radi na leru, stisnite pedalu spojke i ako zvuk prestane to je znak da isti nastaje u mjenjaču.

na vrh Povratak na vrh