Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FIESTA 1,8 D - PROBLEM PALJENJE

Datum objave: 28.10.2011 08:53:47
Slika
PITANJE:

Imam fiestu 96 godiste 1.8 disel, imam problem sa prvim paljenjem, potrebno je duze verglati, posle prvog super pali, ima dobru kompresiju, majstor mi je rekao da je relej za regulisanje grejaca podesen na 5 sekundi, i da je potrebno malo da ga zaverglam, i posle 2 do 3 puta da ga grejem. Sta mi je ciniti, da li mogu tako da upopastim motor.

ODGOVOR:

Navesti ću više razloga radi kojih Vaše vozilo teško pali a to su : loše podešeni ventili, grešk au fazi motora, niski tlakovi kompresije, zrak u sustvau goriva, filteri, grijači, dize, visokotlačna pumpa, akumulator, elektropokretač . Najprije bih provjerio, akumulator, elektropokretač, prisutnost zraka u gorivu, grijače, dize, kompresiju .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,3 S - TDI UMJESTO BENZINCA ?

Datum objave: 28.10.2011 08:48:35
Slika
PITANJE:

Poštovanje gospodine, imam GOLF II 1,3 benzin, 1987 godina. Pitanje; Dali je moguće ubacit motor TDI 1,9 i šta bi se sve moralo mjenjat? Unaprijed Hvala! Stranica Vam je super

ODGOVOR:

U Vaše vozilo može se ugraditi motor 1,9 TDI . Osim motora morate ugraditi i sve ostlo i to : mjenjač, ispušni sustav, hladnjak, nosače motora, turbinu, intercooler, komande za šaltanje, električnu instalaciju, upravljačko računalo, elektronsku pedalu gasa, sustav cijevi za dovod goriva, instrument ploču, komande za šaltanje brzina, kućište filtera zraka, filter goriva . Uz sve navedeno još treba napraviti puno prilagođavanja .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - ZAŠTO TEŠKO PALI KADA JE TOPLI ?

Datum objave: 27.10.2011 17:34:28
Slika
PITANJE:

POŠTOVANI GOSPODINE MEIC,PRIJE MJESEC DANA SAM KUPIO AUDI A4 2,5TDI 1999 GOD.KOJI JE PREŠAO 216000KM I PRILIKOM PRVOG PALJENJA SVE JE OK MEDUTIM PROBLEM NASTAJE KADA SE AUTO ZAGRIJE,KADA JE MOTOR ZAGRIJAN VERGLA I DO 5-6 SEKUNDI A KADA UPALI PONAŠA SE SASVIM NORMALNO,AUTO MIRNO RADI I DOBRO VUČE,RADIO SAM MU DIJAGNOSTIKU MEĐUTM NIJE POKAZAO NI JEDNU GREŠKU,NEKI SUMNJAJU NA KVAR BOSCH PUMPE A JA SE BOJIM DA ĆE SE PROBLEM POJAVLJIVATI I NAKON NJENE POPRAVKE.MOLIM VAS DA MI PREDLOŽITE ŠTA NAJPRIJE DA ISPITAM JER SE MOŽDA RADI O NEKOM SITNOM KVARU KOJI MEHANIČARI NE MOGU DA PRONAĐU,UNAPRIJED VAM ZAHVALJUJEM NA SAVJETU.

ODGOVOR:

Ako ste kupili vozilo koje je staro 12 godina tada bi bilo jako korisno za Vas da dođete do saznanja u kavom stanju je motor . Problem koji ste naveli može biti jednostavan ali i ne mora . Zato bi trebalo ispitati : mehaničko stanje motora , sustav dobave goriva, sustav za upravljanje motorom . Tada ćete imati podatke o stanju motora i o svim neispravnostima. Ovom prilikom ću nabrojiti moguće neispravnosti radi kojih motor teško pali kada je topli : akumulator, elektropokretač, niska kompresija, istrošenost bregastih osovina, zrak u sustavu goriva, nepovratni ventil za gorivo, filteri, niskotlačna dobavna pumpa, senzor temperature motora, regulator količine goriva, dize, solenoid vremena ubrizgavanja goriva, visokotlačna pumpa, električna instalacija motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,6 16V - AUTOMATIC

Datum objave: 27.10.2011 17:22:51
Slika
PITANJE:

Poštovani. Imam priliku kupiti Citroen Xsaru 1.6 16V iz 2001 karavan sa automatskim mjenjačem i exclusive opremom. Ima 80000 km i servisnu knjižicu te kilometraže, te je u odličnom stanju. Zamolio bih vas ako mi možete opširnije o tom automobilo, mislim na njegovu kvalitetu, kvalitetu motora, trošenju kočnica (zanima me ima li na svim kotačima disk kočnice ili sam na prednjim), potrošnju s obzirom na automatski mjenjač te sklonost kvarovima te popravci istog. Puno bi te mi pomogli vašim savjetom pošto se nisam imao prilike susresti sa automatikom a volio bih prijeći na isti. Unaprijed hvala i srdačan pozdrav.

ODGOVOR:

Vozilo koje ste naveli je ipak staro 10 godina i radi toga treba imati u vidu buduće održavanje . Kvaliteta samog vozila i motora je zadovoljavajuća . Servisiranje i održavanje nije zahtijevno ni skupo . Uz redovno održavanje vozilo može još dugo voziti . Jedini minus je automatski mjenjač. Nije problem u kvaliteti automatskog mjenjača niti u održavanju istoga ( zamjena ulja svakih 60.000 km ili svake dvije godine ) . Potencijalna opasnost bi bila ako bi došlo do kvara automatskog mjenjača . Takvi popravci su veoma skupi a u pojedinim slučajevima i nisu mogući. Ovime Vas ne želim odvratiti od kupnje nego samo dati korisnu informaciju da se takve stvari događaju . Naravno to ne znači da će se i na spomenutom vozilu dogoditi kvar.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO XTR - ŠKRIPANJE KOČNICA

Datum objave: 27.10.2011 17:00:09
Slika
PITANJE:

Imam godinu dana star citroen berlingo xtr diesel,nakon mjesec dana vožnje poćele su mi škripati kočnice kada koćim,to me jako smeta jer se smatram prevarenim uložio sam u novi auto a ispada da imam staru kantu koja škripi,još više me uvrijedilo ponašanje servisera IVANĆIČA U SPLITU kod kojeg sam i kupio auto,servis odbija bilo kakvu reklamaciju sa obrazloženjem da je to normalno i da se nema tu šta popravljati,meni nije jasno što je tu normalno smatram se prevarenim i izigranim a u ovoj državi ne možeš ih tužiti jer to nema nikakve koristi.Stoga vas molim ako postoji ikakvo rješenje za moj problem da mi odgovorite.(P.S. Njihovo rješenje je da mi svako malo namažu koćnice nekom masti i to mi naplate svaki put 50 eura) Ante Marin

ODGOVOR:

Zvuk škripanja kočnica su visokofrekventne vibracije koje mogu pojavljivati na mnogim vozilima . Uzrok su neodgovarajuće ili nekvalitetne disk pločice . Disk pločice prve klase moraju imati antivibracionu masu na leđnoj strani . Isto tako na leđnoj površini mora biti naveden proizvođač, zemlja porjekla, broj atesta . Ako su disk pločice slabije kvalitete ( bez antivibracione mase ) često dolazi do pojave škripanja. Kvalitetno rješenje za Vas bi bilo da se ugrade disk pločice prve klase . To nužno ne moraju biti originalne već mogu biti od nekog drugog poznatog proizvođača . Ako je vozilo u garanciji zamoite servis da Vam ugrade nove disk pločice . Ako disk pločice nabavljate sami uvijek možete nabaviti disk pločice vrhunske kvalitete koje neće ni čuti.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,6 16V - PROVJERA PRIJE KUPNJE

Datum objave: 27.10.2011 16:41:59
Slika
PITANJE:

Poštovanje, interesira me Fiat Marea 1.6 16v, kakva je kvaliteta motora?? Kolika je potrošnja?? I ostale zanimljivosti za ovaj automobil?? Jer kupujem takav auto pa me interesira kakvi su i što treba pogledat najbitnije kod kupnje? Hvala unaprijed.

ODGOVOR:

Motor , mjenjač i ostala mehanika vozila je solidne kvalitete . Prosječna potrošnja goriva je 8 l/100 km . Rabljeno vozilo treba uvijek dobro pregledati. Najbolje je obaviti stručni pregled u servisu . Na taj način se provjeri stanje : motora, mjenjača, ovjesa, volana, eko test, klima uređaj, elektrika, podvozje. Uz to treba dobro provjeriti vlasništvo vozila i svu potrebnu dokumentaciju .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 1,0 i. - ČUDAN MJENJAČ

Datum objave: 27.10.2011 16:33:37
Slika
PITANJE:

peugeot 106,1.0,37kw,1999god,problemi....postovani!..imam neka pitanja vezana za navedeni automobil.ovko;auto se redovno servisira svakih 10000km,ponekad cak i na 8000-9000,sto se tice motora je besprjekoran ali imam problema u voznji sto se tice mjenjaca i neceg sto stvarno neznam o cemu se radi,pa bih zamolio za odgovor..prvo pitanje:kad krecem iz prve u drugu brzinu mi lupne u mjenjacu tj kao da zapne dok mjenjam brzine,sto bi moglo biti? drugo pitanje:dok auto ubrzava pa cak i u voznji cuje se nekakvo struganje iz prednjeg djela kao da je suh prijenos ili nesto vezano uz to,a kad vozim recimo nizbrdo tih zvukova nema..? (prije 7000 mjenjano je sljedece:amortizeri,lezajevi,diskovi,plocice,sve mandzetne,filteri,ulje u motoru,mjenjacu,kvacilo itd)..unaprijed hvala

ODGOVOR:

Sve detalje koje ste naveli ukazuju na istrošenje u samom mjenjaču . Najčešći kvarovi su : ležajevi mjenjača, vilice mjenjača, zračnost na zupčanicima , aksijalna zračnost na osovini mjenjača . Zvuk struganja koji ste opisali također može nastajati u mjenjaču . Najprije bih provjerio pogonske osovine, homokinetičke zglobove, glavčine kotača, rotirajuće dijelove transmisije. Tek nakon toga bih se bavio mjenjačem.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 2,0 i. - MUKE S DIJAGNOSTIKOM

Datum objave: 27.10.2011 16:18:46
Slika
PITANJE:

Gospodine Meicu, Puno Vam hvala na vasim strucnim odgovorima! S obzirom da se kvarovi otklanjaju na nacin kako mi objasnjavate ( Kada se i otkrije kvar pomoću dijagnostičkog kompjutora to ne mora biti točno i zato se očitane greske na kompjutoru obvezno ispituju jos na drugi način . Iz navedenog možete zaključiti da je za stručnu i točnu dijagnostiku najvažniji čovjek . On je taj koji koristi sva moguča  pomagala, mjerne uređaje, kompjutore, osciloskope, specijalne alate, znanje, imaginaciju , opažanje a sve u cilju da točno definira sto je neispravno. Nakon toga nije tesko predložiti rjesenje i otkloniti kvar) ja cu svoju Alfu morati prodati jer kod nas servisi za Alfa R. automobile jos uvjek rade pomocu stapa i kanapa. Veliki pozdrav!

ODGOVOR:

Vjerujem ipak da u vašem okruženju postoji servis koji može odraditi dijagnostiku na način koji sam opisao . To je normalni pristup , tako se treba raditi i na taj način se postižu rezultatai  . To je u interesu i servisera i Vas kao vlasnika vozila.

na vrh Povratak na vrh

BMW E90 320 D - CRNI DIM

Datum objave: 27.10.2011 15:55:06
Slika
PITANJE:

Poštovani, nedavno sam kupio BMW e90 u pitanju je 320d, nakon nekog vremena otkrio sam da auto poprilično puno dimi tj. izbacuje crni dim svaki put kad stisnem gas ili kad mijenjam brzine. Skoro sam mu mijenjao filtere i ulje ali je problem i dalje tu.To me zabrinjava jer je to auto 2005 godište i nebi smjeo tako da "čadi". Interesuje me Vaše mišljenje i na sta vi najviše sumnjate? Hvala

ODGOVOR:

Crni dim koji vidite nastaje radi prevelike količine goriva a premale količine zraka. Točan uzrok mogu navesti nakon dijagnostike motora . Moguće neispravnosti su ; mjerač mase zraka, EGR ventil, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, niski tlak turbine, senzor temperature zraka u usisnom kolektoru, senzor temperature motora, senzor tlaka goriva, senzor pedale gasa, suženje usisnih kanala, djelomično začepljenje auspuha, VT pumpa, sustav za upravljanje motorom .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,3 i - MOŽE LI BEZ SREDNJEG LONCA ?

Datum objave: 27.10.2011 09:41:05
Slika
PITANJE:

pozdrav za gosn meica i da vam kazem od kako citam vas sajt ne kupujem stampu vec jutarnju kafu pijem sa vama Pitanje je ako sam izbacio srednji lonac auspuha &desilo se na mjestu gdje nije imalo kupit nov& Kako ce se odraziti na potrosnju goriva vozilo je G 2 1.3 bez katalizatora I da jos pitam za misljenje o nekakvim BRISK svjecicama navodno striktno za plin i metan namijenjene a ja sam do sada koristio NGK i na plinu sam par god Puno zdravlja i pozdrav iz CG

ODGOVOR:

Činjenica da nema srednjeg ispušnog lonca neće utjecati na potrošnju goriva , samo će ispuh biti malo glasniji. Ako Vaše vozilo nema ni katalizator a u originalu ga ima negativne posljedice će biti samo ekološke . Bitno je jedino da ispravno radi lambda sonda jer u protivno će se povećati potrošnja goriva. Od svjećica bi bilo dobro da koristite Bosch W7DTC, NGK BP6ET . Kada ubuduće postavljate pitanja onda treba navesti sve tehničke podatke o vozilu i motoru koje ste ovom prilikom izostavili ( godina , snaga, oznaka motora ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,4 16V - ZAŠTO TEŠKO PALI ?

Datum objave: 27.10.2011 09:23:26
Slika
PITANJE:

Imam opel astru iz 2001 g.,1.4 16v,automatski mjenjac i ima 171000 km. Auto radi dobro,ne trosi ulje,i potrosnjom goriva sam zadovoljan,ali kad je hladan vecinom ujutro ili nocu dosta dugo vergla kad se pali. Poslije voznje pali normalno. Stavljena je nova pumpa goriva,sensor radilice,brizgaljke ociscene,ali opet isto. Kompjutor pokazuje sve u redu. Preporuceno mi je da pratim potrosnju vode jer je moguce da je usla voda u cilindar pa je moguce da je zbog toga. Prosao sam par km i voda kao da je malo pala ali trebao bi valjda vise gubiti. Molim vas savjet jer mi je auto potreban zbog otezanog kretanja a htio bi da je sve u redu.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba napraviti detaljno ispitivanje i dijagnostiku . Tada se može točno znati što je neispravno. Navesti ću moguće enispravnosti : stanje akumulatora i mogućnost velikog pada napona prilikom startanja motora, tlakovi kompresije, regulator tlaka goriva/količina goriva/tlak goriva, filteri, senzor temperature motora, senzor pedale gasa, upravljačka jedinica zaklopke snage, senzor tlaka u usisnon kolektoru, senzor temperature u usisnom kolektoru, senzor bregaste osovine, električna instalacija na motoru, propuštanje na usinom kolektoru, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, ECU centrala. Pojedine dijelove nije dobro mijenjati na osnovu pretpostavki nego na osnovu činjenica i točne spoznaje da je nešto neispravno.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - TLAK GORIVA ?

Datum objave: 27.10.2011 09:12:27
Slika
PITANJE:

Postovani :od koliko bari treba da bude pumpa za benzin za golfa 3 1.8 1996.g.66KV ? radjenog za kanadsko trziste sa oznakom motora ADD ili ABD NISAM SIGURAN JER JE MALO KOROZIJA UCINILA SVOJE .Posto je severno amerikanac nemaju ga ovdasnji trgovci po katalozima pa mi prodaju od 3bara pa onda u drugoj radnji kazu 1.2 bara i tako u principu nagadjaju .HVALA

ODGOVOR:

Motor vašega vozila bi trebao po podacima koje ste poslali imati sustav ubrizgavanja MONOPOINT . To je sustav s jednim injektorom . Ako je to tako onda pumpa za gorivo treba stvarati tlak od 1,2 bara . To možete lako provjeriti na vozilu. Ako je to sustav s četiri injektora MULTIPOINT , pumpa za gorivo treba stvarati tlak od 3 bara.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 123 300D 1981. - RELEJ GRIJAČA

Datum objave: 27.10.2011 08:09:36
Slika
PITANJE:

Pozdrav Postavio bih jedno pitanje u vezi releja grijača. Konkretno imam mercedesa w123 300d starog 30 godina sa 420 000km. Motor je jos jako dobar uredno pali na jako niskim temparaturama. Relej grijača je otkazao pa sam ga spojio rucno, al ne na nacin da sam direktno zatvorio strujni krug između akumulatora i grijača pa prekidam ga u kabini kao sto mnogi naprave pa im cesto dolazi do taljenja žice usljed cega riskiraju zapaljenje citavog automobila. Relej sam zadrzao i dalje al ga uključivam rucno iz kabine. Prespoji sam onu kotu u samom releju tako da mi jako mala struja uključi relej, preko kojeg ide dalje velika struja dalje prema grijačima. Na jednom ispravnom releju sam ustanovio da relej ostane ukljucen i nekoliko sekundi nakon sto se upali motor. Ustanovio sam i na svom vozilu kada uključim motor i zadrzim (rucno) jos par sekunda relej uključen da mi motor ljepše i mirnije radi (pogotovo kad je hladan, dok je motor dovoljno vruc ne ukljucivam ga nikako) pa sam nasao ispravan polovni i ugradio ga. Jel mi mozete objasniti zasto tako radi i da li tako neispravan relej koji ne ostaje uključen jos par sekundi moze ostetiti motor? Vozio sam par godina s takvim relejem i iskljucivao bih ga odmah nakon sto bi upalio motor.

ODGOVOR:

Tehničko rješenje kada relej grijača ostaje raditi još neko vrijeme nakon paljenja motora, primjenjeno je kod više vrsta vozila . Na taj način dodatno se zagrijava komora za izgaranje , dizel gorivo se lakše pali a motor bolje radi. Neispravan relej neće oštetiti motor a jedina posljedica je lošiji rad motora i nešto veća potrošnja goriva. Rješenje koje ste Vi napravili i koje ste opisali nije originalno, ali ako ste to ispitali u praksi i ako isto funkcionira nema razloga da ga ne koristite.

na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - ZAŠTO PUNO TROŠI ?

Datum objave: 26.10.2011 14:47:45
Slika
PITANJE:

gospodine imam jedno pitanje imam zastavu 128 i velika mi je potrosnja goriva na 100km potrosnja je 19 litara.molim odgovor

ODGOVOR:

Potrošnja goriva na Vašem vozilu može biti velika radi brojnih razloga . Nabrojiti ću ih po logičnom redoslijedu : loše mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, loše podešeni ventili, istrošena bregasta osovina, suženje usisnih kanala ) , loš rad rasplinjača - karburatora ( nečist i nepodešen rasplinjač, filter zraka, oširene dize, veliki nivo goriva, istrošenje na osovini leptira ) , loša iskra na svjećicama ( svjećice, kablovi, razvodnik paljenja, elektronika paljenja, loše podešeno predpaljenje ) , neispravan ispušni sustav, blokiranje kočnica, vožnja s velikim brojem okretaja motora .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - KOMPJUTORSKA DIJAGNOSTIKA

Datum objave: 26.10.2011 14:23:48
Slika
PITANJE:

Hvala Vam na predhodnom odgovoru! Mozete li mi samo reci: Da li kompjuterska dijagnostika moze da otkrije sve nepravilnosti odnosno kvarove sto se tice elektricno-elektronskog sustava koje ste naveli kao moguce (varijator faze, faza motora, propustanje na usisnom kolektoru, regulator tlaka goriva, nečisti injektori, lambda sonda, senzor položaja zaklopke snage, MAP senzor, ECT senzor , senzor bregaste osovine, EGR ventil, probijanje visokog napona, losa iskra na svjećicama, električna instalacija motora , ECU centrala) ? Jedan mi je serviser rekao da kompjuterska dijagnostika ne moze otkriti nepravilan rad MAP senzora !? Sto se ulja tice, mislio sam, bili bolje odgovarala neka druga gustina (zbog varijatora faze) od propisane fabricke 10w-40 ? Hvala puno! Pozdrav!

ODGOVOR:

Kompjutorskom dijagnostikom mogu se otkriti samo mali broj grešaka ( kvarova )  oko 20% . Sve ostalo se otkriva pojedinačnim ispitivanjem . Kada se i otkrije kvar pomoću dijagnostičkog kompjutora to ne mora biti točno i zato se očitane greške na kompjutoru obvezno ispituju još na drugi način . Iz navedenog možete zaključiti da je za stručnu i točnu dijagnostiku najvažniji čovjek . On je taj koji koristi sva moguča  pomagala, mjerne uređaje, kompjutore, osciloskope, specijalne alate, znanje, imaginaciju , opažanje a sve u cilju da točno definira što je neispravno. Nakon toga nije teško predložiti rješenje i otkloniti kvar .

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 166 2,0 T.S. - KUPITI ILI ODUSTATI ?

Datum objave: 26.10.2011 11:44:14
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, već duže vreme pratim Vaš rad i savete koje objavljujete na sajtu, počev od prve verzije sajta. Cenim Vaš rad i znanje koje na neposredan način prenosite posetiocima Vašeg sajta. Dosta toga novog sam čuo od Vas i na taj način proširio svoju bazu znanja. Naravno, ne planiram da se bavim Vašim poslom pošto sam dipl.ing informatike i radim u struci. Naime, pošto sam usred kupovine polovnog vozila kojim bih zamenio postojeći BMW E30 320i, koji me uz redovno održavanje odlično služi, informacije koje sam pokupio sa Vašeg sajta kao i sa sajtova koji okupljaju vlasnike određenih vozila koji na njima dele svoja iskustva, pa mi pomažu da na kraju donesem sopstveni sud o određenim tipovima vozila. E sad dodjosmo i do pitanja za Vas: U potrazi za auto sportske limuzina, naišao sam na jedan zanimljiv primerak. U pitanju je Alfa Romeo 166 2.0 ts 16v 2001.god. s ugradjenim sekvent gasnim uredjajem. Auto je solidnog stanja, full opreme, sa predjenih 235.000. Ne znam da li je km tačna s obzirom da istu prijavljuje na dijagnostici a za motor 223.000 takodje na dijagnostici??? Malo me to baca u rebus. Od grešaka - Greška na lambda sondi 1 - Greška na lambda sondi 2 Izmerena kompresija 10 bara na zagrejanom motoru što je i fabrička vrednost. Ulje u autu je Selenia Gold 10w40m, mada bi trebalo Selnia 20k za alfu. Prilikom merenja kompresije konstatovano da se u prostoru velike svećice na 1.cilindru nalazi izvesna količina masne vode crvene boje za koju vlasnik tvrdi da je od pranja motora. Svećice su sa sivim naslagama na elektrodama i nisu u nekom stanju. Na kraju auspuha je određena količina gareži a motor i u hladnom i u zagrejanom stanju pri turirajnu bilo na plin ili benzin izbacuje u talase crni dim. Na šipci od ulja fali 5mm ulja što bih pretpostavio da ima i utroška ulja. Motor ima karaterističan zvuk. naime, pri paljenju nema zveckanja varijatora ni na tren, u leru je ok, ali kod podizanja broja obrataja se ne čuje normalno nego kao da joj negde gasovi propuštaju na izduvnoj strane. isti zvuk i kod turiranja u leru i ubrzavanja u vožnji. takodje, u leru, kad se obrtaji zadrže na 2000 iili 3000 obrtaja zvuk je ok. U vožnji auto od niskih obrataja vuče slabije, a kad se "gazi" ide odlično. Sumnjam da je varijator zavaren i da ne radi jer sam čuo iste modele sa istim motorom kako uključuje relej i solenoid od varijatora ali ovde tog zvuka nema, koji imaju kod podizanja broja okretaja daleko mekši zvuk. Ostatak auta je u ok stanju, sve je stegnuto i kako treba da bude. Molim Vas za stručno mišljenje. Unapred hvala. Goran

ODGOVOR:

Kada kupujete vozilo staro 10 godina i s navedenom kilometražom onda ne možete očekivati da sve bude u odličnom stanju . Sve detalje koje ste nabrojili u vezi motora ukazuju na značajno istrošenje mehaničkog sustava motora i na neispravan rad elektronskog sustava ubrizgavanja ( crni dim ) . Vozilo o kojemu govorite će još jedno vrijeme voziti a nakon toga će biti potreban popravak motora . U najmanju ruku je to uređenje glave motora i otklanjajnje grešaka na elektronskom sustavu ubrizgavanja što također nije jeftino. Odluku ćete donijeti sami na osnovu cijene vozila i trenutnog stanja vozila . Znači da treba računati na troškove koje sam spomenuo .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,4 i. - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 26.10.2011 11:23:34
Slika
PITANJE:

Posedujem daewoo Lanos 1.4 2001 godiste, auto je u super stanju, vozimo ga vec godinu dana bez problema i sada je poceo da se javljaju neke bolesti. Bio je na servisu zamenjen je zupcasti kais, ociscene su dizne, i stvarno lepo ide, ali se javlja problem sto stalno gori lampica na tabli ,,engine", oteran je na servis i dijagnostika je pokazala da je u pitanju ,,ETC insufficient for CL fuel control" i postoji jos jedan problem sto kada se auto upali ne radi ni 5 sec. ukljuce se oba ventilatora i za hladjenje vode i za klimu... u servisu su rekli da su popravili, auto je doteran kuci i posle 10 km opet isto...

ODGOVOR:

Iz Vašega opisa mogu zaključiti da servis nije detaljno obavio dijagnostiku motora . Kontrolna lampica motora se pali kada sustav elektronskog ubrizgavanja ili sustav za stvaranje iskre na svjećicama ne rade ispravno . Moguće greške su : senzor temperature motora , MAP senzor, IAT senzor, lambda sonda, TPS senzor zaklopke snage, regulator talaka goriva, prevelika količina goriva, loša iskra na svjećicama, propuštanje na usisnom kolektoru, mehaničko stanje motora, električna instalacija od motora do ECU centrale. Ventilatori se mogu paliti radi neispravnog senzora temperature motora .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 i. - NESTAJE RASHLADNA TEKUĆINA

Datum objave: 25.10.2011 22:38:11
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Toyotu Avensis, motor 2.0, godina proizvodnje 2007., 126 konjskih snaga, 93 KW. Prije četiri mjeseca kazaljka na kontrolnoj ploči mi je pokazala povišenu temperaturu u motoru. Otišao sam kod najbližeg automehaničara i nedostajalo je antifriza u termostatu no majstor nigdje nije našao tragove curanje iz termostata. Ista stvar mi se pojavila prije par dana. Također je nedostajalo antifriza tj. tekućine u termostatu no i dalje majstor ne nalazi da bilo gdje curi iz termostata. O čemu bi se moglo raditi? Zahvaljujem!

ODGOVOR:

Rashladna tekućina može propuštati na mnogim mjestima i to : pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava, hladnjak, radijator grijača, ventil grijača, pojedine brtve na motoru, ekspanziona posuda , čep ekspanzione posude, priključci na glavi motora. Jedini i osnovni zadatak djelatnika servisa je samo da otkrije mjesto curenja na vašemu vozilu i da nakon toga predloži rješenje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,9 DCI - GDJE JE ULJE

Datum objave: 25.10.2011 18:55:21
Slika
PITANJE:

gdje se nalazi ulje za servo volan kod reno megan sedan 1.9 dci

ODGOVOR:

Ulje za servo volan se nalazi u rezervoaru u prostoru motora a na poklopcu piše : STEERING WHEEL .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,6 16V - JEDVA UBRZAVA

Datum objave: 25.10.2011 18:50:44
Slika
PITANJE:

Postovani majstore Meicu!Javljam vam se nadi da ce ti odgonetnuti neke pojave na mom autu.U pitanju je golf IV 1.6 16v 77Kw 160000 predjenih Km,mozete li mi reci kakvu ulogu ima EGR ventil i moze li on da gusi auto i da nema snage ni odziva na papucicu gasa kakvu bi trebo da ima takav jedan benzinac?Upucuje me na egr kompjuter ne izbacuje gresku a moja zapazanja su sledeca pri ubrzavaju kako dodam gas u pocetnoj fazi dodavanja gasa nesto zazvecka kao novcic padne na tvrdu podlogu identican zvuk tome a auto nekako slabije se odaziva na gas sporo ubrzava posle to prestane i auto dobija ubrzanje.Sumnja se na EGR ventil iako dijagnostika ne pokazuje gresku majstor inace licenciran kao ww ovlasteni servis kaze da je moguc kvar egr.A identicne simptome sam imao na prethodnom vozilu opelu i kvar je bio zapusen EGR ciscenje i auto je ponov bilo super.Molim vas mozete li mi reci,da li bih ista postigao i da li bi moje auto dobilo imalo na agilnosti,starntnosti i vuciako bih zamjenio taj EGR ventil i usput precistio dizne injektore leptir gasa?Napomena taj golf vidi uspon pre nego sto ga ja okom primetim i nekako kao da se prepadne bilo kakvog brda ma da je minimalan upson auto se nekako gusi.

ODGOVOR:

Jedina uloga EGR ventila je da propušta izvjesnu količinu ispušnih plinova u motor u cilju smanjivanja temperature izgaranja goriva i smanjenja emisije NOx ( dušični oksidi ) . Sve što ste nabrojili da bi radili na motoru ne zasniva se na činjenicama nego na pretpostavkama a to nije dobro. Svaki dobar stručnjak će najprije napraviti dijagnostiku motora i nakon toga predložiti što s emora napraviti da bi motor bio startan i d abi imao punu snagu. Uvjek treba ispitati slijedeće : mehaničko stanje motora ( faza , kompresija, usini kanali , ispušni sustav ) , sustav goriva ( filteri, tlak goriva, pojedini senzori motora, mjerači , davači impulsa, aktuatori ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama .

na vrh Povratak na vrh