Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MITSUBISHI LANCER 1991. - NE IDE VIŠE OD 40 NA SAT

Datum objave: 18.06.2011 00:26:37
Slika
PITANJE:

mitsubishi lancer...1991god. treban savjet naime auto je radio normalno i odjednom je poceo cukat u voznji i gasit se!!i nemoze potegnut vise od 40 na sat!!?? hvala

ODGOVOR:

Prema Vašemu opisu neispravnosti treba tražiti na sustavu dobave goriva i na sustavu za stvaranje iskre na svjećicama.  Ispitajte slijedeće : pumpu za gorivo, filter goriva, čistoću rezervoara, cijevi za gorivo, rasplinjač , svjećice, kablove, bobinu razvodnik paljenja . Po potrebi provjerite i fazu motora . Ako ne uspijete možemo Vam mi to napraviti.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 180 - CERACIC POWER

Datum objave: 18.06.2011 00:30:12
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam vozila mercedes c 180 94 god. Auto je prešao 350 000 km. Motor mi je počeo trošiti oko 1 l ulja na 1000 km. Eko test prolazi, pali bez problema, ne dimi, troši 10 l goriva na 100 km i lijepo ide. Majstor koji održava auto nakon pregleda utvrdio je da na jednom cilindru ima zub i da bi bila potrebna prava generalka kako bi se rješila potrošnja ulja. Ponudio mi je dvije opcije ili generalka ili drugi motor (jeftinija varijanta). Čuo sam puno pohvala od korisnika ceramic poewr liquida, pa me zanima vaše ikustvo i mišljenje da li postoji mogućnost da uporabom ceramice smanjim potrošnju ulja?Unaprijed hvala na odgovoru

ODGOVOR:

Ceramic Power će barem malo smanjihi potrošnju a istovremeno će povoljno utjecati na tlakove kompresije te na smanjenje trenja u motoru . Nikakvih negativnih efekata neće biti . Ne postoji ni jedan razlog koji bi Vas pokolebao da navedeni tretman s Ceramicom ne napravite.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,8 i. - NEŠTO LUPKA

Datum objave: 18.06.2011 00:19:24
Slika
PITANJE:

Postovanje,imam problem na audiju a4 97 god 1.8 92kw,na niskim obrtajima cuje se nekakvo lupkanje slicno radu dizela motora,jacina lupkanja visi o nagibu vozila,kad je vozilo vise nageto cuje se jace,kada je na ravnome cuje se malo ili nikako,ovisi,nekada se cuje vise i na ravnome kada se doda gas onda se cuje manje ili nikako,neki kazu da je ulje,inace sipam castrol 10 40,neki kazu da je uljna pumpa,neki da su ventili,uglavnom jos ni sa ikakvom sigurnoscu ne znamo sto je u pitanju,UNAPRIJED HVALA VAM

ODGOVOR:

Kada bi imao mogućnost na 10 sekundi čuti zvuk koji ste pokušali opisati, točno bih Vam rekao što lupa, zašto lupa, kako otkloniti lupanje. Bez toga a na osnovu Vašeg nepreciznog opisa mogu samo navesti moguće razloge a to su : hidropodizači, bregasta osovina, ležajevi pojedinih agregata na motoru, zupčani parovi u mjenjaču, ispušni sustav , nosači motora, zaštitni poklopci oko motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC 1,9 DTI - DIJAGNOSTIKA JE JAKO ZAHTJEVNA

Datum objave: 18.06.2011 00:24:19
Slika
PITANJE:

Hvala vam na odgovoru,ali želim da pojasnim da sam auto Renault megane scenic 1,9 TDI već terao na dijagnostiku kod raznih majstora i ovlascenih servisa,svugde je na dijagnostici pokazivao kvar pod nazivom aktuator pred paljenja.Medjutim posle velikog servisa lampica koja svetli zuto u obliku EKG-a za srce veoma često je pocela da se pali,a sami tim bi motor počeo da gubi snagu,i to traje sve dok ne oduzmem gas i tada se ugasi ta lampica,onda motor dobije snagu.Ovo se dešava pri obrtajima od 1,2-2,0.Zadnji kvar koji je dijagnostikovan od strane majstora je da u boch pumpi ima problema ili sa kućištem iste ili sa tim aktuatorom.Obratio sam Vam se jer stvarno više neznam šta da radim,pa vas iz tih razloga molim za stručno vaše mišljenje.

ODGOVOR:

Mogu dati svoje mišljenej i odgovor  koji se uvijek bazira na osnovu Vašega subjektivnog opisa koji je sastavni dio Vašeg pitanja. Međutim mora Vam biti jasno da se neki kvarovi ne mogu riješiti putem opisa ili dopisa a bez neposrednog uvida i ispitivanja na vozilu. Isto tako osiječam potrebu da Vam objasnim da je dijagnostika najzahtijevniji dio autoservisne struke . Kada se radi dijagnostika koriste se sve metode istraživanja, svi mogući uređaji i instrumenti koristi se profesionalno znaje i iskustvo . Najbolje rješenje za Vas je da potražite ozbiljan servis koji ima volju i želju da se bavi Vašim vozilo . Dosadašnji servisi očigledno nisu dorasli složenosti kvarova na Vašem vozilu. Kao krajnja mogućnost je da Vaše vozilo dovezete kod mene u Samobor . Tada ću se pobrinuti da najprije otkrijem kvar/kvarove a nakon toga ću predložiti rješenje i navesti cijenu popravka.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN 3,0 AUTOMATIC - NE RADI DISPLEJ

Datum objave: 18.06.2011 10:32:20
Slika
PITANJE:

Postovani:Kao prvo da vam se zahvalim na pruzenoj i strucnoj pomoci.Kupio sam Citroena 2002 god.. 3.0 automatik,ali mu ne radi veliki display,ne mogu da koristim navigaciju a niti ostale stvari koje su vezane za taj display!Kada palim auto display kao da trepne malo...Ostalo sve radi,radio,klima,pa cak i rom u kojeg ide cd za navigaciju.Da li bi to moglo da bude do nekog osiguraca ili cu ipak morati da kupim novi LCD? Unaprijed zahvalan za savjet.

ODGOVOR:

logično bi bilo da najprije provjerite sve konektore koji su povezani s navedenin zaslonom ( displey ) . Uzrok može biti loš kontakt ili osvjetljenje zaslona . Nakon toga treba provjeriti da li na konektoru zaslona ima potrebnog napona . Ako napona ima onda se može govoriti o neispravnom zaslonu ( displeyu ) . Nemojte ništa kupovati unaprijed dok ne obavite spomenuto ispitivanje.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 16V - UNIVERZALNA LAMBDA SONDA

Datum objave: 18.06.2011 00:01:23
Slika
PITANJE:

Poštovanje Imam jedno pitanje. Imam staru neispravnu lambda sondu sa četiri žice, žuta, crna, siva, bijela. Nabavio sam novu, zamjensku sondu također sa četiri žice, ali boje su: dvije bijele, siva, crna. Kako sad da spojim žice, kad neznam koju od ove dvije bijele da spojim sa žutom. Na ambalaži nema nikakve scheme, objašnjenja. Bio bih vam zahvalan na pomoći. Vozilo je Opet astra 2.0 16 v, 2004 godina.

ODGOVOR:

Uz  novu univerzalnu lambda sondu trebali ste dobiti i shemu spajanja . U ovom slučaju ne postoji standard koji bi točno definirao koja boja žice služi u određenu svrhu. Od četiri navedene boje , bijela i žuta bi mogle biti grijanje sonde ( plus , minus ) , crna bi mogla ići na crnu ( signal lambda sonde ) , siva bi mogla ići na sivu ( masa ) . Kao što sam već rekao tu nema potpune sigurnosti da je to tako i zato treba obaviti ispitivanje pojedinih vodova na samom vozilu.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 166

Datum objave: 18.06.2011 10:27:06
Slika
PITANJE:

Blokira remenica klime na Alfi 166. Naime punio sam klimu 2 puta u 2 dana kod servisera tako da plina provjereno ima. Promijenjen je filter kabine, sistem pod tlakom drži i ne propušta nigdje. Problem se javlja nakon dulje gstajanja na leru dok je vani primjerice 30 stupnjeva celzijusevih. Klima je upaljena i hladi sve dok ne blokira remenica od kompresora, prilikom blokiranja remenice kompresora remen provrtava preko nje i škripi naravno. To se dešava kada je motorni prostor topal, na hladno kompresor pali i radi bez problema sve dok se motor ne ugrije. Zanima me dali je to možda do ležaja komprsesora klime ili u sistemu od klime nešto blokira protok pa kompresor blokira svoj rad. Nije mi jasno zašto se on blokira a remen preko remenice i dalje vrti. Unaprije zadhvaljujem, imam ovaj problem već neko vrijeme i svaka pomoć je dobrodošla

ODGOVOR:

Svaki kompresor ima elektromagnetsku remenicu koja električnim putem ukopčava kompresor. Kada je klima uređaj isključen okreće se samo remenica kompresora oko ležaja a osovina kompresora miruje.Ako dolazi do proklizavanja remena preko remenice kao što ste Vi opisali moguće neispravnosti su : loš remen , loše zategnut remen, blokada u kompresoru .  Ispitajte činjenice koje sam spomenuo.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO 1,5 D - KOJE GORIVO ?

Datum objave: 18.06.2011 00:03:23
Slika
PITANJE:

Gospodine Meicu.....vozim citroen saxo 1.5 d 2002 god......interesuje me da li cu jednom dobiti odgovor....DA LI DA SIPAM OBICAN DIZEL ILI EURO DIZEL.....kupio sam ga pre dve god...prethodni vlasnik kaze mozes i euro,mozes i obican.....jedan majstor kakav euro ima boch pumpu,drugi treba euro...to je euro tri motor itd....unapred zahvalan...

ODGOVOR:

U Vašemu vozilu možete koristiti  obično dizel gorivo . Međutim moram spomenuti da će visokotlačna pumpa i dize trajati znatno duže ako koristite čistije gorivo Eurodizel. Samom motoru obični dizel neće ništa smetati.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PANDA - NAKNADNA UGRADNJA SERVO VOLANA

Datum objave: 17.06.2011 17:20:01
Slika
PITANJE:

Postovani Gospodine Meicu , u vise navrata dobijao sam od Vas izuzetno kvalitetne i strucne savete, te Vam se opet javljam. Naime od skora posedujem FIAT PANDU 2004 god. [novi model] Sa automobilom sam u principu zadovoljan,ali imam jednu nedoumicu. Vozilo nema ugradjen servo upravljac. Na instrument tabli postoji prdvidjena lampica indikator.Potrebno je naglasiti da je auto bio VAN. Interesuje me da li je moguca naknadna ugradnja istog i koji je to obim posla ,odnosno ako je moguce sta je sve potrbno od delova. Unapred se zahvaljujem i zelim Vam mnogo uspeha u Vasem daljem radu.

ODGOVOR:

Naknadno je moguće ugraditi servo volan ali nema ekonomske opravdanosti . Potrebni dijelovi moraju biti originalni jer drugi ne postoje. Na Vaše vozilo ugrađuje se tzv. servotronic sustav . To je servo volan s elektromotorom i hidrauličkom pumpom. Uz to ide i druga osovina volana, električna instalacija i upravljačko računalo servotronic. Prijenosni omjer zubne letve je također drugačiji nago što imate sada . Radi svega navedenog vidite da to nije tako jednostavno.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i - GAŠENJE NITKO NE ZNA RIJEŠITI

Datum objave: 18.06.2011 00:05:53
Slika
PITANJE:

Imam peugeot 307, 1,4 benzinac 2001 god. Imam problem sa gašenjem auta, koji više ne znam kako riješiti. Bio je po raznim servisima od ovlaštenog na dalje i niko nije rješio problem. Naime o čemu se radi: Nakon malo duže vožnje po otvorenoj cesti, kad se dođe u grad i mora se češće stajati na semaforu ili zbog gužve u autu se jednostavno upali zvučni signal i auto se ugasi ili se samo javi zvučni signal i auto ostane upaljen. Po nekad je zvučni signal popračen i tekstom na displeju: pritisak ulja nedovoljan! To se zna desiti i ako se skroz ne stane, ali se skroz samanji brzina i padnu okretaji. Na autu su štelani injektori, promjenjen je senzor tlaka i senzor ulja, ali bez rezultata. Inače auto na minimumu normalno radi i ako se auto samo vozi po gradu, a da se prethodno nije bilo na otvorenoj cesti to se puno rijeđe dešava. Hvala na pomoći. Andrej

ODGOVOR:

Ne mogu komentirati što je sve mijenjano i dali je to bilo neophodno ali mogu navesti pojedine razloge radi kojih se motor može gasiti a to su :  mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, emisija uljnih para, propuštanje na usisnom kolektoru ) , tlak goriva, regulator tlaka goriva, ispravnost injektora, potenciometar leptirastog ventila, aktuator minimuma, električna instalacija od motora do ECU centrale, senzor temperature usisanog zraka, relej ECU centrale, EVAP ventil rezervoara, ECU centrala.  Ovakvih slučajeva imamo često i zato sam nabrojio sve što vidite.

na vrh Povratak na vrh

BMW 328 AUTOMATIC - INJEKTORI SU OČIŠĆENI

Datum objave: 17.06.2011 23:59:04
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam bmw a 328 automatic iz 1999g s ugrađenim lovato plinskim sustavom. Sve funkcionirao ok samo što ponekad nemogu upaliti auto iz prve nakon što odvozim neku relaciju.Dakle ujutro kad je hladan tj kad se prvi put pali upali besprijekorno dok nakon što pređem neku kilometražu (5,10,50km),stanem ugasim auto zaključam i vratim se npr za sat il dva on neće iz prve upaliti. Injektore sam očisto i na provjeri kompjutora ne pokazuje se nikakva greška pa mi je priopćeno da se to zna događati nakon čišćenja injektora i da je to jednostavno tako tj il će tako ostat pa ako me smeta mogu mijenjat injektore il će se samo popraviti s vremenom. U čemu je problem? srdačan pozdrav i hvala

ODGOVOR:

Točno je da uzrok mogu biti injektori iako su čišćeni . Nakon čišćenja injektor ne mora biti ispravan jer je oštećena dosjedna površina ventila injektora . Navesti ću i ostale moguće neispravnosti a to su : tlak goriva i količina gorivana injektorima, filter goriva, sustav paljenja ( loša iskra na svjećicama , bobina, probijanje visokog napona ), propuštanje na usinom kolektoru, MAF senzor, MAP senzor, ECT senzor, senzor radilice, TP senzor, električna instalacija, mehaničko stanje motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI - PREGLED PRIJE KUPNJE VOZILA

Datum objave: 17.06.2011 23:55:54
Slika
PITANJE:

Poštovani, zanima me koliko je isplativa kupovina vw passata 2.0 tdi iz 2005 godine. Citam po raznim forumnima da imaju velikih problema sa diznama. Dali se kod vas moze provjeriti stanje vozila prije kupnje te dali mozete pregledati i ustanoviti oštečenja. Vozilo ima cijenu od 12.200 EUR. Molim vas za savjet oko kupovine. Hvala

ODGOVOR:

Na ovome vozilu je sve dobro a jedina mana je potencijalna opasnost od oštećenja diza radi lošeg goriva i napravovremenog servisiranja motora.  Možemo obaviti kompletan pregled vozila i dati stručno mišljenje o trenutnom stanju vozila . Za navedeni iznos možete obaviti bolju kupovinu a izbor je Skoda Octavia 1,9 TDI ili 2,0 Common Rail . Međutim na bih želio utjecti na Vaš izbor ako ste se već odlučili za Passat. Po potrebi javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF V 1,6 i - EMISSION GARAGE

Datum objave: 17.06.2011 17:15:56
Slika
PITANJE:

Na golfu 5 1.6,2005,benzin se upalila zuta lampica "emission garage" pa me zanima uzrok paljenja te lampice i u cemu je problem?Hvala!

ODGOVOR:

Navedena lampica se plai kada postoji greška ili kvar na nakom od dijelova sustava elektronskog ubrizgavanja ili na sustavu za stvaranje iskre na svjećicama. U rijetkim slučajevima moguće su i greške mehaničkog sustava motora. Točan uzrok mogu navesti tek nakon dijagnostike navedenih sustava. Sada ću nabrojiti što sve treba ispitati : faza motora, tlakovi kompresije, propuštanje na usinom kolketoru, tlak goriva, MAP senzor, ECT senzor, mjerač mase zraka, upravljački modul leptirastog ventila, lambda sonda, električna instalacija motora, injektori, regulator tlaka goriva, sustav paljenja ( loša iskra na nekoj od svjećica ili na svim svjećicama ).

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 CDI - SVE JE PUNO ČAĐI

Datum objave: 17.06.2011 23:53:01
Slika
PITANJE:

Unapred zahvalan, Imam mercedes c200, 2.2cdi, 2003god. automatik, 270.000km presao Izbacivao je crni dim prilikom voznje, a u leru nije. Majstor je pomislio na eger ventil i rastavio motor da dodje do ventila. Usisna grana je cadjava puno,eger je cadjav,ulaz iz usisne grane u glavu motora je puno prljav vjerovatno je i glava motora prljava, cak se mogu vidjeti komadici garezi,ispod toga svega motor je prljav, kompresija je dobra, auto netrese ali crni dim... Mehanicar predlaze ciscenje eger ventila,pranje usisne grane, izduvati kompresorom glavu kroz ulaz grijaca, i provjeriti rad motorica na usisnoj grani koji radi kad se rucno pomjera. Imate li nekakav predlog sta jos provjeriti ili uraditi dok ne sklopi motor? Hvalaaa....

ODGOVOR:

Nećistoće i čađa koju vidite u usinom kolektoru i u usisnim kanalima nije uzrok nego posljedica. Možete očistiti sve kako ste opisali ali na taj način nećete postići mnogo. Za detaljno čišćenje treba demontirati i rastaviti glavu motora. Kada se to napravi odmah treba ispitati zašto motor ima nepotpuno izgaranje radi kojega se stvara crni dim i čađa. Najčešći uzroci su : filteri, MAF senzor, dize, loša turbina, MAP senzor, IAT senzor, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor talaka goriva, senzor tlaka turbine, mehaničko stanje motora, senzor pedale gasa, VT pumpa.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 i.- PROBLEM S KODOM KLJUČA

Datum objave: 17.06.2011 17:12:57
Slika
PITANJE:

Poštovani Imam fiat bravu 1.6 1999g. Imam problem sa kodom kjuča.Prije dvije godine nisam ga mogla zapalit, pa mi je jedan električar otklonio kvar za par minuta, spojio ga je na nekakvo računalo, resetirao i sve je bilo u redu i rekao da se ne smijem voziti sa orginalnim kljućem koji ima kod u sebi. Uzela sam drugi ključ i nakon nekog vremena mi se to opet dogodilo. Kad su me došlepali do njega ključ je sam upalio!!! tako da tada nije ništa radio. Prije dva tjedna mi se to isto dogodilo( akomulator vergla ali ne baca iskru na svječicu, gas ne reagira)ali nakon par podušaja je sam upalio. Prije tri dana mi se to isto dogodilo ali ovaj puta ne pali. Odšlepan je kod majstora, i rekao je da treba skinuti taj kod i da me ubuduće to neće zezati.Sad kaže da to vjerovatno neće moći jer ni jedan komjuter ne prepoznaje sistem i da će to vjerojatno trebat mjenjat, cjenu nezna, a i pitanje je gdje se to može nabavit jer su kaže ti auti vrlo rijetki!? Molim Vaše mišljenje i sugestiju. S poštovanjem Vesna

ODGOVOR:

Kada se kvar s ključem više puta ponavlja to je znak stalno prisutne greške u sustavu za blokadu paljenja . Tada ne pomaže nikakvo resetiranje nego kvar treba otkriti i neispravan dio zamijeniti. Takvo rješenje se može u prvi tren činiti skupo ali je trajno i dugoročno. Ne mogu komentirati neke izjave Vašeg majstora jer vozilo nisam ni vidio . Pregledom Vašega vozila i dijagnostikom sustava za blokadu paljenja mogao bih točno utvrditi uzrok i predložiti rješenje.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT AUTOMATIC TIPTRONIC - PROBLEM U RIKVERC NA NIZBRDICI

Datum objave: 17.06.2011 17:09:32
Slika
PITANJE:

U pitanju je automatski mjenjac passat 2002.godiste tiptronic 5 brzina.Problem je u tome kad je auto na nizbrdici i treba da izadje u rikverc ponasa se kao da je u leru znaci ne moze ga izvuci nazad.Isto tako prilikom prelaska preko praga auto dizalice prednje tockove naslonim na prag i dodajem gas ali obrtaji se dizu kao da je mjenjac u n polozaju.Kad je na ravnom rikverc radi normalno ali kad mu se da jaci gas kao da ostaje bez snage. unaprijed hvala na odgovoru koji bi pomogao da rijesim problem i gdje da ga rijesim jer majstora u banja luci nema.

ODGOVOR:

Prije bilo kakvog zahvata na mjenjaču treba provjeriti količinu ulja u mjenjaču kao i kvalitetu ulja. Ako je ulje jako nečisto i ako isto ima miris po izgorenom ulju to je siguran znak da je oštećen mjenjač. Ulje u automatskom mjenjaču i filter mjenjača se mijenjaju redovito svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Obavite najprije kontrolu koju sam naveo i po potrebi zamijenite ulje i filter mjenjača. Nakon toga ćete vidjeti ima li rezultata.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - MNE RADI VENTILACIJA

Datum objave: 17.06.2011 09:43:31
Slika
PITANJE:

Poštovani,posjedujem Vectru B 98.g i problem vezan uz rad ventilacije.Ovako,upalim auto i ventilacija ne radi,zatim moram ugasiti i ponovno paliti auto po nekoliko puta dok ventilacija ne proradi,(ventilacija radi normalno dok dam samo kontakt vozilu).Pošto su počele vručine i djeca su česti putnici to mi je jako nezgodno.Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!!!!!!

ODGOVOR:

Vaš opis upućuje na neke nepravilnosti  a to su : električni dio kontakt brave, električna instalacija od kutije s osiguračima do komande ( prekidač ) ventilatora, instalacija od komande ventilatora do upravljačkog modula elektromotora ventilatora . Nakon toga može se ispitati i sam upravljački modul koji se nalazi na samom kućištu ventilatora. Ispitajte navedeno.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 270 CDI

Datum objave: 17.06.2011 09:38:19
Slika
PITANJE:

Kao prvo želim da Vam odam dužno poštovanje za Vašu stručnost i nesebičnu pomoć nama laicima. Posjedujem mercedesa c 270 cdi, 175ks, 5 cilindara iz 2001.g, automatski mjenjač. Već sam pročitao par tema vezanih za sledeće pitanje, ali kako vidim svaki auto i slučaj se razlikuju, pa stoga ću i sam da postavim par pitanja: 1. Auto je bezprijekoran i redovno servisiran, cca 190.000 km, ali kada papučicu gasa stisnem do kraja, onda izbaci crni dim i to samo tada. Tjekom vožnje, ako ponovo stisnem papučicu gasa do kraja, to se ne ponavlja!? 2. Zaštita protiv krađe ZEDER je ugrađena i brava za isto se nalazi u podnožju konzole ručice mjenjača, nakon duže vožnje kada stavljam ključ u bravu zedera, primjećujem da je ista topla ili ugrijana!? 3. Koje ulje za motor i mjenjač preporučujete za ovaj auto? S poštovanjem, unapred zahvaljujem

ODGOVOR:

Crni dim koji ste spomenuli nije zabrinjavajuća pojave jer isti nestane nakon kratkog vremena . U ovom slučaju to se može pojaviti radi malog zakašnjenja u djelovanju turbine. Ova pojava se ne smatra da je kvar. Brava  Zeder je topla jer se s donje strane grije od ispušnog sustava. Odgovarajuće ulje za motor je  MB 229.1 / 229.3 a to je 5W30 ili 5W40 . Ulje za automatski mjenjač je ATF specijalno ( najbolje je originalno ) .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,9 DTI

Datum objave: 17.06.2011 09:41:57
Slika
PITANJE:

reno clio 1,9 dti vrti oko 10 sec.dok ne upali,zanima me da li može biti zbog kompresije.molim vas kolika mora biti kompresija. kod mene je 22,18,22,17

ODGOVOR:

Tlakovi kompresije moraju biti veći od 23 bara . Niži tlakovi kompresije mogu biti uzrok otežanog paljenja. Kompresija koju ste naveli je ispod normale.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 TDI 2001. - NEREDOVITO ODRŽAVANA KLIMA

Datum objave: 17.06.2011 09:31:22
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnik sam WV Pola 1.4 TDI 2001. god. Prije par dana sam dopunio klimu, ali nisam primjetio poboljšano hlađenje (hladi isto kao i prije dopune). Klima radi, hladi, ali ni približno dobro kao prije 2 godine kada sam kupio auto. Misleći da je u pitanju istrošenost freona, odvezao sam auto na dopunu klime. Zamjenili su mi filter kabine koji je bio jako prljav i izvršili dopunu ulja i freona. Momak koji je to radio je konstatovao da klima nije bila sasvim prazna. Bilo je oko 300 grama nečega, nisam baš stručnjak za to :), a ide 550 grama). Dopunio je i malu količinu ulja, uz konstataciju da sistem ne pušta tečnost. Ipak, rezultati nisu zadovoljavajući. Ne hladi dobro, a rekli su mi da je vjerovatno kompresor stradao pa ne može dovoljno da "gura" tečnost kroz sistem. Nisu me baš ubjedili :). Može li nešto drugo da bude uzrok, ima li u tom sistemu još neki detalj koji bi se trebao pogledati prije zamjene kompresora? Sjećam se da su spomenuli donji pritisak, kao da bi trebalo da se obori kada se klima uključi ali da kod mene ne obara. Gornji raste kako povećavam gas. To su moja laička zapažanja koja bi možda mogla preciznije definisati problem. Unaprijed zahvalan na odgovoru. Pozdrav.

ODGOVOR:

Sve što ste naveli ukazuje na neredovito održavanje i servisiranje klima uređaja. Redovni servis klima uređaja radi se svake dvije godine. Tom prilikom se ne dopunjava samo Freon R134 a , uz to se radi sve što je važno a što je preporučio proizvođač. U Vašem slučaju treba napraviti slijedeće : zamijeniti dehidrator ( sušač ) , ispitati i po potrebi zamijeniti ekspanzioni ventil, staviti novi plin , staviti ulje za kompresor . Nakon dobro obavljenog posla temperatura zraka na ventilacijskim kanalima treba biti manja od 8°C . Uz to treba zamijeniti filter kabine ( Vi ste ga zamijenili ) , očistiti i dezinficirati ventilacijske kanale .

na vrh Povratak na vrh