Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - MOŽE LI SE PALITI NA GURANJE

Datum objave: 12.06.2011 00:00:37
Slika
PITANJE:

Postovani! Ne kuzim se bas u automobile. Zanima me da li Renault Laguna 1.9dci, 2000.g., prijelazni model jedinice motor ima razvod ventila preko klinastog remena ili nema, tj. da li se moze paliti guranjem? Hvala!

ODGOVOR:

Motor navedenog vozila nema razvodni mehanizam preko klinastog remena nego preko zupčastog remena . Paljenje motora nije preporučljivo guranjem vozila . Ako se to ipak radi ne mora se dogoditi ništa ali se može dogoditi preskakanje zupčastog remena i oštećenje motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 i.- POSAO ZA AUTOLIMARA

Datum objave: 11.06.2011 23:58:14
Slika
PITANJE:

Na Renou Clio 1,2; 1997 godina, 3-vrata vrata vozača su pokleknula moraju se pri zatrvaranju podići, ne mogu odvrnuti dnju bolcnu na šarki vrata. Majstor je pokušao sa VD 40 i sa zagrijavanjem ali nije uspio. Inače vrlo je malo prostora tako da je teško prići bolcni. Ako imate neki savjet ili prijedlog biću zahvalan.

ODGOVOR:

U ovom slučaju nema se puno toga za reći . Posao povjerite servisu koji može obaviti navedenu demontažu. Te poslove uspiješno rade autolimari . Nekada je potrebno koristiti i aparat za zagrijavanje kako bi se proširio dosjed i tako oslobodio izlaz za osovinu.

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 TDS - TRESE PRI KOČENJU

Datum objave: 11.06.2011 23:51:30
Slika
PITANJE:

imam bmw 525 tds e39 u odlicnom stanju,osim sitnice,auto trese na kocenju ali samo prednji kraj.prednji lezajevi su novi,gume su nove,geometrija i balans su napravljeni prije 1000km,sve disk plocice su nove jedino diskovi nisu mijenjani jer uoopce ne izgledaju potroseni.osim tresnje prednjeg kraja na kocenje nema nikakvih drugih problema,da li su prednji diskovi problem?

ODGOVOR:

Diskovi mogu biti uzrok vibracija koje ste spomenuli ali to mogu biti i drugi faktori i to : hidraulika, kočna kliješta, dijelovi ovjesa , gume, felge. Pažljivom analizom i provjerom svega što sam naveo sigurno se može utvrditi što je neispravno. Sličnih primjera smo imali često u praksi.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-CLASSE 220 CDI - NE PRELAZI 3000 OKRETAJA

Datum objave: 11.06.2011 23:49:39
Slika
PITANJE:

Postovanje G.Meic.Vlasnik sam E-klase 220 cdi(105 kw) iz 2001.Odnedavno mi se pojavljuje problem da motor ne prelazi 3000 okretaja u minuti i to traje recimo pola sata pa opet proradi normalno i tako stalno.Kad ga palim sa dosta gasa dobijem pun gas i cim popustim pedalu gasa i opet dam gas ne prelazi 3000 u minuti.Da li je moguce da tempomat pravi probleme?Sta bi bila vasa pretpostavka i koliko bi mogao da kosta popravak?

ODGOVOR:

Prema svemu što ste napisali uzrok ne bi bio tempomat . Realnije je da to bude tlak turbine koji prelazi dozvoljenu granicu. Kada se to dogodi upravljačko računalo smanji snagu motora i tada motor ne prelazi  navedeni broj okretaja. U ovom slučaju treba ispitati pojedine dijelove sustava za upravljanje turbinom . Sama turbina obično nije uzrok.

na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 16V - PRILIKOM PALJENJA SE TRESE

Datum objave: 11.06.2011 23:45:37
Slika
PITANJE:

Problemi kod paljenja? Seat ibiza 1.4 16v 63kw 2006. Prilikom paljenja auta motor mi se trese kojih 10 sekundi, i čuje se nekakvo lupanje u motoru. Jedno vrijeme sam promijenio benzinsku pa je stalo na neko vrijeme ali je ponovo počeo s istim problemom. Većinom se dešava kad je motor hladan, ponekad se i ugasi prilikom paljenja jedino što mu malo pomogne je kad mu dam gasa, lampice se nikakve ne pale.

ODGOVOR:

Stanje koje ste opisali nije normalno i treba ga riješavati . Najčešće neispravnosti su :  pojedini senzori motora ( ECT, MAP, IAT, EVAP, RPM ) , upravljački modul leptirastog ventila, propuštanje na usisnom kolektoru, nečisti injektori, aktuator minimuma, mehanički uzroci . Točan odgovor mogu Vam dati tek nakon ispitivanja navedenih komponenata na Vašem vozilu.  Ako imate potrebe javite se opet.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX 1,0 i.- PREGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 11.06.2011 23:43:17
Slika
PITANJE:

Imam citroena ax-a, benzin 1.0, 97.godiste. Nedavno sam ga dao na popravak, zbog pregrijavanja. Majstor je navodno brusio glavu motora koja je bila iskrivljena. Medjutim, motor se i dalje grije nakon malo duze voznje, narocito kada sporije vozim, u brdo i sl. Na instrument tabli nema brojcano prikazane temperature vec postoji samo lampica koja se upali kada je auto(tj. motor) pregrijan. Ventilator se jako brzo pali, nakon kratkog vremena voznje, rashladni sistem sam cistio sa nekom tekucinom koja je namijenjena bas za to. Je li moguce da je rashladni sistem ili mozda hladnjak i dalje zacepljen?(cuo sam da ljudi to cak ciste sa sodom bikarbonom??) Vodena pumpa radi normalno, termostat se otvara, cak sam probao i bez njega ali isti je rezultat. Neznam u cemu bi mogao biti problem..... Vodu ne trosi, ne nedostaje je u rashladnom sistemu,(ozracen na oba odusnika). Zanima me i zazor ventila, na koliko se podesavaju?

ODGOVOR:

Motor Vašega vozila se može pregrijavati radi mnogo razloga a to su :  ( pretpostavljam da je brtva glave i glava motora u redu i da kompresija na djeluje na rashladni sustav ) , termostat, hladnjak ( djelomično začepljenje ) , pumpa za vodu, cijevi rashladnog sustava ( suženje ) , termoprekidač ( kod spore vožnje ) . Dobro bi bilo ispitati kolika je stvarna temperatura motora u momentu kada se upali kontrolna lampica za temperaturu . Možda se lampica ne pali pravovremeno.

na vrh Povratak na vrh

LANCIA LYBRA 2,4 JTD - TRESE ZBOG POLUOSOVINE

Datum objave: 11.06.2011 23:40:09
Slika
PITANJE:

Dragi prijatelji.Pisem vam iz Makedonije i imam jedno prasenje za vas molim vas pomagajte jer neznam sta je.Imam Lanciu Lybra 2.4 jtd 133 ks na okoly 40 km na cas i na preku 70 km na cas kola trese kao da ima kriu gumu sdesne strane suvozaca rekli su mi da je poluosovina.Dali ima drugu poluosovinu osven za lanciu koja odgovara. P.S. Izvinite zbog greske u pisanje mislim da ce te me razumeti

ODGOVOR:

Točno je , ako je neispravna poluosovina ili homokinetički zglob stvaraju se velike vibracije na vozilu . Neispravnu osovinu ili homokinetički zglob treba zamijeniti . Na Vaše vozilo morate ugraditi istu poluosovinu . Od drugih to neće odgovarati.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,6 i.- UGRADNJA PLINSKOG SUSTAVA

Datum objave: 11.06.2011 10:59:25
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam Audi A3 1.6 benzin godina proizvodnje 1998. Zanima me kakav je postupak ugradnje plina u moj auto. I ako znate ima li ikakvih neželjenih pojava nakon ugradnje plina. Unaprijed se zahvaljujem, Darko.

ODGOVOR:

U Vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav s plinskim injektorima , elektronskom regulacijom i upravljačkim plinskim računalom. Plinski sustav PRINS se pokazao kao najbolji i najkvalitetniji . Kod spomenutog sustava nema nikakvih negativnih pojava niti bilo kakvih štetnih utjecaja na motor. Do sada sam ugradio takvih uređaja jako puno i zato mogu dati ovakvo mišljenje. Postupak ugradnje počinje s montažom pojedinih komponenata kod motora, nakon toga se montira rezervoar , priključak za punjenje, multiventil, cijevi dovoda goriva . Na kraju se ugrađuje plinski kompjutor i električna instalacija. Kada je sve montirano obavlja se tlačna proba i završno podešavanje sustava .

na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 1,9 TDI - PROBLEM SA KLIMOM

Datum objave: 11.06.2011 10:53:43
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam audia 80 B4, 1.9 TDI motor i imam problema sa klimom. U klimi je napunjen plin,ne gubi ga,cijeli sistem je ispravan,ali kada pritisnem botun A/C osjeti se kako elektronika podigne okretaje motora,ali se ne pali kompresor. Kompjuter kao grešku je javio prekid napajanja,direktnim spajanjem na releju klima radi...Promjenjen je relej klima uređaja,otpornik ventilatora za klimu,pogledani su svi vodovi,ali se nemože naći prekid...Molim vas za bilo kakav savjet očajan sam što vie napraviti.... pomogli ste puno ljudi,nadam se da cete i meni... pozz Domagoj

ODGOVOR:

Za ovaj slučaj mogu reći da nije jednostavan . Jer da je jednostavan iz opisa vidim da bi Vi to već riješili. Ovakvi slučajevi zahtijevaju ispitivanje svih komponenata i detaljno ispitivanje električne instalacije. Neposrednim uvidom i ispitivanjem na Vašem vozilu sigurno se može otkriti kvar. Vi ste naveli i detalj da klima radi kada obavite direktno spajanje na releju . Po tome ispada da je neispravan relej ili instalacija do releja . Isto tako morate biti sigurni da su potpuno ispravne i druge komponente sustava ( kompresor, kondenzator, dehidrator, presostat, ekspanzioni ventil, upravljački sklop ili prekidač, prekidač ventilatora , veza ventilatora s klima uređajem. Žao mi je što niste bliže kako bih mogao obaviti direktno ispitivanje na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - LEPTIRASTI VENTIL

Datum objave: 11.06.2011 23:25:12
Slika
PITANJE:

Otišao mi je leptirasti ventil, skinio sam sa bratovog automobila i stavio i on je opet normalno išao tj. vukao. Dali postoji mogućnost čišćenja moga ili se mora mijenjati. Pozdrav.

ODGOVOR:

Očistite leptirasti ventil a rezultat ćete vidjeti nakon što očišćeni ventil opet isprobate na vozilu.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA 1,4 TDCI - KAKO MJERITI KOMPRESIJU

Datum objave: 10.06.2011 23:52:04
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meiću! Fiesta 1.4 tdci god.pr.2003. Zbog teškog paljenja na niskim temperaturama uz ispravan akumulator, ispravne grijače, na koji način je najbolje mjeriti kompresiju. Da li može pomoću dijagnostike ili pomoću aparata kada se izvade grijači pa se hladan motor vergla. Unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Uz sve to treba biti ispravan i elektropokretač. Kompresiju mjerite preko grijača klasičnim manometrom . To radite kada je hladan motor.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 146 1,4 T.S.- PROBLEM SA KODOM

Datum objave: 10.06.2011 23:13:49
Slika
PITANJE:

alfa romeo 146 14ts.2000.problem sa kodom .autu se sam od sebe upalio lampica kod.vergla ali nece da sastavi.nemam master kljuc jer je mjenjan centralni kompijutor jer nije prolazila eco test .molim za pomoc unaprjed hvala puno.

ODGOVOR:

Ako Vam opišem bilo kakve detaljne upute i instrukcije to Vam neće pomoći jer sigurno nemate potrebnu servisno dijagnostičku opremu niti poznajete tehniku automobila. To znači da se u kućnoj radinosti ne može postići uspijeh. Jedino što mi pada na pamet jest da na kratko odspojite minus klemu akumulatora ( cca 20 minuta )  i da istu ponovo spojite . Na taj način možda motor upali  ako se automatski resetira ECU računalo motora. Ako postupak ne uspije problem ćete riješiti u servisu.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,7 TD 1996. - SISTEM RADA HLAĐENJA

Datum objave: 10.06.2011 23:11:49
Slika
PITANJE:

Vectra 1,7TD Isuzzu motor 96 god.B linija sa klimom.Molim vas da mi ako ste u mogućnosti opišete sistem rada hlađenja tj. kada i kod koje temparature se otvara termostat a kada i kod koje temparature se pali koji ventilator i u kojoj brzini.Naime ova vectra ima tri ventilatrora i dvije brzine a nigdje u servisu (opelovom ) nisam bio u mogućnosti dobiti shemu rada. Unaprijed zahvalan na odgovoru. Usput,gdje mogu napraviti dijagnostiku motora i kolika je cijena istog?

ODGOVOR:

Sigurno  sam već odgovorio na ovo pitanje ali odgovoriti ću još jednom.  Termostat rashladnog sustava počinje otvarati na 74°C a termostat je potpuno otvoren na 94°C , Ventilator na hladnjaku se pali na 96°C ( prva brzina ) i na 106°C ( druga brzina ) . Ventilator na hladnjaku može raditi i kada je motor hladan a to su uvjeti kada radi klima uređaj . Tada ga pali tlačna sklopka ( presostat ) . Po Vašoj želji možemo pregledati Vaše vozilo i predložiti rješenje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,6 i.- DA LI JE KUPLUNG UZROK ?

Datum objave: 10.06.2011 23:07:33
Slika
PITANJE:

Fiat marea 1,6 godina 1998.prešao sam 90 000 kmh.kad hoću u brzinu mjenjać neće u prvu.preparkirao sam ga sa drugom pa sad hoće i u prvu.mislim da je kuplung set . što vi mislite što bi moglo biti uzrok.

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : mehanizam za šaltanje brzina od mjenjača do komande u kabini, mehanizam u samom mjenjaču, set spojke . Ako ste u dilemi možemo Vam pregledati vozilo i reći što je uzrok . Pregled je za Vas besplatan.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 156 1,8 TS - ŠTO JE VARIJATOR FAZE

Datum objave: 10.06.2011 17:10:00
Slika
PITANJE:

pozz hocu da kupim alfu 156 1.8 ts intersuje me sta je varijator faze koliko kosta sa zamjenom i cjena velikog servisa i otprilikr kakav je potrosac

ODGOVOR:

Varijator faze je sklop koji se nalazi na usisnoj bregastoj osovini . Njegova funkcija je zakretanje usine bregaste osovine radi boljega punjenja cilindra a rezultat je veća snaga motora.  Cijena varijatora je 160 eura a cijena rada je 200 eura. Cijena velikog servisa se može navesti nakon što se pregleda u kakvom stanju je Vaše vozilo. Potrošnja goriva je 7 do 8 litara na otvorenom a u gradu je oko 9,5 litara .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B 1,5 TD - NABIJA KOMPRESIJU

Datum objave: 10.06.2011 17:07:43
Slika
PITANJE:

Poštovani, Prije svega, sve pohvale na uistinu vrhunskom portalu za korisnike Imam pitanje vezano za Opel Corsu B 1,5. td, 93. godište. Naime, unazad par dana na posudi za rashladnu tekućinu primjećujem da motor nabija kompresiju. Zrak izlazi iz svih crijeva a doljevanjem tekućine ona ostaje u posudi. Prva pretpostavka je da kvar na brtvi glave, no ona je zamijenjena prije 7 mjeseci+ obrada glave. Također, primjetili smo da, vrlo vjerojatno, na izmjenivaču topline za kabinu postoji rupica kroz koju tekućina otječe. Moje pitanje je, jeli moguće da se zrak u rashladni sustav ulazi kroz unutarnji izmjenivač i da je to uzrok kompresije u motoru? Konstantno moramo nadoljevati vodu, ali napominjem da je vode iscurilo maksimalno 1L za vrijeme rada te da auto niti u jednom trenutku nije zakuhao( maksimalna tempt je bila 102 C) Unaprijed hvala!

ODGOVOR:

Na izmjenjivač topline ( radijator grijača ) nikako ne može ulaziti zrak u rashladni sustav jer je isti pod većim tlakom nego što je tlak okoline . Postupak rješavanja problema treba biti po nekom redoslijedu . Najprije treba otkloniti svako propuštanje rashladne tekućine ( u ovom slučaju radijator grijača ) . Nakon toga treba pratiti stanje temperature motora. Ako je temperature u granicama normale i ako se motor ne pregrijava stanje je normalno. Činjenica što se vide neki mjehuriči zraka ne znači ništa značajno. Bitno je da se rashladna tekućina ne gubi i da je radna temperatura motora normalna. Ako ima kakvih nejasnoća javite se ponovo a možemo i pregledati Vaše vozilo.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 i. - ŠTO AKO NEMA KATALIZATORA

Datum objave: 10.06.2011 17:03:20
Slika
PITANJE:

Poštovani! Vlasnica sam vw Pola 1.4 benzinca od 74 kw. Nedavno mi se pojavio problem, naime neko čudno zveckanje u auspuhu i čudan zvuk. Mehaničar mi je rekao da je otišao katalizator. Auto ima dvije lambde sonde ( jedna nedavno promjenjena).Zanima me što će se dogoditi ukoliko auto nema katalizator? Kakva šteta može biti? Novi je preskup i zanima me što vi u ovakvoj situaciji preporučate. Naime pročitala sam na ranijim pitanjima da kod dvije lambde sonde nije dobro voziti bez katalizatora,a zanima me što bi bilo kada bi se zadnja skinula? Zahvaljujem na odgovoru! Poštovanje!

ODGOVOR:

Neće se dogoditi ništa dramatično osim što će motor imati nešto veću potrošnju goriva, snaga motora se može smanjiti , upravljačko računalo motora može upaliti kontrolnu lampicu motora koja signalizira kvar sustava elektronskog ubrizgavanja goriva. Jeftinije rješenje je ugradnja zamjenskog katalizatora koji je više nego dvostruko jeftinji  . Na taj način sve opet može biti ispravno a motor će raditi bez greške.

na vrh Povratak na vrh

MAZDA 6 2,0 D - LUPANJE IZ SMJERA LETVE VOLANA

Datum objave: 10.06.2011 14:30:08
Slika
PITANJE:

Poštovani, radi se o Mazdi 6 CD 143 2.0 diesel iz 2006g. Kada je auto ugašen, a kotači i volan u centralnom položaju i kada se cima volan lijevo desno, čuje se lupkanje metala iz smjera letve volana lijevo. Prvo sam posumjano na krajnik ali nije pomoglo. Može li pritezanje letve volana riješiti taj problem ? Radi se o jasnom metalnom zvuku tako da mislim da nije do spone letve volana ... Pozdrav!

ODGOVOR:

Zvuk koji čujete može se pojaviti na različitim mjestima upravljačkog mehanizma i to na : krajnicima spona, sponama, aksijalnom ležaju zubne letve, pužnom prijenosu volana, hvatištu osovine puža i prirubnice osovine volana, na križu osovine volana. Sve navedene dijelove i mjesta treba pojedinačno provjeriti i nakon toga zaključiti da li je potreban popravak ili nije. Ako želite možemo Vam to provjeriti i reći d ali je to u granicama normale.

na vrh Povratak na vrh

GOLF III - ZAMJENA TANJURASTE SPOJKE ?

Datum objave: 10.06.2011 14:25:12
Slika
PITANJE:

KAKO DA ZAMJENIM TANJURASTU SPOJKU NA GOLFU 3

ODGOVOR:

Iz Vašega pitanja je sve vidljivo . Niste čak naveli ni osnovne podatke o vozilu .  Ako to do sada niste radili ne vjerujem da ćete to uspiješno napraviti. Moj opis postupka ugradnje spojke nije dovoljan da to uspješno obavite. Opis postupka bi imao više stranica . Ako dođete do mene točno ću Vam opisati i pokazati kako se to radi.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 290 - KAO DA NE DOBILJE DOVOLJNO GORIVA?

Datum objave: 10.06.2011 13:43:15
Slika
PITANJE:

Postovani, E 290 tdi,skoro 300t,pola moih,do sada bez problema a sad:auto pali i radi normalno ali kad polazim imam kratku prazninu,naime pritiskom papuce gasa motor kao da ne dobija dovoljno goriva,obrtaji na displeju normalno rade,ponovnim pritiskom sve se desava normalno,to sam osjeto kratko prije par mjeseci tad sam sipao gorivo u BiH pa sam posumnjao u kvalitetu goriva.Prije par dana ponovno se javio isti problem koji se desava ali ne svaki put samo kod stani-kreni.Auto je automatik,svaki savjet je dobro dosao. LP

ODGOVOR:

Nije moguće na osnovu  nepreciznih podataka koje ste poslali dati točan odgovor.  Točan odgovor mogu dati nakon pregleda i dijagnostike motora. Sada ću navesti što sve može biti neispravno i što treba ispitati. To su slijedeći dijelovi : potenciometar pedale gasa, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, regulator tlaka goriva, filteri, solenoidni ventil za tlak goriva, zrak u sustavu goriva, VT pumpa, električna instalacija motora.

na vrh Povratak na vrh