Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 106 1,5 D - SERVISIRANJE VOZILA

Datum objave: 02.05.2011 09:27:56
Slika
PITANJE:

Poštovani, svaka čast na Vašemu radu. Moje pitanje je vezano za Peugeot 106 1.5D auto je 2003 godište i prešlo 69 000 km dali bi trebao uraditi veliki servis ili, to ne bi trebalo raditi dok ne pređe do 100 000km. I još jedno pitanje vaše mišljenje o ovomu tipu automobila. Hvala i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

Vozilo i motor ovoga vozila su kvalitetni a motor je mali potrošać goriva. Zupčasti remen se mijenja svakih 130.000 km ili svakih 5 godina. Ako to nije napravljeno sada bi bilo vrijeme. Uz to bi trebalo zamijeniti sve filtere i sve tekućine ako iste nisu do sada mijenjane. Kvalitetnim servisiranjem ( bez preskakanja pojedinih radova i bez štednje na nekim dijelovima ) znatno ćete produžiti trajnost vozila i utjecati na pouzdanost motora , mjenjača i ostalih sklopova .

na vrh Povratak na vrh

FORD PUMA 1,7 i. 1997.- TREBA NAPRAVITI KVALITETNU DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 01.05.2011 16:22:28
Slika
PITANJE:

Poštovani. Evo slučajno sam naišao na Vašu stranicu. Imam jedan problem, a pošto sam imao mogućnost da povoljno dodjem do ovog auta, volio bi iskreni odgovor na ovo pitanje, s obzirom na financije. Uzeo sam Ford Pumu 1.7.125KS,1997.godište. Bio kod mehaničara, koji je ustanovio da moram promijenit skoro većinu "zapravo potrošnih" dijelova podvozja, poput: Selen Blokova, Manžeta Hom.zgloba,Ležaj desne poluosovine, Nosoač motora ljevog kraka,Zadnji ljevi koč.cilindar, a zadnje Amortizere i Prednje Disk i Pločice za cca 5000.km. Napravio sam samo redovan servis, promjenio sve filtere, ulje u motoru, svječice i par sitnica. No. najviše me brinu problemi vezani uz struju, gdje je mehaničar pronašao da su instalacije oštećene itd. ALI NAJVIŠE ME brine što auto kad se vozi, ako je u drugoj brzini i ima manje od 3000.okretaja, pa naglo dodam više gasa, on se na sek-dve zaguši, kroz auspuh se čuju zvuci kao pucnjevi, a to se isto događa i u trećoj, no ne u tako jakoj mjeri i bez zvukova u auspuhu. Znam da je teško nabavit dijelove za taj auto, pa me zanima Vaše mišljenje uz šta bi ovaj problem povezali. Dakle, postoji li šansa da je samo ev.do instalacija i struje, ili je to možda pokazatelj nekog ozbiljnijeg i većeg kvara. Ulio sam više puta najkvalitetnije gorivo, promijenio filtere, proganjao ga da se propuše, ulio čak adetiv da se pročisti rezervar, no ništa. Jedino kada se to ne dešava je prvih 5.minuta vožnje kada auto još nije potpuno zagrijan. Ove sve dijelove podvozja bi postepeno izmjenio, no znam iz iskustva sa prijašnjeg auta, kada mi je na 4.god.starom POLO GTI, otišla ABS pumpa, senzor i instalacije i samo djelovi su koštali oko 12.500,00 kn. Eto iskreno molim za pomoć i odgovor, jer auto mi se sviđa, ali imam ga još priliku vratiti. Kad bi znao da nije ništa ozbiljno, skupo itd, ostavio bi si auto i polako ga uredio, no ako me čekaju ogromni izdaci, bolje da ga vratim. Unapred zahvaljujem, pogotovo jer sam već ćuo 3.različite priče i mišljenja, toliko različita da više neznam šta bih rekao. Unapred zahvaljujem

Isprika. Već sam postavio pitanje vezano uz svoj problem na Ford Pumi, oko toga da se guši u drugoj brzini, ako naglo dodam gas i da se kroz auspuh čuje zvuk pucanja (intenzivno). Auto, čini mi se malo više i troši nego bi trebao, jer vozio sam POLO GTI, ista mašina 1.7, 125KS, pa nije toliko trošio. Zanima me dali je možda ovo trokiranje i gušenje i pucanje iz auspuha, možda povezano sa auspuhom (dali ima rupu negdje, oštećenje ili je dotrajao???). Zadnji mu je lonac "sportski", što sam u svakom slučaju radi prejakog zvuka i buke auta mislio skinut i stavit normalan lonac. E sad dali ako je i auspuh uzrok toga,postoji još nešto što se mora ili može naštelat, npr. smjesu goriva koju uzima?, dali je bitna snaga sviječica-akumulatora, i kako bi to mogao riješit. Dosta toga sam kroz godine o osnovama naučio o automobilima, ali iznenadilo me kako su 3.kvalitetna majstora iz pravih servisa rekla toliko različita mišljenja i razloge. Dali iz financijskih razloga, dali zaista postoji toliko mogućnosti i opcija vezanih uz takav kvar ili šta je u pitanju. Volio bih da nije toliko ozbiljno, pa da uštedim za popravak i malo po malo uredim auto, jer npr. unutrašnjost je kao da je auto jučer izišao iz tvornice,.sačuvani tapecirunzi, nije se u autu pušilo, vidi se da je auto od biših vlasnika bio održavan. Tako da sve pronadjene kvarove na podvozju nisam uzeo kao veliku štetu, jer to sam i ja na svom autu lomio, zahvaljujući našim cestama.

ODGOVOR:

Točan odgovor na Vaše pitanje mogu dati nakon dijagnostike motora.  Kvalitetna dijagnostika motora treba obuhvatiti slijedeća ispitivanja : ispitivanje mehaničkog stanja motora, ispitivanje sustava elektronskog ubrizgavanja, ispitivanje sustava paljenja. Ovom prilikom mogu dati opčeniti odgovor o mogućim uzrocima radi kojih se događaju problemi koje ste opisali a moguće neispravnosti su :  probijanje visokog napona, kablovi za svjećice, bobine, elektronika paljenja, električni konektori, električna instalacija, faza motora, senzor detonacija, propuštanje na usisnom kolektoru, regulator tlaka goriva, količina goriva, injektori, ECT senzor, mjerač mase zraka, lambda sonda, senzor položaja leptirastog ventila, mehaničko stanje motora , ventili, ECU upravljačko računalo. Na žalost bez pregleda vozila ne mogu dati jednostavniji ni precizniji odgovor na Vaše pitanje.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - INDIKATOR POKAZIVAČA PRAVCA

Datum objave: 02.05.2011 09:13:00
Slika
PITANJE:

Kupio sam Citroena Saxo 2001 god. Odličan je, da ga ne ureknem. Jedino imam problem sa indikatorom pokazivača pravca (indikator za pokazivač pravca desno). Ponekad se uključi strelica za desni žmigavac, a ponekad ne. Žmigavac normalno radi, ali deluje malo iritirajuće. Šta bi to moglo da bude?

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : automat žmigavaca, prekidač žmigavaca, oksidirani kontakti na prednjem ili zadnjem žmigavcu, pad napona na nekom od kontakata električne instalacije žmigavaca. Najprije provjerite žaruljice i kontakte na samim žmigavcima , po potrebi iste očistite.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA B - ZAGRIJAN NE PRIMA GAS

Datum objave: 02.05.2011 09:10:34
Slika
PITANJE:

Pozdrav!!! Posjedujem corsu b 1995 godiste. Auto radi dobro dok ne postigne radnu temperaturu, a kada se motor zagrije pocinje da trza i ne prima nagli gas. Na dijagnostici ne pokazuje nikakve greske,a mehanicar mi je promjenio karburator,ocistio rezervoar,zamjenio elektroniku paljenja, skinuo katalizator ali nista se nije promjenilo. Pa ako mogu dobiti vase misljenje.

ODGOVOR:

Ako je Vaš mehaničar majstor svog zanata onda će bez problema znati otkriti kvar i otkloniti kvar. Motor Vašega vozila nema karburator nego elektronski sustav ubrizgavanja s monoinjektorom. Ako ste u mogućnosti obavite slijedeća ispitivanja i kontrole :  stanje pojedinih filtera, izmjerite tlak goriva ( mora biti veći od 0,75 bara ) , ispitajte injektor, ECT senzor temperature motora, senzor položaja leptirastog ventila , MAP senzor, regulator tlaka goriva, električnu instalaciju od motora do ECU računala, provjerite sustav paljenja ( kvalitetu iskre na svjećicama ) . Po potrebi ispitajte i mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora, začepljenje ispušnog sustava ) .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,8 i. - PODEŠAVANJE POMOĆU STROBOSKOPA

Datum objave: 01.05.2011 16:12:35
Slika
PITANJE:

postovani gospodine meicu veliki pozdrav iz sarajeva i zahvaljujem se na proslom odgovoru.imam jedan problem vec duze vrijeme te vas molim da mi pomognete da ga rijesim.vozim golf 3 monomotronik 1,8-66kw-93 god.i vec duze vremena imam problem sa podesavanjem pretpaljenja,jedan majstor ga podesi na jedan ugao,drugi na drugi ugao ali ja vidim na voznji da to nije to.nabavio sam stroboskop-obicna bljeskalica,imam malo iskustva sa tim aparatom pa vas molim da mi samo kazete koje oznake treba da se poklope da bi auto radilo dobro.koliko sam ja vidio ovaj auto ima oznaku na remenici radilice i na plastici koja dodze na blok motora ima strelicu a prije te strijelice ima mali polukrug.kada osvijetlim stroboskopom jeli treba da se poklope te strelice ili da oznaka na remenici da bude u tom polukrugu.unaprijed se zahvaljujem i izvinjavam ako je malo zamrseno pitanje.

ODGOVOR:

Kut predpaljenja je vrlo jednostavno podesiti profesionalnim stroboskopom jer isti ima mogućnost podešavanja na instrumentu koji je sastavni dio stroboskopa. Na navedenom motoru kut predpaljenja treba biti 6° prije GMT (  GMT je kada se poklopi oznaka na remanici s oznakom na poklopcu ( strelica ) . Na stroboskopu se najprije namjesti 6° i tada se oznake na remenici i na poklopcu trebaju poklapati . Ako Vaš stroboskop nema takvu mogućnost , predpaljenje namjestite tako da oznaka na radilici bude 5 do 7 mm ispred oznake ( strelice ) na poklopcu .

 

 

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI 2001.- TROŠI ANTIFRIZ

Datum objave: 01.05.2011 16:08:50
Slika
PITANJE:

Opel astra 1.7dti 2001g.75ks Auto troši antifriz(treba ga dolijevat svako malo) Inače je zamjenjen mali kiler,dihtung na glavi znalo se po zimi dogoditi da u toku vožnje prestane grijati ali bi opet proradilo.Primjeto sam na poklopcu za dolijevanje antifriza crne mrlje,ulje ne troši Molim Vas odgovor i savijet Unaprijed puno hvala

ODGOVOR:

Motor može trošiti antifriz na mnogo načina i zato treba ispitati detaljno slijedeće : hladnjak, cijevi rashladnog sustava, spojna mjesta , pumpu za vodu, čepove na bloku i glavi motora, ventil grijača, čep hladnjaka ili ekspanzione posude . Uz sve što sam naveo uzrok može biti brtva glave i sama glava motora . Crne mrlje su najvjerojatnije motorno ulje koje je moglo ući u rashladni sustav prilikom demontaže glave motora.

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C 1,8 16V, - LUPKANJE U PREDNJEM KRAJU

Datum objave: 01.05.2011 16:05:58
Slika
PITANJE:

Pozdrav gospodin meic zamolio bih as za pomoc kod opela vectre 1.8 16v 2000g cuje mi se lupkanje u prednjem lijevom kraju pregled sam vrsio na dizalici i nema lufta (zracnosti) nigdje osim na zglobu desnog kotaca pri mjenjacu ima ga prilicito dali to moze tresti i dali se po vama radi o lezaju il mozda o zglobu kad uhvatim poluosovinu rukom i migam je gore dole ima oko 5mm lufta, dali je skup lezaj mijenjaca i jeli ga problem zamijenuti i kako vi to mijenjate ako moze kratak opis.Samo jos ovo zadnji puta kad sa vas pitao o dozvoljenoj granici istrosenja cilindra nije mi text bio dobar javile su se neke kose linije pa nisam uspio procitat samo mi kazite dali sam u pravu da istrosenje ne smije prelaziti 0,10 odnosno jednu desetu milimetra sve preko te mijere je potrebna strojna obrada i ugradnj klipova prve prekomijere jel tako

ODGOVOR:

Zvuk lupanja je ponekad zahtjevno defektirati a najvažniji faktor u tome je sam čovjek i njegova sposobnost. Pada se pojavi lupanje treba sumnjati u sve dijelove ovjesa i transmisije koji se gibaju. U ovom slučaju predlažem da detaljno ispitate : sve selen blokove, sve zglobove , sva hvatišta, balans štangu, spone balans štange. Zračnost na polusoovini je nešto povečana ali još nije kritična, međutim treba sumnjati i u taj sklop. Bočni ležaj diferencijala za koji pitate može se zamijeniti tek kada se demontira i rastavi mjenjač. Isti se nalazi na kućištu diferencijala. Kada istrošenost cilindra prelazi 0,10 mm potrebno je raditi obradu cilindra na prvu prekomjeru.

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT 1,4 i - NE PALI OD PRVE

Datum objave: 01.05.2011 09:54:18
Slika
PITANJE:

IMAM HYUNDAI ACENT 1,4 SA UGRAĐENIM PLINOM. NE PALI MI OD PRVI PUTA, NEGO OD ČETVRETOG ILI PETOG PUTA,KAO DA NE DOBIVA GORIVO. PROMIJENIO SAM FILTER GORIVA PRIJE 10 DANA.U ČEMU JE KVAR?

ODGOVOR:

Uzroci otežanog paljenja motora mogu biti brojni . Točan i jednoznačan odgovor mogu dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom navesti ću koji sve uzroci mogu biti a to su : tlak goriva, nečisti injektori, relej pumpe za gorivo, ECT senzor, aktuator minimuma, regulator tlaka goriva, električna instalacija i konektori, senzor položaja leptirastog ventila, stanje akumulatora i elektropokretača, propuštanje na usisnom klektoru, MAP senzor, senzor RPM,  sustav paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,4 i. - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 01.05.2011 09:52:30
Slika
PITANJE:

Interesira me da li je moguce zamjeniti gumice ventila bez skidanja glave.U pitanju je vozilo opel kadet suza 1.4i OHC motor. C14NZ

ODGOVOR:

Moguće je zamijeniti gumice ventila bez da se demontira glava motora . Međutim moram reći da je puno bolji i kvaliteniji način da se to napravi kada se demontira glava motora. Na ovaj način dobiva se kvaliteta jer se tada očiste svi usisni i ispušni kanali, očiste se i obrade ventili, po potrebi se zamijene vodilice ventila, obavi se obrada glave motora, zamijene se sva brtvila na glavi motora. Nakon toga motor bolje radi , manje troši, bolje ide .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,9 DCI - ZAMJENA ULJA

Datum objave: 01.05.2011 09:49:34
Slika
PITANJE:

pozdrav g.meiću imam jedno pitanje koje me zanima riječ je o renault senicu 1.9dci2003 inače uredno servisiran.riječ je o zamjeni ulja stavljam valvoline 5w40 ulje koje mi je majstor rekao da se mijenja na 20000km.međutim ja godišnje pređem 10000-12000 pa mi ulje može trajati godinu i pol do dvije.dali mogu stavljati neko drugo ulje i koje tako da mi vremenski interval bude godinu dana odnosno 10000km.zahvaljujem unaprijed na odgovoru i lijep pozdrav.

ODGOVOR:

U motor Vašega vozila možete stavljati i ulje 10W-40 ( polusintetičko ) koje je također kvalitetno a znatno jeftinije . Za interval izmjene ulja treba naglasiti da bez obzira na vrstu  i cijenu ulja isto treba mijenjati svakih 10.000 do 15.000 km ili najmanje jednom godišnje.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - ZAMJENA AKUMULATORA

Datum objave: 01.05.2011 09:47:44
Slika
PITANJE:

Poštovanje, Imam fiat bravo 1,9 JTD. Prije par dana auto nije mogao upailiti, istrošena baterija. Otišao sam i kupio novu bateriju i zamjenio. Ispod baterije je bilo neke bijele prašine vjerovatno iz baterije. Ja sam to očistio i ispuhao tu prašinu. Zamijenio bateriju. Kad sam upalio na kontrolnoj tabli ostala je da gori lampica kao neka brizgalica, crvene boje, po katalogu vidim da je to neki MAF sensor. Pokušao ponovo skinuti i ponovo staviti bateriju, ista stvar. Da napomenem nisam primjetio da se auto ponaša nešto drugačije, možda da se malo grije, točnije temperatura je nešto manje ispod polovine. Mene interesuje smijem li voziti jer je konstantno upaljena, znači ne gasi se nikako. Lijep pozdrav. Ado Sarajevo

ODGOVOR:

Navedena lampica se mogla upaliti radi lošeg akumulatora. Ako se ugradnjom novog akumulatora ista nije ugasila, potrebno je samo obaviti resetiranje ( brisanje greške ) na ECU centrali . Ukoliko motor normalno radi i ima potrebnu snagu možete se neko vrijeme voziti s upaljenom kontrolnom lampicom motora . Naravno da ćete prvom prilikom obaviti spomenuto resetiranje.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS TDCI -ZAMAŠNJAK S DVIJE MASE

Datum objave: 01.05.2011 09:45:00
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Ford Focus 2001 godište TDCI 85 kw. prije nekoliko dana sam mjenjao zamašnjak i set kvačila, i umjesto plutajućeg zamašnjaka sam ugradio fiksni zamašnjak i odgovarajuću lamelu druk ležaj. Nakon ugradnje sam primjetio da mi se povremeno javlja čudan zvuk(brujanje-čegrtanje) pri kretanju u prvoj i drugoj brzini dok vozilo ne dostigne ubrzanje koji kasnije nemogu primjetiti u toj snazi. zvuk prestaje i kad pritisnem pedalu kvačila.Da li je problem što sam ugradio zamjenski zamašnjak , do ugradnje ili neki treći uzrok. ponavljam da zvuk nije prisutan uvjek ali je čest i nisam mogao shvatit nakon čega se javlja jer se desi da se čuje i nakon velike brzine kad usporim pa ponovo krećem. Hvala puno na odgovoru i puno uspjeha u radu.

ODGOVOR:

Zamašnjak s dvije mase ugrađuje se s razlogom u većinu novih automobla . Njegove prednosti su : smanjenje potrošnje goriva, veća snaga motora, jednostavna i komforna promjena brzina, velika udobnost u vožnji zahvaljujući jakom prigušenju oscilacija pri trzajima usljed mijenjanja opterećenja, veilka udobnost i tihi rad zbog absorbiranja vibracija koje stvara mjenjač .            Ugradnjom klasične spojke izgubili ste sve pogodnosti koje sam naveo . Zvuk koji čujete najvjerojatnije dolazi iz područja mjenjača radi vibracija koje nastaju na zupčanim parovima i sklopovima mjenjača a koje ugrađena spojka ne može absorbirati . 

na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 1,9 TDI - TROKIRA NA NIŽIM BRZINAMA

Datum objave: 30.04.2011 10:25:03
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic.Molim za Vase strucno misljenje u vezi slijedeceg problema na mojem automobilu imam audi b4 1.9tdi (66kw) iz 1995 godine zanima me dali bi mi mogli odgovoriti na moje pitanje. kad ga vozim primjer u 5brzini  70 km/h auto pocme trokirati kad mu dam gasa dignem ga  na 80km/h prestane,a tako mi se desava i u manjim brzinama dok vozim 2-3-4 sve isto na odredenoj brzini pa neznam sto moze biti bio bi vam jako zahvalan kada bi odg.na moje pitanje i stim pomogli da otklonim gresku koja je prisutna. imo sam isto audi 80 b4 iz 1994 godine 1.9td (55kw) to mi se nije desavalo znao sam cak i vozit u 5brzini  50km/h i nije bilo nikakvih zatrzavanja pa me sad zanima koji bi mogao biti uzrok na  tome audiu sa tim 1.9tdi na dijagnostiki nema niti jedne greske na motoru ni mjenjacu.JOS JEDNOM VELIKO HVALA

ODGOVOR:

Brzina od 70 km/h je premala za peti stupanj prijenosa . U tom momentu vozite sa premalim brojem okretaja motora. Isto tako ne možete uspoređivati TDI motor s kompjuterskim upravljanjem i TD motor koji ima mehaničku regulaciju.  TDI motor troši znatno manje goriva naročito kada se vozi s niskom brojem okretaja .  Vozite u četvrtom stupnju prijenosa ( četvrta brzina ) kada je brzina vozila 70 km/h . Ukoliko bi i tada bilo trzanja motora moguće neispravnosti bi bile : zrak u sustavu goriva, filteri, mehaničko stanje motora, senzor pedale gasa, MAF senzor, dize, regulator količine goriva, MAP senzor, EGR ventil, senzor radilice, senzor brzine vozila,  ECU upravljačko računalo.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 i. - MIJEŠANJE GORIVA I ULJA

Datum objave: 30.04.2011 10:19:49
Slika
PITANJE:

posovani gospodine,imam problem sa vw polo-m 1,4mpi,naime dolazi do mijesanja goriva i ulja.zamjenio sam lambda sondu ali se ponovilo,unapred zahvalan

ODGOVOR:

Mješanje goriva i motornog ulja nastaje kada velika količina goriva ulazi u cilindar i kada dio toga goriva ne može izgorjeti nego u tekućem stanju kroz klipne prstenove ulazi u karter i tako razrijeđuje ulje.  U tom slučaju neispravan je elektronski sustav ubrizgavanja a ta pojava se naziva predugačko vrijeme otvorenosti injektora. Najčešće neispravosti navedenog sustava su : ECT senzor, potenciometar gasa, MAP senzor, IAT senzor, mjerač mase zraka, regulator tlaka goriva, injektori, upravljačko računalo , loše mehaničko stanje motora. Na Vaše pitanje mogu točno odgovoriti nakon pregleda i dijagnostike vozila. Uglavnom potrebno je stručno ispitati sve što sam naveo u odgovoru.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i.- PREGORIO ISPUŠNI VENTIL

Datum objave: 30.04.2011 10:11:38
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp. Meić Pred par godina slučajno sam naletio na vašu web stranicu,kada sam googlao zbog problema s autom. Spadam u ljude koji vole sami raditi na svom autu "Sam svoj majstor". Tada ste mi pomogli svojim savjetom i na tome Vam zahvaljujem. Najprije da pohvalim Vašu novu web stranicu koja je preglednija i lakša za pronalaženje nekih odgovora prema tipu vozila.Sada imam problema s Opel corsom 1,4i iz 1991 god. Prešla je 260000 km . Auto je dobro vukao, trošio malo benzina, a malo više ulja. Odjednom je počeo raditi na 3 cilindra.Sve sam provjerio, i na kraju sam posudio uređaj za mjerenje kompresije. Kompresija je iznosila 7 ,a na trečem cilindru 0 (nula). Rastavio sa glavu i vidio pregoren ispušni ventil. Pogledao sam stanje cilindara i jako sam se iznenadio u kako dobrom su stanju. Na večem dijelu stijenki cilindara još se vide tragovi honovanja.Premjerio sam ih u više smijerova i utvrdio istrošenje od 0,02mm osim jedne zone na četvrtom cilindru gdje se potrošio 0,05mm. Odlučio sa promijeniti i klipne prstenove jer sam izmjerio veličinu raspora na prstenu od 1,4 mm kad sam ga umetnuo u cilindar. Mjerio sam i rukavce na radilici u zoni letečih ležajeva i iznose 42,98mm. Promjer letečih ležajeva je 43,05. S obzirom na ove mjere, da li mi preporučujete promjenu letečih ležajeva (nema nikakvih tragova zaribavanja ili grebanja).Temeljne ležajeve nisam još rastavljao. S obzirom na Vaše iskustvo, dali mogu očekivati istrošenje i ovih ležajeva dovoljno za eventualnu zamjenu. Promijeniti ču i sve semeringe i brtve, a Vas molim podatke za: momente pritezanja vijaka glave , vijaka letečih i temeljnih ležajeva i vijaka zamašnjaka S poštovanjem Mladen

ODGOVOR:

Preporučujem da leteće ležajeve svakako zamijenite. Navedena istrošenja su još uvijek u granicama dopuštenog. Pregledajte i glavne ležajeve radilice. Za momente pritezanja morate navesti šifru motora ili barem snagu motora. jer postoje četiri različite vrste motora od 1.400 ccm.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 2,0 HDI - NERAVNOMJERNI RAD MOTORA

Datum objave: 30.04.2011 10:05:54
Slika
PITANJE:

Pozdrav imam peugeota 406 2.0Hdi 2000.godina problemi su mi kod gasa. naime nakon sto temperatura dostigne 90 stupnjeva, auto mi pocme kao kasljucati. pocme mi gas pomalo divljati, ler mi skace od 800 do 1000 okretaja neravnomjerno. mijenjao sam prije 2 dana filtere goriva i mislio sam da ce pomoci ali nista. nejavlja mi nikakvu gresku na motoru. gorivo tocim iskljucivo na omv-u. unaprijed hvala

ODGOVOR:

Na ovome tipu motora mogu postojeti brojni razlozi radi kojih motor neravnomjerno radi na leru kada se zagrije. Točan odgovor mogu dati nakon pregleda Vašega vozila. Ovom prilikom ću navesti brojne greške koje mogu utjecati na stanje koje ste opisali . Sve što ću navesti treba ispitati : zrak u sustavu goriva, nečistoća u rezervoaru, ECT senzor, EGR ventil, dize, senzor radilice, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na Rail-u, solenoidni ventil za tlak goriva, električna instalacija, VT pumpa, mehaničko stanje motora, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FORD C-MAX - DALJINSKO ZAKLUČAVANJE

Datum objave: 29.04.2011 18:18:01
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam Ford C-max 2008. god., ključem na daljinski sam zaključao,a kada sam htio nakog nekog vremena otključati, daljinski nisam mogao otključati vrata (ni zalključati), nego samo ručno,a provjerom, odnosno zamjenom baterije bilo je isto. Molim Vaš komentar za pomoć, hvala.

ODGOVOR:

Mogući uzroci radi kojih ne radi daljinsko zaključavanje mogu biti : IC ili radio odašiljač u samom ključu, prijemnik ( obično se nalazi u unutrašnjem retrovizoru, električna instalacija od prijemnika do brave vozačevih vrata, upravljački modul daljinskog zaključavanja. Potrebno je ispitati sve što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 D -STAVLJANJE MOTORA U FAZU

Datum objave: 29.04.2011 18:12:43
Slika
PITANJE:

Interesira me golf 3 motor 1,9 D. Ustelavanje razvoda paljenja radilica klipovi sa glavom motora? Koji postupak?

ODGOVOR:

Za točno stavljanje motora u fazu potrebno je koristiti alat za blokadu pumpe visokog pritiska, alat za blokadu bregaste osovine, alat za podešavanje početnog predpaljenja na visokotlačnoj pumpi.  Postupak postavljanja motora u fazu je slijedeći :  postaviti radilicu u položaj kada je prvi i četvrti klip u GMT ( točna oznaka je na zamašnjaku i kućištu mjenjača ), postaviti blokadu na visokotlačnu pumpu, postaviti blokadu na bregastu osovinu ( remenica na bregastoj osovini u tom momentu nije fiksirana ), montirati zupčasti remen i natezač remena, zategnuti zupčasti remen preko natezača, zategnuti remenicu bregaste osovine ( istu treba držati odgovarajućim alatom dok se zateže ) . Sada se mogu skinuti blokade , motor se ručno okreće 2 do 4 kruga i nakon toga se opet provjerava točnost faze motora. Na kraju se obavlja podešavanje paljenja na visokotlačnoj pumpi. Ako imate alat za podešavanje paljenja tada postupak podešavanja sigurno znate i ne treba vam objašnjenje .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - BIODIZEL ?

Datum objave: 29.04.2011 10:11:35
Slika
PITANJE:

Poštovani, vozim VW golf IV 1.9 TDI 90ks, radim oko 40000 km godišnje i zbog sve večih cijena goriva razmišljam o biodiselu. Je li to gorivo štetno za moj automobil ? Čuo sam da je to gorivo puno "življe" pa bi trebalo staviti nove cijevovode za gorivo i još neke preinake...

ODGOVOR:

Motor vašega vozila može funkcionirati na biodizel . Međutim važno je da znate da će doći do oštećenja na brtvama visokotlačne pumpe . Istovremeno doći će do skupljanja karakterističnih supstanci koje će se kumulirati u visokotlačnoj pumpi . Posljedica svega će biti servis i popravak visokotlačne pumpe. Ne mogu točno reći da li će se to dogoditi za 10.000 , 20.000 ili više kilometara .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 - GENERALNI POPRAVAK MOTORA

Datum objave: 29.04.2011 18:08:56
Slika
PITANJE:

Postovani, Radi se o Fiat Bravi, 1.6 benzin, 2000. godina, 76kW. Prije nekoliko mjeseci sam imao problem sa potrosnjom ulja. Nigdje nije curilo, ali nakon nekog vremena auto počne da radi `na suho` (takav je zvuk). Kad su mehaničari otvorili nasli su da se ulje povlači u usisnu granu. (Ja ne znam mnogo o autima, ali su mi pokazali gdje je ulje bilo. Svaki put kad bih dosuo ulje, radilo bih par dana, a zatim opet po starom.)Uglavnom, predlozili su mi da se mora motor uraditi i da je to jedino rjesenje. Pristao sam na to i motor je uradjen u potpunosti. Naravno, izmijenjeno je sve sto je trebalo. Medjutim, nakon veoma kratkog vremena pocelo je po starom. Ulja ponovo nema u motoru, odnosno ima ga u usisnoj grani (plasticni dio na vrhu - rekli su da se tako zove). Problem je, znaci, identican. Ali, (isti) mehanicari sad imaju mnostvo izgovora i preporuka tipa `mozda bi trebalo ovo` Molim vas, ukoliko je moguce, uputite mi savjet sta da radim. Unaprijed se zahvaljujem, ako budete i ako ne budete u mogucnosti, odgovoriti. S postovanjem.

ODGOVOR:

Prvo moram reći da Vi niste imali sreće s odabirom servisa koji Vam je radio popravak motora. Točno je da je uzrok pojave ulja u usisnoj grani i nestajanja istoga mehaničko istrošenje motora. Popravk motora koji je obavljen nije obuhvatio sve potrebne radove na motoru i zato nema rezultata. Na Vašem motoru potrebno je obaviti strojnu obradu cilibndara, zamijeniti vodilice ventila, ugraditi nove klipove, po potrebi zamijeniti ventile, ugarditi najbolje brtvila motora . Nakon takvog tretmana motor sigurno neće trošiti ulje . Postupak koji sam naveo zove se generalni popravak motora .

na vrh Povratak na vrh