Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

ROVER 416 i. - KAKO DA POPRAVIM KOČNICE ?

Datum objave: 30.08.2012 10:36:16
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine imam rover 416si 1996g bio sam na tehničkom pregledu nisam prošao radi kočnica 1.osovina lijevo 2200n desno 2000 razlika 9 POSTO .2 osovina lijevo 700n desno 600n razlika 14 posto i pomočna kočnica lijevo 200n desno 300 n razlika 33 posto .komada pomočne kočnice ,hod prevelik . ja sam pomočnu kočnicu zategnuo na 3 zuba ali ona je sad jako tvrda jedva se digne gore što bi ja sad morao da napravim da bi to bilo uredu hvala vam unaprijed na utrošenom vremenu goran

ODGOVOR:

U mnogim slučajevima zatezanje i podešavanje hoda ručne kočnice ne pomaže . Tada podesite samo hod a kočna sila je i dalje premala . Kočnice treba rješavati detaljno . Postupak je je takav da se svaka kočnica treba rastaviti , pregledati , doraditi ili zamijeniti . Zadnje kočnice treba svakako rastaviti , vidjeti njihovo stanje i po potrebi ugraditi nove . Uz to treba razraditi mehanizam ručne kočnice ( polugice, sajle )  a nakon toga treba obaviti fino podešavanje kočnih papučica . U slučaju da su istrošeni kočni bubnjevi ( više od 2 mm ) , iste treba zamijeniti . Isto treba napraviti i sa prednjim kočnicama . Nakon ovakvog postupka , kočnice će sigurno biti ispravne .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC 1,5 DCI - ZAŠTO JE MOTOR IZBACIO ULJE ?

Datum objave: 29.08.2012 13:30:42
Slika
PITANJE:

Poštovani, Prije mjesec dana sam kupio Scenic 2005. godina 1,5 dci, 74kw, 135.000km. Napravio sam oko 2000 km bez ikakvih problema do nedavno. Naime prvo mi se u istom danu dogodilo da vozilo ne prihvaća gas, odnosno prihvaća smo do određenog broja okretaja, te se upalila poruka "check injection", nakon čega sam stao, ugasio auto i nakon desetak minuta upalio, krenuo i sve je bilo u redu. Nakon par sati (putovao sam od Splita prema Rijeci) na autocesti sam čuo nekakav prasak i vidio dim u retrovizoru (vozio sam cca 160km/h), nisam bio u mogućnosti odmah stati pošto sam bio u zavoju, te sam uspio proći sa slabim gasom cca 700 m do prvog odmorišta gdje se auto sam ugasio. Nakon toga nisam ni pokušavao upaliti auto nego sam skinuo zaštitnu plastiku sa motora i vidio (koliko se na scenicu može vidjeti zbog malog poklopca motora) da je desna strana motora sva od ulja, te sam na kontrolnoj šipki vidio da ulja u motoru više nema, inače sam prije puta prekontrolirao nivo ulja i sve ostale tekućine i bilo je sve u redu. Trenutno je vozilo u Rijeci u Renaultovom servisu gdje sam dobio informaciju da je uz sve ostalo i "poplavila radilica"? , te sam na njihovu preporuku dogovorio sam da se promjeni kompletan motor. Molim vas da mi pokušate objasniti koji su mogući uzroci navedenog kvara, odnosno kroz koji dio motora je ulje doslovno trenutno iscurilo . Na navedeno pitanje iz servisa nemam odgovor (jedina informacija je da uzrok nije zupčasti remen) pošto sa servisom ne komuniciram direkno, nego preko poznanika koji me spojio sa istim.

ODGOVOR:

U kratkom opisu ću pokušati objasniti kako i na koji način motor troši ulje i kako ga može izbaciti iz motora . Tijekom vožnje motor troši ulje kroz vodilice ventila, kroz turbinu, kroz sustav klip-cilindar, curenje ulja neću spominjati jer je to evidentno . U Vašem slučaju motor je trošio ulje na opisani način . U jednom momentu je nivo ulja pao na kritičnu razinu i u tom momentu se ulje počelo zagrijavati iznad normale a isto tako i motor . U tom trenutku nastaje problem s tlakom ulja i funkcijom podmazivanja , ležajevi radilice nemaju podmazivanje , cilindri i klipovi nemaju podmazivanje , turbina nema podmazivanje . Posljedica toga je zaribavanje ležajeva radilice i zaribavanje sustava klip-cilindar . Kompresija motora pada a raste tlak u karteru . Radi tlaka u karteru diže se ulje iz kartera i kroz odušak iz motora ulazi u usisni kolektor i ponovo u motor . Ulje u motoru izgara ( kao dizel gorivo ) i u tom momentu nastaje pojava plavo bijelog dima na ispuhu . To bi bilo kratko objašnjenje . Pitanje koje Vas zanima : ZAŠTO je do toga došlo ?  Došlo je do prekomjerne potrošnje ulja kroz dotrajale vodilice , kroz klipne prstenove , kroz turbinu . Kritični trenutak niste prepoznali i zato je nastalo oštećenje motora .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - DISKOVI KRATKO TRAJU ?

Datum objave: 29.08.2012 13:01:20
Slika
PITANJE:

Imam peugeot 106 2003god.imam problema sa prednjim diskovima orginal diskove sam vozio 220000kl i od kada sam počeo stavljati zamjenske maksimalno izdrže 10000kilometara i onda mi poćne tresti prilikom kočenja kada stavim nove sve ok neko vrijeme probao sam prvo staviti ful jeftine,brembo iza toga ate eli opet ništa pločice imam orginal iz peugeota unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Vi kao vlasnik vozila i samostalni servisi koriste pojedine dobavljače za autodijelove. Svima je u interesu da nabavljeni dio bude vrhunske kvalitete i da što duže traje . Međutim na kvalitetu dijelova ne možete utjecati ni Vi ni servis koji nabavlja pojedine dijelove. Nabavlja se ono što se nudi na tržištu . Diskovi o kojima je riječ , ne mogu se ugraditi naopako ili obrnuto nego što treba jer tada nebi funkcionirala kočnica . Mogu još samo dodati da uz diskove mogu postojati i drugi faktori utjecaja i to : kočna kliješta, hidraulične cijevi, kočni cilindar, disk pločice, ostale netipične greške . 

na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,8 i - ZAŠO NEMA SNAGE ?

Datum objave: 29.08.2012 12:17:55
Slika
PITANJE:

pozdrav imam problem sa audijem a6 1999 2.8l problem sa autom je vuca kompljuter pokaziva da je se u redu a u i dalje ne vuce hvala

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti radi kojih motor nema snage su : faza motora, kompresija, mehaničko stanje motora, loša iskra na svjećicama, probijanje visokog napona , bobina, tlak goriva, injektori, regulator tlaka goriva, mjerač mase zraka, ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, EGR ventil, TPS senzor, senzor radilice, senzor bregaste osovine, EVAP ventil rezervoara, ECU centrala . Ispitajte sve što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - HIDRAULIČNA KOMANDA SPOJKE ?

Datum objave: 25.08.2012 11:17:08
Slika
PITANJE:

poštovanje ! iman pitanje u vezi opel corsa 2003 hdroulična spojka ili kvačilo jednostavno u vožnji propalo i ne može se mjenjat brzine. e pa sad jednostavno ne mogu nači posudu za ulje ako uvopče postojin neznan kako funkcijonira takva spojka. prije su auti kad ode spojka prominiš sajlu i vozi....

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu spojka je klasična kao što je bila i na vozilima starije generacije . Razlika je samo u komandi spojke , prije je bila sajla a sada se koristi hidraulična komanda . Hidraulična komanda se sastoji od glavnog cilindra spojke koji se nalazi u kabini i radnog cilindra koji se nalazi u prostoru ispred spojke ili na samom kućištu mjenjača izvana . Kada se pokvari jedan od cilindara javlja se isti efekt kao kada pukne kuplung sajla . Neispravan cilindra treba zamijeniti a sustav hidraulike odzračiti . Glavni cilindar u kabini je lako zamijeniti jer je odmah dostupan . Radni cilindar koji se nalazi u prostoru mjenjača ispred spojke je teže zamijeniti jer se mora demontirati mjenjač kako bi se obavila zamjena istoga .

na vrh Povratak na vrh

SAVJETI - IZBOR VOZILA

Datum objave: 24.08.2012 20:45:40
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meicu, pre 2 meseca ste mi dali savet u vezi kadeta suze 1.4 i prateci Vasa uputstva,resio sam problem...elektricna instalacija je bila presecena na 2 mesta,naponska crvena zica i braon zica od ecu-a ka motoru...nije bio napravljen dobar kontakt,sto je imalo za posledicu pregorevanje ecu-a...hvala Vam do neba... Posto je ovaj kadet vec isuvise star,hteo bih kupiti drugo mladje vozilo...molim Vas da mi pomognete prilikom izbora jer u Vas imam ogromno poverenje... 1.uzeo bih benzinca i ugradio bih mu tng 2.za klasu vozila,jos uvek nisam siguran,hteo bih golf klasu(c segment)mada dolazi u obzir i b klasa,tipa skoda fabia 3.raspitujuci se o polovnjacima,dosao sam do saznanja da velika vecina novijih vozila(za mene)od 2001,pa na ovamo ima aluminijumski blok motora...to mi ne odgovara nikako jer mora da se kupuje polumotor,koji je ovde u Srbiji oko 3000e...hteo bih neko vozilo klasicne konstrukcije,gde prilikom propadanja karika i drugih delova moze da se uradi takozvano "osvezenje"ili generalni remont motora...takodje bih voleo da mi preporucite proizvodjaca,gde plin moze uslovno da se ugradi bez dodatnih mazalica,tipa flash lube ili tune up... Molim Vas da mi preporucite vozilo koje dobro podnosi tng,nije veliki potrosac i nema aluminijumski blok motora...golf klasa ili eventualno skoda...unapred zahvalan,Nenad Spasojevic

ODGOVOR:

Najbolji izbor cijene i kvalitete je Skoda Octavia . Za ovo vozilo najkvalitetniji motor je 1,9 TDI , ili 1,9 TDI PD . To je bolji izbor nego ugradnja plinskog sustava . Golf s takvim motorima je također za preporuku ali je to manje vozilo . Od plinskih uređaja najkvalitetniji je PRINS a nekon toga BRC.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,6 i - PUMPA ZA VODU ?

Datum objave: 24.08.2012 10:39:07
Slika
PITANJE:

Poštovanje, vozim Ford Escort 1,6 16v 97 god. Pred dva tjedna se pojavio problem: nakon gradske vožnje, kad ja motor topal, kad ga ugasim počne curiti voda, izgubi se cca pola litre. Stvori se lokva ispod auta negdje između motora i posude. Gledao sam kako kapa i nakon nekog vremena samo stane i ne izbaci svu vodu. Dva tjedna je sve bilo o.k. i danas ponovo. Bi li mogao biti problem pumpa vode ili neka cijev. U vožnji nemam problema sa pregrijavanjem ili bilo čim drugim, samo kad je parkiran nako vožnje. Ako pomaže, auto je ugašen kad počne curiti. To se desilo ukupno 3 puta. Ako bi mogla biti pumpa moram li mijenjati cijelu distribuciju za promijeniti pumpu i koliko dođe nova pumpa. Unaprijed zahvaljujem

ODGOVOR:

Najvjerovatnije je uzrok pumpa za vodu . Uzrok je lako otkriti jer se može pratiti trag curenja . Zupčasti remen i ostale dijelove razvodnog mehanizma ne morate mijenjati jer se pumpa za vodu ne nalazi u tome sustavu . Pumpu za vodu pokreće drugi remen , kanalni .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI - NESTABILNOST VOZILA ?

Datum objave: 23.08.2012 18:57:59
Slika
PITANJE:

Poštovani gdine.Meić, Vozim Golf 3 1.9 TDI,110 KS,imam pitanje u vezi letve volana. Auto ima lufta u letvi volana na lijevoj strani (ulje ne pušta i ne lupa),stavio sam nove pune selene,krajnike,kugle,nosače motora,gume(Hankook Ventus V12 Evo 215/40/16),gewinde Weitec i napravio optiku,pa me zanima može li zbog tog lufta u letvi (koji nije prevelik) auto biti nestabilan,posebno na lošijoj cesti i netočan na volanu i pri jačem  dodavanju gasa prednji kotači gube dodir s podlogom(kao kad su amortizeri loši)?Može li zbog letve i volan povremeno tresti na brzinama većim od 110 km/h?Napominjem,vulkanizer mi nije poštelavao nagib kad je radio optiku,jer je prema njegovim riječima bio dobar,iako sam mu rekao da sam podizao gewinde za 0,5 cm na svim kotačima. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Mala zračnost na zubnoj letvi volana ne utjeće na stabilnost vozila ni na vibracije na volanu . Vibracije volana ( trese se kotač volana ) nastaju kada postoji debalans na kotačima ( guma, felga, disk, glavčina ) . Pregladom Vašega vozila moglo bi se točno utvrditi što je neispravno i predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO GRANDE 1,4 i. - ZAŠTO SVIJETLI ŽUTA LAMPICA MOTORA ?

Datum objave: 21.08.2012 12:02:40
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Punto Grande 1.4 8v,2008 god., prešao 71000 km.Upalila mi se žuta lampica i piše check engine,kad dodajem gas bilo u brzini ili u leru čuje se neko zujanje,a u nekim trenutcima ostaje bez gasa.

ODGOVOR:

U ovom slučaju postoji greška na sustavu ubrizgavanja ili na sustavu paljenja . Najčešće neispravnosti su ; loša iskra na svjećicama, bobina, svječice, senzor temperature , senzor tlaka zraka, senzor zaklopke, mjerač mase zraka, EGR ventil, tlak goriva , injektori , Lambda sonda . Napravite dijagnostiku i provjerite sve što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,4 MPI - UČESTALI KVAROVI I SUMNJA ???

Datum objave: 21.08.2012 11:12:05
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, vozim fabiu 1.4.mpi 2002.godište. Do osme godine nije bilo nikakvih problema. Redovito je servisirana i održavana. Prije godinu i pol dana započinju problemi. Najprije mi je nekontrolirano počela trošiti antifriz. Mehaičar je rekao da najvjerojatnije pušta negdje na posudi, pa su mi to "kao" popravili. Nakon prijeđenih još nekoliko kilometara, provjerim i vidim da opet troši vodu. Opet su mi nešto mrdali s posudom, i tako još dva puta, da bi treći puta došla i rekli mi da je otišla brtva glave. To su mi popravili, no za 10 dana sam osjetila trzaje u vožnji, i provjerim vodu, i vidim da ima u sebi masne naslage. Odvezem natrag i kažu mi da je sada ulje ulazilo u vodu i da glava nije bila dobro napravljena. To su mi napravili pod garancijom, ništa nisam platila. Auto sam preuzela, dođem kući, s balkona pogledam u auto i vidim baru ispod auta. Pogledam voda cura. Odvezem se opet do mehaničara i on mi kaže da je hladnjak popustio. Promijenila sam i hladnjak. Ne mogu se oteti dojmu da je to nekako sve povezano, a opet vjerojatno može bit i puka slučajnost. Nakon nekoliko mjeseci otišli su selen blokovi, pa sam i to zamijenila. NO, prije dva dana, auto mi je samo stao u tijeku vožnje, gradska vožnja, pri nekih 4o km/h. Parkiram naglo sastrane i više neće da upali. Proizveo je nekakav jako čudan zvuk, kao stari traktor. Nije u mogućnosti uhvatiti kontakt. Kontrolna tabla ne pokazuje nikakav kvar. Mehaničar traži uzroke kvara, navodno da je otišla neka opruga vijka. Naravno da se ne razumijem u automobile...Pa vas ovim putem molim ako bi mi mogli reći što bi moglo biti posrijedi. Unaprijed se zahvaljujem.

ODGOVOR:

Sve što ste naveli može biti splet nesretnih okolnosti . Ne vjerujem da je postojala bilo kakva tendenciozna namjera da se na Vašem vozilu izmišljaju i provociraju kvarovi . Uzrok je mogla biti ekspanziona posuda i brtva glave motora jer je to logički povezano . Hladnjak je mogao propustiti nakon 8 godina ispravnog rada . Najčešći uzrok je nepravovremeno mijenjanje antifriza koji nagriza hladnjak iznutra . Na kraju mogu komentirati i problem što je motor stao u vožnji . To se moglo dogoditi radi brojnih razloga ( električni, hidraulični, elektronski ) ali ne i radi toga što je skidana glava motora . Nadam se kada sada popravite vozilo , neće biti kvarova slijedećih 8 godina . 

na vrh Povratak na vrh

-RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ISPADA IZ ČETVRTE BRZINE ?

Datum objave: 21.08.2012 10:55:47
Slika
PITANJE:

Poštovani, posjedujem vozilo Renault Laguna 1,9 dci (79kw), 2004 godina. Već neko vrijeme primjećujem da se pri vožnji na nizbrdici u 4-toj brzini pri manjim brzinama (okretajima) u lijevom zavoju događa da mjenjač ispadne iz brzine. Kako nisam baš imao puno sreće sa ovlaštenim servisima do sad molim vas okvirni pregled mogućih kvarova. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : istrošenje ( zračnost ) na mehanizmu za šaltanje brzina u kabini, istrošenje na polugama za šaltanje ( do mjenjača ) , istrošenje na vilici 4  brzine, istrošenje na kanđi 4 brzine .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II 1,6 i. 16V - LUPANJE U MOTORU ?

Datum objave: 21.08.2012 10:29:33
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Megana 2 1.6 16V iz 2003g godine s dinamik opremom i automatskim mjenjacem. Ujutro kad palim motor po koji put mi se cuje nesto kao lupanje ventila! Zvuk je metalan i poprilicno jak ali kad motor prihvati gas sve prestaje i auto radi normalno. To mi se desava samo nakon duzeg mirovanja auta. Receno mi je da je to zbog varijabilne remenice(DEPHASER PULLEY). i da moram uz tu remenicu mijenjati i zupcasti remen i jos nesto(uglavnom sam to promijenio prije nekoliko mjeseci). Zanima me dali taj kvar zahtijeva hitan popravak ili mogu jos neko vrijeme voziti s tim? I molim Vas reci te mi na koliko mijenjam ulje u automatskom mjenjacu i koliko ga ide? Unaprijed hvala na odgovoru!

ODGOVOR:

Lupanje koje čujete ne treba hitno rješavati jer se nakon kratkog vremena stanje normalizira . Lupati mogu hidropodizači ili varijabilna remenica . Neposrednim uvidom na vozilu može se defektiratikvar . Ulje u automatskom mjenjaču se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Zapravo što prije to bolje .

na vrh Povratak na vrh

JAGUAR X-TYPE 2,0 D - CRNO DIMI I NEMA SNAGE ?

Datum objave: 20.08.2012 15:28:15
Slika
PITANJE:

Poštovani, sedam dana se borim ali nikako ako sta možete pomozite Mijenjao sam motor na jaguaru x type, 2.0d, 2005 g.,kad sam ga upalio odmah je upalio međutim na auspuh baca crni dim, i nediže okretaje iznad 2200-2500, nekad zna dignuti okretaje kod prvog paljenja do 3500 i odmah padne na prethodno! U 3 CILINDRA BACA NAFTU A 4 NE A TO SAM VIDIO KAD SAM SKINUO GRIJACE( TRI GRIJACA MOKRA SA NAFTOM) I MJERIO KOMPRESIJU NA SVA CETIRI CILINDRA 29. SKIDAO SAM USISE MISLICI DA NIJE ŠTA OSTALO, SKINUO KATALIZATOR SA TURBINE, ODVOJIO AUSPUH, REPROGRAMIRAO DIZNE, EGR DA NE GOVORIM, PONOVO SKIDAO BOČNO DEKLO SUMNJAJUĆI U SEBE DA NIJE U FAZI MEĐUTIM NEMOGU RJEŠITI PROBLEM NIKAKO. NI JEDNU ELEKTRONSKU GREŠKU NE JAVLJA NA 3 4 RACUNALA I ORGINALNOM FORDOVOM RACUNALU, JEDNOM JE JAVIO SAMO VISOK TLAK U USISNOJ GRANI.

ODGOVOR:

Prema Vašemu opisu mogu navesti pojedine neispravnosti zbog kojih motore nema snage i zbog kojih se stvara crni dim . Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa , dize, MAF senzor, regulacioni ventil turbine Wastegate, niski tlak turbine, sustav za regulaciju turbine, senzor tlaka zraka MAP, senzor tlaka goriva na Rail-u , solenoid za regulaciju tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature na glavi motora, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, senzor temperature goriva, ECU centrala . Pretpostavljam da je mehaničko stanje motora normalno kao i stanje EGR ventila .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 E - POVIŠENI LERGAS ?

Datum objave: 18.08.2012 15:12:53
Slika
PITANJE:

Bog, imam jedan problem, imam megane coupea 1,6e 96 god. i auto mi je prije dva dana počeo raditi na 2000 okretaja i okretaji nepadaju, i ujutro dok je hladan i popodne kad je vruć isto radi, sad me zanima šta bi to moglo bit? hvala unaprijed

ODGOVOR:

Na motoru je potrebno obaviti pojedinačno ispitivanje pojedinih komponenata i na taj način se može doći do saznanja što je neispravno . Ispitati treba slijedeće : brtvu i usisni kolektor radi mogućeg propuštanja, ispravnost leptirastog ventila, ispravnost senzora položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, senzor temperature motora, senzor tlaka zraka, električnu instalaciju motora, ECU centralu .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 1,4 i. - MOTOR SE UGASI U VOŽNJI ?

Datum objave: 17.08.2012 10:06:44
Slika
PITANJE:

pozdrav.imam peugeot 307 1.4 iz 2003 godine..u zadnje vrijeme mi se auto gasi u vožnji, to se uvijek dogodi kad stisnem kvačilo da bih promjenio iz veće u manju brzinu a pogotovo iz 3 u 2..prešao je 117000 km, u leru radi najnormalnije.što mislite u čemu je problem?hvala

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih se motor može gasiti na način koji ste opisali . Točan uzrok moguće je otkriti detaljnim ispitivanjem pojedinih komponenata i sklopova . Najčešći uzroci su : senzor temparature ECT, senzor tlaka zraka MAP, senzor položaja zaklopke TPS, aktuator minimuma, pad napona na pojedinim konektorima motora, nečisti injektori, regulator tlaka goriva, nečist rezervoar, mehanički uzroci motora ( najčešće propuštanje na usisnoj strani motora ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H 1,7 CDTI - DRUGAČIJI ZVUK MOTORA NAKON PREGRIJAVANJA ?

Datum objave: 13.08.2012 23:07:01
Slika
PITANJE:

Poštovani g-dine Meiću,imam jedan problem, radi se o Astri H 1.7 CDTI 74kW, prije mjesec dana vozio sam se autocestom, odjednom mi se na displeju pojavila poruka Check Coolant Level, odmah sam skrenuo na zaustavnu traku i počeo zaustavljat vozilo, u tom trenutku ni 10ak sekundi nego sam potpuno stao upalila se lampica pregrijavanja motora i motor se sam ugasio, kad sam stao digao sam "haubu" i vidio da nema u ekspanzionoj posudi antifriza i da je crijevo koje ide prema kabini vozila (za grijanje) puklo, pozvao sam HAK vučnu službu, odšlepali su vozilo zamjenili crijevo i od tada motor teže pali i ima čudan zvuk,zvuči kao kad se ventili raštelaju samo malo glasnije. Auto na snazi ne gubi ništa, ne dimi, ne mješa ulje i vodu a u servisu me uvjeravaju da je jedan klip prolupao bez da su rastavljali motor. O čemu se radi, da se motor koji slučajem pregrijao zar ne bi trebala otići brtva glave motora? Ponavljam da auto praktički dok se upalila ta lampica pregrijavanja nije radio duže od 3 sekunde. Hvala.

ODGOVOR:

Nije dobro da nagađam i pogađam kako je motor promijenio zvuk i kako se čuje neko lupanje . Više bih volio pregledati Vaše vozilo i točno reći o čemu se radi . Prilikom pregrijavanja motora nije nužno da mora izgoriti brtva glave motora . U takvim situacijama , temperatura ulja se poveća iznad 150°C a to je opasno za ležajeve radilice i motor .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - NE LIPI ZA SJEDALO ?

Datum objave: 12.08.2012 23:07:11
Slika
PITANJE:

Posjedujem Ford fokus 1.8 tdci, 85 Kw., 2002.g., 170000 tkm. Vozilo slabije vuče,ne lipi za sjedalo kad se nagazi. Kad nema opterećenja, kad se vozi po ravni, kazaljka temperature motora je u normalnom položaju. Kod većeg uspona, opterećenja motora, motor se zagrijava, kazaljka dođe skoro do crveog polja. Brzine se ne mogu razvuć. Motor suh, ne dimi. Na 10 000 km motor potroši nešto više od litru ulja budući se vozi po auto cesti. Pretpostavljam da na potrošnju ulja pogoduju velike vrućine. Molim Vaš odgovor te savjet.

ODGOVOR:

Na vozilu treba najprije obaviti mehaničko ispitivanje motora a nakon toga i ispitivanje sustava za dobavu zraka i sustava za upravljanje motorom . Moguće neispravnosti su : termostat, nečist hladnjak, pumpa za vodu, senzor pedale gasa, filteri, dize, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine, sustav za regulaciju tlaka turbine, senzor tlaka zraka, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, mehaničko stanje motora, senzor položaja pedale kočnice, senzor bregaste osovine, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 i. - NEMIRNO RADI NA LERU ?

Datum objave: 11.08.2012 21:30:16
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam brava 1.6 76kw 1998g s ugrađenim plinom na flanću. Auto mi nemirno radi na leru i podrhtava,u vožnji je sve normalno osim što mi na niskim okretajima (do 2000rpm) trza,cuka.Ista je stvar i na benzinu i na plinu.Na ispuhu se osjeti da gorivo ne izgara baš dobro.Auto je spajan na na univerzalnu dijagnostiku(bosch)i izbacilo je grešku lambde sonde,ubačena je druga ali nema razlike.Taj majstor sumnja na kompjutor motora.Drugi mi govore da je to do jednog od tri senzora na usisnog grani. Kablovi i svječice su stavljeni novi prije 20tkm.Kako sam našao blizu kompletnog brava koji se prodaje u djelove zanima me koje djelove da probam prebaciti na svog,od čega da krenem? Uz taj problem imam još jedan ,a to je da mi se čuje jedan ili više hidropodizač.Čuje se i kad se ugrije motor,ali nije strašno.Nakon zamjene ulja gotovo se nečuje. Zanima me bi li mi pomogao aditiv baš za hidropodizače?Koristim ulje seleniu 20k i na 15 tkm motor potroši 1 L

ODGOVOR:

Način na koji želite popraviti Vaše vozilo nije dobar . Ta metoda slučajnog pogađanja zamjenom pojedinih ( rabljenih ) dijelova rijetko kada postigne uspijeh . Bolji i jeftiniji način je da Vam stručna osoba napravi kompletnu dijagnostiku motora ( nije dovoljan servisni kompjutor ) i nakon toga možete točno znati što je zapravo neispravno . Dijagnostika ima svoj redoslijed a redoslijed ispitivanja je : mehanički sustav motora ( faza , kompresija, propuštanje na usinom kolektoru, propuštanje na ventilima , ispušni sustav, ventilski sustav ) , sustav elektronskog ubrizgavanja ( ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, TPS senzor, RPM senzor, MAF senzor, zaklopka snage, injektori, tlak goriva, regulator tlaka , EGR , EVAP ventil rezervoara ) , sustav paljenja ( svjećice, kablovi, bobina, električna instalacija , ECU ) .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO V 40 1,9 DCI - IZGUBI SNAGU A DIJAGNOSTIKA NE JAVLJA GREŠKU ?

Datum objave: 11.08.2012 21:12:03
Slika
PITANJE:

POštovani, imam Volvo V40 2001.g. 1.9 DCI 115 KS, prešao je 230.000 km i problem je slijedeći: povremeno se u vožnji izgubi snaga, vozilu pada brzina, dimi crni dim, na papučicu gasa ne reagira. U servisu su pregledali vozilo i na dijagnostici se ne javljuju kvarovi.

ODGOVOR:

Vi ste rekli da se na dijagnostici ne javljaju kvarovi !  Radi Vaše informacije , kvarovi se ne javljaju, kvarove treba otkriti .  To što ste Vi bili u servisu i što nije otkriven kvar ne znači ništa jer i dalje neznate što je neispravno . Moguće neispravnosti su : senzor pedale gasa, dize, mjerač mase zraka, senzor tlaka turbine, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, senzor radilice, senzor bregaste, djelomično začepljenje auspuha, električna instalacija motora, ECU centrala .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER GSI - KAKO ZAMIJENITI OPRUGU ?

Datum objave: 11.08.2012 19:47:52
Slika
PITANJE:

poštovanje pukla mi je prva lijeva opruga(feder) na daewoo raceru gsi 1994 god., našao sam feder (i znam da bi trebao zamjeniti oba al imam samo za jedan obzirom da mu je cijena 355 kn). e sad, kako da zamjenim taj feder, skinem stari i stavim novi jer auto nemogu pebaciti do mehaničara a te opruge je potrebno, kolko je meni iz priloženog jasno, stisnuti da bi se skinule/postavile? ima li kakvo riješenje a da nije vučna služba?

ODGOVOR:

Demontirajte kompletan sklop ( amortizer s oprugom ) . Taj sklop odnesite u servisnu radionicu i tamo će Vam pomoću alata ugraditi drugu oprugu na amortizer . Nakon toga Vi trebate samo ugraditi taj sklop na vozilo . To sve možete napraviti sa standardnim alatom .

na vrh Povratak na vrh