Danas je: 25.02.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 307 - PROBLEM SA MJENJAČEM

Datum objave: 28.02.2011 11:12:21
Slika
PITANJE: Postovani cuo sam jako mnogo pohvala za vas sajt. Imam Peugeota 307 1,4hdi i jedan problem sa menjacem. Naime kada stojim u mestu treba mi po nekoliko minuta dok ubacim u rikverc, u putu kada ubacujem u iz 3 u 4 brzinu treba vise snage da ubacim a nekad se desava da uopste nece da ubaci i onda moram u 5 da ga ubacujem. Odnosno kada pokusavam iz vece brzine u manju da ubacim treba mi jako mnogo snage. Kao da je problem sa 2 4 i rikvercom. u 1 3 i 5 ubacuje bez problema. Kvacilo je malo tvrdje. u cemu moze biti problem.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu uzrok je neprecizno biranje brzina radi istrošenja mehanizma za šaltanje brzina. Ovaj mehanizam se nalazi izvan mjenjača i povezuje komandu za šaltanje u kabini s biračem brzina na samom mjenjaču. Najčešći uzrok su istrošenja na plastičnim dijelovima spomenutog mehanizma. neispravni dijelovi se mogu lako zamijeniti ili napraviti novi. Drugi uzrok može biti sama spojka ( kuplung ) jer ste naveli da je pedala spojka tvrđa . To ukazuje na istrošenje spojke i na povećano trenje između potisnog ležaja i vodilice potisnog ležaja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT ESPACE - STEZANJE LEŽAJEVA

Datum objave: 28.02.2011 00:05:37
Slika
PITANJE: imam dva pitanja ako mozete da mi odgovorite . 1. na koliko kila se stezu lezajevi za renault espace 2200 kubika benzinac i glava motora. 2.obradjivao sam radilicu na prvu specijalu i stavio sam novi lezaji i kad sam upalio motor cuje se lupanje u motor kao da su ponovo lezaji otosli sta moze to da bude .
ODGOVOR:Kada postavljate pitanja onda morate navesti sve važne tehničke podatke o vozilu i motoru ( godinu, zapreminu, snagu, vrstu motora, šifru motora ). Ako je snaga motora 79 KW, ako je zapremina 2.165 ccm, ako je šifra motora J7T 772 , momenti pritezanja su : vijci glave motora : prvo stezanje 20 Nm, drugo stezanje 105° , 3 minute pričekati, treće stezanje 105° . Glavni ležajevi radilice se stežu : 45 Nm, 88-98 Nm . Leteći ležajevi se stežu : 30 Nm, 60-65 Nm . Ako motor i nakon popravka opet lupa onda popravak nije obavljen stručno i po pravilima struke .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,6 i.- CERAMIC POWER LIQUID

Datum objave: 26.02.2011 14:51:41
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meic sve pohvale vasoj stranici. Planiram nasuti keramicki aditiv u benziski motor 1.6 audi 96. god. Motor je presao 380 000 km, ne dimi na auspuh, ne puse na iberlauf, dobro pali, dobro vozi. Potrosnja goriva je kao i prije. Jedini problem je sto potrosi 3 dcl ulja na 1000 km. Posto sada nisam u mogucnosti raditi motor zanima me dali bi sa tim aditivom produzio vijek motora dok se ne odlucim dali cu ga raditi ili ga se rijesiti. zanima me koliko je trajanje tog keramickog aditiva kad se naspe u motor? vas mi odgovor puno znaci jer ce biti odlucan u sipanju keramickog aditiva.
ODGOVOR:U trgovackoj mrezi postoje mnogi aditivi koji se stavljaju u motor . Njihova cijena je od 50,- kn do 200,- kn . Takvi aditivi uglavnom ne pomazu odnosno pomazu samo psiholoski . Jedina stvar koja je dobra zove se Ceramic Power Liquid ali to nije aditiv nego tretman . Isti se stavi na specifican nacin u motor ( jednostavan postupak ) i nakon toga motor ima zastitu slijedecih 100.000 km . Ulje se i dalje normalno mijenja jer izmjenom ulja Ceramic nece izici iz motora. Ostali efekti koji se postizu su : smanjenje potrosnje ulja , povecanje tlakova kompresije, ugladeniji rad motora, manja potraosnja goriva, nesto bolje performanse motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - NEKE KARAKTERISTIKE VOZILA

Datum objave: 26.02.2011 14:51:18
Slika
PITANJE: Posjedujem Vectru C 1.9 CDTI 74kw iz 2009 godine sa 37.000km (kupio je novu) pa me interesira da li je tocno da njen motor ima samo 8 ventila? Takoder me interesira malo detalja oko njenog Common Rail-a, npr. da li su dizne elektromagnetne ili piezoelektricne i sa koliko rupica. Takoder me interesiraju slabe tocke ovog motora, odnosno da li je kvalitetan (turbo?, dizne?, pumpa?, zupcasti?). Namjeravam ga voziti do nekih 120.000 km odnosno prije zamjene zupcastog remena i vecih troskova servisiranja. S obzirom da ste mi i ranije pomogli, nadam se da ce te to i sada uciniti. Hvala i zaista treba cijeniti vas napor da pomognete nama vozacima.
ODGOVOR:Ovaj motor se ugraduje u mnoga OPEL vozila. Snaga motora u odnosu na zapreminu nije velika i zato ima osam ventila. Dize nisu s piezo efektom ali to nije bitno. Motor je solidne kvalitete jer nije isforsiran, ima dobar okretni moment , dize imaju 5 rupica kroz koje se obavlja injektiranje pod visokim tlakom ( 350 do 1.500 bara ). Turbina i dize su zadovoljavajuce kvalitete a njihov vijek trajanja ovisi o ucestalosti zamjene ulja u motoru, filtera , kvalitete ulja , kvalitete goriva.
na vrh Povratak na vrh

BMW 525 D - NEKOLIKO GRESAKA

Datum objave: 26.02.2011 14:50:52
Slika
PITANJE: Ovo Vam pise zena pa me odmah na pocetku ispricajte zbog nestrucnih rijeci,moj problem opisati cu laicki.Vozim BMW 525D, 2000g.,karavan. Upaljena mi je lampica ABS,i lampica u obliku zaokruzenog trokuta,lampica grijaca.Na kontrolnoj ploci ne radi mi pokazivac brzine,potrosnje goriva ono na uzbrdici i nizbrdici,a pokazivac broja okretaja radi povremeno.Neki dan sam na betonu u dvoristu vidjela crne tocke ispod haube. Otpeljala sam auto kod elektricara i nakon tri dana nije uspio otkloniti niti jedan kvar.Rekao je da ce nabaviti nekakav dio i da ce onda probati.Sve me to zabrinjava jer o autima neznam nista a cijena radova je povelika.Molim Vas da me uputite sto i kako da rijesim ovaj problem.
ODGOVOR:Iz Vasega detaljnog opisa moze se zakljuciti da postoje tri vrste neispravnosti i to: neispravan sustav ABS-a ,neispravna instrument ploca, greska u sustavu za upravljanje motorom ili neispravan neki od grijaca ( svijetli kontrolna lampica grijaca ) . U ovom slucaju vozilo treba povjeriti servisu koji moze defektirati sve neispravnosti, predloziti rjesenje , navesti cijenu popravka i uz Vasu suglasnost otkloniti kvarove. Nakon detaljnog pregleda mogu se znati pojedine cijene.Na zalost kada postoje kvarovi kao sto su i na Vasem vozilu na cijenu popravka ne utjece samo cijena rada nego i cijena pojedinih rezervnih dijelova koji se moraju ugraditi da bi vozilo bilo ispravno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEPRAVILNI RAD MOTORA

Datum objave: 26.02.2011 14:50:28
Slika
PITANJE: Postovani gdine Meic,imam problem sa svojim vozilom a citajuci Vase odgovore na pitanja drugih, koji su trazili Vase misljenje, VI ste jedini koji dajete malo nade i optimizma da su svi problemi rijesivi. Imam Renault Megan 1.6 16V (karavan), 2008.god. proizveden, ugraden plin.sustav Landi Renzo.Problemi su poceli prije 2 mjeseca kao lagano gubljenje snage motora pri voznji na plin,nakon cega su zamijenjena oba filtera za plin i crijeva antifriza jer su bila ‘pri kraju’.Na dijagnostici detektirao problem injektora (po cemu nije radeno).Prije 3 tijedna (nakon stajanja vozila na otvorenom cijelu noc-inace garaziran), vozilo se pri prvom paljenju ugasilo a daljnji pokusaji su bili uz trzanje i jace metalne udarce (ne mogu reci da li su detonacije),pokretanje vozila otezano uz cukanje i tako prvih 10 minuta (radi se o voznji pod benzinom).Nakon ukljucivanja plina se upalilo kontrolno svijetlo sustava protiv zagadivanja, ali i dalje teze vuce. Napravljen servis u ovlastenom Renault servisu te osim ulja i filtera ulja, promijenjen filter zraka, svjecice i bobina.Problem i dalje postoji: dakle, 1. paljenje otezano uz gasenje. Pri konstantnom drzanju gasa obrtaji skacu gore-dolje i auto se gasi, lupkanje i dalje, a nakon ubacivanja u 1., auto jedva krece jer nema snage. Sve navedeno nestaje nakon par minuta, naravno stajanja u leru, jer nije siguran za voznju. Nakon automatskog prebacivanja na plin opet ista detekcija kontrolnog svijetla. Ne znam da li sam Vam uspjela ‘docarati’ moj problem?!
ODGOVOR:Vi ste vrlo detaljno opisali sve pojedinosti o nepravilnom radu motora i problemima koji su prisutni . Iz svega navedenog mogu reci da je na vasem vozilu potrebno obaviti kompletnu dijagnostiku motora koja mora obuhvatiti : ispitivanje mehanickog sustava motora, ispitivanje sustava paljenja, ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja . Nakon dobro obavljenog testiranja moze se znati sto je neispravno, sto treba raditi, cijena popravka . Moguce neispravnosti su : necisti injektori, razlika u kolicini goriva na pojedinim cilindrima, regulator tlaka goriva, necistoce u rezervoaru, ECT senzor, aktuator minmuma, MAP senzor, IAT senzor, leptirasti ventil, lambda sonda, sustav paljenja, mjerac mase zraka, elektricna instalacija, lose brtvljenje usisnog kolektora, senzor radilice, stanje elektropokretaca, ECU centrala, stanje tlakova kompresije. Nakon pregleda i dijagnostike Vasega vozila mogao bih dati precizniji odgovor .
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO - UGRADITI NOVI SET SPOJKE

Datum objave: 26.02.2011 14:50:06
Slika
PITANJE: Postovani,prije svega pohvala vama na trudu i vremenu koje ulazete u odgovaranja na probleme vozaca! Nedavno sam kupio vozilo Alfa Romeo 147 1.9 jtdm. Prva stvar koju sam primjetio je da je nozica spojke dosta tvrda.No, pravi problem poceo se javljati u duzoj voznji, nakon nekih cca 300km. Naime, prilikom pritiska papucice spojke,papucica vise nema glatki rad nego kao da nesto se prelomi i krcne, ali samo prilikom pritiskanja. Kada se otpusta, to nije prisutno.Nadalje, ako pritisnem papucicu spojke nekih 1cm prema dolje, osjeti se da papucica cudno vibrira, nesto slicno efektu kada su diskovi iskrivljeni.Isto tako, primjetio sam da spojka blago proklizava prilikom laganog kretanja. No, ovi simptomi gore opisani, ne javljaju se dok se vozilo ne zagrije.Mozete li me uputiti da li je to problem u potrosenoj spojki ili su moguci i skuplji zahvati da se problem rijesi!?
ODGOVOR:Detaljan opis koji ste poslali ukazuje na istrosenje i dotrajalost spojke. Demontazom mjenjaca vidjeti cete da je spojka istrosena . Ugradite set spojke prve klase , prije toga ocistite zamasnjak i unutrasnjost kucista mjenjaca oko spojke. Vodilice potisnog lezaja dobro operite ( ocistite ) i podmazite odgovarajucim mazivom, vilicu potisnog lezaja takoder . Nakon dobro obavljenog posla imati cete osjecaj da imate drugo bolje vozilo .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - PRIGUSENJE ZRAKA

Datum objave: 26.02.2011 14:49:46
Slika
PITANJE: Pozdrav,imam skodu favorit (fergazer) sa ugradenim plinom (tomasetto) i u vezi toga imam pitanje. Na kucistu filtera zraka smanjen mi je usis zraka trakom. Ja sam tu traku skinuo ali je auto cukao i slabo vukao na plin te sam vratio traku na usis zraka(smanjio usis da bi auto ‘normalno’radio).Interesira me zasto se prigusuje usis zraka kad motor radi na plin i koliko to prigusenje mora iznositi(na pola,trecinu,...) da auto optimalno radi na plinu. Da li prigusenje usisa zraka steti motoru kad radi na benzin?
ODGOVOR:Prigusenje zraka na ulazu u kuciste filtera zraka steti motoru kada radi na benzin jer je tada prebogata smjesa . Na jednostavnijim plinskim sustavima je potrebno smanjiti povrsinu otvora na kucistu filtera zraka jer drugacija regulacija nije moguca a bez toga motor ne bi imao snage kada radi na plin. Za koliko treba zatvoriti ulaz zraka ne postoji precizna analiticka metoda nego se to radi eksperimentalno. To znaci da se metodom pokusaja dolazi do spoznaje kada motor ima najvecu snagu ( nebitno je dali je to 1/3 ili vise zatvorenog otvora na usisnoj strani kucista filtera zraka ).
na vrh Povratak na vrh

LAND ROVER FREELENDER - NERAVNOMJERAN RAD MOTORA

Datum objave: 26.02.2011 14:49:24
Slika
PITANJE: na Land Rover Freelanderu imam problema sa nepravilnim radom motora u leru, kao da dodajem gas a kazaljka pokazivaca obrtaja stalno ide gore-dolje. Ista pojava je prisutna i pri radu motora na benzin i na plin pa me zanima o kakvom se problemu radi. Neki mehanicari mi govore da je u pitanje lambda sonda a neki opet senzor bregaste osovine.
ODGOVOR:Uzroci neravnomjernog rada motora kao sto ste opisali rijetko kada je lambda sonda ili senzor bregaste osovine. U ovom slucaju potrebno je najprije obaviti ispitivanje sustava ubrizgavanja goriva, sustav paljenja, mehanicki sustav motora . Moguce neispravnosti su : propustanje na usisnom kolektoru, razlika u tlakovima kompresije, razlika u kolicini goriva na pojedinim injektorima, filteri, ECT senzor, aktuator minimuma, necisti injektori, leptirasti ventil, senzor polozaja leptirastog ventila, elektricna instalacija, sustav paljenja, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT VEL SATIS - NERAVNOMJERAN RAD

Datum objave: 26.02.2011 14:49:02
Slika
PITANJE: Trudio sam se da pronadjem temu o Vel Satisu 3,0 dv6 , medjutim nisam uspjeo to znaci da bih imao jedno seriozno pitanje za vas Auto Servis, a to Glasi. Kod mojeg Vel Satisa desava se sledece, kad se vozi od prilike na 1500 obrtaja u automatnom Prenosu Auto pocinje da trese ili Skace i to sve dovodi da je auto mnogo sporo prima gas, kad prebacim u rucnom saltanju sve to se retko desava tako da dolazim primjedbe da Auto prerano Salta u veci Prenos. Prema raznim Forum temama pokusavao sam sa raznim Adittivima i sad trenunto sam stavijo uz gorivo malo dvotaktnog polusintetickog ulja kao navodno bih ventili bolje se podmazivali (u sta sam stvarno skeptican postao neverujuci ) .Gospodo prema raznim pricama sumnja se na vise defektih Delova ( Bosch Pumpa, Visoko pritisni Ventili kod Bosch Pumpe dva komada, Senzor na radalici, Zrak u Gorivu kao sto sam primjetio kad napumpam pre filtera gorivo u tom crevu se vide Zracni Mehuri, i tako dalje ) . Gosspdine Meicu da li vamaa poznato nesto o tom Autu, kakva su vasa misljena i koliko bi kostalo zamjena onih dva Visoko Pritisna Ventila, bez Materijala.
ODGOVOR:Radi problema koje ste naveli ( neravnomjeran rad motora kod 1.500 o/min , prerano saltanje brzina ) najprije treba obaviti dijagnostiku motora i dijagnostiku upravljackog sustava motora . Razlog zasto se to prvo radi jest cinjenica da je rad i upravljanje automatskog mjenjaca povezan s radom motora . Automatski mjenjac nece dobro raditi ako postoji greska/greske na sustavu motora i sustavu za upravljanje motorom . U svom opisu Vi ste vec naveli jednu od gresaka koju treba otkloniti a to je prisutnost zraka u sustavu goriva . Nakon toga po potrebi radi se dijagnostika mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, zacepljenje usisnog kolektora, ispusni sustav ). Ako je s navedenim sve u redu ispituju se pojedine komponente sustava dobave goriva i sustava za upravljanje motorom ( filteri, cistoca rezervoara, dize, ECT senzor, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, senzor tlaka na Rail-u, solenoidni ventil tlaka goriva, elektricna instalacija i konektori, RPM senzor, mjerac mase zraka, senzor pedale gasa, tlak turbine, EGR ventil, senzor temperature goriva, senzor bregaste osovine, ECU centrala ) . Kao sto vidite mogucih gresaka moze biti raznih i radi toga se najprije radi dijagnostika motora , nakon toga se otklanjaju eventualne greske na motoru . Kada se postigne da motor nema gresaka tada se po potrebi moze raditi dijagnostika mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PRESTALA RADITI TURBINA

Datum objave: 18.03.2011 23:42:19
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu, prijatelj mi ima Golfa 4 1.9 TDI 110ks 99god, kod motora : AHF. Nedavno mu je prestala radit turbina i kompjuter mu prebacuje u safe mode. E sad je radeno sljedece : ociscena je turbina, ispitan je wastgate ventil turbine i on je ispravan, isproban je drugi maf senzor sa drugog vozila, ispitan je solenoid za ispusne plinove EGR i ventil regulacije plinova turba TC. E sad ERG ima otpor oko 17 ohma i TC ventil isto tako, Mjerili smo jos napajanje koje iznosi oko 7V i za ERG i TC. E sad me to zbunilo jer na autodati imam podatak da bi napon napajanja trebao biti izmedu 11 i 14V. Molim Vas da mi kazete dali su ova mjerenja u redu, i sta bi jos po Vasem misljenju osim ovoga trebalo ispitati, zasad je turbina spojena direktno bez TC ventila i tako radi.
ODGOVOR:Napon od 7 V je prenizak . Treba pronaci uzrok pada napona i isto najprije otkloniti a tek nakon toga ici dalje u ispitivanje komponenata i trazenje neispravnosti. Za sve komponente koje ste ispitali morate biti potpuno sigurni da li su ispravne. Po potrebi ispitajte i slijedece : tlak turbine kod pojedinih brojeva okretaja na probnoj voznji, senzor pedale gasa, MAP senzor, regulator kolicine goriva, senzor polozaja pedale kocnice, ECT senzor, senzor polozaja regulatora kolicine goriva, senzor temperature goriva, RPM senzor, davac impulsa na dizi, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, mehanicko stanje motora, zacepljenje ispusnog sustava,visokotlacna pumpa, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - VADENJE POLOMLJEMOG VIJKA

Datum objave: 26.02.2011 14:48:12
Slika
PITANJE: Postovanje.Imam problem na fijat puntu ll 8v 2001 godina slomljen sraf dekla motora u navoju glave motora . Sta treba da se radi i kako da rijesim problem. opisite mi rjesenje narezivanje navoja.
ODGOVOR:Polomljeni vijak treba izbusiti tocno u sredini . Ako je vijak M6 prvo busenje treba biti sa svrdlom 3 mm , nakon toga po potrebi sa svrdlom 4,5 mm. U izbuseni provrt zavije ( zasarafi ) se odgovarajuce konusno navojno vreteno ( koje ima lijevi navoj ). Uvrtanjem vretena isto ulazi u izbuseni vijak ( okretanje u lijevo ) , na taj nacin u jednom momentu pocne se odvrtati polomljeni vijak . Nakon vadenja polomljenog vijka po potrebi treba smo popraviti postojeci navoj . U vecini slucajeva popravak navoja nije potreban .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - TREBA RAZRADITI KOMANDU GASA

Datum objave: 18.03.2011 21:54:47
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Mazde 626 2.0 benz.1999.god. U ovim zimskim (hladnijim) jutrima ,upalim auto i kad pozelim pritisnuti papucicu gasa ona je jako’tvrda’. Tek malo jacim pritiskom ona se oslobada i nije potreban jaci pritisak u daljnjoj voznji. Primjeti sam da kad upalim auto i ostavim ga nekih 5 minuta da radi,papucica gasa se ‘otpusti’ ,nije ‘tvrda’.Da li je to mozda povezano s tih prvih 5 minuta kad auto radi na jacim okretajima(pod cokom)? Kad je toplije vrijeme ,tog problema nema.
ODGOVOR:U ovom slucaju nema velikoga zla i poteskoca, sve se moze rijesiti brzo i jednostavno. Potrebno je samo razraditi komandu gasa ( sajla, pedala, leptirasti ventil ) . Najcesci uzrok je sama sajla gasa . Istu treba razraditi i podmazati . Mazivo mora proci kroz buzir od pocetka do kraja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - STARTANJE VOZILA KOJE JE DUGO STAJALO

Datum objave: 27.03.2011 22:55:08
Slika
PITANJE:

Postovani majstore, Molim vas za pomoc, spomenuti Peugeot 306 XS iz '94. god. sa motorom 1,4 benzin, koji je odjavljen i u pocetku je uredno svakih mjesec dana paljen nakratko, dok nije ostao bez benzina. Poslije toga oko pola godine nije paljen. Nakon tog vremena htio sam ga ponovo upaliti (naravno ulio sam benzin u rezervoar), ali nije prihvatio, tj. samo je verglao ili nakratko proradio (sekundu ili dvije).Kako ga ponovo pokrenuti?Jel moguce da je ostao bez benzina u sistemu i kako to rijesiti? Kako provjeriti jel radi pumpa od goriva? Od prijatelja sam cuo da se trebaju skinuti svijecice i uliti malo benzina direktno u cilinder, sto sam i ucinio te ponovo vratio svijecici. Nakratko je upalio, ali stiskanjem gasa odmah se ugasio. Isto sam ponovi ovise puta, ali bez uspjeha. Molim Vas za savjet sto napraviti, buduci da nemam novaca zua majstora, a prodao bi auto koji je u odlicnom stanju za svoje godine. Napominjem da prije nije bilo nikakvih problema sa motorom ili paljenjem u svim vremenskim uvjetima.

ODGOVOR:

Najprije provjerite da li radi pumpa za gorivo . Prilikom paljenja pumpa mora stvarati karakteristican zvuk ( zujanje ) . Ako takav zvuk cujete tada provjerite da li dolazi benzin do motora. To mozete provjeriti ako odspojite cijev dovod goriva na samom motoru ( pazite da prilikom ispitivanja nesto ne zapalite ). Ako goriva nema i ako je kolicina goriva na tom mjestu premala, provjerite filter goriva. Ako goriva ima to je dobar znak i treba krenuti korak dalje . Provjerite ima li iskre na svjecicama i stanje svjecica . Nakon ovoga u svaki cilindar mozete uliti malo motornog ulja i nakon toga elektropokretacam nakoliko sekundi startajte motor da se ulje u cilindru dobro razlije po stijenkama cilindra . Na ovaj nacin ce se kompresija kratkotrajno povecati. Na kraju stavite ispravne ( suhe ) svjecice na svoje mjesto. Pokusajte ponovo upaliti motor.Prilikom paljenja motora bitno je da stanje akumulatora i elektropokretaca bude dobro kako bi na svjecicama bila kvalitetna iskra.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - AMATERSKO PITANJE

Datum objave: 21.03.2011 12:06:21
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic, zanima me ako bi mi mogli objasniti jedan postupak prilikom montiranja zupcastog remena, da budem tocniji zanima me da li se s novim remenom moze faza stavit 100% tocno, koliko sam upucen da se sa novim remenom faza stavlja pola zuba ‘u ranije’, pa kad se remen rastegne sve sjedne na svoje, da li je to tocno, i da li to vrijedi za 8v i 16v motore?Ako vrijedi i za 16v motore, kako se onda okrecu oznake?
ODGOVOR:Pitanje koje ste postavili tipicno je amatersko pitanje . Iz njega se vidi da ne poznajete automobilsku tehniku niti funkciju razvodnog mehanizma. Na Vase opcenito pitanje mogu dati i opceniti odgovor. Prilikom stavljanje motora u fazu , zupcasti remen i sve osovine se stavljaju tocno u fazu prema oznakama ili uputama proizvodaca . Faza mora biti hiljadu posto tocna . Isto tako za pojedine motore nacin postavljanja faze je razlicit. Za tu svrhu postoje specijalni alati i naprave koje nisu univerzalne nego se koriste tocno za odredeni motor. Broj cilindara , broj ventila nisu bitni. Bitno je samo da se motor stavi potpuno tocno u fazu. Odgovor na Vase pitanje bi bio puno recizniji da ste tocno naveli tip vozila, godinu, snagu motora, zapreminu, oznaku motora . Pitanje koje ste postavili tipicno je amatersko pitanje . Iz njega se vidi da ne poznajete automobilsku tehniku niti funkciju razvodnog mehanizma. Na Vase opcenito pitanje mogu dati i opceniti odgovor. Prilikom stavljanje motora u fazu , zupcasti remen i sve osovine se stavljaju tocno u fazu prema oznakama ili uputama proizvodaca . Faza mora biti hiljadu posto tocna . Isto tako za pojedine motore nacin postavljanja faze je razlicit. Za tu svrhu postoje specijalni alati i naprave koje nisu univerzalne nego se koriste tocno za odredeni motor. Broj cilindara , broj ventila nisu bitni. Bitno je samo da se motor stavi potpuno tocno u fazu. Odgovor na Vase pitanje bi bio puno recizniji da ste tocno naveli tip vozila, godinu, snagu motora, zapreminu, oznaku motora .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - OSTECEN NAVOJ NA KARTERU

Datum objave: 18.03.2011 23:50:01
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,ovim putem vam se obracam za pomoc,u trenutku ne razmisljanja odlucujem se na izmjenu ulja u Molydonu. Naravno oni uniste navoje na cepu od kartera(rijec je o peugeotu 407) da vas ne zmaram cijelim tijekom dogadaja bitno je da su na kraju priznali pogresku.Nude mi rijesenje o kojemu ne znam nista puno’celicna krilca u koja ce ici celicni saraf’a sada Vas kao strucnjaka molim za savjet,ako se to tako moze uraditi i da to bude trajno rijesenje pristao bih na to ,a ako to nije trajno rijesenje vec samo pokusaj rijesavanja problema da li da inzistiram na novome karteru? Samo zelim da mi se nadoknadi prouzrocena steta i da automobil bude u stanju kakvome je bio.
ODGOVOR:Karter se ne mora mijenjati ako se kvalitetno napravi novi navoj i stavi odgovarajuci novi cep kartera . To je moguce napraviti vrlo kvalitetno kada se demontira karter i kada se novi navoj napravi strojno . Postupak koji ste spomenuli ( krilca ) mi ne znaci nista jer naziv ne navodi nacin izrade novoga navoja. Originalni navoj je izraden direktno na aluminjiskom karteru a takav treba biti i novi navoj. Tada je to trajno rjesenje .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - VIJAK ZA PODESAVANJE NA USISNOJ GRANI

Datum objave: 18.03.2011 20:46:06
Slika
PITANJE: Vlasnik sam automobila VW Polo 1.3 ajnspric 1990.g. sa puuuno kilometara. Sve je bilo OK dok mi jedan ‘strucnjak’ nije dirao vijak za podesavanje na usisnoj grani (malo upusten, na desnoj strani) pa auto trosi 8 l umjesto dosadasnjih 6. U blizini nemam servis koji se time bavi, pa bih molio samo sljedece: postoji li kakav skraceni postupak kojim bih to mogao sam podesiti bar priblizno?
ODGOVOR:Vijak koji ste naveli se nikada ne dira jer je isti podesen u tvornici . Tocan polozaj vijka i leptirastog ventila moze se obaviti jedino uz pomoc servisnog uredaja u servisu. Bez toga postoji vrlo mala mogucnost da se isti vrati u nulti polozaj . Povecana potrosnja goriva nastaje i radi drugih brojnih faktora ( polozaj leptirastog ventila je samo jedan od mogucih uzroka ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 B4 - VARIRAJU OKRETAJI

Datum objave: 26.02.2011 14:45:31
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic molio bih vas odgovor na moje pitanje ako je moguce.Posjedujem automobil AUDI 80 B4 1,6 74kw 94/5 godina proizvodnje ,moj problem je taj prilikom voznje koja je u redu do prvog zaustavljanja na semaforu ili bilo gdje ,gas ostane na 1100-1200 obrtaja itako varira gore dole oko minutu /dvije .Zatim skala padne do 400-500 obrtaja (skoro se ugasi) i istog trena se digne na 900 obrtaja,tako se ponavlja tokom cijele voznje ali nekada i odmah padne na 900 okretaja .tako da to nije redovno stanje rada motora samo povremeno.Ali i takav rad motora me zabrinjava .Vozio sam auto u servis u vinkovce radili su neke radove od koih su samo oni imali korist tj.mjenjali svijecice cistili ispusnu granu ,zatim nekim sprejom posipali da bi spala cad te ga dobro izduvali ali auto i dalje isto .Spajali ga na kompjuter a on pokazuje 0 gresaka ,bio sam tri puta kod njih ali nista bolje uvijek isto.
ODGOVOR:Najbolji i najkorisniji odgovor je da potrazite drugi servis koji zna obaviti kompletnu dijagnostiku motora , otkriti sve sto je neispravno i uz Vasu suglasnost otkloniti kvar/kvarove. U ovom slucaju mogu postojati dvadeset i vise mogucih uzroka radi kojih motor radi nepravilno kao sto ste Vi to lijepo opisali. Greske treba traziti na sustavu dobave goriva ( pojedini davaci, senzori, aktuatori ) , na sustavu paljenja ( probijanje visokog napona, elektronika paljenja ), na mehanickom sustavu motora ( faza, predpaljenja, kompresija, propustanje na usisnom klektoru ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - SOLENOIDNI VENTIL

Datum objave: 18.03.2011 20:47:52
Slika
PITANJE: Imam golfa 2 u koji je stavljen motor 1,9td iz golfa trojke. Imam rucni ‘cok’, a na bosch pumpi se nalazi elektroventil sa jednim kontaktom koji nije spojen. Da bih bio jasniji, saljem vam sliku bosch pumpe. Motor odlicno pali, jako lijepo radi, nema dima nigdje, ali me zanimalo sto je to na mojoj pumpi i zasto nigdje nije spojeno. Malo sam se pokusao informirati na inernetu, i ako sam dobro shvatio, doznao sam da svaka bosch pumpa ima napravu koja pomice vrijeme ubrizgavanja ovisno o broju okretaja motora. Ta naprava radi na principu tlaka goriva. Broj okretaja je veci, pumpa se brze vrti, tlak goriva unutar pumpe je veci - vrijeme ubrizgavanja je ranije. Medutim, ovaj moj tip bosch pumpe ima taj elektroventil koji do 3000 o/min propusta taj tlak u povrat i tako onemogucava pomicanje kuta ubrizgavanja, jer do tog broja okretaja to nije potrebno, a motor mirnije radi. Nakon 3000 o/min, trenutak ubrizgavanja je opet ovisan o broju okretaja motora. Molim vas, odgovorite mi na sljedece: 1 - Gdje da spojim taj kontakt? Od kud dolazi zica koja ide na taj elektroventil? 2 - Kako to da elektroventil reagira na 3000 o/min buduci da na motoru nema nikakve elektronike? Kako elektroventil ‘zna’ da je bas 3000 o/min? 3 - Sada, kad nije spojen, je li taj ventil stalno otvoren, ili stalno zatvoren? Drugim rijecima, dal se sada na mom motoru pomice trenutak ubrizgavanja ovisno o broju okretaja stalno, ili se ne pomice uopce?
ODGOVOR:Dio koji ste naveli i prikazali na slici je solenoidni ventil za regulaciju vremana ubrizgavanja goriva. Napon koji dolazi na navedeni ventil nije stalni od 12 V nego je promjenjiv. Navedenim ventilom upravlja elektronski modul visokotlacne pumpe ( centrala ) . Vozilo s kojega ste uzeli motor ima adekvatnu elektricnu instalaciju i upravljacki modul . Vase vozilo toga nema. Pokusajte s drugom vrstom visokotlacne pumpe koja nema takvu vrstu regulacije. Jedino ako ste zadovoljni s radom motora, snagom i potrosnjom goriva , mozda mozete ostaviti stanje kao sto je sada.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - ESP

Datum objave: 18.03.2011 22:14:07
Slika
PITANJE: Postovani gosp. Meic,Prije tri mjeseca sam kupio Peugeot 407; 1,6 HDI; 2004.god.Unazad desetak dana nakon paljenja motora na displeju mi se pokaze prekrizeni trokut sa oznakom ESP uz zvucnu signalizaciju.Ovaj signal se povremeno izgubi sa displeja pa se ponovno javlja.Majstor mi je rekao da bi se moglo raditi o senzoru polozaja tockova.Mozete li mi vise reci o ovom problemu i kako ga rijesiti.
ODGOVOR:ESP ( Electronic Stabilyliti Program ) sprijecava okretanje vozila oko okomite osi ciljanim kocenjem pojedinih kotaca. Ovaj sustav zadrzava poprecnu i uzduznu stabilnost vozila. U ovom programu stabilnosti ( ESP ) uskladeno djeluje vise sustava i to : sustav protiv blokiranja kotaca ( ABS ), automatska raspodjela sile kocenja ( ABV ), regulacija klizanja pogonskih kotaca ( ASR ), regulacija zanosenja vozila ( GMR ) . Kontrolna lampica koja se upalila na Vasem vozilu ukazuje na neku od mogucih gresaka i radi toga je sustav izvan funkcije. Moguce greske su : istrosenost pojedinih dijelova kocnog sustava, senzor kocnog tlaka, elektricna instalacija, senzor bocnog ubrzanja , senzor zanosenja vozila, senzor zakreta upravljaca, stop prekidac, senzori ABS-a na kotacima, upravljacko racunalo . Problem se rjesava na nacin da se obavi detaljna dijagnostika ( kompjutorska, pojedinacna ) . Nakon toga se otkrije greska/greske i na kraju otkloni kvar .
na vrh Povratak na vrh