Postovani majstore, Molim vas za pomoc, spomenuti Peugeot 306 XS iz '94. god. sa motorom 1,4 benzin, koji je odjavljen i u pocetku je uredno svakih mjesec dana paljen nakratko, dok nije ostao bez benzina. Poslije toga oko pola godine nije paljen. Nakon tog vremena htio sam ga ponovo upaliti (naravno ulio sam benzin u rezervoar), ali nije prihvatio, tj. samo je verglao ili nakratko proradio (sekundu ili dvije).Kako ga ponovo pokrenuti?Jel moguce da je ostao bez benzina u sistemu i kako to rijesiti? Kako provjeriti jel radi pumpa od goriva? Od prijatelja sam cuo da se trebaju skinuti svijecice i uliti malo benzina direktno u cilinder, sto sam i ucinio te ponovo vratio svijecici. Nakratko je upalio, ali stiskanjem gasa odmah se ugasio. Isto sam ponovi ovise puta, ali bez uspjeha. Molim Vas za savjet sto napraviti, buduci da nemam novaca zua majstora, a prodao bi auto koji je u odlicnom stanju za svoje godine. Napominjem da prije nije bilo nikakvih problema sa motorom ili paljenjem u svim vremenskim uvjetima.
Najprije provjerite da li radi pumpa za gorivo . Prilikom paljenja pumpa mora stvarati karakteristican zvuk ( zujanje ) . Ako takav zvuk cujete tada provjerite da li dolazi benzin do motora. To mozete provjeriti ako odspojite cijev dovod goriva na samom motoru ( pazite da prilikom ispitivanja nesto ne zapalite ). Ako goriva nema i ako je kolicina goriva na tom mjestu premala, provjerite filter goriva. Ako goriva ima to je dobar znak i treba krenuti korak dalje . Provjerite ima li iskre na svjecicama i stanje svjecica . Nakon ovoga u svaki cilindar mozete uliti malo motornog ulja i nakon toga elektropokretacam nakoliko sekundi startajte motor da se ulje u cilindru dobro razlije po stijenkama cilindra . Na ovaj nacin ce se kompresija kratkotrajno povecati. Na kraju stavite ispravne ( suhe ) svjecice na svoje mjesto. Pokusajte ponovo upaliti motor.Prilikom paljenja motora bitno je da stanje akumulatora i elektropokretaca bude dobro kako bi na svjecicama bila kvalitetna iskra.