Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT TOLEDO - PALJENJE GRIJAČA

Datum objave: 19.03.2011 17:03:45
Slika
PITANJE: Postovanje! Vidim da dosta odgovarte, na pitanja, pa evo nadam se da budete pronasli malo vremena i za mene... Ukratko, imam vozilo Seat Toledo 99 Godina, motor je 1.9 TDI, AFN 110ks, auto redovno servisiram, ulje, spaneri, zupcasti, i ostali potrosni materijal... Eh mene zanima sljedece, recimo kada palim auto ujutro kada temperatura bude i minus, ostavim grijace da odrade, i auto upali bez ikakvih problema, bez verglanja. I ajmo reci vozam vozilo nekih 2 sata, dakle predjem nekih 150 kilometara, i ugasim vozilo, i kada hocu ponovo da ga upalim lampica od grijaca se ne pali, jer je vozilo zagrijano, i pocinjem odma da palim, al mi auto tada vergla nekih 5-6 sekundi i tek onda upali... Vozio sam auto u ovlasteni servis i rekli su mi da bi morali zamjeniti kompletan alanser koji kosta 310€, pa me zanima jel vi zaista mislite da ja do alansera, ja iskreno ne mislim da je to uzrok problema, pa evo molim i vas za savjet.
ODGOVOR:Kada je motor hladan aktiviraju se grijaci a ECT senzor salje informaciju racunalu da je potrebno vise goriva . Kada je motor topli ili polutopli, grijaci se ne pale a kolicina goriva je primjerena temperaturnom stanju motora. Stanje akumulatora i elektropokretaca treba biti takvo da isti prilikom startanja veselo zavrte glavnu osovinu motora. Kada je to tako onda motor lako upali . Stanje akumulatora i elektropokretaca - njihovu ucinkovitost mozete izmjeriti uz pomoc servisnih uredaja .
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - OSTEĆENJE NAVOJA U MOTORU

Datum objave: 21.03.2011 12:51:20
Slika
PITANJE: Prvo sve pohvale za vas trud, i stvarno neznam kako nadete vremena za sve ovo. Prilikom izmjene grijaca na VW BORA, doslo je do ostecenja navoja u motoru.Grijac je sada usarafljen samo do pola i dalje nejde, auto radi normalno ali me ipak zanima moze li se to nekako popraviti i koliko bi kostao takav zahvat, te dali su moguci neki dodatni kvarovi.
ODGOVOR:Moze se sve popraviti samo treba sagledati sve detalje i predloziti rjesenje. U ovom slucaju moze se pokusati popraviti navoj bez demontaze glave motora. Ukoliko se u tome ne bi uspjelo iz objektivnih razloga , to se sigurno moze napraviti kada se demontira glava motora. Cijenu popravka bih mogao navesti nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - OTEŽANO PALJENJE

Datum objave: 27.03.2011 23:47:56
Slika
PITANJE:

Imam FORD escort -a 1.8 td pri hladnom startu tesko pali sa mnogo crnog dima kad je malo hladnije samo na gurku.na internetu sam nasao da je u pitanju vijak praznog hoda na lucasovoj pumpi visokog pritiska (pukla opruga ) da li ta opruga moze da se nabavi kod Vas ili otkloni kvar i koliko ta opravka otprilike kosta?

ODGOVOR:

Uzrok otezanog paljenja nije opruga nego neke druge neispravnosti i to : stanje akumulatora i elektropokretaca, zrak u sustavu goriva, niski tlakovi kompresije, grijaci, faza motora, predpaljenje , cistoca rezervoara i goriva, visokotlacna pumpa . Kod nas se moze napraviti kompletna dijagnostika motora i potreban popravak.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - ANTIFRIZ

Datum objave: 21.03.2011 12:08:54
Slika
PITANJE: Kada sam kupio auto u njemu je bio zeleni antifriz. Znam da original u taj auto ide crveni pa je ocito prijasnji vlasnik nekoc promijenio vrstu. Zanima me dali bi bilo dobro dati isprazniti cijeli sistem i vratiti se na originalni crveni antifriz? Frisko sam promijenio hladnjak, pumpu vode i termostat jer mi auto pri vecim vanjskim temperaturama i opterecenjima nije mogao odrzavati radnu temperaturu. Promjenom hladnjaka sam rijesio taj problem. Bojim se sad kada sam rijesio taj problem da mi krivi antifriz ne stvori ponovno probleme.
ODGOVOR:Crveni antifriz se koristi za motore s aluminjskim blokom a plavi ili zeleni za motore s blokom od ljevanog zeljeza . Uz to je vazno naglasiti da se uvijek kod zamjene antifriza rashladni sustav treba isprati cistom vodom. Nakon toga se stavlja odgovarajuci antifriz koji treba imati gradaciju za -38°C do -42°C . Takva gradacija ( gustoca ) antifriza djeluje antikorozivno i stiti rashladni sustav motora. Antifriz se mijenja svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

LADA SAMARA - FUNKCIJA REMENICE RADILICE

Datum objave: 27.03.2011 23:50:53
Slika
PITANJE:

Interesira me princip rada mikro stazne remenice na ladi-samari 1,5-i ? Naime u voznji se je jednostavno odlijepila (gumeni dio koji je povezuje u jednu cjelinu). Dakle, ona se sastoji od 2. djela koja su vulkanizirana u gumi. To sam zamjenio novom koja je prilicno skupa. Buduci da mi se to vec nekoliko puta dogodilo interesira me cemu sluzi ta guma? Da li za prigusenja vibracija ili mozda za izolaciju buduci da se ona vrti do davaca impulsa! Zanima me to iz razloga sto bih bio u mogucnosti da staru remenicu popravim tako sto bih napravio jedan celicni prsten koji bih ubacio umjesto gume i puntirao. Naime radim kao tokar i to bih mogao uciniti da kao takvo bude u centru. Pitam se koliko ta guma ima funkcija, koliko je to vazno i bitno za motor i da li mora biti sve zajedno u strogom balansu i ako da zasto ?

ODGOVOR:

Funkcija remenice radilice za koju pitate je pogon kanalnog remena i ublazavanja trzaja radilice ( to je dodatni zamasnjak ) . Gumeni dio sluzi za amortizaciju vibracija koje mogu nastati preko kanalnog remena. Ta ista remenica moze biti napravljena iz jednog komada ali treba biti balansirana. Ako ste u mogucnosti napravite remenicu iz jednog komada ( odprilike iste tezine ) istu ugradite . Mozete napraviti doradu i na staroj remenici na nacin koji ste spomenuli . Mislim da nikakve razlike u radu motora necete osjetiti . Bitno je da referentna tocka za senzor radilice bude na istom mjestu na kojem mora biti .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT -ZAGRIJAVANJE PREDNJEG KOTACA

Datum objave: 25.03.2011 10:18:20
Slika
PITANJE: Postovani,imam problem sa kocnicama na skodi favorit 94.g. Jako mi se zagrijava prednji lijevi kotac-mijenjao sam klip celjusti, kociona crijeva ,diskove , plocice te kociono ulje ali je sve ostalo isto. Na tehnickom pregledu mi je receno da je razlika u kocionoj sili prednjih kotaca 20%. Takoder, kad auto radi na mjestu pokusao sam napumpati kocnicu ali pedala nikako da otvrdne do kraja, uvijek je iste tvrdoce do pola-da li je to normalno?
ODGOVOR:Zagrijavane prednjeg kotaca nastaje kada se klip ne vraca u prvobitni polozaj , kada su disk plocice blokirane u lezistu , kada je neispravna tlacna cijev hidraulike kocnice, kada je neispravan glavni kocni cilindar . U rijetkim slucajevima to moze biti i servo uredaj. Pregledom navedenih detalja nije tesko doci do spoznaje sto je neispravno i kako otkloniti kvar. Osnovno je da znate kako funkcionira sustav kocnice i da mozete prepoznati sto od navedenog nije ispravno.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PRAŽNJENJE AKUMULATORA

Datum objave: 27.03.2011 23:42:04
Slika
PITANJE:

postovani.vozim ford eskort 1.3 cl motor otto-reg-kat-euro 2. /podaci iz prometne.problem je sto se gas ne vrati odnosno sam se pojaca pri mijenjanju brzina .stanem ugasim ponovo upalim i radi normalno.pokusao sam sa novim regulatorom minimuma/tako ga zove trgovac na auto dijelovima/ali ne radi dobro kao da radi na tri klipa nesto ga gusi.vratim stari regulator i od tada radi normalno vec oko mjesec dana bez problema s tim da je sada prije par dana akumulator ostao prazan ali sam na vasem sajtu nasao vise odgovora moguceg uzroka.molim da mi ogovotite da li regulator minimuma moze biti razlog praznjenja akumulatora i dali svaki tip motora mislim na eskorta ima svoj tip regulatora minimuma.za koje tipove odgovara novi regulator 9F715-AC.

ODGOVOR:

Kada ugasite motor i izvadite kljuc iz kontakt bravice na regulatoru minimuma nema struje. Praznjenje akumulatora mogu izazvati neki drugi potrosaci koji imaju vlastitu gresku ili greskom sustava dobivaju struju i kada je vozilo u stanju mirovanja. Najcesci uzroci su kontakt bravica, kutija osiguraca, elektricna instaacija, radio aparat, prekidac za svjetla. Najlaksi nacin za otkriti kvar je pomocu ampermetra koji se serijski spoji na stezaljku akumulatora . Nakon toga se ispituju pojedini potrosaci i tako trazi onaj koji vuce struju. Odgovarajuci regulator minimuma cete najlakse nabaviti u ovlastenom Ford servisu kada navedete broj sasije vozila.

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POPRAVAK PUMPE

Datum objave: 27.03.2011 23:58:46
Slika
PITANJE:

Imam jedan problem, a znam da cete mi vi dati pravi odgovor i pravi savjet za resavanje problema... Naime auto radi malo bucnije, tj. Ne pravi buku masina nego cini mi se da zvuk dolazi iz Lucas pumpe. A i 2 puta mi se u voznji ugasio. Sta moze biti uzrok, kako najlakse to rijesiti? Neko kaze zaprljana pumpa a neko kaze da je poremeceno predpaljenje. Sta vi kazete? Sta je problem? Kako da ga rijesim? (znam da se bosch pumpa na golf 3 steluje na ona 3 sarafa koja se nalaze ispod remenice, oni se odviju i pumpa se pomjera naprijed-nazad i tako se steluje predpaljenje, dali je sta slicno i na mom bravu?)

ODGOVOR:

Kada je netocno paljenje tada buka ne dolazi iz visokotlacne pumpe nego iz motora . Ako ste utvrdili da buka nastaje u visokotlacnoj pumpi ista se mora demontirati i dati na popravak. Popravak se radi u specijaliziranim radionicama kojie su osposobljene za takvu djelatnost. To zanci da imaju potrebne dijelove , opremu i ispitne uredaje za podesavanje pumpe. LUCAS pumpa se ne podesava kao BOSCH pumpa . Za nju treba specijalni alat i postupak podesavanja . U ovom slucaju Vi mozete jedino obaviti kontrolu faze motora . Predpaljenje se podesava u servisu koji ce obaviti poravak pumpe.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SPONA VOLANA

Datum objave: 21.03.2011 18:33:26
Slika
PITANJE: Postovanje, nedavno su mi u servisu javili da mi je otisla spona letve volana, zanima me koliko je to bitan dio i da li je nuzno da se mijenja u ovlastenom servisu, naime ovlasteni servis mi trazi za izmjenu oboju spona (originalni TRV) i centriranje trapa oko 1550 kn, vozilo je Opel astra H, 1.4, 2005.g.
ODGOVOR:Spone volana su bitan faktor aktivne sigurnosti vozila jer su sastavni dio upravljackog mehanizma. Kada na istima postoji istrosenje to se manifestira kao zvuk udaranja koji se cuje u voznji. Navedeno istrosenje negativno utjece na geometriju ovjesa i trosenje guma a prilikom godisnje registracije, vozilo ne prolazi na tehnickom pregledu. Navedeni radovi se ne moraju obaviti u ovlastenom servisu. Cijenu bih mogao komentirati nakon pregleda vozila a ona bi mogla biti niza.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CRVENA INDIKACIJA AKUMULATORA

Datum objave: 22.03.2011 20:38:19
Slika
PITANJE: Postovani, drugi sam vlasnik Renault Lagune II, 2.0 16V, 2002. godina proizvodnje i koristim je cca godinu dana. Ima 162 000 km, kupljena je sa 144 000 km. Prije 3000 km promijenjena je remenica radilice, zbog kvara, prije oko 3 mjeseca. Trenutno imam ponovni problem paljenja crvene indikacije akumulatora i potom znaka STOP. Radi se o kratkotrajnom paljenju, nakon cega vozilo radi normalno. Prosli put razlog je bila remenica, koja je odmah zamijenjena. To je prvi problem. Nadalje, primjetio sam da klima radi neispravno, tj. na cca 2500 okretaja klima gubi snagu te ne hladi pravilno niti dovoljno. Opcenito iako je rijec o, po meni solidnom i dobro sacuvanom vozilu koje sam kupio po preporuci i sa urednom servisnom knjizicom, stalne sitnice me cine nervoznim vlasnikom jer imam stalno prisutan osjecaj da nesto ne valja.
ODGOVOR:Kada se upali kontrolna lampica koju ste naveli i kada se to dogodi dok motor radi ,normalno je da se upali i znak STOP. U tom momentu je nastao pad napona na izlazu iz alternatora i sustav tu pojavu registrira kao neispravnost . Iako je neispravnost mala ona to jest . Navedenu pojavu treba ispitati a neispravnost otkloniti. Kvar moze biti na regulatoru napona , na diodama , na elektricnoj instalaciji . Najcesci uzroci loseg ucinka klima uredaja je neredovito odrzavanje . Redovni servis se radi svake dvije godine. Najcesce greske su : nedovoljno rashladnog plina, ekspanzioni ventil, pogonska remenica kompresora , propustanje sustava, upravljacki sustav klima uredaja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - BRISANJE GREŠAKA

Datum objave: 28.03.2011 00:01:44
Slika
PITANJE:

Postovani,savjeti su super i veselim se novoj web stranici. Pokusao sam, prije samog javljanja, pronaci rjesenje za moj problem, ali nisam nasao nista slicno odnosno odredenije osim opcenitih uputa. Astra je iz 1994 g. 1.6 (X16SZ), 52 KW i presla je >300.000 km (kod mene vise od 150.000) imam problem paljenja zute lampice od motora i to nakon par km polugradske voznje i 5-6 minuta, obicno pred semaforom. Odmah nakon normalnog paljenja motora i kretanja i cijelo vrijeme voznje, ler gas je pojacan, naravno sto primjetim kod stajanja u koloni ili na semaforu docim se to ne osjeti u voznji, sto je i normalno jer su onda okretaji visi od tog povisenog ler gasa. Prije samog odlaska u servis htio bih probati sam nesto barem da se rijesim svojih dilema. naime imao sam pred par godina slican problem i znam da sam se namucio da rjesim problem obilazeci 5-6 servisera onih poluprofesionalnih kao i onih sluzbenih u Zagrebu (inace sam iz Karlovca). Dijagnostika je bilo svakakvih od zamjene cijelog kompjutera, kilometar sata, ler gas motorica, lambda sonde i dr.. Medutim svi su htjeli mijenjat i da ja snosim troskove njihovih proba dal je ovo ili ono, ali nisu garantirali da je to problem, a niti meni nisu bili uvjerljivi dace se time rjesiti problem. Ipak na kraju sam to uspio rjesiti uz minimalni trosak zamjene ler gas motorica i lambda sonde, uz neka ciscenja sustava. Ovaj put sumnjam da je problem uzrokovalo previse ulja u motoru (0,5-1 litre) iznad maximuma i voznje nakon izmjene ulja nekih 2-3 tjedna dok nisam primjetio da nesto nije u redu. Nakon uocavanja visak ulja sam ispustio do normale, ali mislim da je greska ostala evidentirana u komjuteru. Molim vas da li mogu i kako sam resetirati racunalo.

ODGOVOR:

Brisanje gresaka iz memorije racunala radi se na nacin da se servisno racunalo spoji na EOBD II dijagnosticki konektor. Tada se ostvari komunikacija s upravljackim racunalom vozila ECU . Nakon toga se jednostavnim postupkom aktivira funkcija brisanje i postupak je gotov. Ako takve mogucnosti nemate pokusajte odspojiti stezaljku akumulatora 20 minuta. Ako to ne uspije treba zatraziti uslugu servisa koji to moze obaviti. Visak ulja u motoru ostecuje katalizator i lambda sondu i to moze biti uzrok sto se upalila kontrolna lampica motora MIL ( Malfunction Indicator Lamp ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i - LOŠE KOČENJE

Datum objave: 25.03.2011 11:05:20
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Mejicu posjedujem opel kadett 1.6i iz 1991.g., naime auto ima ABS i kada ga upalim sistem radi cim pocmem kociti javlja se greska tj. pali lampicu da je ABS neispravan, to sve znam neispravan mi je jedan senzor, nego nije mi jasno kako da odzracim sustav za kocenje naime i kada neradi ABS auto mora kociti, meni se dogada da mi samo pri naglom kocenju zadnje desno kolo blokira a ova ostala kola n ekoce ili jako slabo koce. Prednjia kljesta na oba kola su ispravna i rade kao i klipici. Pokusao sam odzracivati tako da sam krenuo od zadnjeg desnog kola prema prednjim kolima misleci da u sistemu ima zraka ali stalno mi izlazi cisto ulje a automobil i dalje nece koci. Sada me zanima sto ucinit.i Glavni kocioni cilindar sam mijenjao i on je ispravan....... Ja se bojim da ABS sustav nevalja tj ne elektronski nego drugi dio....Sada me zanima da mi recete misljenje kako da ustanovim sto nije u redu ako i ima zraka kako da taj zrak tj. zracni dzep izade iz sistema. Imam jos i ovo pitanje primjetio sam da mi auto kada se upali dimi bijeli dim i kada mu dodam gas se jako pojaca i izlaze kapljice vode to traje i kada se automobil ugrije a nisan primjetio da mi trosi rashladnu tekucinu. Sto se tice paljenja malo duze vrti dok ne upali bio hladan ili ugrijan......... Dobro vuce, prima gas dobro..... Na sipki od ulja kada se upali samo malo dimi a kada se ugrije malo vise i kada mu dodam gas pocme izbacivati kapljice ulja (ugrijan motor).
ODGOVOR:Lose kocenje koje ste opisali nije povezano sa sustavom ABS-a odnosno ABS nije uzrok loseg kocenja. Navesti cu moguce uzroke radi kojih kocni sustav ne radi na ispravan nacin a to su : diskovi , disk plocice, kocne papucice, kocni bubnjevi, kocna klijesta, tlacne cijevi kocnice, radni cilindri kocnice, glavni cilindar kocnice, korektor kocenja , kocna tekucina. Najprije provjerite stanje diskova, plocica, papucica , bubnjeva , nakon toga provjerite i sve kocne cilindre ukljucujuci i korektor kocenja koji regulira tlak u hidraulici zadnjih kotaca. Odzracivanje kocnice ste napravili dobro . U kocnom sustavu nema zraka ako pedala kocnice ide do iste visine ( ne napumpava se ). Bijeli dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce ako isti prestane kada se zagrije motor i ispusni sustav. Kapljice koje vidite na sipki za ulje su normalna pojava i ne znace nista, bitno je da tlakovi kompresije budu veci od 10 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - ZABORAVIM UPALITI SVJETLA

Datum objave: 27.03.2011 23:53:54
Slika
PITANJE:

Imam VW POLO 2001. godinu i cesto zaboravim upalit svjetla. Zanima ne kako rijesit taj problem jer savjetovali su mi prepravku na instalaciji ili ugradnju zujalice koja bi me podsjetila na svjetla.Nisam siguran koja bi kombinacija bila bolja i koja je cijena zujalice.

ODGOVOR:

Najjeftinije rjesenje je ugradnja zujalice. Cijena rada i materijela bi bila oko 250,- kn.Drugo skuplje rjesenje bi bilo ugradnja automatike a to je znatno skuplje .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - DA LI STAVLJATI ULJE U GORIVO?

Datum objave: 25.03.2011 10:21:53
Slika
PITANJE: Postovani,pratim Vasu rubriku o savjetima i mogu izreci same pohvale na Vasu strucnost i samim time ukazane savjete citateljima. Muci me problem vezano za Skodu Octaviu 1.9 TDI, 66kw, 2001. godiste, stvarnih 216.000km, redovno srvisiran, prvi sam vlasnik navedenog vozila. Naime, na jednom strucnom HR portalu dobio sam savjet od poznatog auto-strucnjaka da je pozeljno osim uljnog aditiva Liqui Molly stavljati u rezervoar 1% najjeftinijeg motornog ulja (moze Ina), sto sam i ucinio vec u par navrata.Nedugo nakon toga primjecujem konstantno pojacano dimljenje iz auspuha (prije nije bio slucaj) i pri stajanju i pri voznji (ne crni vec vise plavkasti dim), sto me je jako zabrinulo.Do sada nisam zamjecivao nikakvu potrosnju ulja izmedu servisnih intervala.Sada me interesira slijedece: da li sam tim cinom napravio kakvu stetu motoru ili je to samo posljedica izgaranja ulja u naffi u cilindrima. Isto tako interesira me da li je stavljanje ulja u gorivo stetno za navedeni motor sa pretpostavljam sistemom ubrizgavanja goriva pumpe-dize, te sto se dogada sa katalizatorom? Naime, prateci istu tematiku u posljednje vrijeme dolazim do kontradiktornih misljenja, ponekad se savjetuje da pogoduje bosch pumpi i ostalim sklopovima zbog suhog goriva koje se danas toci na crpkama dok su druga misljenja da se u dizel motore sa pumpe dize te common rail sistemom ne savjetuje prethodno opisano dodavanje ulja u gorivo vec eventualno samo aditiva goriva poznatijih proizvodaca.
ODGOVOR:Dim koji vidite i kojega ste opisali je od ulja. To se dogada kada povecana kolicina ulja dolazi u cilindar . Ulje u cilindar moze doci putem vodilica ventila, kroz odusak od ulja , kroz turbinu . Ako prije niste primjecivali navedeni dim to je pouzdani znak da je uzrok ulje koje ste stavili u gorivo. Nova generacija motora PD i Common Rail zahtijeva najcistije gorivo te joj dodatak ulja u gorivu ne odgovara . To mogu biti drugi dodaci gorivu koje proizvode poznate firme u tocno odredenu svrhu. Tehnika u kojoj su proizvedene visokotlacne pumpe i dize ( visoki tlakovi, visestruki broj mlaznica 5 do 9 rupica na dizama vrlo malih promjera ) predvidaju da se podmazivanje i hladenje obavlja samo s gorivom . Napravite test i potrosite gorivo u kojemu ima ulja, stavite novo gorivo i provjerite da li je navedeni dim nestao. Nakon toga po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 207 - PUKAO POGONSKI REMEN ALTERNATORA

Datum objave: 27.03.2011 23:52:08
Slika
PITANJE:

Meni je jucer auto crko na 25 kilometru iz Karlovca prema Zagrebu jer se temperatura u sekundi digla skoro do crvenog i ja sam odmah zaustavila auto .Decki iz vucne sluzbe mi kazu da je to zbog remena koji pokrece pumpu jer je puknuo, ali na srecu sam na vrijeme stala pa se nije nista dimilo samo je jako smrdilo po spaljenoj gumi.Vozim peugeot 207 cc 2007 god. 120 ks 1.6 vti masina. Pa me sad zamima da li je normalno da remen pukne na nepunih 43500 km(sevis redovni je radjen na 30000 km)? I zanima me zasto se to dogodilo? Ja Vas molim za savjet jer idem u ponedjeljak u ovlasteni servis pa da se znam s njima razovarati.Ja bi Vas molila da mi date odgovor sto prije da se znam postaviti jer od kad sam kupila auto imam problema s njim i stalno pokusavaju krivnju svaliti na mane tj. ograditi se da je auto sasvim ok i da ja pretjerujem.

ODGOVOR:

Pogonski remen alternatora moze puknuti radi vise razloga i to : dotrajalost, kvaliteta, blokada lezaja natezaca ili klizaca, remenica alternatora, strano tijelo ( najcesce kamencic ) koje dode ispod remena. Cinjenica da redovito idete na servis ne znaci puno jer se mogu ovakve pojave dogadati neovisno o tome. Zatrazite da servis ispita moguce uzroke ostecenja remena i da po potrebi otkloni eventualni uzrok.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NEUGODNI SIMPTOMI

Datum objave: 25.03.2011 10:56:49
Slika
PITANJE: imam Yaris 1.0 benzinca koji je proizveden 2000. Kako me automobil godinama dobro i pouzdano radio zelio bih ga i dalje odrzati u sto boljem stanju.U zadnje vrijeme imam nekoliko neugodnijih simptoma pa bih vas molio ako mi mozete dati naslutiti o cemu bi se moglo raditi kako bi stekao dojam o obimu potrebnih zahvata: 1. ponekad pri nizim brzinama te pri stajanju cuje se jako visoki kontinuirani zvuk (pistanje) - kod pritiska na kocnicu zvuk prestane 2. pri nizim brzinama kretanja, uglavnom kod kretanja cuje se brundanje iz prostora motora kao kod dizelasa 3. pri stajanju u leru mi auto zna nesto jace i nejednoliko tresti, tresnja se pojaca ako drzim pritisnutu kocnicu. Molio bih vas i za neku grubu procjenu koliko bi, kod vas u servisu, vremena trebalo za pregled vozla kako bi ustanovili uzroke gore navedenih problema te koja bi bila cijena istog.Koliko dana unaprijed bi se trebao naruciti?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ( pistanje ) nastaje radi slabijeg brtvljenja na usisnom kolektoru ili na bilo kojem prikljucku koji je spojena s usisnim kolektorom . To moze biti i servo uredaj kocnice. Zvuk motora koji ste naveli u drugom pitanju treba direktno poslusati na vozilu a moze dolaziti od dugo nepodesenih ventila ili od razvodnog mehanizma. Vase trece pitanje povezano je s prvim pitanjem a to je nekontrolirano uvlacenje zraka kroz usisni kolektor ili neki od prikljucaka na usinom kolektoru. Moja procjena bez pregleda vozila ne znaci nista jer razlika u cijeni moze biti velika. Najskuplja varijanta bi bila ako je neispravan servo uredaj kocnice ( kroz njega moze motor vuci fals zrak ) njegova cijena moze biti oko 2.800,- kn ( tocna cijena se moze saznati kada se navede broj sasije vozila ) ali to ne znaci da je u ovom slucaju bas servo. Ukoliko se radi o nekoj brtvi ili cijevi za podtlak cijena je daleko niza. Iz toga vidite da se ne mogu davati nikave procjene i ocjene po pitanju troskova dok se ne obavi dijagnostika. Za dijagnostiku i popravak ne treba puno cekati a za to je najbolje da se javite telefonom.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA VERSO - POTROSNJA ULJA I GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 23:49:30
Slika
PITANJE:

Postovani!Sve pohvale na ovoj stranici i molim Vas za savjet.Imam „novu“ TOYOTA VERSO 2.2 CAT 177KS 12/2008. pod garancijom koja trosi 1 l ulja (TOYOTA engine 5w30) na cca 5000 km. Na servisu 15000 su promjenili ulje i stavili (TOYOTA engine 0w30). Sada ima 26000 i potrosio je 2,5 litre. Dakle, opet cca 1l/5000km. Rekli su u servisu da bi ga eventualno testirali na servisu 30000 (ucestalo mjerenje razine ulja u servisu). U knizici pise do 1l/1000,km sto je strasno, a pokriva proizvodaca. Pise i da je potrosnja goriva do 7l/100km, a kod mene je prosjek 10l/100km. Inace sve drugo na autu odlicno. Pitanje: Koje bi Vi ulje preporucili i da li je zabrinjavajuca tolika potrosnja ulja? Da li je normalno da toliko vise trosi goriva?Kako da se postavim na slijedecem servisu 30000.

ODGOVOR:

Svaki proizvodac vozila daje tocan podatak o dozvoljenoj potrosnji ulja a to isto navodi i TOYOTA. Potrosnja ulja kod Vaseg vozila je 0,2 l/1000 km . Postoji puno proizvodaca koji navode podatak o znatno vecoj potrosnji ulja. U ovom slucaju je to u granici normale iako se to Vama cini previse. Vi mozete pokusati s drugom vrstom ulja npr. 5W-40 ili 10W-40 . Prije toga prepustite da Vas ovlasteni servis pokusa dati svoje rjesenje. Po pitanju potrosnje goriva takoder konzultirajte servis i zatrazite da obave normiranje potrosnje goriva. I nakon dobivenih rezultata napravite usporedbu .

na vrh Povratak na vrh

VW LUPO SDI - KAPLJICE ULJA I PARA

Datum objave: 20.03.2011 23:42:23
Slika
PITANJE: Prvo bih iksoristio priliku da iskreno pohvalim ovo sto radite. Ako se uzme u obzir da su majstori veoma skrti u savjetovanju jer zele sve da se rijesava u njihovoj garazi sto se naravno placa onda Vas sajt dovoljno govori o dobronamjernosti i profesionalnosti koju posjedujete. Tome u prilog Vam idu veoma strucni i razumljivi odgovori za koje je sigurno potrebno dosta vremena, bez obzira sto se dosta pitanja ponavlja,znam da svako pitanje je potrebno obraditi posebno i dosta puta odgovor ne moze biti isti iako je pitanje slicno . Pitanje: VW SDI Lupo, kada motor postigne radnu temperaturu na full-u ( cijevcica sa sipkom za kontrolu nivoa ulja u motoru) izlazi velika kolicina pare i prska ulje sve do akomulatora. Motor je presao 216 000 km,na radnoj temperaturi je bucan i trese, ujutro dobro pali kada je hladno, ulje 10w-40 mijenjam ga na nekih 8 000-10 000 km, primjetio sam da je na 5 000 malo rijetko nego li obicno. Posle 5 000 km sam morao doliti nepuno pola litre ulja. DA li ovaj motor ima EGR ventil i da li se treba ocistiti, i pored toga sto motor dobro ( solidno ) vuce sta je razlog sto ulje prska u velikoj kolicini, obzirom da znam da klip kada dode u donju mrtvu tacki pravi neki potisak u karter ali da li bi to trebalo da se manifestuje time sto ulje izlazi na full. Na cep ne dimi i ne primjecuje se prskanje ulja , i po onom starinskoj provjeri od koje se sigrno malo profesionalniji majstori najeze, cep je relativno miran kada se odvrne dok motor radi.
ODGOVOR:Cjevcica mjeraca nivoa ulja ulazi direktno u karter u kojemu se okrece radilica . Okretanjem radilice nastaje pojava da kapljice ulja zapljuskuju unutrasnjost motora. Kada se izvadi sipka za ulje normalno je da neke kapljice ulja izlete iz motora. Dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce jer je temperatura ulja kod jako zagrijanog motora veca od 90°C . Motor se moze tresti i radi lose podesenog minimuma. Ukoliko sumnjate u ispravnost motora ispitajte mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, cistoca usisnog kolektora ). Ovaj motor ima EGR ventil, ukoliko motor ima snage i ukoliko na ispuhu ne vidite dim tamne boje , ciscenje EGR-a nije potrebno.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - NAPLATA ŠTETE OD OSIGURANJA

Datum objave: 21.03.2011 12:19:45
Slika
PITANJE: Prije par dana imao sam saobrac;ajnu nezgodu u kojoj je ostecena prednja desna strana mog automobila(blatobran, prednji branik i udar je pretrpio i tocak).Kada sam krenuo kuci poslije nezgode osjetio sam neko zujanje iz tog desnog tocka(prije toga je bilo sve uredu). Poslije sam otisao kod mehanicara koji je utvrdio da je stradao lezaj tocka na toj strani. Osiguranje mi ne priznaje stetu jer navodno su utvrdili da je lezaj otisao sam od sebe odnosno duge upotrebe posto je automobil star 14 godina sto naravno nije istina.Ja bih Vas zamolio za savjet, sta mi je c;initi, i da li su oni zaista mogli utvrditi kako je stradao lezaj? Na sta da se pozovem da dokazem da sam ja upravu i da posteno naplatim stetu koja mi je prouzrokovana?
ODGOVOR:Demontazom lezaja i neposrednim uvidom u sve detalje na lezaju ( kotrljajuca staza, kuglice, vanjski i unutrasnji vjenac ) moze se utvrditi da li je ostecenje nastalo usljed sudara ili je to ostecenje od ranije. Za tu spoznaju potrebno je navedeni lezaj rastaviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - OŠTEĆENJE BRTVILA GLAVE MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:34:59
Slika
PITANJE: Auto se cudno ponasa , trosio je vodu pa je dijagnoza termosta koji je otisao, cjelo ljeto sam vozio bez termostata, normalno vodu je trosi,o kada je dosla zima stavili su novi termostat ali isto, cak kada otvorim cep od ulja vidim neku bjelu smjesu pravo ruzno izgleda ali nemirise mi na dobro.
ODGOVOR:Svi detalji koje ste naveli ukazuje na ostecenje brtvila glave motora. U ovom slucaju bi trebalo demontirati glavu motora , istu strojno obraditi , zamijeniti sva brtvila , isprati rashladni sustav , staviti novi originalni termostat , staviti novu rashladnu tekucinu . Nakon toga motor ce opet biti ispravan.
na vrh Povratak na vrh