Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SKODA OCTAVIA - DA LI STAVLJATI ULJE U GORIVO?

Datum objave: 25.03.2011 10:21:53
Slika
PITANJE: Postovani,pratim Vasu rubriku o savjetima i mogu izreci same pohvale na Vasu strucnost i samim time ukazane savjete citateljima. Muci me problem vezano za Skodu Octaviu 1.9 TDI, 66kw, 2001. godiste, stvarnih 216.000km, redovno srvisiran, prvi sam vlasnik navedenog vozila. Naime, na jednom strucnom HR portalu dobio sam savjet od poznatog auto-strucnjaka da je pozeljno osim uljnog aditiva Liqui Molly stavljati u rezervoar 1% najjeftinijeg motornog ulja (moze Ina), sto sam i ucinio vec u par navrata.Nedugo nakon toga primjecujem konstantno pojacano dimljenje iz auspuha (prije nije bio slucaj) i pri stajanju i pri voznji (ne crni vec vise plavkasti dim), sto me je jako zabrinulo.Do sada nisam zamjecivao nikakvu potrosnju ulja izmedu servisnih intervala.Sada me interesira slijedece: da li sam tim cinom napravio kakvu stetu motoru ili je to samo posljedica izgaranja ulja u naffi u cilindrima. Isto tako interesira me da li je stavljanje ulja u gorivo stetno za navedeni motor sa pretpostavljam sistemom ubrizgavanja goriva pumpe-dize, te sto se dogada sa katalizatorom? Naime, prateci istu tematiku u posljednje vrijeme dolazim do kontradiktornih misljenja, ponekad se savjetuje da pogoduje bosch pumpi i ostalim sklopovima zbog suhog goriva koje se danas toci na crpkama dok su druga misljenja da se u dizel motore sa pumpe dize te common rail sistemom ne savjetuje prethodno opisano dodavanje ulja u gorivo vec eventualno samo aditiva goriva poznatijih proizvodaca.
ODGOVOR:Dim koji vidite i kojega ste opisali je od ulja. To se dogada kada povecana kolicina ulja dolazi u cilindar . Ulje u cilindar moze doci putem vodilica ventila, kroz odusak od ulja , kroz turbinu . Ako prije niste primjecivali navedeni dim to je pouzdani znak da je uzrok ulje koje ste stavili u gorivo. Nova generacija motora PD i Common Rail zahtijeva najcistije gorivo te joj dodatak ulja u gorivu ne odgovara . To mogu biti drugi dodaci gorivu koje proizvode poznate firme u tocno odredenu svrhu. Tehnika u kojoj su proizvedene visokotlacne pumpe i dize ( visoki tlakovi, visestruki broj mlaznica 5 do 9 rupica na dizama vrlo malih promjera ) predvidaju da se podmazivanje i hladenje obavlja samo s gorivom . Napravite test i potrosite gorivo u kojemu ima ulja, stavite novo gorivo i provjerite da li je navedeni dim nestao. Nakon toga po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 207 - PUKAO POGONSKI REMEN ALTERNATORA

Datum objave: 27.03.2011 23:52:08
Slika
PITANJE:

Meni je jucer auto crko na 25 kilometru iz Karlovca prema Zagrebu jer se temperatura u sekundi digla skoro do crvenog i ja sam odmah zaustavila auto .Decki iz vucne sluzbe mi kazu da je to zbog remena koji pokrece pumpu jer je puknuo, ali na srecu sam na vrijeme stala pa se nije nista dimilo samo je jako smrdilo po spaljenoj gumi.Vozim peugeot 207 cc 2007 god. 120 ks 1.6 vti masina. Pa me sad zamima da li je normalno da remen pukne na nepunih 43500 km(sevis redovni je radjen na 30000 km)? I zanima me zasto se to dogodilo? Ja Vas molim za savjet jer idem u ponedjeljak u ovlasteni servis pa da se znam s njima razovarati.Ja bi Vas molila da mi date odgovor sto prije da se znam postaviti jer od kad sam kupila auto imam problema s njim i stalno pokusavaju krivnju svaliti na mane tj. ograditi se da je auto sasvim ok i da ja pretjerujem.

ODGOVOR:

Pogonski remen alternatora moze puknuti radi vise razloga i to : dotrajalost, kvaliteta, blokada lezaja natezaca ili klizaca, remenica alternatora, strano tijelo ( najcesce kamencic ) koje dode ispod remena. Cinjenica da redovito idete na servis ne znaci puno jer se mogu ovakve pojave dogadati neovisno o tome. Zatrazite da servis ispita moguce uzroke ostecenja remena i da po potrebi otkloni eventualni uzrok.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NEUGODNI SIMPTOMI

Datum objave: 25.03.2011 10:56:49
Slika
PITANJE: imam Yaris 1.0 benzinca koji je proizveden 2000. Kako me automobil godinama dobro i pouzdano radio zelio bih ga i dalje odrzati u sto boljem stanju.U zadnje vrijeme imam nekoliko neugodnijih simptoma pa bih vas molio ako mi mozete dati naslutiti o cemu bi se moglo raditi kako bi stekao dojam o obimu potrebnih zahvata: 1. ponekad pri nizim brzinama te pri stajanju cuje se jako visoki kontinuirani zvuk (pistanje) - kod pritiska na kocnicu zvuk prestane 2. pri nizim brzinama kretanja, uglavnom kod kretanja cuje se brundanje iz prostora motora kao kod dizelasa 3. pri stajanju u leru mi auto zna nesto jace i nejednoliko tresti, tresnja se pojaca ako drzim pritisnutu kocnicu. Molio bih vas i za neku grubu procjenu koliko bi, kod vas u servisu, vremena trebalo za pregled vozla kako bi ustanovili uzroke gore navedenih problema te koja bi bila cijena istog.Koliko dana unaprijed bi se trebao naruciti?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete ( pistanje ) nastaje radi slabijeg brtvljenja na usisnom kolektoru ili na bilo kojem prikljucku koji je spojena s usisnim kolektorom . To moze biti i servo uredaj kocnice. Zvuk motora koji ste naveli u drugom pitanju treba direktno poslusati na vozilu a moze dolaziti od dugo nepodesenih ventila ili od razvodnog mehanizma. Vase trece pitanje povezano je s prvim pitanjem a to je nekontrolirano uvlacenje zraka kroz usisni kolektor ili neki od prikljucaka na usinom kolektoru. Moja procjena bez pregleda vozila ne znaci nista jer razlika u cijeni moze biti velika. Najskuplja varijanta bi bila ako je neispravan servo uredaj kocnice ( kroz njega moze motor vuci fals zrak ) njegova cijena moze biti oko 2.800,- kn ( tocna cijena se moze saznati kada se navede broj sasije vozila ) ali to ne znaci da je u ovom slucaju bas servo. Ukoliko se radi o nekoj brtvi ili cijevi za podtlak cijena je daleko niza. Iz toga vidite da se ne mogu davati nikave procjene i ocjene po pitanju troskova dok se ne obavi dijagnostika. Za dijagnostiku i popravak ne treba puno cekati a za to je najbolje da se javite telefonom.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA VERSO - POTROSNJA ULJA I GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 23:49:30
Slika
PITANJE:

Postovani!Sve pohvale na ovoj stranici i molim Vas za savjet.Imam „novu“ TOYOTA VERSO 2.2 CAT 177KS 12/2008. pod garancijom koja trosi 1 l ulja (TOYOTA engine 5w30) na cca 5000 km. Na servisu 15000 su promjenili ulje i stavili (TOYOTA engine 0w30). Sada ima 26000 i potrosio je 2,5 litre. Dakle, opet cca 1l/5000km. Rekli su u servisu da bi ga eventualno testirali na servisu 30000 (ucestalo mjerenje razine ulja u servisu). U knizici pise do 1l/1000,km sto je strasno, a pokriva proizvodaca. Pise i da je potrosnja goriva do 7l/100km, a kod mene je prosjek 10l/100km. Inace sve drugo na autu odlicno. Pitanje: Koje bi Vi ulje preporucili i da li je zabrinjavajuca tolika potrosnja ulja? Da li je normalno da toliko vise trosi goriva?Kako da se postavim na slijedecem servisu 30000.

ODGOVOR:

Svaki proizvodac vozila daje tocan podatak o dozvoljenoj potrosnji ulja a to isto navodi i TOYOTA. Potrosnja ulja kod Vaseg vozila je 0,2 l/1000 km . Postoji puno proizvodaca koji navode podatak o znatno vecoj potrosnji ulja. U ovom slucaju je to u granici normale iako se to Vama cini previse. Vi mozete pokusati s drugom vrstom ulja npr. 5W-40 ili 10W-40 . Prije toga prepustite da Vas ovlasteni servis pokusa dati svoje rjesenje. Po pitanju potrosnje goriva takoder konzultirajte servis i zatrazite da obave normiranje potrosnje goriva. I nakon dobivenih rezultata napravite usporedbu .

na vrh Povratak na vrh

VW LUPO SDI - KAPLJICE ULJA I PARA

Datum objave: 20.03.2011 23:42:23
Slika
PITANJE: Prvo bih iksoristio priliku da iskreno pohvalim ovo sto radite. Ako se uzme u obzir da su majstori veoma skrti u savjetovanju jer zele sve da se rijesava u njihovoj garazi sto se naravno placa onda Vas sajt dovoljno govori o dobronamjernosti i profesionalnosti koju posjedujete. Tome u prilog Vam idu veoma strucni i razumljivi odgovori za koje je sigurno potrebno dosta vremena, bez obzira sto se dosta pitanja ponavlja,znam da svako pitanje je potrebno obraditi posebno i dosta puta odgovor ne moze biti isti iako je pitanje slicno . Pitanje: VW SDI Lupo, kada motor postigne radnu temperaturu na full-u ( cijevcica sa sipkom za kontrolu nivoa ulja u motoru) izlazi velika kolicina pare i prska ulje sve do akomulatora. Motor je presao 216 000 km,na radnoj temperaturi je bucan i trese, ujutro dobro pali kada je hladno, ulje 10w-40 mijenjam ga na nekih 8 000-10 000 km, primjetio sam da je na 5 000 malo rijetko nego li obicno. Posle 5 000 km sam morao doliti nepuno pola litre ulja. DA li ovaj motor ima EGR ventil i da li se treba ocistiti, i pored toga sto motor dobro ( solidno ) vuce sta je razlog sto ulje prska u velikoj kolicini, obzirom da znam da klip kada dode u donju mrtvu tacki pravi neki potisak u karter ali da li bi to trebalo da se manifestuje time sto ulje izlazi na full. Na cep ne dimi i ne primjecuje se prskanje ulja , i po onom starinskoj provjeri od koje se sigrno malo profesionalniji majstori najeze, cep je relativno miran kada se odvrne dok motor radi.
ODGOVOR:Cjevcica mjeraca nivoa ulja ulazi direktno u karter u kojemu se okrece radilica . Okretanjem radilice nastaje pojava da kapljice ulja zapljuskuju unutrasnjost motora. Kada se izvadi sipka za ulje normalno je da neke kapljice ulja izlete iz motora. Dim koji vidite ne mora znacinti nista zabrinjavajuce jer je temperatura ulja kod jako zagrijanog motora veca od 90°C . Motor se moze tresti i radi lose podesenog minimuma. Ukoliko sumnjate u ispravnost motora ispitajte mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, cistoca usisnog kolektora ). Ovaj motor ima EGR ventil, ukoliko motor ima snage i ukoliko na ispuhu ne vidite dim tamne boje , ciscenje EGR-a nije potrebno.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - NAPLATA ŠTETE OD OSIGURANJA

Datum objave: 21.03.2011 12:19:45
Slika
PITANJE: Prije par dana imao sam saobrac;ajnu nezgodu u kojoj je ostecena prednja desna strana mog automobila(blatobran, prednji branik i udar je pretrpio i tocak).Kada sam krenuo kuci poslije nezgode osjetio sam neko zujanje iz tog desnog tocka(prije toga je bilo sve uredu). Poslije sam otisao kod mehanicara koji je utvrdio da je stradao lezaj tocka na toj strani. Osiguranje mi ne priznaje stetu jer navodno su utvrdili da je lezaj otisao sam od sebe odnosno duge upotrebe posto je automobil star 14 godina sto naravno nije istina.Ja bih Vas zamolio za savjet, sta mi je c;initi, i da li su oni zaista mogli utvrditi kako je stradao lezaj? Na sta da se pozovem da dokazem da sam ja upravu i da posteno naplatim stetu koja mi je prouzrokovana?
ODGOVOR:Demontazom lezaja i neposrednim uvidom u sve detalje na lezaju ( kotrljajuca staza, kuglice, vanjski i unutrasnji vjenac ) moze se utvrditi da li je ostecenje nastalo usljed sudara ili je to ostecenje od ranije. Za tu spoznaju potrebno je navedeni lezaj rastaviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - OŠTEĆENJE BRTVILA GLAVE MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:34:59
Slika
PITANJE: Auto se cudno ponasa , trosio je vodu pa je dijagnoza termosta koji je otisao, cjelo ljeto sam vozio bez termostata, normalno vodu je trosi,o kada je dosla zima stavili su novi termostat ali isto, cak kada otvorim cep od ulja vidim neku bjelu smjesu pravo ruzno izgleda ali nemirise mi na dobro.
ODGOVOR:Svi detalji koje ste naveli ukazuje na ostecenje brtvila glave motora. U ovom slucaju bi trebalo demontirati glavu motora , istu strojno obraditi , zamijeniti sva brtvila , isprati rashladni sustav , staviti novi originalni termostat , staviti novu rashladnu tekucinu . Nakon toga motor ce opet biti ispravan.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 6 - PROPUŠTANJE KLIME

Datum objave: 28.03.2011 00:16:29
Slika
PITANJE:

Imam mazdu 6. 2.0d 120ks.2003g. Prije dva mjeseca u vozilu je klima prestala radit. Otisao sam napunit klimu plinom i klima je radila i puhala hladno tri dana.Nakon toga sam shvatio da negdje jako pusta plim i otisao u servis i tamo su provjerili da li pusta,al tlak nije padao i uspostavilo se da klima i cijevi ne pustaju...Vec drugi put punim klimu plinom i puse hladno tri dana i ponovno se isprazni....Vidio sam na hladnjaku klime malu rupu,(predpostavljam od nekakvog kamencic) Al tu rupu na hladnjaku sam vidio tri mjeseca prije,nego sto je klima prestala raditi...Mislim da nije uzrok ta mala rupa na hladnjaku...Mozete mi dati savjet sto da radim i kome da se obratim za tu klimu...

ODGOVOR:

Sustav klime moze propustati ne svim dijelovima sustava ( kondenzator, ekspanzioni ventil, cjevovod, isparivac, kompresor ). Malo propustanje se ne moze otkriti pomocu manometra za pad tlaka nego stavljanjem kontrasta u sustav . Takve poslove radimo i mi pa se mozete javiti ako Vam to odgovara.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MIJEŠA SE VODA I ULJE

Datum objave: 28.03.2011 00:15:00
Slika
PITANJE:

Imam problem sa mjesanjem ulja i vode.Radi se o vozilu Opel Astra G 1.7 DTI,2003 god.Prije mjesec dana sam uocio da mi je ulje uslo u sistem hladjenja.Majstor mi je zamjenio dihtung glave i gumice na glavi motora,medjutim to nije rjesilo problem jer je opet doslo do mijesanja.Posto ovo nije rijesilo problem malo sam citao forume i dosao do informacija da postoji mogucnost da je kvar na intercooleru tj.da je negdje propustio i da ubacuje ulje u sistem hladjenja.Interesuje me da li je to uopste moguce i ako jeste kako provjeriti ispravnost IC

ODGOVOR:

Ispravnost hladnjaka stlacenog zraka ( intercooler ) mozete provjeriti tako da isti demontirate i ispitate pod tlakom vecim od 5 bara. Uzrok ulaska ulja u rashladni sustav nije hladnjak stlacenog zraka nego nesto drugo sto treba ispitati direktno na vozilu ( glava motora, brtva glave, blok motora, hladnjak za ulje ).

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - BUKA I POSKAKIVANJE

Datum objave: 21.03.2011 12:38:44
Slika
PITANJE: Postovani , imam 3 pitanja za vas.Vozim 3 godine Opel Vectru B 1.6 16V 2001 gp, presla 168000 km uvezena iz Njemacke. Prvi problem, primjetio sam u zadnje vrijeme veliku buku tokom voznje i ne mogu da procijenim odakle dolazi i povecanjem brzine se povecava i cak nadglasava buku vjetra i motora. Buka je prisutna i kad se auto vozi inercijom tj na lergasu pri vecoj brzini. Na volanu osjetim sitne frekvencije vibracija. Moja sumnja je na jedan od lezajeva prednjih tockova. Da li vi isto mislite i da li se kod spomenutog auta lezaj mijenja u kompletu sa 'glavcinom' ili se moze posebno on sam zamijeniti (automobil ima 5 rupa na kotacima)? Neki mehanicari tvrde da se mijenja u kompletu (skuplja varijanta) a neki tvrde da se moze i sam lezaj zamijeniti. Drugi problem je da isti automobil prilikom voznje na otvorenoj cesti cak i na novom asfaltu i pri sporijoj voznji 40 - 70 km/h poskakuje i treska , tj nema onog glatkog mirnog kotrljanja. Napominjem da su ljetne gume 205/55 r16 stare oko 5 godina. Treci problem je sto je volan tezi pri okretanju nego inace i ne vraca se sam nakon skretanja i ima malo praznog hoda tj lufta samim tim cuje se lupkanje na makadamu koje se osjeti i na volanu.?
ODGOVOR:Prema Vasem opisu buku stvara lezaj / lezajevi prednjih kotaca . Ako lezaj kotaca mozete nabaviti kao samostalni dio tada se isti moze i samostalno zamijeniti. Vozilo moze vibrirati ( poskakivati ) radi losih guma, felgi , amortizera. Ispitajte navedeno. Uzroci otezanog okretanja volana mogu biti : zubna letva i puz volana, hidraulicki sustav servo volana, pumpa servo volana, visokotlacna cijev, istrosenost dijelova ovjesa prednjeg dijela vozila.U ovom slucaju najprije provjerite sve dijelove ovjesa a zatim zubnu letvu .
na vrh Povratak na vrh

YUGO-60 - NEISPRAVAN KARBURATOR?

Datum objave: 27.03.2011 23:34:17
Slika
PITANJE:

Nadam se da cete mi pomoci sa mojim problemom Yugo 60, '89 god. Naime, u koloni na cesti prije nekoliko dana motor je odjedanput promijenio zvuk-minimum. Od tada kad krecem nema snagu kao i prije a u voznji kad podignem cok radi skoro kao i prije i cini se kao da na momente ima vise snage. Napominjem da mu je dva dana prije tog kvara mijenjana korpa,lemela i potisni lezaj. Ja sam nakon tog kvara zamijenio bobinu i svjecice misleci da je to problem. Radi samo za nijansu bolje ali u principu sve ostalo je isto. Pod cokom radi skoro normalno a bez jedva da krene dok ne uhvati zalet.

ODGOVOR:

Ako motor radi dobro kada se aktivira uredaj za hladni start ( cok ) tada je neispravan karburator. Karburator treba demontirati, rastaviti, ocistiti, sloziti i dobro podesiti . Uz to provjerite jos kut predpaljenja i po potrebi ga podesite.

na vrh Povratak na vrh

ROVER 75 - VELIKA MI JE NEPOZNANICA?

Datum objave: 21.03.2011 19:15:45
Slika
PITANJE: Postovani,vidjela sam Vasu stranicu na internetu i da odgovarate na pitanja i biti cu Vam zahvalna ako nadete vremena i za moje pitanje. Naime, Kupila bi si auto, rabljeni, a ne volim male aute. Vec neko vrijeme pregledavam sta bi mogla uzeti i izuzetno mi se svidio Rover 75, 2.0 CDTI, 2003g, Posto mi je taj auto velika nepoznanica, a jako mi se svida molim Vas da mi odgovorite dali je jako skup za odrzavanje, dali mu je velika potrosnja i dali su dijelovi za njega jako skupi?Bit cu Vam veoma zahvalna ako mi odgovorite..
ODGOVOR:Ovo vozilo je kvalitetno i pouzdano jedino je zahtijevnije za odrzavanje od drugih evropskih vozila. Uz to treba navesti da je cijena razervnih dijelova znatno veca od uobicajene. Pojedini dijelovi se trebaju narucivati i cekati. Dijelovi za redovne servise ( filteri , kocne obloge ) mogu se dobiti odmah. Sifra motora je M47R 204D1, broj cilindara je 4, zapremina je 1950 ccm, snaga je 96 KW/4000 o/min, stupanj kompresije je 18:1 , sustav goriva je Bosch Common Rail . Motor zadovoljava Euro-3 normu . Ako ce Vam odrzavanje vozila predstavljati poteskocu, bolje je da se odlucite za vozilo nekog Evropskog poznatog proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE

Datum objave: 28.03.2011 00:13:02
Slika
PITANJE:

postovani,imam pitanje vezano za problem s fiat stilom 1,6 benzin,auto sam kupila u 6.mjesecu,nije bilo nikakvih problema donedavno.naime u voznji se gasi-pale se lampice-prvo ASR failure,zatim sve ostale-usklicnik,volan...gasi se bez da ista primjetim dok vozim,nikakav zvuk''nikakvo cudno ponasanje motora''...vozila sam auto na dijagnostiku-prvi put se pojavila greska Connection i senzor goriva,sad se pojavi samo greska na senzoru goriva a nekad i pise greska na alternatoru ,pa Temperature,High cooling,Low fuel-iako ima goriva,i opet ASR failure...ne znam je li to na svim autima ali ASR se pali automatski cim upalim auto,a gasi se manuelno???moram ga gasiti svaki put pri paljenju auta majstor je sve pregledao,kaze da nema nikakve greske i da ni sam ne zna sto je u pitanju,sto mi predlazete? kad se ugasi ,pali nakon min dva bez problema i jos jedano pitanje-nekad kad stavim kljuc u bravu nema sanse da pomaknem kljuc,tek kad otpustim rucnu ,auto se mrdne malo tad pali bez problema.ovo sa gasenjem traje vec mjesec,ne znam sto da radim,problem je pri preticanju,sigurnosti u voznji pa ne znam sto bih...

ODGOVOR:

Kada se gasi motor na nacin kao sto ste vi opisali potrebno je ispitati sustav elektronskog ubrizgavanja , sustav paljenja, mehanicki sustav motora. Mogucih gresaka moze biti mnogo i zato ih ne bih navodio jer od toga ne bi bilo koristi. Vi trebate uslugu servisa koji moze tocno ispitati sto je neispraavno , koji moze reci cijenu popravka, koji moze otkloniti kvar, koji ce garantirati za obavljeni popravak. Ne bi bilo dobro da kod jednog servisa radite dijagnostiku a kod drugog servisa popravak. Uz dijagnostiku motora dobro bi bilo da se preglada kompletno vozilo radi drugog problema koji ste naveli i da se otklone i svi drugi eventualni nedostaci .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 21.03.2011 18:36:17
Slika
PITANJE: Radi se o golfu IV 1.9 TDI 90 ks 2001 g, ALH oznake ,imam ga vec 5 godina i svake zime ista situacija sporo dize temperaturu i jako dugo mu treba da postigne radnu nekad i do 25 km ,a termostat ok .E sad on ima 3 grijaca sa strane bloka koji su u kucistu crijeva koje ide u kabinu , Koja je njihova Funkcija ?- Da li oni sluze da se brze zagrije tekucina ili nesto drugo ? Sva 3 grijaca iskre pa bi trebala biti ok, a neznam kad se pale i sta ih pali ,Jer mislim da nije bas normalno da na temperaturi od 0 trebas preci 20-30 km da se zagrije ful .
ODGOVOR:Da li ste mjerili temperaturu motora ? Vama se moze ciniti da je motor hladan ako imate netocnu informaciju na instrumentu za temperaturu ili ako je efekt grijanja slab . Ako je termosta ispravan ako ima dovoljno rashladne tekucine ako je stanje motora normalno tada se motor treba zagrijati znatno brze negosto ste Vi naveli. Najbolje bi bilo da obavite kontrolu zagrijavanja rashladne tekucine od momenta hladnog starta do momenta kada motor postigne radnu temperaturu.Na ovaj nacin cete izbjeci sve eventualne greske pokazivaca temperature. Grijace koje spominjete u cijevima za grijanje ne mogu komentirati jer oni nisu sastavni dio standardne opreme nego su naknadno ugradeni .
na vrh Povratak na vrh

BMW E46 - DIM ISPOD HAUBE

Datum objave: 27.03.2011 23:13:00
Slika
PITANJE:

Imam problem sa BMW-om E46 kad upalim auto,pocne cudno smrdit i ide dim ispod haube,nakon jedno par minuta rada.Smrad osjetim izmedju sajbe i bloka motora!Zelio bi znati vase misljenje,a jos da napomenem niti jedna lampica ne svijetli na kontrolnoj ploci osim suvozacevog zracnog jastuka(ona se ne gasi nakon sto upalim auto).Sad me zanima jeli ima to kakve veze?

ODGOVOR:

Dim koji vidite moze se pojaviti radi curenja rashladne tekucine ili curenja ulja iz motora. Tu pojavu treba sto prije defektirati a nakon toga istu i otkloniti. Kvar ne mora biti niti veliki niti skup za popravak. Uzrok moze biti neispravna gumena cijev ili neko brtvilo.Ako svijetli lampica zracnog jastuka to je znak da je sustav zracnog jastuka izvan funkcije. Dijagnostikom semozetocno utvrditi sto je neispravno. Sustav zracnog jastuka nije povezan s dimom kojega vidite.

na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - GOLF III - KAKO RADI MONOPOINT

Datum objave: 21.03.2011 12:04:16
Slika
PITANJE: Imam golfa 3 1994 god. motor monopoint 1.8 55 kw. Interesuje me kakav je to motor i princip rada monopoint?
ODGOVOR:Motor je vrlo kvalitetan i uz redovno servisiranje moze dugo trajati. Monopoint radi na istom principu kao i multipoint. Dobavna pumpa u rezervoaru stvara tlak od 1,2 bara. Benzin dolazi do injektora s kojim upravlja ECU racunalo. ECU racunalo dobiva potrebne podatke od pojedinih senzora , davaca , mjeraca. Na osnovu dobivenih podataka ( polozaj leptirastog ventila, tlak u usisnom kolektoru, temperatura usisanog zraka, broj okretaja radilice, temperatura motora, signal lambda sonde ) ECU racunalo odreduje vrijeme otvorenosti injektora i potrebnu kolicinu goriva u svi rezimima rada motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW E46 - TLAK U HLADNJAKU

Datum objave: 28.03.2011 00:11:49
Slika
PITANJE:

Moje pitanje: Zasto se stvara tlak u hladnjaku? Vlasnik sam auta BMW E 46 2001 god. benzin. Svaki tjedan dolijevam 1l antifriza u hladnjak a temperatura motora je u normali.Mjenjao sam i termostat sa kucistem kompletno.Bila je i prekontrolirana vodena pumpa, nisam kontrolirao ventilator a termo prekidac koji ukljucuje ventilator na hladnjaku.U hladnjaku se stvara tlak a rad motora je normalan. U hladnjaku nema masnoce od ulja, odzracivao sam hladnjak vise puta, ali problem se isto ponavlja.

ODGOVOR:

Dozvoljeni tlak u hladnjaku je 1,3 bara a isti se stvara radi prisilne cirkulacije koju radi pumpa za vodu, radi temperature koju stvara motor, radi cepa hladnjaka koji je ujedno i sigurnosni ventil. Kada tlak u rashladnom sustavu poraste iznad dozvoljenog reagira sigurnosni ventil ( cep hladnjaka ) i radi rasterecenje sustava. U ovom slucaju potrebno je otkritio mjesto gdje propusta rashladni sustav i najprije to rijesiti kako tekucina iz rashladnog sustava ne bi nestajala . Kada se to rijesi tada se moze do kraja ispitati sustav . Moguca mjesta propustanja su : pumpa za vodu, hladnjak, radijator grijaca, cijevi , brtvila, brtve motora.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES CLK 320 - SENZOR ZA BOČNO PROKLIZAVANJE VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 00:10:03
Slika
PITANJE:

Mercedes CLK 320-ABS BAS ESP ASR lampe mi se sve upalile Molim Vas da mi izadjete u susret i pomognete da rijesim sledeci problem: Naime radi se o Mercedes CLK 320 W208 98god. automatic. Par puta kad palim Auto desava se da mi u kontrolna tabla (tacho) lampice svetle i pise dami ne radi vise ABS ESP BAS ASR Mercedes mi reko da je to reley za ABS pokvaren.Ali ja sam cuo da ima jedan Senzor sto to sve drzi ESP BAS i tako dalje, samo neznam koje taj Senzor! i gde se on nalazi ja zivim u Becu u Austriji i znam samo kako se zove na nemackom Querbeschleinigungssensor e neznam na hr. jeziku. znam da ima i senzor na kocionoj pedali. taj senzor sam promenijo ali opet mi sve lampe upaljene

ODGOVOR:

Senzor ciji naziv ste naveli na njemackom jeziku je senzor za bocno proklizavanje vozila . Takav senzor postoji na svakom kotacu i povezan je s upravljackim racunalima ABS, BAS, ESP, ASR ( Anti Blockier System, Bremsassistent, Electronic Stabitity Program, Antriebsschlupf-Regelung ). Navedena racunala su medusobno umrezena i rade kao jedan sustav. Navedeni kvar je najlakse i najjeftinije otkriti pomocu servisnog dijagnostickog racunala i pomocu baze podataka koju ima svaki bolji servis. Ovakav kvar se tesko moze rijesiti dopisnim putem i u kucnoj radinosti.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - PALI SE LAMPICA OD VODE

Datum objave: 25.03.2011 10:34:40
Slika
PITANJE: Imam skodu fabiu combo iz 2002.godine, u zadnje vrijeme pocela mi se paliti ucestalo lampica od vode, a vode ima dovoljno i hladenje je uredno. Lampica se upali, i nakon nekog vremena iskljuci, pa me zanima mozete li mi reci u cemu je problem?
ODGOVOR:U ovom slucaju moguci uzroci su senzor nivoa na ekspanzionoj posudi ili necistoce u ekspanzionoj posudi. Ako postoje necistoce potrebno je dobro oprati ekspanzionu posudu , po potrebi ispitajte i senzor za nivo na ekspanzionoj posudi. Ako je senzor neispravan zamjenite ga .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - POBRKALI SE SENZORI ???

Datum objave: 21.03.2011 12:59:30
Slika
PITANJE: Imam upit u vezi jednoga kvara!Radi se o Fiat Puntu 1.2 2002g.benzinac,.Problem je u tome da mi se tokom voznje upalila zuta lampica motora da bi auto odmah poceo trokirati,i kod davanja gasa mi je kazaljka okretaja ludovala.Odmah sam otisao kod mehanicara i sumnjao sam na bobinu,cak sam je zamjenio za novu ali i dalje je radio isto,a lampica na senzoru se nije gasila.Majstor mi je napravio dijagnostiku i sve je ok radilo oko motora,al mi je rekao da sve upucuje na ECU,i da je to posao za auto elektricara i da mi trebalo ECU ponovo vratiti u normalu,tj (da su se senzori pobrkali i da ih se treba ponovo namjestiti).Zanima me koliko bi doslo resetiranje.tj. vracanje u normalu ECU,i dali moj problem upucuje na taj kvar?
ODGOVOR:Kada se upali kontrolna lampica motora neispravno moze biti : sustav ubrizgavanja , sustav paljenja, mehanicki sustav motora. Senzori se ne mogu krivo spojiti ( pobrkati kako Vi kazete ), oni mogu biti ispravni ili neispravni. Isto tako ECU centrala moze raditi ispravno ili biti neispravna ( ne postoji pojam „ vracati centralu u normalu „ i sto uopce znaci kada ona nije u normali ??? ). Poslove koji su potrebni na Vasem vozilu moze odraditi svaki bolji servis i to ne mora nuzno biti autoelektricar. Potrebno je najprije obaviti dijagnostiku pojedinih sustava koju sam vec spomenuo ( ispitivanje svih dijelova sustava ubrizgavanja, paljenja, mehanicko stanje motora ). Nakon toga biti ce poznate sve neispravnosti . Kada se bude znalo sto je neispravno nece biti tesko otkloniti nedostatke.
na vrh Povratak na vrh