Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT TIPO - NE RADE TRI BRZINE NA VENTILATORU

Datum objave: 27.05.2010 10:55:00
Slika
PITANJE: poštovanje!! ne rade mi prve tri brzine na ventilatoru hladenja u kabini!!
imam fiat tipo 1.6, 94 god.prije 2 god mi to isto nije radilo pa sam odvezao majstoru koji mi je to popravio sad mi se ponovno javio taj problem zanima me što je tocno pregorilo i gdje se tocno nalazi neki prijatelji mi kažu da je otišao termoprekidac bio sam skidao hladnjak i tamo sam naišao na tri zavojnice(zavojite žice) koje su spojene sa kabinskim kablovima vjerojatno su to neki otpornici
ODGOVOR:Ako ne rade tri brzine ventilatora u kabini najcešci uzrok je upravljacki modul motora ventilatora. Isti se nalazi na samom ventilatoru. U nekim slucajevima navedeni dio se može popraviti. Ako popravak ne uspije isti se može zamijeniti. Pristup upravljackom modulu je moguc tek kada se demontira motor ventilatora jer se nalazi na samom kucištu motora ventilatora.
Dio koji navodite da se nalazi na hladnjaku je otpornik i nije povezan s motorom ventilatora u kabini nego s motorom ventilatora na hladnjaku.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - RUCNA KOCNICA

Datum objave: 27.05.2010 10:49:00
Slika
PITANJE: KOCNICA DRZI PO RAVNOM ,NE DA LAKO KRENUTI NI NAZAD NI NAPRIJED...NAZAD SE AUTO PROPINJE, A NAPRIJED LIJEZE STO JE I NORMALNO...PAKNE NOVE, DOBOSI DOBRI, CILINDRI SUHI I NE PUSTAJU ULJE, A RUCNA KOCNICA NA NIZBRDICI DRZI NEKIH 50% TJ,AUTO ISPRVA ZAKOCI ALI SE NAKON 1 SEKUNDE AUTO POCNE KRETATI. NA UZBRDICI (PRIBLIZNO ISTOG STEPENA KAO I NIZBRDICA) RUCNA DRZI NEKIHH 80 POSTO(NE SVIDJA MI SE OVO STO VAM GOVORIM U %) ALI NEZNAM DRUKCIJE..ZNACI AUTO STANE I NE MRDA SE NA UZBRDICI....DA LI JE PROBLEM U BROJU ZUBACA NA RUCNOJ ...KOD MENE SAM IZBROJAO CAK 12. NA DVANAESTOM ZUBCU KAD SAM JE ZATEGAO,JEDVA SAM JE POPUSTIO JER JE RUCICA BILA SKROZ PODIGNUTA, PA SAM JE JEDVA VRATIO DOLE.
HOCE LI ZATEZANJE IZNUTRA ONOG VIJKA NA RUCNOJ SMANJITI BROJ ZUBACA I PRI TOME OMOGUCITI KVALITETNIJI RAD RUCNE KOCNICE.
ODGOVOR:Ucinak rucne kocnice ovisi o slijedecim faktorima : stanje kocnih papucica, stanje ( istrošenost ) kocionih bubnjeva, stanje polugica rucne kocnice , stanje sajli rucne kocince. Provjerite sve što sam naveo a kocni bubnjevi ne smiju biti istrošeni više od 3 mm u promjeru. Nakon ugradnje kocnih papucica potrebno je podesiti pougice rucne kocnice u samom bubnu tako da zracnost izmedu bubnjeva i kocnih papucica bude minimalna a da se kocnice prilikom vožnje ne zagrijavaju. Kada se to dobro podesi može se podesiti i visina poluge rucne kocnice u kabini.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZVUK ŠKRIPANJA ?

Datum objave: 26.05.2010 20:31:00
Slika
PITANJE: Poštovani molim vas za savjet, imam navedeno vozilo 2001. Godina, 1.2 8v. U zadnje vrijeme poceo se javljati neki zvuk škripanja (tuljenja) iz podrucja motor, Taj zvuk se javlja ponekad pri brzini izmedu 60 i 80 km/h ako se papucica gasa laganu pritišce,tj. lagano održava brzina. Pustim gas i zvuk postaje malo glasniji i kada brzina padne ispod 60km/h izgubi se taj zvuk.
ODGOVOR:Zvuk koji ste ( neprecizno ) opisali može nastati na motoru, na transmisiji, na ležajevima kotaca. To stanje se može najbolje poslušati neposredno na vozilu i precizno odrediti o cemu se radi. Ako ste u mogucnosti dodite do mene u servis da vidim o cemu se radi. Za Vas ce pregled biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - BRUŠENJE RADILICE

Datum objave: 26.05.2010 20:06:00
Slika
PITANJE: Prije dva tjedna kupio sam hondu civic 1.6 vtec iz 1997g. oznaka motora D16Y2 i u ta dva tjedna zaribali su leteci i stojeci ležajevi vjerovatno zbog lošeg ulja kupljenog u lidlu koje je nasipao bivši vlasnik. Sada me interesira dali se radilica smije brusiti i koliko maksimalno jer po standardu, bar mislim da je svaka specijala 0.25 a leteci dosjedi bi po tome trebali ici 0.5 ( 2. specijala jer je dosta oštecena tako mi je tokar rekao). Uvidom u podatke vozila vidio sam da se leteci ležajevi oznacavaju bojama kod orginala a ne dimenzijama pa me to dosta zbunjuje makar sam otišao u trgovinu i pitao dali postoji druga specijala oni su mi rekli da ih mogu nabaviti zamjenske za tjedan dana a takoder i stojece za prvu. Ali sada nisam siguran dali ce to sve na kraju biti dobro jer se radilica dosta stanjuje što mi je kolega napomenuo.
Zato molim vas vaš savjet jer drugi motor trenutno nemogu nabaviti.
ODGOVOR:Radilica se može brusiti na prekomjeru 0,50 mm i time se ista nece oslabiti. Nakon brušenja istu treba nitrirati a nakon toga polirati. Zamjenski ležajevi su po kvaliteti takoder dobri. Ako vam navedeni radovi pricinjavaju teškocu , iste prepustite servisu koji ce to kvalitetno odraditi.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PROBLEM SA GRIJANJEM

Datum objave: 26.05.2010 13:36:00
Slika
PITANJE: Moja Fiesta je 2000 godište. Nakon puknuca, zamijenjen je ventil grijanja, nakon cega serviser tvrdi da ne može ukljuciti grijanje.
Putem kuci, utvrdio sam da grijanje ipak radi, kao da je sve u redu, iako puno bolje nego prije kvara. Dakle, sve je bilo u redu nekih 8 dana, nakon cega grijanje odjednom stalno radi i ne može se nikako ugasiti. Vratio sam se u isti servis (Ford Pula), gdje su izvršili sve provjere, i ustanovili da najvjerovatnije ne funkcionira potenciometar HLADNO TOPLO. Njihov prijedlog je da se zamijeni komad gdje su komande za grijanje i ventilator, a cijena mu je 1.900kn.Ja smatram da nije problem u tome. S obzirom da nisam automehanicar, ali se malo razumijem u neke stvari, pokušavam shvatiti kako radi taj sistem. Kako se postiže da grije na 1/3 ili 2/3? Shvacam da potenciometar HLADNO TOPLO, otvara i zatvara ventil, ali kako se postiže da grije sa pola snage?Kombinacijom toplog i hladnog zraka?Da li je možda blokiran nekakav ventil koji pušta hladni zrak za tu potrebu? Pa zato, samo grije i to na najjace? Kako da dodem do tog ventila? A decki na servisu nisu ni predložili tako nešto.
ODGOVOR:Grijanje funkcionira na nacin da ventil grijaca propušta po potrebi kolicinu vruce rashladne tekucine u radijator grijaca a zrak koji dolazi izvana usmjerava se na radijator grijaca. Navedeni zrak se zagrijava prolaskom kroz radijator grijaca i tako grije unutrašnjost vozila. Grijanje je jace što je više otvoren ventil grijaca koji propušta vrucu rashladnu tekucinu u radijator. Ventil grijaca se otvara i zatvara rucnom komandom. Ako je komanda neispravna grijanje može stalno raditi, može stalno biti u zatvorenom položaju, može biti u nekom drugom položaju. O tome ventilu ovisi kako ce grijanje raditi ili ne raditi. Navedeni ventil nalazi se neposredno ispred radijatora grijaca u kabini i nije lako uocljiv. Kada se oslobode zaštitne obloge i dijelovi koji zaklanjaju vidik, do toga ventila se može doci. Ako nemate povjerenja u servis u kojemu ste bili, zatražite mišljenje drugog servisa . Ne sumnjam u Vaše sposobnosti samo želim kazati da s amaterskim znanjem nije lako riješiti navedeni problem.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE II , GRANDTOUR - VUCE U STRANU

Datum objave: 24.05.2010 16:33:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane II Grandtour 1,5dci 105KS kupljen nov 2008. i od prvog dana vozilo vuce u lijevo. Vec par puta sam provjeravao špur pa su me uvjeravali da sa vozilom sve štima. Interesantna stvar je da se problem ne pojavljuje uvijek, odn. do nekih 60km/h se rijetko kad primjeti. Kada izadem na autocestu izuzetno se primjeti do nekih 140 km/h. Od cca. 145 km/h nadalje je u pravilu OK. Obzirom da sam ga kupio novog, naravno da sam prijavio problem ovlaštenom serviseru. Jedini odgovor koji sam dobio je da je sa špurom sve u redu i da se „Renault sa upravljackim trapezom za Megane nije baš proslavio“ štogod to znacilo. Nije sad da se auto ne može voziti tako, ali uvijek se osjeti lagani otpor pri držanju volana, što nakon duže vožnje zna biti iritantno
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu ( stalno ili povremeno ) radi slijedecih faktora : geometrija ovjesa ( rekli ste da je dobra ), gume, kocnice, amortizeri, dijagonalna razlika izmedu prednjih i zadnjih kotaca, utjecaj kolnika , nešto nedefinirano a što treba istražiti direktno na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI MARUTI - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 24.05.2010 16:25:00
Slika
PITANJE: Postovani Meicu imam jedno pitanje na koje mnogi nazovimo Suzuki servisi nemogu da mi daju odgovor niti savet.,sa vasim odgovorima sam posledjna dva puta bio zadovoljan.,1.sam vlasnik sam Suzuki Marutija iz 2003., 800 MPI.,veoma sam zadovoljan ovim vozilom s obzirom da sam presao 200.000km i nisam jos dosada imao niti jedan kvar verovali ili ne ulje jos netrosi servise vrsim redovno.,zanima me prvenstveno ugradnja plinskog uredjaja za koji mi ovlascen serviser preporucuje secvent sistem po ceni od 500eur.,ali me isto tako i obavestava o eventualnim mogucim kvarovima na MPI sistemu nakon ugradnje plina jer je vozilo preslo 200.000km savetuju mu da kompletan MPI sistem usisa,dizni,razvodnik i kompiuter raskacim-skinem i umesto toga ugradim obican karburatorski sistem sa platinskim dugmetom jer ce u tom slucaju plinski uredjaj kostati 250eur i takav motor raditi jos veoma dugo bez kvarova., molim vas pomozite mi dajde mi savet sta mi je ciniti po pitanju plinskog uredjaja i ove prepravke
ODGOVOR:Sasvim sigurno nije razumno da s vozila skinete MPI sustav i umjesto njega da ugradite zastario i tehnicki limitiran sustav s karburatorom. Na Vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav s plinskim injektorima i plinskim racunalom, bez obzira na cijenu. Takav plinski sustav je kompatibilan s benzinskim MPI sustavom i jako dobro funkcionira ako se dobro i strucno ugradi.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 2,5 TDI QUATTRO - KOCI SAM

Datum objave: 24.05.2010 16:17:00
Slika
PITANJE: Poštovani!Imam Audi A6.2000 g.2,5TDI-Quattro s automatskim mjenjacem.Nedavno sam stavio nove prednje diskove(originale) i tada pocinje šou.Nakon par dana kocnica je pocala loviti na samom vrhu i to tako da se auto ukopavao na mjestu na sam dodir pedale.Nakon par kilometara pocinje sam blokirati-kociti s tim da se prvo upali lampica ABS i upozorenje za kocnice(žuti trokut u žutom krugu na ljevoj strani table).Kad se ohladio nakon ponovnog paljenja lampe ne svjetle i opet je išao par kilometara i onda sve ispocetka dok mi nije otkazao glavni kocioni cilindar.Misleci da je problem u njemu ugradim novi ali nakon par kilometara opet isto(lampice pa samoblokiranje).Da skratim-ugradio sam novi štop šalter.vakum pumpu s davacem,mjenjao cijeli ABS sklop,nekoliko puta test na testeru-bez rezultata.Par kilometara ide normalno i onda prvo upali lampice i pocinje polagano blokiranje kocnica dok na kraju auto više ne ide s mjesta.Sad kada se upale lampice na testeru niti ne prijavi grešku.Zbunjen sam i ja i mehanicari koje zbog ferpleja ne bih imenovao jer zbilja daju sve od sebe da riješe problem.Svaki savjet je dobrodošao pa Vam se unaprijed zahvaljujem.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli sami diskovi nisu uzrok radi kojih se dogada blokada kocnice. Neki poseban savjet ne mogu dati jer ova pojava nije uobicajena ni tipicna. Ovaj problem traba istraživati i ispitivati na samom vozilu. Logicno je da se najprije provjeri mehanicki sustav kocnice, zatim hidraulicni sustav , nakon toga sustav servo pojacivaca kocenja i na kraju elektricno – elektronski sustav koji ukljucuje i ABS. Žao mi je što u pisanoj formi ne mogu pomoci više.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 214 SI - POPRAVAK MOTORA ILI UGRADNJA RABLJENOG ??

Datum objave: 24.05.2010 16:05:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic višeput ste mi pomogli u mojim problemima sa autom, ovaj put mi je prijatelj u dvojbi sa motorm...
Naime radi se o Roveru 214 si ,1400 želi mjenjati ili popravljati motor, ali nije siguran šta ce odluciti, jer mu kvazi majstori preporucuju kupnju motora a drugi uredenje postojeceg. Molimo vas za pravi ljek strucno mišljenje.
ODGOVOR:Ugradnja rabljenog motora je znatno jeftinija nego poravak postojeceg motora. Jedino je glavno pitanje tko ima za Vas takav rabljeni motor a da je isti ispravan i da ga nece trebati nakon kraceg vremena popravljati. Popravak postojeceg motora je u startu skuplje ali u konacnici znatno kvalitetnije i jeftinije pod uvjetom da se poravak motora obavi po svim pravilima struke.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - ULJE U SERVO VOLANU

Datum objave: 24.05.2010 15:59:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meic,molim Vas da mi odgovorite na sljedece :Radi se o automobilu GOLF 4 TDI PD motor,74 kw,god. 2002.Prije nekih 1500 km sam promjenio ulje za servo uredjaj kod lokalnog majstora/dosta cijenjenog/.Tada mi je usuo ulje u plavoj ambalazi na kojem pise VAICO V60-0018,VA-002-SYNT,problema nije bilo do unazad par dana kada se cuje pistanje servo uredjaja prilikom pomjeranja volana,a ulje u posudi kada se zagrije ima malo pjene na povrsini,inace ne nedostaje ga,nivo je u redu.Interesira me da li je to ulje preporucljivo za moj auto/imam neki osjecaj da ulje nije original,vec da je usuto lazno/ i ako je neodgovarajuce ulje da li bi se manifestiralo pistanjem servo uredjaja?Molim Vas da mi preporucite ulje koje da sipam u servo.
ODGOVOR:Za Vaš automobil treba koristiti originalno ulje koje propisuje Vollksvagen. Takvo ulje možete nabaviti jedino u ovlaštenom servisu i tada treba navesti broj šasije vozila. Neka zamjenska ulja mogu biti kompatibilna za vaše vozilo, medutim uvijek je najbolje i najjeftinije staviti originalno ulje za servo volan bez obzira na cijenu.
Problem s drugim uljem može nastati i radi cinjenice da u sustavu ostane uvijek neka kolicina ulja koju serviser nije izvadio . Kombinacija prvobitnog ulja i novog ulja može djelovati loše na rad hidraulike servo volana pa isti može imati smanjenu ucinkovitost. U ovom slucaju bi bilo dobro da ispustite kompletno ulje iz sustava volana, po potrebi isperete sustav s manjom kolicinom originalnog ulja. Ispiranje znaci da u sustav ulijete originalno ulje , da nakon toga okrecete volan lagano u jednu i drugu stranu ( desetak puta ) kako bi ulje procirkuliralo kroz sve dijelove servo volana. Nakon toga ispustite ponovo ulje iz volana i opet napunite novo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 2,8 V6 - TEKUCINA IZLAZI NA CEP

Datum objave: 23.05.2010 10:35:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa ne ukljucivanjem ventilatora dok postigne radnu temperaturu. Termoprekidac je promjenjen, ali jednostavno se ventilator ne ukljuci. Kad je auto hladan rashladna tekucina miruje u posudi, a cim auto postigne radnu temperaturu tekucina se pocme lagano podizati i na kraju se proljeva van, a termoprekidac ne reagira i ne upali ventilator. Tražim savjet, jer neko kaže da to može biti da je brtva glave otišla,pa da je zrak u sistemu i jednostavno više neznam kaj bi to moglo biti. Dok klima radi nemam nikakvih problema, jer ventilatori se stalno okrecu i hladi. Zanimljivo je i to da kad mi pocme izbacivati tekucinu na piksu van da radna temperatura auta na pokazivacu temperature u instrument tabli pokazuje normalnu radnu temperaturu, znaci ne prolazi 90 stupnjeva, a pocinje bacati tekucinu na cep od pikse van. Znaci promjenio sam termoprekidac i termostat do sada i dalje se pojavljuje ta greška.
ODGOVOR:Termoprekidac na hladnjaku ili senzor temperature na motoru ukljucuju ventilator na hladnjaku kada se temperature u rashladnom sustavu zagrije na 95°C. U opisanom slucaju tempertura rashladne tekucine je niža od navedene te radi toga termoprekidac ili senzor temperature niti ne mogu ukljuciti ventilator. Kod temperature koju ste opisali ( niža od 95°C ) rashladna tekucina ne smije izlaziti kroz cep ekspanzione posude. Ako se to ipak dogada uzroci su : neispravni cep ekspanzione posude ili probijanje kompresije u rashladni sustav. U prvom slucaju treba samo zamijeniti neispravni cep a u drugom slucaju potrebno je zamijeniti brtvilo glave i obraditi glavu motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - SAM DODAJE GAS

Datum objave: 22.05.2010 17:40:00
Slika
PITANJE: Pozdrav, ovako imam Citroen Xsaru 1.4i iz 1997. godine i auto dok je hladan 2-3 puta zna se dogoditi da sam dodaje gas i to do 3000 o/min. Bio sam na dijagnostici nije utvrdeno ništa rekli, promjenili su mi motoric ler gasa i bio je isti problem. Kad auto postigne temperaturu oko 75-80°C sve je u redu Jedna je zanimljivost što kada je hladnije vrijeme se to uopce ne dogada dok kad dolaze što topliji dani sam diže okretaje. Molim Vas pomozite!!
ODGOVOR:Motor može povecavati broj okretaja nekontrolirano radi više razloga i to : potenciometar gasa, MAP senzor, ECT senzor, usisna grana, elektricna instalacija, ragulator tlaka goriva, ECU centrala. Na dijagnostici koju ste obavili nije otkriveno ništa jer postupak nije obavljen strucno ni sistematski.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A-4 - JACINA SVJETLOSNOG SNOPA

Datum objave: 22.05.2010 17:36:00
Slika
PITANJE: Dakle prvo da pozdravim vas i vas servis a zatim da postavim pitanje u vezi sa farovima koji inace daju malu kolicinu svetlosti .Auto je godiste ´99 i ima plasticne farove sa ``Socivom`` koje je i najverovatnije zaduzeno za kolicinu svetlosti .Inace lampe sam vec menjao H7-55w i dobio malo bolji rezultat ,ali nazalost nedovoljan .Dakle u cemu moze biti problem i ako je u tom socivu da li postoji mogucnost zamene samo tog dela , a ne celog fara ili postoje neke specijalne lampe ???
ODGOVOR:Jacina svijetlosnog snopa ovisi o ulaznom napona na farovima i ostanju reflektirajuce površine farova. Pojedini dijelovi farova se ne mogu mijenjati, osim žarulja. Postoje zamjenski farovi koji su takoder dobri ( Hella, Bosch ). Na novo ugradene farove može se dodatno po pristupacnoj cijeni ugraditi XENON set koji dodatno povecava efekt osvjetljenja i omogucava bolju vidljivost.
RENAULT MEGANE - UPRAVLJACKI MEHANIZAM
22.5.2010. 17:17
PITANJEImam Renault Megane RL 1.4 iz 1997. godine i prešao je 100000 km. Koliko znam volan bi pri manjim brzinama trebao biti lagan za okretanje, a pri vecim brzinama tvrdi ali kod mog automobila ponekad se nakon vožnje pri vecim brzinama ta tvrdoca volana ne vrati u potpunosti na prijašnje stanje i dosad mi se dva puta dogodilo da tijekom vožnje pri manjim brzinama, 30-40 km/h, prilikom skretanja, dakle vozim s volanom zakrenutim pod odredenim kutem, odjednom popusti ta tvrdoca, znatno omekša, te sila ruke kojom sam dotad držao volan zakrenutim postane prevelika za novonastalu tvrdocu volana te se zbog toga u tom trenutku zakrene više nego što je potrebno, srecom oba puta je prošlo bez posljedica. Uz to, cini mi se da se ta tvrdoca ponekad mijenja i sama od sebe, navecer parkiram auto, ujutro ga upalim i kao da sam sjeo u neki drugi auto što se volana tice. Ponekad je labav i mogu okretati volan lijevo-desno za do 20-ak stupnjeva sa po svake strane uz minimalnu promjenu putanje automobila, a onda nakon nekoliko dana tvrd i reagira i na najmanje zakretanje, a sve pri istim brzinama, do 50-ak km/h, a kod okretanja u mirovanju ponekad ide lagano, kako bi i trebalo biti, a ponekad dosta teže.
ODGOVOR:
Pregledom upravljackog mehanizma na Vašemu vozilu tocno se može doci do spoznaje o svim greškama na volanu. Najprije treba provjeriuti mehanicko stanje volana, sve zglobove, spone, te dijelove prednjeg ovjesa. Nakon toga ostaje da se istao tako provjeri kompletan sustav hidraulike volana i to servo pumpa, visokotlacni cijevovod, letva volana. Nakon obavljenog pregleda može se znati i cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SUSTAV ZRACNOG JASTUKA NAKON SUDARA

Datum objave: 22.05.2010 17:01:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Laguna 1.6 16V proizvodnja 1999.godine.Nedavno sam imao frontalni udar sredinom auta u stub bankine.
Air-begovi se nisu aktivirali.Vozilo sam popravio u servisu,ali nisam zadovoljan objasnjenjem nakon dijagnostickog testa.
Naime,kompjuter je pokazao neispravnost na tom segmentu,a majstor tvrdi da se jastuci nisu aktivirali jer nije doslo do pomjeranja centralnog tunela,vec da su samo reagovali sigurnosni pojasevi,odnosno njihovi zatezaci.Da bi se sve vratilo u funkciju tvrdi da treba zamjeniti oba zatezaca i neki procesor,sto je skoro pola iznosa popravke limarije prednjeg dijela koji sam vec uradio(skoro 500 eura).Majstor to tvrdi iako nije provjerio da li su oba zatezaca reagovala,obzirom da sam prilikom udesa bio sam u vozilu i samo je vozacki pojas bio zakopcan.Drugo,on uopste nije provjerio ispod sjedista da li su zatazaci stvarno kako on kaze "ispaljeni".Kompjuter je pokazao gresku,odnosno neispravnost,ali zar se mora sve mijenjati novim,zar se ne moze izvrsiti resetovanje i ponistavanje gresaka,odnosno deblokiranje zatezaca.Molim Vas za objasnjenje i savjet kako da budem siguran u ispravnost,a da se ne izlazem nepotrebnim troskovima.
ODGOVOR:Kada vozilo doživi sudar i kada se aktivira sustav zracnog jastuka mijenjaju se svi dijelovi koji su se aktivirali. To važi za sve automobile pa i za Vaše vozilo.
Ako se na Vašem vozilu aktivirao samo pirotehnicki zatezac vozackog sjedala tada se uz njega mijenja zracni jastuk koji se aktivirao ( jedan ili više njih ) i upravljacka centrala zracnog jastuka. Nakon što se zamijene potrebni dijelovi provjeravaju se i ostali dijelovi zracnog jastuka i po potrebi se otklanjaju pronadene greške. Kada je sve to obavljeno sustav se stavlja u funkciju. Nakon toga je sustav ispravan a to cete prepoznati tako kada se ukljuci kontakt sve lampice kao i kontrolna lampica zracnog jastuka na instrument ploci se upale, nakon paljenja motora sve lampice se gase ukljucujuci i lampicu zracnog jastuka. Po pitanju resetiranja imate krivu predodbu, sve što je neispravno ne može se resetirati a kontrolna lampica se ne može ugasiti. Kada se kontrolna lampica ne može ugasiti ( softverski ) sustav zracnog jastuka nece raditi.
DODATNO PITANJE:
Htio bih objasniti detalj oko lampice zracnog jastuka.Naime,ona se prilikom kontakta pali zajedno sa ostalim,a nakon startovanja motora se gasi.Tako je funkcionisala prije sudara,a tako funkcionise i sada i to je ono sto me zbunjuje. Obzirom da se ni jedan zracni jastuk nije aktivirao prilikom sudara,majstor je bio neodredjen i nije precizirao gdje je greska,vec je bez detaljne provjere ustvrdio da su se aktivirali pirotehnicki zatezaci.Kako sam ja drugi vlasnik vozila bojim se da prethodni nije imao udes,pa da je nakon toga uradjeno neko prespajanje da bi se kompjuter zavarao i pokazivao ispravnost prilikom startovanja motora,a na dijagnostici pokazivala neispravnost.Ako je ovo po srijedi,kako se tacno moze dobiti stvarni uvid u ispravnost kompletnog sistema zracnih jastuka i gdje bi to bilo najbolje provjeriti.
ODGOVOR:
Ako se lampica normalno pali i nakon paljenja motora gasi to je dobar znak i ukazuje na ispravnost sustava zracnog jastuka. To takoder znaci i da su ispravni pirotehnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva. Kompjutorskom dijagnostikom sustava zracnog jastuka najvjerovatnije ce se utvrditi da je isti ispravan . Ako je to tako nema potrebe da se bilo što radi na navedenom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MATURALNI RAD ??

Datum objave: 19.03.2011 00:40:42
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu.. imam jedan upit!! ja sam sada na završio trecu godinu Automehanike.. i imam za napravit maturalni rad (IZMJENA VODENE PUMPE GOLF III.. molim vas ako bi mogli da mi malo pomognete u vezi toga.. ako imate kakvog materijala, slika ili pismenih postupaka kako bih to mogao naptravit volio bih da mi pošaljete..
ODGOVOR:Drago mi je da ste završili školu i da cete još malo i maturirati. Pitanja koja su mi najsana su : gdje ste išli na praksu, kako to da za tako jednostavnu temu niste u mogucnosti dobiti sve potrebne informacije od radionice u kojoj ste obavljali praksu, kako to da za maturalni rad imate tako jednostavnu temu. Ukoliko želite neka podatke s tim u vezi možete doci kod mene u servis . Radi vaše informacije moram reci da ne šaljen nikave materijale niti tehnicke podatke koje ste naveli. Isto tako ne bavim se izradom meturalnih radova za ucenike strukovnih škola.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - PODRHTAVANJE SPOJKE

Datum objave: 20.05.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Vozim Citroen C3 1.4 HDI ima prijedenih 140.000 km, redovno servisiran. Zadnja 2 tjedna cuje se zujanje i osjeca se podrhtavanje spojke prilikom ubacivanja u brzine. Najace se cuje u prvoj kod kretanja i tako kod svakog prebacivanja u višu brzinu. Kad je mjenjac u praznom hodu taj se zvuk više ne cuje. Samo da napomenem da mjenjanje brzina ide bez ikakvih problema, jedino me brine to zujanje. Kako auto koristim svakodnevno i dnevno prelazim oko 150 km, zanima me u cemu je problem i koliko dugo se može tako voziti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguci uzrok je potisni ležaj spojke, potisna ploca spojke, ležaj mjenjaca, neki netipican uzrok. Potpuno precizan odgovor mogu dati nakon pregleda Vašega vozila. Ako ste u mogucnosti navratite da vidim tocno o cemu se radi. Pregled ce za Vas biti besplatan.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E220 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 20.05.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E220 god 1994 i zelio bi ugraditi plin u njega sa bocom na mjestu rezernog kotaca.Interesira me cijena ugradnje bez atesta jer je vozilo na Njemackim tablicama.Molim kompletnu cijenu, brzinu ugradnje i marku instalacije
ODGOVOR:Na Hrvatskom tržištu imate mogucnost ugradnje plinskih sustava razlicitih proizvodaca . Cijena sustav ovisi o kvaliteti komponenata i uredaja u cjelini. Mi ugradujemo plinski sustav PRINS koji je najskuplji i najbolji. Cijena PRINS sustava je 12.500,- kn bez atesta. Vrijeme ugradnje je 2 do 3 dana. Cijenu i kvalitetu te vrijeme ugradnje za druge sustave ne bih komentirao.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - UGRADNJA AUTOPLINA

Datum objave: 24.03.2011 19:20:54
Slika
PITANJE: obracam vam se kao profesionalcu kome mogu vjerovati.zanima me da li je ekonomski isplativo ugraditi autogas u auto.da li je lpg ili zemni gas stetan za auto?citam na forumima od svakakvih,,sveznalica``da je autogas stetan za motor,da je suv,da motor brze propada i da je potrosnja autogasa u odnosu na benzin 20%veca.
ODGOVOR:AUTOPLIN se isplati ugraditi u vozilo ako godišnje vozite dvadeset i više tisuca kilometara. Bolje je ugraditi LPG jer je puno bolja ponuda uredaja a isti se može puniti na vecini benzinskih pumpi. LPG nema nikakvih štetnih utjecaja na rad i trajnost motora vec suprotno : duži vijek motora , potpuno sagorjevanje, tiši rad motora, duža trajnost katalizatora, ekološki prihvatljiv. Utjecaj LPG na ventile može se sprijeciti ugradnjom uredaja za hladenje ventila ( valvecare ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 TD - MOMENTI ZATEZANJA

Datum objave: 20.05.2010 21:09:00
Slika
PITANJE: Najprije sve pohvale.Auto je audi 80 td 1990.Na koliko kila se priteže glava motora,leteci ležajevi,i ležajevi radilice.
ODGOVOR:Ako je to motor 1,6-TD i ako ima oznaku motora RA ili SB momenti zatezanja su : glava motora 40 Nm, 60 Nm, +180° , zagrijati motor na 50°C , +90° , nakom vožnje od 1000 km +90° . Glavni ležajevi radilice : 32 Nm , 65 Nm , ležajevi klipnjaca 30 Nm , +180° .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF PLUS 1,6 - PODRHTAVANJE MOTORA U LERU

Datum objave: 18.05.2010 17:07:00
Slika
PITANJE: Srdacan pozdrav!Htio bi se zahvaliti za strucne savjete i nesebicano pomaganje ljudima.
Posjedujem Golf plus 1.6 ,102ks ,2008 godište ,prešao sam 50 tkm.Imam problem podrhtavanja motora u leru (u kracim razmacima,a koje se prenosi na cijelo auto) koje se poceo dogadati nakon 10 tkm.U servisu su napravili dijagnostiku (kompjutorska) te ustanovili da nemaju nikakav nalog za ikakvo djelovanje jer je za njih sve u redu.Navodno su podešavali ler gas,medutim i dalje je ostao isti problem.Drugim put su mi promijenili jednu bobinu (navodno se pojavila oksidacija) i dalje ostao isti problem.Tokom eksplatacije primjetio sam da neki put podrhtava finije ,a neki put grublje.Da li to ovisi o kvaliteti goriva (inace koristim Ina Eurosuper 95) ili imam problem sa sustavom goriva?Koliko utjece kvaliteta goriva i koje gorivo bi mi preporucili?Da li ima smisla koristiti aditive za gorivo?
ODGOVOR:Moguci uzroci podrhtavanja motora mogu biti : propuštanje usisnog kolektora, tlak goriva, filteri, EVAP ventil rezervoara, injektori, ECT senzor, lambda sonda, MAP senzor, razlika u tlakovima kompresije, elektricna instalacija. Sve navedeno ne može se otkriti kompjutorskom dijagnostikom nego pojedinacnim ispitivanjem komponenata. Kvaliteta goriva rijetko kada utjece na ovakav rad motora. Aditivi za gorivo rijetko kada pomažu.
na vrh Povratak na vrh