Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT IBIZA 1,9 TDI SPORT - DODATNO SPUŠTANJE VOZILA

Datum objave: 21.04.2010 21:26:00
Slika
PITANJE: Tražeci moguci odgovor na internetu sam naišao na Vašu stranicu i ugodno se iznenadio Vašom dobrom voljom da pomažete i odgovarate na pitanja ljudi koji imaju problema sa svojim vozilima.
Kako nisam našao smislen odgovor nigdje drugdje odlucio sam se obratiti Vama.
Moj problem još nije problem! Namjeravam na Ibizu 1.9 TDI Sport montirati neki od "sport kit" paketa (najvjerojatnije Bilstein ili H&R komplet opruga i amortizera) koji spuštaju karoseriju 30 - 35 mm u odnosu na serijsku izvedbu. Moje vozilo je vec u tvornici napravljeno 15 mm niže od regularne izvedbe ("sport" paket) tako da ce "pad" iznositi (pretpostavljam) 15 - 20 mm. Pitam se trebam li nakon ugradnje drugacije podešavati geometriju? Hoce li se zatur i nagib zbog te promjene u visini opruga promijeniti toliko da mi majstori koristeci program za tocno moj model auta nece moci napraviti dobru geometriju? Ili da zbog tih izmjena tražim da mi geometriju podese na jednu ili drugu krajnju tocku koja je unutar granica tolerancija za moje vozilo? Ili sam potpuno promašio "balun"?
Nisam nigdje našao smislen odgovor koji bi mi svojom formulacijom ulio povjerenje da dolazi od nekoga tko zna o cemu prica.
ODGOVOR:Dodatnim spuštanjem vozila sigurno treba drugacije podesiti geometriju ovjesa na Vašem vozilu ( trag, zatur, nagib ). Za to postoje tocni tvornicki podaci a iste ima svaki bolji vulkanizer ili radionica koja se bavi opticko kompjuterskim podešavanjem ovjesa. Navedeni podaci su drugaciji nego podaci za stanje kakvo imate sada na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2.0 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 21.04.2010 21:17:00
Slika
PITANJE: Posedujem Peugeot 307 2.0. HDI. Iscurio mi je iz rezervoara aditiv za fap filter. Koje se posledice mogu javiti ako vozim auto bez tog aditiva?
ODGOVOR:Kada nestane aditiva za FAP filter ništa loše se nece dogoditi motoru osim što ce upravljacko racunalo motora u nekom momentu elektronski smanjiti snagu motora ( safe mode ). Tada ce ubrzanje i konacna brzina biti znatno slabija. Kada ponovo stavite sustav FAP filtera u funkciju i kada obavite ponovo programiranje navedenog sustava sve ce opet biti normalno .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - STAVLJANJE MOTORA U FAZU

Datum objave: 20.04.2010 11:54:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi odgovorite kako stavit u fazu motor kod zamjene zupcastog remena? Auto je Ford fiesta 1,8 diesel 1991god.
Pukao je zupcasti remen (onaj što povezuje bregastu osovinu i radilicu) i zacudo ništa se nije polomilo.Nekako smo uspjeli stavit novi remen i auto je upalio, ali neznamo kako fino podesit remen.Kako podesit tockive na remenicama bregaste, radilice i bošpumpe.Nadam se da ste me razumjeli. unaprijed veliko hvala.Pozdrav iz rame
ODGOVOR:Ako me pitate kako staviti motor u fazu onda sigurno to necete moci napraviti . Razlog tome je što je to na ovom motoru složenije nego kod drugih motora. Tu postoje dva zupcasta remena ( za bregastuosovinu i za visokotlacnu pumpu ). Motor se stavlja u fazu pomocu alata za blokadu radilice ( tocan položaj GMT ), alat za blokadu bregaste osovine, alat za blkoadu visokotlacne pumpe. Opis postupka je dosta dugacak i taj opis nije dovoljan da se osoba pomocu njega upusti u navedeni zahvat. Ako i dalje želite opis postupka javite se ponovo pa cu vam i to poslati.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NEMA INSTRUMENT ZA TEMPERATURU

Datum objave: 20.04.2010 11:50:00
Slika
PITANJE: Vrlo poštujem Vaš strucni rad. Rijetki su takvi u ovoj državi. Da ne dužim, imam lijepu novu fiestu, godište 2009, motor 1,25. Sve je super i izvrsna je. Muci me što nema temperature rashladne tekucine vec samo kontrolnu sijalicu. Volim pratiti temperaturu, posebno kod jutarnjeg kretanja a i tokom vožnje. Vozilo je pod garancijom, na servisu kažu da ne treba ali ja bih rado imao tu vrstu kontrole. Imate li kakvu ideju što da napravim a da ne izgubim garanciju?
ODGOVOR:Mnogi automobili novije generacije ( citroen, ford, peugeot, toyota, nissan ) nemaju ugraden instrument za temperaturu nego samo kontrolnu lampicu koja se pali kod prekoracenja radne temperature. To je veliki nedostatak jer se ne može pratiti temperaturno stanje motora . Motor može raditi stalno u režimu niske temperature u slucaju kada je neispravan termostat. Ugradnjom instrumenta za temperaturu ne bi trebali izgubiti garanciju jer dodatno ugradujete jedan sigurnosni instrument za kontrolu. Nazovite FORD servis kod kojega imate namjeru servisirati Vaše vozilo dok je u garanciji i zatražite njihovo mišljenje.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEŠKO PALI

Datum objave: 20.04.2010 11:40:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic. Fiat Punto 1997g 16.16V. Svako jutro teško pali. Kada ga palim moram držat neki par sekundi kljuc i onda ponovo i onda upali ali teško.. I kad je motor topal onda malo lakše pali, ali isto duže vergla.. Pa ako mi vi možete objasnit ovaj problem??
ODGOVOR:Poteškoce koje ste naveli na vašem vozilu s otežanim paljenjem mogu prouzrociti mnoge nepravilnosti i to : sustav paljenja ( svjecice, kablovi, bobina, elektronika paljenja ), sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, relej pumpe za gorivo, injektori, MAP senzor, ECT senzor, IAT senzor, RPM senzor, EVAP ventil rezervoara, potenciomatar leptirastog ventila, aktuator minimuma, elektricnainstalacija, ECU centrala ) , mehanicko stanje motora. Kao što vidite ima toga puno i zato je potrebno napraviti test i kontrolu svih komponenata koje sam naveo. Precizan odgovor kao i cijenu popravka mogao bih reci nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - ZAMJENA ULJA U SERVOVOLANU

Datum objave: 16.04.2010 15:51:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu iznimno cijenim Vašu nesebicnu pomoc vozacima tako da smatram da ovo što vi radite ne radi nitko nigdje. Imam i jedno pitanje za Vas. Imam VW Polo Classic 12 godina star sa kojim sam prezadovoljan. Radi se o servu volana tj. o zamnjeni ulja. Do sada nikada nije bilo mijenjano pa Vas ovim putem pitam kako bi ja to mogao najjednostavnije mogao napraviti. Original spojnice na cijevima ako se jednom skinu kad se ispusti ulje biti ce nemoguce vratiti. Mislio sam da sa jednom crpkom izvadim ulje iz rezervara pa dolijem novo ulje, pokrenem motor i vrtim volan lijevo desno da se ulje promiješa i tako dva tri puta. Dali bi time nešto postigao osim troška za ulje?
ODGOVOR:Ulje možete zamijeniti tako da demontirate cijevi koje je potrebno demontirati ( niskotlacne, visokotlacne ) . Umjesto originalnih obujmica upotrebite univerzalne na vijak. Kada ulje iscuri iz rezervoara i pumpe mogu se odspojiti i dva visokotlacne voda na servo volanu. Okretanjem volana dodatno ce iscuriti ulje iz obje komore volana. Nakon toga sve možete spojiti, ocistiti od ulja i napuniti novo ulje. Okretanjem volana dok je motor upaljen odzraciti ce se sustav hidraulike volana. Pazite da upotrebite odgovarajuce ulje za volan.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320-D - TRESE PRI ZAUSTAVLJANJU

Datum objave: 16.04.2010 15:45:00
Slika
PITANJE: Imam Bmw 320D 136ks Auto radi super i ne trosi niti malo ulja, ne dimi i dobro vuce, ali imam problem koji traje vec duze vrijeme a nitko od mehanicara nezna rijesit problem. Dakle! Motor pri zaustavljanju pocne trest(moglo bi se rec lagano i lupat), ima neugodne vibracije i zvukove. Kao da pocne trokirat. To se sve dogadja pri brzini od 40 do 0 kmh ali samo kada je u leru i kada se sa autom skroz zaustavite vibracije stanu i sve je ok. Kad se sa auto zaustavljate u nekoj od brzina npr. 3.,2. nema nikakvih vibracija. Na autu su promjenjene šprice prije 1000km i bosch pumpa prije 50 000km.
ODGOVOR:Vaš opis ne može vjerodostojno prikazati sve cinjenice zato je navedenu pojavu potrebno vidjeti i osjetiti direktno na vozilu u momentu kada se ona pojavi. Moguci uzroci su : kardanska vratila, transmisija, nosaci motora, ispušni sustav , motor kao pogonski agregat. U analizu stanja treba ici analizirajuci dio po dio i na kraju ostaje motor kao moguci uzrok. Na ovaj nacin bi se mogao suziti broj mogucih faktora utjecaja . Na žalost precizniji odgovor bez direktnog uvida ne mogu dati.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - VERGLA ALI NE PALI

Datum objave: 16.04.2010 15:34:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa audi a3,odjednom je prestao paliti,auto vergla ali nece upalit,promjenjen je relay 109 koji se nalazi ispod volana...I otkriveno je da ne dobiva gorivo na dizne,pumpa ne dobiva struju...Jel bi mozda mogli znati o cemu se radi?
ODGOVOR:Tocan odgovor bih mogao dati nakon pregleda i uvida direktno na vozilu. Sada mogu samo navesti pojedine moguce uzroke a to su : elektrilcna instalacija i konektori, imobilajzer za blokadu paljenja, inercioni ventil Sut-off, faza motora, zrak u sustavu goriva, necist rezervoar za gorivo, filter goriva, cijevni vodovi, relej Cut-off ventila, regulator kolicine goriva, senzor položaja regulatora, dobavna pumpa, senzor radilice, RPM senzor, visokotlacna pumpa, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

JEEP CHEROKEE - OBRADA NA PRVU PREKOMJERU

Datum objave: 15.04.2010 17:49:00
Slika
PITANJE: postovanje molim vas koji je maximalni razmak izmedju klipa i stubline motora.ja imam jeep cherokee 4.0l 1990god.pet cilindara u bloku motora mi je dobro dimenzija 98,5mm a sesti do vodene pumpe je 97,8mm,pa da li bi mogao da na ovih pet klipova stavim standardne karike a na sesti specijalu ili trebam staviti i klip prema specijali.
ODGOVOR:Kada je motor novi ili kada se radi reparatura motora razlika izmedu klipa i cilindra je 0,05 mm do 0,07 mm. Istrošenje koje ste naveli je 0,3 mm ( 97,8 mm ) a to je previše. Zamjenom samo klipnih prstenova ne može se postici dobar razultat. U ovom slucaju jedino strucno , kvalitetno i dugorocno rješenje je obrada svih cilindara na prvu prekomjeru. Na taj nacin ce se postici da razmak izmedu klipova i cilindara bude u granicama koje sam na pocetku naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - SERVIS LETVE VOLANA

Datum objave: 15.04.2010 17:35:00
Slika
PITANJE: Postovani imam jedno pitanje, nadam se da ce te mi pomoci.
Naime na WV Bora 2001 godina mi je sa desne strane (suvozaceva strana) iz letve volana iscurilo ulje (u manzetni od spone) i izgubio sam servo. Naravno dok sam dosao do kuce dosipao sam da ne bi crkla i servo pumpa ali jako brzo trosi ulje koje dopsem. Evidentno je da je letva volana. Sta dalje? Vjerovatno je semering ili vise njih iz letve otisao. kazu mi da se to moze reparirati odnosno da se zamijene novim setom semeringa u letvi. Je li to uopce moguce i da li bi sa tim rijesio taj problem. Da kupim polovnu letvu niko mi ne garantuje da i ta polovna letva nece stati nakon mjesec,dva il godinu. Da li bi sa novim semerinzima odnosno reparacijom mogao napraviti to da bude kao novo?
ODGOVOR:Problem koji imate može se kvalitetno i dugorocno riješiti ako se napravi servis letve volana. Tom prilikom se mijenjaju sve brtve hidraulike volana. Ovo je svakako bolje rješenje nego ugradnja neprovjerene rabljene letve volana.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOCNICE

Datum objave: 14.04.2010 15:25:00
Slika
PITANJE: Poštovani,promijenio sam kocione obloge na Korsi 1,4 98 god.
Rucna kocnica mi je ostala kao i prije, ne zateže dovoljno. Neznam koliko stisnuti maticu koja povezuje bubanj i ležajeve, ja sam je stisnuo do kraja. Možda mi se je i uništilo nešto zbot toga šta sam je prejako stisnuo.Kako da namjestim rucnu, i koliko da stisnem maticu ako je nije dobro stisnut do kraja
ODGOVOR:Ako su na zadnjoj glavcini dva konusna ležaja tada se matica ležaja stegne vrlo lagano tek toliko da u ležajevima nema zracnosti i tako se u tome položaju matica osigura od odvrtanja. Ako je rucna kocnica slaba potrebno je provjeriti stanje bubnja kocnice, kocnih papucica, sajlu rucne kocnice, mehanizam u bubnju. Kada se ugraduju nove papucice kocnice, iste se podešavaju najprije na polužnom mehanizmu u samom bubnju. Podešavanje se napravi tako da se kocne papucice maksimalno približe kocnoj površini bubnja. Nakon montaže bubnjeva još se obavi podešavanje na sajli rucne kocnice i to tako da visina poluge rucne kocnice u zategnutom položaju bude 5 zubi.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - SERVISIRANJE

Datum objave: 14.04.2010 15:18:00
Slika
PITANJE: Od nedavno sam vlasnik Citroena Xsara Picasso 1.6 HDI sa 90 KS.Auto je 2006. godište i prešao je 90000 KM.Servisiran je u Citroenovom servicu u Njemackoj.TAko stoji u servisnoj knjizi.Redovno godišnje jedanput,pošto je bio službeni auto nekoj firmi.Sada sam mu zamjenio ulje i sve filtere,koji su bili u poprilicno prljavom stanju(vjerovatno nisu nikada mijenjani).Što se tice ulja u servisnoj knizi nema nikakve naznake dali je mijenjano ili nije!Automobilom sam prezadovoljan.I volio bih se poštediti nepotrebnih servisa i popravki pravovremenom zamjenom porebnih djelova.
Zanima me kada je potrebno raditi veliki servis(zamjena remena,pumpi i svega prateceg)?Jer se susrecem sa kontradiktornim informacijama!Od toga da bi to trebalo uraditi vec sada do toga da se to kod Citroena radi na 150 000 KM!Iz toga razloga ja volim da pitam!
I drugo pitanje ,na jednoj od internet stranica sam naišao na podatak da se neka ulja u motoru(ulje za kocnice,mijenjac i sl)trebaju mijenjati nakon odredženoga broja kilometara!PA me zanima dali treba,kada i kojim uljima?!
Trece pitanje šta vi mislite o cip turingu ovoga motora?Dali se to uopšte smije raditi?I što je važnije pitanje dali je to uopšte zdravo i pametno raditi?Zbog niza mogucih nus pojava?!
I naravno da vas pitam koliko novca kod vas košta veliki servis(zamjena remena,pumpi i sl?)
Unaprijed zahvalan na svim odgovorima i na potrošenom vremenu.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju se na 200.000 km ili 10 godina. Po potrebi ako situacija ( stanje ) to zahtijeva to može biti i ranije.
Ulje u motoru se mijenja svakih 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Ulje u mjenjacu , ulje u kocnom sustavu, ulje u servo volanu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine.
Kvalitetan chip tuning nije jeftin ali ne radi neku vecu štetu motoru, jeftine chip tuninge ne bih spominjao. Opcenito se može reci da ce motor duže voziti bez chip tuninga.
Veliki servis može biti široki pojam jer može obuhvatiti mnoge radove i zamjene pojedinih dijelova na vozilu koji i nisu uobicajeni. Iz toga razloga sam omogucio svakom vlasniku vozila besplatan pregled vozila u svom servisu. Nakon pregleda svih detalja na vozilu vlasnik dobije sve potrebne informacije što treba raditi , što ce se ugraditi na vozilo tom prilikom, kolika je cijena pojedinih dijelova, kolka je cijena rada. Na osnovu toga vlasnik može po svojim mogucnostima odluciti da li ce sve navedeno raditi , da li ce raditi samo dio toga ili uopce nece ništa raditi.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - GUMICE GLAVNOG KOCIONOG CILINDRA

Datum objave: 14.04.2010 10:31:00
Slika
PITANJE: Prvo svaka pohvala Vašem trudu,znanju i nesebicno potrošenom vremenu.Moj problem se sastoji od nepravilno složenih gumica na glavnom kocionom cilindru.Radi se o cilindru sa TAS-ovog golfa 1 1.6 dizel 84gp. , to je cilindar bez servo uredaja ima 5 izvoda od cega je peti za prekidac kocnice.Mijenjao sam gumice cilindra ali nisam zabilježio raspored koja je gdje okrenuta,pri cemu imaju dvije gumice koje nisu iste kao ostale iza njih dolazi tanka mesingana podloška.
Molio bih Vas ako imate negdje shemu sa rasporedom gumica ili crtež poprecnog presjeka cilindra da mi pošaljete.
ODGOVOR:Nemam nikakvu shemu navedenog cilindra. Gumene brtve se montiraju samo po logicnom redoslijedu. Taj detalj zna svaki bolji mehanicar u Vašoj blizini i za to Vam sigurno nece ništa naplatiti. Mesingana podloška dode ispred gumene brtve u sredini cilindra a na nju se naslanja oprugica klipa. Prva gumena brtva okrenuta je tako da gura ulje u cilindar, druga brtva na klip takoder je okrenuta prema smijeru gibanja klipa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE

Datum objave: 14.04.2010 10:28:00
Slika
PITANJE: Tražim pomoc u vezi automobila Opel Corse 1.0.
Gasi mi se cim sklonim nogu s gasa,padaju joj obrtaji i jednostavno se ugasi,ili kad palim obrtaji budu mali i ugasi se.Ponekad kada vozim zna mi trzati u vožnji.Vozila sam ju na racunalo nepokazuje nikakav kvar,niti mi svijetli lampica od motora,nitko nezna šta je u pitanju,ako vi znate molim vas javite mi.
ODGOVOR:Vaše vozilo niste dovezli na pravo mjesto i zato ne znate još što je neispravno. Prema detaljima i opisu koje ste poslali moguce greške su : propuštanje usisnog kolektora, niski tlak goriva, necisti injektori, step motor minimuma, senzor položaja leptirastig ventila, EVAP ventil, ECT senzor, MAF senzor, IAT senzor, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora, lambda sonda, ECU centrala. Nakon testa motora i pregleda navedenih komponenata sigurno se može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka. Po potrebi se javite opet.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KLEPETAVI ZVUK IZ MOTORA

Datum objave: 14.04.2010 10:20:00
Slika
PITANJE: Molim Vas pomognite ako možete. Naime imam Opel Corsu iz 1999. Motor 1.2 16v prešao 148500 km do nedavno sve u redu kad odjednom jedno jutro palim auto ali cujem nekakvi klepetavi zvuk iz motora. Nakon par sekundi sve normalno i tako skoro par dana za redom. No sad se i u vožnji cuje klepetanje (pretpostavljam podizaca) ali isto tako par sekundi ili kilometar pa opet sve u redu ipak sad je to gotovo svako jutro ili u toku dana kad se vozim neovisno gdje. Pitao sam u glavnom servisu Opel ali kažu da kompj. Dijag. ne može se vidjeti ništa jer to nije kvar elektronike?!. Drugi da stavim gušce ulje 20 w40 treci kažu da stavim 5 w40 pa da ce biti sve u redu sa podizacima. Trenutno koristim GM ulje 10 w40. Da li je stvarno u kvaru nekoji podizac ili je nešto drugo!? Dal treba mijenjati podizace?
ODGOVOR:Da li je u pitanju podizac ili nešto drugo treba cuti strucna osoba . Ako je uzrok podizac isti se može zamijeniti ili pokušati ocistiti. U hidropodizacu se tijekom godina može stvoriti talog od ulja koji ometa pravilan rad hidropodizaca. Ulje koje koristite je u redu a prelaskom na drugo ulje necete postici nikakav rezultat.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - RAD VENTILATORA

Datum objave: 14.04.2010 09:39:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp. Mejic. Prvo hvala na svim savjetima za sve laike iz kojih možemo puno toga nauciti. Nego ovako,necu trošiti Vaše dragocijeno vrijeme pa kratko. KUPIO SAM STARU VECTRU 1.8 LIMUZINA-PLIN BENZIN OBNOVLJ. LIMARIJA 91.GOD.. MEHNIKA,VOLAN,KOCNICE SU DOBRE.MAŠINA NE PUŠE DOBRO VUCE.PROBLEM -VENTILATOR VANJSKI CESTO SE PALI PA I NA SAMI KONTAKT BRAVE -IAKO JE MAŠINA HLADNA ON OKRECE DA JU HLADI I CRPI PUNO STRUJE? u VOŽNJI ISPOCETKA PALIO SE SAMO NA LERU. tAKO?ER UNUTRAŠNJI VENTILATOR HLA?ENJA IGRIJANJA KOJI SE INICIRA VJEROJATNO POVLACENJEM PLAVE ILI CRVENE KLAPNE UDESNO GA NE PALI.. JESU LI MOŽDA OSIGURACI ILI NEŠTO OZBILJNIJE-MOŽDA TERMOSTAT? INACE NA AUTU NISAM JOŠ PROVJERIO ST. RASHL. TEKUCINE TE DA LI JU MOŽDA GUBI.INACE OD STRUJE SVE RADI SAMO RADIO NE.DA LI JE ON MOŽDA POVEZAN SA OSIGURACEM UNUTR. VENTILATORA I DA LI POKLOPAC OSIGURACA-GDJE STOJI TE MOŽDA IMA SLIKOVNI OPIS POTROŠACA.OPROSTITE ALI I MI SA STARIJIM AUTIMA SE MORAMO VOZITI.
ODGOVOR:Rad ventilatora na hladnjaku nije povezan s ventilatorom u kabini jer su to dva razlicita sustava. Vanjski ventilator na hladnjaku se pali kada se rashladna tekucina zagrije na 96°C ili ako vozilo ima klima uredaj pa se ukljucivanjem klima uredaja pali i taj ventilator na hladnjaku. Ako se ventilator pali tako kako ste Vi opisali najcešci uzrok je senzor temperature motora koji se nalazi na glavi motora. Senzor šalje informaciju ECU centrali da je tekucina zagrijana na navedenu temperaturu i tada ECU centrala pali ventilator na hladnjaku. Uz navedeni senzor moguci uzroci su još relej ventilatora ili elektricna instalacija. Relaj se obicno nalazi kod motora ne lijevoj muldi ili na kutiji s osiguracima u kabini lijevo od volana. Neku sliku ili shemu nemam.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 E36 - MOTOR SE PREGRIJAVA

Datum objave: 12.04.2010 13:59:00
Slika
PITANJE: Auto se stalno pregrijava mjenjao sam brtvu glave i nosio glavu na ispitivanje odpojijo sam mali hladjnak i opet ista stvar mjenjao sam motor i opet se isto desava s drugim motorom potrosijo sam vec puno love na majstore i niko nezna sta bi moglo biti zato me zanima dali mi mozete kako pomoci i sta bi moglo biti .
ODGOVOR:Motor se može pregrijavati radi mnogo razloga zato cu nabrojiti sve a to su : termostat, pumpa za vodu, pogonski remen pumpe, cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( djelomicno ili jako zacepljenje ), probijanje kompresije u rashladni sustav ( brtva glave ). U nekim slucajevima indikator temperature može davati lažnu informaciju o trenutnom stanju temperature motora. Ispitajte navedeno.
DODATNO PITANJE:
Sve je to radeno na autu cak je i glava ispitivana pumpa je ispravna hladnjak veliki je zamjenjen mali hladnjak za kabinu je premostit termostat je vani a auto se i dalje pregrijava indikatortemperature je ispravan sta bi jos moglo biti
ODGOVOR:
Sve što sam naveo u prethodnom odgovoru su tipicne i uobicajene greške radi kojih se motor može pregrijavati. Ostale moguce greške koje su rijetke i netipicne potrebno je istraživati direktno na vozilu. U ovom slucaju svaki bolji servis može pregledom Vašega vozila otkriti uzrok radi kojega se grije motor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - VENTILATOR NE PUŠE

Datum objave: 12.04.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Evo javljam se sa malim problemom kupio sam nedavno rabljeni Scenic 1.6 16V 2003 godina problem je sljedeci recimo ujutro upalim auto i ventilacija je upaljena ventilator odradi jedno 15 sekundi i poslije nista mrtav mogu jedino na displeju mjenjati smjerove upuhivanja zraka i brzinu ventilatora ali nista se ne desava ventilator jednostavno ne puse .Znaci da opisem konkretno postavim zeljenu temperaturu na minimum to je 15 bez upaljenog klima uredjaja ventilator pokazuje da je na pola snage vrtnje upaljeno je kruzno cirkuliranje zraka u kabini ili koristenje vanjskog nije bitno i ventilator samo pri prvom paljenju tog dana obicno ujutro odradi 15 sek i poslije vise nista.
ODGOVOR:Prema Vašem opisu kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji i na upravljackom modulu motora ventilatora. Neki modeli imaju i upravljacko racunalo za funkciju grijanje-hladenje. Prvi korak je provjere elektricnih konektora sustava ventilacije, nakon toga provjera upravljacke elektronike.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-S - LAMPICE ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 12.04.2010 13:46:00
Slika
PITANJE: Javljam Vam se po prvi put s preporukom Autoportal.hr!
Vozim Mazdu 323 S 1,3 54Kw, 99g.Prešao sam 148000 km.
Na 120000 km u kontrolnoj tabli su mi se upalile obadvije lampice zracnih jastuka.Jedna je crvena koja blica 7-8 puta brže,potom pet puta sporije,kao nekakav „kod“.Druga lampica je žute boje ona radi neprestano dok motor radi.Zanima me što bi to moglo bit i da li je skup popravak? Nadam se da cete mi pomoci! Jer sam svakakvih informacija dobio u svezi tih lampica.Od neispravnih zracnih jastuka,neispravnog senzora,do jednostavnog resetiranja elektronike u servisu.
ODGOVOR:Navedene lampice nisu povezane i ukazuju na greške u sustavu zracnog jastuka i na greške u sustavu za upravljanje motorom. Kontrolna lampica zracnog jastuka se pali kada je ovaj sustav izvan funkcije. Moguce greške su : elektricna instalacija, pirotegnicki zatezaci sigurnosnih pojaseva , sirala ispog volana, senzor usporenja, pojedini zracni jastuk, upravljacka centrala sustava.
Žuta lampica ukazuje na moguce greške u sustavu ubrizgavanja, sustavu paljenja, u mehanickom sustavu. Navesti cu najcešce greške : necisti injektori, lambda soda, propuštanje na usinom kolektoru, MAP sezor , ECT senzor, senzor RPM, IAT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, mjerac mase zraka, probijanje visokog napona, elektricna instalacija, mehanicko stanje motora.
U ovom slucaju potrebno je obaviti kompletno ispitivanje navedenih komponenata te ispitivanje sustava paljenja . Nakon toga ce se tocno znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ŠTELANJE KOCNICA ??

Datum objave: 12.04.2010 13:38:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi napisete kako mogu da nastelujem kocnice na Golfu IV i ako mozete da odgovor objavite na sajtu vasem u sekciji "pitanja"
ODGOVOR:Na ovom vozilu na prednjim kotacima su uvijek disk kocnice a na zadnjim kotacima mogu biti disk kocnice ili kocnice s bubnjem. Ako su diskovi na cetiri kotaca nikakvo podešavanje se ne radi jer nije predvideno . Ako su natrag kocnice s bubnjem podešavanje takoder nema jer postoji automatski mehanizam unutar bubnja pomocu kojega se u svakom momentu obavlja podešavanje papucica kocnice. U ovom slucaju radi se samo pocetno podešavanje i to kada se ugraduju nove kocne papuce ( pakne ). Pocetno podešavanje se radi na polužnom mehanizmu kocnih papuca ( pakni ) . Podešavanje se radi tako da se na horizontalnoj polugi okrece vijak koji približava ili udaljava kocne papuce od kocnog bubnja.
na vrh Povratak na vrh