Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF TDI - SVIJETLI LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 28.03.2010 12:04:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodinu Meicu ako moze jedno kratko pitanje radi se o wgolfu plus tdi nakon sto se upali auto lampica grijaca ostane goriti . Sta vi mislite do cega bi ovdje moglo biti.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca se pali i ostane svijetliti kada je neispravan jedan od grijaca, kada sustav za upravljanje motorom ima grešku/greške, kada postoji greška na upravljackom modulu VT pumpe, kada ne radi neki senzor ili davac na motoru. Provjerite najprije stanje grijaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO, LER GAS

Datum objave: 28.03.2010 11:58:00
Slika
PITANJE: Sasvim slucajno sam nabasala na vašu web stranicu i moram priznati da me vec dugo ništa nije ovako ugodno iznenadilo – u današnje vrijeme netko troši svoje vrijeme i daje opširne besplatne savjete... skidam kapu – impresionirana sam.
Evo, da i ja predem na probleme. Imam Fiat Punto 1,2 iz 2005. g. i danas mi se u toku vožnje iskljucio servo, a u zadnje vrijeme ponekad cujem prilikom okretanja volana neko lagano škljocanje. Nakon gašenja motora i ponovnog paljenja, sve je opet bilo u redu, ali pitanje je do kada.
Drugi problem je ler gas. Naime, dok je motor hladan i posebice proteklih dana dok su bile niže temperature, kazaljka ler gasa je poprilicno skakutala (motor se glasao kao da se spremam za strat utrke F1).Bila sam u servisu, auto su spojili na „aparate“ za dijagnosticiranje problema i nakon sat vremena me obavjestili da je sa autom sve u redu, da bi se problem trebao pojaviti prilikom testiranja, pa bi mi tada mogli reci od cega boluje i što treba popraviti. Drugo jutro kada sam upalila auto, kazaljaka ler gasa je opet podivljala i nakon par minuta vožnje sve je kako treba biti.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji elektricni servo volan. Povremeno iskljucivanje može se dogoditi radi mehanicke greške na volanu, radi senzora volana, radi elektricne instalacije , radi upravljackog sklopa servo volana. Neposrednim uvidom nije teško otkriti uzrok.
Drugi problem koji navodite i koji detaljno opisujete može nastati radi pojedinih neispravnosti na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Moguce greške su : propuštanje na usisnom kolektoru, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, tlak i kolicina goriva, regulator tllaka , filter goriva, IAC aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, injektori, potenciomatar gasa, probijanje visokog napona, ECU centrala. U ovom slucaju nije dovoljno samo spojiti servisno racunalo i ocitati eventualne greške nego je potrebno ispitati pojedinacno sve komponente i dijelove koje sam naveo. Nakon toga se tocno može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 27.03.2010 11:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani g. Meic, odlicna Vam je stranica.
Imam Polo 1.4 16v, 2000. godište i kad se motor ugrije, pali mi se lampica ulja (a ulje sam promjenio prije 2 tjedna) i obrtomjer prestane raditi, ne prima gas i gasi se. Vozio sam ga raznim majstorima, i neznaju u cemu je problem. Nadam se da cete mi odgovoriti.
ODGOVOR:Lampica za ulje se može paliti radi neispravnog indikatora ulja , radi elektricne instalacije, radi greške na instrument ploci, radi istrošenosti na nekom od ležajeva u motoru. Drugi problem što motor ne prima gas najcešce je povezan sa elektronskim sustavom ubrizgavanja goriva. Moguci uzroci su : niski tlak goriva, injektori, filter goriva, regulator tlaka, MAP senzor, mjerac mase zraka, potenciomatar leptirastog ventila, IAT senzor, EGR ventil, elektricna instalacija, lambda sonda, ECU centrala. Pregledom Vašega vozila mogao bih dati tocan odgovor.
ISKUSTVO CITATELJA:
Samo bi htjeo da pomognem ovom covjeku sto ima problema sa POLOM.
Problem je u senzoru radilice,(G28)takozvanom senzoru broja obrtaja koji se nalazi ispod anlasra,tj nemoze se promjenuti dok se ne skine anlaser,ovo govorim iz iskustav jer sam imao isti problem sa istim autom i istim motorom,znaci sto posto identican problem,i kad sam njega promjenuo od tada vise nikad problema sa padanjem obrtaja i paljenjem lampice od ulja.
Nadam se da na ovaj nacin mogu da pomognem covjeku.
Pozdrav dobrim ljudima iz Auto servisa Meic.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KADA MIJENJATI ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 27.03.2010 11:18:00
Slika
PITANJE: Ovako imam corsu 2002,sa 94 000 km ,uredno servisirana,jako ocuvana.U servisnoj knjizici piše da se zupcasti remen mjenja na 120 000 km ili 12g starosti,da li ga trebam mjenjati vec sada???
Pitanje broj dva,ponekad u desnom zavoju,rijetko,zacvili nešto onako nije glasno ali ipak se primjeti,bio sam na špuru i špur je savršen,što bi to moglo biti,onako u grubo????Ponavljam rijetko se dogodi ali ono ,što bi to moglo biti?????
ODGOVOR:Zupcasti remen se mijenja na 150.000 km ili 10 godina. Po potrebi
( ako stanje remena to nalaže ) to može biti i ranije. Bitno je da se na svakom servisu pregleda zupcasti remen i da se tom prilikom utvrdi da li isti treba zamijeniti ili se može voziti do slijedeceg servisa.Zvuk koji cujete u zavoju može nastati od guma, kocnica, ležaja. Tocan uzrok bih mogao navesti nakon neposrednog uvida na Vašemu vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 27.03.2010 11:10:00
Slika
PITANJE: Posedujem Fiat mareu weekend 1.9td 100ks 74kw. iz 1997god. Imam par pitanja vezanih za nju pa ako mozete da izdvojite malo vremena za odgovore. Imam problem sa obrtomjerom po nekad radi a u vecini slucajeva ne,zatim kazaljka od temperature tokom krace voznje odmah dodje do pola I tu se zadrzava,gledao sam tecnosti ima je dovoljno I ne trosi je. zatim sam ga jos podizao na dizalicu stubnu da mu proverim trap I meni se cini da je u redu ali kad ga vozim ima neke tupe udarce ali ne mogu da zakljucim sta mu je. Unaprijed zahvalan imao bi jos pitanja ali ne zelim da vas zamaram.
ODGOVOR:Problem s brojacem okretaja motora može nastati radi RPM senzora za broj okretaja, radi elektricne instalacije do instrument ploce, radi same instrument ploce. Kazaljka temperature treba biti oko polovine na instrumentu, temperature motora u tom trenutku treba biti iznad 80°C. Tupi udarci koje cujete mogu se pojaviti radi niskoprofilnih guma ili pretvrdih amortizera. Ostali uzroci su pojedini dijelovi ovjesa ( zglobovi, gumeni blokovi, niske spiralne opruge ).
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - TRESE

Datum objave: 27.03.2010 11:06:00
Slika
PITANJE: Poštovani, posjedujem Citroen c3 1,4hdi (50 Kw) iz 2003.god.
Nedavno sam stavio nove gume na prednje kotace,tada mi je volan stajao dosta ulijevo što su mi ispravili na geometriji kotaca, otada mi pri brzini izmedu 65 i 80 km/h auto dosta trese kao da prednji kotaci idu u "osmicu". Receno mi je da bi problem mogao biti zbog diferencijala. Zanima me Vaše mišljenje i kolika bi bila cijena popravka?
ODGOVOR:Najzadnja stvar koja bi mogla biti je diferencijal. Prije toga treba ispitati sve potencijalne uzroke a to su : gume, felge, dosjedi felgi, glavcine, pojedini dijelovi ovjesa, dijelovi upravljackog mehanizma, pogonske osovine. Pristup ovome problemu treba biti strucan i temeljit.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - U 2.i 3. BRZINI SLABO VUCE

Datum objave: 25.03.2010 17:33:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za strucno mišljenje i savjet.
Nedavno sam kupio Corsu 1.7 DI 2003.g. Ima 130.000 km. Obavio sam odmah tehnicki pregled te bio na servisu gdje je promijenjeno ulje i stavljen novi filter ulja. Medutim, primijetio sam da nižim stupnjevima prijenosa (2. i 3. brzina) slabo vuce. Krece (u prvoj) odlicno, medutim cim ubacim u drugu kao da nema snage. Tek nakon par sekundi trzne i povuce kako treba. Takoder sam primjetio da cim prijedem 110 km/h upali mi se ona žuta lampica sa francuskim kljucem preko auta te auto isto tako gubi snagu, muci se da ubrza. Imate li ideju što bi moglo biti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguce greške su : suženje usinih kanala, filteri, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, senzor pedale gasa, dize, EGR ventil, MAF senzor, MAP senzor, regulator kolicine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, upravljacki modul VT pumpe, elektricna instalacija, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VELIKI SERVIS ?

Datum objave: 24.03.2010 14:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, nabavio sam Fiat Marea-u 1.6 16V 1997. godina sa 140.000km.Sada bi želio obaviti pravi servis da se mogu mirno voziti.
Zanima me što je sve preporucljivo promijeniti (veliki servis) nakon kupovine rabljenog vozila. S obzirom na kilometražu vidio sam da se preporuca i preventivna promjena letecih ležajeva. U odnosu na redovan veliki servis koliki je to dodatni trošak i što se još mijenja ako se mijenjaju leteci ležajevi?
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 12 godina i treba shodno tome obaviti adekvatan servis motora i vozila u cjelini. Najbolji nacin da se utvrdi što ce se raditi i mijenjati na tom servisu jest pregled vozila na servisnoj dizalici. Takav pregled kod nas možete obaviti besplatno. U svojim odgovorima nikada nism naveo da je kod takvog servisa potrebno zamjeniti i letece ležajeve. Isti se mijenjaju samo kada je to potrebno . Nakon pregleda vozila obicno se ukaže potreba za zamjenom svih tekucina , filtera, nekih remena, ponekad i dijelova kocnog sustava te ostalih dijelova koji su dotrajali.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA MIKRO REMENA

Datum objave: 24.03.2010 14:42:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu c 1,2/16V 2003.god. proizvodnje;te me zanima postupak izmjene „mikro remena“(alternator ,vodena pumpa…),nema klimu.
Bit cu toliko slobodan pa cu Vam postaviti još jedno pitanje. Zanima me kada se mijenja ulje u mjenjacu i koje.
ODGOVOR:Mikro remen se mijenja tako da se oslobodi natezac remena ( može biti fiksni ili automatski ). Nakon oslobadanja natezaca kanalni remen se može izvaditi iz ležišta. Na isti nacin se ugradi novi remen , postupak je jednostavan i logican. Ako je natezac remena fiksni isti se treba zategnuti tako da remen bude dovoljno napet ali ne i prezategnut. Nakon zatezanja natezaca isti se fiksira centralnim vijkom. Ako je natezac automatski tada nema nikakvog dodatnog zatezanja jer to radi opruga natezaca.
Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km a koristi se originalno ulje Opel No. 93 165 290 .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - POKAZIVAC TEMPERATURE

Datum objave: 24.03.2010 14:32:00
Slika
PITANJE: Poštovanje, imam Ford Fiestu 1.3 Endura motor iz 96.god. u zadnjih mjesec dva mi slabo pokazuje temperaturu motora ili uopce ne pokazuje pa me zanima gdje se nalazi njen termoprekidac i dali može bit do njega što ne pokazuje temperaturu ,isto tako me strah pošto dolaze topliji dani da mi zbog toga nece radit ni ventilator hladnjaka pa bi moglo doc do pregrijavanja automobila!
ODGOVOR:Ako ne radi pokazivac temperature moguci uzroci su : indikator temperature na glavi motora, elektricna instalacija od indikatora do instrument ploce ( prekid ), instrument za temperaturu, termostat ( motor ne postiže radnu temperaturu ). Neposrednim uvidom na Vašem vozilu mogao bih tocno reci što je od navedenog uzrok.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-5 2,2 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 24.03.2010 14:28:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje za fap filter na C 5 2004 godina 2.2 diesel 136 PS presao 200 000 km.Na displaju mi pise poruka - diesel aditiv minimum level.
U servisu su mi rekli da trebam zamjeniti Fap filter a sa strane da trebam samo doliti aditi u Fap filter ??
ODGOVOR:Trajnost i ucinkovitost FAP filtera je oko 100.000 km. Nakon toga proizvodac je predvidio servisni interval na kojemu se mijenja FAP filter i puni tekucina za filter za slijedecih 100.000 km. Možda bi se postigao uspjeh samo dopunom tekucine i programiranjem sustava. To bi možda bilo rješenja za neki kraci vremenski period. Fap filter se može ugraditi i tvornicki obnovljeni koji je znatno jeftiniji.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - LAMPICA ULJA I NESTABILAN RAD

Datum objave: 24.03.2010 14:22:00
Slika
PITANJE: Postovani,imam golf 3 motor 1,4 44 kw 1996 godiste.Motor je generalno radjen i od tada je presao 18 000 km.Moj problem je u tome sto se pali lampica ulja usled pada obrtaja motora ispod 900 u pocetku sam sumnjao na sam indikator pritiska ulja ili ampulu i posle zamene sam imao opet isti problem medjutim to se desava kad se motor zagreje na radnu temperaturu.Zanima me takodje kako da resim problem sa nestabilnim radom kad je motor u leru jer mi kazaljka broja obrtaja motora varira da li sa takozvanim step motorom mogu da uradim nesto i kako
ODGOVOR:Paljenje kontrolne lampice za ulje ukazuje na istrošenost ležajeva radilice, rukavaca radilice, neodgovarajuci filter za ulje, ili ostalih dijelova motora radi kojih može nastati niski tlak ullja . Izmjerite tlak ulja u motoru isti mora biti 2 bara /2000 o/min. Kompresija treba biti iznad 12 bara. Ako su ležajevi radilice i rukavci radilice dobri uzrok može biti pomocna osovina i ležajevi pomocne osovine u motoru. Nestabilan rad ne leru može se dogadati radi slijedecih neispravnosti : ECT senzor, EVAP ventil rezervoara, aktuator minimuma, senzor položaja leptirastog ventila, elektricna instalacija i konektori ( pad napona ), mehanicko stanje motora, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,6-S WEBER - TRZA PRILIKOM KRETANJA

Datum objave: 23.03.2010 21:56:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Radujem se cinjenici da i mi na internetu imamo koga pitati za naše manje ili vece brige s autima. Dugo Vas citam i uspjeli ste mi riješiti neke manje probleme s autom.
Medutim, na tatinoj Tempri 1.6 S, 1997. god., 85000 km, (karburator Weber 32/34 tlde 151/23) nekolicina mehanicara nije uspjela dijagnosticirati problem dosta jakog trzaja prilikom kretanja u prvoj brzini ili pri maloj brzini u drugom stupnju prijenosa bez obzira na sporo ili naglo dodavanje gasa. To se dogada samo na prvom "koljenu" karburatora, drugo koljeno odlicno prihvaca gas i ništa ne trza.
Paljenje i CO2 su podešeni u Hak-u Siget, izvršena je generalka karburatora, ispuhan je i okupan u tekucini za cišcenje karburatora i stavljene su nove membrane , izmijenjena su obadva termoprekidaca na usisnoj grani, sajla gasa je ispravna, isprobano je više vrsta goriva, medutim auto prilikom pokretanja i dalje jako trzne. Takoder su izmijenjene i brtve glave motora i komore ventila koji su isto tocno podešeni. Ovo trzanje se lagano primijeti cak i kada je auto u leru pa kada se naglo doda gas-cuje se da na pocetku "štucne".
Lijepo Vas molim za mišljenje, gdje da potražimo grešku?
ODGOVOR:Prije bilok kakvih radova na rasplinjacu treba provjeriti mehanicki sustav motora kao i sustav paljenja . Kod mehanickog sustava je bitno da je tocna faza motora , da je ispravan staticki kut predpaljenja ( ako motor ima razvodnik paljenja na bloku motora ), da motor na usisnoj starni ne uvlaci falš zrak, da je kompresija iznad 10 bara, da nije prevelika emisija uljnih para. Kod sustava paljenja je bitno da su svjecice odgovarajuce , da nema nigdje probijanja visokog napona na sekundarnoj strani , da elektronika paljenja ispravno radi. Ako je sve što sam nabrojio bez primjedbi može se razmišljati o rasplinjacu. Sam rasplinjac može biti popravljiv ( nakon servisa rasplinjaca ) ili nepopravljiv ( nakon servisa nema rezultata ). Ukoliko se servisom rasplinjaca nisu dobili ocekivani rezultati isti se treba zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 23.03.2010 21:46:00
Slika
PITANJE: poštovani gospodine meic! imam pežo 307 HDI 2.0 66 kW 2002. godina i prilikom normalne vožnje na ravnoj otvorenoj cesti temperatura na instrument tabli se krece izmedu 80 i 90 stepeni, a takode i u gradskoj vožnji ne prelazi 90 stepeni,medutiom juce sam vozio na vecem usponu, 1 i 2 brzinom i primijetio sam da mi temeratura raste.vozio sam nekih 5 minuta i kada je temperatura otišla preko 90 stepeni (pola skale) odnosno do prve slijedece crte odmah sam stao i izašao iz auta pogledao propeler na hladnjaku, medutim on je mirovao-nije se ukljucio!!! da li se je trebao upalit propeler i na kojoj se temperaturi on uopce pali i gdje se nalazi termoprekidac za taj propeler?...
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku se pali kada motor dostigne temperaturu od 96°C . Vaše vozilo nema termoprekidac na hladnjaku nego ECT senzor na glavi motora. Opasna temperature za motor je iznad 110°C . Normalna temperatura je do 98°C . Ako sumnjate u rashladni sustav provjerite isti ili navratite ako ste blizu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - TRZANJE I GUBITAK SNAGE

Datum objave: 23.03.2010 21:42:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravu, 1.6, 16 ventila, 2000 god. Desilo mi se da je auto u vožnji pocelo trzati prilikom oduzimanja gasa. Desavalo se kratko 2-3 dana, pa sam promijenio ulje i filter, zupcasti remen (mikroremenje - 3, španere – 4, zupcasti remen) i svjecice. Kad sam preuzeo auto, desilo se da je trzanje postalo konstantno, jako bucno radi i veoma je tromo (u brdu nikako ili skoro nikako ne može krenuti). Prije toga auto je skoro bešumno radilo i jako je dobro vuklo. Majstor je rekao da je otišao jedan ventil (da radi na 6 bara) i da bi trebalo da sad uradim cijeli motor ili ce veoma brzo otkazati u potpunosti. Rekao je da se to s ventilom desilo zbog predenih kilometara (150000), a ne remena ili necega drugog. Kako god, interesuje me vaše mišljenje šta je najbolje za uraditi ili šta je dovoljno uraditi. Trebao bih platiti još oko 400 eura, a sa ovim prethodnim `nabralo bi se`. Ne bih da rizikujem da uradim nešto što ce poslije izazvati još nekakvih problema.
ODGOVOR:Prema svim detaljima koje ste naveli moguce je da nakon izmjene zupcastog remena nije dobro ( precizno ) postavljen motor u fazu. Za tu radnju potrebno je koristiti specijalne alate pomocu kojih se može potpuno tocno namjestiti faza motora. Bez tih alata to nije moguce. Kada motor nije u fazi mogu nastati problemi kao što ste i vi naveli.
Najprije otklonite greške na mehanickom sustavu motora ( faza motora, kompresija ). Tlak kompresije ne smije biti manji od 10 bara.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - VISOKOTLACNA CIJEV

Datum objave: 22.03.2010 20:46:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic, vec sam vam pisao o mom problemu sa servo sistemom na Peugeot-u 406 1.8 16V. Zahvalan sam na ljubazom odgovoru koji mi je pomogao da ustanovim gdje je kvar, ali bih Vas zamolio za odgovor na jos jedno pitanje. Naime, visokotlacno crijevo koje ide od servo pumpe do mehanizma volana ispušta ulje. Novo crijevo je jako skupo, pa me zanima da li se to crijevo po necemu razlikuje od ostalih visokotlacnih crijeva (da li ima neke ventile u sebi ) ? To pitam iz razloga sto zanatlije uspješno prave, po dimenzijama i promjeru "klasicna" visokotlacna crijeva. Može li i koliko efektno to crijevo da zamjeni postojece? Auto je 1997 godište.
ODGOVOR:Neke visokotlacne cijevi imaju reduktor tlaka i to je lako prepoznati. Ako takvo što ne vidite na cijevi na Vašem vozilu, možete dati da se napravi nova cijev sa starim prikljuccima. Bitno je da nova cijev izdrži visoki tlak i da je otporne na ulje.
na vrh Povratak na vrh

FORD 2,0 16V - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 22.03.2010 20:41:00
Slika
PITANJE: Imam ford 97god 2.0 motor 16v samo me interesuje htjeo sam ugraditi plin u auto pa bi zelio savjet dali je to sigurno imati ugradjeno i steti li motoru itd
ODGOVOR:Odgovarajuci plinski sustav nema nikakvih štetnih posljedica za motor i možete slobodno ugraditi u ovo vozilo. Najbolji sustav je PRINS sa sekvencijalnim ubrizgavanjem plina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - TURBINA I INTERCOOLER

Datum objave: 22.03.2010 18:19:00
Slika
PITANJE: Poštovani,molim vas za mišljenje a u vezi zvuka turbine koji je poput
zvižduka koji raste srazmjerno dodavanju gasa i prilicno je
glasno.Vozilo , renault laguna 1.9 dci iz 2003. g.p. ,sa 163.000
kilometara.Naime takav je zvuk od kad je vozilo u mom vlasništvu i on
je takav za mene uvijek isti .Dok sam imao priliku da se vozim u
drugoj laguni istog motora i godine gdje taj zvuk nije dolazio do
izražaja u toj mjeri , napominjem da nemam za sad nikakvih problema
sa vozilom u smislu mehanike ili elektronike , za sad odlican i mekan
rad motora .Da li je ovakav zvuk turbine razlog za zabrinutost ili
možda najava kvara ili ?
ODGOVOR:Navedeni zvuk nije normalan i treba ustanoviti o cemu se radi. Moguci uzroci su propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine, istrošenje na samoj turbini. Neposrednim uvidom na samom vozilu nije teško zakljuciti što je od navedenog uzrok i kako riješiti opisani nedostatak ( kvar ).
DODATNO PITANJE:
Poštovani , zahvaljujem se na vašem odgovoru , bili ste u pravu , nakon rastavljanja turbo punjaca vidjelo se da je postojao aksijalni zazor u osovinici turbine tako da su poderana krilaca kolektora i karika ( prsten ) a cudno nije probilo ulje.Turbinu sam riješio zamjenom nove, medutim po skidanju kompletnog sistema radi detaljnog cišcenja primjetio sam da mi je intercooler nabubrio kao da je bio izložen prekomjernom pritisku zraka.Da li je to posledica lošeg turbo punjaca ili da sad ocekujem i nešto drugo?
ODGOVOR:
Deformacija intercoolera može nastati radi mehanickih deformacija ili radi prevelikog tlaka turbine u nekom momentu. Intercooler možete dobro ocistiti ( isprati ), osušiti i ispitati. Ispitivanje možete obaviti komprimiranim zrakom na tlak od 5 bara. Ako kod toga tlaka intercooler ne propušta možete ga koristiti i dalje bez obzira na deformaciju koju ste naveli. Radni tlak turbine je do 1 bar. Po potrebi ispitajte tlak turbine i sustav za regulaciju tlaka turbine.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - PREKIDAC NA PEDALI SPOJKE

Datum objave: 21.03.2010 20:17:00
Slika
PITANJE: Imam Octaviu 2001g, ugadjen plinski uredjaj i sve radi besprijekorno! Jedino u zadnje vrijeme ponekad (samo ponekad) primjetim da kod ubrzanja malo kasni sa snagom! Nije mi to uopce smetalo i vec sam se pomalo navikao na to dok mi nije prekidac stop svijetla prestao raditi (postao je nepouzdan, malo radi, pa ne). Kupio sam novi i dok sam ga mijenjao primjetio sam da i pedala spojke ima slican prekidac. Imam osjecaj da je on uzrok toga malog kasnjenja snage kod ubrzanja jer sam jednom pri tom kasnjenju lupnio nogom po pedali spojke i cini mi se da tog momenta dobije snagu. Nitko mi ne zna reci cemu taj prekidac sluzi, a meni se cini da je to nesto sto utjece na rad turbine i da mi ogranicava snagu dokle god mi je noga dira pedalu spojke. Mozete li mi tocno reci cemu on sluzi? Promijeniti cu ga sigurno jer zelim biti potpuno siguran da je sve ispravno, a umisljam si (mozda sa pravom) da je neispravan iako ne znam tocno cemu sluzi!
ODGOVOR:Prekidac na pedali spojke daje dodatnu informaciju ECU upravljackom racunalu da vozac obavlja radnju promjene stupnja prijenosa. Na osnovu toga racunalo pravovremeno dovodi sustav u stanje da ima pravovremeni odziv na gas.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 21.03.2010 20:14:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic!Renault Laguna 1998g 2.2dt. Možete mi objasnit kako da zamijenim prednje pakne?? Unaprijed HVALA!!
ODGOVOR:Opis zamjene disk plocica nije dovoljan da kvalitetno obavite navedene radove. Uz opis je potreban i praktican rad koji sacinjava 80% vještine a samo 20% je teorija. Ukoliko to i dalje želite obaviti na vlastitu odgovornost postupak je slijedeci: podignuti vozilo na servisnu dizalicu, demontirati prednje kotace, pomocu odgovarajuceg kljuca ( ovisi koja su kocna kliješta, Bendix, Girling, Lucas, Ate ) osloboditi kocna kliješta iz ležišta, vratiti klip u pocetni položaj, demontirati kocne plocice, obaviti potrebnu doradu na nosacu kocnih kliješta, na samim kocnim kliještima, provjeriti stanje diska kocnice, ugraditi nove disk plocice, ugraditi kocna kliješta, ispravno zategnuti kocna kliješta. Isto to napraviti s drugom kocnicom. Napumpati kocnicu, ugraditi kotace, probati efekt kocenja , provjeriti da se ne griju prednje kocnice.
na vrh Povratak na vrh