Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 106 GTI - DIZE?

Datum objave: 08.04.2010 22:15:00
Slika
PITANJE: Pozdrav.Najprije da izrazim veliko poštovanje za strucnost i profesionalnost koju sam uvidio iz vaših savijeta i odgovora.Imam sljedeci problem.Vlasnik sam Peugeota 106 gti,1.6 16v 2000 godina.Nedavno mi se dogodilo da je jedan cilindar prestao raditi.Vozio sam na rezervi te sam pretpostavio da je zbog zacepljene dizne.Bez obzira na to promijenio sam svjecice,sve filtere,usuo aditiv.Nije bilo promjene,auto je još uvjek radilo na 3 cilindra.Skinuo sam sve 4 dizne od kojih je jedna bila potpuno zacepljena te sam je zamijenio polovnom diznom.Sve su dizne nakon toga ultrazvucno ocišcene kod lokalnog automehanicara.Od tada auto drugacije radi,malo je bucnije u leru,te pri nižim obrtajima "cuka".Cukanje nije pretjerano ali je primjetljivo.Pri vožnji pod punim gasom auto super ide i prima gas.Molio bih vas da mi predložite šta mi je ciniti.Nove dizne su mi pre skupe(sve 4 bi došle preko 500 eura),jeli bila greška što sam stavio polovnu?Dali je pametno da probam procistiti dizne kod drugog majstora?Svaki prijedlog je dobrodošao.
ODGOVOR:Dize mogu biti ili dobre ili loše , ako su loše treba ih zamijeniti . Nije problem opet ocistiti dize nego je problem na tim dizama dobiti dobar rezultat. Cijenu pojedinih dijelova nikada ne komentiram ali komentiram ispravnost pojedinih dijelova. Ostali moguci uzroci osim diza su : elektricna instalacija i konektori, kolicina goriva na pojedinim dizama ( razlika u kolicini ), IAC ventil minimuma, leptirasti ventil, propuštanje usinog kolektora, senzor položaja leptirastog ventila, sustav paljenja , ECU centrala.
Na žalost bez pregleda Vašeg vozila ne mogu dati precizniji odgovor.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - BRTVA CEPA KARTERA

Datum objave: 02.04.2010 10:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem, posle zamene ulja u motoru nakon mesec dana pocelo je da kaplje ulje na srafu za ispustanje ulja.Kad sam sinuo sraf na podlosci je imala neka guma. Ja sam stavio na sraf podlosku staru pa ispod nje o prsten I zatego Sam sraf, ali sada I dalje kaplje ulje ali manje. Kako da rIješim problem unapred zahvaan
ODGOVOR:Kada se mijenja ulje tada se obvezno mijenja i brtva cepa kartera. Brtva cepa treba biti odgovarajuca . Drugi uvjet je da dosjedna površina na cepu kartera i na samom karteru bude ravna. Kada je to tako onda nema ni curenja ulja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - ZAMJENA MOTORA??

Datum objave: 02.04.2010 10:29:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meic, molila bih vas za savijet pošto se ne razumijem u aute, a moram donjeti konacnu odluku što napraviti. Imam fiat bravu 1.4,12v, '98godište, vožen je samo po gradu te ima napravljenih cca 70 000km, do sada nije imao vecih kvarova ali je stajao mjesec dana i zatim kod drugog paljenja pukao je zupcasti koji nije nijednom mjenjan zbog male kilometraže. Sada ne znam što je pametno napraviti... savjetuju mi zamjenu mašine istom ali polovnom, mjenjanje remena, venitila i glave koji su ošteceni ili prodaju auta, a ja zapravo ne znam što je najbolje napraviti pa Vas molim za savijet. Studentica sam i nemam sredstava za neke vece podhvate na tom autu. Zanima me i koliko je štetno za auto da tako pokvaren samo stoji i što bih po tom pitanju mogla napraviti da ga zaštitim od recimo vremenskih uvjeta (garažu nemam)?
ODGOVOR:Zamjena motora pa makar on bio i polovan je puno skuplja nego popravak glave motora koji je u ovom slucaju potreban. Pregledom Vašega vozila mogao bih tocno reci kolika bi bila cijena popravka. Ovoga casa bez pregleda vozila mogu jedino navesti orjentacionu cijenu ona bi bila od 2.500,- do 4.000,- kn. Motor se najmanje troši kada se radovito pali. Ako imate bilo kakvih pitanja rado cu Vam na sve odgovoriti. Možda bi bilo najbolje da se javite telefonom ili na moj mobitel. Tada bih Vam mogao dati još mnogo korisnih informacija na osnovu kojih bi se lakše mogli odluciti što napraviti s vozilom.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - UGRADNJA NOVIH KLIPNIH PRSTENOVA

Datum objave: 31.03.2010 10:26:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Slavonije. Neki dan sam naišao na vašu stranicu i imam same pohvale za vašu pomoc ljudima koji imaju problem sa svojim vozilom. Skidam kapu. Ja imam automobil Ford Escort iz 93god. Auto je izgubio snagu da ga nakraju nisam mogao niti upaliti. Odlucio sam rastaviti motor i to sam i ucinio. Prva stublina je potrosena oko 5stotih mm. Zanima me dali je to jako potroseno i šta znace oznake na klipovima. Koje mi karike preporucate (marka) i kako najbolje da rasporedim zazore na karikama?
ODGOVOR:Dozvoljeno istrošenje cilindara je 0,10 mm a Vi ste na vašem motoru izmjerili 0,05 mm . Ako je to tako onda možete ugraditi nove klipne prstene standardnih dimenzija ( kao što su bile originalne ). Od poznatih marki mogu navesti slijedece : Mahle, PC, AEH, Colben Schmit . Proreze na klipnim prstenima rasporedite pod kutem od 120° .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 31.03.2010 10:17:00
Slika
PITANJE: dobar dan ja sam vas pitao u vezi zupcastog za golf 4 1,4 16v motor.rekli ste mi na koliko se menja i sve sto ide uz to.sad bih vas pitao dali bih ja znao sam to da zamenim.nisam neki mehanicar a nisam bas ni laik.ja sam zupcasti menjao na bmw 320i i dosta mi lako isao.ako mi mozete ukratko reci na sta moram posebno da obratim paznju prilikom zamene i koji mi alat treba.cuo sam da moram da blokiram gornja 2 zupcanika i da se mora skinuti levi nosac motora da bih skinuo poklopac kaisa.ja vas ovo pitam jer nemam para da bih isao kod majstora jer sam ostao bez posla.ako mozete da mi objasnite hvala vam mnogo.sve najbolje i pozdravljam vas sve.
ODGOVOR:Kod ovoga motora je postupak zamjene razvodnog mehanizma ( zupcasti remen glavni, zupcasti remen gornji, natezac donji, natezac gornji, klizac prednji, klizac zadnji, pumpa za vodu ) znatno složeniji nego na ostalm vozilima. Od specijalnog alata treba imati alat za blokadu bregastih osovina ( No. T10016 i T10074 ), alat za prihvat remenice radilice ( No. 3415, T 10028 ). Možda se može i bez navedenih alata ali je potreban veliki oprez . Postupak je slijedeci : odspojiti klemu akumulatora, izvadti svjecice, osloboditi zaštitni poklopac zupcastog remena, staviti motor u fazu ( tu se koriste blokade ), otpustiti donji natezac zupcastog remena, demontirati glavni zupcasti remen, demontirati natezac, demontirati oba klizaca, demontirati pumpu za vodu. Nakon ovoga otpušta se i demontira natezac dornjeg zupcastog remena, demontira se gornji zupcasti remen. Postupak montaže je obrnuti od demontaže i ide na slijedeci nacin : ugradnja gornjeg zupcastog remena, ugradnja gornjeg natezaca. Ugradnja pumpe za vodu, ugradnja obadva klizaca, ugradnja natezaca, ugradnja glavnog zupcastog remena , fiksiranje natezaca. Nakon ovoga potrebno je okrenuti za dva kruga radilicu i ponovo provjeriti fazu prema oznakama, po potrebi korigirati fazu motora, provjeriti napetost oba remena. Ako je sve u redu staviti zaštitni poklopac razvodnog mehanizma, ugraditi kanalni remen, spojiti klemu akumulatora, staviti svjecice, upaliti motor.
ODGOVOR:
Daljinsko zakljucavanje može biti izvan funkcije radi više mogucih grešaka i to : kvar daljinskog upravljaca s odašiljacem ( bez obzira što ste zamijenili baterije ), upravljacki sklop ( prijemnik signala ), dio upravljackog sklopa sa kontrolom funkcija, relej potvrdnog signala zatvaranja, infra crveni prijemnik u kabini ( najcešce se nalazi u retrovizoru ), aktuatori na vratima, mehanicko istrošenje bravice vozacevih vrata. Tocan odgovor mogu dati tek nakon pregleda vozila jer kao što vidite može postojati više razlicitih kvarova.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - NESTAJANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 31.03.2010 10:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodine Meic. Imam problem nadam se da mi možete pomoci. BMW e30 2.0i, gubi vodu, mjenjao sam mali hladnjak i opet isto. Radi normalno, pali normalno, ne zatušiva ga, nikakvog dima nikakvih smetnji, mašina radi kao sat, necu glavu da skidam to mi je zadnja opcija, možete li pomoci.
ODGOVOR:Kada nestaje rashladna tekucina tada to ne mora biti vidljivo na prvi pogled. Postoje i situacije kada to treba pronaci i otkriti. Mjesta curenja mogu biti i takva da ne postoji vidljivi trag . To se dogada kada se propuštanje dogada na vrucim dijelovima motora gdje tekucina odmah isparava ( motor, hladnjak ). Drugi nacin nestajanja je kroz motor .
Tada mala kolicina tekucie ulazi u motor, pretvara se u vodenu paru i na ispušni sustav izlazi iz motora. Najbolji nacin za defektažu je servisna dizalica. Vozilo može raditi na mjestu a sva kriticna mjesta mogu se kontrolirati. Tom prilikom je potrebno i demontirati neka zaštitne poklopce i dijelove kako bi kriticna mjesta bila lakše vidljiva. Potrošnju tekucine kroz motor treba prepoznati prema postojecim simptomima ( prisutnost vodene pare na ispuhu, povecana kolicina HC u ekspanzionoj posudi ili hladnjaku ).
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 31.03.2010 10:04:00
Slika
PITANJE: Supruga mi vozi Clio 1.2 60ks benzinac, star 10 godina, 160 000 km.
Prije 10tak dana poceo se javljati problem kod paljenja, i to nakon što auto duže stoji nevožen, npr. kada se ujutro pali. Kada se da kontakt uredno se cuje pumpa, nakon pokretanja alternatora potrebno je 6-8 „verglaja“ da auto upali, nakon toga pali uredno, cak i nakon stajanja od nekoliko sati. Medutim što je duže stajanje(više sati/dana) to je potrebno duže „verglanje“, kao da je gorivo „isparilo“ pa ga treba ponovno dogurati. Inace mašina radi uredno i mirno i osim toga nema drugih problema.Filtar goriva i svjecice su mijenjane na 142 000 kilometara, ulje na 152 000 kilometara. Moja je ideja bila promijeniti filtar goriva, te sve konektore odštekati, pošpricati sa kontakt sprejem te ponovno uštekati, no možda vi imate kakav bolji savjet.
ODGOVOR:Vaša ideja ne može nikako štetiti nego samo biti od koristi. Ukoliko se navedenim radnjama ne postigne rezultat ipak ce trebati obaviti i ispitivanje pojedinih komponenata sustava ubrizgavanja , sustava paljenja , sustava za upravljanje motorom. Osnovni uzroci mogu biti izostanak iskre na svjecicama, mala ili nikakva kolicina goriva na injektorima u momentu kada motor ne može upaliti, mehanicko stanje motora. Prilikom dijagnostike potrebno je ispitati slijedece : tlak goriva, injektore, MAP senzor, ECT senzor, senzor položaja leptirastog ventila, aktuator minimuma, VAF senzor, elektricna instalacija, ECU centrala. Po potrebi javite se opet.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - LAMPICA ZRACNOG JASTUKA

Datum objave: 30.03.2010 15:00:00
Slika
PITANJE: Poštovani! Imam BMW 316 i model 2002 .gdina .Konstatno mi svjetli lampica od zracnih jastuka .Kupio sam SBMS MODUL ZA PONIŠTENJE LAMPICE ZRACNIH JASTUKA ,koji mi je mehanicar ugradio, i poništio lampicu zracnog jastuka.Nakon ugradnje istog, te poništenja lampice zracnog jastuka lampica se ugasila, da bi se nakon 2 dana lampica od zracnih jastuka ponovo se upalila,te STALNO SVJETLI. SADA kada dam kontakt LAMPICA SE UPALI,I NA TRENUTAK SE UGASI, I PONOVO UPALI ,TE STALNO SVJETLI ,I KAD UPALIM MOTOR NA AUTOMOBILU .STOGA VAS MOLIM ZA POMOC KAKO BI SE NAVEDENI KVAR OTKLONIO
ODGOVOR:Ako se kontrolna lampica zracnog jastuka nakon brisanja greške opet pali to je znak da u sustavu zracnog jastuka još postoji greška i da ista nije otklonjena. U ovom slucaju najprije treba pronaci grešku i otkloniti istu, nakon toga grešku treba ponovo izbrisati s memorije racunala zracnog jastuka. Nakon toga kontrolna lampica više se nece paliti.
Moguce greške su : elektricna instalacija, spiralna zavojnica ispod volana, senzor usporenja , centrala zracnog jastuka, zracni jastuk, pirotehnicki zatezaci pojaseva, ostale netipicne greške.
na vrh Povratak na vrh

ASTRA H - RAZMAK RUPA NA FELGAMA

Datum objave: 30.03.2010 14:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani, pisao sam vam u vezi razmaka na felgama za astru H 2009.g. molim Vas da mi objasnite na koji nacin sam mogu izmjeriti razmak rupa.
ODGOVOR:Razmak rupa na felgama možete izmjeriti pomicnim mjerilom ( ili metrom ) kada demontirate kotac. Izmjeriti treba dijagonalnu udaljenost nasuprotnih rupa te obodnu udaljenost susjednih rupa. Još bolji nacin je da se rupe na felgama ( preslikava se otisak svih rupa ) kopiraju na obicni papir .
na vrh Povratak na vrh

FORD Ka - IMPROVIZACIJE I POLOVICNA RJEŠENJA

Datum objave: 30.03.2010 14:42:00
Slika
PITANJE: Prvo svaka pohvala Vašem trudu, vremenu i volji da radite u ovim vremenima ovakvu nesebicnu stvar. Ja inace kao laik (a još k tome i žensko) uopce se ne razumijem u automobile, pa me nije ni teško "vozati" po pitanju kvarova. Posjedujem Ford KA iz 1994. god. prešao oko 94000 km i do prije godinu dana radio je presavršeno, nikakvih problema s njim. No medutim ljetos je auto zakuhao, poceo je sukljati crni dim iz haube, pracen nesnosnim smradom i od tada krecu nevolje. Zamijenili su cijevi od ulja, navodno su bile dotrajale i porozne, i maknuli mi katalizator jer je navodno gušio rad auta. Nakon toga mi je otišao ventilator, spojili su mi ga "direkt" (pa što got to znacilo) tako da sam cijelu zimu imala samo grijanje (nije bilo važno na koliko je ventilator u kabini okrenut, stalno je ulazio topao zrak) rekli su da je za sada to u redu, a da u proljece dodem i da cemo zamijeniti kompletno grijanje. Sad je to zamijenjeno, no vec drugi dan auto je zapario, pocelo je grozno smrdjeti po spaljenoj gumi. Pogledali su, rekli da ne vide razlog tome, jer je ventilator uredno poceo vrtjeti nakon rada u mirovanju, a vode je bilo dovoljno....Tjedan dana je bilo sve o.k i danas je opet zakuhao (i prvi i drugi puta u gužvi, stajala sam u koloni). I danas mi kažu da je otišao termostat. Sad su ga zamijenili, uspješno sam se dovezla kuci, no grozi me više i sama cinjenica da moram uci u taj auto. Ima toga još, od klime do podizaca stakla, no da više ne uzimam Vaše dragocjeno vrijeme moje pitanje je; smatrate li da bi sad mogla preživjeti vožnje tjedan dana, a da mi auto ne zakuha, te da li je moguce da se kod Vas u servisu napravi "pregled" i dijagnoza auta i koliko bi to otprilike koštalo? Pa da onda znam što su svi majstori do sada sprckali i da napokon dam sposobnom covjeku auto u ruke da me više nije strah sjesti u njega.
ODGOVOR:Mogu razumijeti Vaše frustracije u vezi automobila. Najgore i najskuplje je raditi improvizacije i polovicna rješenja. Ne mogu na osnovu nicega dati odgovor da li se možete voziti tjedan dana bez poteškoca. Kod mene možete obaviti kompletan pregled vozila i potrebne popravke ako se za njih odlucite. Pregled vozila za Vas bi bio besplatan. Možete se javiti i telefonom .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 30.03.2010 13:50:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa Mazdom 626 2.0i 12v sa plinom.Problelm je u tome sto mi je ler gas neujednacen odnosno nemiruje cas pada ispod 1000 obrtaja cas se povecava preko,I kada je u voznji kada se oduzme ili naprimer nizbrdo bez gasa ona cima,imao sam slucaj sa karburatorom iskljucivo je bilo do prljavstine ali kod ajsprica mi je sve nepoznato.Imate li neki savet sta da uradim.Poceo sam od filtera za plin koji sam samo ocitio nisam ga zamenio jer nisam mogao naci takav filter.dali moze biti tu I bilo kakav problem sa strujom.voleo bih da mi pomognete odakle da krenem,unapred hvala.!
ODGOVOR:Uzrok lošeg rada motora može biti benzinski i ili plinski sustav. Najprije pregledajte benzinski sustav ( filteri, tlak goriva, injektori, cistoca rezervoara, aktuator minimuma, ECT senzor, MAP senzor, sustav paljenja, mehanicko stanje motora, ostali dijelovi sustava za upravljanje motorom ). Nakon ovoga po potrebi pregledajte i plinski sustav . Najcešci kvarovi su : filter tekuce faze plina, filter plinske faze, cijevi za dovod plina, necist isparivac, simulator ( elekronski sklop ) injektora, senzor RPM, plinski injektori, loše podešena kolicina plina.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF TDI - SVIJETLI LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 28.03.2010 12:04:00
Slika
PITANJE: Pozdrav gospodinu Meicu ako moze jedno kratko pitanje radi se o wgolfu plus tdi nakon sto se upali auto lampica grijaca ostane goriti . Sta vi mislite do cega bi ovdje moglo biti.
ODGOVOR:Kontrolna lampica grijaca se pali i ostane svijetliti kada je neispravan jedan od grijaca, kada sustav za upravljanje motorom ima grešku/greške, kada postoji greška na upravljackom modulu VT pumpe, kada ne radi neki senzor ili davac na motoru. Provjerite najprije stanje grijaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO, LER GAS

Datum objave: 28.03.2010 11:58:00
Slika
PITANJE: Sasvim slucajno sam nabasala na vašu web stranicu i moram priznati da me vec dugo ništa nije ovako ugodno iznenadilo – u današnje vrijeme netko troši svoje vrijeme i daje opširne besplatne savjete... skidam kapu – impresionirana sam.
Evo, da i ja predem na probleme. Imam Fiat Punto 1,2 iz 2005. g. i danas mi se u toku vožnje iskljucio servo, a u zadnje vrijeme ponekad cujem prilikom okretanja volana neko lagano škljocanje. Nakon gašenja motora i ponovnog paljenja, sve je opet bilo u redu, ali pitanje je do kada.
Drugi problem je ler gas. Naime, dok je motor hladan i posebice proteklih dana dok su bile niže temperature, kazaljka ler gasa je poprilicno skakutala (motor se glasao kao da se spremam za strat utrke F1).Bila sam u servisu, auto su spojili na „aparate“ za dijagnosticiranje problema i nakon sat vremena me obavjestili da je sa autom sve u redu, da bi se problem trebao pojaviti prilikom testiranja, pa bi mi tada mogli reci od cega boluje i što treba popraviti. Drugo jutro kada sam upalila auto, kazaljaka ler gasa je opet podivljala i nakon par minuta vožnje sve je kako treba biti.
ODGOVOR:Na Vašem vozilu postoji elektricni servo volan. Povremeno iskljucivanje može se dogoditi radi mehanicke greške na volanu, radi senzora volana, radi elektricne instalacije , radi upravljackog sklopa servo volana. Neposrednim uvidom nije teško otkriti uzrok.
Drugi problem koji navodite i koji detaljno opisujete može nastati radi pojedinih neispravnosti na sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva. Moguce greške su : propuštanje na usisnom kolektoru, elektricna instalacija od motora do ECU centrale, tlak i kolicina goriva, regulator tllaka , filter goriva, IAC aktuator minimuma, EVAP ventil rezervoara, injektori, potenciomatar gasa, probijanje visokog napona, ECU centrala. U ovom slucaju nije dovoljno samo spojiti servisno racunalo i ocitati eventualne greške nego je potrebno ispitati pojedinacno sve komponente i dijelove koje sam naveo. Nakon toga se tocno može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 27.03.2010 11:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani g. Meic, odlicna Vam je stranica.
Imam Polo 1.4 16v, 2000. godište i kad se motor ugrije, pali mi se lampica ulja (a ulje sam promjenio prije 2 tjedna) i obrtomjer prestane raditi, ne prima gas i gasi se. Vozio sam ga raznim majstorima, i neznaju u cemu je problem. Nadam se da cete mi odgovoriti.
ODGOVOR:Lampica za ulje se može paliti radi neispravnog indikatora ulja , radi elektricne instalacije, radi greške na instrument ploci, radi istrošenosti na nekom od ležajeva u motoru. Drugi problem što motor ne prima gas najcešce je povezan sa elektronskim sustavom ubrizgavanja goriva. Moguci uzroci su : niski tlak goriva, injektori, filter goriva, regulator tlaka, MAP senzor, mjerac mase zraka, potenciomatar leptirastog ventila, IAT senzor, EGR ventil, elektricna instalacija, lambda sonda, ECU centrala. Pregledom Vašega vozila mogao bih dati tocan odgovor.
ISKUSTVO CITATELJA:
Samo bi htjeo da pomognem ovom covjeku sto ima problema sa POLOM.
Problem je u senzoru radilice,(G28)takozvanom senzoru broja obrtaja koji se nalazi ispod anlasra,tj nemoze se promjenuti dok se ne skine anlaser,ovo govorim iz iskustav jer sam imao isti problem sa istim autom i istim motorom,znaci sto posto identican problem,i kad sam njega promjenuo od tada vise nikad problema sa padanjem obrtaja i paljenjem lampice od ulja.
Nadam se da na ovaj nacin mogu da pomognem covjeku.
Pozdrav dobrim ljudima iz Auto servisa Meic.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KADA MIJENJATI ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 27.03.2010 11:18:00
Slika
PITANJE: Ovako imam corsu 2002,sa 94 000 km ,uredno servisirana,jako ocuvana.U servisnoj knjizici piše da se zupcasti remen mjenja na 120 000 km ili 12g starosti,da li ga trebam mjenjati vec sada???
Pitanje broj dva,ponekad u desnom zavoju,rijetko,zacvili nešto onako nije glasno ali ipak se primjeti,bio sam na špuru i špur je savršen,što bi to moglo biti,onako u grubo????Ponavljam rijetko se dogodi ali ono ,što bi to moglo biti?????
ODGOVOR:Zupcasti remen se mijenja na 150.000 km ili 10 godina. Po potrebi
( ako stanje remena to nalaže ) to može biti i ranije. Bitno je da se na svakom servisu pregleda zupcasti remen i da se tom prilikom utvrdi da li isti treba zamijeniti ili se može voziti do slijedeceg servisa.Zvuk koji cujete u zavoju može nastati od guma, kocnica, ležaja. Tocan uzrok bih mogao navesti nakon neposrednog uvida na Vašemu vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 27.03.2010 11:10:00
Slika
PITANJE: Posedujem Fiat mareu weekend 1.9td 100ks 74kw. iz 1997god. Imam par pitanja vezanih za nju pa ako mozete da izdvojite malo vremena za odgovore. Imam problem sa obrtomjerom po nekad radi a u vecini slucajeva ne,zatim kazaljka od temperature tokom krace voznje odmah dodje do pola I tu se zadrzava,gledao sam tecnosti ima je dovoljno I ne trosi je. zatim sam ga jos podizao na dizalicu stubnu da mu proverim trap I meni se cini da je u redu ali kad ga vozim ima neke tupe udarce ali ne mogu da zakljucim sta mu je. Unaprijed zahvalan imao bi jos pitanja ali ne zelim da vas zamaram.
ODGOVOR:Problem s brojacem okretaja motora može nastati radi RPM senzora za broj okretaja, radi elektricne instalacije do instrument ploce, radi same instrument ploce. Kazaljka temperature treba biti oko polovine na instrumentu, temperature motora u tom trenutku treba biti iznad 80°C. Tupi udarci koje cujete mogu se pojaviti radi niskoprofilnih guma ili pretvrdih amortizera. Ostali uzroci su pojedini dijelovi ovjesa ( zglobovi, gumeni blokovi, niske spiralne opruge ).
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - TRESE

Datum objave: 27.03.2010 11:06:00
Slika
PITANJE: Poštovani, posjedujem Citroen c3 1,4hdi (50 Kw) iz 2003.god.
Nedavno sam stavio nove gume na prednje kotace,tada mi je volan stajao dosta ulijevo što su mi ispravili na geometriji kotaca, otada mi pri brzini izmedu 65 i 80 km/h auto dosta trese kao da prednji kotaci idu u "osmicu". Receno mi je da bi problem mogao biti zbog diferencijala. Zanima me Vaše mišljenje i kolika bi bila cijena popravka?
ODGOVOR:Najzadnja stvar koja bi mogla biti je diferencijal. Prije toga treba ispitati sve potencijalne uzroke a to su : gume, felge, dosjedi felgi, glavcine, pojedini dijelovi ovjesa, dijelovi upravljackog mehanizma, pogonske osovine. Pristup ovome problemu treba biti strucan i temeljit.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - U 2.i 3. BRZINI SLABO VUCE

Datum objave: 25.03.2010 17:33:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za strucno mišljenje i savjet.
Nedavno sam kupio Corsu 1.7 DI 2003.g. Ima 130.000 km. Obavio sam odmah tehnicki pregled te bio na servisu gdje je promijenjeno ulje i stavljen novi filter ulja. Medutim, primijetio sam da nižim stupnjevima prijenosa (2. i 3. brzina) slabo vuce. Krece (u prvoj) odlicno, medutim cim ubacim u drugu kao da nema snage. Tek nakon par sekundi trzne i povuce kako treba. Takoder sam primjetio da cim prijedem 110 km/h upali mi se ona žuta lampica sa francuskim kljucem preko auta te auto isto tako gubi snagu, muci se da ubrza. Imate li ideju što bi moglo biti?
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moguce greške su : suženje usinih kanala, filteri, zrak u sustavu goriva, dobavna pumpa, senzor pedale gasa, dize, EGR ventil, MAF senzor, MAP senzor, regulator kolicine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizgavanja, upravljacki modul VT pumpe, elektricna instalacija, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VELIKI SERVIS ?

Datum objave: 24.03.2010 14:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, nabavio sam Fiat Marea-u 1.6 16V 1997. godina sa 140.000km.Sada bi želio obaviti pravi servis da se mogu mirno voziti.
Zanima me što je sve preporucljivo promijeniti (veliki servis) nakon kupovine rabljenog vozila. S obzirom na kilometražu vidio sam da se preporuca i preventivna promjena letecih ležajeva. U odnosu na redovan veliki servis koliki je to dodatni trošak i što se još mijenja ako se mijenjaju leteci ležajevi?
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 12 godina i treba shodno tome obaviti adekvatan servis motora i vozila u cjelini. Najbolji nacin da se utvrdi što ce se raditi i mijenjati na tom servisu jest pregled vozila na servisnoj dizalici. Takav pregled kod nas možete obaviti besplatno. U svojim odgovorima nikada nism naveo da je kod takvog servisa potrebno zamjeniti i letece ležajeve. Isti se mijenjaju samo kada je to potrebno . Nakon pregleda vozila obicno se ukaže potreba za zamjenom svih tekucina , filtera, nekih remena, ponekad i dijelova kocnog sustava te ostalih dijelova koji su dotrajali.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ZAMJENA MIKRO REMENA

Datum objave: 24.03.2010 14:42:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu c 1,2/16V 2003.god. proizvodnje;te me zanima postupak izmjene „mikro remena“(alternator ,vodena pumpa…),nema klimu.
Bit cu toliko slobodan pa cu Vam postaviti još jedno pitanje. Zanima me kada se mijenja ulje u mjenjacu i koje.
ODGOVOR:Mikro remen se mijenja tako da se oslobodi natezac remena ( može biti fiksni ili automatski ). Nakon oslobadanja natezaca kanalni remen se može izvaditi iz ležišta. Na isti nacin se ugradi novi remen , postupak je jednostavan i logican. Ako je natezac remena fiksni isti se treba zategnuti tako da remen bude dovoljno napet ali ne i prezategnut. Nakon zatezanja natezaca isti se fiksira centralnim vijkom. Ako je natezac automatski tada nema nikakvog dodatnog zatezanja jer to radi opruga natezaca.
Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km a koristi se originalno ulje Opel No. 93 165 290 .
na vrh Povratak na vrh