Danas je: 23.07.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD FIESTA - NAKON PROMETNE NEZGODE

Datum objave: 13.03.2010 18:33:00
Slika
PITANJE: dakle, s fiestom iz 2007 udario sam granu na cesti. grana je u biti kao mala krošnja, grane koje su probile nelakirane dijelove branika nisu šire od prsta ruke, brzina naleta je bila 50 kmh i grana se malo podvukla pod motor. udareno je ravno po sredini auta, probila je branik (donji sacasti nelakirani dio i gornji sacasti nelakirani dio gdje je znak ford) .od udarca je jedna grana probila ne samo sacasti dio branika nego i plasticni vezni lim iza njega koji se nalazi oko hladnjaka mašine.
kasko placa štetu u cijelosti i ne želim da mi auto kasnije ima mehanickih problema jer se neka šteta nije uocila na vrijeme.
probao sam klimu u zatvorenoj garaži - radi ne pušta ni zvukove ni tekucinu isto tako u garaži nema tragova da je hladnjak mašine pustio rashladnu i razina rashladne kao i temperatura motora je kao i prije nezgode. serviser ovlašteni ima ugovor s limarom i auto ce u biti ici kod limara na popravak, i tamo ce osiguranje obaviti naknadni izvid štete kad limar rastavi prednji kraj. mene je zato malo strah da limar, obzirom nije mehanicar, nece moci sam utvrditi da li je ili nije došlo do nekog mehanickog kvara a mehanicar nije dizao auto na dizalicu nego je bez skidanja plastika odokativno rekao da je najvjerovatnije s mehanickog aspekta sve u redu. kako da budem siguran da nije oštetila hladnjak mašine i hladnjak klime, ja sam mislio možda da limar popravi svoje (složi plastike, konkretno, sacaste dijelove branika (1000 kn) i plasticni vezni lim (3300 kn) a da onda serviser auto još stavi na auto dijagnostiku i provjeri rad svih uredaja i mehanickih sklopova, a osobito klime i hladnjaka mašine koji su na udaru iza branika. da li pravilno postupam ili bi mi vi preporucili da poduzmem još neke korake kako bi bio siguran da je šteta u potpunosti uklonjena
P.S. žao mi je što nemam mogucnosti doci u Vaš servis jer ste mi objektivno daleko (iz Pule sam) i zaista cijenim što uvijek odgovorite na moja pitanja.)
ODGOVOR:Vi ste u pravu , nakon limarskih i lakirerskih radova potrebno je obaviti detaljnu mehanicku, elektricnu i završnu kontrolu vozila. Uz sve navedeno obvezno treba napraviti kompjutersku kontrolu i podešavanje geometrije ovjesa. Klima uredaj takoder treba ispitati . Sve navedeno je samo kontrola kojom se dokazuje da je vozilo opet ispravno.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI-MOTOR 2,0 i. 16V - VOZILO STAJALO 2 GODINE

Datum objave: 24.03.2011 19:28:25
Slika
PITANJE: Zamolio bih Vas za odgovor na jedno pitanje. Radi se o tome da sam duže vrijeme bio odsutan oko 2 godine, a automobil sam u ispravnom stanju ostavio u garaži.Mene sada zanima da li sada takvo auto smijem odmah upaliti, ili je potrebno uraditi neke radnje kako ne bi došlo do oštecenja motora. Motor je 2.0 16 V, benzin.Razmišljao sam o varijani da možda skinem svijecice i da naprskam malo wd spreja u cilindre, pa ga onda na prazno izverglam par puta, ili bi možda bilo bolje staviti motorno ulje.Dosta stvari oko motora znam i sebi sam radio vecinu zahvata na autu, ali ipak je sve to amaterski, pa Vas molim kao profesionalca u tom poslu da mi pomognete, i napišete šta tacno trebam uraditi kako ne bi došlo do oštecenja motora.
ODGOVOR:Neke predradnje bi bile korisne nakon dugotrajnog stajanja. Napravite slijedece : demontirajte svjecice, po potrebi ih ocistite i podesite, u svaki cilindar ulijte manju kolicinu motornog ulja, rucno okrenite za nekoliko krugova radilicu, provjerite akumulator, ispred otvora za svjecice stavite krpu da ulje iz cilindra ne zamasti prostor oko motora, elektropokretacem okrecite motor 3 puta po 10 sekundi, ugradite svjecice, upalite motor ( ne mora upaliti iz prve ), odmah provjerite da li motor ima pritisak ulja, ako se lampica za pritisak ulja ugasila zagrijavajte motor na mjestu bez opterecenja, kada se postigne radna temperatura zamijenite ulje u motoru i filter ulja. Nakon svega po potrebi obavite redovni servis vozila i zamijenite ostale tekucine , filtere i obavite potrebne servisne radnje.
DODATNO PITANJE:
Zahvaljujem na odgovoru, no to mi je sve jasno. Mene zanima da li bi ono što sam naveo (cešci servisi, aditivi , cešca izmjena filtera..) ublažilo eventualne negativne posljedice na motor ili sustav za dovod goriva ?
I šta je sa tim blokiranjem ERG ventila i skidanjem katalizatora, da li je to u redu i da li smanjilo mogucnost nastanka štete ?
ODGOVOR:
Sve što ste naveli ne bi ublažilo posljedice koje se mogu dogoditi upotrebom neodgovarajuceg goriva. Blokiranjem EGR ventila upaliti ce se kontrolna lampica motora a tada ECU racunalo može raditi u rezervnom programu ( safe mode ) a tada motor radi sa smanjenom snagom . Isto se može dogoditi i ako demontirate katalizator.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 1,4 HDI - KOJE GORIVO ZA HDI

Datum objave: 13.03.2010 18:16:00
Slika
PITANJE: Peugeot 206 1.4 HDI - obican dizel
Poštovani, prije par dana kupio sam navedeni auto i od onda procitao sto foruma, nazvao 10 mehanicara itd. Vecina mi kaže isto „ ne preporucuje se obican dizel u hdi motor. Opet neki kažu da se godinama voze cak i na plavi dizel i da nema problema. Zanima me konkretno koje su mjere predostrožnosti za zaštitu takvih motora i sustava za dovod goriva od kvarova u slucaju kad se sipa obican dizel. Spominju se aditivi za cišcenje, da li valjaju i koji ? Spominje se cak i uklanjanje katalizatora i blokiranje nekog ERG ventila, jel to OK ? Zatim cešca izmjena ulja i filtera, ukljucujuci i filter goriva(na 10000), te da svaki 4-5 rezervoar bude eurodizel na tifonu. Da li bi to sve bilo dovoljno ?Stvarno mislim voziti na obican dizel ako postoji ikakva šansa za to.
ODGOVOR:Ako je motor HDI kao što ste naveli onda to nije obican dizel nego Common Rail s turbinom. Za vaše vozilo možete po vašoj volji koristiti gorivo koje želite jer cete sve popravke financirati sami. Navedeni motor , regulacija motora, sustav ispuha, menadment motora, sve to je napravljeno i predvideno da se koristi najcistije dizel gorivo ( eurodizel niskosumporni ). Na taj nacin ce motor i sve elektronske komponente ispravno raditi i dugo trajati. Ako koristite neodgovarajuce gorivo troškovi mogu biti izuzetno visoki . Ako se iz nekog razloga oštete dize (višeslojno elektronsko ubrizgavanje ) cijena samo jedne dize je oko 2600,- kn x4 . Sve što ste naveli može se eventualno odnositi na stare dizel motore s mehanickim dizama i mehanickom visokotlacnom pumpom.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - NE MOŽE UPALITI

Datum objave: 13.03.2010 10:23:00
Slika
PITANJE: Postovani „doktore“ Meic,
Unaprijed zahvalan za vas trud i savjete prema svima.
Vozim Mazdu 323f 1991. Sto se tice Mazde, vozim je 3 godine i nisam nikad imao ni najmanji problem. Plin sam ugradio cim sam je kupio i prezadovoljan sam. Medjutim, prije par dana auto se ugasilo, i nece da upali ni na plin ni na benzin. To mi se nikad nije prije dogodilo. Kako su mi rekli iz auto moto kluba, problem je sa strujom, auto vergla, ali nece da upali. Pitao sam par autoelektricara, ali nece ni da pogledaju, jer je to Mazda, i kao ne znaju raditi struju na Mazdi. Ne znam sta da radim, i sta bih ja mogao da pregledam na autu, ovako samo gubim zivce... Molim ako imate neki savjet?
PEUGEOT 307 - FAP FILTER
8.6.2009. 17:38
PITANJE:
Poštovani,Pisem vam u nadi da cu od vas dobiti neki"dobar savjet"
Vlasnik sam peugeota 307 2.0 HDI 2002 god sa 107 KS.
Prije nekih mjesec dana pocela mi se paliti lampica Diesel additive mimimum level.Naravno otisao sam u peugeot ovlasteni servis u Sarajevu i rekli su mi da je u pitanju FAP filter.Njegoav promjena kod nas kosta 3900 KM(2000 eura) sa svim sto ide uz to.Pozlilo mi je.Nadjem rezervnu varijantu u dubrovniku i kosta oko 3600 Kuna sa svim.Medjutim niko ne moze da mi kaze, a ovi u sarajevu vjerovatno zbog ljubomore sto sam nasao jeftiniju varijantu nece da kazu o kakvom se radi.Ja sam ga slikao pa vam saljem slike u attachmentu i molim da mi vi kazete o kojem se tacno radi da li jednodijelnom ili dvodijelnom kako bih isti mogao eventualno poruciti.Umedjuvremenu se desava jos par stvari,slucajno dolazim u kontakt s nekim covjekom koji je radio u ovlastenom servisu kod nas,a sada radi za drugu firmu i kaze dovezi auto pa cemo oprati filter za 150 KM(75 eura).Dijagnostika 15 eura.Napominjem presao sam 1000 km od kad se pocela paliti lampica a auto jos uvijek ide savrseno,bez problema na 4000,5000 obrtaja.ali trosi gradske voznje oko 8.5-10.0 litara.da li je to normalno???i da nastavim nakon 2,3 sata covjek me zove i kaze da dodjem po auto.Kaze nisam ni prao filter jer je sa filterom sve ok.Navodno je utvrdio ne znam na koji nacin da je 24% filtera zaprljano.Da li je to moguce utvrditi nekom vrstom dijagnostike????I kaze on meni,99% sam siguran da je kod tebe problem plovka u posudi sa aditivom,on je nasuo aditiv,ali se i dalje pojavljuje isto "diesel additive minimum level".Sta da radim???Da li je on u pravu???Imate li informaciju koliko kosta promjen ovoga plovka,da li se mjenja samo on ili cijela ta boca???Lijep pozdrav i puno srece u daljnjem radu....
ODGOVOR:Filter krutih cestica FAP se obicno mijenja na 100.000 km a toliko traje i tekucina u posebnom rezervoaru za FAP filter. Novi FAP filter je stvarno skup medutim postoji tvornicki obnovljeni filter koji je isti kao i novi a njegova cijena je oko 350 eura. Takav filter se može isto kupiti u svakom boljem PEUGEOT servisu jer je to originalni dio. Prilikom zamjene FAP filtera napuni se i rezervoar s tekucinom za FAP. Nakon toga postupak nije gotov jer je potrebno ponovo programirati interval i sve resetirati za slijedecih 100.000 km. Ako se ne obavi programiranje sustav nije u funkciji bez obzira na cinjenicu što je FAP promjenjen a tekucina napunjena. Cišcenjem FAP filtera ne dobiva se ništa znacajno.
Na slikama koje ste poslali FAP filter je zadnji u nizu i najduži. Prednji dio je katalizator i njega ne treba mijenjati.
Za vas je najbolje rješenje da ugradite tvornicki obnovljeni FAP filter , stavite novu tekucinu i obavite potrebno reprogramiranje sustava. Kada to obavite možete voziti slijedecih 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 11.03.2010 21:12:00
Slika
PITANJE: Pozdrav za gospodina Meic.Radi se o VW golf 4 TDI 66 kw 2002 g.Molio bih za par savjeta.
Da li je rizicno mijenjanje zupcastog remena, bez zamjene vodene pumpe,spanera i ostalog sto ide u setu i da li kvar na tim ne zamijenitim dijelovima moze dovesti do pucanja remena.
I jos jedno, da li kolicina natalozenog ulja (oko 2 do 3 litre) u interkuleru pokazuje da nesto nije u redu sa turbinom ili necim drugim ili je to u redu.
ODGOVOR:. Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac prednji, klizac zadnji klizac gornji, pumpa za vodu ) je jedna cjelina i otkazivanjem bilo kojega od dijelova sustava dolazi do sudara ventila i klipova. Nije u vašem interesu da štedite na navedenim dijelovima ali ako želite možete zamijeniti samo ono što vi želite. Prisutnost ulja u intercooleru ukazuje na istrošenost turbine ili na povecanu kolicinu uljnih para na odušku ulja iz motora. Navedena kolicina je prevelika, ispitajte mehanicko stanje motora i stanje turbine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 11.03.2010 21:02:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vas za pomoc oko mog problema sa autom,
dakle radi se o sljedecem,opel corsa c 1.8 16v gsi,2002god.Auto ima tomaseto plinsku instalaciju,u nazad 2 mj auto se sam od sebe ugasi u voznji,upali se zuta lampica(po sredini lampice munja),i auto stane.To se desi i na plin i na benzin,nema pravila,nekad se vozim 10 dana da se nista ne desi,a nekada se gasi svaki drugi dan.Kada se auto ugasi,ako ta ista lampica treperi auto se ne moze upaliti,cim se ona smiri auto upali najnormalnije,ali i dalje lampica svijetli.Bio sa na dijagnostici u opelu,i izbacilo mi je 4 greske, P0606, P1600,P0403, P0170, ne znam sta da radim,posto bi trebao auto prodati,a posto se ovo desava u ovakvom ga stanju ne mogu prodati,i naravno ne bi htio da odem u opel i da platim ko zna koju cifru,pa ako mozda znate nesto o tome bio bih Vam jako zahvalan.
ODGOVOR:Šifre grešaka koje ste naveli ukazuju na dosta mogucih grešaka i to : fuel trim, propuštanje usisnog kolektora, tlak goriva,, injektori, EVAP carnister ventil, lambda sonda, EGR ventil, ECU program centrala, ECU greška u funkciji. Sve nabrojeno ne mora znaciti ništa jer navedena kompjutorska dijagnostika nije pouzdana metoda kojom se sa sigurnošcu mogu otkriti pojedini kvarovi. U ovom slucaju potrebno je napraviti pojedinacno ispitivanje sustava ubrizgavnja i sustava paljenja . nakon toga bih mogao reci što je neispravno i kolika je cijena popravka.
na vrh Povratak na vrh

LAND ROVER - ULJE NA CIJEVIMA INTERCOOLERA

Datum objave: 11.03.2010 20:53:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu,imam jedno pitanje vezano za svoj automobil,naime rijec je o land rover freelander 2.0Td4 iz 2005.godine. na cijevima od intercoolera mi se pojavljuje ulje,neznam dali je to normalno ili bi trebalo nesto poduzeti,molio bi Vas da mi date neki savjet,
ODGOVOR:Ako je kolicina ulja mala tada nema razloga za zabrinutost a ako ulja ima dosta tada treba obaviti pregled motora . Na tom pregledu treba utvrditi da li ulje dolazi iz oduška motora ili kroz turbinu. Ako ulje dolazi iz oduška motora potrebno je izmjeriti kompresiju i utvrditi stanje klipnih prstenova. Ako ulje dolazi iz turbine tada treba utvrditi da li je potrebna reparatura turbine ili se to može odgoditi za buduce vrijeme. Dakle nakon navedenog pregleda moguce je tocno saznati stanje motora i turbine.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - SENZOR RADILICE ( SENZOR RPM )

Datum objave: 24.03.2011 20:54:20
Slika
PITANJE: Poštovani molim Vas da mi pojasnite i ako je moguce pošaljete shemu i kako radi Magnetno otporni senzor na radilici (nešto slicno induktivnom davacu radilice)
ODGOVOR:Ugraden je u blizini pogonske remenice radilice, a sastoji se od jedne magnetske jezgre oko koje je omotan bakreni svitak i od nosaca koji nosi jezgru i svitak. Prilikom okretanja , kada referentni zubac remenice prode nasuprot feromagneticne jezgre nastaje promjena magnetskog toka, a ta promjena inducira elektricni naponski signal na krajevima svitka. Oblik vala signala odgovara mehanickom položaju pogonske remenice. Od cetiri signala koji se generiraju kod svakog okreta remenice, ona dva pod 180° služe za izracunavanje gornjih mrtvih tocaka ( GMT ), dok sva cetiri služe za izracunavanje broja okretaja motora ( RPM ). Otpor elektromagnetskog svitka pri temperaturi od 25°C iznosi 680 Ohm-a.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - ZRAK U SUSTAVU GORIVA

Datum objave: 11.03.2010 18:03:00
Slika
PITANJE: poštovanje,1) imam problem s citroenom saxo 1,5 d 2001.godina 42 kw, naime u sistemu goriva odmah iza filtera goriva prema bosch pumpi pojavljuju se mjehurici zraka,nakon što auto bude ugašen više od pola sata teže ga je upaliti (zamjenjen je filter goriva, ocišcen plovak u rezervoaru), ove zime došlo je do smrzavanja goriva, te je nakon grijanja dovoda i propirivanja zrakom sve bilo ok. . 2 ) tijekom vožnje zasmrdila je plastika te sam uocio da je remenica mikroremena (velika najvjerojatnije radilice klimava), kod zamjene mi nude polovnu, molim savjet.
ODGOVOR:Zrak u sustavu goriva uvijek stvara probleme te se time treba pozabaviti. Zrak u sustav može uci na raznim mjestima i to: na pojedinim prikljuccima za gorivo, na cijevima za gorivo, na filter goriva, na usisnoj strani sklopa plovka u rezervoarau, na visokotlacnoj pumpi. Remenica mikroremena je napravljena iz dva dijela i moguce je da je ista neispravna. Ako je remenica neispravna može se ugraditi nova. Ugradnju rabljene remenice ne mogu komentirati.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - MJERENJE NIVOA ULJA

Datum objave: 09.03.2010 21:44:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam automobila iz naslova, ujutro pri nižim temp.mi zna žmigat kod davanja kontakta pokazivac kolicine ulja pokazujuci samo jedan kvadratic kao da fali ulja u motoru,šta nije istina jer po kontrolnoj šipci je sve u redu(auto je na ravnom).Auto sam odnio na dijagnostiku u ovlašteni Peugeot servis i po njima je sve uredu,kako kažu to je dosta cesta pojava kod 307-ica da ti senzori prolupaju i da se netreba obazirati na to.E sada mene malo muci-kopka cinjenica da svi ti parametri idu u «centralinu» i tamo se obraduju kako bi auto pravilno radio.Inacer auto radi normalno u svim režimima.Molim nekakav savjet.
ODGOVOR:Najtocnije mjerenje nivoa ulja u motoru je pomocu mehanickog mjeraca ( šipka za mjerenje ulja ). Mjerenje nivoa preko senzora za nivo ulja je manje precizna a nekada je i neprecizna. Najcešci uzrok je senzor za nivo ulja, elektricna instalacija. U ovom slucaju provjerite ispravnost navedenog senzora i po potrebi ga zamjenite.
Ako senzor ne zamijenite ništa se nece loše dogoditi jer taj podatak nije bitan ECU racunalu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - DEMONTAŽA POLUGE MJENJACA

Datum objave: 09.03.2010 21:38:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam vaš trud i dobru volju na strucnim odgovorima na vašoj web stranici.
Posjedujem Citroen Xsara 1.4i, 1998., 155000 km.
Prije mjesec dana, prilikom pritiskanja spojke pocelo se cuti struganje u motoru koje se iz dana u dan pojacava tako da danas cujem struganje i dok ne pritišcem spojku. Pretpostavljam da je potrebno zamijeniti potisni ležaj spojke.Kako bi odvojio kutiju mjenjaca skinuo sam akumulator, filter zraka. Odvojio 1 zglob poluga mjenjaca, medutim zanima me kako skinuti drugu vecu (gornju) polugu ciji zglobovi sa obje strane izgledaju fiksni (nisu "gumeni" kao ovaj jedan kojeg sam sa lakocom otkacio).Lijepo Vas molim za strucan savjet kako skinuti (odvojiti) zglob gornje poluge mjenjaca.
ODGOVOR:Poluga mjenjaca o kojoj je rijec može imati dva nacina demontiranja. Ako navedena poluga nema nikakav osigurac a osigurac treba biti vidljiv tada se s odgovarajucom polugom poluga izbaci iz kuglastog dosjeda. Ako navedena poluga ima osigurac isti treba izvaditi i nakon toga se poluga lagano odspoji. Ako ne uspijete pošaljite sliku detalja pa cu opet odgovoriti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ODZRACIVANJE RASHLADNOG SISTEMA

Datum objave: 09.03.2010 20:18:00
Slika
PITANJE: Fiat Tipo 1,4 karburator odzracivanje rashladnog sistema 1990.g.
Da li mi mozete objasniti postupak odzracivanja rashladnog sistema na navedenom autu.
ODGOVOR:Nakon punjenja rashladne tekucine treba upaliti motor i zagrijavati. Temperatura ce se lagano dizati a nivo tekucine u ekspanzionoj posudi ce padati. Kako nivo pada tekucina se dopunjava. U jednom momentu otvoriti ce se termostat i tada ce u motor uci veca kolicina tekucine. Tada se opet dopuni tekucina u sustav , zatvori se cep ekspanzione posude. Sada se može motor zagrijavati tako da se obavi probna vožnja na kojoj ce se stalno kontrolirati radna temperatura motora. Nakon probne vožnje ( ako je temperatura normalna ) motor se treba ohladiti. Nakon hladenja po potrebi treba dopuniti tekucinu .
Neki rashladni sustavi imaju i dva ventila koji služe za odzracivanje rashladnog sustava. Ventili se obicno nalaze na cijevi grijaca ili u blizini termostata. Dok motor radi ventili se otvore i kada na ventile pocne izlaziti rashladna tekucina ventili se zatvore. Ovo se po potrebi može ponoviti još jednom da izide zaostali zrak iz sustava.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - "Naša mala auto klinika"

Datum objave: 07.03.2010 15:17:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu jedno veliko hvala na vasem trudu i vremenu koje ulazete da bi nam pomogli nesebicno vasim savjetima vasu stranicu bih nazvao "Nasa mala auto klinika". Htio bih vas zamoliti za savjet imam pasata karavana TDI 130 konja 2003 godina od prije nekih 3 dana se pojavio cudan zvuk kada pritisnem kocnicu tacnije kad kocim cujem zvuk slican udarcu cekica od neki metal neznam koliko mogu da docaram i samo sa desne strane. Bio sam u jednom servisu i rekli su mi da je u pitanju NOSAC tocka ?? a ne kocnice kako sam ja mislio majstor kaze da je to mana ovih modela a sto se tice predracuna koliko bi kostalo reci cu vam da samo nosac kosta 150 eura molim vas ako mozete da mi pomognete. Veliko hvala i sve najbolje u daljem radu
ODGOVOR:Moguce je da uzrok nije kocnica nego neki od dijelova ovjesa. Na Vašem vozilu to su gornja i donja oscilirajuca ramena i potporne spone. Svaki od navedenih dijelova ima kuglasti zglog ili selen blok . Na tim mjestima nastaje istrošenje i zracnost. Prilikom kocenja na istrošenim mjestima nastaje zvuk koji ste i Vi naveli. Cijenu ne bih komentirao ali bih naveo da postoje i zamjenski dijelovi ovjesa koji su znatno jeftiniji a po kvaliteti su takoder dobri.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - UGASI SE

Datum objave: 07.03.2010 15:01:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Cordobu 1,4 godina proizvodnje 1998. inace jako dobar auto ,ocuvan ,prešao nešto više od 100 000 km.e sad u poslednje vreme na semaforu ili kada usporim rad motora on se jednostavno ugasi. Nosila sam ga kod majstora ,proverio je i kaže da ne vidi kvar - zbog cega se to dešava ,misli da je vlažno vreme u pitanje što ja sumljam.Ja mislim da su u pitanju svecice (da je majstor stavio one slabije ) .Mnogi mi kažu da kupim za Seata svecice NGK V-line 37 (PFR6Q) platinaste i da napomenem do sad nisu menjani kablovi za svecice.
ODGOVOR:Nije mudro da bez ispitivanja pojedinih dijelova donosite odluku da li je nešto neispravno ( to važi za vas i za vaše savjetnike ). Samo strucan pristup i ispitivanje pojedinih komponenata daje pravi rezultat, sve ostalo je skuplje. U ovom slucaju svakao treba ispitati sustav paljenja ( probijenje visokog napona, energiju iskre na svjecicama ), sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( elektronski sklop leptirastog ventila, aktuator minimuma, ECT senzor, tlak goriva, injektore, MAP senzor, zabrtvljenost usisnog kolektora ). Odgovarajuce svjecice su : Bosch W7LTCR ili NGK BP5ET .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - EVAP VENTIL

Datum objave: 07.03.2010 14:37:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine Meicu imam par pitanja vezana za svoj automobil. Radi se o Audiju A3 2001god. ciji sam vlasnik od decembra 2009 god.
Auto poseduje benzinski motor 1.6 75kw AVU oznaka motora, sto se tice samog motora i potrosnje veoma sam zadovoljan medjutim postoje dva mala problema jedan se odnosi na sistem za ubrizgavanje a drugi na kvacilo vozila.Da li je normalno da kod ovog motora iako je Hladan da obrtaji konstantno budu na 800 +-50 dakle nema povecanje obrtaja na 1100 dok je motor hladan.Zatim takodje javlja mi se zvuk lupkanja jednog ventila koji dolazi iz jedne plasticne posude koja se nalazi odmah pored posude za servo ulje.Mislim da je to EVAP filter koji se ponasa kao neki blow-off ventil, u njega ulaze dva creva i dve zice, problem je u tome posto se iz njega cuje konstantno lupkanje tak,tak,tak sveke 0.5 sekunde i to traje 1-2 min i onda prestane nekad i duze to primecujem dok auto stoji u mestu a u voznji se ne desava.Da li je ta pojava normalna ili ne?Kako mogu ispitati taj filter predpostavljam da on sluzi za recilkulaciju stetnih gasova iz rezervoara koliki, otpor treba da poseduje kada se ispituje ohmetrom? Molim vas opisite mi postupak zamene tog dela? Na kontrolnoj tabli zuta lampica se uredno gasi nema nikakvog upozorenja! Sto se tice kvacila kako mogu najlakse ispitati i ustanoviti stanje samog sklopa? Auto je presao 140000 km problem je u tome sto pomislim da auto krece i ako samo malo vise naglo pustim kvacilo motor se ugasi dakle mnogo brzo hvata kao neko dvostepeno kvacilo ne mogu vam najbolje opisati.Sve brzine se normalno menjaju ali se javlja veci broj obrtaja motora prilikom menjana brzina.Primer 3 brzina 3000 obrtaja promena u 4stepen iako sam oduzeo gas on opadne na 2500 kao da nesto zapinje ne oseca se nikakvo podrhtavanje kvacila kao kod nekih dizelasa golf 4. Sta ciniti neka stelovanja i podesavanja ukiliko su moguca ili jednostavno voziti pa dok ne stane? :)
ODGOVOR:Hladan motor treba raditi s povecenim brojem okretaja a ako to nije tako uzroci su ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom, elektricna instalacija, ECU centrala. EVAP ventil može stvarati zvuk lupanja kada na njemu postoji izvjesno istrošenje. Ventil ima otpor 22-30 Ohm-a. Napon na ventilu treba biti 11-14 V ( volti ). Ventil se mijenja tako da se odspoji konektor i prikljucne cijevi, nakon toga se isti zamijeni. Problem s kuplungom može biti povezan sa trenutnim stanjem samog kuplunga ili s nosacima motora. Potreban je neposredan uvid na samom vozilu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT DUCATO - PLAVI I CRNI DIM

Datum objave: 06.03.2010 19:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu divim se vašoj strucnosti stoga bih Vas zamolio da mi odgovorite na pitanje.
Posjedujem Fiat Ducato 2.5tdi 1998. god sa 247000 km, te se nedavno poceo pojavljivati plavi dim iz auspuha kada se postigne veci broj okretaja u mjestu, turbina dobro ukljucuje,kombi pali hladan odmah na zub, troši 0.5litara ulja na 1000km, te se u vožnji takoder kod višeg broja okretaja(primjer preticanje) pojavljuje oblak crnog dima iza mene što je dosta iritantno u gradskoj vožnji, stoga Vas molim da mi kažete koji su moguci problemi i koliko bi otprilike (cca) iznosili troškovi popravka,
ODGOVOR:Plavi dim bi bio od ulja koje ulazi u cilindar. Najcešci uzroci su : vodilice ventila, klipni prsteni , turbina.
Sve navedeno može se ispitati. Crni dim kojega vidite je gorivo koje nije izgorilo u cilindru. Moguci uzroci su :filter zraka, loše dize, niski tlak turbine, zacepljenje/suženje usisnih kanala, propuštanje na tlacnoj strani turbine, regulator kolicine goriva, VT pumpa. Tocan odgovor o cijeni popravka mogu dati nakon dijagnostike motora i ispitivanja nevedenih komponenata.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEŠTO LUPI

Datum objave: 06.03.2010 19:49:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc oko problema koji me muci. Vozim opel Astru 1,7dti 2000g.Auto je prešao 143000 km, Svako malo desi mi se da prilikom kretanja u mašini kao da nešto lupi, preskoci i onda prilikom kretanja, te sve dok ne ubacim u 3 brzinu cuje se zvuk kao da auspuh udara u pod no medutim to nije to i tako bude dva do tri kretanja sa mjesta i poslije sve ok, da bi nakon par dana opet ista stvar se desila. Navedeno mi se cešce desi kad se mašina zagrije na radnu tem. no zna se desit i dok je hladna.
ODGOVOR:Prema vašem opisu moguci uzroci su : nosaci motora, ispušni sustav, zaštitni poklopci na motoru, pogonske osovine, transmisija, hvatišta ovjesa. Kao što vidite odgovor je dosta opširan. Tocan odgovor na vaše pitanje mogu dati nakon direktnog uvida na vašem vozilu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - AKUMULATOR SE ISPRAZNI

Datum objave: 05.03.2010 17:21:00
Slika
PITANJE: Imam automobil peugeot 307 karavana 2004. god problem mi se javlja kupio sam novi akumulator i preko noci kad vozilo miruje ujutro nece upalit jer je akumulator mrtav pokušao sam opet zamijenit novim akumulatorom i ista stvar pa me zanima sta bi to moglo bit.
ODGOVOR:Ako je akumulator koji ste ugradili bio ispravan i ako je ispravan elektropokretac, tada neki od potrošaca vuce struju iz akumulatora dok je vozilo u stanju mirovanja.
Potrebno je obaviti ispitivanje koji potrošac vuce struju i koliko vuce struje iz akumulatora. Dozvoljeno je najviše 0,25 A ( ampera ).
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - RUCNA KOCNICA

Datum objave: 05.03.2010 17:13:00
Slika
PITANJE: Postovanje gospodinu Meicu,ako moze da mi odgovori na nekoliko pitanja.Rijec je o Fordu Mondeo TDCi 2002.god.Mijenjao sam zadnje disk plocice ali nisam dolazio u kontakt s takvom vrstom klijesta s klipom na zavrtanje.Nakon sto sam ustanovio da se radi o zavrtanju klipa uspio sam promijeniti na oba kotaca disk plocice ali rucna kocnica mi je ostala preduga,zanima me da li trebam izvrsiti ponovno kompletan ciklus ozracivanja da bih dobio rucnu kocnicu normalnu i ako nije problem da mi objasnite kako pravilno postpiti ozracivanju i zapravo kako dovesti rucnu kocnicu da hvata od 4 do 5 zubaca.To bi bilo prvo pitanje,a drugo bi bilo postupak zamjene lanca kod Forda Mondea TDCi.
ODGOVOR:Kada se mijenjaju zadnje disk plocice potrebno je podesiti klip tako da izmedu njega i disk plocice ima što manje zracnosti. Nakon toga potrebno je napumpati nožnu kocnicu dok ne postane tvrda. Nakon toga se rucna kocnica povuce nekoliko puta kako bi se automatika u zadnjim kocnim kliještima podesila prema novom položaju klipa. Ovime je postupak gotov. Visina rucne kocnice je normalna a sustav se ne mora odzracivati. Ako i nakon ovoga postupka rucna kocnica bude visoko potrebno je pregledati automatiku u zadnjim kocnim kliještima i po potrebi obaviti doradu iste. To je moguce samo u servisnim uvjetima.
Postupak i opis zamjene razvodnog mehanizma bi bio jako dugacak ( desetak stranica teksta i isto toliko skica ) te je to jedini razlog što nemam vremena za sve to detaljno opisati. Ukoliko vas to stvarno zanima dodite do mene rado cu vam pokazati kako se to radi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - BRTVA GLAVE

Datum objave: 05.03.2010 17:04:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT PUNTO 1.1 POCELO JE DA PUŠTA ULJE NA GLAVI. PA ME ZANIMA DA LI MOGU ZAMJENITI DIHTUNG A DA SE GLAVA NE OBRA?UJE AKO JE U DOBROM STANJU. I DA LI AKO SE GLAVA OBRADI IDE OBICAN DIHTUNG ILI NEŠTO DEBLJI
ODGOVOR:Možete zamijeniti brtvilo glave bez da obradujete glavu motora. Prije ugradnje glave motora ispitajte da li je glava motora ravna . Neravnine ne smiju biti vece od 0,05 mm. Nakon obrade glave koristi se uvijek ista debljina brtvila glave .
na vrh Povratak na vrh