Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - PROBLEM S MJENJACEM

Datum objave: 06.01.2010 12:05:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Sarajeva,ne znam spadam li ja sa svojim starim autom ovdje, ali da pokusam i kod vas.
radi se o golfu 2, 1.3 iz 1991. godine. prilikom paljenja, u lijevom dijelu motora cuje se cudan zvuk koji prestane kada se stisne kvacilo. kada se otpusti, zvuk slican mljevenju se nastavlja. kada je auto ugrijan o, rijedak je, ali se zna cesto javiti u voznji. set kvacila i lamela su nedavno mijenjani, navodno je druk lezaj ok.
ima li sanse da mozda, "na prvu", pomislite o cemu se radi?
pozdrav i hvala servisu popularnom i kod nas u bosni
ODGOVOR:Lijevi dio motora na koji mislite je mjenjac. Zvuk koji ste opisali dolazi iz mjenjaca. Kada stisnete pedalu spojke zvuk ne cujete jer se tada u mjenjacu ne okrece niti jedna osovina, niti jedan zupcanik, niti jedan ležaj. Kada pedalu spojke otpustite u mjenjacu se slobodno okrecu svi zupcanici, osovine i ležajevi i tada cujete navedeni zvuk. Zvuk je jace izražen na leru jer nijedan zupcanik nije u zahvatu niti pod djelovanjem okretnog momenta motora. Zvuk nastaje radi istrošenosti pojedinih dijelova mjenjaca ( ležajevi, košuljice zupcanih parova, zupcanici ). Uzrok ovome stanju je neredovito mijenjanje ulja u mjenjacu te upotreba neodgovarajuceg ulja. Ako niste sigurni u kvalitetu ulja i gradaciju ulja, najmanje što možete napraviti je da zamijenite ulje u mjenjacu. To napravite kada je ulje vruce. Odgovarajuce ulje za mjenjac je sinteticko GL-5 , 75W-90. Ako i nakon ovoga ne bude rezultata potrebno je obaviti popravak mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 06.01.2010 11:56:00
Slika
PITANJE: Moj problem je sljedeci. Prilikom vožnje, iz prebacivanja druge u trecu brzinu, auto izgubi snagu i kompjuter javi grešku „ fault in fuel injection“. Nakon toga ugasim vozilo, izvadim karticu, resetira se racunalo i sve je ok. No, opet prilikom davanja gasa vozilu, to se opet dogodi i izgubi snagu. S obzirom na to da sam vec puno novaca dao na popravak lagune, strah me je i pomisliti o cemu se ovdje radi. Ne pomišljam ni ici na put dulji od 10 km. Molim vas za neki savjet.
ODGOVOR:U ovom slucaju ne mora biti ništa dramaticno. Prema Vašem opisu pretpostavljam da bi uzrok mogao biti preveliki tlak turbine. Kada tlak turbine poraste iznad dozvoljenog reagira upravljacko racunalo i smanjuje snagu motora ( safe mode ) u cilju zaštite motora od preopterecenja i eventualnih oštecenja. Na Vašem vozilu postoji elektronski sustav za regulaciju tlaka turbine koji se sastoji od složenog mehanizma pneumatskih ventila, ventila za rasterecenje, elektricnih i elektronskih komponenata. Kada nastane poremecaj ili kvar na navedenom sustavu i kada se tlak turbine poveca iznad dozvoljenog imamo situaciju kao što ste i Vi opisali. Nakon što se smanji snaga motora, gašenjem motora upravljacko racunalo se resetira i motor opet normalno funkcionira sve do momenta dok tlak ne poraste iznad normale. Tada se situacija opet ponavlja.
U ovom slucaju potrebno je ispitati sve komponente sustava za regulaciju turbine, po potrebi napraviti i dijagnostiku motora, definirati kvar/kvarove i otkloniti nedostatke.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SAM MIJENJAO HOMOKINETICKI ZGLOB

Datum objave: 06.01.2010 11:43:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko pitanja pa bi vas zamolio za pomoc.
Problem 1:mijenjao sam homokineticki zglob(sam )zupci na poluosovini su malo poderani ali sam stavio novi zglob gore i sve složio kak sam mislio da treba biti ali ništa.auto mi nece da ubacuje u brzinu i zakrci mi kao da preskace.
Pitanje 2:Motor radi nemirno u leru.
Pitanje 3:Auto ponekad nece da ubaci u brzinu,nego tek kad mu dodam gas veci od 1500 o/m onda onak udari jako i ubaci,ali i u vožnji izbacuje i onda smanjim gas i ubaci ponovo i onda tak stalno.Pa bih vas ovim putem zamolio za pomoc ili savijet šta poduzeti i kome se obratiti za pomoc.
ODGOVOR:Kada ste mijenjali homokineticki zglob morate biti sigurni da je nazubljenje na poluosovini potpuno u redu. Ako to nije tako tada se dogada da prilikom kretanja homokineticki zglob stoji a poluosovina se okrece. Vozilo naravno ne može krenuti. Kada motor radi nemirno na leru može postojati na desetke mogucih neispravnosti . Uzrok je najlakše otkriti ako ispitate mehanicko stanje motora i sustav za upravljanje motorom. Precizan odgovor mogu dati nakon dijagnostike motora. Najcešci problemi s automatskim mjenjacem su nedovoljna kolicina ulja, dotrajalo ulje, dotrajao filter mjenjaca. Po potrebi zamijenite navedeno.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - TRI PROBLEMA

Datum objave: 06.01.2010 11:35:00
Slika
PITANJE: Poštovanje,prvo da Vas pofalim, jer ste izuzetni i jedinstveni i svaka cast što pomažete nama obicnim smrtnicima, a drugo imam pitanje vezano za3 problema sa Mondeom:
Prvi problem: Kada auto upalim i radi u leru, i pocnem stiskati kvacilo (stisnem nekih 3,4 cm) i u tom položaju mi se cuje u radu motora nekakvo 'cagrljanje, kuckanje' kao da nešto zakaca pa grebe od nešto, a kad stisnem kvacilo do kraja onda se ne cuje ništa, znaci samo kad malo stisnem kavcilo, cudno je što se nekada cuje a nekada ne, dešavalo mi je se i da cujem slicno lupkanje i kad je u leru a ne stisnem kvacilo. U vožnji se ne cuje ništa. Ovdje još mogu nadovezati da od kada sam ga kupio (prije par mjeseci) kada ubacim u prvu brzinu i puštam kvacilo auto krece lagano i u tom momentu motor cvakece ono cuje se cekicasti zvuk, to je samo na 1000 obrtaja, kada auto krene normalno onda se ne cuje taj zvuk motora.
Drugi problem: Prije mjesec dana sam osjetio bijelo plavkasti dim pri paljenju auta (kad duže stoji ugašen) i otidem do majstora koji mi zamjeni 4 grijaca (jer je jedan samo bio ispravan grijac a 3 nisu radila) i nakon toga nisam primijetio dim više, i sada zadnjih dana sam primijetio kada upalim auto opet bijeli dim (nije plavkast kao prvi put), dim bude 10tak secundi i onda je ok nema ga više, znaci samo pri paljenju
Treci problem: Mehanicar mi kaže da je normalno da mondeo izbacuje crni dim kad dodaš naglo gas, kao ne stigne se upaliti turbina i zbog toga izbaci, medutim ja nemogu vjerovati da je to normala, jer upalim auto i dodam gas od 1500 do 2000 obrtaja on izbaci crni dim, u vožnji takode ako malo jaci gas dodam na retrovizoru vidim crni dim
Molim Vas za Vaše mišljenje o ova tri problema???
ODGOVOR:U vezi spojke ( kvacila ) možete cuti dva razlicita zvuka i ni jedan od njih nije povezan s motorom. Prvi zvuk koj cujete nastaje izmedu potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. Zvuk se pojavljuje radi povecanog otpora u samom potisnom ležaju i jacim pritiskom na pedalu spojke zvuk nestaje jer je moment okretanja veci od unutrašnjeg otpora u potisnom ležaju. Zamjenom ležaja riješio bi se navedeni problem. Kada je mjenjac u neutralnom položaju a motor radi na minimumu ( leru ) tada povremeno možete cuti samo okretanje snopa zupcanika i osovina u mjenjacu.
Prilikom kretanja je potrebno povecati broj okretaja motora jer u protivnom dolazi do vibracija i neravnomjernog rada motora radi opterecenja.
Bijelo plavi dim se cesto pojavljuje kada nije došlo do paljenja goriva u svim cilindrima a cesti uzrok su grijaci . Bijeli dim koji sada vidite samo dok je motor hladan je normalna pojava kada je vani hladno. Taj dim je vodena para kao produkt izgaranja dizel goriva. Ista postaje nevidljiva kada se ispušni sustav malo zagrije.
Crni dim na ispuhu u manjim klicinama bi bio normalan za stariju generaciju dizel motora. Vaš motor je kompjutorski upravljan i u svakom momentu racunalo dobiva na desetke podataka od pojedinih senzora, davaca, mjeraca. Svi dobiveni podaci se obraduju i na osnovu toga racunalo tocno mjeri kolicinu zraka koja je ušla u motor . Prema izracunatoj kolicini zraka vrlo precizno se dozira i potrebna kolicina goriva. Kada sustav za upravljanje motorom radi ispravno i kada je mehanicko stanje motora zadovoljavajuce tada nema crnog dima.
Pojava crnog dima je znak da dolazi do nepotpunog izgaranja i ukazuje na izvjesnu anomaliju ( grešku/greške ). Uzroci pojave crnog dima su mnogobrojni a u cilju otkrivanja te pojave potrebno ja napraviti dijagnostiku mehanickog sustava motora, hidraulicnog sustava motora, sustav za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

KIA SPORTAGE - CRNI DIM

Datum objave: 05.01.2010 22:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani,znam da imate upita preko glave, pa evo i mene s jednim…
Moja KIA Sportage TD iz 1997. odjednom ne sagorjeva dobro, ne ukljucuje turbinu na dodavanje gasa, nego ispušta crni dim…
Kada dodam gas da ubrzam i kada bi trebala ukljucit se turbina, nešto pocne škljocat: taka-taka-taka…. I ne ukljucuje.
Možete li mi reci nacelno, o cemu se vjerojatno radi. Ne bih rekao da je bosch pumpa, jer sam nedavno bio kod bošiste i on misli da je pumpa ok.
ODGOVOR:Iz Vašeg opisa nije teško zakljuciti da je izgaranje goriva nepotpuno, to znaci da goriva ima dovoljno a zraka u cilindrima nedovoljno. Najprije pregledajte filter zraka a nakon toga detaljno ispitajte sve tlacne cijevi turbine koje moraju biti ispravne ( ne smiju propuštati niti biti oštecene ). Ukoliko je s navedenim sve u redu onda je situacija malo složenija. Daljnje ispitivanje bi trebalo obuhvatiti : tlak turbine, intercooler, regulaciju turbine, dize, prohodnost usisnih kanala na glavi motora, fazu motora, mehanicko stanje motora. Nadam se da cete se snaci uz navedene informacije.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNI SUSTAV

Datum objave: 27.03.2011 12:55:40
Slika
PITANJE:

Planiram mijenjati kociona crijeva od pumpe do klješta. Pa me zanima dali bakarna crijeva mogu mijenjati sa opletenim teflonskim kocionim crijevima fi 3 mm. Ako da dali sam dobio nešto na kvliteti kocenja sa takvim crijevima.

ODGOVOR:

Zamjenom kocnih metalnih cijevi sa fleksibilnim cijevima ne postiže se nikakvo poboljšanje nego samo trošak. Malo poboljšanje dobiva se ako gumene fleksibilne cijevi zamijenite s teflonskim. Teflonske cijevi u tom slucaju moraju biti odgovarajuce armirane ( izvana opletene ) jer je hidraulicni tlak u kocnom sustavu veci od 50 bara.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - CVILI REMEN

Datum objave: 05.01.2010 18:11:00
Slika
PITANJE: imam ford focusa 1.6 74kW benzin, prešao 130 tkm, 2000. g. na 120 tkm bio sam u ovlaštenom servisu na zamijeni zupcastog remena i mikro remena, no sad u ovo vrijeme kiša i vlage stalo mi se cuje mikro remen, ali ne da cvili kao da proklizuje nego kao na starim autima kad se cuju ventili kao miš da pomalo cvili na prekide i tako stalno, a po suhom i po ljeti nema tog zvuka, a to mi je bilo isto i sa starim remenom. neki su mi rekli da se to cuje zato što mikro remen ide ledima preko pojedinih remenica. molio bih vaše mišljenje i zanima me dali je to normalno i može li imati posljedica?
ODGOVOR:Ako je kanalni remen novi, ako su klizaci i natezac remena ispravni, ako je remen ispravno zategnut tada nema bojazni da ce se nešto loše dogoditi. Zvuk koji ste opisali može nastati kada je hladno vrijeme i kada je hladan kanalni remen. Nakon nekog vremena kada se zagrije motor , remen i ležajevi klizaca zvuk mora prestati . Ako je i nakon zagrijavanja zvuk prisutan i dalje tada postoji uzrok . U tom slucaju treba provjeriti zašto se to dogada i otkloniti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - TROŠI DUPLO VIŠE

Datum objave: 03.01.2010 23:36:00
Slika
PITANJE: Živim u bosni i vozim alfu 156 2.0 selespeed. Imam ugradjen Landirenco omegas plin u autu. Auto mi duplo vise trosi nego obicno, lambda sonda, i protokomjer su zamjenjeni, svjecice i kablovi novi, a eko test pokazuje 9,10 i vise. Na dijagnostici nepokazuje niti jednu gresku. Znaci benzin uzasno zalijeva motor, i plin mi nemoze raditi. Molim Vas da mi kazete savjet sta da radim.
ODGOVOR:Dijagnostika koju ste napravili nije napravljena strucno niti detaljno inace bi se otkrile sve greške i kvarovi. Ovom prilikom vam mogu jedino opisati kako da obavite dijagnostiku motora a to bi trebao znati i servis u vašemu kraju. Najprije treba obaviti kompletan pregled mehanickog stanja motora jer neki mehanicki nedostaci mogu utjecati takoder na loš rad motora. Ako je mehanicko stanje zadovoljavajuce može se poceti sa testiranjem i ispitivanjem elektronskog sustava ubrizgavanja. Kod ovoga ispitivanja provjeravaju se svi dijelovi i sklopovi ( vrijeme ubrizgavanja, tlak goriva, injektori pojedini senzori motora, aktuatori, davaci impulsa ). Na kraju po potrebi ispituje se i sustav paljenja (svjecice, kablovi, bobine, instalacija ). Nakon ovako obavljene dijagnostike sigurno se može znati što je neispravno i kolika je cijena popravka. Mi svakodnevno riješavamo ovakve probleme.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KILOMETAR SAT

Datum objave: 27.03.2011 12:57:39
Slika
PITANJE:

Zanima me na kom principu radi kilometar sat????
Znam da ima sajlu i zanam da je prikacen negde za motor ali mi nije jasno kako sve to racuna...

ODGOVOR:

Može raditi na mehanickom i elektronskom principu. Vas vjerojatno zanima mehanicki sustav . U kilometar satu postoji dvostruki magnetski zamašnjak izmedu kojih je zracni razmak. Jedan zamašnjak direktno je povezan s kazaljkom brzinomjera i brojacem kilometara a drugi zamašnjak je direktno povezan s pogonskim užetom ( sajlom ). Okretanjem pogonskog zamašnjaka nastaje medusobno dijelovanje ova dva zamašnjaka ( magnetsko polje ). Kod malih brzina magnetsko polje je manjeg inteziteta pa je i okretanje pogonskog zamašnjaka kazaljke adekvatno tome . Povecanjem okretanja pogonskog zamašnjaka linearno se povecava i otklon kazaljke brzinomjera. Ovo je samo jedan od nacina kako funkcionira kilomerasko brojilo i brzinomjer.

na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - BACA ULJE NA ÜBERLAUF

Datum objave: 03.01.2010 19:26:00
Slika
PITANJE: Molim pomoc;
Radi se o fiat Unu 1991 god, 1116 ccm, 43 kw, karburator.
Naime, auto strašno baca ulje na iberlauf. Ugradio sam "oil catch can", rucni rad i u 4 kilometra u kantici se sakupilo 2 dl ulja, cistoga. Znam da razlog mogu biti potrošene karike, ali ipak je to previše za auto koji odlicno pali i dobro vuce. Zanima me slijedece; Zašto taj motor ima cijev ibera iz glave u blok, a onda sa tog istog mjesta ide cijev na karburator?Ako pare izlaze iz glave motora (tu puše kad skinem cijev), zašto ne idu direktno u karburator (usis)?
ODGOVOR:Na svakom motoru cijev oduška od ulja je spojena tako da uljne pare dolaze iz podrucja višeg tlaka u podrucje nižeg tlaka. Na vašem motoru cijev oduška treba biti spojena tako da uljne pare iz kucišta motora i kartera dolaze na filter zraka ili na usisnu granu jer je to podrucje pod djelovanjem podtlaka. Na taj nacin se uljne pare usisavaju u motor i u motoru izgaraju zajedno s gorivom smjesom. Uz to postoji još i dodatno usisavanje uljnih para kroz cijev malog promjera. Ova cijev usisane uljne pare sprovodi direktno u usisnu granu ( ispod zaklopke za snagu karburatora ). Ovo tehnicko rješenje je bilo uobicajeno u vrijeme kada su sva vozila imala karburator. Svrha ovakvog rješenja je da djelomicno rastereti karburator od prevelike kolicine uljnih para jer uljne pare mogu poremetiti rad karburatora, narocito na minimalnim brojevima okretaja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE COUPE - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 02.01.2010 19:23:00
Slika
PITANJE: potovani!prije svega nemogu nahvaliti vasu stranicu!doslovno se moze preko vas rastavit i sastavit auto!
imam par pitanja!1.vozim renault megane coup 1.6 1996 god.primjetio sam jedan problem.ujutro kada krecem na poso prvih par kocenja prvo blokiraju zadnji kotaci sta se nakon nekog vremena vrati u normalu sve dok auto ne odstoji neko vrijeme??2.primjetio sam da auto vise trosi.napunio sam rezervar do vrha proso 100km i ponovno natocio 13.5 litara.to mi se cini malo previse za normalnu voznju.bio je na dijagnostici i sve je ok.3.golf 3 1.8 93 god jako tesko pali a kada upali ne prima gas i nemirno radi.papucica gasa ide gore dolje.stisnem puni gas on se gusi i nakon vremena prim??kako da uklonim probleme!!unaprijed vam hvala!!
ODGOVOR:Pregledajte prednja kocna kliješta, regulator tlaka kocenja i zadnje kocne papuce. Povecana potrošnja može nastati i kada neka od kocnice lagano blokira tijekom vožnje, radi neodgovarajucih guma, radi trenutnog stanja motora i regulacije motora ( sustav ubrizgavnja, sustav paljenja ). Na GOLFU III, izmjerite tlak goriva, ispitajte injektore, ispitajte ECT senzor, MAP senzor, potenciometra leptirastog ventila.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C CLASS - NIRIS IZGORENOG ULJA

Datum objave: 29.12.2009 22:42:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mercedesa C klase model W202, motor 2500 m3, turbodiesel. Motor izvrsno radi,no u zadnje vrijeme pojavili su se bili problemi sa turbopunjacem.Motor je gubio ulje na turbopunjacu.Nisam pristajao na nikakve reparacije,nego sam dao ugraditi novu Garetovu turbinu.Motor sada jednako dobro radi,no u leru se pojavljuje jako neugodan miris izgorenoga ulja?Nisam primjetio da gubi na razini ulja u motoru,niti da pusta crni dim...dakle ne sumnjam na potrosenost karika,brtvu glave,gumice ventila...stovise motor je cist i uredan.Iznimka sto se u grani od Intercooler-a pronalaze tragovi ulja?Takoder ponekada oko AGR ventila pronadem koju kapljicu,ali doslovno minimalno? Sto bi jos moglo biti razlog mirisu izgorenog ulja?
ODGOVOR:Ulje u tlacnu cijev turbine, intercooler i usisnu granu može doci na dva nacina i to preko sustava za odušak ulja iz motora i preko kompresorske strane turbine. Nakon ugradnje nove turbine uvijek treba ocistiti sve, cijevi, intercooler, usisnu granu. Takoder treba zamijeniti motorno ulje, filter ulja, filter zraka ( po potrebi ), ispitati dovod i odvod ulja u turbinu.
Moguca je i ova pojava, da se izvjesna kolicina ulja kumulirala u ispušnom sustavu. Sada je potrebno da prode odredeno vrijeme (vožnje ) kako bi to ulje otišlo iz ispušnog sustava. U pojedinim slucajevima to ulje ne može otici iz ispušnog sustava i tada je rješenje ugradnja novog ispušnog sustava a to su najcešce ispušni prigušivaci.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI - OTEŽANO PALI

Datum objave: 29.12.2009 22:36:00
Slika
PITANJE: poštovani javljm vam se u nadi da ce te mi pomoci svojim strucnim mišljenjem imam audi a4 19 tdi 1995god vec3 godine od pocetka mi zimi lošije pali ulje ne trosi bio je na diagnostici nisu nasli nista u zadnje vrijeme prilikom voznje na nekih 2500 okretaja auto zatrzne na djelic sekunde i nastavi normalno ici to se desaje samo ponekad dalje primijetio sam u zadnjih mjeseci da slabije vuce nego prije i zadnji problem ove zime mi je prilikom prvog paljenja dakle kad auto radi u leru nakon nekih 5 min rada sam se ugasi i nakon toga vergla 10tak sekundi dok ne upali zna se dok je hladan imam osjecaj kao da gas ne prima ali kad postigne radnu temperaturu auto radi uredno
ODGOVOR:Ima mnogo razloga radi kojih dizel motor otežano pali i radi kojih nastaju prekidi u radu motora te smanjena snaga motora. Potpuno tocan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila. Ovom prilikom cu navesti najcešce uzroke radi kojih se to može dogadati a to su : loše mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, suženje usisnih kanala ), zrak u sustavu goriva, filteri, kontrolni modul grijaca, ECT senzor, dobavna pumpa, regulator kolicine goriva, dize, EGR ventil, visokotalcna pumpa, konektori i ožicenje, ECU centrala. Evidentno je da dijagnostika motora nije obavljena detaljno niti profesionalno.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPICA ZA PRANJE STAKLA

Datum objave: 27.12.2009 15:12:00
Slika
PITANJE: poštovani! slucajno sam otvorio vašu stranicu i ostao zapanjen.svaka cast na strucnosti,i nesebicnoj volji da svoje znanje bez naknade
podijelite sa potrebitima u ovoj recesiji.
posjedujem citroen xsaru 2003 g. ne radi mi pumpa za pranje
stakla,pa vas molim da mi opširno objasnite kako da riješim taj
problem.
-gdje se nalazi?
-kako da je ispitam bez skidanja(molim da mi detaljno opišete
postupak ispitivanja)
-kako da je najlakše skinem?
ODGOVOR:Opširno vam mogu opisati i objasniti sve u vezi pumpice za pranje stakla ako dodete kod mene u servis i to cu napraviti za Vas besplatno. Ovom prilikom mogu samo ukratko navesti da se navedena elektro pumpica nalazi direktno na posudi u kojoj se nalazi tekucina za pranje stakla. Posuda se obicno nalazi ispod desnog ili lijevog blatobrana. Tocan položaj cete lako otkriti kada pronadete mjesto i uljevni cep za dopunu tekucine a to je uvijek u prostoru motora s lijeve ili desne strane. Kada dodete do pumpice, provjerite da li je ista ispravna, po potrebi ocistite cijevne vodove, mlaznice i samu posudu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - LOŠE NAPRAVLJEN POSAO

Datum objave: 27.12.2009 14:43:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc i savjet u vezi motora opel kadetta 1.6i. Problemi su mi poceli kad se poceo stvarati fini filc na cepu motora, majstor konstatira da je brtva glave motora neispravna i da motor miješa rashladnu tekucinu i ulje. Krecem u popravak. Mijenja se brtva glave motora, pregledava se glava motora- sreduje se, mijenja se hidropodizac ventila 1 kom. ostali su ok,(vode racuna o starosti motora i velicini ulaganja), gumice ventila, brtva ventila dekla se mijenja, termostat, ulje, uljni filter, antifriz, semering razvodnika, zracni filter. Nakon završenih radova motor nikako ne radi. cuju se ili cuje se podizac ventila, motor radi neujednaceno, trese se, pali se lampica žuta motor kontroled. Pitanje glasi: "Ima li propusta u popravku i zbog cega bi motor tako radio ako je sve sredeno glava motora i ostalo?" Molim Vas za savjet što dalje napraviti u ovom mom slucaju???Napominjem da motor prije popravka radio ok, osim navedenog filca na cepu motora.
Sada u leru se trese i gasi se.
ODGOVOR:Radovi na glavi motora su složen i radikalan zahvat na motoru. Svi mehanicarski radovi i svi radovi strojne obrade moraju biti obavljeni vrlo strucno i bez improvizacija i štednje na dijelovima. Baz direktnog uvida na vozilu ne mogu znati kako su obavljeni radovi na motoru. Ovoga casa jedino mogu reci da je potrebno ponovo provjeriti mehanicki sustav motora i to : fazu, kut predpaljenja, kompresiju, zabrtvljenost usisnog kolektora. Ako je s ovime sve u redu potrebno je ispitati sustav ubrizgavanja i sustav paljenja. Pitajte vaš servis da li su to u stanju napraviti. Ako ste blizu možete i navratiti.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-220 CDI - ZAGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 27.12.2009 14:22:00
Slika
PITANJE: Poštovani, gospodine Meicu mene zanima da li za hladnog jutra treba ostaviti automobil da 1-2 min. radi u leru inace imam mercedes benz c 220cdi (1998.g.), to najvie mislim radi hladnog motora a i zbog turbine, i moete li mi preporuciti koje da od ova dva ulja koristim za svoj automobil, trenutno sada u njemu je mobil 1 synt s 5w-40, a mislim pri sljedecoj izmjeni usuti mobile 1 turbo diesel 0w-40.... kako sam citao po forumima synt s motorno ulje je za vece brzine.... Pa ako mi možete preporuciti koje od ova dva ulja da sljedeci put sipam ipak ste vi iskusniji po tom pitanju.......unaprijed zahvaljujem,
ODGOVOR:Za svaku preporuku je da motor odradi nekoliko minuta na mjestu dok se ne zagrije djelomicno ulje u motoru, ulje u mjenjacu, glava motora. Nakon toga je i vožnja puno bolja. Odgovarajuce ulje za motor je 5W-30 ili 5W-40 sinteticko. Nema potrebe da stavljate neko drugo.Važnije je da ulje u motoru mijenjate na vrijeme i to barem jednom godišnje ili svakih 15.000 km.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA XEDOS-6 - ZIMA U KABINI

Datum objave: 27.12.2009 14:12:00
Slika
PITANJE: pozdrav!imam problem sa mazdom xedos6 2.0 V6. U zadnja dva tjedna se teško zagrije kabina. Vozilo u leru ne daje dovoljnu toplinu na ispuhu(puše mlako) a u vožnji se toplina povecava sa vecim brojem okretaja iako niti onda ne grije kao što bi trebalo.
Jednostavno se kabina ne može zagrijati na neku ozbiljniju temperaturu. Kod prebacivanja toplo/hladno protok zraka se poveca kad je na hladnom a smanji kad se vrati na toplo(nisam siguran dali je to normalno pa sam svejedno spomenuo). Rashladne tekucine u sustavu ima i promijenjen je antifriz. Oba crijeva na ulazu tople vode u kabinu(grijac-mali hladnjak) su vruca, od plina crijevo je mlako. Vozilo se ne pregrijava, radi ispravno.Receno mi je da je zapunjen necistocom grijac kabine pa me zanima dali Vi isto to smatrate riješenjem problema i dali se isplati stavljati sredstva za cišcenje rashladnog sustava bez vadenja grijaca? Realno gledano, grijac se može isprati vodom i na vozilu... crijeva se odvoje i spoji se crijevo sa vodom te se pusti jaci mlaz da ispere sadržaj.
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba utvrditi ispravnost termostata, temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije biti niža od 80°. Ako je to tako tada treba ispitati protok kroz radijator grijaca ( mali hladnjak ). Na ovom mjestu dolazi do manjeg ili veceg zacepljenja jer rashladna tekucina prolazi kroz uske cijevi radijatora. Slijedeci uzrok može biti pumpa za vodu koja radi prisilnu cirkulaciju rashladne tekucine kroz sustav. Moguci uzrok je i ventil grijaca te cijevi rashladnog sustava na kojim može postojati prigušenje i smanjeni protok. Ispitajte navedeno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - SMRZNUTI KONDENZAT

Datum objave: 26.12.2009 19:02:00
Slika
PITANJE: Lijepo bih vas molio za vaše strucno mišljenje.Golf 4 motor. 1.4 16V
Na teparaturi od ( -11 stupnjeva) vanjskoj upalio sam vozilo, te krenuo na put i sve je bilo u redu do predenih 8 kilometara lagane vožnje pošto je bio snijeg na prometnici, najednom u vožnji upali mise lampica pokazivac motornog ulja odmah sam se za nekih pesto metara zaustavio te ugasio vozilo, pogledavši u motor vidio sam daje sav zaliven od ulja sa zadnje strane do ispuha i bocno kod remenja ulje je prskalo i povrh motora, te curilo niz karter nešto je otišlo ispod filtera zraka, što ja nemogu otkriti.
ODGOVOR:Prema vašem opisu zakljucujem da je došlo do smrzavanja kondenzata u cijevima ili separatoru za odušak ulja iz motora. Provjerite sustav oduška i detaljno ga ocistite. Ako ste u blizini mi Vam možemo to brzo riješiti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - KONDENZAT U SUSTAVU ZA ODUŠAK ULJNIH PARA

Datum objave: 26.12.2009 18:56:00
Slika
PITANJE: Vozim seat cordobu 1,4 1998g.
Desilo mi se da je motor izbacio ulje to je bilo uzrokovano smrzavanjem crijeva oduška koje ide od separatora uljnih para sve do kucišta filtera zraka.Interesira me to je li moguci uzrok smrzavanja crijeva i stvaranja kondenzacije u crijevu jer mi motor ne troši vodu odnosno nema gubitka vode iz ekspanzione posude .
ODGOVOR:Kondenzat se stvara u motoru kada se vozilo koristi na kratkim relacijama, motor se tada ne zagrije a kondenzat se ne pretvori u vodenu paru. Kondenzat u vidu sitnih kapljica se skuplja sustavu za odušak uljnih para i pri niskim temperaturama se zaledi i zacepi sustav za odušak. Kod Vašeg motora bi trebalo na redovnom servisu obaviti kontrolu i eventualno cišcenje sustava za odušak motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ISPITIVANJE KVACILA (SPOJKE)

Datum objave: 26.12.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Petre molim Vas, ako imate vremena, da mi odgovorite o eventualnom kvaru na mom vozilu peugeot 307 1.4 16 v benzinac star 4 godine, 80 000 km.Vozilo povremene, samo u gradskoj vožni, kod kretanja na semaforu, cuka-podrhtava, kao kad pocetnik vozi, pa ne može krenuti vec se vozilo trese, uz dodatno pritiskanje kvacila i malo više dodavana gasa vozilo normalno krece, napominjem, da nemam puno gradske vožnje, obzirom da živim na selu i da se to dogada povremeno i bez ikakvih pravila ponavljanja.U peugeot servisu u Koprivnici gdje je vozilo redovito servisirano i gdje mi je u okviru garancije zamjenjen dihtung glave na 40 000 km, dihtung ispušne grane, nakon kraceg gledanja u shemu vozila na racunalu i osluškivanja motora zakljucili su da bih trebao zamjeniti komplet kvacila cca 3000 kn. Nacin utvrdivanja kvara i njihovo ponašanje cinilo mi se neozbiljnim pa Vas ovim putem molim za odgovor ili da mi zakažete termi za servis u Vašoj radioni na koji bih rado došao.
ODGOVOR:Ako se radi o spojci ( kvacilo ) ispitivanje možete obaviti i sami prema mojim uputama i to na slijedeci nacin. Upalite motor, stavite mjenjac u prvu brzinu, pritisnite pedalu gasa tako da motor radi na 1.100 do 1.200 o/min, lagano puštajte pedalu spojke dok vozilo ne krene. Ako pri ovakvom kretanju nije bilo nikakvog trzaja spojka bi mogla biti u redu. Ako je trzaja bilo a vi cete to prepoznati tada zamjenite set spojke. U moj servis možete doci bilo kada dovoljno je samo nazvati telefonom i reci da ste krenuli.Detaljan pregled spojke sa i bez opterecenja , pregled vozila i sve što vas bude zanimalo, za Vas ce biti besplatno.
na vrh Povratak na vrh