Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO - PALJENJE FENOM??

Datum objave: 18.01.2010 10:58:00
Slika
PITANJE: Poštovani,obracam Vam se sa velikom molbom jer više ne znam što da radim.Imam Fiat Punto 1.4 , god.proizvodnje 2003, redovno servisiran, 50.000 km.Problem se poceo javljati prije mjesec dana medutim sada je stanje alarmantno.Auto povremeno ne pali tj. ne rade nikakve "lampice". Iz razno-raznih pokušaja paljenja auta isprobala sam i razne savjete i ispalo je da jedan od njih ima efekta
tj.zagrijem kljuc (doslovce za fenom za kosu) i onda u vecini slucajeva upali.Bila sam u servisu i rekli su da treba promijeniti cijeli kompjuter što prilicno košta.Molim Vas za pomoc.
ODGOVOR:Nije profesionalno da se bez detaljnog ispitivanja izjavi da je upravljacki kompjutor neispravan. Na Vašem vozilu treba detaljno ispitati elektricnu instalaciju, sustav paljenja i sustav elektronskog ubrizgavanja . Nakon toga sigurno ce se znati uzrok i otkriti ce se svi nedostaci radi kojih postoje problemi koje ste naveli. Ovom prilikom na bih navodio moguce nedostatke i kvarove jer od toga ne bi imali koristi a opis bi bio jako opširan. Ako se ne snadete javite se pa cemo se potruditi oko Vašeg vozila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO HGT - VIŠE TROŠI

Datum objave: 18.01.2010 10:53:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Fiata Punta HGT 1.8 16V , stavljen mu je sportski KN filter, sportski mjenjac SP1,sportski set kvacila,dupla lamela . trenutna potrosnja mi je 11,5 litara na 100 km gradske vožnje. bord kompiuter mi pokazuje da je potrosnja 8,9 ali auto vise trosi. po vasem misljenu u cemu je problem?
ODGOVOR:Bord kompjutor racuna potrošnju goriva prema parametrima koji su postojali prije preinaka Na motoru i vozilu. Mnogi od tih podataka su se promijenili ( brzina usisanog zraka u usisnom kolektoru, prijenosni omjer diferencijala, promjer kotaca, ostalo ). Sve promjene i preinake koje su napravljene uzrok su povecane potrošnje goriva.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI 1,6 CRDI - KAKO GA VOZITI?

Datum objave: 17.01.2010 20:39:00
Slika
PITANJE: Sam naslov govori o vozilu koje sam kupio Hyundai 1.6 CRDi 116 kS.
Ono što me interesira kako pravilno voziti doticno vozilo s napomenutim motorom. Dali je prilikom paljenja dovoljno 30-tak sekundi pricekati, odnosno prije gašena 1 minutu zbog hladenja turbine???
Po Vašem mišljnju dali je nužno u vozilo visoke tehnologije tociti gorivo zvucnih imena ili je dovoljno gorivo koje je dostupno sa prefiksom euro?
Na što bi trebalo pripaziti kod korištenja automatske kime u pogledu tehnika vezane uz agregat?
ODGOVOR:Kod prvog jutarnjeg paljenja dobo je da motor odradi jednu minutu. Nakon normalne vožnje nije potrebno hladiti turbinu tako da motor radi još neko vrijeme. To je preporucljivo raditi kada motor radi na višim brojevima okretaja i nakon dužeg puta tada rad na mjestu od nekoliko minuta pomaže da se ohladi turbina. Ovaj motor ima veliki moment izmedu 2200 do 2800 o/min i u tom režimu je dobro voziti. Po potrebi na otvorenoj cesti možete držati 3000 do 3500 o/min. Visokotlacna pumpa je osjetljiva na loše gorivo i zato je bolje da koristite eurodizel n.s. ( niskosumporni ). Kod automatske klime birate samo željenu temperaturu a klima je ukopcana stalno. Najvažnije je da istu servisirate redovito svake dvije godine a po potrebi i ranije.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9-D - ZAMJENA MOTORA

Datum objave: 17.01.2010 20:32:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Polo1,9 D koji ima loš motor. Takoder posjedujem Polo 1.7 SDI koji je karamboliran ali sa dobrim motorom.
Koje su mogucnosti zamijene motora obzirom na razliku i tko bi to mogao napraviti ?
ODGOVOR:. Motor koji je sada u vozilu je dizel motor sa predkomorama i s mehanickom regulacijom bez ikakve elektronike. Motor 1,7 SDI je potpuno dtugaciji motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar i s elektronskom regulacijom. Ovaj motor ne može funkcionirati bez upravljackog racunala ECU, bez elektronske pedale gasa bez mjeraca protoka zraka, bez mnogih senzora na motoru , bez elektronske visokotlacne pumpe. Uz navedeno ima još puno detalja koji nisu isti. Bolje rješenje je da postojeci motor uredite jer je kvalitetniji od motora SDI. Ako vas bude zanimalo , Vaš motor možemo pregledati i napraviti troškovnik materijala i potrebnih radova.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - ISPITIVANJE MODULA PALJENJA

Datum objave: 17.01.2010 19:53:00
Slika
PITANJE: Zahvaljujem se na Vašem odgovoru na postavljeno pitanje oko reparacije glave motora na motoru opel kadetta, ali bi Vas molio za još par odgovora u vezi razvodnika paljenja. Pitanja glase: "Da li se može pouzdano ispitati ispravnost modula paljenja te na koji naicn? Da li modul može uzrokovati probleme u leru, kod nižih okretaja motora ili kod mjenjanja prijenosa te uzrokovati gašenje motora ili nepravilan rad koji na kraju rezultira paljenjem chek engine lampice?Razvodnik je delco remi sa crnom razvodnom kapom. I na kraju zadnje pitanje; "Kolika je cijena razvodnika komplet? a kolika modula paljenja?
Iskreno pohvaljujem Vaš trud i razumjevanje svakodnevnih problema limenih ljubimaca malih ljudi koji zbog financijske situacije su najcešce prisljeni tražiti rješenja problema na svakojake nacine.
ODGOVOR:Modul paljenja se može ispitati dvokanalnim osciloskopom. Dok motor radi istovremeno se može vidjeti rad niskog napona i rad visokog napona. Prema dijagramskom prikazu vidi se sve što je bitno i to primarni dijagram niskog napona, visokonaponski dijagram, napon i energija iskre na svjecicama. Takoder se vidi i ispravnost visokonaponskih kablova. Nepravilan rad sustava paljenja ili izostanak iskre na svjecici u nekom trenutku može biti uzrok paljenja lampice check engine. Cijene dijelova možete saznati u svakoj boljoj trgovini autodijelova ili u ovlaštenom skladištu Opel. Potrebno je navesti samo broj šasije.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZAMJENA RADIJATORA GRIJACA

Datum objave: 17.01.2010 19:41:00
Slika
PITANJE: Moje pitanje se odnosi na zamjenu hladnjaka za grijenje na mom motornom vozilu marke VW-Golf, A-2, kako to da uradim sam, jer zaista nemam novca da platim servis. Pod pretopstavkom da moram vaditi instrument tablu, a koju je vjerojatno komplicirano izvaditi molim Vas da mi ukažete na što da posebnu pažnju obratim prilikom vadenja iste.
ODGOVOR:Namjeravate raditi posao kojega ne bi htijeli raditi mnogi profesionalci. Za zamjenu radijatora grijaca ( mali hladnjak ) potrebno je demontirati sve šro vidite ispred sebe i suvozaca. To znaci kotac upravljaca, instrument plocu, sve komanda grijana, ventilacijske rešetke, elektricnu instalaciju ( djelomicno ). Kada se to sve skupa demontira tada je slobodan pristup sklopu grijaca a u samom središtu toga sklopa je radijator grijaca. Spretna strucna osoba za taj posao demontaže i montaže treba i više od jednog dana. Prilikom demontaže postoje mnoga skrivena mjesta na kojima se nalaze pojedini vijci i spojnice koje fiksiraju samu konzolu i kucište grijaca. Nepažljivom ili nestrucnom demontažom nastaju oštecenja na pojedinim mjestima a pucaju i neki plasticni dijelovi. Kada bih pisao detaljne upute o demontaži i montaži tada bih to bila skripta od 20 stranica teksta i nekoliko desetaka slika . Proizvodac vašega vozila ne daje takve upute niti ovlaštenim servisima jer su komplicirane nego organizira dodatne seminare gdje se direktno u praksi obucavaju djelatnici servisa. Ako se ipak odlicite da to radite pažljivo gledajte detalje, donosite logicne zakljucke, i nemojte ništa raditi na silu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICCASO - UPUTA MEHANICARU

Datum objave: 13.01.2010 21:43:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi Citroena xsara picasso 1.6 2000godina, ovako auto nije htio palit te su promijenjene cetkice u alnaseru,alnaser radi ,ali auto upoce ne pali.Kontakt ima ali dok okrenem kljuc do kraja ništa se ne dogada,na dijagnostiku je izbacio grešku :nema komunikacije s upravljacim uredajem motora.Pomagajte.
ODGOVOR:Prema ocitanoj greški koju ste naveli uzrok može biti imobilajzer ( sustav za blokadu paljenja ) . Sustav se sastoji od transpondera u kljucu, elektromagnetske antene oko kontakt brave, instalacije od kontakt brave do imobilajzera , imobilajzera, instalacije od imobilajzera do ECU centrale. Sve nevedeno može biti uzrok.
Ostalo što po potrebi treba ispitati je slijedece : inercioni ventil goriva, sustav paljenja , tlak goriva, injektore, senzor radilice, senzor bregaste .
na vrh Povratak na vrh

KADETT GSI - SAM URE?IVAO MOTOR

Datum objave: 13.01.2010 18:06:00
Slika
PITANJE: vlasnik sam kadetta gsi-a na kojemu sam uredivao motor samostalmo(polugeneralka).inace sam mehanicar po struci.kada sam sastavio motor i odvozio 1000km i zamijenio ulje od3000 do 3200 okretaja cuje se zvuk lupkanja slicno kao kod hidropodizaca .naime hidropodizaci su novi i nisu zamjenski ,ventili su sredeni vodilice i sicevi ,nove karike ,leteci i glavni lezajevi .zamolio bih vas da mi pomognete savjetom i dali je to moguce zbog ulja (castrol txt softec 5w-40)
ODGOVOR:Najprije morate biti sigurni da li navedeni zvuk nastaje radi hidropodizaca što je malo vjerojatno ili su to detonacije u motoru. Detonacije u motoru mogu nastati radi loše podešenog predpaljenja radi neodgovarajucih svjecica, radi lošeg goriva, radi prevelikog skidanja materijala na glavi motora prilikom strojne obrade ( visina glave motora niža od dozvoljenog ).
na vrh Povratak na vrh

FORD CURIER - ZUPCASTI REMEN SE POMICE

Datum objave: 13.01.2010 17:55:00
Slika
PITANJE: ford courier 1.8 d 1999 g
zamolio bi vas savijet ako ste ikad imali problem s tim tipom motora 1.8 d 1999 godiste.radi se u zupastom remenu.naime zupasti remen se mjenjao pred pola godine,i nedavno je puknuo i savili su se ventili.glava motora je obradena,mjenjana je pumpa vode oba natezaca zupcasti remen i remenica bragaste osovine.sve je montirano novo gore i problem je taj da zupcasti remen nosi prema unutra(prema glavi motora).probali smo opet mjenjat nove natezce da nije problem u njima,pokusali smo i uži remen stavit i opet radi isto,zatim smo montirali polovne remenice pumpe ulja i koljenastog vratila(radilice) i problem se nije rijesio uvjek ga ponese do zastitnog lima.
posto je automobil iz italije dali je mogce da je nekad davno mjenjana glava motora te da nije stavljena od druge vrste motora starijeg godista ili tako nesto?
ODGOVOR:Kada zupcasti ima tendenciju da se pomice prema glavi motora ili obrnuto jedini uzrok je paralelnost osovina odnosno remenica koje pokrece. Najcešci primjeri u praksi su : istrošenost natezaca, klizaca, pumpe za vodu te istrošenost kliznog ležaja pomocne osovine motora. U ovom slucaju postoji mogucnost i neodgovarajuce glave motora ili loše obradene glave motora, što je malo vjerojatno.Na automobilskim motorima mogu se naci mnoge improvizacije i nestrucna rješenja tako da je sve moguce.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - NAMJEŠTANJE FAZE MOTORA

Datum objave: 13.01.2010 17:52:00
Slika
PITANJE: Naime...gledamo na vasim stranicama odgovore no ne snalazimo se:) Imamo ford escort 1.8 d i namjestamo mu paljenje..znaci radilica i bosc pumpa. Nemamo slika kako gdje sta ide? Da li nam mozete pomoc?? Objasniti nam sto trebamo? Nikako se ne snalazimo ni s remenicama..ni gdje sta treba ici.
ODGOVOR:Za namjestiti fazu motora ( paljenje ) potrebno je imati tri odgovarajuca alata. Na prednjoj strani bloka motora s lijeve strane ( gledajuci u pravcu vožnje ) nalazi se metalni šasterokutni cep koji se demontira i na mjesto cepa se montira ( u isti navoj ) specijalni alat ( osovinica ). Kada je navedeni alat fiksiran okrece se radilica sve dok se ne nasloni na ugradeni alat. To je tada tocan položaj radilice. Kada je to tako tada se može staviti u fazu bregasta osovina i visokotlacna pumpa. Na remenici bregaste osovine postoji tocno odgovarajuci provrt ( rupa 8 mm ), u navedeni provrt stavi se osovinica na nacin da ista najprije prode kroz remenicu bregaste i nakon toga nalegne u tocno odgovarajuci provrt ( slijepa rupa ) na glavi motora. Ovo je sada tocan položaj bregaste osovine. Na potpuno isti nacin blokira se remenica visoko tlacne pumpe. Motor je tocno u fazi kada su sve tri blokade na svojim mjestima.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 - SKIDANJE ISPUŠNE GRANE

Datum objave: 13.01.2010 17:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! Dali mi mozete dati tocan opis skidanja ispušne grane na bmw 320i 98god e46?? Otisle su mi vrlo vjerovatno brtve koje moram zamijenit pa me zanima opis skidanje istih??
ODGOVOR:Odspojite slijedece: spoj izmedu katalizatora i prednjeg dijela ispušnog sustava, spoj izmedu ispušnog kolektora i prednjeg dijela auspuha. Ako se demontira ispušni kolektor potrebno je demontirati termicku zaštitu na kolektoru, nakon toga mogu se skinuti i svih osam vijaka na ispušnom kolektoru. Nakon ovoga može se demontirati ispušni kolektor i moguc je pristup brtvilu ispušnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MJENJAČ

Datum objave: 27.03.2011 12:51:28
Slika
PITANJE:

Postovani,
1. Koji su dijelovi mjenjaca?
2. Ugradnja mjenjaca?
3. Ciscenje dijelova mjenjaca?
Pitanja su postavljena u skoli kod mog sina.
Unapred zahvalna, mama

ODGOVOR:

Dijelovi mjenjaca : kucište mjenjaca, osovine , ležajevi, zupcanici, zupcani parovi, klizaci, spojke, vilice, sinhroni, opruge, mehanizam za biranje brzina, glavna osovina snopa zupcanika, piramidalni zupcanik, spojnicka osovina, gornji cep, donji cep, ventil za odušak ulja  magnetski filter, brtvila.
Opis za ugradnju mjenjaca za pojedino vozilo saznati ce u servisu u kojemu je obavljana praksa ( prakticni dio nastave ).
Prvo pranje mjenjaca se obavlja nakon demontaže mjenjaca. Drugo pranje mjenjaca se obavlja nakon kompletnog rastavljanja mjenjaca.
 

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - DISKOVI OKSIDIRAJU PREKO NOCI

Datum objave: 13.01.2010 17:16:00
Slika
PITANJE: Imam ford focus 1.6 16v kupljen 2008.god.,sada je star godinu i pol.
Problem: Auto normalno ugasim i stegnem rucnu kocnicu,ali kada nakon više sati stajanja otpustim rucnu i želim krenuti zacuje se jace pucanje kod stražnjih diskova ,kao da su se plocice slijepile sa diskovima. Kada auto ugasim a ne stegnem rucnu,ne dolazi do toga,ali se neko vrijeme prilikom kocenja poprilicno cuje struganje zbog korozije. To se dogada samo sa stražnjim diskovima,kod prednjih je sve u najboljem redu. Inace nedavno su mi u servisu zamijenili plocice jer su sadržavale previše bakra što je uzrokovalo neravnomjerno trošenje diskova i udubljenja,stavili su originalne "motorcraft" plocice. O cemu se radi i šta da ucinim?
ODGOVOR:U zimskim uvjetima je normalna pojava da diskovi oksidiraju preko noci. Nakon krace vožnje neugodni zvuk nestaje. U ekstremnim slucajevima može se disk plocica zaljepiti za disk i tada možete cuti zvuk koji ste naveli. Ako nema nekih nedostataka na vodilicama kocnih kliješta ili na sajlama rucne kocnice, ne može se ništa specijalno napraviti osim da ne koristite rucnu kocnicu preko noci.
(napomena: naš odgovor Vama nam se vratio, imate neku grešku)
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MJENJAC NE HVATA

Datum objave: 12.01.2010 22:45:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 1.9 dci 2001 god.Mjenjac jednostavno ne hvata brzine tj. bez obzira na mijenjanje brzina ( pri cemu se sam mjenjac ne ponaša ništa neobicno tj. osjecaj pri mijenjanju brzina na mjenjacu je potpuno identican onom kada je u ispravnom stanju) ostaje u leru.Kvacilo takoder odvaja i radi kao da mu nije ništa ( ne osjetim nikakve promjene pri pritisku i odvajanju).Takoder nisam prethodno primjetio nikakve promjene kao što su cudni zvuci,trenje i sl.Doduše na nekih 2 mjeseca prije ovog kvara u 2-3 navrata imao sam poteškoce sa ubcivanjem u rikverc( ubacim nakon 2-3 pokušaja).
Na servisu su mi rekli da znaju šta je u pitanju te da je to neki osigurac ili sajla te mi predložili da auto ostavim u servisu.Nakon 10-ak sati na moj upit da li su otklonili kvar poceli su da nabrajaju:Osigurac smo popravili ali je otišla i potisna ploca i lamela , plivajuci zamajac nije stradao ali preporucuju da i njega promjenim tj. da kupim kompletan set kvacila...Molim za Vaše mišljenje o mogucem kvaru jer se bojim da me u servisu vuku za nos i žele mi štošta prodati,da ne kažem uvaliti.
Bio bih veoma zahvalan ukoliko biste mi odgovorili
ODGOVOR:Tocno je da uzrok može biti spojka ( kuplung ). Set spojke se sastoji od lamele potisne ploce i potisnog ležaja , dakle sve skupa je to jedna cjelina. U nekim slucajevima dogodi se da nastane oštecenje i na zamašnjaku i tada se treba i to zamijeniti. Razlog tome nisu izmišljeni troškovi nego namjera da se navedeni popravak obavi kvalitetno. Ako ne vjerujete vašem servisu obavite pregled navedenih dijelova a od servisa zatražite da vam taj pregled omoguce. Tom prilikom pitajte da vam pokažu zamašnjak i da vam navedu razlog radi kojega treba zamašnjak zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - I NAKON DVA MAJSTORA AUTO JE LOŠ

Datum objave: 12.01.2010 22:27:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! U moru onih koji se prave samo da znaju što rade, iskreno se nadam da cete mi pomoci sa svojim savjetom...pravim strucnim savjetom kojeg je danas ocito i teže dobiti. Vozim Punto 2000. g. i prije mjesec dana sam morala mijenjati neke stvari na motoru. Uzela sam nove karike, klipove i klipnjace, simering, leteci ležaj, BPV i BGM, a glavu je majstor samo brusio, nije ju nosio na ispitivanje. Nešto je stvaralo pritisak u motoru i izbacivalo antifriz, a ventilator se palio nakon minute rada motora i dim je izlazio ispod haube od silnog pritiska. Zato je drugi majstor skinio termostat i trebam ga promijeniti. Ne bi bio to problem da mi se nije nakon svega upalila lampica kontrole motora koja se ne gasi nikako, a najvecu brzinu koju sma mogla postici bila je 60km/h. da dodam još, auto strašno trza. E sada, je li stvar u tom termostatu ili je moguce i nešto drugo?
Nadam se da cete mi pomoci savjetom jer ocito sam u situaciji da ja trebam doci mehanicaru i reci u cemu je problem.
ODGOVOR:Pregrijavanje motora koje se dogadalo ne mora nužno biti povezano s cinjenicom da motor nema snage i da svijetli lampica motora. Nakon dijagnostike motora mogao bih tocno reci koji su uzroci i što sve treba napraviti da bi motor opet normalno radio. Ovom prilikom cu navesti više mogucih faktora. Najprije treba ispitati mehanicko stanje motora ( kompresija, podešenost ventila, faza motora, propuštanje usisnog kolektora ). Ako je sve što sam naveo u redu ispituje se sustav elektronskog ubrizgavanja ( filter goriva, tlak goriva, injektori, potenciometar gasa, Map senzor, senzor temperature motora, IAT senzor, elektricni konektori ). Nakon što se odradi i ovaj dio posla ostaje još sustav paljenja ( energija iskre na svjecicama, visokonaponski kablovi, bobine, ECU centrala ). Nakon ovako detaljnog ispitivanja rezultat ne može izostati. Termostat mora biti ispravan a to znaci da isti održava radnu temperaturu motora na 90°C .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,3 KARBURATOR - GASI SE

Datum objave: 12.01.2010 22:14:00
Slika
PITANJE: Prije svega da vas pozdravim.Ja imam problem na golfu koji mi niko dosad nije uspio rijesiti.Golf je inace dvojka 1.3.Svaki put kad je kisa ovaj problem mi se desava:kad vozim uz najmanju uzbrdicu pa makar da je ona i 1%,vozim normalno recimo 70 kmh u cetvrtom stupnju prenosa i u momentu kada pustim gas i stisnem kvacilo osjetim da mi padnu obrtaji i ugasi mi se auto,ja ga upalim odmah i bez problema nastavim dalje,ali svaki put kada ucinim ovo isto on se ugasi.Po ravnici i niz brdo ovo se ne desava.Mijenjao sam kablove,razvodnu kapu,svijece,zracni i filter od goriva,pa sam cak i karburator drugi stavljao da oprobam ali uvijek isto.Molim vas da mi pomognete sa savjetom ako ikako mozete.
Drugi problem je posto mi je majstor prije par dana mijenjao vakum na karburatoru,kad je motor hladan auto upalim 7-8 puta ali ono radi 2-3 sekunde i ugasi se dok napokon sedmi ili osmi put upali kako treba,a to mi se nije desavalo prije mijenjanja vakuma.
Usput da pitam kolika bi trebala neka realna potrosnja biti u golfa 2 1.3 posto kod mene trosi preko 9 litara.
ODGOVOR:Motor se može gasiti radi tri osnovna razloga i to radi mehanickog stanja motora , radi karburatora, radi sustava paljenja. Loše mehanicko stanje kao što je loša kompresija, velika kolicina uljnih para na odušku, falš zrak na usisnoj grani, loše podešeni ventili mogu biti faktor koji remeti rad motora. Dotrajali karburator, proširene dize, istrošenost na pojedinim dijelovima karburatora mogu biti takoder uzrok gašenja motora. Sustav paljenja odnosno dijelovi sustava takoder mogu biti uzrok. Kod toga mislim na izostanak iskre na svjecicama, na nedovoljno jaku iskru, na visokonaponski dio kao što su kablovi, razvodna kapa, elektronika paljenja, Hall-ov davac, elektricna instalacija.
Potrošnja goriva na otvorenoj cesti je oko 7,5 litara kod neke umjerene brzine.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PODEŠAVANJE KUTA PREDPALJENJA STROBOSKOP LAMPOM

Datum objave: 27.03.2011 13:34:10
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi objasnite kako pomocu stroboskopa mogu odrediti kut paljenja automobila. Posto imam stroboskop, a nikada ga nisam upotrebljavao sada zelim da naucim kako se koristi, i ujedno da podesim kut palenja na cetvorocilindricnom automobilu. Sada me interesira dal' se povezuje crvena na +, crna na -, zelena na kabal 1. svjecice, dal' auto treba biti upaljen prilikom podesavanja, gdje treba biti usmjereno stroboskopsko socivo, kakvo treba biti zeljeno ocitavanje na stroboskopu (tj. koja vrijednost)...

ODGOVOR:

Na stroboskop lampi postoje tri osnovna elektricna voda. Plus vod se spoji na bilo koji plus a minus vod se spoji na bilo koji minus. Najbolje je spojiti na akumulator. Ako se navedeni vodovi krivo spoje ništa se nece dogoditi osim što stroboskop nece raditi. U tom slucaju samo se zamijene mjesta navedenih vodova. Treci elektricni vod je puno deblji i ima na sebi odgovarajuci prihvat ( štipaljka ) koji se spaja na kabel prve svjecice motora. Kada se obavi navedeno spajanje motor se može upaliti. Kada motor radi pocinje bljeskati i stroboskop lampa. Neke lampe imaju komandni okidac koji treba pritisnuti da bi se aktivirala bljeskalica stroboskopa. Kada stroboskop radi bljeskalica se usmjeri na remenicu radilice. Na remenici radilice postoji oznaka ili oznake a isto tako postoje odgovarajuce oznake na bloku motora prema kojim se oznaka na remenici treba poklapati. Okretanjem razvodnika paljenja oznaka na remenici radilice pomice se u plus ili minus ( ranije ili kasnije paljenje ). Ovo objašnjenje je samo opcenito jer svaki motor ima drugacije oznake, drugacije vrijednosti kuta predpaljenja, drugaciji nacin podešavanja. Zato je za svaki motor priozvodac tocno naveo sve relevantne podatke kako, koliko i na koji nacin se podešava kut predpaljenja.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - MAP SENZOR ?

Datum objave: 12.01.2010 16:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam peugeota 307, benzin, 1.6, 16v, 110ks, 2003.g., 80000km. Auto u radu trza, na minimumu nestabilno radi, samo sto se ne ugasi. Spajanjem na racunalo u servisu smo dobili dvije pogreske (1.poremecaj senzora za tlak u ulaznim cijevima, kratki spoj na masu, 2. termootpornik za ulazni zrak, prekid u krugu). Posto su u servisu dosta škrti na rijecima, zanima me kako se zove taj senzor ( da li regulator senzora podtlaka, MAP?). Nalazi se u visini posude za ulje za kocnice. Odspajanjem konektora (cetverožilni kabel) s tog senzora, auto mi sad radi normalno i stabilno vec 7 dana. Zanima me koje su dugorocne posljedice za takvu voznju, znaci bez to dijela. I koliko je otprilike cijena za izmjenu istog?
ODGOVOR:Svi senzori i davaci na motoru šalju potrebne informacije upravljackom racunalu ECU . Racunalo sve dobivene podatke obraduje i upravlja radom motora na nacin da motor ima potrebnu snagu , minimalnu potrošnju goriva i ekološki prihvatljive ispušne plinove. Ako u nekom momentu izostane potrebna informacija s nekog senzora racunalo tada upravlja na nacin da umjesto tocnog podatka uzima neku kompromisnu velicinu. Naravno da tada motor ne ardi na ispravn nacin . Navedeni senzor može biti map senzor. Za vas ako vlasnika vozila je najjeftinije da otklonite navedeni kvar, svako odgadanje može biti skuplje.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,2 - SKIDANJE OBLOGE VRATA

Datum objave: 24.03.2011 19:40:28
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi clia 1.2, 2001god spustio sam staklo i ostalo je = dolje i nemoze se dici a motoric radi.Kako skinuti tapecirung s vrata da bi se vidjelo o cemu se radi?
ODGOVOR:Sa skrivenih mjesta na oblozi vrata treba demontirati nekoliko vijaka koji se nalaze s donje strane, skida se i ukrsana maska i rozeta s unutrašnje kvake, na rukohvatu isod pepeljare ili odgovarajuceg poklopca takoder se nalaze vijci koje treba demontirati. Nakon ovoga obloga vrata se podigne prema gore kako bi se oslobodile nevidljive kopce koje drže oblogu. Nakon ovoga može se vidjet i podizac stakla. Nestrucnim rukovanjem može se napraviti oštecenje na oblozi vrata i na drugim dijelovima koji se demontiraju.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ADITIV ZA KATALIZATOR ?

Datum objave: 10.01.2010 21:33:00
Slika
PITANJE: Peugeot 307 1.6 HDI 80kw EURO 4 fali aditiva za katalizator. Moze li to uzrokovati ikakav kvar i zasto taj aditiv sluzi???, auto mi je preslo 134tkm.
ODGOVOR:Navedeni aditiv služi za dodatno izgaranje krutih cestica u FAP filteru. Uz dopunu navedene specijalne tekucine treba obaviti i reprogramiranje sustava FAP filtera. U vecini slucajeva mijenja se i FAP filter. Kada se sve to napravi po propisu to traje slijedecih 100.000 km. Ako ne obavite navedene radnje upravljacko racunalo ce osjetno smanjiti snagu motora.
na vrh Povratak na vrh