Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES A KLASSA - VODA U ULJU

Datum objave: 07.12.2009 13:19:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes A klasu 160 elegance, 2000.godina, kupio je prije par dana - kod izmjene ulja rekli mi da ima vode u ulju (kod 120.000 zadnji put promijenjeno sada ima 131.000) - inace, prijašnja vlasnica je "malo" vozila auto (kratke relacije) i procitao sam da se moze stvoriti kondenzacija zbog takvog nacina vožnje - ulje je bilo crno, malo "majoneze" (bijela smjesa) - na šipki od ulja nije bilo te smjese nego na cepu i u grlu.No, sada kada smo promijenili sve novo ulje nema više "majoneze" i ulje ima lijepu boju.Receno mi da sada u servisu da vozim više kilometara da vidim da li ce se pojaviti opet - nisam htio da se motor vadi i provjerava nego bi volio ipak da vidim da nije stvar u kondenzaciji.Auto ide odlicno,motor tih, vuce super, nema pregrijavanja i slicno - prezadovoljan sam nego me samo malo brine ta voda - da nije ta kondenzacija ili brtva. Vaša iskustva, savjeti ? Kako ispitati stvar i slicno..
ODGOVOR:U gradskoj vožnji na kratkim relacijama motor ne postigne radnu temperaturu i tada se u motoru može stvarati kondenzat koji se skuplja u karteru i na gornjem dijelu unutrašnjosti motora. Dobar znak je da nakon izmjene ulja više ne vidite karakteristicnu emulziju. Isto tako ne možete znati kakvo stanje je u samom motoru. U ovom slucaju možete djelovati na dva nacina . Prvi nacin je da u kratkom vremenskom intervalu ( npr. svalih 500 km ) nekoliko puta zamjenite ulje jer bi na taj nacin obavili ispiranje unutrašnjosti motora. Drugi nacin je da se obavi demontaža kartera, demontaža poklopca ventila, ocisti unutrašnji dio motora, provjeri stanje ležajeva radilice. Ovaj drugi nacin je bolji jer daje uvid u eventualno istrošenje ležajeva radilice ( što ne mora biti ) i mogucnost da se odstrane sve necistoce koje su se kumulirale u motoru. Nadam se da cete u vlastitom interesu donijeti za Vas najbolju odluku.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LUPANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 07.12.2009 13:14:00
Slika
PITANJE: Imam citoren xsaru 1.4i 98'g.Prije mjesec dana mi je ugradena nova lamela,korpa i potisni.Nakon toga u meduvremenu se poceo cuti zvuk lupkanja najvjerojatnije iz mjenjeca.Ja ne znam dali se taj zvuk cuo prije izmjene lamele,jer nisam išao za time,ali eto baš sam ga cuo nakon izmjene.Zvuk nestaje prilikom pritiska kvacila,niti se u vožnji isti taj zvuk cuje,znaci samo kad je u leru.Ulje u mjenjacu je ponovno promjenjeno,ali i opet je ostao taj zvuk.Sa uljem nije ništa izašlo,znaci cisto ulje je bilo,jedino na cepu je bila mala crna naslaga-ne znam da li to ima kakvu ulogu?Da nije koji ležaj otišao,neki kažu možda ležaj getribe,ili ležaj na glavnoj osovini?
Imam još i mali ''problem''.Ponekad,kod prebacivanja brzine u 2.
stupanj,kad puštam kvacilo i pocnem pritskati gas kao da ne mogu ispravno pogoditi,ili dodam previše gasa ili malo ''cupne'' ponekad.A zna se i dogadat kad lijepo pogodi da kad otpustim kvacilo do kraja isto tako malo ''cupne''.Taj problemcic je bio i prije izmjene lamele.U ostale brzine normalno ide.
Hvala Vam na vašem vremenu i trudu .Oprostite za poduže objašnjenje,krace nisam mogao.
ODGOVOR:Zvuk lupanja iz mjenjaca ne mora znaciti ništa dramaticno ali može ukazivati na, istrošenost osovina mjenjaca, istrošenost kliznih ležajeva, istrošenost zupcanih parova, istrošenost kuglicnih ležajeva. Dobar je znak da u ulju nije bilo nikakvih metalnih dijelova i cestica. Za sada vozite tako i pratite navedeni zvuk. Drugi problem koji ste naveli s otežanim šaltanjem obicno se dogada izvan mjenjaca a najcešci uzrok su komande za biranje brzina i skolop za biranje brzina. Radi istrošenosti nastaje greška u tocnom položaju biraca brzina u samom mjenjacu. Precizniji odgovo mogu dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - HIDRAULIKA VOLANA

Datum objave: 07.12.2009 13:06:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Skodu Fabiu 1.4 MPI 2001., prvi vlasnik. Unazad 2 godine prilikom dolaska hladnijih dana pocinje moj problem.
Kada padne temperatura pocinje neravnomjerno raditi elektricna pumpa od hidraulike volana. To se manifestira tako da mi sva svjetla trepere na autu kao da palim auto, odnosno pumpa povuce tako puno struje.Intenzitet je neravnomjeran, nakada do 3 puta u sekundi, a nekada svakih nekoliko sekundi. Bio sam u servisu gdje su mi zamijenili indikator zakreta volana, ali se to nakon 1 ili 2 dana ponovo pojavilo tako da mislim da to nije kvar. Zatim su predlagali promjenu elektricne pumpe koja kosta oko 4000 kuna, pa instalacije koja kosta 7000 kuna.Posto nema tih problema preko ljeta, mislim da je uzrok smanjenje temperature okoline. Molim vas da mi odgovorite da li bi uzrok moglo biti ulje u pumpi, jer ono ikada nije mijenjano, a sve stari pa mislim da tako i ulje stari i mijenja karakteristike. Svi koje sam pitao, ukljucijuci i servise, hoce mijenjati pumpu, a kada ih pitam za ulje samo odmahuju glavom.
ODGOVOR:Možete zamijeniti ulje u servo pumpi volana, to je najbrže, najjednostavnije, najjeftinije. Nakon toga cete vidjeti efekt da li je kvar otklonjen ili je prisutan i dalje. Na Vašem vozilu postoje dva osnovna sklopa jedan je servo volan a drugi je pumpa servo volana. Pumpa servo volana je sklop kojega cine hidraulicna pumpa, elektromotor, upravljacko racunalo. Na žalost ne postoje pojedinacni rezervni dijelovi navedenog sklopa nego se isti mijenja kao cjelina. U najvecem broju slucajeva uzrok je baš navedeni sklop.
HVALA NA LIJEPIM RIJECIMA
6.12.2009. 12:07
ZAHVALE VJERNIH CITATELJA:
Dozvolite mi da vam se obratim. Ovako, svaki dan citam vaše strucne odgovore, i nemogu a da vam se ne javim. Vi to radite bez ikakve financijske dobiti, ni koristi..a svejedno citajuci vaše odgovore, stjecem dojam da ste osoba koja nesebicno pomaže i djeli svoje veliko znanje, danas..u ova doba..recesije, to je gotovo nevjerojatno. i meni, dok sam vozio staro auto, i meni ste nesebicno pomagali, iz vaših odgovora se da mnogo nauciti, vi ste odlican profesor, i ktome još, ljubazna ste osoba. Eto, da vam još i zaželim sve dobro za božic i novu godinu, i mnogo uspjeha u vašem radu i životu.....
Poštovani gospodine
citam Vaše odgovore na mnoštvo pitanja
i ucim …
pa Vam želim od srca zahvaliti
na strucnim i neprocjenjivo vrijednim savjetima svima nama…
Vozac sam i rado bih svoj auto servisirao kod Vas
sa apsolutnim povjerenjem
pa cu biti slobodan Vam se jednom izravno obratiti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - DA LI JE DAO SVOJE?

Datum objave: 06.12.2009 11:26:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam citroen jumper 2.8 D 2001 g. ne dimi, super pali, solidno ide ali malo baca ulje i dimi na šiki mjeraca ulja. Zanima me dali je motor dao svoje te koliko bi u ovom stanju mogao još preci kilometara?Dali bi možda neki aditiv pomogo?
ODGOVOR:Pravi odgovor u kavom stanju je motor navedenog vozila može se dati nakom testa motora ( mjerenje kompresije, mjerenje propuštanja cilindara ). Test koji ste Vi napravili ne znaci ništa . Ako motor normalno pali prilikom prvog jutarnjeg paljenja to je jako dobar znak. Vecina aditiva nema znacajnog ucinka kada je motor potrošen. Postoji jedino keramicki tretman motora koji daje neke rezultate a koji se mora naruciti jer ga nema u slobodnoj prodaji.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PROBLEMI SA INSTRUMENTIMA

Datum objave: 06.12.2009 11:14:00
Slika
PITANJE: Evo Vam se javljam s neobicnim problemom. S vremena na vrijeme u vožnji ili u leru prestanu sa radom kazaljke brzinomjera i brojaca okretaja. Ukljucivanjem pokazivaca smjera isti prorade, ali ponekad se dogodi da kada kazaljke ne rade ne rade ni pokazivaci smjera - gašenjem automobila i ponovnim paljenjem sve se vraca u normalu, Radi se o Hondi Civic 1.4 i 66 KW iz 1996 g.
ODGOVOR:Iz svega što ste naveli nije teško zakljuciti da u kriticnom momentu nastane prekid u napajanju na nekim elektricnim vodovima, konektorima , dijelu instrument ploce. Moguci uzroci su kao i uvijek razvodna kutija s relejima i osiguracima, pad napona na pojedinim kontaktima , prekid u nekom od elektricnih vodova, oštecenje same instrument ploce ( puknice hladnog lema ). Najprije provjerite sve kontakte na kutiji osiguraca, ispravnost releja, konektore.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OKTANSKI BROJ GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 12:58:57
Slika
PITANJE:

Prvo da pohvalim vase zalaganje i spremnost da nam pomognete sa informacijama i savjetima. Imam pitanje vezano za auto golf III 1.8 i, 55kw. Na nasim pumpama se pojavio neki novi bezolovni benzin od 98 oktana. Kada sipam taj benzin, trosi mi 1-2 l vise nego bezolovnog od 95 oktana.Ja sam ocekivao da se veci broj oktana povecati “snagu” motora, a samim tim ili smanjiti ili ostaviti potrosnju na istom nivou.
Da li je to normalnom, ili je nesto drugo u pitanju?

ODGOVOR:

Oktanski broj je jedno a ogrijevna moc pojedinog goriva je drugo i nisu medusobno povezani. Ogrijevna moc je velicina koja govori koliko energije se može dobiti od 1 kg goriva a mjerna jedinica je kcal/kg ( kilokalorija po kilogramu ). Oktanski broj je nešto sasvim drugo a to je sposobnost goriva ( benzina ) da ne dode do samozapaljenja u cilindru. Prilikom takta kompresije klipovi u cilindru sabijaju gorivu smjesu ( benzin – zrak ). U fazi sabijanja gorivoj smjesi se smanjuje volumen a povecava tlak i temperatura. U tom procesu ne smije doci do nekontroliranog samozapaljenja nego gorivu smjesu mora zapaliti iskra na svjecici . Da to bude tako svaki benzin ima i oktanski broj koji ako je veci ima vecu otpornost na samozapaljenje. Ako je za vaš motor predviden benzin od 95 oktana tada necete ništa dobiti ako koristite benzin i od 98, 100, 105 oktana osim što cete to skuplje platiti.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - ZUJANJE U MJENJACU

Datum objave: 06.12.2009 10:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Fiestu 2008 godište 1,4, 80 PS, koja je prešla 26 000 km prije mjesec dana primjetio sam zujanje u getribi i škljocanje prilikom otpuštanja kuplunga.
Kada je kuplung stisnut zujanje se uopce na cuje a kad se kuplung pusti opet pocinje zujati, a škljocanje kada se prilikom šaltanja otpušta kuplunk cuje se škljocanje dok se ništa ne osjeti na papucici.
Kako je auto pod garancijom prije tri tjedna sam otišao u ovlašteni servis na što su mi rekli da moraju skinuti getribu i pogledati što je problem, nakon dva dana su me nazvali i rekli da su utvrdili što je problem i da sada cekaju narucene dijelove. Nakon dvadeset dana cekanja javili su mi da je auto gotov i da su zamjenili sve ležaje u getribi.
Nakon što sam napravio nekoliko kilometara primjetio sam da je sve ostalo kao i prije.Molom vas da mi odgovorite u cemu je problem i kako otkloniti nedostatke.
ODGOVOR:Potpuno precizan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila. Zato ce ovaj odgovor biti malo opširniji . Zvuk koji cujete nastaje u mjenjacu i to kada je mjenjac u leru a pedala spojke otpuštena. U tom momentu niti jedan zupcanik nije u zahvatu, svi zupcani parovi su slobodni i isti se slobodno okrecu . Okretanje nastaje preko spojnicke osovine koja je direktno uzubljena u lamelu spojke. Na taj nacin snopovi zupcanika i ležajevi okrecu se slobodno bez ikakva opterecenja i tada se kod dosta vozila cuje karakteristican zvuk okretanja sve dok se ne pritisne papucica spojke. Nakon toga zvuk nestane jer su se svi zupcanici i ležajevi prestali okretati. Navedeni zvuk ima dozvoljenu granicu jacine. Strucna osoba servisa može prepoznati da li je to u granicama normale ili prelazi dozvoljenu granicu. U Vašem slucaju najbolje je da na istom takvom vozilu provjerite razinu navedene buke iz mjenjaca. Ako je zvuk osjetno jaci imate pravo na garancijski popravak ili zamjenu mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OŠTEĆENJE BRTVE GLAVE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 13:00:29
Slika
PITANJE:

Zanimalo bi me kako vidjeti (ispitati) dali je prosla brtva glave. Ulja u ekspanzionoj posudi nema.

ODGOVOR:

Kada je oštecena brtva glave motora mogu postojati tri karakteristicna simptoma ili pojave. Najcešca pojava je probijanje kompresije u rashladni sustav. Takvo stanje je najcešce lako prepoznati jer motor izbacuje rashladnu tekucinu na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka a temperatura motora je visoka ili ekstremno visoka. Kada je brtva glave manje oštecena temperaura motora može biti u granici normale ili malo povišena , u tom slucaju fleksibilne gumene cijevi rashladnog sustava su na dodir vrlo tvrde radi povecanog tlaka u rashladnom sustavu. U tom slucaju moguce je izmjeriti i povecanu kolicinu HC (ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi. Druga pojava kada je oštecena brtva glave na mjestu izmedu dva cilindra je loš rad dva cilindra i osjetno mala snaga motora. Treci slucaj oštecenja brtvila glave jest propuštanja ulja iz motora ili propuštanje rashladne tekucine. Ova pojava je dobro vidljiva jer propuštanje nastaje s vanjske strane motora a trag propuštanja je dobro vidljiv.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - ASR + ESP

Datum objave: 01.12.2009 11:03:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Skoda Fabie 1.4mpi 2002.godiste te mi se u zadnje vrijeme kod duzeg stajanja na mjestu s pritisnutom kocnicom ili pri silazu niz bilo kakav nagib ukljucuje na komandnoj tabli znak od ASR(ESP) (znam da je tada ESP van funkcije) bio sam na ovlastenom servisu i rekli su mi da se radi o senzoru ABS-a medjutim nakon kontrole/zamjene istih imam istu situaciju, auto pri tom promjeni zvuk te me zanima po vasem misljenju sta bi mogao biti problem, te da li vozna s tim moze nauditi i napraviti neki veci problem
ODGOVOR:Moguci uzroci su još elektromagnetski ventili u hidraulicnom agregatu, upravljacka elektronika ( racunalo ) , elektricna instalacija. Vožnja u ovakvom stanju nece izazvati disfunkciju motora, kocnog sustava, upravljackog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - DOPUNA ANTIFRIZA

Datum objave: 01.12.2009 10:55:00
Slika
PITANJE: Vozim ford focus 1.6, 74 kW iz 12/2007 g. i ima oko 26000 priijedenih kilometara. Primjetio sam da mi je razina tekucine za rashladivanje (antifriz) ispod razine koja oznacava min. Malo mi je cudno da se tekucina vec toliko potrošila od zadnjeg servisa (ako su je oni uopce kontrolirali),inace auto je redovno servisiran u 4. mj. 2009 u ovlaštenom servisu i još je pod garancijom ford-a. Da li mogu osobno doliti antifriz ili moram otici u servis.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može tijekom jedne godine neznatno nestati (isparavanje, gubitak na pojedinim spojevima ). Ako se ista gubi više od 0,4 litre godišnje tada treba otkriti na koji nacin se to dogada. Tekucina u rashladnom sustavu se mijenaj svake 2 do tri godine. U ovom slucaju ne morate ici u servis, možete sami dopuniti sustav do oznake maksimum. To radite kada je motor potpuno hladan. Nakon toga pratite da li se nivo mijenja a tu kontrolu opet radite kada je motor potpuno hladan.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - SAM SVOJ MAJSTOR - KRATKI TECAJ !?

Datum objave: 01.12.2009 10:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav.Molim vas da mi malo detaljnije objasnite,kako da podesim usisne i isisne ventile kad natjeram prvi i cetvrti klip u nultu tacku.Radi se o motoru Fiat 1.8ie 8v 91 godina,dvije bregaste,auto je fiat tempra.Prije par mjeseci mi je pukla radilica u motoru,kupio sam motor od fiat tipa takodje 1.8,postavio sam glavu od svog motora na taj motor,jer je kod mene bio ajnspric a taj ne.Palio je bez problema.Medjutim,prije dvije sedmice sam uradio generalku motora,al sam jedva upalio,cim je upalio pukne mi remen i polomi senzor obrtaja na radilici,kupio sam drugi i opet je jedva upalio.Provjerio sam dovod goriva,uredno,struju baca uredno.I cim se zagrije ugasi se i ne moze se upaliti,medjutim,sad nece nikako da upali.Mozda nisam dobro uzubio zubcasti remen i podesio ventile.Znaci,interesuje me koji usisni a koji isisni ventil treba biti otvoren kad se podese prvi i cetvrti klip u nultu tacku?problem je sto su mijenjane remenice od bregastih pa oznake nista ne znace.I sto se tice senzora obrtaja na radilici,jel on samo daje impulse ili ima kakve veze sa strujom?Moze li biti do njega?Znaci sve sam provjerio,dovod goriva uredan,i struju na svjecice baca uredno.Unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Najprije provjerite fazu motora . Oznake za fazu su na pogonskoj remenici radilice koja pokrece zupcasti remen, druge dvije oznake nalaze se na remenicama bregastih osovina. Tocna faza je kada se oznake ne remenici radilice poklapaju u poziciji 12 sati. Kada je to tako tada se i oznake na bregastim osovinama moraju tocno poklapati s otvorima na lednoj strani remenica bregastih osovina. Oznake sigurno postoje smo ih treba pronaci. Najjednostavniji nacin za podešavanje ventila je da svaki brijeg prilikom podešavanja ventila bude okrenut prema gore. To znaci ako podešavate prvi usisni ventil tada brijeg ventila kojega podešavate treba biti nasuprot podizaca ventila. U tom položaju kalibrirana plocica je slobodna i možete izmjeriti zracnost. Zracnost na usisnim ventilima treba biti 0,25 - 0,35 mm, na ispušnim ventilima je to 0,30 - 0,40 mm . Na taj nacin podesite sve ventile.
DODATNO PITANJE:
Znaci moram skinuti remenicu za alternator da bi provjerio na pogonskoj remenici dal se oznake poklapaju?U redu,to cu i uraditi,al je problem sto se tice remenica od bregastih osovina.Oznake imaju na remenicama,al je problem sto su remenice zamijenjene a oznake nisu na istoj poziciji,remenice su identicne al oznake razlicite i prema tome,kad dovedem motor u fazu,kako da znam koji usisni ventil treba biti otvoren i koji isisni ventil treba biti otvoren?Znaci problem je kako nastimati bregaste osovine da budu u fazi sa motorom?Jeste li me skontali?Znaci kako da dovedem bregaste osovine u fazu sa motorom kad oznake na remenicama nisu odgovarajuce?to je problem.Bio sam u dva servisa i za nepovjerovati,nisu mi nista rijesili,a ja sam elektrotehnicar,al se dosta razumijem o autima i znam gotovo sve uraditi,al sam slabo radio motore.Zato sad hocu sam da rijesim ovaj problem,naravno ako mi vi pomognete?Steta sto sam u bosni,daleko sam,pa ne mogu doci do vas.u svakom slucaju hvala.Znaci,interesuje me,kad je motor u fazi,u kojem su polozaju klipovi i ventili?Molim vas pomozite mi...
ODGOVOR:
Kada je remenica radilice u položaju faze, tada su prvi i cetvrti klip u GMT . U tom momentu na paljenju je cetvrti cilindar a to znaci da su usisni i ispušni ventili cetvrtog cilindra zatvoreni a ventili prvog cilindra su tada na vagi ( poluotvoreni ) .
DODATNO PITANJE:
Pozdrav,znaci,precizno sam natjerao priv i cetvrti klip u GMT,podesio da su na 4-tom cilindru usisni i ispusni ventili su u zatvorenom polozaju,a od prvog cilindra su otprilike u poluotvorenom polozaju,dovod goriva dobar,struju baca,kompresija 11 bara,i opet nece da upali,nema sanse.Da li postoji mogucnost da od prevelike kolicine goriva nece da upali?Stvarno ne znam vise sta da radim.
ODGOVOR:
Sada kada znate namjestiti fazu motora i kada je motor u položaju da pali cetvrti cilindar, provjerite dali je i na razvodniku paljenja cetvrti cilindar na paljenju. Po cemu znate da je dovod goriva dobar. To se ne može znati na nacin da vidite gorivo na dovodu kod injektora , za tu spoznaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti 3 bara. Da li je ispravan senzor radilice RPM ?
DODATNO PITANJE:
E i na razvodniku sam podesio finger i poredao kablove,tako da idu cilindri po redu,tj,na razvodniku(4-2-1-3)bas kao i brijegovi na bregastoj kako su rasporedjeni.Sto se tice senzora na radilici,on je nov,kupio sam ga prosle sedmice,i kad je neispravan o prethodni,nema uopste struje,tj.ne baca sa bombine kad se vergla,a sa ovim senzorom je u redu,znaci ima dovod struje na razvodnik i na svim kablovima za svjecice,a sto se tice goriva,kad god pokusam da upalim,a ne moze,cim skinem svjecice,one su skroz mokre od goriva.Eh sad je problem,da li velika kolicina goriva moze smetat pri paljenju pa da ne moze upalit?Bas mi je dolazio i majstor juce i njemu nije jasno zasto nece da upali.Da li moze elektronika imat kakve veze s paljenjem ako ima struja na svjecicama?Ja mislim da ne bi trebalo.A i lampica za ijnspric pumpu mi sad vise radi nego inace,rijetko se ugasi.A sto se tice dovoda goriva,skidao sam crijevo za povrat u rezervoar,skidao sam vakumsku pumpu za povrat goriva i sa nosaca dizni bas ima dobar pritisak goriva dok pumpa u rezervoaru radi.
ODGOVOR:
Prevelika kolicina goriva može biti uzrok jer za rad motora mora biti ispunjen uvjet da je omjer zrak : gorivo = 14,7 : 1 . Taj omjer se dobiva otvorenošcu injektora ili vremenom ubrizgavanja goriva a za to se brinu : ECU centrala, ECT senzor, mjerac mase zraka, senzor položaja leptirastog ventila, MAP senzor za tlak u usisnoj grani, IAT senzor za temperaturu usisanog zraka, RPM senzor, senzor kisika O2 .
DODATNO PITANJE:
Sigurno cete reci da sam dosadan,a bas danas sam zamijenio elektronske dizne,ili injektore,ja mislim da je to isto,i ista situacija,kad izvrnem svjecice,bas puno mokre,previse su mokre,pokusao sam povecati protok goriva na vakumskom regulatoru za povrat u rezervoar a zrak sam malo pojacao,i onda je ko malo dao znak da bi upalio i opet nista,al,hajmo to staviti na stranu,tj.gorivo,kad sam prebacio na plin da upalim na plin direktno,upalio je malo i onda je plin puknuo,tj.pukla mi je od plina plastika zracnog filtera,znaci ipak postoji neki problem sa strujom.Senzor polozaja leptirastog ventila,gdje se on nalazi,jel na koljenu za nozni gas?Gdje se nalazi ECU centrala,ECT senzor,mjerac mase zraka,IAT senzor za temperaturu usisnog zraka,RPM senzor?Evo vam motora,pa mi recite da znam,sliku sam nasao na netu,al je motor identican.Medjutim,danas sam otkrio da ne radi ni vakumski regulator,valjda se tako zove,jer sa njega ide cjevcica na usisnu granu i nastavlja do vakumskog regulatora za povrat goriva,a ni automaski saug mi nije radio.MAP senzor za tlak na usisnoj grani mislim da znam gdje se nalazi,a za ostale senzore nisam siguran.
ODGOVOR:
Impresioniran sam Vašom upornosti i entuzijazmom. Obzirom na cinjenicu da ne znate gdje se što nalazi na motoru i da uz to nemate potrebna servisna pomagala te potrebno znanje nema smisla da Vam dalje dajem tehnicke upute i savjete. Za rješavanje takvih zadataka nije dovoljno amatersko znanje ili završeni kurs iz podrucja laki motori . Za to je potrebno uz osnovno znanje i specijalisticko znanje iz podrucja elektronski sustavi ubrizgavanja, elektronski sustavi paljenja . Ako navedeni problemi prelaze granice Vaših mogucnosti , nemojte radi toga biti tužni jer i velika vecina automehanicara ne bi s uspjehom riješila navedene probleme.
Ako Vam se ukaže prilika i budete u blizini navratite, rado cu s vama popricati o svemu što Vas zanima.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ZAMIJENITI LANAC

Datum objave: 30.11.2009 16:27:00
Slika
PITANJE: Imam vw lupo 99god. 1.0 37kw sa lancem, I problem na njemu neki cudan zvuk, bojim se da nije lanac pa bih vas pitao na kolko se predjenih km mijenja taj lanac, auto je presao 120000km ima servisnu knjigu. Ne mogu da pronadjem na netu, pa vas molim za tu informaciju.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( lanac lancanici ) mijenja se kada to situacija nalaže a to znaci kada isti pocne lupati , kada motor radi toga nema potrebnu snagu. To može biti vec na maloj kilometraži a u nekim slucajevima i na znatno vecoj kilometraži. Ako i kod vašeg vozila postoje navedeni simptomi to je znak za zamjenu.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 - TRI PROBLEMA

Datum objave: 30.11.2009 16:21:00
Slika
PITANJE: Poštovanje! Imam mercedes 190 2.5 Diesel 1991 godina! Pa me muce 3 problemcica pa ako možete da mi pomognete, jer u nas ti je svatko majstor a nitko majstor!
1. PROBLEM
Prilikom vožnje kad pustim gas u zadnjem djelu odnosno trapu osjecam trenje nekakvo, nemam pojma kakvo!
2. PROBLEM
Kad se krecem uzbrdicom i kad je auto malo optereceno, dolazi mi do trzanja, nema konstanti gas, mijenjao sam amortizer gasa na motoru i bilo je ok mjesec mjesec i pol ali opet mi se vratilo, neki mi govore da je do nosaca motora, pa može li biti išta drugo pored toga!?
3. PROBLEM
Nekad mi motor dobije cudan zvuk, mislim stezao sam komore na prvoj i drugoj dizni ali mi se opet vratio takav zvuk, posipao sam vodu po diznama i nijedna ne pušta!
ODGOVOR:Zvuk koji cujete u zadnjem dijelu vozila može nastati na nekom od ležaja kotaca, ležaja kardanskog vratila, radi kontakta zadnjih kocnica s diskovima kocnice. Trzanje koje se dogada na uzbrdici može se pojaviti radi lošeg rada motora a rijede radi nosaca motora. Loš rad motora pod opterecenjem se pojavljuje radi prisutnosti zraka u sustavu goriva, radi loših diza , radi lošeg rada visokotlacne pumpe.Cudan zvuk koji navodite nije tocno definiran i može nastati radi mnogo faktora. Zato taj zvuk trebam cuti direktno na vozilu i zakljuciti da li isti nastaje na motoru, mjenjacu ili transmisiji.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZAMAGLJIVANJE VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 27.11.2009 16:25:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Fiat Punta 98' god zamagli mi staklo na prednjoj sofersajbi kada je kisa ili snijeg , zaci samo na strani ispred vozaca , radijator , tj. grijac nije jer sam ga promijenio ocistio sve vodove toplog-hladnog zraka do sofersajbe i vise neznam sta da probam
ODGOVOR:Zamagljivanje vjetrobranskog stakla može nastati radi više razloga a to su : necist filter kabine ( neka vozila nemaju taj filter ), loša cirkulacija zraka kroz radijator grjaca ( necistoce ), sustav za usmjeravanje zraka grijaca, velika vlažnost unutrašnjosti vozila ( narocito podne obloge ), propuštanje rashladne tekucine u kabinu, propuštanje vode ( kišno ili snježno vrijeme ) u kabinu.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - PROBLEMI NAKON SERVISA

Datum objave: 24.11.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani ,molio bih Vas za pomoc oko jedne stvari, naime nakon promjene kompletnih remenja,natezaca i vod.pumpe na mojoj Alfi
156 "04-2.4 JTD auto dimi i slabije vuce,a ispod haube se osjeti užasan smrad kao iz ispuha,koji ulazi u auto kad upalim klimu,a i van oko auta se osjeti.Odmah nakon servisa pregorio mi je i jedan grijac,da li to sve skupa ima nekakve veze i koji je razlog tome.Išao sam nazad kod majstora,oni se prave englezi.
Molim Vas hitnu pomoc i unaprijed zahvaljujem,a obzirom da je prije servisa auto bio normalan i nije dimio.
ODGOVOR:Ako je motor radio dobro prije zamjene zupcastog remena onda su moguci uzroci netocna faza motora, oštecenje nekog od cijevnih vodova dovoda goriva ( neugodan miris ), oštecenje na sustavu ispušni kolektor, EGR ventil, turbo punjac, nešto trece što treba otkriti direktno na vozilu. Ako niste daleko dodite da vam kažemo tocan uzrok.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES, GRAND CHEROKEE - PITANJA MEHANICARA

Datum objave: 24.11.2009 14:01:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! Ideja sa sajtom vam je odlicna,tek sam ju pronasao i vjerovatno cu ju koristiti jer sam mehanicar!
Imam problem sa svoji mercedesom E-klasa W-210 2,2cdi 85kw.01god.radio sam cip tuning sa Galetom,u toku procesa program Galeto se potpuno izbacio poslije tog vise nemoze ni da vergla! Ni Galeto ni diagnostika Racunarom ne moze vise da uspostavi komunikaciju sa motornom elektronikom!Znam da je memorija izbrisana ali kako da ju ponovo upisem ili flesujem?Radio sam sa ne provjerenim fajlovima pa predpostavljam da je to uzrok.
I jos jedno pitanje takodje za mog Grand Cherokee 5,2 V-8 155kw.96god.
Na njemu je ugradjen je sekvent-plin,prije 9 mjeseci sam ga servisirao(filtere i membrane na isparivacu)od tad sam napravio 6000 hiljada km.nekako je i bilo ok dok je vrijeme toplo ali sada kad ga upalim hladnog i kad se malo zagrije i automatski prebaci na plin obavezno se gasi ili jos gore kad je i vruc pa ga upalim i odmah usaltam u D ili R(automat je)drzim na kocnici ili lagano krecem(u tim momentima pri automatskom prebacivanju na plin) bez gasa OBAVEZNO SE GASI!Takodje na vecim obrtajima od tri ipo do cetiri ipo hiljade(kako
kad) kao da pocne da trokira ne prima gas(nekad na nekoj srednjoj temperaturi motora povuce kao lud)a na leru obavezno gas varira od 400 do 1200 obrtaja.Na benzinu radi i vozi bez najmanje greske! Imam par poznanika koji takodje voze na plin i automatike ali nemaju nikakvih problema,cak nisu ni servisirali po par godina!
ODGOVOR:Svaka improvizacija ili ugradnja neprovjerenog CHIPA u cilju tuninga i poboljšanja performansi motora može imati loš rezultat a posljedice mogu biti vrlo skupe jer može doci do oštecenja dijelova upravljackog racunala motora kao i oštecenja racunala u cjelini. Demontirajte ugradeni CHIP vratite originalni koji je bio gore. Ako i dalje motor ne može upaliti potrebno je zamijeniti upravljacko racunalo ili isto pokušati popraviti u nakom od specijaliziranih servisa za racunala.
GRAND CHEROKEE 5,2 V-8, 155 KW, 1996. Gašenje motora kada radi na plin i nedostatak snage najcešce nastaje radi RPM modula, ECT senzora, plinskih filtera, necistih ili loših plinskih injektora ( nedovoljna kolicina goriva ), cijevnih vodova za dovod goriva, necistog isparivaca, nestabilanog rada ventila za regulaciju kolicine u samom isparivacu, loše podešenog plinskog sustava. Provjerite navedeno, po potrebi napravite servis isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONATA - NAPRAVITI KVALITETAN SERVIS

Datum objave: 24.11.2009 13:47:00
Slika
PITANJE: Nabavio sam rabljenu sonatu 2.0 dohc, 144ks, godište 2006 sa nepunih 40tkm. Auto je vožen na plin, ali prijašnji vlasnik ga je izvadio. Pocetni pokazatelji pri vožnji na benzin su gradska potrošnja od 16.5-17 l/100km i povremeni nemiran rad na "leru". Snaga mi se ne cini previše upitnom, ali teško mi je procijeniti buduci da sam naviknut na 1.9TDi. Eko test je ispravan (doduše, tehnicki je napravio dealer, pa je moguce ... hm....). Nacitao sam se o zacepljenim diznama benzina pri upotrebi plina, pa Vas molim za mišljenje, kao i za opcenito mišljenje/savjet što bih sve trebao poduzeti kao prevenciju, buduci da ne kanim ponovo ugradivati plin. Takoder, planiram kompletan servis, pa me zanima koje ulje upotrijebiti, buduci da ne raspolažem podatcima o dosadašnjem korištenom ulju (servisnu, naravno, nema). Upute predlažu egzotiku tipa 5W20 ili malo manju egzotiku 10W30 (i još neke sa nulom ispred W). Buduci da napravim 12-13 tkm godišnje, takav interval izmjene bi mi odgovarao. Molim Vas za malo podrobnije objašnjenje o odabiru ulja, a kako su mi u ženin accent 1.5 ovlašteni natocili ulje koje se naglašeno "ne preporucuje" u uputama (umjesto 10w40 ili 10w30 stavili su 5W40, pa je trošio 1l/1000km), odlucio sam "puhati na hladno" glede ulja.
ODGOVOR:Normiranje potrošnje goriva uvijek se radi na otvorenoj cesti ali ipak je navedena potrošnja po gradu povecana. Kupili ste rabljeno vozilo , kilometraža se može skinuti , bio je ugraden plin, što je znak da vozilo ima i više kilometara. Radi sveg toga potrebno je napraviti kvalitetan servis vozila koji ce se dugorocno sigurno isplatiti jer ce se preventivno djelovati da se ne dogode nepredvideni kvarovi a isto tako ce se i obaviti svi aktuelni radovi na vozilu. Obzirom na cinjenicu da je vozilo radilo na LPG obvezno treba podesiti ventile, izmjeriti kompresiju, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora, pregledati razvodni mehanizam. Uz ovo takoder treba ispitati rad sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispitati ispravnost sustava paljenja. Direktnim uvidom na vozilu može se doci do spoznaje o trenutmom stanju kocnica, upravljackog mehanizma, ovjesa. Tekucine koje dugo nisu ( ili uopce nisu ) mijenjane treba zamijeniti. Vrsta i gradacija ulja za motor ovisi i o klimatskom podrucju gdje se automobil koristi. Za Vaš automobil i umjerenu klimu kakva je kod nas možete koristiti motorno ulje 5W-30 ili 10W-30. Interval izmjena ulja je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Iz vlastite prakse znam da nakon dobro obavljenog servisa i ispravnog rada navedenih sustava ( ubrizgavanje, paljenje ) postižu se dobri rezultati u pogledu ekonomicnosti i pouzdanosti vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX - GUBI VODU

Datum objave: 23.11.2009 13:38:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen AX, 91', diesel, 1,4, gubi vodu iz rashladnog sistema te zasvijetli lampica za nivo vode u hladnjaku. Na preporuku mehanicara dao sam ugraditi novu glavu motora. Medutim nema rezultata. Mjerili smo pritisak tekucine iznosi ispod 1 bara.. Dali je problem u ispuštanju zraka iz sistema. Cuo sam da neki mehanicari koriste ekspanzionu posudu koju spoje na cep hladnjaka i preko nje pune sistem tekucinom. Naime kada poslije vožnje ugasim motor iz hladnjaka preko cepa iscuri odredena kolicina tekušine. Što se u mom slucaju da napraviti.
ODGOVOR:Dozvoljeni tlak u rashladnom sustavu je 1,3 bara. Kada je tlak znatno veci od toga, rashladna tekucina izlazi kroz cep ekspanzione posude ili hladnjaka i tako nastaje rasterecenje u sustavu hladenja da ne dode do puknuca hladnjaka ili neke od cijevi rashladnog sustava. Prema vašem opisu može biti neispravan cep hladnjaka ( on je ujedno i sigurnosni ventil ) ili se u rashladnom sustavu stvara tlak veci od dozvoljenog . Povecani tlak u rashladnom sustavu se stvara kada kompresija probija u rashladni sustav. Najprije ispitajte ispravnost cepa i dosjeda na hladnjaku na kojemu cep mora dobro brtviti. Ako je to u redu provjerite da li kompresija djeluje na rashladni sustav. U ovom slucaju se podrazumjeva da nema nikakvod curenja iz rashladnog sustava i da je termostat ispravan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II TD, INTERCOOLER - TROŠI ULJE

Datum objave: 23.11.2009 13:32:00
Slika
PITANJE: Decki svaka pohvala na stranici stvarno je korisna!
e sad posjedujem golfa mk2 td sa intercoolerom.prije kupnje auto je stajao 6 mjeseci.Zatim sam promijenio ulje-champion 10w40 i filtre goriva,ulja i zraka.auto mi troši dosta ulja: oko 5l/1000km.Dimi crno kad se stisne a ovak sivkasto.
Pali s prve.Kad se upali cuje se da se turbo zavrtio ali ga u vožnji ne osjecam.Nemam njegov turbo(onaj s vodenim hladenjem)nego obican kakav je na gtd-u bez ic-a Probao sam osovinicu turba i nema lufa ko da je nova.Jel može nešto drugo biti s turbom ili su karike ili nekaj trece?
ODGOVOR:Potrošnja ulja ne bi smjela biti veca od 0,4 l/1000km . Radi toga izmjerite kompresiju i ispitajte na koji nacin motor troši ulje. Može ga trošiti na klipne prstene, vodilice ventila, kroz turbinu. Tako velika kolicina ulja izgara u motoru i stvara veliku kolicinu cade i krutih cestica koje se skupljaju na klipovima, ventilima, usisnim i ispušnim kanalima, turbini, ispušnom sustavu.Na taj nacin nastaje zacepljenje radi kojega motor nema snage i crno dimi. Nakon kontrole mehanickog stanja motora znati cete što treba raditi.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 200-D - NAMJEŠTANJE VISOKOTLACNE PUMPE

Datum objave: 23.11.2009 13:20:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine ja imam jedno pitanje, skinuo sam disel pumpu sa mercedesa 200d 124 –godina proizvodnje 1990, i nikako ne mogu daje namestim da auto upali, jednimi pricaju da treba da pumpu namestim na 15% posle OT drugi kazu da treba pre OT 15% ja vise nisam pametan kako daje namestim ako mozete dami objasnite kako tacno da je namestim i koim redosledom puno vam se zahvaljujem u napred.
ODGOVOR:Postupak namještanja visokotlacne pumpe u tocan položaj faze treba pažljivo napraviti jer u protivnom motor nece dobro raditi ili nece moci upaliti. Ako je sad pumpa na motoru napravite slijedece : lagano okrecite radilicu i postavite je u položaj 15° poslije GMT, izvadite pumpu, fiksirajte pumpu u steznu napravu ( škripac ), izvadite vijak na bocnoj strani pumpe na regulatoru ( glava vijka je za kljuc 17 ili 19 mm ), na provrtu u kojemu je bio vijak treba se pojaviti odgovarajuca oznaka, oznaka je vodoravna crta, istu cete ugledati ako lagano okrecete osovinu pumpe, kada se oznaka pojavi u vidnom polju ( na navedenom provrtu ) potrebno je odgovarajucim alatom blokirati osovinu pumpe u tocno tome položaju ( bez alata osovina ce se odmah pomaknuti ), kada je osovina blokirana pumpa se može ugraditi na motor. Nakon ugradnje pumpe i spajanja svih prikljucaka motor ce normalno upaliti.
na vrh Povratak na vrh