Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C5 - VODA U FILTERU, .....

Datum objave: 14.12.2009 09:05:00
Slika
PITANJE: Vidio sam vašu stranicu i ostao "paf" od odgovora.
Imam, hm, problem/ sa mojim C5.
132 kkm, vlasnik sam 7 mjeseci, napravio 16 kkm, uredno radi, potrošnja 6.6 ali u zadnje vrijeme mi se pojavljuju slijedeci problemi.
1. poruka "water in fuel filter", povremeno - promijenjen je - opet isto - da li je problem u senzoru?
2. u vožnji na kratko ostanem bez svjetla, zablinkaju sve lampice na komandnoj ploci i nakon toga je sve OK
3. prozor vozaca se sam od sebe otvori do pola i nakon nekog vremena ga uspijem zatvoriti.
4. smrdi u autu kada auto duže miruje - da li je filter klime?
Kvarovi pod 2. i 3. su mi se javili ovih dana kad je kišilo kao iz kabla a dan prije toga sam minivashem oprao auto?
Negdje sam procitao (net) da ako padne napon zbog previše potrošaca da se tada elektronika resetira. Akumulator ima vršno opterecenje od 560 A dok bi preporuka bila 760 A ili bar tako kažu - unutrašnji otpor akumulatora mjeren je prije par mjeseci u servisu.
Negdje sam procitao da se to fantomsko otvaranje prozora može riješiti izmjenom nekog otpornika. Da li aumulator može imati veze s ovim kvarovima pod 2 i 3?
ODGOVOR:Natpis da ima vode u filteru goriva može se pojaviti kada je voda u filteru, kada je neispravan senzor, kada postoji pad napona na konektoru spomenutog senzora. Kratkotrajni prekid svijetala se može pojaviti radi prekida napajanja ili nedovoljnog napona . U ovom slucaju treba ispitati napon punjenja , stanje akumulatora, kontakte na glavnoj ploci osiguraca s relejima. Upravljanje podizacima stakla obavlja se preko racunala komforne elektronike a navedena pojava može nastati radi otkopcavanja stezaljke akumulatora, radi nedovoljnog naona , radi samog racunala. Racunalo podizaca se može reprogramirati. Vaše vozilo ima filter kabine i isto se mijenja dva puta godišnje. Ako vozilo ima klima uredaj isti se redovito treba servisirati svake dvije godine . Na servisu je važno uz sve potrebne radove obaviti cišcenje i dezinfekciju ventilacijskih kanala jer se na tim mjestima stvara vrlo opasna bakterija ( legionela ) . Radi toga mogu nastati ozbiljni zdravstveni problemi .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - U ZAVOJU NEMA SNAGE

Datum objave: 14.12.2009 08:48:00
Slika
PITANJE: Postovani .. zanima me dal je vrijeme za mjenjat pupme goriva. naime kod naglog ulazenja u ostri zavoj dolazi do pada snage motora (kao da mu nestaje goriva). pumpa goriva je mjenjana prije 7-8 mjeseci .. negudo je promjenjen i filter goriva... auto hladan ili vruc pali bez problema .. nema nikakvog cudnog zujanja.. znaci sve potpuno normalno osim sto kod naglih ulazaka u ostri zavoj ostaje bez snage (stime da je tank skoro pa na rezervi) .. pregledao sam vag-comom dal ima kakvih gresaka al sve OK .. imate li kakav savjet?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok je položaj pumpe goriva u rezervoaru ili greška samog rezervoara. Ako vaše vozilo ide normalno kada nema zavoja to je znak da u vožnji po zavojima gorivo u rezervoaru pobjegne u stranu i tada pumpa za gorivo povuce zrak. Za ovu situaciju postoje dva rješenja jedno je da se vozite s više goriva u rezervoaru a drugo je da obavite potreban popravak ili doradu da gorivo ne bježi u stranu kada se vozi po zavojima . Dakle pumpa za gorivo nije uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VARIJATOR FAZE

Datum objave: 10.12.2009 11:06:00
Slika
PITANJE: vozim Renault Megana 1.6 16v 2004g, na autu mi se cuje neki neobican zvuk pri paljenju, na servisu su mi rekli da je moguce da je neka varijabilna remenica bregaste osovine, i traze mi 2400kn sa promjenom, zanima me dali je to preskupo i koja uloga je nje, i dali moze osteti motor ukoliko je odmah na promijenim
ODGOVOR:Remenica koju ste naveli ( varijator faze ) ima ulogu da u pojedinim režimima rada motora zakrece usisnu bregastu osovinu kako bi bilo bolje punjenje cilindra sa gorivom smjesom. Ako to ne funkcionira tada motor ima majne snage. Ne znam u kakvom stanju je sada navedeni dio i bez neposrednog uvida na vozilu ne mogu dati tocan odgovor da li je zamjena hitna, da li je zamjena manje hitna , da li je zamjena uopce potrebna. Cijenu navedenog dijela možete saznati u skladištu dijelova Renault a uz to trebate navesti i broj šasije.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - IAT SENZOR

Datum objave: 09.12.2009 22:45:00
Slika
PITANJE: imam jedan problem pa Vas molim ako mi možete pomoci, naime
kupio sam nešto kao chip i to se spaja na IAT senzor.
neki auti imaju dvije žice a neki više, problem je u tome što moja alfa ima više od dvije žice
i moj elektricar nezna na koje dvije da spoji jer nema šemu za moj auto.
dali bi Vi možda znali na koje dvije treba spojiti za moju alfu 155 1.8 8v 1994 godina snage mislim 93 kilovata
ODGOVOR:Najprije morate tocno znati što ste kupili i u koju svrhu taj dio služi. IAT
( Intake air temperature ) senzor je senzor za temperaturu usisanog zraka u usisnom kolektoru. Na pinovima senzora treba biti napon 3,9 V kada se da kontakt i 3,5 V kada motor radi na minimumu. Signal
( informacija ) s navedenog senzora ide na pin 77 glavnog konektora ECU upravljackog racunala. Ako je to stvarno IAT senzor isti ima samo dva pina . Vaš majstor ukoliko želi raditi na vašem vozilu mora znati što želi i da li dio koji ste naveli odgovara za navedenu svrhu.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W210 - BAS SUSTAV

Datum objave: 09.12.2009 22:26:00
Slika
PITANJE: Pozdrav imam problem sa Mercedesom W 210,99god,3,0ccm 130kw. Pali mu se upozorenje BAS sistema cim upali,ABS i ESP rade normalno,diagnostika izbacuje -ECU neispravna- i -ventil BAS-,izmedju ostalog ne razumijem sta i gdje mu je taj BAS ventil?
ODGOVOR:BAS sustav je smo elektronski sustav koji radi zajedno s ABS sustavaom i kocnim sustavom . Jedina uloga mu je prepoznati reakciju vozaca kada postoji potreba za naglim kocenjem. Sustav se sastoji od upravljackog racunala BAS, senzora na pedali kocnice, senzora usporenja, elektricne instalacije. U ovom slucaju potrebno je ispitati pojedine napone i signale na pinovima upravljackog racunala, ispravnost senzora pedale kocnice, ispravnost pojedinih kontakata/konektora na sustavu BAS, na nekima može nastati pad napona što sustav registrira kao grešku.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 09.12.2009 22:14:00
Slika
PITANJE: Vozim Audi A3 iz 2003. godine i od 6.mjeseca kad sam ga pocela voziti imam povremeni problem s brisacima (sada vec sve cešci) te Vas molim za savjet. Prilikom pomicanja rucice za startanje brisaca oni ili ostanu "mrtvi hladni" (uopce ne reagiraju) ili se vrlo teško pomjere za 5-7 cm i stanu sve dok ih rucno ne prodrmam. U trenutku kada uhvate ritam oni rade bez problema na sve tri brzine. Bitno je napomenuti da postoje i situacije kada prilikom startanja krenu najnormalnije, bez ikakvog problema, nema pravila jer jedan dan krenu pa kad za par sati idem opet negdje nece da rade. Potražila sam savjet kod nekoliko elektricara i naravno da kad god bi došla do njih brisaci krenu najnormalnije i svi se cude mom problemu. Kažu da im dodem u trenutku kad brisaci ne žele krenuti ali mi je malo teško to izvesti jer su vrlo nepredvidljivi. Nekako mi se cini da najcešce nece krenuti sami kada su najpotrebniji odnosno kada kiša pada, ali ni to nije pravilo. Dobila sam informaciju da novi motoric košta nekih 800 kuna, ali mi svi govore da to nije klasicno 'ponašanje' da je isti 'otišao'. Da bi se do motorica došlo potrebno je skinuti brisace i cijelu plastiku naprijed, a voljela bi prije nego mi netko pocne 'rovariti' po autu cuti mišljenje strucne osobe koja je možda vidjela ili cula za takav problem pa da se znam postaviti kod rješavanja problema. Danas mi je jedan elektricar rekao da on to ne bi mijenjao jer da brisaci rade super...baš krasno...samo ih svaki drugi dan pokrecem rucno. Molim Vas da mi pomognete ako imate kakvu ideju što bi moglo biti u pitanju, da li je moguce da negdje ude voda pa motoric nema snage pokrenuti brisace?
ODGOVOR:Brisaci na vašem vozilu mogu raditi na nacin kako ste vi to opisali radi više razloga . Najcešci uzrok je veliki otpor u ležajevima i osovinicama poluga brisaca, drugi uzrok je istrošenost na polužnom mehanizmu brisaca, treci uzrok je sklop elektricnih kontakata u motoru brisaca, cetvrti uzrok je programator brisaca, peti uzrok je sam motor brisaca. Sve navedeno treba ispitati , otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar. Nadam se da vam je sada malo jasnije.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DVOMASENI ZAMAŠNJAK

Datum objave: 27.03.2011 13:04:38
Slika
PITANJE:

Molio bih Vas ako bi mi mogli malo više reci o dvomasenom zamašnjaku, kakav je to zamašnjak i u cemu je razlika s obzirom na klasicni, jer sam cuo da je bilo problema s njima na nekim tipovima vozila (ako mi možete reci kojim), da mi kažete razloge zbog kojih se isti kvare, i koji su najcešci simptomi kada oni odu.

ODGOVOR:

Dvomaseni zamašnjak se koristi kada na lameli spojke ne postoje opruge za kompenzaciju, tada se kompenzacija nalazi u samom zamašnjaku izmedu prednjeg dijela zamašnjaka koji je fiksan s radilicom i zadnjeg dijela zamašnjaka koji je u kontaktu s lamelom. Zamašnjak s dvije mase je bolje rješenje jer je inerciona masa zadnjeg dijela zamašnjaka veca nego što je masa lamele spojke. Na taj nacin dobiva se komfor prilikom pocetnog kretanja i naglog ubrzanja, prihvacanje sila okretnog momenta je ugladenije i s manje naprezanja.
Jedini kvar koji nastaje na ovim zamašnjacima je oštecenje kompenzacionog materijala unutar dvije zamašne mase. Kod klasicnih zamašnjaka kvarova prakticki nema jer je zamašnjak iz jednog komada a kompenzacija se nalazi na lameli spojke.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - SERVO VOLAN

Datum objave: 09.12.2009 22:01:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje, a tice se servo volana.
Kada je kiša, ili nakon pranja automobila, servo cvili, te djelomicno se blokira volan, odnosno teže se okrece, i to se dogada samo po kišnom vremenu. Kad je suho, volan zacvili izrazito rijetko i to samo onda kada se namota do kraja.Radi se Opel Calibri, 91god, 110kw. Ljetos je zamijenjeno svo remenje, pa tako i od serva.
ODGOVOR:Ako je pogonski remen pumpe servo volana dobar i ispravno zategnut moguci uzrok je povecani hidraulicki tlak u sustavu servo volana. Povecani tlak može biti uzrok proklizavanja remena za pogon servo pumpe kada je vlažno vrijeme. Kada ste zadnji put zamijenili ulje u servo volanu, da li je cisto , da li je odgovarajuce ?
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - OTEŽANO ŠALTANJE U DRUGU

Datum objave: 09.12.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Postovani,surfajuci na internetu slucajno sam naišao na Vaš web-site i mogu Vam reci da ste fantasticni, a vidim iz komentara drugih posjetilaca Vaše stranice da su korisnici Vaših savjeta izuzetno zadovoljni. Pišem Vam iz Kaknja, BiH i imam par pitanja za Vas. Bit cu Vam zahvalan na odgovorima.
1. Vec 3 (tri) godine posjedujem Golf IV, 1.9 TDI (66 kW), godište 1999. Inace mi je sve prilicno dobro funkcionisalo do prije 2-3 mjeseca kada sam osjetio probleme kod promjene u drugu brzinu. Naime, otežana je izmjena brzine, a s tim da se nikada ne osjeti krcanje mjenjaca. Ovo se obicno javlja kada je auto stajalo, bez obzira da li je toplo ili hladno vrijeme, i traje nekih 20-tak minuta vožnje, nakon cega mjenjac funkcioniše normalno. Jednostavno u tim uslovima moram s posebnom pažnjom i otežano mijenjati u drugu brzinu. Interesuje me da li se radi o "sitnijem" problemu ili je problem teže prirode. To Vas pitam iz razloga toga što ako odem kod ovlaštenog servisa oni ce mi reci da moram mijenjati puno toga, pa možda cak i komplet mjenjac, a da isti i ne pogledaju. A zadnje iskustvo kod njih mi kaže da oni u suštini i ne obracaju pažnju na fizicka lica koja im dodu na servis vozila, jer više ih interesuju državne institucije i pravna lica koja imaju veci broj vozila i preko kojih zarade ogromne svote novca, tako da im mi "obicni ljudi" nismo ni interesantni.
2. Interesuje me da li se filter goriva na istom vozilu mora mijenjati svakih 10.000 km.
3. Takoder me interesuje Ford Fiesta (1.4 TDCI, 2003. godište) koju ima moj brat prešla je 150.000 km. Prvi veliki servis (izmjena zupcastog remena, španera, vodene pumpe itd.) izvršena je po preporuci proizvodaca nakon predenih 120.000 km. Interesuje me nakon koliko predenih km je potrebno uraditi slijedeci veliki servis.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u drugu brzinu može nastati radi razloga koji su izvan mjenjaca ili radi razloga koji su u samom mjenjacu. Ako su razlozi izvan mjenjaca uzrok je komanda za biranje brzina ( istrošenost pojedinih dijelova, loša podešenost ). Potrebna dorada na ovom sustavu nije skupa niti dugotrajna. Ako su razlozi otežanog šaltanja u samom mjenjacu moguci uzroci su sinhron, zupcanik, vilica, klizac . Radi ovoga nije potrebno zamijenit mjenjac nego se isti može normalno poraviti. Popravak je skuplji jer podrazumjeva demontažu mjenjaca, reviziju mjenjaca, popravak mjenjaca. Filter goriva se mijenja svakih 15.000 km ili na svakom godišnjem servisu.
Što vam znaci veliki servis na Fiesti ? Slijedeci servis je na 165.000 km a mijenjaju se svi filteri, ulje u motoru i ostali potrebni radovi koji su potrebni. Ostali radovi mogu biti zamjena pojedinih tekucina ukoliko iste nisu mijenjane zadnjih 60.000 km, servis klima uredaja koji se radi svake dvije godine, kocnice po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8-T - REDOVITO SERVISIRATI

Datum objave: 07.12.2009 13:29:00
Slika
PITANJE: Upravo sam spletom okolnosti ( neželjeno - poslovna kompenzacija by croatia ) postao vlasnikom vw passata 1.8 T iz 1999.g.
Mislim se,vw pa benzinac,prešao 190000 km šta cu s njim.Prodati i gotovo.
Medutim, nakon što sam ga pregledao i odvozio ostao sam puff.Motor cist,ništa se ne cuje sa prednjeg trapa,izvrsno vuce i drži cestu,
ima covjek osjecaj da je sad iz tvornice izašao.Sva elektronika radi normalno,full oprema,jednostavno dobar.Kupljen je kod ovlaštenog prodavaca 1999. u Rijeci i redovito servisiran kod istog do cca 150-160000 km.Nakon toga, zbog finansijskih problema vlasnika auto je servisiran (provjerio sam) u manjoj radionici.Promjena ulja redovita,kocnice,diskovi i gume promjenjene na 180000 km.
Ne znam za vodenu pumpu,znam samo da je od vitalnijih dijelova promijenjen zubcasti remen na 120000 km.Da ne duljim, nikad nisam vozio vw,ali odlucio sam ga zadržati i dovesti u top stanje,moje pitanje glasi :
Obzirom da nemam 100% pouzdanog mehanicara, što mi Vi savjetujete da obratim pažnju,odnosno što bi moglo biti kriticno na ovom motoru.Preci cu 4-5000 km u 12.-om mjesecu, a ne želim ostati negdje na cesti.I koliko bi me to moglo koštati ; npr.zubcasti,pumpa vode i sl.,jedan solidan servis.
ODGOVOR:Ovo vozilo i ovaj motor su vrlo kvalitetni a takvi ce ostati ako budete redovito servisirali vozilo i ako servisi budu kvalitetno obavljeni. Servisni interval je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Ako se pojave greške u sustavu paljenja ili elektronskom sustavu ubrizgavanja iste treba pravovremeno rješavati. Ovo navodim samo kao informaciju a ne kao cinjenicu koja ce se dogoditi. U sustavu zupcastog remena ( razvodni mehanizam ) mijenja se zupcasti remen, natezac i klizac. Pumpa za vodu nije u tom sustavu ali se ista mijenja radi preventive jer se do nje teško dolazi a kada se mjenja zupcasti remen onda je to usputna radnja. Interval izmjene zupcastog remena je 130.000 km ali bi bilo dobro da se na 100.000 km provjeri stanje i po potrebi zamjeni razvodni mehanizam. Važno je znati da se sve ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, ulje u servo volanu, ulje u kocnom sustavu, rashladna tekucina ) mijenjaju svake dvije godine ili 60.000 km. Redovni servis klime se radi svake dvije godine. Cijene za servis koji namjeravate napraviti mogu tocno navesti nakon pregleda Vašeg vozila, pregled je kod nas uvijek besplatan.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A KLASSA - VODA U ULJU

Datum objave: 07.12.2009 13:19:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes A klasu 160 elegance, 2000.godina, kupio je prije par dana - kod izmjene ulja rekli mi da ima vode u ulju (kod 120.000 zadnji put promijenjeno sada ima 131.000) - inace, prijašnja vlasnica je "malo" vozila auto (kratke relacije) i procitao sam da se moze stvoriti kondenzacija zbog takvog nacina vožnje - ulje je bilo crno, malo "majoneze" (bijela smjesa) - na šipki od ulja nije bilo te smjese nego na cepu i u grlu.No, sada kada smo promijenili sve novo ulje nema više "majoneze" i ulje ima lijepu boju.Receno mi da sada u servisu da vozim više kilometara da vidim da li ce se pojaviti opet - nisam htio da se motor vadi i provjerava nego bi volio ipak da vidim da nije stvar u kondenzaciji.Auto ide odlicno,motor tih, vuce super, nema pregrijavanja i slicno - prezadovoljan sam nego me samo malo brine ta voda - da nije ta kondenzacija ili brtva. Vaša iskustva, savjeti ? Kako ispitati stvar i slicno..
ODGOVOR:U gradskoj vožnji na kratkim relacijama motor ne postigne radnu temperaturu i tada se u motoru može stvarati kondenzat koji se skuplja u karteru i na gornjem dijelu unutrašnjosti motora. Dobar znak je da nakon izmjene ulja više ne vidite karakteristicnu emulziju. Isto tako ne možete znati kakvo stanje je u samom motoru. U ovom slucaju možete djelovati na dva nacina . Prvi nacin je da u kratkom vremenskom intervalu ( npr. svalih 500 km ) nekoliko puta zamjenite ulje jer bi na taj nacin obavili ispiranje unutrašnjosti motora. Drugi nacin je da se obavi demontaža kartera, demontaža poklopca ventila, ocisti unutrašnji dio motora, provjeri stanje ležajeva radilice. Ovaj drugi nacin je bolji jer daje uvid u eventualno istrošenje ležajeva radilice ( što ne mora biti ) i mogucnost da se odstrane sve necistoce koje su se kumulirale u motoru. Nadam se da cete u vlastitom interesu donijeti za Vas najbolju odluku.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LUPANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 07.12.2009 13:14:00
Slika
PITANJE: Imam citoren xsaru 1.4i 98'g.Prije mjesec dana mi je ugradena nova lamela,korpa i potisni.Nakon toga u meduvremenu se poceo cuti zvuk lupkanja najvjerojatnije iz mjenjeca.Ja ne znam dali se taj zvuk cuo prije izmjene lamele,jer nisam išao za time,ali eto baš sam ga cuo nakon izmjene.Zvuk nestaje prilikom pritiska kvacila,niti se u vožnji isti taj zvuk cuje,znaci samo kad je u leru.Ulje u mjenjacu je ponovno promjenjeno,ali i opet je ostao taj zvuk.Sa uljem nije ništa izašlo,znaci cisto ulje je bilo,jedino na cepu je bila mala crna naslaga-ne znam da li to ima kakvu ulogu?Da nije koji ležaj otišao,neki kažu možda ležaj getribe,ili ležaj na glavnoj osovini?
Imam još i mali ''problem''.Ponekad,kod prebacivanja brzine u 2.
stupanj,kad puštam kvacilo i pocnem pritskati gas kao da ne mogu ispravno pogoditi,ili dodam previše gasa ili malo ''cupne'' ponekad.A zna se i dogadat kad lijepo pogodi da kad otpustim kvacilo do kraja isto tako malo ''cupne''.Taj problemcic je bio i prije izmjene lamele.U ostale brzine normalno ide.
Hvala Vam na vašem vremenu i trudu .Oprostite za poduže objašnjenje,krace nisam mogao.
ODGOVOR:Zvuk lupanja iz mjenjaca ne mora znaciti ništa dramaticno ali može ukazivati na, istrošenost osovina mjenjaca, istrošenost kliznih ležajeva, istrošenost zupcanih parova, istrošenost kuglicnih ležajeva. Dobar je znak da u ulju nije bilo nikakvih metalnih dijelova i cestica. Za sada vozite tako i pratite navedeni zvuk. Drugi problem koji ste naveli s otežanim šaltanjem obicno se dogada izvan mjenjaca a najcešci uzrok su komande za biranje brzina i skolop za biranje brzina. Radi istrošenosti nastaje greška u tocnom položaju biraca brzina u samom mjenjacu. Precizniji odgovo mogu dati nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - HIDRAULIKA VOLANA

Datum objave: 07.12.2009 13:06:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Skodu Fabiu 1.4 MPI 2001., prvi vlasnik. Unazad 2 godine prilikom dolaska hladnijih dana pocinje moj problem.
Kada padne temperatura pocinje neravnomjerno raditi elektricna pumpa od hidraulike volana. To se manifestira tako da mi sva svjetla trepere na autu kao da palim auto, odnosno pumpa povuce tako puno struje.Intenzitet je neravnomjeran, nakada do 3 puta u sekundi, a nekada svakih nekoliko sekundi. Bio sam u servisu gdje su mi zamijenili indikator zakreta volana, ali se to nakon 1 ili 2 dana ponovo pojavilo tako da mislim da to nije kvar. Zatim su predlagali promjenu elektricne pumpe koja kosta oko 4000 kuna, pa instalacije koja kosta 7000 kuna.Posto nema tih problema preko ljeta, mislim da je uzrok smanjenje temperature okoline. Molim vas da mi odgovorite da li bi uzrok moglo biti ulje u pumpi, jer ono ikada nije mijenjano, a sve stari pa mislim da tako i ulje stari i mijenja karakteristike. Svi koje sam pitao, ukljucijuci i servise, hoce mijenjati pumpu, a kada ih pitam za ulje samo odmahuju glavom.
ODGOVOR:Možete zamijeniti ulje u servo pumpi volana, to je najbrže, najjednostavnije, najjeftinije. Nakon toga cete vidjeti efekt da li je kvar otklonjen ili je prisutan i dalje. Na Vašem vozilu postoje dva osnovna sklopa jedan je servo volan a drugi je pumpa servo volana. Pumpa servo volana je sklop kojega cine hidraulicna pumpa, elektromotor, upravljacko racunalo. Na žalost ne postoje pojedinacni rezervni dijelovi navedenog sklopa nego se isti mijenja kao cjelina. U najvecem broju slucajeva uzrok je baš navedeni sklop.
HVALA NA LIJEPIM RIJECIMA
6.12.2009. 12:07
ZAHVALE VJERNIH CITATELJA:
Dozvolite mi da vam se obratim. Ovako, svaki dan citam vaše strucne odgovore, i nemogu a da vam se ne javim. Vi to radite bez ikakve financijske dobiti, ni koristi..a svejedno citajuci vaše odgovore, stjecem dojam da ste osoba koja nesebicno pomaže i djeli svoje veliko znanje, danas..u ova doba..recesije, to je gotovo nevjerojatno. i meni, dok sam vozio staro auto, i meni ste nesebicno pomagali, iz vaših odgovora se da mnogo nauciti, vi ste odlican profesor, i ktome još, ljubazna ste osoba. Eto, da vam još i zaželim sve dobro za božic i novu godinu, i mnogo uspjeha u vašem radu i životu.....
Poštovani gospodine
citam Vaše odgovore na mnoštvo pitanja
i ucim …
pa Vam želim od srca zahvaliti
na strucnim i neprocjenjivo vrijednim savjetima svima nama…
Vozac sam i rado bih svoj auto servisirao kod Vas
sa apsolutnim povjerenjem
pa cu biti slobodan Vam se jednom izravno obratiti.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPER - DA LI JE DAO SVOJE?

Datum objave: 06.12.2009 11:26:00
Slika
PITANJE: Poštovani,imam citroen jumper 2.8 D 2001 g. ne dimi, super pali, solidno ide ali malo baca ulje i dimi na šiki mjeraca ulja. Zanima me dali je motor dao svoje te koliko bi u ovom stanju mogao još preci kilometara?Dali bi možda neki aditiv pomogo?
ODGOVOR:Pravi odgovor u kavom stanju je motor navedenog vozila može se dati nakom testa motora ( mjerenje kompresije, mjerenje propuštanja cilindara ). Test koji ste Vi napravili ne znaci ništa . Ako motor normalno pali prilikom prvog jutarnjeg paljenja to je jako dobar znak. Vecina aditiva nema znacajnog ucinka kada je motor potrošen. Postoji jedino keramicki tretman motora koji daje neke rezultate a koji se mora naruciti jer ga nema u slobodnoj prodaji.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PROBLEMI SA INSTRUMENTIMA

Datum objave: 06.12.2009 11:14:00
Slika
PITANJE: Evo Vam se javljam s neobicnim problemom. S vremena na vrijeme u vožnji ili u leru prestanu sa radom kazaljke brzinomjera i brojaca okretaja. Ukljucivanjem pokazivaca smjera isti prorade, ali ponekad se dogodi da kada kazaljke ne rade ne rade ni pokazivaci smjera - gašenjem automobila i ponovnim paljenjem sve se vraca u normalu, Radi se o Hondi Civic 1.4 i 66 KW iz 1996 g.
ODGOVOR:Iz svega što ste naveli nije teško zakljuciti da u kriticnom momentu nastane prekid u napajanju na nekim elektricnim vodovima, konektorima , dijelu instrument ploce. Moguci uzroci su kao i uvijek razvodna kutija s relejima i osiguracima, pad napona na pojedinim kontaktima , prekid u nekom od elektricnih vodova, oštecenje same instrument ploce ( puknice hladnog lema ). Najprije provjerite sve kontakte na kutiji osiguraca, ispravnost releja, konektore.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OKTANSKI BROJ GORIVA

Datum objave: 27.03.2011 12:58:57
Slika
PITANJE:

Prvo da pohvalim vase zalaganje i spremnost da nam pomognete sa informacijama i savjetima. Imam pitanje vezano za auto golf III 1.8 i, 55kw. Na nasim pumpama se pojavio neki novi bezolovni benzin od 98 oktana. Kada sipam taj benzin, trosi mi 1-2 l vise nego bezolovnog od 95 oktana.Ja sam ocekivao da se veci broj oktana povecati “snagu” motora, a samim tim ili smanjiti ili ostaviti potrosnju na istom nivou.
Da li je to normalnom, ili je nesto drugo u pitanju?

ODGOVOR:

Oktanski broj je jedno a ogrijevna moc pojedinog goriva je drugo i nisu medusobno povezani. Ogrijevna moc je velicina koja govori koliko energije se može dobiti od 1 kg goriva a mjerna jedinica je kcal/kg ( kilokalorija po kilogramu ). Oktanski broj je nešto sasvim drugo a to je sposobnost goriva ( benzina ) da ne dode do samozapaljenja u cilindru. Prilikom takta kompresije klipovi u cilindru sabijaju gorivu smjesu ( benzin – zrak ). U fazi sabijanja gorivoj smjesi se smanjuje volumen a povecava tlak i temperatura. U tom procesu ne smije doci do nekontroliranog samozapaljenja nego gorivu smjesu mora zapaliti iskra na svjecici . Da to bude tako svaki benzin ima i oktanski broj koji ako je veci ima vecu otpornost na samozapaljenje. Ako je za vaš motor predviden benzin od 95 oktana tada necete ništa dobiti ako koristite benzin i od 98, 100, 105 oktana osim što cete to skuplje platiti.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - ZUJANJE U MJENJACU

Datum objave: 06.12.2009 10:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Ford Fiestu 2008 godište 1,4, 80 PS, koja je prešla 26 000 km prije mjesec dana primjetio sam zujanje u getribi i škljocanje prilikom otpuštanja kuplunga.
Kada je kuplung stisnut zujanje se uopce na cuje a kad se kuplung pusti opet pocinje zujati, a škljocanje kada se prilikom šaltanja otpušta kuplunk cuje se škljocanje dok se ništa ne osjeti na papucici.
Kako je auto pod garancijom prije tri tjedna sam otišao u ovlašteni servis na što su mi rekli da moraju skinuti getribu i pogledati što je problem, nakon dva dana su me nazvali i rekli da su utvrdili što je problem i da sada cekaju narucene dijelove. Nakon dvadeset dana cekanja javili su mi da je auto gotov i da su zamjenili sve ležaje u getribi.
Nakon što sam napravio nekoliko kilometara primjetio sam da je sve ostalo kao i prije.Molom vas da mi odgovorite u cemu je problem i kako otkloniti nedostatke.
ODGOVOR:Potpuno precizan odgovor bih mogao dati nakon pregleda vozila. Zato ce ovaj odgovor biti malo opširniji . Zvuk koji cujete nastaje u mjenjacu i to kada je mjenjac u leru a pedala spojke otpuštena. U tom momentu niti jedan zupcanik nije u zahvatu, svi zupcani parovi su slobodni i isti se slobodno okrecu . Okretanje nastaje preko spojnicke osovine koja je direktno uzubljena u lamelu spojke. Na taj nacin snopovi zupcanika i ležajevi okrecu se slobodno bez ikakva opterecenja i tada se kod dosta vozila cuje karakteristican zvuk okretanja sve dok se ne pritisne papucica spojke. Nakon toga zvuk nestane jer su se svi zupcanici i ležajevi prestali okretati. Navedeni zvuk ima dozvoljenu granicu jacine. Strucna osoba servisa može prepoznati da li je to u granicama normale ili prelazi dozvoljenu granicu. U Vašem slucaju najbolje je da na istom takvom vozilu provjerite razinu navedene buke iz mjenjaca. Ako je zvuk osjetno jaci imate pravo na garancijski popravak ili zamjenu mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OŠTEĆENJE BRTVE GLAVE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 13:00:29
Slika
PITANJE:

Zanimalo bi me kako vidjeti (ispitati) dali je prosla brtva glave. Ulja u ekspanzionoj posudi nema.

ODGOVOR:

Kada je oštecena brtva glave motora mogu postojati tri karakteristicna simptoma ili pojave. Najcešca pojava je probijanje kompresije u rashladni sustav. Takvo stanje je najcešce lako prepoznati jer motor izbacuje rashladnu tekucinu na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka a temperatura motora je visoka ili ekstremno visoka. Kada je brtva glave manje oštecena temperaura motora može biti u granici normale ili malo povišena , u tom slucaju fleksibilne gumene cijevi rashladnog sustava su na dodir vrlo tvrde radi povecanog tlaka u rashladnom sustavu. U tom slucaju moguce je izmjeriti i povecanu kolicinu HC (ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi. Druga pojava kada je oštecena brtva glave na mjestu izmedu dva cilindra je loš rad dva cilindra i osjetno mala snaga motora. Treci slucaj oštecenja brtvila glave jest propuštanja ulja iz motora ili propuštanje rashladne tekucine. Ova pojava je dobro vidljiva jer propuštanje nastaje s vanjske strane motora a trag propuštanja je dobro vidljiv.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - ASR + ESP

Datum objave: 01.12.2009 11:03:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Skoda Fabie 1.4mpi 2002.godiste te mi se u zadnje vrijeme kod duzeg stajanja na mjestu s pritisnutom kocnicom ili pri silazu niz bilo kakav nagib ukljucuje na komandnoj tabli znak od ASR(ESP) (znam da je tada ESP van funkcije) bio sam na ovlastenom servisu i rekli su mi da se radi o senzoru ABS-a medjutim nakon kontrole/zamjene istih imam istu situaciju, auto pri tom promjeni zvuk te me zanima po vasem misljenju sta bi mogao biti problem, te da li vozna s tim moze nauditi i napraviti neki veci problem
ODGOVOR:Moguci uzroci su još elektromagnetski ventili u hidraulicnom agregatu, upravljacka elektronika ( racunalo ) , elektricna instalacija. Vožnja u ovakvom stanju nece izazvati disfunkciju motora, kocnog sustava, upravljackog mehanizma.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - DOPUNA ANTIFRIZA

Datum objave: 01.12.2009 10:55:00
Slika
PITANJE: Vozim ford focus 1.6, 74 kW iz 12/2007 g. i ima oko 26000 priijedenih kilometara. Primjetio sam da mi je razina tekucine za rashladivanje (antifriz) ispod razine koja oznacava min. Malo mi je cudno da se tekucina vec toliko potrošila od zadnjeg servisa (ako su je oni uopce kontrolirali),inace auto je redovno servisiran u 4. mj. 2009 u ovlaštenom servisu i još je pod garancijom ford-a. Da li mogu osobno doliti antifriz ili moram otici u servis.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može tijekom jedne godine neznatno nestati (isparavanje, gubitak na pojedinim spojevima ). Ako se ista gubi više od 0,4 litre godišnje tada treba otkriti na koji nacin se to dogada. Tekucina u rashladnom sustavu se mijenaj svake 2 do tri godine. U ovom slucaju ne morate ici u servis, možete sami dopuniti sustav do oznake maksimum. To radite kada je motor potpuno hladan. Nakon toga pratite da li se nivo mijenja a tu kontrolu opet radite kada je motor potpuno hladan.
na vrh Povratak na vrh