Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 307 - ISPITIVANJE KVACILA (SPOJKE)

Datum objave: 26.12.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Petre molim Vas, ako imate vremena, da mi odgovorite o eventualnom kvaru na mom vozilu peugeot 307 1.4 16 v benzinac star 4 godine, 80 000 km.Vozilo povremene, samo u gradskoj vožni, kod kretanja na semaforu, cuka-podrhtava, kao kad pocetnik vozi, pa ne može krenuti vec se vozilo trese, uz dodatno pritiskanje kvacila i malo više dodavana gasa vozilo normalno krece, napominjem, da nemam puno gradske vožnje, obzirom da živim na selu i da se to dogada povremeno i bez ikakvih pravila ponavljanja.U peugeot servisu u Koprivnici gdje je vozilo redovito servisirano i gdje mi je u okviru garancije zamjenjen dihtung glave na 40 000 km, dihtung ispušne grane, nakon kraceg gledanja u shemu vozila na racunalu i osluškivanja motora zakljucili su da bih trebao zamjeniti komplet kvacila cca 3000 kn. Nacin utvrdivanja kvara i njihovo ponašanje cinilo mi se neozbiljnim pa Vas ovim putem molim za odgovor ili da mi zakažete termi za servis u Vašoj radioni na koji bih rado došao.
ODGOVOR:Ako se radi o spojci ( kvacilo ) ispitivanje možete obaviti i sami prema mojim uputama i to na slijedeci nacin. Upalite motor, stavite mjenjac u prvu brzinu, pritisnite pedalu gasa tako da motor radi na 1.100 do 1.200 o/min, lagano puštajte pedalu spojke dok vozilo ne krene. Ako pri ovakvom kretanju nije bilo nikakvog trzaja spojka bi mogla biti u redu. Ako je trzaja bilo a vi cete to prepoznati tada zamjenite set spojke. U moj servis možete doci bilo kada dovoljno je samo nazvati telefonom i reci da ste krenuli.Detaljan pregled spojke sa i bez opterecenja , pregled vozila i sve što vas bude zanimalo, za Vas ce biti besplatno.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA MX-3 - SVI SE PROBLEMI MOGU RIJEŠITI

Datum objave: 26.12.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Imam problem i nadam se da cu vam uspjet objasniti. Automobil je Mazda Mx-3, 1.8 V6, 1995. god. Najbolje da vam ispricam iz pocetka sve.
Vozio sam se jedan dan i odjednom mi je auto poceo raditi na 5 cilindara(nema snage,nemiran rad) te sam se odmah zaustavio sastrane i ugasio ga. Otvorio sam haubu i vidio sam da mi se jedan kabel iscupao sa donje strane razvodne kape zbog toga što je na njemu "ležao" svežanj instalacija. Ponovno sam utaknuo iscupani kabel na njegovo mjesto tako da više ovaj svežanj ne "leži" na njemu.
Mislio sam da ce sad sve biti uredu jer 1cil. nije dobivao iskru, ali tada su poceli problemi. Auto je na leru radio normalno, kada sam kretao
od 1000-2300okr/min je radio cudno(opisao bih to kao rad na 5 clindara) pa onda bi od 2300-4500okr/min radio normalno te od 4500- nadalje opet tako zacugavao i pucalo je iz auspuha. Primijetio sam da kada bi se vozio da mu lagano dajem gas prateci okretaje onda bi mogao okretaje mašine podici do blokade i ako bi u tom trenu naglo stisnuo gas jace onda bi zaštucao, okr. bi pali na 6500, pucalo bi iz auspuha te bi na tim okretajima se mucio dokle god opet malo ne pustim gas pa polako dodajem.To je 1. problem, a drugi problem se pojavio nakon otprilike mjesec dana i mislim da su povezani- nije mi htio upaliti na kljuc.Jutro je bilo vlažno(padala je kiša), probao sam ga upaliti i startao sam ga 3-5min sa prekidima naravno..nije davao znakove.Pricekao sam 1h, probao sam opet-davao je znakove da bi upalio i kao da mu malo fali ali nije upalio..istrošio sam akumulator.
Pricekao sam 1-2h te ga palio na kablove i upalio je "na prvi zub". Auto koji mi je dao struju ima akumulator od 100Ah, a moj je 44Ah
makar po manualu za moj automobil je potreban 65Ah.Taj 2. problem se manifestira odonda na nacin da kad ga uspijem upaliti onda nekoliko dana pali bez problema,koliko god hladno bilo, ali opet
nekad zakaže..a sad vec pred zadnje ga nemogu upaliti ni na kljuc koliko god pokušavao, nego ga zapalim "na guranac" bez problema i onda opet je par dana dobro.Automobil sam odvezao u Mazda Jurkovic u Zagrebu na dijagnostiku i izbacilo mi je grešku senzora radilice.
Senzor radilice nisam mijenjao(nikako da se odlucim na taj skupi shoping).Auto sam prije mjesec dana odvezao kod lokalnog majstora te kada sam došao po auto, radio je normalno. Pitao sam majstora što je i kako popravio. Rekao je da su mi svjecice probile i da ih je zamijenio novima.Istina, auto je stvarno normalno radio, ni traga prijašnjim problemima, ali samo tjedan dana. Opet su isti problemi poceli.
Mislio sam ako stavim opet nove svjecice bar ce na kratko biti normalno. Kupio sam svjecice, provjerio zazor te ih stavio. Upalio sam auto ali se ništa nije promijenilo. Nazvao sam majstora i rekao mu da sam napravio sve što i on? i da se nije ništa promijenilo.On je rekao da ovaj put je drugi problem neki, da nisu svjecice i da ga vozim autoelektricaru. A simptomi isti...
ODGOVOR:Svi problemi koje ste naveli se mogu normalno rijašiti a za to je potrebna vaša dobra volja i financijska mogucnost. Odlazak od jednog do drugog servisa i neki sitni pokušaji sigurno nece odvesti do kvalitativnog rješenja. Na vašem vozilu je potrebno detaljno ispitati sustav ubrizgavanja i sustav paljenja , tocno otkriti sve neispravnost, predložiti koliki su troškovi popravka i otkloniti kvar/kvarove. Moguce neispravnosti su : probijanje visokog napona, bobina, elektricna instalacija i konektori ( pad napona ), tlak goriva, kolicina goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, injektori, ECT senzor, CKP senzor, aktuator minimuma, MAF senzor, TP senzor položaja leptirastog ventila, izostanak iskre na svjecicama ili slaba iskra, ECU centrala. Nadam se da sam vam malo približio problematiku oko trenutnog stanja vašeg vozila. Precizniji odgovor mogu dati nakon detaljne dijagnostike motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - SUSTAV ZA USMJERAVANJE STRUJE ZRAKA

Datum objave: 26.12.2009 18:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosopdine Meicu , imam Opel Omegu B , godište 97....2000 ccm ,benzinac.Veliki problem mi pravi to što mi ne radi regulator usmjerenja zraka.U koji god položaj da okrenem rucicu regulatora zrak uvijek izlazi samo na vjetrobran.Letos sam nekako i izlazio na kraj s tim , ali zimi je nepodnošljivo. ...pogotovo na dužim putovanjima.
Vruc zrak udara u lice , a noge se smrzoše.Otvarao sam konzolu , i vidjeo da na tom regulatoru postoje samo nekakva gumena crijeva....njih 5-6.Nema nikakvih sajli niti mehanike.Šta da radim?
ODGOVOR:Sustav za regulaciju grijanja i usmjeravanje struje zraka radi na principu podtlaka. Ukoliko je sustav neispravan može postojati nekoliko razloga za to. Najcešci razlozi su cijevi za podtlak, pumpa za podtlak, blokada neke od zaklopki, komanda za pokretanje zaklopki grijaca. Sustav nije jednostavan a prilikom popravka treba biti pažljiv jer se neki dijelovi mogu oštetiti. Zatražite pomoc od strucnjaka koji zna o cemu se radi i koji to može riješiti jer je to jeftinije nego da se dogodi šteta radi nestrucnog popravka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II DIZEL - NE PALI LAGANO

Datum objave: 26.12.2009 18:15:00
Slika
PITANJE: Mjerio sam propustanje u motoru na golfu 2 d...prvi cilindar 10 %,drugi 80,treci10.cetvrti 6...majstor je utvrdio da propusta prema ventilima, prema gore znaci... Skinuli glavu dole i utvrdili da se pojelo oko lezista ventila (na glavi i da ne dihta ventil)..Stavio sam drugu glavu,,(uredjenu) i nakon toga auto pali u redu,,sve dok nije zahladilo....Dignem mu cok i auto vergla nekih 3 sekunde i upali..Znaci ne pali na zakret kljuca...Dali je to problem kuta paljenja ili kompresije?Isti mehanicar je rekao onako po vidjenome da je motor ok da su cilindri ko novi,,nemaju ruba...bosch pumpu sam novu stavio i nemoze biti do nje (nova stajala u paketu) Problem je u tome sto mi se nemoze bas tocno kut nastimat jer je na zamasnjaku obrnuto stavljena oznaka(naopako)(prilikom mjenjanja kvacila)...I dali su ovi gore pokazatalji (postotci propustanja) znak dobrog motora? izuzev ovog drugog cilindra(nakon stavljanja druge glave nisam isao mjerit propustanje pa da vidim i taj drugi cilindar)..Majstor kaze da je sve do 18% super...Propustanje i kompresija ista stvar ili?
ODGOVOR:Premalo ste napravili kao bi motor lagano palio. Napravite sada slijedece : ispitajte stanje akumulatora i elektropokretaca, ako su oni u dobrom stanju prilikom startanja radilica se mora okretati s najmanje 130 o/min. Ako je to tako možete krenuti korak dalje a to je mjerenje kompresije. Kompresija mora biti veca od 28 bara. Ako je i ovo u redu tada demontirajte mjenjac i namjestite zamašnjak u pravi položaj jer vam treba tocna oznaka za podešavanje paljenja. Kada ste obavili i tu radnju provjerite da li je motor tocno u fazi. Nakon toga možete podesiti pocetno paljenje ( za motor s oznakom 1Y to je 0,90 mm a za AAZ motor to je 0,80 mm ). Kada je odradeno i ovo provjerite ima li zraka u sustavu goriva.
CESTITKA
24.12.2009. 16:14
Sretan i blagoslovljen Božic,
sve najbolje u 2010. godini
želi Vam svima Vaš
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - NE REAGIRA NA GAS

Datum objave: 24.12.2009 16:03:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Vektru 2,2DTI 2004 godište, prvi sam vlasnik, negdje od proljeca pocelo se dogadati u vožnji bez obzira na brzinu vrijeme itd, upali se lampica autic sa prekriženim mehanicarskim kljucem, auto prestaje reagirati na gas, kada stanem auto radi kao na djelic cilindra trokira gas ne prima, ako ne crkne tako radi 2-6 minuta ugasi se lampica i ponovo proradi normalno.To se od proljeca do 9 mjeseca pojavilo 2-3 puta ali sada se bez nekog reda pojavljuje sve više.
Otišo sam u Opel Knez u Varaždinu smatrajuci da nije moj auto jedini i da budu znali što je, testirali su i vele da je zabilježen kvar ali da ga nemogu izcitati, uzeli mi 300,00Kn , rekli da mogu probati promjeniti usisnu granu za zrak da mjerac na njoj bi mogao zezati ida to košta cca 4000,00 ali bez garancije da je to i da se nemože vratiti, tamo sam sreo stranku sa istim problemima koji im je vec platio cca 15 000,00Kn a nisu riješili problem, ocito nemaju dobre i školovane mehanicare što je cudno, istu stvar sam napravio u Opel Knezu Cakovec ali izti odgovori.
Inace sa sa autom super zadovoljan, zaboravio sam reci ima 110 000 km.Molim savjet što je to na mom autu i komu da se javim nije problem otici da se riješi problem, sada se sve cešce javlja kvar.
ODGOVOR:Dijagnostika nekih kvarova a narocito kvaraova koji se pojavljuju sporadicno je vrlo zahtijevan i stresan posao. Od servisa se traži da u što kracem roku i uz najmanju cijenu otkloni kvar . Realnost je nešto drugacija. Problem koji Vi imate na vozilu najlakše je otkriti u momentu kada se dogodi da motor nema snage. Naznaku što bi u grubo mogao biti uzrok može biti snimljen na memoriji upravljackog racunala motora ali to što se ocita kao greška može biti samo naznaka ali ne i stvarna greška. Navesti cu Vam moguce uzroke : elektricna instalacija i konektori ( pad napona na nekim mjestima ), APP senzor pedale gasa, modul visokotlacne pumpe, niskotlacna dobavna pumpa, regulator kolicine goriva, VSS senzor brzine, relej za napajanje ECU centrale, sustav za regulaciju tlaka turbine, sustav za blokadu paljenja ( protiv krade ), ECU centrala. Niste naveli kolkio cesto se ponavlja navedena greška . Ako je to u nekom razumnom roku od 5 do 6 dana onda ima smisla da se vozilo ostavi u servisu. Ako se na snadete i ne riješite problem javite se .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PROBLEM SA REZERVOAROM ?

Datum objave: 20.12.2009 13:29:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 1.6i 1999.godina, presla je oko 125000km. Imam jedan problem sa citroenom, naime, kada izlazim iz desne krivine auto gubi gas i nakon 3-4 sekunde ponovo se normalizuje. Znaci kad god se auto naginje na lijevu stranu to se desava, na primjer kada ga parkiram nagnutog na lijevu stranu ne mogu ga uopce upaliti poslije.Naravno u tom slucaju kazaljka za gorivo pokazuje najniži nivo iako ima u njemu prilicno dovoljno goriva.
Još jedan problem, pri brzini od tacno 80km/h cujem neko zujanje iz motora slicno onom zvuku kada je ležaj na tocku dao sve od sebe, ali mislim da nije to.
ODGOVOR:Pojava koju ste opisali može nastati kada postoji greška na sklopu pokazivaca i pumpe goriva u rezervoaru. Najcešci uzrok je krivi položaj usisne košare, deformacija kucišta sklopa u rezervoaru, deformacija rezervoara. U kriticnom momentu gorivo pobjegne u stranu a pumpa za gorivo i usisna košara povuku zrak umjesto goriva.
Zujanje koje cujete kod motora može se pojaviti radi dotrajalog ležaja natezaca kanalnog remena , zupcastog remena , pumpe za vodu, ležaja alternatora i slicno.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN QASHQAI - TRESE NA PLINU

Datum objave: 17.12.2009 14:26:00
Slika
PITANJE: u Nissan Qashqai benzinac 1.6 sam ugradio plinsku instalaciju. Posljednji plinski servis obavio sam prije nekih 10.000 km kada su promijenjene plinske dizne uslijed istog problema o kojem vam i sad pišem.
Primjetio sam kako se auto osjetno trese kada npr. stojim na semaforu (mjenjac je u leru). Pri tome je ukljucen pogon na plinsko gorivo. Brine me što je problem s istim simptomima vec jednom (privremeno) otklonjen promijenom plinskih dizni (nakon što su prešle manje od 40.000 km) nakon cega je sve savršeno funkcioniralo neka dva tjedna. Motor je nakon dva tjedna postao i nešto bucniji. S obzirom na navedeno moj dojam je da zamjena plinskih dizni ne predstavlja pravo rješenje te vas molim za savjet kako ga otkloniti.
ODGOVOR:Ako motor dobro radi na benzin i ako ne postoji nikakva greška na sustavu paljenja ni na sustavu ubrizgavanja benzina tada uzrok treba tražiti u plinskoj instalaciji. Najcešci uzroci su necist plin te prisustvo acetona u plinskoj mješavini koji vrlo štetno djeluje na pojedine komponente injektora i isparivaca. Uz injektore cesti uzrok je isparivac u kojemu se kumuliraju mnoge necistoce iz plina usprkos filterima koji postoje na instalaciji. Ostale moguce greške su cijevni vodovi, pojedine elektricne i elektronske komponente.
Provjerite ( otvorite ) isparivac i po potrebi obavite servis isparivaca s izmjenama membrana, ventila, brtvila.
na vrh Povratak na vrh

BMW 528 i - GASI SE ILI TROKIRA

Datum objave: 15.12.2009 22:25:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic, imam problem sa BMW 528i koji je na plin (LOVATO, direktni na injektore). Radio je normalno do nedugo kada su se poceli javljati problemi. U leru se gasi ili trokira ili radi samo, po zvuku, na 4 ili 5 cilindara. To se dogada kad je motor hladan. Treba mu oko 15 km kad je potpuno ugrijan da u vožnji radi potpuno normalno, ali svejedno kad se dode do semafora i pritisne kvacilo onda se ugasi ili jako trokira tako da moram odmah prebaciti rucno na benzin.
Bio je na "cišcenju" kod ovlaštenog servisa. Tada je radio skoro pa normalno tjedan dana i onda ponovo u leru se gasi, a sad opet i trokira...
Da li po Vašem mišljenju je problem samo u prljavom plinu ili ipak može biti u neispravnom nekom dijelu vezano uz plinski uredaj? Imam osjecaj da mi serviser mulja, sigurno je neki dio neispravan, a ne želi ga promjeniti u svojem trošku. Imam još 4 prijatelja koji isto voze na plin, ali nemaju tih problema.
Molio bih Vas da po ovome što sam napisao da ugrubo postavite dijagnozu, koji dio da možda navedem kao neispravan kod servisera (da imam barem neki argument).
ODGOVOR:Tocna dijagnoza se postavlja neposredno na vozilu a tom prilikom se koriste servisni mototesteri, racunala,analizatori, mjeraci tlakova, uredaji za mjerenje elktricnih vellicina, higraulicki uredaji, alati , naprave, tvornicki tehnicki podaci. Uz to za iznalaženje kvarova koristi se vid, sluh, opip, osjet, predvidanje. Ovoga casa mogu jedino na osnovu vaših nepotpunih informacija dati predodžbu o mogucim faktorima koji mogu imati utjecaja na opisano stanje i ponašanje motora.
Prvo i osnovno je da ispitate mehanicko stanje motora i to kompresiju, zabrtvljenost usisnog kolektora i svih prikljucaka, faza motora. Ako je s mehanikom sve u redu ispituje se sustav elektronskog ubrizgavanja goriva ( benzina ) i to sve komponente : tlak goriva, ispravnost injektora, kolicina goriva na pojedinim injektorima,EVAP ventil rezervoara, ECT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom, ožicenje i konektori ( pad napona ), senzor položaja leptira snage, IAT senzor, MAF senzor, senzor radilice, senzor talaka u usisnom kolektoru, egr ventil, filteri, ECU centrala. Nakon ovoga po potrebi provjerite i sustav paljenja
( primar, sekundar, iskru na svjecici i trajanje iskre ). Nakon svega ovoga i otklanjanja eventualnih grešaka ispitajte rad motora na plin. Ako i tada motor radi loše na plin to je siguran znak da nije uzrok benzinski sustav nego ugradeni plinski sustav. Najcešci uzroci na plinskom sustavu su ; filteri, plinski injektori, emulator, isparivac, cijevni vodovi.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - FAP FILTER

Datum objave: 15.12.2009 22:15:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Peugeot 307 2.0 HDI 2001g.
od prodavaca sam dobio racun za prociscavanje FAP sistema koji je napravljen prije par mjeseci i ima garanciju na 100000 predjeni kilometara , medjutim u dnu racuna sitnim slovima pise da auto ne posjeduje FAP filter i da je potrebno nabaviti rabljeni da bi sistem funkcionisao, racun glasi na 680 KM(usluga prociscavanja).
Da li je moguce da auto nema taj filter i jeli to uredu? Da li moze biti kakvi posljedica i sta bi trebao da uradim?
ODGOVOR:Nije teško provjeriti ima li vaše vozilo FAP filter . Isti se nalazi u prednjem dijelu ispušnog sustava ispod vozila, ima prepoznatljiv izgled i odgovarajucu velicinu. Izvana izgleda kao katalizator i ima dva prikljucka preko kojih se mjeri tlak i temperatura u filteru. Drugi važan detalj je rezervoar za specijalnu tekucinu koji ima volumen od 5 litara a nalazi se s unutrašnje strane zadnjeg lijevog kotaca uz rezervoar za gorivo, lako je vidljiv. Fap filter radi pod nadzorom racunala a vijek trajanja je 100.000 km. Nakon toga se FAP filter mijenja ( novi ili tvornicki obnovljen ) a u navedeni rezervoar se stavlja opet nova kolicina specijalne tekucine ( 5 litara ). Sustav FAP filtera se može opet staviti u funkciju programiranjem uz pomoc servisnog racunala. Ako se programiranje ne obavi ili ako se ne obavi ispravno sustav nece funkcionirati iako je stavljen novi FAP filter i tekucina za filter. Motor tada nece imati potrebnu snagu jer ce biti elektronski ogranicen preko upravljackog racunala motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - PODRHTAVA NA LERU

Datum objave: 15.12.2009 22:09:00
Slika
PITANJE: Poštovani, prvo svaka cast za forum. Ovako imam Golfa 3 gt 1.6 74kw 1996.god 196tkm problemi su sa podrhtavanjem motora na leru i na benzin i na plin (jace), bio kod majstora on kaže da je struja i dokaže i vidim (u mraku) stvarno jedan kabel probija. Pošto je sve dotrajalo kupio sam bobinu, kapu, rotor i kablove. Sve promijenjeno i problem isti. Ler gas normalan i prije i nakon promijene paljenja, takoder je promijenjena i gas klapna. Spojen na dijagnostiku i ne pokazuje nikakvu grešku. Inace auto mi se zna nekad sam ugasit na semaforu kao da sam ga sam ugasio i ponovo ga upalim i sve ok par dana pa opet nije pravilo kad i nekad cukne tijekom vožnje. Svijecice mijenjane prije 6tkm. Sva crijeva u redu, ne troši ni ulje ni vodu. Bio bih vam zahvalan na odgovoru jer sam vec uložio toliko truda, vremena i novca a motor isti.
ODGOVOR:U pojedinim slucajevima nije dovoljno napraviti sve što ste naveli jer ocekivani rezultat izostane. Sada treba krenuti i korak dalje te pregledati sve preostale komponente koje mogu utjecati na stanje motora koje ste opisali. Prvo ispitajte mehanicko stanje motora ( faza, zabrtvljenost usisnog kolektora, kompresija, staticki kut paljenja ). Nakon ovoga ispitajte sve što se može ispitati u sustavu ubrizgavanja i to : tlak goriva, stanje injektora, kolicine goriva, vrijeme ubrizgavanja, filtere, mjerac mase zraka, MAP senzor, IAT senzor, EVAP carnister ventil, aktuator minimuma, ECT senzor, senzor položaja leptira snage, senzor radilice, ožicenje i konektore. Po potrebi ispitajte i sustav paljenja ( primar, sekundar ).
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - ZVUK POTISNOG LEŽAJA ?

Datum objave: 14.12.2009 15:44:00
Slika
PITANJE: Dobar dan postovani gospodine Meicu.Javljam vam se posle duzeg vremena.Ne zelim vas zamarati,jer znam da ste zauzeti,pa vam se obracam kad svi drugi ostanu bez ideja,jer su mi vasi saveti uvek bili od pomoci.Naime vozim Renault Lagunu 2.2 dt 1998 god.Moj problem vec skoro godinu dana je kako su mi rekli druk lager(lezaj,zamajac).Prosle godine u ovo vreme kada pritisnem kvacilo na pola se cuje neko struganje,jako cudan zvuk.Nije mogao nekad da pritiskom na kvacilo dok je auto na uzbrdici da otpusti iz brzine.Ja sam u ovlascenom servisu zamenio set kcacila po njihovoj preporuci i sve je super funkcionisalo nekih 4-5 meseci,zatim se ponovo na pola pritiska pedale kvacila pocelo cuti to trzajuce struganje "krkrrkkrkrkrr",ali napominjem samo na pola kvacila,kada se pritisne do kraja ili ne dira nista se ne cuje.Tako sam vozio do juce ,na savet majstora opet zamenio samo druk lezaj.Danas se opet nakon nekoliko sati tisine poceo javljati isti problem,taj zvuk kada se kvacilo pritisne do pola.Zaboravi sam da napomenem da je auto dosta trzao na pola kvacila kada se ide u rikverc.Sada to ne radi,ali opet taj zvuk....
ODGOVOR:Prema Vašem opisu moj zakljucak je da strucna osoba direktnim uvidom na vozilu može dati tocan odgovor da li je zvuk koji cujete u granici normale ili nije . Svaki potisni ležaj ( drukležaj ) pa i novi ima izvjestan otpor kojega stvaraju kuglice i mazivo koje je u njemu. Prilikom pocetnog pritiska na pedalu spojke ostvaruje se kontakt izmedu potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. U tom momentu otpor kotrljanja kuglica potisnog ležaja je veci od sile trenja izmedu kucišta potisnog ležaja i tanjuraste opruge spojke. Tada se može cuti specifican zvuk kontakta izmedu dvije spomenute površine. Kada se pritisak na pedalu spojke pojaca kuglice potisnog ležaja se pocnu okretati i tada nestaje spomenuti zvuk. Provjerite kod strucne osobe da li je zvuk u granicama normale.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - VODA U FILTERU, .....

Datum objave: 14.12.2009 09:05:00
Slika
PITANJE: Vidio sam vašu stranicu i ostao "paf" od odgovora.
Imam, hm, problem/ sa mojim C5.
132 kkm, vlasnik sam 7 mjeseci, napravio 16 kkm, uredno radi, potrošnja 6.6 ali u zadnje vrijeme mi se pojavljuju slijedeci problemi.
1. poruka "water in fuel filter", povremeno - promijenjen je - opet isto - da li je problem u senzoru?
2. u vožnji na kratko ostanem bez svjetla, zablinkaju sve lampice na komandnoj ploci i nakon toga je sve OK
3. prozor vozaca se sam od sebe otvori do pola i nakon nekog vremena ga uspijem zatvoriti.
4. smrdi u autu kada auto duže miruje - da li je filter klime?
Kvarovi pod 2. i 3. su mi se javili ovih dana kad je kišilo kao iz kabla a dan prije toga sam minivashem oprao auto?
Negdje sam procitao (net) da ako padne napon zbog previše potrošaca da se tada elektronika resetira. Akumulator ima vršno opterecenje od 560 A dok bi preporuka bila 760 A ili bar tako kažu - unutrašnji otpor akumulatora mjeren je prije par mjeseci u servisu.
Negdje sam procitao da se to fantomsko otvaranje prozora može riješiti izmjenom nekog otpornika. Da li aumulator može imati veze s ovim kvarovima pod 2 i 3?
ODGOVOR:Natpis da ima vode u filteru goriva može se pojaviti kada je voda u filteru, kada je neispravan senzor, kada postoji pad napona na konektoru spomenutog senzora. Kratkotrajni prekid svijetala se može pojaviti radi prekida napajanja ili nedovoljnog napona . U ovom slucaju treba ispitati napon punjenja , stanje akumulatora, kontakte na glavnoj ploci osiguraca s relejima. Upravljanje podizacima stakla obavlja se preko racunala komforne elektronike a navedena pojava može nastati radi otkopcavanja stezaljke akumulatora, radi nedovoljnog naona , radi samog racunala. Racunalo podizaca se može reprogramirati. Vaše vozilo ima filter kabine i isto se mijenja dva puta godišnje. Ako vozilo ima klima uredaj isti se redovito treba servisirati svake dvije godine . Na servisu je važno uz sve potrebne radove obaviti cišcenje i dezinfekciju ventilacijskih kanala jer se na tim mjestima stvara vrlo opasna bakterija ( legionela ) . Radi toga mogu nastati ozbiljni zdravstveni problemi .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - U ZAVOJU NEMA SNAGE

Datum objave: 14.12.2009 08:48:00
Slika
PITANJE: Postovani .. zanima me dal je vrijeme za mjenjat pupme goriva. naime kod naglog ulazenja u ostri zavoj dolazi do pada snage motora (kao da mu nestaje goriva). pumpa goriva je mjenjana prije 7-8 mjeseci .. negudo je promjenjen i filter goriva... auto hladan ili vruc pali bez problema .. nema nikakvog cudnog zujanja.. znaci sve potpuno normalno osim sto kod naglih ulazaka u ostri zavoj ostaje bez snage (stime da je tank skoro pa na rezervi) .. pregledao sam vag-comom dal ima kakvih gresaka al sve OK .. imate li kakav savjet?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste naveli uzrok je položaj pumpe goriva u rezervoaru ili greška samog rezervoara. Ako vaše vozilo ide normalno kada nema zavoja to je znak da u vožnji po zavojima gorivo u rezervoaru pobjegne u stranu i tada pumpa za gorivo povuce zrak. Za ovu situaciju postoje dva rješenja jedno je da se vozite s više goriva u rezervoaru a drugo je da obavite potreban popravak ili doradu da gorivo ne bježi u stranu kada se vozi po zavojima . Dakle pumpa za gorivo nije uzrok.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VARIJATOR FAZE

Datum objave: 10.12.2009 11:06:00
Slika
PITANJE: vozim Renault Megana 1.6 16v 2004g, na autu mi se cuje neki neobican zvuk pri paljenju, na servisu su mi rekli da je moguce da je neka varijabilna remenica bregaste osovine, i traze mi 2400kn sa promjenom, zanima me dali je to preskupo i koja uloga je nje, i dali moze osteti motor ukoliko je odmah na promijenim
ODGOVOR:Remenica koju ste naveli ( varijator faze ) ima ulogu da u pojedinim režimima rada motora zakrece usisnu bregastu osovinu kako bi bilo bolje punjenje cilindra sa gorivom smjesom. Ako to ne funkcionira tada motor ima majne snage. Ne znam u kakvom stanju je sada navedeni dio i bez neposrednog uvida na vozilu ne mogu dati tocan odgovor da li je zamjena hitna, da li je zamjena manje hitna , da li je zamjena uopce potrebna. Cijenu navedenog dijela možete saznati u skladištu dijelova Renault a uz to trebate navesti i broj šasije.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - IAT SENZOR

Datum objave: 09.12.2009 22:45:00
Slika
PITANJE: imam jedan problem pa Vas molim ako mi možete pomoci, naime
kupio sam nešto kao chip i to se spaja na IAT senzor.
neki auti imaju dvije žice a neki više, problem je u tome što moja alfa ima više od dvije žice
i moj elektricar nezna na koje dvije da spoji jer nema šemu za moj auto.
dali bi Vi možda znali na koje dvije treba spojiti za moju alfu 155 1.8 8v 1994 godina snage mislim 93 kilovata
ODGOVOR:Najprije morate tocno znati što ste kupili i u koju svrhu taj dio služi. IAT
( Intake air temperature ) senzor je senzor za temperaturu usisanog zraka u usisnom kolektoru. Na pinovima senzora treba biti napon 3,9 V kada se da kontakt i 3,5 V kada motor radi na minimumu. Signal
( informacija ) s navedenog senzora ide na pin 77 glavnog konektora ECU upravljackog racunala. Ako je to stvarno IAT senzor isti ima samo dva pina . Vaš majstor ukoliko želi raditi na vašem vozilu mora znati što želi i da li dio koji ste naveli odgovara za navedenu svrhu.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W210 - BAS SUSTAV

Datum objave: 09.12.2009 22:26:00
Slika
PITANJE: Pozdrav imam problem sa Mercedesom W 210,99god,3,0ccm 130kw. Pali mu se upozorenje BAS sistema cim upali,ABS i ESP rade normalno,diagnostika izbacuje -ECU neispravna- i -ventil BAS-,izmedju ostalog ne razumijem sta i gdje mu je taj BAS ventil?
ODGOVOR:BAS sustav je smo elektronski sustav koji radi zajedno s ABS sustavaom i kocnim sustavom . Jedina uloga mu je prepoznati reakciju vozaca kada postoji potreba za naglim kocenjem. Sustav se sastoji od upravljackog racunala BAS, senzora na pedali kocnice, senzora usporenja, elektricne instalacije. U ovom slucaju potrebno je ispitati pojedine napone i signale na pinovima upravljackog racunala, ispravnost senzora pedale kocnice, ispravnost pojedinih kontakata/konektora na sustavu BAS, na nekima može nastati pad napona što sustav registrira kao grešku.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA BRISACIMA

Datum objave: 09.12.2009 22:14:00
Slika
PITANJE: Vozim Audi A3 iz 2003. godine i od 6.mjeseca kad sam ga pocela voziti imam povremeni problem s brisacima (sada vec sve cešci) te Vas molim za savjet. Prilikom pomicanja rucice za startanje brisaca oni ili ostanu "mrtvi hladni" (uopce ne reagiraju) ili se vrlo teško pomjere za 5-7 cm i stanu sve dok ih rucno ne prodrmam. U trenutku kada uhvate ritam oni rade bez problema na sve tri brzine. Bitno je napomenuti da postoje i situacije kada prilikom startanja krenu najnormalnije, bez ikakvog problema, nema pravila jer jedan dan krenu pa kad za par sati idem opet negdje nece da rade. Potražila sam savjet kod nekoliko elektricara i naravno da kad god bi došla do njih brisaci krenu najnormalnije i svi se cude mom problemu. Kažu da im dodem u trenutku kad brisaci ne žele krenuti ali mi je malo teško to izvesti jer su vrlo nepredvidljivi. Nekako mi se cini da najcešce nece krenuti sami kada su najpotrebniji odnosno kada kiša pada, ali ni to nije pravilo. Dobila sam informaciju da novi motoric košta nekih 800 kuna, ali mi svi govore da to nije klasicno 'ponašanje' da je isti 'otišao'. Da bi se do motorica došlo potrebno je skinuti brisace i cijelu plastiku naprijed, a voljela bi prije nego mi netko pocne 'rovariti' po autu cuti mišljenje strucne osobe koja je možda vidjela ili cula za takav problem pa da se znam postaviti kod rješavanja problema. Danas mi je jedan elektricar rekao da on to ne bi mijenjao jer da brisaci rade super...baš krasno...samo ih svaki drugi dan pokrecem rucno. Molim Vas da mi pomognete ako imate kakvu ideju što bi moglo biti u pitanju, da li je moguce da negdje ude voda pa motoric nema snage pokrenuti brisace?
ODGOVOR:Brisaci na vašem vozilu mogu raditi na nacin kako ste vi to opisali radi više razloga . Najcešci uzrok je veliki otpor u ležajevima i osovinicama poluga brisaca, drugi uzrok je istrošenost na polužnom mehanizmu brisaca, treci uzrok je sklop elektricnih kontakata u motoru brisaca, cetvrti uzrok je programator brisaca, peti uzrok je sam motor brisaca. Sve navedeno treba ispitati , otkriti pravi uzrok i otkloniti kvar. Nadam se da vam je sada malo jasnije.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DVOMASENI ZAMAŠNJAK

Datum objave: 27.03.2011 13:04:38
Slika
PITANJE:

Molio bih Vas ako bi mi mogli malo više reci o dvomasenom zamašnjaku, kakav je to zamašnjak i u cemu je razlika s obzirom na klasicni, jer sam cuo da je bilo problema s njima na nekim tipovima vozila (ako mi možete reci kojim), da mi kažete razloge zbog kojih se isti kvare, i koji su najcešci simptomi kada oni odu.

ODGOVOR:

Dvomaseni zamašnjak se koristi kada na lameli spojke ne postoje opruge za kompenzaciju, tada se kompenzacija nalazi u samom zamašnjaku izmedu prednjeg dijela zamašnjaka koji je fiksan s radilicom i zadnjeg dijela zamašnjaka koji je u kontaktu s lamelom. Zamašnjak s dvije mase je bolje rješenje jer je inerciona masa zadnjeg dijela zamašnjaka veca nego što je masa lamele spojke. Na taj nacin dobiva se komfor prilikom pocetnog kretanja i naglog ubrzanja, prihvacanje sila okretnog momenta je ugladenije i s manje naprezanja.
Jedini kvar koji nastaje na ovim zamašnjacima je oštecenje kompenzacionog materijala unutar dvije zamašne mase. Kod klasicnih zamašnjaka kvarova prakticki nema jer je zamašnjak iz jednog komada a kompenzacija se nalazi na lameli spojke.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - SERVO VOLAN

Datum objave: 09.12.2009 22:01:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje, a tice se servo volana.
Kada je kiša, ili nakon pranja automobila, servo cvili, te djelomicno se blokira volan, odnosno teže se okrece, i to se dogada samo po kišnom vremenu. Kad je suho, volan zacvili izrazito rijetko i to samo onda kada se namota do kraja.Radi se Opel Calibri, 91god, 110kw. Ljetos je zamijenjeno svo remenje, pa tako i od serva.
ODGOVOR:Ako je pogonski remen pumpe servo volana dobar i ispravno zategnut moguci uzrok je povecani hidraulicki tlak u sustavu servo volana. Povecani tlak može biti uzrok proklizavanja remena za pogon servo pumpe kada je vlažno vrijeme. Kada ste zadnji put zamijenili ulje u servo volanu, da li je cisto , da li je odgovarajuce ?
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - OTEŽANO ŠALTANJE U DRUGU

Datum objave: 09.12.2009 21:55:00
Slika
PITANJE: Postovani,surfajuci na internetu slucajno sam naišao na Vaš web-site i mogu Vam reci da ste fantasticni, a vidim iz komentara drugih posjetilaca Vaše stranice da su korisnici Vaših savjeta izuzetno zadovoljni. Pišem Vam iz Kaknja, BiH i imam par pitanja za Vas. Bit cu Vam zahvalan na odgovorima.
1. Vec 3 (tri) godine posjedujem Golf IV, 1.9 TDI (66 kW), godište 1999. Inace mi je sve prilicno dobro funkcionisalo do prije 2-3 mjeseca kada sam osjetio probleme kod promjene u drugu brzinu. Naime, otežana je izmjena brzine, a s tim da se nikada ne osjeti krcanje mjenjaca. Ovo se obicno javlja kada je auto stajalo, bez obzira da li je toplo ili hladno vrijeme, i traje nekih 20-tak minuta vožnje, nakon cega mjenjac funkcioniše normalno. Jednostavno u tim uslovima moram s posebnom pažnjom i otežano mijenjati u drugu brzinu. Interesuje me da li se radi o "sitnijem" problemu ili je problem teže prirode. To Vas pitam iz razloga toga što ako odem kod ovlaštenog servisa oni ce mi reci da moram mijenjati puno toga, pa možda cak i komplet mjenjac, a da isti i ne pogledaju. A zadnje iskustvo kod njih mi kaže da oni u suštini i ne obracaju pažnju na fizicka lica koja im dodu na servis vozila, jer više ih interesuju državne institucije i pravna lica koja imaju veci broj vozila i preko kojih zarade ogromne svote novca, tako da im mi "obicni ljudi" nismo ni interesantni.
2. Interesuje me da li se filter goriva na istom vozilu mora mijenjati svakih 10.000 km.
3. Takoder me interesuje Ford Fiesta (1.4 TDCI, 2003. godište) koju ima moj brat prešla je 150.000 km. Prvi veliki servis (izmjena zupcastog remena, španera, vodene pumpe itd.) izvršena je po preporuci proizvodaca nakon predenih 120.000 km. Interesuje me nakon koliko predenih km je potrebno uraditi slijedeci veliki servis.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u drugu brzinu može nastati radi razloga koji su izvan mjenjaca ili radi razloga koji su u samom mjenjacu. Ako su razlozi izvan mjenjaca uzrok je komanda za biranje brzina ( istrošenost pojedinih dijelova, loša podešenost ). Potrebna dorada na ovom sustavu nije skupa niti dugotrajna. Ako su razlozi otežanog šaltanja u samom mjenjacu moguci uzroci su sinhron, zupcanik, vilica, klizac . Radi ovoga nije potrebno zamijenit mjenjac nego se isti može normalno poraviti. Popravak je skuplji jer podrazumjeva demontažu mjenjaca, reviziju mjenjaca, popravak mjenjaca. Filter goriva se mijenja svakih 15.000 km ili na svakom godišnjem servisu.
Što vam znaci veliki servis na Fiesti ? Slijedeci servis je na 165.000 km a mijenjaju se svi filteri, ulje u motoru i ostali potrebni radovi koji su potrebni. Ostali radovi mogu biti zamjena pojedinih tekucina ukoliko iste nisu mijenjane zadnjih 60.000 km, servis klima uredaja koji se radi svake dvije godine, kocnice po potrebi.
na vrh Povratak na vrh