Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT TEMPRA - SAM SVOJ MAJSTOR - KRATKI TECAJ !?

Datum objave: 01.12.2009 10:22:00
Slika
PITANJE: Pozdrav.Molim vas da mi malo detaljnije objasnite,kako da podesim usisne i isisne ventile kad natjeram prvi i cetvrti klip u nultu tacku.Radi se o motoru Fiat 1.8ie 8v 91 godina,dvije bregaste,auto je fiat tempra.Prije par mjeseci mi je pukla radilica u motoru,kupio sam motor od fiat tipa takodje 1.8,postavio sam glavu od svog motora na taj motor,jer je kod mene bio ajnspric a taj ne.Palio je bez problema.Medjutim,prije dvije sedmice sam uradio generalku motora,al sam jedva upalio,cim je upalio pukne mi remen i polomi senzor obrtaja na radilici,kupio sam drugi i opet je jedva upalio.Provjerio sam dovod goriva,uredno,struju baca uredno.I cim se zagrije ugasi se i ne moze se upaliti,medjutim,sad nece nikako da upali.Mozda nisam dobro uzubio zubcasti remen i podesio ventile.Znaci,interesuje me koji usisni a koji isisni ventil treba biti otvoren kad se podese prvi i cetvrti klip u nultu tacku?problem je sto su mijenjane remenice od bregastih pa oznake nista ne znace.I sto se tice senzora obrtaja na radilici,jel on samo daje impulse ili ima kakve veze sa strujom?Moze li biti do njega?Znaci sve sam provjerio,dovod goriva uredan,i struju na svjecice baca uredno.Unaprijed se zahvaljujem.
ODGOVOR:Najprije provjerite fazu motora . Oznake za fazu su na pogonskoj remenici radilice koja pokrece zupcasti remen, druge dvije oznake nalaze se na remenicama bregastih osovina. Tocna faza je kada se oznake ne remenici radilice poklapaju u poziciji 12 sati. Kada je to tako tada se i oznake na bregastim osovinama moraju tocno poklapati s otvorima na lednoj strani remenica bregastih osovina. Oznake sigurno postoje smo ih treba pronaci. Najjednostavniji nacin za podešavanje ventila je da svaki brijeg prilikom podešavanja ventila bude okrenut prema gore. To znaci ako podešavate prvi usisni ventil tada brijeg ventila kojega podešavate treba biti nasuprot podizaca ventila. U tom položaju kalibrirana plocica je slobodna i možete izmjeriti zracnost. Zracnost na usisnim ventilima treba biti 0,25 - 0,35 mm, na ispušnim ventilima je to 0,30 - 0,40 mm . Na taj nacin podesite sve ventile.
DODATNO PITANJE:
Znaci moram skinuti remenicu za alternator da bi provjerio na pogonskoj remenici dal se oznake poklapaju?U redu,to cu i uraditi,al je problem sto se tice remenica od bregastih osovina.Oznake imaju na remenicama,al je problem sto su remenice zamijenjene a oznake nisu na istoj poziciji,remenice su identicne al oznake razlicite i prema tome,kad dovedem motor u fazu,kako da znam koji usisni ventil treba biti otvoren i koji isisni ventil treba biti otvoren?Znaci problem je kako nastimati bregaste osovine da budu u fazi sa motorom?Jeste li me skontali?Znaci kako da dovedem bregaste osovine u fazu sa motorom kad oznake na remenicama nisu odgovarajuce?to je problem.Bio sam u dva servisa i za nepovjerovati,nisu mi nista rijesili,a ja sam elektrotehnicar,al se dosta razumijem o autima i znam gotovo sve uraditi,al sam slabo radio motore.Zato sad hocu sam da rijesim ovaj problem,naravno ako mi vi pomognete?Steta sto sam u bosni,daleko sam,pa ne mogu doci do vas.u svakom slucaju hvala.Znaci,interesuje me,kad je motor u fazi,u kojem su polozaju klipovi i ventili?Molim vas pomozite mi...
ODGOVOR:
Kada je remenica radilice u položaju faze, tada su prvi i cetvrti klip u GMT . U tom momentu na paljenju je cetvrti cilindar a to znaci da su usisni i ispušni ventili cetvrtog cilindra zatvoreni a ventili prvog cilindra su tada na vagi ( poluotvoreni ) .
DODATNO PITANJE:
Pozdrav,znaci,precizno sam natjerao priv i cetvrti klip u GMT,podesio da su na 4-tom cilindru usisni i ispusni ventili su u zatvorenom polozaju,a od prvog cilindra su otprilike u poluotvorenom polozaju,dovod goriva dobar,struju baca,kompresija 11 bara,i opet nece da upali,nema sanse.Da li postoji mogucnost da od prevelike kolicine goriva nece da upali?Stvarno ne znam vise sta da radim.
ODGOVOR:
Sada kada znate namjestiti fazu motora i kada je motor u položaju da pali cetvrti cilindar, provjerite dali je i na razvodniku paljenja cetvrti cilindar na paljenju. Po cemu znate da je dovod goriva dobar. To se ne može znati na nacin da vidite gorivo na dovodu kod injektora , za tu spoznaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti 3 bara. Da li je ispravan senzor radilice RPM ?
DODATNO PITANJE:
E i na razvodniku sam podesio finger i poredao kablove,tako da idu cilindri po redu,tj,na razvodniku(4-2-1-3)bas kao i brijegovi na bregastoj kako su rasporedjeni.Sto se tice senzora na radilici,on je nov,kupio sam ga prosle sedmice,i kad je neispravan o prethodni,nema uopste struje,tj.ne baca sa bombine kad se vergla,a sa ovim senzorom je u redu,znaci ima dovod struje na razvodnik i na svim kablovima za svjecice,a sto se tice goriva,kad god pokusam da upalim,a ne moze,cim skinem svjecice,one su skroz mokre od goriva.Eh sad je problem,da li velika kolicina goriva moze smetat pri paljenju pa da ne moze upalit?Bas mi je dolazio i majstor juce i njemu nije jasno zasto nece da upali.Da li moze elektronika imat kakve veze s paljenjem ako ima struja na svjecicama?Ja mislim da ne bi trebalo.A i lampica za ijnspric pumpu mi sad vise radi nego inace,rijetko se ugasi.A sto se tice dovoda goriva,skidao sam crijevo za povrat u rezervoar,skidao sam vakumsku pumpu za povrat goriva i sa nosaca dizni bas ima dobar pritisak goriva dok pumpa u rezervoaru radi.
ODGOVOR:
Prevelika kolicina goriva može biti uzrok jer za rad motora mora biti ispunjen uvjet da je omjer zrak : gorivo = 14,7 : 1 . Taj omjer se dobiva otvorenošcu injektora ili vremenom ubrizgavanja goriva a za to se brinu : ECU centrala, ECT senzor, mjerac mase zraka, senzor položaja leptirastog ventila, MAP senzor za tlak u usisnoj grani, IAT senzor za temperaturu usisanog zraka, RPM senzor, senzor kisika O2 .
DODATNO PITANJE:
Sigurno cete reci da sam dosadan,a bas danas sam zamijenio elektronske dizne,ili injektore,ja mislim da je to isto,i ista situacija,kad izvrnem svjecice,bas puno mokre,previse su mokre,pokusao sam povecati protok goriva na vakumskom regulatoru za povrat u rezervoar a zrak sam malo pojacao,i onda je ko malo dao znak da bi upalio i opet nista,al,hajmo to staviti na stranu,tj.gorivo,kad sam prebacio na plin da upalim na plin direktno,upalio je malo i onda je plin puknuo,tj.pukla mi je od plina plastika zracnog filtera,znaci ipak postoji neki problem sa strujom.Senzor polozaja leptirastog ventila,gdje se on nalazi,jel na koljenu za nozni gas?Gdje se nalazi ECU centrala,ECT senzor,mjerac mase zraka,IAT senzor za temperaturu usisnog zraka,RPM senzor?Evo vam motora,pa mi recite da znam,sliku sam nasao na netu,al je motor identican.Medjutim,danas sam otkrio da ne radi ni vakumski regulator,valjda se tako zove,jer sa njega ide cjevcica na usisnu granu i nastavlja do vakumskog regulatora za povrat goriva,a ni automaski saug mi nije radio.MAP senzor za tlak na usisnoj grani mislim da znam gdje se nalazi,a za ostale senzore nisam siguran.
ODGOVOR:
Impresioniran sam Vašom upornosti i entuzijazmom. Obzirom na cinjenicu da ne znate gdje se što nalazi na motoru i da uz to nemate potrebna servisna pomagala te potrebno znanje nema smisla da Vam dalje dajem tehnicke upute i savjete. Za rješavanje takvih zadataka nije dovoljno amatersko znanje ili završeni kurs iz podrucja laki motori . Za to je potrebno uz osnovno znanje i specijalisticko znanje iz podrucja elektronski sustavi ubrizgavanja, elektronski sustavi paljenja . Ako navedeni problemi prelaze granice Vaših mogucnosti , nemojte radi toga biti tužni jer i velika vecina automehanicara ne bi s uspjehom riješila navedene probleme.
Ako Vam se ukaže prilika i budete u blizini navratite, rado cu s vama popricati o svemu što Vas zanima.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ZAMIJENITI LANAC

Datum objave: 30.11.2009 16:27:00
Slika
PITANJE: Imam vw lupo 99god. 1.0 37kw sa lancem, I problem na njemu neki cudan zvuk, bojim se da nije lanac pa bih vas pitao na kolko se predjenih km mijenja taj lanac, auto je presao 120000km ima servisnu knjigu. Ne mogu da pronadjem na netu, pa vas molim za tu informaciju.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( lanac lancanici ) mijenja se kada to situacija nalaže a to znaci kada isti pocne lupati , kada motor radi toga nema potrebnu snagu. To može biti vec na maloj kilometraži a u nekim slucajevima i na znatno vecoj kilometraži. Ako i kod vašeg vozila postoje navedeni simptomi to je znak za zamjenu.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190 - TRI PROBLEMA

Datum objave: 30.11.2009 16:21:00
Slika
PITANJE: Poštovanje! Imam mercedes 190 2.5 Diesel 1991 godina! Pa me muce 3 problemcica pa ako možete da mi pomognete, jer u nas ti je svatko majstor a nitko majstor!
1. PROBLEM
Prilikom vožnje kad pustim gas u zadnjem djelu odnosno trapu osjecam trenje nekakvo, nemam pojma kakvo!
2. PROBLEM
Kad se krecem uzbrdicom i kad je auto malo optereceno, dolazi mi do trzanja, nema konstanti gas, mijenjao sam amortizer gasa na motoru i bilo je ok mjesec mjesec i pol ali opet mi se vratilo, neki mi govore da je do nosaca motora, pa može li biti išta drugo pored toga!?
3. PROBLEM
Nekad mi motor dobije cudan zvuk, mislim stezao sam komore na prvoj i drugoj dizni ali mi se opet vratio takav zvuk, posipao sam vodu po diznama i nijedna ne pušta!
ODGOVOR:Zvuk koji cujete u zadnjem dijelu vozila može nastati na nekom od ležaja kotaca, ležaja kardanskog vratila, radi kontakta zadnjih kocnica s diskovima kocnice. Trzanje koje se dogada na uzbrdici može se pojaviti radi lošeg rada motora a rijede radi nosaca motora. Loš rad motora pod opterecenjem se pojavljuje radi prisutnosti zraka u sustavu goriva, radi loših diza , radi lošeg rada visokotlacne pumpe.Cudan zvuk koji navodite nije tocno definiran i može nastati radi mnogo faktora. Zato taj zvuk trebam cuti direktno na vozilu i zakljuciti da li isti nastaje na motoru, mjenjacu ili transmisiji.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZAMAGLJIVANJE VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 27.11.2009 16:25:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Fiat Punta 98' god zamagli mi staklo na prednjoj sofersajbi kada je kisa ili snijeg , zaci samo na strani ispred vozaca , radijator , tj. grijac nije jer sam ga promijenio ocistio sve vodove toplog-hladnog zraka do sofersajbe i vise neznam sta da probam
ODGOVOR:Zamagljivanje vjetrobranskog stakla može nastati radi više razloga a to su : necist filter kabine ( neka vozila nemaju taj filter ), loša cirkulacija zraka kroz radijator grjaca ( necistoce ), sustav za usmjeravanje zraka grijaca, velika vlažnost unutrašnjosti vozila ( narocito podne obloge ), propuštanje rashladne tekucine u kabinu, propuštanje vode ( kišno ili snježno vrijeme ) u kabinu.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 - PROBLEMI NAKON SERVISA

Datum objave: 24.11.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani ,molio bih Vas za pomoc oko jedne stvari, naime nakon promjene kompletnih remenja,natezaca i vod.pumpe na mojoj Alfi
156 "04-2.4 JTD auto dimi i slabije vuce,a ispod haube se osjeti užasan smrad kao iz ispuha,koji ulazi u auto kad upalim klimu,a i van oko auta se osjeti.Odmah nakon servisa pregorio mi je i jedan grijac,da li to sve skupa ima nekakve veze i koji je razlog tome.Išao sam nazad kod majstora,oni se prave englezi.
Molim Vas hitnu pomoc i unaprijed zahvaljujem,a obzirom da je prije servisa auto bio normalan i nije dimio.
ODGOVOR:Ako je motor radio dobro prije zamjene zupcastog remena onda su moguci uzroci netocna faza motora, oštecenje nekog od cijevnih vodova dovoda goriva ( neugodan miris ), oštecenje na sustavu ispušni kolektor, EGR ventil, turbo punjac, nešto trece što treba otkriti direktno na vozilu. Ako niste daleko dodite da vam kažemo tocan uzrok.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES, GRAND CHEROKEE - PITANJA MEHANICARA

Datum objave: 24.11.2009 14:01:00
Slika
PITANJE: Pozdrav! Ideja sa sajtom vam je odlicna,tek sam ju pronasao i vjerovatno cu ju koristiti jer sam mehanicar!
Imam problem sa svoji mercedesom E-klasa W-210 2,2cdi 85kw.01god.radio sam cip tuning sa Galetom,u toku procesa program Galeto se potpuno izbacio poslije tog vise nemoze ni da vergla! Ni Galeto ni diagnostika Racunarom ne moze vise da uspostavi komunikaciju sa motornom elektronikom!Znam da je memorija izbrisana ali kako da ju ponovo upisem ili flesujem?Radio sam sa ne provjerenim fajlovima pa predpostavljam da je to uzrok.
I jos jedno pitanje takodje za mog Grand Cherokee 5,2 V-8 155kw.96god.
Na njemu je ugradjen je sekvent-plin,prije 9 mjeseci sam ga servisirao(filtere i membrane na isparivacu)od tad sam napravio 6000 hiljada km.nekako je i bilo ok dok je vrijeme toplo ali sada kad ga upalim hladnog i kad se malo zagrije i automatski prebaci na plin obavezno se gasi ili jos gore kad je i vruc pa ga upalim i odmah usaltam u D ili R(automat je)drzim na kocnici ili lagano krecem(u tim momentima pri automatskom prebacivanju na plin) bez gasa OBAVEZNO SE GASI!Takodje na vecim obrtajima od tri ipo do cetiri ipo hiljade(kako
kad) kao da pocne da trokira ne prima gas(nekad na nekoj srednjoj temperaturi motora povuce kao lud)a na leru obavezno gas varira od 400 do 1200 obrtaja.Na benzinu radi i vozi bez najmanje greske! Imam par poznanika koji takodje voze na plin i automatike ali nemaju nikakvih problema,cak nisu ni servisirali po par godina!
ODGOVOR:Svaka improvizacija ili ugradnja neprovjerenog CHIPA u cilju tuninga i poboljšanja performansi motora može imati loš rezultat a posljedice mogu biti vrlo skupe jer može doci do oštecenja dijelova upravljackog racunala motora kao i oštecenja racunala u cjelini. Demontirajte ugradeni CHIP vratite originalni koji je bio gore. Ako i dalje motor ne može upaliti potrebno je zamijeniti upravljacko racunalo ili isto pokušati popraviti u nakom od specijaliziranih servisa za racunala.
GRAND CHEROKEE 5,2 V-8, 155 KW, 1996. Gašenje motora kada radi na plin i nedostatak snage najcešce nastaje radi RPM modula, ECT senzora, plinskih filtera, necistih ili loših plinskih injektora ( nedovoljna kolicina goriva ), cijevnih vodova za dovod goriva, necistog isparivaca, nestabilanog rada ventila za regulaciju kolicine u samom isparivacu, loše podešenog plinskog sustava. Provjerite navedeno, po potrebi napravite servis isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONATA - NAPRAVITI KVALITETAN SERVIS

Datum objave: 24.11.2009 13:47:00
Slika
PITANJE: Nabavio sam rabljenu sonatu 2.0 dohc, 144ks, godište 2006 sa nepunih 40tkm. Auto je vožen na plin, ali prijašnji vlasnik ga je izvadio. Pocetni pokazatelji pri vožnji na benzin su gradska potrošnja od 16.5-17 l/100km i povremeni nemiran rad na "leru". Snaga mi se ne cini previše upitnom, ali teško mi je procijeniti buduci da sam naviknut na 1.9TDi. Eko test je ispravan (doduše, tehnicki je napravio dealer, pa je moguce ... hm....). Nacitao sam se o zacepljenim diznama benzina pri upotrebi plina, pa Vas molim za mišljenje, kao i za opcenito mišljenje/savjet što bih sve trebao poduzeti kao prevenciju, buduci da ne kanim ponovo ugradivati plin. Takoder, planiram kompletan servis, pa me zanima koje ulje upotrijebiti, buduci da ne raspolažem podatcima o dosadašnjem korištenom ulju (servisnu, naravno, nema). Upute predlažu egzotiku tipa 5W20 ili malo manju egzotiku 10W30 (i još neke sa nulom ispred W). Buduci da napravim 12-13 tkm godišnje, takav interval izmjene bi mi odgovarao. Molim Vas za malo podrobnije objašnjenje o odabiru ulja, a kako su mi u ženin accent 1.5 ovlašteni natocili ulje koje se naglašeno "ne preporucuje" u uputama (umjesto 10w40 ili 10w30 stavili su 5W40, pa je trošio 1l/1000km), odlucio sam "puhati na hladno" glede ulja.
ODGOVOR:Normiranje potrošnje goriva uvijek se radi na otvorenoj cesti ali ipak je navedena potrošnja po gradu povecana. Kupili ste rabljeno vozilo , kilometraža se može skinuti , bio je ugraden plin, što je znak da vozilo ima i više kilometara. Radi sveg toga potrebno je napraviti kvalitetan servis vozila koji ce se dugorocno sigurno isplatiti jer ce se preventivno djelovati da se ne dogode nepredvideni kvarovi a isto tako ce se i obaviti svi aktuelni radovi na vozilu. Obzirom na cinjenicu da je vozilo radilo na LPG obvezno treba podesiti ventile, izmjeriti kompresiju, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora, pregledati razvodni mehanizam. Uz ovo takoder treba ispitati rad sustav elektronskog ubrizgavanja goriva, ispitati ispravnost sustava paljenja. Direktnim uvidom na vozilu može se doci do spoznaje o trenutmom stanju kocnica, upravljackog mehanizma, ovjesa. Tekucine koje dugo nisu ( ili uopce nisu ) mijenjane treba zamijeniti. Vrsta i gradacija ulja za motor ovisi i o klimatskom podrucju gdje se automobil koristi. Za Vaš automobil i umjerenu klimu kakva je kod nas možete koristiti motorno ulje 5W-30 ili 10W-30. Interval izmjena ulja je 15.000 km ili najmanje jednom godišnje. Iz vlastite prakse znam da nakon dobro obavljenog servisa i ispravnog rada navedenih sustava ( ubrizgavanje, paljenje ) postižu se dobri rezultati u pogledu ekonomicnosti i pouzdanosti vozila.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX - GUBI VODU

Datum objave: 23.11.2009 13:38:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen AX, 91', diesel, 1,4, gubi vodu iz rashladnog sistema te zasvijetli lampica za nivo vode u hladnjaku. Na preporuku mehanicara dao sam ugraditi novu glavu motora. Medutim nema rezultata. Mjerili smo pritisak tekucine iznosi ispod 1 bara.. Dali je problem u ispuštanju zraka iz sistema. Cuo sam da neki mehanicari koriste ekspanzionu posudu koju spoje na cep hladnjaka i preko nje pune sistem tekucinom. Naime kada poslije vožnje ugasim motor iz hladnjaka preko cepa iscuri odredena kolicina tekušine. Što se u mom slucaju da napraviti.
ODGOVOR:Dozvoljeni tlak u rashladnom sustavu je 1,3 bara. Kada je tlak znatno veci od toga, rashladna tekucina izlazi kroz cep ekspanzione posude ili hladnjaka i tako nastaje rasterecenje u sustavu hladenja da ne dode do puknuca hladnjaka ili neke od cijevi rashladnog sustava. Prema vašem opisu može biti neispravan cep hladnjaka ( on je ujedno i sigurnosni ventil ) ili se u rashladnom sustavu stvara tlak veci od dozvoljenog . Povecani tlak u rashladnom sustavu se stvara kada kompresija probija u rashladni sustav. Najprije ispitajte ispravnost cepa i dosjeda na hladnjaku na kojemu cep mora dobro brtviti. Ako je to u redu provjerite da li kompresija djeluje na rashladni sustav. U ovom slucaju se podrazumjeva da nema nikakvod curenja iz rashladnog sustava i da je termostat ispravan.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II TD, INTERCOOLER - TROŠI ULJE

Datum objave: 23.11.2009 13:32:00
Slika
PITANJE: Decki svaka pohvala na stranici stvarno je korisna!
e sad posjedujem golfa mk2 td sa intercoolerom.prije kupnje auto je stajao 6 mjeseci.Zatim sam promijenio ulje-champion 10w40 i filtre goriva,ulja i zraka.auto mi troši dosta ulja: oko 5l/1000km.Dimi crno kad se stisne a ovak sivkasto.
Pali s prve.Kad se upali cuje se da se turbo zavrtio ali ga u vožnji ne osjecam.Nemam njegov turbo(onaj s vodenim hladenjem)nego obican kakav je na gtd-u bez ic-a Probao sam osovinicu turba i nema lufa ko da je nova.Jel može nešto drugo biti s turbom ili su karike ili nekaj trece?
ODGOVOR:Potrošnja ulja ne bi smjela biti veca od 0,4 l/1000km . Radi toga izmjerite kompresiju i ispitajte na koji nacin motor troši ulje. Može ga trošiti na klipne prstene, vodilice ventila, kroz turbinu. Tako velika kolicina ulja izgara u motoru i stvara veliku kolicinu cade i krutih cestica koje se skupljaju na klipovima, ventilima, usisnim i ispušnim kanalima, turbini, ispušnom sustavu.Na taj nacin nastaje zacepljenje radi kojega motor nema snage i crno dimi. Nakon kontrole mehanickog stanja motora znati cete što treba raditi.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 200-D - NAMJEŠTANJE VISOKOTLACNE PUMPE

Datum objave: 23.11.2009 13:20:00
Slika
PITANJE: Postovani gospodine ja imam jedno pitanje, skinuo sam disel pumpu sa mercedesa 200d 124 –godina proizvodnje 1990, i nikako ne mogu daje namestim da auto upali, jednimi pricaju da treba da pumpu namestim na 15% posle OT drugi kazu da treba pre OT 15% ja vise nisam pametan kako daje namestim ako mozete dami objasnite kako tacno da je namestim i koim redosledom puno vam se zahvaljujem u napred.
ODGOVOR:Postupak namještanja visokotlacne pumpe u tocan položaj faze treba pažljivo napraviti jer u protivnom motor nece dobro raditi ili nece moci upaliti. Ako je sad pumpa na motoru napravite slijedece : lagano okrecite radilicu i postavite je u položaj 15° poslije GMT, izvadite pumpu, fiksirajte pumpu u steznu napravu ( škripac ), izvadite vijak na bocnoj strani pumpe na regulatoru ( glava vijka je za kljuc 17 ili 19 mm ), na provrtu u kojemu je bio vijak treba se pojaviti odgovarajuca oznaka, oznaka je vodoravna crta, istu cete ugledati ako lagano okrecete osovinu pumpe, kada se oznaka pojavi u vidnom polju ( na navedenom provrtu ) potrebno je odgovarajucim alatom blokirati osovinu pumpe u tocno tome položaju ( bez alata osovina ce se odmah pomaknuti ), kada je osovina blokirana pumpa se može ugraditi na motor. Nakon ugradnje pumpe i spajanja svih prikljucaka motor ce normalno upaliti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 23.11.2009 13:09:00
Slika
PITANJE: Prvo pohvale, Vasa volja da pomazete na ovaj nacin zbilja me zadivljuje. Moj problem je potrosnja ulja od 0,9-1,0 l/1000 km (motor Z16XE). Auto je kupljeno s 93000 stvarnih km i ima 5+ garanciju u PSC Dalmacija (gdje ga je redovito servisirao prvi vlasnik, a nastavio i ja). Na 102000 ugradjen je Landi Renzo Omegas plin, isto u PSC Dalmacija. Sada je na satu 123000 km. U servisu sam se zalio na potrosnju i pregledali su samo da ne gubi ulje uokolo motora, a za cilindre i ventile su mi rekli da ne mogu nista bez otvaranja. Znam da ima neko ispitivanje dihtanja na komprimirani zrak, ali su rekli da oni to nemaju i da je zbog hidraulike to na mom motoru neizvedivo. Kompresiju nisu mjerili uz objasnjenje da ako pusta samo uljni prsten, a ne kompresioni, podatak o kompresiji nam nece puno znaciti (auto vuce odlicno). Kako mjesecno predjem 1500-2000 km trosak za ulje mi je velik (OMV 5W40 stavljaju u servisu). Sto da radim, da otvaram motor i koliko bi to doslo? Da li je ovo boljka ovih motora, kakva su vasa iskustva? (Jedan je sa istom Zafirom i manje kilometara vozio kroz "kale" za mnom i kad sam se zaustavio izasao i prvo pitao "Koliko ti trosi ulja?"!! Drugome je cak zaribala jer nije kontrolirao i doljevao ulje!) Moze li mi ovo ulje zeznuti katalizator? Jos nesto: otkad je ugradjen plin upali se lampica motora sa munjom (u uputama elektronika motora) i ne da se ugasit bez reseta u servisu. Tamo pak pise neefikasnost katalizatora. Objasnili su mi da je to zbog toga sto je plin cistiji pa "zbuni" katalizator. Procitao sam na forumima da se to dogadja i novim Zafirama sa plinom. Kad se lamica ugasi u servisu moze se voziti oko 1-1,5 mj i opet se upali. Sad je vise ne resetiram jer auto radi i vozi sasvim normalno, a nije se palila prije ugradnje plina. Ipak muci me da to nije zbog viska ulja u ispuhu (znam da visak goriva unistava katalizator, a sto je s uljem).
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je povecana i ona nastaje na dva nacina i to na vodilice ventila i na klipne prstene. Na ovoj kilometraži koju ste naveli za ocekivati je da se potrošnja najvecim dijelom odvija preko vodilica ventila. To se može riješiti uredenjem glave motora. Pod uredenjem se podrazumjevaju svi potrebni radovi na glavi motora ( po potrebi zamjena vodilica ventila, ventila, brtvila glave, obrada i ispitivanje glave motora ). Ventile nije potrebno mijenjati ako istrošenje na stablu ventila nije vece od 0,04 mm i ako dosjedne površine ventila imaju dovoljno dodatka za obradu. Ulje koje ulazi u cilindar ima štetan utjecaj na katalizator i smanjuje mu ucinkovitost i trajnost. Paljenje kontrolne lampice motora povezano je s vremenom ubrizgavanja plinskih i benzinskih injektora ( vremena moraju biti ista ) . Radi toga dolazi do razlicitih vrijednosti lambda ( stehiometrijski omjer zrak/gorivo ) . Ako je jako povecana vrijednost HC ( ugljikovodik ) uzrok može biti prevelika kolicina goriva i kolicina ulja koja ulazi u cilindar. Po potrebi obavite kontrolu elektronskog sustava ubrizgavanja benzina i sustava paljenja . Izmjerite i tlakove kompresije, imati cete spoznaju o mehanickom stanju motora.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ULJE U RASHLADNOJ TEKUCINI

Datum objave: 27.03.2011 13:07:56
Slika
PITANJE:

Nakon uredenja glave motora i razvodnog sistema auta, problema sa miješanjem ulja i vode nakon toga, otkrivanja uzroka miješanja ulja i vode i konacno, ponovnog cišcenja sistema (motor je pušten da radi na ulju koje je poslije opet zamijenjeno novim, a rashladni sistem sa vodom koja je zamijenjena novom vodom+ konc. antifriz) auto radi tiho i vuce dobro ali još uvijek ima ulja u rashladnoj tekucini- dobio sam info da je to zbog nedavnog miješanja, i da se ne može sve ocistiti i da to nije problem za normalno funkcioniranje.
Da li je sada u redu voziti na rashladnoj tekucini sa primjesama ulja?
Mogu li se ošteti cijevi koje provode tekucinu ili sam hladnjak?
Ako mislite da treba cistiti, kako je najbolje ocistiti preostalo ulje, buduci da je na vodi radio u servisu, a ipak je ostalo ulja?
Takoder, cijev koja ide niz desni kotac i ispušta višak vode iz posude svako malo ispusti nešto vode( auto je servisran prije par dana), a pošto je vode+antifriz taman koliko treba, do preporucene min. oznake u samoj posudi, da li voda izlazi zbog zasicenosti uljem ili je to normalno?
Nemam više živaca ništa na njemu servisirati, ali ako mislite da treba, molim vas za upute.

ODGOVOR:

Nakon uredenja glave motora i pojave ulja u rashladnom sustavu, sustav se mora ocistiti od ulja. To se može obaviti pomocu raznih emulgatora za cišcenje rashladnog sustava. Po potrebi postupak cišcenja treba ponoviti nekoliko puta. Ako se i nakon takvog cišcenja opet pojavljuje ulje u rashladnom sustavu to je znak da brtva glave ili sama glava motora nisu ispravne. Cijev koju ste naveli da ide uz desni kotac ne smije propuštati rashladnu tekucinu. Ako se to zaista dogada to je znak da je neispravan cep ekspanzione posude, neispravna brtva glave motora, neispravna glava motora ( kompresija probija u rashladni sustav ). Prema vašem opisu moglo bi se zakljuciti da nisu dobro obavljeni radovi na glavi motora .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO KALOS - MOKRI TEPISI

Datum objave: 22.11.2009 14:46:00
Slika
PITANJE: Imam Kalos 1.4i i neki dan (utorak) sam primjetio da su mi tepisi kod suvozaca i iza mokri. Bila je jaka kisa pa sam mislio da je od toga. Sve sam osusio. U subotu sam ponovno vozio auto te sam u nedjelju ujutro opet primjetio da su tepisi vlazni. Kise nije bilo tih dana. Prilikom jucerasnje voznje klima nije bila ukljucena (niti grijanje)- ako Vam ta informacija moze ikako pomoci....
ODGOVOR:Unutrašnjost vozila može postati mokra iz tri razoga i to ulazak vode u vozilo kroz karoseriju ili kroz neko od stakala ( najcešce vjetrobransko ), radi nemogucnosti odlaska kondenzata s isparivaca kada radi klima uredaj, radi propuštanja radijatora grijaca ( u ovom slucaju curi rashladna tekucina-antifriz ). Najprije ispitajte da li je to antifriz, nakon toga provjerite klima uredaj.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ZVUK IZ MJENJACA

Datum objave: 22.11.2009 14:21:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Mondeo..2001 god benzin,2.0,.. 107 kw...Imam slijedeci problem..na leru se sa donje strane motora zajedno sa radom motora cuje lupkanje,koje prestaje nakon sto se pritisne papucica kvacila...to lupkkanje je malo jaceg intenziteta i moze se lako cuti...Inace,nema nikakvih problema pri prebacivanju brzina niti se cuje to isto lupkanje u toku voznje...Vozio sam vozilo u ovlasteni servis,tamo su mi rekli da je vjerovatno u pitanju plivajuci zamajac,mada su spomenuli da je moguce da je u pitanju i neki spaner..Nakon toga sam se raspitivao kod jednog uvoznika o cijeni plivajuceg zamajca,i na moje cudjenje isti mi je rekao da moje auto posto je benzin ima obicni a ne plivajuci zamajac koji je komad zeljeza i uopste se ne mijenja...Sada sam u velikoj nedoumici..neko tu definitivno nije u pravu..Pa vas molim da mi odgovorite da li ovaj tip motora ima plivajuci zamajac,kao i na sta biste vi jos posumnjali na osnovu navedenog...Napominjem da u istom servisu kompjuterska dijegnostika nije pokazala nikakav problem..
ODGOVOR:Zvuk koji cujete nastaje u mjenjacu a ne na dvomasenom zamašnjaku. Zvuk se obicno cuje kada vozilo stoji a mjenjac je u neutralnom položaju ( leru ). Tada dolaze do izražaja sva istrošenja u mjenjacu i to na ležajevima i kliznim površinama. Kada se pritisne pedala spojke zupcanici u mjenjacu se zaustave i tada se zvuk izgubi.
Ako je funkcija mjenjaca u vožnji dobra, zamjenite ulje u mjenjacu. Prilikom izmjena ulja pratite da li ce sa starim uljem iz mjenaca izici metalne cestice ili kuglica nekog ležaja. Ako toga nema to je dobar znak, stavite novo ulje, vozite i dalje a tijekom vožnje pratite funkciju mjenjaca i zvuk. Zvuk se ne smije cuti dok vozite.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA - DAVAC IMPULSA

Datum objave: 22.11.2009 14:14:00
Slika
PITANJE: Imam problem i bio bih zahvalan na pomoci ako možete. Imam Lanciu Kappu 95 godište i iz nekog razloga mi brzinomjer ne reagira tj. Ne prikazuje kojom se brzinom auto krece. Bio bih zahvalana ako bi ste mi mogli objasnit gdje nalazi senzor brzinomjera kako bih mogao to popravit. I bilo bi super ako biste imali sliku tog uredaja i prikljucka za kojeg mislite da je kvar.
ODGOVOR:Senzor ( davac impulsa ) nalazi se na gornjoj zadnjoj strani mjenjaca ( ima prepoznatljiv izgled ). Isti se može jedino ispitati pomocu osciloskopa a ako je neispravan popravak nije moguc nego samo ugradnja novoga. Uz navedeni senzor moguce neispravnosti su još: elektricna instalacija od senzora do instriment ploce, stalni plus (+) od kutije osiguraca do senzora, konektori na instriment ploci, instrument ploca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NE RADI RECIRKULACIJA

Datum objave: 22.11.2009 14:10:00
Slika
PITANJE: Kod pritiska na tipku za ukljucenje recirkulacije ne pali se lampica niti se klapna pomice. Ostale tipke odraduju normalno tj. grijac zadnje šajbe radi kao i klima a radi i ventilator. Osiguraci su OK. Kako si pomoci.
ODGOVOR:Ako je navedena komanda izvan funkcije moguci uzroci su: prekidac, elektromotoric zaklopke, instalacija do elektromotorica, prekid napajanja radi nekog razloga ( relej, loš kontakt na nekom konektoru ). Ispitivanje treba zapoceti provjerom ima li struje na prekidacu za ukopcavanje recirkulacije.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 21.11.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: Uz dužno poštovanje,molim Vas za savjet-sugestiju.Naime,posjedujem BMW 318i iz 92. sa zupcastim remenom i prijedenih 255tkm.Da bih obrazložio svoje dolje postavljena pitanja,moram ukratko probati objasniti bit problema.Od samog pocetka motor je bio naucen na ulja full sintetika,od Castrola RS 10W60 do kasnije nešto jeftinijeg Midlanda 5W40.Prije par godina(nisam siguran dvije ili tri),iz "nekih" razloga a i samih godina mog ljubimca,prešao sam na ulja 10W40.I u tom razdoblju pocela su se javljati "lupanja" u motoru(koja su ukazivala na problem u dijelu gdje se nalaze bregasta i hidro podizaci),s vremenom sve cešca,da bi to ovo proljece preraslo u stalno lupanje(bez obzira dal je motor hladan ili topao i na bilo kojim okretajima motora).Uz neciju sugestiju pošao sam od "najjeftinijih"zahvata kao što su kojekakvi aditivi za ovo pa za ono,i na kraju stavljanje gušceg ulja Midland 20W50.Medutim,sve je to bilo uzalud.U 6.mjesecu sam odlucio promijeniti hidro podizace,i prilikom promjene istih uvidjelo se da i bregasta ima 2 ili 3 "vrha" nazubljena.Ali tada iz viših razloga nisam bio u mogucnosti za promjenom bregaste,pa je sve ostalo samo na promjeni podizaca.Ulje nakon promjene podizaca,nisam mijenjao.
Lupanje se nakon toga drasticno smanjilo,a i ono malo što se culo,razlog je bregasta(po rijecima majstora).Sve je to bilo ok kroz ljeto,medutim dolaskom ovih hladnijih dana,što je dan hladniji,lupanje je jace,odnosno zvucni dojam samog motora kompletno je prilicno loš,pogotovo nezagrijanog.
Pitanje:
a) dal je to bregasta+klackalice vec tolko loša ili je samo do ovog gušceg ulja koje je u motoru i treba ga zamijeniti fluidnijim?
b) da li mogu ponovo staviti sintetiku,recimo 5W40,i šta dobivam s time?
c) da li je i samo paljenje motora ovisno o viskozitetu ulja u motoru(prilicno teško okrene u ovim ne još tako hladnijim danima)?
ODGOVOR:Najcešca i najveca istrošenja u motoru nastaju radi nepravovremene izmjene ulja i radi neodgovarajuceg ulja. Nije rješenje ( a mnogi u tome griješe ) stavljati u motor skupocjena ulja zvucnog naziva i efektne ambalaže a zatim to ulje rijetko ili vrlo rijetko mijenjati. Za Vaš automobil je bilo daleko korisnije da se stavljalo uobicajeno polusinteticko ulje 10W-40 ( proizvodac nije toliko bitan ) i da se isto ulje zajedno s filterom mijenjalo svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . Na taj nacin u ulju se ne kumuliraju necistoce, krute cestice, agresivni kemijski spojevi , koji oštecuju motor iznutra i znatno mu skracuju vijek trajanja ( istrošenja kliznih i rotirajucih površina ). Svako ulje ima pet osnovnih svojstava a jedno od njih je i pumpabilnost . To je sposobnost ulja da ga uljna pumpa u što kracem vremenu usiše i dopremi na najudaljenija mjesta motora. Ako se koristi neodgovarajuce ulje koje je k tome još i dugo u motoru, tada prilikom prvog hladnog starta motor jedno vrijeme radi bez podmazivanja. Nastala mehanicka istrošenja u motoru ne mogu riješiti nikakvi aditivi, istrošeni dijelovi se moraju doraditi ili zamijeniti. Na kraju evo i odgovora na Vaša pitanja . Bregasta osovina i klackalice sigurno imaju oštecenje i rijede ulje tu nece pomoci. Možete staviti sinteticko ulje a time cete samo dobiti bolju pumpabilnost ulja u hladnom startu. Gusto ulje stvara znatno vece otpore u motoru prilikom hladnog jutarnjeg paljenja. Uz to bi trebalo ispitati snagu akumulatora i stanje elektropokretaca koji su cesti uzrok lošeg startanja motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 21.11.2009 22:46:00
Slika
PITANJE: PITANJE: Uz dužno poštovanje,molim Vas za savjet-sugestiju.Naime,posjedujem BMW 318i iz 92. sa zup?astim remenom i prije?enih 255tkm.Da bih obrazložio svoje dolje postavljena pitanja,moram ukratko probati objasniti bit problema.Od samog po?etka motor je bio nau?en na ulja full sintetika,od Castrola RS 10W60 do kasnije nešto jeftinijeg Midlanda 5W40.Prije par godina(nisam siguran dvije ili tri),iz "nekih" razloga a i samih godina mog ljubimca,prešao sam na ulja 10W40.I u tom razdoblju po?ela su se javljati "lupanja" u motoru(koja su ukazivala na problem u dijelu gdje se nalaze bregasta i hidro podiza?i),s vremenom sve ?eš?a,da bi to ovo prolje?e preraslo u stalno lupanje(bez obzira dal je motor hladan ili topao i na bilo kojim okretajima motora).Uz ne?iju sugestiju pošao sam od "najjeftinijih"zahvata kao što su kojekakvi aditivi za ovo pa za ono,i na kraju stavljanje guš?eg ulja Midland 20W50.Me?utim,sve je to bilo uzalud.U 6.mjesecu sam odlu?io promijeniti hidro podiza?e,i prilikom promjene istih uvidjelo se da i bregasta ima 2 ili 3 "vrha" nazubljena.Ali tada iz viših razloga nisam bio u mogu?nosti za promjenom bregaste,pa je sve ostalo samo na promjeni podiza?a.Ulje nakon promjene podiza?a,nisam mijenjao. Lupanje se nakon toga drasti?no smanjilo,a i ono malo što se ?ulo,razlog je bregasta(po rije?ima majstora).Sve je to bilo ok kroz ljeto,me?utim dolaskom ovih hladnijih dana,što je dan hladniji,lupanje je ja?e,odnosno zvu?ni dojam samog motora kompletno je prili?no loš,pogotovo nezagrijanog. Pitanje: a) dal je to bregasta+klackalice ve? tolko loša ili je samo do ovog guš?eg ulja koje je u motoru i treba ga zamijeniti fluidnijim? b) da li mogu ponovo staviti sintetiku,recimo 5W40,i šta dobivam s time? c) da li je i samo paljenje motora ovisno o viskozitetu ulja u motoru(prili?no teško okrene u ovim ne još tako hladnijim danima)?
ODGOVOR:ODGOVOR: Naj?eš?a i najve?a istrošenja u motoru nastaju radi nepravovremene izmjene ulja i radi neodgovaraju?eg ulja. Nije rješenje ( a mnogi u tome griješe ) stavljati u motor skupocjena ulja zvu?nog naziva i efektne ambalaže a zatim to ulje rijetko ili vrlo rijetko mijenjati. Za Vaš automobil je bilo daleko korisnije da se stavljalo uobi?ajeno polusinteti?ko ulje 10W-40 ( proizvo?a? nije toliko bitan ) i da se isto ulje zajedno s filterom mijenjalo svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . Na taj na?in u ulju se ne kumuliraju ne?isto?e, krute ?estice, agresivni kemijski spojevi , koji ošte?uju motor iznutra i znatno mu skra?uju vijek trajanja ( istrošenja kliznih i rotiraju?ih površina ). Svako ulje ima pet osnovnih svojstava a jedno od njih je i pumpabilnost . To je sposobnost ulja da ga uljna pumpa u što kra?em vremenu usiše i dopremi na najudaljenija mjesta motora. Ako se koristi neodgovaraju?e ulje koje je k tome još i dugo u motoru, tada prilikom prvog hladnog starta motor jedno vrijeme radi bez podmazivanja. Nastala mehani?ka istrošenja u motoru ne mogu riješiti nikakvi aditivi, istrošeni dijelovi se moraju doraditi ili zamijeniti. Na kraju evo i odgovora na Vaša pitanja . Bregasta osovina i klackalice sigurno imaju ošte?enje i rije?e ulje tu ne?e pomo?i. Možete staviti sinteti?ko ulje a time ?ete samo dobiti bolju pumpabilnost ulja u hladnom startu. Gusto ulje stvara znatno ve?e otpore u motoru prilikom hladnog jutarnjeg paljenja. Uz to bi trebalo ispitati snagu akumulatora i stanje elektropokreta?a koji su ?esti uzrok lošeg startanja motora.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OSTAJE BEZ GASA

Datum objave: 21.11.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru H karavan 2004. god. i cesto se desi da kad dam kontakt,servisna lampica pocne da trperi, a auto ne reaguje na kljuc, kao da nema akumulator. Izvadim kljuc iz bravice i vratim ponovo, i sve proradi.To se ponavlja dosta cesto. Sljedeci problem je od skora i desava se da kad upalim auto i krenem, papucica gasa prestane da radi, jednostavno ostanem bez gasa, samo se pojaca ler gas na 2000 obrtaja, a papucica ne funkcionise. Ostavim auto na sat vremena, probam ponovo i sve radi bez problema. To se desavalo mjesecno jedanput, pa se nije ponavljalo tri mjeseca, a sad je pocelo sve cesce, s tim sto je sad dovoljno da odstoji 10-15 min. i ponovo sve proradi.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli s kontrolnom lampicom i paljenjem može nastati radi više stvari a to su : nedovoljan napon akumulatora, pad napona na pojedinim kontaktima i konektorima elektricne instalacije, kontakt brava, sustav za blokadu paljenja ( kljuc s trensponderom, induktivna antena oko brave za paljenje, elektronika za blokadu paljenja ), elektricna instalacija. Drugi problem koji ste naveli se može dogoditi kada je neispravan senzor pedale gasa, kada je neispravan potenciometar leptirastog ventila, kada postoji pad napona u elektricnim vodovima od senzora pedale gasa do ECU centrale. Tocan odgovor se može znati nakon dijagnostike sustava za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - CUKA NA NISKIM OBRTAJIMA

Datum objave: 11.11.2009 22:56:00
Slika
PITANJE: Posjedujem reno 19 god 93. Motor 1.4 benzinac. Prije 2 mjeseca sam mjenjao dihtung na usisnnoj grani i ispušnoj. Od tada imam problem. Auto cuka na niskim obrtajima. Majstor mi je rakao da je do goriva. Da promjenim gorivo. promjenio gorivo i filter goriva al ista stvar i dalje. U leru radi normalno. U vožnji cim malo stisnem gas kao da je veliki broj obrtaja i motor buci. molio bi za vaše mišljenje.
ODGOVOR:Na trenutno stanje koje ste naveli može utjecati mnogo stvari i zato bi trebalo krenuti nekim logicnim redoslijedom i ispitati slijedece : Fazu motora, kut predpaljenja, podešenost ventila, sustav paljenja ( svjecice, visokonaponski kablovi, razvodna kapa, rotor razvodnika, bobina ), propuštanje usisno-ispušnog kolektora, pumpa za gorivo, rasplinjac (karburator ). Po potrebi izmjerte i tlakove kompresije.
na vrh Povratak na vrh