Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - RUČNA KOČNICA

Datum objave: 27.03.2011 13:53:16
Slika
PITANJE:

Zanima me koji je pravilan nacin potezanja rucne. Da li se onaj gumb na njoj stisne samo prilikom spuštanja a kod podizanja da se mora cuti zvuk zubaca po kojima ide ili se i podiže držeci gumb.

ODGOVOR:

Prilikom zatezanja rucne kocnice gumb ( dugme ) nije potrebno koristiti a zvuk zubaca se treba cuti.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - PROMIJENIO ZVUK

Datum objave: 30.07.2009 11:50:00
Slika
PITANJE: Imam citroen c3 star 2 godine, prešao oko 50 000 km, motor je 1.4 HDI. Auto radi normalno.. ali problem je u tome što se zvuk automobila odnedavno promijenio.. kada radi cuje se siktanje motora (kao da negdje ispušta zrak, malo zvuci smiješno al ne znam kako to objasniti, kao da neki kompresor druka izmedu taktova), zatim se kada je auto u leru osjeti miris ispušnih plinova u prostoru za putnike. Prije nekoliko dana sam vozio auto na kanal da vidim stanje auspuha i cini mi se da je sve ok, ne vidi se nikakava hrda. Neki ljudi kažu da su možda dizne zacepljene. E sad... ovo je dio gdje bih vas molio za pomoc... što bi mogao biti razlog ovome kvaru i ako su dizne da li postoji neka tekucina koju bih nasuo u rezervoar (recimo neka vrsta sredstva za pranje) da bi se procistile ili moram voziti u servis? Da li znate koliko bi eventualno koštao popravak?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može nastati radi propuštanja stlacenog zraka na visokotlacnoj strani turbine. Moguca mjesta propuštanja su svi spijevi tlacnih cijevi, intercooler, usisni kolektor. Ako ste osjetili ispušne plinove u kabini uzrok tome je neispravan ispušni sustsav a propuštanje se dogada kod motora ili u prvoj polovini ispušnog sustava. Dize nisu uzrok navedenim problemima. Na vaše pitanje da li morate ici u servis najbolje znate vi , meni nisu poznate vaše mogucnosti niti sposobnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 05.07.2009 09:03:00
Slika
PITANJE: Primjetio sam sad preko ljeta temperatura auta u guzvi u gradu mi naraste preko 95 a ako je jaca guzva zna i do skoro 100 doci i tek onda se pali ventilar i onda pada temp. zanima me jel moguce da se tek tad pali i dal je moguce da je to do tekucine rashladne posto je nisam mjenjao 2 god?
ODGOVOR:Rashladna tekucina nije uzrok ali može biti termoprekidac, termostat, necist hladnjak. Nekada je uzrok i indikator temperature koji daje podatke koji su veci od stvarnih. Dobro bi bilo izmjeriti stvarnu temperaturu motora preciznim instrumentom.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 AVANT - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 05.07.2009 08:52:00
Slika
PITANJE: Interesuje me dali mozete da mi date savet, upitanju je Audi A4 avant 2002 godiste 1,8 turbo 163 konja. Imam dilemu sa ugradnjom sekvent plinskim uredjajem zato sto dobijam razne informacije, jedni tvrde da je ugradnja moguca bez problema dok drugi imaju lose iskustvo kazu hoce da izgore ventili i da strada bobina zato sto je turbo motor.Molim pomoc
ODGOVOR:Na vaše vozilo normalno se može ugraditi plinski sustav bez posljedica za motor i ventile. Bitno je da sustav bude odgovarajuci i da montaža i podešavanje budu strucni.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - SUSTAV ZA GORIVO VUCE ZRAK

Datum objave: 05.07.2009 08:35:00
Slika
PITANJE: Upalio sam auto i nakon minute se ugasio,pokušao sam ga upaliti ponovno medutim nakon par minuta verglanja(motor se dosta tresao)nije se upalio,otvorio sam poklopac motora,tamo ima pumpa kojom napumpate gorivo rucno,primjetio sam da u crijevu nije bilo goriva, bilo je zraka i dosta napjenjenog goriva,uglavnom napumpao sam gorivo i auto je upalio,provozao sam se i sve je bilo ok,ali pri ponovnom paljenju opet ista stvar,filter goriva je promjenjen odma drugi dan ali ista stvar,svaki puta kad krecem moram napumpati gorivo,tocim na OMV-u premium dizel,jel to ima kakve veze sa gorivom ili zrakom u sustavu motora.
ODGOVOR:Prema vašem opisu sustav za gorivo vuce zrak a to ne smije. Zrak se skuplja u VT pumpi te radi toga prilikom paljenja motor ne dobiva gorivo i ne pali ( dok se napumpa rucnom pumpicom ). Ispitajte sve spojeve i dijelove sustava goriva od rezervoara do motora, kriticno mjesto se mora pronaci i otkloniti kvar. Gorivo nema utjecaja na ovu pojavu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KONZERVIRANJE MOTORA

Datum objave: 27.03.2011 13:42:30
Slika
PITANJE:

imam za Vas jedno pitanje a tice se cuvanja motora. Radi se o sljedecem:
Kupio sam razbijen automobil koji je vec duže vrijeme stajao, sebi za dijelove pošto je jako teško naci dijelove za moj automobil. Auto je stajao oko 1 godine, i nakon tog perioda nakon malo dužeg verglanja auto je upalio. Sada kada sam izvadio motor iz njega zanima me kako ga po pravilu cuvati a da ne dode do nekog oštecenja u motoru, jer ce stajati duži vremenski period. Mene zanima Vaš savjet kako ga pravilno cuvati, neki mi savjetuju da naspem ulje do kraja cepa, okrecem radilicu nakon odredenog vremena... , ali mene zanima Vaše cijenjeno mišljenja kako sacuvati motor koji ce stajati i nakon koliko treba okretati radilicu, dakle svi koraci koji podrazumijevaju cuvanje motora koji ne može upaliti

ODGOVOR:

Vaš motor možete konzervirati tako da ispustite staro ulje iz kartera i zatvorite opet karter, demontirajte svjecice i u svaki cilindar stavite motorno ulje ( kada ulje bude u cilindru lagano okrecite radilicu da se to ulje rasporedi na sve dijelove cilindra, nakon okretanja po potrebi dopunite još malo ulja ), ponovo stavite i zategnite svjecice, zatvorite ulaz zraka u usisnu granu, zatvorite ulaz zraka u ispušnu granu. Nakon ovoga postupak je gotov.
U motor treba staviti novo ulje i to oko 1 dl . Ulje stavite u cilindre a ne u karter. Radilicu nije potrebno okretati nakon postupka koji sam opisao.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - LAMPICA ULJA SE NE GASI ODMAH

Datum objave: 05.07.2009 08:04:00
Slika
PITANJE: Imam ford fiestu 1.1 93. god. i slijedeci problem : Kada je palim ujutro ili ako mi stoji preko dana( npr. par sati) lampica od ulja mi se ne ugasi odmah vec nakon neke 2 - 3 sekunde.Ista stvar mi se dogadala i prije 3 god. ( oko 40 000 km ). Tad sam promjenio uljnu pumpu I do sada je bilo u redu..Dok se lampica ulja ne ugasi kao da mi motor ima cudan zvuk.U cemu može biti problem?
ODGOVOR:Zakašnjenje gašenja kontrolne lampice za tlak ulja može nastati radi mnogo faktora i to : neodgovarajuce ulje ( pregusto ), istrošenje ležajeva radilice , istrošenje rukavaca radilice, istrošenje pumpe za ulje ( rijetko se dogada ), istrošenje ostalih dijelova u motoru koji su pod tlakom ulja, necist motor iznutra, suženje uljnih kanala, neodgovarajuci filter za ulje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - PUNO PROBLEMA

Datum objave: 02.07.2009 23:06:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko problema sa mojima automobilom i tragajuci za resenjem dodjoh do stranice vase gde odgovarate na interesantna pitanja ljudi kojima je potreban savetnik ili strucna pomoc.E i ja sam jedan ot tih.U cemu je kvaka,da krenemo sa prvim pitanjem
Vozim Opel Calibru 2.0 4x4 turbo 1992 c20let motor ako sam upamtio kako valja,imam dosta problema ali idemo redom.
1) Na bord kompijuteru u gornjem levom uglu pojavilo mi se slovo F.
Sta bi to moglo da znaci ?Slovo f ne gubi se ma koja opcija bor kompa je u pitanju,potrosnja,stoperica....
2)Imam problem sa protokomerom za vazduh - neko je budzio od neke astre i nema mi cug - sada je protokomer sa onom usijanom zicom,da li je i njen original takav i gde moze da se nadje.Guta,slabo vuce-preko
5 000 o/min skoro nikako.
3)Gde da nadjem hidrokvacilo za 4x4,polovno naravno.
Eto ako vas nisam udavio to bi bilo to.Imam mnogo problema sa tim autom ali ne bih ga prodao jel sa tim problemima retko ko bi ga i kupio.
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 17 godina i sigurno je promijenilo mnogo vlasnika a isto tako i servisa. Nestrucni servisi a i poneki vlasnici vozila ne obavljaju servise i potrebne popravke redovito niti po pravilima struke i zato se na takvom vozilu može nagomilati puno grešaka i kvarova. Ukoliko netko drži do svoje strucnosti i profesionalnosti tada nece ugraditi stari ( rabljeni ) rezervni dio za koji niti nezna da li je ispravan niti ga može ispravno ispitati. U ovom slucaju najprije treba ispitati mehanicko stanje motora ( kompresija, faza, stanje bregaste osovine, propuštanje usinog kolektora ), nakon toga treba provjeriti tlak goriva, kolicinu goriva, injektore. Tek nakon pvoga mogu se ispitati mjerac mase zraka, MAP senzor, potenciometar, ECT senzor i ostalo. Slovo "F" koje navodite ne znaci ništa, to može biti radi dotrajalog zaslona ( displeja ). Na kraju bih naglasio da se ne bavim nabavkom niti prodajom bilo kakvih dijelova a pogotovo ne rabljenih dijelova.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - KAKO POVECATI SNAGU ?

Datum objave: 02.07.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Da te pitam za savjet.
Kako da povecam broj obrtaja motora i povecam snagu,kod G-III 128KW.Trebam ubaciti drugi mjenjac,koji ima vecu snagu a manju brzinu,kao npr.kod teretnih vozila.Tako da u trecoj brzini mogu razviti max.100 km/h ili cetvrtom 140.,al da imam snagu zbog brdskih trka.
Kao strucnjak ,sta mi predlazes?
ODGOVOR:Najjednostavniji nacin za povecanje snage je CHIP TUNING. Na taj nacin mijenja se upravljacka mapa motora u cilju povecanja snage motora. Drugi nacin je mehanicka dorada na glavi motora ( obrada ventila, ugradnja tvrdih opruga vantila, ugradnja druge bregaste osovine, poliranje usisnih i ispušnih kanala ), modifikacija ispušnog sustava ( ugradnja sportskog ispušnog sustava ). Zahvat u motor i ispušni sustav nije jeftin a za cijenu se možete raspitati u specijaliziranim ducanima za TUNUNG .
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - SDI I TDI MOTOR

Datum objave: 01.07.2009 22:52:00
Slika
PITANJE: Kako Vas smatram izuzetnim znalcem i strucnjakom vjerujem da cete mi, naravno kad uhvatite malo vremena, objasniti u cemu je razlika izmedju SDI i TDI motora (Imam Seat Cordobu 1,9 TDI i volio bih znati zbog cega je ona 22 KS jaca od SDI verzije, i kako je moguce da su ove TDI sa crvenim I i DI jace i po 30-ak KS, a iz iste kubikaze?)
ODGOVOR:Razlika je u turbinskom punjacu. SDI ( saugh direct injection ) je usisni motor s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar. TDI ( turbo diesel direct injection ) je turbo motor s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar. Ovaj drugi radi turbine ima 22 ks više. Motori s crvenim "I" i "DI" su novija generacija motora s oznakom TDI PD ( pumpe dise ), tlak ubrizgavanja goriva kod PD motora je 1800 bara a kod ranije spomenutih je 300 bara. Nemojte se cuditi kako je to moguce, to nije cudno jer se svaki novi motor usavršava i odgovara izazovima ekologije, potrošnje, snage, i ostalih performansi.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - CEP EKSPANZIONE POSUDE

Datum objave: 01.07.2009 21:59:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja u vezi peugeota 307, 2.0 HDI 2003 godina. u zadnjih par dana sam uocio da mi fali rashladne tekucine i pali se senzor,svako malo je nadolijem i uvjek je fali. Gledao sam pod auto i nigdje se ne vidi da curi, dok nisam primjetio da tekucina izlazi preko cepa na posudi. Kad auto ne radi (poslije završene vožnje) onda cep ispušta pritisak (komprimirani zrak,vodenu paru ??). Zanima me koliki pritisak treba biti u ekspanzionoj posudi, i koliki pritisak trpi cep posude, ili je u pitanju veci kvar? Auto se odlicno ponaša u vožnji.
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina nestaje kroz cep ekspanzione posude mogu postojati više razloga za to : cep ekspanzione posude, termostat, probijanje kompresije u rashladni sustav. Cep ekspanzione posude je ujedno i sigurnosni ventil i otvara se kada tlak u sustavu hladenja poraste na više od 1,4 bara. Normalni tlak u sustavu je 1,2 bara. U ovom slucaju najprije ispitajte cep ekspanzione posude.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - KLIMA SLABO RADI

Datum objave: 30.06.2009 19:32:00
Slika
PITANJE: imam novu fiat cromu 2007 godiste i crkla mi je klima nesto slabo puse kad je ukopcam cuje se da se nesto ukopca ali nista ne puse jako slabo molim pomoc sta bi moglo bit molim pomoc.
ODGOVOR:Najcešci uzrok otkazivanja klima uredaja je nedostatak rashladnog plina u sustavu. Uzrok tome je propuštanje sustava. Potrebno je ustanoviti koliko plina ima u sustavu i da li ga uopce ima. Ako plina nema ništa to je znak da sustav jako propušta i sustav se treba ispitati. Ako plina ipak nešto ima sustav se može napuniti i tom prilikom uz plin staviti i specijalni kontrast koji može pokazati mjesta eventualnog propuštanja.Prilikom punjenja klime dobro bi bilo zamijeniti i sušac ( freonski filter ). Bez servisne opreme ne može se ništa raditi oko klima uredaja na amaterskoj osnovi.
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANSSPORT - NIJE PALJEN DVIJE GODINE

Datum objave: 30.06.2009 19:17:00
Slika
PITANJE: Poštovani,prvi puta Vam se obracam i izuzetno bih cijenio Vaš odgovor.
Naime naišao na na gore spomenuto rabljeno vozilo, ali je problem u tome što je isto nevoženo više od dvije godine i nije paljeno što i sam vlasnik priznaje.Pokušali smo ga upaliti preko kablova ali ne daje apsolutno nikakove znakove struje.Koji su postupci da se sve dovede u red, dali je potrebno rastavljanje motora (napomenuo bih da motor izgleda " zdravo" suh je i nema znakova ulja) , dali je mogao stradati neki od el. sklopova... i možete pretpostaviti koliko bih još pitanja imao, ali vjerujem da Vi možete dati odgovor u nekoliko recenica i zaokružiti ih u cjelinu da vidim dali mi se uopce u to isplati ulaziti,
ODGOVOR:Motor vozila kojega ste naveli može imati više mogucih faktora radi kojih ne može upaliti. Najgora situacija je ako motor nema kompresije radi dužeg stajanja bez konzervacije. U tom slucaju potrebno je otvoriti motor i vidjeti kakava su oštecenja . Ukoliko elektropokretac dobro radi i okrece motor tada se može izmjeriti kompresija i vidjeti dali je dobra ili nije. Ako je kompresija dobra onda treba ispitati sustav paljenja ( iskra na svjecici, bobina, probijanje visokog napona ). Ako iskre na svjecici ima to je dobar znak i ostaje da se ispita sustav dobave goriva ( tlak goriva, regulator tlaka, injektori, senzor položaja TP ventila, RPM senzor, MAP senzor, ECT senzor i ostalo po potrebi ). Kao što vidite ima toga dosta ali je najvažnije da motor ima kompresiju jer je sve ostalo puno jeftinije u smislu popravka.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO KALOS 1,2i - PUKLO KUCIŠTE GETRIBE?

Datum objave: 30.06.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Nije prošlo ni mjesec dana otkako sam vaš tražio za savjet i pomoc za svog Kalosa 1.2 iz 2005g. gdje je bio problem sa sponom volana,Prije tjedan dana u vožnji prilikom kretanja sa semafora kada sam ubacio u 3 brzinu nešto je puklo, zvuk je bio kao da iglicom probušite balun za puhanje. U par sekundi pocelo mi je dimiti ispod haube i odma sam zaustavio vozilo. Kada sam digao haubu ispod getrime je vec bila lokva ulja. Vucnom službom sam odveo auto u servis i danas me zovu kako je puklo kucište getribe , da treba mjenjat korpu ,lamelu ….uglavnom kako sam svatia da se getriba raspala ????????
Ljudi moji jel to moguce ? Neshvatljivo mi je da se to desi autu koji mi služi od tocke A do tocke B, u normalnim uvjetima vožnje mislim to nije trkace auto pa da se u 4 godine i nepunih 50 tkm pocne raspadat.
Trošak tog popravka sa nekim njihovim popustima bi me došao oko 10000 kn.Ja vas pitam da li postoji mogucnost da je rijec o tvornickoj grešci …Nisam pametan šta da radim,
ODGOVOR:U životu se ljudima svašta dogada a automobil je samo tehnicki uradak i ljudska umotvorina koja se ipak više ili manje kvari. Ukoliko sumnjate u nalaz servisa i trošak popravka svakako zatražite direktan uvid u fakte. Dobro bi bilo da s vama pode i strucnjak koji može provjeriti tocno o cemu se radi. Ovoga casa bez neposrednog uvida mogu s rezervom samo reci da su takvi kvarovi dosta rijetki. Naglasio bih da provjerite cinjenice direktno u servisu.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PROBLEMI

Datum objave: 30.06.2009 18:20:00
Slika
PITANJE: Step elektro motor stoji u poziciji ispod akumulatora i povezan je sajlom za polugu pored gasa pa dodavanjem gasa i on valjda nesto radi.ARG ventil kod mene ima 2 zice.A meni braco provrti remenica na bregastoj osovini i pokrivi mi sve ventile na glavi motora u takvom sam cudu ,da mislim da me neki maler tera sa ovim mondeom .Jednostavno nemogu da verujem da je Ford stavio samo konusno stezanje remenice bregaste osovine a nije stavio leziste za sigurnosni reper u remenici koja okrece bregastu osovinu a u bregastoj ima leziste za taj prokleti reper .Znaci izludjuje me taman nesto sredim kad ono krene drugo.Recite mi da li je protokomer vezan i sa potenciometrom na lukas pumpi koji se nalazi na vrhu pumpe.Ja resio da ga sredim i gotovo .Nemogu na poslu da se usresredim dok ga ne sredim i tocka.hahaha .Postoji li neki relej,osigurac,neki sistem koji moze da uzrokuje neispravnost protokomera.Na test kompu majstor nije mogao da ocita parametre,kaze da je nesto u prekidu, pa mislim da mozda upravo to uzrokuje njegovu neispravnost.Bog ste covece ,kad ovako imate srce da mi pomazete,jednostavno slusam vas i nikoga vise,vasa rec za mene je vrh prave majstorije.I jos nesto ako ga ikad sredim da to bude onaj stari moj mondeo sta mislite o nekom cipovanju da mu se malo pojaca snaga.
ODGOVOR:Dosjed ( spoj ) bregste osovine i pogonske remenice zupcastog remena pomocu konusa je poznato tehnicko rješenje koje se koristi na mnogim motorima jer omogucava precizno namještanje faze motora . Uz to takav spoj je vrlo sigurn i nikad ne otkazuje ako se vijak pravilno stegne prema tocnim uputama. Dio za koji me pitate je potenciometar gasa i povezan je s upravljackim kompjutorom. Za protokomjer ne postoji nikakav osigurac a izlazni podatak šalje takoder u upravljacki kompjutor. Nacin na koji vi rješavate probleme na vašem vozilu teško da može dati rezultat. Takve poteškoce može riješiti jedino servis koji ima odgovarajucu bazu podataka za takvo vozilo, odgovarajucu servisno dijagnosticku opremu, strucno osoblje. Radi svega navedenog nemojte biti tužni jer mnogi poznati servisi takoder ne bi mogli otkloniti navedene greške.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA - UGRADNJA DRUGOG BLOKA MOTORA

Datum objave: 30.06.2009 18:14:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za Vas, cudi me da još postoje ljudi koji nešto daju, a ne traže ništa za uzvrat. Ali ne bih sada zamarao sa tom temom.
Moj problem je za mene dosta velik a za vas ce to biti sitnica. Pošto mi svakojaki "majstori" nisu mogli pomoci tražim uslugu od Vas, zanima me Vaše cjenjeno mišljenje, a problem je sljedeci.
Automobil je toyota celica 2.0 turbo oznaka motora 3S-GTE, i imam problem sa blokom motora. Našao sam drugi blok koji je od iste serije celice samo je 2.0 motor bez turba i ima oznake 3S-GE.
Blok je na oko isti,ovako izgleda sve isto, i mnogi majstori mi preporucuju ugradnju, cak znam neke ljude koji su napravili tu zamjenu jer je nemoguce naci 3S-GTE blok.
Mene sada zanima Vaše mišljenje da li smijem napraviti tu zamjenu, jer nemam zaista drugu varijantu, neki kažu da je isti blok u pitanju, a ja sumnjam u to i pitam Vas za mišljenje.
Svi se slažu sa ugradnjom ali jedan majstor ne i kaže sljedece:
Problem je u tome što je saznao u katalogu da je Compr. kod 3S-GTE 8.8:1 a kod 3S-GE 10.0:1. Sada Vas ja pitam kakve mi to može poteškoce praviti jer mi on ne zna objasniti.
Molim Vas za odgovor jer Vi ste mi jedina šansa, i da mi kažete šta ciniti i koja je šansa za uspjeh
ODGOVOR:Ako nemate mogucnosti ugraditi tocno odgovarajuci blok motora možete ugraditi navedeni. Razlika u turbo motoru i obicnom usisnom motoru je u klipovima, glavi motora, usisnom klektoru, ispušnom sustavu, sustavu za upravljanje motorom. Omjer kompresije 8,8:1 za turbo motor i 10,0:1 za usisni motor definirana je kompresionim prostorom u glavi motora i konstrukcijom klipova. Ako blok koji namjeravate ugraditi ima istu visinu i promjer cilindra tada cete opet imati kompresioni omjer i sve ostale karakteristike kao i na prijašnjem motoru pod uvjetom da ugradite istu glavu motora, istu radilicu, klipove kao što su bili i ranije, isti usisno ispušni kolektor. Nadam se da vam je sada našto malo jasnije.
DODATNO PITANJE:
Hvala Vam na odgovoru, poslušacu Vaš savjet, samo još jedno pitanje vezano za ove stvari koje ste mi nabrojali. Dakle prebacit cu sve glavu motora, radilicu, usisno ispušni kolektor, samo klipove ne mogu jer su moji stari uništeni, pa Vas pitam da li smijem ugraditi ove od motora bez turba, i ako smijem kakve još prerade moram izvršiti. Majstor mi preporucuje deblju brtvu glave i hladnije svjece(šta god to znacilo), pa me zanima Vaše mišljenje.(navodno sa debljom brtvom cu smanjiti kompresiju, a sa hladnijim svijecama nešto vezano sa pregrijavanjem.
ODGOVOR:
Klipovi moraju biti od TURBO motora jer su jace dimenzionirani na tlakove i temperaturu. Ako ugradite od obicnog usisnog motora isti ce izgoriti. Brtva glave treba biti kao i na turbo motoru a svjecice takoder. Znaci sve ostaje isto osim bloka motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PROBLEM SA MJENJACEM

Datum objave: 30.06.2009 15:02:00
Slika
PITANJE: bok, prvo da vam se odmah zahvalim za vasu stanicu koja je prva liga.
Ovako imam problem sa mjenjacem. vozim audija a4 1.8 98god. automatik. osjetim u voznji da mi auto nece da prebaci u 4 brzinu i kad ga upalim cim ne dam gas on se ugasi i jako tesko krece. bio sam kod mehanicara i on mi je rekao da je problem u senzoru izlazne brzine mjenjaca i da moram otic u drugi grad ga popravit jer u mom se to ne moze radit. sad je moje pitanje dali jedan senzor zbilja moze utjecat na mjenjac i na njegovo prebacivanje brzina? zanima me to jer mi se bas ne putuje sat vremena u drugi grad u trecoj brzini.
ODGOVOR:Senzor brzina ili impulsni davac brzinomjera može ponekad imati utjecaja na rad motora i mjenjaca. Ako takva sumnja postoji potrebno je ispitati senzor brzine pomocu osciloskopa ta na taj nacin ustanoviti da li je isti ispravan. U ovom slucaju uzroci mogu biti i drugi ali je najjednostavnije odmah ispitati navedeni senzor a nakon njega i instalaciju od senzora do brzinomjera. Ako je senzor neispravan isti se ne popravlja nego se mijenja.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E - NAPRAVITI DETALJNU DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 10.06.2009 11:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes E200 iz 2000 g. s predjenih 200 000 km i ugradjenim plinom. U zadnje vrijeme motor se gusi udok se ne zagrije, dok kad je vec ugrijan (radi sa temperaturom 90-95 C) ima mali odmak u prihvacanju papucice gasa i nestabilan broj okretaja u leru takodjer ponekad se zna dogoditi da se pri pritisku kumplunga motor ugasi. Pri servisu plina su mi savjetovali da provjerim katalizator i na eko testu je pokazano u leru: lambda- 0.889, CO- 3.794, CO2- 13.15, HC- 220, O2- -0.01, COcor- 3.794, dok pri opterecenju: lambda- 0.996, Co- 0.102, CO2- 15.38, HC- 50, O2- 0.03, COcor- 0.102. Serviser katalizatora je savjetovao da promjenim svjecice i provjerim ubrizgavanje goriva, medjutim taj problem se javlja i na plinu i na gorivu a svjecice su promjenjene prije 1000 km, kad i jedna bobina, dok je druga promjenjena prije nesto vise od 10 000 km. Svaki serviser vuce na svoju stranu, vise neznam koga poslusat, a kako sam na forumima cuo dosta pohvala za vase usluge i savjete molio bih vas za pomoc.
ODGOVOR:Na samom pocetku vam želim reci da prilikom vožnje na plin sustav regulacije motora radi isto kao kada vozite na benzin jedino ne rade benzinski injektori. Kada je to tako, a tako jest to znaci da sustav ubrizgavanja benzina i sustav paljenja moraju biti potpuno ispravni jer je to prvi preduvjet da motor dobro radi i na benzin i na plin. Obzirom na navedeno u ovom slucaju potrebno je napraviti kompletnu dijagnostiku motora a ona bi obuhvatila test i provjeru mehanickog stanja motora, ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja benzina, ispitivanje sustava paljenja. Nakon ovako odradene dijagnostike mogu se znati sve greške koje su prisutne na i oko motora.Isto tako znala bi se i cijena popravka. Parcijalno mijenjane pojedinih komponenata po metodi slucajnog otkrivanja grešaka ( ili savjetima rekla-kazala )ne dovodi do rezultata. Sve što ste naveli ukazuje na potrebu za jednim detaljnim pregledom kao što sam i naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - ZAMJENA GUMICA VENTILA

Datum objave: 08.06.2009 18:16:00
Slika
PITANJE: moze li mi neko detaljno objasniti postupak zamjene zucastog kaisa i gumica ventila za dizel motor od golfa III.1.9 TD.
ODGOVOR:Detaljan opis bi bio jako dugacak pa cu ga opisti ukratko. Demontirajte glavu motora, rastavite glavu motora, sve dijelove operite, obavite strojnu obradu glave, obradite siceve ventila, pobrusite ventile, ako su vodilice loše zamijenite ih, na vodilice ugradite nove brtve ( gumice ) ventila, kompletno složite glavu motora koristeci nove brtve, ugradite glavu motora. Postupak drugi : stavite motor u fazu, pritom koristite alat za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe, demontirajte poklopac ventila, demontirajte i prednji zaštitni poklopac, demontirajte klinasti i kanalni remen, demontirajte i remenicu na radilici, popustite natezac zupcastog remena, zamijenite stari remen, zamijenite natezac, pomocu blokada namjestite fazu, sve što ste demontirali montirajte natrag, upalite motor. Kao što vidite jednostavno je, zar ne.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - ALTERNATOR ?

Datum objave: 08.06.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Ford Escort 1997. bezninac te sam odma u startu naletio na odredjene probleme. Nadam se da mi mozete pomoci sa savjetom.Prvi problem je bio taj da alternatoru dioda nije radila, To sam zamjenio.Tjedan dana poslije dogodio se drugi kvar:jedan osigurac vise nema dovod struje na sebe.A par dana poslije i treci: motoric ler gasa je poludio, radi jako krivo, auto daje gas sam od sebe pa usporava.Bas ludi gas sam od sebe.Da li je moguce da su zadnja dva kvara u vezi sa alternatorom u slucaju da sam nesto na njemu krivo napravio pa da mozda baca previse struje ili nesto tako.
Ako jesu kako to mogu ispitati?Auto trosi daleko previse ulja, jedno 2 deci na 300km. Koji bi servis trebalo napraviti na njemu da se to sredi?
ODGOVOR:Prilikom bilo kavkih radova na alternatoru potrebno je ispitati izlazni napon koji treba biti 13,6 V do 14,8 V. Previsoki napon može imati utjecaja na nepravilan rad nekih potrošaca i aktuatora. Napon možete ispitati voltmetrom. Potrošnja ulja nastaje na vodilicama ventila i ili na klipnim prstenima. Ispitivanjem mehanickog stanja motora ( test propuštanja cilindara ) može se utvrditi kako nastaje potrošnja ulja.
na vrh Povratak na vrh