Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO 1,7 TD - STARTANJE ZAGRIJANOG MOTORA

Datum objave: 24.03.2011 20:42:48
Slika
PITANJE: Prvo pohvale na Vaš racun zbog iznimne strpljivosti i strucnosti u odgovaranju na more pitanja.Dva puta ste mi pomogli savjetom,a nadam se da cete i sada.
Naime radi se o fiatu puntu 1.7 td,95.god,192 000 km.Problem je u startanju zagrijanog motora.Naime kada je motor hladan pali iz prve,no kada se zagrije i kada ga treba po potrebi ponovno upaliti,mora se duže verglati te se na ispuhu pojavljuje sivkasti dim. Napominjem da motor vuce dobro i ne troši ulje.
ODGOVOR:Uzrok može biti slaba kompresija. Kada je motor zagrijan grijaci nisu u funkciji jer ih u tom momentu iskopca senzor za temperaturu motora a kada je motor hladan grijaci normalno rade jer ih opet ukapca isti senzor za temperaturu motora. Mogu postojati i drugi razlozi ali se oni moraju otkriti direktno na vozilu ( slabo okretanje radilice, regulator kolicine na visokotlacnoj pumpi, kut paljenja ).
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - PODRHTAVA NA BENZINU

Datum objave: 09.04.2009 22:21:00
Slika
PITANJE: Imam Seata ibizu 1.4,86ks,2008g,7000km,ugraden plin (u ovlaštenom servisu).
Prije mjesec dana sam primjetio da kad upalim motor hladan na ler gasu zna malo zadrhtati,podrhtavati na benzinu,a kad se ugrije sve normalno. Benzin u rezervoaru mi stoji 4mj i sad je pri rezervi. Koristim tunap aditive za plin i benzin. Jucer sam se vozio malo na benzin (da se malo ispuše ben injektori),a onda sam prebacio na plin (prebacivanje ben plin radim u leru na 1000okr/min) i pri 140km/h mi se upalila lampica "žuti motor",a motor se tresao kao da je na tri cilindra,zaustavio se,prebacio na benzin i isto se trese motor,potom sam ugasio motor i ponovo upalio motor i lampica se više nije palila,pa nastavio voziti sve OK .Inace,kad vozim na plin ne idem preko 140km/h,štedim motor .
Zvao sam servis i rekli mi; da ne mogu znat o cemu se radi pošto je lampica sad ugašena, da dodem kad se upali. Znaci kad se lampica upali onda bi znali o cemu se radi. Može li se dijagnosticirati sto je uzrokovalo problem, hoce li se ponovo upalit ili ne? Trebam li otici na prijevremeni servis, trazit problem? Auto je nov!!!
ODGOVOR:Ako se motor i dalje normalno ponaša ( ima snage i ne gasi se ) nema razloga za veliku zabrinutost. Kontrolna lampica motora se može upaliti radi benzinskog sustava ili radi plinskog sustava. Najcešci uzrok su necisti benzinski injektori, lambda sonda, MAP senzor, svjecice, ECT senzor. Na plinskom sustavu poteškoce mogu stvarati plinski injektori, senzor tlaka plina, senzor na isparivacu, plinski filteri...
Memorija grešaka se može ocitati i kada je kontrolna lampica motora ugašena.Navedena lampica ce se opet upaliti jer nije ništa poduzeto u cilju otkrivanja neispravnosti i otklanjanja neispravnosti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOČNO ULJE

Datum objave: 28.03.2011 01:20:03
Slika
PITANJE:

Zanima me da li od izmjene kocionog ulja samo u posudici ima ikakve koristi , odnosno da li se uopce iti malo miješa sa kocionim uljem u cijevima prema kocnicama ?

ODGOVOR:

Nema koristi ako se zamijeni ulje samo u posudi / rezervoaru. Bitno je zamijeniti ulje u kompletnom sustavu a narocito u kocnim cilindrima koji se i najviše zagrijavaju. Postupak zamjene nije dugotrajan niti kompliciran. Važno je znati da vrelište ulja mora uvijek biti iznad 180°C jer je to garancija da isto nece prokljucati i da kocnica nece propasti.

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - ZAMJENA RETROVIZORA

Datum objave: 09.04.2009 20:58:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam polomio staklo vanjskog lijevog retrovizora na vozilu Daewoo Lanos.Kupio sam novi pa me zanima mogu li ga zamijeniti sam (kako skinuti staro slomljeno) ili moram u servis ?
ODGOVOR:Staro staklo treba pažljivo demontirati i pritom paziti da se ne polomi unutrašnji mehanizam ogledala. Kada je to gotovo onda se vide svi detalji i nacin na koji cete montirati novo ogledalo. Kada se to radi prvi put onda je osjecaj neugodan jer sve ide dosta teško pa može doci cak i do neželjenog oštecenja.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 1,8E , GOLF 1,8 i.- RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 09.04.2009 20:46:00
Slika
PITANJE: Vidim da dobro poznajete nacin rada motora.Naime kod mene se radi o tome da sam na audi jaje na kojem je bila masina 1.9E, stavio motor 1.8i od golfa GT.Na audiju je ostala usisna grana i ka glava , znaci samo blok sa glavom je promijenjeno.Onako laicki sam nes gledao motor i ko da mi bas nisu ona crijeva vakuma i zraka postavljena kao prije.Sto se tice usisne grane koja je ostala ,morao sam je nositi majstoru da mi obvari aluminijom otvore na grani jer su veci nego na bloku motora koji sam ubacio.S obzirom da su mi ljudi uzeli mnogo novca a nis nisu uradili mozda da mi date savjet u kojem pravcu da trazim kvar.Radi se o tome da auto radi kao traktor,neravnomjerno i treska u intervalima, sto je nezgodno za voziti npr.na 2000obrtaja ako vozite konstatnim gasom u jednoj brzini dolazi do trzanja gdje hoce volan da izbije iz ruku, nekako mi je lijen za brdo i neznam ni ja vise sta da mu radim.Neki dan toliko me naljutio da sam poceo crijeva da trgam,i tak iscupam jedno sto ide sa razvodne kape na usisnu granu i cudo auto promijeni rad na bolje , ali ipak za jednog benzinca rad mu je katastrofa.Ja bih molio Vase misljenje ili mozda neku sliku sa rasporedom tih crijeva vakuma i zraka?
ODGOVOR:Izmedu motora Audi i VW Golf postoji razlika u sustavu za upravljanje motorom ( elektricne komponente, pojedini senzori, davaci, racunalo ) . Iz toga razloga nije moguce samo zamijeniti motor i obaviti spajanje nekih elektricnih vodova, vakuma i goriva. U slucaju kao što je vaš mogli ste koristiti mehanicke dijelove motora ( blok, glavu, klipove ) dok svi ostali dijelovi moraju biti od staroga motora ( ako je to moguce ). Za ovaj slucaj bi najbolje bilo da ste obavili popravak staroga motora i nakon toga sve doveli u prvobitno stanje. Na žalost mnogi neuki mehanicari i ambiciozni amateri misle da je moguce raditi razne improvizacije na i oko motora. U ovom slucaju nikakva slika niti raspored nekih cijevi nece pomoci.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GUBI RASHLADNU TEKUCINU

Datum objave: 07.04.2009 21:00:00
Slika
PITANJE: Obzirom da ste mi vec u više navrata pomogli u riješavanju problema ili ste mi samo otklonili sumnje, vjerujem da cu i ovom prigodom naici na riješenje.
Naime, na vozilu Renault Clio 1.4 RT 1999 god poceo sam gubiti rashladnu tekucinu. (na pumpi ne primjecujem tragove curenja) Napominjem da motor radi potpuno normalno, bez gubitka snage i kompresije, ali isto tako nikako ne mogu utvrditi gdje voda istjece.
Osim toga..primijetio sam ''mokre tragove'' na motoru, a moja ce vam nestrucna malenkost pokušati objasniti o cemu je rijec.
Dakle, kada skinem aluminijski poklopac (zaštitu) sa ispušne grane na moturu...i pogledavši izmedu te 4 ispušne cijevi...primjecujem da je motor mokar.Ne mogu tvrditi je li to rijec o rahsladnoj tekucini ...ali molim vas da mi samo potvrdite da li postoji mogucnost da voda pušta poradi slabog brtvljenja glave motora.Ne bi li pri tome osjetio pad snage i nepravilnosti u radu motora.?
ODGOVOR:Na mjestu koje ste opisali mokri trag može biti rashladna tekucina ili motorno ulje. Trag ulja je karakteristican i lako ga je prepoznati. Ako to nije ulje onda je rashladna tekucina. Cesti uzrok propuštanja je brtvilo glave motora. Motor ne gubi snagu u ovom slucaju a niti nema nepravilnog rada motora.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 155 - ZAMJENA VARIJATORA FAZE

Datum objave: 07.04.2009 20:54:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa varijatorom. Citao sam na sajtovima kako zamenuti isti ali sam naleteo i na bosanski sajt gde decko kaže da se proveri relej. Interesuje me gde on tacno stoji taj relej i da li da sam repariram varijator jer on kod nas košta 400evra strašno. Našao sam neke radnje koje prodaju komplet za reparaciju pa bi se usudio i sam da to uradim, medjutim nikad nisam skidao kaiš i da neznam da zupcim. Može li i upustvo kako to da uradim?
ODGOVOR:Ne znam na koji relej mislite ? Svi releji se nalaze na jednom mjestu i to na razvodnoj kutiji s osiguracima. Zamjenu varijatora faze , popravak varijatora faze, ponovnu ugradnju bregaste osovine ne mogu napraviti ni mnogi automehanicari pa ni mnogi servisi. Nemam namjeru da sumnjam u vaše sposobnosti a vi možete pokušati, vozilo je vaše i nitko nece zamjeriti ako ne uspijete. Za navedeni zahvat trebati ce vam i neki specijalni alati bez kojih nije moguce ništa obaviti. Uputu za demontažu i montažu bih mogao napisati ali bi to bilo vrlo opširno a vama to ne bi koristilo.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - FAP FILTER

Datum objave: 07.04.2009 20:26:00
Slika
PITANJE: Imam peugeot 307 2.0 hdi FAP, i prijedenih 135000 km. Na kompjuterskom pregledu su mi ustanovili da mi je ponestalo aditiva za FAP filter pa me zanima da li treba mijenjati i filter ili je dovoljno samo dotociti aditiv pošto su u ovlaštenom servisu rekli da treba mijenjati i filter. I da li je moguce da mi zbog tog aditiva kompjutor pokazuje poruku DIESEL FILTER UNLOCKED, a filter goriva je novi.
ODGOVOR:Ako je FAP filter ispravan tada je dovoljno napuniti specijalni aditiv i servisnim racunalom ponovo programirati sustav za slijedeci interval (100.000 km ). FAP filter i sustav za izgaranje krutih cestica radi pod nadzorom racunala. Racunalo uz pomoc tri senzora za tlak i temperaturu stalno prate rad sustava. Kada nastane neka promjena a sustav postane neucinkovit pali se kontrolna lampica. U ovom slucaju može se pokušati staviti novu tekucinu i obaviti programiranje. Ako sustav ne radi tada se može ugraditi tvornicki reparirani FAP koji je duplo jeftiniji. Navedeni natpis jest povezan s FAP filterom.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - ZUBNA LETVA VOLANA

Datum objave: 03.04.2009 01:18:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam našao vaš sajt i vidim da ste veoma dobro ucen majstor i da nesebicno dajete odgovore na sva moguca pitanja. Ja imam nekoliko pitanja za vas ali cu vam postaviti samo jedno da vas ne gnjavim mnogo a i da utvrdim da li ce ovo pitanje stici do vas.
Ja vozim stari Audi 80CC dizel gp.1986. Imam luft na letvi volana.Kažem na letvi zato što sam skoro radio opticko snimanje trapa i sve je OK. Ovaj luft postoji odavno samo se s vremenom cini mi se pojacao.Majstor mi je skidao letvu i rekao da se to može poštelovati medutim kada je skinuo letvu onda nije mogao da odvije šraf koji stoji na mjestu gdje se spaja ono vratilo volana sa letvom.Tu stoji neki plasticni šraf koji ni u kom slucaju nije mogao da se odvrne.Ispod bi trebalo valjda da su neki limici pomocu kojih se to šteluje.Interesuje me da li je uopšte moguce da se to rastavi i da li se ta letva na taj nacin može popraviti.
ODGOVOR:Mehanizam volana ( zubna letva ) naravno da se može rastaviti. Nakon toga i nakon pranja svih dijelova volana može se utvrditi kolika su istrošenja. Poteškoce oko rastavljanja ne bih komentirao, sve vam treba objasniti vaš majstor .
KOMENTAR:
Poštovani gospodine Meic vrlo sam vam zahvalan što ste odgovorili na moje pitanje.Zadovoljan sam vašim odgovorom ali je ocigleno da moj majstor i nije baš neki strucnjak.Ovo što radite je za svaku pohvalu.Malo je danas ljudi koji znaju a uz to još i hoce da podijele savjete drugima besplatno.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LOŠ EKO TEST

Datum objave: 03.04.2009 01:05:00
Slika
PITANJE: Pohvale na nesebicnom pomaganju vozacima. Do sad nisam imala potrebe koristiti Vaše usluge na sajtu, ali vremena su se promijenila. Posjedujem opel astru 1,6 16 V ecotec 1995. godina. Prilikom obavljanja tehnickog pregleda ustanovljeno je da EKO TEST ne zadovoljava. Iz zapisnika o tehnickom pregledu vozila vidi se da je HC i O2 prevelik u praznom hodu. U povišenom hodu CO prevelik, HC prevelik, O2 prevelik, lambda je 1,132. Njihov zakljucak je da je faktor zraka prevelik i da negdje vuce zrak. Išla sam kod mehanicara i on mi je rekao da nigdje ne vuce zrak. Molim Vaše mišljenje i savjet jer više ne znam što da radim.
ODGOVOR:Na vašem vozilu na loš Eko-test mogu utjecati mnogi faktori. Najcešci uzroci su elektronski sustav ubrizgavanja goriva, sustav paljenja te loše mehanicko stanje motora. Navedena tri sustava imaju mnogo komponenata i dijelova koji mogu biti neispravni. Ovom prilikom Vi ne bi imali nikakve koristi ako bih vam sada nabrojio dvadesetak mogucih kvarova ili neispravnosti. Uvijek kada postoji ovakva situacija najprije se treba napraviti dijagnostika navedenih sustava prilikom koje se ispituju svi dijelovi, sklopovi, senzori, mjeraci i sl. Nakon dobro obavljenog posla tocno možete znati što je neispravno te cijenu dijelova i cijenu popravka. Naravno da ovakvu uslugu ne možete dobiti u svakom servisu nego samo u nekima. Ukoliko ne znate za takav servis mi Vam stojimo na usluzi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POMICANJE RAZVODNIKA PALJENJA

Datum objave: 03.04.2009 00:54:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI FIAT CROME 2.0 I.E 120 KS KAD MICEM RAZVODNIK PALJENJA LJEVO DESNO NIŠ SE NE DOGA?A ZAŠTO.. DRUGO PITANJE PITAM U VEZI ISTOG AUTA FIAT CROMA 2.0 I.E 120 KS RECITE MI DALI JE NORMALNO DA 15 LITARA GORIVA AUTO POTROŠI ZA NITI 5 KM. GORIVO NIGDJE NE PUŠTA SVE SAM CIJEVI PROVJERIO ZAŠTO JE POCEO TOLIKO TROŠIT. INACE AUTO IDE SUPER DOK IMA BENZINA . molim pomoc
ODGOVOR:Normalno je da se pomicanjem razvodnika paljenja ništa ne dogada. Kut paljenja regulira se automatski pomocu senzora i ECU centrale. Uzrok velike potrošnje goriva mogu biti više razlicitih faktora. Opcenito se mogu navesti mehanicki sustav motora ( kompresija, faza, podešenost ventila, propuštanje usisnog kolektora i t.d. ), elektronski sustav ubrizgavanja ( tlak goriva, injektori, ECT senzor, mjerac protoka zraka, MAP senzor, potenciometar ...), sustav paljenja ( slaba iskra, probijanje visokog napona, elektronika paljenja ...). Najprije provjerite i po potrebi doradite mehanicki sustav a nakon toga se treba raditi na sustavu ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

TOMOS ATX 50 C - ISPUŠNI SUSTAV

Datum objave: 01.04.2009 18:16:00
Slika
PITANJE: Vec sam jako ocajan što nigdje nemogu naci kvalitetn odgovor na svoje pitanje. Vi ste mi posljednja nada; cuo sam da je Vaše mišljenje veoma cijenjeno.
Naime imam Tomos ATX 50C. Original auspuh ima ispušnu granu 24 mm i cilindar ima izlaz 24 mm, ali sam ja stavio drugi cilindar koji ima izlaz 28 mm i trebao bi biti jaci, ali se motor brzo pregrije i guši vjerojatno radi toga starog auspuha od 24 mm. Zanima me da li je rezonantni auspuh dobro rješenje (možete pogledati sliku na http://www.tomos-autousluga.hr/index.php?menu=galerija&cid=64) i da li cu s njime dobiti snagu kad idem u brdo, a da se motor nece tako jako pregrijavati i ne šteti li takav uspuh mašini? Druga solucija je da prepravim granu na starome auspuhu. Što je bolje?
ODGOVOR:Ispušni sustav za dvotaktni motor je vrlo bitan faktor koji se dimenzionira nakon što se tocno proracuna protok , prigušenje i brzina strujanja. Ugradnjom ispušnog sustava koji ima veci promjer nastaju vrtloženja i nastaju turbulencije radi kojih dolazi do pregrijavanja motora . U ovom slucaju može se jedino eksperimentirati i tražiti željeni efekt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KAKO ZAMIJENITI PAKNE

Datum objave: 01.04.2009 18:12:00
Slika
PITANJE: Poštovani,molim da mi objasnite kako se na Corsi 1,2 twinport skida troml za promjenu pakni?
ODGOVOR:Podignite zadnji dio vozila i osigurajte da isti ne padne ( ne smije biti na dizalici koju imate u vozilu ), demontirajte kotace, na kocnom bubnju odvijte vijak M5 ( ako postoji ), olabavite bubanj ( nekoliko udaraca cekicem ), demontirajte bubanj. Pomocu odgovarajucih kliješta ili nekog drugog alata demontirajte kocne papuce, operite kompletnu nosivu plocu kocnica, provjerite ispravnost kocnog cilindra, dodirna mjesta kocnih papuca i nosive ploce tretirajte s antivibracijskom masom ili nekim drugim sredstvom, ugradite kocne papuce, po potrebi obradite kocni bubanj, operite istoga, podesite polugice za rucnu kocnicu, ugradite bubanj kocnice. Isto napravite i s drugom kocnicom. Po potrebi podesite sajle rucne kocnice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 01.04.2009 18:09:00
Slika
PITANJE: Redovno pratim vašu stranicu i citam šta ljudi sve pitaju pa sam i ja odlucio postavit pitanje. Imam Fiat Mareu 1.9TD 100 iz 97 godine i
jako sam zadovoljan , a trebao bi mjenjat zupcasti remen pa me zanima šta bi bilo dobro sve promjenit? Zašto mi se auto sav strese kad ga gasim?
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen zamijenite još natezac i pumpu za vodu jer su i oni dio sustava razvodnog mehanizma. Uz navedeno korisno bi bilo i podesiti ventile. Motor se pri gašenju može zatresti radi mehanickih problema ( nosaci motora, dize, garež na celu klipova … ) ili problema u sustavu za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRTVILO GLAVE,VODENA PUMPA

Datum objave: 28.03.2011 01:21:26
Slika
PITANJE:

Poštovani,imam za vas 3 pitanja na koja molim za vaš odgovor:
1. Prvo se odnosi na dihtung glave jer je na mom automobilu isti mijenjan nekada prije jer automobil imam vec 2 godine. Primjetio sam kod prijatelja na istom automobilu kod koga dihtung nije nikada mijenjan da je dosta deblji i da je u pitanju neki drugi materijal za razliku od mog koji dosta tanak i kao da je od metala(predpostavljam aluminijum).Pitanje se odnosi na to da li mi navedeni dihtung u buducnosti može zadavati muke, da li je to loše po moj automobil???
2.Skoro godinu dana nisam imao priliku voziti na auto-putu tako kada mi se ukazala prva prilika odlucio sam malo procepiti automobil vozeci ga malo žešce pa skoro do max. U vožnji nije pravio nikakve probleme ali poslije toga sam primjetio da se interval paljenja dosta produžio, palio je prije skoro istoga trenutka kada dam kontakt, a sada pali isto iz prve samo je interval paljenja duži(duže vergla). Pogledao sam svijece i primjetio da su na 3 i 4 cilindru malo kao masne i crnje za razliku od cilindra 1 i 2 gdje su ok. Inace svijece su platinaste i nisam ih mijenjao do sada jer je interval zamjene dosta dug 100.000 a i nisam imao problema sa istim. Mene zanima da li to možda znaci da sam preforsirao motor i ako nisam vozio do max, ili da je motor loš, ili da su svijece loše ili nešto drugo???
3.Kada sam automobil kupio primjetio sam da iz vodene pumpe curi rashladna tekucina na malom kanalu na vodenoj pumpi koji je kao predviden da se izbaci višak vode ili nešto drugo???
Rashladna tekucina curi samo kada je automobil hladan nekih 5 min i to veoma malo prokapa, a kada se ugrije curenje potpuno prestane i tako vec 2 godine. Vodenu pumpu sam vec ranije mislio zamjeniti ali sam odustao kada su mi majstori rekli da se za moj model automobila da bi se zamjenila pumpa mora vaditi kompletan motor i naravno cijena je dosta visoka. Šta mi vi savjetujete u ovom slucaju, odnosno da li mjenjati ili ne jer nakon 2 godine nije došlo do pogoršanja stalno isto pa me zanima da li je to možda normalno???

ODGOVOR:

Brtva glave može biti metalna ili nemetalna. Isto tako ona može biti ispravna ili neispravna. U vašem slucaju uopce nije važno kolika je njezina debljina i od kakvog je materijala. Bitno je samo da je na vašemu vozilu ona ispravna a ispravna jest jer bi u suprotnom vi vec imali poteškoce s motorom. U buducnosti nije izvjesno da bude nekih problema s brtvilom glave ukoliko ne pregrijete motor ( blokada termostata, gubitak rashladne tekucine, otkazivanje pumpe za vodu i sl. ). Brzom vožnjom niste preforsirali motor a takva vožnja je ponekad i potrebna kao bi u ispušnom sustavu izgorjele i sve one cestice koje u normalnoj vožnji to ne mogu. Drugacija boja svjecica 3 i 4 mogu biti znak povecane kolicine goriva radi necistih injektora ili slabijeg rada navedenih svjecica. Interval izmjene svjecica od 100.000 km je predugacak za platinske svjecice. Nakon 50.000 km treba ih zamijeniti po potrebi. Ako je vrijeme paljenja duže od 3 sek. tada bi trebalo ispitati sustav paljenja i sustav ubrizgavanja. Ako pumpa za vodu propušta treba je zamijeniti. Ovoga casa se ne mogu sjetiti koji bi to automobil bio na kojemu se mora demontirati motor radi izmjene pumpe za vodu ( kod ni jednog motora to nije potrebno ).

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - SERVIS KLIME, MLAZNICE ...

Datum objave: 31.03.2009 14:06:00
Slika
PITANJE: vozilo je ford escort, benzinac, automatik, 1.6, 16 ventila, 1997 godište, prešao 114.000 km, u dosta dobrom stanju.
1. Lampica od blokade motora i sat na ploci ne rade, a nisu se iskljucili odjednom nego postepeno. Lampica je prvo radila kao da gubi kontakt, povremeno, a i sat po istom principu, da bi onda obje stvari prestale funkcionisati. Da li je u pitanju veci kvar i kako ga je najlakše otkloniti?
2. Na volanu mi je pukla neka trakica za koju kažu da je bitna za zracni jastuk, trakica je širine 4-5 mm i pukla je , motala mi se oko volana, strugala prilikom okretanja volana i ja sam skinuo plastike, kad sam vidio šta je u pitanju jednostavno je odsjekao jer je bila potpuno neupotrebljiva i nije se mogla vratiti u prvobitno stanje. Dakle, nepovratno uništena. U servisu su mi rekli da se treba promijeniti tzv. rotari modul, ako sam dobro zapamtio, da košta preko 100 Eura + rad, pa me zanima da li je to ispravno dijagnosticirano i o cemu treba voditi racuna prilikom montaže. Koje su moguce komplikacije? Volan inace sasvim normalno funkcionira, barem ja ne primjecujem ništa neobicno. Jedino što izgleda kao iz filmova poput MAD MAX-a, jer nisam vratio plastike na mjesto.
3.Zanima me mogu li umjesto elektricnih staviti obicne štrcaljke za šoferšajbu jer su mnogo jeftinije, a iskreno mislim da na velikom minusu + inje + slana + vjetar i nema neke pomoci od grijanih jer sve toliko zaledi da nema šansi da prskalice funkcionišu. Sem toga imam i quick clear, odnosno grijanje prednje šajbe, što mi pomaže kod niskih temperatura. Možda i nisam u pravu, ali savjet bi mi svakako dobro došao.
4. Možete li mi nešto reci o zamjeni ulja u automatskom mjenjacu, koliko cesto se to treba raditi, o cemu voditi racuna. Ja ga nisam promijenio zadnje 3 godine, možda nekih 30-35000 km. Uvijek nešto fali u servisu, kao u vicu, ili nema ulja, ili nema filtera i to uvijek prolongiram. Inace dešava mi se povremeno, da mi pocne povecavati broj obrtaja, što posebno dolazi do izražaja u leru i parkingu i prilicno je nezgodno jer ukoliko ne ugasite motor pa ga ponovno upalite, prilikom prebacivanja u drive opciju ili rikverc vozilo jako trzne, srecom ja sam pripravan na te situacije. U servisu mi uvijek, jednom godišnje ociste nešto što oni zovu klapna i nakon toga sve normalno funkcionira jedno godinu do godinu i po dana. Vozaci pominju i neki ler lauf ventil, kao da on pravi probleme. Inace sama pojava nije strašna, ali me nervira jer povecava potrošnju goriva. Ima li ovo kakve veze sa promjenom ulja u mjenjacu ili sa izmjenom filtera?
5 i posljednje. Nisam servisirao klimu gotovo 3 godine, zamijenio sam remen klime prošle godine, ali nikad nisam provjeravao tecnosti i cistocu, zapravo pojma nemam o tome, naslucujem šta bi trebalo. Možete li mi reci koji je to redovni proces kontrole, šta je prioritetno, koliko vremenski traje i da li je to generalno skupa usluga? Ja ne osjecam nikakve neugodne mirise, sve dobro funkcioniše i na toplo i na hladno, palim je redovno i ljeti i zimi kad god osjetim potrebu, ali se ipak pribojavam jer klima uredaji sami po sebi mogu stvoriti velike neugodnosti, ukoliko se ne servisiraju redovno.
ODGOVOR:Na vaše prvo pitanje može se odgovoriti da kvar ne mora biti veliki ukoliko se radi o gubitku napajanja sa strujom ili ako je uzrok loš kontakt ili veliki prelazni otpor na nekom konektoru instrument ploce ili razvodne kutije s osiguracima i relejima. Provjerite navedeno i nakon toga ispitajte kakav je napon na navedenim potrošacima.
Spirala ispod volana je sastavni dio sustava zracnog jastuka, ista se ne mora mijenjati ako vas ne smeta što zracni jastuk nije ispravan. Prilikom montaže nove spirale postoji tocno propisani postupak montaže. Ne mogu komentirati da li je netko dobro ili loše dijagnosticirao kvar.
Možete ugraditi mlaznice za pranje stakla po želji, važno je samo da služe svrsi.
Ulje u automatskom mjenjacu mijenja se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Neki kvarovi i neispravnosti na sustavu ubrizgavanja goriva ne mogu se otkloniti samo povremenim cišcenjem. Pravo rješenje je precizna provjera ispravnosti svih komponenata sustava, otklanjanje grešaka i provjera funkcionalnosti na probnoj vožnji , eko test ispušnih plinova mora biti dobar.
Servis klima uredaja se radi svake dvije godine. Redovni servis obuhvaca : provjeru propuštanja sustava, zamjenu freonskog filtera ( sušac ), punjenje rashladnog plina, punjenje ulje za kompresor, ispitivanje ucinka hladenja. Tada se još mijenja filter kabine i vrši cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ZAFIRA - LAMPICA CHECK ENGINE

Datum objave: 29.03.2009 23:00:00
Slika
PITANJE: Kupio sam rabljenu zafiru sa ugradenim plinom.Nakon prijedenih 1000 km upalila mi se lampica kontrole ispušnih plinova (check engine)! Posjetio sam ovlaštenog servisera i na tech2 mu je izbacio grešku koju su zatim izbrisali i da se javim ako se opet pojavi! Uzput su rekli da je moguc problem sa katalizatorom i da ce ga možda biti potrebno promjeniti!Malo sam listao po forumima pa sam naišao i na Vaše savjete! Koliko shvacam, citajucu, to je boljka opela sa plinom!Da li je naden nacin uklanjanja ovog simptoma tj. je li naden uzrocnik! Moj auto, osim upaljener lampice, lijepo radi.Normalno pali,dobro vuce i ne osjetim nikakove promjene ka lošijem! Što po Vama trebam uraditi i na cemu inzistirati,kod servisera, ako se opet upali? A bojim se da hoce!
ODGOVOR:Najprije treba ustanoviti koji je uzrok paljenja kontrolne lampice jer uzrok može biti benzinski sustav i plinski sustav. Motor može potpuno ispravno raditi na benzin a kada se prebaci na plin može se upaliti navedena lampica. U tom slucaju najcešci uzroci su plinski injektori, emulator, senzor tlaka plina, nepodešenost uredaja. Ako se kontrolna lampica upali kada motor radi na benzin tada je sigurno da najprije treba ispitati sve komponenta benzinskog sustava ubrizgavanja te komponente sustava paljenja. U ovom slucaju logicno bi bilo da preventivno obavite kontrolu rada benzinskog sustava i ako je isti potpuno ispravan smetnja nastaje radi plinskog sustava.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA - LUPANJE I ZVECKANJE U MOTORU

Datum objave: 29.03.2009 22:50:00
Slika
PITANJE: imam za vas par pitanja koja me muce a odnose se na sljedece:
1. Da li je moguce tacno po zvuku ili nekim drugim parametrima, naravno bez rastavljanja motora, utvrditi od kuda dolazi lupkanje i zveckanje u motoru. Sumnja se svodi kako na ventile, tako i na bregastu osovinu. Inace automobil ima 2 bregaste i 16 ventila, te moje pitanje glasi kako prepoznati razliku u zvuku izmedju ventila i bregaste.
2..Da li se to kuckanje u motoru moze dovesti u vezu sa poremecenim paljenjem, jer moze vam biti smiješno ali moje pitanje se ne odnosi na to da automobil teško pali, naprotiv on pali prebrzo, istog momenta kada okrenem kljuc, a primjetio sam da još brže pali kada je hladan(što mi je cudnije). Pri tom prebrzom paljenju lampica od ulja ostane malo duže samo kada je motor hladan, kada kazem malo duze mislim 1-2 sekunde . Na istom automobilu kod prijatelja alnaser odradi svoje i cuje se verglanje oko jedne sekunde i na taj nacin podmaže motor prije paljenja pa onda nema zadržavanja lampice od ulja nego se ona ugasi momentalno.Znam da poremeceno paljenje uzrokuje još niz problema, ali u pitanju je TOYOTA kod koje je sve specificno i posebno.Inace sa automobilom nemam nikakvih problema(potrošnja idealna, dobro ide i vuce....)
-Da li je navedena situacija sa paljenjem problem ili mozda plus( kao dobar motor pa brže pali)
ODGOVOR:Zvuk motora koji vas zabrinjava moguce je defektirati bez otvaranja motora. Tu radnju mogu obaviti samo znalci koji imaju zavidno tehnicko znanje, iskustvo i imaginaciju. Ako vaše vozilo pali na nacin koji ste opisali to je dobro i nama razloga za zabrinutost. Bolje je kada je vrijeme paljenja motora krace .
DODATNO PITANJE:
Hvala vam puno za drugi odgovor. Riješili ste mi problem, i ako problema uopšte nije ni bilo. Zato imamo vas da nam skinete kamen sa srca.
Što se tice prvog problema rekli ste sljedece:
"Tu radnju mogu obaviti samo znalci koji imaju zavidno tehnicko znanje, iskustvo i imaginaciju", nažalost takav covjek u mjestu gdje ja živim ne postoji, tako da bih vas molio ako je moguce da mi ukratko kažete neke simptome kuckanja ventila, a neke kuckanja bregaste, ili mozda nesto trece, pa se mozda i pronadjem u svemu tome. Znam da je to teško i da sad kažete što me ovaj covjek pegla, ali vi ste mi jedini nacin i izgleda jedan od milijun koji posjeduje vaše 3 navedene stavke.
Hvala Vam puno u moje ime, ali i u ime svih nas (neznalica) kojima ste puno pomogli a bilo nas je dosta jer kao što vidim ne objavljujete sva pitanja i odgovore nego samo neke, pa je u vezi s tim i baza vaših odgovora i puno veca i ako je i sada na stranici prevelika. SVAKA VAM CAST I HVALA UNAPRIJED.
ODGOVOR:
Na vašemu vozilu se podešavaju ventili i to je redovna servisna operacija koja se radi svakih 40.000 km. Najprije podesite ventile nakon toga zvuk može nestati. Zvuk lupanja ventila je oštar metalni zvuk.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - PALE SE LAMPICE GREŠAKA

Datum objave: 29.03.2009 22:33:00
Slika
PITANJE: Problem je na fiat stilo 1.6 16v 2002.god. kod vožnje pali se greška asr,engine foult i nakon toga okretaji motora padnu na nulu(nece primati gas) i onda se ugasi.ponekad se pokaže losse conection.i još jedan problem kod paljenja zna pokazati grešku da nema benzina a u rezervaru ima više od pola a nakon toga vrati se u normalu.da li ima plovak kakvu vezu s asr-om???pomozite mi poludit cu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ODGOVOR:U ovom slucaju na nekoj amaterskoj osnovi mogu se obaviti samo radovi na provjeri i cišcenju pojedinih konektora, kontakata i minus spojeva s masom. Sve ostale radnje zahtijevaju strucnu i servisnu podršku ( baza podataka, servisna dijagnosticka oprema ). Moguci kvarovi su na elektronskom sustavu ubrizgavanja, sustavu za upravljanje motorom, sustavu paljenja. Precizniji odgovor nije moguc bez neposrednog uvida.
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERA 1988 - NESTABILAN NA CESTI

Datum objave: 29.03.2009 22:22:00
Slika
PITANJE: Imam ford sieru 88.god imam problem što je auto od oko 100 km nestabilan na cesti kad naide na neku neravninu prednji kraj jednostavno pobjegne amortizeri nisu loši, mehanicar je auto dignuo i sve je ispravno. Mijenjao sam jedino selen blokove koji su bili neispravni, ali se i onda tockovi šecu naprijed nazad pa me zanima da li treba podmetnuti neke deblje gume ispred i iza selena. Neke siere to imaju, još sam i optiku napravio.
ODGOVOR:U ovom slucaju navesti cu sve moguce faktore radi kojih vozilo može biti nestabilno. Gume ( odgovarajuca velicina i kvalitativno stanje ), ovjesi i dijelovi ovjesa ( ne smiju se pomicati u svom ležištu ), hvatišta ovjesa na karoseriji ( cvrsta ), amortizeri ( ispravni ), balans štanga ( bez praznog hoda ), potporne spone ( dobro fiksirane ), upravljacki mehanizam i njegovi dijelovi ( ispravni i bez zracnosti ), optika ovjesa
( dobro podešen trag, nagib, zatur ), udaljenost dijagonala jednaka
( referentna tocka od prednjeg lijevog kotaca do zadnjeg desnog kotaca i od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog ). Sve ovo može provjeriti svaki bolji automehanicar.
na vrh Povratak na vrh