Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT CORDOBA - NE PALI

Datum objave: 26.02.2009 10:44:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Cordobu 1.4 se 1998 god.Zna mi se desiti da nakon nekog vremena,kada ga želim startati. Nece upaliti.Dva puta je bio na dijagnostici i uvijek se pokaže greška brzine.Cim se greška izbriše opet upali i sve je opet normalno.Neko vrijeme.I tada sve iz pocetka opet.Dali je greška u nekom senzoru? ILI? Uz to mi se ugasila i lamica na kontrolnoj ploci od akumulatora.
ODGOVOR:U momentu kada motor ne pali potrebno je provjeriti ima li iskre na svjecici. Ako u tom momentu iskra postoji uzrok je sustav ubrizgavanja a ako iskre nema uzrok je sustav paljenja. Kod sustava paljenja to može biti bobina ili probijanje visokog napona. Ako je uzrok sustav ubrizgavanja potrebno je ispitati sve komponente sustava ( pojedini senzori RPM, CKP, senzor položaja TP ventila, MAP, ECT i t.d. ). Kao što vidite odgovor je dosta opširan. Precizan odgovor je jedino moguc nakon pregleda navedenog.
na vrh Povratak na vrh

CHEVROLET KALOS - UDARAC PRI KRETANJU

Datum objave: 28.03.2011 00:23:59
Slika
PITANJE:

Kad je vozilo hladno tj. parkirano preko noci ,ujutro prilikom prvog kretanja u rikverc ako par puta ne pritisnem papucicu kvacila auto ne krece s opuštanjem paucice lagano vec se osjeti udarac te onda krene.To se dogodi samo tada ,dalje tokom dana sve normalno radi. Primjetio sam da ako ujutro prije kretanja ubacim u 1. i malo autom krenem naprijed mogu ubaciti u rikverc i krenuti bez tog neugodnog udarca .Pomalo sam se vec navikao na takav folklor ali ????

ODGOVOR:

Navedeni problem bi se riješio kada bi se ocistila i podmazala vodilica potisnog ležaja i kada bi se podmazalo nazubljene spojnicke osovine. Na žalost ta radnja se može obaviti tek kada se demontira mjenjac.

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PEDALA KOCNICE VIBRIRA

Datum objave: 25.02.2009 21:18:00
Slika
PITANJE: Radi se o ford fiesti 1.8D iz 1992.godine. Problem je u tome što vec pri malim brzinama (40-50 km/h), cim pipnem papucicu kocnice, ona vibrira baš kao da radi ABS,ali auto nema ABS! Navecer kad sam sparkirao auto problema nije bilo, a kad sam ujutro krenuo, kocnica vibrira (samo kad ju stisnem)! Pomislio sam da se nisu iskrivili diskovi, ali sam tu opciju odbacio pošto je volan miran i dok se koci. Nemam ideje što bi moglo biti uzrok takvom ponašanju kocnice... pa Vas molim Vaše mišljenje.
Više puta sam tražio Vaš savjet, svaki puta ga dobio, i svaki mi je put pomogao, i nemogu Vam opisati koliko sam Vam zahvalan!
ODGOVOR:Pedala kocnice najcešce vibrira kada su neispravni diskovi ili zadnji bubnjevi kocnice. U nekim slucajevima ali znatno manje uzrok su kocna kliješta i ležaj kotaca. Provjerite najprije ležajeve kotaca a zatim diskove i bubnjeve kocnice.
POVRATNA INFORMACIJA:
Hvala Vam puno na odgovoru, puno ste mi pomogli!
U pitanju je bio lijevi bubanj kocnice. Sada je sve u redu! Pedala kocnice je mirna!
Još jednom hvala na Vašem vremenu!
Vaš rad sa besplatnim savjetima, siguran sam, vrlo je vrijedan ogromnom broju ljudi, pa tako i meni! Za svaku pohvalu!
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - LAMPICA OD ABS-a

Datum objave: 24.02.2009 17:42:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem vec dvije godine na opel vectri 1,6 16v,naime radi se o lampici od abs-a.Kada se auto zagrije ona se upali tada abs ne radi.Po zimi vozim se i duže vrijeme da se ne upali kada se upali ugasim auto i ponovo upalim dok se ponovno ne upali.Bio sam kod cetri ovlaštena servisa na dijagnostici i svaki mi je reko drugi kvar.Po njima kvar se krece od 1000 - 8000 kuna.Moje mišljenje je da je kvar negdje oko elektronike možda relej abs-a.Inace prošo sam oko 50 000 km sa tako upaljenom lampicom i nisam imao nikakvih problema jer auto normalno koci samo upaljena lampica bode za oci.
ODGOVOR:Kocnice normalno rade uvijek i kada sustav ABS-a na radi. Kontrolna lampica radi kada je sustav van funkcije a uzroci mogu biti mnogobrojni i potrebno ih je otkriti. Za pocetak ocistite sve kontakte ( konektore ) i provjerite instalaciju ABS-a. Ocistite i senzore na svim kotacima.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - TOPLI PRESKACE

Datum objave: 23.02.2009 17:53:00
Slika
PITANJE: Prije nekog vremena Toyota corolla 1,6 2003.g. cca 48.000 km pocela mi je stvarati problem. Naime, (vjerojatno nakon tankanja na jednoj benzinskoj crpki) motor mi je poceo povremeno preskakati, u leru radi mirno. Preskace uglavnom kada je motor topli i u podrucju nižih obrtaja (npr. 2000-2600 o.). Dijagnostika u servicu pokazuje: sve OK.
Medutim, i nakon daljnjih tankanja na raznim benz.crpkama i s razlicitim benzinima 95-100, nadalje motor povremeno preskace. Inace, ubrzava dobro i ne preskace kod ubrzavanja, samo kod jednolicnog gasa (vjerojatno bliže leru) - uglavnom u 3. i 4. brzini.Servis je napravljen prije 2000 km, svjecice nove, do sada nije bilo nikakvih problema.
ODGOVOR:Problem koji ste naveli mogu izazvati nekoliko stvari i to necistoce u rezervoaru, filter goriva, injektori, probijanje visokog napona. Ova vrsta kvara ne može se defektirati servisnim kompjutorom. Do rezultata se može doci pojedinacnim ispitivanjem komponenata sustava ubrizgavanja i sustava paljenja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - ELEKTRONIKA NA VISOKOTLACNOJ PUMPI

Datum objave: 23.02.2009 16:13:00
Slika
PITANJE: Vozim skodu feliciju 1.9d,1997.Normalno stavim kljuc u bravu upalim kontakt upale se lampice,ugasi se lampica grijaca zaverglam nikako da upali.Na bos pumpi sa primetijo neke elektronike,medutim sva ta elektronika je spojita sa jednim relejom koji se nalazi u gornje desnom uglu ispod haube.Auto je servisiran redovno.Sta ustvari ta elektronika prestavlja na bos bumpi i cemu taj relej.
ODGOVOR:Navedena elektronika na visokotlacnoj pumpi je sastavni dio solenoidnog ventila za pomicanje predpaljenja a drugi dio se odnosi na komandu EGR ventila. Relej koji vas muci služi za napajanje spomenute elektronike .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PREGRIJAVANJE KOCNIH PAPUCA

Datum objave: 23.02.2009 15:51:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Corsu 1.3 CDTI,2004 g.Na servisu sam bio prije tri tjedna i tada mi je popravljena rucna kocnica koja do tad nije bila u funkciji(promjenjene su pakne).Sinoc sam bio na laganoj uzbrdici i upotrijebio sam rucnu ,ali nakon što sam odpustio rucicu do kraja, pri cemu se lampica za rucnu ugasila,sama kocnica nije prestala blokirati stražnje kotace.Nažalost ja sam to primjetio nakon 15 km.Kad sam izašao iz auta osjetio se veliki smrad zapaljene mase(valjda pakni).Dakle ,"skurio" sam pakne i one ,valjda ,još uvijek pomalo blokiraju kotace.Moje nezadovoljstvo je tim vece što sam "rucnu" popravio prije tri tjedna te smatram da bi servis trebao izvršiti besplatni popravak .Što vi mislite o tome?.Iako je cijena pakni 177 kn te usluga servisa za ovaj slucaj mala ja ne mislim popravljati postojece stanje o svom trošku jer kud bih ja došao kad bi cca 200 kn davao za mjenjanje pakni svaka tri tjedna.Ukoliko ne poduzmem nikakve korake po pitanju odblokiravanja straznjih kotaca(tj da uopce ne idem k mehanicaru) da li mi se može dogoditi neki veci kvar indcuiran ovim manjim ili cu samo "skuriti " ono što je ostalo te ostati bez stražnje kocnice bez koje mogu živjeti??Znam da sam vam dao šture podatke o svom problemu,ali da li možda znate zašto se to uopce dogodilo(ublokiravanje rucne kocnice).
ODGOVOR:Uvijek kada dode do pregrijavanja kocnih papuca iste dožive strukturnu promjenu a efekt kocenja je znatno slabiji. U tom slucaju potrebno je iste opet zamijeniti. Ako se kocne papuce ne zamijene kocnica ce raditi i dalje samo ce efekt kocenja biti slabiji a zaustavni put duži. Prema vašem opisu blokada kocnice nije nastala prvi ili drugi dan nakon ugradnje a to znaci da su kocne papuce ispravno montirane. Uzrok nastale pojave je najcešce sajla rucne kocnice koja se mogla zalediti ili je pod djelovanjem vlage, soli i necistoce ostala u blokirajucem položaju.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W124 - PERTLANJE

Datum objave: 22.02.2009 19:57:00
Slika
PITANJE: u pitanju je MB W124 ... 200D 1988 godiste.
Pri radu hladnog motora cuje se zvuk ..kao da je plastican zvuk..pored rada motora..
Brat je pronasao da to vibrira poklopac vakum pumpe i pristiskom na taj poklopac sve prestaje.
Rekli su mu da je pertlovan poklopac.. Zamolio bih Vas da mi pojasnite sta to znaci i kako to srediti..Kakve bi stete to moglo nanijeti?Da li je to samo do poklopca ili nesto iznutra zeza. neki lezaji ili slicno..
ODGOVOR:Zvuk koji ste naveli nastaje radi neucvršcenog poklopca vakum pumpe. Poklopac možete ucvrstiti na bilo koji nacin osim što ne smijete koristiti vijke koji bi ulazili u vakum pumpu. Pertlanje znaci kada se nešto ucvrsti deformiranjem ili savijanjem na narociti nacin. Taj postupak zamjenjuje drugi nacin fiksiranja nekog dijela.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SKIDANJE VOLANA

Datum objave: 22.02.2009 19:36:00
Slika
PITANJE: IMAM PASSATA 1.9 TDI 1997.G. I MORAM ZAMJENITI RUCICU ZA DUGO KRATKO SVIJETLO I ŽMIGAVCE, MOŽETE MI POJASNITI KAKO DA SKINEM VOLAN
ODGOVOR:Na ovo vozilo su se ugradivala dva tipa volana jedan od njih ima vijke za demontažu prednjeg poklopca sa zadnje strane a drugi nema vijke nego se poklopac volana samo izbaci iz ležišta. Kada je to napravljeno dolazi se do glavnog vijka koji drži kolo volana. Navedeni vijak/matica se demontira i kolo volana se može izvaditi. Ako vozilo ima zracni jastuk postupak demontaže je složeniji jer se treba pridržavati postupka koji garantira sigurnost od aktiviranja zracnog jastuka i ozljeda. U tom slucaju najvažnije je odspojiti stezaljke akumulatora, pricekati 15 min i poceti s demontažom zracnog jastuka. Prije demontaže kola volana potrebno je zapamtiti tocan položaj kola volana . Kod postupka demontaže vrlo važno je da se ne ošteti spirala zracnog jastuka koja je sastavni dio sustava. Nakon montaže i završetka radova nekada je potrebno i brisanje greške na sustavu zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - VAŽNO ZA SIGURNOST

Datum objave: 22.02.2009 19:25:00
Slika
PITANJE: Posjedujem audi 80s 1.8 benzin iz 1987. Prije jedno tijedan dana pocela mi se palit signalna lampa na instrument tabli (!) (nije od rucne kocnice) druga po redu u sredini izmedju brzinomijera i "turcelera" pali se samo kada naglo skrenem u desno ili idem po nekom jako grbavom putu (makadam) pitao sam mnoge sto ta lampa znaci i niko mi nezna reci pa bi vas moli ako znate da mi kažete jer nigdje nemogu pronaci Korisnicku knjigu na internetu.
ODGOVOR:Navedena lampica se pali jer nedostaje ulja u rezervoaru za kocnicu. U normalnim okolnostima nivo ulja pada kako se troše kocne obloge a kada se ugrade nove kocne obloge nivo ulja opet dode na normalu. Drugi slucaj ubrzanog pada nivoa ulja je kada kocno ulje negdje curi. Ulje u kocnicama se mijenja svake dvije godine i to je vrlo važno za vašu sigurnost.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA - PRLJAVŠTINA U MOTORU

Datum objave: 20.02.2009 18:29:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa kuckanjm motora bilo da je motor topal ili hladan.Moje pitanje bi se odnosilo na sljedece: nakon skidanja poklopca motora ustanovio sam da na poklopcu a i na samom motoru(bregasta,ventili) ima velika kolicina prljavštine nalik na pijesak koja se stvorila najvjerovatnije nebrigom prijašnjih vlasnika auta,odnosno neredovnom zamjenom ulja.
Pošto sam poklopac ocistio sada vas pitam cime bih mogao ocistiti prostor oko bregaste i ventila a da ne napravim nikakvu štetu.
Drugo pitanje da li je moguce da zbog prevelike prljavštine u motoru, motor ima zvuk poput dizela i ako je benzinac.
I trece pitanje kako ocistiti ostatak te prljavštine na najekonomicniji(najjeftiniji nacin), odnosno kako ispitati da na navedenom autu nije došlo do velikog zacepljenja u motoru, koje bi umanjivalo podmazivanje. Inace automobil je Toyota Celica 2.0 16v 1991god.
ODGOVOR:Navedena prljavština je posljedica preskakanja servisa i nepravovremene izmjene ulja. Ista se ne može ocistiti upotrebom nekih dodataka ( deterdenata ) koji se stavljaju u motorno ulje. Pravo cišcenje je moguce samo kada se demontira glava motora i karter. Zvuk koji cujete može biti posljedica istrošenja radi navedene prljavštine. Cišcenjem motora koje sam naveo može se produžiti funkcionalna trajnost motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 20.02.2009 18:20:00
Slika
PITANJE: Ugradio sam plin prije 30000km u skoro novi auto, citroen xsara picasso 1.6 16v 109ks.
Prije par mjeseci je poceo ujutro teško palit, tj upali ga pa se ugasi ili ostane radit ali trese. Kad se ugrije sve je ok cijeli dan, do prvog hladnijeg jutra.Na servisu su mi vec dvaput cistili dizne kemijski i bude malo bolje, no ubrzo je sve po starom. Zadnji pun mi je poceo trest tri dana nakon cišcenja dizni.Rekli su mi i da moram cešce vozit na benzin – što sam i uradio i bude bolje, al cim vratim na plin jedan dan, sve je po starom.Kažu mi i da ultrazvucno ne cistim dizne jer se oštecuju i da se dizne ne mogu ispitivat jedna po jedna da bi se eventualno utvrdila koja je, ako je oštecena, te da se zamjeni. Zanima me dal je to istina?Stavljao sam i neki aditiv u gorivo ali ništa. Kažu da je to aditiv za cišcenje dizni i da uzmem neki opelov koji je naravno skup, koji podmazuje dizne i da bi bilo bolje, a ja nekako ne znam šta da vjerujem.Molim vas za pomoc, odnosno šta bi trebalo dalje ciniti?
ODGOVOR:Cišcenjem injektora niste otklonili kvar jer to nije niti bio uzrok. Ne stoji cinjenica da morate cesto voziti na benzin te da svaki cas treba cistiti injektore a isto tako da ultrazvucno cišcenje oštecuje injektore. Prvo i osnovno jest potreba za dijagnostikom motora odnosno kontrolom pojedinih dijelova sustava ubrizgavanja. Na taj nacin ce se otkriti kvar kojega nakon toga nije teško otkloniti. Za ocekivati je da kvar bude na regulatoru tlaka goriva, niski tlak goriva, potenciometar leptirastog ventila , MAP senzor, ECT senzor, mjerac protoka, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom i sl. Pojedine dijelove nemojte mijenjati na pamet nego tek kada se utvrdi njihova neispravnost.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 HDI - PALJENJE POMOCU PRODUŽNIH KABLOVA

Datum objave: 20.02.2009 18:06:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i cestitke na odlicnoj i vrlo korisnoj stranici. Vozim peugeot 406 hdi 2001 god. auto je u odlicnom stanju i nikad nisam imamo nikakve probleme. Poslednjih dana baterija je oslabila i paljenje je bilo sve teze i teze sve dok nisam mogao nikako da ga startujem. Dobronamjerni komsija mi je ponudi kablove kao pomoc i u toku spajanja napravili smo gresku spajajuci kontra polove sto je propraceno varnicenjem.Posle pola sata pokusavanja nismo upalili i posle dopunjavanja akumulatora nista. Cak i posle montaze potpuno novog akumulatora ne mogu da pokrenem motor. Uz pomoc start spreja motor se pokrene na trenutak ali odmah stane. Dali je moguce spaliti neki osigurac ili neki elektronski sklop koji bi onemogucio paljene ili je problem druge vrste.
ODGOVOR:Ovom prilikom bih želio naglasiti da je rizicno paliti motor pomocu produžnih kablova i to upravo radi razloga koji ste vi naveli. Poznata je cinjenica u praksi da se krivim spajanjem dva akumulatora može izazvati velika šteta na vozilu koji daje struju i vozilu koje prima struju. Kod vozila nove generacije ( a to je i vaše ) uz oštecenje glavnog kompjutora mogu se oštetiti i ostali kompjutori komfort opreme, elektronska instrument ploca, upravljacki modul visokotlacne pumpe i sl. Iz vašeg opisa može se zakljuciti da motor ne dobiva gorivo a moguci uzroci su modul visokotlacne pumpe, EDC racunalo a velika je sreca ako je pregorio samo osigurac što se može vrlo brzim pregledom ustanoviti.
ULJUDNA KOMUNIKACIJA ????
17.2.2009. 16:16
INFORMACIJA:
E bas Vam hvala sto mi niste odgovorili.
Na mnogo gluplja pitanja imali ste odgovor ali na moje, ne.
Pa, dzaba sam Vas nahvalio, sad mi i niste potrebni. Ulje sam sipao u servisu u Beogradu, a da niste mogli kratko da mi posaljete savet, ne mogu nikako razumeti…
Pozdrav iz ciste Srbije uz nevericu da bas na moje pitanje niste odvojili 20 sekundi vremena:); smesno, zar ne; imate milione neodgovorenih pitanja, zar ne, breJJ.
Pozdrav od mene i nastavite da odgovarate na kojekakve nebuloze poput onog “gospodina” sto pita sme li auto da vozi 70 km/h u petoj brzini; smesno je to moj dragi majstore, smesno.
Ajd zdravo i Vas info-servis ogranicite na takva i slicna nebulozna pitanja; smesan sam i ja sto sam zatrazio savet, zar ne? Nasmejasmo se malko, nije na odmet, prijatan info Vam zelim, samo tako nastavite;
JJJ .
ODGOVOR:
Poštovani,
ovaj posao davanja savjeta radim bez ikakve naknade i to mi svaki dan oduzima jako puno vremena a sve to radim izvan svog redovnog radnog vremena. Pitanja ima jako puno i redovito odgovaram na sva pa i ona trivijalna ( vama su to nebuloze ). Ne odgovaram jedino na pitanja koja nemaju minimum uljudne komunikacije ( molim , hvala ). Na sva pitanja uspijem odgovoriti najkasnije za 48 sati. Postoje samo dva razloga radi kojih se može dogoditi da niste dobili odgovor a to su problem sa internet serverom i u tom slucaju ili ja nisam dobio vaše pitanje ili vi niste dobili moj odgovor a drugi razlog je neljubazna komunikacija koju sam i spomenuo. Volio bih da mi pošaljete ponovo vaše pitanje s potpuno istim tekstom i adresom jer ga u svojoj datoteci nisam pronašao.
REAKCIJA CITATELJA:
Poštovani g. Meicu!
Doista vam se divim kad možete trpiti ovako nešto. Svaka vam cast. Danas kada svi cuvaju svoje znanje, a vi nam ga besplatno servirate, ljudi bi trebali imati više poštovanja i nadasve kulture prema ljudima poput vas, ali nažalost to nije tako.
Jedno pitanje: Kada cete ponovno pisati kolumne na auto portalu?
ODGOVOR:
Poštovani,
Hvala na lijepim rijecima. U stvarnom životu susrecemo razne ljude a na neke od njih i njihovu percepciju ne možemo utjecati. Na AUTOPORTALU cu vjerojatno opet biti prisutan. Sve to se radi besplatno a oduzima i dosta slobodnog vremena.
REAKCIJA CITATELJA:
Postovani gospodine Meicu ja bih takodje hteo da vam se zahvalim sto odvajate vase vreme za nas i nase ljubimce.Ja sam takodje iz Srbije i meni ste vala uvek i to u rekordnom roku odgovarali na pitanja,cak sta vise uvek ste mi davali dobar savet i pomogli u resavanju problema.Ovo sve pisem zbog sledeceg posta:"Uljudna komunikacija???"17.02.2009 16:16.Hvala i samo nastavite.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PALJENJE

Datum objave: 17.02.2009 16:05:00
Slika
PITANJE: Zdravo postovani Meic,dugo me nije bilo sa pitanjima ali sad mislim da samo vi mozete odgovoriti na ovo pitanje.Naime radi se o palenje moje xantie,pali iz prve svaki put,kad je motor hladan ne treba verglati nego pali se sekundarno,kad je motor ugrijan treba malo zaverglati pa upali,ali mislim da imam problem kod jedno po drugo paljenje,navodno ga upalim ali ako pustim kvacilo kao pocetnik NEKAD SE I TO DESI,naravno auto se ugasi,e sad tu nastaje problem,vratim kluc na kontakt bravi nazad i opet okrenem ali auto nece iz prve da upali treba mu malo duze verglanja da upali i kad se upali radi kao bez duse pa se za nekoliko sek.sredi,meni se cini da nakon prvim startom pa onda ako se ugasi pa opet upali motor deluje kao da je presisan pa mu treba duze verglanje da upali,mozda ovo nisam dobro opisao ali takav je slucaj,znaci radi se u jedno po drugo palenje.
ODGOVOR:Ponekad je uobicajeno da motor teže upali kada se isti ugasi na nacin koji ste vi opisali. Uzrok tome je gorivo koje nije uspjelo izgorjeti u cilindru. U tom momentu potrebno je neko vrijeme da pojedini senzori i davaci impulsa posebno lambda sonda normaliziraju svoje stanje te da nakon toga opet pošalju prave informacije u ECU centralu. Kada se to dogodi nekada je dobro držati pritisnutu pedalu gasa kako bi se cilindar što prije izventilirao.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 17.02.2009 15:53:00
Slika
PITANJE: Poštovani, zanima me štimanje ventila na automobilu Toyota Celica 2.0 16v 115 kw 1990 god (model 1990-93,motor 3sge). koliko je to zahtjevan posao i da li bi mi mogli objasniti postupak štimanja jer navedeni posao planiram uraditi sam zbog nestucnosti i nezadovoljstvom ovdašnjih majstora.Eh da ste mi barem blizu
Lijep pozdrav iz Sarajeva i svaka vam cast, jer davati nešto a ne tražiti ništa za uzvrat je odlika pravih ljudi.
ODGOVOR:Usisni ventili se podešavaju na vrijednost 0,20 mm a ispušni ventili na 0,25 mm. To se radi na hladnom motoru.
Postupak je lakše pokazati nego opisati. Opis postupka je slijedeci: Demontirati poklopac ventila, demontirati svjecice ( radi lakšeg okretanja radilice ), okretati radilicu tako da ventili cetvrtog cilindra dodu u položaj vage i sada se podešavaju ventili prvog cilindra, okretati radilicu tako da ventili treceg cilindra budu na vagi i tada se podešavaju ventili drugog cilindra. Dalje staviti na vagu ventile prvog cilindra i podešavati ventile cetvrtog cilindra, nakon toga staviti na vagu ventile drugog cilindra i podesiti ventile treceg cilindra. Ovime je postupak podešavanja gotov. Ugraditi svjecice i montirati poklopac ventila. Po potrebi zamijeniti brtvilo poklopca ventila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREBOGATA SMJESA

Datum objave: 17.02.2009 15:46:00
Slika
PITANJE: kako smanjit prebogatu smjesu goriva koja mi dolazi u cilindar sta treba postelat pitam u vezi fiat crome 2.0 i.e 8v 120 ks na injektionu je vida od zraka dali nju treba stelat i zasto mi pumpa goriva iz rezervara kad dam kontakt cijelo vrijeme tlaci benzin sta nebi trebala samo par sekundi da tlaci pa onda da onda da stane prije nego sta auto upali.
ODGOVOR:Kolicina goriva se ne može smanjiti podešavanjem ili okretanjem nekog vijka. Na potrošnju goriva utjece puno faktora a najznacajniji je vrijeme ubrizgavanja ( vrijeme otvorenosti injektora ) s kojim upravlja ECU centrala. Vrijeme ubrizgavanja se racuna na osnovu više faktora koji dolaze iz mjeraca protoka zraka MAF, senzora IAT za temperaturu usisanog zraka, MAP senzora za tlak zraka, potenciometra TP ventila za snagu, ECT senzora, CKP senzora, lambda sonde ( ako postoji ). ECU centrala racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i prema toj kolicini dozira potrebnu kolicinu goriva. Potrošnja goriva ce biti povecana ako neki od navedenih dijelova nije ispravan ili daje krive podatke racunalu. Uz navedeno na potrošnju goriva mogu utjecati i loši injektori. Vaš problem cete riješiti tako da najprije napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja a po potrebi i sustava paljenja. Nakon toga tocno se može znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 D - KUT PREDPALJENJA MALO FULAN ?

Datum objave: 17.02.2009 15:31:00
Slika
PITANJE: interesira me sto se dogadja kada je kut pretpaljenja na dizel motoru 1 6 d golf malo fulan,?,imam problem ,prvo paljenje pali uz 2sek verglanja i radi nemirno,,rad na 3 cilindra par sekundi..malo me to iritira.prije generalne je palio na zub a trosio litru i pol ulja ,cak ga bacao na sipku.. ,,motor ima generalnu,trosi ulja 1 i pol dcl na 1000km.,dizne stavljene nove... i jel moguce da motor nema kompresije a ne trosi ulje ?
ODGOVOR:Nakon napravljene generalke ( po svim pravilima struke ) kompresija treba biti veca od 33 bara. Isto tako motor mora biti potpuno precizno u fazi a za tu svrhu se koriste alati za blokadu bregaste osovine i visokotlacne pumpe. Nakon što se na taj nacin namjesti faza motora obavezno se treba podesiti i staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi. To podešavanje se radi pomocu mjernog uredaja koji se montira na visokotlacnu pumpu. Ukoliko motor nema hidropodizace ventili se podešavaju i moraju biti ispravno podešeni. Dize moraju biti ispravne ili nove, grijaci takoder. U sustavu goriva ne smije biti zraka.
Moguce je da motor nema kompresije i da ne troši ulje.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - DIMI NAKON GENERALKE

Datum objave: 17.02.2009 15:28:00
Slika
PITANJE: Po vasim preporukama sam stegao glavu motora i lezajeve na radilici kod forda eskorta.Inace,radio sam generalno sredjivanje motora.Sve je u najboljem redu,motor je upalio bez problema i radi odlicno cemu ste i vi zasluzni.Medjutim,auto dimi vise nego bi trebalo,na auspuh izlazi bijeli dim.Kad je auto hladan vise, kad se zagrije manje, ali ipak dimi vise nego bi trebalo.Molim vas da me posavjetujete da li treba nekakvog stelovanja na razvodniku paljenja ili nesto drugo da uradim da smanjim dim iz auspuha.Podatci od auta su:Ford Eskort, Gafd, Limuzina,1988 godina, snaga 55kw, gorivo benzin, zapremina 1368cc.
ODGOVOR:Ako motor ne gubi rashladnu tekucinu ( ne ulazi u cilindar ) onda navedeni dim može nastati radi zaostalog kondenzata u ispušnom sustavu ili kao produkt lošijeg izgaranja goriva. Ovaj motor treba podesiti tako da pocetni kut predpaljenja bude 12°/800 ok, ako se koristi benzin od 95 oktana tada je to 8°/800 ok. Odgovarajuce svjecice su Motorcraft AGPR22C ili Bosch FR9DC. Rasplinjac treba podesiti tako da se postignu vrijednosti približno CO= 1,5 % Vol. HC=300 ppm CO2=13 – 16 % O2= O,5 – 2 % .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - VIJAK GLAVE ?

Datum objave: 12.02.2009 18:12:00
Slika
PITANJE: Imam feliciju 1.9D 2001. god. Sa 30 000 km je procurila pumpa vode, sa cca 50 000km je pocela povremeno izbacivati vodu na cep exp. posude, sa 100 000km se povremeno mogao vidjeti crveni trag na brtvi motora na cošku do vozaca, sa 120 000 se poceo cešce ukljucivati ventilator za hladenje, sa 150 000 je procurio hladnjak. Kad je hladnjak promijenjen radna temperatura se smanjila na normalu.Na 165 000 se je poceo stvarati crni talog na cepu ulja. Sad sa 168 000 je skinuta glava jer je u zadnje vrijeme potrošnja vode bila drasticno povecana iako je uvijek bila ili neznatna ili malo veca. Pregrijavanja nije bilo. Pri skidanju glave je utvrdeno da nije bio stegnut vijak(potpuno labav) u cošku do vozaca. Pitanje: dali je moguce da je vijak popustio zbog necega ako nije tvornicka greška?
ODGOVOR:Prema poslanim slikama vidljivo je da je u cetvrti cilindar ulazila rashladna tekucina. Najcešci uzrok takve pojave je brtvilo glave ili sama glava motora. Nekada je uzrok i antifriz koji se ne zamijeni svake dvije do tri godine te radi toga isti postaje kemijski agresivan i pocinje otapati obojene metale motora. Vijak glave je samo posljedica i teško je vjerovati da isti nije zategnut prilikom montaže glave motora jer je postupak zatezanja specifican i obavlja se u cetiri koraka.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF - LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 12.02.2009 12:02:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo VW Golf 1,6 TD Intercooler, i imam jedan nerjesivi problem. Naime radi se o signalnoj lampici od ulja. Kada auto postigne radnu temperaturu,signalna lapmpica pocne da blinka ( pali se i gasi).To se desava na oko 1000 obrtaja u minuti.Cim dodam gas tj.obrtaji predzu 1500 obrtaja signalna lampica se gasi. Posjetio sam dosta majstora ali jos nisam uspio da odgonetnem sta je u pitanju. Provjeravano je: pritisak ulja i ispostavilo se da je OK oko 1.5 bara, zamjenjene su kruskice od ulja na glavi motora i hladnjaku uljnog filtera i opet isto, sve po starom. Mislio sam da je i do ulja da je mozda prerjetko 10W-40 pa sam i zamjenio ulje nasuto 15W-40 Ina delta 5.ali opet se isto desava.
ODGOVOR:Kontrolna lampica za tlak ulja može se paliti radi mehanickog uzroka te radi elektrickog uzroka. Indikator tlaka ulja na glavi motora treba imati 0,15 do 0,45 bara. Ako je to tako može se obaviti mjerenje tlaka i na donjem indikatoru ulja kod filtera ulja na kojemu treba biti 1,8 do 2,2 bara kada je motor potpuno zagrijan. Ako je i ovaj tlak ulja u redu tada treba tražiti elektricnu grešku a to može biti uz navedene indikatore još elektricna instalacija i instrument ploca ( padovi napona ). Prvo ispitajte navedene tlakove provjerenim manometrom a nakon toga tražite elektricne greške.
na vrh Povratak na vrh