Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - TROKIRA I GUŠI SE

Datum objave: 08.02.2009 18:02:00
Slika
PITANJE: Postovanje za vasu web stranu, svaka cast,
dakle imam opel astru i ranije sam pisao za jedan problem pomocu vas sam resio.
Opel astra 1994, 1.4i na benzin i na plin....
Auto mi radio super ali pre oko tri nedelje poceo da trokira i gusi .... bio sam kod majstora pa nasao da su kablovi za svecice skroz otisli, kupio sam nove skupe kablove , svecice GM, regulator ler gasa, probao sam jednu drugu elektronsku bobinu iz drugog auto i opet isto. Milsim od kako sam menjao kablove mnogo bolje radi, medzutim u leru mi nemirno radi, auto pomalo drhti, bio sam i kod diagnostike ne pokazuje nikakvu gersu osim check engine koja se ponekad pali kada vozim samo na plin ali sa benzinom nemam tih problema, sonda je majstor reako da je ok...oko tri nedelje poludeo sam, trosio sam negde vise od 100 eura...
Pre neki dan sam naiso kod jednog drugog majstora i objasnio mu problem, i on mi je rekao da je problem kod svecica jer njihov gde se svecica sagoreva unutra je veoma blizu to jest zalepljen, valjda shvatate, uzeo je srafciger i malo je razdvojio taj vrh i kad je stavio svecice auto je sve normalno radio, vozio sam se dva dana pa evo opet danas se isto pojavilo, trokira na ler gasu ponekad, opet sam kupio nove GM svecice i stavio ih, zatim kad sam upalio auto isti simptomi ali posle nekoliko sekunde poceo da radio normalno... ne znam stvarno sta da kazem, kao da ponekad opet nekako motor igra sa strujom, trokira , gusi to jest trese se u leru ponekad......da li moze biti bobina koja pocinje polako da crkava... sta da uradim dalje, ostale senzore sam proverio ok.... svi ovi simptomi se javljaju u voznji sa plinom i benzinom i kao da sve ovo pocinje kada motor radi malo vise to jest kada se zagreje.. sta moze biti sta da radim molim vas pomagajte.....
ODGOVOR:Iz vašeg dopisa i opisa stanja motora može se zakljuciti da pojedine dijelove mijenjate na pamet a ne na osnovu strucnog ispitivanja i cinjenica. Takav pristup samo ponekad daje rezultate i u vašem slucaju nije pomoglo što ste zamijenili svjecice, kablove, regulator minimuma, bobinu. Ovoga casa vam mogu nabrojiti još mnogo dijelova i sklopova koji mogu biti uzrok i opet se može dogoditi da ne otklonite kvar. Moguci uzroci su još i niski tlak goriva, injektori , nezabrtvljenost usisnog kolektora, elektronika paljenja, EVAP ventil rezervoara, ECT senzor, TP senzor, MAP senzor, mehanicko stanje motora i t.d. Nacin kao doci do rezultata jest prije svega provjera mehanickog stanja motora ( kompresija, faza, falš zrak, zacepljenje na glavi motora…), nakon ovoga ispituje se sustav ubrizgavanja goriva ( sve komponente sustava ) jer se tako tocno može utvrditi ispravnost istih. Na samom kraju ostaje sustav paljenja kod kojega se ispituje visoki napon odnosno napon i energija iskre na svjecici.
Sve što sam naveo može riješiti svaki bolji servis koji ima odgovarajuce uredaje za ispitivanje navedenih dijelova i potrebno znanje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - VIJAK POGONSKE REMENICE

Datum objave: 08.02.2009 17:57:00
Slika
PITANJE: vozim golf 3 tdi 90 ps iz 1997 god vec drugi put mi se popušta vijak na pogonskoj remenici,dali je rješenje promjenit remenicu
ODGOVOR:Rješenje jest zamijeniti pogonsku remenicu i vijak remenice ukoliko je dosjedna površina na radilici neoštecena. Ako je ista oštecena potrebno je demontirati radilicu, popraviti dosijed i tada staviti novu remenicu vijak i osigurac vijka.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - ISPUŠTANJE RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 08.02.2009 17:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam hyundai accenta iz 2004. god 1,3 benzin. U knjižici piše da u rashladni sustav ide 5,8 litara tekucine. U ovlaštenom servisu rekli su da se tekucina ispušta samo na dnu hladnjaka, gdje je izašlo manje od 4 litre tekucine. Dali se tekucina ispušta i negdje drugdje ili je ovaj podatak o 5,8 l pogrešan. Molim za vaš odgovor i zahvaljujem se na dosadašnjim odgovorima.Nije mi jasno odakle vam toliko znanje o svim markama i tipovima vozila, kad niti u ovlaštenim servisima sve neznaju.
ODGOVOR:Rashladna tekucina se može u potpunosti ispustiti kada se demontiraju donja cijev hladnjaka, cijev grijaca i pumpa za vodu.
U sustav tada stane 6,2 litre tekucine.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - UGRADNJA TAJNOG PREKIDACA

Datum objave: 07.02.2009 18:47:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila RENO MEGAN II 2003.g. 1600 cm3 16V, interesuje me Vaše mišljenje i savjet za ugradnju skrivenog elektro prekidaca (zaštita od krade tj. nemogucnost pokretanja motora).
Naime, da li bi ugradnja prekidaca štetila procesoru ili pravila bilo kakvu drugu smetnju na mom vozilu.Takoder bih Vas zamolio za vaš prijedlog moguceg riješenja.
ODGOVOR:Ugradnja tajnog prekidaca ne bi smetala procesoru ako bi prekidali strujni krug pumpe za gorivo. Prekidati se može plus ili minus vod pumpe goriva.
na vrh Povratak na vrh

VW TRANSPORTER 2,4-D - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 07.02.2009 18:39:00
Slika
PITANJE: Prije svega sve pohvale za vasu stranicu i vas rad.
Imam jedno pitanje za vas, posto me sef natjerao da mu izvadim iz VW busa motor i zamijenim lamelu sad jos hoce i zupcasti remen i spaner pa jos i remen od pumpe visokog pritiska meni poznate kao bosch pumpa.Motor je 2.4l sa nekih 90 konja i 5 cilindara godina proizvodnje nepoznata jer nemam saobracajnu a ni neku drugu dokumentaciju od njega. molio bih vas za neke slike ako moze od oznaka za zupcenje ili bar ovako mejlom da mi objasnite gdje se nalaze i sta je jos vazno kod ovog motora na sta bi moro pazit. I ja sam inace neki mehanicar bez prakse al volim i hocu da radim mehaniku.
ODGOVOR:Ovaj motor se može staviti u fazu uz pomoc alata za blokadu bregaste osovine i alata za blokadu pumpe visokog tlaka. Na taj nacin postiže se tocnost faze i pocetnog kuta predpaljenja. Drugi nacini su improvizacija i moguca je greška. Postupak je slijedeci:
1- Staviti motor u fazu ( demontirati poklopac ventila i poklopce zupcastih remena, staviti blokadu na bregastu osovinu, staviti blokadu na pumpu )
2- Otpustiti remenicu bregaste osovine, otpustiti natezac remena razvoda
3- Skinuti stari remen razvoda, natezac, pumpu za vodu po potrebi
4- Olabaviti pogonsku remenicu bregaste tako da ista bude slobodna ( labava ) na konusnom dosjedu bregaste
5- Ugraditi novi natezac i pumpu vode ( po potrebi )
6- Ugraditi novi zupcasti remen
7- Odgovarajucom silom zategnuti natezac i pogonsku remenicu bregaste osovine
8- Skinuti blokade
9- Okrenuti radilicu ( rukom ) 2 kruga ( 720° )
10- Opet provjeriti fazu ( po potrebi korigirati )
11- Ispravno zategnuti natezac
12- Ispravno zategnuti pogonsku remenicu bregste osovine ( ne koristiti blokadu )
Nakon ovoga može se zamijeniti zupcasti remen visokotlacne pumpe. Postupak je jednostavan jer postoje oznake i nema natezaca.
13- ugraditi sve poklopce
14- ugraditi dize
15- odzraciti sustav goriva
16- upaliti motor
To bi ukratko bi postupak koji ste tražili.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE SENIC - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 07.02.2009 18:34:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megan Scenic 1.9 DTI-72 KW automatik 2000 godina. Sa automatskim mjenjacem imam problem u toku vožnje otprilike kad vozilo prede 2000 obrtaja izgubi pritisak na mjenjacu i pocnu lamelice proklizavati, a na instrument tabli se upali lampica od mjenjaca, vozilo ugasim i odmah upalim i može se dalje voziti lampica od mjenjaca se ugasi, zanima me koji bi uzrok kvara mogao biti da li je pumpa u pitanju ili ulje u mjenjacu ili neki treci faktor. Takode me zanima procedura oko zamjene mjenjaca sa automatika na manuelni, da li odgovara mjenjac od DCI motora, da li se moraju mjenjati poluosovine, alnaser i da li može ostati ovaj kilometar sat što je sad tj. da li ce se ugasiti lampice od automatskog mjenjaca.
ODGOVOR:Najjednostavnije je za pocetak pregledati kolicinu i kvalitetu ulja u mjenjacu, ako nije dugo mijenjano dobro ga je zamijeniti. Ako mjenjac vašeg vozila ima i karter isti se može demontirati i vidjeti postoji li u mjenjacu filter za ulje koji se u tom slucaju isto mijenja. Tek nakon ovoga može se razmišljati o dijagnostici mjenjaca i eventualnom popravku mjenjaca. Zamjena automatskog mjenjaca za manualni je puno skuplja nego popravak postojeceg.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA THEMA - SVJECICE BUDU CRNE

Datum objave: 07.02.2009 16:54:00
Slika
PITANJE: IMAM LANCIU THEMU 2.0 I.E 120 KS CRKO MI JE ECU STA BI BILO DA STAVIM ECU OD FIAT CROME 1.6 90KS DALI BI SE POVECALA POTROSNJA I OSTALI PARAMETRI I JOS JEDNO PITANJE ZASTO MI AUTO KAD STOJI PAR DANA NEKI PUT ZAPALI NA DVA ILI TRI CILINDRA ONDA SKINEM SVJECICE BUDU JAKO CRNE KAD IH OCISTIM SVE 4 AUTO RADI SUPER NA 4 CILINDRA I TAKO PAR DANA RADI A ONDA OPET ZEZA NE ZAPALI KAKO TREBA MOLIM RECITE MI STA BI TO MOGLO BIT ZASTO CU SVJECICE TAKO CRNE OD GAREZI.
ODGOVOR:Na vaše vozilo trebate ugraditi potpuno istu ECU centralu jer ona upravlja radom motora. Ugradnjom neke druge možda motor nece niti upaliti ili ce raditi vrlo loše. Svjecice su crne radi nepotpunog izgaranja i prevelikog vremena ubrizgavanja goriva. U ovom slucaju najbolje je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i sustava paljenja, tocno utvrditi koje su greške i iste otkloniti. Zamjena pojedinih dijelova po metodi slucajnog pogadanja nikad ne dovodi do kvalitetnog rješenja.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA 128 - PODEŠAVANJE SVJECICA

Datum objave: 07.02.2009 11:47:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za stranicu. Molim Vas da mi objasnite kod svjecica kako se vrši podešavanje , mislim na razmak izmedu centralne elektrode i elektrode mase.Da li se za podešavanje koriste mjerni listici?
Da li je podešenost ovoga ramaka bitna za pravilan rad motora, pošto se on vremenom povecava zbog trošenja elektroda.
Ako možete da mi preporucite marku svjecica za Zastavu128, i kažete koliki treba da bude razmak izmedu ovih elektroda.
ODGOVOR:Svjecice možete podesiti pomocu mjernog listica ( 0,6 mm ) tako da minus elektrodu svjecice približite prema plus elektrodi ( pažljivim udarcem ). Razmak na svjecici je važan. Odgovarajuca svjecica je BOSNA 65P, CHAMPION N9Y, BOSCH W7DC, MARELLI CW78LP .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI GETZ - POVJERENJE U SERVIS ??

Datum objave: 05.02.2009 17:54:00
Slika
PITANJE: Zamolila bih vas za savjet jer sam na vašoj stranici vidjela besplatne savjete.Imam hyundai getz 2008.g.Na servisu mi je naplaceno dva filtera peludi,a u korisnickom prirucniku koji je došao uz vozilo piše da postoji samo jedan i na crtežu je prikazan samo jedan.Isto tako mi je uraden servis prvi na 7500km,a drugi na 15000km.Nakon raspitivanja saznala sam da se ne radi servis na 7500km vec da je prvi servis na 15000km.
ODGOVOR:Mora biti da je jako loš osjecaj kada nemate povjerenje u svog servisera za automobil. Svaki servis i svi radovi trebaju biti transparentni a vi kao vlasnik vozila trebate unaprijed dobiti informaciju što ce se raditi na servisu, kolika cijena dijelova i rada ce biti i kao najvažnije da li se vi s time slažete. Na taj nacin se zadobiva povjerenje.
Odgovor na vaše pitanje glasi ovako, na vašem vozilu filter kabine je iz dva dijela nekada se ta dva dijela nalaze u zajednickom pakiranju i nabavljaju se kao jedan komad, nekada se svaki dio pakira posebno pa se nabavljaju kao dva dijela. Za servisni interval se može reci da imate tocno navedeno u servisnoj knjižici kada se rade periodicni ( redovni ) servisi i toga se treba držati barem dok je vozilo u garanciji. Poznata je cinjenica da vozilo i motor duže traju ako je servisni interval kraci. U svakom slucaju vi imate pravo na pravovremenu i kvalitetnu informaciju a sve odluke o servisima, servisnim intervalima i troškovima s tim u vezi donosite vi kao vlasnik vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PUCA KAO LUD

Datum objave: 05.02.2009 17:29:00
Slika
PITANJE: opel kadet 1.8 e imam problem stajao je 5 dana na parkingu i nisam ga mogao upaliti a i karter mi je bio pun benzina uspeo sam ga upaliti a on puca bljuje vatru i dimi kao lud mislio samda je pumpa pa ainsppric pa leptir gasa nije pomerena faza upali ali dimi kao lud i puca kakve bi predpopstavke bile i merio sam kompresiju 13.00 ,13,50 13.00 , 13,5 nisam pametan menjao sam relej pumpe ali nije
ODGOVOR:Ako je u karteru bilo benzina uzrok mogu biti loši injektori i veliko vrijeme ubrizgavanja goriva, preveliki tlak goriva, regulator tlaka. Potrebno je utvrditi uzrok tome , zamijeniti ulje u motoru i filter ulja. Ako su detonacije ( pucanje ) prisutne i dalje potrebno je ispitati i sustav paljenja a neispravne mogu biti bobina razvodna kapa ( ako postoji ), visokonaponski kablovi, elektronika paljenja.
DODATNO PITANJE:
Zamenio sam ulje u motoru i startovao ga jedva pre toga sam pregledao razvod ok, promenio kapu , ruku ,visoko naponski kabel , rele pumpe ,ali pucanje tacnije detonacije u izduvnoj grani o strahovit dim ne prestaju kao i potrosnja goriva nenormalna.
ODGOVOR:
Detonacije u ispušnoj grani nastaju kada se zapali smjesa benzina i zraka izvan cilindra. Uzrok tome je greška u paljenju, greška u razvodnom mehanizmu, greška u ventilskoj grupi ( ventil ne zatvara te radi toga smjesa benzina i zraka dolazi u ispušni kolektor i tamo se zapali ). Još jednom provjerite fazu, ventile, položaj razvodnika paljenja i staticki kut paljenja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ISCURILO ULJE IZ CILINDRA KVACILA

Datum objave: 05.02.2009 17:18:00
Slika
PITANJE: iako se ne razumijem u "bolesti "automobila ,osim što sam vozacica,rado citam Vašu stranicu.Pošto sam jednom tražila Vaše mišljenje i dobila odgovor,nadam se odgovoru i za slijedeci problem.
Vozim CORSU C (1996.god.)Zadovoljna sam i ja i auto.Dan prije nego se desilo slijedece,nisam primijetila ništa neuobicajeno.Ujutro sam upalila auto,kao i svaki dan,no nisam mogla gurnuti mjenjac ni u jednu brzinu.Kad sam ugasila auto,sve se dalo mijenjati normalno.Dok sam tako isprobavala stvari,kvacilo je pokazivalo nekakav otpor,no kroz par minuta postalo je neupotrebljivo.Pozvala sam vucnu službu koji su odšlepali auto u servis gdje auto redovito servisiramo.Kad smo odmaknuli auto,na podu je bila lokva ulja.U servisu su rekli da je otišla brtva na cilindru kvacila i da je iz cilindra iscurilo ulje te da je potrebno zamijeniti lamelu jer,ako se ne zamijeni lamela,vjerojatno bi došlo do "proklizavanja" jer se sve zamastilo.Predvidaju racun od 5 500 kn sa originalnim opelovim dijelovima ili 3 500 kn sa dijelovima koji nisu opelovi.Molim da mi odgovorite:
1. Da li je nužno mijenjati lamelu ili se to može dobro odmastiti i ocistiti da ne proklizava?
2. Pošto su rekli da se ovakav kvar ne dogada cesto, da li ima smisla raditi prepisku sa opelovim predstavništvom (jer su rekli da to možemo uciniti )samo što dugo traje ,a ne vjeruju da cemo nešto s tim postici.Naime,da li je moguce da se to dogodi nakon 70 000km i 3,5 god.starosti auta.Napominjem da nisam tip vozaca ,iako sam žena,da nepotrebno držim nogu na kvacilu i tome slicno?
3. Molim Vaše mišljenje zbog cega je došlo do curenja ulja iz cilindra i kako se to cesto dogada?
ODGOVOR:U ovom slucaju najprije treba osposobiti hidrauliku kvacila da normalno funkcionira a nakon toga se može provjeriti stanje spojke ( kvacilo ). U slucaju da je neophodna zamjena seta spojke cijena materijala i rada je do 2.000,- kn u našemu servisu. Cilindar spojke obicno procuri radi dotrajalosti gumenih brtvila ili neredovitog mijenjanja ulja u komandi spojke. Vi kao vozac niste utjecali na navedeni kvar. Mislim da nece biti efekta ako tražite od OPEL predstavništva da vam participira u troškovima.
Za svaki servis postoji spisak radova koji se trebaju napraviti i spisak dijelova i tekucina koje se mijenjaju. Ulje u kocnom sustavu i ulje u hidraulici spojke je isto a interval izmjene je dvije godine. Razlog tome je higroskopnost i gubitak kvalitete istoga. Iz prakse je poznato da vecina vlasnika vozila želi što manji trošak na servisu te cesto izbjegavaju neke servisne radnje kao što su zamjena pojedinih tekucina ( ulje u mjenjacu, kocnicama, spojci, servo volanu, rashladne tekucine ), takoder se preskace redovan servis klima uredaja.
Na kraju odgovor na vaše pitanje je da se pregledom cilindra spojke i ulja u hidraulici spojke može doci do spoznaje o uzroku kvara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TLAK U REZEVOARU ZA GORIVO

Datum objave: 05.02.2009 17:07:00
Slika
PITANJE: Na opelu astri 2000, 1999god, stvara mi se pritisak u rezervoaru za gorivo. Posto nemamo adekvatan servis a smatram da se radi o nekom zacepljenju oduška, molim da me posavjetujete kako da najlakše otklonim problem, pošto su vasi savjeti izuzetno korisni i tacni.
ODGOVOR:Navedeni problem ( podtlak )pojavljuje se kada je neispravan cep rezervoara ili kada je neispravan sustav za odzracivanje rezervoara. Najprije provjerite ispravnost cepa a po potrebi provjerite elektroventil rezervoara i cijev za odušak rezervoara.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PROBLEM SA VENTILATOROM

Datum objave: 05.02.2009 15:14:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Vectru 1996 god koja ima automatsku klimu i imam problem ventilator mi radi samo na 9 odnosno na najvecoj brzini.Molio bih vas ako mozete da mi objasnite u cemu je kvar i da li ga sam mogu rijesit.
ODGOVOR:Prema vašem opisu kvar može biti na upravljackom modulu motora ventilatora i ili na samom prekidacu. Ovo prvo je najcešci uzrok. Ne mogu znati da li možete sami otkloniti kvar.
DODATNO PITANJE:
Hvala vam na odgovoru ali bih volio ako nisam vec previse naporan da mi malo podrobnije razlozite kako to sve radi tj. sta bi konkretno moglo da bude tj da li kakva softverska greska ili da li je potreban kakav poseban alat tipa uredjaja za diagnostiku i ako slucajno imate sliku ili shemu kako to sve izgleda unutra.
ODGOVOR:
Nema softverske greške. Ispitajte upravljacki modul ventilatora i po potrebi prekidac za paljenje. Navedeno se ne može napraviti bez potrebnog znanja i mjernog uredaja. Isto tako nije moguce putem dopisa dati objašnjenje ( najlakše je pokazati i nauciti u neposrednom kontaktu s vozilom ) kako se pojedini dio demontira. Nestrucnom demontažom možete napraviti više štete nego koristi. Servisne sheme, materijale i alate ne šaljem .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - PROPADA SPOJKA

Datum objave: 02.02.2009 17:11:00
Slika
PITANJE: opel omegu iz 1996 godine 2.5td,nedavno mi je spojka pocela propadat,odvela sam je na popravak i to mi je zamjenjeno,dio je koštao 100 eura,navodno neki hidraulicni vanjski dio.Nakon dva dana vožnje opet mi se pocela dogadat ista stvar,kumplug propada,ja ga malo napumpam nogom i uspijem prebacit iz jedne brzine u drugu,opet je odvedem na popravak i on mi pregleda i getribu i taj unutrašnji dio i kaže da je sve u redu i da je samo trebalo ispustit zrak,dakle napravi to i vrati mi je,dva dana je opet u redu,a onda opet isto,kumplu pocima propadat.Sad je opet na popravku,ali nitko nezna u cemu je problem!!.....molim pomoc šta da naravim,jer šta je god pregledano je u redu,akumplug i dalje propada,ispusti se zrak napumpa,dva dana je odlican,a onda opet isto!!
ODGOVOR:U ovom slucaju problem nije u spojci nego u komandama spojke. Komanda spojke sastoji se od glavnog i radnog hidraulicnog cilindra, kod vas je vjerojatno zamijenjen samo jedan cilindar. Po potrebi zamijenite i drugi cilindar, zamijenite kompletno ulje u hidraulici spojke i sustav bi opet trebao normalno funkcionirati. Po potrebi omogucite servisu da 2 do 3 dana provjeri ispravnost navedenog.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PREDGRIJAVANJE AUTOMOBILA STRUJOM

Datum objave: 28.03.2011 01:29:28
Slika
PITANJE:

Možete mi nešto više reci o predgrijavanju automobila strujom iz uticnice (220 v).
Cuo sam da takve instalacije ugraduju u automobile u skandinavskim zemljama, pa me zanima koje su prednosti te instalacije i da li je tko kod nas ugraduje?

ODGOVOR:

Sustav koji vas zanima ugraduje se u automobile gdje su temperature jako niske. Sustav grije rashladnu tekucinu te na taj nacin prilikom prvog startanja omogucava veliki komfor. Motor lako pali a grijanje je odmah u funkciji. Kod nas se teško može nabaviti jer nema tako niskih temperatura više dana. Sustav može biti autonoman troši pogonsko gorivo ili može koristiti 220 V.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PITANJA O PLINSKIM UREĐAJIMA

Datum objave: 28.03.2011 01:30:55
Slika
PITANJE:

Na što treba paziti prilikom kupnje plinskog uredaja?
Treba li na nešto posebno paziti zimi?
Postoje li problemi s cistocom plina?
Koliko je bitno servisiranje i što se radi na servisu?
Da li je istina da se jeftiniji plinski uredaji u pravilu znatno prije kvare nego skuplji?
Koji su najcešci problemi ili razlozi zbog kojih se kvare plinski uredaji?

ODGOVOR:

1- Prilikom kupnje NOVOG plinskog sustava potrebno je prikupiti što više korisnih informacija. Prije svega najvažnija bi trebala biti kvaliteta nakon toga servisni interval, nakon koliko kilometara je predviden redovni servis plinskog sustava i na kraju cijena. Ukoliko je plinski sustav vec ugraden u vozilo koje se kupuje tada se ne može utjecati na vrstu i marku plinske instalacije. U tom slucaju potrebno je provjeriti ispravnost i funkcionalnost ugradenog plinskog sustava. Ako se kontrola radi van servisne radionice motor bi trebao ispravno raditi na plin a to znaci da se na minimumu ne smije gasiti a uz to motor treba tiho i mirno raditi. Slijedeca provjera se radi na probnoj vožnji i tada motor treba ugladeno ubrzavati te imati pravovremeni odaziv na gas. Isto tako prilikom naglog ubrzanja i potrebe za maksimalnom snagom motor ne smije ostati bez plina. Vrlo važno je naglasiti da na ispravan rad plinskog sustava može utjecati loše stanje mehanickog sustava motora, neispravan sustav ubrizgavanja benzina, neispravan sustav paljenja.
2- U zimskim uvjetima kada su niske temperature važno je da uz vec poznate cinjenice o odgovarajucem motornom ulju, ispravnoj rashladnoj tekucini, ispravnom sustavu grijanja bude potpuno ispravan akumulator ( kapacitet iznad 60% ) i elektropokretac.
3- Problemi sa cistocom plina su prisutni stalno a to se najbolje vidi prilikom redovnog i izvanrednog održavanja. Necistoce koje su prisutne u plinu kumuliraju se na svim dijelovima plinskog sustav i to na ventilu rezervoara ( multiventil ), na filteru tekuce i plinske faze, na reduktoru tlaka ( isparivac ) te na plinskim brizgalicama. Uz navedeno potrebno je još naglasiti da plin LPG može sadržavati i štetne kemijske spojeve koji pogubno utjecu na plinske brizgalice te se iste moraju zamijeniti.
4- Redovito servisiranje je ulaganje u preventivu i u praksi se pokazalo kao najbolje jer se kvarovi pojavljuju rijetko a kada se i pojave cijena popravka je znatno manja. Redoviti servis plinske instalacije ovisno o proizvodacu radi se na 10.000 , 15.000 km. Najduži servisni interval 25.000 km ima plinski sustav PRINS. Na redovnim servisima se uglavnom radi zamjena pojedinih filtera , kontrola cijevnih vodova, po potrebi ( ne cesto ) radi se servis regulatora tlaka ( isparivac ) i to zamjena membrana, cišcenje , podešavanje. Nakon obavljenih radova obavi se i kompjutorska kontrola te potrebno podešavanje a rezultat toga je ispravno funkcioniranje plinskog sustava.
5- Jeftiniji plinski sustavi imaju i jeftinije komponente a jeftinije komponente su izradene od materijala neadekvatne kvalitete koji se brže troše i imaju manji vijek trajanja. To važi za mehanicke , elektricne i elektronske komponente. Kod ovih komponenata vrijedi pravilo da kvaliteta košta. Isto tako treba kazati da uz navedeno najvažniju ulogu ima program ( software ) pomocu kojega elektronska centrala upravlja sustavom.
6- Najcešci problemi i razlozi zbog kojih se kvare plinski sustavi su necisto gorivo LPG ( necistoce, agresivni kemijski spojevi, kondenzat ), neredovito servisiranje sustava, neispravan mehanicki sustav motora, neispravne pojedine komponente sustava ubrizgavanja benzina, neispravne pojedine komponente sustava paljenja, neispravni cijevni vodovi ( kruti, fleksibilni ), greške na pojedinim senzorima i elektronskim sklopovima, smanjena kvaliteta ugradnje plinskog sustava.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - OTEŽANO ŠALTANJE, KOCNICE

Datum objave: 02.02.2009 16:09:00
Slika
PITANJE: Predmetno vozilo ima 55000 km, kupljeno je kao rabljeno nažalost od osobe koja nije bila baš tehnicki potkovana. (Kad sam išao na probnu kod kupnje vlasnik je rekao da je problem u volanu da je jako težak, otišli na pumpu a u gumamas 1,6 umjesto 2.2 bara). Vozilo je imalo 44000 km (2005) daklem prešlo je vrlo malo kod nas.
Sad , pošto je ostalo kao jedino u familiji vozlo se cešce. Zamjenjeno je prije par mjeseci zupcast, pumpa za vodu, natezac (bilo je vrijeme po godinama starosti).... Daklem, vozilo što se tice motora je ok.
Medutim postoje 2 stvari koje me muce.
1. Mijenjac....od prvog dana je teže ulazio u prvu brzinu, medutim, pošto smo ga malo vozili, nije predstavljalo problem. Sad medutim ima dana kad vrlo teško ulazi u brzina, a ima kad se uopce ne sjetim da problem postoji. Neovisno o hladnoci problem se javlja i nestaje. Kad je auto u „vožnji“ mogu ga ubaciti uviujek u prvu bez problema, a kad stane tad zapne ili ne neovisno o bilo cemu. Mjenjac ne ruži niti se cuje bilo kakav zvuk kad je u brzini ili nje. Promjenjena je štanga koja povezje getribu rucicu mjenjaca koja je bila oštecena od bivšeg vlasnika, jer vjerujem da nije pazio na lagano ubacivanje. Kad je promjenjena 4000 km nije bilo nikakvih problema. Ostale brzine ne zapinju samo prva.
2. Mehanicar mi je rekao da su prednji diskovi malo ošteceni, jer klješta koja drže pakne nisu odvajala do kraja. Predlaže da zamjenim diskove, kocione obloge, cijevi za kociiomu tekucinu (cijev do kotaca) i koconu tekucinu. Okvirna cijena je 1000 kuna s rukama (majstor je kolega s posla kojem vjerujem). Pitanje je pošto do sada nikada nije mijenjana kociona tekucina i plocice, kakav materijal uzeti. Dali dijelove kupiti kod Citroena ili ih kupiti u ducanu koji prodaje originalne dijelove za citroen koji nisu pakirani u kutiju citroena? )(Npr. Brisace koje Citroen prodaje pod svoje proivodi za 40 % manju cijenu Bosch)
ODGOVOR:Povremeno otežano šaltanje u prvu brzinu može nastati radi nekoliko razloga i to istrošenost pojedinih dijelova mehanizma za šaltanje, sklop spojke ( otežano pomicanje lamele po spojnickoj osovini ), istrošenost vilice prve brzine. Neposrednim pregledom može se utvrditi uzrok.
Kada su kocnice u pitanju najbolje je koristiti materijale prve klase, to ne moraju nužno biti dijelovi u originalnoj ambalaži. Za disk plocice je važno da imaju broj atesta i antivibracionu masu a diskovi trebaju imati prepoznatljivu kvalitetu isto tako i ostali dijelovi. Odgovarajuca kocna tekucina ima oznaku DOT-4 i ista se mijenja svake dvije godine jer se vremenom smanjuje njezina kvaliteta a posebno je bitno vrelište o kojemu ovisi vaša sigurnost.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - NE RADI ZADNJI BRISAC

Datum objave: 30.01.2009 15:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat tipo 1.6 i.e., 1994.godište. Primjetio sam da mi ne radi brisac zadnjeg stakla.Kad sam skinuo poklopac sa motorica za zadnji brisac i otpojio žice, ustanovio sam da nema struje do motorica.Da li taj motor za brisac ima neku elektroniku?Ako ima, gdje se nalazi ta elektronika?Što bi moglo biti uzrok kvaru?
ODGOVOR:Motor zadnjeg brisaca nema elektronski modul. Struja za brisac dolazi iz razvodne kutije preko osiguraca do prekidaca za zadnji brisac. Prekidac je povezan elektricnom instalacijom ( prolazi po podu uz lijevu stranu ) sa samim motorom brisaca. Ispitajte gdje je prekid a pocnite od prekidaca brisaca. Uzrok može biti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - GUSTA EMULZIJA

Datum objave: 30.01.2009 15:51:00
Slika
PITANJE: Imam ibizu iz 1998, auto ima cca 250.000 km, na satu 130.000, naravno skinuta kilometraža, medutim prije 10.000 km na cepu i poklopcu glave motora bilo je cca 0,5 litre guste emulzije, promjenjena je brtva glave motora, glava strojno obradena i nakon 1000 km nadotegnuta. Ne troši antifriz, niti se povecava nivo ulja u motoru, a sad ponovo isti problem. Auto vozi supruga na kratkim relacijama do posla (1 km), te auto nikad ne postigne rednu temp. Da li je moguce da je iskrivljen blok motora pa je brtva ponovo probila ili je uzrok vožnja na kratkim relacijama? Kompresija, svjecice i potrošnja (7 lit), kao i paljenje motora je ok, ne gubi snagu, mirno radi, ekotest ok.
ODGOVOR:Navedena emulzija može se stvarati i od kondenzata koji se stvara u motoru. Navedeni kondenzat se stvara iz vlage koja je u zraku a vlagu veže na sebe motorno ulje koje je higroskopno. Na kratkim relacijama motor se ne zagrije te radi toga navedeni kondenzat ne može ispariti . Kada je motor vruc tada navedeni kondenzat isparava i nema pojave emulzije. Ispitajte ispravnost termostata i po potrebi zagrijavajte motor na mjestu dok ne postigne radnu temperaturu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 4 - GASI SE NAKON DVIJE SEKUNDE

Datum objave: 27.01.2009 18:26:00
Slika
PITANJE: IMAM GOLFA 4 TDI 66 KW I PRI STARTANJU MOTORA GASI SE NAKON DVIJE SEKUNDE. NEKADA SE DESI I DA UPALI ALI U POSLJEDNJE VRIJEME NECE NIKAKO. KOLEGA JE PROVJERAVAO NA KOMPJUTERU I REKAO MI JE DA JE NASAO GRESKU NA VISOKOTLACNOJ PUMPI. NEKI MI GOVORE DA JE U PITANJU KLJUC TJ. CHIP U NJEMU ALI NA KONTROLNOJ TABLI SE NE PALI SIJALICA SA ZNAKOM KLJUCA. NEMAM REZERVNI KLJUC DA BIH PROVJERIO. MOLIM ZA SAVJET, STA NAJPRIJE DA UCINIM
ODGOVOR:Uzroci gašenja mogu biti mnogobrojni a dijagnostiku treba zapoceti s nekim logicnim redom i to : inercioni ventil ( aktivira se kod jakog usporenja/sudara ), sustav za blokadu motora ( kljuc s mikrocipom, indukcijski svitak na kontakt bravi, kontakt brava, centrala za blokadu paljenja ), niskotlacna dobavna pumpa, filter goriva, RPM senzor, regulator kolicine goriva, upravljacki modul visokotlacne pumpe, dize i t.d. Navedeno ispitivanje nije moguce raditi bez odgovarajuce opreme i adekvatnog poznavanja automobilske tehnike.
na vrh Povratak na vrh