Zbog usklađivanja sa novim regulativama o zaštiti osobnih podataka GDPR i skoroj rekonstrukciji ove stranice nije moguće postavljati pitanja u rubrici "Besplatni savjeti"
Pitanja i dalje možete postavljati putem našeg telefona 060 60 60 44 od 09:00 do 19:00 sati svaki dan osim nedjelje.
Možete mi nešto više reci o predgrijavanju automobila strujom iz uticnice (220 v).
Cuo sam da takve instalacije ugraduju u automobile u skandinavskim zemljama, pa me zanima koje su prednosti te instalacije i da li je tko kod nas ugraduje?
Sustav koji vas zanima ugraduje se u automobile gdje su temperature jako niske. Sustav grije rashladnu tekucinu te na taj nacin prilikom prvog startanja omogucava veliki komfor. Motor lako pali a grijanje je odmah u funkciji. Kod nas se teško može nabaviti jer nema tako niskih temperatura više dana. Sustav može biti autonoman troši pogonsko gorivo ili može koristiti 220 V.
Na što treba paziti prilikom kupnje plinskog uredaja?
Treba li na nešto posebno paziti zimi?
Postoje li problemi s cistocom plina?
Koliko je bitno servisiranje i što se radi na servisu?
Da li je istina da se jeftiniji plinski uredaji u pravilu znatno prije kvare nego skuplji?
Koji su najcešci problemi ili razlozi zbog kojih se kvare plinski uredaji?
1- Prilikom kupnje NOVOG plinskog sustava potrebno je prikupiti što više korisnih informacija. Prije svega najvažnija bi trebala biti kvaliteta nakon toga servisni interval, nakon koliko kilometara je predviden redovni servis plinskog sustava i na kraju cijena. Ukoliko je plinski sustav vec ugraden u vozilo koje se kupuje tada se ne može utjecati na vrstu i marku plinske instalacije. U tom slucaju potrebno je provjeriti ispravnost i funkcionalnost ugradenog plinskog sustava. Ako se kontrola radi van servisne radionice motor bi trebao ispravno raditi na plin a to znaci da se na minimumu ne smije gasiti a uz to motor treba tiho i mirno raditi. Slijedeca provjera se radi na probnoj vožnji i tada motor treba ugladeno ubrzavati te imati pravovremeni odaziv na gas. Isto tako prilikom naglog ubrzanja i potrebe za maksimalnom snagom motor ne smije ostati bez plina. Vrlo važno je naglasiti da na ispravan rad plinskog sustava može utjecati loše stanje mehanickog sustava motora, neispravan sustav ubrizgavanja benzina, neispravan sustav paljenja.
2- U zimskim uvjetima kada su niske temperature važno je da uz vec poznate cinjenice o odgovarajucem motornom ulju, ispravnoj rashladnoj tekucini, ispravnom sustavu grijanja bude potpuno ispravan akumulator ( kapacitet iznad 60% ) i elektropokretac.
3- Problemi sa cistocom plina su prisutni stalno a to se najbolje vidi prilikom redovnog i izvanrednog održavanja. Necistoce koje su prisutne u plinu kumuliraju se na svim dijelovima plinskog sustav i to na ventilu rezervoara ( multiventil ), na filteru tekuce i plinske faze, na reduktoru tlaka ( isparivac ) te na plinskim brizgalicama. Uz navedeno potrebno je još naglasiti da plin LPG može sadržavati i štetne kemijske spojeve koji pogubno utjecu na plinske brizgalice te se iste moraju zamijeniti.
4- Redovito servisiranje je ulaganje u preventivu i u praksi se pokazalo kao najbolje jer se kvarovi pojavljuju rijetko a kada se i pojave cijena popravka je znatno manja. Redoviti servis plinske instalacije ovisno o proizvodacu radi se na 10.000 , 15.000 km. Najduži servisni interval 25.000 km ima plinski sustav PRINS. Na redovnim servisima se uglavnom radi zamjena pojedinih filtera , kontrola cijevnih vodova, po potrebi ( ne cesto ) radi se servis regulatora tlaka ( isparivac ) i to zamjena membrana, cišcenje , podešavanje. Nakon obavljenih radova obavi se i kompjutorska kontrola te potrebno podešavanje a rezultat toga je ispravno funkcioniranje plinskog sustava.
5- Jeftiniji plinski sustavi imaju i jeftinije komponente a jeftinije komponente su izradene od materijala neadekvatne kvalitete koji se brže troše i imaju manji vijek trajanja. To važi za mehanicke , elektricne i elektronske komponente. Kod ovih komponenata vrijedi pravilo da kvaliteta košta. Isto tako treba kazati da uz navedeno najvažniju ulogu ima program ( software ) pomocu kojega elektronska centrala upravlja sustavom.
6- Najcešci problemi i razlozi zbog kojih se kvare plinski sustavi su necisto gorivo LPG ( necistoce, agresivni kemijski spojevi, kondenzat ), neredovito servisiranje sustava, neispravan mehanicki sustav motora, neispravne pojedine komponente sustava ubrizgavanja benzina, neispravne pojedine komponente sustava paljenja, neispravni cijevni vodovi ( kruti, fleksibilni ), greške na pojedinim senzorima i elektronskim sklopovima, smanjena kvaliteta ugradnje plinskog sustava.