Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 206 - KN FILTER

Datum objave: 21.07.2008 20:18:00
Slika
PITANJE: Imam peugeot 206 1.1 stavio sam k n filter.Dali se on mora maknuti od hladnjaka i motora radi topline i morali se zaštiti od vode.
ODGOVOR:Filter se mora zaštititi od vode. Ako je filter u podrucju koje je izloženo temperaturi vecoj od 40°C tada ga treba pomaknuti na bolje mjesto.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VENTILACIJA I KOCNICE

Datum objave: 21.07.2008 20:12:00
Slika
PITANJE: Imam renault megane coach 1.6 66kw 96.god. Ventilacija kabine do nedavno je radila samo na najvecoj brzini(6), nekoliko dana nije radila nikako, a sada opet radi samo u najvecoj brzini.
I još, prednji kotaci neravnomjerno koce, lijevi koci jace. Radena je reparatura desnih celjusti i sve je ostalo isto. Molio bih kakav savjet u vezi ova dva problema.
ODGOVOR:Na ventilatoru kabine mogu biti dva kvara i to prekidac s kojim palite ventilator i elektronski modul za upravljanje ventilatorom. Ispitajte najprije prekidac. Uzrok neravnomjernog kocenja najcešce je disk plocica, disk, kocni cilindar, cijev kocnice, glavni kocni cilindar. Napravite kontrolu po navedenom redoslijedu.
GODIŠNI ODMOR
3.7.2008. 15:46
OBAVIJEST:
STRANICA JEDNO VRIJEME NECE FUNKCIONIRATI RADI GODIŠNJEG ODMORA, MOLIMO DA SE STRPITE S PITANJIMA.
NADAMO SE DA NECETE IMATI PUNO KVAROVA.
ŽELIMO VAM UGODAN ODMOR
AUTOSERVIS-MEIC
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KONTROLA SERVISA ?

Datum objave: 02.07.2008 23:32:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi preporucite na što da obratim pažnju kad idem na servis Peguot 206 hdi 60000 km tri godine stari auto.Svakodnevno koristim auto za odlazak na posao 50 km po blagim zavojima i usponima, s tima da ja dosta brzo vozim (90 km/h)
ODGOVOR:Najvažnije je da u servis koji ste odabrali imate povjerenje, ako toga nema uzaludno cete raditi kontrolu obavljenog posla na amaterskoj osnovi. Na navedenom servisu mijenjaju se filteri , ulje u motoru, po potrebi i ostale tekucine, radovi na kocnicama po potrebi, kontrola svjetala i signalizacije, servis klime po potrebi, te ostale potrebne kontrole.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 02.07.2008 23:26:00
Slika
PITANJE: Do pred dva dana bio sam ponosan vlasnik Honde Civic 1.5 16v (1990) kada mi je pukao zupcasti remen. Auto ima 175 tkm a prvi vlasnik ga je uredno servisirao do 110 000(servisna knjizica). Skidanjem glave ustanovio sam da su na 3. i 4. cilindru usisni ventili dobili zracnost (na oko se nevide ostecenja od sudara). Moze li biti da ventili imaju zracnost zbog pregaranja i na sta bi trebao obratiti pozornost dok je to raskopano (kupio sam pumpu vode). Za Vasu informaciju remen je BIO "good year". A kad sam vec tu moram Vas pitati ima li smisla u navedeni auto ugadjivati plin i koja bi mu bila cijena (godisnje napravim 10-15 000 km)
ODGOVOR:Ako je glava motora rastavljena tada nije teško ( strucnjaku ) tocno odrediti koje dijelove treba zamijeniti a koje samo doraditi.
U navedenom slucaju to mogu biti vodilice ventila ( usisne ili ispušne ili i jedne i druge ), ventili neki ili svi . Uz navedeno potrebno je zamijeniti sva brtvila na glavi motora i drugo što se tom prilikom utvrdi da treba zamijeniti radi dotrajalosti. U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav a opravdanost investicije cete najbolje izracunati sami na bazi godišnje kilometraže ( cijena 1 litre plina je 3,3 kn , potrošnja plina je 10% veca od benzina ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 30.06.2008 22:34:00
Slika
PITANJE: Planiram kupiti Fiat Punto mk1 60 ili 75. Zanima me koji je od tih automobila pogodniji za ugradnju plina. Kolika je potrosnja i gubitak snage kod jednog i drugog, te kolika je cijena ugradnje?
ODGOVOR:Za ugradnju plina je bolji PUNTO 75 jer ima sustav ubrizgavanja s 4 injektora MPI sustav. Gubitak snage ovisi o vrsti i marki plinskog sustava. Najbolji i najkvalitetniji je PRINS kod kojega je gubitak snage zanemariv. Cijena navedenog sustava je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 1,6 - RADI NA PLIN, A POKAZUJE POTROŠNJU GORIVA

Datum objave: 30.06.2008 22:29:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeota 1.6 16v XR iz 2003.god. ugradio sam plin "Landi"
auto savrseno radi, ali sam primetio da u voznji kazaljka nivoa goriva u rezervoaru pokazuje kao da se gorivo trosi iako radi na gas, a goriva ima. Skinuo sam dzek sa rezervoara i ostavio nekojiko minuta, a zatim ga ponovo vratio, kada sam dao kontakt kazaljka je pokazala da ima goriva u rezervoaru. To mi se vec desilo dva puta. Da li postoji neki merac protoka goriva koji daje podatak kompjuteru da ga trosi, a ono se vrti u krug! Da li postoji neko objasnjenje?
ODGOVOR:Navedena pojava na pokazivacu goriva je poznata stvar na vozilima koji imaju kompjutorsko pracenje prevaljenog puta i potrošnje goriva. To se dogada zato što upravljacka centrala motora misli da motor radi i troši benzin a motor zapravo radi na plin. Kazaljka pokazivaca goriva pada jer racunalo prati režim rada motora i prevaljeni put.
Navedena greška se može izbjeci ugradnjom elektronskog modula na sam pokazivac goriva. Navedeni modul je jednostavno montirati a cijena mu je oko 30 eura.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CRNI DIM

Datum objave: 30.06.2008 22:24:00
Slika
PITANJE: Postovanje i sve pohvale za Vas rad i trud! Radi se o Opel Astri 1.7 CDTI (59kW) i pojavi crnog dima na auspuhu. Poznato mi je da se ta pojava desava usljed nedovoljnog sagorijevanja goriva bilo zbog nedostatka zraka itd., medjutim u vecini slucajeva se pojavljuje na "stisak gasa" tj. na vecim obrtajima a opet ovdje je dim uocljiviji na nizim obrtajima (oko 2000 o/min - gradska voznja), dok se pri stiskanju gasa pojavi na kratko (ja bih rekao izbaci akumulirani dim) i dima vise nema. Motor radi dobro, nema nikakvih prekida, ulje netrosi (Castrol 5W-50) i nema nikakvih neobicnih ponasanja u voznji. I jos par pitanja za Vas, skidao sam gumene cijevi izmedju turba i intercoolera i dalje prema usisnom sistemu, primjetio sam tragova ulja u manjim kolicinama (brisuci prstom iznutra) koji mi se vise cine kao trag akumuliranih uljnih para pa neznam da li taj sistem mora apsolutno biti cist ili je to normalna pojava? I ako mi znate reci o kojem se uredjaju radi upravo koji je spojen gumenim crijevom iza intercoolera, unutar postoji neki leptir zatvarac a mislim da EGR (koji je onako robustan sa dosta ulaza za cijevi hladjenja) ide iza toga, tj, pricvrsceni su vijcima i dalje na metalnu cijev ka usisu?
ODGOVOR:Nastanak crnog dima ste dobro opisali , isti može nastati još i kao posljedica mehanickog stanja motora ( istrošenost, zacepljenje usisnih kanala na glavi motora ), stanje diza, stanje upravljackog sustava motora ( dijagnostika i kompjutorska dijagnostika ). Mali tragovi ulja na tlacnoj strani turbine i u intercooleru su dozvoljeni . Iza intercoolera se nalazi ventil koji služi za regulaciju tlaka turbine ( komprimirani zrak ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - NEMA SNAGE NA PLIN

Datum objave: 18.06.2008 17:02:00
Slika
PITANJE: Zahvaljujem na svim dosadašnjim savjetima. Imam golfa3, 1.8 55 kw, sa ugradjenim plinom Lovato (ugradjen prije 6 mjeseci). Do skoro mi je potrošnja plina bila 12l i auto je isao odlicno. Malo po malo, auto mi nije išao kako treba, postao je spor. Na benzin je išao odlicno. U servisu gdje sam ugradio plin, samo su povecali dotok plina na onom šarafu, a samim tim i potrošnju. Sada mi troši 17 l a isto ne ide kako treba, a cak mi se cini i da na benzin ne ide više kako je išao. Majstori kao majstori, probali su ga i kažu ide odlicno. Moj neki parametar je da je u drugoj brzini nekada išao 80 km/h pri 4000 obrtaja, na plin. Ja im to kažem, ali to njima nista ne znaci. Sada ide 60 km/h pri pomenutim uslovima. Ne znam šta da radim. I možete li mi reci neke parametre kako bih znao za ubuduce, na koliko obrtaja i u kojem stepenu prenosa moj auto treba da ide koliko km/h, kako bi mi to bio parametar (na benzin i na plin).
Uzgred, na kompjuterskom testu kompletnog auta (gdje se auto provjerava samo na benzin), svi parametri su kako treba. Ovdje u Podgorici niko ne pregleda rad auta na plin, kompjuterski, samo na benzin.Možete li me savjetovati što da radim, jer sam vec dao dosta para a problem mi nije riješen, iako majstori kažu da auto ide odlicno.
ODGOVOR:Uzrok povecane potrošnje goriva i slabijeg ubrzanja na benzin i plin mogu biti mnogi faktori i neispravnosti. U ovom slucaju savjetovao bih da najprije provjerite mehanicko stanje motora ( kompresija mora biti veca od 9 bara, motor mora biti tocno u fazi, predpaljenje podešeno na 6° prije GMT, usisni kolektor treba biti cist kao i usisni kanali na glavi motora, ispušni sustav ne smije biti zacepljen ). Nakon ovoga ispitajte stanje svjecica i kablova za svjecice ( ne smije biti probijanja visokog napona ). Nakon ovoga na redu je sustav ubrizgavanja benzina, na vašem vozilu to je MONO-MOTRONIC sustav. Ovaj sustav treba temeljito ispitati a to znaci provjeriti svaku komponentu sustava ( ECT senzor, MAP senzor, IAT senzor, potenciometar leptira snage, injektor, lambda sondu, zabrtvljenost usisnog kolektora, i ostalo... ).
Nakon ovako temeljitog pregleda sigurno cete pronaci uzrok i uspješno ga otkloniti. Normalno bi bilo da svaki bolji servis obavi ovakav pregled i otkloni kvar/kvarove. Bitno je da najprije riješite sve neispravnosti kako bi motor potpuno ispravno radio na benzin a tek nakon toga ispituje se po potrebi i plinski sustav.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 2,2 HDI, 2002 - KUPNJA VOZILA

Datum objave: 15.06.2008 20:40:00
Slika
PITANJE: U planu imam promjenu automobila i veoma mi se svidja citroen c5. Prije nekoliko dana sam naišao na jedan koji je naizgled veoma dobro ocuvan inace je 2002 godište, karavan,sa motorom 2.2 HDI. Jedina stvar koja me plaši je 180.000 km koje je do sada prešao.
Molio bih vas da mi iz vašeg dosadašnjeg iskustva date savjet imam li potrebe za zabrinutost ili je to kilometraža koja je prihvatljiva, te kako su se do sada pokazali ti motori?Auto je naravno redovno servisiran (ima servisnu knjigu) i svakako imam u planu da prije kupovine posjetim ovlašteni servis kako bih se uvjerio u ispravnost.
ODGOVOR:Ovaj motor je vrlo kvalitetan ali vam nitko ne može reci u kakvom je trenutno stanju i koliko ce još voziti. U tu svrhu bi bilo dobro napraviti strucni pregled motora . To znaci da treba izmjeriti kompresiju, provjeriti stanje razvodnog mehanizma te obaviti kompjutorsku dijagnostiku elektronike motora i visokotlacne pumpe. Jedino ovakav pregled daje donekle ocjenu stanja motora. Nakon ovoga potrebno je pregledati i ostale sustave i dijelove vozila.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA 2,4 1997 - BLOKADA PALJENJA

Datum objave: 14.06.2008 17:47:00
Slika
PITANJE: Kupila sam nedavno Lanciu Kappu 2.4 1997. godiste. Imam pitanje u vezi sa paljenjem, naime prije davanja kontakta moram svaki put stisnuti daljinski za aktivaciju, sad mene zanima sto ako mi daljinski crkne kako cu upaliti auto. Imala sam jucer problem da sam upalila auto , ali mi se ugasio nakon 5 minuta sam.Kad sam ga ponovo startala bilo je sve u redu. Dali kompjuter mora prvo cjelokupni chek napraviti prije nego krenem?
ODGOVOR:Niste naveli da li je motor benzinski ili dizel. Ako je daljinsko zakljucavanje ugradeno tvornicki tada isti sustav blokira i paljenje motora preko kompjutora ( imobilajzer ). Ako je centralno ugradivano naknadno tada se blokada motora može iskljuciti. Motor vašeg vozila se nije ugasio radi daljinskog zakljucavanja vec radi necega kao što je sustav paljenja ili sustav dobave goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 14.06.2008 17:33:00
Slika
PITANJE: Kupio sam fiat stilo 1,9 JTD 115k, 2004 godište, motor kojeg svi hvale, i koji je prešao 150 000km, mi se cini da mi puno troši. U gradskim uslovima ide i do 9l (fine voznje do 2000 obrtaja) a na otvorenom ide i preko 6l. samo da napomenem, da još nisam odradio veliki servis (koji planiram) auto vozim vec nekih 10 dana, pa sam zaista zabrinut. i da li postoji neko rješenje protiv magljenja prednjeg fara pošto mi se i to dešava.
ODGOVOR:Na potrošnju goriva utjece mnogo faktora, mehanicko stanje motora, sustav za upravljanje motorom, stanje turbine, kotaci/gume, nepotrebni teret u vozilu, nacin vožnje. Napravite kompletan pregled svega navedenog. Nema rješenja za zamagljivanje fara osim zamjene istoga.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PREKIDANJE RADA MOTORA

Datum objave: 14.06.2008 17:23:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa opel corsom 1.4 1998g .ujutro kad upalim auto krenem i onda mi malo zacukava dok se ne zagrije,u voznji kad stišcem gas kao da ga ne primi nego zacukne i onda ga primi.lamda sonda je nova na kompjuteru nema greške .potrošnja 9 litara.
ODGOVOR:Uzrok problema koje ste naveli može biti sustav paljenja i ili elektronski sustav ubrizgavanja . Kod sustava paljenja najcešce se kao problem javlja neispravne svjecice i probijanje visokog napona. Kod sustava ubrizgavanja ima znatno više komponenata koje se moraju ispitati. Ispitivanje treba zapoceti s mjerenjem tlaka goriva, provjerom stanja injektora, ispitivanjem pojedinih senzora motora, ispitivanjem MAP senzora, IAT senzora, potenciometar leptirastog ventila, mjeraca protoka .
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI IGNIS - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 12.06.2008 16:35:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Suzuki Ignisa, 1,5vvt 99KS iz 2005. i zanima me ugradnja plina (na mjestu rez. kotaca)! Da li imate skuplje i jeftinije verzije, koja najbolje odgovara Ignisu, kolike su cijene i koliko se dugo ceka?
ODGOVOR:U vaše vozilo može se ugraditi plinski sustav a rezervoar može biti na mjestu rezervne gume. Mi ugradujemo samo plinski sustav PRINS koji je po kvaliteti na prvom mjestu, njegova cijena je 12.500,- kn. Na ugradnju se ne ceka puno.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 12.06.2008 10:43:00
Slika
PITANJE: Imam ford mondea 1994 god. 1.8 16v benzinac i zanima me na koliko stupnjeva celzija se mora paliti ventilator na kileru jer kod mene se pali tek kad dode dva tri milimetra do crvenog polja.Promjenio sam termostat i indikator pokazivaca temperature i opet ista stvar.Da li je to u redu?
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku pali se na 96°C . Izmjerite stvarnu temperaturu u hladnjaku u momentu kada se upali ventilator , tada cete znati da li je to ispravno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TROKIRA

Datum objave: 12.06.2008 10:32:00
Slika
PITANJE: Imam audi a4 1.6 iz 1996, auto nemirno radi u leru, obrtomjer skace od 800 do 1800 okr., kad se smiri i naglo se doda gas on trokira od 1000 do 2000 okretaja, promijeni sam svjecice, lambdu, pumpu goriva, dijagnostika ne ocitava nikakav kvar, a on i dalje trokira.
ODGOVOR:To što ste napravili nije dovoljno, potrebno je ispitati i ostale komponente sustava ubrizgavanja, otkriti koja je neispravna i otkloniti kvar. Moguce neispravnosti su: potenciometar leptira za snagu, MAP senzor, ECT senzor, IAT senzor, aktuator minimuma, upravljanje aktuatorom, leptirasti ventil, injektori, tlak goriva ...
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,6 i.- ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 11.06.2008 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam kadett 16i, 91 godina zamolio bih vas da mi kažete prilikom mijenjanja antifriza gdje se pušta van na kojem mjestu rashladna tekucina ide van.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu možete pustiti iz sustava na donjoj cijevi hladnjaka. Po potrebi demontirajte i cijev grijaca kako bi tekucina brže izišla iz rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - ZVUK ZUJANJA

Datum objave: 11.06.2008 09:17:00
Slika
PITANJE: Ovih dana, na svom focusu 1.4, 2007, 6100 km, primjetio sam dok radi u leru, cuje se neki zvuk zujanja, nešto poput ležaja. a kad se stisne kvacilo, zujanja više nema. Gospoda u ovlaštenom ford servisu me uvjeravaju da to nije zabrinjavajuce, vec normalno, što po meni baš i nije. Vozilo je u jamstvu!
ODGOVOR:Na svakom vozilu kada se pritisne pedala spojke cujete samo zvuk motora, kada spojku otpustite zvuk se promijeni jer se pocnu okretati zupcanici u mjenjacu. Navedeni zvuk ima svoju normalnu granicu. Ako je zvuk narocito izražen uzrok može biti nedostatak ulja u mjenjacu ili zvuk nekog ležaja. U ovom slucaju pravi majstor ce sigurno znati što je u pitanju nakon što pregleda vozilo.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 145 - TRESE I CUDNO RADI

Datum objave: 10.06.2008 12:36:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Alfom 145 1.4 boxer iz 95 g. Motor mi se malo previše trese u leru, te cudno radi. Okretaji u leru su standardni, te ne variraju. Po zvuku imam osjecaj da neki cilindar malo radi, malo ne radi. Provjerio sam svjecice te su one u redu. Auto sam dao na elektro dijagnostiku te po tom pitanju kao sve štima. Ja osobno sumljam na probijanje kablova. Medutim, surfajuci internetom procitao sam da je normalno za boxer motor da malo trese lijevo, desno.
Bilo, kako bilo, siguran sam da se ta trešnja nebi trebala osjetiti u kabini kao što je kod mene slucaj. Ako nije preoblem, molim Vas za neki savjet.
ODGOVOR:Uzrok nestabilnog rada motora mogu biti nosaci motora, nejednaka kompresija, razliciti termodinamicki ucinak pojedinog cilindra, razlicita kolicina goriva na pojedinim injektorima, svjecice, visokonaponski kablovi. Provjerite najprije nosace motora,kompresiju i dalje po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - PALI SE LAMPICA OD ULJA

Datum objave: 09.06.2008 11:58:00
Slika
PITANJE: Imama Audi 80B4, 2.0E 85 kW, 93 godina, prilikom vožnje kada temperatura motora prede 90 stupnjeva prilikom vožnje uz brijeg na malom broju obrtaja od oko 2000 pali se lampica od ulja, kada prebacim u nižu brzinu i dignem broj okretaja iznad 2000 lampica se gasi. Ulja u motoru ima dovoljno i to se dešava naovisno o marci ulja, a motor inace ne troši ulje. Ako je temperatura motora manja od 90 stupnjeva ne pali se lampica.
ODGOVOR:Izmjerite tlak ulja kada motor ima radnu temperaturu . Tlak ulja treba biti veci od 2 bara kod 2.000 °/min.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 09.06.2008 11:49:00
Slika
PITANJE: Mercedes W124 250d 1988god. U vožnji mi malo cuka kao da se trese i to kad dodajem gas kao da pumpa od goriva vuce zrak, i ta pumpa tj. boschpumpa mi pušta negdje gorivo iako mislim da je to uzrok.Može li do toga biti?
Drugi problem mi je kad na nizbrdici ili na pravcu pustim gas u bilo kojoj brzini i dodam ga odmah, tj. naglo pustim i dodam gas on mi trza i nazad mi nešto udara kao da udaraš cekicem, osjecam kao da diferencijal nema neki ublaživac tj. gumu zaštitnu pa udara jako.
Treci problem mi je da mi u autu nema hladenje kad se auto ugrije nego mi grije iz ventilacije ,hladi samo kad je hladan i cuju mi se neki mirisi u kabini kao antifriz ili nešto slicno.Mislio sam da mi je mali kiler puknut u instrument tabli ali mi ne gubi vodu iz spremnika, možda mi izgubi tjedno 1dcl.
Namjeravam ugradit klimu, hoce li mi auto još slabije vuci i utjece li klima na motor, neki mi majstori govore da je vijek trajanja motoru kraci, da to motor uništava i optereciva. Ako ga malo optereciva kad se klima upali hoce li mi ga optericivat kad klima ne radi.I koliko mu je veca potrošnja.
ODGOVOR:Uzrok prekidanja može biti loše stanje visokotlacne pumpe ( curenje, zrak u sustavu goriva ), obavite servis pumpe.
Udarce koje cujete na zadnjem dijelu vozila mogu biti nosaci diferencijala ili zracnost na kardanskom vratilu. Ako vam radi grijanje u kabini u momentu kada su komande grijaca namještene u položaj hladno uzrok može biti ventil grijaca ili komande grijaca . Uzrok curenja svakako treba istražiti, ako ne curi radijator grijaca curenje može biti i na cijevima grijaca unutar kabine. Vaš motor ima dovoljno snage i za pokretanje klime a nije tocno da ce motor krace trajati ako ugradite klimu. Potrošnja goriva biti ce neznatno veca ( zanemarivo ).
na vrh Povratak na vrh