Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 28.05.2008 23:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Citroen Xsaru 1.9D 1998.god. 160 000 km te bih imao nekoliko pitanja u vezi svog automobila.
Na tehnickom pregledu izvršen je EKO-TEST,a covjek mi je rekao da imam povecano zacrnjenje, ali je sve ostalo bilo u redu pa mi nije stvarao probleme.E sad pošto ja imam namjeru još dugo voziti taj automobil zanima me vaše mišljenje u cemu bi mogao biti problem te cca cijena popravka, auto ne troši ulje te se u vožnji dobro ponaša.
Drugi problem je cviljenje u prednjem lijevom kotacu pri manjim brzinama koje se pri vecim brzinama ne cuje.
Trece što me zanima jest da li je u taj automobil moguca ugradnja prednjih maglenki pošto stražnje ima, a i cini mi se da na prednjem dijelu maske postoji mjesto gdje su predvidene. Zanima me gdje bi se mogle kupiti te eventualna cijena.
Iskreno Vam zahvaljujem na odgovorima te Vam želim puno uspijeha u daljnjem radu te bih Vas ujedno želio pitati koliko se ceka te koliko bih koštao preventivni pregled kompletnog vozila u Vašem servisu te da li je moguce naruciti se za tocno vrijeme?
ODGOVOR:Crni dim ili zacrnjenje je znak povecane kolicine goriva koja ulazi u motor a ne izgara u potpunosti. Mogucih uzroka može biti više, dize, suženje usisnih kanala, redukcija zraka na ulazu u motor, regulator kolicine goriva i drugo. Navedenu pojavu treba istražiti i po potrebi otkloniti.
Zvuk na prednjem kotacu može nastati radi kocnih plocica koje su dotrajale ili radi kocnih kliješta. Moguca je i ugradnja prednjih maglenki koje možete nabaviti originalne ili zamjenske u trgovinama auto dijelova.
Pregled vašega vozila možemo obaviti vrlo brzo samo treba nazvati telefonom, moguce je dogovoriti odredeno vrijeme.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 28.05.2008 23:03:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa abs-om. Kada prolikom davanja kontakta na autu (Fiat Marea 1.9 jtd) lampica od abs-a se ugasi medutim kratko nakon kretanja lampica se upali zajedno sa lampicom od rucne kocnice i to cešce za kišovitih dana. Tada abs ne radi. Bio sam na diagnostici i nije ništa pronadeno što se tice kompjutera.
ODGOVOR:U momentu kada lampica ne svijetli sustav je ispravan, nakon toga lampica se upali jer je nastala greška u sustavu ABS-a. Uzrok treba tražiti kada lampica svijetli a neispravan može biti senzor na kotacu, elektricna instalacija, hidro agregat. Potrebno je pojedinacno ispitati sve navedeno.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - TEMPERATURA IDE U CRVENO

Datum objave: 28.05.2008 22:58:00
Slika
PITANJE: Imam veliki problem.temperatura mi se cijelo vrijeme diže u crveno na oko 100-110 stupnjeva.svaki cas mi se pali crvena lampica.
termostat je novi(orginalan),mijenjan prije 2-3 mjeseca,na ulazu i izlazu su crijeva vruca tako da on obavlja uredno svoju funkciju , termoprekidac radi , ventilatori se normalno ukljucuju i iskljucuju.
indikator temperature pokazuje normalne vrijednosti.
spojili su ga na kompjuter i pokazivao je da nema nikakvih grešaka.
na mjestu kad radi malo uspije skinuti temp. ali cim se malo krenem voziti opet dode do 100 stupnjeva.možda je do kilera od vode ,možda je zaštopan .drugi pak kažu da je možda brtva glave,da su možda na vodenoj pumpi otišle peraje.u ekspanzionoj posudi vidim da tekucina ima jak mlaz. kiler od vode nije uopce oštecen i izgleda vrlo dobro, bar s vanjske strane.Ovaj prednji kiler od klime je malo oštecen od kamencica i ostalih gluposti,ali mislim da nije ništa opasno.
Sad sam pratio kako se ponaša temperatura motora u vožnji.dosta brzo postigne temperaturu od 100-105 stupnjeva i onda se pali crvena lampica i odmah nakon toga ga ohladi na 85-90 stupnjeva.
Ovaj trenutni termoprekidac pali prvu brzinu ventilatora na oko 95-98 stupnjeva(to sam provjerio dok je auto bio spojen na kompjuter).
Njegova radna temp. je negdje 80 stupnjeva.Pa mislim staviti termoprekidac koji ranije pali ventilator na negdje 90 stup., i možda tako riješim problem sa visokom temperaturom.
ODGOVOR:Ako se motor prekomjerno zagrijava na otvorenoj cesti tada treba ispitati termostat ( kod vas je novi ) , cijevi rashladnog sustava ( suženje ), hladnjak ( zacepljenje ) , protok zraka kroz kondenzator klime i hladnjak. Nakon toga uzrok može biti pumpa za vodu, brtva glave, glava motora.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA FLORIDA - PROBLEM KOCNICA

Datum objave: 28.05.2008 22:44:00
Slika
PITANJE: Premalo je uputiti vam samo rijeci hvale, jer zasluzujete mnogo vise!
Imam Zastavinu Floridu 1.4 iz 1990.g., presla je 82.000km, i veoma sam zadovoljan ("koliko para toliko muzike").Na poslednjem tehnickom pregledu nije prosla zbog nozne kocnice zadnjeg desnog tocka. Podaci sa kontrole za kocnice su:
-prednji lijevi=2.300N, prednji desni=2.000N,
-zadnji lijevi=1.700N, zadnji desni=800N,
-rucna kocnica, oba tocka isto=1.000N.
Ovaj tip Floride nema tzkozvani "peti cilindar", ima servo uredjaj, a iz glavnog kocionog cilindra za svaki tocak ide posebna cijev.
Na svakoj od cijevi za zadnje tockove ugradjen je "pojacivac pritiska" (valjda se tako zove), nalaze se u motorskom djelu u blizini glavnog kocionog cilindra.Prije ponovljenog pregleda majstor je zamjenio mjesta ovih "pojacivaca pritiska", procistio ih komprimiranim zrakom, ispustio zrak iz instalacije kocnica itd.Na ponovljenom tehnickom pregledu su podaci za kocnice bili bolji, ali sada je problematicna bila kocnica zadnjeg lijevog tocka (kontrolor je rekao da je na granici prolaznosti).
PITANJA:
1. Da li treba zamjeniti oba "pojacivaca pritiska" ?
2. Majstor predlaze da probusi oba "pojacivaca" da bi dobio isti rezultat. Da li je to OK?
3. Da li je, mozda, problem i u glavnom kocionom cilindru?
4. Ako ne nadjem na trzistu ove "pojacivace" za Floridu, sa kojih drugih vozila odgovaraju?
ODGOVOR:Pojacivac pritiska je servo uredaj kocnice i na vašem vozilu postoji samo jedan . Kocni sustav na vašem vozilu ce biti dobar ako je ispravan glavni kocni cilindar, prednji kocni cilindri, zadnji kocni cilindri, prednje disk plocice, diskovi, zadnje papucice kocnice, zadnji kocni bubnjevi, cijevni vodovi. Vaš mehanicar ce sigurno znati prepoznati što je neispravno i nakon toga otkloniti kvar.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - UZROCI VELIKE POTROŠNJE ?

Datum objave: 25.05.2008 18:06:00
Slika
PITANJE: Clio II ,2002 g. , 1.2 16v 55kw
Potrošnja je oko 11l/100Km, prije cca tri mj. kad sam ga i kupio rabljenog eko test je bio uredan, a potrošnja je pretpostavljam bila ista ali tada nisam obracao pozornost… Koji su moguci uzroci tako velike potrošnje?
ODGOVOR:Uzroci povecane potrošnje goriva mogu biti : mehanicko stanje motora, neispravnost na sustavu ubrizgavanja goriva, neispravnost na sustavu paljenja, ispušni sustav, neredovito održavanje vozila, slabo napumpane gume, nacin vožnje.
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANS SPORT - KAO DA JE POLUDIO

Datum objave: 25.05.2008 17:56:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Pontiac trans sport 3.8v6 benzin-plin.Auto se ponaša kao da je poludio.Najprije mi je kod vožnje u overdrajvu kod pritiska na kocnicu palio zadnji brisac,zatim u vožnji eksplodira pa izbije cijev od serva i ugasi se,zatim ga ne mogu voziti na benzin kad ja hocu nego kad on hoce,zatim mi gori lampica od pumpe kad nije spojen na žarnu nit,a sada mi se gasi u vožnji na plin bez obzira da li išao uzbrdo ili nizbrdo,te je poceo enormno trošiti.Obzirom da si sam ne mogu pomoci a auto je postao opasan za vožnju molim savjet.
ODGOVOR:Iz vašeg dopisa može se zakljuciti da na vozilu postoje tri vrste problema i to elektrika, sustav paljenja, sustav za plin.
Po logici najprije bi trebalo raditi na otklanjanju grešaka na elektrici vozila ( pritiskom na kocnicu pali se zadnji brisac ). Nakon toga na redu je sustav paljenja koji može biti uzrok detonacijama ( eksplozija ) u usisnom kolektoru. Kada se otklone kvarovi na sustavu paljenja po potrebi dobro bi bilo ispitati i sustav za ubrizgavanje benzina te otkloniti eventualne greške. Kada je sve ovo napravljeno, kvarovi otklonjeni može se ispitati i plinski sustav . Plinski sustav ce dobro raditi tek onda ako sustav paljenja, sustav benzinskog ubrizgavanja i mehanicki sustav motora rade potpuno ispravno i bez grešaka.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - DEMONTAŽA SJEDALA

Datum objave: 25.05.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renaulta Laguna 1.9DTI 2000 godište, te me interesuje nacin skidanje sjedišta vozaca jer mi se u zadnje vrijeme sjedište ljulja, i ako znate uzrok tome. Malo me je strah, kada sam pogledao koliko ima kablova ispod sjedišta.
ODGOVOR:U ni jednoj tehnickoj uputi nema opisa postupka demontaže vozackog sjedala. Demontaža se zasniva na logici i sposobnosti osobe koja to radi. Tocno je da na navedenom sjedalu ima dosta elektrike na koju treba pazit. Posebno je važno paziti na zatezac sigurnosnog pojasa jer isti ima eksplozivno punjenje koje u momentu sudara zateže pojas. Radi toga bi trebalo svakako skinuti stezaljke akumulatora kako navedeni sklop ne bi imao napajanje sa strujom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ISPITIVANJE ULJNE PUMPE

Datum objave: 25.05.2008 17:44:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako ispitati uljnu pumpu dali dobro radi kad ju skinemo s bloka motora ,ili kada bih uzimao polovnu?
ODGOVOR:Uljnu pumpu možete ispitati tako da napravite odgovarajuci alat ( kao dosjed na radilici ) preko kojega treba okretati pumpu za ulje i tom prilikom usisna košara treba biti potopljena u ulje. Drugi nacin je rastavljanje pumpe i kontrola istrošenosti pojedinih dijelova .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POVECANA TEMPERATURA

Datum objave: 23.05.2008 14:22:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc imam Fiat Bravo 1.6 16 v, 96 god. u zadnji tjedan dana imam problema sa temperatuom prelazi mi tri crtice preko pola a nekad i malo više prema crvenom, zamjenio sam termo prekidac i stvar je ista, ventilator se normalno pali samo što mi za tu temperaturu kratko radi. I u kileru mi nešto puca kao da ima zraka a nema ga gdje istjerati.
ODGOVOR:Povecana temperatura motora može nastati radi više faktora koji mogu biti opasni za motor i zato je potrebno tocno otkriti pravi uzrok. U ovom slucaju moguci uzroci su termostat, pumpa za vodu, hladnjak (zacepljenje ), remen pumpe, brtva glave motora. Prilikom traženja kvara krenite s najjednostavnijim ispitivanjem i tako prema složenijem.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - JACE ZUJANJE

Datum objave: 23.05.2008 14:18:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1.2 75 1995.godiste. Prilikom kretanja dok je volan okrenut u bilo koju stranu (obican izlazak iz parkinga) dolazi do jaceg zujanja koje kao da dopire iz motora(kao zvuk veceg elektromotora koji postigne velik broj okretaja). Pri normalnom kretanju dok su kotaci u ispravnom polozaju taj je zvuk puno tisi dok je nekoliko puta glasniji pri skretanju. Kad se motor malo ugrije donekle se stisa. Mozete li mi, molim Vas, nekako pomoci i reci otprilike u cemu bi mogao biti problem.
ODGOVOR:Vaše vozilo vjerojatno ima servo volan a navedeni zvuk može nastati u servo volanu. Zujanje koje cujete je hidraulicki tlak u kucištu volana ili servo pumpi koje je više izraženo kada je volan u krajnjem položaju jer je tada i hidraulicki tlak veci. Ulje u servo volanu mora biti odgovarajuce i mijenja se svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TRZA U DRUGOJ I PETOJ BRZINI

Datum objave: 23.05.2008 14:09:00
Slika
PITANJE: mazda 323f 1,5 benzin 2000god
kupio sam navedeni auto prije 4 mjeseca, sve je bilo u redu do neki dan kad mi je auto poceo trzati u drugoj brzini i u petoj pri 120 i 140km/h na sekundu se pocne gušit. kažu da bi trebalo samo ocistit mjerac protoka zraka? kako i s cim da ga ocitit ako je to uzrok?
ODGOVOR:Prekidanje motora kako ste opisali može nastati radi sustava paljenja (probijanje visokog napona ) , neispravnog rada sustava ubrizgavanja. Sustav ubrizgavanja je malo složeniji a za njegovo ispitivanje potrebno je imati odgovarajucu servisnu dijagnostiku , bazu podataka i tehnicko znanje na tom podrucju. Zamjena pojedinih dijelova i cišcenje ( kako ste naveli ) rijetko kada daje rezultat. Za pocetak ispitajte svjecice, visokonaponske kablove, tlak goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 18.05.2008 19:50:00
Slika
PITANJE: Nadam se da cete mi Vašim znanjem i iskustvom pomoci u rješavanju problema kojeg imam sa vozilom duže vrijeme
Opel Astra G 2,0 GTL,2000 god.60 KW. Diesel.
Naime o cemu se radi:Motor se gasi na malom broju obrtaja (leru), lako pali odmah nakon toga pa onda trza u toku vožnje što me dovodi u veliku opasnost jer gubim servo upravljac,kocnice i dr. i to iznenada. Primjetio sam da se tada pali indikator“motora“ pri cemu izbacuje crni dim.Zbog nepostojanja adekvatnog servisa u Sarajevu gdje
stanujem ne znam šta da radim sa ovim vozilom.Po nagovoru nekih „majstora“ uklonio sam katalizator,mijenjao senzor radilice ali to nije to. Da li je upitanju pumpa za ubrizgavanje goriva ili nešto drugo.
ODGOVOR:Navedena pojava je vrlo neugodna i svakako predstavlja problem i za vas i za servis koji treba otkriti kvar. U ovom slucaju može biti puno mogucih faktora utjecaja i zato treba sistematski ispitati sve što je potrebno radi postizanja rezultata. Navesti cu vam moguce uzroke koje vaš servis treba ispitati i provjeriti. Sustav za blokadu paljenja ( imobilajzer ), prisutnost zraka u sustavu goriva, filter goriva, niskotlacna dobavna pumpa, prikljucci na cjevovodu dovod i odvoda goriva, regulator kolicine goriva, ECT senzor temperatuire, EGR ventil, senzor položaja visokotlacne pumpe, visokotlacna pumpa, sustav za upravljanje motorom ( engine menagement ), konektor, ožicenje, relej za kontrolu motora ( napajanje ), kontrolni modul visokotlacne pumpe, ECU centrala.
SVAKA CAST
18.5.2008. 19:45
Poštovani,
Tražeci šemu toroidalnog rezervoara za TNG, naidoh na Vaš prostor na Internetu.
Nešto korisnije i udobnije odavno nisam sreo.
Svaka Vam cast za ideju, istrajnost i pare uložene u Vaš sajt.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - MJERENJE ZACRNJENJA

Datum objave: 18.05.2008 19:39:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje (možda je glupo ali me zanima)... Juce sam radio tehnicki pregled (za registraciju) na mojoj Vectri 2.0 dti 2002 godište, i izmedu ostalog su radili eko- test (stavili ono crevo sa štipaljkom u auspuh) i izmerili 0,24 - necega i covek koji tamo radi je rekao da je to super i da je kod nas maksimalno dozvoljeno 3,5 isto toga necega. Koja je to jedinica za merenje izduvnih gasova i da li eko test govori nešto o "zdravlju motora"?
ODGOVOR:Na eko-testu mjeri se zacrnjenje koje kod turbo motora može biti k= 3,0 1/m ( jedinica je metara na minus prvu ). Eko-test u pojedinim slucajevima može biti pokazatelj stanja motora i sustava goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - MOŽE LI ME OSTAVITI NA PUTU?

Datum objave: 16.05.2008 13:08:00
Slika
PITANJE: Imam astru G 99 g. 1.6 16v, 154.000 km, super auto, medjutim nije mi motor onako tih kao nekad. Cuje se slab metalni zvuk kao da limenka zvoni i mislim da je u pitanju španer remena ispod alternatora jer kad ga u mirovanju kucnem rukom cujem isti zvuk. Rekli su mi da ga podmažem, a možda ga treba mijenjati. Može li me ostaviti na putu?
ODGOVOR:Sve zvukove na i oko motora treba shvatiti ozbiljno jer neki od njih mogu biti uzrok ozbiljnog oštecenja motora. Nitko razuman ne bi vam preporucio da tako idete na put.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NEODGOVARAJUCE ULJE

Datum objave: 16.05.2008 13:02:00
Slika
PITANJE: moj tast VAS moli za savjet...kupio je golfa IV SDI 2000.g. prije 3 godine.kad je kupil golfa imal je oko 90.000km i od onoga dana stavlja motorno ulje koje stavlja i u svoj kamion SCANIU.znaci stavlja ulje koje se na kamijonu mjenja svakih 30.000km.sada golf ima 130.000km i nije imal nikakve probleme jer on mijenja ulje na svom golfu i filter ulja skoro svakih 5.000km?ovim putem VAS pitam dali smeta golfu to ulje(neki dan je rekal jedan mehanic.da treba stavljat 10w-40)i dali to šta šteti SDI motoru na golfu..?sad prije dva tri dana cuje se koji put malo rošcanje u motoru.ne svaki put.šta bi to moglo biti?
hvala,pravi ste i svidaju mi se vaši savjeti!!!!
ODGOVOR:Navedeno ulje je veceg viskoziteta i ne pogoduje hidro podizacima jer je vece gustoce tako da zvuk koji cujete mogu biti hidro podizaci. Odgovarajuce motorno ulje je 10W-40 ili 5W-40 . Ulje vece gustoce ima manju sposobnost pumpabilnosti pa motor kod hladnog starta duže ceka dok se navedeno ulje ne pojavi na svim bitnim mjestima u motoru.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 16.05.2008 12:56:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 626 benzin 1998g, i imam jedan veliki problem kod kocenja jer se griju sve 4 pakne pa bih vas zamolio šta da radim! Prije 1 mjesec sam kupio polovno onaj komplet gdje se pakne nalaze ali bez rezultata cjeli tockovi se griju pa sam morao da gasim vodom, jesu li u pitanju oni cilindri što potiskaju pakne da koci ili je nešto drugo!
ODGOVOR:Postoji više razloga radi kojih može doci do zagrijavanja kocnih obloga (plocice, pakne ). Moguci razlozi su pojedini cilindri kocnice, glavni kocni cilindar, visokotlacne gumena cijevi kocnice, servo uredaj kocnice, polužni mehanizam kocnice, neodgovarajuce kocne obloge.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - OTIŠAO KATALIZATOR

Datum objave: 14.05.2008 17:46:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A4 1.8 benzinac, 2000. godina s ugradenim i atestiranim plinom. Prije nekog vremena poceo je ispuštati zvukove kao da ubacimo metal u lonac i tresemo ga. Kaže mehanicar nakon pregleda, otišao katalizator. Pošto imam plin i ne idem na eko-test, razbio bi "sace" u cijevi katalizatora i vratio ga na mjesto.Mene zanima može li on procistiti cijev katalizatora tako da mogu voziti bez iritirajuceg zvuka, bez štete za motor?
ODGOVOR:Ako na vašem vozilu postoje dvije lambda sonde tada treba staviti drugi katalizator kako bi sustav ubrizgavanja normalno radio. Ako postoji samo jedna sonda tada umjesto katalizatora možete staviti ispušni lonac . Ako iz postojeceg katalizatora izvadite keramicku jezgru i ostavite kucište starog katalizatora u funkciji zvuk motora ce se promijeniti , postati ce bucniji i reski.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PROBLEM UBACIVANJA U BRZINE

Datum objave: 14.05.2008 17:38:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Reno Megane II Berlinu staru 2 i po godine 63000 km.
Redovno je servisirana i na servisu 60000 km utvrdeno je propuštanje ulja izmedu motora i getribe.Zamjenjena je brtva i od tada se povremeno javlja problem pri ubacivanju prvu, drugu i trecu a ponekad i cetvrtu brzinu. Problem je takav kao da postoji neko opterecenje zapinjanje izmedu lera i pojedinih brzina. Ova pjava ne javlja se stalno
vec kako koji dan nekad više puta, a ima dana kada se šalta bez ikakvog problema lagano upada u sve brzine.Imam osjecaj ko da mjenjam brzine na Zastavi ili Yugu kada nece da upadne u brzinu, otpustiš i stisneš ponovo kvacilo onda upadne u brzinu. Išao sam ponovo u servis bili smo na probnoj vožnji i mehanicar je rekao da nebi ništa dirao ako se pogorša da ponovno dodem. Ovakvo stanje me pocinje nervirat jer nikad neznaš kad ce upast u brzinu a kad ne.
Imate li kakav koristan savjet.
ODGOVOR:Prilikom zamjene brtve ( semering radilice ) neophodno je bilo demontirati spojku i zamašnjak te mjenjac. Nakon ponovne montaže navedenih dijelova moguce je da polužni mehanizam nije pravilno podešen i radi toga mogu nastati poteškoce pri mijenjanju brzina. Drugi uzrok može biti sama spojka. Navedeni problem može otkloniti svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ULJE U FILTERU ZA ZRAK

Datum objave: 14.05.2008 17:35:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renault Clio 1.4 16V (prešao 18.000 km). Nedavno sam prilikom vadenja filtera zraka primjetio da se u istom nalazi 1,5 do 2 dl motornog ulja... Napominjem da je auto bio udaren i da postoji mogucnost da se nalazio na boku (s obzirom da o tome nisam razgovarao sa bivšim vlasnikom). Šta može biti uzrok ovoj pojavi i kakve su potencijalne posljedice, s obzirom da je auto 2006.godište? Nisam našao nikakve vidljive tragove dima, misleci na karike.
Takoder, iako sam uradio optiku, volan i dalje vuce na lijevu stranu. Šta po Vašem mišljenju može biti uzrok i šta trebam uraditi po tom pitanju?
ODGOVOR:Ulje u kucište filtera zraka i usisni kolektor može jedino doci kroz cijev oduška od ulja. Uzroci mogu biti razni, prevelika kolicina ulja u motoru, loša kompresija i tlak u karteru ( istrošeni klipni prsteni, istrošen cilindar, oštecen klip ). Ako je vozilo relativno novije može doci do blokade klipnih prestena u klipnim kanalima . Volan može vuci u stranu i radi defekta u pneumatiku ili naplatku te radi neispravnosti na prednjem ovjesu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - DVA LAKA PITANJA

Datum objave: 14.05.2008 17:31:00
Slika
PITANJE: Najprije da pohvalim Vašu rubriku koja je stvarno za 5+.
Imam 2 za Vas vjerovatno laka pitanja.
Prijatelj je kupio Peugeot 405 1.9D 47KW iz 1993.god.i u njega toci eurodisel jer kaže da mu nešto manje troši.
Ja mu kažem da u taj auto treba tociti obican disel(jer ima neke karakteristike koji eurodisel nema,a potrebne su starijem tipu mašina)bar ja mislim da sam u pravu,ali nisam siguran? To je 1.pitanje,a 2.kaže da koristi ina delta 5 ulje za motor,a nezna niti gradaciju niti ništa(tako da kada promjene ime ulja vjerojvatno ce ostati u cudu),pa bi molio da mi kažete tocnu oznaku ulja koje bi trebao koristiti.
PS.Ovo sve pišem jer je auto u dobrom stanju,a vlasnik mi je dobar frend koji nije tvrdoglav pa kada mu pokažem vaš mail on ce savjet i poslušati.
ODGOVOR:Ako vozilo ima potpuno mehanicku visokotlacnu pumpu može koristiti obican dizel, ukoliko je visokotlacna pumpa elektronska tada je bolje koristiti eurodizel jer je cistiji i ima znatno manje sumpora. Motorno ulje koje je preporucljivo za navedeni motor je 10W-40 marka nije toliko bitna koliko interval izmjene ulja.
na vrh Povratak na vrh