Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA II - ZAŠTITA VOZILA OD KRA?E

Datum objave: 17.03.2008 09:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Renault Lagunu II, god proizvodnje 2004 ( 9 mjesec). Zakljucava se i pali uz pomoc kartice (valjda kodirane) koju Renault nudi uz ovaj model. Automobil je solidno opremljen (automatska klima, senzori za kišu...). Mene zanima, da li ona ima tvornicki ugradenu neku zaštitu protiv krade???Kad je zakljucam, na instrument ploci trepka crvena sijalica, ali se pitam da li je to alarm i kakve kvalitete i pouzdanosti je ovaj koji se ugraduje u Lagune II.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima tvornicku zaštitu koja blokira paljenje i pokretanje motora. Navedena lampica je znak da sustav zaštite radi.
Ukoliko želite i dodatnu zaštitu, možete ugraditi mehanicku blokadu mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 210 - TRZANJE PRILIKOM KRETANJA

Datum objave: 16.03.2008 19:31:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Mercedesa W 210, 220 Dizel (okac) 1996.g. Prilikom kretanja vozila iz mjesta osjeti se lagano podrhtavanje, pogotovo nakon 1-2 sata intenzivne vožnje. Takoder na papucici kvacila osjetim lagano udaranje kada prislonim nogu na nju, a kada je pritisnem do kraja to izostaje. Od prijatelja sam cuo da mi je otišao nekakav zamajac u mjenjacu, te Vas molim da mi to pojasnite i što je sve potrebno promijeniti da se otkloni kvar, ako je uopce u pitanju taj zamajac. Prilikom izmjene brzina u leru i vožnji nemam nikakvih poteškoca. Drugi problem koji mi zadaje moj ljubimac je da takoder prilikom vožnje u malim obrtajima u višoj brzini dolazi do brujanja u stražnjem dijelu vozila i stvara se buka u kabini vozila, cime imam osjecaj da se vozim u starom autobusu.
ODGOVOR:Uzrok trzanja prilikom kretanja je spojka ( kuplung ). Ugradnjom nove nestati ce i trzanje. Brujanje u zadnjem dijelu vozila najcešce nastaje radi oštecenog ležaja kotaca . U rijetkim slucajevima to može biti ležaj kardana ili diferencijala.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E 290 TD - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 16.03.2008 19:27:00
Slika
PITANJE: Najprije da vas pohvalim jer ovo što vi radite ne može se naci ni na jednoj stranici svaka cast.evo imam i ja jedan problem.imam mercedese 290td 97 god. u izvrsnom stanju,auto ima 193000km i imam jedan problem.auto kad se vozi oko 3000ok/min (npr. autocesta)znaci kad ga držim konstantno na toj brzini prekine i nece dalje od 3000ok/min,ugasim ga i ponovo upalim ide ko metak i vuce ko lud onda tako vozim nakon nekog vremena opet isto . bio sam u dosta majstora i svi nešta gataju (REGULATOR PROTOKA ZRAKA,VANDER VENTIL..) SVE SAM TO MJENJAO ALI PROBLEM NISAM RIJEŠIO. mototester ocitava greškuTLAK NA USISNOJ GRANI. ostaje mi još samo turbina ali nisam baš siguran da je ona.
ODGOVOR:Uzrok nije turbina nego sustav za regulaciju turbine. Motor izgubi snagu kada tlak turbine poraste na veci od dozvoljenog . Ispitajte sustav za regulaciju turbine i otklonite pronadene greške.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C 220 D - NEKONTROLIRANO GRIJE

Datum objave: 16.03.2008 19:23:00
Slika
PITANJE: Mercedes C220 D95g. Imam problem sa klimom i grijanjem.U ljetnim danima i ako je regulator na minimumu pocinje naglo grijati putnicku kabinu tako i za vrijeme rada klime jedno vrijeme klima radi u redu onda prestaje rad ventilatora i klime i pocinje grijati maximalno, nekontrolirano. Bio sam kod raznih elektricara dobro platio a nitko ništa napravio.Problem ostaje isti.
ODGOVOR:Na centralnoj konzoli nalazi se upravljacka elektronika koja nadzire i upravlja sustavom klime i grijanja. Navedenu elektroniku nekada je moguce popraviti medutim nekada je to nemoguce vec je potrebno istu zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - MOŽE LI SE UGRADITI JACI MOTOR?

Datum objave: 16.03.2008 19:18:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 106 1.0 ;2000god ,a interesira me moželi se ugradit neki jaci motor marke peugeot ili neke druge marke?
ODGOVOR:Može se ugraditi i jaci motor samo uz motor morate mijenjati i druge dijelove i sklopove. Za svaki motor treba odgovarajuci kompjutor i elektricna instalacija, prijenosni omjer diferencijala je takoder razlicit. Zahvat ima smisla jedino ako imate drugo vozilo sa kojega bi koristili sve potrebne dijelove.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - DVA PROBLEMA

Datum objave: 16.03.2008 18:57:00
Slika
PITANJE: Dakle, u pitanju je opel Astra karavan, stara linija, motor twinport 1,6 105 KS. Radi se o slijedecem: kad je auto u leru i kad su mu upaljena svjetla, pri pokretanju volana, desno ili lijevo svejedno, padne intenzitet svjetala i padne broj okretaja. Uz to dešava se da u zadnje vrijeme teže pali,znaci ne upali iz prve kao prije, vec treba par puta zaverglati uz dodavanje gasa, da uhvati. To je narocito izraženo kad je auto parkirano na nizbrdici. Uz to nakon 10000 km pocelo se dešavati da auto radi na leru padne broj okretaja sa normalnih 800 na nekakvih 500, pa se vrati zatim par minuta radi o.k. pa ponovno. Pošto je auto pod garancijom bili smo u ovlaštenom servisu, gdje pricaju price o gorivu, i da je to normalno, jer kompjuter ne pokazuje nikakovu grešku. Za informaciju bili smo u dva ovlaštena servisa, gdje ispada da je to sve O.K ali po svemu sudeci nije, jer tako se nije dešavalo do 10000 km. Auto je do sada prešlo 18600 km i to otvorene ceste, probavali smo razna goriva i 95 i 98 i100 ali problem ostaje isti, a servis ne zna šta da radi. Molim nekakav savjet, ili da se riješim auta.
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoje dva problema , jedan je pad napona radi kojega svjetla postanu slabija a drugi je teže paljenje motora i broj okretaja na minimumu ( leru ). Prvi problem se može riješiti na nacin da se provjeri punjenje i stanje alternatora, ispita snaga akumulatora, da se po potrebni napravi servis elektro pokretaca. Drugi problem povezan je sa sustavom ubrizgavanja i ili sa sustavom paljenja. Radi toga imate probleme koje ste i naveli. Pomocu servisnog kompjutora može se otkriti tek 10 do 30% grešaka , ostale se moraju tražiti pojedinacno. Uz dijagnostiku navedenih sustava potrebno je provjeriti i stanje mehanickog sustava motora.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - KVAR ABS-a

Datum objave: 10.03.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A3 97.g 1.6. Pri kretanju, nakon par sekundi, znaci ne nakon paljenja motora pali se ABS lampica i ABS ne radi.Probao sam kociti na snijegu pri manje okretaja dok se lampica još nije upalila i ABS radi.
Što bi mogao biti uzrok kvara?
ODGOVOR:Uzroci kvara na ABS sustavu mogu biti razliciti i to pojedini senzori na kotacima, nazubljeni vijenac na osovini, konektori/ožicenje, hidro agregat, upravljacko racunalo. Kontrolu treba uvijek zapoceti s senzorima kotaca i instalacijom od senzora kotaca do upravljackog racunala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - TROKIRA

Datum objave: 10.03.2008 18:09:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Astru 1.6 , 98god. Ima 150 000. a moj problem je sljedeci.Kada vozim negdje oko 2 do 3000 okretaja auto mi pocme trokirati i cim dodam mrvicu gasa trokiranje prestaje.A kada auto stoji na leru radi sasvim mirno.Znaci auto trokira samo na 2do3000 okretaja.
ODGOVOR:Motor vašeg vozila može na navedenom broju okretaja prekidati radi greške u sustavu elektronskog ubrizgavanja goriva ili radi greške u sustavu paljenja. Kod prvog sustava najcešce greške su injektori, MAP senzor, ECT senzor i potenciometar leptirastog ventila. Kod sustava paljenja su to greške probijanja kablova, bobine, svjecica ili elektronike paljenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 407 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.03.2008 18:25:00
Slika
PITANJE: Interesira me vršite li ugradnju plina u P 407 2.0 16 v Sport 2006 god, koji sustav stavljate i koja je cijena?
ODGOVOR:Plinski sustav koji ugradujemo je PRINS a cijena s ugradnjom je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO CVT - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 09.03.2008 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Fiat Tipom CVT (automatik) s 1.4 motorom i 153000 km, 1991.g.. Dakle problem je slijedeci: prilikom hladnog paljenja u polažaju PARKING iz getribe dopire vrlo bucno i neugodno zujanje koje se smanjuje kad se motor zagrije ali ne nestane, kad se stavi u NEUTRAL gotovo nema tog zvuka. Još veci je problem u tome što kad je mjenjac u polažaju DRIVE auto ubrzava normalno do 2000 okretaja nakon što se izraženo pocme sve tresti i gas kao da ide u prazno te AUTO gotovo ne ubrzava. Isto tako prilikom spuštanja nizbrdo kad je motor u DRIVE auto ne koci vec ide kao da je u NEUTRALU. Napominjem da rikverc normalno funkcionira, kao što su i kotaci blokirani kad je auto u polažaju PARKING! Zašto automatika ne funkcionira kako treba, u cemu bi mogao biti problem? Da li je nužna zamjena cijele getribe, kako uopce funkcioniraju CVT mjenjaci i od cega se sastoje? Zanima me i da li je problem automatike mogao nastati zbog cestog prebacivanja iz neutrala u drive i obrnuto (npr.prilikom stajanja na semaforu)?
ODGOVOR:Prema opisu koji ste dali može se zakljuciti da je problem unutar samoga mjenjaca. U samom mjenjacu nastala su istrošenja pojedinih dijelova i zacepljenje hidraulickih ventila. Uzrok tome nije cesto stavljanje u položaj neutral-drive vec naprosto potreba za servisom mjenjaca. Ovo nije rijetka pojava jer vecina ljudi nama naviku redovno održavati automatski mjenjac a dovoljno bi bilo svake dvije godine ili 60.000 km zamijeniti ulje u mjenjacu i filter ( ako isti postoji ). U ovom slucaju najbolje je da se obratite servisu za popravak automatskih mjenjaca od kojega cete dobiti sve potrebne informacije o tome.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PROKLIZAO

Datum objave: 09.03.2008 17:48:00
Slika
PITANJE: S obzirom na loše vrijeme i cudnu kišu (cesta je bila mokra, kiša je lagano padala) moj je fiat punto 1,9 D (2000. godište) proklizao. Naime, spuštajuci se niz ulicu, s brzinom oko 45/h, i sva sreca dovoljno udaljenošcu od auta ispred sebe, stisnula sam kocnicu i kvacilo, no auto je poceo dobivati na brzini, te sam izgubila kontrolu nad njim, naime, ovo mi je prvo takvo iskustvo, volan me uopce nije htio slušati, te se više ne sjecam okrenula sam na lijevu stranu i prošla na mjesto s povišenjem (ležeci policajci) i zaustavila se. Sva sreca da na tom mjestu, nije bio parkirani auto, i da se sve dobro završilo. Ispricavam se što Vas ometam, no molim Vas za pojašnjenje zbog cega se to dogodilo, odnosno zašto me okrenulo za 180°, prednje gume su nove, možda ako nisam u isti tren stisnula kvacilo i kocnicu istovremeno, ne sjecam se više tocno. Pitam zbog toga da izbjegnem u buducnosti ovakav dogadaj, naravno ako je moguce.
ODGOVOR:Ne postoji takvo vozilo ni takve gume koje u kriticnom momentu nece proklizati a neiskusan vozac ce u tom momentu izgubiti kontrolu nad vozilom. Iz tog razloga potrebno je prilagoditi vožnju uvjetima na cesti a takve uvjete treba prepoznati. Dobro bi bilo da u svim uvjetima znate kako se ponaša vaše vozilo, to cete najbolje isprobati na velikom slobodnom parkiralištu ili praznoj cesti. U tim uvjetima kada nema drugih sudionika u prometu probajte na mokrom kolniku naglo skretanje, naglo kocenje i druge radnje koje se ne usudite raditi u normalnom prometu. Na taj nacin najbolje cete doci do spoznaja o mogucnostima vašeg vozila. Ukoliko sumnjate u ispravnost kocnica najbolje je da ih isprobate na valjcima u bilo kojoj stanici za tehnicki pregled.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.03.2008 17:35:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam procitao meni paradoksalan savjet da se svaki auto na plin barem jedanput tjedno mora voziti na benzin (nije receno koliko dugo) , jer da ce u protivnom doci do zacadenja injektora.Kako je to moguce, obzirom na ekološku prihvatljivost plina (nema taloga krutih cestica i sl.,osim što je kaloricna vrijednost plina manja).
Namjeravam ugraditi plin u auto Renault Thalia 1.4 RN 2001 god, 55KW/75 KS obzirom na gradsku potrošnju od minimalno 10 lit; koliko to stoji kod Vas, treba li nova usisna grana tj je li postojeca metalna ili plasticna?.
ODGOVOR:Benzinski injektori se ne zacade nego su izloženi temperaturnom djelovanju iz cilindra. Tom prilikom injektor je u zatvorenom položaju i nema hladenja ni cišcenja benzinom. Uredaj koji mi ugradujemo ne zahtijeva nikakvu zamjenu usisne grane a njegova cijena s ugradnjom je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - CRVENA LAMPICA ZRACNIH JASTUKA

Datum objave: 09.03.2008 17:26:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Corsu C 1.2 Twinport, 2004. godište., puna oprema, 70 000 km.Nakon 20 000 km pocela mi se u vožnji ponekad paliti crvena indikacija za zracne jastuke na komandnoj ploci, a ista indikacija pretpostavljam vrijedi i za aktivne naslone za glavu i sustava zatezanja sigurnosnih pojaseva. Primijetio sam da se lampica pali pri naglijem ubrzanju (npr. pretjecanje) ili u oštrijem zavoju. U ovlaštenom servisu su mi rekli da se radi o kontaktu kablova ispod sjedala što su ucvrstili i da je sve OK. Ali lampica se i dalje pali ponekad za svake vožnje, pa nekoliko tisuca kilometara ništa, pa se onda odjednom opet pocne palit. Lampicu gotovo uvijek resetiram gašenjem kontakt kljuca.
Zanima me dali se radi samo o lošoj indikaciji ili zracni jastuci doista ne bi odradili svoj zadatak u slucaju sudara. I što zapravo signalizira ta indikacija.
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada je sustav zracnog jastuka i njegovih pripadajucih dijelova neispravan ili da kažem još preciznije, kada postoji bilo kakva greška na bilo kojem dijelu ili sklopu . To cesto puta može biti i loš kontakt kao što i vi navodite. Povremeno paljenje i gašenje kontrolne lampice ukazuje da postoji još neko mjesto na kojemu instalacija za zracni jastuk gubi kontakt. Navedeno mjesto se jednostavno mora pronaci i trajno riješiti problem lošeg kontakta ( pad napona ). U momentu kada navedena lampica svijetli sustav se u kriticnom momentu ne bi aktivirao.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - NE RADI POKAZIVAC BRZINE

Datum objave: 09.03.2008 17:21:00
Slika
PITANJE: Problem se sastoji u tome da na kontrolnoj ploci peugeota 206 , 2000.god. ne radi pokazivac brzine dok sve ostalo radi (obrtomjer, pokazivac temp.motora i kolicine goriva).U servisu su mi rekli da je otišla kontrolna ploca prema njihovom mišljenju,te je treba zamjeniti novom.Napomenuo bih da je prije potpunog prestanka rada,u 3-4 navrata pokazivac brzine ,tj.kazaljka prestala pokazivati brzinu,ali nakon kraceg vremena bi ponovo "proradila".
ODGOVOR:Kada ne radi pokazivac brzine neispravno može biti nekoliko stvari, davac impulsa brzinomjera ( nalazi se na mjenjacu ), elektricna instalacija od davaca impulsa do kilometarskog brojila, kilometarsko brojilo ( brzinomjer ). Najcešci uzrok je davac impulsa na mjenjacu. Ispitajte po navedenom redu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ŽUTA LAMPICA

Datum objave: 09.03.2008 17:16:00
Slika
PITANJE: Imam opel corsu 1.0 98. godište i u vožnji se ponekad upali lampica žuta koja ima znak munje na sebi. Kod dodavanja gasa lampica se ugasi. Senzor protoka zraka je mjenjan kada je auto bio star 3 i pol godine a 9 mjeseci nakon promjene sam ponovo imao problem s time te sam to reklamirao jer sam imao garanciju 2 godine. Servis je tvrdio da nije do toga premda su upravo njihovi mehanicari dijagnostikom došli do toga da je u pitanju to što je. Savjetovali su promjenu lanca distribucije itd. ali nakon servisa sve je bilo u redu. Prije godinu i pol zamjenjena je kompletna distribucija i pumpa ulja. Kako su "simptomi" isti kao kad je prvi puta bio u pitanju senzor protoka zraka zanima me da li jedino rješenje zamjena tog senzora ili postoji mogucnost da je isti zacepljen ili nešto slicno.
ODGOVOR:Lampica o kojoj je rijec pali se kada sustav ubrizgavanja ili sustav paljenja ne rade ispravno. U ovom slucaju se ne treba zamarati sumnjom da li je neispravan mjerac protoka zraka ili nešto drugo. Kada postoji situacija kao što je ova vaša treba napraviti ispitivanje i kontrolu svih komponenata sustava ubrizgavanja i sustava paljenja. Nakon takvog ispitivanja sa sigurnošcu se zna što je neispravno i kako treba postupiti da vozilo opet dobro funkcionira.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DUŽINA ŠARAFA KOD ALU FELGI

Datum objave: 28.03.2011 18:27:19
Slika
PITANJE:

Koja bi bila minimalna dužina šarafa kod alu felgi, kod obicne felge šaraf ude 2,5 cm, a kod alu 1.6 cm , je li to dovoljno, napominjem da su ovi šarafi za alu felge dulji za cca 0,5 cm.Koja bi bila idealna dužina šarafa kod ulaska u meso.

ODGOVOR:

Svaki vijak kotaca ima navoj u glavcini kotaca. Dužina navoja u glavcini kotaca je 14 mm , isto toliko je dovoljno da vijak kotaca ulazi u navoj. Ovoj mjeri treba dodati još debljinu diska ili kocnog bubnja.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - CURI ULJE ?

Datum objave: 07.03.2008 13:22:00
Slika
PITANJE: Vozim skodu fabiu 2001 god. 1.9 tdi 74 kw pola godine.Primjetio sam da mi ispred prednjeg desnog kotaca curi ulje,auto je bio lagano udaren.Tamo se nalazi nekakav kiler koji je krpan.Nisam jos bio u servisu i auto mi slabo vuce pa vas molim za savjet ili pomoc.
ODGOVOR:Na mjestu koje ste naveli može biti ulje iz motora ( crne boje ) , ulje iz kocnog sustava ili antifriz. Motor može slabije vuci ako je oštecen intercooler ili neka od tlacnih cijevi turbine. Pregledom navedenih faktora na vozilu znati cete tocno o cemu se radi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ŠKRIPANJE

Datum objave: 07.03.2008 13:19:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Corse-C iz 2004. Prije otprilike 5 mjeseci, taman negdje kako je pocelo hladnije vrijeme pocelo je sve više škripanje na zadnjem dijelu auta, negdje otprilike od polovine auta do zadnjih bunker vrata. Kod laganije vožnje svaka rupa, ležeci policajac etc.etc. cuje se škripanje. Cim padne kiša sve je u redu. Ništa se ne cuje. Onda kad se osuši, opet škripi. Zanima me u cemu je problem i da li je možda došlo do nekog kvara na podvozju ili amortizerima?
ODGOVOR:Navedeno škripanje nastaje na selen blokovima ovjesa (prednji,zadnji ) ne radi se o nekom istrošenju nego o kvaliteti gume selen blokova. Sekundarno rješenje je tretiranje s tekucom masti ili silikonskim sredstvom, dugorocno rješenje je zamjena selen blokova.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO 850 SW - GENERALNI POPRAVAK ?

Datum objave: 07.03.2008 13:14:00
Slika
PITANJE: Imam Volvo 850 SW 1997god.kupljen u HR,benzinac 2435 ccm,106kw ,5 cilindara (nije turbo). Do sada sam prešao 360 000 km,i uredno sam ga servisirao u Volvo servisu,sa kojim nisam baš nešto zadovoljan.Otprilike ,prije šest mjeseci primjetio sam da je poceo dimiti,troši cca 0,8 lit. ulja na 1000 km,gorivo sa 9 lit / 100km na 12 lit i slabije vuce...Buduci da je limarija i sve ostalo u prilicno dobrom stanju, a ne bih ga želio prodati, razmišljao sam o intervenciji na motoru,ili generalna ili tvornicki reparirani motor. Buduci da mi je ova druga opcija draža možete li mi pomoci sa informacijom koliko bi otprilike koštalo i gdje bi se to moglo kvalitetno napraviti.Živim u Rijeci.
ODGOVOR:Nije mi poznato da postoji mogucnost nabavke tvornicki obnovljenog motora. Normalni generalni popravak može se napraviti u servisu u koji imate povjerenja. Prije bilo kakvog zahvata na motoru dobro bi bilo napraviti test / pregled motora kako bi se utvrdilo cinjenicno stanje motora. Nakon obavljenog popravka motora svakako bi trebalo ispitati sustav ubrizgavanja i sustav paljenja ( velika potrošnja goriva ). Isto tako moguce je napraviti i orijentacioni troškovnik popravka.Rijeka nije predaleko od nas.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODRŽAVANJE VOZILA

Datum objave: 07.03.2008 12:58:00
Slika
PITANJE: Kupio sam navedeno vozilo (Fiat 2003 Punto (5V) 1.9 JTD) pa bih Vas molio još slijedece informacije:
1. koje ulje koristiti za navedeni motor (sinetika ili polusintetika, gradacija)?
2. na svakih koliko km se mijenja zupcasti remen na ovom vozilu?
3. koiko zasebno natezaca i klizaca ima ovo vozilo vezano uz promjenu zupcastog remena?
4. svakih koliko km se mijenja filter nafte na ovom vozilu?
5. da li se mora mijenjati ulje u mjenjacu i kada (svakih koliko km)?
ODGOVOR:Za ovaj motor možete koristiti polu sinteticko ulje 10W-40. Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, klizac, pumpa za vodu ) mijenjaju se na 100.000 km. Filter goriva mijenjajte svakih 30.000 km ali je bolje ako to ucinite duplo ranije. Sve ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, ulje u servo volanu, ulje u kocnom sustavu, antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Servis klime takoder.
na vrh Povratak na vrh