Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

DAEWOO NEXIA - ZAMJENA MOTORA?

Datum objave: 06.02.2008 09:51:00
Slika
PITANJE: Posjedujem daewoo nexiju sa 1.5 8v motorom kojeg bih htio zamjeniti za 1.8 8v iz espera.Zanima me da li trebam mjenjati i getribu ili mogu ostaviti ovu od 1.5.Moram naglasiti da sa motorom dobijam sve agregate sa ECU-em bez getribe.
ODGOVOR:Ova dva motora nisu ista , nece vam odgovarati mnogo toga, nosaci motora, rashladni sustav, upravljacka elektronika… Bolja opcija bi mogla biti uredenje postojeceg motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - NEKAKVO ZAGA?ENJE

Datum objave: 06.02.2008 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi ugradnje autoplina u citroen c4 1.4i . Ugradio sam plin i sad mi kontrolna lampica od motora javlja grešku u smislu (antipollution faulty) ili nekakvo zagadenje.Možete li mi reci kako to otkloniti i dali je to normalno jer motor ne prepoznaje benzin nego
sad registrira nešto drugo .
ODGOVOR:Kontrolna lampica i natpis o kojemu govorite pali se kada sustav ubrizgavanja ne radi na ispravan nacin. Navedeni sustav je po funkciji i broju komponenata vrlo složen, a greške mogu otkriti kontrolom ili dijagnostikom. Prvo i osnovno je da se otklone eventualne greške na benzinskom sustavu a tek nakon toga ako je potrebno može se ispitati i plinski sustav.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - KONDENZACIJA U POKLOPCU ULJA

Datum objave: 02.02.2008 20:49:00
Slika
PITANJE: Ford fiesta 4. 1.3, 37kw, ENDURA E/1996g.
Po zimi se u poklopcu ulja javlja KONDEZACIJA, koja se miješa sa uljem i to izgleda ružno, a i zbog toga moram nekoliko puta po zimi cistiti poklopac u kojem je mrežica. Dali je to normalno kod OHV motora (bregasta dolje), jer ne troši rashladnu tekucinu ili nije. Imao sam prije Yuga 55, on ima bregastu u glavi--OHC, ali kod njega se to nije dogadalo.
ODGOVOR:Kondenzacija može nastajati radi nekoliko razloga, neispravna brtva glave motora, oštecenje na glavi motora ili korištenje vozila na kratkim relacijama kada motor ne može postici radnu temperaturu. Ako kondenzata ima puno onda iskljucite zadnju tvrdnju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - REZERVNI PROGRAM-SAFE MODE

Datum objave: 02.02.2008 20:35:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Calibru 95' 2.0 16v turbo 4x4. Na instrument tabli mi se upalila lampa za motor...Odem kod elektricara...Elektricar uradi dijagnostiku i kaže 1 problem...Greška "broj 114" u Auto Dati i kaže ovako... "turbochanger westergate regulation valve-Regulacija vazduha punjenja prazan hod" . I kaže dovidjenja košta toliko... Pogledam ventil,skinem,kupim nov( jedva ga nadjem),namestim i ništa! problem je i dalje tu.Auto ide cas bolje cas gore kako mu se hoce.Lampa se ne gasi. Primetio sam kada mi je elektricar obrisao greške i dok sam probao auto išao je kao raketa,dokle se posle par minuta nije upalila dobro poznata lampa, i auto opet sporije puni.Probao sam i sam: Skinem kleme sa akumulatora sacekam par minuta,stavim kleme,upalim auto,lampe nema(memorija se obrisala) i auto ide kao besan, turbina pršti kao luda i naravno taman stignem do "cetvrte" lampa se upali i auto uspori... Molim vas možete li mi reci u cemu je problem?
ODGOVOR:Uzrok gubitka snage i paljenja navedene lampice je preveliki tlak punjenja turbine. Kada tlak turbina postane veci od dozvoljenog ECU racunalo to stanje prepoznaje kao opasnu situaciju koja bi mogla dovesti do oštecenja motora i tada se prebacuje u rezervni program (safe mode ) tako da ciljano smanjuje kolicinu goriva . Na taj nacin motor ne postiže punu snagu da ne dode do njegovog oštecenja. Uzrok treba tražiti u sustavu za regulaciju turbine a to je navedeni ventil ( waste gate ), ventil za rasterecenje , elektricna instalacija do ECU racunala ili samo ECU racunalo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - GRIJACI NA CRIJEVU VODE

Datum objave: 02.02.2008 20:30:00
Slika
PITANJE: imam renault scenic 1.9 dci 2001g.
molim vas, objasnite mi cemu služe grijaci na crijevu vode i kadatrebaju biti upaljeni. probao sam izmjeriti napon na grijacima, kada je motor hladan ili topal, grijaci se ne pale.
ODGOVOR:Neka vozila imaju navedene grijace za grijanje goriva pomocu rashladne tekucine. Na vašem vozilu grijaci se pale kada je vanjska temperatura niža od – 5°C.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 - NITKO GA NE MOŽE UPALITI

Datum objave: 02.02.2008 20:18:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine vi ste stvarno nesvakidašnja novina u domenu auto problematike.Mnogi polu majstori cuvaju navodno neko znanje , a u stvari nemaju šta da cuvaju.Ali da ne ispadne laskanje prema vama,samo kažem da onaj ko zna taj i to javno pokazuje.Od vas sam mnogo naucio i unaprijed vam hvala.A sada da vam iznesem jedan problem koji se desio mom prijatelju.On ima auto Audi 100 karavan iz 1994g sa dohc motorom 2000cm sa 16 ventila.Sve je radilo dobro do prije neki dan kada mu se auto ugasilo u toku vožnje.Od tada ga nijedan majstor kod nas nije mogao upaliti.Vršena je i kompjuterska dijagnostika i pokazuje da je sve u redu sa elektronikom[bar tako im pokazuje].Ima ugradjen plin ima i gorivo protok je u redu,struja je u redu. Ali nece da upali.Samo vergla.Da li ima neka blokada motora koja je proradila ili šta može biti što vi možete posumljati.
ODGOVOR:Niste naveli slovnu oznaku motora jer u ovoj zapremini ( kubikaži ) ima tri razlicita motora ( AAE, ABK, ACE ), razlika je u snazi motora. Pod pretpostavkom da motor ima normalnu kompresiju i da je faza motora u ispravnom položaju tada treba najprije posumnjati u imobilajzer (blokada motora ) . Kod ovog sustava uzrok može biti kljuc, elektromagnetska antena oko kontakt brave, elektricni dio brave ili sama centrala / imobilajzer . Nakon ovoga može se provjeriti inercioni ventil ( shut-off ) cija je jedina uloga da zatvori dovod goriva kada vozilo ima usporenje vece od 3 g/sek2 ( sekundi na kvadrat ) , to su uvjeti sudara. Navedeni ventil može se i sam sporadicno aktivirati i zatvoriti dovod goriva. Ventil je smješten u nivou poda ispod sjedala ili u prtljažnom prostoru . Drugi moguci uzroci su razni elektricni konektori, dobava goriva, nizak tlak goriva, injektori, sustav paljenja, CKP senzor, VAF senzor ( volume air flow ), MAP senzor, senzor radilice , senzor bregaste, ecu centrala.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - ZAMJENA PRESVLAKA

Datum objave: 02.02.2008 20:07:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 146 iz 1998 godine kojoj nikako ne mogu da skinem naslone za glavu sa vozackog i suvozackog sedišta kako bih stavio nove presvlake. Na samim šipkama naslona nema nikakvih osiguraca i žabica kao na drugim vozilima. Jedan majstor mi je rekao da mora izvaditi sedišta, razdvojiti naslon za leda od sedalnog dela i iznutra osloboditi naslon za glavu. To naravno košta bezobrazno puno. Jel moguce da je promena presvlaka operacija za koju je fabrika predvidela odlazak u servis? Ili se to ipak nekako lakše može izvesti.
ODGOVOR:Detalj za demontažu naslona za glavu može se vidjeti direktno na vozilu. Postoje tri mogucnosti , osigurac je odmah vidljiv, osigurac je nevidljiv i treba ga otkriti prstima ( napipati ), treca mogucnost je da se naslon za glavu udarcima dlana prema gore može izbiti prema van. Nekada navedeni mehanizam zablokira i tada treba demontirati tapecirung naslona.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 HDI - KOCNICE

Datum objave: 02.02.2008 20:04:00
Slika
PITANJE: Prijatelj je kupio prije par mjeseci Peugeot 307 HDI, ABS, 2003 god. Od prije neki dan ima problem sa kocnicama. U ovlaštenom servisu nisu u stanju da identifikuju kvar. Dijagnostika automobila nije ništa pokazala. Kvar se manifestuje na sljedeci nacin: kada je automobil u ler-u kocnica (nožna) normalno propada i automobil koci sasvim ispravno, medutim dodavanjem gasa ili malo dužom vožnjom pedala kocnice postepeno pocne da otvrdnjava sve do momenta kada se pritiskom na istu gubi svaka mogucnost njene upotrebe. Javlja se i još jedan problem. Naime kod oduzimanja gasa automobil i dalje jedno vrijeme ubrzava.
Molim Vas da mi odgovorite u što kracem vremenu jer u servisu su poceli da nagadaju o cemu je rijec, pa ako ovako nastave izmjenjace sve dijelove dok ne otkriju o cemu se radi!
ODGOVOR:Problem kod kocnica može nastati radi nekoliko faktora , zato najprije treba ispitati nepovratni ventil podtlaka izmedu vakum pumpe i servo uredaja kocnice. Isto tako može se ispitati i glavni kocni cilindar. Pojava nepravovremenog vracanja gasa je malo složenija jer je povezana sa sustavom goriva i sa sustavom upravljanja motorom. U ovom slucaju radi se dijagnostika navedenog. Moguci uzroci su: senzor tlaka goriva, ECT senzor, APP senzor pedale gasa, senzor tlaka goriva na Raill-u, solenoidni ventil za kolicinu goriva, dize, visokotlacna pumpa, ECU centrala. Do rezultata se može doci i pojedinacnim ispitivanjem pojedinih komponeneta.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - ZAMJENA FILTERA NAFTE

Datum objave: 29.01.2008 20:48:00
Slika
PITANJE: Htio bi zamjeniti uložak filtera nafte na SCENICU II 1,9DTI 2001 godište.Kucište filtera je plasticno ,poklopac se skida odvijanjem jednog šarafa.Na poklopcu je ventil za ozracivanje i prikljucci za ulaz-izlaz koji se mogu odvojiti od crijeva.Na ulaznom crijevu je gumena pumpa.Donji dio kucišta ima ventil na dnu.Pošto sam prije vozio benzinca molim vas da mi objasnite proceduru nakon montaže novog uloška-OZRACIVANJE jer znam da zaostali zrak u sistemu kod dizelaša izaziva velike probleme.
ODGOVOR:Nakon otvaranja kucišta filtera , zamijenite filter, napunite kucište filtera gorivom, montirajte kucište i spojite sva prikljucke, otvorite ventil za ispuštanje zraka, rucnom pumpicom pumpajte dok ne izide zrak, zatvorite ventil, palite motor bez gasa. Kada upali pricekajte dok motor ne pocne mirno raditi i to je postupak.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - SKIDANJE ALTERNATORA

Datum objave: 29.01.2008 20:42:00
Slika
PITANJE: Imam Mareu 1,9Jtd 105 iz 99, i pošto se culo zviždanje iz motora, pošao sam majstoru i on mi je rekao da je u pitanju alternator, ali da ga je jako teško demontirati i to mora dodatno da naplati... Da li je to istina?
Što još može davati taj zvuk?
Ponekad osjetim kao da mi na autu fali izvjestan broj obrtaja na leru, pogotovu kad svijetla i kopresor klime rade, a tad mi i servo malo oslabi...
ODGOVOR:Svaki posao na vozilu ima vremensko trajanje ( vremenski normativ ). U ovom slucaju svaki bolji servis ce vam unaprijed reci cijenu demontaže, montaže i cijenu revizije alternatora. Uz tu cijenu rada potrebno je dodati samo još cijenu materijala ( ležajevi, cetkice klizni kolutovi, potrošni materijal ). Dakle iznenadenja nema unaprijed znate koliki su troškovi. Znajuci navedeno prihvacate ili odustajete od popravka. Navedeni zvuk može dolaziti od ležajeva alternatora ali i ne mora. Valjda vjerujete svom serviseru ?
Nizak broj okretaja na leru može imati puno razlicitih uzroka, njihovim nabrajanjem ne bi imali koristi. Do rezultata se dolazi dijagnostikom sustava za upravljanje motorom.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316i - UDARAC U FELGU

Datum objave: 29.01.2008 20:36:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 316i iz 1989.god., u besprijekornom stanju. Bar je takav bio do nedavno kada je dobio udarac u zadnju desnu felgu. Naime udario me drugi automobil pod kutom od naprijed u sami rub felge zahvativši prethodno karoseriju malo iznad praga nekih dvadesetak cm od kotaca. Felga se iskrivila u rubu i guma se odmah ispraznila. Rezervnim kotacem uredno sam nastavio vožnju, ali kasnije nakon opticke kontrole trapa bilo je odstupanja pa smo promijenili desnu viljušku sa glavcinom. Stanje se malo popravilo, ali ni blizu idealnom. Odstupanje pokazuje i lijevi zadnji kotac. Provjereno na dva razlicita uredaja za opticku kontrolu. Da li je moguce da je udarac iskrivio zadnji most, jer auto-limar misli da je u ovom slucaju gotovo nemoguce ocekivati pomak karoserije. Da li iskrivljenje mosta na jednoj strani obavezno utjece i na optiku suprotne strane. Da li promijeniti most (rabljeni) pa onda ocekivati da cemo biti pametniji? Na što obratiti pažnju?
ODGOVOR:Udarac kakav ste naveli može izazvati deformaciju zadnjeg mosta i deformaciju karoserije. U takvim slucajevima kontrolu karoserije treba napraviti na specijalnom kompjutorskom stolu ( imaju ga bolje limarske radionice ) i na tom istom stolu moguce je napraviti korekciju na karoseriji ako je to potrebno. Tek nakon toga može se raditi dorada ili zamjena zadnjeg mosta te drugih dijelova ovjesa. Završna kontrola je opticka kontrola ovjesa .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - CURENJE ULJA

Datum objave: 29.01.2008 20:32:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Tipo 1,4 90.god. na kojem mi kapa ulje na onom spoju kartera i motora pa me zanima da li treba skidat karter i mijenjat brtvu ili se to može riješit nekom diht masom ili necim slicnim?
ODGOVOR:Curenje ulja se ne sanira na pamet vec se precizno defektira mjesto propuštanja. U vašem slucaju to može biti brtva kartera, zadnji semering radilice ili nešto trece. Detaljno operite motor, napravite kratku vožnju i nakon toga pogledajte gdje se pojavljuje curenje. Za bilo kakvo curenje ulja nikakva brtvena masa nece pomoci, potrebno je zamijeniti neispravnu brtvu ili semering.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - SVJETLO INSTRUMENT PLOCE

Datum objave: 29.01.2008 20:27:00
Slika
PITANJE: Kupila sam rabljeni peugeot 206, 2001. god. Pokazna ploce koja pokazuje vrijeme i datum radi ok sve dok ne upalim svijetlo na autu,tada se na istoj ploci svijetlo smanji za pola, a tako je i na dijelu koji pokazuje kilometražu. Zanima me da li je to normalno ili je stvar u elektronici?
ODGOVOR:Kada upalite svijetlo normalno je da se intenzitet osvjetljenja instrument ploce smanji jer bi u uvjetima nocne vožnje to isto svijetlo bilo prejako i smetalo za vid.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TEHNICKI PODACI

Datum objave: 29.01.2008 20:18:00
Slika
PITANJE: Ford fiesta 4. 1.3, 37kw, ENDURA E/1996g.
Imam Ford Fiestu kako sam naveo u predmetu.Zanimaju me tehnicke osobine tog auta kako ih navodi proizvodac.Npr. potrošnja goriva: otvoreno,kombinirano,grad. Zanima me dali je potrebno mijenjati ulje u getribi, pošto sam cuo price da ne treba za što mislim da i nije istina...zanima me na koji razmak se podešavaju ventili, pošto je netko skinuo naljepnicu sa poklopca ventila. imam auto datu gdje se navodi za usisne 0.20, a za ispušne 0.30 ,ali pod upitnikom, znaci da je vjerovatno neki drugi razmak, i na koliko tisuca prevoženih ih treba podešavati. imam još problem kad ga upalim radi dobro, u vožnji ide dobro, ali kad mu dam gas i pustim gas ,motor se gasi ako auto stoji, ili kod vožnje kad stajem na semaforu ili mjenjam brzine, cim pritisnem spojku.
ODGOVOR:Ulje u mjenjacu treba zamijeniti svakih 60.000 km ( iako neki misle da nema potrebe ). Ventili se podešavaju, usisni 0,20 mm , ispušni 0,30 mm, interval podešavanja je 30.000 km. Problem koji imate s gašenjem motora povezan je sa sustavom ubrizgavanja, ocistite injektor/injektore, provjerite ECT senzor, motoric minimuma, potenciometar leptira snage i MAP senzor.
na vrh Povratak na vrh

BMW 523 - MAF SENZOR

Datum objave: 29.01.2008 10:43:00
Slika
PITANJE: zanima me može li maf senzor na bmw 523 iz 97 malo raditi pa neraditi,pa radi pa neradi..... jeli problem u kontaktima ili je stvarno pokvaren.? auto 98% vremena radi u redu.
ODGOVOR:MAF senzor može raditi na nacin kako ste naveli ( radi, ne radi ). Uzrok može biti u samom senzoru, konektorima, elektricnoj instalaciji ili ECU centrali.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES VITO - MOTOR POD NADZOROM KOMPJUTORA

Datum objave: 28.01.2008 14:56:00
Slika
PITANJE: Imam mercedes Vito 110 CDI,a sa njim i problem
Šta god da se pokvari na njemu on smanji obrtaje do 3000 što je vrlo nezgodno.Prvi put je puklo crijevo ispod turbine,drugi put se skinulo crijevo sa prekidaca za pomjeranje farova,pa sada opet.filter i gorivo su okej,mislim da ima sada problem sa strujom.Znam da treba da ide na dijagnostiku ali tako nešto nema kod nas u Budvi a i dalje.Dali mu na neki nacin mogu ,,narediti,, resetovanje ili samokontrolu bez dijagnostike ili iskljuciti uredaj za prepoznavanje kvarova.
ODGOVOR:Motor vašega vozila je novije generacije a upravljanje motorom odvija se pod nadzorom kompjutora koji prati sve bitne funkcije motora (kolicinu goriva, tlak punjenja cilindara, opterecenje ). Radi toga nije moguce ništa iskljuciti jer tada motor ne bi radio nikako. Neophodno je da u pravom servisu napravite dijagnostiku i otklonite pronadene kvarove.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - REGULACIJA TEMPERATURE U AUTU

Datum objave: 28.01.2008 14:53:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam vas iz Bihaca(BIH) i imam jedan problem, vozim FORD FIESTU 1999 god. 1.25 16V i sve je bilo uredu do prije neki dan kad mi se pojavio problem sa regulacijom temperature u autu kako god da ogrenem krug na kojem se regulise toplo-hladno uvijek puse toplo, pa bih vas zamolio za pomoc ako je ikako moguce da mi kazete u cemu je problem unaprijed Vam se zahvaljujem.
NAJJBOLJI STE
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je provjeriti i ustanoviti zašto ne radi komanda za otvaranje ventila grijaca. Kvar je najcešce mehanicki ( labavi spoj na komandi ili istrošenost komande ).
Do potrebnih detalja cete najlakše doci kada demontirate komandne rucke grijaca i zaštitnu masku navedenih komandi. Prilikom tih radova treba biti pažljiv da ne dode do pucanja ( loma ) dijelova koji se demontiraju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - UDARAC U GETRIBI ?

Datum objave: 28.01.2008 14:48:00
Slika
PITANJE: pitanje u vezi omege b 2,6 problem je kod getribe kad mjenjam iz 1 u 2 brzinu . kad pustam kvacilo iz 1 brzine u 2 cuje se podrhtavanje i udarac u getribi. auto je prešao 83000 km. i vec sam mjenjao lamelu iz istog problema pa molim za savijet.
problem je potrošnja ulja , ispod motora na karteru je malo mokro i kompresor klime je jako mastan od ulja šta bi to moglo biti. možete napisati sve bolesti ovog automobila koje dolaze kod njega.
ODGOVOR:Udarac koji cujete prilikom puštanja pedale spojke najcešce nastaje na kardanskom vratilu , uzrok može biti elasticni zglob ( Hardy zglob ) , križ kardanskog vratila i srednji ležaj kardanskog vratila. Ako je sve od navedenog ispravno udarac može nastati i u samom mjenjacu. Ako je to doista tako neophodno je otvoriti mjenjac, utvrditi cinjenice i zamijeniti neispravne dijelove.
Potrošnja ulja nastaje curenjem i kroz motor. Vi navodite da ulje curi iz motora, detaljno operite motor i tocno locirajte mjesto curenja, nakon toge zamijenite neispravnu brtvu/brtve ili semering.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - NECE UPALITI ?

Datum objave: 24.01.2008 14:16:00
Slika
PITANJE: Ja sam iz Slovenije imam problem sa berlingom 2,0 hdi nece da pali kad dam kontakt se pale svi žmigavci, jednom se mi upalila i lampica o kljucu, dali je samo za programirat ili je nešto više, dali moram obavezno na poovlašceni servis sa šlep službo.
ODGOVOR:Problem koji imate može biti povezan s kodom ( Code ) u kljucu za paljenje. Cesto se dogada da elektronska centrala ne prepozna kod (Code ) kljuca i automatski nastane blokada paljenja. Kljuc se može reprogramirati. Pokušajte s rezervnim kljucem.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 TDS - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 24.01.2008 14:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 318 TDS 1995.god sa 90KS. Možete mi reci koliki pritisak mora biti pumpe goriva u rezervoaru?? Da li je navedena pumpa visokotlacna?? Inace rekli su mi da pumpa paše iz bmw 525tds i 320d. Kada auto duže stoji ne želi upaliti, pa ga moram pogurati, i onda upali ali nekad se zna ugasiti kao da izgubi gorivo. Da li možda zrak u sistemu?? Zašto ne želi upaliti na anlaser, a ovako hoce?? Možete mi opisati dolazak goriva iz rezerovara do filtera. Molim vas odgovorite mi jer nisam baš neki strucnjak, a vi ste pravi strucnjak. Citam vaš sajt vec 1.god. i pomoglo mi je dosta.
ODGOVOR:Vaše vozilo nema dobavnu pumpu u rezervoaru. Na motoru vašeg vozila nalazi se visokotlacna pumpa u kojoj je integrirana i niskotlacna dobavna pumpa. Niskotlacna pumpa radi pod tlak i tako vuce gorivo iz rezervoara. Visokotlacna pumpa radi s tlakovima od 150-158 bara. Za pocetak izmjerite tlak kompresije koji mora biti veci od 20 bara. Provjerite nakon toga ima li zraka u sustavu dovoda goriva.
na vrh Povratak na vrh