Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MERCEDES W 210 - GENERALKA ??

Datum objave: 13.02.2008 23:05:00
Slika
PITANJE: Kupio sam mercedes w210 1998 god, 2.2 diesel 95 ks, od prvog dana problemi. Prošle godine (2007) radena je generalka jer jedan cilindar uopce nije radio u leru , pukao je klip, Majstor kaže da treba potpuno srediti motor. Platio sam 16000 kn , od toga samo dijelove 13500 kn, promijenjeno je sve od lanca, svi 4 klipa, strojna obrada, itd.
Auto je prošao 216000, a na 201000 radena generalna.Vjerovatno skidana kilometraža, jer majstor kaže da je pukla karika i nekako otkrhnula komad klipa i spisala cilindar. Danas nadolijevam tekucinu za staklo i dok sam palio auto primjetio sam lagan plavi dim pri paljenju, (Tocim samo eurodiesel), kad sam ga malo isturirao baca plavi dim, i na asfaltu sam primjetio crnu mrlju, opipao sam unutrašnjost auspuha , koja je potpuno masna i primjeti se pri turiranju kako izleti par kapljica ulja. Kako se je to moglo desiti vec nakon 10000 km od generalne, dali je majstor zeznuo stvari, kolika je ozbiljnost ovog problema?
ODGOVOR:Na vašem vozilu generalni popravak motora ne može koštati samo toliko koliko navodite jer je cijena materijala i strojne obrade znatno veca i to bez cijene rada servisa. Kada se napravi prava generalka tada tih problema nema. Ako želite znati u kakvom stanju je motor tada izmjerite kompresiju i napravite test propuštanja cilindara, isto tako ispitajte i dize. Crni dim u neznatnoj kolicini pri naglom dodavanju gasa ne znaci ništa ali ako je navedeni dim prisutan u vecoj mjeri i pri konstantnom gasu tada to treba ozbiljno shvatiti ( dize, visokotlacna pumpa, zacepljenje usisnih kanala ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - PODIZAC STAKLA

Datum objave: 13.02.2008 23:00:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam fiat punta 75sx iz 1994... Imam mali problem sa el.podizacem stakla..naime jucer nakon podizanja stakla na vozackoj strani vozila staklo se podiglo i više nije moguce ga ni spustit ni podic...uopce ne daje znakove ž.. i još jedna stvar dosta mi troši sa punim rezervarom max 450km prodjem i motoru u leru skacu obrtaji(mjenjan je motoric ler gasa). Šta da radim??..
ODGOVOR:Podizac stakla može otkazati radi kvara na prekidacu, radi kvara motora podizaca, radi mehanicke blokade mehanizma podizaca. Najprije provjerite prekidac na vratima, nakon toga demontirajte oblogu vrata i ispitajte ostalo.
Uzroci velike potrošnje goriva mogu biti razni. Najprije ispitajte mehanicki sustav nakon toga sustav ubrizgavanja ( senzori, davaci, mjerac protoka zraka, lambda sonda, potenciometar... ). Po potrebi ispitajte i sustav paljenja ( visoki napon ).
na vrh Povratak na vrh

ALFA 147 1,9 JTD - CRNI DIM

Datum objave: 13.02.2008 22:56:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi pomognete da otkrijem razlog izlaska crnog dima iz auspuha moje Alfe 147 1.9 JTD, 2002 god. Osim toga nema impulsa kada pritiskam gas i ubrzavam, kao da se turbina ne ukljucuje. Provjeravan je ventil na turbini ali izgleda da to nije problem.
ODGOVOR:Crni dim je znak nepotpunog izgaranja goriva u cilindru a uzrok je nedovoljna kolicina zraka . Razlozi su nedovoljan tlak turbine i zacepljenje na usisnom kolektoru. Za pocetak provjerite sve tlacne cijevi turbine od kompresorskog dijela turbine do usisnog kolektora. Takoder ispitajte i hladnjak stlacenog zraka ( INTERCOOLER ).
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - CHIP TUNING

Datum objave: 13.02.2008 22:49:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio audi a6 1.8t 1998 gd.Auto je u dobrom stanju a prešao je 207000km.Interesuje me vaše mišljenje o chipovanju istog auta.Da li mislite da je to u redu s obzirom na kilometražu odnosno da li ce mu to naškoditi motoru?
ODGOVOR:Svaki CHIP TUNING povecava snagu i okretni moment motora što ima za posljedicu mehanicko i termicko opterecenje motora. Ako je motor u jako dobrom stanju možete razmišljati o tome. Svaki ovakav zahvat (tuning ) može skratiti vijek trajnosti motora.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-220 CDI - BIJELI DIM

Datum objave: 13.02.2008 22:45:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes e 220 cdi 2003 god I dime bel cad .bil sam 10 puta u mercedesov servis I ne se mogli otkriti nista.Cisten e katalizator,citena e izduvna grana,smenjeno e turbo,dizni se dobri,smenen e eger ventil I uste sto drugo neki senzori itn..Na nekoliko kilometra iz izduvni deo ispusta golem bel dim I smrdi mnogo..Molim vas za savet..
Rekli sa mi od servis deka se dizni imali mali poremetanja ali je sve u granici na mercedesov ostupki.
ODGOVOR:Žao mi je što u vašem servisu ne možete riješiti problem koji navodite. Razumio sam da na auspuh izlazi velika kolicina bijelog dima koji ima neugodan miris. U stvarnosti postoji izrazito bijeli dim ( vodena para ) koji nastaje kada rashladna tekucina ( antufriz ) ulazi u cilindar , pretvara se u paru i kao bijeli dim izlazi na auspuh. Uzrok ove pojave može biti brtva glave motora, glava motora, blok motora. Druga vrsta dima je plavo-bijeli i može imati miris izgorenog motornig ulja. Navedeni dim nastaje kada u cilindar ulazi veca kolicina ulja koja izgara i nakon toga izlazi na auspuh. Postoji još svijetlo plavi dim koji nastaje od goriva koje u vecoj kolicini ulazi u cilindar. Navedeno gorivo se ne zapali u cilindru vec se pretvara u plinovito stanje i tako izlazi iz cilindra. Uzrok ove pojave može biti loša kompresija ili neispravna diza. Svaki bolji servis može utvrditi , otkriti kvar na vašem vozilu zato ako je potrebno zatražite uslugu drugog servisa.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - KOJI AKUMULATOR ?

Datum objave: 10.02.2008 18:53:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za odgovor mogu li u Golfa IV dizel TDI 1,9 snaga 66 KW god. proizvodnje XII/99 ugraditi akumulator 12 V 75 Ah EN 640A DIN 400A. Šta inace znace ove oznake na akumulatoru. Ili moram kupiti drugi
ODGOVOR:Za vaše vozilo predviden je akumulator od 65 Ah koji potpuno zadovoljava sve kriterije. Postoji barem tri razloga da ne kupite akumulator od 75 AH a to je cijena, težina, navedeni akumulator se teže puni ( duži interval ) i ponekad ne bi imao dovoljan napon. Navedene oznake su oznake opterecenja .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LJUDI POMAGAJTE - BAŠ GADNO SMRDI !!

Datum objave: 28.03.2011 18:30:00
Slika
PITANJE:

Prije 3-4 dana su mi u autopraonici oprali motor i od tada mi se u kabinu uvlaci nevjerovatan smrad, kad radi klima(ventilacija)...znam da samo i iskljucivo ima veze sa klimom ( ventilacijom ), jer ako mi je auto neko izjesno vrijeme stajalo, kad udjem u njega ništa se ne osjeti...problemi nastaju kad ga upalim...automatski se upali i klima i istog trena se smrad pocinje uvlaciti u kabinu....Danas sam zamijenio i polen filter, ali nista...smrdi pa smrdi...Ima li iko ideju kako da ovo riješim, ako je uopšte moguce? Moram li cekati da samo izlapi, ako je i to uopšte moguce? Ljudi pomagajte, bas gadno smrdi...

ODGOVOR:

Neugodni miris koji dolazi iz ventilacije nastaje na isparivacu klima uredaja, uzrok je nakupljena prljavština i vlage koje je prisutna na navedenom mjestu. Radi opisanih cinjenica razvija se bakterija što je dodatna komplikacija i šteta za zdravlje. Svaki klima uredaj i ventilacijski sustav treba redovito održavati . Što je rješenje ? Prvi pokušaj je detaljno cišcenje i dezinfekcija ventilacijskih kanala i isparivaca pomocu dezinfekcijskog sredstva koji se koristi za tu svrhu ( ima ga svaki bolji servis koji servisira klima uredaje na vozilima ) . Navedeno sredstvo može se nabaviti i u trgovinama za auto dijelove. Postupak cišcenja treba znati. Ako nakon navedenog tretmana nema rezultata tada preostaje samo demontaža isparivaca ( jako zahtjevan zahvat ) i kompletno cišcenje ventilacijskog sustava i isparivaca. Isparivac se mora potpuno demontirati i temeljito ocistiti. U najgorim slucajevima ako je vozilo koristio ( duže vrijeme ) pušac isparivac se mora zamijeniti.

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDI - LAMPICA ULJA

Datum objave: 10.02.2008 18:21:00
Slika
PITANJE: Prije 5 mjeseci sam kupio Ford Fokus 1,8 TDi 2000 godište.Poslije mijenjanja ulja primjetio sam da kad se isti ugrije na radnu temperaturu dolazi do povremenog paljenja i gašenja lampice ulja.Ponovo sam promijenio ulje i filter ulja(ulje 10/40) i primjetio sam isti problem.
ODGOVOR:Kontrolna lampica za tlak ulja može se paliti iz dva razloga , prvi je kada indikator za tlak ulja nije ispravan a drugi je kada je nizak tlak ulja u motoru. Ako želite znati o cemu se radi izmjerite tlak ulja ( motor mora biti vruc ) . Tlak ulja na minimumu ( ler gas ) mora biti veca od 0,8 bara . Ako je tlak ulja iznad navedenog vi ste super prošli jer treba zamijeniti samo indikator tlaka ulja ili ocistiti slabi kontakt na elektricnom vodu od indikatora do lampice na instrument ploci . Ako je tlak ulja ispod navedenog tada je problem u sustavu za podmazivanje i problem je znatno ozbiljniji.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NIVO ULJA U KARTERU

Datum objave: 10.02.2008 18:14:00
Slika
PITANJE: Pratim vaš sajt od kad sam ga pronašao na web sajtu.Takvih pravih strucnih saveta malo ima na forumima koji se bave automobilizmom i problemima na mehanici.U posedu imam vw Polo Variant 1,6cm kod motora je alm 2000.god.Moj problem u poslednje vreme je taj da se nivo ulja u karteteru povecava i nakon vožnje oko 100 km nivo ulja dodje u normalu.Kad se ovo pojavi to je uvek posle lokalne vožnje .Ranije ovaj problem nije bio.Ukupna km je 134000 koja je predjena.Motor bez ikakvih problema pali radi ima snagu,ne sugnalizira nikakvu grešku.
ODGOVOR:Nivo ulja u karteru se može povecavati ( baš kao što ste opisali ) kada velika kolicina goriva ulazi u motor a dio te kolicine goriva ne izgori nego izmedu klipa i cilindra dode u karter. Radi toga se nivo ulja poveca a nakon što motor odradi u režimu potpune zagrijanosti ta ista kolicina goriva ispari. Uzrok ove pojave mogu biti neispravni injektori, veliko vrijeme ubrizgavanja goriva , neispravan ECT senzor. Napravite kontrolu i popravak sustava ubrizgavanja goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - GDJE SE ODZRACUJE ?

Datum objave: 10.02.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas odgovor radi se o Opel Calibri 2.0 8v,oznaka motora C20NE sa klima uredajem. Prilikom izmjene rashladne tekucine molio bih vas da mi odgovorite gdje se sistem odzracuje?
ODGOVOR:Na gornjoj cijevi hladnjaka ili na cijevima koje vode od termostata do grijaca nalazi se ventil prepoznatljivog izgleda za ispuštanje zraka iz sustava . Kod nekih sustava navedeni ventil nalazi se na gornjem dijelu hladnjaka u vidnom polju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SIMPTOMI NEISPRAVNE PUMPE GORIVA

Datum objave: 10.02.2008 17:59:00
Slika
PITANJE: Interesira me koji su moguci "simptomi" neispravne pumpe goriva.
Vozim Tipo 1.6 ie iz 1992. sa ugradenim plinom. Ponekad imam problema sa paljenjem i neujednacenim radom motora dok je na benzinu. Auto uspijem upalit davanjem gasa, ali onda moram konstantno pritiskati papucicu gasa jer bi se auto u protivnom ugasilo. Nakon cca 1 minute auto se smiri i normalno radi. Ovo mi se dogada otprilike 1-2 puta mjesecno. Moj mehanicar smatra da je to zbog pumpe goriva ali mi savjetuje da je ne mjenjam jer je preskupa, a i vozim se na plin pa nije baš neophodno da je promijenim.
ODGOVOR:Postoji nekoliko prepoznatljivih simptoma kada je neispravna pumpa za gorivo i to: motor uopce ne može upaliti, motor može upaliti ali nema snage da pokrene vozilo s mjesta, motor upali i može pokrenuti vozilo ali samo s malom snagom ( vozilo ne može postici znacajnu brzinu ). Najbolji nacin ispitivanja je mjerenje tlaka goriva i kolicine goriva.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - IMPROVIZACIJE SU SKUPLJE

Datum objave: 10.02.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Vec mjesecima imam problem s paljemnjem PASSATA 1,9 TDI 74 KV 2002. s PUMPA Dizne sistemom, bez obzira je li hladno ili toplo vrijeme, ali uvijet je da auto odleži 5-6 sati, a da ga se ne pali. Poslije prvog paljenja, uz malo verglanja slijedi nekoliko sekundi nestabilnog rada, kazaljka broja okretaja pomice se gore diolje cca 200 okretaja/ min i u par sekundi sve se stabilizira. Auto ispravno vuce, osluškujuci ima uredan zvuk.Svašta su mi govorili.
KUT PALJENJA – provjereno OK
AKOMULATOR – zamjenjeno
FILTER NAFTE – zamjenjeno
LOŠA KOMPRESIJA – provjereno OK
Konacno sam odustao od privatnih majtora koji zamjeni naplati i ne riješi ništa. Otišao saam na ovlašetni servis o gle cuda.Prikljucivanjem na dijagnostiku konstatirali su da je sve ispravno, e onda je uslijedio vizualni pregled i došli su do TANDEM PUMPE iz koje, po njihovom kapa gorivo. Pokazali su mi i gumu koja provodi rashladni tekucinu i ona je vrlo nabubrila, po njihovom, zbog kapanja nafte po istoj.Guma je zamjenjena novom, a pumpa skinuta rastavljena, ali diktunzi nisu mjenjani, jer ih nisu imali.Ocistili su dosjede izmedu metala i gumenih diktunga i sve vratili nazad.Nekoliko dana iza toga auto se ponašao pri hladnom paljenju znatno bolje, ali nakon nekoliko dana opet po starom.
Zavlacio sam ruku ispod navedene pumpe i osjetim masno i vlažno podrucje.Servis me je koštao oko 600 kuna, a izgleda nisu napravili ništa.Moje pitanje je. Je li mogguce da TABNDEM PUMPA uzrokuje loše prvo dnevno paljenje ili paljenje u razmacima 5 do 6 sati bez obzira na temperaturu okoline. Evidentno da gorivo iz iste curi.Koji je postupak i da li se mogu igdje nabaviti diktunzi za ove pumpe.Nova pumpa bez ugradnje je cca 250 EURA. Rabljena pumpa na otpadima je oko 150 EURA, a citao sam da postoje dva proivodaca BOŠ i neki LUX i da su te LUX-ove vrlo osjetljive i problematicne.Uglavnom, iz navedenog ste sagledali moj problem, pa vas molim da mi odgovorite što mi je najpametnije uciniti.Ako je uzrok ovakvog ponašanja automobila pumpa, njeftinije bi mi bilo reparirati, a ako to nije moguce molim vas da mi sugerirate od kojeg proizvodaca da kupim pumpu.
ODGOVOR:Navedena pumpa može biti uzrok problema koje navodite. Kada želite zaista riješiti neki vitalni problem na vozilu tada se prije svega gleda kvaliteta i rezultat, improvizacije su uvijek skuplje i ne daju ocekivani rezultat. Moj odgovor glasi, ako želite improvizirati tada tražite navedene brtve i radite popravke navedene pumpe. Ako želite najbolje rješenje tada kupite sve što je potrebno i što je najkvalitetnije ( original ) bez obzira na cijenu jer kvaliteta nije jeftina .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZUBNA LETVA

Datum objave: 10.02.2008 17:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam astru iz 1998 godine stariji model(onaj kao i 1997),,u vožnji je sve ok,,kad namotam puni u desno ok je auto se ponaša super,,a kad namotam puni u lijevo isto kao da mi desni kotac blokira,kao da se vuce i preskace,ponekad i pucne,,kad malo popustim namotaj od punog, situacija se popravi,kad vozim ravno ili manje okuke sve je ok,,pregledao sam kod majstora ovjes kaže da ništa ne fali i špura je kao dobra,,sumnjao je na homkineticki al je na oko dobar,,možda je unutarnji homokineticki??
ODGOVOR:Uzrok opisanog problema je što volan ( zubna letva ) ima veci hod u lijevu stranu. Rješenje je tocna podjela hoda zubne letve u lijevu i desnu stranu.
POVRATNA INFORMACIJA:
Bio sam kod automehanicara,,mjerio je zubnu letvu,,letva je kaže dobro podjeljena tj , kad se volan mota ulijevo i udesno do kraja je po 2 i pol kruga i za jednu i drugu stranu isto,,volan je (gledao sam i ja) tacno u ravnini po 2 i pol kruga i u jednu i u drugu stranu,,možda je kaže auto bilo udareno pa da je glavcina kriva,,molim vas za vaše mišljenje i savjet sta da mi je raditi,,jer hocu da rijesim problem,,nisam siguran sa ovakavim autom,, mada mi ne stvara vece probleme sem kad namotam puni ulijevo,,blokira,vuce se, košto sam vam napisao u prethodnom e mailu,,da ste mi vi bogdom bliže.
ODGOVOR:
U vezi ovoga problema potrebno je napraviti još neke kontrole i to kontrolu svih pojedinih komponenata ovjesa i kontrolu karoserije vozila. Dijelove ovjesa može pregledati svaki bolji servis a kontrolu karoserije može napraviti samo servis ( limarska radionica ) koji ima specijalni kompjutorski stol na kojemu se mogu provjeriti sve važne kote ( mjere ) na vozilu. Na istom uredaju može se napraviti i potrebna korekcija ili dorada na karoseriji vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - TEŠKO PALI

Datum objave: 10.02.2008 16:55:00
Slika
PITANJE: Imam auto Clio 2 1.5dCi dynamique, 2001.god. 48kW. Muce me dve stvari. Prvo, dešava se da ponekad teže startuje motor, znaci kada pokrecem motor kao da je na granici da upali ali nece i obicno uz malo duže startovanje na kraju upali i sve radi normalno. Cini mi se da se to dešava kada mu je radna temperatura negde na pola od normalne, tj upalim auto (hladan je motor), sve je normalno, vozim ga parkiram, izadjem do kioska ili na par minuta pokusam da ga upalim i dešava se ono što sam rekao. Nisam primetio da slabije vuce ili nešto neobicno u toku vožnje. Kada mi se to prvi put desilo bila su mi malo duže vremena upaljena sva cetiri žmigavca pa sam pomislio da je možda loš akumulator, ali se to dešavalo i još nekoliko puta kasnije. Da li je normalno da se prilikom startovanja motora upali lampica za podignutu parkirnu kocnicu (rucnu) iako ona nije podignuta, dakle ona se upali kada dam kontakt posle par sekundi se ugasi zajedno sa ostalim lampicama i pali se kada se pokrece motor i ugasi se par sekundi posto se motor startovao. Drugi problem je što se pri sporoj voznji po neravnom putu cuje lupkanje cini mi se na oba prednja tocka. U servisu su mi rekli da su spone, kugle, viljuške, gumice na viljuškama itd. ok. promenio sam i prednje amortizere, izgleda bez potrebe i ponovo ista prica. Proverio sam i kociona klešta i kazu da je i to ok.
ODGOVOR:Kada motor teže pali u polu toplom stanju najprije treba ispitati tlakove kompresije ( moraju biti veci od 23 bara ) a nakon toga stanje akumulatora i elektro pokretaca.
Ukoliko se navedena lampica nakon paljenja motora ugasi tada ne treba ništa poduzimati. Lupanje koje navodite može nastati na istrošenim dijelovima ovjesa, volana , balans štange. Provjerite gumene blokove balans štange i vertikalne spone prednjeg ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - DA LI JE U FAZI?

Datum objave: 06.02.2008 15:09:00
Slika
PITANJE: Prije 6 mjeseci sam kupio Ford Mondeo 2.0 16V (Zetec), 1995g. s ugradenom plinskom instalacijom. Odmah sam dao promijeniti zupcasti remen i sve što ide s njim. Posao je kod majstora bio gotov za dva dana i od tad motor puno glasnije radi ali u zvuku i ponašanju u vožnji ne primjetim nikakve nepravilnosti. Prije zamjene remena sam ga vozio jako malo ali sam siguran da je bio puno tiši. Posumnjao sam u fazu motora i pitao majstora za objašnjenje a on mi je objasnio da je sve odradio kako treba, postavio je remen isto kako je bio i stari pazeci na markere na njemu. Rekao mi je i da u slucaju da nije u fazi auto uopce ne bi ravnomjerno radio. Nisam strucnjak za takve stvari pa sam pitao i druge mehanicare, jedan kaže da je "fulao" za pola zupca a drugi kaže da je sve u redu. Molim Vas za pomoc, gdje i kako se može ispitati faza motora i Vaše mišljenje da li se možda radi o necemu drugom?
ODGOVOR:Faza motora se ne može promašiti za pola zuba nego za jedan ili više. Kada postoji odstupanje u fazi za jedan zub motor može nemirno raditi i lošije prihvaca gas. Vaše sumnje riješiti cete ako ponovo napravite kontrolu faze. Navedena kontrola ne traje dugo , potreban je samo odgovarajuci alat za tu svrhu. Nakon toga odmah cete znati uzrok, faza ili nešto drugo.
na vrh Povratak na vrh

KIA SPORTAGE DIZEL- LOŽ ULJE ??

Datum objave: 06.02.2008 15:04:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje vezano za upotrebu loživog ulja u autu, posjedujem KIA Sportage diesel, juce je stigao pa nisam bas upucena!!! Svi mi kažu da može!!! Eh.....žena i automobil......hm
ODGOVOR:Ako vaše vozilo ima elektronsku visokotlacnu pumpu tada navedeno gorivo onesposobi elektroniku pumpe. Ako je visokotlacna pumpa mehanicka opasnost od oštecenja je znatno manja. Ispravno dizel gorivo podmazuje visokotlacnu pumpu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - VIBRACIJE

Datum objave: 06.02.2008 11:29:00
Slika
PITANJE: Imam probleme na Audi A4 1.9.tdi 95.god., promjenio sam sve nosace motora, gibljivu cijev auspuha, gljivu, još uvijek mi se javlja vibracija u i zvuk u kabini kad stavim u 5 brzinu i pocnem ubrzavati na manjim obrtajima od 80-90km/h, a drugi pitanje da li je normalno da se klima pali i gasi sad u zimi, jer svako malo cujem škljocanje kompresora klime, a stavim na manualno.
ODGOVOR:Izvor vibracija je motor, ispušni sustav i transmisija, najcešce je motor. U ovom slucaju ispitajte ispravnost malog zamašnjaka ( remenica kanalnog remena na radilici ) , provjerite i pogonsku remenicu zupcastog remena. Precizniji odgovor je moguc nakon pregleda vozila. Za pocetak napravite servis klima sustava koji se redovito radi svake dvije godine. Postoji mogucnost nedovoljne kolicine šplina.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - EUROSUPER PLUS 98?

Datum objave: 06.02.2008 11:08:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Daewoo Lanosa 1.4 iz 1998. godine. Auto troši eurosuper 95. Prije dva dana sam napravio pogrešku i na omv-u sam umjesto eurosupera 95 nasuo eurosuper plus 98. Upocetku sam mislio da motor nece raditi kako treba, medutim on je podivljao(u dobrom smislu). Auto vuce kao lud, kao da sam dobio dodatnih 15 konja. Da li sam napravio neku štetu zato što sam nasuo pogrešno gorivo?
ODGOVOR:Niste ništa loše napravili. Poznata je cinjenica da je eurosuper 98 znatno cistiji i ponekad ima više kcal/kg , zato ste osjetili razliku.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - TROŠI PREVIŠE !

Datum objave: 06.02.2008 10:38:00
Slika
PITANJE: Imam jedan trenutacno nerješiv problem, a tice se potrošnje. Naime, imam forda focusa 1.4-16v, 80 KS, 09/2007, 3700 km. Naime, auto je nov, udoban, ali po meni troši previše. Po papirima piše 8.6. 6.6. no ja to nikako nemogu postici. Meni troši izmedu 10-11 lit. Bio sam u ovlaštenom servisu( vozilo je pod jamstvom). Reprogramirali su mu mape ubrizgavanja, spojili na tester, i sve uredu. Mnogi moji poznanici voze identican model, i njima troši od 7-8 lit. Ja znam da je vozilo teško 1333 kg, i da ima malu snagu za taj motor, ali ja ga vozim ne preko 3000 o/min, i ne tjeram ga u visoke okretaje. Samo sam ga jednom ispuho oko 4500 o/min, tako su mi savjetovali u servisu, ali ništa! Možete li me savjetovati, što da radim!
ODGOVOR:Vecina proizvodaca vozila u tehnickim uputama navode manju potrošnju goriva od stvarne potrošnje, to rade iz razloga da bi njihov proizvod bio prihvatljiviji na tržištu. Ako mislite da vaše vozilo troši više od istog takvog vozila tada to morate dokazati vašem servisu. Najbolji dokaz bi bio test potrošnje goriva na vašem vozilu i drugom takvom vozilu, tada bi argumentirano mogli potvrditi svoju sumnju. Na kraju mogu jedino reci, nemojte odustati, budite uporni.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - NE RADI BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 06.02.2008 10:33:00
Slika
PITANJE: U Opel Calibri 20 8v neradi mi obrtomjer. Prije nekih godinu dana malo bi radio malo ne. Kada bi stao lupio bih prstom po plastici od istrument table, i on bi proradio. Sada ne pomaže ništa, naime skidao sam tablu provjerio kontakte i ocistio ih ali obrtomjer i dalje ne radi.Zanima me na što da obratim pažnju i gdje se on spaja u prostoru motora,dali na bobinu ili alternator.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora na vašem vozilu može biti spojen na dva nacina , jedan nacin je skidanje impulsa preko bobine a drugi nacin je preko RPM senzora ciji signal ide preko ECU centrale ( kompjutor ). Uzrok može biti i sama instrument ploca , kod starijih vozila nastane nevidljivo puknuce hladnog lema na zadnjoj strani instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh