Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 16.01.2008 13:57:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.7 TD god. proizvodnje 1997. U nameri da zamenim semering bregaste osovine skinuo sam remenicu misleci da je položajno definisana u odnosu na osovinu. Kako da namestim položaj bregaste osovine da bih mogao vratiti remenicu i da bi reper na remenici bio u pravilnom položaju?
ODGOVOR:U ovoj situaciji najprije otkopcajte stezaljku akumulatora radi sigurnosti. Nakon toga treba motor staviti u fazu. Ako ovo niste radili nikada najjeftinije je da pozovete strucnu osobu. Ako ipak želite to raditi sami postupak je slijedeci:
Oslobodite sve poklopce ispred zupcastog remena i natezaca. Stavite radilicu na oznake GMT ( gornja mrtva tocka ), oznake se nalaze na remenici radilice i na prednjem poklopcu motora kod remenice. Nakon toga stavite visokotlacnu pumpu u položaj faze ( na pogonskoj remenici pumpe ima odgovarajuca rupica 6 mm ili 7 mm , kroz navedenu rupicu pomocu odgovarajuce osovinice blokirajte pumpu ). Isto to napravite i s bregastom osovinom . Kada je radilica u položaju GMT, visokotlacna pumpa blokirana, bregasta osovina blokirana, možete namjestiti zupcasti remen i nakon toga zategnuti natezac. Ako je natezac s oznakom zatežite prema oznaci natezaca, ako oznake nema zategnite tako da zupcasti remen možete uzdužno s dva prsta okrenuti za 45° . Prilikom namještanja faze pazite da se na dodirnu klipovi i ventili.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 16.01.2008 13:36:00
Slika
PITANJE: Zdravo doktore,zovem vas tako jer sam prelistao sav vas sajt i sve vase odgovore,zapanjujuce, kako postizete sve to svima izaci u susret i dati tacnu dijagnozu?.Kod nas u Makedoniji nema takvih doktora a o automehanicara da ne govorim.Ja se zahvaljujem u ime svih kojima ste pomogli.
Radi se o xantia 2.0 16v 1993god.RFY.uradio sam kompjutersku dijagnostiku jer sam imao problem da u leru auto ne radi ravnomerno i znao je i u voznji da sam zgolemi obrtaje ili da ih namali do gasenja auta.Elektromehanicar je prikljucio auto na kompjuter ispostavilo je da ima neke greske pritom ih je izbrisao ali greska na lambda sondi je ostala,kad smo upalili auto opet isto,proverio parametre rad sonde digli se visoko 1.289 a trebalo je bit negde oko 0.890,i naravno majstor kaze nova sonda,stavio je BOSH za koju sam platio 100eura,upalio auto sve u redu na kompjuteru izlaze sve parametri kako treba,pregem 2000km.zadovoljan, auto radi kao sat,malo neki hidropodizac stvara neki zvuk kao rastelovan ventil ali nije tako lose,crkne bombina,kupim novu 70eura idem kod majstora da promenim,promenimo,sve o.k.predlozim majstora da uradimo opet kompjutersku dajagnostiku,uradio majstor to,kad?sve uredu greske nema ali parametre lambda sonde opet skacu 1.278 sto nije u redu,cuo sam kako kaze da na ekranu kompjutera ne bi trebalo da ide neka prava linija nego da bi ona morala pokazivati rad lamda sonde nesto slicno kao kad se radi EKG srca kod coveka.Nije mogao otkloni to nikako,priklucio neki drugi kompjuter i sa dve zice doso do neki priklucak od sonde spoio tamo kad od tom mestu na kompjuter otcitava parametre u najbolji red vidi se da sonda radi,uverio me majstor da je sve u redu ali dize ramenje da ne zna zasto na kompjuteru za dijagnostiku pokazuje nevalidne parametre.Auto radi super ide 200km/h,na auto put trosi 11L.a u grad sad negde 20L.sa obzirom da ga vozim samo na kratke relacije.pozalim se majstora da mi se digla potrosnja,opet dijagnostika na redu,sve u redu,ali kad doge do lambda sonda opet isto stoi podatak 1.289 i samo prava linija ide na ekranu,napominjem da kad prelistava parametre rada motora ne pokazuje nikakve greske o radu motora kao u prvom slucaju kad je trebalo da menjam sondu tad se pojavilo na ekranu'lambda sonda ne radi'ili tako nesto,poprskao neke konektore kontakt sprejom spakovao sve i to je to,opet isto.Sad vozim auto sa povecanom potrosnjom mada mi je dao strucno mislenje kad je promeni lambda sondu da ce mi se potrosnja znatno smanjiti sto se to dogodilo samo nekoliko km.Redovno stavljam aditiv LIQUI MOLY svaki mesec u gorivo od 98 oktana,auto odrzavam mnogo ne stedim novac,original svecice,filter za vazduh,benzin filter,maslo TOTAL 7000 10-40,ne sme dlaka da mu fali,menjao sam termostat mi se bio zakocio,stavio sam novi sa neku brojku 83 mi je dao prodavac,auto dize rabotnu temperaturu za 10min.parno puse super,duri kad ga vozum duze po gradu zna se ukluciti i ventilator hladnjaka na 90 stepeni,na otvoren put stoi temperatura od 80.Molim vas odgovorite mi sta se desava sa mom autu?zasto lambda sonda pokazuje takve rezultate i sta da uradim da bi se to otklonilo?pozdrav od DARKO Prilep
ODGOVOR:Na vašem vozilu nije napravljena dijagnostika do kraja. Prilikom zamjene lambda sonde mora se otkriti i uzrok zašto sonda nije radila. Uzroka može biti više a to je neispravan rad sustava paljenja (probijanje visokog napona ) , neispravan rad sustava elektronskog sustava goriva ili mehanicko stanje motora ( slaba zabrtvljenost usisnog kolektora, velika potrošnja ulja, faza motora .. ) . Cesti uzroci su neispravni injektori i prevelika kolicina goriva ( pojedini senzori , mjerac protoka zraka, potenciometar leptira snage ). Vaš servis treba provjeriti sve navedeno , otkloniti sve neispravnosti i tada nece pregarati ( kvariti se ) lambda sonda a potrošnja goriva ce biti normalna.
Preveliki napon na lambda sondi je znak prevelike kolicine goriva koja ulazi u motor.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VRUCI KLJUC

Datum objave: 16.01.2008 13:30:00
Slika
PITANJE: Moj kljuc od automobila (vectra 1.8, 92 kw , 2001 g. ) koji je kodiran cesto je cudno topao cak vruc, kad poslije 150-190 kilometara izadem iz automobila pipnem kljuc i on bude baš onako ugrijan....dali je to možda radi povremenog paljenja EKO režima grijanja ili nešto drugo ili da ne pipam vise kljuc.
ODGOVOR:Kontakt kljuc može se zagrijati jedino posredno preko sustava grijanja, mada u automobilskoj tehnici nikada ne smijemo zanemariti i netipicne greške/pojave. Ako je kljuc topliji nego što je temperatura grijanja poželjno bi bilo ispitati kontakt bravu i elektromagnetsku antenu oko kljuca.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SVJETLO SE MIJENJA U VALOVIMA

Datum objave: 16.01.2008 13:17:00
Slika
PITANJE: Pri nekim obrtajima dolazi do pojacavanja i smanjivanja intenziteta svjetala, npr. kada dodam gas obrtaji skoce na 4000 okretaja i pri padanju izmedu 3000 i 1500 intenzitet svjetlosti se mijenja u valovima. Cak sam primjetio da mi auto pocne cukati po tim oscilacijama kada vozim u drugoj tj. kada u drugoj brzini usporavam. Te oscilacije nisam uspio sa nicim povezat, nekad su jace nekad slabije, uglavnom nema pravila.
- Peugeot 307 - 1.6
- Altenator dobro puni i izmjenjen akumulator.....Po zimi a i ljeti......
ODGOVOR:Napon koji daje alternator ne smije varirati jer to negativno utjece na upravljacku elektroniku motora. Uzrok mijenjanja intenziteta svjetala je alternator, regulator napona, akumulator, elektricna instalacija ( pad napona na pojedinim mjestima ).
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIV - CERAMIC POVER LIQUID

Datum objave: 28.03.2011 18:17:48
Slika
PITANJE:

Interesira me što mislite o Ceraic Pover Liquid dali je to dobro za motor ,pošto namjeravam to dodati u stariji auto.
Zavaljujem vam na prošlom savjetu ,promjenio sam senzor i termostat na fiesti ,sad su okretaji u redu ,a i eko test koji mi je bio loš sad je ok.Velik pozdrav ljudini!

ODGOVOR:

Ceramic Power je bolji dodatak uljima od ostalih , može se koristiti i za stara i za nova vozila.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - DA LI SKINUTI KATALIZATOR ?

Datum objave: 16.01.2008 13:09:00
Slika
PITANJE: U Peugota 206 motor 2.0, 2004.g. ugradio sam plin. Sada planiram ugraditi full sportski propusni ispuh, kompletni, od grane do zadnjeg lonca. Zanjima me da li je pametno skinuti katalizator, kako bi dobio na boljoj propusnosti, jer auto ima dvije L-sonde. Kada bi uklonio katalizator da li bi se stvorio kakav problem?
ODGOVOR:Na vaše vozilo možete ugraditi sve što želite ali ako demontirate katalizator vozilo nece proci tehnicki pregled a radi kontrolne lambda sonde upaliti ce se kontrolna žaruljica motora. Ispušni sustav radi toga možete zamijeniti od katalizatora na dalje.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W 124 - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 16.01.2008 13:03:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes W124 , 89 g.p, 2.3 kubika , 136 KS. Imam problem sa pumpom od goriva.Ima jako zujanje i kod majstora su mi rekli da je filter goriva, ali nakom zamjene opet isti problem. Pošto su i oni sami skužili da je pumpa hocu da kupim drugu pumpu, ali nemam novca za novu pa sam želio da kupim polovnu, ali me prodavac pitao sa kolikim pritiskom mi treba pumpa. Ja Vas molim ako možete da mi pomognete.Uz to auto cim startujem nema stabilan ler gas ali nakon 1 min dobro radi (osim što nekad u rijetkim slucajevima kad stanem na semafor obrtaji budu 700, a nekad 900).da li je moguce da obrtaji variraju zbog pumpe?
Imam još jedan problem a to je potrošnja vode iz sistema za hladenje motora.Svaki 15-20 dana dospem 1 Litru. Provjeravao sam ali nigdje vidljivo ne pušta vodu.
ODGOVOR:Pumpa za gorivo mora imati tlak od 5,5 bara. Broj okretaja motora nije u vezi pumpe za gorivo, provjerite i druge dijelove sustava goriva (injektore, pojedine senzore i klapnu za zrak ).
Potrošnja rashladne tekucine može biti nevidljiva, zato pažljivo provjerite sve dosjede gumenih cijevi, hladnjak, pumpu za vodu i grijac. Na vrucim mjestima curenja tekucina odmah isparava i zato je teže otkriti mjesto curenja.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 14.01.2008 23:41:00
Slika
PITANJE: Izradio sam rezervni kljuc (za paljenje) za mazdu 626, '91god. Upalio sam,sve ok. Kad sam ugasio motor,nisam ponovo mogao da okrenem kljuc u bravici cak ni kontakt da dam.Probao sam i sa originalnim kljucem,ali ista prica...mucio sam se mucio,i odustao.Šta je u pitanju i mogu li sam nekako da otklonim kvar?
ODGOVOR:Teško da cete otkloniti kvar jer je otkazala brava. Kontakt brava se sastoji od dva dijela mehanicki i elektricni. Pokušajte demontirati elektricni dio brave pe cete vidjeti radi li mehanicki dio. Ako tada nema rezultata morate zamijeniti kontakt bravu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NAKON SKOKA SA AUTOMOBILOM

Datum objave: 14.01.2008 23:26:00
Slika
PITANJE: Moje pitanje se odnosi na golf 4 tdi. Nakon "skoka" s automobilom kojim je ošteceno podvozje javilo se lupanje u prednjem desnom kotacu za što je ustanovljeno da je homokineticki zglob koji je promijenjen. Nedugo nakon toga je ponovo otisao isti zglob pa su mi u servisu rekli da trebam kompletno sve promijeniti u tom kotacu (glavcinu, ležaje, homokineticki...). Nakon što sam to sve napravio ponovno se homokineticki pokvario pa su mi rekli da još jedino mogu promijeniti komplet poluosovinu. Sad me zanima koji je uzrok tomu svemu i hoce li promjena poluosovine riješiti problem i postoji li nekakav uredaj kojim se može utvrditi nepravilnost (na optici su mi rekli da jer sve ok). Inace do kvara zgloba uvijek dolazi kada sam na autocesti, kad je pritisak na njega konstantan.
ODGOVOR:Prilikom navedenog dogadaja najvjerojatnije je došlo do pomaka motora u jednu stranu , radi toga pogonske osovine nisu u ispravnom položaju. U ovom slucaju potrebno je najprije provjeriti stanje karoserije, to znaci da se moraju ispitati sve referentne tocke i mjerne kote. Ova kontrola se može napraviti u svakoj boljoj karoserijskoj (limarskoj ) radionici na kompjutorskom stolu za popravak i kontrolu vozila nakon sudara. Nakon ovoga mogu se provjeriti nosaci motora i njegovo ležište.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - NEPROFESIONALNE USLUGE

Datum objave: 14.01.2008 23:22:00
Slika
PITANJE: U 7.mj.prošle godine, kupila sam opel corsu 1994.go.od sestre i koja je vrlo ocuvana. U 9.mj. sam kupila novi akumulator koji su mi prodali kao akumulator koji odgovara i corsi, ali je to bio akumulator koji je prevelik za corsu i jedva su ga ugurali unutra, te mi je nakon 2.dana pocelo iskriti pod haubom, pa su mi stavili plastiku izmedu haube i akumulatora. U 12. mj radim servis, izmjena ulja, filtera i filtera zraka. Nakon 2.tjedna od servisa, auto mi stane u vožnji i nece više upaliti, niti na šlepanje. Punila sam akumulator i nakon toga je upalio, odvezla se autoelektricaru koji je rekao da akumulator puni, pa da ne puni baš dobro, kao 70% puni, ali on promjeni klinasti remen. Nakon jedan dana auto opet stane u vožnji. Upalim ga na kleme, vozim 2.dana i on opet stane. Jucer sam bila kod mehanicara i on kaže da je akumulator spalio regler i diode, da moram mijenjati to i akumulator. Da li mi vi možete pomoci? O cemu se tu zapravo radi i koliko to sve skupa košta?
ODGOVOR:Pažljivo citajuci vaš dopis nije teško zakljuciti da u ni jednom servisu niste dobili kvalitetnu ni profesionalnu uslugu. Ovo je razlog da pronadete kvalitetan servis koji ce vam znati pronaci kvar na vozilu, prije popravka ce vam reci kolika je cijena popravka i nakon popravka ce odgovorno stajati iza obavljenog posla. U ovom slucaju nije napravljena detaljna kontrola vozila niti se otkrio uzrok kvara .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 806 - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 14.01.2008 23:16:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 806 iz 95. godine, motor 2.0 turbo benzin, blizu 170 tkm. Kada mu sipam ulje gradacije 10W-40 dosta ga troši kod vecih brzina (na autoputu do 150 km/h) dok u gradskoj vožnji ne troši gotovo ništa. Medutim, ulje gradacije 15W-40 troši na vecim brzinama gotovo jednako kao i u gradu. Jedan serviser mi je rekao da turbina troši ulje, što mi i izgleda logicno, ali da ne bi smio stavljati ulje 15W-40 u taj motor nego cak i 5W-40.Zanima me da li bi tom autu naštetilo korištenje ulja 15W-40 umjesto ulja veceg viskoziteta?Da li stvarno turbina troši ulje, zašto i što bih mogao napraviti?
ODGOVOR:Vozilo koje ima motor s turbinom i katalizatorom koristi polusinteticko ili sinteticko ulje. Vi u vaš motor možete staviti sinteticko ulje 10W-40 ili 20W-40 ( ima ga na tržištu ). Vaš motor može trošiti ulje na tri nacina, kroz turbinu , na vodilice ventila i na sistem klip cilindar. U svim navedenim slucajevima radi se o istrošenosti. Prvi korak je tocno utvrditi na kojem dijelu nastaje trošenje ulja, nakon toga nije teško donijeti odluku .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - DA LI JE MASA ?

Datum objave: 14.01.2008 23:08:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem no neznam što bi moglo biti, kada palim (na prekidac i rucicu u kabini) zadnji brisac ili grijac zadnjeg stakla ne rade nego se pali štop svijetlo.Pa me zanima što je to? Kolega mi je rekao da bi to mogla biti masa.No kako i gdje ju naci?
ODGOVOR:Masa ( minus ) može biti uzrok pada napona na nekom elektricnom sklopu i u tom momentu nastaje pojava kao što ste opisali, medutim to i ne mora biti tako uvijek. U vašem slucaju potrebno je ispitati sve spojeve ( elektricne konektore i vodove ) koji su povezani sa zadnjim brisacem i grijacem stakla. Poceti treba od kutije osiguraca i elektricne instalacije koja povezuje sklop kutije osiguraca sa prekidacem (ruckom ) brisaca. Nakon toga ispituje se dalje po potrebi od prekidaca brisaca do motora brisaca. Na tim mjestima treba tražiti pad napona (lošu masu ).
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - NIJE GA PREPORUCLJIVO VOZITI

Datum objave: 14.01.2008 22:59:00
Slika
PITANJE: Radi se o Daewoo raceru GSI iz 94.god.
Udario sam nedavno u prvi desni kotac te se nakon udarca auto tresao zbog udarene felge. Nakon zamjene kotaca auto ne trese ali imam osjecaj 'lufta' u volanu i cini mi se da pogonski kotaci ne idu kako treba.
Osim što me zanima dal je u pitanju zubna letva, zanima me i koliko je opasno voziti auto u takvom stanju jer ga nisam u mogucnosti odmah popraviti.
Drugo pitanje je cviljenje remena, koje je zimi kolko-tolko normalno ali cini mi se da je kod mene pojacano. I nakon što se auto zagrije i napravi par km.,remen još cvili i to vrlo glasno.
I trece, dok je u leru, nakon paljenja, auto sam dodaje mali gas pa me zanima i što to znaci.
ODGOVOR:Nije preporucljivo voziti kada je vozilo u navedenom stanju jer niste otklonili posljedice udarca i deformacije na upravljackom mehanizmu. Pregledajte spone volana , zubnu letvu , desnu vilicu ovjesa i prednji desni amortizer. Nakon zamjene potrebnih dijelova napravite i podešavanje geometrije ovjesa. Zvuk koji navodite kod remena ukazuje na neispravnost samog remena ili nekog od ležajeva koji se okrecu kad i navedeni remen. Nestabilan broj okretaja motora treba povezati sa slabim brtvljenjem usisnog kolektora ili neispravnom radu sustava ubrizgavanja ( ECT senzor, MAP senzor, potenciometar , motoric minimuma ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 13.01.2008 15:26:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Astru 1.7DTI iz 2002.godine sa 92.000 na satu prije mjesec dana i imam dva pitanja:
1. Prilikom vožnje hladnim motorom (ujutro) tiho se cuje zviždanje turbine na obrtajima izmedu 1700 i 2000 dok se na višim i nižim prestaje cuti. Takvo stanje traje oko pet minuta, valjda dok se motor ne ugrije. Napominjem da su temperature vani ispod ništice! S obzirom da u Sarajevu gotovo i nema temperatura iznad 0 vec mjesec dana, ne znam kako bi bilo pri toplijem vremenu. Ima li razloga za zabrinutost?
2. Pri ubrzavanju, negdje oko 2600 do 2800 obrtaja, Astra oštro jednom trzne kao da izgubi "palenje" i nastavi dalje normalno. Ova pojava nije cesto (mada rijetko vozim sa ovako visokim obrtajima) ali možda ukazuje na neki problem. Ocitavanje autodijagnostika nije pokazalo nikakav problem. Filter goriva je zamjenjen i nije došlo do promjene stanja. Automobil odlicno vuce od 1700 obrtaja. Možda neka od dizni pravi problem?
ODGOVOR:Karakteristican zvuk turbine može nastati iz dva razloga , prvi je malo propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine od same turbine do usisne grane. To može biti i propuštanje na visokotlacnoj gumenoj cijevi (propuštanje na spoju ) . Drugi uzrok može biti sama turbina (istrošenost ili debalans ) . Kod vas se to dogada kod odredenog broja okretaja pa najprije treba posumnjati na prvo što sam naveo. Vaš motor radi pod nadzorom ECU centrale koja prima informacije od pojedinih senzora i davaca sa i oko motora . U momentu kada dode do navedenog prekida ( trzaja ) visokotlacna pumpa, dize ili upravljacki modul pumpe ostane u tom momentu bez struje . Ovaj problem zahtijeva upornost i sistematicnost jer treba provjeriti svaki spoj elektricne instalacije na i oko motora kao i kontrolu pojedinih senzora i davaca.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,6i - PROBLEM ELEKTRIKE

Datum objave: 13.01.2008 15:23:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu feliciu,1.6.,godina prizvodnje 1998.Prešao 45.000 km.do sada uredno servisirana u ov laštenim servisima,sa propisno ispunjenom servisnom knjižicom.Unatrag pola godine,povremeno se za vrijeme vožnje ugase svjetla,a da bi se ponovno upalila moram lagano udariti u kuutiju sa osiguracima koja se nalazi na donjoj desnoj strani automobila.U ovlaštenom servisu su tražili kvar,promijenili su kutiju sa osiguracima,no,nakon nekog vremena problem se ponovno pojavio.Nadalje,unatrag 3 mjeseca,ponekad mi se u vožnji upali lampica akumulatora(ponekad i lampica ulja),posebno se to dogada kada nakon odredene prijedene kilometraže,moram smanjiti brzinu(okuka koja se nalazi oko 1 km od moje kuce).Opcenito do paljenja lampice akulumatora dolazi prilikom smanjenja gasa,odnosno prijenosa u niži stupanj prijenosa,odnosno,prilikom zaustavljanja vozila zbog cekanja za ukljucivanje u promet na glavnu prometnicu.Inace,prije mjesec dana promijenjen je novi akumulator,nove svjecice,a prema mišljenju mehanicara nije rijec o alternatoru,koji navodno daje potrebiti napon.Paljenje lampice nije svakodnevno,nekad prode i nekoliko dana a da se ista ne upali,kao i gašenje svjetala u vožnji.
ODGOVOR:Pažljivo sam procitao vaš dopis u vezi problema na vašem vozilu. Na žalost iako je zamijenjena kutija s osiguracima problem je ostao. U ovom slucaju potrebno je ispitati cijelu elektricnu instalaciju a posebno elektricne spojeve ( konektore ) na kojima najcešce dolazi do velikih prelaznih otpora i velikih padova napona. Znaci treba temeljito ispitati svaki spoj, svaku spojnicu i sve što je sumnjivo treba zamijeniti. Svaki bolji autoelektricar bi to mogao odraditi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - REKAO SAM "DA" OPEL VEKTRI AUTOMATIK

Datum objave: 13.01.2008 15:19:00
Slika
PITANJE: Javljam se po drugi put i ovom prilikom pozelio bih svim vozacima a narocito onima njeznijeg pola mnogo i mnogo bezbrizno predjenih kilometara , naravno uz savjete koje nam vi dajete ,..te onda i vama zelim sve najbolje i mnogo strpljenja za nas "vozace" u 2008. i dalje.
Kao sto vidite stupio sam u "brak" sa vektrom 1,8ccm. 2001. godiste (jest da je maloljetna ali nisam mogao da odolim) boja joj je extra.imam
2-3 pitanja oko ovog vozila .u pitanju je motor od 92 KW 126 konja racunajuci i mene,.mjenjac je automatski sa 4 stepena prenosa ,. Elem isao sam kod dijagnosticara koji me je uverio da nema niti jedan error u mjenjacu i ostalim djelovima automobila.,. E sad pitanja : 1. sta treba posebno da mi bude na umu kod automatskog mjenjaca da bih najbolje iskoristio njegove osobine i naravno kako da ga dobro odrzavam,.2.
mozete li mi ako nije velika gnjavaza pojasniti rezime voznje i njihovu vezu sa polozajem mjenjaca (mjenjac ima S na vrhu -(dugmence)) ,.znaci uzbrdica nizbrdica ravan put ,snijeg , ledena kisa itd ,.3. pored mjenjaca ima dugmic sa pahuljicom (moja pretpostavka -neka vrsta sprijecavanja da tockovi proklizaju) kad je ona aktivna kad jedva svijetli ili kad je poslije dodira bljesak jaci,.i konacno 4, dali se po vasem misljenju u ovaj karavan koji prelaz oko 14- 15 hiljada godisnje isplati ugraditi plin i (cuo sam samo sekvenionalni dolazi u obzir ) sebe dovesti u stanje brakorazvodne parnice od PRAVE bracne druzice jer isti kosta 750 evropljana.
uf bas se zahvaljujem ako ste makar i pocitali poruku a tek ako odgovorite.....eh onda ste u plusu kod mene 2 gajbe piva po izboru
ODGOVOR:Kod automatskog mjenjaca je važno da se redovito mijenja ulje i filter ( ako postoji ), Interval izmjene ulja je svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje treba biti tocno odredenih karakteristika po preporuci proizvodaca. Režime vožnje cete isprobati sami i nije ništa komplicirano. Za normalnu vožnju to je položaj "D" ( drive ) bez obzira da li vozite po gradu ili vani. Položaj "S" ( sport ) kada se želi da mjenjac ima brže prebacivanje brzina ( koristi se rijetko ). Oznaka pahuljice oznacava upotrebu blokade diferencijala kada je jedan pogonski kotac na klizavom kolniku a drugi nije. Ako ugradite plinski sustav odgovarajuce kvalitete vožnja ce biti u pola jeftinija, vi cete to bolje izracunati na bazi kilometraže i cijene goriva. Moj subjektivan savjet je ako ugradujete plinski sustav ugradite najbolji koji postoji i koji ima kvalitetnu servisnu mrežu.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PROBLEM SA HIDRAULIKOM

Datum objave: 13.01.2008 15:08:00
Slika
PITANJE: Dobro da sam pronasao ovu stranicu jer kod nas u Makedoniju nema majstora ni servisa koi bi resili moj problem sa CITROEN xantijom 2.0 16v 1993god.tip motora RFY.Da vas ne gnjavim mnogo jer imam hiljadu pitanja ali za danas pocecu sa hidrauliku:promenio sam 6 bombe na hidraulici sve tri nazad i sve tri napred ali primetili smo da ima jos jedna napred levo od hladnjaka koji nismo menjali jer kod prodavca su nam rekli da ima 6 bombe,sve su po semi kataloski napred 70bara,centralna predna 62bara,zadnje 50bara i zadnja centralna 50bara.problem je u tome sto kad je volan u neutralnom polozaju cuje se neki zvuk gde je prednja centralna bomba kao da neko cekicem udara po njoj u intervalu od 15sek.kad je volan u levoj ili desnoj poziciji taj zvuk se necuje.servo radi super auto se dize po 10sek.od paljenja mada malo sporo se dize prednji dio kao na intervale od po 5sek.i kad se ugasi prvo se spusti prednji deo pa onda zadnji ali zna da se desi kad ga vozim na kratkoj relaciji prilikom gasenja motora prednji deo auta za nekih 5cm.odmah napravi "bam".kad upalim auto taj zvuk silnog lupanja se necuje tek kad se auto digne i pocijne na intervalima od 15sek.da lupa.LHM nisam menjao proverio sam boju,zuta je,auto ima 188000km.ja sam drugi vlasnik,mislim da mi auto od kad se pojavio taj zvuk slabo koci pri brzine nad 40km/h i zadnji kraj se suvise zna dizati prilikom kocenja''neznam dali je to normalno''.molim vas za savet sta da uradim jer u Makedoniji svi se vade dizu ramena kao da to je normalno,pa kao to pumpa radi i treba da se cuje taj zvuk jer ako se ne bi cuo to bi bio znak da pumpa hidraulike ne radi.
ODGOVOR:Za vas je najbolje da vozilo odvezete u pravi CITROEN servis jer u drugim servisima nema potrebne servisne opreme i potrebnog znanja za riješiti navedene probleme. Hidraulicki sustav na vašem vozilu sastoji se od visokotlacne pumpe, regulatora tlaka, regulatora nivoa (visine ), rezervoara, cjevovoda, visokotlacnih pneumatsko hidraulicnih kugli i regulacionih ventila. Hidraulika ovjesa i kocni sustav su povezani i koriste isti hidraulicni tlak. Visokotlacna pumpa može pri ukopcavanju stvarati udarac koji se jasno cuje. Za preciznije odgovore potrebno je pregledati vaše vozilo .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - MOTOR CE VESELIJE RADITI

Datum objave: 11.01.2008 18:20:00
Slika
PITANJE: Poštovani gosp.Meicu,želim da vas pozdravim i zahvalim za sve ove savjete koje nama vozacima nesebicno dajete ! Eto došlo je vrijeme da vas zamolim za vaše mišljenje
U vezi famoznog cpl-a aditiva koji se dodaje u ulje motora.konkretno me zanima za moje vozilo-mazda 323 od 1,3 /75ks. Koja je proizvedena 2000 god. Prešla je 104 000 km. Vrlo sam zadovoljan autom.dok sam imao staro vozilo polonez i prije pz 125,dodavao sam taj cpl aditiv i cini mi se da sam imao bolje vozne osobine,manje trošenje ulja,bolje ubrzanje i tsl. Mene zanima ima li potrebe da sada kupim i ulijem u ulje (mobil 10w40) onu kolicinu koja se preporuca 1,5 dcl cisto iz preventivnih razloga. Što bih dobio kad bih to ulio u motor,ima li smisla za ovakovo dobro auto to i stavljati ? da li je tocno da bi slijedecih 100000 km bilo lakše mazdinom motoru. Godišnje se vozim cca 12000 km.CPL košta oko 400.-kn 1,5 dcl.možda je pametnije taj novac utrošiti u novu izmjenu ulja.
ODGOVOR:Od svih aditiva za motor najbolji je taj koji navodite. Isplati se staviti u motor jer ce nastati poboljšanje u radu motora , smanjiti ce se trenje pa ce motor veselije raditi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO TURBO - OBLAK DIMA MIRISA PALJEVINE

Datum objave: 11.01.2008 18:13:00
Slika
PITANJE: Od vas sam dobio vec nekoliko odgovora i sa svakim sam bio zadovoljan.Imao sam dugo vremena problema sa paljenjem auta i sa komplet strujom,medjutim našao sam majstora koji mi je sve to sanirao,napokon.Auto sam mogao upaliti i voziti u svako doba dana i noci,svejedno da li bilo toplo ili hladno vani.
Ali sada imam novi problem.Nakon nekoliko dana normalne vožnje,prije neko jutro dok sam vozio,primjetim na retrovizoru gust oblak dima bijele boje koji ostaje iza mene.Odlucio sam stati pogledati o cemu se radi,a ono iz auspuha,a ovaj auto ima neobican auspuh,gust oblak dima tacno ispod mene tj. kod zadnjih tockova izbija i ima neobican miris poput paljevine.Iza mene je ostao trag ulja koje naprosto šiklja kada se da gas. Mene zanima koja vrsta kvara je sada u pitanju.Da li su u pitanju karike,odnosno loša kompresija?Da li ce se trebati generalka?
ODGOVOR:Navedena pojava je nastala radi lošeg rada sustava ubrizgavanja o kojemu sam vam ranije govorio. Sada je došlo do prodora ulja u cilindar radi oštecenja klipa ili klipnih prstena. Kvar je veliki , potrebno je najprije demontirati glavu motora , karter i ustanoviti koliko je oštecen cilindar , cilindri . Nakon sagledavanja svih cinjenica dobro razmislite što cete dalje.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI TUCSON - RAZRA?IVANJE MOTORA

Datum objave: 11.01.2008 18:02:00
Slika
PITANJE: Kupio sam novi hyundai tucson 2,0 DOHC. Prilikom preuzimanja sam upozoren da se vozilo treba razradjivati i da prvih 2000 km nebi trebao prelaziti brzinu od 80 km/h. Obzirom da aktivno vozim vec od 1966, vrlo dobro se sjecam nacina razradjivanja ondašnjih automobila. Koliko znam toga više nema na sadašnjim modernim vozilima na tako strogom nivou. Jasno je da ga ne treba tjerat na visoke okretaje i mucit na niskim ni kad kad je nov a ni poslije. Nisu to valjda motori proizvedeni po ondašnjim kriterijima? Što vi kao vrhunski strucnjak i poznavaoc motora na to kažete.
ODGOVOR:Vi ste potpuno u pravu i razradujte motor na vaš nacin jer se to tako radi. Prvo razradivanje vašeg motora obavljeno je na ispitnom stolu. Uputa koju ste dobili nije tocna.
na vrh Povratak na vrh