Danas je: 18.10.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CALIBRA - GDJE SE ODZRACUJE ?

Datum objave: 10.02.2008 18:05:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas odgovor radi se o Opel Calibri 2.0 8v,oznaka motora C20NE sa klima uredajem. Prilikom izmjene rashladne tekucine molio bih vas da mi odgovorite gdje se sistem odzracuje?
ODGOVOR:Na gornjoj cijevi hladnjaka ili na cijevima koje vode od termostata do grijaca nalazi se ventil prepoznatljivog izgleda za ispuštanje zraka iz sustava . Kod nekih sustava navedeni ventil nalazi se na gornjem dijelu hladnjaka u vidnom polju.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - SIMPTOMI NEISPRAVNE PUMPE GORIVA

Datum objave: 10.02.2008 17:59:00
Slika
PITANJE: Interesira me koji su moguci "simptomi" neispravne pumpe goriva.
Vozim Tipo 1.6 ie iz 1992. sa ugradenim plinom. Ponekad imam problema sa paljenjem i neujednacenim radom motora dok je na benzinu. Auto uspijem upalit davanjem gasa, ali onda moram konstantno pritiskati papucicu gasa jer bi se auto u protivnom ugasilo. Nakon cca 1 minute auto se smiri i normalno radi. Ovo mi se dogada otprilike 1-2 puta mjesecno. Moj mehanicar smatra da je to zbog pumpe goriva ali mi savjetuje da je ne mjenjam jer je preskupa, a i vozim se na plin pa nije baš neophodno da je promijenim.
ODGOVOR:Postoji nekoliko prepoznatljivih simptoma kada je neispravna pumpa za gorivo i to: motor uopce ne može upaliti, motor može upaliti ali nema snage da pokrene vozilo s mjesta, motor upali i može pokrenuti vozilo ali samo s malom snagom ( vozilo ne može postici znacajnu brzinu ). Najbolji nacin ispitivanja je mjerenje tlaka goriva i kolicine goriva.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - IMPROVIZACIJE SU SKUPLJE

Datum objave: 10.02.2008 17:52:00
Slika
PITANJE: Vec mjesecima imam problem s paljemnjem PASSATA 1,9 TDI 74 KV 2002. s PUMPA Dizne sistemom, bez obzira je li hladno ili toplo vrijeme, ali uvijet je da auto odleži 5-6 sati, a da ga se ne pali. Poslije prvog paljenja, uz malo verglanja slijedi nekoliko sekundi nestabilnog rada, kazaljka broja okretaja pomice se gore diolje cca 200 okretaja/ min i u par sekundi sve se stabilizira. Auto ispravno vuce, osluškujuci ima uredan zvuk.Svašta su mi govorili.
KUT PALJENJA – provjereno OK
AKOMULATOR – zamjenjeno
FILTER NAFTE – zamjenjeno
LOŠA KOMPRESIJA – provjereno OK
Konacno sam odustao od privatnih majtora koji zamjeni naplati i ne riješi ništa. Otišao saam na ovlašetni servis o gle cuda.Prikljucivanjem na dijagnostiku konstatirali su da je sve ispravno, e onda je uslijedio vizualni pregled i došli su do TANDEM PUMPE iz koje, po njihovom kapa gorivo. Pokazali su mi i gumu koja provodi rashladni tekucinu i ona je vrlo nabubrila, po njihovom, zbog kapanja nafte po istoj.Guma je zamjenjena novom, a pumpa skinuta rastavljena, ali diktunzi nisu mjenjani, jer ih nisu imali.Ocistili su dosjede izmedu metala i gumenih diktunga i sve vratili nazad.Nekoliko dana iza toga auto se ponašao pri hladnom paljenju znatno bolje, ali nakon nekoliko dana opet po starom.
Zavlacio sam ruku ispod navedene pumpe i osjetim masno i vlažno podrucje.Servis me je koštao oko 600 kuna, a izgleda nisu napravili ništa.Moje pitanje je. Je li mogguce da TABNDEM PUMPA uzrokuje loše prvo dnevno paljenje ili paljenje u razmacima 5 do 6 sati bez obzira na temperaturu okoline. Evidentno da gorivo iz iste curi.Koji je postupak i da li se mogu igdje nabaviti diktunzi za ove pumpe.Nova pumpa bez ugradnje je cca 250 EURA. Rabljena pumpa na otpadima je oko 150 EURA, a citao sam da postoje dva proivodaca BOŠ i neki LUX i da su te LUX-ove vrlo osjetljive i problematicne.Uglavnom, iz navedenog ste sagledali moj problem, pa vas molim da mi odgovorite što mi je najpametnije uciniti.Ako je uzrok ovakvog ponašanja automobila pumpa, njeftinije bi mi bilo reparirati, a ako to nije moguce molim vas da mi sugerirate od kojeg proizvodaca da kupim pumpu.
ODGOVOR:Navedena pumpa može biti uzrok problema koje navodite. Kada želite zaista riješiti neki vitalni problem na vozilu tada se prije svega gleda kvaliteta i rezultat, improvizacije su uvijek skuplje i ne daju ocekivani rezultat. Moj odgovor glasi, ako želite improvizirati tada tražite navedene brtve i radite popravke navedene pumpe. Ako želite najbolje rješenje tada kupite sve što je potrebno i što je najkvalitetnije ( original ) bez obzira na cijenu jer kvaliteta nije jeftina .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZUBNA LETVA

Datum objave: 10.02.2008 17:43:00
Slika
PITANJE: Kupio sam astru iz 1998 godine stariji model(onaj kao i 1997),,u vožnji je sve ok,,kad namotam puni u desno ok je auto se ponaša super,,a kad namotam puni u lijevo isto kao da mi desni kotac blokira,kao da se vuce i preskace,ponekad i pucne,,kad malo popustim namotaj od punog, situacija se popravi,kad vozim ravno ili manje okuke sve je ok,,pregledao sam kod majstora ovjes kaže da ništa ne fali i špura je kao dobra,,sumnjao je na homkineticki al je na oko dobar,,možda je unutarnji homokineticki??
ODGOVOR:Uzrok opisanog problema je što volan ( zubna letva ) ima veci hod u lijevu stranu. Rješenje je tocna podjela hoda zubne letve u lijevu i desnu stranu.
POVRATNA INFORMACIJA:
Bio sam kod automehanicara,,mjerio je zubnu letvu,,letva je kaže dobro podjeljena tj , kad se volan mota ulijevo i udesno do kraja je po 2 i pol kruga i za jednu i drugu stranu isto,,volan je (gledao sam i ja) tacno u ravnini po 2 i pol kruga i u jednu i u drugu stranu,,možda je kaže auto bilo udareno pa da je glavcina kriva,,molim vas za vaše mišljenje i savjet sta da mi je raditi,,jer hocu da rijesim problem,,nisam siguran sa ovakavim autom,, mada mi ne stvara vece probleme sem kad namotam puni ulijevo,,blokira,vuce se, košto sam vam napisao u prethodnom e mailu,,da ste mi vi bogdom bliže.
ODGOVOR:
U vezi ovoga problema potrebno je napraviti još neke kontrole i to kontrolu svih pojedinih komponenata ovjesa i kontrolu karoserije vozila. Dijelove ovjesa može pregledati svaki bolji servis a kontrolu karoserije može napraviti samo servis ( limarska radionica ) koji ima specijalni kompjutorski stol na kojemu se mogu provjeriti sve važne kote ( mjere ) na vozilu. Na istom uredaju može se napraviti i potrebna korekcija ili dorada na karoseriji vozila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - TEŠKO PALI

Datum objave: 10.02.2008 16:55:00
Slika
PITANJE: Imam auto Clio 2 1.5dCi dynamique, 2001.god. 48kW. Muce me dve stvari. Prvo, dešava se da ponekad teže startuje motor, znaci kada pokrecem motor kao da je na granici da upali ali nece i obicno uz malo duže startovanje na kraju upali i sve radi normalno. Cini mi se da se to dešava kada mu je radna temperatura negde na pola od normalne, tj upalim auto (hladan je motor), sve je normalno, vozim ga parkiram, izadjem do kioska ili na par minuta pokusam da ga upalim i dešava se ono što sam rekao. Nisam primetio da slabije vuce ili nešto neobicno u toku vožnje. Kada mi se to prvi put desilo bila su mi malo duže vremena upaljena sva cetiri žmigavca pa sam pomislio da je možda loš akumulator, ali se to dešavalo i još nekoliko puta kasnije. Da li je normalno da se prilikom startovanja motora upali lampica za podignutu parkirnu kocnicu (rucnu) iako ona nije podignuta, dakle ona se upali kada dam kontakt posle par sekundi se ugasi zajedno sa ostalim lampicama i pali se kada se pokrece motor i ugasi se par sekundi posto se motor startovao. Drugi problem je što se pri sporoj voznji po neravnom putu cuje lupkanje cini mi se na oba prednja tocka. U servisu su mi rekli da su spone, kugle, viljuške, gumice na viljuškama itd. ok. promenio sam i prednje amortizere, izgleda bez potrebe i ponovo ista prica. Proverio sam i kociona klešta i kazu da je i to ok.
ODGOVOR:Kada motor teže pali u polu toplom stanju najprije treba ispitati tlakove kompresije ( moraju biti veci od 23 bara ) a nakon toga stanje akumulatora i elektro pokretaca.
Ukoliko se navedena lampica nakon paljenja motora ugasi tada ne treba ništa poduzimati. Lupanje koje navodite može nastati na istrošenim dijelovima ovjesa, volana , balans štange. Provjerite gumene blokove balans štange i vertikalne spone prednjeg ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - DA LI JE U FAZI?

Datum objave: 06.02.2008 15:09:00
Slika
PITANJE: Prije 6 mjeseci sam kupio Ford Mondeo 2.0 16V (Zetec), 1995g. s ugradenom plinskom instalacijom. Odmah sam dao promijeniti zupcasti remen i sve što ide s njim. Posao je kod majstora bio gotov za dva dana i od tad motor puno glasnije radi ali u zvuku i ponašanju u vožnji ne primjetim nikakve nepravilnosti. Prije zamjene remena sam ga vozio jako malo ali sam siguran da je bio puno tiši. Posumnjao sam u fazu motora i pitao majstora za objašnjenje a on mi je objasnio da je sve odradio kako treba, postavio je remen isto kako je bio i stari pazeci na markere na njemu. Rekao mi je i da u slucaju da nije u fazi auto uopce ne bi ravnomjerno radio. Nisam strucnjak za takve stvari pa sam pitao i druge mehanicare, jedan kaže da je "fulao" za pola zupca a drugi kaže da je sve u redu. Molim Vas za pomoc, gdje i kako se može ispitati faza motora i Vaše mišljenje da li se možda radi o necemu drugom?
ODGOVOR:Faza motora se ne može promašiti za pola zuba nego za jedan ili više. Kada postoji odstupanje u fazi za jedan zub motor može nemirno raditi i lošije prihvaca gas. Vaše sumnje riješiti cete ako ponovo napravite kontrolu faze. Navedena kontrola ne traje dugo , potreban je samo odgovarajuci alat za tu svrhu. Nakon toga odmah cete znati uzrok, faza ili nešto drugo.
na vrh Povratak na vrh

KIA SPORTAGE DIZEL- LOŽ ULJE ??

Datum objave: 06.02.2008 15:04:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje vezano za upotrebu loživog ulja u autu, posjedujem KIA Sportage diesel, juce je stigao pa nisam bas upucena!!! Svi mi kažu da može!!! Eh.....žena i automobil......hm
ODGOVOR:Ako vaše vozilo ima elektronsku visokotlacnu pumpu tada navedeno gorivo onesposobi elektroniku pumpe. Ako je visokotlacna pumpa mehanicka opasnost od oštecenja je znatno manja. Ispravno dizel gorivo podmazuje visokotlacnu pumpu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - VIBRACIJE

Datum objave: 06.02.2008 11:29:00
Slika
PITANJE: Imam probleme na Audi A4 1.9.tdi 95.god., promjenio sam sve nosace motora, gibljivu cijev auspuha, gljivu, još uvijek mi se javlja vibracija u i zvuk u kabini kad stavim u 5 brzinu i pocnem ubrzavati na manjim obrtajima od 80-90km/h, a drugi pitanje da li je normalno da se klima pali i gasi sad u zimi, jer svako malo cujem škljocanje kompresora klime, a stavim na manualno.
ODGOVOR:Izvor vibracija je motor, ispušni sustav i transmisija, najcešce je motor. U ovom slucaju ispitajte ispravnost malog zamašnjaka ( remenica kanalnog remena na radilici ) , provjerite i pogonsku remenicu zupcastog remena. Precizniji odgovor je moguc nakon pregleda vozila. Za pocetak napravite servis klima sustava koji se redovito radi svake dvije godine. Postoji mogucnost nedovoljne kolicine šplina.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - EUROSUPER PLUS 98?

Datum objave: 06.02.2008 11:08:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Daewoo Lanosa 1.4 iz 1998. godine. Auto troši eurosuper 95. Prije dva dana sam napravio pogrešku i na omv-u sam umjesto eurosupera 95 nasuo eurosuper plus 98. Upocetku sam mislio da motor nece raditi kako treba, medutim on je podivljao(u dobrom smislu). Auto vuce kao lud, kao da sam dobio dodatnih 15 konja. Da li sam napravio neku štetu zato što sam nasuo pogrešno gorivo?
ODGOVOR:Niste ništa loše napravili. Poznata je cinjenica da je eurosuper 98 znatno cistiji i ponekad ima više kcal/kg , zato ste osjetili razliku.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - TROŠI PREVIŠE !

Datum objave: 06.02.2008 10:38:00
Slika
PITANJE: Imam jedan trenutacno nerješiv problem, a tice se potrošnje. Naime, imam forda focusa 1.4-16v, 80 KS, 09/2007, 3700 km. Naime, auto je nov, udoban, ali po meni troši previše. Po papirima piše 8.6. 6.6. no ja to nikako nemogu postici. Meni troši izmedu 10-11 lit. Bio sam u ovlaštenom servisu( vozilo je pod jamstvom). Reprogramirali su mu mape ubrizgavanja, spojili na tester, i sve uredu. Mnogi moji poznanici voze identican model, i njima troši od 7-8 lit. Ja znam da je vozilo teško 1333 kg, i da ima malu snagu za taj motor, ali ja ga vozim ne preko 3000 o/min, i ne tjeram ga u visoke okretaje. Samo sam ga jednom ispuho oko 4500 o/min, tako su mi savjetovali u servisu, ali ništa! Možete li me savjetovati, što da radim!
ODGOVOR:Vecina proizvodaca vozila u tehnickim uputama navode manju potrošnju goriva od stvarne potrošnje, to rade iz razloga da bi njihov proizvod bio prihvatljiviji na tržištu. Ako mislite da vaše vozilo troši više od istog takvog vozila tada to morate dokazati vašem servisu. Najbolji dokaz bi bio test potrošnje goriva na vašem vozilu i drugom takvom vozilu, tada bi argumentirano mogli potvrditi svoju sumnju. Na kraju mogu jedino reci, nemojte odustati, budite uporni.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - NE RADI BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 06.02.2008 10:33:00
Slika
PITANJE: U Opel Calibri 20 8v neradi mi obrtomjer. Prije nekih godinu dana malo bi radio malo ne. Kada bi stao lupio bih prstom po plastici od istrument table, i on bi proradio. Sada ne pomaže ništa, naime skidao sam tablu provjerio kontakte i ocistio ih ali obrtomjer i dalje ne radi.Zanima me na što da obratim pažnju i gdje se on spaja u prostoru motora,dali na bobinu ili alternator.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora na vašem vozilu može biti spojen na dva nacina , jedan nacin je skidanje impulsa preko bobine a drugi nacin je preko RPM senzora ciji signal ide preko ECU centrale ( kompjutor ). Uzrok može biti i sama instrument ploca , kod starijih vozila nastane nevidljivo puknuce hladnog lema na zadnjoj strani instrument ploce.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 06.02.2008 10:30:00
Slika
PITANJE: Imam SEAT CORDOBU 1.9 TDI 66 kW 1997.godina,prešla 135.000 km.Unazad mjesec dana prilikom prvog paljenja ujutro auto vergla duže negdje oko 5-7 sec. Svako kasnije paljenje je bez problema.Bio sam kod majstora koji je promijenio sva 4 grijaca i filter goriva,ali se ista stvar ponovila vec sljedece jutro. Kontrolna lampica od grijaca se ugasi nakon 10-ak sekundi,a prilikom grijanja smanji se svjetlo u autu što bi trebalo znaciti da su grijaci u redu. Da li može biti neispravan relej grijaca ili nešto drugo?
ODGOVOR:Postoji nekoliko razloga radi kojih motor teže pali kada je hladan. Navesti cu ih po nekoj logici , stanje akumulatora i elektro pokretaca treba biti takvo da se radilica motora prilikom startanja okrece s više od 120 ok/min , u sustavu goriva ne smije biti zraka, grijaci moraju biti svi ispravni, kompresija mora biti veca od 28 bara. Provjerite sve po navedenom redoslijedu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO - ODZRACIVANJE HIDRAULICKOG KVACILA

Datum objave: 06.02.2008 09:54:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa kvacilom na Fiatu Stilo JTD 115 iz 2003 godine. Kada vozim povremeno mi "propadne" kvacilo i izmjena stepena prenosa je jako otežana. To se dešava narocito kada vozim uzbrdo. Falilo mi je ulja za kocnice pa sam dopunio bocicu skoro do oznake "max". Prije toga nivo je bio skoro na "min". Upotrijebio sam DOT 4 ulje. Pokušao sam ozraciti cijevi do mjenjaca, medutim na fleksibilnoj cijevi koja ulazi u mjenjac nalazi se ventilcic za ozraku, (barem tako izgleda, ima i gumenu kapicu) ali je to ustvari sve jedan komad plastike, i ventil i završetak fleksibilne cijevi. Molim vas da mi pojasnite kako se ozracuje sistem hidraulicnog kvacila na mom autu.
ODGOVOR:Vijak za ispuštanje zraka ih hidraulike komande spojke ima prepoznatljiv izgled i kada se isti otpusti kroz njega izlazi ulje. Ako je to tako tada na tom vijku možete ispustiti zrak. Postupak je jednostavan, pedala spojke se nekoliko puta uzastopno stisne do podnice i na zadnje se drži pritisnuta do podnice, tada druga osoba na spomenutom vijku ispusti zrak ( odvije se pola do jedan krug i opet zatvori ) , to se ponavlja dok zrak potpuno ne izade iz sustava. Drugi nacin je da se zrak ispušta pomocu vakum pumpe s kojom se odzracuje i sustav kocnice. Precizne upute se ponekad mogu dati tek nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO NEXIA - ZAMJENA MOTORA?

Datum objave: 06.02.2008 09:51:00
Slika
PITANJE: Posjedujem daewoo nexiju sa 1.5 8v motorom kojeg bih htio zamjeniti za 1.8 8v iz espera.Zanima me da li trebam mjenjati i getribu ili mogu ostaviti ovu od 1.5.Moram naglasiti da sa motorom dobijam sve agregate sa ECU-em bez getribe.
ODGOVOR:Ova dva motora nisu ista , nece vam odgovarati mnogo toga, nosaci motora, rashladni sustav, upravljacka elektronika… Bolja opcija bi mogla biti uredenje postojeceg motora.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - NEKAKVO ZAGA?ENJE

Datum objave: 06.02.2008 09:47:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje u vezi ugradnje autoplina u citroen c4 1.4i . Ugradio sam plin i sad mi kontrolna lampica od motora javlja grešku u smislu (antipollution faulty) ili nekakvo zagadenje.Možete li mi reci kako to otkloniti i dali je to normalno jer motor ne prepoznaje benzin nego
sad registrira nešto drugo .
ODGOVOR:Kontrolna lampica i natpis o kojemu govorite pali se kada sustav ubrizgavanja ne radi na ispravan nacin. Navedeni sustav je po funkciji i broju komponenata vrlo složen, a greške mogu otkriti kontrolom ili dijagnostikom. Prvo i osnovno je da se otklone eventualne greške na benzinskom sustavu a tek nakon toga ako je potrebno može se ispitati i plinski sustav.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - KONDENZACIJA U POKLOPCU ULJA

Datum objave: 02.02.2008 20:49:00
Slika
PITANJE: Ford fiesta 4. 1.3, 37kw, ENDURA E/1996g.
Po zimi se u poklopcu ulja javlja KONDEZACIJA, koja se miješa sa uljem i to izgleda ružno, a i zbog toga moram nekoliko puta po zimi cistiti poklopac u kojem je mrežica. Dali je to normalno kod OHV motora (bregasta dolje), jer ne troši rashladnu tekucinu ili nije. Imao sam prije Yuga 55, on ima bregastu u glavi--OHC, ali kod njega se to nije dogadalo.
ODGOVOR:Kondenzacija može nastajati radi nekoliko razloga, neispravna brtva glave motora, oštecenje na glavi motora ili korištenje vozila na kratkim relacijama kada motor ne može postici radnu temperaturu. Ako kondenzata ima puno onda iskljucite zadnju tvrdnju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CALIBRA - REZERVNI PROGRAM-SAFE MODE

Datum objave: 02.02.2008 20:35:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Calibru 95' 2.0 16v turbo 4x4. Na instrument tabli mi se upalila lampa za motor...Odem kod elektricara...Elektricar uradi dijagnostiku i kaže 1 problem...Greška "broj 114" u Auto Dati i kaže ovako... "turbochanger westergate regulation valve-Regulacija vazduha punjenja prazan hod" . I kaže dovidjenja košta toliko... Pogledam ventil,skinem,kupim nov( jedva ga nadjem),namestim i ništa! problem je i dalje tu.Auto ide cas bolje cas gore kako mu se hoce.Lampa se ne gasi. Primetio sam kada mi je elektricar obrisao greške i dok sam probao auto išao je kao raketa,dokle se posle par minuta nije upalila dobro poznata lampa, i auto opet sporije puni.Probao sam i sam: Skinem kleme sa akumulatora sacekam par minuta,stavim kleme,upalim auto,lampe nema(memorija se obrisala) i auto ide kao besan, turbina pršti kao luda i naravno taman stignem do "cetvrte" lampa se upali i auto uspori... Molim vas možete li mi reci u cemu je problem?
ODGOVOR:Uzrok gubitka snage i paljenja navedene lampice je preveliki tlak punjenja turbine. Kada tlak turbina postane veci od dozvoljenog ECU racunalo to stanje prepoznaje kao opasnu situaciju koja bi mogla dovesti do oštecenja motora i tada se prebacuje u rezervni program (safe mode ) tako da ciljano smanjuje kolicinu goriva . Na taj nacin motor ne postiže punu snagu da ne dode do njegovog oštecenja. Uzrok treba tražiti u sustavu za regulaciju turbine a to je navedeni ventil ( waste gate ), ventil za rasterecenje , elektricna instalacija do ECU racunala ili samo ECU racunalo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - GRIJACI NA CRIJEVU VODE

Datum objave: 02.02.2008 20:30:00
Slika
PITANJE: imam renault scenic 1.9 dci 2001g.
molim vas, objasnite mi cemu služe grijaci na crijevu vode i kadatrebaju biti upaljeni. probao sam izmjeriti napon na grijacima, kada je motor hladan ili topal, grijaci se ne pale.
ODGOVOR:Neka vozila imaju navedene grijace za grijanje goriva pomocu rashladne tekucine. Na vašem vozilu grijaci se pale kada je vanjska temperatura niža od – 5°C.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 - NITKO GA NE MOŽE UPALITI

Datum objave: 02.02.2008 20:18:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine vi ste stvarno nesvakidašnja novina u domenu auto problematike.Mnogi polu majstori cuvaju navodno neko znanje , a u stvari nemaju šta da cuvaju.Ali da ne ispadne laskanje prema vama,samo kažem da onaj ko zna taj i to javno pokazuje.Od vas sam mnogo naucio i unaprijed vam hvala.A sada da vam iznesem jedan problem koji se desio mom prijatelju.On ima auto Audi 100 karavan iz 1994g sa dohc motorom 2000cm sa 16 ventila.Sve je radilo dobro do prije neki dan kada mu se auto ugasilo u toku vožnje.Od tada ga nijedan majstor kod nas nije mogao upaliti.Vršena je i kompjuterska dijagnostika i pokazuje da je sve u redu sa elektronikom[bar tako im pokazuje].Ima ugradjen plin ima i gorivo protok je u redu,struja je u redu. Ali nece da upali.Samo vergla.Da li ima neka blokada motora koja je proradila ili šta može biti što vi možete posumljati.
ODGOVOR:Niste naveli slovnu oznaku motora jer u ovoj zapremini ( kubikaži ) ima tri razlicita motora ( AAE, ABK, ACE ), razlika je u snazi motora. Pod pretpostavkom da motor ima normalnu kompresiju i da je faza motora u ispravnom položaju tada treba najprije posumnjati u imobilajzer (blokada motora ) . Kod ovog sustava uzrok može biti kljuc, elektromagnetska antena oko kontakt brave, elektricni dio brave ili sama centrala / imobilajzer . Nakon ovoga može se provjeriti inercioni ventil ( shut-off ) cija je jedina uloga da zatvori dovod goriva kada vozilo ima usporenje vece od 3 g/sek2 ( sekundi na kvadrat ) , to su uvjeti sudara. Navedeni ventil može se i sam sporadicno aktivirati i zatvoriti dovod goriva. Ventil je smješten u nivou poda ispod sjedala ili u prtljažnom prostoru . Drugi moguci uzroci su razni elektricni konektori, dobava goriva, nizak tlak goriva, injektori, sustav paljenja, CKP senzor, VAF senzor ( volume air flow ), MAP senzor, senzor radilice , senzor bregaste, ecu centrala.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - ZAMJENA PRESVLAKA

Datum objave: 02.02.2008 20:07:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 146 iz 1998 godine kojoj nikako ne mogu da skinem naslone za glavu sa vozackog i suvozackog sedišta kako bih stavio nove presvlake. Na samim šipkama naslona nema nikakvih osiguraca i žabica kao na drugim vozilima. Jedan majstor mi je rekao da mora izvaditi sedišta, razdvojiti naslon za leda od sedalnog dela i iznutra osloboditi naslon za glavu. To naravno košta bezobrazno puno. Jel moguce da je promena presvlaka operacija za koju je fabrika predvidela odlazak u servis? Ili se to ipak nekako lakše može izvesti.
ODGOVOR:Detalj za demontažu naslona za glavu može se vidjeti direktno na vozilu. Postoje tri mogucnosti , osigurac je odmah vidljiv, osigurac je nevidljiv i treba ga otkriti prstima ( napipati ), treca mogucnost je da se naslon za glavu udarcima dlana prema gore može izbiti prema van. Nekada navedeni mehanizam zablokira i tada treba demontirati tapecirung naslona.
na vrh Povratak na vrh