Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 02.01.2008 22:56:00
Slika
PITANJE: Radi se o audiju a4 iz 99god.motor 1.6 benzin (arm).Naime auto je prešao 110000tkm.potrošnja ulja mi je 0.5l na 1500km cini mi se pre velika,motor je suh kao barut,ne dimi,koristim ulje castrol magnatec 5w40.Molim vas za savjet,sta da radim,da li da idem na gušce ulje-polu sintesko ili...u njegovoj knjigi piše da je to normalna potrošnja.
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je malo povecana. Naveli ste da je motor suh i da nema curenja iz motora. Imajuci u vidu tu cinjenicu lako je zakljuciti da se navedena potrošnja ulja dogada kroz motor i to na vodilice ventila. U ovom slucaju možete pokušati s drugim uljem a najbolje je sinteticko 10w-60 ( može se pronaci ). Ako želite kvalitetnije rješenje tada je potrebno zamijeniti brtve ventila i po potrebi vodilice ventila.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - ŠALTANJE U PRVU BRZINU

Datum objave: 29.12.2007 20:04:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam na svom automobilu (alfa 146 1.6 boxer) zbog kvara zamjenio getribu sa drugom polovnom. Sve radi korektno, osim što više ne mogu prebaciti u prvu brzinu kada se krecem npr. 30km/h, a sa prethodnom getribom sam to mogao. Ako to pokušam dolazi do zvuka struganja tj. lupkanja. Da li je moja prethodna getriba bila "tjunirana" ili je ovoj "novoj" jednostavno otišao sinhron prve brzine? Napominjem, da sve radi korektno osim što pri vecoj brzini više ne mogu šaltati u prvu brzinu.
ODGOVOR:Ako možete pri brzini od 5 km/h ušaltati u prvu brzinu tada je prva brzina ispravna. Kod brzine od 30 km/h zupcanik prve brzine se okrece velikom brzinom i mehanizam za zaustavljanje navedenog zupcanika ( sinhron ) nije djelotvoran. U sadašnjem mjenjacu mijenjajte ulje svakih 60.000 km ili dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 29.12.2007 19:51:00
Slika
PITANJE: KAO PRVO SVE POHVALE NA SAVJETIMA!
Astra G 2.0 DTi 74 Kw. 86000 km. Stavljeni novi grijaci. Imam problem prilikom paljenja. Naime na temperaturi izmedu +7 i -3 auto mogu upaliti jedino ako prilikom paljenja stisnem papucicu gasa do pola. To je potrebno jedino ujutro prilikom prvog paljenja. Ukoliko ne upali od prve imam velikih problema da ga upalim ( u par navrata isprazni akumulator star godinu dana). Kasnije tokom dana auto pali najnormalnije. Kada je ujutro toplije ili pak hladnije od navedene temperature pali najnormalnije-bez gasa i od prve. Inace auto se u vožnji ponaša najnormalnije i odlicno vuce.
ODGOVOR:Želio bih vam dati kratko i jasno obrazloženje u vezi problema koje imate medutim to nije moguce jer u ovom slucaju treba ispitati jako puno komponenata i napraviti puno mjerenja. Precizniji odgovor bi se mogao dati nakon kompjutorske dijagnostike. Navesti cu neke od mogucih grešaka: Elektricni konektori, zrak u sustavu goriva, kut predpaljenja ( timing ), kontrolni modul grijaca, relej grijaca, ECT senzor, niski tlak dobavne pumpe, regulator kolicine goriva, dize, solenoid visokotlacne pumpe, EGR solenoid, senzor položaja pumpe, modul visokotlacne pumpe…
Uz odgovarajucu servisnu opremu vašim vozilom se treba pozabaviti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SUMNJA NA TERMOSTAT

Datum objave: 29.12.2007 19:44:00
Slika
PITANJE: problem je sa opel astrom 1.8 (8v) (92.) da je potrosnja u zimskim uvjetima skocila u prosjeku za neke 2 litre.Sa prihvatljivih 8l na otvorenoj sad iznosi oko 10, a gradska voznja sa 11 l na 13. Procito sam neke vase savjete vezane za istu problematiku, ali u ovom slucaju neke stvari se cine evidentnije od drugih. Temperatura motora na pokazivacu gotovo nikad ne izlazi iz plavog(tesko da se i pomakne s 0) osim kad zapnem u koloni, zna se podic do prve crtice. Posto ste naveli da to ne mora bit objektivni pokazivac temperature, vjerujem da obrtajomjer ne laze i ne spusta se ispod 1000o/min osim uvjetima spore voznje u koloni. Zbog nedovoljne zagrijanosti vjerojano se ni cok ne spusti do kraja sto uzrokuje tih 1000o/min u leru. U kabini isto ne puse neki pretopli zrak (osim ako nije dugotrajna spora voznja), pa pretpostavljam da bi problem mogao biti termostat, sto povlaci za sobom nedovoljno grijanje i povecanu potrosnju.
ODGOVOR:Vaša sumnja je opravdana, motor ne može postici radnu temperaturu i zato je kolicina goriva koja ulazi u motor povecana. Za pocetak zamijenite termostat, ugradite najbolji koji postoji jer je to fina regulacija temperature motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PREGARAJU OSIGURACI

Datum objave: 29.12.2007 19:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 307 1.6 16v iz 2003. Problem su duga svijetla koja uopce ne rade. Provjerio sam osigurace i vidio da su pregoreni te ih zamjenio. Nakon zamjene osiguraca ponovno nisu radila pa sam išao opet provjeriti žaruljice i osigurace (pošto ima poseban za ljevo i desno) i vidio da su opet pregoreni.Zamjenio sam ih dva puta i u oba puta su pregorili cim bih upalio duga(zamjena je bila odgovarajucom amperažom). Inace sva ostala svijetla uredno rade pa me zanima u cemu bi mogao biti problem.
ODGOVOR:Pregaranje osiguraca nastaje kada su žarulje vece snage od dozvoljenog ili kada je elektricna instalacija u kratkom spoju (povremeno ili stalno ). Najprije provjerite žarulje a poslije po potrebi instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - NECE U DRUGU BRZINU

Datum objave: 29.12.2007 19:21:00
Slika
PITANJE: Imam tri godine star citroen c3, ove godine kad je stigla zima ujutro dok je hladan nece u drugu brzinu. Zapravo kao da preskace preko necega, no kad se ugrije ide super. promjenio sam ulje ali nije pomoglo. Mehanicar je stavio full sintetiku. Što da radim, da poduzimam nešto ili da vozim dok ide?
ODGOVOR:Zamolite svog mehanicara da vam tocno kaže o cemu se radi , ako to ne zna potražite bolji servis koji to zna. Za pocetak ispitajte polužni mehanizam za šaltanje. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - TROŠI 19 L BENZINA

Datum objave: 29.12.2007 19:15:00
Slika
PITANJE: Auto je VW Passat 2.0 i (85 kw) - godište je 1990.a problem je sljedece: Auto inace troši izmedu 11.5 i 13 litara benzina ,a sada po zimi potrošnja se povecala na od 18 do 19 litara(sa 15 litara prede 80 km - normalne vožnje).Da li je to zbog zimskih uvjeta (u što i ne vjerujem) ili je stvar do potrošenosti motora tj.da je nešto neispravno.Prijatelj tvrdi da je problem u karikama.Motor inace ima povecanu potrošnju ulja , i ulje vjerojatno curi na karteru pošto je motor na dnu dosta zauljen, i u leru radi nemirno pri prvom paljenju dok se malo ne zgrije.
ODGOVOR:Razlog tako velike potrošnje nije zimska vožnja vec pojedine neispravnosti na mehanici motora, na sustavu ubrizgavanja ili sustavu paljenja. Postoji puno razlicitih faktora koji utjecu na tako veliku potrošnju i zato bi trebalo napraviti kontrolu mehanickog sustava motora ( kompresija, zacepljenje usisno ispušnih kanala u glavi motora ) , kontrolu svih komponenata sustava elektronskog ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori, davaci, aktuatori, kolicina i tlak goriva, stanje brizgalica ). Nakon ovako temeljitog pregleda tocno se zna što je neispravno i koliki je trošak popravka.
na vrh Povratak na vrh

ACCURA LEGEND - pozdrav iz st louisa

Datum objave: 29.12.2007 18:53:00
Slika
PITANJE: pisem vam iz usa
posjedujem acuru legend 3,2 l 93 automatic sa predjenih 171 000 milja..problem je jer se pregrijava..prethodni vlasnik je mijenjao termostat...10tak dana je radila ok.brzo je postizao radnu temperaturu i bila je oko polovine...motor ne izbacuje crni dim, i normalo radi..dok nije pocela da se grije ,temperatura bi išla do kraja ,i naglo pala na pola.i tako se ponavljalo...ujutro dok je hladna znalo se desiti da obrtaji skacu sa 1000 na 1500 naglo kao da se dodaje gas(motor sam dodaje gas) grijanje nije radilo ili nakon nekih 15 tak min pocne ali jako slabo iako je temperatura viša od pola..gornje crijevo na radijatoru je jako vruce , dok donje bude hladno...na kraju je izbilo antifriz kroz odljevnu posudu,
otišao sam kod jednog majstora koji je samo pogledao ..otvorio odušak za zrak nasuo antifriza,onda polako donasipao antifriza sa upaljenim motorom ,sa zatvorenim oduškom,u radijatoru je antifriz išao gore dolje i polako ga je motor povremeno uvlacio ,nisu se pojavili mjehurici nikakvi na vrhu radijatora dok je radio motor nekih 15tak minuta... grijenje je radilo bez problema i to jako dobro...temperatura mu nije prelazila iznad pola...blizu pola ali ispod jednu crtu ,,i tako 2 dana...
i juce mi ponovo nakon što sam prešao put od 30 milja i onda krenuo nazad na povratku se kazaljka od temperature popela do kraja i naglo pala na ispod pola...ostala tako neko vrijeme ..i poslije par minuta otišla gore na 2/3 i opet pala nazad..grijanje je radilo bez problema....
kad sam stigao kuci i prebacio u parking cuo sam zvuk kao žubor vode...temperatura je bila oko 3/4 i auto je poceo sam da smanjuje obrtaje i na kraju se ugasio...goriva je bilo vise od 3/4 rezervoara ..upalio sam ga bez problema,nakon toga ....otvorio sam haubu i vidio da je odljevna posuda ispustila antifriza(bila je više od pola malo iznad max taj dan kad je mehanicar dodavao antifriz). nisam ga forsirao vožen je na 90km/h na auto putu..
pitanje je :
pošto sam pretraživao acura forume i našao ljude sa slicnim problemima.. oni govore o blowen head gasket...kako da provjerim dali je otišla brtva ? nakon što se desilo zadnje pregrijavanje u odljevnoj posudi vidim sitne tackice kao prljavština,ulje nisam primjetio...kad izvucem šipku od ulja vidi se samo ulje nisam primjetio tragove vode ili antifirza.. ali želim biti siguran da znam vrijedi li raditi na njemu...auto nije izbacivalo crni dim iz auspuha...cuo sam o nekom nacinu da se izmjeri carbon monxid u antifrizu što pokazuje dali miješa ulje i anitfriz ili kompresija cilindara ili ima neki drugi nacin. koji je najsigurniji nacin da se pokaže ispravnost brtve?
pohvale uredniku stranice...
i hvala za odgovor..
pozdrav iz st louisa
amel
ODGOVOR:Motor vašeg vozila pregrijava se jer nestaje rashladna tekucina iz rashladnog sustava. Rashladna tekucina može nestajati na dva nacina, propuštanjem na pojedinim dijelovima rashladnog sustava ( gumene cijevi, hladnjak, pumpa za vodu, radijator grijaca ili propuštanjem na nekom dijelu motora ) ili propuštanjem na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka. Prvo se treba ustanoviti postoji li propuštanje na spomenutim dijelovima rashladnog sustava i po potrebi otkloniti daljnje propuštanje na pronadenom mjestu/mjestima. Ako zaista nema nigdje propuštanja na mjestima koje sam naveo, tada treba posumnjati u brtvu glave ili samu glavu motora. U ovom slucaju dolazi do probijanja kompresije u rashladni sustav, u sustavu se stvara nedozvoljeno visoki tlak radi kojega rashladna tekucina izlazi na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka te se na taj nacin motor pocne pregrijavati radi nedovoljne kolicine rashladne tekucine. Oštecenu brtvu glave motora može prepoznati svaki bolji automehanicar ( gumene cijevi rashladnog sustava su tvrde, u ekspanzionoj posudi je veliki tlak ). Drugi nacin je mjerenje kolicine HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi , kolicina HC ne smije biti veca od 25 ppm .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - POTENCIOMETAR PEDALE GASA ?

Datum objave: 29.12.2007 18:48:00
Slika
PITANJE: Imam golf IV Highline 2000. god 85 kW diesl, u vožnji mi je jednostavno oduzeo komandu gasa, ima tempomat i uz pomoc njega mogu davat gas, nije mu pukla sajla od gasa. Na leru radi kad mu daš gas na oko 1100 obrtaja i tu zablokira, i kad kreceš na leru i mijenjaš brzine ide al gas je oduzet. Kad se postigne tako brzina od 40 km/h u trecoj može se upalit tempomat i pomocu njega davat brzina bez problema, s tim da prilikom mijenjanja brzina mora se stalno palit tempomat.
ODGOVOR:Prema vašem opisu može se zakljuciti da je problem u potenciometru pedale gasa jer motor može ubrzavati putem tempomata . Ispitajte komandu gasa , elektronski dio i po potrebi je zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI BALENO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 27.12.2007 17:04:00
Slika
PITANJE: da li je preporucljiva ugradnja LPG instalacije u suzuki baleno sa
motorom 1298 ccm (86 KS), odnosno da li za taj motor treba ugraditi i
lubrifikatore?
ODGOVOR:Plinski sustav se može ugraditi na svako vozilo pa tako i na navedeno. Vaše vozilo nije na popisu vozila na koje se mora ugraditi Flash Lube ali ako se ugradi samo ce biti bolje a ne lošije.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 26.12.2007 22:02:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV 1.9 TDI 110KS i molio bi vas za savjet.
Auto mi gubi snagu ,nekad radi kao da je SDI,gubi snagu i kad ga upalim i ugasim opet ide neko vrijeme. Na VAG-COM-u mi prikazuje grešku 17965-pritisak turbo kompresora TC-prekoracena granica.
ODGOVOR:Gubitak snage nastaje radi prevelikog tlaka turbine kojega racunalo prepozna kao opasno stanje za motor i u tom momentu smanji kolicinu goriva tako da motor ima znatno manju snagu. Uzrok je regulacija turbine.
DODATNO PITANJE:
Hvala na puno na trudu,al i dalje ne kužim šta je kvar na auto pa ako biste mi mogli pojasniti šta treba zamjeniti.
ODGOVOR:
Normalno je da ne razumijete o cemu se radi jer sustav za regulaciju turbine i tlaka turbine ima dosta komponenata a sa svime upravlja racunalo. Do rezultata se dolazi nakon ispitivanja komponenata navedenog sustava za regulaciju turbine. Do rješenja nije moguce doci amaterski i u kucnoj radinosti jer je za to potrebna servisna oprema i poznavanje navedene tehnike.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - KOMANDE POLUDE

Datum objave: 26.12.2007 21:46:00
Slika
PITANJE: 1.Auto je renault laguna 2.0,8v, 1996, s ugradenim brc plinom,lcs sistem. Plin je ugraden prije 10-ak dana i za sada radi odlicno, ali imam 1an problemcic koji mozda i nije povezan s plinom,al mi se poceo dogadati nakon ugradnje. Radi se o tome da mi se kompjuter koji mjeri potrosnju u voznji resetira,komande na ploci polude,kazaljke sve padnu,osim one koja pokazuje temperaturu,ona se digne na maksikum. To traje cirka minut i onda se sve vrati u normalu, u voznji ne stvara problem. To mi se prije ugradnje nikad nije dogadalo, odkad je plin ugraden vec 3 puta.E sad ima li netko pojma sta bi to moglo bit?da li se moglo prilikom ugradnje plina neki kontakt poremetit il sl.?ili sve ovo nema veze sa plinom?sta mi preporucate?
2.U voznji istog auta dogadjalo mi se da prilikom naglog kretanja i saltanja mjenjac trzne.promijenjen je donji nosac na getribi koji se raspao a ostali nosaci su u dobrom stanju.Medutim trzanje se i dalje osjeti ali je taj trzaj sad manji.Je li moguce da je uzrok tome da je ugraden nosac koji nije original. Jer ja drugi razlog ne vidim,pa me zanima vase misljenje sta bi to moglo biti?
ODGOVOR:Problem o kojem govorite može biti povezan s kompjutorom koji racuna potrošnju goriva i nivo goriva u rezervoaru. Uzrok tome je što se vi vozite na plin a kompjutor misli da se vozite na benzin.
Tada dolazi do situacije koju kompjutor ne može prepoznati jer kilometri idu a benzin se ne troši, tada kompjutor reagira na nacin kako ste opisali.
Napravite test i za promjenu najprije napunite rezervoar s benzinom, vozite samo na benzin i pratite da li ce se pojaviti navedeni simptomi.
Nosac motora po potrebi i ostale treba staviti originalne. Nekada uzrok može biti i sama spojka.
DODATNO PITANJE:
1.Taj sistem plina koji je ugraden ima emulator koji salje podatke putnom racunalu i na taj nacin ga "vara" tako da mislim da to nije problem.primjecen je jos 1an simptom, naime svjetla oslabe nakon duze voznje, pa sam dosao do zakljucka da negdje pada napon ili je akomulator izgubio kapacitet.koji su najcesce uzroci pada napona? gdje traziti problem? vecina servisera ide linijom manjeg otpora, pa jednostavno kaze novi akomulator, alternator i sl...
2.Stavljen original nosac i stvar rijesena, tako da svi koji citaju, samo ORIGINALNI dijelovi (a bio je skupli 100 kn od kopije:))
ODGOVOR:
Navedeni uredaj ( emulator ) ne daje podatke putnom racunalu vec šalje informaciju upravljackom kompjutoru motora ( ECU )da benzinski injektori rade. Na taj nacin ECU racunalo i dalje radi i prati sve funkcije motora. Uzrok slabe jacine svjetala je akumulator, alternator ili pad napona na nekim stezaljkama ( kontaktima ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - POVECANJE SNAGE ?

Datum objave: 26.12.2007 21:30:00
Slika
PITANJE: Imam opel vectru 2.0 kod motora je C20NE. od 85kw. U auto dati sam našao da ima verzija istog motora od 95kw. mene zanima na koji su nacin dobili tih deset kw. I još našto, što bi dobio sa proširenjem i poliranjem usisnih i ispušnih kanala?
ODGOVOR:Navedenu snagu dobili su software-ski promjenom parametara na MAPI ( vrijeme ubrizgavanja, kut predpaljenja, broj okretaja ). Zahvatom samo na usisno ispušnim kanalima ne bi dobili ništa znacajno jer bi dosjedi ventila i sami ventili ostali istog promjera.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - PLIN U DIZEL U MOTOR ?

Datum objave: 28.03.2011 18:33:48
Slika
PITANJE:

Plin u dizel motor
Našao sam na besplatnim savjetima o ovoj temi kako ste mi i rekli ali ja bi htio da mi malo detaljnije opisete kako to radi, koji su djelovi šta se sve treba prepravljat i zašto se to ne isplati na osobnim automobilima i koja je uopce cjena takvog plinskog sustava jer vidim da ste napisali da to radi drukcije nego kod benzinskog motora, da se tu koristi i nafta da bi došlo do zapaljenja plina i da je puno skuplje.

ODGOVOR:

Ovom prilikom cu vam objasniti ukratko princip rada jer nemam vremena za strucno elaboriranje ove teme . Svaki dan dobivam puno pitanja u vezi tehnickih problema na vozilima i na njih odgovaram van radnog vremena.
Motor u prvom taktu usisava 25 do 35% plina kojega u drugom taktu sabija. Tom prilikom ne dolazi do samozapaljenja jer LPG ima veliki oktanski broj. Na kraju drugog takta ubrizgava se dizel gorivo u cilindar u smjesu zraka i plina i tada nastaje zapaljenje smjese zraka, plina i dizel goriva. Kolicina dizel goriva je od 65 do 75%. U ovom slucaju izgaranje dizel goriva je potpuno jer LPG razvija visoku temperaturu.
Postotak dizel goriva se može smanjiti ( ali ne drasticno ) softverski (Common Rail ) ili mehanicki ( visokotlacna pumpa ). Navedeni sustav se ugraduje u kamione i autobuse koji troše puno goriva i rade puno kilometara. Za osobna vozila nije ekonomski opravdano.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TD - MOTOR SE RAZLETIO

Datum objave: 22.12.2007 19:55:00
Slika
PITANJE: Golf 3 TD 94g
Jucer mi se prijatelju na navedenom autu diglo ulje na odušak i otišlo u filter zraka a vjerojatno i u usis a motor se naprosto razletio. E sad vas molim da mi kažete šta bi mogo bit uzrok tome jer on je malo pretjero sa doljevanjem ulja a motor je bio u dosta lošem stanju naime bilo je toliko zacrnjenje da se nije mogao izmjerit eko test. Moje mišljenje je da je možda zbog loših karika kompresija probila u karter i digla ulje na odušak pa je zato došlo do toga.
ODGOVOR:Vi ste u pravu, u karteru se stvorio pritisak ( ne smije ga biti ) koji je izazvao opisano stanje. Ako kolicina ulja u motoru bude znatno viša od maksimuma takoder nastaje ista pojava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C5 - Engine immobiliser fault

Datum objave: 22.12.2007 19:49:00
Slika
PITANJE: U zadnje vrijeme na mom Citroenu C5 2.2 Hdi, zna se pojaviti poruka na display-u "Engine immobiliser fault", i nakon toga ne mogu upaliti auto!
Auto "vergla" ali ne pali, izvadim kljuc iz brave ponovo stavim, pricekam par sek. i auto opet pali normalno. Jel to kakva softverska greŠka ili je nešto ozbiljnije?
ODGOVOR:Greška je na sustavu za blokadu motora ( protiv krade ). Kada ne možete upaliti sustav blokira paljenje a uzrok može biti u kljucu, anteni oko kontakt brave ili samom imobilajzeru.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NAGNUTA KAROSERIJA

Datum objave: 22.12.2007 19:33:00
Slika
PITANJE: želio bih Vas pitati, pošto ste vrhunski strucnjak ( bolji ne postoji ) - da li je sljedeca pojava normalna ili se smatra greškom na vozilu:
prije 4 mjeseca kupio sam novu fiestu motor 1,25 16v trenutno predenih 3000 km, i pošto u 70 % slucajeva sam vozim fiestu, primijetio sam da je karoserija blago nagnuta na vozacevu stranu.
Mjerio sam razmak izmedu kotaca i karoserije kod desnog kotaca je ratojanje vece za 0,5 cm u odnosu na lijevi kotac.
Želio bih znati hoce li se i ova desna suvozaceva strana uleci- možda nisu još na desnoj strani ulegli amortizeri i opruge, pošto na desnoj strani nema opterecenja - nitko ne sjedi ili se možda radi o nekoj pogrešci na vozilu.
ODGOVOR:Ako je vozilo potpuno novo ne smije biti razlike izmedu lijeve i desne strane. Obzirom na cinjenicu da je vozilo u garanciji imate potpuno pravo da zatražite od servisa uslugu koja ce rezultirati otklanjanjem navedene nepravilnosti. Ako stav servisa bude za vas nepovoljan, zamolite ih da isto mjerenje naprave na drugom vozilu istog tipa i iste starosti.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - XENON SVJETLA

Datum objave: 22.12.2007 19:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Nissan Primeru iz 2000g. 115000km Prvi vlasnik.
Interesira me kolika je trajnost xenon svjetala?Jedno xenon svjetlo trepce u radu (malo radi malo ne) a drugo radi jako slabo.Od kolege sam cuo da bi po pravilima struke trebao imati „doživotno“ jamstvo na xenon svijetla.Dali je to istina i ako je tada bi mi servis trebao popraviti xenon svijetla o vlastitom trošku?
ODGOVOR:Kolega vam je super , pošaljite njega da on pokuša realizirati vaš KSENON na reklamaciju u servis. Navedena rasvjeta traje dok se neki dio ne pokvari ili prestane raditi na zadovoljavajuci nacin ( žarulje, visoko frekvantni generatori, reflaktor fara, elektronika za ksenon, elektricna instalacija ). U vašem slucaju potrebno je obaviti pregled rasvjete, utvrditi stanje i otkloniti kvar/kvarove.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-280 - BOBINA

Datum objave: 22.12.2007 19:10:00
Slika
PITANJE: Mercedes 2000 godina E280 V6 motor, twinspark sistem, šifra motora 112.921, na auto ugraden plin na 125tkm LR omegas, sada na autu 172tkm, dakle na plinu prešao skoro 50tkm, i desi se trokiranje neradi 1 ili 2 cilindra, Star dijagnoza kaže 1 i 4 cilindar, ja prominim injektore-ništa, prominim i bobine na 1 i 4 cilindru i sad sve radi...
koji je uzrok - mehanicar kaže plin - detonacije, odgovor mi nije uvjerljiv pa me interesira Vaše mišljenje.
Da li se bobine na ovakvim motorima uobicajeno kvare na 180-200tkm? odnosno koliki im je vijek trajanja 200-300-400-800tkm
ako se problem ponovi znaci da uzrok nije otklonjen - što sve može biti uzrok pregaranja bobine?
može li se ispitati bobina i kako se zove uredaj za ispitivanje
da li uzrok može biti u "crankshaft position" senzoru... i kako to ustanoviti odnosno dali se može ovaj senzor ispitati...
ODGOVOR:Kada pregori bobina onda postoji razlog za to , najcešce je to radi loših svjecica, kablova, injektora ( loš rad , kriva kolicina goriva ) . Tek na kraju je uzrok sama bobina. Bobina se može ispitati Ohm metrom ali je puno bolje dvokanalnim osciloskopom jer se tada vidi primar i sekundar bobine.
Navedeni senzor nije uzrok. Isti se može ispitati osciloskopom ili odgovarajucim mototesterom ( BOSCH PMS-100 ) .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO - IZMJENA RASHLADNE TEKUCINE

Datum objave: 22.12.2007 19:00:00
Slika
PITANJE: Molim Vas odgovor na dva pitanja u vezi Fiat Uno 1.0 fire, '96. g., 87000 km.
1. Izmjena rashladne tekucine, da li postoji otvor za pražnjenje sistema ili to jednostavno uradim odvajajuci donju cijev od hladnjaka, te na kojim se mjestima sistem odzracuje?
2. Prije dva tjedna izmjenjena je sajla spojke (osjetio se otpor na papucici iste), no, u zadnjih par dana teže ubacuje u 1. i pogotovo u 3. brzinu kao i u rikverc. O cemu se radi? Spojka još nije mijenjana do sada. Pri otpuštanju papucice, kada je u brzini "lovi" vec na pocetku ili malo od pocetka otpuštanja papucice iste.
ODGOVOR:Ukoliko nema karakteristicnog cepa na zadnjem dijelu bloka motora antifriz ispustite preko gumenih cijevi rashladnog sustava. Uz donju cijev hladnjaka demontirajte i cijevi grijaca. Ventil za ispuštanje zraka može ali i ne mora postojati jer ce sustav sam izbaciti zrak nakon otvaranja termostata i ponovnom dopunom tekucine. Uzrok težeg šaltanja može biti spojka ili komanda spojke ( kuplung sajla ). Što je od navedenog vi trebate prepoznati.
na vrh Povratak na vrh