Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VOLVO S40 - ZVUK JAKOG VJETRA

Datum objave: 06.01.2008 18:53:00
Slika
PITANJE: Imam Volvo S40 1.9TDI, 2001. 120000 km. Auto je redovito servisiran u ovlaštenom servisu.Prije 6 mjeseci napravljen je "veliki" servis (remenje,zatezaci....).Cviljenje(zvuk je slican prolasku jakog vjetra kroz loše zatvoren prozor) se cuje kad je temperatura ispod nule. Zagrijavanjem motora na radnu temperaturu cviljenje prestaje. U servisu su ponovo zamijenili zatezace i španere (tak piše u racunu), medutim i dalje imam isti kvar. Spremam se ponovo ici u servis iako mi je auto jako potreban. Da li je realno reklamirati: originalne Volvo "zatezace i španere" zamjenjene prije 6 mjeseci i tri puta godišnje mijenjan filter klime.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedeni zvuk može nastati od nekog od ležaja koje pokrecu zupcasti ili kanalni remen ali takav zvuk može nastati i od turbine. Zadatak servisa je da tocno otkrije o cemu se radi. Ne vjerujem da su u pitanju natezaci i klizaci koje ste nedavno mijenjali.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -JOŠ MALO O MOTORNIM ULJIMA

Datum objave: 24.03.2011 21:40:13
Slika
PITANJE: Nejasne su mi neke stvari vezane za motorno ulje, te bi svoj upit podijelio na dva pitanja:
1. pitanje:
Posjedujem vozilo Golf 3 GTI 2.0 115KS, 94 god., 161000 km.
Koristim motorno ulje Castrol magnatec 5W40 i mijenjam ga svakih 15000 km. Da li mogu za navedeno vozilo koristiti motorno ulje gradacije 10w40 ili 15W40? Ako je moguce,koje su razlike u primjeni s obzirom na sadašnje ulje ( interval promjene, kvaliteta podmazivanja motora, eventualne štetnosti)?
2. pitanje:
Opcenito, da li gradacija motornog ulja ovisi o snazi motora u kojem ce se koristiti odnosno npr. vozilo Golf 5 GTI 200KS (uz pretpostavku da koristi ulje 5w40 uz interval promjene 15000 km), da li se za to vozilo može (SMIJE) koristiti ulje gradacije 10W40 uz interval promjene 10000 km odnosno obicno mineralno ulje gradacije 15w40 uz interval promjene 7500 km?
ODGOVOR:Za vaše vozilo možete koristiti ulje gradacije 10W-40 jer je to predvideno za umjerenu klimu, za hladnu klimu treba koristiti ulje 5W-30 , za vrucu klimu predvideno je ulje 20W-50. Gradacija ulja nije povezana s intervalom izmjene ulja. Interval izmjene od 15.000 km je u redu ako godišnje vozite 15.000 km i više. Idealno bi bilo mijenjati ulje pred zimu i pred ljeto ali da s navedenim uljem ne prijedete više od 15.000 km. Možete li sebi odgovoriti na ovo pitanje: Kada bi vi zamijenili ulje ako godišnje napravite samo 5.000 km ili manje?
Gradacija motornog ulja ne ovisi o snazi motora nego o klimatskom podrucju i sposobnosti pumpe da pumpa ulje ( pumpabilnost ).
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - POSAO ZA PROFESIONALCE

Datum objave: 04.01.2008 12:44:00
Slika
PITANJE: Puknuo mi je remen na fiat croma2,0 16v 1997g. prije nekih sat vremena pa me zanima dali ima mjesta izmedu klipova i ventila ili su uništeni,i koliko košta popravak tj. koliko je štete prouzrocio remen, i ako nije problem da mi pošaljete tehnicke podatke za navedeno vozilo jer neznam ništa a nigdje nemogu saznat.
ODGOVOR:Kada pukne zupcasti remen nastaje havarija u motoru jer se sudaraju klipovi i ventili. Prvi korak je demontaža i revizija glave motora , nakon toga se precizno zna kolika su oštecenja i kolika je cijena popravka. Nije mi jasno koje tehnicke podatke vi trebate ? Ako mislite sami raditi popravak necete uspjeti jer je to posao po mjeri za prave profesionalce.
VAŠE DOBRE ŽELJE - HVALA NA LIJEPIM RIJECIMA
2.1.2008. 23:48
OVIM PUTEM ŽELIM VAM ZAŽELITI PUNO ZDRAVLJA I SRECE U NOVOJ 2008 GODINI I DA I DALJE NESEBICNO POMAŽETE VOZACIMA NA MUKAMA.
vaš pacijent
Jucer sam cijelo jutro citao Vaše besplatne savjete i odgovori na njih su me se dojmili.Inzvaredna stranica koju bi svaki vozac morao pregledati!Trenutno nemam problema vezanih za auto pa ne bih htio duljiti....Želim Vam sretnu i uspješnu Novu2008 !!!!! Pozdrav iz Sukošana.......
Puno srice zdravlja i veselja u Novoj Godini želi vam borovci.blog.hr
Puno srece, uspjeha, a ponajviše zdravlja u Novoj 2008. godini, te
da i dalje pomažete svojim znanjem ili prakticno nama koji imamo upite ili probleme s autima. Jedan sam od mnogobrojnih korisnika Vašeg servisa.
Za Vas imam samo rijeci hvale, servisa kao Vi ima vrlo malo odnosno nema, dok nas manje ili više strucnih vozaca ima puno i zato nam je ovo Vaše odricanje od znacajne koristi i važnosti i zato Vam mogu reci jedno veliko hvala, a mislim da bi se svi vozaci samnom složili.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,2 i.- KRIVI SE ISPUŠNA GRANA

Datum objave: 02.01.2008 23:39:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Omegu 2,2 (benzin) 2002god.Problem koji se ucestalo javlja je sa ispušnom granom koja se krivi vec nakon par tisuca km ,nakon ugradnje-izmjene.Navodno je krivica u lošem materijalu od kojeg je izradena.Dali postoji nacin da se problem dugorocnije riješi? Auto je prešao 84000km i do sad sam zamijenio 3 grane.Rješenje sa Lexmaull inox granom mi je poznato ali mi je preskupo.
ODGOVOR:Na žalost poznat je problem s navedenim ispušnim kolektorom , najprije dolazi do pucanja vijaka kolektora, nakon toga nastaje deformacija. Za sada ne postoji adekvatno rješenje od strane proizvodaca. Rješenje je bi bilo jaca dimenzioniranost kolektora i vijaka za fiksiranje na glavi motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NEMA GRIJANJA

Datum objave: 02.01.2008 23:31:00
Slika
PITANJE: pozdrav pisem u ime svoga muza koji spava i boli ga glava od auta imamo fiat mareu karavan 99god.juce smo isli na put smrzla sam se u autu nema grijanja kazalka je oborena stanemo auto radi malo se podigne nakon par km opet padne e sad jedan majstor je rekao da je otiso termostat i mi smo narucili novi i dok nabave novi on je skino stari i kao cistio ga drugi nam je rekao da se termostat nemoze skidat pa vracat ja vise nevjerujem i novi kad stave da ce otklonit kvar svi drugacije kazu puno vise trosi goriva ja se nadan da ste me razumjeli o cemu pisem jer mi nemamo pojma u vezi kvarova ovo je drugi puta da vam pisemo a prvi put ste nam puno pomogli unaprijed hvala
ODGOVOR:Na vašem vozilu nema grijanja jer je neispravan termostat. Motor ne postiže radnu temperaturu te radi toga imate i povecanu potrošnju goriva. Prilikom zamjene termostata nabavite originalni termostat jer zamjenski ( jeftiniji ) nisu precizni .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - MJEHURICI ZRAKA

Datum objave: 02.01.2008 23:25:00
Slika
PITANJE: Imam Lagunu iz 99 godine i imam problema s paljenjem kad auto duže stoji bez obzira na vanjsku temperatutu.Akumulator je dobar i uredno vrti anlaser ali upalit nece.Ponekad i upali i onda radi normalno i kad ga ugasim upali od prve.Primjetio sam da u prozirnom crijevu od AC do Bosh pumpe postoje mali mjehurici zraka koji putuju po crijevu kad pritišcem mjehur na AC pumpi. Prije nekog vremena auto je ponekad znao upaliti od prve, ponekad nakon dužeg verglanja a danas više nikako.Šta napraviti? Razliciti majstori imaju razlicite dijagnoze...
Drugi je problem u zakljucavanju i otkljucavanju auta daljinskim na kljucu (originalnim). Nakon vožnje ugasim auto, izadem iz njega, zatvorim vrata, pritisnem daljinski (LED-ica zasvijetli) ali centralno ni da trepne.Ponovim postupak 100 puta ,nekad proradi a nekad i ne pa auto moram zakljucavati rucno.Prekidac centralnog u kabini radi normalno.
ODGOVOR:Mjehurici koje vidite su uzrok težeg paljenja jer dolaze u visokotlacnu pumpu i onemogucavaju dolazak goriva na brizgalice dok ne izade navedeni zrak iz sustava. Sustav goriva može vuci zrak na raznim mjestima od rezervoara do visokotlacne pumpe. Krenite nekim redom i provjerite svaki spoj ( prikljucak ) od rezervoara do pumpe ukljucujuci i filter goriva.
Daljinsko zakljucavanje može raditi probleme kada je u pitanju sam kljuc ili baterija u kljucu. Isto tako uzrok može biti bravica vozacevih vrata , upravljacka jedinica daljinskog sustava ili sama elektricna instalacija.Rješenje je pojedinacno ispitivanje navedenih dijelova/sklopova.
DODATNO PITANJE:
Kao prvo zahvalio bih Vam na tako brzom odgovoru te Vam želim sretnu Novu 2008.
Neznam da li je pametno,s obzirom da sam auto nedavno kupio u autosalonu, dati da mi se ispitaju i ostali dijelovi motora kao i provjera stanja kompresije motora. Problem je jedino trošak koji predpostavljam i nije mali za koji mislim da bi trebao snositi prodavatelj vozila odnosno vlasnik autosalona gdje sam ga kupio.Možete li mi preporuciti neki servis gdje bih mogao i u buduce održavati auto kvalitetno a uz povoljne cijene.
ODGOVOR:
Sve što možete besplatno dobiti od autosalona pokušajte što prije realizirati. Dobro bi bilo kada bi dobili garanciju od navedenog salona. Ne mogu vam preporuciti ni jedan servis, jedino mogu garantirati za kvalitetu i profesionalnost svojega servisa. Želio bih vas upoznati s cinjenicom da uvijek kada se kupi rabljeno vozilo, prodavac i raniji vlasnik žele što manje uložiti u vozilo narocito u materijale i radove koji se ne vide. Iz tog razloga za novog vlasnika takvog vozila je najbolje da u vlastitoj režiji obavi temeljiti pregled i servis vozila jer mu se takvo ulaganje višestruko isplati. Nakon detaljnog pregleda može se znati i cijena navedenog servisa.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA TERMOSTATA

Datum objave: 02.01.2008 23:21:00
Slika
PITANJE: Imam problem na svojem vozilu Renault Clio 91. 1,2 .Grijanje ne radi tj. kad ukljucim ventilator puše hladan zrak. Primjetio sam da nakon duže i brže vožnje puše još hladniji. Moj prijatelj mehanicar kaže da sigurno treba zamjeniti termostat, ali kako je na putu( na otoku sam i nema drugih mehanicara, a spremam se na put) morati cu to obaviti sam. Da li se slažete s ovom dijagnozom te da li mi možete ukratko objasniti kako zamjeniti termostat te na što treba obatiti pozornost kod zamjene termostata (da ne napravim više štete nego koristi)?
ODGOVOR:Uzrok lošeg grijanja je termostat. Isti se nalazi na glavi motora i nije ga teško zamijeniti. Prvo morate prepoznati i otkriti gdje je on tocno. Nakon toga kod ugradnje novoga ocistite dosjednu površinu, stavite novu brtvu/brtve i nalijte rashladnu tekucinu. Upalite motor i cekajte dok se ne otvori termostat, nakon toga dopunite još rashladne tekucine . Po potrebi odzracite rashladni sustav na ventilu koji se nalazi/nalaze na gumenoj cijevi hladnjaka i na cijevi za grijac.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI SWIFT - TLAK U HLADNJAKU

Datum objave: 02.01.2008 23:14:00
Slika
PITANJE: suzuki swift gti
Vlasnik sam navedenog automobila,auto je 1990. godište, i u zadnje vrijeme imam problema s hladenjem motora.
Kad auto radi na mjestu u leru vrlo brzo postigne radnu temperaturu kroz nekih 20 min,ali problem je taj što mi se ponekad pali ventilator kada je kazaljka temperature na sredini podrucja,a ponekad se uopce ne pali niti kad postigne 3/4 temperature na skali. Termostat otvara jer je hladnjak vruc,a zanima me dali je to normalno što je visoki tlak u sistemu tj. u crijevu koje s gornje strane ulazi u hladnjak. Zanima me još koliki bi trebao biti stupanj kompresije na tom autu,i kako da znam da je motor još dobar? Planiram kompletno sredivanje limarije pod uvjetom da je motor dobar pa vas molim za savjet.
ODGOVOR:Ako je tlak u hladnjaku veci od dozvoljenog tada ce u kriticnom momentu rashladna tekucina izlaziti iz sustava na cep hladnjaka ( ili ekspanzione posude ). Ako je navedeni tlak normalan uzrok paljenja ventilatora treba tražiti u neispravnom termoprekidacu, termostatu ili zacepljenju hladnjaka. Tlak kompresije treba biti 11,0 do 14,5 bara. Stupanj kompresije je 8,8:1 ali to vam ništa ne znaci.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - CHIP TUNING

Datum objave: 02.01.2008 23:11:00
Slika
PITANJE: Pozdrav i zaista nemogu vjerovati da stignete sve napraviti u radioni i odgovarati na naša pitanja.nemam rijeci.Samo bi upitao dali se može povecati snaga motora cipom ili drugacije i dali ima bilo kakvih i najmanjih štetnosti za motor.I dali to forsira motor više nego ovakve snage.Bi li trošio više?Dali vi i to radite.Škoda octavi 2.0 85kw 116ks.
ODGOVOR:Snagu motora možete povecati chip tuningom, na vašem vozilu se to ne isplati kao npr. kod motora TDI jer je dobivena snaga samo 10 do 15% veca. Uz razumnu vožnju navedeni tuning nije štetan. Ipak može se reci da ce motor bez tunninga duže trajati .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 02.01.2008 22:56:00
Slika
PITANJE: Radi se o audiju a4 iz 99god.motor 1.6 benzin (arm).Naime auto je prešao 110000tkm.potrošnja ulja mi je 0.5l na 1500km cini mi se pre velika,motor je suh kao barut,ne dimi,koristim ulje castrol magnatec 5w40.Molim vas za savjet,sta da radim,da li da idem na gušce ulje-polu sintesko ili...u njegovoj knjigi piše da je to normalna potrošnja.
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je malo povecana. Naveli ste da je motor suh i da nema curenja iz motora. Imajuci u vidu tu cinjenicu lako je zakljuciti da se navedena potrošnja ulja dogada kroz motor i to na vodilice ventila. U ovom slucaju možete pokušati s drugim uljem a najbolje je sinteticko 10w-60 ( može se pronaci ). Ako želite kvalitetnije rješenje tada je potrebno zamijeniti brtve ventila i po potrebi vodilice ventila.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - ŠALTANJE U PRVU BRZINU

Datum objave: 29.12.2007 20:04:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam na svom automobilu (alfa 146 1.6 boxer) zbog kvara zamjenio getribu sa drugom polovnom. Sve radi korektno, osim što više ne mogu prebaciti u prvu brzinu kada se krecem npr. 30km/h, a sa prethodnom getribom sam to mogao. Ako to pokušam dolazi do zvuka struganja tj. lupkanja. Da li je moja prethodna getriba bila "tjunirana" ili je ovoj "novoj" jednostavno otišao sinhron prve brzine? Napominjem, da sve radi korektno osim što pri vecoj brzini više ne mogu šaltati u prvu brzinu.
ODGOVOR:Ako možete pri brzini od 5 km/h ušaltati u prvu brzinu tada je prva brzina ispravna. Kod brzine od 30 km/h zupcanik prve brzine se okrece velikom brzinom i mehanizam za zaustavljanje navedenog zupcanika ( sinhron ) nije djelotvoran. U sadašnjem mjenjacu mijenjajte ulje svakih 60.000 km ili dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 29.12.2007 19:51:00
Slika
PITANJE: KAO PRVO SVE POHVALE NA SAVJETIMA!
Astra G 2.0 DTi 74 Kw. 86000 km. Stavljeni novi grijaci. Imam problem prilikom paljenja. Naime na temperaturi izmedu +7 i -3 auto mogu upaliti jedino ako prilikom paljenja stisnem papucicu gasa do pola. To je potrebno jedino ujutro prilikom prvog paljenja. Ukoliko ne upali od prve imam velikih problema da ga upalim ( u par navrata isprazni akumulator star godinu dana). Kasnije tokom dana auto pali najnormalnije. Kada je ujutro toplije ili pak hladnije od navedene temperature pali najnormalnije-bez gasa i od prve. Inace auto se u vožnji ponaša najnormalnije i odlicno vuce.
ODGOVOR:Želio bih vam dati kratko i jasno obrazloženje u vezi problema koje imate medutim to nije moguce jer u ovom slucaju treba ispitati jako puno komponenata i napraviti puno mjerenja. Precizniji odgovor bi se mogao dati nakon kompjutorske dijagnostike. Navesti cu neke od mogucih grešaka: Elektricni konektori, zrak u sustavu goriva, kut predpaljenja ( timing ), kontrolni modul grijaca, relej grijaca, ECT senzor, niski tlak dobavne pumpe, regulator kolicine goriva, dize, solenoid visokotlacne pumpe, EGR solenoid, senzor položaja pumpe, modul visokotlacne pumpe…
Uz odgovarajucu servisnu opremu vašim vozilom se treba pozabaviti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SUMNJA NA TERMOSTAT

Datum objave: 29.12.2007 19:44:00
Slika
PITANJE: problem je sa opel astrom 1.8 (8v) (92.) da je potrosnja u zimskim uvjetima skocila u prosjeku za neke 2 litre.Sa prihvatljivih 8l na otvorenoj sad iznosi oko 10, a gradska voznja sa 11 l na 13. Procito sam neke vase savjete vezane za istu problematiku, ali u ovom slucaju neke stvari se cine evidentnije od drugih. Temperatura motora na pokazivacu gotovo nikad ne izlazi iz plavog(tesko da se i pomakne s 0) osim kad zapnem u koloni, zna se podic do prve crtice. Posto ste naveli da to ne mora bit objektivni pokazivac temperature, vjerujem da obrtajomjer ne laze i ne spusta se ispod 1000o/min osim uvjetima spore voznje u koloni. Zbog nedovoljne zagrijanosti vjerojano se ni cok ne spusti do kraja sto uzrokuje tih 1000o/min u leru. U kabini isto ne puse neki pretopli zrak (osim ako nije dugotrajna spora voznja), pa pretpostavljam da bi problem mogao biti termostat, sto povlaci za sobom nedovoljno grijanje i povecanu potrosnju.
ODGOVOR:Vaša sumnja je opravdana, motor ne može postici radnu temperaturu i zato je kolicina goriva koja ulazi u motor povecana. Za pocetak zamijenite termostat, ugradite najbolji koji postoji jer je to fina regulacija temperature motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - PREGARAJU OSIGURACI

Datum objave: 29.12.2007 19:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 307 1.6 16v iz 2003. Problem su duga svijetla koja uopce ne rade. Provjerio sam osigurace i vidio da su pregoreni te ih zamjenio. Nakon zamjene osiguraca ponovno nisu radila pa sam išao opet provjeriti žaruljice i osigurace (pošto ima poseban za ljevo i desno) i vidio da su opet pregoreni.Zamjenio sam ih dva puta i u oba puta su pregorili cim bih upalio duga(zamjena je bila odgovarajucom amperažom). Inace sva ostala svijetla uredno rade pa me zanima u cemu bi mogao biti problem.
ODGOVOR:Pregaranje osiguraca nastaje kada su žarulje vece snage od dozvoljenog ili kada je elektricna instalacija u kratkom spoju (povremeno ili stalno ). Najprije provjerite žarulje a poslije po potrebi instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C3 - NECE U DRUGU BRZINU

Datum objave: 29.12.2007 19:21:00
Slika
PITANJE: Imam tri godine star citroen c3, ove godine kad je stigla zima ujutro dok je hladan nece u drugu brzinu. Zapravo kao da preskace preko necega, no kad se ugrije ide super. promjenio sam ulje ali nije pomoglo. Mehanicar je stavio full sintetiku. Što da radim, da poduzimam nešto ili da vozim dok ide?
ODGOVOR:Zamolite svog mehanicara da vam tocno kaže o cemu se radi , ako to ne zna potražite bolji servis koji to zna. Za pocetak ispitajte polužni mehanizam za šaltanje. Precizniji odgovor se može dati nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - TROŠI 19 L BENZINA

Datum objave: 29.12.2007 19:15:00
Slika
PITANJE: Auto je VW Passat 2.0 i (85 kw) - godište je 1990.a problem je sljedece: Auto inace troši izmedu 11.5 i 13 litara benzina ,a sada po zimi potrošnja se povecala na od 18 do 19 litara(sa 15 litara prede 80 km - normalne vožnje).Da li je to zbog zimskih uvjeta (u što i ne vjerujem) ili je stvar do potrošenosti motora tj.da je nešto neispravno.Prijatelj tvrdi da je problem u karikama.Motor inace ima povecanu potrošnju ulja , i ulje vjerojatno curi na karteru pošto je motor na dnu dosta zauljen, i u leru radi nemirno pri prvom paljenju dok se malo ne zgrije.
ODGOVOR:Razlog tako velike potrošnje nije zimska vožnja vec pojedine neispravnosti na mehanici motora, na sustavu ubrizgavanja ili sustavu paljenja. Postoji puno razlicitih faktora koji utjecu na tako veliku potrošnju i zato bi trebalo napraviti kontrolu mehanickog sustava motora ( kompresija, zacepljenje usisno ispušnih kanala u glavi motora ) , kontrolu svih komponenata sustava elektronskog ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori, davaci, aktuatori, kolicina i tlak goriva, stanje brizgalica ). Nakon ovako temeljitog pregleda tocno se zna što je neispravno i koliki je trošak popravka.
na vrh Povratak na vrh

ACCURA LEGEND - pozdrav iz st louisa

Datum objave: 29.12.2007 18:53:00
Slika
PITANJE: pisem vam iz usa
posjedujem acuru legend 3,2 l 93 automatic sa predjenih 171 000 milja..problem je jer se pregrijava..prethodni vlasnik je mijenjao termostat...10tak dana je radila ok.brzo je postizao radnu temperaturu i bila je oko polovine...motor ne izbacuje crni dim, i normalo radi..dok nije pocela da se grije ,temperatura bi išla do kraja ,i naglo pala na pola.i tako se ponavljalo...ujutro dok je hladna znalo se desiti da obrtaji skacu sa 1000 na 1500 naglo kao da se dodaje gas(motor sam dodaje gas) grijanje nije radilo ili nakon nekih 15 tak min pocne ali jako slabo iako je temperatura viša od pola..gornje crijevo na radijatoru je jako vruce , dok donje bude hladno...na kraju je izbilo antifriz kroz odljevnu posudu,
otišao sam kod jednog majstora koji je samo pogledao ..otvorio odušak za zrak nasuo antifriza,onda polako donasipao antifriza sa upaljenim motorom ,sa zatvorenim oduškom,u radijatoru je antifriz išao gore dolje i polako ga je motor povremeno uvlacio ,nisu se pojavili mjehurici nikakvi na vrhu radijatora dok je radio motor nekih 15tak minuta... grijenje je radilo bez problema i to jako dobro...temperatura mu nije prelazila iznad pola...blizu pola ali ispod jednu crtu ,,i tako 2 dana...
i juce mi ponovo nakon što sam prešao put od 30 milja i onda krenuo nazad na povratku se kazaljka od temperature popela do kraja i naglo pala na ispod pola...ostala tako neko vrijeme ..i poslije par minuta otišla gore na 2/3 i opet pala nazad..grijanje je radilo bez problema....
kad sam stigao kuci i prebacio u parking cuo sam zvuk kao žubor vode...temperatura je bila oko 3/4 i auto je poceo sam da smanjuje obrtaje i na kraju se ugasio...goriva je bilo vise od 3/4 rezervoara ..upalio sam ga bez problema,nakon toga ....otvorio sam haubu i vidio da je odljevna posuda ispustila antifriza(bila je više od pola malo iznad max taj dan kad je mehanicar dodavao antifriz). nisam ga forsirao vožen je na 90km/h na auto putu..
pitanje je :
pošto sam pretraživao acura forume i našao ljude sa slicnim problemima.. oni govore o blowen head gasket...kako da provjerim dali je otišla brtva ? nakon što se desilo zadnje pregrijavanje u odljevnoj posudi vidim sitne tackice kao prljavština,ulje nisam primjetio...kad izvucem šipku od ulja vidi se samo ulje nisam primjetio tragove vode ili antifirza.. ali želim biti siguran da znam vrijedi li raditi na njemu...auto nije izbacivalo crni dim iz auspuha...cuo sam o nekom nacinu da se izmjeri carbon monxid u antifrizu što pokazuje dali miješa ulje i anitfriz ili kompresija cilindara ili ima neki drugi nacin. koji je najsigurniji nacin da se pokaže ispravnost brtve?
pohvale uredniku stranice...
i hvala za odgovor..
pozdrav iz st louisa
amel
ODGOVOR:Motor vašeg vozila pregrijava se jer nestaje rashladna tekucina iz rashladnog sustava. Rashladna tekucina može nestajati na dva nacina, propuštanjem na pojedinim dijelovima rashladnog sustava ( gumene cijevi, hladnjak, pumpa za vodu, radijator grijaca ili propuštanjem na nekom dijelu motora ) ili propuštanjem na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka. Prvo se treba ustanoviti postoji li propuštanje na spomenutim dijelovima rashladnog sustava i po potrebi otkloniti daljnje propuštanje na pronadenom mjestu/mjestima. Ako zaista nema nigdje propuštanja na mjestima koje sam naveo, tada treba posumnjati u brtvu glave ili samu glavu motora. U ovom slucaju dolazi do probijanja kompresije u rashladni sustav, u sustavu se stvara nedozvoljeno visoki tlak radi kojega rashladna tekucina izlazi na cep ekspanzione posude ili na cep hladnjaka te se na taj nacin motor pocne pregrijavati radi nedovoljne kolicine rashladne tekucine. Oštecenu brtvu glave motora može prepoznati svaki bolji automehanicar ( gumene cijevi rashladnog sustava su tvrde, u ekspanzionoj posudi je veliki tlak ). Drugi nacin je mjerenje kolicine HC ( ugljikovodik ) u ekspanzionoj posudi , kolicina HC ne smije biti veca od 25 ppm .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - POTENCIOMETAR PEDALE GASA ?

Datum objave: 29.12.2007 18:48:00
Slika
PITANJE: Imam golf IV Highline 2000. god 85 kW diesl, u vožnji mi je jednostavno oduzeo komandu gasa, ima tempomat i uz pomoc njega mogu davat gas, nije mu pukla sajla od gasa. Na leru radi kad mu daš gas na oko 1100 obrtaja i tu zablokira, i kad kreceš na leru i mijenjaš brzine ide al gas je oduzet. Kad se postigne tako brzina od 40 km/h u trecoj može se upalit tempomat i pomocu njega davat brzina bez problema, s tim da prilikom mijenjanja brzina mora se stalno palit tempomat.
ODGOVOR:Prema vašem opisu može se zakljuciti da je problem u potenciometru pedale gasa jer motor može ubrzavati putem tempomata . Ispitajte komandu gasa , elektronski dio i po potrebi je zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

SUZUKI BALENO - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 27.12.2007 17:04:00
Slika
PITANJE: da li je preporucljiva ugradnja LPG instalacije u suzuki baleno sa
motorom 1298 ccm (86 KS), odnosno da li za taj motor treba ugraditi i
lubrifikatore?
ODGOVOR:Plinski sustav se može ugraditi na svako vozilo pa tako i na navedeno. Vaše vozilo nije na popisu vozila na koje se mora ugraditi Flash Lube ali ako se ugradi samo ce biti bolje a ne lošije.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - REGULACIJA TURBINE

Datum objave: 26.12.2007 22:02:00
Slika
PITANJE: Imam Golf IV 1.9 TDI 110KS i molio bi vas za savjet.
Auto mi gubi snagu ,nekad radi kao da je SDI,gubi snagu i kad ga upalim i ugasim opet ide neko vrijeme. Na VAG-COM-u mi prikazuje grešku 17965-pritisak turbo kompresora TC-prekoracena granica.
ODGOVOR:Gubitak snage nastaje radi prevelikog tlaka turbine kojega racunalo prepozna kao opasno stanje za motor i u tom momentu smanji kolicinu goriva tako da motor ima znatno manju snagu. Uzrok je regulacija turbine.
DODATNO PITANJE:
Hvala na puno na trudu,al i dalje ne kužim šta je kvar na auto pa ako biste mi mogli pojasniti šta treba zamjeniti.
ODGOVOR:
Normalno je da ne razumijete o cemu se radi jer sustav za regulaciju turbine i tlaka turbine ima dosta komponenata a sa svime upravlja racunalo. Do rezultata se dolazi nakon ispitivanja komponenata navedenog sustava za regulaciju turbine. Do rješenja nije moguce doci amaterski i u kucnoj radinosti jer je za to potrebna servisna oprema i poznavanje navedene tehnike.
na vrh Povratak na vrh