Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

YUGO KORAL 55 - OBRADA GLAVE MOTORA

Datum objave: 28.10.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Yuga Koral 55, 1989.god. Prije dvije godine mi je poceo puštati hladnjak, zamijenio sam ga drugim polovnim, medutim prije nekoliko mjeseci je i on poceo puštati. Zadnjih nekoliko tjedana sam primijetio da mi rashladna tekucina izlazi oko jednog od vijaka koji drži glavu motora. Je li moguce da je probila brtva glave pa da mi nabija kompresiju u rashladni sustav te da mi zbog toga pušta hladnjak? Ako je tako, jeli to skup popravak? Inace automobil je prešao 190000km i savršeno radi, cak se i potrošnja goriva zna spustiti ispod 5.5l/100km.
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina izlazi iz sustava toliko da je morate svaki tjedan nadolijevati tada bi bilo dobro da zamijenite brtvu glave a glavu motora da kompletno obradite . To znaci da obradite siceve ventila i same ventile . Za sada navedeno curenje nije opasno jer rashladna tekucina ne ulazi u cilindar niti u ulje ali uredenje glave motora napravite što prije . Za vaše vozilo taj popravak nije toliko skup.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SENZORI TLAKA U GUMAMA

Datum objave: 28.10.2007 20:22:00
Slika
PITANJE: Prije par dana sam na Laguni 1.9dci 2003g.promijenio originalne felge u koje su ugradeni senzori koji kompjutoru daju informaciju o stanju tlaka u gumama.Moj majstor kaže da se ne mogu prebaciti na nove felge,bolje receno nije siguran dali može ili ne.Sada na displeju više nemam kotaca na grafickom prikazu automobila,što je i logicno kada više nema senzora tlaka.Od tada mi svijetli žuta lampica ( ! ))Kako cu ugasiti navedenu lampicu,odnosno mogu li se prebaciti senzori tlaka sa starih felgi na nove.
ODGOVOR:U ventilima kotaca nalaze se senzori za tlak u gumama. Ako zamijenite felge navedeni sustav nece raditi . Po mogucnosti stavite navedene ventile na nove felge ako to nije moguce onda trebate upotrijebiti stare felge ili staviti odgovarajuce nove.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJA JA KLIMA BOLJA ?

Datum objave: 28.03.2011 19:06:16
Slika
PITANJE:

Molio bih vas da mi odgovorite na pitanje: da li je bolja manulana ili digitalna (automatska) klima?
Koja je ucinkovitija, štedljivija i lakša za održavanje?

ODGOVOR:

Svakako je puno bolja automatska. Za održavanje je zahtjevnija automatska.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 24.10.2007 10:42:00
Slika
PITANJE: Ford Escort 1.8d 92 god problem paljenja!
IMAM PROBLEMA SA PRVIM JUTARNJEM PALJENJEM.IZBACUJE CRNI DIM IZ AUSPUHA U KOLIKO SE PUMPA VRATI U MINUS ONDA NEMA DIMA ALI NEMA NI ŠANSE DA UPALI KADA JE HLADAN ! KAKO ISPITATI UZROK ?
ODGOVOR:Postoje neki preduvjeti koje vaš motor mora zadovoljavati kako bi mogao normalno paliti. Kompresija mora biti veca od 27 bara ( normalna je 28 do 32 bara ) , ventili trebaju biti ispravno podešeni , motor mora biti besprijekorno u fazi, predpaljenje mora biti tocno podešeno odgovarajucim alatom i komparatorom, dize moraju imati pravilan mlaz u obliku stošca i otvarati na 120 bara, grijaci moraju biti svi ispravni i isti, u sustavu goriva ne smije biti zraka, visokotlacna pumpa i regulator kolicine goriva moraju biti ispravni, stanje akumulatora i elektro pokretaca moraju biti takvo da zavrte radilicu na više od 120 ok/min. Eto to bi bilo sve što je bitno kako bi motor palio normalno. Redoslijed koji sam naveo je i logican redoslijed po kojem treba krenuti u akciju. Puno uspjeha u radu i dobra zabava.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - RASTAVIO SAM POLA AUTA ?

Datum objave: 24.10.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Imam seat ibizu 1997 sxe, ne radi mi rikverc svjetlo, rastavio sam pola auta, slijedio kablove, svi citavi osiguraci su u redu, žarulje u redu, pao mi je na pamet indikator rikverca ali vas molim da mi kažete gdje se nalazi???
ODGOVOR:Rikverc šalter se nalazi na mjenjacu u blizini biraca brzina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NE PALI NORMALNO

Datum objave: 24.10.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Opel kadett, 1.6i (single point injection).
Auto ne pali normalno, ali ga uspijem upaliti uz pomoc start spray-a ili rucnim nalijevanjem benzina u karburator i kad mu podignem okretaje dovoljno da prebaci na plin - radi normalno.
Pitanje:
1.Kako mogu ispitati da li je problem u EM dizni (do nje dolazi gorivo, ali preko nje nikako) (zaštopana ili ima problem elektricne prirode) ili u signalu koji dolazi do nje (koji daje ECU)?
2. Kako izgleda signal (napon, valni oblik, frekvencija itd) koji dolazi do dizne?
Mjerenjem napona izmjerio sam prisutnost i istosmjernog i izmjenicnog napona na stezaljkama dizne. Na raspolaganju od mjerne opreme bio mi je samo unimer.
ODGOVOR:Napon na injektoru je 12V a upravljanje injektorom obavlja ECU centrala. U ovom slucaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti oko 1 bar tek nakon toga možete ispitivati napone i signale na pojedinim senzorima. Oblik signala injektora je specifican , to je okomita krivulja s oštrim vrhom koji ima blago padajucu krivulju . Ispitajte još MAP senzor, senzor leptirastog ventila ( potenciometar ) i senzor temperature motora.
S vašim instrumentom ne možete daleko stici u dijagnostici motora.
DODATNO PITANJE:
Koja je uloga upravljacke elektronike plina u prekidanju injektora?
Može li njezina neispravnost direktno utjecati na rad injektora za benzin?
Pretpostavljam da može, no zanima me kako funkcionira mehanizam prekida rada benzinskog injektora dok auto prebaci na plin.
ODGOVOR:
Razliciti plinski sustavi ne moraju imati isi nacin rada . Postoje razlike izmedu pojedinih proizvodaca. Jedan od poznatih plinskih sustava radi na slijedeci nacin. Motor uvijek pali na benzin a prekapcanje na plin nastati ce u momentu kada rashladna tekucina postigne temperaturu od 40°C jer je tako podešen program. Na navedenoj temperaturi aktivira se termicki senzor koji šalje impuls u plinsko racunalo. Plinsko racunalo putem upravljacke elektronike na koju su spojeni benzinski injektori zatvara benzinske injektore a istovremeno ( ili nešto ranije "milisekunde" ) otvara preko plinskog elektromagnetskog ventila dovod plina direktno na plinske injektore. Ovaj proces je sinkroniziran i odvija se u djelicu sekunde.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - IAC VENTIL SE ZAPRLJA

Datum objave: 24.10.2007 10:27:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Peugeot 306 1.4i 1998god. Mesec dana posle polu generalne povremeno se gasio na ler gasu i to najcešce kada je zagrejan i sa vremenom to sve cešce. U servisu su mi ocistili IAC ventil i rešili problem, ali evo posle tri meseca ponovo se javlja isti problem. Ocistio sam ga, bez odlaska u sevis i problem je ponovo rešen. Ventil je bio samo malo zaprljan od uljnih isparenja (po mom mišljenju). Pitanje: Da li da kupim novi IAC ventil, ako mi se problem sa gašenjem ponovi javi, ili je moguce da je kvar još u necem drugom.
ODGOVOR:Pravo pitanje je zašto se IAC ventil tako cesto zaprlja . Ako su to uljne pare tada cete morati otkloniti povecanu kolicinu uljnih para , u protivnom trebate cesto cistiti navedeni ventil. Uljne pare su znak da je kompresija slaba.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - SLABO GRIJANJE

Datum objave: 24.10.2007 10:13:00
Slika
PITANJE: pomoc u vezi auta golf 3 94 benzin 55kw 1.8, imam slabo grijanje radna temperatura oko 70%, u leru se malo penje oko 80%, na otvorenom padne i ispod 70 %,stavljen nov termostat, napominjem auto ima klimu, primjetio sam da i ljeti slabije hladi, sa klimom radi normalno, šta ciniti jer je nemoguce voziti kad stakla magle, jer se ne mogu osušiti kad slabo grije, šta preduzeti u vezi malog ali meni velikog problema jer je vidljivost na 0 ...
ODGOVOR:Preduvjeti da grijanje bude u vašem vozilu dobro su : radna temperatura motora mora biti iznad 85°C, termostat mora biti potpuno ispravan, radijator grijaca ( mali hladnjak ) ne smije biti zacepljen, komande sustava grijaca moraju normalno otvarati i zatvarati zaklopke sustava grijaca, hladni zrak mora nesmetano moci dolaziti na radijator grijaca, gumene cijevi grijaca za rashladnu tekucinu moraju omogucavati normalni protok rashladne tekucine kroz radijator grijaca. Ispitajte po navedenom redoslijedu sve dijelove sustava.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 –TD - SAM UBRZAVA

Datum objave: 24.10.2007 10:04:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa “Passat 1993 g. TD”. Rad motora mu je dobar na leru,medutim vec preko 2000 obrtaja postaje bucan a takode mu je slaba vuca. Najviše se osjeti prilikom vožnje po usponima. Dešava se da motor jednostavno izgubi vucu tako da ga moram prebaciti u nižu brzinu,i tako se ponaša neki minut-dva, opet onda dobije ubrzanje tako da ide po usponima ko “benzinac”. Tada jednostavno ne diram papucicu od gasa a vozilo ide sve brže i po usponima,moram koristiti kocnicu. To se dešava kad idem na duža putovanja.
ODGOVOR:Motor na vašem vozilu je dotrajao , nema snage i troši puno ulja. Motor ubrzava sam od sebe jer u cilindar ulazi velika kolicina ulja koja nekontrolirano ubrzava motor što je vrlo opasno.
Nakon što obavite generalni popravak motora zamijenite dize, pregledajte i po potrebi napravite servis turbine i visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICCASO - ZAŠTO TROŠI ULJE ?

Datum objave: 23.10.2007 17:29:00
Slika
PITANJE: Kupio sam xsaru picasso 1.6 16v 80Kw 2005. i od zadnjeg servisa je prošlo 11 mjeseci i 15000 km, a motor je potrošio skoro 2 litre ulja. Zašto?
ODGOVOR:Ne postoji motor koji ne troši ulje. Dozvoljena potrošnja ulja na vašem vozilu je 0,2 l/1000km. Prema vašim podacima vaš motor troši 0,13 l/1000 km . Motor troši ulje na tri nacina : propuštanje na razna brtvila ( ovo je vidljivo ) , potrošnja na vodilice ventila , potrošnja preko stjenke cilindra. Zadnje dvije potrošnje ( postoje i kod novih motora ) dogadaju se kroz motor na nacin da izgaraju u komori za izgaranje i sa ispušnim plinovima izlaze kroz ispuh. Potrošnja ulja raste i ako ne koristite odgovarajuce ulje, najmanje se troši sinteticko ulje . Uz to možete smanjiti i interval izmjene ulja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZRAK U SISTEMU ZA HLA?ENJE

Datum objave: 23.10.2007 16:01:00
Slika
PITANJE: Najprije želim pohvaliti Vaš trud i želju za pomaganjem.
Imam Fiat Punto 1.2 SX godište 2000.Zanima me koji su moguci razlozi da u sistem za hladjenje motora dolazi zrak. Sistem je u tjedan dana dva puta odzracen i nadopunjen tekucinom medjutim problem pregrijavanja i povecanog pritiska u rashladnom sistemu se ponavlja.
Kazaljka temperature vode šeta po skali. Napominjem da je prije dvije godine zbog mješanja ulja i vode u motoru promijenjen komplet
brtvi i ravnana glava.
ODGOVOR:Utjecaj na neispravan rad rashladnog sustava su probijanje kompresije u rashladni sustav , neispravan rad termostata , zacepljenja hladnjaka, neispravna pumpa za vodu, propuštanje na bilo kojem dijelu rashladnog sustava . Provjerite termostat i utvrdite da li probija kompresija u rashladni sustav.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA II - GORIVO ILI....??

Datum objave: 23.10.2007 15:54:00
Slika
PITANJE: Opel Astra Caravan II- motor 1,6 Twinport, u zadnje vrijeme se dešava, da u praznom hodu, motor radi nekoliko minuta u redu, znaci bez promjene broja okretaja, a nakon toga okretaji padnu i ponovo se vrate na normalu, što se vidi na brojacu okretaja, a i po zvuku. Pošto je pod jamstvom, bili smo u ovlaštenom servisu, no rekli su da je to normalno,spominjali su da bi moglo biti do goriva. No pošto ulijevam Eurosuper 95, u to baš ne vjerujem. Greška se uocava kad je motor na temp oko 90 C i pogotovo se vidi kad se pri toj temperaturi, auto ugasi pa ponovo upali, što su vidjeli i u servisu.Auto je star 5 mjeseci, prošao je 10500km, i do nekih 9000 km nije bilo nikakvih problema, i to što je "normalno" sada, prije nije postojalo.
ODGOVOR:Ako je problem u benzinu to možete provjeriti i sami , kada potrošite gorivo tada natocite euro super 98 oktana koji je znatno cistiji i kvalitetniji. Na taj nacin cete dobiti odgovor u vezi goriva. Ako problem postoji i dalje tada je najcešci uzrok elektronski sustav ubrizgavanja odnosno neka od njegovih mnogobrojnih komponenata. U tom slucaju servis vam je dužan tu reklamaciju otkloniti, ako je potrebno posjetite drugi servis.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - PODEŠAVANJE VENTILA I ...

Datum objave: 23.10.2007 15:47:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Orion dizel 1,8 1991.god. Interesuje me zupcenje bregaste, radilice i Bosh pumpe, i na koliko se šteluju ventili?
ODGOVOR:Ventili na ovom motoru podešavaju se : Usisni ventil 0,30 do 0,40 mm . Ispušni ventil 0,45 do 0,55 mm . Podešavanje se radi na hladnom motoru.
Za zamjenu zupcastih remena potrebna su dva alata , jedan blokira radilicu a drugi bregastu osovinu . Nakon što namjestite navedene alate najprije stavite zupcasti remen bregaste osovine i pravilno zategnite natezac. Nakon ovoga možete montirati i zupcasti remen visokotlacne pumpe. Prilikom montaže zupcastog remena pumpe motor je u položaju faze jer su i spomenute blokade na svojim mjestima, na samoj remenici visokotlacne pumpe postoji oznaka koja se mora poklapati s odgovarajucom oznakom na kucištu pumpe. Nakon što namjestite zupcasti remen pumpe pravilno zategnite zupcasti remen i natezac .
Ukoliko ovo do sada niste radili bolje da ne radite ni sada.
DODATNO PITANJE:
Ovdje gdje ja živim majstori teško otkrivaju znanje tako da mene više zanima da ponesto naucim o Fordu Dizelu 1,8.
Sad bi me zanimalo, u slucaju da se šolje koje se nalaze ispod bregaste a drze plocice ventila, pomješaju, kako bih mogao da znam gdje koja stoji? Da li postoje mjere?
ODGOVOR:
Držaci plocica ili podizaci ventila se mogu pomiješati , to nije bitno jer su svi isti, medutim debljina kalibriranih plocica nije ista ali ni to nije bitno jer se nakon montaže glave motora svi ventili trebaju podesiti na poznatu mjeru . Ukoliko želite da navedeni podizaci s plocicama dodu ponovo na svoje mjesto tada ih jednostavno nemojte zamijeniti. Debljinu kalibriranih plocica možete izmjeriti mikrometrom.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - URE?AJ ZA HLADNI START

Datum objave: 23.10.2007 15:41:00
Slika
PITANJE: Imam forda eskorta 1.8 td 51 kw-karavan 1998 god.Auto sam kupio prije dvije godine i do sada je broj obrtaja na leru,dok je motor hladan bio 1000,da bi se nakon što se isti zagrije spustio na 800(otprilike nakon 2 km vožnje)!Prije 20-ak dana na bosch pumpi su mjenjane gumice,zbog manjeg curenja nafte!Nakon montiranja iste,broj obrtaja kod rada u leru, nakon prvog paljenja, sada jedva 600!Poslije, sada nekih 1.5 km isti se podigne na 800!Kod rada u leru dok je motor zagrijan uvijek je isti-800!Možete li mi reci o cemu se radi?Ako može još nešto: na šta bi trebao obratiti pažnju pri održavanju vozila s obzirom na karakteristicne mane, te da li ulje koje sam do sada sipao odgovarajuce kvalitete: Valvolin Dura Blend 10w 40(Na 6000 km potroši do 0,25 l).
ODGOVOR:Pumpa visokog pritiska na vašem vozilu ima automatski uredaj koji je povezan s rashladnom tekucinom a služi da povisi broj okretaja motora kada je motor hladan. Mehanicar koji je obavljao radove na visokotlacnoj pumpi nije dobro podesio navedeni uredaj za hladni start. Uredaj treba podesiti tako da pri hladnom motoru broj okretaja bude oko 1000 a kada se motor zagrije na radnu temperaturu broj okretaja se opet spusti na 800 ok/min. Ulje koje koristite je dobro , potrošnja ulje je sasvim u redu. Na vašem vozilu najvažnije je mijenjati ulje i filtere na vrijeme ili malo ranije . Jako je važno za trajnost motora da dize budu potpuno ispravne, napravite kontrolu diza i po potrebi ih zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - TEHNICKI PODACI

Datum objave: 23.10.2007 15:34:00
Slika
PITANJE: Škoda Felicia-tehn.podaci
Kupio sam navedeni auto: 1.3 mpi,1999.g. ali nigdje nemogu naci tehnicke podatke za nju kao što su potrošnja goriva,dimenzije guma(kolika je zakonska tolerancija),jacina akumulatora,pritisak u gumama,kolicina motornog ulja(kojeg viskoziteta i možda proizvodaca),kolicina antifriza,kolicina kocione tekucine i ulja u mjenjacu.Zatim me zanima koje se radnje obavljaju pri redovnom servisu i kolika mu je okvirna cijena.Vidim da u njoj ima neke elktronike ali neznam šta je to i cemu služi pa ako može nekoliko edukativnih recenica o tome.Opcenito me zanima vaše mišljenje o tom autu,kakav je to motor,koliko otprilike mogu preci km,ima li nešto što je boljka kod tih auta i na što treba pripaziti?Zatim me zanima,kako postici da auto bude što tiši,postoji li auspuh(okvirna cijena) koji daje zvuk poput ovih novih japanskih autica,znaci jako tiho.Napominjem da sam srednjih 40-tih god. i bitna mi je mala buka motora i što manja potrošnja.Inace sam defanzivan vozac i ne patim od nekih performansi ali mi je bitno ovo prethodno navedeno.Kako to postici osim nacinom vožnje?
Pozdrav i hvala vam na ovoj divnoj stranici!
ODGOVOR:Vozilo je solidne kvalitete , uz redovno održavanje dobro i dugo ce služiti svrsi. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km , tom prilikom se mijenjaju svi filteri, svjecice i ulje u motoru. Po potrebi treba napraviti i sve ono što se primijeti kao nedostatak ili potreba. Ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, servo volanu , kocnom sustavu i antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Kada dodete na servis vaš serviser treba imati sve podatke o vrsti i kolicini navedenih tekucina. Važno je napomenuti da ce motor raditi duže ako se skrati interval izmjene ulja u motoru ( npr. dva puta godišnje ). Motor može raditi tiše ako se u motorno ulje stavi odgovarajuci dodatak koji smanjuje trenje u motoru . Tehnicke podatke ( upute ) potražite u boljim knjižarama.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318-D - PODRHTAVANJE PRILIKOM KRETANJA

Datum objave: 23.10.2007 15:27:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio rabljeni BMW 318D, iz 2004g, sa svega 35000km,
provjereno u ovlaštenom servisu. Prošao sam s njime oko 2000km utisci su dobri (potrošnja oko 6,3 max. brzina preko 200), ali imam problem kod kretanja, a to je da mi podrhtava kad još kvacilo nije
pušteno do kraja i to uglavnom kad je topliji, odnosno kad vozim dulje vrijeme, dok je uglavnom sve normalno ujutro kad je hladniji. Kad zategnem rucnu kocnicu i pocnem puštati kvacilo nema nikakvog
podrhtavanja, no kad pocnem kretati javi se to podrhtavanje. To je izraženije kod kretanja u brijegu, a manje se osjeti kad je gas u kretanju veci.
Drugo pitanje odnosi se na razliku izmedu tog modela i modela 320D pošto oba motora imaju 2000cm3 i dali se ugradnjom nekog cipa može postici veca snaga i dali bi to bilo štetno za motor.
ODGOVOR:Razlog trzanja ( podrhtavanja ) vozila prilikom kretanja je spojka , zamašnjak , zglobovi kardanskog vratila ili samo kardansko vratilo. Navedene sklopove treba pregledati, utvrditi njihovo stanje i zamijeniti neispravan dio. Na ovom vozilu se ne mogu dobiti znacajniji efekti ugradnjom cipa ili tuningom kao kod TDI motora. Navedenim zahvatom može se utjecati samo na kolicinu goriva i kut predpaljenja a to ne daje znacajnije rezultate.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - LAMPICA MOTORA

Datum objave: 22.10.2007 15:17:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat punto 1.9 JTD, 2000. god.
Svako jutro u zadnjih pet dana poslije prijedenih cca. 9 km upali se lampica ajnšprica. Onda stanem, ugasim motor, ponovo upalim i sve je opet u redu do slijedeceg jutra.
ODGOVOR:Kontrolna lampica motora pali se radi neispravnog rada sustava za upravljanje motorom , odnosno neke od komponenata sustava. Moguci uzroci su : senzor tlaka goriva, senzor FRP na zajednickom sabirniku, solenoidni ventil pumpe, dize, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, MAP senzor, senzor radilice, ECU centrala . Potrebno je samo otkriti neispravni dio.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - SPOJKA

Datum objave: 22.10.2007 15:09:00
Slika
PITANJE: Dogda mi se ponekad da prilikom vožnje kad pritisnem kuplung cuje se nekakav zvuk kao da nešto udara u nešto (ali ne uvijek).
Takoder mi se dogada ponekad da dok otpustim kuplung nakon što prebacim npr. iz trece u drugu brzinu kad ponovno dodam gas auto ne reagira nego nakon cca. 3 sekunde auto naglo krene tj. auto se ponaša kao da još uvijek držim pritisnut kuplung, a on je otpušten. Bio sam mijenjao regulator tlaka goriva...sad mi auto ne crkava više pri kretanju ali mi svejedno nakon što pustim papucicu gasa (kad kocim) auto cukne,a isto tako i kad dodam gas nakon kocenja.
ODGOVOR:Na vašem vozilu je neispravna spojka , zamjenite je . Drugi problem povezan je sa sustavom goriva koji ne radi kako treba , pojedinacni pokušaji mijenjanja pojedinih dijelova nece dati željeni rezultat, zato je potrebno napraviti kompletnu dijagnostiku i kontrolu svih komponenata sustava ubrizgavanja. Nakon ovoga biti ce jednostavno otkloniti kvar.
OPEL ASTRA - DIJAGNOSTIKA
21.10.2007. 23:04
PITANJE I KOMENTAR:
"Posjedujem Opel Astru F 16.16V 74KW '97 god, u vožnji pri oduzimanju gasa upali mi se servisna lampica i padne mi broj obrtaja motora na ispod 500, otišao sam u Opelov servis i na dijagnostickom uredaju je nadena greška '' (0500) nema signala brzine vozila '' , nisu znali šta je to i o cemu se radi i nisu mi mogli pomoci. Samo da napomenem da auto NEMA ABS."
Samo sam želio da se javim i da kažem da imam identican problem na opel astri F 1.6 benzin, bez ABS. Potpuno isti simptomi, samo što sam ja po preporuci servisa zamjenio senzor obrtaja na bregastoj osovini. Medutim, problem nije riješen i isti simptomi se javljaju, ali kod mene samo prilikom kretanja niz brdo, po ravnom vrlo rijetko. Postupak koji vi preporucujete na žalost nje moguce izvršiti u servisu vjerovatno radi neznanja i nezainteresiranosti servisa u Sarajevu. Cak sam napiso i pismo žalbe opelu ali to nije riješilo moj problem. Žao mi je sto niste bliže.
ODGOVOR:
U servisima je cesti slucaj da se ne poklanja dovoljno pažnje dijagnostici motora i vozila a cijela aktivnost se svodi na spajanje servisnog kompjutora na dijagnosticki prikljucak vozila. Na taj nacin može se otkriti samo 10 do 20 % grešaka . Na žalost za dijagnostiku treba puno više znanja, upornosti , vremena i odgovarajucih instrumenata , alata , mjernih uredaja.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO 850 - GUBI SNAGU I BRZINU

Datum objave: 21.10.2007 22:52:00
Slika
PITANJE: Imam Volvo 850 1995.god. motor 2.0 93kw. Ugraden je plinski sustav Lovato sa direktnim ubrizgavanjem u svaki cilindar. Auto je prešao 197 000 km. od toga 30 000 km na plin. Sve je radilo kako treba do pred nekih mjesec dana kada je postepeno poceo gubiti snagu i krajnju brzinu. Motor radi tiho, ne dimi, ne troši ulje, ali nema snage ni na plinu ni na benzinu. Situacija je svakim danom sve lošija, a od neki dan vrlo teško upali iako je akumulator nov. Kada upali prvi put dovoljno mu je da radi nekoliko sekundi pa da drugi put upali bez problema. Upozoren sam na pumpu goriva koja je dosta glasna, ali je izmjereni pritisak goriva 3.2 bara koliko po specifikacijama treba biti. Kada sam bio na servisu sa plinom, majstor mi je rekao da su injektori kod maksimalnog gasa pod opterecenjem otvoreni svega 10 milisekundi, što se njemu cini malo. Zanima me Vaše mišljenje gdje je problem? Da li je potrebno samo jedno detaljno cišcenje, ili je kvar ozbiljniji, i možete li Vi to riješiti?
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je napraviti kompletan test motora pocevši od kontrole mehanickog sustava motora , sustava za upravljanje motorom i na kraju provjeru sustav paljenja .
Kod mehanickog sustava treba poceti sa kontrolom faze , kontrolom zabrtvljenosti usisnog kolektora, kontrolom kompresije, kontrolom prohodnosti ispušnog sustava. Nakon ovoga radi se pojedinacna kontrola sustava za upravljanje motorom a to obuhvaca sve senzore , davace i aktuatore na i oko motora ( ETC senzor, potenciometar leptirastog ventila, senzor temperature usisanog zraka, leptirasti ventil, MAP senzor, mjerac protoka zraka , lambda sonda ) . Po potrebi treba ispitati i ECU centralu. Vozila koja imaju ovakvu problematiku radimo.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - PROBLEMI SA PLINOM I KOCNICOM

Datum objave: 21.10.2007 22:47:00
Slika
PITANJE: Imam Audi 80, 88. g. 1.8 S, 75 ks sa ugradenim plinom. Problem je u prebacivanju sa plina na benzin u vožnji. Naime u vožnji kada prebacim sa plina na benzin auto pocme trzati i nece primiti gas kako treba. Kada auto radi u mjestu tj. u leru bez ikakvih problema prebacim na benzin i onda prima gas normalno i ne trza. Znam da treba proci odredeno vrijeme kod prebacivanja sa jednog potrošaca na drugi ali u vožnji i kada prode to vrijeme nece da primi gas. Još nešto, u zadnjih par dana primjetio sam da mi papucica kocnice prilikom kocenja propadne, ne skoroz ali to se prije nije dešavalo. vidio sam da je cep od posude za ulje od kocnica puknut pa neznam dali je to možda uzrok propadanja papucice.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima rasplinjac ( karburator ) , prilikom vožnje na plin rasplinjac je prazan , bez benzina. U momentu kada prebacite na benzin potrebno je neko vrijeme da se rasplinjac napuni s benzinom . Ukoliko je to vrijeme jako dugo tada treba pregledati elektromagnetski ventil i dovod goriva do rasplinjaca.
Propadanje pedale kocnice treba ozbiljno shvatiti , uzrok može biti bilo koji cilindar kocnice, cijevni vodovi, kocna kliješta i kocna tekucina.
na vrh Povratak na vrh