Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A3 - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 18.10.2007 18:38:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A3, 2001.g. i "zaglavio" mi pokazivac kolicine goriva.
Naime, kad je auto ugašen spusti se normalno na nulu, ali cim se da kontakt on skoci na pola rezervoara, iako u njemu nema toliko. Ako ga i malo natocim on se digne za toliko koliko sam natocio, ali pocne od polovice na više ! I lampica osvjetljenja se ponekad ugasi, pa ne znam da li to ima veze sa pokazivacem i što mi je ciniti.
ODGOVOR:Najcešci uzrok blokade pokazivaca goriva je prljavština u rezervoaru. Rješenje je izvaditi komandu pokazivaca goriva , ocistiti pokazivac i kucište pokazivaca. Po potrebi ocistite i rezervoar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - GREŠKA 0500 ?

Datum objave: 18.10.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 16.16V 74KW '97 god, u vožnji pri oduzimanju gasa upali mi se servisna lampica i padne mi broj obrtaja motora na ispod 500, otišao sam u Opelov servis i na dijagnostickom uredaju je nadena greška '' (0500) nema signala brzine vozila '' , nisu znali šta je to i o cemu se radi i nisu mi mogli pomoci. Samo da napomenem da auto NEMA ABS.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedeni signal odnosi se na senzor broja okretaja motora ali postoji mogucnost da je u pitanju i senzor OT ( senzor GMT ) . I jedan i drugi senzor se mogu ispitati a nisu ni skupi zato me cudi postupak vašeg servisa. U servisnim uvjetima potrebno je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i sustava paljenja nakon koje se znaju sve pojedinosti u vezi kvarova .Ovom prilikom mogu nabrojiti moguce uzroke ali ne znam da li cete imati koristi od toga. Provjerite : tlak i kolicinu goriva, injektore, propuštanje usisnog kolektora, elektricne konektore, IAT senzor, senzor leptirastog ventila, leptirasti ventil, senzor detonacija, senzor radilice, senzor bregaste osovine, MAP senzor, ECU centralu.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - LUPKANJE U MOTORU

Datum objave: 18.10.2007 18:25:00
Slika
PITANJE: Radi se o Volvu V40 1999god GDi motor. Od nedavno cujem kuckanje ili lupkanje u motoru kada je auto u leru. To kuckanje, ili lupkanje nestaje kada se da gas. Nakon toga se opet javlja. Ne osjecam nikakve promjene u vožnji. U autu je sinteticko ulje 5W-40, kojeg ima dovoljno. Stavljeno je u 3 mjesecu.
ODGOVOR:Uzrok lupanju koje opisujete može biti neki od hidropodizaca, aksijalna zracnost bregastog vratila ili nešto trece. Precizan odgovor zahtijeva neposredan uvid na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA 1,9 TDI - RAD GRIJACA

Datum objave: 18.10.2007 18:19:00
Slika
PITANJE: POSJEDUJEM VOZILO VW BORA 1.9TDI, 2000GOD. PRIMJETIO SAM OVIH DANA KADA SE TEMPERATURE KRECU IZME?U 0-10 ST., DA GRIJACI (LAMPICA) RADE SAMO NA MOMENAT MOŽDA 0.5SEC, ISTO KAO KOD LJETNIH TEMPERATURA. VOZILO INACE PALI BEZ PROBLEMA.
ODGOVOR:Grijaci na vašem vozilu rade normalno. Sustav je programiran tako da grijaci duže rade tek kada temperatura okoline bude manja od minus 5°C.
na vrh Povratak na vrh

ASTRA 1,7 DTI - SAVJETI ZA ZIMU

Datum objave: 28.03.2011 19:11:54
Slika
PITANJE:

Molio bih da mi napišete neke odredene savete u vezi korišcenja astre 1,7dti (2002.) u zimskim uslovima. Npr. da li treba zagrejati auto u mestu pre kretanja i koliko, na šta treba obratiti pažnju, kakve pripreme da izvršim pre zime itd. Napominjem da sa autom prelazim dosta kilometara godišnje oko 30,000. Sve ovo pitam zato što sam došao do nekih kontradiktornih podataka, konkretno: ¨auto ne treba zagrejavati pre polaska, vec odmah krenuti i voziti na niskom broju obrtaja dok se motor sam ne zagreje¨. Vozio sam razlicite tipove auta od benzinaca do dizelaša ali ovako nešto još nisam cuo. Astru imam od skora pa bih molio da me posavetujete.

ODGOVOR:

U zimskim uvjetima motor zagrijavajte 2 do 3 minute a zatim lagano krenite. U prvim minutama vožnje nemojte prelaziti više od 2500 °/min, šaltajte lagano. Kada se motor zagrije na 60°C možete poceti normalno voziti . Vaš motor ima veliki okretni moment na nižim brojevima okretaja tako da ga možete voziti u režimu od 2200 do 2500 °/min, po potrebi koristite i punu snagu motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - NEŠTO JE RASKLIMANO ??

Datum objave: 18.10.2007 18:06:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Thaliu 1,5 dci. Kada krecem i kada kocim (ali ne uvijek) cuje se neko lupkanje, cini mi se na kotacima, ali nisam uspio tocno locirati izvor zvuka. Imam osjecaj kao da je nešto rasklimano. Zanima me da li znate o cemu se ovdje radi i da li je opasno za vožnju?
ODGOVOR:Uzrok navedenog lupanja mogu biti pojedini dijelovi prednjeg ovjesa ( gumeni blokovi , kuglasti zglobovi ), balans štanga, hvatišta amortizera ...
Precizno se može odgovoriti nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI GALANT - GEOMETRIJA KOTACA

Datum objave: 17.10.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Mitsubishi Galant EAO Stationwagon 2.0 1997, geometrija kotaca
Vlasnik sam gore navedenog Galanta, te sam danas napravio geometriju kotaca. Konacni rezultati geometrije odstupaju cak u 15 stupnjeva od tvornickih. Cijelo podvozje je u redu, a ja sam samo izmjenio lijevu špurštangu i njenu glavu, te naravno zatražio i geometriju kotaca. Tehnicar koji mi je napravio geometriju objasnio mi je da je to normalno, te da se tu ništa ne može, a možda bi samo novi amortizeri poboljšali malo situaciju. Takoder mi je rekao da se geometrija kotaca ne može napraviti kod jako puno auta prema tvornickim podacima. Ja u to ne mogu vjerovati, te vas molim za stucno mišljenje. Inace dogadaj je sa podrucja Njemacke, Frankfurt.
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 10 godina i ima odredeni broj prevaljenih kilometara u raznim uvjetima. Nije rijedak slucaj da se geometrija vozila ne može podesiti prema tvornickim podacima jer vremenom nastanu promjene na hvatištima ovjesa i amortizera te na samoj karoseriji. Profesionalci koji se time bave znaju da se takvo odstupanje može tolerirati uz uvjet da vozilo dobro drži pravac, da ne troši gume i da je stabilnost vozila u svim uvjetima dobra. To ne treba shvatiti dramaticno jer takva pojava nastaje i na drugim tipovima vozila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO TURBO - SAM SVOJ MAJSTOR

Datum objave: 16.10.2007 23:21:00
Slika
PITANJE: Imam Uno turbo 89.g. i mijenjao sam zadnji ležaj na njemu i mislim da sam ga previše stegao jer se kotac dok je na dizalici ne može zavrtjeti. Prijatelj mi je rekao da bi kad se ležaj mijenja trebalo ga dotegnuti do kraja i onda malo popustiti dok se kotac ne pocne okretati ali meni se on lagano okrece tek kad prilicno više popustim a to mi se cini prelabavo. Da li nešto krivo radim ili se kotac mora tako teže vrtjeti dok se ležaj ne razradi.
ODGOVOR:Vaše vozilo na zadnjem kotacu ima dvoredni kuglicni ležaj koji ste steže silom od 150 Nm ( jako ) . Nakon toga ništa se ne otpušta. U vašem slucaju problem može raditi kocnica , zato još jednom pregledajte sve detalje.
na vrh Povratak na vrh

VW 2,0 TDI ( PTDI ) 170 KS - UGRADNJA CHIPA

Datum objave: 16.10.2007 23:15:00
Slika
PITANJE: Koliko je pametno ugraditi chip na 2.0TDI motor sa 170ks? Sa tim chipom auto dobiva 50nm više(350->400NM) i 30 KS više (170->200), poznati su mi problemi sa tim motorom i DPF-om ako se auto vozi dugo po gradu da se DPF jednostavno zaguši, nadalje zanima me kako bi to dodatno opterecenje podnosio mjenjac? Zanima me još dali taj motor ima povecanju potrošnju ulja kao i 2.0 TDI 140 KS.
ODGOVOR:Ako vaše vozilo ima DSG – mjenjac ( automatski ) tada se tuning ne preporucuje. Ako je to rucni mjenjac tada se to normalno može obaviti. Firma OCT tuning koju i mi zastupamo nudi optimum tuninga i za to garantira. Ovim tuningom snaga motora je veca za 20 ks što znatno poboljšava tvornicke performanse i nema štetnog djelovanja na motor. To znaci da se navedenim tuningom ne ide u ekstrem radi moguceg oštecenja motora . Cijena navedenog tuninga je 650 eura plus PDV.
DPF filter se zaprlja sa i bez chip-a . Poznata je cinjenica da ovi motori imaju nešto povecanu potrošnju ulja.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - SLABO UBRZAVA

Datum objave: 16.10.2007 23:09:00
Slika
PITANJE: Posjedujem HONDU CIVIC 1,7 CTDI 2003 g; 58000 km. Auto slabo ubrzava do otprilike 2000- 2500 o/min! Napravio sam dijagnostiku, i nije bilo nikakve greške. Ako je kvar molim vas gdje se može otkloniti i koliko bi otprilike koštao popravak.
ODGOVOR:Ako ste napravili dijagnostiku na kojoj nije pronadena nikakva greška to ne znaci da greške nema. U ovom slucaju grešku treba otkriti i tek tada se može znati cijena popravka. Dijagnostiku i popravak može napraviti svaki bolji servis. Ako takvoga ne znate javite se.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - NE RADI BRZINOMJER

Datum objave: 16.10.2007 23:02:00
Slika
PITANJE: Imam Twinga i nedavno i je prestao raditi brzinomjer, ne pokazuje brzinu niti prijedene kilometre, u cemu je problem?
ODGOVOR:Neispravan može biti davac impulsa na mjenjacu, rotofonika na glavi diferencijala ili instalacija od impulsnog davaca do kilometarskog brojila.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 15.10.2007 18:25:00
Slika
PITANJE: IMAM RENAULT TVINGO 1.2 2003g,zanima me postupak promjene antifriza.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu na vašem vozilu možete zamijeniti na slijedeci nacin: ispustite tekucinu iz bloka motora ( cep na bloku ) , ispustite tekucinu iz hladnjaka ( cep na hladnjaku ) . Ako ne možete naci navedene cepove tada to obavite tako da odspojite gumene cijevi na rashladnom sustavu ( donja cijev hladnjaka, cijevi grijaca, cijev kod termostata, cijev od ekspanzione posude ). Nakon što ispraznite rashladni sustav isperite obicnom vodom ( nekoliko puta ) rashladni sustav. Nakon ovoga spojite sve cijevi sustava , nalijte rashladnu tekucinu, odzracite sustav ( na cijevima za grijac postoje ventili za odzracivanje ) , zagrijte motor ne radnu temperaturu tako da se otvori termostat, po potrebi dopunite rashladnu tekucinu do oznake max.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 15.10.2007 18:18:00
Slika
PITANJE: Imam ford focus 2004. god. karavan, 1.8 tdci, 100 ks, sa prijedenih 50000 km. Od nedavno (zadnjih 15 dana) cuo sam lupanje u motoru i to samo kod paljenja i gašenja motora. Kad bi motor upalio, radio bi mirno i bez ikakvih problema. Išao sam kod lokalnog automehanicara i on je odmah posumnjao na zamašnjak u kvacilu. Zamašnjak je zaista bio u kvaru, ali nakon promjene i dalje se culo lupanje kod paljenja ali slabijeg inteziteta. Majstor je odmah posumnjao na radilicu motora.
Kako živim na otoku, nisam bio u mogucnosti ici u ovlašteni servis forda, a i da budem iskren više vjerujem svom majstoru u mjestu nego servisu u Zagrebu i Rijeci jer sam od njih dobivao jako oprecna mišljenja. Na jednom mjestu se kunu da je nemoguce da je radilica u kvaru nakon samo 50000 km, a drugi pak da je sve moguce. Kako se ipak radi o renomiranom fordu, a ne nekom kineskom proizvodacu, zanima me ako je radilica u pitanju da li je moguce ostvariti povrat troškova ili cu ja morati snositi sve troškove. Napominjem da sam i za ovo pitanje dobio oprecna mišljenja kod dva razlicita zastupnika forda.
Naposljetku, kupio sam forda racunajuci da mi se takav kvar nece desiti nakon tako male kilometraže.
ODGOVOR:Ne postoji vozilo koje se ne kvari i za koje se može reci da u nekom vremenskom ili kilometarskom periodu nece biti kvarova . Kada se to dogodi tada nas to uvijek neugodno iznenadi jer mislimo da se na tako poznatom proizvodu to ne može dogoditi, na žalost nije tako.
Na vašem vozilu radilica motora ne lupa ( ne može lupati ). Lupanje zamašnjaka nije rijedak slucaj . U cilju izbjegavanja bilo kakvih sumnji prilikom zamijene zamašnjaka potrebno je izmijeniti i spojku ( kuplung ).
Postoje još neki faktori koji mogu biti uzrok lupanja prilikom paljenja motora , elektro pokretac i klinasti remen. Elektro pokretac lupa znatno jace nego klinasti remen. Prije bilo koje aktivnosti strucna osoba treba odrediti vrstu i izvor lupanja te nakon toga poduzeti odgovarajuce radnje nakon kojih ce kvar biti otklonjen.
Vaše vozilo je van garancije i ne vidim nacin na koji bi vi mogli dobiti naknadu za navedeni popravak.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - PODEŠAVANJE RUCNE

Datum objave: 15.10.2007 18:13:00
Slika
PITANJE: KIA-rio 1,3 2002
Kada promjenit pumpu goriva,inace je auto na plin a auto je prešlo 75 000km.
Dali auto ima klima filter,jer kad sam ga htio promjenit serviser mi je pretražujuci lokaciju zakljucio da ne postoji mjesto za ugradnju.
I treci upit? Kako podesit rucnu kocnicu.
ODGOVOR:Pumpa za gorivo se mijenja kada za to postoje razlozi a to je nedovoljna dobava goriva, niski tlak goriva ili jako zujanje pumpe radi oštecenih ležajeva. Vaše vozilo nema filter kabine. Prije podešavanja rucne kocnice zadnji kotaci trebaju biti podignuti od podloge kako bi u svakom momentu mogli provjeriti da se lagano okrecu. Ispod podnice vozila nalazi se celicno uže ( sajla ) koja se na sredini vozila spaja s odgovarajucim vijcanim prikljuckom . Na tom prikljucku vrši se i podešavanje visine rucne kocnice. Zatezanjem matice rucna poluga u kabini postaje niža i obrnuto. Ako postoji istrošenje na kocnim papucama kocnice ili ako zadnji kocni cilindri puštaju ulje tada je potrebno zamijeniti neispravni ili dotrajali dio. Nakon toga podešavanje se radi na opisani nacin.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 15.10.2007 18:09:00
Slika
PITANJE: Prilikom kretanja iz auspuha se cuje neki cudni zvuk, tocnije kod odredenih okretaja ~1300! Zadnji lonac sam provjerio i nema nigdje rupe , pa me zanima da li je došlo do pregaranja lima sa unutarnje strane auspuha te da li trebam promjeniti zadnji lonac buduci da je ovaj orginal (znaci 12god star). Prije nekoliko dana sam bio kod mehanicara koji mi je za izmjenu pakni, cišcenje bubnjeva i podešavanje rucne kocnice naplatio 700kn (+nisam dobio racun) pa me zanima da li je to previše buduci da je cijena pakni oko 160kn? Prilikom laganog skretanja u lijevo javlja mi se cviljenje iz prednjeg desnog kotaca, a kocnice rade ispravno. Da li postoji mogucnost da je neki veci kvar ili su ležaji ili plocice, te dal trebam hitno posjetiti mehanicara buduci da dnevno radim 80km?
Buduci da ne mogu pronaci mehanicara koji bi mi odgovarao cijenom (vecina ih prodaje maglu) da li je moguce kod Vas popraviti te kvarove i koliko bi to okvirno koštalo?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može dolaziti od ispušnog sustava ali i ne mora jer postoje i drugi moguci uzroci. Navedeni zvuk se može otkriti direktno na vozilu. Uzrok cviljenja najcešce su disk plocice ali takav zvuk može dolaziti i od kuglastog zgloba ovjesa. Mi vam možemo besplatno defektirati sve što ste naveli , isto tako možemo vam bez ikakvih obveza reci cijenu pojedinih dijelova i rada unaprijed.
Cijenu koju ste nekome platili ne bih komentirao.
vezano uz - AUDI A-3 - BLINKA LAMPICA GRIJACA
15.10.2007. 18:03
KOMENTAR CITATELJA:
Redovito pratim vaše odgovore te smatram da sam mnogo toga preko Vas naoucio pa bih Vam ovim putem bih Vam htio naglasiti nešto vezano uz pitanje AUDI A-3 - BLINKA LAMPICA GRIJACA.
Kroz praksu se pokazalo da vozila iz VW koncerna(octavia, golf IV, fabia, polo a pretpostavljam i kod audia) imaju vrlo ucestalu manu koja uzrokuje aktiviranje kontrolne lampice grijaca kod vozila sa dieselskim motorima i kontrolke EPC kod benzinaca.
Problem je naime u prekidacu stop svijetla koji ucestalo odlazi (na cca 3/4 vozila) a na nekim vozilima se to dešavalo i više puta.
Nakon što se upali kontrolna lampica grijaca ili EPC ponekad se ne gasi stop svijetlo, ali u vecini slucajeva se uopce ne pali.
Kvar se vrlo lako dijagnosticira dijagnostickim uredajem, a cijena orginalnog prekidaca je 90kn.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - CHECK LAMPICA

Datum objave: 15.10.2007 17:51:00
Slika
PITANJE: Imam Hyundai Accent 2001. godina i prvi sam vlasnik. Do sada je sve bilo u redu i auto je savršeno radio. Prije 2 mjeseca mi se upalila CHECK lampica. Otišao sam u Hyndai servis Žitvaj gdje je ustanovljeno da je neispravan senzor protoka zraka. To je zamijenjeno i CHECK lampica više nije svijetlila, ali ne za dugo. Vec nakon tjedan dana opet se upalila. Otišao sam ponovno u servis i dijagnoza je bila da je senzor protoka zraka u redu ali da je LAMDA SONDA registrirala grešku, a da je po mjerenjima ispravna. Resetirali su CHECK grešku i rekli da ako se ponovi da ce trebati zamijeniti LAMDA SONDU. Nakon tjedan dana opet mi se upalila CHECK lampica. Auto i dalje pali i ide normalno. Moje pitanje je: što da napravim, da li da i dalje mijenjam dijelove dok se slucajno ne nade što ne valja ili se ta greška može tocno ispitati. Da li postoji još nešto što može uzrokovati tu grešku.
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoji još neka greška ili greške koje nisu defektirane niti otklonjene. CHECK lampica se pali uvijek kada sustav ubrizgavanja goriva ili sustav paljenja ne rade ispravno. Resetiranjem racunala i brisanjem greške ne rješava se problem. U vašem servisu prvu grešku ( mjerac protoka zraka ) otkrili su na nacin da su pomocu servisnog racunala ocitali navedenu grešku koja je bila snimljena na racunalu ( ECU centrali ) vašeg vozila. Taj postupak dijagnostike je najjednostavniji i najbrži ali se na taj nacin može otkriti samo mali broj kvarova. U ovakvim slucajevima dijagnostiku treba odraditi do kraja, taj postupak je složeniji i duže traje ali daje rezultate. Dijagnostika na koju mislim obuhvaca niz mjerenja , ispitivanja i kontrolnih aktivnosti. Na ovaj nacin treba obuhvatiti sve komponente mehanickog , hidraulickog i elektricno-elektronskog sustava. Tek nakon ovako obavljenog testiranja moguce je postici rezultat na tom polju. Nakon dorade ili zamjene neispravnih dijelova potrebno je napraviti probnu vožnju te nakon toga ponovo obaviti kontrolu funkcioniranja ( ispravnosti ) svih komponenata sustava. Zadnja kontrola je EKO test koji potvrduje da svi sustavi rade na ispravan nacin te da je vozilo u tom pogledu tehnicki ispravno.
U ovom slucaju grešku mogu proizvesti mnogi faktori kojih ima zaista puno a od njihovog navodenja stvarno ne bi imali koristi.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ŠKRIPANJE ARMATURE

Datum objave: 15.10.2007 16:29:00
Slika
PITANJE: Imam vw Boru iz 2002 god.i imam problem sa armaturom koja škriplje u vožnji,pogotovo kad je auto hladan.Kako riješiti problem?
ODGOVOR:Nema recepta kojega bih vam preporucio i ne postoji univerzalno rješenje za takve probleme . Vrijedi pokušati demontirati instrument plocu te na taj nacin saznati da li je ona uzrok. Ako tada nema škripanja tada se može napraviti dorada na nacin da se na kriticnim mjestima stavi antivibrirajuca masa koja bi ublažavala vibracije. Naglašavam ponovo da za ovakve probleme ne postoji tipsko rješenje vec se rješenje traži za svako vozilo posebno.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NAKON GENERALKE

Datum objave: 15.10.2007 16:24:00
Slika
PITANJE: VW Polo 1.9 SDI 2000g. kupio sam ga prije godinu dana i otada troši ulje.Obradio sam glavu motora (zamjena ventila, gumica ventila, hidropodizaca, karika...) ali to nije dalo rezultat.Po savetu mehanicara sam uradio "generalku", prva specijala, i ugradio original "Nural" klipove sa "Goetze" karikama. Naravno, obradeni su i cilindri, zamenjeni dihtunzi, itd...Potrošnja ulja se smanjila sa 1,5l/1000km na 0,75l na 4000km koje sam prešao od tada.Brinu me dve stvari:
1. Potrošnja ulja, iako daleko manja, i dalje stoji.
2. Posle 3000 predenih kilometara, dozvolio sam sebi slobodu da par puta dam pun gas.
Pre generalke je maksimalna brzina koju sam razvijao bila 170km/h a sada jedva 150 km/h.
ODGOVOR:Potrošnja ulja nakon napravljene generalke u periodu razradivanja motora može biti nešto povecana ( do 0,2 l/1000 km ) , nakon perioda razradivanja cca 5.000 km ta potrošnja se malo smanji. Na potrošnju ulja može utjecati i kvaliteta obavljene reparature ( strojna obrada , kvaliteta pojedinih materijala ). U praksi se pokazalo da ovaj motor u odnosu na druge VW motore ima nešto mekše cilindre te radi toga dolazi do bržeg trošenja istih. Navedeni nedostatak može se donekle usporiti ranijom izmjenom ulje i filtera za ulje. Vaša primjedba u vezi snage motora odnosno brzine vozila može biti realna.Uzrok treba tražiti u tocnom položaju faze odnosno statickog kuta predpaljenja, stanju elektronike visokotlacne pumpe ili djelomicnom zacepljenju ispušnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - JUTARNJE PALJENJE

Datum objave: 14.10.2007 18:11:00
Slika
PITANJE: Imam forda escorta 1.8 D 1991 god, imam problem sa startanjem motora izjutra. Nakon što upalim jednom kasnije je ok ali inace sporo vergla. Jedan grijac nije radio i zamijenili smo ga, cetkice na alnaseru smo isto promijenili ali i dalje se isto ponaša tj. sporo vergla. Majstor kaže da ce provjeriti zupcasti remen, tj. da nije možda preskocio, tj. provjerice fazu paljenja. Da li je, po vašem mišljenju, ovo pravi redosljed provjere?
ODGOVOR:Najvece opterecenje za svaki akumulator i elektro pokretac je jutarnje paljenje. Preduvjet za dobro paljenje je ispravan akumulator , elektro pokretac i elektricna instalacija. Kod akumulatora je bitna snaga koja mora biti veca od 60% od nominalne. Kada je elektro pokretac u pitanju tada nije dovoljno zamijeniti samo cetkice . Prilikom servisiranja elektro pokretaca sve njegove komponente moraju se dobro ispitati i po potrebi zamijeniti. Navedene komponente su: pogonski zupcanik ( bendix ) , elektro magnet ( automat ), rotor, statorski namotaj, kolektor, ležajevi. Nakon dobro obavljenog servisa elektro pokretac je dobro ispitati prije ugradnje. Uzrok može biti i elektro instalacija na kojoj mogu nastati padovi napona radi kojih elektro pokretac nema potrebnu snagu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - VUCE U STRANU I PLEŠE

Datum objave: 14.10.2007 17:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 206 (1.4 benzinac, 1999. godina), te sam u zadnjih mjesec dana primjetio cudno ponašanje vozila prilikom izlaska iz lijevog zavoja. Kada izlazim, ili ulazim u lijevi zavoj, osjetim na volanu, a i po putanji vozila, da "vuce" u lijevu stranu, tj nekako mi "pleše" vozilo, a i volan, kada se treba poravnati (vratiti u desno u neutralni položaj), kao da ima neki otpor, tj nekako cudno zapinje. Naime, prije dva mjeseca sam mijenjao desnu vilicu kotaca, jer je otišla kugla desnog kotaca. Mehanicar mi je promjenio vilicu, nakon cega sam otišao na geometriju kotaca da mi slože špur. Nakon toga, vozilo se normalno ponašalo, sve do prije nekih mjesec dana kada sam primijetio navedene probleme. Bio sam ponovno na geometriji kotaca, rekli su decki da je špur OK, male korekcije su napravljene. Ako možete dati nekakav odgovor, jer bio sam kod svoga mehanicara, koji ni sam nezna dati nekakav suvisli odgovor, po njegovom mišljenu bi trebalo uzeti cekic i krenuti udarati ne bi li se riješio problem. Ja sam vlasnik vozila, i vozim ga iskljucivo ja, auto nije bio udaran niti lupan, jer to me mehanicar prvo pitao kad sam mu rekao za problem. Još jedno pitanje, možda je povezano sa prvim pitanjem, kada ulazim u lijevi zavoj, tocnije prilikom okretanja volana u lijevo tijekom vožnje cuje se zujanje na lijevoj strani, i to pri brzinama od cca 50km/h pa dalje. Ako možete procjeniti o cemu bi bilo možda rijec (prema ovom opisu), pa bih vas nazvao telefonom radi dogovora vezan za popravak, naravno ako servisirate Peugeot vozila.
ODGOVOR:Prema vašem opisu mogu postojat dva problema , jedan je vezan za zubnu letvu a drugi za ležaj kotaca. Mi vam možemo tocno reci o cemu se radi kada pregledamo vaše vozilo . Tu dijagnostiku cemo vam napraviti besplatno. Mi servisiramo i vozila Peugeot.
na vrh Povratak na vrh