Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN SAXO - NE RADI OBRTOMJER

Datum objave: 21.10.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Saxo 1.5d 2001 god, odjednom je prestala raditi kazaljka od obrtomjera.
ostalo sve radi.
ODGOVOR:Brojac okretaja motora dobiva impuls od senzora radilice a veza izmedu navedenog senzora i instrumenta broja okretaja je elektricna instalacija i konektori. Najprije treba ispitati ispravnost senzora , instalaciju i na kraju sam instrument.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - KAKVE JE BOJE DIM ?

Datum objave: 21.10.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Bravo 1,9 TD 1999.god. U posljednje vrijeme primjetio sam
da auto jako dimi na auspuh, a posebice kad je motor hladan, dim je bijele boje.Da li su možda u pitanju grijaci ili miješanje vode sa uljem ili nešto drugo?
ODGOVOR:U ovom slucaju morate tocno znati da li je dim bijele ili svijetlo plave boje. Bijeli dim je vodena para a svijetlo plavi je ulje ili gorivo. Ako je to bijeli dim to znaci da rashladna tekucina ulazi u cilindar , tamo se pretvara u paru i na ispuh izlazi kao bijeli dim bez mirisa. U tom slucaju iz rashladnog sustava se gubi tekucina. Ako je dim svijetlo plavi i ako ima neugodan miris po izgorenom motornom ulju to je znak velike istrošenosti na klipnim prstenima , klipu, cilindru ili vodilicama ventila. Ako je dim svijetlo plavi i ima miris po gorivu a uz to još štipa za oci tada je to nezapaljeno gorivo . Uzroci zašto se nije zapalilo su razni, najcešce je to ( dok je motor hladan ) neispravan grijac, slaba kompresija, neispravna diza i t.d.
na vrh Povratak na vrh

MITSHUBISHI GALANT - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 21.10.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Koliko bi me došla ugradnja plina kod vas u eurima, i kako bi se to riješilo sa papirima jer moj auto je registriran u Njemackoj. Naravno ugradnju bi napravio za vrijeme dolaska u Hrvatsku.
Koliko vam treba vremena za ugradnju i kakvu garanciju te uredaj nudite?
Zanimalo bi me kako stoji sa servisnim intervalima nakon ugradnje i koliko isti koštaju( šta bi trebalo izmjeniti na servisnom intervalu)
ODGOVOR:U vaše vozilo možemo ugraditi plinski sustav PRINS koji je poznat po vrhunskoj kvaliteti. Servisni interval je 25.000 km . Garancija je 2 godine bez obzira na prijedene kilometre.
Ugradnja traje 2 do 3 dana. Cijena plinskog sustava s ugradnjom je 1.800,- eura.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - GASE SE SVJETLA INSTRUMENT PLOCE

Datum objave: 21.10.2007 22:09:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem,vozim golfa IV 1998 god.,i prije par dana mi se pocela gasit svjetla od instrument ploce tj. sva svjetla u autu osim svjetla za citanje i onda nakon nekog vremena u vožnji mi se vrate.Provjerio sam osigurace i svi su u redu,da li mi možete pomoci objasnit u cemu je kvar.
ODGOVOR:Uzrok gašenja svjetala instrument ploce treba tražiti u lošem kontaktu na pojedinim konektorima instrument ploce, na kontaktima kod kutije osiguraca, na elektronici za instrument plocu . Treba krenuti od kutije osiguraca pa prema instrument ploci. Uzrok može biti i u samoj instrument ploci ( puknuce hladnog lema ).
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA - USKLICNIK I STOP ?

Datum objave: 21.10.2007 22:04:00
Slika
PITANJE: Poštovani automaheri :)
Imam Citroen Xantiu 1.6i , 99.g. sa prijedenih 160000 km.Prije par tjedana su se pocele povremeno paliti (i to zajedno) lampice na kontroli USKLICNIK i STOP. Šta to znaci ? Inace servis sam obavio prije par mjeseci.
ODGOVOR:Što prije provjerite kocni sustav a po potrebi i sustav hidraulike vozila.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ROK TRAJANJA ULJA ??

Datum objave: 28.03.2011 19:22:34
Slika
PITANJE:

Dobio sam motorno ulje castrol GTX staro je nekoliko godina,pa me zanima dali ulja imaju rok trajanja.Na gore navedenom ulju ne piše rok valjanosti niti godina proizvodnje.

ODGOVOR:

Niste naveli za koje vozilo bi koristili to ulje. Svako ulje je higroskopno i pitanje je da li je ambalaža ispravna. Ako sumnjate u to tada ga nemojte koristiti jer je to obicno mineralno ulje 15W-40 koje inace ne odgovara za motore koji imaju elektronski sustav ubrizgavanja niti za modernije dizel motore. Motorna ulja imaju vijek trajanja a razlog tome su pojedini dodaci ( aditivi ) koji se nalaze u ulju . Vremenom navedeni dodaci gube svoja svojstva .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ODZRACIVANJE KOCIONOG SUSTAVA

Datum objave: 21.10.2007 21:56:00
Slika
PITANJE: Imam Punto (2001.god.) 1,2 / 60KS, bez abs-a.
Dali se mogu ozraciti kocnice bez posebnih uredaja?
Možete li napisati postupak ozracivanja kocnica?
Naime, kocnica mi je dosta tvrda, pedala visoko hvata, ne propada i uvjek ima isti hod. Promijenjeno mi je kociono ulje (Textar super DOT 4) i disk plocice (Textar), ali kad stisnem pedalu do kraja, auto koci, ali nedovoljno jako. Stoga mislim da treba ozraciti kocnicu.
Na zadnjim kotacima sam vidio da je ulje ispuštano na cjevcicama što idu u kocioni cilindar, a ne na vijku koji je iznad njih. Ne znam dali je bitno, ali rucna pocinje hvatati vec na prvom zubu.
ODGOVOR:Kocni sustav možete odzraciti i bez servisnog uredaja. Postupak je slijedeci : jedna osoba otpusti odzracivac kocnice na radnom cilindru kocnice ( kod kotaca ) a druga osoba pritiska pedalu kocnice do poda i to ponavlja 5 do 6 puta uzastopno, kod zadnjeg pritiskanja pedale kocnice zadrži pedalu pritisnutu do poda dok druga osoba ne zatvori odzracivac. Takav postupak se ponavlja za svaki radni cilindar kotaca. Redoslijed odzracivanja je zadnji desni , zadnji lijevi , prednji desni prednji lijevi. Prilikom navedenog postupka u rezervoaru za kocnice mora uvijek biti ulja.
DODATNO PITANJE:
U servisu su mi ozracili sustav, kao ste i savjetovali, ali mi se sada cuje nekakav zvuk (šuštanje) iz pedale kocnice kad ju stišcem?!? Kad stisnem pedalu kocnice u neki pložaj, auto koci nekad slabije, a nekad jace. Skoro nikada isto. Što je uzrok mome problemu?
ODGOVOR:
Uzrok navedenog zvuka može biti servo uredaj kocnice. Propadanje pedale znaci neispravnost hidraulike kocnice ili nestrucno montiranih i podešenih kocnih obloga , može biti i nešto trece ali sve ovo vam zna svaki bolji automehanicar .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEGATIVNI OTKLON KAZALJKE

Datum objave: 21.10.2007 21:53:00
Slika
PITANJE: Imam astru 2.0DTl 2000. god. na kojoj se u poslijednje vrijeme prilikom startanja kazaljke na instrument tabli pokrenu u suprotnom smijeru. Oduzimanjem kontakta i ponovnim startanjem
kazaljke imaju normalan otklon.
ODGOVOR:Navedena pojava nastaje radi padova napona na pojedinim mjestima, najcešce je to na elektricnim konektorima i stezaljkama akumulatora.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ZRACNI JASTUCI

Datum objave: 18.10.2007 18:47:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1996.god. 1.6 e RT, 55kw. Prije nekoliko godina sam imao prometnu nezgodu i otvorila su mi se oba zracna jastuka i aktivirali su mi se zatezaci pojaseva. Popravio sam limariju, kupio nove zracne jastuke, ali ne i zatezace, te se nikada nisam usudio iste spajati u strahu da se ne aktiviraju. On naime ima na šasiji kod mjenjaca pricvršcen elektronski sklop sa inercijskom iglom za aktivaciju zracnih jastuka nakon odredene sile udarca, ali nisam siguran da li taj sklop nakon jedne prometne nezgode više valja, a isto tako nisam siguran mogu li se spojiti samo zracni jastuci bez zatezaca pojaseva ili je to u nekakvoj vezi. Kako da spojim zracne jastuke, da li je moguce ikako iste spojiti.
ODGOVOR:Prilikom aktiviranja sustava AIR BAG-a mijenjaju se sve komponente pa i natezaci pojaseva. Uz to moguce su greške i na samoj instalaciji koja se po potrebi treba detaljno ispitati. Natezaci pojaseva trebaju biti ugradeni i spojeni kao i prije. Ako nemate potrebno znanje i mogucnosti bolje je da to prepustite profesionalcima.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 18.10.2007 18:38:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A3, 2001.g. i "zaglavio" mi pokazivac kolicine goriva.
Naime, kad je auto ugašen spusti se normalno na nulu, ali cim se da kontakt on skoci na pola rezervoara, iako u njemu nema toliko. Ako ga i malo natocim on se digne za toliko koliko sam natocio, ali pocne od polovice na više ! I lampica osvjetljenja se ponekad ugasi, pa ne znam da li to ima veze sa pokazivacem i što mi je ciniti.
ODGOVOR:Najcešci uzrok blokade pokazivaca goriva je prljavština u rezervoaru. Rješenje je izvaditi komandu pokazivaca goriva , ocistiti pokazivac i kucište pokazivaca. Po potrebi ocistite i rezervoar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA F - GREŠKA 0500 ?

Datum objave: 18.10.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru F 16.16V 74KW '97 god, u vožnji pri oduzimanju gasa upali mi se servisna lampica i padne mi broj obrtaja motora na ispod 500, otišao sam u Opelov servis i na dijagnostickom uredaju je nadena greška '' (0500) nema signala brzine vozila '' , nisu znali šta je to i o cemu se radi i nisu mi mogli pomoci. Samo da napomenem da auto NEMA ABS.
ODGOVOR:Prema vašem opisu navedeni signal odnosi se na senzor broja okretaja motora ali postoji mogucnost da je u pitanju i senzor OT ( senzor GMT ) . I jedan i drugi senzor se mogu ispitati a nisu ni skupi zato me cudi postupak vašeg servisa. U servisnim uvjetima potrebno je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i sustava paljenja nakon koje se znaju sve pojedinosti u vezi kvarova .Ovom prilikom mogu nabrojiti moguce uzroke ali ne znam da li cete imati koristi od toga. Provjerite : tlak i kolicinu goriva, injektore, propuštanje usisnog kolektora, elektricne konektore, IAT senzor, senzor leptirastog ventila, leptirasti ventil, senzor detonacija, senzor radilice, senzor bregaste osovine, MAP senzor, ECU centralu.
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - LUPKANJE U MOTORU

Datum objave: 18.10.2007 18:25:00
Slika
PITANJE: Radi se o Volvu V40 1999god GDi motor. Od nedavno cujem kuckanje ili lupkanje u motoru kada je auto u leru. To kuckanje, ili lupkanje nestaje kada se da gas. Nakon toga se opet javlja. Ne osjecam nikakve promjene u vožnji. U autu je sinteticko ulje 5W-40, kojeg ima dovoljno. Stavljeno je u 3 mjesecu.
ODGOVOR:Uzrok lupanju koje opisujete može biti neki od hidropodizaca, aksijalna zracnost bregastog vratila ili nešto trece. Precizan odgovor zahtijeva neposredan uvid na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA 1,9 TDI - RAD GRIJACA

Datum objave: 18.10.2007 18:19:00
Slika
PITANJE: POSJEDUJEM VOZILO VW BORA 1.9TDI, 2000GOD. PRIMJETIO SAM OVIH DANA KADA SE TEMPERATURE KRECU IZME?U 0-10 ST., DA GRIJACI (LAMPICA) RADE SAMO NA MOMENAT MOŽDA 0.5SEC, ISTO KAO KOD LJETNIH TEMPERATURA. VOZILO INACE PALI BEZ PROBLEMA.
ODGOVOR:Grijaci na vašem vozilu rade normalno. Sustav je programiran tako da grijaci duže rade tek kada temperatura okoline bude manja od minus 5°C.
na vrh Povratak na vrh

ASTRA 1,7 DTI - SAVJETI ZA ZIMU

Datum objave: 28.03.2011 19:11:54
Slika
PITANJE:

Molio bih da mi napišete neke odredene savete u vezi korišcenja astre 1,7dti (2002.) u zimskim uslovima. Npr. da li treba zagrejati auto u mestu pre kretanja i koliko, na šta treba obratiti pažnju, kakve pripreme da izvršim pre zime itd. Napominjem da sa autom prelazim dosta kilometara godišnje oko 30,000. Sve ovo pitam zato što sam došao do nekih kontradiktornih podataka, konkretno: ¨auto ne treba zagrejavati pre polaska, vec odmah krenuti i voziti na niskom broju obrtaja dok se motor sam ne zagreje¨. Vozio sam razlicite tipove auta od benzinaca do dizelaša ali ovako nešto još nisam cuo. Astru imam od skora pa bih molio da me posavetujete.

ODGOVOR:

U zimskim uvjetima motor zagrijavajte 2 do 3 minute a zatim lagano krenite. U prvim minutama vožnje nemojte prelaziti više od 2500 °/min, šaltajte lagano. Kada se motor zagrije na 60°C možete poceti normalno voziti . Vaš motor ima veliki okretni moment na nižim brojevima okretaja tako da ga možete voziti u režimu od 2200 do 2500 °/min, po potrebi koristite i punu snagu motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - NEŠTO JE RASKLIMANO ??

Datum objave: 18.10.2007 18:06:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Thaliu 1,5 dci. Kada krecem i kada kocim (ali ne uvijek) cuje se neko lupkanje, cini mi se na kotacima, ali nisam uspio tocno locirati izvor zvuka. Imam osjecaj kao da je nešto rasklimano. Zanima me da li znate o cemu se ovdje radi i da li je opasno za vožnju?
ODGOVOR:Uzrok navedenog lupanja mogu biti pojedini dijelovi prednjeg ovjesa ( gumeni blokovi , kuglasti zglobovi ), balans štanga, hvatišta amortizera ...
Precizno se može odgovoriti nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

MITSUBISHI GALANT - GEOMETRIJA KOTACA

Datum objave: 17.10.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Mitsubishi Galant EAO Stationwagon 2.0 1997, geometrija kotaca
Vlasnik sam gore navedenog Galanta, te sam danas napravio geometriju kotaca. Konacni rezultati geometrije odstupaju cak u 15 stupnjeva od tvornickih. Cijelo podvozje je u redu, a ja sam samo izmjenio lijevu špurštangu i njenu glavu, te naravno zatražio i geometriju kotaca. Tehnicar koji mi je napravio geometriju objasnio mi je da je to normalno, te da se tu ništa ne može, a možda bi samo novi amortizeri poboljšali malo situaciju. Takoder mi je rekao da se geometrija kotaca ne može napraviti kod jako puno auta prema tvornickim podacima. Ja u to ne mogu vjerovati, te vas molim za stucno mišljenje. Inace dogadaj je sa podrucja Njemacke, Frankfurt.
ODGOVOR:Vaše vozilo je staro 10 godina i ima odredeni broj prevaljenih kilometara u raznim uvjetima. Nije rijedak slucaj da se geometrija vozila ne može podesiti prema tvornickim podacima jer vremenom nastanu promjene na hvatištima ovjesa i amortizera te na samoj karoseriji. Profesionalci koji se time bave znaju da se takvo odstupanje može tolerirati uz uvjet da vozilo dobro drži pravac, da ne troši gume i da je stabilnost vozila u svim uvjetima dobra. To ne treba shvatiti dramaticno jer takva pojava nastaje i na drugim tipovima vozila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO TURBO - SAM SVOJ MAJSTOR

Datum objave: 16.10.2007 23:21:00
Slika
PITANJE: Imam Uno turbo 89.g. i mijenjao sam zadnji ležaj na njemu i mislim da sam ga previše stegao jer se kotac dok je na dizalici ne može zavrtjeti. Prijatelj mi je rekao da bi kad se ležaj mijenja trebalo ga dotegnuti do kraja i onda malo popustiti dok se kotac ne pocne okretati ali meni se on lagano okrece tek kad prilicno više popustim a to mi se cini prelabavo. Da li nešto krivo radim ili se kotac mora tako teže vrtjeti dok se ležaj ne razradi.
ODGOVOR:Vaše vozilo na zadnjem kotacu ima dvoredni kuglicni ležaj koji ste steže silom od 150 Nm ( jako ) . Nakon toga ništa se ne otpušta. U vašem slucaju problem može raditi kocnica , zato još jednom pregledajte sve detalje.
na vrh Povratak na vrh

VW 2,0 TDI ( PTDI ) 170 KS - UGRADNJA CHIPA

Datum objave: 16.10.2007 23:15:00
Slika
PITANJE: Koliko je pametno ugraditi chip na 2.0TDI motor sa 170ks? Sa tim chipom auto dobiva 50nm više(350->400NM) i 30 KS više (170->200), poznati su mi problemi sa tim motorom i DPF-om ako se auto vozi dugo po gradu da se DPF jednostavno zaguši, nadalje zanima me kako bi to dodatno opterecenje podnosio mjenjac? Zanima me još dali taj motor ima povecanju potrošnju ulja kao i 2.0 TDI 140 KS.
ODGOVOR:Ako vaše vozilo ima DSG – mjenjac ( automatski ) tada se tuning ne preporucuje. Ako je to rucni mjenjac tada se to normalno može obaviti. Firma OCT tuning koju i mi zastupamo nudi optimum tuninga i za to garantira. Ovim tuningom snaga motora je veca za 20 ks što znatno poboljšava tvornicke performanse i nema štetnog djelovanja na motor. To znaci da se navedenim tuningom ne ide u ekstrem radi moguceg oštecenja motora . Cijena navedenog tuninga je 650 eura plus PDV.
DPF filter se zaprlja sa i bez chip-a . Poznata je cinjenica da ovi motori imaju nešto povecanu potrošnju ulja.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - SLABO UBRZAVA

Datum objave: 16.10.2007 23:09:00
Slika
PITANJE: Posjedujem HONDU CIVIC 1,7 CTDI 2003 g; 58000 km. Auto slabo ubrzava do otprilike 2000- 2500 o/min! Napravio sam dijagnostiku, i nije bilo nikakve greške. Ako je kvar molim vas gdje se može otkloniti i koliko bi otprilike koštao popravak.
ODGOVOR:Ako ste napravili dijagnostiku na kojoj nije pronadena nikakva greška to ne znaci da greške nema. U ovom slucaju grešku treba otkriti i tek tada se može znati cijena popravka. Dijagnostiku i popravak može napraviti svaki bolji servis. Ako takvoga ne znate javite se.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - NE RADI BRZINOMJER

Datum objave: 16.10.2007 23:02:00
Slika
PITANJE: Imam Twinga i nedavno i je prestao raditi brzinomjer, ne pokazuje brzinu niti prijedene kilometre, u cemu je problem?
ODGOVOR:Neispravan može biti davac impulsa na mjenjacu, rotofonika na glavi diferencijala ili instalacija od impulsnog davaca do kilometarskog brojila.
na vrh Povratak na vrh