Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 206 - VUCE U STRANU I PLEŠE

Datum objave: 14.10.2007 17:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 206 (1.4 benzinac, 1999. godina), te sam u zadnjih mjesec dana primjetio cudno ponašanje vozila prilikom izlaska iz lijevog zavoja. Kada izlazim, ili ulazim u lijevi zavoj, osjetim na volanu, a i po putanji vozila, da "vuce" u lijevu stranu, tj nekako mi "pleše" vozilo, a i volan, kada se treba poravnati (vratiti u desno u neutralni položaj), kao da ima neki otpor, tj nekako cudno zapinje. Naime, prije dva mjeseca sam mijenjao desnu vilicu kotaca, jer je otišla kugla desnog kotaca. Mehanicar mi je promjenio vilicu, nakon cega sam otišao na geometriju kotaca da mi slože špur. Nakon toga, vozilo se normalno ponašalo, sve do prije nekih mjesec dana kada sam primijetio navedene probleme. Bio sam ponovno na geometriji kotaca, rekli su decki da je špur OK, male korekcije su napravljene. Ako možete dati nekakav odgovor, jer bio sam kod svoga mehanicara, koji ni sam nezna dati nekakav suvisli odgovor, po njegovom mišljenu bi trebalo uzeti cekic i krenuti udarati ne bi li se riješio problem. Ja sam vlasnik vozila, i vozim ga iskljucivo ja, auto nije bio udaran niti lupan, jer to me mehanicar prvo pitao kad sam mu rekao za problem. Još jedno pitanje, možda je povezano sa prvim pitanjem, kada ulazim u lijevi zavoj, tocnije prilikom okretanja volana u lijevo tijekom vožnje cuje se zujanje na lijevoj strani, i to pri brzinama od cca 50km/h pa dalje. Ako možete procjeniti o cemu bi bilo možda rijec (prema ovom opisu), pa bih vas nazvao telefonom radi dogovora vezan za popravak, naravno ako servisirate Peugeot vozila.
ODGOVOR:Prema vašem opisu mogu postojat dva problema , jedan je vezan za zubnu letvu a drugi za ležaj kotaca. Mi vam možemo tocno reci o cemu se radi kada pregledamo vaše vozilo . Tu dijagnostiku cemo vam napraviti besplatno. Mi servisiramo i vozila Peugeot.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA TRIBUTE - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 14.10.2007 17:11:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim pohvaliti Vaš rad te strucnost Vašeg tima jer sam s nekoliko neovisnih strana (Vaši zadovoljni kupci) cuo mnogo pohvala vezanih uz "auto-plinske" instalacije.
Molim Vas da mi odgovorite da li imate kakvih iskustava s ugradnjom plina u Mazdu Tribute 2.0 (124KS) i u Subaru Forester 2.0 (125 KS), kolika bi bila cijena te da li je potrebna ugradnja Flash lube sistema?
Takoder, zanima me da li postoji neka "sitnica" o kojoj bi se trebalo voditi racuna prilikom ugradnje autoplina u terensko ili SUV vozilo?
ODGOVOR:U oba automobila koje navodite može se ugraditi plinski sustav PRINS a cijena ugradnje je 12.500,- kn . Flash lube nije potreban. Kod terenskih vozila gdje je to moguce rezervoar se ugraduje ispod podnice , izvana ili u prostor prtljažnika.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - SERVIS KARBURATORA

Datum objave: 14.10.2007 17:05:00
Slika
PITANJE: Imam tempru 1.4 i iz 1991.godine. Prešla je 55000 km i sve te godine bila garažirana. Na eko testu prije 2 mjeseca rezultat je bio super.
Unazad tjedan dana motor više ne želi raditi u leru bez da izvucem "Cok" do pola, radi pulsirajuce (sam ubrzava i smanjuje okretaje, guši se i ugasi), bilo da je hladan ili u gradskoj vožnji na svakom semaforu.
U vožnji od 60 - 160 km nema problema, radi normalno, bez "coka" i ne guši se).Dovod goriva, filteri, elektromagnetska dizna na karburatoru, svjecice, struja sve je OK.Na usisnoj grani ispod karburatora (Weber) ime neka dva termoventila koji ne propuštaju zrak bilo da je auto hladan ili kad se zagrije do paljenja ventilatora hladnjaka (90 - 95 stupnjeva).
Jedan ventil usisno omogucava privlacenje membrane i podizanje i spuštanje neke polugice povezane s karburatorom, a drugi ventil privlacenje neke membrane direktno na karburatoru (to više ne radi).
Molio bi Vas da mi ukratko objasnite cemu služe ti termoventili, da li oni otvaraju i zatvaraju usis zraka kad se zagriju na neku temperaturu i da li je moguce da se zbog njih motor gasi i ne radi u leru bez "Coka".
Inace u servisu predlažu cišcenje i reparaturu karburatora (cca 800-900 kn), te tvrde da termoventili ne mogu biti neispravni. Sami ventili su takoder skupi (oko 500-600kn) da bi se nepotrebno mjenjali (mislim ako bih to pokušao sam napraviti).Navodno je za te termoventile bitan broj šasije auta: ZFA15900007093942.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ukazuje na potrebu za detaljnim cišcenjem i servisiranjem rasplinjaca ( karburatora ). Navedeni ventili imaju svoju funkciju i ne treba se time opterecivati. Ako ste u prilici da dodete u naš servis rado cu vam direktno na vozilu objasniti funkciju i znacaj spomenutih ventila. U vašem tekstu je nejasno želite li vi sami otkloniti kvar na vozilu ili želite samo strucno mišljenje. Ako želite sami to obaviti tada demontirajte rasplinjac, potpuno ga rastavite, sve dijelove potopite u tekucinu za cišcenje karburatora, ostavite da stoji u navedenoj tekucini 8 do 10 sati, nakon toga temeljito operite sve dijelove, složite ponovo rasplinjac, podesite nivo goriva. Kada ga ugradite na motor podesite minimum ( ler ) i CO koji ne smije biti veci od 2,5 % Vol.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZNANJE JE SKUPO

Datum objave: 14.10.2007 16:54:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru i nakon 10 godina odlaženja ovlaštenim serviserima odlucio sam se obavit standardni servis na autu, zamjena ulja, filtera ulja, zracnog filtera i naravno filtera goriva.
Sve je išlo lako i bez muke dok nisam došao do filtera goriva...dakle auto nije htio upalit nikako...trese vrti ali nikako da uhvati...u silnim pokušajima naravno da sam i akumulator "izverglo", ali ništa do klasicnog "šlepanja" sa drugim autom. Nakon toga radio je 10 ak minuta ugasim ga i opet palim i sve pet, upalio je od prve. Nakon vožnje od nekih 10 km da napunim akumulator...ugasio sam ga. Drugi dan nije htio upalit, dakle vracamo se na pocetak price...upalio je ali na guranje. Nakon procitanih postova sa ove stranice, došao sam do zakljucka da možda pumpa nije otišla...tako da sam digao ruke od njega i odpeljao ga u servis...tamo je naravno informaciju dobit malo teže, ali odgoovr od servisa je bio da ga je trebalo odzracit, što su oni i uredno napravili, pa sada auto pali kao i prije. Pitanje je kako i ako mogu dobit postupak odzracivanja sustava goriva? Ono što sam ja radio je zamjena namocenog filtera u naftu i onda odmah u onu cašicu koja ga drži, promjena gumice na šaraficu i zatezanje istoga...nakon što nije htio upalit odšarafljivanje diznica i izbacivanje nafte ("verglanjem") na njih nebi li izišao zrak...isto tako nadoljevanje nafte prije toga u posudicu sa filterom. Sve je to bilo bezuspješno, jel ocito ima neka druga caka, ako ju znate bilo bi dosta korisno da saznam di sam griješio.
ODGOVOR:Odzracivanje sustava goriva nije uzrok. Kada motor upali i kada odradi još neko vrijeme kao u vašem slucaju tada iz visokotlacne pumpe nestane i zadnja kolicina zraka. Nakon vašeg posjeta servisu sigurno je pronaden uzrok radi kojega motor nije mogao paliti. Razumljivo je da vam servis ne želi reci pravi uzrok jer je znanje skupo. Svaki servis koji želi biti u trendu ( pratiti nove tehnologije ) stalno ulaže u obuku svojih kadrova, novih alata , dijagnosticke opreme i softwera a to je stvarno jako skupo.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PREVELIKO ZAGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 13.10.2007 21:42:00
Slika
PITANJE: Imam fiestu 1.8tdi(2002). Pri brzinama (na ravnom) vecim od 150 km/h pocinje da se diže temperatura na instrumentu, kao i pri vecim usponima na 120km/h. Napominjem da u gradskoj vožnji kazaljka uvek bude na polovini skale.
ODGOVOR:Preveliko zagrijavanje motora na otvorenoj cesti i pri vecim brzinama mogu izazvati nekoliko faktora i to termostat, djelomicno zacepljen hladnjak ( izvana i iznutra ), smanjen protok rashladne tekucine kroz cijevi rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MOTOR HOCE ISKOCITI !?

Datum objave: 13.10.2007 21:37:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 4,kada se auto upali sve je ok,te kada se temperatura digne na 90 stupnjeva tj auto radi na normalnoj radnoj temperaturi,ugasim ga i nakon 2 min dodem i hocu ga upalit tada mi se desi sljedece:motor hoce iskocit van tj koda se nešta "trga u njemu" iskljucim ga i ponovno zapalim sve normalno to se dešava kod svakog 3-4 paljenja?Šta bi to moglo bit?
ODGOVOR:Navedeni zvuk treba poslušati direktno na vozilu. Uzrok može biti zamašnjak koji se sastoji od dva dijela izmedu kojih se nalazi kompenzacija.
Ako se to ponavlja i dalje, uzrok treba što prije otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI - LOŠA KVALITETA SELENA

Datum objave: 13.10.2007 21:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Passat 2006god, 2.0 tdi 140ks. Auto je na nekih 13tkm poceo sav cviliti. U servisu su rekli da se su upoznati sa problemom te da se radi o lošoj kvaliteti selena, pa se oni rasuše i pocnu cviliti. Problem su riješili tako da su ih necim podmazali. Nakon 35tkm, opet isto. Dali su oni dužni iste zamijeniti, pa odugovlace da istekne garancija? Dali vam je poznato kakve je izdržljivosti podvozje tog auta jer se kotrlja na 235/45/17, po našim ocajnim cestama.
ODGOVOR:Na ovom vozilu je poznato da nakon izvjesnog vremena nastaje cviljenje selen blokova. Podmazivanje navedenih blokova ne daje rezultate dugorocno . Potrebno je zamijeniti postojece selen blokove . Ovlašteni servis dužan vam je taj problem riješiti u garantnom roku. Gume na vašem vozilu su malo predimenzionirane za naše ceste, za ovjes bi bilo bolje da su gume 215/55-R16.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - VIŠE PITANJA

Datum objave: 13.10.2007 21:22:00
Slika
PITANJE: Radi se o Opel Tigri 1.4 16V, nedavno sam promjenio zadnji lonac i filter zraka. Umjesto originalnih stavio sam auspuh tp racing i filter lrx ''gljivu''. U pocetku je sve bilo u redu auto je dobio dobar zvuk ne prejak, a cak je malo dobio i na snazi. Sad nedavno se poceo iz cista mira gasiti, u vožnji i na semaforu, tj kada pritisnem kvacilo. Bio sam kod majstora i on mi je odmah rekao da skidam te gluposti i vratim stari auspuh i filter. Dijagnostika je pokazala da je smjesa stalno bogata. Promjenio sam svjecice i filter goriva te se sada to više ne dešava. Zabrinjava me samo to što je smjesa bogata, da li to može štetiti motoru? Takoder sam namjeravao ukloniti srednji lonac kako bih dobio bolji i jaci zvuk a možda i nešto na snazi. Da li to preporucate, kako bi to utjecalo na motor, trajnost i sl. Takoder u vezi gljive me zanima gdje ju je najbolje postaviti kako bi dobivala hladan zrak i da li se smije smociti. Npr. ako bih ju postavio malo niže ispod fara? Još nešto nevezano za usis-ispuh, ponekad mi se pali lampica a nekad i stalno svijetli, ne znam tocno što je ali znak mi izgleda kao da je ''cok'',nalazi se u donjem lijevom kutu na kontrolnoj ploci. Ako možda znate što bi to moglo znaciti? Te na kraju me još zanima kako mogu znati da li su zracni jastuci ukljuceni? Ovo sa auspuhom bih zaista želio napraviti, samo mi nemojte reci da je nemoguce. Da li možda postoji neka alternativa a da nije preskupo i da ne moram mjenjati zadnji lonac, npr maknuti katalizator iako se to vjerojatno ne smije.
ODGOVOR:Navedena lampica koja se pali a ponekad i stalno gori znak je da sustav ubrizgavanja nije ispravan, tu se podrazumijeva da neke komponente sustava nisu ispravne. Uzrok tome može biti ugradnja sportskog filetra koji je cesti uzrok kvarova na mjeracu mase zraka. Kvar na ovom sklopu ima za posljedicu neodgovarajuci stehiometrijski omjer gorivo zrak ( prebogata smjesa ) , manju snagu motora , vecu potrošnju , gašenje motora . Isto tako prebogata smjesa potencira blokadu lambda sonde i oštecenje katalizatora. Umjesto gljiva filtera možete ugraditi sportski filter koji je istih dimenzija kao i originalni ( k&n ) filter koji mora biti smješten u originalno kucište a samo kucište ne smije biti ošteceno. Uz ovaj filter možete napraviti i modifikaciju ispušnog sustava ali tek iza katalizatora . Na taj nacin dobiti cete nešto snage i sportski zvuk kojega želite. Ni jedan zracni filter se ne smije smociti jer tada protok zraka postaje višestruko manji. Bitno je naglasiti da se navedena kontrolna lampica ne smije paliti jer je to štetno za motor. Ispravnost sustava zracnih jastuka može se provjeriti na dva nacina i to dijagnostikom navedenog sustava ili njihovim aktiviranjem. Ovo drugo nikako ne preporucam.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - GUŠENJE HLADNOG MOTORA

Datum objave: 13.10.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Escort 1.4 pojavljuje se problem gušenja kad je motor hladan kad se zagrije nema toga.Stanje je bolje nakon ultrazvucnog cišcenja brizgaljke i testa elektronike u Bosch servisu ,ali još uvjek se neki put zaguši, u servisu tvrde da ce se problem rješiti zamjenom katalizatora jer da je postojeci zacepljen i da se to vidi iz rezultata ekotesta .
Ekotest : prazni hod CO 0,311 CO2 14,80 HC 213 O2 1,16
Povišen broj okretaja Lambda 1,041 CO 0,671 CO2
14,42 HC 101 O2 1,41
Znaci u praznom hodu vrijednosti su u redu, a na povišenom broju ne zadovoljava Co i Lambda.
Rezultati kompresije su 1. 8,6 2. 9,5 3. 9,6 4. 9,8 . U drugom servisu tvrde da zbog stanja motora nema smisla mjenjati katalizator novim jer ce se i on uništiti.Ulje, filteri i svjecice se redovito mjenjaju.
ODGOVOR:Kompresija bi trebala biti iznad 12 bara . Loša kompresija može biti radi propuštanja na ventilima i ili na propuštanju na klipnim prstenima . Ako je propuštanje na ventilima tada se uredenjem glave motora to može popraviti , ako je u pitanju propuštanje na klipne prstene tada je stanje ozbiljnije a postupak znatno skuplji. S ovakvom kompresijom dio ulja dolazi u cilindre i nakon izgaranja ide prema katalizatoru na kojemu radi oštecenja. Ukoliko želite da motor ispravno radi i da eko test bude dobar tada svakako treba poceti sa uredenjem mehanickog sustava motora , nakon toga stanje motora u cjelini biti ce znatno bolje. Nakon ove faze po potrebi može se ispitati sustav ubrizgavanja i otkloniti eventualne nedostatke.
na vrh Povratak na vrh

VW CADDY - NE VUCE VIŠE OD 120 KM/H

Datum objave: 13.10.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Naše službeno vozilo VW CADDY 1,9 TDI 90KS, 2001.g. "ne vuce" više od 120km/h. Auto nije imao nikakve prometne nesrece.
Razlog NIJE: mjerac protoka zraka, turbina, ventili ni spojevi oko turbine, katalizator, interkuler, turbopunjac, senzor visine. Iako detekcija na kompjuteru daje kvar na turbini ili oko turbine, serviser sada misli da je možda kvar kompjutera motora, ali nije siguran.
ODGOVOR:Logika dijagnostike jest da se jednoznacno utvrdi neispravnost ili kvar pojedinog dijela radi kojega , kojih motor ne radi na ispravan nacin. Ukoliko se radi o nekom skupljem dijelu ili sklopu serviser treba navedeni dio ili sklop ispitati na drugi nacin ili pomocu drugog sustava dijagnostike. Razlog tome je potpuna sigurnost da je navedeni dio ili sklop stvarno neispravan. Na taj nacin vlasnik vozila ima informaciju o uzroku kvara i o cijeni popravka vozila. U praksi imamo ceste slucajeve neispravnosti ECU kompjutora i potreba za njihovom zamjenom. Ukoliko sumnjate u strucnost i nalaz koji vam je dao vaš servis zatražite mišljenje drugog servisa od povjerenja. Na koncu vi želite ispravno vozilo .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEMPERATURA MOTORA POVECANA

Datum objave: 13.10.2007 20:58:00
Slika
PITANJE: Imao sam lakšu saobracajku s Puntom mk1 75 ks, nakon cega je promijenjen ventilator, stavljen zamjenski hladnjak i novi termoprekidac. Bacao mi je kasnije vodu na cep i otišao sam svom majstoru koji je ustanovio da brtva glave pri kraju i da je ugraden neodgovarajuci termoprekidac. Glava uredena i prekidac promijenjen no sad mi se cini da ventilator radi duže. pali ga ispod srednje crtice i dosta dugo radi u koloni, za razliku od onog sto je bilo prije sudara. Na uzbrdici mi je prelazila polovicu koja 3 milimetra pa sam stao sa strane i pogledao. Ventilator radi, kad sam dotakao cep kao da cu ga odvrnuti (što i nije baš mudro na toj temperaturi) rashladna tekucina je poletila gore, a kad sam cep zavrnuo primjetio sam kako ekspanziona posuda trese. Da li je to normalno i ako nije u cemu je problem? Koje su normalne radne temperature zagrijanog motora, i koje su radne temperature pripadajuceg termoprekidaca.
ODGOVOR:Po vašem opisu mogu zakljuciti da je radna temperatura motora znatno veca nego prije. Uzrok tome može biti neodgovarajuci hladnjak, termostat ( slabiji protok ) , neka od cijevi rashladnog sustava, položaj hladnjaka nakon sudara ( ovo je aktualno ako vozilo ima klimu ), prodiranje kompresije u rashladni sustav.
Normalna radna temperatura je 90°C. Nije normalno da ekspanziona posuda trese. Na sve ovo odgovor vam može dati svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - AKTIVIRANJE AIR BAG-a

Datum objave: 13.10.2007 20:18:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Punto 1,2 S 2003 god.Zanima me kada treba da se aktivira airbeg, pri kojoj brzini i kolika treba biti jacina udara??Naime, nedavno sam sudjelovala u nesreci pri cemu sam izletila sa ceste i udarila u drvo a airbeg se nije aktivirao.Bila sam vezana. U servisu u kojem sam kupila auto tvrde da je sve ispravno i da se airbeg i nije trebao aktivirati.Udar je bio poprilicno jak.
ODGOVOR:Sustav AIR BAG-a na vašem vozilu treba se aktivirati kada usporenje vozila bude iznad 2,5 g ( gravitacija ). Prevedeno na neki jednostavniji jezik može se reci ako vozite brzinom vecom od 10 km/h i udarite u zid tada se navedeni sustav aktivira. U praksi može biti manjih odstupanja u plus i minus.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - KAKO ISPRATI AUTOM.MJENJAC?

Datum objave: 13.10.2007 20:13:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mercedes 190 E sa automatskim mjenjacem i skoro sam mijenjao filter i ulje u istom. Kako potpuno ocistiti ili isprati automatski mjenjac od prljavštine, i drugo pitanje, prilikom vožnje uz brdo ili niz brdo u nižem stepenu prenosa ponekad mi se negdje na lijevoj zadnjoj strani cuje neko lupkanje kao da nešto zapinje, majstor kaže da mora skidati da je ležaj u tocku ali ja ne mislim tako jer zvuk nije kao da bruji.
ODGOVOR:Automatski mjenjac se može ocistiti jedino uljem koje je predvideno za taj mjenjac. Nakon izmjene ulja vozite 200 do 500 km i to ponovite nekoliko puta. Zvuk lupanja na zadnjoj strani vozila može stvarati balans štanga , selen blokovi ili amortizer.
na vrh Povratak na vrh

BMW 525 TDS - KOMPRESIJE

Datum objave: 13.10.2007 20:10:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 525 TDS E39 1996 god, zanima me kolika mora biti minimalna kompresija a kolika je normalna KOMPRESIJA, na hladno mi pali odlicno , a na toplo teže, ne troši ulje i ne dimi.
ODGOVOR:Minimalna kompresija je 20 bara, normalna kompresija je 27 bara, maksimalna kompresija je 30 bara.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI GETZ - RAZNI ZVUKOVI

Datum objave: 13.10.2007 19:55:00
Slika
PITANJE: Posedujem Hyundai Getz 2004, model 1.3 GL 5DR kupljen u Beogradu. Prešao je oko 24.000km i redovno je održavan u servisu. U poslednje vreme, pomalo neocekivano, pojavile su se odredene nepravilnosti mada nekih ima i od samog pocetka. Obzirom da mi je istekla garancija servis u Beogradu ce me sigurno jedva docekati na volej. U tom smislu voleo bi da odem pripremljen, kako tehnicki tako i finansijski, ako me razumete. Prvo, od samog pocetka korištenja automobila cuje se neki prizvuk - lupkanje necega pri usporavanju vozila, na nizbrdici i pri hodu unazad. Pokušali su da nadu o cemu se radi i ništa nisu pronašli. Navodno nemaju objašnjenje ali su me uverili da nije ništa bitno. Da li na osnovu ovoga možete naslutiti o cemu se radi jer je prilicno iritantno. Verovatno ce sada kada je istekla garancija pronaci nešto.
Druga stvar (podjednako iritanta) koja se pojavila u poslednje vreme je jako cudno krckanje kod volana. Dakle pri okretanju volana i u mirovanju i toku vožnje cuje se nešto kao pucketanje gume koja se uvrce. Ne cuje se stalno ali sam zabrinut da nema neke veze sa servo motorom. To pretpostavljam nikako ne bi valjalo.
Trece je nepravilnost u radu motora. Dakle na leru (stravicne gužve u Bg-u izuskuju cekanje na semaforima) po nekad ima blago smanjenje broja obrtaja, odnosno nepravilnost u radu. Tu znam da može da ima dosta uzroka (slicne stvari imao sam na ranijim automobilima) ali nisam ih ocekivao kod relativno novog automobila. Zanima me da li ima neka greška karakteristicna za Getza. Pretpostavljam da povezivanjem na racunar se greška moze otkriti.
Cetvrto je verovatno klasican mehanicki kvar, a tice se kvacila. Opet neocekivano. Pri puštanju spojnice kvacila, narocito laganom, cuje se škripav zvuk (metalno trenje). Zanima me da li je to znak za zamenu sajle i koliko to košta kod Vas (red velicina u eur).
Nadam se da pitanja nisu ozbiljna i da ne zvucim kao Stevo Žigon iz filma Majstorska radionica (ako se secate) ali bih voleo da rešim nedoumice.
p.s. pre cetiri godine bio sam u Samoboru i probao neke fenomenalne kolace
ODGOVOR:Prilikom usporenja mogu se cuti mnogi zvukovi , transmisija, zglobovi poluosovina, ispušni sustav. Ako se navedeni zvuk cuje u praznom hodu tada treba obratiti pažnju na zupcane snopove u mjenjacu i na remenice koje pokrece klinasti ili kanalni remen. Zvukovi koje cujete okretanjem volana najcešce dolaze od aksijalnih ležajeva prednjih amortizera, kuglastih zglobova upravljackog mehanizma, selen blokova ovjesa. Nepravilnost u radu motora nije rijedak slucaj a uzrok najprije treba tražiti na sustavu za ubrizgavanje goriva ( ETC senzor , injektori , MAP senzor, potenciometar leptira … ) .
Vaš servis ce sigurno znati defektirati sve nepravilnosti i uspješno dovesti vaše vozilo u ispravno stanje. Škripanje pri puštanju kvacila može dolaziti od komande kvacila ili od povecanog trenja na vodilici potisnog ležaja.
na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON CUPRA - VUCE U STRANU

Datum objave: 13.10.2007 19:50:00
Slika
PITANJE: Prije par mjeseci sam kupio novi Seat Leon Cupra. Otkako sam ga uzeo iz salona auto je lagano vukao na desno, tj ako sam želio voziti ravno morao sam držati volan nakošen na lijevo, a kada bih pustio volan, sam bi se nakosio na lijevo a auto bi išao ravno. U servisu sam napravio optiku i zamjenu kotaca ali vec nakon par km sam osjetio da auto vuce sada na lijevo??!!, znaci isto ali obratno volan sam morao držati nakošen u desno kako bih išao ravno. Nakon toga otišao sam u drugi ovlašteni servisi i rekli su mi da volan nije dobro montiran pa su ga pomakli 2 zubca u lijevo. Mislio sam da je problem riješen no nakon 500km auto je ponovo poceo vuci na desno??! (kao da bi ona dva zubca trebalo vratiti) i ja opet držim volan nakošen na lijevo kako bih vozio ravno. Znaci auto je vukao desno-lijevo pa sad opet desno. Uz to prilikom prelaska preko neravnina cuje se "kucanje" u kod motora ili armaturi u predjelu vozaceve strane.
ODGOVOR:Vozilo može vuci u stranu radi nekoliko razloga : gume, geometrija ovjesa, nejednaka dijagonalna udaljenost od prednjih do zadnjih kotaca, neispravnost kocnica ( klip se ne vrati u prvobitni položaj nakon otpuštanja pedale kocnice ), razlika u radu lijevog i desnog ovjesa. Zvuk lupkanja koji cujete može nastati od bilo kojeg dijela ovjesa, stabilizatora ili neceg treceg , na to bih vam tocno odgovorio nakon direktnog uvida na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - TALOG OD ULJA

Datum objave: 28.03.2011 19:13:12
Slika
PITANJE:

Kad skinem poklopac gdje se nadolijeva ulje, vidim da na zidovima oko bregaste osovine (ali ne i na samom poklopcu) ima crnog taloga. Kako se pere motor od ovog taloga?

ODGOVOR:

Talog o kojemu govorite nastaje radi dugackog intervala izmjene ulja. Njega se samo djelomicno može skinuti upotrebom aditiva koji se ulije u ulje prije izmjene ulja, nakon toga motor treba pustiti da radi 30 min . Ova radnja se može ponoviti u nekoliko navrata. Potpuno cišcenje moguce je samo direktnim pranjem pojedinih dijelova .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - GORI ŽUTA LAMPICA

Datum objave: 13.10.2007 19:42:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B sa turbo dizel motorom. Od nedavno mi se upalila žuta lampica. Nalazi se na kontrolnoj tabli, odprilike, ispod LCD displeja koji pokazuje predene kilometre. Primjetio sam da auto znatno slabije ubrzava, po meni najverovatnije ne pali turbinu. Šta mi je ciniti? Da li smem tako da vozim auto, npr do servisa ili slicno?
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada je neispravna regulacija turbine, sama turbina, neispravni grijaci ili relej grijaca. Pocnite sa provjerom sustava za regulaciju turbine. Vozilo možete voziti do servisa.
HVALA NA POVJERENJU !!
13.10.2007. 19:35
KOMENTAR:
Draga gospodo, samo da vas pozdravim i izrazim žaljenje što sam udaljen od vas nekih 400-500 km. Nigdje drugo ne bih servisirao svoje vozilo. Denis
ODGOVOR:
Hvala na povjerenju.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 13.10.2007 19:32:00
Slika
PITANJE: Imam Cllija 1,2 2002 god.Moj problem je u slijedecem? Auto normalno upali i sve dijeluje u redu, zaustavim se negdje i ugasim motor, i nakon izvjesnog vremena ponovo ga pokušam upaliti, a on nece.Struja je u redu , elektropokretac normalno vrti medutim motor nece upaliti.Provjerio sam da li baca iskru na svjecice , i ustanovio da ne dobiva uopce struju do svjecica.Nakon otprilike pola sata cisto iz radoznalosti pokušao sam ga opet upaliti.Ovog puta je normalno upalio.To mi se pocelo cešce dogadati pa sam ga odvezao na servis gdje su mi zamjenili neki visokonaponski kabl.Medutim nakon odredenog vremena opet mi se to pocelo dogadati, nece upaliti i nema struje na svjecicama, a nakon odredenog vremena upali kao da ništa nije bilo.Mijenjao sam i baterije u kljucevima ali ništa ne pomaže,jer mi se to i dalje dogada berem jednom do dva puta tjedno.Pitanje? Da li bi to mogao biti sigurnosni KOD kontakt kljuca.
ODGOVOR:Uzrok može biti to što ste naveli ali i ne mora jer postoje i drugi moguci razlozi . Cesti uzroci su dijelovi sustava paljenja ( bobina, elektronika paljenja ) , visokonaponski dijelovi, senzor GMT, senzor bregaste. Dijagnostiku i otkrivanje kvara treba tražiti u momentu kada motor ne može upaliti.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - LAMPICA ISPUHA SVIJETLI

Datum objave: 13.10.2007 19:26:00
Slika
PITANJE: Seat ibiza 1.9 Tdi FR, stara 13 mjeseci, navodno medu prvima u Hrvatskoj, problemi lampica za ispuh stalno svijetli, 33000, km, redovito servisiran! koje su mogucnosti da je vec problem u motoru?
ODGOVOR:Problem nije u motoru . Neispravan može biti mjerac protoka zraka , EGR ventil, regulacija turbine i sl. Uzrok se može otkriti kontrolom navedenih faktora i provjerom pojedinih senzora .
na vrh Povratak na vrh