Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT BRAVO1,6 - SERVO VOLAN

Datum objave: 13.10.2007 19:16:00
Slika
PITANJE: FIAT BRAVO 16 16V
Problem sa servo volanom, odjednom tvrd volan ko kamen sistem ne radi, pumpa se okrece ulja ima i nigdje ne curi.Odlucio sam tako polako do doma,a onda iznemadanje pritisak izbacio ulje iz posudice i naravno nadolio sam kolko je trebalo i sistem radi ko da ništa nije bilo jedino sam primijetio da je brtva poklopca posude u raspadu i da su komadici upali u ulje pa sad pitanje dal je moguce da se sistem zacepio ili nešto slicno tome, jel bi bilo dobro promjenit ulje i da li se to ulje ikada mijenja.
ODGOVOR:Moguce je da dode do zacepljenja unutar hidraulike servo volana. U ovom slucaju treba napraviti servis hidraulike volana ( zubna letva ) a po potrebi i pumpe servo volana. Za pocetak ocistite tlacne cijevi servo volana i zamijenite ulje u servo volanu. Ulje u servo volanu se redovito mijenja svake dvije godine ili 60.000 km.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROBLEMI NAKON SUDARA

Datum objave: 13.10.2007 19:13:00
Slika
PITANJE: Vozim Clia 1,2 16V 2003.g.Naime imala sam sudar, auto je bio totalka, razbijen cijeli prednji kraj.Auto je bio na popravku tri tjedna i kad sam došla po njega na probnoj vožnji nakon kretanja se poceo gasiti i culo se nekakvo lupkanje iz getribe, opet je auto ostao kod njih na popravku, i rekli su da je otišla poluosovina i nešto sa getribom ne valja ali sada sam vec skepticna prema majstorima jer ako je bio na popravku trebali su to vidjeti i popraviti, šta bi to moglo biti, s obzirom da je vec bio na popravku i koliko bi popravak toga trajao i cijena.
ODGOVOR:U svakom sudaru može doci do oštecenja pogonskih osovina i mjenjaca , sve se to može riješiti. Potrebno je samo pregledati pogonske osovine , mjenjac i ostalo . Nakon toga neispravni dijelovi se zamijene i vozilo je ispravno za vožnju. Moram naglasiti da limarski popravak mora biti napravljen besprijekorno kako bi geometrija vozila bila kao i prije udesa.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 1,8 - GUSTI BIJELI DIM

Datum objave: 13.10.2007 19:09:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mazdu 1,8 16v(DOHC motor sa predjenih 124000 km).Svaki put kad je hladan motor prilikom paljenja izbaci na auspuh gusti bijeli dim,posebno nakon duže voznje.Primjetio sam da troši ulja
0,5-1 dcl na 100 km.Rasladna tekucina je uvijek na istom nivou.Moje pitanje je da li su uzrok prekomjerne potrošnje ulja u ovom slucaju gumice ventila ili klipni uljni prstenovi i ako mi možete reci otprilike koliko bi iznosili troškovi dijelova i usluge ako bi se odlucio na sredivanje motora i da li utice kvaliteta i vrsta ulja na prekomjernu potrošnju.
ODGOVOR:Dim koji vidite ima i karakteristican miris izgorenog ulja a znak je povecane kolicine ulja u cilindru. Ulje u cilindar može dospjeti kroz vodilice ventila i preko oduška za ulje. Ako je u pitanju ovo drugo tada postoji istrošenje na klipnim prstenima. Cijenu popravka vašeg motora znao bih nakon pregleda motora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - POVECANA POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 13.10.2007 19:06:00
Slika
PITANJE: Najprije pohvala za ovakav nacin pomoci vlasnicima limenih ljubimaca........moje pitanje bi se odnosilo na potrošnju ulja ...naime vlasnik sam peugeot-a 307 2,0 XSI 136KS ( benzinac ) godina 2001...drugi vlasnik...prijedenih 91000km.....zanima me da li je normalna potrošnja ulja od 1 litru na prijedenih 2 tisuce km.....
ODGOVOR:Normalna potrošnja ulja je 0,1 do 0,2 l/1000km . Navedena potrošnja ulja je povecana .
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - PROBLEMI SA STRUJOM ??

Datum objave: 11.10.2007 16:15:00
Slika
PITANJE: Imam ford oriona iz 91. s kojim imam dosta problema uglavno vezanih za struju.Vodio sam ga u nekoliko servisa ali kvar nisu nikako otklonili.Dali je rijec o jednom kvaru ili više njih koji se povremeno javljaju,jer vozilo mjesecima nema nikakve probleme a onda ga uhvati period kada nemožete ga uopce normalno voziti,npr.auto vergla,ali pumpa se ne cuje i nece da se upali,u vožnji se želi ugasiti te nepravilno radi,sagorijeva,nema snage,stisnete kvacilo a on se samo ugasi neovisno o brzini kojom ga vozite,smetaju mu grbave ceste,npr ležeci policajci nakon kojih pocinje trzati...Moram kazati da sam neovisno o drugima sam neke mjere poduzeo.Kao šta redovito cistim i sprejam instalacije,prominija bateriju jace amperaže do 60 ampera,a i kad mi se dogodi kvar onda prodrmam kutiju s osiguracima na kojoj se nalaze i odredeni releji nakon cega upali.Zadnji kvar mi je taj da mi se u vožnji ispraznila baterija,tj ugasilo se radijo,a kazaljka turcelera podivljala i nekontrolirano se vrtila.Kvar se otklanja i vezan je za instalacije koje vode sa altenatora.
ODGOVOR:U vezi problema koje ste naveli mogu vam pisati na dugo i na široko medutim ako niste tehnicke struke i ako vam automobilska tehnika nije bliska necete imati puno koristi od toga. Za pocetak može se poceti od elektricne instalacije s provjerom i servisiranjem svakog pojedinog konektora i elektricnog spoja. Nakon toga mogu se ispitati pojedini vodovi pomocu ohm-metra. Važno je da svi spojevi s masom budu potpuno cisti. Nakon ovoga možete se pozabaviti sustavom paljenja ( primarni krug, sekundarni krug, senzor radilice, hall-davac ). Na kraju vam ostaje sustav dobave goriva. Ako je to motor s elektronskim sustavom ubrizgavanja tada najprije ispitajte tlak i kolicinu goriva.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA - PROBLEM PRIMANJA GASA

Datum objave: 11.10.2007 16:12:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Lanciu Kappu 2.4 TDS 1996 god.
Imam problem sa primanjem gasa, dok se vozim prva druga treca, kreni stani sve je u redu ali kada se dulje vozim pod istim gasom npr. 2000 rpm i želim ubrzati auto ne prima gas ili kao da ostane bez turba! Nakon toga stisnem kuplung da okretaji padnu na 900 rpm, te zatim pustim kuplung auto ide kao lud.To mi se dogadalo i ranije ali rijetko a sada je to sve cešce.Neki serviseri su mi rekli da bi to mogao biti mjetac protoka zraka!?
ODGOVOR:Uzrok kvara cete teško otkriti bez dijagnosticke opreme i baze podataka za to vozilo. Moguci uzroci su prekidac na pedali spojke ili potenciometar pedale gasa, aktuator u visokotlacnoj pumpi, upravljacka elektronika, ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - BLINKA LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 11.10.2007 16:06:00
Slika
PITANJE: Imam audi A3 1.9 tdi 66kw 2001.g. i prilikom vožnje mi se na instrument tabli pocela paliti i blinkati lampa od grijaca.Ja sam zaustavio motor i nakon par sekundi ponovo startao motor i nastavio voziti bez problema.Medutim sad opet mi se nakon 2 mjeseca dogodila ista stvar.Da li problem može biti u grijacima paljenja ili možda u njihovom releju?Isto ovaj motor ima i grijace vode,da li i to može utjecati na ovaj problem.
ODGOVOR:Moguci uzroci paljenja grijaca su neispravnosti na releju grijaca, senzoru temperature motora, elektricnoj instalaciji, grijacima. Ispitajte pojedinacno gore navedeno.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - ŠKRIPANJE

Datum objave: 11.10.2007 16:01:00
Slika
PITANJE: Imam pitanje vezano za Seat Cordobu Vario 99 godina sa 95000km. Naime pri okretanju upravljaca u desnu stranu dolazi do nekog škripanja, dok kad okrecem u lijevu sve je uredu. Vozilo ima servo.
U cemu je problem , da li je šta opasno. Zanima me na koliko kilometara se mijenja ulje serva upravljaca, koje ulje najbolje uzet i kako se mijenja.
ODGOVOR:Uzrok škripanja može biti kuglasti zglob vilice ovjesa, zglob spone volana, selen blok ovjesa, aksijalni ležaj amortizera, mehanizam volana ( zubna letva ). Sve što je u vezi upravljackog mehanizma treba rješavati pravovremeno. Ulje u servo volanu mijenja se svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ulje u volanu je specijalno i ide tocno odredeno ulje a vrsta ulja navedena vam je u tehnickim uputama.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO - PROBLEM KLIME I DEBIMETRA

Datum objave: 09.10.2007 10:24:00
Slika
PITANJE: Imam Alfa Romeo 166 2.4 JTD (02. g) i odnedavno problem s klimom tj. temperatura koja izlazi iz otvora u automobilu razlicita je na svakom otvoru zraka ( najhladnije na suvozacevoj strani dok je na vozacevoj temperatura i do 10 stupnjeva veca). Sistem klime sam dao ispitati i ponovno napuniti ali bez uspjeha. U cemu je problem?
Drugo pitanje vezano je uz debimetar za koji mi je u servisu konstatirano da je neispravan . Naime novi košta oko 1200 kn ali mi je receno da je sad iskopcan te da se mogu voziti i bez njega. Primjetio sam da sad auto pojacano izbacuje crni dim pri ubrzavanju. Koja je uloga debimetra te koje su moguce posljedice vožnje bez njega?
ODGOVOR:Klima uredaj nije dovoljno samo napuniti vec treba napraviti dijagnostiku svih komponenata klima uredaja. Vaš klima uredaj sigurno ne radi dobro. Uzrok lošeg rada mogu biti razne komponente, ekspanzioni ventil, kondenzator, kompresor, presostat, sušac i sl. Radi vaše informacije želio bih navesti da se svaki klima uredaj treba redovito servisirati svake dvije godine.
Uloga mjeraca protoka zraka ( debimetar ) jest da uz pomoc njega i još nekih davaca i senzora kompjutor ( ECU ) racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor te prema tome dozira tocno odredenu kolicinu goriva.
Ako je mjerac protoka neispravan nastaje nepotpuno izgaranje u motoru i kumuliranje cade u motoru i ispušnom sustavu . Navedena pojava je vrlo štetna.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN ZX - ZAMJENA HOMOKINETICKOG ZGLOBA

Datum objave: 09.10.2007 10:14:00
Slika
PITANJE: Radi se o Citroenu ZX reflex 91 god. Pitanje za vas je: da li je moguce zamjeniti kineticki zglob bez zamjene poluosovine ili se mora mijenjati sve u kompletu?
ODGOVOR:Na ovo vozilo ugraduju se dvije vrste zgloba, jedan zglob je s kuglicama i taj se može mijenjati , drugi zglob je s dva trokraka križa i taj zglob se mijenja zajedno s poluosovinom.
POHVALA OD AHMEDA
9.10.2007. 10:08
JEDNA POHVALA:
Doista osjecam potrebu da vam se zahvalim. Još kao srednjoškolac citao sam Auto klub i rubrike gospodina Meica. Kad je neko profesionalan to je tako i gotovo. Želim vam uspješno poslovanje i u buduce.
ODGOVOR:
Hvala na lijepim željama, veseli me da ste prepoznali strucnost, profesionalnost, permanentno ulaganje u struku te želju da se široj javnosti približi problematika vezana uz automobilsku tehniku.
Puno uspjeha u vašem buducem školovanju i radu.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.10.2007 10:04:00
Slika
PITANJE: Iman Mazdu 323F 1.6 16V 66KW 1995 god,sve je OK ali razmišljam o ugradnji plina pa vas molim da mi savjetujete najbolji Vas izbor naravno i cijenu.Koliko bi vremenski trebalo za kompletnu ugradnju s tim da se prije telefonski dogovorimo za termin?
ODGOVOR:U vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav sa cetiri plinska injektora i odgovarajucom upravljackom elektronikom. U praksi se najbolje pokazao i dokazao PRINS , njegova cijena je 12.500,- kn. Ugradnja navedenog sustava traje dva do tri dana.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - BUKA OD LEŽAJA KOTACA

Datum objave: 08.10.2007 17:47:00
Slika
PITANJE: Imam opel vectru 1991 god 1.6 benzin, ocuvana, prvi vlasnik, nisam nikad ni jedan dio promjenio na njoj(naravno osim potrošnih dIjelova) ali mi u zadnje vrijeme pravi previše buke znaci previše bruji.Primjetio sam kad idem pravo bruji cudno,kad skrecem u lijevo prestaje da bruji i ima normalan zvuk a kad skrecem desno ne može se radio slušat u autu od proklete buke.Da li je to opasno za vožnju?
ODGOVOR:Buku koju cujete stvara ležaj kotaca koji je oštecen. Sada samo zakljucite s kojega kotaca cujete zvuk i zamijenite ležaj kotaca što prije.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 08.10.2007 17:39:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim pohvaliti vašu stranicu i savjete, na takvo što se ne nailazi tako cesto, a sada jedno pitanje. Naime, posjedujem Hyundai Elantru 1.6, god. proizvodnje 2003 sa prijedenih 53000 km bez ikakvih problema, a auto i dalje radi besprijekorno, redovno ga servisiram u ovlaštenom servisu po servisnoj knjižici, odnosno zamjena ulja i filtera svakih 7500 km, ulje "Castrol" 5W-40. Zanima me da li je navedeno ulje potrebno mijenjati tako cesto i što je vaša preporuka s obzirom da vozilo više nije pod garancijom? I još jedno pitanje, vaše mišljenje o ugradnji plina?
ODGOVOR:Na vašem vozilu možete mijenjati ulje po vlastitim nahodenju . Po preporuci proizvodaca ulje treba mijenjati najmanje jednom godišnje ili svakih 15.000 km. Iskustvo iz prakse govori da motor znatno duže traje ako se motorno ulje i filter mijenjaju znatno prije ( 7.500 km ili svakih 6 mjeseci ). U vaše vozilo se može ugraditi plinski sustav i to treba biti sustav s cetiri plinska injektora a ne sustav s centralnim mješacem. Ako godišnje vozite više od 15.000 km onda ima ekonomske opravdanosti za ugradnju .
na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON - ZNAKOVI GUŠENJA

Datum objave: 08.10.2007 17:34:00
Slika
PITANJE: Prilikom ubrzanja, u bilo kojoj brzini, auto pokazuje znakove gušenja (svi filteri su novi), tj. jednostavno gubi na snazi. Takoder, ne može „povuci“ više od 140, eventualno s kvalitetnijim gorivom 150. Prešao je 55 tisuca km.Vrlo je neugodan osjecaj pogotovo prilikom pretjecanja, tj. kada mislite da auto mora još ubrzavati, on jednostavno pocinje gubiti snagu, tek prebacivanjem u višu brzinu dolazi do (laganijeg) ubrzanja.Dok je auto „hladan“ to nije toliko izraženo.
ODGOVOR:Vaše vozilo nema puno kilometara i zato kvar treba tražiti najprije na sustavu za punjenje cilindara zrakom . Najcešci uzrok je regulator tlaka turbine, ventil za rasterecenje turbine i propuštanje na visokotlacnom dijelu turbine ( kompresorska strana ). Nakon ovoga po potrebi ispitati se može i EGR ventil ( ventil za recirkulaciju ispušnih plinova ). Postoje i drugi uzroci ali vas ovom prilikom ne bi s njima zbunjivao.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-220 D - PROBLEM U REZERVOARU

Datum objave: 05.10.2007 18:52:00
Slika
PITANJE: Možete li mi objasniti što se može dogoditi u rezervaru goriva da ono više ne curi na izlasku prema van tj. pumpi.Napominjem da su crijeva pregledana i definitivno je problem u rezervaru, kao ima nekakva mehanicka pumpa,prelijevanje iz jedne posude u drugu...
ODGOVOR:Cesta pojava je da u rezervoaru ima necistoca koje blokiraju usisnu mrežicu te je usisavanje goriva znatno otežano a nekad i nemoguce. Za pocetak provjerite i po potrebi ocistite rezervoar.
POVRATNA INFORMACIJA:
Demontirali smo plovke rezervara (užasno teško za skinuti) i nakon "mudrovanja" napipali vrhovima prstiju necistoce u labirintu usisa goriva.Kako bi što dublje ušli u labirint usisa-kompresorom smo "gurali"sa suprotne strane necistoce i nešto goriva te napipane necistoce pažljivo vadili van.Kako je promjer usisne cjevi relativno mali,dovoljna su i najmanja ometanja prolasku goriva.Nakon ponovne montaže i pri visokim turažama mogu se opet vidjeti mjehurici zraka (podtlak)ali nema posrtanja rada motora niti gašenja.Probnom vožnjom (oko 50 km) uocili smo da sve funkcionira bez greške.Ako se opet pojavi problem-znamo o cemu je rijec.
Kako se cini ovo je cesta pojava na ovoj klasi mercedesa te ljudi jednostavno mjenjaju kompletan rezervar!!!
Zahvaljujemo na Vašem cijenjenom odgovoru koji je prakticno potvrdio naše iskustvo.Zaista ste vrstan servis!
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - NOVI

Datum objave: 05.10.2007 09:51:00
Slika
PITANJE: Od nedavno posijedujem novi ford focus 1.4-80 KS, u servisu su mi rekli da privh 2 t. km nesmijem ga vrtit preko 4000 o/min, a nakon toga da bi ga bilo dobro tu i tamo malo raspuhat, jesu li doticna gospoda u pravu?, te kojim ga okretajima vozit a da motoru nešteti?
I drugo pitanje u svezi ulja, zašto proizvodac izricito nareduje da kolicina ulja mora biti na polovici šipke, zašto?( tako piše u uputama proizvodaca), koje gorivo bolje tociti 95 ili 98 oktana?
ODGOVOR:Prvih 2000 km vozite kako vam je preporuceno, nakon toga do 5000 km možete kratkotrajno voziti s 5500 o/min. Nakon što predete prvih 5000 km smatra se da je period razradivanja motora završen i tada možete voziti po vlastitom receptu. Kolicina ulja može biti od minimuma do maksimuma, normalno je da prilikom izmjene ulja nivo ulja bude na maksimumu. Benzin od 95 oktana je zadovoljavajuci a benzin od 98 oktana je nešto cišci.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BIJELI DIM

Datum objave: 05.10.2007 09:44:00
Slika
PITANJE: Imam Astru F 1.7 TDS (60kW), 1997.god., na kojoj se prije tri godine pojavio intezivan bijeli dim kad se motor zagrije (u vožnji), uz evidentan gubitak rashladne tekucine (1/2 litre dnevno). Sipanjem sredstva (Ambro) za zaptivanje problem je momentalno nestao da bi se opet pojavio nakon godinu dana. I tada sam problem riješio na potpuno isti nacin. Muci me mogucnost opetovanja ovog problema, te da li je uzrok napuknuce na glavi ili možda neka brtva.
ODGOVOR:Pojava bijelog dima je siguran znak ulaska rashladne tekucine u cilindar . Veca kolicina tekucine u cilindru može izazvati hidraulicki udar i vecu havariju motora. Rješenje je demontaža glave motora , revizija glave , kompletno uredenje glave motora , pregled gornje površine bloka motora i po potrebi ravnanje iste. Uzrok navedenog stanja je deformacija glave motora , loša brtva glave i eventualno oštecenje glave ( puknuce ).
na vrh Povratak na vrh

BMW 320i - PROBLEM MJENJACA

Datum objave: 05.10.2007 09:40:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 320i 1998.g. i pojavljuje mi se problem s mjenjacem, kada ubacujem u prvu brzinu cuje se lupkanje, odnosno jedan udarac („tup“), i tako svaki puta kod prbacivanja brzina. Stoga vas molim da mi odgovorite što se to dogada, da li se možda radi o križu na kardanu i da li je to skup popravak.
ODGOVOR:Udarac koji cujete je znak istrošenosti na kardanskom vratilu, elasticnoj spojci ( Hardy zglob ) i ili nosacima zadnjeg mosta. Za tocnu konstataciju potrebno je pregledati vozilo u servisu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 04.10.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Zanima me zašto mi (imam opel kadett 1.3 s) kada se ugasi voda kipi iz posude a motor je na radnoj temperaturi ? To se i dešava kada termoprekidac upali ventilator te kad se on ugasi ugasim motor i to se dešava ali samo kada ugasim motor kod oba slucaja. Ja ne znam u cemu je problem novi je hladnjak, antifriz, posuda vode; pumpa za vodu nije prišla vise od 45000 km, termostat je star možda 10 miseci.
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu je od 1,1 do 1,3 bara. Cep na ekspanzionoj posudi ima dvostruku ulogu i to da zatvara posudu i pritom dobro brtvi i da služi kao sigurnosni ventil. Ova druga funkcija dolazi do izražaja kada tlak u rashladnom sustavu naraste iznad navedenog. U vašem slucaju može biti neispravan cep ekspanzione posude ili je preveliki tlak u rashladnom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 - GASI SE I PREGRIJAVA

Datum objave: 04.10.2007 22:13:00
Slika
PITANJE: Vozim ford focus 1.8, prešao 106.000 km. Prije nekog vremena sam primijetio da se motor u leru ugasi za 10-ak sekundi, ako je hladan, tj. dok npr. zatvaram vrata od garaže. Cuo sam da bi se moglo raditi o problemu vezanom za brtvljenje cilindra. Inace, auto se pregrijavao na dugim uzbrdicama (kazaljka do pred crveno) a i na ravnom pri brzini od 110-120 km/h. Ocišcen mu je hladnjak izvana i zagrijavanje je palo, tako da se sad zagrijava na ravnom pri brzini od 150 km/h - kazaljka dode do 3/4 polja. promijenjen je termostat i vodena pumpa.
ODGOVOR:Uzroci gašenja motora mogu biti mnogobrojni a jedan od njih je i slabo brtvljenje usisne grane ili njenih prikljucaka. Drugi uzroci uglavnom su komponente elektronskog sustava ubrizgavanja. Cijena popravka bi se mogla znati nakon što se napravi dijagnostika motora. Uzrok pregrijavanja može biti i djelomicno zacepljenje hladnjaka iznutra.
na vrh Povratak na vrh