Danas je: 16.12.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 - DVA PROBLEMA

Datum objave: 28.10.2007 21:28:00
Slika
PITANJE: Odnedavno sam vlasnik auta Audi A4, benzin 1.8, 92kW, '97 godina, 130k km. Imam dva problema, prvi je da kad auto stoji dosta je teško ubaciti u 1 brzinu ili u rikverc, dovoljno je da se auto krece i najmanjom brzinom i u 1 se ubacuje lagano i bez problema.Drugi problem je kad je auto hladan ujutro primjetno lošije prima gas i dosta nemirno radi dok ne predem 2-3 kilometra kad sve postane normalno.
ODGOVOR:Otežano šaltanje u prvu brzinu i rikverc nastaje kada spojka pravilno ne funkcionira ili kada postoji istrošenje na polužnom mehanizmu biraca brzina.
Složeniji problem je neprihvacanje gasa kada je motor hladan jer mogucih uzroka ima daleko više . Najcešce su to pojedine komponente sustava ubrizgavanja ( ETC senzor, potenciometar, brizgalice, MAP senzor, IAC ventil … ) . Najbrže cete doci do rješenja nakon dijagnostike navede motora i upravljanja motorom.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - CODE KEY

Datum objave: 28.10.2007 21:17:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 146 1,4 t-spark, 99 godište.Ponekad pretežno ujutro kada je auto hladan pali mi se lapica code key i ne mogu upaliti auto,nekada nakon nekoliko pokušaja odjedamput lampica se ugasi i upalim normalno a nekada i nece?
ODGOVOR:Postoji nekoliko faktora koji mogu stvarati probleme koje navodite. Uzrok može biti sam kljuc , racunalo za blokadu motora , prstenasta antena na kontakt bravi te padovi napona na pojedinim konektorima prilikom paljenja motora. Uzrok treba ispitati u servisnim uvjetima.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - NISAM SIGURAN U AUTO

Datum objave: 28.10.2007 21:05:00
Slika
PITANJE: Imam daewoo Racer 94.god. automatik,ugraden plin ,promijenjene su karike ,razvodnik paljenja,kablovi i svijecice,medutim na benzinu mi se dešava da zatrzava pri malim okretajima pa mi se zna i ugasiti ako ga izbacim u ler ili kad stanem na kocnicu u nižim obrtajima.pored toga uvijek mi javi grešku pa i kad radi u leru 1-2 minute.pri vecoj brzini se zatuši javi grešku.molio bih vas savijet šta da radim jer mehanicar nikako da mi to sredi pa nisam više siguran u auto.
ODGOVOR:Ako je mehanika motora dobra, tu mislim na tlakove kompresije tada grešku, greške treba tražiti na sustavu ubrizgavanja i pojedinim senzorima. Ispitivanje treba zapoceti sa mjerenjem tlaka goriva i kontrolom ispravnosti injektora. Nakon ovoga provjeravaju se svi kontakti na konektorima koji idu od motora do ECU centrale. Slijedece što treba kontrolirati su leptirasti ventil, potenciometar leptira, ventil minimuma, senzor temperature motora, senzor radilice. Na kraju uzrok može biti i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - JOŠ MALO O KLIMI

Datum objave: 28.03.2011 19:07:21
Slika
PITANJE:

Kažu da klima na golfu 94 god nema grijanje samo hladenje, kod mene grije ali ne prejako.

ODGOVOR:

Ne postoji klima koja grije , postoji samo automatski sustav koji objedinjuje hladenje i grijanje. Hladenje radi na poznati nacin uz pomoc kompresora, kondenzatora , ekspanzionog ventila, isparivaca i upravljackog mehanizma. Grijanje radi isto na poznati nacin tako što koristi toplinu iz rashladnog sustava motora . Automatski klima uredaj upravlja s funkcijom grijanja i hladenja na nacin da uz pomoc senzora i racunala prepozna trenutak kada ce aktivirati hladenje ili grijanje. Vozac treba samo odabrati željnu temperaturu u vozilu a za ostalo se brine automatika.

na vrh Povratak na vrh

YUGO KORAL 55 - OBRADA GLAVE MOTORA

Datum objave: 28.10.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Yuga Koral 55, 1989.god. Prije dvije godine mi je poceo puštati hladnjak, zamijenio sam ga drugim polovnim, medutim prije nekoliko mjeseci je i on poceo puštati. Zadnjih nekoliko tjedana sam primijetio da mi rashladna tekucina izlazi oko jednog od vijaka koji drži glavu motora. Je li moguce da je probila brtva glave pa da mi nabija kompresiju u rashladni sustav te da mi zbog toga pušta hladnjak? Ako je tako, jeli to skup popravak? Inace automobil je prešao 190000km i savršeno radi, cak se i potrošnja goriva zna spustiti ispod 5.5l/100km.
ODGOVOR:Ako rashladna tekucina izlazi iz sustava toliko da je morate svaki tjedan nadolijevati tada bi bilo dobro da zamijenite brtvu glave a glavu motora da kompletno obradite . To znaci da obradite siceve ventila i same ventile . Za sada navedeno curenje nije opasno jer rashladna tekucina ne ulazi u cilindar niti u ulje ali uredenje glave motora napravite što prije . Za vaše vozilo taj popravak nije toliko skup.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SENZORI TLAKA U GUMAMA

Datum objave: 28.10.2007 20:22:00
Slika
PITANJE: Prije par dana sam na Laguni 1.9dci 2003g.promijenio originalne felge u koje su ugradeni senzori koji kompjutoru daju informaciju o stanju tlaka u gumama.Moj majstor kaže da se ne mogu prebaciti na nove felge,bolje receno nije siguran dali može ili ne.Sada na displeju više nemam kotaca na grafickom prikazu automobila,što je i logicno kada više nema senzora tlaka.Od tada mi svijetli žuta lampica ( ! ))Kako cu ugasiti navedenu lampicu,odnosno mogu li se prebaciti senzori tlaka sa starih felgi na nove.
ODGOVOR:U ventilima kotaca nalaze se senzori za tlak u gumama. Ako zamijenite felge navedeni sustav nece raditi . Po mogucnosti stavite navedene ventile na nove felge ako to nije moguce onda trebate upotrijebiti stare felge ili staviti odgovarajuce nove.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJA JA KLIMA BOLJA ?

Datum objave: 28.03.2011 19:06:16
Slika
PITANJE:

Molio bih vas da mi odgovorite na pitanje: da li je bolja manulana ili digitalna (automatska) klima?
Koja je ucinkovitija, štedljivija i lakša za održavanje?

ODGOVOR:

Svakako je puno bolja automatska. Za održavanje je zahtjevnija automatska.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 24.10.2007 10:42:00
Slika
PITANJE: Ford Escort 1.8d 92 god problem paljenja!
IMAM PROBLEMA SA PRVIM JUTARNJEM PALJENJEM.IZBACUJE CRNI DIM IZ AUSPUHA U KOLIKO SE PUMPA VRATI U MINUS ONDA NEMA DIMA ALI NEMA NI ŠANSE DA UPALI KADA JE HLADAN ! KAKO ISPITATI UZROK ?
ODGOVOR:Postoje neki preduvjeti koje vaš motor mora zadovoljavati kako bi mogao normalno paliti. Kompresija mora biti veca od 27 bara ( normalna je 28 do 32 bara ) , ventili trebaju biti ispravno podešeni , motor mora biti besprijekorno u fazi, predpaljenje mora biti tocno podešeno odgovarajucim alatom i komparatorom, dize moraju imati pravilan mlaz u obliku stošca i otvarati na 120 bara, grijaci moraju biti svi ispravni i isti, u sustavu goriva ne smije biti zraka, visokotlacna pumpa i regulator kolicine goriva moraju biti ispravni, stanje akumulatora i elektro pokretaca moraju biti takvo da zavrte radilicu na više od 120 ok/min. Eto to bi bilo sve što je bitno kako bi motor palio normalno. Redoslijed koji sam naveo je i logican redoslijed po kojem treba krenuti u akciju. Puno uspjeha u radu i dobra zabava.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - RASTAVIO SAM POLA AUTA ?

Datum objave: 24.10.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Imam seat ibizu 1997 sxe, ne radi mi rikverc svjetlo, rastavio sam pola auta, slijedio kablove, svi citavi osiguraci su u redu, žarulje u redu, pao mi je na pamet indikator rikverca ali vas molim da mi kažete gdje se nalazi???
ODGOVOR:Rikverc šalter se nalazi na mjenjacu u blizini biraca brzina.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - NE PALI NORMALNO

Datum objave: 24.10.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Opel kadett, 1.6i (single point injection).
Auto ne pali normalno, ali ga uspijem upaliti uz pomoc start spray-a ili rucnim nalijevanjem benzina u karburator i kad mu podignem okretaje dovoljno da prebaci na plin - radi normalno.
Pitanje:
1.Kako mogu ispitati da li je problem u EM dizni (do nje dolazi gorivo, ali preko nje nikako) (zaštopana ili ima problem elektricne prirode) ili u signalu koji dolazi do nje (koji daje ECU)?
2. Kako izgleda signal (napon, valni oblik, frekvencija itd) koji dolazi do dizne?
Mjerenjem napona izmjerio sam prisutnost i istosmjernog i izmjenicnog napona na stezaljkama dizne. Na raspolaganju od mjerne opreme bio mi je samo unimer.
ODGOVOR:Napon na injektoru je 12V a upravljanje injektorom obavlja ECU centrala. U ovom slucaju treba izmjeriti tlak goriva koji mora biti oko 1 bar tek nakon toga možete ispitivati napone i signale na pojedinim senzorima. Oblik signala injektora je specifican , to je okomita krivulja s oštrim vrhom koji ima blago padajucu krivulju . Ispitajte još MAP senzor, senzor leptirastog ventila ( potenciometar ) i senzor temperature motora.
S vašim instrumentom ne možete daleko stici u dijagnostici motora.
DODATNO PITANJE:
Koja je uloga upravljacke elektronike plina u prekidanju injektora?
Može li njezina neispravnost direktno utjecati na rad injektora za benzin?
Pretpostavljam da može, no zanima me kako funkcionira mehanizam prekida rada benzinskog injektora dok auto prebaci na plin.
ODGOVOR:
Razliciti plinski sustavi ne moraju imati isi nacin rada . Postoje razlike izmedu pojedinih proizvodaca. Jedan od poznatih plinskih sustava radi na slijedeci nacin. Motor uvijek pali na benzin a prekapcanje na plin nastati ce u momentu kada rashladna tekucina postigne temperaturu od 40°C jer je tako podešen program. Na navedenoj temperaturi aktivira se termicki senzor koji šalje impuls u plinsko racunalo. Plinsko racunalo putem upravljacke elektronike na koju su spojeni benzinski injektori zatvara benzinske injektore a istovremeno ( ili nešto ranije "milisekunde" ) otvara preko plinskog elektromagnetskog ventila dovod plina direktno na plinske injektore. Ovaj proces je sinkroniziran i odvija se u djelicu sekunde.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - IAC VENTIL SE ZAPRLJA

Datum objave: 24.10.2007 10:27:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Peugeot 306 1.4i 1998god. Mesec dana posle polu generalne povremeno se gasio na ler gasu i to najcešce kada je zagrejan i sa vremenom to sve cešce. U servisu su mi ocistili IAC ventil i rešili problem, ali evo posle tri meseca ponovo se javlja isti problem. Ocistio sam ga, bez odlaska u sevis i problem je ponovo rešen. Ventil je bio samo malo zaprljan od uljnih isparenja (po mom mišljenju). Pitanje: Da li da kupim novi IAC ventil, ako mi se problem sa gašenjem ponovi javi, ili je moguce da je kvar još u necem drugom.
ODGOVOR:Pravo pitanje je zašto se IAC ventil tako cesto zaprlja . Ako su to uljne pare tada cete morati otkloniti povecanu kolicinu uljnih para , u protivnom trebate cesto cistiti navedeni ventil. Uljne pare su znak da je kompresija slaba.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - SLABO GRIJANJE

Datum objave: 24.10.2007 10:13:00
Slika
PITANJE: pomoc u vezi auta golf 3 94 benzin 55kw 1.8, imam slabo grijanje radna temperatura oko 70%, u leru se malo penje oko 80%, na otvorenom padne i ispod 70 %,stavljen nov termostat, napominjem auto ima klimu, primjetio sam da i ljeti slabije hladi, sa klimom radi normalno, šta ciniti jer je nemoguce voziti kad stakla magle, jer se ne mogu osušiti kad slabo grije, šta preduzeti u vezi malog ali meni velikog problema jer je vidljivost na 0 ...
ODGOVOR:Preduvjeti da grijanje bude u vašem vozilu dobro su : radna temperatura motora mora biti iznad 85°C, termostat mora biti potpuno ispravan, radijator grijaca ( mali hladnjak ) ne smije biti zacepljen, komande sustava grijaca moraju normalno otvarati i zatvarati zaklopke sustava grijaca, hladni zrak mora nesmetano moci dolaziti na radijator grijaca, gumene cijevi grijaca za rashladnu tekucinu moraju omogucavati normalni protok rashladne tekucine kroz radijator grijaca. Ispitajte po navedenom redoslijedu sve dijelove sustava.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 –TD - SAM UBRZAVA

Datum objave: 24.10.2007 10:04:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa “Passat 1993 g. TD”. Rad motora mu je dobar na leru,medutim vec preko 2000 obrtaja postaje bucan a takode mu je slaba vuca. Najviše se osjeti prilikom vožnje po usponima. Dešava se da motor jednostavno izgubi vucu tako da ga moram prebaciti u nižu brzinu,i tako se ponaša neki minut-dva, opet onda dobije ubrzanje tako da ide po usponima ko “benzinac”. Tada jednostavno ne diram papucicu od gasa a vozilo ide sve brže i po usponima,moram koristiti kocnicu. To se dešava kad idem na duža putovanja.
ODGOVOR:Motor na vašem vozilu je dotrajao , nema snage i troši puno ulja. Motor ubrzava sam od sebe jer u cilindar ulazi velika kolicina ulja koja nekontrolirano ubrzava motor što je vrlo opasno.
Nakon što obavite generalni popravak motora zamijenite dize, pregledajte i po potrebi napravite servis turbine i visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICCASO - ZAŠTO TROŠI ULJE ?

Datum objave: 23.10.2007 17:29:00
Slika
PITANJE: Kupio sam xsaru picasso 1.6 16v 80Kw 2005. i od zadnjeg servisa je prošlo 11 mjeseci i 15000 km, a motor je potrošio skoro 2 litre ulja. Zašto?
ODGOVOR:Ne postoji motor koji ne troši ulje. Dozvoljena potrošnja ulja na vašem vozilu je 0,2 l/1000km. Prema vašim podacima vaš motor troši 0,13 l/1000 km . Motor troši ulje na tri nacina : propuštanje na razna brtvila ( ovo je vidljivo ) , potrošnja na vodilice ventila , potrošnja preko stjenke cilindra. Zadnje dvije potrošnje ( postoje i kod novih motora ) dogadaju se kroz motor na nacin da izgaraju u komori za izgaranje i sa ispušnim plinovima izlaze kroz ispuh. Potrošnja ulja raste i ako ne koristite odgovarajuce ulje, najmanje se troši sinteticko ulje . Uz to možete smanjiti i interval izmjene ulja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - ZRAK U SISTEMU ZA HLA?ENJE

Datum objave: 23.10.2007 16:01:00
Slika
PITANJE: Najprije želim pohvaliti Vaš trud i želju za pomaganjem.
Imam Fiat Punto 1.2 SX godište 2000.Zanima me koji su moguci razlozi da u sistem za hladjenje motora dolazi zrak. Sistem je u tjedan dana dva puta odzracen i nadopunjen tekucinom medjutim problem pregrijavanja i povecanog pritiska u rashladnom sistemu se ponavlja.
Kazaljka temperature vode šeta po skali. Napominjem da je prije dvije godine zbog mješanja ulja i vode u motoru promijenjen komplet
brtvi i ravnana glava.
ODGOVOR:Utjecaj na neispravan rad rashladnog sustava su probijanje kompresije u rashladni sustav , neispravan rad termostata , zacepljenja hladnjaka, neispravna pumpa za vodu, propuštanje na bilo kojem dijelu rashladnog sustava . Provjerite termostat i utvrdite da li probija kompresija u rashladni sustav.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA II - GORIVO ILI....??

Datum objave: 23.10.2007 15:54:00
Slika
PITANJE: Opel Astra Caravan II- motor 1,6 Twinport, u zadnje vrijeme se dešava, da u praznom hodu, motor radi nekoliko minuta u redu, znaci bez promjene broja okretaja, a nakon toga okretaji padnu i ponovo se vrate na normalu, što se vidi na brojacu okretaja, a i po zvuku. Pošto je pod jamstvom, bili smo u ovlaštenom servisu, no rekli su da je to normalno,spominjali su da bi moglo biti do goriva. No pošto ulijevam Eurosuper 95, u to baš ne vjerujem. Greška se uocava kad je motor na temp oko 90 C i pogotovo se vidi kad se pri toj temperaturi, auto ugasi pa ponovo upali, što su vidjeli i u servisu.Auto je star 5 mjeseci, prošao je 10500km, i do nekih 9000 km nije bilo nikakvih problema, i to što je "normalno" sada, prije nije postojalo.
ODGOVOR:Ako je problem u benzinu to možete provjeriti i sami , kada potrošite gorivo tada natocite euro super 98 oktana koji je znatno cistiji i kvalitetniji. Na taj nacin cete dobiti odgovor u vezi goriva. Ako problem postoji i dalje tada je najcešci uzrok elektronski sustav ubrizgavanja odnosno neka od njegovih mnogobrojnih komponenata. U tom slucaju servis vam je dužan tu reklamaciju otkloniti, ako je potrebno posjetite drugi servis.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - PODEŠAVANJE VENTILA I ...

Datum objave: 23.10.2007 15:47:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Orion dizel 1,8 1991.god. Interesuje me zupcenje bregaste, radilice i Bosh pumpe, i na koliko se šteluju ventili?
ODGOVOR:Ventili na ovom motoru podešavaju se : Usisni ventil 0,30 do 0,40 mm . Ispušni ventil 0,45 do 0,55 mm . Podešavanje se radi na hladnom motoru.
Za zamjenu zupcastih remena potrebna su dva alata , jedan blokira radilicu a drugi bregastu osovinu . Nakon što namjestite navedene alate najprije stavite zupcasti remen bregaste osovine i pravilno zategnite natezac. Nakon ovoga možete montirati i zupcasti remen visokotlacne pumpe. Prilikom montaže zupcastog remena pumpe motor je u položaju faze jer su i spomenute blokade na svojim mjestima, na samoj remenici visokotlacne pumpe postoji oznaka koja se mora poklapati s odgovarajucom oznakom na kucištu pumpe. Nakon što namjestite zupcasti remen pumpe pravilno zategnite zupcasti remen i natezac .
Ukoliko ovo do sada niste radili bolje da ne radite ni sada.
DODATNO PITANJE:
Ovdje gdje ja živim majstori teško otkrivaju znanje tako da mene više zanima da ponesto naucim o Fordu Dizelu 1,8.
Sad bi me zanimalo, u slucaju da se šolje koje se nalaze ispod bregaste a drze plocice ventila, pomješaju, kako bih mogao da znam gdje koja stoji? Da li postoje mjere?
ODGOVOR:
Držaci plocica ili podizaci ventila se mogu pomiješati , to nije bitno jer su svi isti, medutim debljina kalibriranih plocica nije ista ali ni to nije bitno jer se nakon montaže glave motora svi ventili trebaju podesiti na poznatu mjeru . Ukoliko želite da navedeni podizaci s plocicama dodu ponovo na svoje mjesto tada ih jednostavno nemojte zamijeniti. Debljinu kalibriranih plocica možete izmjeriti mikrometrom.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - URE?AJ ZA HLADNI START

Datum objave: 23.10.2007 15:41:00
Slika
PITANJE: Imam forda eskorta 1.8 td 51 kw-karavan 1998 god.Auto sam kupio prije dvije godine i do sada je broj obrtaja na leru,dok je motor hladan bio 1000,da bi se nakon što se isti zagrije spustio na 800(otprilike nakon 2 km vožnje)!Prije 20-ak dana na bosch pumpi su mjenjane gumice,zbog manjeg curenja nafte!Nakon montiranja iste,broj obrtaja kod rada u leru, nakon prvog paljenja, sada jedva 600!Poslije, sada nekih 1.5 km isti se podigne na 800!Kod rada u leru dok je motor zagrijan uvijek je isti-800!Možete li mi reci o cemu se radi?Ako može još nešto: na šta bi trebao obratiti pažnju pri održavanju vozila s obzirom na karakteristicne mane, te da li ulje koje sam do sada sipao odgovarajuce kvalitete: Valvolin Dura Blend 10w 40(Na 6000 km potroši do 0,25 l).
ODGOVOR:Pumpa visokog pritiska na vašem vozilu ima automatski uredaj koji je povezan s rashladnom tekucinom a služi da povisi broj okretaja motora kada je motor hladan. Mehanicar koji je obavljao radove na visokotlacnoj pumpi nije dobro podesio navedeni uredaj za hladni start. Uredaj treba podesiti tako da pri hladnom motoru broj okretaja bude oko 1000 a kada se motor zagrije na radnu temperaturu broj okretaja se opet spusti na 800 ok/min. Ulje koje koristite je dobro , potrošnja ulje je sasvim u redu. Na vašem vozilu najvažnije je mijenjati ulje i filtere na vrijeme ili malo ranije . Jako je važno za trajnost motora da dize budu potpuno ispravne, napravite kontrolu diza i po potrebi ih zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - TEHNICKI PODACI

Datum objave: 23.10.2007 15:34:00
Slika
PITANJE: Škoda Felicia-tehn.podaci
Kupio sam navedeni auto: 1.3 mpi,1999.g. ali nigdje nemogu naci tehnicke podatke za nju kao što su potrošnja goriva,dimenzije guma(kolika je zakonska tolerancija),jacina akumulatora,pritisak u gumama,kolicina motornog ulja(kojeg viskoziteta i možda proizvodaca),kolicina antifriza,kolicina kocione tekucine i ulja u mjenjacu.Zatim me zanima koje se radnje obavljaju pri redovnom servisu i kolika mu je okvirna cijena.Vidim da u njoj ima neke elktronike ali neznam šta je to i cemu služi pa ako može nekoliko edukativnih recenica o tome.Opcenito me zanima vaše mišljenje o tom autu,kakav je to motor,koliko otprilike mogu preci km,ima li nešto što je boljka kod tih auta i na što treba pripaziti?Zatim me zanima,kako postici da auto bude što tiši,postoji li auspuh(okvirna cijena) koji daje zvuk poput ovih novih japanskih autica,znaci jako tiho.Napominjem da sam srednjih 40-tih god. i bitna mi je mala buka motora i što manja potrošnja.Inace sam defanzivan vozac i ne patim od nekih performansi ali mi je bitno ovo prethodno navedeno.Kako to postici osim nacinom vožnje?
Pozdrav i hvala vam na ovoj divnoj stranici!
ODGOVOR:Vozilo je solidne kvalitete , uz redovno održavanje dobro i dugo ce služiti svrsi. Redovni servisi se rade svakih 10.000 do 15.000 km , tom prilikom se mijenjaju svi filteri, svjecice i ulje u motoru. Po potrebi treba napraviti i sve ono što se primijeti kao nedostatak ili potreba. Ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, servo volanu , kocnom sustavu i antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km. Kada dodete na servis vaš serviser treba imati sve podatke o vrsti i kolicini navedenih tekucina. Važno je napomenuti da ce motor raditi duže ako se skrati interval izmjene ulja u motoru ( npr. dva puta godišnje ). Motor može raditi tiše ako se u motorno ulje stavi odgovarajuci dodatak koji smanjuje trenje u motoru . Tehnicke podatke ( upute ) potražite u boljim knjižarama.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318-D - PODRHTAVANJE PRILIKOM KRETANJA

Datum objave: 23.10.2007 15:27:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio rabljeni BMW 318D, iz 2004g, sa svega 35000km,
provjereno u ovlaštenom servisu. Prošao sam s njime oko 2000km utisci su dobri (potrošnja oko 6,3 max. brzina preko 200), ali imam problem kod kretanja, a to je da mi podrhtava kad još kvacilo nije
pušteno do kraja i to uglavnom kad je topliji, odnosno kad vozim dulje vrijeme, dok je uglavnom sve normalno ujutro kad je hladniji. Kad zategnem rucnu kocnicu i pocnem puštati kvacilo nema nikakvog
podrhtavanja, no kad pocnem kretati javi se to podrhtavanje. To je izraženije kod kretanja u brijegu, a manje se osjeti kad je gas u kretanju veci.
Drugo pitanje odnosi se na razliku izmedu tog modela i modela 320D pošto oba motora imaju 2000cm3 i dali se ugradnjom nekog cipa može postici veca snaga i dali bi to bilo štetno za motor.
ODGOVOR:Razlog trzanja ( podrhtavanja ) vozila prilikom kretanja je spojka , zamašnjak , zglobovi kardanskog vratila ili samo kardansko vratilo. Navedene sklopove treba pregledati, utvrditi njihovo stanje i zamijeniti neispravan dio. Na ovom vozilu se ne mogu dobiti znacajniji efekti ugradnjom cipa ili tuningom kao kod TDI motora. Navedenim zahvatom može se utjecati samo na kolicinu goriva i kut predpaljenja a to ne daje znacajnije rezultate.
na vrh Povratak na vrh