Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT TWINGO - ZAMJENA ANTIFRIZA

Datum objave: 15.10.2007 18:25:00
Slika
PITANJE: IMAM RENAULT TVINGO 1.2 2003g,zanima me postupak promjene antifriza.
ODGOVOR:Rashladnu tekucinu na vašem vozilu možete zamijeniti na slijedeci nacin: ispustite tekucinu iz bloka motora ( cep na bloku ) , ispustite tekucinu iz hladnjaka ( cep na hladnjaku ) . Ako ne možete naci navedene cepove tada to obavite tako da odspojite gumene cijevi na rashladnom sustavu ( donja cijev hladnjaka, cijevi grijaca, cijev kod termostata, cijev od ekspanzione posude ). Nakon što ispraznite rashladni sustav isperite obicnom vodom ( nekoliko puta ) rashladni sustav. Nakon ovoga spojite sve cijevi sustava , nalijte rashladnu tekucinu, odzracite sustav ( na cijevima za grijac postoje ventili za odzracivanje ) , zagrijte motor ne radnu temperaturu tako da se otvori termostat, po potrebi dopunite rashladnu tekucinu do oznake max.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - LUPANJE U MOTORU

Datum objave: 15.10.2007 18:18:00
Slika
PITANJE: Imam ford focus 2004. god. karavan, 1.8 tdci, 100 ks, sa prijedenih 50000 km. Od nedavno (zadnjih 15 dana) cuo sam lupanje u motoru i to samo kod paljenja i gašenja motora. Kad bi motor upalio, radio bi mirno i bez ikakvih problema. Išao sam kod lokalnog automehanicara i on je odmah posumnjao na zamašnjak u kvacilu. Zamašnjak je zaista bio u kvaru, ali nakon promjene i dalje se culo lupanje kod paljenja ali slabijeg inteziteta. Majstor je odmah posumnjao na radilicu motora.
Kako živim na otoku, nisam bio u mogucnosti ici u ovlašteni servis forda, a i da budem iskren više vjerujem svom majstoru u mjestu nego servisu u Zagrebu i Rijeci jer sam od njih dobivao jako oprecna mišljenja. Na jednom mjestu se kunu da je nemoguce da je radilica u kvaru nakon samo 50000 km, a drugi pak da je sve moguce. Kako se ipak radi o renomiranom fordu, a ne nekom kineskom proizvodacu, zanima me ako je radilica u pitanju da li je moguce ostvariti povrat troškova ili cu ja morati snositi sve troškove. Napominjem da sam i za ovo pitanje dobio oprecna mišljenja kod dva razlicita zastupnika forda.
Naposljetku, kupio sam forda racunajuci da mi se takav kvar nece desiti nakon tako male kilometraže.
ODGOVOR:Ne postoji vozilo koje se ne kvari i za koje se može reci da u nekom vremenskom ili kilometarskom periodu nece biti kvarova . Kada se to dogodi tada nas to uvijek neugodno iznenadi jer mislimo da se na tako poznatom proizvodu to ne može dogoditi, na žalost nije tako.
Na vašem vozilu radilica motora ne lupa ( ne može lupati ). Lupanje zamašnjaka nije rijedak slucaj . U cilju izbjegavanja bilo kakvih sumnji prilikom zamijene zamašnjaka potrebno je izmijeniti i spojku ( kuplung ).
Postoje još neki faktori koji mogu biti uzrok lupanja prilikom paljenja motora , elektro pokretac i klinasti remen. Elektro pokretac lupa znatno jace nego klinasti remen. Prije bilo koje aktivnosti strucna osoba treba odrediti vrstu i izvor lupanja te nakon toga poduzeti odgovarajuce radnje nakon kojih ce kvar biti otklonjen.
Vaše vozilo je van garancije i ne vidim nacin na koji bi vi mogli dobiti naknadu za navedeni popravak.
na vrh Povratak na vrh

KIA RIO - PODEŠAVANJE RUCNE

Datum objave: 15.10.2007 18:13:00
Slika
PITANJE: KIA-rio 1,3 2002
Kada promjenit pumpu goriva,inace je auto na plin a auto je prešlo 75 000km.
Dali auto ima klima filter,jer kad sam ga htio promjenit serviser mi je pretražujuci lokaciju zakljucio da ne postoji mjesto za ugradnju.
I treci upit? Kako podesit rucnu kocnicu.
ODGOVOR:Pumpa za gorivo se mijenja kada za to postoje razlozi a to je nedovoljna dobava goriva, niski tlak goriva ili jako zujanje pumpe radi oštecenih ležajeva. Vaše vozilo nema filter kabine. Prije podešavanja rucne kocnice zadnji kotaci trebaju biti podignuti od podloge kako bi u svakom momentu mogli provjeriti da se lagano okrecu. Ispod podnice vozila nalazi se celicno uže ( sajla ) koja se na sredini vozila spaja s odgovarajucim vijcanim prikljuckom . Na tom prikljucku vrši se i podešavanje visine rucne kocnice. Zatezanjem matice rucna poluga u kabini postaje niža i obrnuto. Ako postoji istrošenje na kocnim papucama kocnice ili ako zadnji kocni cilindri puštaju ulje tada je potrebno zamijeniti neispravni ili dotrajali dio. Nakon toga podešavanje se radi na opisani nacin.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 15.10.2007 18:09:00
Slika
PITANJE: Prilikom kretanja iz auspuha se cuje neki cudni zvuk, tocnije kod odredenih okretaja ~1300! Zadnji lonac sam provjerio i nema nigdje rupe , pa me zanima da li je došlo do pregaranja lima sa unutarnje strane auspuha te da li trebam promjeniti zadnji lonac buduci da je ovaj orginal (znaci 12god star). Prije nekoliko dana sam bio kod mehanicara koji mi je za izmjenu pakni, cišcenje bubnjeva i podešavanje rucne kocnice naplatio 700kn (+nisam dobio racun) pa me zanima da li je to previše buduci da je cijena pakni oko 160kn? Prilikom laganog skretanja u lijevo javlja mi se cviljenje iz prednjeg desnog kotaca, a kocnice rade ispravno. Da li postoji mogucnost da je neki veci kvar ili su ležaji ili plocice, te dal trebam hitno posjetiti mehanicara buduci da dnevno radim 80km?
Buduci da ne mogu pronaci mehanicara koji bi mi odgovarao cijenom (vecina ih prodaje maglu) da li je moguce kod Vas popraviti te kvarove i koliko bi to okvirno koštalo?
ODGOVOR:Zvuk koji cujete može dolaziti od ispušnog sustava ali i ne mora jer postoje i drugi moguci uzroci. Navedeni zvuk se može otkriti direktno na vozilu. Uzrok cviljenja najcešce su disk plocice ali takav zvuk može dolaziti i od kuglastog zgloba ovjesa. Mi vam možemo besplatno defektirati sve što ste naveli , isto tako možemo vam bez ikakvih obveza reci cijenu pojedinih dijelova i rada unaprijed.
Cijenu koju ste nekome platili ne bih komentirao.
vezano uz - AUDI A-3 - BLINKA LAMPICA GRIJACA
15.10.2007. 18:03
KOMENTAR CITATELJA:
Redovito pratim vaše odgovore te smatram da sam mnogo toga preko Vas naoucio pa bih Vam ovim putem bih Vam htio naglasiti nešto vezano uz pitanje AUDI A-3 - BLINKA LAMPICA GRIJACA.
Kroz praksu se pokazalo da vozila iz VW koncerna(octavia, golf IV, fabia, polo a pretpostavljam i kod audia) imaju vrlo ucestalu manu koja uzrokuje aktiviranje kontrolne lampice grijaca kod vozila sa dieselskim motorima i kontrolke EPC kod benzinaca.
Problem je naime u prekidacu stop svijetla koji ucestalo odlazi (na cca 3/4 vozila) a na nekim vozilima se to dešavalo i više puta.
Nakon što se upali kontrolna lampica grijaca ili EPC ponekad se ne gasi stop svijetlo, ali u vecini slucajeva se uopce ne pali.
Kvar se vrlo lako dijagnosticira dijagnostickim uredajem, a cijena orginalnog prekidaca je 90kn.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - CHECK LAMPICA

Datum objave: 15.10.2007 17:51:00
Slika
PITANJE: Imam Hyundai Accent 2001. godina i prvi sam vlasnik. Do sada je sve bilo u redu i auto je savršeno radio. Prije 2 mjeseca mi se upalila CHECK lampica. Otišao sam u Hyndai servis Žitvaj gdje je ustanovljeno da je neispravan senzor protoka zraka. To je zamijenjeno i CHECK lampica više nije svijetlila, ali ne za dugo. Vec nakon tjedan dana opet se upalila. Otišao sam ponovno u servis i dijagnoza je bila da je senzor protoka zraka u redu ali da je LAMDA SONDA registrirala grešku, a da je po mjerenjima ispravna. Resetirali su CHECK grešku i rekli da ako se ponovi da ce trebati zamijeniti LAMDA SONDU. Nakon tjedan dana opet mi se upalila CHECK lampica. Auto i dalje pali i ide normalno. Moje pitanje je: što da napravim, da li da i dalje mijenjam dijelove dok se slucajno ne nade što ne valja ili se ta greška može tocno ispitati. Da li postoji još nešto što može uzrokovati tu grešku.
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoji još neka greška ili greške koje nisu defektirane niti otklonjene. CHECK lampica se pali uvijek kada sustav ubrizgavanja goriva ili sustav paljenja ne rade ispravno. Resetiranjem racunala i brisanjem greške ne rješava se problem. U vašem servisu prvu grešku ( mjerac protoka zraka ) otkrili su na nacin da su pomocu servisnog racunala ocitali navedenu grešku koja je bila snimljena na racunalu ( ECU centrali ) vašeg vozila. Taj postupak dijagnostike je najjednostavniji i najbrži ali se na taj nacin može otkriti samo mali broj kvarova. U ovakvim slucajevima dijagnostiku treba odraditi do kraja, taj postupak je složeniji i duže traje ali daje rezultate. Dijagnostika na koju mislim obuhvaca niz mjerenja , ispitivanja i kontrolnih aktivnosti. Na ovaj nacin treba obuhvatiti sve komponente mehanickog , hidraulickog i elektricno-elektronskog sustava. Tek nakon ovako obavljenog testiranja moguce je postici rezultat na tom polju. Nakon dorade ili zamjene neispravnih dijelova potrebno je napraviti probnu vožnju te nakon toga ponovo obaviti kontrolu funkcioniranja ( ispravnosti ) svih komponenata sustava. Zadnja kontrola je EKO test koji potvrduje da svi sustavi rade na ispravan nacin te da je vozilo u tom pogledu tehnicki ispravno.
U ovom slucaju grešku mogu proizvesti mnogi faktori kojih ima zaista puno a od njihovog navodenja stvarno ne bi imali koristi.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ŠKRIPANJE ARMATURE

Datum objave: 15.10.2007 16:29:00
Slika
PITANJE: Imam vw Boru iz 2002 god.i imam problem sa armaturom koja škriplje u vožnji,pogotovo kad je auto hladan.Kako riješiti problem?
ODGOVOR:Nema recepta kojega bih vam preporucio i ne postoji univerzalno rješenje za takve probleme . Vrijedi pokušati demontirati instrument plocu te na taj nacin saznati da li je ona uzrok. Ako tada nema škripanja tada se može napraviti dorada na nacin da se na kriticnim mjestima stavi antivibrirajuca masa koja bi ublažavala vibracije. Naglašavam ponovo da za ovakve probleme ne postoji tipsko rješenje vec se rješenje traži za svako vozilo posebno.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - NAKON GENERALKE

Datum objave: 15.10.2007 16:24:00
Slika
PITANJE: VW Polo 1.9 SDI 2000g. kupio sam ga prije godinu dana i otada troši ulje.Obradio sam glavu motora (zamjena ventila, gumica ventila, hidropodizaca, karika...) ali to nije dalo rezultat.Po savetu mehanicara sam uradio "generalku", prva specijala, i ugradio original "Nural" klipove sa "Goetze" karikama. Naravno, obradeni su i cilindri, zamenjeni dihtunzi, itd...Potrošnja ulja se smanjila sa 1,5l/1000km na 0,75l na 4000km koje sam prešao od tada.Brinu me dve stvari:
1. Potrošnja ulja, iako daleko manja, i dalje stoji.
2. Posle 3000 predenih kilometara, dozvolio sam sebi slobodu da par puta dam pun gas.
Pre generalke je maksimalna brzina koju sam razvijao bila 170km/h a sada jedva 150 km/h.
ODGOVOR:Potrošnja ulja nakon napravljene generalke u periodu razradivanja motora može biti nešto povecana ( do 0,2 l/1000 km ) , nakon perioda razradivanja cca 5.000 km ta potrošnja se malo smanji. Na potrošnju ulja može utjecati i kvaliteta obavljene reparature ( strojna obrada , kvaliteta pojedinih materijala ). U praksi se pokazalo da ovaj motor u odnosu na druge VW motore ima nešto mekše cilindre te radi toga dolazi do bržeg trošenja istih. Navedeni nedostatak može se donekle usporiti ranijom izmjenom ulje i filtera za ulje. Vaša primjedba u vezi snage motora odnosno brzine vozila može biti realna.Uzrok treba tražiti u tocnom položaju faze odnosno statickog kuta predpaljenja, stanju elektronike visokotlacne pumpe ili djelomicnom zacepljenju ispušnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - JUTARNJE PALJENJE

Datum objave: 14.10.2007 18:11:00
Slika
PITANJE: Imam forda escorta 1.8 D 1991 god, imam problem sa startanjem motora izjutra. Nakon što upalim jednom kasnije je ok ali inace sporo vergla. Jedan grijac nije radio i zamijenili smo ga, cetkice na alnaseru smo isto promijenili ali i dalje se isto ponaša tj. sporo vergla. Majstor kaže da ce provjeriti zupcasti remen, tj. da nije možda preskocio, tj. provjerice fazu paljenja. Da li je, po vašem mišljenju, ovo pravi redosljed provjere?
ODGOVOR:Najvece opterecenje za svaki akumulator i elektro pokretac je jutarnje paljenje. Preduvjet za dobro paljenje je ispravan akumulator , elektro pokretac i elektricna instalacija. Kod akumulatora je bitna snaga koja mora biti veca od 60% od nominalne. Kada je elektro pokretac u pitanju tada nije dovoljno zamijeniti samo cetkice . Prilikom servisiranja elektro pokretaca sve njegove komponente moraju se dobro ispitati i po potrebi zamijeniti. Navedene komponente su: pogonski zupcanik ( bendix ) , elektro magnet ( automat ), rotor, statorski namotaj, kolektor, ležajevi. Nakon dobro obavljenog servisa elektro pokretac je dobro ispitati prije ugradnje. Uzrok može biti i elektro instalacija na kojoj mogu nastati padovi napona radi kojih elektro pokretac nema potrebnu snagu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - VUCE U STRANU I PLEŠE

Datum objave: 14.10.2007 17:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 206 (1.4 benzinac, 1999. godina), te sam u zadnjih mjesec dana primjetio cudno ponašanje vozila prilikom izlaska iz lijevog zavoja. Kada izlazim, ili ulazim u lijevi zavoj, osjetim na volanu, a i po putanji vozila, da "vuce" u lijevu stranu, tj nekako mi "pleše" vozilo, a i volan, kada se treba poravnati (vratiti u desno u neutralni položaj), kao da ima neki otpor, tj nekako cudno zapinje. Naime, prije dva mjeseca sam mijenjao desnu vilicu kotaca, jer je otišla kugla desnog kotaca. Mehanicar mi je promjenio vilicu, nakon cega sam otišao na geometriju kotaca da mi slože špur. Nakon toga, vozilo se normalno ponašalo, sve do prije nekih mjesec dana kada sam primijetio navedene probleme. Bio sam ponovno na geometriji kotaca, rekli su decki da je špur OK, male korekcije su napravljene. Ako možete dati nekakav odgovor, jer bio sam kod svoga mehanicara, koji ni sam nezna dati nekakav suvisli odgovor, po njegovom mišljenu bi trebalo uzeti cekic i krenuti udarati ne bi li se riješio problem. Ja sam vlasnik vozila, i vozim ga iskljucivo ja, auto nije bio udaran niti lupan, jer to me mehanicar prvo pitao kad sam mu rekao za problem. Još jedno pitanje, možda je povezano sa prvim pitanjem, kada ulazim u lijevi zavoj, tocnije prilikom okretanja volana u lijevo tijekom vožnje cuje se zujanje na lijevoj strani, i to pri brzinama od cca 50km/h pa dalje. Ako možete procjeniti o cemu bi bilo možda rijec (prema ovom opisu), pa bih vas nazvao telefonom radi dogovora vezan za popravak, naravno ako servisirate Peugeot vozila.
ODGOVOR:Prema vašem opisu mogu postojat dva problema , jedan je vezan za zubnu letvu a drugi za ležaj kotaca. Mi vam možemo tocno reci o cemu se radi kada pregledamo vaše vozilo . Tu dijagnostiku cemo vam napraviti besplatno. Mi servisiramo i vozila Peugeot.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA TRIBUTE - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 14.10.2007 17:11:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim pohvaliti Vaš rad te strucnost Vašeg tima jer sam s nekoliko neovisnih strana (Vaši zadovoljni kupci) cuo mnogo pohvala vezanih uz "auto-plinske" instalacije.
Molim Vas da mi odgovorite da li imate kakvih iskustava s ugradnjom plina u Mazdu Tribute 2.0 (124KS) i u Subaru Forester 2.0 (125 KS), kolika bi bila cijena te da li je potrebna ugradnja Flash lube sistema?
Takoder, zanima me da li postoji neka "sitnica" o kojoj bi se trebalo voditi racuna prilikom ugradnje autoplina u terensko ili SUV vozilo?
ODGOVOR:U oba automobila koje navodite može se ugraditi plinski sustav PRINS a cijena ugradnje je 12.500,- kn . Flash lube nije potreban. Kod terenskih vozila gdje je to moguce rezervoar se ugraduje ispod podnice , izvana ili u prostor prtljažnika.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - SERVIS KARBURATORA

Datum objave: 14.10.2007 17:05:00
Slika
PITANJE: Imam tempru 1.4 i iz 1991.godine. Prešla je 55000 km i sve te godine bila garažirana. Na eko testu prije 2 mjeseca rezultat je bio super.
Unazad tjedan dana motor više ne želi raditi u leru bez da izvucem "Cok" do pola, radi pulsirajuce (sam ubrzava i smanjuje okretaje, guši se i ugasi), bilo da je hladan ili u gradskoj vožnji na svakom semaforu.
U vožnji od 60 - 160 km nema problema, radi normalno, bez "coka" i ne guši se).Dovod goriva, filteri, elektromagnetska dizna na karburatoru, svjecice, struja sve je OK.Na usisnoj grani ispod karburatora (Weber) ime neka dva termoventila koji ne propuštaju zrak bilo da je auto hladan ili kad se zagrije do paljenja ventilatora hladnjaka (90 - 95 stupnjeva).
Jedan ventil usisno omogucava privlacenje membrane i podizanje i spuštanje neke polugice povezane s karburatorom, a drugi ventil privlacenje neke membrane direktno na karburatoru (to više ne radi).
Molio bi Vas da mi ukratko objasnite cemu služe ti termoventili, da li oni otvaraju i zatvaraju usis zraka kad se zagriju na neku temperaturu i da li je moguce da se zbog njih motor gasi i ne radi u leru bez "Coka".
Inace u servisu predlažu cišcenje i reparaturu karburatora (cca 800-900 kn), te tvrde da termoventili ne mogu biti neispravni. Sami ventili su takoder skupi (oko 500-600kn) da bi se nepotrebno mjenjali (mislim ako bih to pokušao sam napraviti).Navodno je za te termoventile bitan broj šasije auta: ZFA15900007093942.
ODGOVOR:Sve što ste naveli ukazuje na potrebu za detaljnim cišcenjem i servisiranjem rasplinjaca ( karburatora ). Navedeni ventili imaju svoju funkciju i ne treba se time opterecivati. Ako ste u prilici da dodete u naš servis rado cu vam direktno na vozilu objasniti funkciju i znacaj spomenutih ventila. U vašem tekstu je nejasno želite li vi sami otkloniti kvar na vozilu ili želite samo strucno mišljenje. Ako želite sami to obaviti tada demontirajte rasplinjac, potpuno ga rastavite, sve dijelove potopite u tekucinu za cišcenje karburatora, ostavite da stoji u navedenoj tekucini 8 do 10 sati, nakon toga temeljito operite sve dijelove, složite ponovo rasplinjac, podesite nivo goriva. Kada ga ugradite na motor podesite minimum ( ler ) i CO koji ne smije biti veci od 2,5 % Vol.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ZNANJE JE SKUPO

Datum objave: 14.10.2007 16:54:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru i nakon 10 godina odlaženja ovlaštenim serviserima odlucio sam se obavit standardni servis na autu, zamjena ulja, filtera ulja, zracnog filtera i naravno filtera goriva.
Sve je išlo lako i bez muke dok nisam došao do filtera goriva...dakle auto nije htio upalit nikako...trese vrti ali nikako da uhvati...u silnim pokušajima naravno da sam i akumulator "izverglo", ali ništa do klasicnog "šlepanja" sa drugim autom. Nakon toga radio je 10 ak minuta ugasim ga i opet palim i sve pet, upalio je od prve. Nakon vožnje od nekih 10 km da napunim akumulator...ugasio sam ga. Drugi dan nije htio upalit, dakle vracamo se na pocetak price...upalio je ali na guranje. Nakon procitanih postova sa ove stranice, došao sam do zakljucka da možda pumpa nije otišla...tako da sam digao ruke od njega i odpeljao ga u servis...tamo je naravno informaciju dobit malo teže, ali odgoovr od servisa je bio da ga je trebalo odzracit, što su oni i uredno napravili, pa sada auto pali kao i prije. Pitanje je kako i ako mogu dobit postupak odzracivanja sustava goriva? Ono što sam ja radio je zamjena namocenog filtera u naftu i onda odmah u onu cašicu koja ga drži, promjena gumice na šaraficu i zatezanje istoga...nakon što nije htio upalit odšarafljivanje diznica i izbacivanje nafte ("verglanjem") na njih nebi li izišao zrak...isto tako nadoljevanje nafte prije toga u posudicu sa filterom. Sve je to bilo bezuspješno, jel ocito ima neka druga caka, ako ju znate bilo bi dosta korisno da saznam di sam griješio.
ODGOVOR:Odzracivanje sustava goriva nije uzrok. Kada motor upali i kada odradi još neko vrijeme kao u vašem slucaju tada iz visokotlacne pumpe nestane i zadnja kolicina zraka. Nakon vašeg posjeta servisu sigurno je pronaden uzrok radi kojega motor nije mogao paliti. Razumljivo je da vam servis ne želi reci pravi uzrok jer je znanje skupo. Svaki servis koji želi biti u trendu ( pratiti nove tehnologije ) stalno ulaže u obuku svojih kadrova, novih alata , dijagnosticke opreme i softwera a to je stvarno jako skupo.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PREVELIKO ZAGRIJAVANJE MOTORA

Datum objave: 13.10.2007 21:42:00
Slika
PITANJE: Imam fiestu 1.8tdi(2002). Pri brzinama (na ravnom) vecim od 150 km/h pocinje da se diže temperatura na instrumentu, kao i pri vecim usponima na 120km/h. Napominjem da u gradskoj vožnji kazaljka uvek bude na polovini skale.
ODGOVOR:Preveliko zagrijavanje motora na otvorenoj cesti i pri vecim brzinama mogu izazvati nekoliko faktora i to termostat, djelomicno zacepljen hladnjak ( izvana i iznutra ), smanjen protok rashladne tekucine kroz cijevi rashladnog sustava.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MOTOR HOCE ISKOCITI !?

Datum objave: 13.10.2007 21:37:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 4,kada se auto upali sve je ok,te kada se temperatura digne na 90 stupnjeva tj auto radi na normalnoj radnoj temperaturi,ugasim ga i nakon 2 min dodem i hocu ga upalit tada mi se desi sljedece:motor hoce iskocit van tj koda se nešta "trga u njemu" iskljucim ga i ponovno zapalim sve normalno to se dešava kod svakog 3-4 paljenja?Šta bi to moglo bit?
ODGOVOR:Navedeni zvuk treba poslušati direktno na vozilu. Uzrok može biti zamašnjak koji se sastoji od dva dijela izmedu kojih se nalazi kompenzacija.
Ako se to ponavlja i dalje, uzrok treba što prije otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 TDI - LOŠA KVALITETA SELENA

Datum objave: 13.10.2007 21:31:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Passat 2006god, 2.0 tdi 140ks. Auto je na nekih 13tkm poceo sav cviliti. U servisu su rekli da se su upoznati sa problemom te da se radi o lošoj kvaliteti selena, pa se oni rasuše i pocnu cviliti. Problem su riješili tako da su ih necim podmazali. Nakon 35tkm, opet isto. Dali su oni dužni iste zamijeniti, pa odugovlace da istekne garancija? Dali vam je poznato kakve je izdržljivosti podvozje tog auta jer se kotrlja na 235/45/17, po našim ocajnim cestama.
ODGOVOR:Na ovom vozilu je poznato da nakon izvjesnog vremena nastaje cviljenje selen blokova. Podmazivanje navedenih blokova ne daje rezultate dugorocno . Potrebno je zamijeniti postojece selen blokove . Ovlašteni servis dužan vam je taj problem riješiti u garantnom roku. Gume na vašem vozilu su malo predimenzionirane za naše ceste, za ovjes bi bilo bolje da su gume 215/55-R16.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - VIŠE PITANJA

Datum objave: 13.10.2007 21:22:00
Slika
PITANJE: Radi se o Opel Tigri 1.4 16V, nedavno sam promjenio zadnji lonac i filter zraka. Umjesto originalnih stavio sam auspuh tp racing i filter lrx ''gljivu''. U pocetku je sve bilo u redu auto je dobio dobar zvuk ne prejak, a cak je malo dobio i na snazi. Sad nedavno se poceo iz cista mira gasiti, u vožnji i na semaforu, tj kada pritisnem kvacilo. Bio sam kod majstora i on mi je odmah rekao da skidam te gluposti i vratim stari auspuh i filter. Dijagnostika je pokazala da je smjesa stalno bogata. Promjenio sam svjecice i filter goriva te se sada to više ne dešava. Zabrinjava me samo to što je smjesa bogata, da li to može štetiti motoru? Takoder sam namjeravao ukloniti srednji lonac kako bih dobio bolji i jaci zvuk a možda i nešto na snazi. Da li to preporucate, kako bi to utjecalo na motor, trajnost i sl. Takoder u vezi gljive me zanima gdje ju je najbolje postaviti kako bi dobivala hladan zrak i da li se smije smociti. Npr. ako bih ju postavio malo niže ispod fara? Još nešto nevezano za usis-ispuh, ponekad mi se pali lampica a nekad i stalno svijetli, ne znam tocno što je ali znak mi izgleda kao da je ''cok'',nalazi se u donjem lijevom kutu na kontrolnoj ploci. Ako možda znate što bi to moglo znaciti? Te na kraju me još zanima kako mogu znati da li su zracni jastuci ukljuceni? Ovo sa auspuhom bih zaista želio napraviti, samo mi nemojte reci da je nemoguce. Da li možda postoji neka alternativa a da nije preskupo i da ne moram mjenjati zadnji lonac, npr maknuti katalizator iako se to vjerojatno ne smije.
ODGOVOR:Navedena lampica koja se pali a ponekad i stalno gori znak je da sustav ubrizgavanja nije ispravan, tu se podrazumijeva da neke komponente sustava nisu ispravne. Uzrok tome može biti ugradnja sportskog filetra koji je cesti uzrok kvarova na mjeracu mase zraka. Kvar na ovom sklopu ima za posljedicu neodgovarajuci stehiometrijski omjer gorivo zrak ( prebogata smjesa ) , manju snagu motora , vecu potrošnju , gašenje motora . Isto tako prebogata smjesa potencira blokadu lambda sonde i oštecenje katalizatora. Umjesto gljiva filtera možete ugraditi sportski filter koji je istih dimenzija kao i originalni ( k&n ) filter koji mora biti smješten u originalno kucište a samo kucište ne smije biti ošteceno. Uz ovaj filter možete napraviti i modifikaciju ispušnog sustava ali tek iza katalizatora . Na taj nacin dobiti cete nešto snage i sportski zvuk kojega želite. Ni jedan zracni filter se ne smije smociti jer tada protok zraka postaje višestruko manji. Bitno je naglasiti da se navedena kontrolna lampica ne smije paliti jer je to štetno za motor. Ispravnost sustava zracnih jastuka može se provjeriti na dva nacina i to dijagnostikom navedenog sustava ili njihovim aktiviranjem. Ovo drugo nikako ne preporucam.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - GUŠENJE HLADNOG MOTORA

Datum objave: 13.10.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Escort 1.4 pojavljuje se problem gušenja kad je motor hladan kad se zagrije nema toga.Stanje je bolje nakon ultrazvucnog cišcenja brizgaljke i testa elektronike u Bosch servisu ,ali još uvjek se neki put zaguši, u servisu tvrde da ce se problem rješiti zamjenom katalizatora jer da je postojeci zacepljen i da se to vidi iz rezultata ekotesta .
Ekotest : prazni hod CO 0,311 CO2 14,80 HC 213 O2 1,16
Povišen broj okretaja Lambda 1,041 CO 0,671 CO2
14,42 HC 101 O2 1,41
Znaci u praznom hodu vrijednosti su u redu, a na povišenom broju ne zadovoljava Co i Lambda.
Rezultati kompresije su 1. 8,6 2. 9,5 3. 9,6 4. 9,8 . U drugom servisu tvrde da zbog stanja motora nema smisla mjenjati katalizator novim jer ce se i on uništiti.Ulje, filteri i svjecice se redovito mjenjaju.
ODGOVOR:Kompresija bi trebala biti iznad 12 bara . Loša kompresija može biti radi propuštanja na ventilima i ili na propuštanju na klipnim prstenima . Ako je propuštanje na ventilima tada se uredenjem glave motora to može popraviti , ako je u pitanju propuštanje na klipne prstene tada je stanje ozbiljnije a postupak znatno skuplji. S ovakvom kompresijom dio ulja dolazi u cilindre i nakon izgaranja ide prema katalizatoru na kojemu radi oštecenja. Ukoliko želite da motor ispravno radi i da eko test bude dobar tada svakako treba poceti sa uredenjem mehanickog sustava motora , nakon toga stanje motora u cjelini biti ce znatno bolje. Nakon ove faze po potrebi može se ispitati sustav ubrizgavanja i otkloniti eventualne nedostatke.
na vrh Povratak na vrh

VW CADDY - NE VUCE VIŠE OD 120 KM/H

Datum objave: 13.10.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Naše službeno vozilo VW CADDY 1,9 TDI 90KS, 2001.g. "ne vuce" više od 120km/h. Auto nije imao nikakve prometne nesrece.
Razlog NIJE: mjerac protoka zraka, turbina, ventili ni spojevi oko turbine, katalizator, interkuler, turbopunjac, senzor visine. Iako detekcija na kompjuteru daje kvar na turbini ili oko turbine, serviser sada misli da je možda kvar kompjutera motora, ali nije siguran.
ODGOVOR:Logika dijagnostike jest da se jednoznacno utvrdi neispravnost ili kvar pojedinog dijela radi kojega , kojih motor ne radi na ispravan nacin. Ukoliko se radi o nekom skupljem dijelu ili sklopu serviser treba navedeni dio ili sklop ispitati na drugi nacin ili pomocu drugog sustava dijagnostike. Razlog tome je potpuna sigurnost da je navedeni dio ili sklop stvarno neispravan. Na taj nacin vlasnik vozila ima informaciju o uzroku kvara i o cijeni popravka vozila. U praksi imamo ceste slucajeve neispravnosti ECU kompjutora i potreba za njihovom zamjenom. Ukoliko sumnjate u strucnost i nalaz koji vam je dao vaš servis zatražite mišljenje drugog servisa od povjerenja. Na koncu vi želite ispravno vozilo .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TEMPERATURA MOTORA POVECANA

Datum objave: 13.10.2007 20:58:00
Slika
PITANJE: Imao sam lakšu saobracajku s Puntom mk1 75 ks, nakon cega je promijenjen ventilator, stavljen zamjenski hladnjak i novi termoprekidac. Bacao mi je kasnije vodu na cep i otišao sam svom majstoru koji je ustanovio da brtva glave pri kraju i da je ugraden neodgovarajuci termoprekidac. Glava uredena i prekidac promijenjen no sad mi se cini da ventilator radi duže. pali ga ispod srednje crtice i dosta dugo radi u koloni, za razliku od onog sto je bilo prije sudara. Na uzbrdici mi je prelazila polovicu koja 3 milimetra pa sam stao sa strane i pogledao. Ventilator radi, kad sam dotakao cep kao da cu ga odvrnuti (što i nije baš mudro na toj temperaturi) rashladna tekucina je poletila gore, a kad sam cep zavrnuo primjetio sam kako ekspanziona posuda trese. Da li je to normalno i ako nije u cemu je problem? Koje su normalne radne temperature zagrijanog motora, i koje su radne temperature pripadajuceg termoprekidaca.
ODGOVOR:Po vašem opisu mogu zakljuciti da je radna temperatura motora znatno veca nego prije. Uzrok tome može biti neodgovarajuci hladnjak, termostat ( slabiji protok ) , neka od cijevi rashladnog sustava, položaj hladnjaka nakon sudara ( ovo je aktualno ako vozilo ima klimu ), prodiranje kompresije u rashladni sustav.
Normalna radna temperatura je 90°C. Nije normalno da ekspanziona posuda trese. Na sve ovo odgovor vam može dati svaki bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - AKTIVIRANJE AIR BAG-a

Datum objave: 13.10.2007 20:18:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Punto 1,2 S 2003 god.Zanima me kada treba da se aktivira airbeg, pri kojoj brzini i kolika treba biti jacina udara??Naime, nedavno sam sudjelovala u nesreci pri cemu sam izletila sa ceste i udarila u drvo a airbeg se nije aktivirao.Bila sam vezana. U servisu u kojem sam kupila auto tvrde da je sve ispravno i da se airbeg i nije trebao aktivirati.Udar je bio poprilicno jak.
ODGOVOR:Sustav AIR BAG-a na vašem vozilu treba se aktivirati kada usporenje vozila bude iznad 2,5 g ( gravitacija ). Prevedeno na neki jednostavniji jezik može se reci ako vozite brzinom vecom od 10 km/h i udarite u zid tada se navedeni sustav aktivira. U praksi može biti manjih odstupanja u plus i minus.
na vrh Povratak na vrh