Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA 323 F - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 09.10.2007 10:04:00
Slika
PITANJE: Iman Mazdu 323F 1.6 16V 66KW 1995 god,sve je OK ali razmišljam o ugradnji plina pa vas molim da mi savjetujete najbolji Vas izbor naravno i cijenu.Koliko bi vremenski trebalo za kompletnu ugradnju s tim da se prije telefonski dogovorimo za termin?
ODGOVOR:U vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav sa cetiri plinska injektora i odgovarajucom upravljackom elektronikom. U praksi se najbolje pokazao i dokazao PRINS , njegova cijena je 12.500,- kn. Ugradnja navedenog sustava traje dva do tri dana.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - BUKA OD LEŽAJA KOTACA

Datum objave: 08.10.2007 17:47:00
Slika
PITANJE: Imam opel vectru 1991 god 1.6 benzin, ocuvana, prvi vlasnik, nisam nikad ni jedan dio promjenio na njoj(naravno osim potrošnih dIjelova) ali mi u zadnje vrijeme pravi previše buke znaci previše bruji.Primjetio sam kad idem pravo bruji cudno,kad skrecem u lijevo prestaje da bruji i ima normalan zvuk a kad skrecem desno ne može se radio slušat u autu od proklete buke.Da li je to opasno za vožnju?
ODGOVOR:Buku koju cujete stvara ležaj kotaca koji je oštecen. Sada samo zakljucite s kojega kotaca cujete zvuk i zamijenite ležaj kotaca što prije.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ELANTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 08.10.2007 17:39:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim pohvaliti vašu stranicu i savjete, na takvo što se ne nailazi tako cesto, a sada jedno pitanje. Naime, posjedujem Hyundai Elantru 1.6, god. proizvodnje 2003 sa prijedenih 53000 km bez ikakvih problema, a auto i dalje radi besprijekorno, redovno ga servisiram u ovlaštenom servisu po servisnoj knjižici, odnosno zamjena ulja i filtera svakih 7500 km, ulje "Castrol" 5W-40. Zanima me da li je navedeno ulje potrebno mijenjati tako cesto i što je vaša preporuka s obzirom da vozilo više nije pod garancijom? I još jedno pitanje, vaše mišljenje o ugradnji plina?
ODGOVOR:Na vašem vozilu možete mijenjati ulje po vlastitim nahodenju . Po preporuci proizvodaca ulje treba mijenjati najmanje jednom godišnje ili svakih 15.000 km. Iskustvo iz prakse govori da motor znatno duže traje ako se motorno ulje i filter mijenjaju znatno prije ( 7.500 km ili svakih 6 mjeseci ). U vaše vozilo se može ugraditi plinski sustav i to treba biti sustav s cetiri plinska injektora a ne sustav s centralnim mješacem. Ako godišnje vozite više od 15.000 km onda ima ekonomske opravdanosti za ugradnju .
na vrh Povratak na vrh

SEAT LEON - ZNAKOVI GUŠENJA

Datum objave: 08.10.2007 17:34:00
Slika
PITANJE: Prilikom ubrzanja, u bilo kojoj brzini, auto pokazuje znakove gušenja (svi filteri su novi), tj. jednostavno gubi na snazi. Takoder, ne može „povuci“ više od 140, eventualno s kvalitetnijim gorivom 150. Prešao je 55 tisuca km.Vrlo je neugodan osjecaj pogotovo prilikom pretjecanja, tj. kada mislite da auto mora još ubrzavati, on jednostavno pocinje gubiti snagu, tek prebacivanjem u višu brzinu dolazi do (laganijeg) ubrzanja.Dok je auto „hladan“ to nije toliko izraženo.
ODGOVOR:Vaše vozilo nema puno kilometara i zato kvar treba tražiti najprije na sustavu za punjenje cilindara zrakom . Najcešci uzrok je regulator tlaka turbine, ventil za rasterecenje turbine i propuštanje na visokotlacnom dijelu turbine ( kompresorska strana ). Nakon ovoga po potrebi ispitati se može i EGR ventil ( ventil za recirkulaciju ispušnih plinova ). Postoje i drugi uzroci ali vas ovom prilikom ne bi s njima zbunjivao.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES C-220 D - PROBLEM U REZERVOARU

Datum objave: 05.10.2007 18:52:00
Slika
PITANJE: Možete li mi objasniti što se može dogoditi u rezervaru goriva da ono više ne curi na izlasku prema van tj. pumpi.Napominjem da su crijeva pregledana i definitivno je problem u rezervaru, kao ima nekakva mehanicka pumpa,prelijevanje iz jedne posude u drugu...
ODGOVOR:Cesta pojava je da u rezervoaru ima necistoca koje blokiraju usisnu mrežicu te je usisavanje goriva znatno otežano a nekad i nemoguce. Za pocetak provjerite i po potrebi ocistite rezervoar.
POVRATNA INFORMACIJA:
Demontirali smo plovke rezervara (užasno teško za skinuti) i nakon "mudrovanja" napipali vrhovima prstiju necistoce u labirintu usisa goriva.Kako bi što dublje ušli u labirint usisa-kompresorom smo "gurali"sa suprotne strane necistoce i nešto goriva te napipane necistoce pažljivo vadili van.Kako je promjer usisne cjevi relativno mali,dovoljna su i najmanja ometanja prolasku goriva.Nakon ponovne montaže i pri visokim turažama mogu se opet vidjeti mjehurici zraka (podtlak)ali nema posrtanja rada motora niti gašenja.Probnom vožnjom (oko 50 km) uocili smo da sve funkcionira bez greške.Ako se opet pojavi problem-znamo o cemu je rijec.
Kako se cini ovo je cesta pojava na ovoj klasi mercedesa te ljudi jednostavno mjenjaju kompletan rezervar!!!
Zahvaljujemo na Vašem cijenjenom odgovoru koji je prakticno potvrdio naše iskustvo.Zaista ste vrstan servis!
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - NOVI

Datum objave: 05.10.2007 09:51:00
Slika
PITANJE: Od nedavno posijedujem novi ford focus 1.4-80 KS, u servisu su mi rekli da privh 2 t. km nesmijem ga vrtit preko 4000 o/min, a nakon toga da bi ga bilo dobro tu i tamo malo raspuhat, jesu li doticna gospoda u pravu?, te kojim ga okretajima vozit a da motoru nešteti?
I drugo pitanje u svezi ulja, zašto proizvodac izricito nareduje da kolicina ulja mora biti na polovici šipke, zašto?( tako piše u uputama proizvodaca), koje gorivo bolje tociti 95 ili 98 oktana?
ODGOVOR:Prvih 2000 km vozite kako vam je preporuceno, nakon toga do 5000 km možete kratkotrajno voziti s 5500 o/min. Nakon što predete prvih 5000 km smatra se da je period razradivanja motora završen i tada možete voziti po vlastitom receptu. Kolicina ulja može biti od minimuma do maksimuma, normalno je da prilikom izmjene ulja nivo ulja bude na maksimumu. Benzin od 95 oktana je zadovoljavajuci a benzin od 98 oktana je nešto cišci.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - BIJELI DIM

Datum objave: 05.10.2007 09:44:00
Slika
PITANJE: Imam Astru F 1.7 TDS (60kW), 1997.god., na kojoj se prije tri godine pojavio intezivan bijeli dim kad se motor zagrije (u vožnji), uz evidentan gubitak rashladne tekucine (1/2 litre dnevno). Sipanjem sredstva (Ambro) za zaptivanje problem je momentalno nestao da bi se opet pojavio nakon godinu dana. I tada sam problem riješio na potpuno isti nacin. Muci me mogucnost opetovanja ovog problema, te da li je uzrok napuknuce na glavi ili možda neka brtva.
ODGOVOR:Pojava bijelog dima je siguran znak ulaska rashladne tekucine u cilindar . Veca kolicina tekucine u cilindru može izazvati hidraulicki udar i vecu havariju motora. Rješenje je demontaža glave motora , revizija glave , kompletno uredenje glave motora , pregled gornje površine bloka motora i po potrebi ravnanje iste. Uzrok navedenog stanja je deformacija glave motora , loša brtva glave i eventualno oštecenje glave ( puknuce ).
na vrh Povratak na vrh

BMW 320i - PROBLEM MJENJACA

Datum objave: 05.10.2007 09:40:00
Slika
PITANJE: Posjedujem BMW 320i 1998.g. i pojavljuje mi se problem s mjenjacem, kada ubacujem u prvu brzinu cuje se lupkanje, odnosno jedan udarac („tup“), i tako svaki puta kod prbacivanja brzina. Stoga vas molim da mi odgovorite što se to dogada, da li se možda radi o križu na kardanu i da li je to skup popravak.
ODGOVOR:Udarac koji cujete je znak istrošenosti na kardanskom vratilu, elasticnoj spojci ( Hardy zglob ) i ili nosacima zadnjeg mosta. Za tocnu konstataciju potrebno je pregledati vozilo u servisu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 04.10.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Zanima me zašto mi (imam opel kadett 1.3 s) kada se ugasi voda kipi iz posude a motor je na radnoj temperaturi ? To se i dešava kada termoprekidac upali ventilator te kad se on ugasi ugasim motor i to se dešava ali samo kada ugasim motor kod oba slucaja. Ja ne znam u cemu je problem novi je hladnjak, antifriz, posuda vode; pumpa za vodu nije prišla vise od 45000 km, termostat je star možda 10 miseci.
ODGOVOR:Tlak u rashladnom sustavu je od 1,1 do 1,3 bara. Cep na ekspanzionoj posudi ima dvostruku ulogu i to da zatvara posudu i pritom dobro brtvi i da služi kao sigurnosni ventil. Ova druga funkcija dolazi do izražaja kada tlak u rashladnom sustavu naraste iznad navedenog. U vašem slucaju može biti neispravan cep ekspanzione posude ili je preveliki tlak u rashladnom sustavu.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 - GASI SE I PREGRIJAVA

Datum objave: 04.10.2007 22:13:00
Slika
PITANJE: Vozim ford focus 1.8, prešao 106.000 km. Prije nekog vremena sam primijetio da se motor u leru ugasi za 10-ak sekundi, ako je hladan, tj. dok npr. zatvaram vrata od garaže. Cuo sam da bi se moglo raditi o problemu vezanom za brtvljenje cilindra. Inace, auto se pregrijavao na dugim uzbrdicama (kazaljka do pred crveno) a i na ravnom pri brzini od 110-120 km/h. Ocišcen mu je hladnjak izvana i zagrijavanje je palo, tako da se sad zagrijava na ravnom pri brzini od 150 km/h - kazaljka dode do 3/4 polja. promijenjen je termostat i vodena pumpa.
ODGOVOR:Uzroci gašenja motora mogu biti mnogobrojni a jedan od njih je i slabo brtvljenje usisne grane ili njenih prikljucaka. Drugi uzroci uglavnom su komponente elektronskog sustava ubrizgavanja. Cijena popravka bi se mogla znati nakon što se napravi dijagnostika motora. Uzrok pregrijavanja može biti i djelomicno zacepljenje hladnjaka iznutra.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 11 - SMRAD BENZINA

Datum objave: 04.10.2007 22:08:00
Slika
PITANJE: Imam renault 11 iz 1988.g., benzinac. U zadnje vrijeme kad palim automobil, u unutrašnjosti se osjeca jaki smrad benzina, amonijaka , narocito kad upalim grijanje/hladenje. Isto se dogada kada stojim na mjestu duže od minute. To se ne dogada svaki put nego recimo svaki drugi. Smrad se jako osjeti i izvan automobila i baš je jak. Molim vas savjet, što da radim , u koji servis da odem i je li to jako opasno.
ODGOVOR:Cinjenicu koju navodite treba shvatiti ozbiljno i odmah je rješavati. Ispitati treba sve cijevi dovoda goriva, pumpu za gorivi i sam rasplinjac ( karburator ) . Po potrebi provjerite rezervoar i uljevnu cijev rezervoara. Obavite navedene radnje što prije.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - Kako razlikovati nulu (0) i slovo O na broju šasije i motora?

Datum objave: 28.03.2011 18:58:50
Slika
PITANJE:

Zanima me kako da razlikujem nulu (0) i slovo O na broju šasije i motora? Ovih dana ocekujem novi auto (Opel Corsa), i plašim se da ih ne upišu pogrešno u papire za registraciju vozila.

ODGOVOR:

Neki proizvodaci pišu nulu sa kosom crtom. Ako dode do zabune slovo O umjesto nule tada servisni kompjutor to ne prihvaca i tada se može znati da je to ono drugo. Navedeni podatak možete provjeriti i u svakom OPEL servisu.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - GASI SE

Datum objave: 04.10.2007 21:58:00
Slika
PITANJE: Imam skoda felicija 1.3 Lx 1997god. Imam vgradeno plinski ured. Na plin kolata raboti super ama na benzin gasi i ne raboti najdobro , go menuva brojot na obrtaite.Dali e problemot do karburatorot ili e vo nesto drugo. I dali moze da mi kazete na kolku stepeni se podesuva palenjeto na radilica na ovoj tip na skoda.
ODGOVOR:Vaša SKODA nema karburator nego ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva. Problem treba tražiti u neispravnom radu navedenog sustava odnosno u nekoj ili nekim komponentama koje mogu biti neispravne. Za vas je najbolje da napravite kontrolu i ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja. Kut predpaljenja je 2° kod 800°/min.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H - NAPRAVITI DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 04.10.2007 21:50:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre H 1.6 twinport iz 2004. Problem se javlja prilikom kretanja kada je potrebno malo brže krenuti (npr. na semaforu kada ti frajer iza trubi jer ne može pricekat par sekundi), dakle, prilikom naglog pritiska na papucicu gasa auto se uguši, izgubi snagu (ali se ne gasi) i cuje se nekakvo lupanje u podrucju motora. Ukoliko se polako daje gas auto radi normalno.
ODGOVOR:Postoji nekoliko uzroka radi kojih motor ne reagira na gas pravovremeno a to je mehanicko stanje motora , elektronski sustav ubrizgavanja i sustav paljenja. Kad je u pitanju mehanika motora tada treba provjeriti da li je motor tocno u fazi te da li je kompresija u granicama normale. Kod sustava ubrizgavanja ima znatno više komponenata i nema smisla da ih pojedinacno navodim jer je potrebno svaku od njih ispitati. Poceti treba sa kontrolom dobave goriva i provjerom injektora. Kod sustava paljenja najcešci uzrok je probijanje visokog napona od svjecice , kabla i bobine. Najbrže cete doci do rezultata ako napravite dijagnostiku ovoga što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 04.10.2007 21:43:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Astre 1.6 16v koja je 1996. godište, prešla 162.000 km (do sada bez problema). Kako je motor 74 kw a vožnja pretežito gradska, potrošnja je 10 l (na otvorenom 6.2 l -testirano nedavno). Prilikom servisa na 160.000 km majstor mi je savjetovao ugradnju plina koja bi me koštala 6-7000 kn. Molim Vaš savjet i mišljenje.
ODGOVOR:Ako ugradujete plin na vaše vozilo onda ugradite plinski sustav sa cetiri plinska injektora i pripadajucom elektronikom. Sustav sa centralnim mješacem vam ne mogu preporuciti. Prije ugradnje plina motor i upravljanje motorom moraju biti potpuno ispravni.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS TD - RADI BUCNIJE

Datum objave: 04.10.2007 21:31:00
Slika
PITANJE: Radi se o Ford Focusu TD 2001.godina. Nakon zamjene zupcastog remena na 90.000 km primjetio sam da motor radi nešto bucnije nego ranije. Druge promjene nisam primjetio.
ODGOVOR:Motor radi bucnije ( tvrde ) jer nije dobro postavljen zupcasti remen tako da motor nije u fazi i staticki kut paljenja nije dobar. Ponovo provjerite fazu i sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL DIZEL - ŠTO JE U REZERVOARU?

Datum objave: 04.10.2007 21:25:00
Slika
PITANJE: Interesira me izgled odnosno opis dijelova u rezervoaru opel dizela.Kada se skine plovak on posjeduje dvije cjevcice sa jedne (vanjske) i dvije iste takve cjevcice s druge strane(unutarnje) na koje dodu crijeva.Interesira me kakva su ta unutarnja crijeva i šta ima na njima (postoji li kakav filtar u rezervoaru i sl.)tj. dali je moguce da mi unutar rezervoara povlaci zrak pri manjoj kolicini goriva (ispod 10 litara)ako je spoj na plovku dobar tj. dobro stegnut.
ODGOVOR:U rezervaru postoji mrežasti filter , unutrašnje cijevi fiksirane su za rezervar. Navedene cijevi mogu biti dotrajale i neispravne i može biti problema da kroz njih pumpa uvlaci zrak kada rezervar nije pun.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - POVECANJE SNAGE

Datum objave: 04.10.2007 21:16:00
Slika
PITANJE: posjedujem hyundai accent 2000. godište ,63 kw, 55 tkm.
Povecao bi mu snagu ugradnjom filtera zraka. Molim vaš savjet:
- koji filter ugraditi
- koliko time dobivam
- koje marke
- moguca štetnost
ODGOVOR:Ugradite k&n filter ili bilo koji drugi sportski filter odgovarajuce kvalitete. Uz navedeni filter možete ugraditi i sportski ispušni sustav od katalizatora pa na dalje. Na taj nacin dobiti cete 5 ks. Štetnosti za motor nema.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY - BIJELI DIM

Datum objave: 04.10.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: mazda premacy 1,8 benzin, god.proizvodnje 2001.prešla 123000km,kupljena rabljena .
primjetio sam kod jutarnjeg paljenja da izbaci na auspuh bijeli dim sa mirisom izgorenog ulja,ne svakog jutra i ne kod paljenja u toku dana.potrošnju nisam ustanovio zbog kratkog perioda posjedovanja automobila.
ODGOVOR:Predlažem da napravite slijedece, zamijenite ulje u motoru ( stavite odgovarajuce ) , zamijenite filter za ulje. Ulje mijenjajte kada je motor vruc. Novo ulje nalijte tako da bude do maksimuma. Nakon toga napravite 1000 km vožnje. Nakon te vožnje dopunite ulje u motor i to tocno do maksimuma i tocno zapamtite koliko ulja ste nadolili u motor. Kada to budete znali javite se ponovo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA AIRBAG-a

Datum objave: 04.10.2007 21:02:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa astrom koji nikako ne mogu otkloniti...naime airbag lampica na kontrolnoj tabli stalno svijetli.Kad je resetujem dijagnostickim uredajem ugasi se par minuta i nastavi svijetliti.Dijagnosticki uredaj javlja grešku: DIVER SQUIB RESISTANCE HIGH.
ODGOVOR:Prema ovom natpisu postoji veliki elektricni otpor na nekom od konektora sustava AIR BAG-a medutim može postojati i neka druga greška. Za pocetak mogu se pregledati i ocistiti navedeni konektori. Prilikom rada na sustavu skinite plus stezaljku akumulatora. Nemojte biti nesretni ako ne uspijete pronaci kvar , nekada je za to potrebno znanje, upornost i odgovarajuca tehnicka podrška.
na vrh Povratak na vrh