Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT 11 - SMRAD BENZINA

Datum objave: 04.10.2007 22:08:00
Slika
PITANJE: Imam renault 11 iz 1988.g., benzinac. U zadnje vrijeme kad palim automobil, u unutrašnjosti se osjeca jaki smrad benzina, amonijaka , narocito kad upalim grijanje/hladenje. Isto se dogada kada stojim na mjestu duže od minute. To se ne dogada svaki put nego recimo svaki drugi. Smrad se jako osjeti i izvan automobila i baš je jak. Molim vas savjet, što da radim , u koji servis da odem i je li to jako opasno.
ODGOVOR:Cinjenicu koju navodite treba shvatiti ozbiljno i odmah je rješavati. Ispitati treba sve cijevi dovoda goriva, pumpu za gorivi i sam rasplinjac ( karburator ) . Po potrebi provjerite rezervoar i uljevnu cijev rezervoara. Obavite navedene radnje što prije.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - Kako razlikovati nulu (0) i slovo O na broju šasije i motora?

Datum objave: 28.03.2011 18:58:50
Slika
PITANJE:

Zanima me kako da razlikujem nulu (0) i slovo O na broju šasije i motora? Ovih dana ocekujem novi auto (Opel Corsa), i plašim se da ih ne upišu pogrešno u papire za registraciju vozila.

ODGOVOR:

Neki proizvodaci pišu nulu sa kosom crtom. Ako dode do zabune slovo O umjesto nule tada servisni kompjutor to ne prihvaca i tada se može znati da je to ono drugo. Navedeni podatak možete provjeriti i u svakom OPEL servisu.

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - GASI SE

Datum objave: 04.10.2007 21:58:00
Slika
PITANJE: Imam skoda felicija 1.3 Lx 1997god. Imam vgradeno plinski ured. Na plin kolata raboti super ama na benzin gasi i ne raboti najdobro , go menuva brojot na obrtaite.Dali e problemot do karburatorot ili e vo nesto drugo. I dali moze da mi kazete na kolku stepeni se podesuva palenjeto na radilica na ovoj tip na skoda.
ODGOVOR:Vaša SKODA nema karburator nego ima elektronski sustav ubrizgavanja goriva. Problem treba tražiti u neispravnom radu navedenog sustava odnosno u nekoj ili nekim komponentama koje mogu biti neispravne. Za vas je najbolje da napravite kontrolu i ispitivanje elektronskog sustava ubrizgavanja. Kut predpaljenja je 2° kod 800°/min.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H - NAPRAVITI DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 04.10.2007 21:50:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre H 1.6 twinport iz 2004. Problem se javlja prilikom kretanja kada je potrebno malo brže krenuti (npr. na semaforu kada ti frajer iza trubi jer ne može pricekat par sekundi), dakle, prilikom naglog pritiska na papucicu gasa auto se uguši, izgubi snagu (ali se ne gasi) i cuje se nekakvo lupanje u podrucju motora. Ukoliko se polako daje gas auto radi normalno.
ODGOVOR:Postoji nekoliko uzroka radi kojih motor ne reagira na gas pravovremeno a to je mehanicko stanje motora , elektronski sustav ubrizgavanja i sustav paljenja. Kad je u pitanju mehanika motora tada treba provjeriti da li je motor tocno u fazi te da li je kompresija u granicama normale. Kod sustava ubrizgavanja ima znatno više komponenata i nema smisla da ih pojedinacno navodim jer je potrebno svaku od njih ispitati. Poceti treba sa kontrolom dobave goriva i provjerom injektora. Kod sustava paljenja najcešci uzrok je probijanje visokog napona od svjecice , kabla i bobine. Najbrže cete doci do rezultata ako napravite dijagnostiku ovoga što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 04.10.2007 21:43:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Astre 1.6 16v koja je 1996. godište, prešla 162.000 km (do sada bez problema). Kako je motor 74 kw a vožnja pretežito gradska, potrošnja je 10 l (na otvorenom 6.2 l -testirano nedavno). Prilikom servisa na 160.000 km majstor mi je savjetovao ugradnju plina koja bi me koštala 6-7000 kn. Molim Vaš savjet i mišljenje.
ODGOVOR:Ako ugradujete plin na vaše vozilo onda ugradite plinski sustav sa cetiri plinska injektora i pripadajucom elektronikom. Sustav sa centralnim mješacem vam ne mogu preporuciti. Prije ugradnje plina motor i upravljanje motorom moraju biti potpuno ispravni.
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS TD - RADI BUCNIJE

Datum objave: 04.10.2007 21:31:00
Slika
PITANJE: Radi se o Ford Focusu TD 2001.godina. Nakon zamjene zupcastog remena na 90.000 km primjetio sam da motor radi nešto bucnije nego ranije. Druge promjene nisam primjetio.
ODGOVOR:Motor radi bucnije ( tvrde ) jer nije dobro postavljen zupcasti remen tako da motor nije u fazi i staticki kut paljenja nije dobar. Ponovo provjerite fazu i sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL DIZEL - ŠTO JE U REZERVOARU?

Datum objave: 04.10.2007 21:25:00
Slika
PITANJE: Interesira me izgled odnosno opis dijelova u rezervoaru opel dizela.Kada se skine plovak on posjeduje dvije cjevcice sa jedne (vanjske) i dvije iste takve cjevcice s druge strane(unutarnje) na koje dodu crijeva.Interesira me kakva su ta unutarnja crijeva i šta ima na njima (postoji li kakav filtar u rezervoaru i sl.)tj. dali je moguce da mi unutar rezervoara povlaci zrak pri manjoj kolicini goriva (ispod 10 litara)ako je spoj na plovku dobar tj. dobro stegnut.
ODGOVOR:U rezervaru postoji mrežasti filter , unutrašnje cijevi fiksirane su za rezervar. Navedene cijevi mogu biti dotrajale i neispravne i može biti problema da kroz njih pumpa uvlaci zrak kada rezervar nije pun.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - POVECANJE SNAGE

Datum objave: 04.10.2007 21:16:00
Slika
PITANJE: posjedujem hyundai accent 2000. godište ,63 kw, 55 tkm.
Povecao bi mu snagu ugradnjom filtera zraka. Molim vaš savjet:
- koji filter ugraditi
- koliko time dobivam
- koje marke
- moguca štetnost
ODGOVOR:Ugradite k&n filter ili bilo koji drugi sportski filter odgovarajuce kvalitete. Uz navedeni filter možete ugraditi i sportski ispušni sustav od katalizatora pa na dalje. Na taj nacin dobiti cete 5 ks. Štetnosti za motor nema.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA PREMACY - BIJELI DIM

Datum objave: 04.10.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: mazda premacy 1,8 benzin, god.proizvodnje 2001.prešla 123000km,kupljena rabljena .
primjetio sam kod jutarnjeg paljenja da izbaci na auspuh bijeli dim sa mirisom izgorenog ulja,ne svakog jutra i ne kod paljenja u toku dana.potrošnju nisam ustanovio zbog kratkog perioda posjedovanja automobila.
ODGOVOR:Predlažem da napravite slijedece, zamijenite ulje u motoru ( stavite odgovarajuce ) , zamijenite filter za ulje. Ulje mijenjajte kada je motor vruc. Novo ulje nalijte tako da bude do maksimuma. Nakon toga napravite 1000 km vožnje. Nakon te vožnje dopunite ulje u motor i to tocno do maksimuma i tocno zapamtite koliko ulja ste nadolili u motor. Kada to budete znali javite se ponovo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SVIJETLI LAMPICA AIRBAG-a

Datum objave: 04.10.2007 21:02:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa astrom koji nikako ne mogu otkloniti...naime airbag lampica na kontrolnoj tabli stalno svijetli.Kad je resetujem dijagnostickim uredajem ugasi se par minuta i nastavi svijetliti.Dijagnosticki uredaj javlja grešku: DIVER SQUIB RESISTANCE HIGH.
ODGOVOR:Prema ovom natpisu postoji veliki elektricni otpor na nekom od konektora sustava AIR BAG-a medutim može postojati i neka druga greška. Za pocetak mogu se pregledati i ocistiti navedeni konektori. Prilikom rada na sustavu skinite plus stezaljku akumulatora. Nemojte biti nesretni ako ne uspijete pronaci kvar , nekada je za to potrebno znanje, upornost i odgovarajuca tehnicka podrška.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI - CRNI DIM

Datum objave: 04.10.2007 20:55:00
Slika
PITANJE: Imam problem na Golfu III TDI GTI 110 ’96.Pri naglom ubrzavanju, ali samo pri zagrijanom motoru, pušta jako crni dim (prejako),pri tome auto ne “potegne” ni približno kao prije tog problema. Uz to pri hladnom startu
pali bez problema, dok pri zagrijanom motoru tek nakon oko 5 sek. verglanja, cak i više.Savjetuju mi da je problem u EGR ventilu ili kojem od ventila turbine.
ODGOVOR:Uzrok može biti EGR ventil, regulator turbine, turbina, propuštanje na kompresorskoj strani turbine. Izmjerite tlak turbine!
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 21 - STARI DIREKTORSKI

Datum objave: 04.10.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Imam stari Renault 21, 1.7 karburatorski GTS model. Manje-više na njemu je sve u redu, s obzirom koliko je vozilo staro i koliko je kilometara prešao. Moje pitanje se odnosi na radnu temperaturu ovoga motora. Cuo sam da ga neki nazivaju “gusana pec” ili “vruci motor” jer kazaljka temperature je uvijek preko idealne, uglavnom bliže maksimumu. Nema tu nekih velikih problema oko toga jer vantilator se pali i održava temperaturu ispod maksimuma. Da li mogu na neki nacin da spustim malo tu radnu temperaturu motora, iako je motor poznat da je “topliji” iz cisto preventivnih razloga? Ili možda pretjerujem i treba da ostavim stvari kako jesu jer tom motoru možda to ne smeta, možda cak i predviden još kod dizajna da radi na višim temperaturama.Mene samo muci logika da kod viših temperatura dolazi do vece mogucnosti zamora materijala, habanja i slicno....Na crijevu od oduška za uljne pare vidim kako se u momentima pojavljuje ulje.... laik bi rekao, “baca ulje u crijevo od oduška”. E sada, posto je motor prilicno star, nebi me zacudio Vas odgovor da je to normalno za tu starost, ali gdje to crijevo uopšte ide? Uljne pare koje izlaze iz njega mi kontaminiraju unutrašnjost vozila. Pretpostavljam da se to crijevo nastavlja negdje na filter zraka ili negdje drugdje u zatvoreni krug cirkulacije ulja, ali sam isto tako vidio da u nekim slucajevima ljudi to crijevo produže i ispuste ga vani da se isparava slobodno van motora, daleko od usisa ventilacije da bi izbjegli kontamionaciju zraka u unutrašnjosti automobila.
Da bi vam sve bilo jasnije, kupio sam skoro ovaj automobil veoma povoljno i sada ga sklapam malo po malo, možda se cak odlucim na neku vrstu restauracije, možda ne baš one prave restauracije sa velikim izdacima, ali napravicu simpaticno vozilo, staro a udobno, sigurno i “lijepo na oko”.
ODGOVOR:Dobro bi bilo kada bi mogli izmjeriti temperaturu motora u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti. Na otvorenoj cesti ventilator se ne smije paliti jer je radna temperatura motora niža od 90°C. Ako je radna temperatura u gradu veca od 100°C uzrok može biti termoprekidac . Temperaturu motora možete spustiti ugradnjom nešto veceg hladnjaka ili dogradnjom dodatnog malog hladnjaka.
Uljne pare o kojima govorite dolaze iz kucišta motora , idu kroz cijev oduška od ulja a navedena cijev se treba spojiti na kucište filtera zraka ili na usisnu granu. Na taj nacin uljne pare ponovo ulaze u motor i tamo sagorijevaju. Postoji mogucnost da je na vašem vozilu netko namjerno postavio cijev oduška da uljne pare idu u atmosferu jer povecana kolicina uljnih para može gasiti motor kada on radi na minimumu. Ako je to tako to znaci da je tlak kompresije na motoru nizak i da je motor spreman za reparaturu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA -BOARD COMPUTER ?

Datum objave: 19.09.2007 23:53:00
Slika
PITANJE: Pre nekoliko dana kupili smo opel astru CDTI 1.7 (2005). Problem je u tome što u jutro videli smo da computer board bio ukljucen iako smo prethodne noci bio iskljucen kad i auto. probali. Posle nekoliko vremena opet se iskljucio sam od sebe. danas opet kad smo krenuli na posao videli smo da je ukjucen radio.Da li znate što bi to moglo da bude?
Uzaludno sam surfirala na internetu da bih našla neki prirucnik za computer board ovih kola, i tako sam naišla na vaš sajt.
ODGOVOR:Jedno i drugo može biti povezano a uzrok može biti sam board computer ili upravljacka elektronika. Nemojte previše razmišljati, posjetite ovlašteni OPEL servis .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - ŠTO SVE MIJENJATI ?

Datum objave: 19.09.2007 23:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav decki...evo prvi put naletio na ovu stranicu i vidim da pomažete ljudima u vezi autiju...pa bih Vas i ja nešto htio pitati.Posjedujem Citroen xsaru ( 98' ,75000 km )...Trebam promijeniti centralni nosac motora,vec je poceo malo pucati s jedne strane,.jel ja mogu s time još voziti ili se nije dobro zezati s time...onda,set zupcastog remena,pa ako mi možete rec šta se sve mijenja skupa s remenom,da li idu još neke stvari?...ne znam da li trebam mjenjati prednje diskove,koliko se mm može istrošiti onaj sloj za kocenje prije promjene?I ako mi možete reci neku okvirnu cijenu kolko bi me sve ovo došlo da se znam pripremiti...
ODGOVOR:Ako je nosac motora neispravan zamijenite ga . Uz zupcasti remen mijenjaju se još natezac, klizac , pumpa za vodu. Po potrebi može se zamijeniti i kanalni remen. Prednji diskovi se mijenjaju kada se njihova debljina smanji za 4 mm. Cijenu dijelova možete saznati u svakom skladištu za CITROEN dijelove. Cijenu rada vam mogu reci nakon pregleda vašeg vozila.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - ZAMJENA LAMELE

Datum objave: 19.09.2007 23:35:00
Slika
PITANJE: Lijep pozdrav i unapred sve naj vašem servisu. Ja bi vas lijepo zamolio da mi pokušate teoretski objasnit zamjenu lamele kod Mazde 626 ditd 99 godina ?
ODGOVOR:Za zamijeniti lamelu spojke sve je vrlo jednostavno. Radovi idu ovim redoslijedom: demontirajte stezaljke akumulatora, oslobodite sve prikljucke i komande koje idu na mjenjac, demontirajte elektro pokretac, demontirajte poluosovine, osigurajte motor da ostane na potrebnoj visini kada oslobodite nosac mjenjaca, po potrebi ispustite ulje iz mjenjaca, oslobodite sve vijke koji stežu mjenjac za motor, odvojite mjenjac od motora , demontirajte spojku, zamijenite lamelu i nakon toga obrnutim redom sve složite natrag.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - STEZANJA

Datum objave: 19.09.2007 23:32:00
Slika
PITANJE: Poštovani imam Citroen Xantiu 1.8 8v 1994god. mijenjao bih hidro podizace pa me zanima na koliko se steže bregasta osovina i poklopac ventila te ispušna grana .
ODGOVOR:Ležajevi bregaste osovine stežu se 35 Nm, poklopac se steže 15 Nm, ispušna grana se steže 30 Nm.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NEMA COK

Datum objave: 19.09.2007 23:28:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 1.6 16v 97g., i auto je super i sve savršeno radi. Veliki servis je napravljen pred 1mj, ali me paljenje muci, Kad je auto hladan dugo vergla dok ne upali (Ali upali svaki put), i ne prima pravo gas dok se ne zagrije. Kad je topal nema nikakvih problema.Ovako laicki je najlakse zakljuciti da cok ne radi. I temperatura motora zna biti niža od normalne pri laganoj vožnji otvorenom cestom. Trenutno nisam baš u financijskoj mogucnosti ostaviti 1000kn u servisu pa bi mi svaki savjet i prijedlog pomogao. Jel mogu kako provijeriti dali leptir od coka se zatvara? Inace se razumijem u aute i mehaniku i toplo se nadm da cete mi pomoci da sam riješim problem..
ODGOVOR:Vaš auto nema cok niti ima leptir za cok. Sustav funkcionira automatski bez pritiskanja pedale gasa a o svemu se brine racunalo koje dobiva podatke od pojedinih senzora i davaca. Tako pri prvom paljenju kada je motor hladan racunalo prepoznaje to stanje jer dobiva potrebne informacije od senzora te prema tome dozira potrebnu kolicinu goriva i preko aktuatora minimuma podigne broj okretaja na 1100 o/min. Ako želite riješiti navedeni problem potrebno je ispitati sustav ubrizgavanja , nakon toga cete znati što je neispravno.
na vrh Povratak na vrh

PUNTO GRANDE - VENTILACIJA SMRDI

Datum objave: 19.09.2007 23:22:00
Slika
PITANJE: Imam jedan neobican problem. Posjedujem Grande Punta 1.2, 65KS godinu dana. Ovo ljeto kad bih upalila klimu pocela sam osjecati neugodan miris koji mi je davao na mokracu. Buduci ima macaka oko zgrade pomislila sam da se možda koja i popiškila i da ce proci. Danas sam odvela auto u Fiatov servis i zamijenila sam filter klime (auto prešao 15000km), ubrizgali su mi i neki dezificijens. Medutim, taj miris se i dalje osjeca. Prvo su mi rekli da cu osjecati alkohol od tog spreja, ali ja i dalje osjecam taj slatkasti, ustajali miris. Gledali su lampom, ali ništa nisu vidjeli. Covjek je rekao samo da je bilo lišca u kanalima, ali to su valjda ispuhali van. Ne znam što bih mogla uraditi. Naime, taj miris se osjeca kad je dotok zraka iz vani, osjeca se i kad nije upaljena klima nego samo ventilator ili kad je ugašeno sve jer ipak uvijek malo zraka struji kroz one otvore. Obicno upalim auto i rastvorim prozore jer nakon nekog vremena više to ne osjecam. Brine me što ce biti kad dode zima i pocnem paliti grijanje u autu, tko ce od tog mirisa voziti. Molim imate li kakav savjet, može li se još nešto uraditi. U Fiatu mi nisu znali više što ce mi reci, da nikad nisu imali slican problem. Jel moguce možda da se negdje nešto zavuklo (mada su svi oni otvori po meni premaleni da bi se neka životinjica uvukla).
ODGOVOR:Najcešci uzrok neugodnog mirisa jest nepravilan rad klima uredaja. Uzrok tome je kondenzat i prljavština koja se skuplja na isparivacu. Na tom mjestu nastaje proces truljenja i razvija se bakterija kojoj pogoduju takvi uvjeti. U nekim slucajevima je nemoguce odstraniti navedeni neugodni miris te je potrebno zamijeniti kompletan isparivac. Ako se ne mogu postici zadovoljavajuci rezultati tada zamijenite isparivac.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-220 - PUCA PRI PALJENJU

Datum objave: 19.09.2007 23:18:00
Slika
PITANJE: Imam mercedes e220 w 124 cabrio 1994 god na plin.Imam problem jer auto nece da primi gas na benzinu tako da ga vozim samo na plin.Medjutim kada ga ujutru palim a mogu samo na plin ispod haube nešto puca i nece da upali.Skoro sam mu stavio nove dizne ali se ništa nije izmenilo od tada.
ODGOVOR:Uzrok pucanja pri paljenju može biti greška u sustavu paljenja ili probijanje visokog napona. Provjerite najprije ispravnost sustava paljenja, posebno visokonaponskog dijela ( razvodna kapa , bobina kablovi ), nakon ovoga svakako ispitajte i sustav goriva i to najprije stanje brizgalica, tlak goriva, senzor temperature motora, MAP senzor, mjerac protoka i tako redom . Jedino na ovaj nacin doci cete do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NA BENZIN RADI LOŠE

Datum objave: 19.09.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT MAREA 1.6 16V 1998.G I ZAMISLITE -U OSIJEKU U OVLAŠTENOM FIATOVOM SERVISU NECE NI DA CUJU DA MI POGLEDAJU AUTO ZATO ŠTO IMA UGRA?EN PLIN.( OSIM ŠTO SU MI PROMJENILI ZUPCASTI REMEN ) NAIME RADI SE O SLJEDECEM.AUTO NA PLIN RADI IZVANREDNO DOBRO,ALI KAD GA TREBA UPALITI NA BENZIN ONDA NASTAJU PROBLEMI.NA LERU I DO 3000 OKRETAJA RADI JAKO LOŠE,DIMI CRNI DIM U VELIKIM KOLICINAMA I I NERAVNOMJERNO RADI A KAD PRE?E 3000 OKRETAJA RADI JAKO DOBRO.SVAŠTA SAM VEC
ISPROBAO- IZMJENIO SVIJECICE , KABLOVE,MOTOR LER GASA,INDIKATOR TOPLOG ZRAKA, I JOŠ NEKI SENZOR SPOJEN NA PODTLAK,ISPITAO VENTIL POVRATA GORIVA,LAMBDA SONDA OK,SKIDAO INJEKTORE TE IH KOD MAJSTORA ISPRAO I ISPITAO NA PROPUŠTANJE I ONI SU OK.NEZNAM VIŠE ŠTA DA RADIM,SUMNJA PADA NA CENTRALU ( KOMPJUTER )NO MALA JE ŠANSA-SVJESTAN SAM DA MOTOR DOBIVA PREVIŠE GORIVA-NEZNAM DALI SE TLAK PUMPE ZA GORIVO MOŽE SMANJITI.BIO SAM KOD JEDNOG MAJSTORA I ON JE SPOJIO NA NEKI KOMPJUTER I KAŽE DA JE SVE OK NO PROBLEM JE OSTAO.PROBLEM JE ŠTO NITAKO NECE DA SE UPUSTI U PROBLEM NEGO SE DAJU PAUŠALNI SAVJETI A TO ME SEKIRA.
ODGOVOR:Vaš problem se ne može riješiti parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova po metodi slucajnih pretpostavki.U ovom slucaju ne radi dobro sustav za ubrizgavanje goriva. Ovaj sustav ima puno dijelova i komponenata i vecina od njih je ispravna, potrebno je samo obaviti dijagnostiku i ustanoviti koji dio ili komponente ne rade dobro. Dijagnostiku treba zapoceti sa mjerenjem tlaka goriva, ispitivanjem ETC senzora, ispitivanjem stanja injektora i kolicine goriva. Na ovaj nacin potrebno je provjeriti i ostale komponente sustava. Za ovaj posao treba vam odgovarajuca servisna oprema , baza podataka, poznavanje funkcioniranja navedenog sustava .
na vrh Povratak na vrh