Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT MAREA - NA BENZIN RADI LOŠE

Datum objave: 19.09.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT MAREA 1.6 16V 1998.G I ZAMISLITE -U OSIJEKU U OVLAŠTENOM FIATOVOM SERVISU NECE NI DA CUJU DA MI POGLEDAJU AUTO ZATO ŠTO IMA UGRA?EN PLIN.( OSIM ŠTO SU MI PROMJENILI ZUPCASTI REMEN ) NAIME RADI SE O SLJEDECEM.AUTO NA PLIN RADI IZVANREDNO DOBRO,ALI KAD GA TREBA UPALITI NA BENZIN ONDA NASTAJU PROBLEMI.NA LERU I DO 3000 OKRETAJA RADI JAKO LOŠE,DIMI CRNI DIM U VELIKIM KOLICINAMA I I NERAVNOMJERNO RADI A KAD PRE?E 3000 OKRETAJA RADI JAKO DOBRO.SVAŠTA SAM VEC
ISPROBAO- IZMJENIO SVIJECICE , KABLOVE,MOTOR LER GASA,INDIKATOR TOPLOG ZRAKA, I JOŠ NEKI SENZOR SPOJEN NA PODTLAK,ISPITAO VENTIL POVRATA GORIVA,LAMBDA SONDA OK,SKIDAO INJEKTORE TE IH KOD MAJSTORA ISPRAO I ISPITAO NA PROPUŠTANJE I ONI SU OK.NEZNAM VIŠE ŠTA DA RADIM,SUMNJA PADA NA CENTRALU ( KOMPJUTER )NO MALA JE ŠANSA-SVJESTAN SAM DA MOTOR DOBIVA PREVIŠE GORIVA-NEZNAM DALI SE TLAK PUMPE ZA GORIVO MOŽE SMANJITI.BIO SAM KOD JEDNOG MAJSTORA I ON JE SPOJIO NA NEKI KOMPJUTER I KAŽE DA JE SVE OK NO PROBLEM JE OSTAO.PROBLEM JE ŠTO NITAKO NECE DA SE UPUSTI U PROBLEM NEGO SE DAJU PAUŠALNI SAVJETI A TO ME SEKIRA.
ODGOVOR:Vaš problem se ne može riješiti parcijalnim zamjenama pojedinih dijelova po metodi slucajnih pretpostavki.U ovom slucaju ne radi dobro sustav za ubrizgavanje goriva. Ovaj sustav ima puno dijelova i komponenata i vecina od njih je ispravna, potrebno je samo obaviti dijagnostiku i ustanoviti koji dio ili komponente ne rade dobro. Dijagnostiku treba zapoceti sa mjerenjem tlaka goriva, ispitivanjem ETC senzora, ispitivanjem stanja injektora i kolicine goriva. Na ovaj nacin potrebno je provjeriti i ostale komponente sustava. Za ovaj posao treba vam odgovarajuca servisna oprema , baza podataka, poznavanje funkcioniranja navedenog sustava .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA COROLA - ZAMIJENITI CILINDRE KUPLUNGA

Datum objave: 19.09.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Toyotu Corollu 1991 1.3i. (156.000 km) a cijeli set kvacila sam mijenjao prije cca 35.000 km. Prilikom dužeg držanja papucice (10-ak sekundi) kvacila pritisnutom, kvacilo pocinje odvajati jako nisko skoro pri samom dnu i polaganije se vracati u pocetni položaj dok pri uobicajenom šaltanju brzina nemam problema. Zbog navedenog auto zna jako trznuti pri kretanju pa bih volio riješiti ovaj problem.
ODGOVOR:Sigurno cete riješiti problem ako zamijenite glavni i radni cilindar kuplunga.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PROMIJENITE MAJSTORA

Datum objave: 19.09.2007 23:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem opela kadett-a 1,6D GLS i u zadnje vrijeme se dešava da se iz cista mira u vožnji ugasi.Zadnji zahvat na vozilu je bila promjena brtve na plovku (jer je kapalo gorivo).Rezervoar je jednom kod majstora ispražnjen (sumnjali smo na gorivo), usuto drugo gorivo ,propuhana crijeva od goriva (dio potpuno promijenjen),promijenjene šelne na crijevima,promijenjen filtar od goriva i ništa nismo postigli.
Jutros kada sam trecom uzašao uz jednu uzbrdicu i izašao na ravan dio puta i prešaltao u cetvrtu samo osjetim da ne prima gas i nakon nekoliko metara auto se ugasi.Kontakt ostane da svijetli i nakon iskljucenja kontakta pokrenem kljuc ponovo i auto upali (malo teže dok pumpa ne povuce gorivo) ali uvijek upali i krene kao da se ništa nije desilo.Ovo se nekad ponavlja cešce nekad rjede ali zna i na ravnom pa cak i poslije nizbrdice.Prošli tjedan sam na 15 litara goriva usuo i litar ATF ulja i vozio oko 500 km i nisam imao problema do jucer kad se ponovo ugasio.Sinoc sam opet usuo 1 litar ATF ulja ali se jutros ipak ugasio.Bio sam kod majstora za Bosh pumpu i on tvrdi da nemože biti do pumpe da je do dotoka goriva , ali stvarno više nemam ideju šta da radim.Auto je prešao oko 230 000 km.
ODGOVOR:U ovom slucaju najbolje je krenuti nekim redom kako bi se provjerile sve komponente i funkcije motora. Najprije provjerite da li je motor u fazi, zatim izmjerite kompresiju, nakon ovoga napravite kontrolu kuta predpaljenja. Kada je ovo gotovo možete krenuti dalje na kontrolu sustava za dobavu goriva. Kod ovoga je važno da visokotlacna pumpa uvijek dobiva odgovarajucu kolicinu goriva i da to gorivo bude cisto. Visokotlacna pumpa se sastoji od dva dijela i to niskotlacni dio koji usisava gorivo iz rezervoara i visokotlacni dio koji opskrbljuje brizgalice ( dize ) sa gorivom pod tlakom od 150 bara. U sustavu dobave goriva ne smije biti zraka. Nakon ovoga ako je potrebno ostaje samo kontrola brizgalica. Vašem majstoru kažite ako je u pitanju dovod goriva zašto vam to ne popravi. Nema nikakve potrebe da u gorivo stavljate ATF ulje. Na kraju jedino mogu predložiti da promijenite majstora jer vam u svakom boljem servisu mogu popraviti vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - REGULACIJA GRIJANJA

Datum objave: 18.09.2007 11:57:00
Slika
PITANJE: Imam problem s regulacijom grijanja. Naime, nakon okretanja regulatora temperature u položaj grijanja (puhanja toploga zraka) grijanje se više ne može iskljuciti, bez obzira u koji položaj se okrene regulator temperature. Zanima me da li je možda rijec o termostatu, potenciometru regulatora ili nekom problemu klima uredaja, jer ni ukljucivanjem klime se ništa ne postiže. Ventilator i dalje "fenira" vruci zrak. Do sada nisam imao iskustva s popravkom ventilacijskim sustavima pa me zanima kako riješiti problem.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba pregledati komandu grijaca koja otvara i zatvara ventil grijaca za protok rashladne tekucine. U kvaru može biti sama komanda ili ventil grijaca. Problem se rješava utvrdivanjem stanja navedenih sklopova a nakon toga slijedi popravak ili zamjena neispravnog dijela ili dijelova.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - NE PALI

Datum objave: 18.09.2007 11:52:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa golfom III benzincem god. proizvodnje 1995. sa paljenjem. Par dana teško je palio verglao sam 5 i više minuta dok je upalio, te je jedan dan više bilo nemoguce ga upaliti. Odšlepao sam auto autoelektricaru, koji je pregledao bobinu, razvodnik, instalacije, osigurace akumulator je nov, i utvrdio da ne baca iskru, sve je bilo u redu, a on nije i dalje palio. Nakon toga je sa shemom ispitivao procesor (racunalo) te utvrdio da je on neispravan, a problem je bio da ga nije htio iskljuciti, jer je kodiran, kodom ispod volana protiv otudenja. Što napraviti dalje, rekao je da je dekodiranje i postavljanje novog racunala u ovlaštenom servisu jako skupo.
ODGOVOR:Ako želite popraviti vaše vozilo i dovesti ga u ispravno stanje tada se morate pomiriti s cinjenicom da se neispravan dio ili sklop mora zamijeniti bez obzira na cijenu. Vaš majstor nije sa sigurnošcu utvrdio cinjenice zato bi bilo dobro da zatražite mišljenje i drugog servisa. Nakon kvalitetnog pregleda i dijagnostike znati cete što je neispravno i cijenu popravka.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C4 - NOVI NOVCATI !!

Datum objave: 17.09.2007 08:21:00
Slika
PITANJE: Imam novi novcati citroen c4 (mjesec i pol, 4000 km). Od samog pocetka izmedu tocno 128 i 142 km na sat volan lagano vibrira. U servisu nisu znali što je jer da nigdje nema lufta pa su preventivno promijenili krajnike i dokrajnike medutim vibracije su ,iako malcice manje i dalje prisutne. Inace, kad "osluhujem" mislim da je vibracija pri vecim brzinama od 142 isto prisutna ali je toliko brza da se na volanu ne osjeti. Na forumima sam upoznao još par ljudi sa slicnim problemom kojega nisu uspjeli riješiti. O cemu se radi? Što još može biti uzrok da ovjes rezonira samo u tom brzinskom rasponu? Decki u servisu su fer ali vidim im po reakcijama da ni sami nisu sigurni što je. Za pretpostaviti je samo da se radi o tvornickoj konstrukcijskoj grešci. Trebam li se spremiti na pravnu bitku sa zastupnikom ili možda ima lijeka?
ODGOVOR:Najcešci uzrok vibracija volana je debalans pneumatika, medutim uzrok može biti felga , rukavac kotaca ili pogonska osovina. Utvrdivanje cinjenica nekada može biti zahtjevno ali se do rezultata može doci.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - VECI BROJ OKRETAJA

Datum objave: 17.09.2007 08:17:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Škode Octavia 1.9 TDI 81KW Combi Laurin & Klement (prešla oko 200.000km). Povremeno mi se desi da kod startanja motor dobije veci broj obrtaja (iako ne dodajem gas) iznad 1.200 o/min. Nakon nekog vremena ili pritiskom na papucicu gasa broj obrtaja spadne na normalu 900 o/min. Do sada mi se to nije dešavalo pa bih htio znati šta bi mogao biti uzrok i da li je opasno?
Drugo pitanje se odnosi na potrošnju goriva. Troši više nego prethodna Octavia (od 66KW) za cca. 1L. Iako sam cuo da bi trebalo da bude obratno. Potrošnja je oko 5.5-6.0L na otvorenom. Pokazivac potrošnje i stvarna potrošnja se razlikuju npr. Board Computer pokazuje da troši 4.2 L a stvarna potrošnja je iznad 5 L. U prethodnoj Octaviji (66KW) stvarna potrošnja i potrošnja na Board Computeru se poklapala. Šta je uzrok i može li se to regulisati?
Kakva je razlika izmedu motora od 66KW i od 81KW, jel to u koncepciji motora il je samo softverski? I koliko ovi motori mogu preci bez generalke uz normalno održavanje?
ODGOVOR:Uzrok veceg broja okretaja može biti ETC senzor ili upravljacka elektronika visokotlacne pumpe. Razlika koju pokazuje Board Computer racuna se pomocu opterecenja u usisnoj grani, položaju pedale gasa i broju okretaja diferencijala. Razlika može nastati ako je mehanicko stanje motora slabije ili ako postoji greška u sustavu za upravljanje motorom. Razlika izmedu motora od 66 kw i 81 kw je u varijabilnoj turbini, ventilima i EPROM-u ( software ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - SVE ISPRAVNO ALI AUTO NE VALJA ?

Datum objave: 15.09.2007 21:00:00
Slika
PITANJE: Auto ima ugradjen i plin ali mi na benzinu ne radi kako treba,pogotovo dok je hladan.Kompjuter pokazuje da ne dobija dovoljnu kolicinu goriva,a tako mi se i cini.Lamda sonda je ispravna,maf senzor takodjer,dizne su ultrazvucno ocišcene,nove svjecice,izmjeren je i pritisak goriva.Ispada da je sve ispravno a auto ne valja.Ni jedan majstor nije znao otkloniti kvar.
ODGOVOR:Ne slažem se s vama da je sve ispravno a auto nije dobar. Na vašem vozilu nije dobro napravljena dijagnostika i nije pronaden uzrok kvara . Kvar treba tražiti na sustavu ubrizgavanja. Ako je potrebno treba ispitati svaku komponentu tog sustava . Nakon toga ako je potrebno treba napraviti i kontrolu sustava paljenja. Mogao bih vam nabrojiti sve moguce uzroke kvara ali ih ima jako puno i od toga ne bi imali koristi. Za pocetak ispitajte fazu motora, kompresiju, tlak goriva i kolicinu goriva po pojedinim cilindrima.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - UGRA?EN JE PLIN

Datum objave: 15.09.2007 20:55:00
Slika
PITANJE: GODINU DANA POSEDUJEM RENAULT SCENIC 1.4 16V 2002g.,SA PREDJENIH 125000 km.NEDAVNO SAM UGRADIO PLIN-SEKVENT-LANDIRENZO.ZAMIMA ME DA LI PRI SLEDECEM SERVISU TREBA DA SIPAM ULJE PREDVIDJENO ZA EKPLOATACIJU NA PLINU,DALI SVECICE TREBA DA BUDU IRIDIJUMSKE,DALI PRI ZAMENI FILTERA ZA VAZDUH POTREBNO PONOVNO ŠTELOVANJE PLINA,I JOŠ JEDNO PITANJE,ŠTA SE DEŠAVA SA BENZINOM KADA AUTO RADI NA PLINU(CITAO SAM DA SE KOD NEKIH DEŠAVALO DA OTKAŽE BENZINSKA PUMPA POSLE UGRADNJE PLINA)
ODGOVOR:Možete koristiti motorno ulje koje je predvideno za motore s plinskim pogonom, važnije od toga je da interval izmjene ulja bude u predvidenom roku ( 15.000 km ili godina dana, može i ranije ), nakon zamjene filtera zraka nije potrebno podešavanje plinskog sustava. Svjecice mogu biti i dalje iste prema uputama proizvodaca. Kada motor radi na plin pumpa za benzin i dalje radi a benzin kruži od rezervoara i pumpe za benzin do zajednickog sabirnika i ponovo natrag u rezervoar. Pumpa za benzin najcešce odlazi jer se u rezervoaru nalazi jako malo goriva u kojemu je velika koncentracija prljavštine i koja je glavni uzrok havarije pumpe za benzin.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - TRZANJE AUTA

Datum objave: 15.09.2007 20:47:00
Slika
PITANJE: Imam audi A4 1.6i 1995. pa me zanima šta prouzrocuje trzanje auta pri šaltanju brzina(puštanju kvacila), i naglog davanja i puštanja gasa u istoj brzini? Dali je to uzrok samog kvacila ili moguce da su to nosaci motora.
Drugo pitanje sa odnosi na variranje okreta motora, nekad zna se kretati od 700-1200 okretaja i tako nekoliko sekundi pa se sam stabilizira.
ODGOVOR:Uzrok trzanja prilikom kretanja može bit spojka, nosaci motora , homokineticki zglob , pogonska osovina, istrošenje bilo kojeg elementa ovjesa. Uzroci nestabilnog ili povecanog broja okretaja motora na minimumu mogu biti mnogi. Najcešci uzrok je slabo brtvljenje usisnog kolektora, leptirasti ventil, potenciometar ventila, motoric minimuma, senzor temperature usisanog zraka, ETC senzor, elektricni konektori i instalacija. Uzrok je najlakše naci ispitivanjem navedenih komponenata i provjerom sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ODRŽAVANJE

Datum objave: 15.09.2007 20:38:00
Slika
PITANJE: Pre mesec dana kupio sam mazdu 323 sa 146000 km (sad je na 147000), za sad se cuje besprekorno (malo je bucnija kad je hladna), verzija Adagio?! iz Belgije. Uradjen je veliki servis na 98000. Zanima me koje ulje da sipam u nju, na vratima je zalepljena nalepnica sa natpisom Total i da se menja sa 139000 na 150000, ali ne piše da li je sinteticko ili neko drugo. Ulje je crno i na gornjoj crti i ništa se nije menjalo tokom 1000km kao da ga uopšte ne troši. Kad bi trebalo da menjam tecnosti, a kad filtere? Možete li mi reci nešto o tom automobilu? Koliki je radni vek turbine kod nje? Kad da menjam zupcasti kaiš? Idu li zajedno i španeri, zemeninzi?
ODGOVOR:Za motor možete koristiti ulje gradacije 10W-30 ili 10W-40 ( polusintetika ), za mjenjac koristite ulje 75W-90 ( sintetika ) , za servo volan ATF Dexstron II. Zupcasti remen sa svim natezacima i klizacima mijena se na 80.000 km . Servis vozila radite svakih 15.000 km ili godišnje jednom, tom prilikom mijenjajte ulje u motoru i filtere. Ostale tekucine mijenjaju se na 60.000 km ili svake dvije godine. Turbo punjac uz redovno servisiranje vozila traje više od 300.000 km . Ako postoji bilo kakvo istrošenje na upravljackom mehanizmu najprije treba utvrditi cinjenice a zatim zamijeniti neispravan dio. Posao oko dijagnostike prepustite profesionalcu .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - LOŠE PRIMA GAS

Datum objave: 15.09.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Imam punto 1,1 55ks iz 1999.godine. Drugi sam vlasnik i auto redovito servisiram. Danas mi je nakon popodnevnog paljenja auto loše poceo primati gas. Znaci, kad stisnem gas ne primi ga kako treba, nego slabo vuce, te nakon nakon nekog vremena naglo povuce. Stalno tako neravnomjerno radi. Uglavnom ne odgovara na gas kako treba nego vecinom sa zadrškom i neravnomjerno "cuka". Što bi moglo biti uzrok? Možda prljav filter benzina? Moram napomenuti da sam prije nego što mi se auto poceo tako ponašati ostao na jako malo goriva pa se bojim da nije slucajno povukao neku prljavštinu.
ODGOVOR:Za pocetak ocistite rezervoar, zamijenite filter goriva. Po potrebi nakon toga ispitajte tlak i kolicinu goriva. Ako i dalje postoji problem provjerite ispravnost injektora. Najbolje je odmah napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - POVECAN BROJ OKRETAJA

Datum objave: 15.09.2007 20:20:00
Slika
PITANJE: Golf 3 1,8 benzinac 2003.g. 152000 km.Prije nekoliko dana ( nakon tankiranja ) primjetio sam da mi ponekad ( ne uvijek ) broj obrta motora na leru varira.Ponekad kazaljka obrtomjera skace izmedu 1800 -2000 o/min.Kao da nešto ne dozvoljava da broj obrta padne na 1000 kao kod normalnog rada u leru.Kad naglo jako dodam gas i pustim br.obrta se smiri.Vozilo imace dobro pali i vuce i nema trzanja u vožnji.Dali je problem u gorivu ?
ODGOVOR:Benzin nije uzrok povecavanju broja okretaja. Uzrok kvara najbrže cete naci ako napravite kontrolu sustava ubrizgavanja . Najprije provjerite propuštanje usisnog kolektora, ispitajte potenciometar leptirastog ventila , ETC senzor i stanje injektora.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ZAPINJE MJENJAC

Datum objave: 14.09.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 307 s 1.4 motorom i u posljednje vrijeme imam mali problem s mjenjacem. Prilikom šaltanja iz 1. u 2. brzinu i iz 2. u 3. desi se da mjenjac nece uci u brzinu, ali nakon što pustim spojku i ponovo stisnem sve bude dobro i mijenja, radi normalno. Nikakvih cudnih zvukova prilikom šaltanja brzina, niti kod stiskanja spojke nema i sve vrijeme mjenjac radi normalno osim jednom u 5-6 dana kada se desi da tako zapne. Mislio sam mijenjati ulje mjenjaca jer je auto prešao 65.000 km u 3 godine, ali mislim da ovdje nije problem u ulju.
ODGOVOR:Poteškoca koju navodite može nastati povremeno a uzrok može biti lamela koja ostane u kontaktu sa zamašnjakom , nakon ponovnog stiskanja pedale spojke lamela se odljepi od zamašnjaka a šaltanje postane normalno. Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km ili svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA - NA PLIN KAŠLJE

Datum objave: 14.09.2007 10:26:00
Slika
PITANJE: Auto je Skoda Fabia 2002 1,4MPI 44kw
Kad motor radi na benzinu onda je sve u redu, ali kad prebacim na plin onda u razlicitim intervlima kašlje i podripava, nosio sam ga na servis i oni su promjenili svu instalaciju od plinskog uredaja, svjecice su kupljene od ovlaštenog distributera skode, i nemam ideju šta bi moglo da bude. Pomozite!!!
ODGOVOR:Ako ste potpuno sigurni da motor radi bez greške na benzin tada uzrok treba tražiti u plinskom sustavu koji je ugraden na vaše vozilo. Kod rada na plin uzroci mogu biti : struja , visokonaponski dio ( bobina kablovi za svjecice ), filter plinske faze, filter tekuce faze, kolicina plina kod pojedinih brojeva okretaja, isparivac. Ispitajte sve što je navedeno.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A6 - PROBLEM PRI PALJENJU

Datum objave: 14.09.2007 10:18:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Audi A6 2.4 121kw (1999 serija motora AGA) imam cudan problem pri palenju, kada je motor hladan pali bez problema ali trokira dok se ne ugrije a kada je topao ne pali iz prve nego treba duže verglati. Ne pali iz prve takoder ako je parkiran nekoliko sati na jakom suncu. posijetio sam dva ovlaštena servisera medutim nisu pronašli ništa, jednom su mijenjali senzor temperature zraka a jednom bravu, ali sve u svemu ništa nisu riješili.
ODGOVOR:Nije dovoljno zamijeniti poneki senzor i ocekivati da problem bude riješen. Posao dijagnostike treba odraditi do kraja , otkriti sve nedostatke i nakon toga dovesti motor u ispravno stanje. Ovom prilikom mogu vam samo nabrojiti moguce uzroke a to su: elektricni konektori , loša kompresija, nezabrtvljenost usisnog kolektora, tlak i kolicina goriva, sustav paljenja, ETC senzor, Maf senzor, Map senzor, senzor leptirastog ventila, injektori, senzor temperature zraka, senzor radilice, CKP senzor, ispušni sustav, EVAP ventil, ECU centrala.
Kao što vidite ima toga dosta ali treba krenuti redom . Poceti treba s ispitivanjem mehanickog sustava , nakon toga ide ispitivanje tlaka i kolicine goriva i t,d.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,7 TD - CRNI DIM

Datum objave: 12.09.2007 21:18:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Vectru 1.7 TD. 60kw, 93/94 god sa isuzzu motorom. Zanima me koja je normalna radna temperatura motora? Primjetio sam da mi se motor pregrijava i temperatura na kazaljci mi pokazuje do 97-98 C stupnjeva što me zabrinjava. Takoder sam primjetio i da mi se hladenje motora pali na 95 C st. i radi 2-3 sekunde te se ponovno ugasi i tako opet svakih 40-60 sekundi dok mi za to vrijeme kazaljka pokazuje sve vecu temperaturu! Isto tako me brine i oblak crnog dima koji izlazi iz auspuha pri malo jacem gasu, u bocu rashladne tekucine nema ulja ali mi se napravi veliki pritisak u boci te se smanji razina vode za 3-4 dcl, primjetio sam i da mi pušta ulje oko brtve glave ali skoro zanemarivo!? Takoder me zanima i zašto mi slabo vuce tj ubrzava, pošto je TD, imam osjecaj kao da je obican dizelski motor? Koliko ja imam saznanja turbo bi se trebao paliti na oko 2500 okretaja/min ali ne osjetim nikakvu razliku, da li se možda varam? Što da radim u svezi mojih problema? Motor inace odlicno radi i pali od prve, kako se inace kaže "radi kao beba".
ODGOVOR:Radna temperatura motora na otvorenoj cesti je 85 do 90°C a u gradskoj vožnji kada su ljetne temperature oko 95°C. Ventilator na hladnjaku pali se na 96°C. Opasna temperatura za motor je ona iznad 108°C. Ukoliko mislite da se motor pregrijava tada treba izmjeriti temperaturu rashladne tekucine i po potrebi ispitati i otkriti uzrok . Crni dim je znak nepotpunog izgaranja goriva a uzroci mogu biti dize, filter zraka, suženje usisnih kanala, niski tlak turbine, regulacija turbine, loše stanje mehanike motora. Slabo ubrzanje povezano je s prethodno navedenim mogucim uzrocima. Na vaše pitanje što da radite odgovor je jednostavan, napravite dijagnostiku motora , utvrdite cinjenice i otklonite greške.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 220 E - REPARIRANA PUMPA ?

Datum objave: 12.09.2007 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa pumpom Luxas, išao sam kod servisera, isti je preporucio repariranu pumpu, za koju je receno da je garancija godinu dana.Molim savjet dali je pametno stavljati repariranu pumpu.
ODGOVOR:Ako dobivate garanciju tada možete ugraditi spomenutu pumpu.
VEZANO UZ ODGOVOR: "octavia smeta joj kiša"
12.9.2007. 9:49
VEZANO UZ ODGOVOR: "octavia smeta joj kiša"
S obzirom da sam poslom vezan uz održavanje Škoda vozila htio bih vam pomoci da bolje odgovorite na pitanje vezano uz Octaviu 1.6.
Naime kod Octavia 1.6 oznaka AEE motora je ucestala greška da nakon 5-6 godina uporabe kod vlažnog vremena dode do gašenja motora ili nemogucnosti paljenja.
Kvar se jednostavno otklanja zamjenom bobine cija je cjena cca 1300 kn..Kvar je dosta teško dijagnosticirati jer se ne pokazuju nikakve greške na ispitnim uredajima, ali iz iskustva znadem da je to tipicni kvar za taj motor.
ODGOVOR:
Poštovani , raduje me što ste se javili . Ovom prilikom želim vam se posebno zahvaliti na vašoj pomoci i vašem savjetu . Do nekih spoznaja na podrucju dijagnostike možete doci jedino kroz praksu i zato je vaš savjet jako dragocjen.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA C - RAD PUMPE ZA GORIVO ?

Datum objave: 24.03.2011 22:53:24
Slika
PITANJE: Što se tice rada pumpe goriva dok auto radi na plinu, razgovarajuci s nekim automehanicarima i elektricarima mišljenja su ista kod sviju, dok je auto na plinu pumpa nema potrebe da radi. Sugriran mi je relej koji ce pumpu iskljuciti automatski kako se auto prebacuje na plin odnosno obrnuto na benzin. Pošto se i vi bavite ugradnjom plina, zanima me i Vaše mišljenje. Koja je svrha i ima li je da pumpa radi dok je auto na plinu.
ODGOVOR:Vaša ideja i sugestije vaših majstora nije prihvatljiva iz razloga sigurnosti. Prilikom vožnje na plin u nekom momentu može doci do kvara na plinskom sustavu ili može jednostavno nestati plina u rezervoaru , tada vi jednostavnom radnjom prebacujete da motor radi na benzin. Kada je pumpa za benzin spojena na uobicajeni nacin tada motor odmah bez zastoja prihvaca gas i dalje normalno radi . Ako je to spojeno na vaš nacin motor ce se ugasiti i proci ce neko vrijeme dok pumpa za benzin ne stvori potreban tlak i kolicinu goriva na brizgalicama ( injektorima ) . Sada zamislite tu situaciju da ste toga casa bili u fazi pretjecanja drugog vozila .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 - USISNA GRANA

Datum objave: 11.09.2007 20:08:00
Slika
PITANJE: Moj problem je usisna grana(pušta zrak/falš) ima li neka alternativa (neke cijevi ili crijeva )do nabavke kompletne.Auto je peugeot 106 2000 god 1.4 benzin .
ODGOVOR:Ako znate gdje je mjesto propuštanja tada to mjesto možete zabrtviti. Kontrola se može napraviti pomocu komprimiranog zraka .
na vrh Povratak na vrh