Danas je: 16.12.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA B - NAPRAVITE DIJAGNOSTIKU

Datum objave: 24.03.2011 23:06:25
Slika
PITANJE: Corsa B 1.2 16V 1999g. Imam problema u jutro kad je upalim zatrzava i treba neko vrijeme da se ugrije kako bi krenuo. A tijekom vožnje se upali lampica dolje ljevo pored pokazivaca goriva ,i kada se upali gubi snagu.
ODGOVOR:Napravite dijagnostiku koja ce obuhvatiti kontrolu dobave i tlaka goriva a nakon toga ispitati treba sve komponente sustava ubrizgavanja. Na ovaj naci najbrže cete naci kvar.
POMOC CITATELJA:
Mala pomoc u vezi odgovora od 7.9.2007, opel corsa B 1999 god
1,2 16V.
Isti problem sam imao na mojoj corsi (isti model, ista godina i motor). Problem je u regulatoru protoka zraka koji se nalazi na usisnoj usisnoj cijevi (izmedu filtera zraka i ulaza u mašinu).Cijena mu je oko cca 1300 kn, a može se naci i za 500 kn. Kad sam ga zamjenio riješili su se svi problemi oko trzanja, gubljenja snage, palenja itd. Nadam se da sam vam malo pomogao kao i vašim citateljima.
Pohvale za stranicu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - UPRAVLJACKI SUSTAV TURBINE

Datum objave: 07.09.2007 14:02:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem, vozim golfa IV 1,9 Tdi i sad nakon što auto dode do 110 auto jednostavno cukne i izgubi gas i više ne ide od 140 i stvar je takva da auto ne ubrzava ni od prve do 5 brzine nikako nego jednostavno kao da ima 20 konja! E kad se auto ugasi auto ubrzava do nekih 100-110 normalno i opet ista prica, cukne osjetiš da se gas izgubi i gotovo nema nikako gasa!
ODGOVOR:Problem je u upravljackom sustavu turbine , uzrok može biti upravljacki ventil turbine , zacepljenje usisnih kanala. Ispitajte najprije navedeni ventil a po potrebi ovo drugo.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - CHECK LAMPICA

Datum objave: 06.09.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Rješili ste mi par problema što se tice mene i mojih auta pa da vidim možete li mi pomoci. U pitanju je auto vw bora (jetta), 2.0 GLI, 85 kW, 2000 god. U vožnji mi se nedavno pocela palit žuta lampica CHECK (od motora ili...). Palila se neovisno o nacinu vožnje, otišao sam na servis (ne u VW SERVIS) i spojili auto na dijagnostiku i izbacilo je dvije greške koje u autodata imaju opis:
16518 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - no activity detected - Moguci kvar - Wiring open circuit, heating inoperative, HO2S i grešku
16519 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - heater circuit maltfunction - Moguci kvar - Fuse, wiring, HO2S dalje, majstor je rekao da je najvjerojatnije otišla lambda sonda na izduvnoj grani (ispred katalizatora), medjutim kako u vw servisu u dijelovima i drugim trgovinama nije bilo originalne lambda sonde ponudio mi je opcije da stavimo univerzalnu jer on ih stavlja vec 5 godina u ostala vozila i kaže da rade, pristao sam, kupili smo, spojili žice kako treba jer ne može se pogriješit jer su oznacene bojama, vratili je nazad u auto, obrisali grešku i otišao sam malo provozat auto, ugrijao sam ga na radnu temperaturu i vozao još malo i OPET se upalila CHECK lampica. Spojili smo ga na dijagnostiku i sad se javlja samo greška 16518. E sad, možete li mi reci da li je to do UNIVERZALNE lambda sonde, ili postoji mogucnost da se to pojavi i ako uzmem originalnu lambda sondu.
ODGOVOR:Navedena lampica bi se upalila i da ste stavili originalnu lambda sondu jer nije otklonjen osnovni uzrok koji blokira rad lambda sonde. Dijagnostikom sustava paljenja i sustava ubrizgavanja treba otkriti uzrok ( prevelika kolicina goriva, probijanje visokog napona, slabo brtvljenje usisnog kolektora ). Kada se otkrije uzrok i otklone nedostaci navedena lampica se više nece paliti .
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - UGRADNJA FILTERA

Datum objave: 06.09.2007 18:18:00
Slika
PITANJE: Prošli put sam vas pitao za benzinski filter za ford escort 1987, 1.1, 37kW pa ga nisam našao ni kod rezervoara niti oko motora. Izgleda da ga ni nema, možda ga je neko skinuo. Imao bih dva pitanja, prvo mislio sam da ja ugradim filter onaj obicni plasticni negdje na dovodnoj cijevi, a drugo, ja trenutno sipam eurosuper 95, dali bi se nešto desilo ako bih poceo sipati eurosuper 98, pošto mislim da bi možda bolje vukao na to gorivo.
ODGOVOR:Filter za gorivo možete ugraditi ali ne plasticni vec metalni jer metalni izdrži veci tlak i bolje filtrira gorivo. Eurosuper možete koristiti .
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - LETVA VOLANA

Datum objave: 03.09.2007 22:12:00
Slika
PITANJE: Vozim ford focus 1.6 karavan 2001. S prijedenih 140 000 km.Iz motornog prostora dopire mi zvuk kuckanja, a kad u mjestu okrecem volan lijevo-desno cuje se lagano škljocanje.Spone i stabilizatori su provjereno u redu.Mehanicar mi predlaže promjenu letve volana i tu je problem.Za novu mi u fordu traže 7000 kn što mi je jako skupo,a za polovnu ne znam koliko je to pametno.Što mi vi predlažete.Može li se letva reparirati ili kupiti zamjenska.
ODGOVOR:Zamjenska zubna letva ne postoji. Vecina zubnih letvi se može reparirati , prije bilo kakvog zahvata treba utvrditi što je na zubnoj letvi istrošeno i tada donijeti odluku što se treba raditi .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - VELIKI SERVIS

Datum objave: 03.09.2007 22:03:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307SW 2.0 HDi sa 90 konja 2003 godina.
Sada ima 116000 km i trebao bi raditi "veliki servis" te me zanima što se podrazumijeva pod time?
Takodje imam cudno zviždanje, zvuk kad auto usporava slicno kad avion slijece, to se ne cuje kad je auto u neutralnoj brzini i kad ubrzava tek kad usporava na cca 30km-20km?
ODGOVOR:Zvuk koji vas brine može nastajati radi propuštanja na visokotlacnoj strani turbine ali može biti i nešto drugo što svakako treba otkriti i otkloniti. Na velikom servisu mijenjaju se svi filteri i po potrebi kocne obloge. Ulje u mjenjacu , kocnicama, servo volanu i antifriz mijenjaju se svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Ostalo se radi po potrebi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL SENATOR - PUCA, NEMA SNAGE ....

Datum objave: 03.09.2007 21:54:00
Slika
PITANJE: Vozim Opel Senatora 3.0i 130kw,automatik.Sve je radilo besprekorno, išao je imao snagu brzinu...sve!!!Ali odjednom je poceo da "puca"(ima ugradjen plin),da neravnomerno radi na leru,da nema tu snagu,da uzbrdo nemože da predje 3000 obrtaja,da kada se vozi nizbrdo bez gasa-gasi se,ili na pravcu kad se oduzme gas a obrtaji spadnu on se ugasi,kako na plinu tako i na benzinu.Ja sam pokušao da štelujem ler gas i protokomer,mada nisam trebao,ali sad je još gore!Možete li mi pomoci i predpostaviti kvar?Recite mi kako da naštelujem barem približno protokomer,kako treba da stoji dok auto radi na leru?POkušali smo kod majstora ali oni to izbegavaju!
ODGOVOR:Postoji dosta faktora koji mogu biti uzrok stanju motora kao što navodite. Prvo što treba provjeriti je faza motora, nakon toga ispitajte stanje kompresije. Ako je ovo ispravno može se krenuti dalje i ispitati ( izmjeriti ) tlak goriva i ispravnost injektora. Nakon ovoga ispituju se ostali dijelovi sustava ubrizgavanja ( senzori, davaci, i sl. ).Nakon ovoga radi se kontrola sustava paljenja . Mjerac protoka zraka se ne dira a njegovo podešavanje radi se samo u tvornici.
Teško je raditi dijagnostiku bez odgovarajuce servisne opreme i baze podataka.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 60 SX - LAMPICE

Datum objave: 03.09.2007 21:46:00
Slika
PITANJE: Imam dva pitanja.Posjedujem fiat punto 60sx iz '97god sa 108000 km. Prije dva dana mi se upalila lampica zracnog jastuka prilikom prelaska preko neravnine, pa me interesira što bi moglo biti, dali trebam mjenjati zracne jastuke ili je stvar u nekom kontaktu i koliko dode promjena zracnih jastuka ( za vozaca i suvozaca).
Prilikom gašenja motora lampica ulja mi se upali i svjetli 1 sek. I onda se ugasi. (u vožnji ne svijetli i prilikom paljenja motora normalno se ugasi.)
ODGOVOR:Uzrok paljenja lampice zracnog jastuka je loš spoj na nekom od konektora ili elektricnoj instalaciji, radi toga nije potrebno ništa mijenjati. Ispitajte tlak ulja i ako je on u granicama tada se pozabavite indikatorom ulja i po potrebi elektricnom instalacijom.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BOJA VOZILA ??

Datum objave: 28.03.2011 19:19:15
Slika
PITANJE:

Molim Vas da mi odgovorite na možda Vama glupo pitanje ,a meni jako bitno, naime kupio sam VW Boru karavan 2000god. uvoz iz Švicarske i u saobracajnoj mi piše da je boja vozila "hellblau" što u prevodu znaci svijetlo plava ili lagano plava, a auto je tamno plave boje. Dali je to OK, molim Vas za savjet?

ODGOVOR:

Na vašem vozilu postoji šifra boje ( treba se nalaziti kod rezervne gume na odgovarajucoj naljepnici ili plocici ). Nazovite ili otidite u ovlašteni VW servis i tocno cete ustanoviti o kojoj boji se radi i da li je u skladu s navedenom šifrom.

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - PIKSA U LETVI VOLANA

Datum objave: 01.08.2007 18:40:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li se može nabaviti piksa u letvi volana za OPEL CORSU 2003.g 1,7D osim u ovlaštenom servisu i ako može da li se to može zamjeniti a da nije u ovlaštenom servisu?
ODGOVOR:Dijelovi letve volana rijetko se mogu nabaviti u trgovinama autodijelova, najcešce se navedeni dio mora naruciti i cekati dok ne stigne 3 do 15 dana. Kada imate potrebni dio , popravak možete obaviti gdje želite ukoliko imate servis od povjerenja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - VELIKA POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 01.08.2007 18:29:00
Slika
PITANJE: Imam renault lagunu 1,9dci 2001. g.dynamic oprema. Od samog pocetka imam problema. Auto mi troši ulje. I to podosta. Trnutno na 1000 km potroši 4-5 litara.Majstori su mislili da je turbina pa smo slali na reparaciju ali su oni ustanovili da ne bi smjela biti toliko velika potrošnja radi nje iako je napravljenja reparacija turbine. Prije reparacija mi je curilo ulje radi toga što je pustilo na hladnjaku intercooler-a koji smo zamjenili. Motor se pojacano grije iako termometar to ne registrira. Pokazuje normalnu radnu temperaturu. Kada pokušam dodati jaci gas iz auspuha izlazi crni dim. Vozim s malim gasom te je podnošljivo, što se tice dima, ali ne znam što da dalje radim. Da li se isplati popravaljati i što bi to moglo biti?
Nedavno smo takoder promijenili neki senzor jer se stalno palila žuta lampica (ima kao grijac na sebi) tako da se sada više ne pali. Možda jednom u 1000 km.
ODGOVOR:Ako je potrošnja ulja tako velika kao što navodite tada treba reparatura motora . Prije bilo kakvih odluka i radova motor treba pregledati , napraviti test propuštanja cilindara i nakon toga se može tocno reci što treba raditi na motoru da bude ispravan. Kada se obavi spomenuti pregled motora može se znati i cijena popravka motora.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530D - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 01.08.2007 18:17:00
Slika
PITANJE: Imam 530d, e39, 2001. Auto ne vuce uvijek kako treba,tj. ako se krece iz stajanja sa punim gasom, tek izmedju 3-3,5 tisuce(kako kad) okretaja u trecoj brzini pocinje vuci kako treba i osjeti se onaj pravi okretni moment i onda dalje vuce kako treba dok god se ubrzava, a kroz cijelu drugu brzinu nema onaj pravi potisak, kao da se turbina nije dovoljno zavrtjela, ne osjeti se okretni moment i samim time ne ide kako treba. Drugi nacin koji sam otkrio kako da vuce normalno je da par sekundi držim gas na oko 2-2,5 tisuce okretaja , onda kada ga stisnem ide odmah normalno jako i u drugoj brzini, pa nadalje. Maksimalnu brzinu moze postici,nije da zaglavi na recimo 150. Turbina je nedavno mijenjana, svi filteri promijenjeni, pa me zanima u cemu je problem?
ODGOVOR:U ovom slucaju mogu postojati više faktora koji mogu biti uzrok lošeg rada motora, zato treba krenuti logicnim redom . Najprije ispitajte mehanicko stanje motora i to tlak turbine na usisnom kolektoru, stanje i prohodnost usisnih kanala, stanje kompresije, regulaciju turbine i upravljanje turbinom, stanje diza , prohodnost ispušnog sustava. Nakon ovoga provjerite i upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe , potenciometar pedale gasa, mjerac protoka zraka . Ispitajte i dizu koja daje impuls GMT.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - STALNO SE GASI

Datum objave: 01.08.2007 18:13:00
Slika
PITANJE: Imam Opel kadeta 91. godina 1,4 i stalno se gasi. Zamjenjena mu je pumpa za gorivo i filter goriva. Upali normalno u vožnji nakon ali 10-ak minuta se ugasi, kazaljka brzine jednostavno pocne padati, ne prima gas i ugasi se, nakon toga se jedno vrijeme nece upalit, a nakom 15-ak min. upali ali poslije se opet ugasi. U servisu su mi provjeravali da li baca iskru bacao je žutu, a rekli su da treba bacati plavu iskru. Receno mi je da bi trebalo ocistiti fergazer i da je možda zbog smeca u gorivu ali da oni ne znaju što je tocno.
ODGOVOR:Iskra na svjecici ne mora biti plava , važno je da ona postoji. Ako vaše vozilo ima karburator uzrok može biti sam karburator ili pumpa za gorivo . U momentu kada motor ne pali provjerite da li pumpa za gorivo ispravno radi. Ako je pumpa potpuno ispravna tada se pozabavite karburatorom.
na vrh Povratak na vrh

JEEP GRAND CHEROKEE - PROBLEM AUTOMATSKOG MJENJAČA

Datum objave: 25.03.2011 01:53:22
Slika
PITANJE: Imam Grand Cherokee 4.0 limited 1993.g sa automatskim mjenjacem. Poceo mi je vrlo teško mijenjati brzine, a nakon desetak minuta, kada sam stao na semaforu, nije više htio krenuti. Motor radi i postiže obrtaje kao da je u "leru" iako je u položaju "D". Kad ga ugasim i nakon par sekundi ponovo upalim, normalno krene (ili naprijed ili unazad-ovisno o položaju mjenjaca) oko 20-30 metara, pa onda sve po starom. Motor radi, a mjenjac ne hvata. Interesira me što se desilo na mjenjacu i da li se može popraviti. Eventualno ako znate neku okvirnu cijenu popravka.
ODGOVOR:U mjenjacu se mogu dogoditi mnogo stvari koje utjecu na funkcionalnost, najcešce je to nedostatak ulja ili zacepljenje hidraulicnih kanala u mjenjacu. Na žalost dogadaju se i ozbiljniji kvarovi koji nisu jeftini. Na vašem vozilu bi najprije trebalo zamijeniti filter mjenjaca i ulje u mjenjacu, ako ni tada nema rezultata mjenjac treba dati na popravak . Kvarovi na mjenjacu uglavnom nastaju radi neredovitog održavanja , zamijena ulja i filtera predvidena je svakih 60.000 km ili svake dvije godine. Cijena popravka se može znati tek nakon otvaranja mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - VENTILATOR

Datum objave: 01.08.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam renault scenica 1999g. 1.6 16v imam problem da nakon gašenja motora, vozilo stoji cca 10 min ukljucuje se ventilator i radi stalno bez iskljucenja. Tek kad upalim motor nakon par sekundi ventilator se iskljuci. Napominjem da je temperatura bila viša na termometru nego nakon gašenja motora i takoder padne u roku par sek. na radnu temperaturu.
ODGOVOR:Kada se ugasi motor tada temperatura rashladne tekucine poraste jer je prestala raditi i cirkulaciona pumpa. Kod mnogih automobila nakon gašenja motora upali se ventilator na hladnjaku radi porasta temperature rashladne tekucine. Nakon nekog vremena ventilator se opet ugasi jer se tada snizi temperatura rashladne tekucine. Ako se na vašem vozilu ventilator ne gasi ni nakon nekoliko minuta tada je problem u senzoru temperature koji pali i gasi ventilator.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - NE PALI SE LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 01.08.2007 17:29:00
Slika
PITANJE: Škoda Felicia LX Diesel iz 2001. Kad dam kontakt, ne upali se lampica grijaca i nakon 15ak sekundi verglanja ili iz druge uspijem upaliti. Probao sam kratko spojiti +pol akumulatora na grijac, držati par sekundi i upaliti i pali odlicno. Pratio sam žicu koja dovodi napon na grijac, ide s grijaca negdje u instrument tablu, možda je problem u nekakvom elektronskom prekidacu koji pusti struju prilikom okretanja kljuca ili sl.,
ODGOVOR:Uzrok ne paljenja kontrolne lampice grijaca treba tražiti u neispravnom releju grijaca, elektricnoj instalaciji, osiguracu, samim grijacima ili necem drugom. Ne mogu vam dati preciznu uputu kako da otkrijete kvar , za to bih trebao direktan kontakt s vozilom.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 01.08.2007 17:23:00
Slika
PITANJE: Prije svega unaprijed hvala na trudu uloženom za odgovore na pitanja ljudi koji nemaju dovoljno znanja a ni novaca da bi utvrdili svaki sitni detalj na automobilima.
A sada pitanje: Radi se o Ford Fiesti 1.8 D iz 1994.Prije nekoliko dana se javio problem s paljenjem. Auto nikako ne pali, i nakon grijanja (do trena kada se cuje relej) vergla po 5-7 sec, i upali iz drugog pokušaja (isto ne baš na prvi zub). Napominjem da su ovih dana bile nesnosne vrucine, pa mi iz tog razloga cudno. Danas namjeravam testirati grijace da vidim da li su ispravni, no ukoliko se ispostavi da su u redu što bi moglo biti uzrok? Napominem da se problem javio u kratkom roku (zadnjih par dana). Ima li smisla na taj motor ugradivati nepovratni ventil ispred Bosch pumpe?
ODGOVOR:Ako motor ne pali može postojati nekoliko razloga, slaba kompresija, zrak u sustavu goriva, grijaci , dize, akumulator i elektro pokretac. Uvijek se najprije ispita kompresija jer je to preduvjet svega, nakon toga stanje akumulatora i elektro pokretaca, zatim ispravnost grijaca i napajanje grijaca. Ako su grijaci ispravni a u momentu kada bi trebali raditi ne rade , tada ispitajte napajanje grijaca, osigurac, relej, elektro instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT E - VENTILI ?

Datum objave: 24.03.2011 23:09:35
Slika
PITANJE: Imam kadett E 88.g. i cuje se kao da ima diesel motor.Bio sam kod mehanicara i kaže da su to ventili da bi ih trebalo tokariti pa me zanima vaše mišljenje i kakav je proces popravka, te kolko od prilike bi to trebao platiti?
ODGOVOR:Na vašem vozilu se ventili ne tokare nego po potrebi se mijenjaju vodilice ventila. To spada u uredenje glave motora a uredenje glave se radi kada za tim postoji potreba. Navedeni zahvat traje dva do tri dana i ima svoju cijenu kja se zna kada se demontira glava motora.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NERAVNOMJERAN RAD

Datum objave: 01.08.2007 17:12:00
Slika
PITANJE: Vec neko vreme pratim Vaše tekstove na sajtu autoportal-a. Smatram da su Vaši odgovori na pitanja citalaca veoma korisni i edukativni. Stoga sam odlucio da Vam se obratim u vezi problema koji imam u vezi sa mojim autom. U pitanju je Toyota Yaris 1.4 D-4D (prva registracija novembar 2003. godine, prešao 83000km).
Problem je u tome da pri jutarnjem startu motor neravnomerno radi - broj obrtaja raste i opada u granicama od ~500-800 obrtaja. Pri tom, kada broj obrtaja opadne, motor kao da hoce da se ugasi, a zatim broj obrtaja poraste uz škripanje kaiša(po mom mišljenju). Problem se javio nakon sto je u ovlaštenom Toyota servisu menjano ulje, filter ulja, lanac(auto nema zupcasti kaiš vec lanac) za pogon ventila i klizaci/španeri.
Pojava se ispoljava samo kada je motor hladan i traje nekoliko minuta(zavisno od spoljašnje temperature tj. ako je hladnije pojava je izraženija i potrebno je nešto više vremena da motor pocne ravnomerno da radi) dok se motor ne zagreje.Reklamirao sam popravku u servisu, majstor je cak zamenio i elektromagnetne ventile vazduha(rekao je da preko njih racunar kontroliše rad motora), ali i dalje se dogadja isto.
Nakon ponovne reklamacije, u servisu su mi rekli da je to zbog prljavih dizni/brizgaljki i da ce nakon cišcenja sve biti u redu. Medjutim, ni to nije pomoglo.Da li na osnovu opisa "simptoma" možete da zakljucite u cemu je problem?
ODGOVOR:Uzrok takvog rada motora je najcešce prisutnost zraka u sustavu goriva. Ako se mijenjao filter goriva postoji mogucnost da pumpa vuce gorivo baš na tom mjestu. Postoje i drugi uzroci ali najprije provjerite ovaj.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 BOXER - KLIKTANJE U MOTORU

Datum objave: 01.08.2007 17:07:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 145 1.4 boxer god. 1995,u zadnje vrijeme se cuje cudno kliktanje u motoru kada naglo dodam gas i auto puno sporije ubrzava nego ranije.Napominjem da sam na desnoj glavi motora zamijenio hid. podizace ventila.Kako podesiti fazu na boxer motoru i gdje se nalazi senzor kliktanja.Ako može graficki prikaz.
ODGOVOR:Detonacije u motoru ( kliktanje ) se cuju radi nepravilno namještene faze i kuta predpaljenja. Senzor kliktanja ne postoji . Namjestite fazu i kut paljenja prema oznakama.
na vrh Povratak na vrh