Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA 1,7 DTI - CUKA

Datum objave: 24.03.2011 23:28:16
Slika
PITANJE: U posjedu sam Astre 1.7 DTI iz 2001. godine (ISUZU motor), koja je prešla 78.000 km. Nedavno mi se pri vožnji s vecim opterecenjem (uspon pri broju okretaja oko 3000 i veca brzina) auto poceo «cukati» nakon cega se upalila lampica koja oznacava mehanicki kvar (s oznakom kljuca). Smanjenjem brzine i spuštanjem broja okretaja, lampica se ugasila. Nakon toga, iducih mjesec dana javlja mi se i dalje povremeno «cukanje», pod raznim opterecenjima i režimima rada motora. U meduvremenu je promijenjen senzor protoka zraka i senzor okretaja radilice, jer je kompjuter u servisu ocitao kvarove na istima. Kako se stanje nije znacajnije promijenilo, zanima me što bi od mogucih kvarova moglo još prouzrokovati ovaj problem?
ODGOVOR:Prema opisanom slucaju može postojati više uzroka i svakog od njih treba posebno ispitati. Navesti cu moguce uzroke : Mehanicko stanje motora, kvaliteta goriva, filtar goriva, ETC senzor, regulator tlaka goriva, senzor ( solenoid ) vremena ubrizgavanja, brizgalice, senzor položaja visokotlacne pumpe, senzor temperature goriva, kontrolni modul visokotlacne pumpe, elektricni konektori, senzor pedale gasa, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - GRGOLJENJE IZ GRIJANJA

Datum objave: 17.07.2007 22:09:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1,2 iz ´96. Nedavno je pomješao ulje i vodu, brušena je glava i promjenjene su brtve. Auto vuce i radi normalno ali mi ponovo nestaje rashladne tekucine. Na auspuhu se ne vidi bijeli dim i sve izgleda normalno ali mi se u kabini iz grijanja cuje nekakvo grgoljenje. Kao da netko pretace vodu. Ispod auta se ne vide nikakvi tragovi tekucine pa predpostavljam da su crijeva u redu. Termostat se pali normalno.
ODGOVOR:Zvuk cirkulacije tekucine se cuje kada u rashladnom sustavu ima zraka. U ovom slucaju treba sustav odzraciti i dopuniti tekucinu po potrebi. Rashladna tekucina može nestajati iz rashladnog sustava preko dosjeda gumenih cijevi i preko pumpe za vodu. Curenje može biti jako slabo tako da se ne vidi trag curenja jer tekucina odmah isparava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - REDOVNI SERVIS

Datum objave: 17.07.2007 15:42:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za informaciju ustvari vieše informacija , o automobilu Xsara 1.4 HDI limuzina koja je sada zamjenila moj raniji osobni automobil , pa Vas molim da mi odgovorite na nekoliko upita : 1. Xsara ima predenih 91.000 km., i sada je potrebno obaviti servis , jer ce sada u 7. mjesecu proci godina dana od zadnjeg servis , molm Vas da mi odgovorite što je sve potrebno obaviti na servisu i koliko ce me otprilike takav servis koštati , i dali je potrebno mjenjati pogonsko remenje i kada se ono treba mjenjati na kojoj predenoj kilometraži , znam da kada se radi o cijeni da je teško odgovoriti, ali mi neki se moramo pripremiti za troškove ,a s obzirom da imam prvi puta takav automobil nemam s njegovim troškovima održavanja orjentaciju .
2. Molim Vas da mi u ovom drugom mojem pitanju pojasnite princip rada HDI motora i što znaci HDI .
3. Molim Vas da mi i odgovorite u ovom mom slucaju u vezi servisa koliko je vrema potrebno da se obavi kod Vas servis i mogucnosti placanja istog.
ODGOVOR:Na ovom servisu nije potrebno mijenjati zupcasti remen i njegove pripadajuce dijelove jer se isti mijenja na 200.000 km . Ovaj servis treba obuhvatiti zamjenu pojedinih ulja i filtera te pregled kocnog sustava , upravljackog mehanizma, ovjesa i podvozja. Ne može se predvidjeti kolika bi bila cijena dijelova i rada ( nije puno ) bez prethodnog pregleda vozila na dizalici. Ovaj servis može biti gotov u jednom danu. Oznaka HDI ( High Diesel Injection ) znaci ubrizgavanje goriva pod visokim tlakom. Kod nas možete placati gotovinom, cekom, kreditnim karticama i putem American , Diners kartica na rate.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA KOCIONOG ULJA

Datum objave: 16.07.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Htio bih izmjeniti kociono ulje, disk plocice i zadnje kocnice.
zanima me:
- kako ispustiti ulje iz kocionog sustava ?;
- koje ulje sipati nazad ?;
- kako odzraciti kocioni sustav ?;
- koje vrste disk plicica idu na CLIO II ?;
- koje vrste zadnjih kocnica idu na CLIO II ?;
ODGOVOR:Zamjenu ulja u kocnom sustavu najbolje je raditi pomocu specijalnog uredaja koji se koristi u tu svrhu. Ako se ulje mijenja pumpanjem pedale kocnice može doci do oštecenja membrane na servo pojacivacu kocnice. Koji tip disk plocica i zadnjih kocnih papucica ide na vaše vozilo najbolje cete znati ako ih demontirate i s uzorkom odete u trgovinu dijelovima te prema priloženom uzorku zatražite što vam treba.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - KOJE ULJE ?

Datum objave: 16.07.2007 22:26:00
Slika
PITANJE: Skracuje li vijek turbine mineralno ulje (koje ima oznaku "turbo diesel") i jeli obavezno sipati samo sinteticko ulje u turbo motore? Po mom mišljenju ne, ali neki me uvjeravaju u suprotno, pa sam trenutno za svaki slucaj na "sintetici" koja je malo preskupa za stariji motor koji uz to voli i "popiti" ulja, pa ga treba dolijevati.Drugi dio pitanja vezanog za ulje i turbo je smiju li se u turbo diesel sipati aditivi protiv dimljenja, tj. povecane potrošnje ulja?
ODGOVOR:Preporuka je da se u motore koji imaju turbo punjac stavlja polusinteticko i sinteticko ulje radi vece otpornosti na visoke temperature . Kada je vozilo staro i sama turbina ima istrošenje na ležajevima tada nije presudno da li se koristi mineralno ili sinteticko ulje. Vijek trajanja turbine ovisi o više faktora , nacinu vožnje, intervalu izmjene ulja, mijenjanju uljnog filtera , pregrijavanju motora i t.d.
U svako ulje možete stavljati aditive u cilju smanjenja trenja i boljeg brtvljenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - KUPLUNG

Datum objave: 16.07.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo peugeot 405i godina proizvodnje 1992 god 1580 kubika broj šasije VF315BBD270555870 predeno 204.000 km.
Prije 3 godine ugradio sam kvalitetan kuplung set SACH sa garancijom 2 godine ili 100.000km sa kojim sam od ugradnje prošao 24.000 km.
Od samog pocetka kuplung je bio tvrdi nego inace, a nakon 1 godine otkinuo se plasticni natezac sajle na pedali kuplunga.To se ponavlja sada svake godine./ OSTANEM BESPOMOCNO NA CESTI / /
Sad se pojavljuje sljedeci problem kod kretanja auto cuka a motor se trese.
ODGOVOR:Ako se ugradi novi odgovarajuci kuplung nikada u praksi se nije dogodilo da komanda kuplunga ( pedala ) ide teže nego što je išla prije sa starim kuplungom. Ako je kod vas obrnuti slucaj tada je ugraden neodgovarajuci kuplung ili je ugradnja bila nestrucna. Pri kretanju vozilo trese ( trza ) radi neispravnog kuplunga.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ZABRINJAVAJU ME ZVUKOVI

Datum objave: 16.07.2007 22:05:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307, 2003. g. Cesto mi se u pocetku vožnje javlja kod punog motanja volanom udesno puckatanje sa te strane. To obicno prestaje kod duže vožnje. Takoder sam primjetio da mi se ponekad kod punog motanja ulijevo javlja neko micanje ispod tepiha nogu vozaca. Možete li mi otprilike reci o cemu se radi? Bio sam u Peugeotovom servisu i auto je prošao kontrolu uredaja koji vjerojatno mjeri ponašanje vozila. Test je bio u redu, ali me i dalje zabrinjavaju zvukovi.
ODGOVOR:Navedeni zvuk kojega cujete može dolaziti iz homokinetickog zgloba koji je oštecen ( ovo treba provjeriti direktnim uvidom na vozilu ). Drugi detalj može biti povezan s necim što nije dobro fiksirano ili s nekom deformacijom na podvozju ( najlakše je otkriti na auto dizalici ). Vaš servis trebao vam je dati objašnjenja na ova pitanja jer su imali za to mogucnost kada je vozilo bilo kod njih.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - LUPANJE

Datum objave: 16.07.2007 21:59:00
Slika
PITANJE: U posljednje vrijeme su mi se poceli javljat lupanja u stražnjem djelu kad dodajem ili otpuštam gas( 2 i 3 stupanj). Digao sam zadnji kraj, i primio za kotac, te ga poceo micat ljevo-desno. Po meni metalni zvuk dolazi iz diferencijala. Kako mi je vozilo staro 21 god, ocito je vec dif. istrošen.Što bi trebalo promjenit u samom diferencijalu? Vozilo je BMW 318 i, E30.
ODGOVOR:Lupanje o kojem govorite rezultat je istrošenja pojedinih dijelova a najcešce se dogada kod vozila sa zadnjim pogonom. Navedeno lupanje može nastati kada se pojavi zracnost u zglobu kardana, na samom kardanu, na križu kardana i na samom diferencijalu. Sve ove zracnosti se zbrajaju i manifestiraju se kao jedna velika zracnost. Lupanje može nastati i radi loših selen blokova diferencijala. Radi ekonomske opravdanosti može se utjecati na sve spomenute komponente samo ne na diferencijal jer je on izuzetno skup.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - BRISALI GREŠKU, ALI....

Datum objave: 16.07.2007 21:47:00
Slika
PITANJE: Poštovanje i svaka cast na ovoj stranici. Imam opel corsu 1.2 '03 god. i prije godinu i pol upalila se lampica od ispušnih plinova. Otišla sam u opel servis i restartali su elektroniku od auta i lampica se ugasila, medjutim prije otprilike godinu dana se ponovo upalila i u servisu su opet restartali elektroniku i ugasila se. Samo 3 mjeseca od toga ona se opet upalila i naravno opet su restartali i ugasila se, da bi se poslije mjesec dana opet upalila. Taj put su nas uputili drugom majstoru jer nisu imali neki kabel. Taj drugi je stavio tester i pokazalo je da je lambda sonda, medjutim on je i izmjerio ispušne plinove koji su bili u redu pa je restartao elektroniku i rekao da se vratimo ako se ponovo upali. Naravno možete predpostavit da se do mjesec dana ponovo upalila i tada je odlucio promjeniti lambda sondu. Prije nekoliko dana lampica se ponovo upalila i danas smo otisli do majstora koji je rekao da on jednostavno nezna šta može bit uzrok tome jer na testeru je opet pokazalo da je lambda sonda, ali ona je nova montirana prije mjesec dana. Moram isto tako napomenuti da od kada su prvi puta restartali elektroniku auto je poceo slabije ici i troši više goriva i kao da je zagušen da ima neku blokadu.
ODGOVOR:Lampica o kojoj pišete pali se uvijek kada sustav ubrizgavanja goriva ne radi dobro odnosno kada neka od komponenata tog sustava ima kvar. Servisi u koje ste išli nisu tražili uzrok paljenja kontrolne lampice vec su samo brisali grešku koja se registrirala na kompjutoru vašeg vozila. Rješenja je dijagnostika sustava ubrizgavanja otkrivanje greške ili grešaka i zamjena neispravnih komponenata.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - SERVO URE?AJ KOCNICE

Datum objave: 16.07.2007 21:42:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Renault Clio 1,4 75 KS ( 2000. god. ) prije nekih 3 mjeseca. Do sada nisam imao nikakvih vecih problema (koga god sam pitao svi hvale taj auto i taj motor). Medjutim, unazad 2,3 tjedna poceo mi je "skakati" ler gas kada upalim auto, odnosno kada sam u brzini na semaforu. Kad se auto zagrije, vecinom prestane "divljanje" okretaja motora. Prošli tjedan se pojavilo odredjeno pištanje kod kocnice, u servisu su mi rekli da mi je otišao lonac serva i da su problemi s okretajem motora vjerojatno zbog toga, da zamjena košta 2.400 kn, bez ruku. Zanima me da li postoji zamjenski dio, odnosno, da li se može staviti polovni? Da li je taj lonac serva povezan sa servom volana? Imam i Opel Corsu 2002 god i na njoj se volan puno lakše okrece; da li je i to možda posljedica kvara na loncu serva?
ODGOVOR:Variranje broja okretaja može biti povezano s propuštanjem servo uredaja kocnice. Zamjenski dio ne postoji a rabljeni dio možete staviti. Ovaj servo uredaj nije povezan sa servo volanom.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - ULJE NA PUMPI ZA GORIVO

Datum objave: 16.07.2007 21:32:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam audija 80 1991.godina, motor 1600 benzonac klasicni(fergazer i razvodnik paljenja) kod kojega se u zadnje vrijeme pojavljuje ulje na parkirnom mjestu. Auto je prešao 225.000 km.Prilikom mog detaljnijeg pregleda uocio sam tragove ulja na pumpi za gorivo, a radi se kako Vi to zasigurno znate o klasicnoj pumpi.Pokušao sam malo dotezati vijke kojima je ista ucvršcena za blok motora no curenje se i dalje nastavlja.U jednom nevezanom razgovoru saznao sam da pumpa od goriva na sebi ima rupicu kroz koju kada oslabi motor ulje pod pritiskom kompresije izbija vani.Uistinu ponovnim pregledom utvrdio sam da ulje izbija na vec pomenutu rupicu na pumpi.
ODGOVOR:Uzrok curenja ulja nije kompresija vec slabo brtvljenja same pumpe. Problem se može riješiti tako da zamijenite pumpu za gorivo i brtvilo pumpe.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - TEŠKO ŠALTANJE BRZINA

Datum objave: 02.07.2007 17:55:00
Slika
PITANJE: Ovako,imam Citroen Xsaru 1998,75kw,1.4.
Nakon vožnje od nepreporucenih 190km/h izbacio sam iz pete brzine i kad sam pokušao opet vratiti nazad nije uspjevalo,kvacilo je davalo normalan otpor pod nogom no u brzinu nije htjelo. Nakon nekoliko sati to mi se opet dogodilo samo sa ostalim brzinama,prva i druga najteže "upadaju" a ostale se daju nekako ubaciti,jedino sa rikvercom nema problema. I kad se ubaci vec nekako u brzinu to se postiže sa inace nepotrebnim naprezanjem desne ruke mišica. Pitanje glasi što bi moglo biti i koliko bi otprilike koštao popravak?
ODGOVOR:Uzrok teškog šaltanja brzina može biti spojka, mehanizam za šaltanje ili sam mjenjac. U vašem slucaju precizan odgovor može se dati nakon strucnog pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 147 - PLANIRAM KUPITI I UGRADITI PLIN

Datum objave: 02.07.2007 17:48:00
Slika
PITANJE: Planiram kupiti Alfu 147 1.6 120ks iz 2002,i naravo poslije toga odmah ugraditi plin. Pa me zanimaju opcenito vaše mišljenje o tom autu prednosti, mane, kvarovi, i kako radi u kombinaciji s plinom. Svaki savjet je dobrodošao.
ODGOVOR:Ovo vozilo je jako kvalitetno a motor takoder. Važno je samo da se redovito servisira te da interval izmjene ulja bude što kraci ( 10.000 do 15.000 km ili svakih 6 mjeseci ). Plin možete ugraditi ali ugradite sustav MPI i to što kvalitetniji . Plinska instalacija koju mi ugradujemo je vrhunske kvalitete i zato malo skuplja, to je plinski sustav PRINS, Nizozemska . Cijena sustava je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - PROBLEM SA KLIMOM

Datum objave: 02.07.2007 17:38:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na Laguni 1.9 dci 120KS.Klima mi je slabo hladila,otišao sam u obližnji servis i ustanovili su mi da imam samo 240g plina.Ispustili su ga i nasuli 650g kako piše u knjizi od auta.Klima sada super hladi sve dok vozim ispod 2500 obrtaja,cim predem navedene obrtaje prestane izlaziti hladan zrak(ventilator i dalje normalno radi).Cim popustim papucicu gasa ili prebacim u veci stupanj mjenjac,odnosno smanjim broj okretaja motora ispod 2500 pocne odmah duvati hladan zrak.Klima normalno radi u leru,znaci samo kada se aktivira turbina tad nema hladnog zraka.
ODGOVOR:U ovom slucaju treba napraviti dijagnostiku klima sustava i ispitati gornji i donji tlak freona u sustavu klime. Uzrok može biti ekspanzioni ventil, presostat ili upravljacka jedinica uredaja . Dijelove nemojte mijenjati na pamet vec prije napravite ispitivanje pojedinih komponenata .
na vrh Povratak na vrh

KIA SPORTAGE 2,0 TD - RABLJENI KUPUJEM

Datum objave: 02.07.2007 17:31:00
Slika
PITANJE: Citajuci Vaše stranice primjetio sam da dajete razne korisne savjete.
Zanima me da li imate kakvih iskustava sa Kiom Sportage 2,0d. Planiram kupiti model iz 97./98. godine. Ne poznajem nikoga sa tim modelom, pa ako imate kakva loša (ili dobra) iskustava da mi kažete!
ODGOVOR:Ovo vozilo je zadovoljavajuce kvalitete a motor je njegov bolji dio. Prilikom kupovine ovako starog vozila budite oprezni i prije nego obavite kupovinu obvezno strucno pregledajte kompletno vozilo a narocito stanje motora ( kompresija , dize, ...) . Ako vozilo ima klima uredaj provjerite i njegovu ispravnost.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA SKALA-55 - EKO TEST

Datum objave: 02.07.2007 17:23:00
Slika
PITANJE: Imam Zastavu skalu 55, 1116 cm3, 1995 god.Molio bih vas ako možete da mi objasnite šta sve treba napraviti da bi prošao eko test.
ODGOVOR:Nekada je dovoljno samo podesiti karburator da bi EKO-test bio dobar . U nekim slucajevima je potrebno napraviti i više od toga i to : obaviti servis karburatora i podešavanje, podesiti ventile, zamijeniti filtar zraka, zamijeniti svjecice i kablove, podesiti kut paljenja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - VARIRA BROJ OKRETAJA

Datum objave: 02.07.2007 17:18:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam Vas i cijenim vaš rad i upornost. Pitanje: Imam Opel Vectru c linija 2.2 16 V benz imao oko 85 tkm . Vozilo ima dvo zone automatsku klimu. kada je ukljucena, tijekom vožnje nema problema, ali kada stanem na semafor ili neko drugo stajanje obrtometar mi se spušta do 400 obrtaja pa se podigne do 800-900 obrtaja i tako 5 do 7 puta i onda se umiri na 750 obrtaja. Ponekad kao da nešto kvrcne slicno kao kad vozilo hoce se ugasiti. Kada je klima iskljucena prilikom zaustavljanja vozila, obrtometar to napravi samo jednom i odmah se stabilizira. Hvala unaprijed i molim vaše mišljenje o uzroku jer u servis kada ga dovezem kao meni u inat radi dobro.Neznam da li vam što pomaže vozilo nema zupcasti remen vec lanac jer su neki i povezivali sa time (kao da je to normalno).
ODGOVOR:Variranje broja okretaja na minimumu nije povezano s radom klima uredaja vec sa sustavom za ubrizgavanje goriva koje funkcionira pod nadzorom kompjutora. Sustav ima puno senzora, davaca i aktuatora koji mogu biti uzrok navedenog problema. Ovom prilikom bi vam mogao nabrojiti sve moguce uzroke ali od toga vi necete imati koristi. Pravi put je dijagnostika sustava ubrizgavanja nakon koje se dolazi do spoznaje što je neispravno odnosno što ne funkcionira ispravno.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT - 5 - MIRIS BENZINA U KABINI

Datum objave: 29.06.2007 17:54:00
Slika
PITANJE: Poštovanje i iskrene cestitke i zahvala na ovakovom, za naše firme nažalost vrlo rijetkom pristupu korisnicima...
Radi se o Renaultu 5, 1.4 C2J motor, Weber 32 DRT dupli karburator, '91.g., 155.000km... dan-dva-tri nakon što napunim tank do vrha cuje se intenzivan miris benzina u kabini... bez obzira vozi li se ili je parkiran... nakon tri dana mirisa više nema (ne znam tocno nakon koliko km, cca 80)... u Haynes manualu piše da se miris benzina u kabini kod motora s navedenim karburatorom riješi tako da se gumenom cjevcicom spoje s jedne strane jedan ventil kojim izlaze pare iz karburatora, a s druge strane jedan mali ventil na kutiji filtera zraka... što bi možda i pomoglo u slucaju da se miris javlja samo u vožnji - ovako mislim da je u necem drugom problem... usput - pokazivac kolicine benzina u tanku radi neprecizno - prvo opada jako polako, da bi nakon nekih cca 120 predenih km poceo rapidno opadat...tako je vec godinu i pol, otkad sam kupio auto... ispod stražnje klupe je onaj otvor kojim se dode do plovka i oko njega je suho... imate ideju? plovak? brtva poklopca plovka?
ODGOVOR:Prvo i osnovno je da utvrdite cinjenicu da li se benzin u kabini osjeti sa strane motora ili sa strane rezervoara. Ako je to sa strane rezervoara tada je potrebno ispitati sustav za odzracivanje rezervoara ( po potrebi treba demontirati rezervoar ). Ako je to na strani motora tada ispitajte sve cijevi za dovod i odvod goriva . Nakon ovoga ostaje kao uzrok sam karburator kojega treba u vecini slucaja samo strucno servisirati i podesiti ( narocito nivo benzina ).
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO CLIO 1,8 - DOPUNA ULJA U MJENJAČ

Datum objave: 24.03.2011 23:12:30
Slika
PITANJE: Imam clio 1.8 16V iz 1991.godine.Mjenjao sam mu prednju lijevu vilicu i iscurilo je malo ulja ,poluosovina je bila ispala .Sada su mi se u vožnji poceli pojavljivati cudni zvukovi , nekakvo mljenje u mjenjacu, zvuk je sve jaci , pa pretpostavljam da bi mu trebao doliti ali nikako nisam uspio viditi gdje je taj vijak na mjenjacu ili ima neka druga shema za zamjenu i nadoljevanje ulja. Sve je tijesno i natrpano pa bi Vas molio ako mi možete objasniti barem s koje strane je da ne rastavljam pola auta bezveze. Koje ulje da mu ulijem .
ODGOVOR:Mjenjac ovog vozila može imati dva rješenja za punjenje ulja. U prvom slucaju cep se nalazi na prednjoj strani mjenjaca u smjeru vožnje a cep je specificnog izgleda. U drugom slucaju ulje u mjenjac se puni preko pogonskog zupcanika brzinomjera ( pinjona ) odnosno impulsnog davaca a on se nalazi na zadnjoj strani mjenjaca s gornje strane. Ako niste sigurni nemojte ovo raditi da slucajno ne bi nešto krivo demontirali. Ulje za ovaj mjenjac je 75W-90 .
DODATNO PITANJE:
Nakon što mu malo više vadim "mast" okretaji mu nakon toga se više ne spuštaju ispod 1100-1200 o/min , ja mu napravim mali prekid kontaktnim kljucem i onda je opet sve OK. Koliko je to ispravan potez i ima li kakav drugi lijek za to. Koliko mi jak treba akumulator za njega.
ODGOVOR:
U ovom slucaju potrebno je provjeriti sustav ubrizgavanja odnosno njegove pojedine komponente koje mogu stvarati poteškoce ( leptirasti ventil, aktuator minimuma, ETC senzor, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila ) , provjeriti treba i zabrtvljenost usisnog kolektora . Odgovarajuci akumulator je 55 Ah.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - IZGUBIO JE SNAGU

Datum objave: 29.06.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Tipo 1.9 TD sa dobrom mašinom i opcenito u dobrom stanju s obzirom na god.Od nedavno naglo mi je izgubio snagu,tocnije onaj efekat turba pri ubrzanju se potpuno izgubio.Turbina radi,cujem ju,a i kontrolni instrument pokazuje da je ista ok.Pali kao i prije - odlicno, ne dimi crno ni više ni manje no do sada,samo nema više onog tipicnog snažnog povlacenja na odredenim okretajima kao prije.Uz to ler gas mi se takoder smanjio za cca 400-500 okretaja i nije više idealno miran na leru.Promijenio sam filter goriva,ulje u motoru je sinteticko i kao i filter je redovito mijenjano,a nedavno sam promijenio i zupcasti remen, tocnije auto je redovito i uredno servisiran. Nikakvih cudnih zvukova ili drugih neobicnih pojava u vezi mašine ne vidim. Ne znam ima li moj Tipo tzv. MAF senzor (debimetar) ili ne, kao ni ima li EGR ventil na kojeg me upozorio poznanik koji je imao takvog Tipa i koji mu je pravio slicne probleme. Ukratko ne znam što i odakle poceti kako bih utvrdio kakav kvar je u pitanju.
ODGOVOR:Ako želite doci do rješenja tada treba provjeriti više faktora s tim u vezi. Poceti treba s motorom, kontrolirajte podešenost ventila ( 0,30 mm na hladno ), ispitajte EGR ventil ( nalazi se na usisnoj grani ), ispitajte tlak turbine ( mora biti veci od 0,7 bara pod opterecenjem ), provjerite sustav goriva i to prisutnost zraka u gorivu, cistocu goriva, filtar goriva, po potrebi ispitajte dize, provjerite staticki kut paljenja. Po potrebi skinite usisnu granu i provjerite usisne kanale. Ako je sve ovo u redu ostaju još turbina i visokotlacna pumpa.
na vrh Povratak na vrh