Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 - CRNI DIM

Datum objave: 23.07.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A4 1.9 TDi, 1995 god. 66kw. U zadnjih par mjeseci imam problem s crnim dimom koji izlaz iz auspuha (zbog istog sam imao problema na posljednjem tehnickom pregledu). Naime, pri normalnoj gradskoj vožnji crnog dima nema ili ga ima vrlo malo, dok kod ubrzavanja nakon što obrtomjer prede 2500 o/min dolazi do pojave izrazito crnog dima. Kolicina crnog dima je možda još i malo veca, ako je pri vožnji ukljucen klima uredaj. Prvo sam pomislio da bi auto trebalo malo "propuhati". No i nakon duže vožnje autocestom ništa se nije promijenilo. Pokušao sam promijeniti i filter zraka ali ni to nije pomoglo.
Potrošnja goriva je oko 7-8 litara / 100km (gradske vožnje) i oko 6 litara/100km na otvorenoj cesti., a potrošnja ulja oko 1 litra/4 000km.
ODGOVOR:Uzrok dima je manjak zraka u komori za izgaranje ( cilindru ) odnosno nepotpuno izgaranje goriva. Postoji više faktora koji mogu prouzrociti takvo stanje ( EGR ventil, mali tlak turbine zacepljenje usisne grane ili usisnih kanala, upravljacka elektronika , dize ) . Najprije se radi dijagnostika i iznalaženje kvara a zatim potreban popravak.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - GUTA ULJE !

Datum objave: 23.07.2007 20:50:00
Slika
PITANJE: Imam konstantan problem sa svojim polovno uveženim iz Njemacke A3 ( 1.6 benzinac 2000. godina ) . Odmah poslije uvoza, promijenjeno je remenje i ulje i filter. Stavljeno je Valvoline full sintetik ulje 5W40. No auto mi na svakih 1200 km, potroši bar litru ulja. Napominjem ne vozim ga puno u visokim obrtajima i auto nema na motoru niti ispod motora nikakve fleke od ulja. Ulje jednostavno ne odgovara ovom tipu auta. Koja je Vaša preporuka, što staviti da auto „ne guta“ toliko ulja ?
ODGOVOR:Nije problem u ulju nego u motoru. Ako ulje ne curi iz motora postoje još dva nacina kako ulje može nestajati. Prvi nacin je potrošnja ulja putem vodilica ventila a drugi je preko sustava klip cilindar ( istrošenje klipnih prstena ). Potrebno je pregledati motor i ustanoviti kako motor troši ulje, nakon toga poznat je postupak i cijena popravka. Potrošnja ulja je velika i zahtijeva popravak.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - UGRADILA SAM KLIMU, ALI ..

Datum objave: 23.07.2007 20:47:00
Slika
PITANJE: Imam opet acsonu, 1989. god, 1,6, benzinac. I ugradila sam klimu i servo volan. Servo volan radi normalno, al klima radi samo kad se motor ugrije. Zamijenila sam pumpu i hladnjak a isto je. Pumpa je na klinastom remenu. Kad upalim klimu, motor se zamalo ugasi. Šta da radim?
ODGOVOR:Svakako se obratite servisu koji vam je ugradivao klimu. Problem može biti u nepravilno ugradenom sustavu klime ili nestrucno napunjenom sustavu klime s rashladnim plinom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - POPRAVAK KLIME

Datum objave: 23.07.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na opel vectri 2.0dti 1998g. Naime dva gumena crijeva su probušena i ispušten je freon van.tj klima ne radi. Sad me zanima.. Imam mogucnost nabaviti cijeli komplet crijeva sa jedne vectre po dosta niskoj cijeni ali je stvar u tome što to drugo vozilo je isti model kao i moje ali ima manualnu klimu a ja automatsku.. Na tim crijevima je ventil za punjenje neki konektor pa me zanima jel su ta crijeva kompatibilna i dali je razlika samo u konzoli vozila što se tice tipki za podešavanje ili je razlika i u tim crijevima.. I dali je to problem montirati na moje vozilo kad bih to išao sam raditi tj. jeli dovoljno da ih samo nabijem u predvidene rupe ili treba još nešto..
A kasnije bih otišao kod servisera samo da mi vakumira sistem i napuni..
ODGOVOR:Cijevi sustava klime se sigurno razlikuju i kao takva ne mogu se upotrebiti za vaše vozilo. Za vas je najbolja varijanta da nabavite nove cijevi za klimu a nakon toga da pravilno servisirate kljma uredaj. Nije dovoljno samo staviti rashladni plin . U vašem slucaju treba zamijeniti još i freonski filtar, ispitati ispravnost ekspanzionog ventila, staviti tocno propisano ulje za kompresor klime , napuniti sustav s plinom i nakon toga ispitati gornji i donji tlak u sustavu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - DETONACIJE

Datum objave: 23.07.2007 20:33:00
Slika
PITANJE: Zanima me zbog cega se javljaju detonacije (cuje se kao neke male explozije pod haubom, i iz auspuha), kod naglog dodavanja gasa? U pitanju je vw passat 3, motor: 1.8, 79KW, oznaka motora PF, god. 1988.
ODGOVOR:Ako detonacije nastaju u komori za izgaranje ( motoru ) uzroci su: gorivo s niskim oktanskim brojem, kut pred-paljenja , samozapaljenje smjese radi taloga od ulja na celu klipa. Ako su detonacije u usisnoj grani ili ispušnom sustavu uzrok je krivi red paljenja, probijanje razvodne kape ili prisutnost nesagorenog goriva u ispuhu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT - ŠTO JE TO AKTUATOR ?

Datum objave: 23.07.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Prilikom vožnje upalila mi se lampica dijagnoze motora, koja je najprije pocela žmigati, a onda stalno svijetliti, te je auto poceo trokirati. Kada sam došao do servisa lampica se ugasila, napravljena je dijagnostika, i sve je bilo u redu, serviser mi govori da je to vjerovatno prljavo gorivo, pa me zanima je li to istina.Šta je to akutator.
ODGOVOR:Lampica o kojoj pricate pali se kada je neispravna neka od vitalnih komponenata sustava goriva. Ako se navedena lampica bude povremeno opet palila tada napravite dijagnostiku spomenutog sustava. Aktuator je vitalni dio nekog sustava kojim upravlja racunalo u svrhu obavljanja neke radnje na motoru. Npr. aktuator minimuma je elektro motor kojim racunalo upravlja zaklopkom za snagu pri minimalnom gasu .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - CURENJE ULJA

Datum objave: 23.07.2007 20:24:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio volva S40 2.0 tubro iz 98, na dan kupnje auto je išao na dizalicu da se vidi od ispod,relativno je bilo sve u redu,mjerila se kompresija i to je bilo u redu, na tehnickom je bio bez greške! Danas je išao opet radi zamjene srednjeg auspuha i vido sam da je ispod mašine sve od ulja..Naime nisam štedio na gasu, sad mi se malo cini da je nešto snage izgubio.Vjeroatno ga neko prije mene nije vozio kao ja, pa me zanima kakav bi to mogo bit problem? I zanima me kad ubacujem u brzinu najcešce u prvu i drugu,mjenjac normalno ude al nešto škljocne,i kad pustim kvacilo mjenjac mi se malo vrati (u bilo kojoj brzini malo se vrati prema gore), rekli su mi da bi to mogo bit nekakav nosac getribe.
ODGOVOR:Curenje ulja iz motora treba svakako sanirati , najbolje je tocno locirati mjesto curenja a nakon toga popraviti kvar. Ako niste u mogucnosti sami otkriti mjesto curenja tada to prepustite strucnjaku. Problem sa šaltanjem i pomicanjem mjenjaca može biti povezano s nosacima motora. Nekada može biti neispravan samo jedan nosac a nekada sva tri.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠA KOMPRESIJA

Datum objave: 21.07.2007 16:45:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Golfom II, 1.6 D. Auto je prešao 280 000 km. Pri velikim brzinama na autocesti, cca 130-140 km/h dogodi mi se da auto na auspuh 'baci' gust oblak dima uz nekontrolirano ubrzanje koje traje 2-3 sekunde. Nakon usporavanja sve se opet vrati u normalu. Primjetio sam i vecu potrošnju ulja, i do litru na 1000 km. Je li to izravno povezano i možete li mi reci u cemu je problem?
Zanima me i kakva su vaša iskustva s Golfom II GTD 59kW/ 80 KS, navodno ima intercooler. Zanima me je li motor optereceniji od obicnog TD (60KS, 70 KS) i koliko otprilike može prijeci uz normalnu vožnju i redovito održavanje?
ODGOVOR:Na vašem vozilu je izuzetno loša kompresija. Radi toga se stvara tlak u karteru i na taj nacin ulje iz kartera dolazi u usisni kolektor i komoru za sagorijevanje. Dolaskom ulja u komoru za sagorijevanje motor naglo ubrzava . Nemojte više voziti jer može nastati oštecenje motora koje ce znatno poskupiti troškove reparature motora.
Navedeni motori su kvalitetni a životni vijek im ovisi o redovnom servisiranju i brizi vlasnika.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO TICO - CUKA

Datum objave: 21.07.2007 16:37:00
Slika
PITANJE: Auto mi je poceo polagano cukati, a sada je sve jace, a ponekad radi sasavim u redu. U leru i sa slabim gasom radi OK, ali kad dodam gas auto cuka i slabo vuce.Problem se javlja povremeno, tj. nekad predem 30-tak km bez problema, a nekad cuka prvih 10-tak km.
ODGOVOR:Za pocetak pregledajte svjecice i visokonaponske kablove. Poslije po potrebi treba kontrolirati dobavu goriva.
na vrh Povratak na vrh

VV PASSAT - VECI SERVIS

Datum objave: 21.07.2007 16:33:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vw passat iz 1995 1,9 tdi 66kw,prešao je cca 215 000km u mene je vec 7 godina.Do sada nije napravljen nikakav veci servis po pitanju samog motora, nedavno sam primjetio da mi se auto nekako zagušilo, pa sam promjenio filter goriva, medutim stvar je ostala ista.Potrošnja ulja i goriva je u granicama normale cca 1L/10 000km.Ulje i filteri su redovito mjenjani-ulje sheel diesel plus 10w40.
Da li trebam napraviti nekakav veci servis po pitanju bosch-pumpe ili turbine.
ODGOVOR:Sigurno bi dobili na kvaliteti nakon servisa turbo punjaca i visokotlacne pumpe. Prije ovoga ispitajte ispušni kolektor te usisne kanale na glavi motora, isto tako provjerite tlak turbine i ispravnost diza.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE

Datum objave: 21.07.2007 16:23:00
Slika
PITANJE: Ja bih imala jedno pitanje, bit cu deskriptivna s obzirom na moje nepoznavanje automehanike...
U pitanju je OPEL CORSA 1.2 16V... 1999. god.Naime prije nekih 15 dana, jednostavno se ugasila prilikom mog pokušaja da krenem...
Mehanicar je rekao da je problem u ajnspric pumpi i kao ocistio je tu pumpu, unutra je bilo neke prljavštine i onda je nekih 7 dana radila potpuno normalno...Medutim isti problem se javio ponovo, auto se ponovo ugasio kao da nema goriva a rezervoar je pun...
Dodatni problem je taj što se, nevezano za gašenje automobila povremeno pali i kontrolna lampica elektronike motora (prvo se upali lampica od akumulatora, zatim pomenuta kontrolna lampica).
Ona bude upaljena bukvalko nekih par sekundi i tada mi se cini da ce se auto jednostavno ugasiti, nakon cega se lampica ugasi, bez da se i automobil ugasi...Interesuje me da li je moguce da je problem u istoj toj ajnšpric pumpi ili kako se vec zove, da li ju je potrebno mijenjati, da li problem može biti u releju i ono što me najviše interesira da li se problem može otkriti jednostavnom dijagnostikom (prikljucivanjem automobila na racunar)...
ODGOVOR:Teškoce s automobilom koje navodite povezane su sa sustavom goriva. Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja koji radi pod nadzorom kompjutora. Uzrok može biti preniski tlak goriva , neispravni rad brizgalica ( injektora ) te pojedini senzori na i oko motora. Upotreba kompjutora za dijagnostiku uspješna je samo u malom broju slucajeva . Nemojte na pamet mijenjati pojedine komponente jer se može dogoditi da zamjenite ispravnu. U provjerenom servisu obavite i dijagnostiku i potreban popravak jer vam je to najbolje rješenje. Navedena pumpa može biti uzrok ali i ne mora.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 600 - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 18.07.2007 10:18:00
Slika
PITANJE: Prije svega pohvale za Vaš trud i ovakvu rubriku.
Prije godinu dana kupio sam od prvog vlasnika Rover 600 1998 g. 2,0 96kW (Hondin motor)sa 139000 km i prije 4. mjeseci sam ugradio plinski sustav Prins. Auto ima trenutno 154000 km od toga 9000 km na plin i za sada sam prezadovoljan, ali imam jednu nedoumicu. Procitao sam i cuo razna mišljenja o utjecaju plina na ispušne ventile pa me zanima koliki je inace interval podešavanja ventila na mom vozilu
(auto ne forsiram, vecinom vozim u režimu srednjih br. okretaja), i da li ga je potrebno smanjiti zbog plina (ako je, na koliko?). Da li ugradnja flush lube-a otklanja probleme pregaranja ispušnih ventila?
Da li se kod vas može obaviti štelanje ventila i koliko bi to koštalo?
Kakav je inace taj auto, ima li kakvih mana i slabosti na koje bi trebao obratiti pažnju?
ODGOVOR:Kod ovoga motora kada nije ugraden plinski sustav interval podešavanja ventila je 50.000 km. Ugradnjom FLUSH LUBE-a omoguciti cete bolje odvodenje topline sa dosjeda ventila . Nakon te ugradnje ventile podešavajte svakih 25.000 km . Podešavanje ventila možete napraviti kod nas cijenu bih vam mogao reci kada dignem poklopac motora ( nije skupo ). Prije podešavanja motor mora biti hladan. Ovo vozilo je jako kvalitetno .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 18.07.2007 10:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW pola (1.0, 1995. god), i sa autom do sada zbilja nisam imao nikakvih problema. No, prije nekoliko dana dogodilo mi se nešto cudno: automobil mi se odjednim ugasilo u vožnji!?. Ovih par dana mi se to dogodilo vec desetak puta. Kazaljke obrtomjera i brzinomjera u trenutku "kolabiraju", i jedino što osjetim je nešto poput vrlo blagog trzaja koji prethodi gašenju. Auto upalim "iz prve" nakon gašenja.
ODGOVOR:U vašem slucaju uzrok gašenja treba tražiti u prekidu glavnog napajanja sa strujom. Za pocetak krenite od kutije s osiguracima , najprije provjerite glavne vodove ( deblje žice ) i njihove konektore. Nakon toga temeljito pregledajte sve ostale elektricne spojeve oko i na kutiji osiguraca, takoder ispitajte i sve važne releje. Uzrok može biti i elektricni dio kontakt brave.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 1,6 - FLASH LUBE

Datum objave: 17.07.2007 23:20:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 1.6 105ks 2004,u odlicnom je stanju..pa bi želeo da ubacim plin..medjutim rekli su mi da Mazda ima Fordov motor (jeli to istina) i da nije preporucljivo da se na njemu ugradjuje plinska boca..koliko je to tacno..??
ODGOVOR:U vaše vozilo možete ugraditi plinski sustav, a za zaštitu ventila od pregaranja trebate ugraditi i dodatak koji podmazuje dosjedne površine ventila radi boljeg hladenja. Uredaj se zove FLASH LUBE ( lubrifikator ). Na taj nacin cete zaštititi ventile od prekomjernog zagrijavanja i pregaranja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - DEMONTIRATI GLAVU MOTORA

Datum objave: 17.07.2007 23:11:00
Slika
PITANJE: Bio sam na testiranju motora i rezultati su pokazali sljedece: prva tri cilindra imaju kompresiju 34 a cetvrti cilindar ima kompresiju 26 i ima propuštanje prema karteru auto inace ide dobro pali od prve grijaci i dizne su uredu ulje troši normalno ali dimi crni dim kad se da naglo gas , inace kad auto radi na leru dobro i ne dimi , i sad Vi meni recite šta dalje.
ODGOVOR:Ako cete vozilo imati još jedno kratko vrijeme onda ne poduzimajte ništa. Ako to vozilo želite zadržati tada bi trebalo nešto poduzeti jer ce tlak kompresije i dalje padati a povecavati ce se i potrošnja ulja. Isto tako može nastati i oštecenje cilindra ( veci trošak ). U ovom slucaju trebalo bi demontirati glavu motora, karter i klip . Tada bi se vidjela sva istrošenja . Može se ocekivati da su istrošeni klipni prsteni a možda i klip ima oštecenje. Nakon spomenutog otvaranja motora lako je izracunati troškove , za sada se oni mogu samo pretpostaviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREKIDANJE MOTORA

Datum objave: 17.07.2007 23:01:00
Slika
PITANJE: Fiat Croma 2.0 i.e, 1988. god., 1995 cm3, 88kW, broj motora 154C000
Na instrument tabli pocela je da svetli lampica za koju nema nikakvih oznaka (oznacio sam je brojem 1 na instrument tabli fotografisanoj u mom autu). U startu (po okretanju kontakt kljuca) lampica trepce da bi posle nekih pola minuta do minut nastavila da gori kontinualno. O kakvoj se kontrolnoj lampici ovde radi? Usput, znam da postoji još jedna do nje koja takode nema oznaku (oznacio sam je brojem 2 na slici) ali ona ne svetli pa me cisto interesuje cemu bi ove dve lampice trebale da služe?
U poslednje vreme auto je poceo da trza u vožnji i to uglavnom pri usporenju ili vožnji konstantnom brzinom (najviše se primecuje u drugoj brzini). Pokušavajuci da rešim problem a rukovoden iskustvima drugih skinuo sam i otvorio potenciometar leptira gasa, ocistio kontakte, obrisao grafitnu površinu po kojoj naležu kontakti a same kontakte pomerio u stranu za oko 1 mm kako bi gazili po površini koja nije do sada radila (proverio sam analognim ommetrom i ustanovio da nema nikakvih diskontinuiteta u radu potenciometra). Sve sam to ponovo vratio na mesto, odvezo auto na dijagnostiku i na servisnom racunaru podesio nulti položaj potenciometra. Posle ovog zahvata auto je manje i u blažem obliku trzao u vožnji. Dalje, posumnjao sam i na gornji stabilizator vibracija motora pa sam i njega promenio (zamenjena su oba silent bloka – inace su bili u lošem stanju). To je još više redukovalo potrese u vožnji ali ih nije i u potpunosti otklonilo. Šta mi je dalje ciniti? Da li ovakvo ponašanje u vožnji može da zavisi i od kvaliteta goriva? Moj licni utisak, kojem ne mogu da se otmem, je da motor ne momente ili ne dobija dovoljnu kolicinu goriva ili ga možda dobija isuviše. Kako podesiti idealan odnos smese goriva i vazduha?
Postoji li mogucnost na ovom automobilu podesiti nekako ugao pretpaljenja? Na servisnom racunaru je ocitana vrednost od 16 stepeni (znam da po katalogu treba da je 10 stepeni) a pomicanje razvodnika paljenja levo desno nije dalo razultate (i dalje ostaje na 16stepeni). Neki kažu da se pomeranjem razvodnika paljenja ovde vrši “fino” štelovanje paljenja. Da li su u pravu?
Koliko je kritican falš vazduh koji se uvlaci na mestu spoja rebrastog creva (spaja kucište filtera za vazduh sa usisnikom) i plasticnog poklopca filtera za vazduh?
Pri davanju kontakta protekne oko 6 do 7 sekundi dok elektricna pumpa ne postigne dovoljan pritisak za paljenje. Da li je ovo vreme normalno pošto znam da na drugim tipovima automobila to vreme iznosi 3 do 4 sekunde. Inace, servisni racunar je ocitao pritisak pumpe od 3 bara na leru a po katalogu (Auto Data) piše da se on krece u rasponu od 4 do 7.2 bara. Da li da skidam i pumpu i utvrdim njeno stanje?
Pozdrav za Vaš fenomenalan portal i želja da dugo trajete.
ODGOVOR:Funkciju lampica na instrument ploci naci cete u tehnickom prirucniku koji imate uz vozilo ( ako ga nemate morate ga negdje nabaviti ). Poteškoce koje imate u vezi prekidanja motora ( trzanja ) zahtjeva sistematski pristup i kontrolu pojedinih sklopova i dijelova. Pocnite s provjerom mehanickog dijela motora ( ventili moraju biti podešeni na propisani nacin, kompresija mora biti iznad 9,5 bara, motor mora biti tocno u fazi, usisni kolektor mora ispravno brtviti ). Ako je ovo sve ispravno tada se možete uhvatiti sustav dobave goriva ( tlak goriva mora biti 4,0 do 7,2 bara, filter goriva mora biti cist, injektori moraju biti ispravni i moraju raspršivati gorivo, razlika u kolicini goriva na pojedinim injektorima ne smije biti veca od 5% ) . Nakon ovoga po potrebi ispitajte ispravnost kablova za svjecice i energiju iskre na svjecici ( najbolje dvo-kanalnim osciloskopom jer se tada vidi primarni i sekundarni napon ). Nakon ovoga ostaje vam još ispitivanje pojedinih senzora i davaca i to: senzor temperature motora , senzor temperature zraka, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila, spojevi na elektricnim konektorima, senzor bregaste osovine. Nekada uzrok može biti i ECU centrala. Tlak goriva od 3 bara je prenizak.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 90 - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 17.07.2007 22:50:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim vam cestitati na visoko profesionalnim odgovorima koje sam našao na vašem sajtu a i ujedno bih imao par pitanja vezano sa svoj automobil ;
- posjedujem audija 1990 god. Tip 90, 2,3 e 100 kw koje je za svoje godine u dosta dobrom satnju.Na km satu pokazuje da je prešao oko 270 000 km , što i odprilike i odgovara stanju automobila,a imam potrošnju motornog ulja oko 1litar na 5000 predenih kilometra te me zanima da li je to u dozvoljenim granicama. Koristim ulje valvoline 10w40 Durablend. Sada bih trebao raditi zamjenu zubcastog remena te me interesuje dali je poteban kakav poseban alat i trebali na nešto posebno obratiti pažnju ili zamjenu može izvršiti svaka mehanicarska radnja ( podrazumjeva se provjerena )?
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite nije velika. Razvodni mehanizam nije komplicirano zamijeniti a od alata treba ono što ima svaki normalan servis. Paziti treba na napetost remena i provjeru kuta predpaljenja nakon ugradnje.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - ABS

Datum objave: 17.07.2007 22:46:00
Slika
PITANJE: Vozim passata 1.9TDI, 74kW, kraj 2001 god. Problem je što su mu lampice za ABS i ESP ukljkucene non stop a lampica za (predpostavljam rucnu kocnicu) non stop blinka. Zanima me kakva vrsta problema je u pitanju, da li je to neki veliki kvar (mislim na novcano) i kako ga sanirati.
ODGOVOR:Kada se upali navedena lampica postoje nekoliko mogucih uzroka i to senzori ABS-a, elektricna instalacija, hidro agregat ABS-a ili racunalo ABS-a. Najprije napravite dijagnostiku sustav ABS-a a zatim se odlucite na potrebni popravak.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - MAF SENZOR ?

Datum objave: 17.07.2007 22:38:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Hyundai Accent 1.3, 75 KS, 2001.godište, drugi vlasnik, kupljen preko ovlaštenog zastupnika. Sa njime inace nemam nikakvih problema, osim jednog, vjerovatno ponovljenog. Naime, nedugo nakon što sam ga 5 godina starog kupio, pocela se paliti lampica CHECK ENGINE, te sam nakon ultrazvucnog cišcenja injektora, promjene kvalitete goriva (benzinske postaje), i na kraju, nakon inzistiranja u ovlaštenom servisu (6 mjesecno jamstvo) na mjenjanju MAF senzora u garanciji, napokon rješio svoje probleme, te je auto savršeno radio da nedavno. Svi ti problemi su se, moram naglasiti, periodicno dešavali, izmedu jeseni i zime 2006. Sada je u toplijim danima ipak poceo pokazivati iste simptome, a oni su slijedeci. U jutarnim satima, auto uvijek upali iz prve, ali pocne oklijevati kao da se zaguši sa premalo ili previše goriva ili zraka, zatim nakon sekundu-dvije normalno uhvati okretaje i gas i vožnja se nastavlja potpuno normalno. Naglašavam da oklijevanje traje niti dvije sekunde, da auto potpuno normalno vuce, nije nemiran, ne cupka, niti sam primjetio potrošnju drasticno razlicitu od normalne. Takoder naglašavam da pri svakom slijedecem paljenju, bilo odmah nakon prvog jutarnjeg ili tijekom dana, auto savršeno reagira. Lampica CHECK se ne pali, barem ne još. Moje pitanje je da li je moguce da su zakamuflirali MAF senzor cišcenjem istog kojekakvim kontakt sprejevima, odnosno da ga nisu zamijenili?! Iskustvo mi govori da se ovlašteni servisi teško odvoje od cca 1.700 kn vrijednog dijela ukoliko mogu nešto zakamuflirati. Molim Vas za odgovor koji su još dijelovi vezani uz ove simptome.
ODGOVOR:Lampica CHECK ENGINE pali se kada sustav ubrizgavanja goriva ne radi kako treba. Navedeni sustav ima puno komponenata i senzora i svi moraju biti ispravni. MAF senzor može raditi na nacin da daje krive informacije upravljackom racunalu ili može biti potpuno van funkcije. U oba slucaja trebala bi se upaliti spomenuta kontrolna lampica. MAF senzor se može ispitati tako da mu se mjeri napon kod pojedinog broja okretaja, izmjereni napon usporedi se sa naponom koji je naveden u tvornickim podacima za taj motor. Uzrok kratkotrajnog neprihvacanja gasa treba tražiti u drugim komponentama sustava ( mehanicko stanje motora , ETC senzor , IAT senzor, potenciometar leptirastog ventila i t.d. ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - ŠTA JE POLUGENERALKA

Datum objave: 17.07.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B 1996 god.,1.6 16v,zanima me koliko bi koštalo ugradivanje plinske instalacije?I šta podrazumijeva pojam 'polugeneralku'?Jer zamjenila bi uljne karike,ali cula sam da to ujedno i 'vuce' i još neke dijelove koji bi se trebali mjenjati?
ODGOVOR:Ugradnja plinske instalacije koju mi ugradujemo PRINS stajala bi 12.500- kn. Polugeneralka je kompletno uredenje glave motora ( strojna obrada glave, ispitivanje glave, svi potrebni dijelovi za glavu motora ), demontaža kartera, demontaža klipova, zamjena klipnih prstena ( ako je to moguce ), zamjena ležajeva klipnjaca. Ovom prilikom mijenjaju se sve brtve motora ( osim brtvi radilice ), razvodni mehanizam, filteri, ulje u motoru i antifriz.
na vrh Povratak na vrh