Danas je: 17.08.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A4 - NEISPRAVAN AKUMULATOR ?

Datum objave: 29.07.2007 19:09:00
Slika
PITANJE: Ja sam trenutno na moru i auto (Audi A4 1.6 1996.g.) mi je cijeli dan na suncu. Danas mi nije htio upaliti iako uvijek pali odprve. Cuje se samo neko lupkanje iz prostora gdje su osiguraci i releji. Jedva sam zatvorio stakla na struju i vrata na daljinsko zakljucavanje. Dali je u pitanju akumulator ili relej? Akumulator pokazuje da ima struju (suho punjenje) iako se svi instrumenti ponašaju kao da uopce nema struje u akumulatoru.
ODGOVOR:Neispravan je akumulator . Ako ste u mogucnosti izmjeriti pad napona prilikom startanja ustanoviti cete da je to uzrok.
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - UDARAC U RINZOL

Datum objave: 29.07.2007 19:01:00
Slika
PITANJE: Vozim Hondu Civic 1996. godina i udarila sam sa zadnjim desnim kotacem u rinzol. Nakon pregleda dobila sam odgovor da su mi otišli selen i ležaj.. Molim da mi objasnite kako se to mijenja i da li moram nakon popravka otici na špur. Malo i guma stoji nakoso..Vilica?? Znate li koliko koštaju svi ti dijelovi?
ODGOVOR:Selen blokovi se mijenjaju tako da se vozilo stavi na auto dizalicu, utvrdi se koji dio je neispravan, ako je to selen blok tada se uz upotrebu odgovarajuceg alata i naprave blok ispreša iz svog ležišta a na njegovo mjesto upreša se novi. Ako je deformiran neki dio ovjesa ( vilica ) tada se taj dio mijenja . Nakon pravilno odradenog posla treba napraviti optiku ovjesa. Cijena dijelova se zna nakon pregleda vozila.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - OPRUGA OVJESA

Datum objave: 24.03.2011 23:19:44
Slika
PITANJE: Vozim Punto 55 98god 121000 km ugraden plin s toroidalnom bocom bruto kapaciteta 43,5l, plin je ugraden prije nešto više od godinu dana.
Kada sam išao provjeriti ispravnost amortizera primjetio sam da auto visi na stražnju stranu. To sam primjetio prije neka dva mjeseca.Nakon svajetovanja s mehanicarom rekao mi je da su vjerojatno serijske opruge jako oslabile te da bi ih trebao zamijeniti, kao i amortizere. Kako sam vec duže vremena razmišljao o tome da auto spustim, narucio sam set opruga APEX koje spuštaju 30-35mm kako ne bih morao mijenjati sva 4 amortizera, i kako bi auto zadržao prakticnost, amortizere za koje sam se odlucio su kayaba gas-a-just. Pri mjerenju auta sa serijskim oprugama ustanovio sam da je "pao" za nekih 30-40mm.
Nakon što sam promijenio opruge i stražnje amortizere problem je ostao, auto je ponovno straga niži nego naprijed te se ponovno nalazi na cca 20mm od odbojnih gumica opruga.Razgovarao sam s više mehanicara i niti jedan ne smatra da je problem vezan uz plinsku bocu jer je ona napunjena teška oko 19kg.Ne vidm da je riješnje stavljanje serijskih opruga straga kada je problem jednak.Auto je dva puta mora biti razvlacen jer sam nažalost imao sudare gdje je stražnji dio kao i šasija nastradala, drugi puta je sudar bio s ugradenim plinom, oba puta je dobro popravljeno.
ODGOVOR:Nema nikakve dileme u cinjenicu da visinu vozila diktira opruga ovjesa. Ako želite podici stražnji dio vozila tada treba staviti takvu oprugu koja ce podici vozilo na željenu visinu. Najbolje rješenje je ako takvu oprugu možete nabaviti u trgovackoj mreži auto dijelova. Drugo slabije rješenje je ugradnja adaptera odgovarajuce debljine koji se trebaju staviti ispod ili iznad spiralnih opruga ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - KLIMA I TEMP.MOTORA ?

Datum objave: 25.07.2007 16:45:00
Slika
PITANJE: imam fiat bravu 1.6-16v- 2000.godina
problem se javlja kada ukljucim klimu u autu, tada nakon kraceg vremena temperatura skoci do crvenog polja, a kada klimu iskljucim tada se temperatura motora vraca na normalu
ODGOVOR:Najprije treba ustanoviti da li se motor stvarno povecano grije kada ukljucite klima uredaj ili je to samo kriva informacija koju daje davac temperature, termometar , upravljacka elektronika. Zato treba izmjeriti temperaturu motora kada je ukljucen klima uredaj.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - CUDAN ZVUK

Datum objave: 25.07.2007 16:40:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila Peugeot 206, 2001 god, sa prijed;enih 75 000 km. Od nedavno sam primjetio cudan zvuk koji dolazi iz smjera prednjeg ovjesa.Zvuk se manifestira kada krecem u lijevo ili desno i cuje se kao lagano škripanje (kao otvaranje nepodmazanih vrata) ili kao zvuk istezanja jako nategnutog konopca. Kada krecem ravno taj zvuk se ne cuje. Isto tako, manifestira se kada prelazim neravnine, rupe i dr. te se onda cuje više kao klapanje metal od metal. Amortizere sam promjenio prije otprilike 18. mjeseci.
Da li Vi servisirate Peugeot vozila? Ako bih se odlucio da li bih mogao kod vas servisirati vozilo?
ODGOVOR:Zvukovi koje opisujete mogu nastati na selen blokovima ovjesa, na balans štangi, na upravljackom mehanizmu i na aksijalnim ležajima amortizera. Preciznije se može odgovoriti nakon pregleda vozila.
Kod nas možete servisirati vaše vozilo.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - NE PALI NA SUNCU

Datum objave: 24.03.2011 23:22:36
Slika
PITANJE: Vozim Astru G 99. godište 1.2 benzin. Problem se javlja kada auto ostane "na suncu" odnosno kada su visoke temperature. Jednostavno nece da starta,vergla,ali upali tek iz 10-20 puta. Juce su bile izrazito visoke temperature i oko 16 h nisam uspio pokrenuti vozilo. Medutim, jutros sam je upalio iz prve. E sada na šta sumnjam. Nemam sliku da vam pokažem,ali prijašnji vlasnik ili neko prije njega je nešto premoštavao sa crijevima koja idu od rezervoara do motora (to su ona tri plava plasticna crijeva). Kod mene su, izgleda, skinuli jedno i napravili neki baypas. Sve to radi fino i potrošnja i vuca, ali se to dešava na višim temperaturama. Napravili su nešto kao metalne racve koje dva crijeva iz rezervoara spajaju u jedno i onda sa 10 cm gumenog crijeva (poprilicno tvrdo,ali ipak gumeno) taj dio spajaju sa odvodnim plavim crijevom u motor. E sada,pretpostavljam da tih 10 cm crijeva omekša i pravi problem dovodu goriva ili pritisku.
ODGOVOR:Ispitajte tlak goriva i ispravnost injektora za pocetak, kada to riješite po potrebi pozabavite se i ostalim dijelovima sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - UDARAC U BANKINU

Datum objave: 23.07.2007 21:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 406 1.8,16v 1997 god!Prilikom udarca u bankinu prosjekao sam gumu,odma sam kupio obje nove i napravio optiku.Medjutim,auto mi od onda cijelo vrijeme vuce u lijevo,iako je optika odlicna!Sada smo ustanovili da je savijena lijeva vilica,odnosno majstori kojima je trebalo 2 mjeseca!Da li je potrebno mjenjati vilicu ili ne?jedni kažu ako je optika ok. da ne treba a drugi da treba.Da li je kugla uprešana zajedno sa vilicom ili se može odvrnuti?Da li ju je problem sam zamjeniti?Koliko je pametno staviti polovnu?Nova je 1600kn a polovnu sa našao za 350kn,ta razlika mi puno znaci.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa mogu se procitati same kontradikcije ( optika je odlicna ali vozilo vuce u stranu , jedan majstor kaže jedno drugi drugo ) . Ako je vozilo vaše i ako ga želite dovesti u ispravno stanje tada nemojte improvizirati i tražiti neka jeftina polovicna rješenja jer su ona najskuplja. Ako sami niste dovoljno strucni , zatražite da vam vozilo pregleda servis od povjerenja koji ce vam reci što je sve potrebno napraviti da vam vozilo ponovo bude ispravno. Kada vozilo doživi udarac kao što navodite deformacije mogu nastati na dijelovima ovjesa i na samoj karoseriji. To je razlog što vas upucujem na servis koji može i takve stvari prepoznati.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - TROM JE

Datum objave: 23.07.2007 21:35:00
Slika
PITANJE: Prije par dana kupio sam audi a3 1.8,96g .125ks,prijašnji vlasnici su gospodin od 70god i žena od 50god,da li je moguce da je auto samo zagušen ili je problem u necem drugom, naime prilikom kretanja auto nekada slabo krece tj. u prvoj i drugoj brzini do 3000 okretaja je nekako trom, a poslije radi normalno,to se dogada bilo klima upaljena ili ne,zna se dogodit i kad se prebacuje iz 3 u 2 brzinu! to se najviše dogadja dok upalim auto ,ali nekad se zna dogodit i u toku vožnje,i nakon što ga malo propušem zna radit normalno ! mislim da bi auto od 125ks morao puno bolje vuci i ubrzavat! zamolio bih vas ako mi mozete dat neki savjet o cemu se radi!
ODGOVOR:Ako želite znati pravi uzrok zašto motor nema dovoljno snage i ubrzanja tada napravite kontrolu sustava ubrizgavanja a po potrebi i kontrolu sustava paljenja. Nakon ovoga tocno cete znati da li je premali tlak goriva, neispravne brizgalice, neispravni pojedini senzori i davaci . Nakon navedenog pregleda mogu se imati sve potrebne informacije kako motor dovesti u ispravno stanje.
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO - MJERAC PROTOKA ZRAKA

Datum objave: 23.07.2007 21:32:00
Slika
PITANJE: Iskljucio sam mjerac protoka zraka za Alfa Romeo 2.0 TS, odnosno izvukao sam uticnicu. Nakon toga auto juri bez problema, za razliku dok je mjerac bio ukljucenn, kod naglog dodavanja gasa motor se gušio. Meni je jasno da je mjerac protoka zraka neispravan pa sam ga iskljucio. Pitanje: da li sa takvom vožnjom do zamjene novog mjeraca može doci do ozbiljnije štete na motoru.
ODGOVOR:Sada mjerac protoka zraka nije u funkciji a motor ipak radi . Razlog tome je što je kompjutor zadao neke druge parametre ( kompromis ) kako bi takvo vozilo moglo doci do servisa i kako bi se kvar otklonio u bliskoj buducnosti. Vožnja od nekoliko dana bez mjeraca protoka nece štetiti ali nemojte tu cinjenicu zanemariti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - KOCNICE

Datum objave: 23.07.2007 21:26:00
Slika
PITANJE: Bio sam na tehnickom pregledu (automobil Renault Clio II,2004. godine) i ustanovljeno je da zadnji desni kotac slabije koci u odnosu na lijevi.
u subotu sam napravio pregled i ustanovio:
- ferode nisu potrošene i imaju dovojnu debljinu;
- kocioni cilindri imaju slobodan hod (ne zapinju,tj. nisu "zapekli").
medutim pronašao sam ispod automobila nešto kao, po mome, "težinski" ventil za ciju funkiconalnost nisam siguran (koja mu je uloga ?) te da li on može utjecati na neravnomjerno kocenje stražnjih kotaca.
automobil je dakle prošao tehnicki, ali......
ODGOVOR:Navedeni sklop je korektor kocenja i nema utjecaja na problem koji imate. Niste naveli da li se radi o nožnoj ili rucnoj kocnici. Ako je to nožna kocnica uzrok može biti hidraulika ili mehanika. Ako je to rucna kocnica tada treba kontrolirati samo mehaniku ( sajla , papucice kocnice, bubanj kocnice ).
DODATNO PITANJE:
Radi se o nožnoj kocnici.što može biti problem kod hidraulike, tj. mehanike ?
ODGOVOR:
Kod hidraulike neispravan može biti glavni i ili radni cilindar kocnice. Kod mehanike uzrok treba tražiti u kocnim papucama i kocnom bubnju.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA SKALA 55 - PODEŠAVANJE RUCNE

Datum objave: 23.07.2007 21:22:00
Slika
PITANJE: Imam Zastavu skala 55.Da li moram kada hocu da podesim rucnu da podižem zadnja dva toCka od zemlje ili to mogu kada su na zemlji?
ODGOVOR:Podignite oba zadnja kotaca u zrak i podešavajte rucnu kocnicu tako da vam nakon podešavanja kotaci idu lagano bez otpora, inace bi se mogli jako grijati.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - CRNI DIM

Datum objave: 23.07.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Imam Audi A4 1.9 TDi, 1995 god. 66kw. U zadnjih par mjeseci imam problem s crnim dimom koji izlaz iz auspuha (zbog istog sam imao problema na posljednjem tehnickom pregledu). Naime, pri normalnoj gradskoj vožnji crnog dima nema ili ga ima vrlo malo, dok kod ubrzavanja nakon što obrtomjer prede 2500 o/min dolazi do pojave izrazito crnog dima. Kolicina crnog dima je možda još i malo veca, ako je pri vožnji ukljucen klima uredaj. Prvo sam pomislio da bi auto trebalo malo "propuhati". No i nakon duže vožnje autocestom ništa se nije promijenilo. Pokušao sam promijeniti i filter zraka ali ni to nije pomoglo.
Potrošnja goriva je oko 7-8 litara / 100km (gradske vožnje) i oko 6 litara/100km na otvorenoj cesti., a potrošnja ulja oko 1 litra/4 000km.
ODGOVOR:Uzrok dima je manjak zraka u komori za izgaranje ( cilindru ) odnosno nepotpuno izgaranje goriva. Postoji više faktora koji mogu prouzrociti takvo stanje ( EGR ventil, mali tlak turbine zacepljenje usisne grane ili usisnih kanala, upravljacka elektronika , dize ) . Najprije se radi dijagnostika i iznalaženje kvara a zatim potreban popravak.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - GUTA ULJE !

Datum objave: 23.07.2007 20:50:00
Slika
PITANJE: Imam konstantan problem sa svojim polovno uveženim iz Njemacke A3 ( 1.6 benzinac 2000. godina ) . Odmah poslije uvoza, promijenjeno je remenje i ulje i filter. Stavljeno je Valvoline full sintetik ulje 5W40. No auto mi na svakih 1200 km, potroši bar litru ulja. Napominjem ne vozim ga puno u visokim obrtajima i auto nema na motoru niti ispod motora nikakve fleke od ulja. Ulje jednostavno ne odgovara ovom tipu auta. Koja je Vaša preporuka, što staviti da auto „ne guta“ toliko ulja ?
ODGOVOR:Nije problem u ulju nego u motoru. Ako ulje ne curi iz motora postoje još dva nacina kako ulje može nestajati. Prvi nacin je potrošnja ulja putem vodilica ventila a drugi je preko sustava klip cilindar ( istrošenje klipnih prstena ). Potrebno je pregledati motor i ustanoviti kako motor troši ulje, nakon toga poznat je postupak i cijena popravka. Potrošnja ulja je velika i zahtijeva popravak.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASCONA - UGRADILA SAM KLIMU, ALI ..

Datum objave: 23.07.2007 20:47:00
Slika
PITANJE: Imam opet acsonu, 1989. god, 1,6, benzinac. I ugradila sam klimu i servo volan. Servo volan radi normalno, al klima radi samo kad se motor ugrije. Zamijenila sam pumpu i hladnjak a isto je. Pumpa je na klinastom remenu. Kad upalim klimu, motor se zamalo ugasi. Šta da radim?
ODGOVOR:Svakako se obratite servisu koji vam je ugradivao klimu. Problem može biti u nepravilno ugradenom sustavu klime ili nestrucno napunjenom sustavu klime s rashladnim plinom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - POPRAVAK KLIME

Datum objave: 23.07.2007 20:39:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa klimom na opel vectri 2.0dti 1998g. Naime dva gumena crijeva su probušena i ispušten je freon van.tj klima ne radi. Sad me zanima.. Imam mogucnost nabaviti cijeli komplet crijeva sa jedne vectre po dosta niskoj cijeni ali je stvar u tome što to drugo vozilo je isti model kao i moje ali ima manualnu klimu a ja automatsku.. Na tim crijevima je ventil za punjenje neki konektor pa me zanima jel su ta crijeva kompatibilna i dali je razlika samo u konzoli vozila što se tice tipki za podešavanje ili je razlika i u tim crijevima.. I dali je to problem montirati na moje vozilo kad bih to išao sam raditi tj. jeli dovoljno da ih samo nabijem u predvidene rupe ili treba još nešto..
A kasnije bih otišao kod servisera samo da mi vakumira sistem i napuni..
ODGOVOR:Cijevi sustava klime se sigurno razlikuju i kao takva ne mogu se upotrebiti za vaše vozilo. Za vas je najbolja varijanta da nabavite nove cijevi za klimu a nakon toga da pravilno servisirate kljma uredaj. Nije dovoljno samo staviti rashladni plin . U vašem slucaju treba zamijeniti još i freonski filtar, ispitati ispravnost ekspanzionog ventila, staviti tocno propisano ulje za kompresor klime , napuniti sustav s plinom i nakon toga ispitati gornji i donji tlak u sustavu.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - DETONACIJE

Datum objave: 23.07.2007 20:33:00
Slika
PITANJE: Zanima me zbog cega se javljaju detonacije (cuje se kao neke male explozije pod haubom, i iz auspuha), kod naglog dodavanja gasa? U pitanju je vw passat 3, motor: 1.8, 79KW, oznaka motora PF, god. 1988.
ODGOVOR:Ako detonacije nastaju u komori za izgaranje ( motoru ) uzroci su: gorivo s niskim oktanskim brojem, kut pred-paljenja , samozapaljenje smjese radi taloga od ulja na celu klipa. Ako su detonacije u usisnoj grani ili ispušnom sustavu uzrok je krivi red paljenja, probijanje razvodne kape ili prisutnost nesagorenog goriva u ispuhu.
na vrh Povratak na vrh

SEAT - ŠTO JE TO AKTUATOR ?

Datum objave: 23.07.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Prilikom vožnje upalila mi se lampica dijagnoze motora, koja je najprije pocela žmigati, a onda stalno svijetliti, te je auto poceo trokirati. Kada sam došao do servisa lampica se ugasila, napravljena je dijagnostika, i sve je bilo u redu, serviser mi govori da je to vjerovatno prljavo gorivo, pa me zanima je li to istina.Šta je to akutator.
ODGOVOR:Lampica o kojoj pricate pali se kada je neispravna neka od vitalnih komponenata sustava goriva. Ako se navedena lampica bude povremeno opet palila tada napravite dijagnostiku spomenutog sustava. Aktuator je vitalni dio nekog sustava kojim upravlja racunalo u svrhu obavljanja neke radnje na motoru. Npr. aktuator minimuma je elektro motor kojim racunalo upravlja zaklopkom za snagu pri minimalnom gasu .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - CURENJE ULJA

Datum objave: 23.07.2007 20:24:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio volva S40 2.0 tubro iz 98, na dan kupnje auto je išao na dizalicu da se vidi od ispod,relativno je bilo sve u redu,mjerila se kompresija i to je bilo u redu, na tehnickom je bio bez greške! Danas je išao opet radi zamjene srednjeg auspuha i vido sam da je ispod mašine sve od ulja..Naime nisam štedio na gasu, sad mi se malo cini da je nešto snage izgubio.Vjeroatno ga neko prije mene nije vozio kao ja, pa me zanima kakav bi to mogo bit problem? I zanima me kad ubacujem u brzinu najcešce u prvu i drugu,mjenjac normalno ude al nešto škljocne,i kad pustim kvacilo mjenjac mi se malo vrati (u bilo kojoj brzini malo se vrati prema gore), rekli su mi da bi to mogo bit nekakav nosac getribe.
ODGOVOR:Curenje ulja iz motora treba svakako sanirati , najbolje je tocno locirati mjesto curenja a nakon toga popraviti kvar. Ako niste u mogucnosti sami otkriti mjesto curenja tada to prepustite strucnjaku. Problem sa šaltanjem i pomicanjem mjenjaca može biti povezano s nosacima motora. Nekada može biti neispravan samo jedan nosac a nekada sva tri.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - LOŠA KOMPRESIJA

Datum objave: 21.07.2007 16:45:00
Slika
PITANJE: Imam problem s Golfom II, 1.6 D. Auto je prešao 280 000 km. Pri velikim brzinama na autocesti, cca 130-140 km/h dogodi mi se da auto na auspuh 'baci' gust oblak dima uz nekontrolirano ubrzanje koje traje 2-3 sekunde. Nakon usporavanja sve se opet vrati u normalu. Primjetio sam i vecu potrošnju ulja, i do litru na 1000 km. Je li to izravno povezano i možete li mi reci u cemu je problem?
Zanima me i kakva su vaša iskustva s Golfom II GTD 59kW/ 80 KS, navodno ima intercooler. Zanima me je li motor optereceniji od obicnog TD (60KS, 70 KS) i koliko otprilike može prijeci uz normalnu vožnju i redovito održavanje?
ODGOVOR:Na vašem vozilu je izuzetno loša kompresija. Radi toga se stvara tlak u karteru i na taj nacin ulje iz kartera dolazi u usisni kolektor i komoru za sagorijevanje. Dolaskom ulja u komoru za sagorijevanje motor naglo ubrzava . Nemojte više voziti jer može nastati oštecenje motora koje ce znatno poskupiti troškove reparature motora.
Navedeni motori su kvalitetni a životni vijek im ovisi o redovnom servisiranju i brizi vlasnika.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO TICO - CUKA

Datum objave: 21.07.2007 16:37:00
Slika
PITANJE: Auto mi je poceo polagano cukati, a sada je sve jace, a ponekad radi sasavim u redu. U leru i sa slabim gasom radi OK, ali kad dodam gas auto cuka i slabo vuce.Problem se javlja povremeno, tj. nekad predem 30-tak km bez problema, a nekad cuka prvih 10-tak km.
ODGOVOR:Za pocetak pregledajte svjecice i visokonaponske kablove. Poslije po potrebi treba kontrolirati dobavu goriva.
na vrh Povratak na vrh