Danas je: 16.12.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VV PASSAT - VECI SERVIS

Datum objave: 21.07.2007 16:33:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vw passat iz 1995 1,9 tdi 66kw,prešao je cca 215 000km u mene je vec 7 godina.Do sada nije napravljen nikakav veci servis po pitanju samog motora, nedavno sam primjetio da mi se auto nekako zagušilo, pa sam promjenio filter goriva, medutim stvar je ostala ista.Potrošnja ulja i goriva je u granicama normale cca 1L/10 000km.Ulje i filteri su redovito mjenjani-ulje sheel diesel plus 10w40.
Da li trebam napraviti nekakav veci servis po pitanju bosch-pumpe ili turbine.
ODGOVOR:Sigurno bi dobili na kvaliteti nakon servisa turbo punjaca i visokotlacne pumpe. Prije ovoga ispitajte ispušni kolektor te usisne kanale na glavi motora, isto tako provjerite tlak turbine i ispravnost diza.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - GASI SE

Datum objave: 21.07.2007 16:23:00
Slika
PITANJE: Ja bih imala jedno pitanje, bit cu deskriptivna s obzirom na moje nepoznavanje automehanike...
U pitanju je OPEL CORSA 1.2 16V... 1999. god.Naime prije nekih 15 dana, jednostavno se ugasila prilikom mog pokušaja da krenem...
Mehanicar je rekao da je problem u ajnspric pumpi i kao ocistio je tu pumpu, unutra je bilo neke prljavštine i onda je nekih 7 dana radila potpuno normalno...Medutim isti problem se javio ponovo, auto se ponovo ugasio kao da nema goriva a rezervoar je pun...
Dodatni problem je taj što se, nevezano za gašenje automobila povremeno pali i kontrolna lampica elektronike motora (prvo se upali lampica od akumulatora, zatim pomenuta kontrolna lampica).
Ona bude upaljena bukvalko nekih par sekundi i tada mi se cini da ce se auto jednostavno ugasiti, nakon cega se lampica ugasi, bez da se i automobil ugasi...Interesuje me da li je moguce da je problem u istoj toj ajnšpric pumpi ili kako se vec zove, da li ju je potrebno mijenjati, da li problem može biti u releju i ono što me najviše interesira da li se problem može otkriti jednostavnom dijagnostikom (prikljucivanjem automobila na racunar)...
ODGOVOR:Teškoce s automobilom koje navodite povezane su sa sustavom goriva. Vaše vozilo ima elektronski sustav ubrizgavanja koji radi pod nadzorom kompjutora. Uzrok može biti preniski tlak goriva , neispravni rad brizgalica ( injektora ) te pojedini senzori na i oko motora. Upotreba kompjutora za dijagnostiku uspješna je samo u malom broju slucajeva . Nemojte na pamet mijenjati pojedine komponente jer se može dogoditi da zamjenite ispravnu. U provjerenom servisu obavite i dijagnostiku i potreban popravak jer vam je to najbolje rješenje. Navedena pumpa može biti uzrok ali i ne mora.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 600 - PODEŠAVANJE VENTILA

Datum objave: 18.07.2007 10:18:00
Slika
PITANJE: Prije svega pohvale za Vaš trud i ovakvu rubriku.
Prije godinu dana kupio sam od prvog vlasnika Rover 600 1998 g. 2,0 96kW (Hondin motor)sa 139000 km i prije 4. mjeseci sam ugradio plinski sustav Prins. Auto ima trenutno 154000 km od toga 9000 km na plin i za sada sam prezadovoljan, ali imam jednu nedoumicu. Procitao sam i cuo razna mišljenja o utjecaju plina na ispušne ventile pa me zanima koliki je inace interval podešavanja ventila na mom vozilu
(auto ne forsiram, vecinom vozim u režimu srednjih br. okretaja), i da li ga je potrebno smanjiti zbog plina (ako je, na koliko?). Da li ugradnja flush lube-a otklanja probleme pregaranja ispušnih ventila?
Da li se kod vas može obaviti štelanje ventila i koliko bi to koštalo?
Kakav je inace taj auto, ima li kakvih mana i slabosti na koje bi trebao obratiti pažnju?
ODGOVOR:Kod ovoga motora kada nije ugraden plinski sustav interval podešavanja ventila je 50.000 km. Ugradnjom FLUSH LUBE-a omoguciti cete bolje odvodenje topline sa dosjeda ventila . Nakon te ugradnje ventile podešavajte svakih 25.000 km . Podešavanje ventila možete napraviti kod nas cijenu bih vam mogao reci kada dignem poklopac motora ( nije skupo ). Prije podešavanja motor mora biti hladan. Ovo vozilo je jako kvalitetno .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 18.07.2007 10:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW pola (1.0, 1995. god), i sa autom do sada zbilja nisam imao nikakvih problema. No, prije nekoliko dana dogodilo mi se nešto cudno: automobil mi se odjednim ugasilo u vožnji!?. Ovih par dana mi se to dogodilo vec desetak puta. Kazaljke obrtomjera i brzinomjera u trenutku "kolabiraju", i jedino što osjetim je nešto poput vrlo blagog trzaja koji prethodi gašenju. Auto upalim "iz prve" nakon gašenja.
ODGOVOR:U vašem slucaju uzrok gašenja treba tražiti u prekidu glavnog napajanja sa strujom. Za pocetak krenite od kutije s osiguracima , najprije provjerite glavne vodove ( deblje žice ) i njihove konektore. Nakon toga temeljito pregledajte sve ostale elektricne spojeve oko i na kutiji osiguraca, takoder ispitajte i sve važne releje. Uzrok može biti i elektricni dio kontakt brave.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 1,6 - FLASH LUBE

Datum objave: 17.07.2007 23:20:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 1.6 105ks 2004,u odlicnom je stanju..pa bi želeo da ubacim plin..medjutim rekli su mi da Mazda ima Fordov motor (jeli to istina) i da nije preporucljivo da se na njemu ugradjuje plinska boca..koliko je to tacno..??
ODGOVOR:U vaše vozilo možete ugraditi plinski sustav, a za zaštitu ventila od pregaranja trebate ugraditi i dodatak koji podmazuje dosjedne površine ventila radi boljeg hladenja. Uredaj se zove FLASH LUBE ( lubrifikator ). Na taj nacin cete zaštititi ventile od prekomjernog zagrijavanja i pregaranja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - DEMONTIRATI GLAVU MOTORA

Datum objave: 17.07.2007 23:11:00
Slika
PITANJE: Bio sam na testiranju motora i rezultati su pokazali sljedece: prva tri cilindra imaju kompresiju 34 a cetvrti cilindar ima kompresiju 26 i ima propuštanje prema karteru auto inace ide dobro pali od prve grijaci i dizne su uredu ulje troši normalno ali dimi crni dim kad se da naglo gas , inace kad auto radi na leru dobro i ne dimi , i sad Vi meni recite šta dalje.
ODGOVOR:Ako cete vozilo imati još jedno kratko vrijeme onda ne poduzimajte ništa. Ako to vozilo želite zadržati tada bi trebalo nešto poduzeti jer ce tlak kompresije i dalje padati a povecavati ce se i potrošnja ulja. Isto tako može nastati i oštecenje cilindra ( veci trošak ). U ovom slucaju trebalo bi demontirati glavu motora, karter i klip . Tada bi se vidjela sva istrošenja . Može se ocekivati da su istrošeni klipni prsteni a možda i klip ima oštecenje. Nakon spomenutog otvaranja motora lako je izracunati troškove , za sada se oni mogu samo pretpostaviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT CROMA - PREKIDANJE MOTORA

Datum objave: 17.07.2007 23:01:00
Slika
PITANJE: Fiat Croma 2.0 i.e, 1988. god., 1995 cm3, 88kW, broj motora 154C000
Na instrument tabli pocela je da svetli lampica za koju nema nikakvih oznaka (oznacio sam je brojem 1 na instrument tabli fotografisanoj u mom autu). U startu (po okretanju kontakt kljuca) lampica trepce da bi posle nekih pola minuta do minut nastavila da gori kontinualno. O kakvoj se kontrolnoj lampici ovde radi? Usput, znam da postoji još jedna do nje koja takode nema oznaku (oznacio sam je brojem 2 na slici) ali ona ne svetli pa me cisto interesuje cemu bi ove dve lampice trebale da služe?
U poslednje vreme auto je poceo da trza u vožnji i to uglavnom pri usporenju ili vožnji konstantnom brzinom (najviše se primecuje u drugoj brzini). Pokušavajuci da rešim problem a rukovoden iskustvima drugih skinuo sam i otvorio potenciometar leptira gasa, ocistio kontakte, obrisao grafitnu površinu po kojoj naležu kontakti a same kontakte pomerio u stranu za oko 1 mm kako bi gazili po površini koja nije do sada radila (proverio sam analognim ommetrom i ustanovio da nema nikakvih diskontinuiteta u radu potenciometra). Sve sam to ponovo vratio na mesto, odvezo auto na dijagnostiku i na servisnom racunaru podesio nulti položaj potenciometra. Posle ovog zahvata auto je manje i u blažem obliku trzao u vožnji. Dalje, posumnjao sam i na gornji stabilizator vibracija motora pa sam i njega promenio (zamenjena su oba silent bloka – inace su bili u lošem stanju). To je još više redukovalo potrese u vožnji ali ih nije i u potpunosti otklonilo. Šta mi je dalje ciniti? Da li ovakvo ponašanje u vožnji može da zavisi i od kvaliteta goriva? Moj licni utisak, kojem ne mogu da se otmem, je da motor ne momente ili ne dobija dovoljnu kolicinu goriva ili ga možda dobija isuviše. Kako podesiti idealan odnos smese goriva i vazduha?
Postoji li mogucnost na ovom automobilu podesiti nekako ugao pretpaljenja? Na servisnom racunaru je ocitana vrednost od 16 stepeni (znam da po katalogu treba da je 10 stepeni) a pomicanje razvodnika paljenja levo desno nije dalo razultate (i dalje ostaje na 16stepeni). Neki kažu da se pomeranjem razvodnika paljenja ovde vrši “fino” štelovanje paljenja. Da li su u pravu?
Koliko je kritican falš vazduh koji se uvlaci na mestu spoja rebrastog creva (spaja kucište filtera za vazduh sa usisnikom) i plasticnog poklopca filtera za vazduh?
Pri davanju kontakta protekne oko 6 do 7 sekundi dok elektricna pumpa ne postigne dovoljan pritisak za paljenje. Da li je ovo vreme normalno pošto znam da na drugim tipovima automobila to vreme iznosi 3 do 4 sekunde. Inace, servisni racunar je ocitao pritisak pumpe od 3 bara na leru a po katalogu (Auto Data) piše da se on krece u rasponu od 4 do 7.2 bara. Da li da skidam i pumpu i utvrdim njeno stanje?
Pozdrav za Vaš fenomenalan portal i želja da dugo trajete.
ODGOVOR:Funkciju lampica na instrument ploci naci cete u tehnickom prirucniku koji imate uz vozilo ( ako ga nemate morate ga negdje nabaviti ). Poteškoce koje imate u vezi prekidanja motora ( trzanja ) zahtjeva sistematski pristup i kontrolu pojedinih sklopova i dijelova. Pocnite s provjerom mehanickog dijela motora ( ventili moraju biti podešeni na propisani nacin, kompresija mora biti iznad 9,5 bara, motor mora biti tocno u fazi, usisni kolektor mora ispravno brtviti ). Ako je ovo sve ispravno tada se možete uhvatiti sustav dobave goriva ( tlak goriva mora biti 4,0 do 7,2 bara, filter goriva mora biti cist, injektori moraju biti ispravni i moraju raspršivati gorivo, razlika u kolicini goriva na pojedinim injektorima ne smije biti veca od 5% ) . Nakon ovoga po potrebi ispitajte ispravnost kablova za svjecice i energiju iskre na svjecici ( najbolje dvo-kanalnim osciloskopom jer se tada vidi primarni i sekundarni napon ). Nakon ovoga ostaje vam još ispitivanje pojedinih senzora i davaca i to: senzor temperature motora , senzor temperature zraka, MAP senzor, potenciometar leptirastog ventila, spojevi na elektricnim konektorima, senzor bregaste osovine. Nekada uzrok može biti i ECU centrala. Tlak goriva od 3 bara je prenizak.
na vrh Povratak na vrh

AUDI 90 - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 17.07.2007 22:50:00
Slika
PITANJE: Prije svega želim vam cestitati na visoko profesionalnim odgovorima koje sam našao na vašem sajtu a i ujedno bih imao par pitanja vezano sa svoj automobil ;
- posjedujem audija 1990 god. Tip 90, 2,3 e 100 kw koje je za svoje godine u dosta dobrom satnju.Na km satu pokazuje da je prešao oko 270 000 km , što i odprilike i odgovara stanju automobila,a imam potrošnju motornog ulja oko 1litar na 5000 predenih kilometra te me zanima da li je to u dozvoljenim granicama. Koristim ulje valvoline 10w40 Durablend. Sada bih trebao raditi zamjenu zubcastog remena te me interesuje dali je poteban kakav poseban alat i trebali na nešto posebno obratiti pažnju ili zamjenu može izvršiti svaka mehanicarska radnja ( podrazumjeva se provjerena )?
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite nije velika. Razvodni mehanizam nije komplicirano zamijeniti a od alata treba ono što ima svaki normalan servis. Paziti treba na napetost remena i provjeru kuta predpaljenja nakon ugradnje.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - ABS

Datum objave: 17.07.2007 22:46:00
Slika
PITANJE: Vozim passata 1.9TDI, 74kW, kraj 2001 god. Problem je što su mu lampice za ABS i ESP ukljkucene non stop a lampica za (predpostavljam rucnu kocnicu) non stop blinka. Zanima me kakva vrsta problema je u pitanju, da li je to neki veliki kvar (mislim na novcano) i kako ga sanirati.
ODGOVOR:Kada se upali navedena lampica postoje nekoliko mogucih uzroka i to senzori ABS-a, elektricna instalacija, hidro agregat ABS-a ili racunalo ABS-a. Najprije napravite dijagnostiku sustav ABS-a a zatim se odlucite na potrebni popravak.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - MAF SENZOR ?

Datum objave: 17.07.2007 22:38:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Hyundai Accent 1.3, 75 KS, 2001.godište, drugi vlasnik, kupljen preko ovlaštenog zastupnika. Sa njime inace nemam nikakvih problema, osim jednog, vjerovatno ponovljenog. Naime, nedugo nakon što sam ga 5 godina starog kupio, pocela se paliti lampica CHECK ENGINE, te sam nakon ultrazvucnog cišcenja injektora, promjene kvalitete goriva (benzinske postaje), i na kraju, nakon inzistiranja u ovlaštenom servisu (6 mjesecno jamstvo) na mjenjanju MAF senzora u garanciji, napokon rješio svoje probleme, te je auto savršeno radio da nedavno. Svi ti problemi su se, moram naglasiti, periodicno dešavali, izmedu jeseni i zime 2006. Sada je u toplijim danima ipak poceo pokazivati iste simptome, a oni su slijedeci. U jutarnim satima, auto uvijek upali iz prve, ali pocne oklijevati kao da se zaguši sa premalo ili previše goriva ili zraka, zatim nakon sekundu-dvije normalno uhvati okretaje i gas i vožnja se nastavlja potpuno normalno. Naglašavam da oklijevanje traje niti dvije sekunde, da auto potpuno normalno vuce, nije nemiran, ne cupka, niti sam primjetio potrošnju drasticno razlicitu od normalne. Takoder naglašavam da pri svakom slijedecem paljenju, bilo odmah nakon prvog jutarnjeg ili tijekom dana, auto savršeno reagira. Lampica CHECK se ne pali, barem ne još. Moje pitanje je da li je moguce da su zakamuflirali MAF senzor cišcenjem istog kojekakvim kontakt sprejevima, odnosno da ga nisu zamijenili?! Iskustvo mi govori da se ovlašteni servisi teško odvoje od cca 1.700 kn vrijednog dijela ukoliko mogu nešto zakamuflirati. Molim Vas za odgovor koji su još dijelovi vezani uz ove simptome.
ODGOVOR:Lampica CHECK ENGINE pali se kada sustav ubrizgavanja goriva ne radi kako treba. Navedeni sustav ima puno komponenata i senzora i svi moraju biti ispravni. MAF senzor može raditi na nacin da daje krive informacije upravljackom racunalu ili može biti potpuno van funkcije. U oba slucaja trebala bi se upaliti spomenuta kontrolna lampica. MAF senzor se može ispitati tako da mu se mjeri napon kod pojedinog broja okretaja, izmjereni napon usporedi se sa naponom koji je naveden u tvornickim podacima za taj motor. Uzrok kratkotrajnog neprihvacanja gasa treba tražiti u drugim komponentama sustava ( mehanicko stanje motora , ETC senzor , IAT senzor, potenciometar leptirastog ventila i t.d. ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - ŠTA JE POLUGENERALKA

Datum objave: 17.07.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B 1996 god.,1.6 16v,zanima me koliko bi koštalo ugradivanje plinske instalacije?I šta podrazumijeva pojam 'polugeneralku'?Jer zamjenila bi uljne karike,ali cula sam da to ujedno i 'vuce' i još neke dijelove koji bi se trebali mjenjati?
ODGOVOR:Ugradnja plinske instalacije koju mi ugradujemo PRINS stajala bi 12.500- kn. Polugeneralka je kompletno uredenje glave motora ( strojna obrada glave, ispitivanje glave, svi potrebni dijelovi za glavu motora ), demontaža kartera, demontaža klipova, zamjena klipnih prstena ( ako je to moguce ), zamjena ležajeva klipnjaca. Ovom prilikom mijenjaju se sve brtve motora ( osim brtvi radilice ), razvodni mehanizam, filteri, ulje u motoru i antifriz.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - CUDAN PROBLEM

Datum objave: 17.07.2007 22:28:00
Slika
PITANJE: Javljam Vam se sa jednim pomalo cudnim problemom (bar za mene)! Vozim VW golfa tricu, 110 ks i problem je u "vremenu"! Naime, primjetila sam da kada je vrijeme hladnije tj. zrak, auto je jaci za brzinu! Pošto svaki dan idem ne posao isti putem, a ima dosta oštrjih uspona, kada je temp. zraka do cca. 15° C auto jednostavno u 5 brzini ne osjeca da ide u brdo, prima gas i sa 2000 okretaja, jednostavno otkida! No, situacija se mijenja kada ja zrak topliji, jednostavno na istom mjestu gdje je išao 5-om, sada treba 4-tu i opet ne prima gas veselo kao dan ranije! Koga god sam pitala (ljude koji voze golfa diesela), svi su me cudno gledali, kao nemoguce!
Inace, auto servisiram kod poznanika, tako kada sam mu ispricala u cemu je problem, ispitao je kompresiju,spojio ga na kompjuter i rekao da je sve 5, cak je provjerio da nije zacepljen katalizator!
Prije sam mijenjala uloške dizna (jako skupo, ali kažu da je bolje sprijeciti ne lijeciti) i od tada kao da se cuje da jedna dizna zvoni (rece majstor)! Auto troši do 5.2 L /100 km, ne grije se, ne troši ulje, tako da koga god pitam u cemu je problem, svi slježu ramenima!
Isto tako sam primjetila da na autoputu (bilo je toplo vrijeme) jedva navuce na 150, teško prima gas i tada se tem. digla na 90° C, dok je zimus bez problema išao i 170 km/h i još je imao gasa!
Inace auto mi je super i ne bi željela da se dogodi neki veci kvar zbog kojeg bi ga morala prodati. Zato Vas molim da me uputite u cemu je kvar i tko ga može popraviti.
ODGOVOR:Poznata je cinjenica da motor ima više snage ( bolje vuce ) kada je zrak hladniji. Zašto je to tako nije teško objasniti jer se zna da hladniji zrak ima vecu masu nego topli zrak, jednostavno receno više ga ima. Kolicina hladnog zraka koji ude u motor je veca nego kolicina toplijeg zraka koji ude u motor. Na vašem vozilu postoji hladnjak zraka ( intercooler ) koji ima ulogu da hladi zrak koji ulazi u motor te na taj nacin omogucava bolje punjenje motora zrakom. Unatoc navedenom objašnjenju prevelika je razlika u snazi motora koju navodite . Potrebno je provjeriti pojedine komponente sustav motora i upravljanja motorom posebno tlak turbine, stanje hladnjaka stlacenog zraka, prohodnost usisnih kanala i po potrebi upravljanje visokotlacnom pumpom.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI, AUTOMATIC - SLABO VUČE

Datum objave: 24.03.2011 23:25:37
Slika
PITANJE: Molio bih Vas da pokušate odgovoriti na pitanja u vezi mojeAstre 2,0DI automatik.
Kad upalim motor auto vrlo slabo vuce tako da se ne može uspeti uz kosi prilaz iz garaže.Broj okretaja pri tome ne prelazi 2000.Ako stavim u ler i pritisnem gas do kraja , broj okretaja motora se povecava do oko 3500 ,a zatim nakon odprilike 2 sekunde skoci na 4200 okretaja ali se upali znak elektronike.Auto ide malo bolje ,iako se osjeti da nije sasvim u punoj snazi.Tek nakon 5-10 minuta znak elektronike se ugasi i auto proradi potpuno normalno.
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok mogu biti dvije stvari automatski mjenjac ili motor. Automatski mjenjac se može kompjutorski provjeriti i utvrditi cinjenice. Ako je u pitanju motor tada je situacija znatno složenija iako se i motor može spojiti na servisni kompjutor te se na taj nacin mogu ocitati registrirane greške. Medutim to nije uvijek moguce tj. nije moguce na taj nacin otkriti grešku, greške.
Što se tada radi? U toj situaciji treba provjeriti sve komponente na koje se sumnja da mogu biti uzrok kvara. Sam kvar može biti mehanicki, hidraulicni ili elektronski. Treba krenuti poznatom logikom od provjere mehanickog sustava motora ( faza, kompresija, zabrtvljenost usisnog kolektora ). Nakon ovoga na redu je hidraulicki sustav ili sustav dobave goriva ( tlak goriva, kolicina, filtar goriva ,brizgalice ). Na kraju ostaje elektronski sustav ili sustav za upravljanje motorom . Kod ovoga sustava ispituju se svi senzori i aktuatori ( senzor tlaka zraka, senzor pedale gasa, EGR ventil, regulator kolicine goriva, solenoid visokotlacne pumpe, upravljacki modul visokotlacne pumpe i t.d. ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - CUKA

Datum objave: 24.03.2011 23:28:16
Slika
PITANJE: U posjedu sam Astre 1.7 DTI iz 2001. godine (ISUZU motor), koja je prešla 78.000 km. Nedavno mi se pri vožnji s vecim opterecenjem (uspon pri broju okretaja oko 3000 i veca brzina) auto poceo «cukati» nakon cega se upalila lampica koja oznacava mehanicki kvar (s oznakom kljuca). Smanjenjem brzine i spuštanjem broja okretaja, lampica se ugasila. Nakon toga, iducih mjesec dana javlja mi se i dalje povremeno «cukanje», pod raznim opterecenjima i režimima rada motora. U meduvremenu je promijenjen senzor protoka zraka i senzor okretaja radilice, jer je kompjuter u servisu ocitao kvarove na istima. Kako se stanje nije znacajnije promijenilo, zanima me što bi od mogucih kvarova moglo još prouzrokovati ovaj problem?
ODGOVOR:Prema opisanom slucaju može postojati više uzroka i svakog od njih treba posebno ispitati. Navesti cu moguce uzroke : Mehanicko stanje motora, kvaliteta goriva, filtar goriva, ETC senzor, regulator tlaka goriva, senzor ( solenoid ) vremena ubrizgavanja, brizgalice, senzor položaja visokotlacne pumpe, senzor temperature goriva, kontrolni modul visokotlacne pumpe, elektricni konektori, senzor pedale gasa, ECU centrala. Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - GRGOLJENJE IZ GRIJANJA

Datum objave: 17.07.2007 22:09:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Punto 1,2 iz ´96. Nedavno je pomješao ulje i vodu, brušena je glava i promjenjene su brtve. Auto vuce i radi normalno ali mi ponovo nestaje rashladne tekucine. Na auspuhu se ne vidi bijeli dim i sve izgleda normalno ali mi se u kabini iz grijanja cuje nekakvo grgoljenje. Kao da netko pretace vodu. Ispod auta se ne vide nikakvi tragovi tekucine pa predpostavljam da su crijeva u redu. Termostat se pali normalno.
ODGOVOR:Zvuk cirkulacije tekucine se cuje kada u rashladnom sustavu ima zraka. U ovom slucaju treba sustav odzraciti i dopuniti tekucinu po potrebi. Rashladna tekucina može nestajati iz rashladnog sustava preko dosjeda gumenih cijevi i preko pumpe za vodu. Curenje može biti jako slabo tako da se ne vidi trag curenja jer tekucina odmah isparava.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - REDOVNI SERVIS

Datum objave: 17.07.2007 15:42:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za informaciju ustvari vieše informacija , o automobilu Xsara 1.4 HDI limuzina koja je sada zamjenila moj raniji osobni automobil , pa Vas molim da mi odgovorite na nekoliko upita : 1. Xsara ima predenih 91.000 km., i sada je potrebno obaviti servis , jer ce sada u 7. mjesecu proci godina dana od zadnjeg servis , molm Vas da mi odgovorite što je sve potrebno obaviti na servisu i koliko ce me otprilike takav servis koštati , i dali je potrebno mjenjati pogonsko remenje i kada se ono treba mjenjati na kojoj predenoj kilometraži , znam da kada se radi o cijeni da je teško odgovoriti, ali mi neki se moramo pripremiti za troškove ,a s obzirom da imam prvi puta takav automobil nemam s njegovim troškovima održavanja orjentaciju .
2. Molim Vas da mi u ovom drugom mojem pitanju pojasnite princip rada HDI motora i što znaci HDI .
3. Molim Vas da mi i odgovorite u ovom mom slucaju u vezi servisa koliko je vrema potrebno da se obavi kod Vas servis i mogucnosti placanja istog.
ODGOVOR:Na ovom servisu nije potrebno mijenjati zupcasti remen i njegove pripadajuce dijelove jer se isti mijenja na 200.000 km . Ovaj servis treba obuhvatiti zamjenu pojedinih ulja i filtera te pregled kocnog sustava , upravljackog mehanizma, ovjesa i podvozja. Ne može se predvidjeti kolika bi bila cijena dijelova i rada ( nije puno ) bez prethodnog pregleda vozila na dizalici. Ovaj servis može biti gotov u jednom danu. Oznaka HDI ( High Diesel Injection ) znaci ubrizgavanje goriva pod visokim tlakom. Kod nas možete placati gotovinom, cekom, kreditnim karticama i putem American , Diners kartica na rate.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - ZAMJENA KOCIONOG ULJA

Datum objave: 16.07.2007 22:33:00
Slika
PITANJE: Htio bih izmjeniti kociono ulje, disk plocice i zadnje kocnice.
zanima me:
- kako ispustiti ulje iz kocionog sustava ?;
- koje ulje sipati nazad ?;
- kako odzraciti kocioni sustav ?;
- koje vrste disk plicica idu na CLIO II ?;
- koje vrste zadnjih kocnica idu na CLIO II ?;
ODGOVOR:Zamjenu ulja u kocnom sustavu najbolje je raditi pomocu specijalnog uredaja koji se koristi u tu svrhu. Ako se ulje mijenja pumpanjem pedale kocnice može doci do oštecenja membrane na servo pojacivacu kocnice. Koji tip disk plocica i zadnjih kocnih papucica ide na vaše vozilo najbolje cete znati ako ih demontirate i s uzorkom odete u trgovinu dijelovima te prema priloženom uzorku zatražite što vam treba.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - KOJE ULJE ?

Datum objave: 16.07.2007 22:26:00
Slika
PITANJE: Skracuje li vijek turbine mineralno ulje (koje ima oznaku "turbo diesel") i jeli obavezno sipati samo sinteticko ulje u turbo motore? Po mom mišljenju ne, ali neki me uvjeravaju u suprotno, pa sam trenutno za svaki slucaj na "sintetici" koja je malo preskupa za stariji motor koji uz to voli i "popiti" ulja, pa ga treba dolijevati.Drugi dio pitanja vezanog za ulje i turbo je smiju li se u turbo diesel sipati aditivi protiv dimljenja, tj. povecane potrošnje ulja?
ODGOVOR:Preporuka je da se u motore koji imaju turbo punjac stavlja polusinteticko i sinteticko ulje radi vece otpornosti na visoke temperature . Kada je vozilo staro i sama turbina ima istrošenje na ležajevima tada nije presudno da li se koristi mineralno ili sinteticko ulje. Vijek trajanja turbine ovisi o više faktora , nacinu vožnje, intervalu izmjene ulja, mijenjanju uljnog filtera , pregrijavanju motora i t.d.
U svako ulje možete stavljati aditive u cilju smanjenja trenja i boljeg brtvljenja.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - KUPLUNG

Datum objave: 16.07.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo peugeot 405i godina proizvodnje 1992 god 1580 kubika broj šasije VF315BBD270555870 predeno 204.000 km.
Prije 3 godine ugradio sam kvalitetan kuplung set SACH sa garancijom 2 godine ili 100.000km sa kojim sam od ugradnje prošao 24.000 km.
Od samog pocetka kuplung je bio tvrdi nego inace, a nakon 1 godine otkinuo se plasticni natezac sajle na pedali kuplunga.To se ponavlja sada svake godine./ OSTANEM BESPOMOCNO NA CESTI / /
Sad se pojavljuje sljedeci problem kod kretanja auto cuka a motor se trese.
ODGOVOR:Ako se ugradi novi odgovarajuci kuplung nikada u praksi se nije dogodilo da komanda kuplunga ( pedala ) ide teže nego što je išla prije sa starim kuplungom. Ako je kod vas obrnuti slucaj tada je ugraden neodgovarajuci kuplung ili je ugradnja bila nestrucna. Pri kretanju vozilo trese ( trza ) radi neispravnog kuplunga.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - ZABRINJAVAJU ME ZVUKOVI

Datum objave: 16.07.2007 22:05:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 307, 2003. g. Cesto mi se u pocetku vožnje javlja kod punog motanja volanom udesno puckatanje sa te strane. To obicno prestaje kod duže vožnje. Takoder sam primjetio da mi se ponekad kod punog motanja ulijevo javlja neko micanje ispod tepiha nogu vozaca. Možete li mi otprilike reci o cemu se radi? Bio sam u Peugeotovom servisu i auto je prošao kontrolu uredaja koji vjerojatno mjeri ponašanje vozila. Test je bio u redu, ali me i dalje zabrinjavaju zvukovi.
ODGOVOR:Navedeni zvuk kojega cujete može dolaziti iz homokinetickog zgloba koji je oštecen ( ovo treba provjeriti direktnim uvidom na vozilu ). Drugi detalj može biti povezan s necim što nije dobro fiksirano ili s nekom deformacijom na podvozju ( najlakše je otkriti na auto dizalici ). Vaš servis trebao vam je dati objašnjenja na ova pitanja jer su imali za to mogucnost kada je vozilo bilo kod njih.
na vrh Povratak na vrh