Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - BIJELI DIM

Datum objave: 27.06.2007 19:59:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Clio 1.9 d, 2000.godište.Nedavno mi je prilikom paljenja poceo trzati par sekundi i iz auspuha ispuštati bijeli dim,to samo dok je motor hladan,a dok je zagrijan ništa. Sada stalno trza, cak i u vožnji, troši više goriva ali prestao je ispuštati bijeli dim prilikom paljenja. Neki su mi rekli da je u pitanju pupma goriva, i da ju je dovoljno poslati na cišcenje. Molim vas ako mi vi možete reci u cemu je problem i koliko ce koštati popravak?
ODGOVOR:Bijeli dim je dizel gorivo a pojavljuje se ako ne upali neki od cilindara, nakon kraceg vremena cilindar pocne normalno raditi a navedeni dim nestane. Uzroci tome mogu biti razni ( više njih ). Predlažem da napravite dijagnostiku motora i tada cete tocno znati sve detalje pa i cijenu popravka.
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - ODABIR RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 24.03.2011 23:32:18
Slika
PITANJE: Zainteresiran sam za kupnju automobila pa me interesira po vašem mišljenju koji bi bio bolji izbor što se tice kvarova i opcenito izmedu Audi a3 2000g,Peugeot 307 2002g ili Renault megane II 2002g. Motor 1,6 benzin kod svih. Cijena sva tri modela podjednaka.
ODGOVOR:Najbolji izbor je AUDI ali vaš kriterij treba biti trenutno stanje vozila i to cjelokupni dojam a narocito kvalitativno stanje motora , mjenjaca i podvozja. Prema tim kriterijima odaberite vozilo.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ŠTA MI TREBA ZA POPRAVAK AIRBAGA?

Datum objave: 28.03.2011 19:24:11
Slika
PITANJE:

Zanima me šta mi je potrebno od alata da se popravi Airbag na jednom autu?To me zanima i raspitujem se ali nigdje ne mogu naCi informacije oko toga.

ODGOVOR:

Za popravak AIR BAG-a potreban vam je servisni kompjutor s kojim se možete spojiti na dijagnosticki konektor vozila, univerzalni mjerni elektricni uredaj , osciloskop ( ponekad ) , baza podataka za navedeno vozilo.
Na kraju vrlo bitno je i poznavanje navedene problematike .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - KLIMA

Datum objave: 26.06.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li postoji neki web na kojem bi mogao da nadem prikaz Citroen Xsare 1.8 i 16v benzinac, u stvari konkretno me zanima da vidim položaj kopresora klime i cevi.Takodje me interesuje da li kad dopunjujem klimu treba da mi bude zatvoren poklopac polen filtera ili ne, kad se meri temperatura.
ODGOVOR:Kada se puni klima uredaj s FREONOM tada nije bitno u kojem položaju je navedeni poklopac. Bitno je da u sustav stane kolicina plina koju je definirao proizvodac. Nakon toga je takoder bitno da je temperatura zraka na ventilacionim kanalima manja od 9°C.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - CUDAN ZVUK KLIME

Datum objave: 21.06.2007 08:54:00
Slika
PITANJE: Imam problem oko klime. Imam Audi A3 1.9TDI 90KS 1998.godina . Kada upalim klimu prvih par minuta sve radi ok..Nakon toga pri nižim okretajima (mislim kada se spusti ispod 2000okr/min) cujem lupanje iz motora,kad se okretaji dignu lupanje prestaje..zvuk bih mogao opisati kao da se lancem prelazi preko nekog željeza primjerice bacve i sl...Bio bih zahvalan kad bi dali Vaše strucno mišljenje,i koliko bi me taj izlet u popravke koštao.
ODGOVOR:Ako navedeni zvuk cujete samo kada upalite klimu tada je jedini zakljucak da je oštecenje na kompresoru. Prije bilo kakve odluke pregled treba obaviti strucnjak.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - JUTARNJE PALJENJE

Datum objave: 21.06.2007 08:44:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Bravo 1,9 TD 1999.god. Imam problem sa jutarnjim paljenjem. Naime, auto kresne od prve, medutim radi nekih desetak sekundi i onda se ugasi, to se uvijek dešava nakon što odleži 7-8 sati, a istovremeno imam problem da motor neravnomjerno radi (kazaljka obrtomjera vibrirra). Servisirao sam bosh pumpu, promijenio filter nafte, al i dalje je isto.Da li po vašem mišljenju sistem goriva negdje vuce zrak ili je problem ozbiljnije prirode.
ODGOVOR:Prema vašem opisu probleme radi zrak koji se skuplja u visokotlacnoj pumpi. Ovaj problem je izražen narocito nakon dužeg stajanja tj. mirovanja motora. Potrebno je provjeriti sve moguce cijevne spojeve, filtar goriva, prikljucke na i u rezervoaru, uzrok se mora pronaci.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 20.06.2007 19:14:00
Slika
PITANJE: Na Opelu Astri 1.4 99 model puknuo mi zupcasti remen na 70000, pošto ni u jednom od servisa u okolini nemaju slobodnih termina u sljedecih 45 dana zamijenio sam kompletan remen,zamjenu sam vršio po slikovnoj uputi proizvodaca remena skinute sa neta(contitech.de)no po završetku astra ne može da upali, inace do pucanja remena astra nije imala nikakvih problema, potrošnja ulja bila je litra na dvadeset tisuca kilometara.Da li ima možda nekakvu elek. blokadu goriva pošto je bio pukuo remen jer imam dojam da ne dobiva gorivo?
ODGOVOR:Kada dode do pucanja zupcastog remena mora postojati uzrok , uzrok se treba pronaci i otkloniti. Kod vašeg motora prilikom pucanja remena došlo je do sudara ventila i klipova . Nakon ovoga ventili se deformiraju i motor nema kompresiju. Ako želite provjeriti ovu cinjenicu izmjerite kompresiju pa se javite.
POVRATNA INFORMACIJA:
Živim u Norveškoj i tu da bi odvezli auto na servis moraš se prijaviti dva mjeseca prije, da stvar bude gora išao sam se raspitivati prije nekog vremena za zamjenu remena no rekli su mi da ako hocu da se prijavim pa da cekam dok ne dodem na red, sad kad mi je puknuo rekli su mi da nisam imao srece i da opet moram cekati pa sam sad promjenio sam .
Pošto je došlo do sudara ventila i klipova treba li zamijeniti sve ili samo ostecene i da li se mora jos nešto zamijeniti?Molio bih još jedan odgovor sa kolikom se jacinom moment kljuca stežu vijci na bregastoj i glave motora .
ODGOVOR:Zamijenit se trebaju samo ventili koji su ošteceni a to se vidi kada se demontira glava motora. Ovaj posao je tehnicki vrlo zahtijevan , ne trpi improvizacije i treba biti odraden maksimalno strucno.
Remenica bregaste osovine se steže: 50 Nm, 60°, 15° . Vijci glave se stežu: 25 Nm, +90°, +90°, +90°, +45°.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - OZNAKA MJENJACA ??

Datum objave: 20.06.2007 19:10:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Požege! Prije svega moram pohvaliti Vašu stranicu, svaka cast, može se pronaci mnogo korisnih savjeta. Super! Slijedece što bi Vas zamolio, ako mi možete pomoci. Naime, imam OPEL ASTRU KARAVAN 2.0 DTI 16V, 1998.g. 60 kW i dijagnoza majstora je da je mjenjac dobio po repu i mora ga se popraviti ili zamijeniti itd. Gdje god sam se informirao za polovni mjenjac vecinom me pitaju koja je OZNAKA MJENJACA ???(F13, F15,F17,F23...),a ja to ne znam. Majstor je tražio oznaku na mjenjacu kod biraca i nema je, zatim na deklu kod lijevog tocka ju je takoder tražio i opet je nema. Možete li mi reci koja je oznaka tog mog mjenjaca i gdje se ta oznaka uopce nalazi?
Jedan majstor je cak rekao da postoji vjerojatnost da je ugraden mjenjac bez oznake, pa da li je i to moguce? Gdje se može nabaviti ispravan polovni mjenjac za tog mog opela i po kojoj cijeni?
ODGOVOR:Nazovite bilo koji opel servis ( ovlašteni ) , uz predocenje broja šasije dobiti cete oznaku mjenjaca.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - COMMON RAIL PUMPA ?

Datum objave: 20.06.2007 19:06:00
Slika
PITANJE: IMAM JEDNO PITANJE U VEZI COMMON RAIL PUMPE KOD OPELA ASTRE .ZANIMA ME DALI POSTOJE NEKI ZNAKOVI NA AUTOMOBILU I U VOŽNJI KAD JE PUMPA LOŠA TJ KAD JE PRED KVAROM .INACE IMAM OPEL ASTRU H 1.7 CDTI 74 KW.UNAPRED ZAHVALAN VAS VERAN CITALAC.IMATE UBEDLJIVO NAJBOLJI SAJT I SVAKA VAM CAST.
ODGOVOR:Postoje znakovi kada je sustav goriva neispravan ali to nužno ne znaci da je loša i visokotlacna pumpa. Kada je tlak goriva manji od potrebnog uzrok mogu biti i druge komponente ( zajednicki sabirnik regulator tlaka, filtar, elektronika ) a ne samo visokotlacna pumpa. Jednom rijecju ne može se unaprijed znati osim kada visokotlacna pumpa ima takvo oštecenje da nastaju pojacani zvukovi iz same pumpe.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - ZRACNI JASTUK

Datum objave: 20.06.2007 18:57:00
Slika
PITANJE: Skoro sam kupio mazdu 323f 2.0 ditd 1999.g.
Auto je sa full opremom, jedino mu zracni jastuci nisu u funkciji - radi lampica na kontrolnoj ploci - vlasnik mi je rekao da je u pitanju neka folija ispod suvozacevog sjedišta i da je tu neki senzor koji je iskljucio funkciju zracnih jastuka.Možete li mi reci o cemu se tocno radi i koliko koštao popravak u Vašem servisu.Zanima me mogu li još voziti u takvom stanju i je li moguca nekontrolirana aktivacija jastuka u vožnji ?
ODGOVOR:Kada gori lampica koju navodite to je znak da sustav zracnog jastuka nije u funkciji. U tijeku vožnje ništa se ne može dogoditi , isto tako sustav se nece aktivirati ni prilikom sudara. Cijenu popravka može se znati nakon dijagnostike sustava zracnog jastuka.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 220 D - HIDRAULICO KVACILO

Datum objave: 20.06.2007 18:51:00
Slika
PITANJE: Imam mercedesa D220, 1973 god., 60 KS, dizel, hidraulicko kvacilo. I neki dan mi kvacilo bilo suho, nije pumpalo ulje. izvadio sam cilindar i trebaju mi nove gumice, a njih je teško nac. Da li je kvar u cilindru kod papucice ili kod zamašnjaka?
ODGOVOR:Vaše vozilo je jako staro i za ocekivati je da su oba cilindra oštecena iznutra, najbolje je da stavite nove cilindre . Stare cilindre ispitajte tako da ih demontirate i provjerite njihovu unutrašnjost.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - CUDNI ZVUKOVI

Datum objave: 19.06.2007 23:38:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila Seat Ibiza 1.4 iz 1997.godine.Prilikom vožnje u IV stupnju prijenosa kada otpustim papucicu gasa zacuje se cudan zvuk koji prestaje ponovnim pritiskanjem papucice gasa?!Drugi problem je škripanje prednjeg ovjesa prilikom laganog nailaženja preko blagih neravnina i trotoara,zvuk najviše lici na škripanje gume o gumu!?
ODGOVOR:Navedeni zvuk treba cuti strucna osoba koja ce odmah znati o cemu se radi. Uzrok treba tražiti u vibracijama ili oštecenju ispušnog sustava ili u vibracijama nekih dijelova na vanjskom dijelu motora ili oko motora. Škripanje prednjeg ovjesa povezano je sa gumenim blokovima prednjih vilica , balans štange ili gumenim dijelovima prednjih amortizera.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - TROŠI ULJE

Datum objave: 19.06.2007 23:29:00
Slika
PITANJE: Poštovani iznimno cijenim vaše savjete te bih vas zamolio da mi ukažete na moguce uzroke potrošnje ulja u automobilu opel vectra b 2.0 16v snage 100kw,proizvedena 1998. godine kupljena prije pola godine.Prilikom kupnje izvršen temeljit servis promjena zupcastog remena,natezaca,klizaca,pumpa vode,selen blokovi zadnji,ulje uliveno opelovo mineralno super syntetic 5w 30,itd.Problem se javlja vec nakon nekih mjesec dana kada sam utvrdio da je potrošio oko 8 decilitara ulja na 1200 kilometara,te je automobil odvezen na kompjuter poradi utvrdivanja stanja kompresije koja je dobra,motor ne dimi,vuce odlicno,te na motoru nema vecih tragova ulja.Nakon ukupno 6mjeseci prešao sam ukupno 2500 kilometara te je isti motor potošio 2 litre navedenog ulja,te sam sada probao sa izmjenom ulja, napravljen servis uliveno shell 10w 40,potrošnja je malo smanjena te bih vas zamolio za savjet o mogucim uzrocima buduci da se radi o motoru x20xev te u servisu govore da za navedeni motor normalna potrošnja ulja do 7.5 decilitara na 1000 kilometara,da cilindri imaju malo zracnosti u toj generaciji motora te da dolazi do izgaranja ulja.Automobil je prešao navodno 122000 kilometara te je još pod garancijom autokuce uvezen iz italije,te što bi moglo biti uzrok tolike potrošnje ulja kojeg troši više nego goriva buduci da se vozi bez tjeranja u crveno,te da li je isplativljije staviti drugi motor nego isti otvarat poradi sanacije i utvrdivanja uzroka.
ODGOVOR:Normalna potrošnja ulja kod ovih motora je 0,1 do 0,3 l/1000km . U vašem slucaju radi se o povecanoj potrošnji ulja . Potrošnja ulja kroz motor nastaje na dva nacina , prvi nacin je preko vodilica ventila a drugi nacin je na sustav klip-cilindar ( istrošeni klipni prsteni i ili cilindar ). Za sanaciju prvo spomenute potrošnje ulja potrebno je napraviti uredenje glave motora koje obuhvaca i zamjenu ventilskih vodilica. Za sanaciju drugo spomenute potrošnje ulja koja je znatno skuplja potrebno je u blažoj varijanti zamijeniti klipne prstene ili ako je potrebno ( ustanovi se mjerenjem ) obraditi cilindre na prvu vecu mjeru te ugraditi i druge odgovarajuce klipove. Za sada bez ulaganja vi možete koristiti sinteticko ulje gradacije 20W-60 koje ce motor najmanje trošiti ili u motor staviti dodatak za ulje koji ce takoder smanjiti potrošnju ulja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - POPRAVAK ABS-a

Datum objave: 19.06.2007 23:26:00
Slika
PITANJE: Objasnite mi, ako može, popravak abs sustava kocnica na FIAT PUNTU 1.2 16v.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog popravka ABS sustava na vašem vozilu potrebno je napraviti dijagnostiku sustava i jednoznacno utvrditi koji dio sustava ( jedan ili više ) nije ispravan. Kada je ovaj dio posla gotov zamijeni se neispravan dio ( ili dijelovi ) . Zadnji dio posla je brisanje greške ili cišcenje greške iz memorije kompjutora. Najsloženiji dio posla je dijagnostika sustava . Za dijagnostiku je potrebno poznavanje i nacin funkcioniranja sustava ABS te smještaj pojedinih komponenata sustava. Od opreme se najcešce koristi servisni kompjutor, osciloskop i uredaj s kojim se može mjeriti otpor, napon i struja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PUCKETANJE

Datum objave: 19.06.2007 23:21:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Clia 1.2 2004.g,prešao 43000km.Što se tice auta ja sam više nego zadovoljan.Al od jucer imam mali problem.Cuo sam pucketanje u upravljacu prilikom vrtenja punog desnog,i to ne u vožnji nego prilikom parkiranja.To pucketanje,bolje reci kvrckanje se javlja na samome kraju vrtenja u desno.Što bi to moglo da bude i što mi je cinit,i naravno molim vas da mi kažete koliko bi to moglo koštati.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete nastaje radi istrošenosti na sponi ili krajniku spone volana isto tako istrošenost može nastati i na lijevom i na desnom ovjesu. Prvo što treba napraviti jest tocno utvrditi koji dio je u pitanju a nakon toga navedeni dio treba zamijeniti. U ovom slucaju ne radi se o skupom popravku jer ni dio ni rad nisu skupi.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 19.06.2007 18:18:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo seat cordoba,1999god.1,9 sdi,47kw.Imam problema sa kocnicama tj. na zadnjem teh. pregledu je bilo slijedece stanje kocenja,prednje 60%,a zadnje 40%.Primjetio sam da kada je upaljen motor i pritisnem kocnicu da ona tone,ali ne do kraja.Otišao sam mehanicaru,a koji je odmah rekao da je glavni kocioni,skinuli smo isti i odnijeli na reparaciju tj.zamjena gumica.Kada smo postavili gl.kocioni problem je ostao isti.Pregledao je zadnje pakne i ustanovio je debljinu od 5mm,a doboši kao novi bez riseva.Pregledom prednjih kocnica je ustanovljeno da su diskovi ok,kao i disk plocice.Zatim je prespojio peti cilinder i dobio isto kocenje.Opet sumnja na glavni cilinder i kupim novi prespoji majstor peti ,tj. u prvobitan položaj,promjenimo novo ulje UK3 i slobodnim padom da procurri na kocione,zatim ozraka.Napominjem da su svi kocioni cilindri dobri i da funkcioniraju. Kada podignem rucnu kocnicu na prvi zub,dobijem bolju kocnicu,a zadnji doboši ne stružu. Kocnica i dalje propada kada je motor upaljen,a kada je ugašen ne propada.Da li postoji mogucnos da se rucna našpanuje i da dobijem kocnicu.
ODGOVOR:Pedala kocnice je uvijek niža kada radi motor nego kada motor ne radi. Pedala kocnice može biti niža ako se ne podese zadnje kocne papucice. Svaki put kada se demontiraju zadnji kocni bubnjevi treba podesiti i položaj zadnjih papucica kocnice. Sa zadnjim papucicama nemojte taktizirati nego ih zamijenite i nakon toga isprobajte kocnice na valjcima. Ako se vaš mehanicar razumije u svoj posao tada mu nece biti teško napraviti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - KUPLUNG

Datum objave: 19.06.2007 18:08:00
Slika
PITANJE: ŽELIM DA POSTAVIM PITANJE U VEZI GOLFA MODEL 3.MIJENJAO SAM LAMELU NA SVOM AUTU( GOLF 3 DIZEL GODINA PROIZVODNJE 1995.OBICNI JE NEMA TURBA.) RAZLOG MIJENJANJA JE BIO OTEŽANO UBACIVANJE U RIKVERC I U PRVU BRZINU.NAKON PROMJENE LAMELE SA PROMJENAMA BRZINA NEMAM PROBLEMA SVE DOK NE PREBACIM U RIKVERC (BEZ PROBLEMA NE KAO PRIJE)
ONDA TEŠKO PREBACUJEM U PRVU BRZINU.DA LI JE GREŠKA U POSTAVLJANJU LAMELE ILI JE NEŠTO DRUGO.
ODGOVOR:Niste naveli da li ste uz lamelu mijenjali i potisnu plocu ( košaru ) što je svakako bilo potrebno. Ako su lamela i potisna ploca ispravne i kvalitetne i ako lamela lagano klizi po spojnickoj osovini tada uzrok treba tražiti u komandi spojke ( kuplung sajla ) ili u polugama za šaltanje brzina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - IDE SAMO 70 KM/H

Datum objave: 19.06.2007 18:04:00
Slika
PITANJE: !IMAM RENAULT SCENIC1.4 BENZINAC.1999 GODINA.AUTO MI SLABO HVATA GAS I MAKSIMALNO MOŽE POTEGNUTI SEDAMDESETAK KM. NA SAT.BRZO MU SE DIŽE TEMPERATURA PA SMO PRIVREMENO PRESPOJILI TERMOSTAT TAKO DA MOTOR HLADI BEZ NJEGA NO TEMPERATURA SE I DALJE DIŽE PREBRZO A GAS I DALJE SLABO HVATA.DA LI JE MOGUCE DA JE PROBLEM U PUMPI ZA DOVOD GORIVA?
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba najprije ispitati tlak goriva, ako je tlak goriva dobar tada se trebaju ispitati i brizgalice . Ako su i one ispravne mora se ispitati svaka pojedina komponenta sustava ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori, aktuatori , elektricni kontakti ). Kada se završi sa spomenutim radnjama i osposobi da vozilo normalno radi tada se treba ispitati i rashladni sustav i njegova ispravnost.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LIJENI START

Datum objave: 28.03.2011 19:14:32
Slika
PITANJE:

Svaka vam cast na ovom volonterskom poslu. Po drugi put vam pišem. Ovaj put je razlog ovaj: na hladan motor anlaser ima jako lijen start. Ostavlja dojam da je akumulator na granici snage ili vec iscrpljen. Medutim sa dodatnim "verglanjem" kao da se probudi i snažnije zavrti motor. Paljenje mogu ponoviti desetak puta (upalim-ugasim) i svaki put je anlasovanje snažnije, što bi trebalo iscrpiti bateriju, ako se ne varam. Inace svaki put i upali, tako da sa te strane nemam problem. Zanima me da li je to nagovještaj nekog kvara ili je možda baterija pri kraju (original Opel suha baterija). LED lampica na njoj, cini mi se nema nikakav sjaj, ili je jedva zelen. Motor je 1,0 12V. Ulje je Valvoline 10W-40 super synt, filteri su nedavno promjenjeni.

ODGOVOR:

Prilikom paljenja motora elektro pokretac mora okretati radilicu ( glavnu osovinu motora ) sa najmanje 120 ok/min . Ako to nije tako uzrok treba tražiti u elektro pokretacu, akumulatoru ili instalaciji. Snaga akumulatora treba biti iznad 60% . Ispitajte sve što sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASO - BSI

Datum objave: 24.03.2011 23:35:27
Slika
PITANJE: Imam xsaru picasso 2,0 HDI 90 KS i ne radi mi klima i ventilator kabine.Bio sam u citroenovom servisu i oni su mi rekli da je pregorio BSI.Molim vas strucan savjet jer mi je taj BSI preskup,možda je samo relej pregorio.
ODGOVOR:Ako je neispravan ventilator kabine ne može raditi ni klima uredaj . Ako vjerujete u dijagnostiku koju je radio servis tada nemate izbora i treba zamijeniti navedeni dio. Ako želite još jedno mišljenje tada ga zatražite od još jednog servisa nakon što vam pregledaju vozilo.
na vrh Povratak na vrh