Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW BORA 1,9 TDI - PROVJERITI KOMPRESIJU

Datum objave: 15.06.2007 16:24:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio VW Boru TDI, 150KS, 2003 GOD, 98000km, mislim arg motor. Auto lepo pali, ide, ne dimi na auspuhu, ali danas sam otvorio poklopac ulja dok je auto bio na leru! Motor je promenio zvuk, a iz otvora je poceo izlaziti dim i tackice ulja su pocele da prskaju po zastitnoj plastici (mozda zbog vibracija motora) Kada sam stavio ruku iznad otvora mogao sam da osetim kako vazduh duva na gore, u ruku. Zatvorio sam poklopac, izvadio merac ulja i isto se desilo. Dim! Ne radi se o isparenju jer dim konstantno izlazi!!! Danas sam postavio thread i na americkom TDI Club forumu, i dobio sam odgovor da je normalno da TDI motori imaju kako oni to zovu "blow by" i da se "CCV system" brine za to! Ipak nisam siguran koliko su oni kompetentni da daju takav odgovor, pa se obracam vama, proverenim profesionalcima, za pomoc i objasnjenje.
ODGOVOR:Nemojte previše slušati razne teorije u vezi stanja motora nego poduzmite konkretne radnje u vezi toga. Na hladnom motoru obavite mjerenje kompresije i ako je kompresija iznad 25 bara tada je motor još dobar. Tlak kompresije na ARL motoru (motor od 150 ks ) se krece od 25 do 31 bar.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NE VERGLA

Datum objave: 15.06.2007 15:51:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Mareu 1.6 1997 god s 190000 km. S autom do nedavno nikakvih problema. Problem je slijedeci - kada se motor zagrije (pokazivac temperature u sredini) tada je auto jako teško, nekad i nemoguce upaliti. Ne vergla. Auto savršeno pali hladan. Bio sam u elektroservisu i rekli su kako je alanser ok, nego ga je potrebno premostiti jer se koncepcijski nalazi na lošem mjestu. Molim Vas informaciju u cemu je potencijalni kvar.
ODGOVOR:Prilikom paljenja ( nije bitno da li je motor topli ili hladan ) elektro pokretac mora okretati glavnu osovinu motora ( radilicu ) s više od 120 ok/min. Ako to nije tako uzrok može biti elektro pokretac, akumulator ili instalacija. Bitno je da se zna što u navedenom lancu nije dobro i što je potrebno napraviti kako bi pri startanju motora postigli broj okretaja koji sam naveo. Sva ostala objašnjenja ne stoje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - GORIVO ?

Datum objave: 14.06.2007 00:02:00
Slika
PITANJE: Zanima me jedna informacija vezana uz razliku goriva izmedu diezela i eurodiezela.imam(gofa3,19tdi,81kw,96g)tocim u njega samo eurodiezel,dali bi mogao tociti i obican diezel?Šta bi se dogodilo kada bih u njega ulio 20-tak litara obicnog diezala(u prazan rezervoar)?koje su moguce posljedice?
ODGOVOR:Upotrebom obicnog dizel goriva ne bi se dogodilo ništa dramaticno ali stalnim korištenjem obicnog dizel goriva postoji znatan rizik da dode do oštecenja regulacione elektronike unutar visokotlacne pumpe. Problem je u znatno vecoj kolicini sumpora koji oštecuje elektroniku i pojedine dijelove visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRESE SE RUCICA MJENJACA

Datum objave: 13.06.2007 23:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Megane 1.4. 16V iz 99. godine, auto je prešao 139000 km.
Kod davanja ili oduzimanja gasa rucica mjenjaca se trese i osjecam da se vrši pritisak na mjenjac, te kad auto radi u leru osjecaju se vibracije.
Molim za pomoc.
ODGOVOR:Pogledajte sve nosace motora kao i polužni mehanizam za šaltanje, po potrebi zamijenite neispravne dijelove . Ako to niste u mogucnosti javite se .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEGDJE CURI ULJE

Datum objave: 13.06.2007 23:43:00
Slika
PITANJE: Vozim renault megana 1.6 alize 1999 16 ventila, curi mi ulje negdje na zadnjem dijelu motora ispod karburatora, to je samo moja pretpostavka i videnje jer ulja ima svugdje i sljeva se dole na plasticnu zaštitu motora . Nedavno sam primjetio pri kretanju u prvoj brzini neko neobicno krcanje ili kao da mi poluosovina proklizava ,dakle da li je moguce da ulje koje curi može dospjeti u kvacilo i da kvacilo proklizava,i da li je to problem kvacila? Taj problem se dešava samo kada je motor pod normalnom radnom temperaturom inace kada je hladan to se ne cuje.
ODGOVOR:Operite detaljno motor, nakon toga napravite kratku probnu vožnju, nakon te vožnje tocno ce se vidjeti gdje curi ulje.
Kuplung ( spojka ) može proklizavati ako na nju dode ulje.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E220 DIZEL - TERMOSTAT

Datum objave: 13.06.2007 23:34:00
Slika
PITANJE: Molim Vas opet za pomoc, 1.Koja je radna temperatura motora u mercedesa E 220 Disel, 70 kw 1996.g. (okac)?
2. Koje toplotne vrijednosti mora biti termostat, a koje termoprekidac?
3. Gdje se nalazi termostat u narecenom vozilu?
ODGOVOR:Radna temperatura motora je od 85°C do 98°C. Termostat pocinje otvarati na 92°C a završava otvaranje na 95°C. Termo prekidac kupite originalni i nece biti problema a na njemu možete procitati i temperaturu ukapcanja . Termostat se nalazi na glavi motora i to u prednjem dijelu.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LEGANZA - SAMA DODAJE GAS

Datum objave: 13.06.2007 23:31:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa Daeewoo leganza 1997 model automatik .Kada je upalim sama dodaje i smanjuje gas a kada stavim u brzinu onda radi normalno samo ima malo povecan gas .
ODGOVOR:Motor može sam povecavati broj okretaja iz više razloga . Navesti cu nekoliko najcešcih , to su potenciometar leptirastog ventila, aktuator minimuma, ETC senzor, upravljanje aktuatorom minimuma , slabo brtvljenje usisnog kolektora. Nije preporucljivo ništa mijenjati prije nego se ispitaju navedeni dijelovi .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NIJE POTREBNO NAGA?ATI

Datum objave: 13.06.2007 23:28:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Fiestu 1.25 16V Zetec iz 1997 g i od pocetka je malo "cukao". Sada se sve više guši i slabije vuce. Još nisam stigao otici u servis, ali stalno slušam nagadanja kako je otkazao mjerac protoka zraka. Sve ostalo radi dobro i auto je bio redovito servisiran svake godine. Zanima me vaše mišljenje, te ukoliko je u pitanju mjerac da li se isplati kupovati polovan ili je to prevelik rizik, jer sam nacuo da je novi prilicno skup.
ODGOVOR:U vašem slucaju nije potrebno nikakvo nagadanje što bi moglo biti . Najbolje cete uciniti ako napravite kompletan pregled motora i kontrolu sustava ubrizgavanja i sustava paljenja . Nakon toga znati cete pravi uzrok zašto motor ne radi ispravno.
OPEL CORSA - PROBLEM PRI VECOJ BRZINI
13.6.2007. 23:24
PITGANJE:
Sve pohvale za jedan ovakav dobar potez u kome pomažete mnogim vozacima u rešavanju njihovih problema. Alal vera.
Moj problem je u sledecem: Imam Opel corsu 1.7 di "C" isuza motor, od god.pr.2001. Posle vožnje od oko 30 minuta pri brzini od oko 130- 140 km/h u jednom trenutku osetim "kao da me neko zaustavlja, "motor zamutira"malo promeni zvuk, pocne neosetno slabije da vuce a potrošnja goriva se osetno povecava i (pali se lampica -kola sa kljucem). Imam utisak da se turbina iskljucuje. Nastavljam vožnju pri brzini oko 100-110 kmh i posle par kilometara situacija se smiruje gde se lampica gasi i motor nastavlja sa normalnim radom. Menjao sam protokomer vazduha, oba elektro ventila i ništa.
ODGOVOR:
Kod ovakvih pojava treba krenuti nekim redom , prvo se mora provjeriti sustav za dobavu goriva , sve mora biti cisto ( rezervoar, filtar goriva ) , sustav goriva na smije vuci zrak. Nakon ovoga treba se temeljito ispitati svaka komponenta sustava za regulaciju turbine ( ako su navedeni ventili ispravni tada treba provjeriti i upravljanje navedenim ventilima kojima upravlja racunalo ) . Uzrok može biti i neki od senzora kao i upravljacki modul visokotlacne pumpe. Ako ne uspijete sami , pokušajte kod nekog dobrog servisera koji ima i odgovarajucu opremu za dijagnostiku.
na vrh Povratak na vrh

ROVER 400 - PROBLEM SA ABS-om

Datum objave: 13.06.2007 23:19:00
Slika
PITANJE: Srdacno pozdravljam vašu dobru volju za besplatno davanje savjeta.
To je kod nas moguce još jedino kod «stare garde» kao što je recimo Silvek Degen. Nije da i drugi ne daju savjete ali to je više tipa recimo mu nešto samo da ga se riješimo.
Konkretan problem koji me muci je ABS na Roveru 400, 1998g, 1.4 i 103 KS. ABS je radio uredno sve ove godine da bi se nedavno poceo aktivirati i pri vrlo maloj brzini pri malim silama kocenja, što svakako nije potrebno. Pitanje glasi: može li se ispravnost senzora ili kompletnog sklopa izvršiti i u drugim radionicama ili iskljucivo u ovlaštenom servisu.
ODGOVOR:Nije nužno da se navedena dijagnostika radi u ovlaštenom servisu jer i drugi servisi posjeduju odgovarajuce znanje i dijagnosticka pomagala.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEMI NAKON SERVISA

Datum objave: 13.06.2007 23:08:00
Slika
PITANJE: Posjedujem astru g 2001god 1.8 16v-100.000km. Sve je bilo uredu dok nisam otišao na servis na promjenu ulja i svih filtera svjecica.. remena itd.. drugi dan nakon servisa kad sam upalio auto nakon što je cok poceo spuštati na 1000 okretaja, auto je poceo trokirati, to se desilo ujutro. Ali primjetio sam da se desi i po danu ako auto duže stoji..isto tako ako idem krenuti dok je auto hladan trokira 3-4 sek i onda bude sve uredu.. Jucer mi se upalila lampica od elektronike pa sam podosta zabrinut.. Inace auto je redovito održavan i servisiran.Molim vas pomozite..
ODGOVOR:Najbolje je da ponovo odete u servis koji vam je obavljao navedene radove, zamolite ih da vam ponovo provjere fazu motora . Ako je to u redu onda teškoce nisu povezane s navedenim radovima. Po potrebi napravite kontrolu sustava ubrizgavanja goriva.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ANALIZA ISPUŠNIH PLINOVA

Datum objave: 28.03.2011 19:26:26
Slika
PITANJE:

G. Meicu želio bih da mi protumacite slijedecu analizu ispušnih plinova.
Auto je benzinac.Naime :
CO = 0,01% (normalno max 0,5% prema Autodata)
CO2=10,95% (14,5-16%)
HC =53 ppm (max 100ppm)
O2 = 4,21% (0,1%-0,5%).
Vozilo: VW Lupo 1.4 16v 55 KW 102000 KM 1998g.
BrSasije : WVWZZZ6XZXW010249
BrMotora : AKQ183452
Test je radjen na zagrijanom motoru i zagrijanom katalizatoru (vožnja 15min i rad u mjestu 15min).
Želio bih znati i kakav je HC=53 ppm, visok ili nizak?

ODGOVOR:

CO je dobar, CO2 je premali ( može biti propuštanje ispušnog sustava ), HC je dobar, O2 je preveliki ( motor vuce nekontrolirano zrak ).

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,5 DCI - CRNI DIM

Datum objave: 13.06.2007 22:56:00
Slika
PITANJE: Imam clio 15 dci 2002g.Na tehnickom pregledu nisam prošao ne eko testu,auto ne dimi pod malim gasom,kada se gas naglo stisne do kraja gusti crni dim se pojavi.Otišo u ovlašteni servis i tamo su mi rekli da je sa autom sve uredu,da svakih 2000km trebam ulit u pun rezervar aditiv za gorivo.Molio bih vas da za vaše mišljenje?
ODGOVOR:Crni dim na ispuhu nije povezan s dodavanjem aditiva u gorivo, ako stavite aditiv dim nece nestati. Uzrok treba tražiti u smanjenoj kolicini zraka i višku goriva kod navedenog režima rada motora. Najbolji nacin je da napravite kontrolu sustava za upravljanje motorom i po potrebi kontrolu sustava goriva.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS - MASNI TRAG

Datum objave: 13.06.2007 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Daewoo Lanos 2000. godište.Molio bih vas da mi odgovorite odakle potice masni trag (na slici), te koja je normalna potrošnja ulja na 10.000 km. Kod mene se krece oko 0,7-0,8l na 10.000.
I još jedno pitanje. Stavio sam u njega full sintetic ulje Fush 5-50. Mogu li s tim uljem napraviti 15.000 km s obzirom da automobil koristim samo za gradsku vožnju i prelazim samo 5-6000 km na godinu. Sada sam napravio 10.000 km ali za dvije godine. Da li da mijenjam ulje ili još ne treba.
ODGOVOR:Trag ulja je od uljnih para koje dolaze iz kartera. Potrošnja ulja koja se smatra normalnom je 0,3 l/ 1000km . S navedenim uljem možete napraviti 15.000 km ali ako tu kilometražu prodete za najviše jednu godinu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - GREŠKA PROTOKOMJERA

Datum objave: 13.06.2007 22:20:00
Slika
PITANJE: Da li se može na kompjutoru ocitati svaka greška protokomjera ili su potrebne i dodatne pretrage za ustanovljenje istog.Rijec je o golfu 4, tdi, 66kw.Sve pohvale za Vas sajt.Doista puno korisnih savjeta.
ODGOVOR:Greška mjeraca protoka zraka se u vecini slucajeva ne može ocitati uz pomoc kompjutora. Može se provjeriti njegova ispravnost mjereci napon i struju na pinovima dok motor radi. Najbrži nacin je proba s drugim ispravnim mjeracem.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN ALMERA - IZNAD 100 VOLAN VIBRIRA

Datum objave: 13.06.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Posjedujem NISSAN ALMERU 2001 god.Kada prijedem brzinu od 100 km/h volan pocinje vibrirati, a nakon toga kada pocinjem kociti volan još jace vibrira.U ožujku su promjenjeni prednji diskovi, a u svibnju su stavljene nove gume i napravljen špur.
ODGOVOR:Uz sve što ste naveli ispitajte sve dijelove prednjeg ovjesa i felge.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - CENTRALNO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 13.06.2007 22:07:00
Slika
PITANJE: Imam Pasat 1.9 tdi 1999godina,imam problem sa centralnim zakljucavanjem,kad ga otkljucavam on se zakljuca ili obrnuto takoder tijekom vožnje se sam zakljuca.Sto se tice osiguraca koji se nalaze ispod volana svi su ispravni.
ODGOVOR:Prema vašem opisu trebalo bi ispitati nekoliko faktora . Najprije ispitajte ispravnost brave prednjih lijevih vrata, nakon toga provjerite elektricnu instalaciju koja pripada centralnom zakljucavanju ( posebno instalaciju za prednja lijeva vrata ), na kraju ostaje centralna upravljacka jedinica centralnog zakljucavanja koja takoder može biti uzrok .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - DA LI SE GUMA OŠTETILA ??

Datum objave: 28.03.2011 19:28:07
Slika
PITANJE:

Prvo bih Vam htio pohvaliti rubriku, mislim da je vrlo korisna, narocito nama koji se slabo razumijemo u naše limene ljubimce.
Prije par dana sam imao, da kažem sudar, udario sam sa prednjim lijevim kotacem u rinzol, na svu srecu išao sam sporo, približno 15 km/h. Od udara felga (celicna) mi se malo udubila, ali sam ja odmah zamijenio felge kod vulkanizera, ali sam stavio istu gumu kojom sam udario. Pitao sam vulkanizera da li je guma oštecena, on je rekao da gumi ne može biti ništa od toga. Buduci da sam prije 6mj promijenio gume, sve 4, nije mi baš financijski isplativo mijenjati prve dvije. Pa Vas molim za mišljenje koliko je udar bio opasan za gumu, da li se oštetila, da li se opasno s njom voziti i jer bih ju trebao promijeniti? Guma je bridgestone B250 u dimentiji 175/70 R13.

ODGOVOR:

Oštecenje na gumi se može prepoznati na dva nacina i to direktnim utvrdivanjem oštecenja i drugi nacin je prilikom vožnje kada se može pojaviti lupanje i vibracije na volanu . Ako ništa od navedenog nema tada možete slobodno koristiti navedenu gumu . Ako želite možete navedenu gumu staviti na zadnji kotac jer je to bolje rješenje .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 13.06.2007 21:47:00
Slika
PITANJE: Imam problem koji mi se javlja i koji mi na ovlaštenom Renaultovom servisu nisu znali otkloniti. Naime radi se Renault Laguni 2.0, 1999 godište. Problem koji se dešava je sljedeci: nakon paljenja auta, dok je isti nezagrijan, auto nece normalno ubrzati i nakon par minuta upali mi se lampica od automatskog mjenjaca i auto promijeni zvuk i modul rada. Ja sam primjetio da ako ugasim auto i ponovo ga upalim uz uvjet da se zagrijao motor auto normalno radi i normalno mijenja sve brzine i normalno ubrzava, te ja mogu normalno voziti dalje. Obzirom da me to paljenje lampice smetalo ja sam auto vozio u ovlašteni servis dva puta. Prvi put prije godinu i pol su mi rekli da njima kompjutorska dijagnostika ne pokazuje nikakav kvar i da je sve normalno ako se lampica ugasi nakon ponovnog paljenja auta što je slucaj na mom autu.
Drugi put su otkrili da se pojavljuje problem sa kontrolom tlaka ulja u automatskom mjenjacu, te su mi rekli da oni nemaju odgovarajuci program za kontrolu tlaka ulja u mjenjacu, te da se javim na neki drugi Renaultov servis koji ima odgovarajucu opremu. U telefonskom razgovoru sa djelatnikom drugog ovlaštenog Renaultovog servisa sam dobio informaciju da se radi o kvaru automatskog mjenjaca i da u Hrvatskoj ne postoji Renaultova ispitna stanica za servis automatskih mjenjaca i da ako hocu servisirati mjenjac moram ici u Sloveniju ili zamijeniti kompletan automatski mjenjac. Napominjem da sam auto kupio u Švicarskoj prije 26 mjeseci, a ovaj problem mi se poceo pojavljivati prije 24 mjeseca.
ODGOVOR:Servisi nisu svemoguci , oni servisiraju proizvod kojega nisu proizveli a sve upute i tehnicku podršku dobivaju od proizvodaca vozila. U praksi cesto postoje slucajevi kada postoje konstrukcijske ili tehnološke greške na vozilu. Proizvodac to rješava u garantnom roku tako da zamijeni navedeni dio ili kompletan sklop. Vaše vozilo nije u garanciji te ne možete ni ocekivati takvo rješenje.
Moje subjektivno mišljenje je da treba zamijeniti ulje u automatskom mjenjacu i filtar ako isti postoji. Nakon toga ce se vidjeti ima li rezultata . Za vašu informaciju ulje u automatskom mjenjacu mijenja se svakih 60.000 km ili svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - PROBUŠEN SPREMNIK GORIVA

Datum objave: 13.06.2007 21:40:00
Slika
PITANJE: Probušen mi je spremnik za gorivo na Opel Kadetu 1.4 91. god., može li se pokrpati ili je potrebno nabaviti drugi (novi ili rabljeni)?
Koliko otprilike moram izdvojiti novaca za popravak, a koliko za drugi rabljeni?
ODGOVOR:Vaše vozilo ima limeni rezervoar i on se kao takav može popravljati ali popravak dugorocno ne garantira uspjeh jer je unutrašnja površina rezervoara nagrižena i oštecena . Najbolje rješenje za vas je novi rezervoar. Ne morate kupiti originalni jer je jako skup a zamjenski je takoder kvalitetan.
NOVI Scenic - informacija
12.6.2007. 19:35
KORISNA INFORMACIJA
Nedavno sam pitao za podešavanje visine prtljažnih vrata na novom Scenic-u, obzirom da se otvaraju tek do visine od oko 185 cm pri cemu se i osoba manje visine može glavom udariti u bravu. Na rubu tih vrata postoji naljepnica koja sugerira mogucnost višeg otvaranja, ali dosad sam bezuspješno tražio rješenje. I Vi ste mi potvrdili da podešavanje nije moguce (ujedno hvala na odgovoru, naravno).
Rješenje postoji, i smiješno je jednostavno:
Nakon što se vrata sama podignu u gornju poziciju i tu zaustave (kako se ne bi ogrebala o strop garaže ili sl.), samo ih treba rukom još malo gurnuti gore, i „idu“ do oko 190 cm, što je vecini vozaca i korisnika dovoljno za siguran pristup prtljažniku bez kontakta glavom u bravu.
Nadam se da ce ovo nekome koristiti (u dva ovlaštena salona nisam mogao dobiti ovaj odgovor).
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - DAVAC IMPULSA

Datum objave: 12.06.2007 19:29:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 145 – 1.4 Boxer god.1995 i prestao je da radi mjerac brzine,iz pitanja koja su postavljali drugi shvatio sam da bi moglo da bude do uredaja koji se nalazi na mjenjacu koji daje inpuls mjeracu brzine ili da je u kvaru sam sat na instrument tabli.Ostali uredjaji na instrument tabli uredno rade(obrtomjer,pokazivac goriva,temperature).Kako da ispitam šta je u pitanju sat ili uredaj koji daje impuls satu na instrument tabli,gdje se preciznije nalazi taj uredaj na mjenjacu i kako da ispitam njegovu ispravnost.
ODGOVOR:Davac impulsa nalazi se na kucištu mjenjaca u neposrednoj blizini glave diferencijala. Davac impulsa treba ispitati osciloskopom jer se tako vidi naponska i vremenska baza. Drugi lakši nacin ispitivanja je po sistemu radi-ne radi je ako stavite drugi ispravni davac.
na vrh Povratak na vrh