Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO - POPRAVAK ABS-a

Datum objave: 19.06.2007 23:26:00
Slika
PITANJE: Objasnite mi, ako može, popravak abs sustava kocnica na FIAT PUNTU 1.2 16v.
ODGOVOR:Prije bilo kakvog popravka ABS sustava na vašem vozilu potrebno je napraviti dijagnostiku sustava i jednoznacno utvrditi koji dio sustava ( jedan ili više ) nije ispravan. Kada je ovaj dio posla gotov zamijeni se neispravan dio ( ili dijelovi ) . Zadnji dio posla je brisanje greške ili cišcenje greške iz memorije kompjutora. Najsloženiji dio posla je dijagnostika sustava . Za dijagnostiku je potrebno poznavanje i nacin funkcioniranja sustava ABS te smještaj pojedinih komponenata sustava. Od opreme se najcešce koristi servisni kompjutor, osciloskop i uredaj s kojim se može mjeriti otpor, napon i struja.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PUCKETANJE

Datum objave: 19.06.2007 23:21:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Clia 1.2 2004.g,prešao 43000km.Što se tice auta ja sam više nego zadovoljan.Al od jucer imam mali problem.Cuo sam pucketanje u upravljacu prilikom vrtenja punog desnog,i to ne u vožnji nego prilikom parkiranja.To pucketanje,bolje reci kvrckanje se javlja na samome kraju vrtenja u desno.Što bi to moglo da bude i što mi je cinit,i naravno molim vas da mi kažete koliko bi to moglo koštati.
ODGOVOR:Zvuk koji cujete nastaje radi istrošenosti na sponi ili krajniku spone volana isto tako istrošenost može nastati i na lijevom i na desnom ovjesu. Prvo što treba napraviti jest tocno utvrditi koji dio je u pitanju a nakon toga navedeni dio treba zamijeniti. U ovom slucaju ne radi se o skupom popravku jer ni dio ni rad nisu skupi.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PROBLEM SA KOCNICAMA

Datum objave: 19.06.2007 18:18:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo seat cordoba,1999god.1,9 sdi,47kw.Imam problema sa kocnicama tj. na zadnjem teh. pregledu je bilo slijedece stanje kocenja,prednje 60%,a zadnje 40%.Primjetio sam da kada je upaljen motor i pritisnem kocnicu da ona tone,ali ne do kraja.Otišao sam mehanicaru,a koji je odmah rekao da je glavni kocioni,skinuli smo isti i odnijeli na reparaciju tj.zamjena gumica.Kada smo postavili gl.kocioni problem je ostao isti.Pregledao je zadnje pakne i ustanovio je debljinu od 5mm,a doboši kao novi bez riseva.Pregledom prednjih kocnica je ustanovljeno da su diskovi ok,kao i disk plocice.Zatim je prespojio peti cilinder i dobio isto kocenje.Opet sumnja na glavni cilinder i kupim novi prespoji majstor peti ,tj. u prvobitan položaj,promjenimo novo ulje UK3 i slobodnim padom da procurri na kocione,zatim ozraka.Napominjem da su svi kocioni cilindri dobri i da funkcioniraju. Kada podignem rucnu kocnicu na prvi zub,dobijem bolju kocnicu,a zadnji doboši ne stružu. Kocnica i dalje propada kada je motor upaljen,a kada je ugašen ne propada.Da li postoji mogucnos da se rucna našpanuje i da dobijem kocnicu.
ODGOVOR:Pedala kocnice je uvijek niža kada radi motor nego kada motor ne radi. Pedala kocnice može biti niža ako se ne podese zadnje kocne papucice. Svaki put kada se demontiraju zadnji kocni bubnjevi treba podesiti i položaj zadnjih papucica kocnice. Sa zadnjim papucicama nemojte taktizirati nego ih zamijenite i nakon toga isprobajte kocnice na valjcima. Ako se vaš mehanicar razumije u svoj posao tada mu nece biti teško napraviti sve što sam naveo.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - KUPLUNG

Datum objave: 19.06.2007 18:08:00
Slika
PITANJE: ŽELIM DA POSTAVIM PITANJE U VEZI GOLFA MODEL 3.MIJENJAO SAM LAMELU NA SVOM AUTU( GOLF 3 DIZEL GODINA PROIZVODNJE 1995.OBICNI JE NEMA TURBA.) RAZLOG MIJENJANJA JE BIO OTEŽANO UBACIVANJE U RIKVERC I U PRVU BRZINU.NAKON PROMJENE LAMELE SA PROMJENAMA BRZINA NEMAM PROBLEMA SVE DOK NE PREBACIM U RIKVERC (BEZ PROBLEMA NE KAO PRIJE)
ONDA TEŠKO PREBACUJEM U PRVU BRZINU.DA LI JE GREŠKA U POSTAVLJANJU LAMELE ILI JE NEŠTO DRUGO.
ODGOVOR:Niste naveli da li ste uz lamelu mijenjali i potisnu plocu ( košaru ) što je svakako bilo potrebno. Ako su lamela i potisna ploca ispravne i kvalitetne i ako lamela lagano klizi po spojnickoj osovini tada uzrok treba tražiti u komandi spojke ( kuplung sajla ) ili u polugama za šaltanje brzina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - IDE SAMO 70 KM/H

Datum objave: 19.06.2007 18:04:00
Slika
PITANJE: !IMAM RENAULT SCENIC1.4 BENZINAC.1999 GODINA.AUTO MI SLABO HVATA GAS I MAKSIMALNO MOŽE POTEGNUTI SEDAMDESETAK KM. NA SAT.BRZO MU SE DIŽE TEMPERATURA PA SMO PRIVREMENO PRESPOJILI TERMOSTAT TAKO DA MOTOR HLADI BEZ NJEGA NO TEMPERATURA SE I DALJE DIŽE PREBRZO A GAS I DALJE SLABO HVATA.DA LI JE MOGUCE DA JE PROBLEM U PUMPI ZA DOVOD GORIVA?
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba najprije ispitati tlak goriva, ako je tlak goriva dobar tada se trebaju ispitati i brizgalice . Ako su i one ispravne mora se ispitati svaka pojedina komponenta sustava ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori, aktuatori , elektricni kontakti ). Kada se završi sa spomenutim radnjama i osposobi da vozilo normalno radi tada se treba ispitati i rashladni sustav i njegova ispravnost.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LIJENI START

Datum objave: 28.03.2011 19:14:32
Slika
PITANJE:

Svaka vam cast na ovom volonterskom poslu. Po drugi put vam pišem. Ovaj put je razlog ovaj: na hladan motor anlaser ima jako lijen start. Ostavlja dojam da je akumulator na granici snage ili vec iscrpljen. Medutim sa dodatnim "verglanjem" kao da se probudi i snažnije zavrti motor. Paljenje mogu ponoviti desetak puta (upalim-ugasim) i svaki put je anlasovanje snažnije, što bi trebalo iscrpiti bateriju, ako se ne varam. Inace svaki put i upali, tako da sa te strane nemam problem. Zanima me da li je to nagovještaj nekog kvara ili je možda baterija pri kraju (original Opel suha baterija). LED lampica na njoj, cini mi se nema nikakav sjaj, ili je jedva zelen. Motor je 1,0 12V. Ulje je Valvoline 10W-40 super synt, filteri su nedavno promjenjeni.

ODGOVOR:

Prilikom paljenja motora elektro pokretac mora okretati radilicu ( glavnu osovinu motora ) sa najmanje 120 ok/min . Ako to nije tako uzrok treba tražiti u elektro pokretacu, akumulatoru ili instalaciji. Snaga akumulatora treba biti iznad 60% . Ispitajte sve što sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASO - BSI

Datum objave: 24.03.2011 23:35:27
Slika
PITANJE: Imam xsaru picasso 2,0 HDI 90 KS i ne radi mi klima i ventilator kabine.Bio sam u citroenovom servisu i oni su mi rekli da je pregorio BSI.Molim vas strucan savjet jer mi je taj BSI preskup,možda je samo relej pregorio.
ODGOVOR:Ako je neispravan ventilator kabine ne može raditi ni klima uredaj . Ako vjerujete u dijagnostiku koju je radio servis tada nemate izbora i treba zamijeniti navedeni dio. Ako želite još jedno mišljenje tada ga zatražite od još jednog servisa nakon što vam pregledaju vozilo.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 18.06.2007 14:22:00
Slika
PITANJE: Imam neka pitanja za koja se nadam da cete mi moci odgovoriti. Naime prije 3 mjeseca kupio sam SEAT Cordobu Vario, 99 godište, 1.4 motor 60 KS sa 92000 prijedenih kilometara. Primjetio sam da mi se ventilator za hladenje pali vec nakon otprilike 3km obicne vožnje, i kad ugasim auto on nastavi raditi još oko 1 minutu i onda se ugasi. Kazaljka na instrumentu za mjerenje temperature, dode do srednje crtice i onda se pali ventilator. Napomenio bih da kazaljka nikad ne prelazi srednju crticu. Brine me to što se tako brzo zagrijava, a provjerio sam ne gubi nigdje tekucinu, odnosno ne manjka antifriza u posudi sa rashladnom tekucinom.
Zanima me još i dali se pri promjeni zupcastog remena na navedenom autu mijenja i vodena pumpa. Molio bih vas da ako ste imali iskustva sa ovim tipom motora kažete svoje dojmove, mane i nedostatke, jer sam nacuo svakake price, pa me zanima jel išta od toga tocno.
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen mijenja se i pumpa za vodu.
U normalnoj vožnji ( otvorena cesta ) temperatura motora je oko 88°C. Ventilator se na otvorenoj cesti ne pali jer je hladenje intenzivno. Ako se ventilator ipak pali tada treba pronaci uzrok tome a uzrok može biti termostat , termoprekidac ili nešto trece.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - SKRACENICE ?

Datum objave: 16.06.2007 21:12:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine javljam se u vezi problema s Opel Corsom 1.7. di 2003g., prošli put ste mi naveli da je cod P370 vezano uz ožicenje (elektricni vodovi) ili sensor CKP/RMP/CMP te ECM centrala .
Ja bi vas zamolio ako možete ove skracenice da mi malo bolje objasnite to bi mi uvelike pomoglo .Hvala na dosadašnjim odgovorima !
ODGOVOR:CKP – senzor bregaste osovine
RPM – senzor radilice
ECM – upravljacki kompjutor
na vrh Povratak na vrh

DAIHATSU CHARADE - STEZANJE VIJAKA GLAVE

Datum objave: 16.06.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam Daihatsu Charade 1.0TD koja ne želi upaliti. U posudi za vodu za kiler nalazi se talog ulja, bregasta osovina je pocela dobivati boju hrde. Sumnjam da je uzrok pregorjeli dihtung glave. Moje glavno pitanje je: Kojim momentom moraju biti zategnuti vijci na glavi ovog motora i kojim se redosljedom stežu?
ODGOVOR:Vijci se stežu iznutra prema van. Prvo stezane je 35 do 45 nm, drugo stezanje je 65 do 75 Nm, trece stezanje je 85 do 95 Nm.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - POVECANJE SNAGE

Datum objave: 16.06.2007 21:05:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam seat cordobe cupe 2,0 16v 110kw ABF motor. Dali mi mozete dati savjet kako da povecam konjažu na svom motoru te dali bi štetilo staviti low turbo te možete li mi dati tehnicke podatke od tog auta. Auto je 98g ima full opremu.
ODGOVOR:Snaga motora se može povecati na dva nacina. Prvi nacin je chip tuningom ( ugradnjom chipa u ECU centralu ) koji je jeftiniji i mehanickim zahvatom u motor što je znatno skuplje . Cijenu ovoga prvoga možete saznati na tel. 01/3370-033 .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - LETVA VOLANA

Datum objave: 24.03.2011 23:37:32
Slika
PITANJE: Vozim Punto 1.2, 99 god. sa servo upravljanjem.Na manžeti slini ulje od serva i majstor kod kojeg sam bio je rekao da je otisla letva volana.Zanima me,da li reparirati ovu istu ili kupiti polovnu za manje novaca i sta tocno podrazumijeva reparacija.koliko se još mogu tako voziti i koji je rizik?
ODGOVOR:Ako curi ulje iz servo volana to ne znaci da je otišla zubna letva. U vecini slucajeva razlog curenja su brtve. Kod vas ne treba mijenjati zubnu letvu vec treba samo napraviti servis na zubnoj letvi. Voziti možete i dalje , kontrolirajte nivo ulja a u dogledno vrijeme obavite spomenuti servis.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - ZAMJENA SELEN BLOKOVA

Datum objave: 15.06.2007 17:10:00
Slika
PITANJE: Kako se mjenjaju selen blokovi na BMW u E30?. Dali je potrebno skinuti cjeli most i diferencijal da bi se došlo do gumenih cahura? I može li se to napraviti obicnom dizalicom. Pitam vas zato, jer mi nitko nece to napraviti ispod 1500 kn, a to mi je zaista mnogo novca!
ODGOVOR:Zamjena selen blokova na vašem vozilu je zahtjevna jer podrazumijeva upotrebu odgovarajucih servisnih uvjeta, potrebnog vremena za izmjenu i upotrebu odgovarajucih naprava za isprešavanje i uprešavanje gumenih blokova. Ako budete to obavljali u vlastitoj režiji cijena bi vam mogla biti još veca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - NISKOPROFILNE GUME I TUNING

Datum objave: 28.03.2011 19:25:19
Slika
PITANJE:

PRVO SVE POHVALE ZA STRUCNOST I POZNAVANJE PROBLEMATIKE. MOLIO BIH VAS DA ODGOVORITE NA PITANJE KAKO PROMJENA TVORNICKO PROPISANIH GUMA NISKOPROFILNIMA I BITNO ŠIRIMA UTJECE NA AUTOMOBIL, TE KAKO JE POVECANJE SNAGE MOTORA PROMJENOM CIPA OPASNO ZA TRAJNOST MOTORA.MENI OSOBNO JE OVA PROBLEMATIKA POZNATA,ME?UTIM BILO BI ZGODNO DA OVO PITANJE OBJAVITE NA INTERNETU,JER JA KOME GOD OD MLADIH OBJAŠNJAVAM GORE NAVEDENU PROBLEMATIKU,KAŽU MI DA NEMAM VEZE S TIME,A NEMAM SE NA KOGA POZVATI.
SRDACAN POZDRAV I UNAPRIJED ZAHVALJUJEM!
SLOBODAN KEVO DIPL.ING.STROJ. METKOVIC

ODGOVOR:

Poznata je cinjenica da široke nisko profilne gume jako nepovoljno utjecu na podvozje automobila posebno na gumene blokove ovjesa, kuglaste zglobove, upravljacki mehanizam, amortizere. Takoder je poznato da CHIP TUNING povecava opterecenja u motoru jer se dodatna snaga ne može dobiti ni iz cega, mijenja se kut predpaljenja , kolicina goriva i tlak turbo punjaca.
O ovoj temi pisao je kolega Marušic na portalu autogodine.hr ( sada autoportal.hr ).

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PREGARA OSIGURAC

Datum objave: 15.06.2007 16:31:00
Slika
PITANJE: Imam audija A4 1.8 1995 god. prilikom paljenja vozila dolazi do pregaranja osiguraca od pumpe za gorivo tj.kada se okrene kljuc(starta) dolazi do pregaranja osiguraca i nemogucnosti paljenja vozila....dali se radi o kvaru pumpe ili releja?
ODGOVOR:Navedeni osigurac može izgarati radi dva razloga , jedan je neodgovarajuca jacina osiguraca a drugi je neispravan potrošac ( pumpa goriva ) koji vuce vecu struju radi koje pregara osigurac.
Za svaki slucaj ispitati treba i relej.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA 1,9 TDI - PROVJERITI KOMPRESIJU

Datum objave: 15.06.2007 16:24:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio VW Boru TDI, 150KS, 2003 GOD, 98000km, mislim arg motor. Auto lepo pali, ide, ne dimi na auspuhu, ali danas sam otvorio poklopac ulja dok je auto bio na leru! Motor je promenio zvuk, a iz otvora je poceo izlaziti dim i tackice ulja su pocele da prskaju po zastitnoj plastici (mozda zbog vibracija motora) Kada sam stavio ruku iznad otvora mogao sam da osetim kako vazduh duva na gore, u ruku. Zatvorio sam poklopac, izvadio merac ulja i isto se desilo. Dim! Ne radi se o isparenju jer dim konstantno izlazi!!! Danas sam postavio thread i na americkom TDI Club forumu, i dobio sam odgovor da je normalno da TDI motori imaju kako oni to zovu "blow by" i da se "CCV system" brine za to! Ipak nisam siguran koliko su oni kompetentni da daju takav odgovor, pa se obracam vama, proverenim profesionalcima, za pomoc i objasnjenje.
ODGOVOR:Nemojte previše slušati razne teorije u vezi stanja motora nego poduzmite konkretne radnje u vezi toga. Na hladnom motoru obavite mjerenje kompresije i ako je kompresija iznad 25 bara tada je motor još dobar. Tlak kompresije na ARL motoru (motor od 150 ks ) se krece od 25 do 31 bar.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NE VERGLA

Datum objave: 15.06.2007 15:51:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Mareu 1.6 1997 god s 190000 km. S autom do nedavno nikakvih problema. Problem je slijedeci - kada se motor zagrije (pokazivac temperature u sredini) tada je auto jako teško, nekad i nemoguce upaliti. Ne vergla. Auto savršeno pali hladan. Bio sam u elektroservisu i rekli su kako je alanser ok, nego ga je potrebno premostiti jer se koncepcijski nalazi na lošem mjestu. Molim Vas informaciju u cemu je potencijalni kvar.
ODGOVOR:Prilikom paljenja ( nije bitno da li je motor topli ili hladan ) elektro pokretac mora okretati glavnu osovinu motora ( radilicu ) s više od 120 ok/min. Ako to nije tako uzrok može biti elektro pokretac, akumulator ili instalacija. Bitno je da se zna što u navedenom lancu nije dobro i što je potrebno napraviti kako bi pri startanju motora postigli broj okretaja koji sam naveo. Sva ostala objašnjenja ne stoje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - GORIVO ?

Datum objave: 14.06.2007 00:02:00
Slika
PITANJE: Zanima me jedna informacija vezana uz razliku goriva izmedu diezela i eurodiezela.imam(gofa3,19tdi,81kw,96g)tocim u njega samo eurodiezel,dali bi mogao tociti i obican diezel?Šta bi se dogodilo kada bih u njega ulio 20-tak litara obicnog diezala(u prazan rezervoar)?koje su moguce posljedice?
ODGOVOR:Upotrebom obicnog dizel goriva ne bi se dogodilo ništa dramaticno ali stalnim korištenjem obicnog dizel goriva postoji znatan rizik da dode do oštecenja regulacione elektronike unutar visokotlacne pumpe. Problem je u znatno vecoj kolicini sumpora koji oštecuje elektroniku i pojedine dijelove visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRESE SE RUCICA MJENJACA

Datum objave: 13.06.2007 23:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Megane 1.4. 16V iz 99. godine, auto je prešao 139000 km.
Kod davanja ili oduzimanja gasa rucica mjenjaca se trese i osjecam da se vrši pritisak na mjenjac, te kad auto radi u leru osjecaju se vibracije.
Molim za pomoc.
ODGOVOR:Pogledajte sve nosace motora kao i polužni mehanizam za šaltanje, po potrebi zamijenite neispravne dijelove . Ako to niste u mogucnosti javite se .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEGDJE CURI ULJE

Datum objave: 13.06.2007 23:43:00
Slika
PITANJE: Vozim renault megana 1.6 alize 1999 16 ventila, curi mi ulje negdje na zadnjem dijelu motora ispod karburatora, to je samo moja pretpostavka i videnje jer ulja ima svugdje i sljeva se dole na plasticnu zaštitu motora . Nedavno sam primjetio pri kretanju u prvoj brzini neko neobicno krcanje ili kao da mi poluosovina proklizava ,dakle da li je moguce da ulje koje curi može dospjeti u kvacilo i da kvacilo proklizava,i da li je to problem kvacila? Taj problem se dešava samo kada je motor pod normalnom radnom temperaturom inace kada je hladan to se ne cuje.
ODGOVOR:Operite detaljno motor, nakon toga napravite kratku probnu vožnju, nakon te vožnje tocno ce se vidjeti gdje curi ulje.
Kuplung ( spojka ) može proklizavati ako na nju dode ulje.
na vrh Povratak na vrh