Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

ALFA 145 - DAVAC IMPULSA

Datum objave: 12.06.2007 19:29:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 145 – 1.4 Boxer god.1995 i prestao je da radi mjerac brzine,iz pitanja koja su postavljali drugi shvatio sam da bi moglo da bude do uredaja koji se nalazi na mjenjacu koji daje inpuls mjeracu brzine ili da je u kvaru sam sat na instrument tabli.Ostali uredjaji na instrument tabli uredno rade(obrtomjer,pokazivac goriva,temperature).Kako da ispitam šta je u pitanju sat ili uredaj koji daje impuls satu na instrument tabli,gdje se preciznije nalazi taj uredaj na mjenjacu i kako da ispitam njegovu ispravnost.
ODGOVOR:Davac impulsa nalazi se na kucištu mjenjaca u neposrednoj blizini glave diferencijala. Davac impulsa treba ispitati osciloskopom jer se tako vidi naponska i vremenska baza. Drugi lakši nacin ispitivanja je po sistemu radi-ne radi je ako stavite drugi ispravni davac.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - SAGA O RAZVODNIKU PALJENJA

Datum objave: 12.06.2007 19:23:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na ovoj stranici, i samo tako nastavite.
Vlasnik sam Opel Kadett GSi sa motorom 1,8 ajnspric (85 god. 85KW/115KS). Problem je sljedeci:Prije petnaestak dana navecer parkiram auto pred vikendicom sasvim normalno, dakle kao i obicno. Sutradan ujutro hocu da krenem kuci, sjednem u auto i upalim. Nakon nekoliko sekundi auto se ugasi, i poslije toga nema sanse da se upali. Vergla, ali ne moze da sastavi.Pozovem mehanicara, on pregleda i kaze da je problem u struji, te da zovnem elektricara. Pozovem elektricara, on pregleda vozilo i otkrije da je pregorio razvodnik (BOSCH elektronski razvodnik sa crvenom razvodnom kapom) i kaze da sam ja jedan od milion kome je pregorio razvodnik jer taj dio rijetko strada.Sutradan kupim drugi razvodnik, dodje elektricar i ugradi ga i auto radi. Nakon dva dana auto se ugasi u voznji, i ja ponovo pozovem elektricara, on opet otkrije pregoreni razvodnik. Ja ga pitam zasto opet, on kaze da je taj drugi razvodnik vjerovatno bio los (uzet polovan), pa je slucajnost da i on pregori.Ja odem korak dalje, tj. kupim nov razvodnik, ugradimo ga i opet isto. Da ne duljim, u ovih petnaest dana zamijenio sam cetiri razvodnika, i problem nije rijesen.Promijenio sam majstora, odem u Opelov Servis, tamo urade dijagnostiku (onoliko koliko je moguce na mom autu), i ne otkriju nista osim pregorjelog razvodnika. Upute me u neki elektricarski servis ( ja zivim u Sarajevu, pa ne navodim imena), tamo postavim nov razvodnik i oni vrse ispitivanja puna dva dana, da bi treci dan rekli da je problem u tome sto nije bio pravilno podesen kut paljenja i faza motora i da su zbog toga bili problemi. Oni su to kao podesili, i ja sav sretan, ali avaj, sutradan opet ista prica. Kupim jos jedan razvodnik i odem kod treceg elektricara, on kaze da je najvjerovatnije negdje kratki spoj u instalacijama, izvrsi pregled i naravno ne otkrije nista. Odem i kod cetvrtog elektricara, on kaze lambda sonda(?!?), odnosno kompjutercic koji kontrolise rad lambda sonde, sljedeci kaze da je problem u glavnom kompjuteru, te zamjenim i ta dva dijela, ali i ovaj razvodnik pregori.Stvarno vise ne znam kome da se obratim, dao sam brdo novca, a problem nije rijesen. I jos nesto, obisao sam preko 30 servisa i velikih i malih, ali kada vide da je vozilo sa ajnspric motorom, svi bjeze od toga. Zasto? Zar je ajnspric toliki bauk? Nadam se da cete mi vi barem malo pomoci, odnosno da cete me uputiti na pravi put. Stalo mi je do mog auta, iako on realno ne vrijedi mnogo. A dosad me je slusao bez ikakvih problema, nikad me nije ostavio na putu, nikad nije imao problema ni sa cim, redovno je odrzavan.
ODGOVOR:Razvodnik paljenja nije uzrok nego posljedica. Kod vašeg vozila uzrok treba tražiti na primarnom i na sekundarnom naponu bobine. Uzrok ne mora biti sama bobina . Sekundarna strana su i svjecice, visokonaponski kablovi, rotor razvodnika i razvodna kapa. Radi neispravnost visokog napona može stradati i ECU centrala.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,5 DCI - POGREŠNO GORIVO

Datum objave: 12.06.2007 19:14:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Megane 1,5 DCI 60 Kw (2005) i danas sam zabunom umjesto dizela tankala bezolovni benzin 95.Nakon par kilometara auto je poceo povremeno štucati,ali je i dalje vozio.Zaustavila sam auto i tek tada shvatila moju grešku.Raspitivala sam se kod prijatelja laika i dobila uglavnom zabrinjavajuce informacije o mogucim kvarovima .Molim Vas lijepo informaciju o mugucim kvarovima odnosno što najgore mogu ocekivati?Da li je potrebno auto voziti u ovlašteni servis ?
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba izvaditi benzin iz rezervoara, visokotlacne pumpe i zamijeniti filtar goriva . Nakon ovoga sve ce biti opet u najboljem redu. Za navedene radnje možete birati servis koji vi želite i u koji imate povjerenje.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - PLAVI DIM IZ AUSPUHA

Datum objave: 05.06.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: kao prvo želio bih vas pohvaliti najbolji ste i vec ste mi jedan problem na autu riješili.
imam hyundai accent 1997.g. prešao 120.000 tkm, motor 1,3 mpi. 66kw motor je inace do sada bio dobar. prije nekih godinu odnosno 20.000 tkm rasuo mi se katalizator pa sam ga morao skinuti.
Prije nekih tjedan dana poceo mi se pojavljivati izrazito gust plavi dim iz auspuha koji je posebice izražen pri vožnji uz brdo.Taj isti dim sam primijetio kada malo žustrije vozim auto, pri višim obrtajima.Pri tome se u autu osjeti vrlo jak neugodan miris vjerojatno iz auspuha.
Molio bih Vas da mi kažete (jer živim u Sarajevu i nažalost ne mogu doci do Vas) je li taj problem ozbiljan, je li neki kvar i što bih trebao uraditi. Smijem li uopce voziti auto.
ODGOVOR:Dim koji vidite je od ulja iz motora . Motorno ulje dolazi u komoru za sagorijevanje, tamo izgara i s ispušnim plinovima izlazi na auspuh van . U ovom slucaju ispitajte tlak kompresije i stanje vodilica ventila . Ako je kompresija dobra tada treba samo urediti vodilice ventila odnosno glavu motora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MASNOCA NA ERG VENTILU ?

Datum objave: 05.06.2007 10:28:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 4 tdi iz 99 godine(110 konja).tip motora je ahf...nedavno sam blokirao EGR ventil jer je poceo „sliniti“ i jer motor dobiva cistiji zrak.stavio sam alu limenu plocicu debljine 1mm kao „dihtung“ na onoj cjevcici koja ide sa grane na EGR.Auto se ponaša i dalje normalno i sve je u redu ali EGR i dalje pomalo slini.otkud ta masnoca?
ODGOVOR:Trag ulja koji se vidi na dosjedu za EGR ventil su uljne pare koje dolaze iz kucišta motora preko sustava za odušak ulja.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN - KRATKI SPOJ

Datum objave: 03.06.2007 18:56:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa stop svjetlima na nissan exa 1991, radilo je sve dok nisam popravljo poziciju i upo mi šaravciger gdje ide sijalica i napravio spoj i posle mi nerade stop svjetla. Mjenjo sam stop switch na kocnici ali ni to nije osigurac, crkava kad pritisnem kocnicu.
ODGOVOR:Napravili ste kratki spoj zato pregara osigurac. Sada morate pronaci mjesto gdje je nastao kratki spoj i najprije to otkloniti a zatim po potrebi krenuti dalje.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - NEUJEDNACENI RAD

Datum objave: 03.06.2007 18:51:00
Slika
PITANJE: Lijepo molim savjet jer sam zabrinuta radi moje situacije.
Imam Saxo 1.0i iz 12/99 g., prvi vlasnik, uredno održavan i sve super do nedavno. Prvo je poceo neujednacen rad u leru (brojac okretaja varira), te blago tresenje auta. Od danas je poceo trzat u vožnji, a ler gas sam pojacava. Bila sam danas kod servisera i kompjuter je pokazao da je kvar: relej kompresor. Medutim, serviser sam nije siguran da bi to moglo biti to i šalje me u ovlašteni servis, što cu svakako i uciniti. Mene interesira koja bi cijena bila tog popravka, te koliki je postotak sigurnosti u takvu dijagnostiku.
ODGOVOR:Cijenu popravka bih vam znao reci kada bih ja pregledao vaše vozilo. Dijagnostiku treba raditi osoba ili servis koji vam mogu reci što je neispravno , kolika je cijena popravka i nakon toga popravka vozilo mora biti ispravno. Radi vaše informacije dijagnostika se ne radi samo kompjutorom vec i drugim sredstvima, instrumentima i mjernim uredajima.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZAMJENA FILTERA KABINE

Datum objave: 03.06.2007 18:46:00
Slika
PITANJE: Osobni automobil Opel.AstraG 1,4 /98. zadaje mi muke ,obzirom na cistocu zraka u kabini,kada je ukljucena ventilacija.Ocito se radi o potrebi zamjene zracnog filtera, ali ja ne znam kako se isti skida za zamjenu.Skinuo sam ormaric sa strane suvozaca(kastl),jer tu se nalazi ispod njega filter za zrak,ali ne znam kako se isti skida, pa vas molim da mi date savjet ,kako bih ga zamjenio sa novim filterom.
ODGOVOR:Ispod pretinca koji ste demontirali treba se nalaziti odgovarajuci poklopac kojega treba otvoriti a ispod njega nalazi se filtar kabine. Poklopac je fiksiran s dva vijka ili s dvije kopce.
na vrh Povratak na vrh

LANCIA KAPPA - MOTOR STEUER ANLAGE DEFEKT

Datum objave: 03.06.2007 18:28:00
Slika
PITANJE: Lancia kappa 2,4 tds
Imam ovu lanciu vec oko mjesec dana i mogu vam reci da sam prezadovoljan sa njom .Ima prijedenih 322.000km i u izvanrendnom je stanju.Dakle problem je u slijedecem:(Motor steuer anlage defekt) se pojavi kad je motor hladan.Pa se onda ugasi u vožnji.Kad stanem na semaforu on se ponovo pojavi,ali se dodavanjem gasa na leru ugasi i tako stalno.
ODGOVOR:Navedeni natpis ( Motor Steauer Angle Defekt ) znaci greška u kutu paljenja ili ubrizgavanja goriva . Uzrok može biti senzor GMT, elektronika u visokotlacnoj pumpi ili ECU centrala.
U svakom slucaju treba napraviti kontrolu i potrebno ispitivanje pojedinih dijelova sustava goriva i upravljanja .
na vrh Povratak na vrh

VW VENTO - KONTAKT BRAVA

Datum objave: 03.06.2007 18:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem VW Vento iz 1996 g. Problem je u bravi na volanu. Naime, kontakt normalno prima, sve se fino upali, ali ne može da okrene elektropokretac. Dali je moguce na tom automobilu promjeniti elektro uložak, ili se mora mijenjati cijela brava? (napominjem da je ostala instalacija u redu, te da za sad palim na ugradeno tipkalo) ...da se i ovako, ali bih htio da auto bude u izvornom obliku, tj. da se pali na kljuc kao i do sada...
ODGOVOR:Na vašem vozilu moguce je zamijeniti samo elektricni dio kontakt brave.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190E - BROJAC OKRETAJA

Datum objave: 03.06.2007 18:20:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mercedes 190e 84. god, 90kw,1977ccm i zanima me kako da popravim brojac okretaja jer on uopce ne radi.
ODGOVOR:Ako to niste nikada radili i nemate odgovarajuce znanje i potrebne servisne instrumente tada cete teško doci do rezultata. Uzrok može biti elektro instalacija, instrument brojac okretaja ili davac impulsa.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 155 - NEPRAVILAN RAD

Datum objave: 03.06.2007 18:17:00
Slika
PITANJE: Imam Alfu 155 1.8. Twin Spark, 1993., 93 kw, prešla 170 tkm. Teže ga palim i kad je u leru nepravilno radi, trese se, na obrtomjer satu kazaljka naglo skace (ispod 10 do cca 25-30). Nakon minut dva takvog rada gasi se. Pak, kad je u vožnji zna strašno cukati, osim kada držim nogu na papucici gasa (oko 30 obrtomjera). To mi se u zadnje vrijeme cesto dogada. Kad sam bio u ovlaštenom servisu na dijagnostici baš tada je motor radio sasvim ok i nisu vidjeli nikakvu grešku. Takoder, bio sam kod jednog autoelektricara koji nije mogao vizualno ništa ustanoviti i poslao me upravo na dijagnostiku. Bio bi Vam zahvalan kad bi mi biste mogli odgovoriti na što da skrenem pažnju, a da izbjegnem metodu promjene odnosno kupnje 10-tak dijelova da bi metodom pokušaja i pogrešaka otkrio o cemu je rijec.
ODGOVOR:Ako želite doci do rezultata treba ispitati sva tri sustava i pripadajuce komponente sistematski. Mehanicki sustav se ispituje najprije i to stanje kompresije, propuštanje usisnog kolektora i faza. Nakon ovoga treba temeljito ispitati sustav ubrizgavanja i to najprije tlak goriva, stanje injektora i kolicinu goriva na pojedinim cilindrima. Po potrebi slijedece je ispitivanje ostalih komponenata sustava ubrizgavanja i to redom bez preskakanja . Kada je sve ovo gotovo još treba ispitati sustav paljenja ( primar, sekundar ) . Nema koristi ako bi vam poceo navoditi sve moguce uzroke jer ih ima puno. Ispitivanjem na ovaj nacin uvijek se dode do pravih rezultata.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - INFORMACIJA ZA SERVIS

Datum objave: 03.06.2007 18:11:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vozila VW Passat 1.9 tdi, 1998 godina i zanima me slijedece.Naime, svaki put kada upalim auto, na instrument ploci se pojavi natpis INSP i nakon cca 15-tak sekundi INSP nestane i sve normalno funkcionira. Zanima me što je to i kako se to rješava?
ODGOVOR:Natpis INSP znaci inspekcija a daje informaciju vozacu da je vrijeme za redovni servis. Kada se servis obavi ili ne obavi isti natpis je moguce resetirati da se više ne pali za slijedeci period od 15.000 km. Resetiranje je najlakše napraviti uz pomoc servisnog kompjutora.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 03.06.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Zanima me dozvoljena potrošnja ulja kod golf II 1.6D? Znam da svako auto troši ulje ali me zanima da li je 1.5 dl na 1000 km ok i koliko troši novi golf II d. - znaci prema tvornickim specifikacijama?
Unaprijed se zahvaljujem a ova stranica vam je pun pogodak...
ODGOVOR:Kada bi napravili strucno reparaturu motora tada bi potrošnja ulja bila manja od 0,1 l/1000km a isto tako je i na novom motoru iako tvornica dozvoljava potrošnju od 0,3 l/1000km. Navedena potrošnja je prevelika, na vama je odluka.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - ELEKTRICNA DIZA ?

Datum objave: 03.06.2007 18:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mercedes 190e ,1977 ccm, 84. god, 90 kw i zanima me za što služi elektronska dizna kod sajle od gasa i dali sajla treba imat kontakt s njom ili ne, jer ako ju dodiruje gas, ima lufta prije nego uhvati okretaje a ako malo nategnem sajlu onda više ne dira diznu ali gas normalno radi. Imam još jedno pitanje, na mercedesu imam brojac okretaja koji ne radi,ako mi možete reci kako da ga vratim u funkciju.
ODGOVOR:Elektricna sapnica ( diza ) služi za održavanje broja okretaja kada je motor na minimumu a komanda gasa ( sajla ) ne smije biti u kontaktu sa sapnicom ( dizom ). Brojac okretaja ispitajte i ustanovite što je neispravno, to može biti instalacija, instrument ili davac impulsa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - NESTABILNO VOZILO

Datum objave: 03.06.2007 17:56:00
Slika
PITANJE: Problem sa upravljanjem opelom kadettom 1.3 1988 godina .
Prilikom jaceg, naglijeg skretanja vozila u desnu ili lijevu stranu javlja mi se isti problem; osjecaj nekontrole kod ulaska u zavoj sve dok gume ne uhvate tu krivinu i u tom momentu osjecaj bježanja zadnjeg kraja vozila.
Na tehnickom pregledu nije uocen nikakav luft na ovjesu ( letva spone seleni kugle..., amortizeri novi) . Bio sam na špuru koji je ok, samo su ga malo dotjerali, gume dobre, a problem ostaje i dalje.Kod ulaska u laganije zavoje taj osjecaj nekontrole se ne osjeca. Ne znam i kakvom je stanju puž i osovina volana! Kako da rješim taj problem ?
ODGOVOR:Iz vašeg opisa se može zakljuciti da je sve na vozilu dobro a vozilo je ipak nestabilno. Ako je to kao što vi kažete nemam ništa za dodati osim da dodete do nas kako bi osobno pregledao vozilo.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - DIFERENCIJAL

Datum objave: 03.06.2007 17:51:00
Slika
PITANJE: Može li se diferencijal reparirati? Naime, na mom BMW-u 318 i, 1986, ( 584 t. km) je poceo lupati! Ima li možda kakav aditiv ili kakvo gušce ulje?
ODGOVOR:Na diferencijalu se mogu mijenjati ležajevi , satelit kutija , konusno tanjurasti zupcanik i brtvila. Aditiv ili ulje veceg viskoziteta ne bih komentirao.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - KAKO NAMJESTITI FAZU MOTORA

Datum objave: 03.06.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadet 1.6 d iz 1983. Uslijed jednog udarca u prednji desni dio pomakao se motor iz nosaca na limu i iskocio je iz faze te je polomio 4 klackalice na ventilima. Zanima me kako zamijeniti klackalice i kako namjestiti fazu motora natrag.
ODGOVOR:Fazu možete namjestiti ako imate specijalni alat s komparatorom koji se stavlja na bregastu osovinu kako bi se tocno odredio njen položaj. Uz navedeni alat trebate imati i znanje kako cete to napraviti a ako to nemate nemojte ni pokušavati jer vam nece uspjeti. Ako je motor ispao iz faze tada je došlo do sudara ventila i klipova , cetiri ventila su se nakrivila a možda je ošteceno još nešto.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUBI VODU

Datum objave: 30.05.2007 23:41:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam opel astre 1.6 16v 2000god. sa predenih oko 99000 km,prije izvjesnog vremena sam primjetio da gubim vodu u motoru i auto sam odvezao u ovlašteni servis gdje su ustanovili da je uzrok vodena pumpa i istu zamjenili, medutim vodu u motoru i dalje gubim,pa me zanima da li je posrijedi neki ozbiljan problem ... i da li je uobicajeno da navedeni motor koji imam troši ulje otprilike 0.5 lit na 10000 km ustvari od zamjene do zamjene ulja.
ODGOVOR:Uzrok curenja ne mora biti samo pumpa za vodu, postoje i drugi dijelovi koji mogu propuštati rashladnu tekucinu ( hladnjak , radijator grijaca, cijevi rashladnog sustava i sl. ) treba pregledati i ostale detalje s tim u vezi i sigurno ce se pronaci uzrok. Potrošnja ulja je malo povecana , potrebno je utvrditi uzrok potrošnje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - EKO TEST

Datum objave: 30.05.2007 23:24:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Opel Tigrom 1.6 16v 78kw(106 ks) sa eko-testom.Promijenio sam katalizator te lambda sondu ali i dalje ekotest nije uredu.U ovlaštenom servisu rekli su da su neispravne brizgaljke goriva.Brizgaljke smo skinuli i ocistil ali ekotest je opet isti.
Evo dostavljam vami i eko-test u praznom hodu motora: broj okretaja 890 o/min
lambda 0.895
CO: 3.150% vol.
CO2: 13.22% vol
HC: 415ppm vol
O2: 0,0 % vol
Povišeni broj okretaja: 2840 o/min
lambda: 0.751
CO: 8.766% vol
CO2: 9.60% vol
HC: 553ppm vol
O2: .0.0% vol
ODGOVOR:Iz navedenog ispisa za EKO test vidljivo je da je neispravan sustav ubrizgavanja goriva te da motor stalno radi s bogatom smjesom što je štetno za motor i katalizator. Stehiometriski omjer gorivo : zrak mora biti 14,7 : 1 a u vašem slucaju je to daleko od toga . U ovom slucaju moraju se ispitati pojedinacno sve komponente sustava nakon cega treba zamijeniti neispravan dio ili dijelove , rezultat toga biti ce dobar eko test i ispravan rad motora. Moguce uzroke vam mogu nabrojiti ali ih ima jako puno te ne bi bilo koristi od toga.
na vrh Povratak na vrh