Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FORD MONDEO - PREGRIJAVA SE

Datum objave: 27.05.2007 08:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Mondea tdi 1998 god. sa kojim u posljednje vrijeme imam dosta problema. Naime voda-antifriz mi nestaje iz posude za vodu tako da od prilike sedmicno moram dosuti oko 1-1,5 l vode
( antifriza ).Nigdje se ne vide tragovi curenja vode,mehanicar koji je to pregledao provjerio je sve spojeve, kablove za vodu ,skidao je i vodenu pumpu ali nema naznaka curenja niti oštecenja,on je sa nekim instrumentom koji se stavi u otvor cepa posude za vodu provjeravao da li je slucajno otisao dihtung na glavi motora ali ni tu mu nije pokazalo da ima protoka vode ili pare u motor.Voda negdje nestaje ali nema nikakvih tragova.Takode mi se pocelo dešavati da mi se povecava - raste temperatura motora bilo da idem uz brdo ili na ravnome u vožnji kada se motor zagrije ( ponekad kazaljka temperature dode i do samog kraja ali se onda ukljuci ventilator i ohladi i kazaljka sa vrati na polovicu gdje obicno i stoji, znaci pokazuje normalnu temperaturu motora.Do sada mi se to nije dešavalo ali me buni zašto se temperatura povecava u vožnji na ravnome cim dostigne brzinu recimo preko 100-120 km na sat , onda se kazaljka temperature pomjeri izmedju sredine i kraja i nakon kratkog perioda ( 10 sec) ponovo se vrati na sredinu, predpostavljam da se ventilator ukljuci i ohladi ga , ali ne vjerujem da je to u redu.
ODGOVOR:Radna temperatura motora treba biti oko 90°C u gradskoj vožnji ili kada motor radi na mjestu, na otvorenoj cesti temperatura je za nekoliko stupnjeva niža. Uzrok povecanja temperature može biti u ovom slucaju nedovoljna kolicina rashladne tekucine , kvar na brtvi glave motora , zacepljen hladnjak rashladne tekucine ( zacepljenje može biti izvana ili iznutra ). Curenje rashladnog sustava nije moguce svaki put lako pronaci jer propuštati može radijator grijaca u kabini ili je propuštanje na takvom mjestu da tekucina odmah isparava. Pozabavite se ovime što sam naveo, uzrok sigurno postoji samo ga treba pronaci.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TRZA I GUBI SNAGU

Datum objave: 27.05.2007 08:19:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 1.6 sx 66kw
Prije 6 mjeseci sam ugradio plin u njega radi ekonomicnije vožnje. Pri podešavanju plina morao sam odstraniti sportski filter te ga zamjeniti standarnim jer mi u servisu nikako nisu mogli postici pravilan rad motora, a i pri brzini kada bi išao prešaltat brzinu ugaso bi se. Ne sjecam se marke plina koji sam ugradio no spaja se odma iza zracnog filtera (jeftiniji sistem). Pošto me nerviralo da sam ja morao odstraniti sportski filter a neki po forumu ga imaju pronašao sam sistem kako ga vratiti a da motor radi uredno i ne gasi se. Naime odstranio sam mu cjevi koje se spajaju na prednju masku a vode do kutije zracnog filtera jer sam smatrao da turbulencije zraka u cijevima istiskuju plin u trenutku kada se ne ubrizgava i bio sam u pravu. 2-3 mjeseca nakon toga su poceli problemi.Naime auto mi trza dok je na benzinu, ima nepravilan rad motora, osjetan gubitak snage da ne spominjem ispod 3000rpm auto je puž i cesto se zna dogoditi da kad mu stisnem malo više od pola gasa krene sa 3000rpm do 3500rpm za sec i najednom stane, gas je u podu a on se penje polagano kao da jedva dodirujem gas. Ponekad je sve u redu kao da taj problem ne postoji al mi i tada troši cca 15-20 litara neovisno o tipu i brzini vožnje. Na plinu se ponasa puno bolje, motor radi mirno, ne zastajkuje ali mi okretaji znaju padati do 550rpm i imam osjecaj kao da ce se ugasiti, u tom trenutku kada stisnem gas bilo malo ili puni okretaji stoje i uspijem ga oživiti samo prebacivanjem na benzin. Svi ovi problemi jedan dan su tu pa je sve ok 2 dana ili obrnuto i to me buni.Sa plinom sam prešao 15.000,00km. a auto je prešao 170.000,00km Otkako su se ti problemi pojavili promjenio sam lambda sondu, mjerio kompresiju koja je 17.17.16.17, u fiatovom servisu bio na dijagnostici provjeravao injektore, i njihov tlak, sve je bilo ok osim bobine koju bi sad promjenio al mi svi govore da je stvar u injektorima. Do kad mi nije trošio ovako puno benzine vozio sam ga svako malo i livao aditive svaka 3mj za cišcenje injektora i sve je bilo uredno.
ODGOVOR:Plinski sustav koji ste ugradili nije najbolje rješenje, trebalo je ugraditi MPI ( multi point injection ) plinski sustav.
Kada vozite na benzin postoje dva problema koja su zapravo povezana ( motor nema snage, velika potrošnja goriva ). Prvo što se mora uraditi je da se otklone sve greške tako da motor normalno radi na benzin. Ovo je jednostavno reci ali nije jednostavno napraviti zato jer mogucih uzroka može biti puno. Potrebno je napraviti dijagnostiku mehanike motora, hidraulike motora, elektronike motora . Kod mehanike motora provjerite fazu i zabrtvljenost usisnog kolektora, kod hidralike ispitati treba tlak goriva i kolicinu po pojedinim cilindrima. Na kraju ostaje upravljacka elektronika ( senzori, davaci, aktuatori ). Ako krenete ovom logikom sigurno cete doci do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

OPEL FRONTERA - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 27.05.2007 08:11:00
Slika
PITANJE: Imam opel fronteru 2,5 tds iz 1997.godine prvi sam vlasnik unazad par godina imam problema s paljenjem neovisno o vremenu nekad kad je jako hladno upali bez problema a nekad nece nikako nisu grijaci u pitanju niti bosch pumpa bar tako kažu majstori a problem ostaje moj kolega koji isto ima takovu ima isti problem motor je VM ,kad upali poslije "silovanja"više ne bude problema do vece pauze izmedu dva paljenja a neko vrijeme bude sve u redu pa opet ne valja..
ODGOVOR:Kod vašeg vozila je bitno da je kompresija iznad 24 bara i da elektro pokretac dobro okrece radilicu. Nakon ovoga važno je da u sustavu goriva nema zraka, dize trebaju biti ispravne i grijaci takoder. Ako je sve ovo u ispravnom stanju ostaje samo elektrika i upravljacka elektronika. Kod ovoga zadnjeg treba ispitati senzor na radilici i upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe.
Dijagnostika motora dala bi odgovor na sve nepoznanice.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - TEŽE JUTARNJE PALJENJE

Datum objave: 26.05.2007 16:50:00
Slika
PITANJE: Nedugo sam kupila rabljeni Ford Mondeo 1,8 TD (navodno 138.000 km). Po savjetu svog mehanicara odmah sam se dala u trošak i promijenila sve remenje diskove, pakne, ulja, filtere, servisirala bosch pumpu (uz izmjenu nekog ventila) i svašta još, no svejedno prvo jutarnje paljenje nije bezbolno. Naime obavezno je „verglanje“, koje ne radim dugo, pa paljenje iz drugog pokušaja. Kasnije u danu pali puno lakše. Receno mi je da nikako ne dodajem gas dok palim, vec samo stisnem kvacilo do kraja i palim obrtanjem kljuca. Što može biti uzrok? Navodno je motor sasvim ok. Takoder sam dobila savjet, da zbog suhoce naših goriva,dodajem malo Dvotaktola, radi ocuvanja motora. To još nisam napravila. Molim Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Ispitati treba najprije ono najvažnije a to je tlak kompresije koji treba biti veci od 27 bara. Druga važna stvar je stanje akumulatora i elektro pokretaca ( moraju omoguciti okretanje glavne osovine motora sa 120 i više ok/min. Ako je sve ovo dobro tada treba ispitati upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe. Dvotaktol nije potrebno stavljati u gorivo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 25.05.2007 21:44:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.9d, 2000 g. U vožnji mi se pali grijac i auto slabije vuce. Kad je jako vruce upali se nakon cca 5 km, a kad je hladnije (npr ujutro) nakon prijedenih 20ak kilometara! I nakon toga se povremeno gasi i pali. To traje vec oko 2 tjedna. Nikakve druge promjene u radu motora ne primjecujem! Elekticar (za kojeg mi se cini da baš i nema pojma) je mijenjao neke dijelove i zakljucio da je VALJDA kvar u kompjuteru i da ne trebam za sad nista poduzimati! Jel ja smijem (bez brige) voziti auto u takvom stanju ako je stvarno kvar u kompjuteru!?
ODGOVOR:Lampica grijaca se pali kada ne radi neki grijac, kada je neispravan pojedini senzor na motoru ili kada postoji greška na sustavu za upravljanje motorom. Preporucujem da navedeni kvar što prije dijagnosticirate i otklonite.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VENTILATORI ?

Datum objave: 25.05.2007 21:19:00
Slika
PITANJE: Od nedavno sam ponosan vlasnik FIAT MARA 1.9 td , ali me zanima jedna stvar napred na kileru ima dva ventilatora jedan radi nakad brže nekad sporije , ali ovaj drugi miruje i ne znam kad se on ukljucuje jedni mi kažu da je to od klime a drugi da je to sigurnosni ako se auto pocne pregrijavat pa ga jedan ne može rashladit inace za sad nemam nikakvih problema samo bi to htio znati ako ne radi ili je u kvaru da mogu poduzeti odgovarajuce mjere.
ODGOVOR:Na hladnjaku ima dva ventilator i obadva su u funkciji , mogu raditi pojedinacno ili zajedno ovisno o temperaturnom stanju motora i potrebama klima uredaja. Ukoliko nemate nekih problema nema ni razloga za zabrinutost.
DODATNO PITANJE:
Danas mi se temperatura digla do crvenog ali kad sam ugasio klimu temperatura je pocela padati mislim da iz nekog razloga se baš taj drugi ventilator ne pali a ja ne znam koji je razlog, malo sam zabrinut jer se bojim da mi auto ne zakuha.Da li mi miožete dati neki savjet šta da ucinim i otklonim eventualni kvar.
ODGOVOR:
Visoka temperatura može napraviti veliku i skupu štetu na motoru zato svaku grešku na sustavu hladenja treba shvatiti ozbiljno i pravovremeno je otkloniti. U navedenom slucaju treba doci do spoznaje što je uzrok podizanja temperature ( može biti da je stvarna temperatura u normali a sam instrument pokazuje više u nekom momentu ) . Objašnjenje što i kako doci do uzroka je vrlo složeno jer podrazumijeva neka ispitivanja i mjerenja direktno na motoru ( treba imati i potrebne instrumente ), predlažem da se obratite servisu koji ce vam to strucno odraditi.
Ako ne riješite problem javite se.
HVALA! Danas sam otklonio taj kvar.Ventilatori se pale paralelno a jedan se nije palio uzrok je bio nagorjela instalacija to smo zamijenili i sada radi savršeno ali bi trebao zamijeniti ventilator jer su mjerenja pokazala da vuce više struje nego ovaj drugi.Cajger od temp. sad se penje do pola ,a možda malo više ali nikako onako visoko kao jucer.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ISPARIVAC KLIME

Datum objave: 25.05.2007 21:11:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite gdje se nalazi isparivac klime na Renaultu Megan 1.5 DCI, 2005.g. i dali ga je moguce samostalno skinuti i ocistiti odvod kondenzata.
ODGOVOR:Na svakom vozilu isparivac se nalazi ispod centralne konzole u blizini radijatora grijaca. Posao oko zamjene ili servisa je vrlo zahtijevan i dugo traje jer se treba demontirati kompletna konzola kod vecine vozila. Naglašavam još jednom da je isparivac nedostupan a posao oko njega zahtijeva potrebne radne uvjete , alat i sposobnost. Ovime vas ne želim obeshrabriti nego samo pripremiti za izazov koji je pred vama.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAJEDNICKI SABIRNIK ( COMMON RAIL )

Datum objave: 28.03.2011 19:39:35
Slika
PITANJE:

Proucavaju tehniku motora mojeg auta, došao sam do pitanja na koje nemam odgovor. Interesira me mora li pumpa common-rail-a biti u fazi sa bregastom i radilicom. Obzirom da mi se cini kako je bitno samo da ista tlaci naftu u zajednicku cijevcicu. Ako nije u fazi, kakvi problemi mogu nastati? Zahvaljujem na prethodnim odgovorima koji su mi puno pomogli.

ODGOVOR:

ZAJEDNICKI SABIRNIK ( COMON RAIL ). Visokotlacna pumpa ne mora biti u fazi s bregastom osovinom i radilicom, ona koristi samo okretni moment motora za svoj pogon.

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - PROBLEM SA TEMPERATUROM

Datum objave: 23.05.2007 18:15:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam fiat punta 1,2, 75ks 1996god.Duže vrijeme imam problema sa temperaturom vozila.Iz cistog mira mi diže temperaturu te stvara pritisak u hladnjaku.Prilikom otvaranja cepa voda curi van pod pritiskom a narucito kad auto stoji na mjestu.Prije par mjeseci sam promjenio termostat te se to malo primirilo ali nedugo zatim sve ispocetka.Auto ide normalno,sve radi normalno(ventilator,brtva glave je ok...) Da li znate u cemu je kvaka i da li bi se to dešavalo da napravim da termostat stalno bude otvoren(cuo sam da neka vozila ne mogu bez termostata).
ODGOVOR:Ako je termostat ispravan , ako hladnjak nije zacepljen tada je neispravna brtva glave motora. Radi toga tlak kompresije probija u rashladni sustav i radi smetnje rashladnom sustavu . Potrebno je još jednom ispitati cinjenice i nakon toga demontirati glavu motora koju treba strojno obraditi .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 F - ZAPINJE MJENJAC I PROVJERA LAMDA SONDE

Datum objave: 23.05.2007 18:00:00
Slika
PITANJE: Moj problem je zapinjenje mjenjaca na mazdi 323 f iz 1996. Naime, prilikom pokretanja motora i prvih pola sata vožnje sa mjenjacom je sve u redu, brzine se prebacuju lako. Nakon toga vremena dolazi do zapinjanja rucice mjenjaca i šripe koja se pritome javlja. Mislio sam da cu problem riješiti promjenom ulja u getribi ali ni nakon toga nema nikakvih promjena. Da li je problem u kvacilu, mjenjacu ili gdje vec?
Moje drugo pitanje - na koji nacin se može kontrolirati da lambda sonda radi ispravno?
ODGOVOR:Uzrok zapinjanja mjenjaca je kuplung ili komanda kuplunga , provjerite ili neka vam to ucini strucna osoba. Lambda sonda i njezin rad najbolje se može ispitati na osciloskopu , ima i drugih nacina ali je ovaj najpouzdaniji.
na vrh Povratak na vrh

FORD 1,8 TD GHIA - ISTROŠENJE SPOJKE

Datum objave: 23.05.2007 17:53:00
Slika
PITANJE: Prije svega lijep pozdrav i svaka pohvala na trudu da malim ali strucnim savjetima skocte u pomoc nama malim ljudima što je danas ritkost !!
Prvo pitanje dali je normalno da kvacilo prima dosta visoko kod mjenjanja brzina ili .....
Drugi problem daljinsko zakljucavanje samo od sebe stalo pa ne radi , prvo je dosta teško lovilo pa onda skroz stalo, baterija je nova tj. provjerena i pokazuje 3,6 v a sad ne radi ni alarm kad se vjerojatno ukljucuje preko daljinskog kljuca ( alarm je bio do kvara jedno godinu dana iskljucen).
ODGOVOR:Ako spojka prihvaca pri kraju ( visoko ) to je znak znacajnijeg istrošenja spojke. Otkazivanje daljinskog zakljucavanja ne znaci da treba samo zamijeniti bateriju, ucestaliji kvarovi su na centralnoj jedinici ili elektricno instalaciji daljinskog zakljucavanja. Ispitajte ostala komponente sustava.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - DODATAK GORIVU ?

Datum objave: 23.05.2007 17:46:00
Slika
PITANJE: Imam toyotu yaris 1.4 D 4D, 989 km, 2007 g. Pri tankiranju nafte, sipam 1 posto motornog ulja na natoceno gorivo. Dali je to stetno za moj motor?
ODGOVOR:Ulje koje stavljate u goriva nije štetno jedino ne znam zašto ga stavljate. Ako želite ima odgovarajucih dodataka gorivu koji ciste i održavaju dize i povisuju cetanski broj dizel goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2SX - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 23.05.2007 17:42:00
Slika
PITANJE: Auto: PUNTO 1.2 (44kw) SX god. 2002/4mj.
Interesira me Vaše mišljenje vezano za promjenu zupcastog remena. Automobil je prešao 20 tisuca km (u ovih 5 god.) s tim da je godišnje znao biti garažiran i po 5 mjeseci bez da ga se koristilo (pošto sam znao biti odsutan po nekoliko mjeseci godišnje), pa me zanima treba li u skorije vrijeme izvršiti izmjenu zupcastog remena s obzirom na proteklo vrijeme od 5 godina. Inace veliko HVALA na objavljivanju korisnih savjeta.
ODGOVOR:Zupcasti remen treba zamijeniti kada nastanu uvjeti za to , ako je prošlo više od 5 godina svakako ga treba mijenjati. Materijal od kojega je zupcasti remen vremenom gubi svoja prvobitna svojstva.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - AKTIVIRANJE TEMPOMATA

Datum objave: 23.05.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio lagunu 2.0 , 96 godište u vrlo dobrom stanju i jedino što me muci je aktiviranje tempomata, kako da ga aktiviram u vožnji?
ODGOVOR:Aktiviranje tempomata trebate imati u vašem tehnickom uputstvu za navedeno vozilo. Ne mogu vam precizno objasniti rukovanje tempomatom dok ga ne vidim ( postoji više vrsta ).
Neki tempomati rade tako da postoji komandni prekidac ON/OFF, nakon ukljucivanja on održava željenu brzinu a pritiskom na pedalu kocnice ili kuplunga tempomat se iskljuci. Isto tako navedeni uredaj nakon što je ukljucen može tipkom plus ili minus postepeno ubrzavati ili usporavati.
na vrh Povratak na vrh

BMW 530 D - PROBLEM U REZERVOARU

Datum objave: 23.05.2007 17:17:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio BMW 530d iz 2000g, uvoz iz njemacke, sa 152000 km, auto radi mrak, samo ima jedan problem, dok mi kazaljka za tank dode do 15 l auto jednostavno crkne, kao da nema goriva, a ima, jer odem na benzinsku i natankam 55 l (tank je 70 l), kako to mogu riješiti!? Dali je problem u plovku!?
ODGOVOR:Uzrok je u rezervoaru odnosno u usisnoj cijevi koja je na vecem nivou od predvidenog. Izvadite komandu pokazivaca goriva i ustanoviti cete o cemu se radi.
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT EFI - DOTRAJALOST MOTORA

Datum objave: 18.05.2007 23:06:00
Slika
PITANJE: Ford eskort 1.6 Efi DOHC 16 ventila 2/94.Kada je u brzini i za vrijeme vožnje sve je u redu, ali kada se zagrije i na križanju pritisne kvacilo auto se ugasi. Nema nikakvog pravila ali gas u leru je nemiran,pada na 500 obrtaja i nekada se gasi.Kada u servisu ociste baypas sve je u redu i radi odlicno dva -tri mjeseca. Serviseri kažu da je otišao motor, uljne pare se vracaju u baypas i šporkaju ga i zato se to dogada.U posudi filtra za zrak ima ulja na spužvici. Ima li pomoci jer mi je drugo odlican,startan,ubrzava itd.
ODGOVOR:Prisutnost ulja u kucištu filtra za zrak je znak istrošenja motora i to klipnih prstena i cilindara. Dugorocno i kvalitetno rješenje jest uredenje motora a sekundarno rješenje je cišcenje taloga od uljnih para . Gašenje motora takoder je povezano s dotrajalošcu motora.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 18.05.2007 22:58:00
Slika
PITANJE: Javljam Vam se po treci put, oba predhodna puta ste po pitanju saveta bili u pravu i probleme sam sa lakocom resio. Stoga moram da Vas pohvalim i da Vam se zahvalim. Uz to bih postavio još jedno pitanje u vezi Ford Fieste 1.25. zetec. Kada se nalazim u gužvi i kada je kretanje metar po metar tako oko 15, 20 minuta. Motor pocne da bruji i poveca mu se temperatura za trecinu. Tako se trese i bruji minut, minut ipo i onda se sve vrati u normalu, temperatura se smanji i on više ne bruji. Nakon toga kad krenem normalnom brzinom nema nikakvih problema. Zanima me da li je to normalno ili je u pitanju neki feler?
ODGOVOR:Ne trebate se brinuti, navedeni zvuk je zvuk ventilatora na hladnjaku koji se upali kada u gradskoj vožnji poraste temperatura motora. Nakon što ventilator snizi temperaturu motora na normalu tada se ventilator gasi do slijedece prilike. Na otvorenoj cesti ventilator se ne pali jer je i radna temperatura motora tada niža.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - DIM PLSVICASTE BOJE

Datum objave: 18.05.2007 22:49:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Peugeota 206, 1.9D , 2001. godište. Odnedavno imam periodicne probleme sa samoubrzanjem motora, koji je inace besprijekorno radio. Ti problemi su se poceli javljati u vožnji, uglavnom kad je motor zagrijan, nakon cca. sat vremena. Prvi puta motor je sam od sebe dobio dodatno ubrzanje za oko 1.500 obrtaja, a sve je bilo propraceno drugacijim radom motora ( ubrzano štektanje) i velikim oblakom dima plavicaste boje. Nakon što se to ponovilo još jednom – dvaput, u nešto manjem obimu , javio sam se u servis, ali kvar nije otklonjen. U servisu su malo procistili boš pumpu (nisu je skidali) dodali ATF ulje u gorivo, ali prvi puta prilikom izvangradske vožnje javlja se ista pojava sa manjim samoubrzanjem ( 500-1000 obrtaja) i manjim oblakom dima. Sve to traje par sekundi pa se sve vrati u normalu.
To mi se ponovilo još par puta sa sve manjim samoubrzanjem, a zadnji puta samoubrzanja gotovo da i nije bilo, samo je motor drugacije zvucao (opet štektanje). Šta da radim da se kvar otkloni?
ODGOVOR:Plavi dim nije dobar znak jer je to znak da ulje ulazi u cilindar što ne bi smjelo. Napravite slijedecu kontrolu, pogledajte da li u kucištu filtra zraka ima ulja i da li ima ulja u usisnom kolektoru . Ako tamo ima ulja tada je motor potrošen i morate raditi reparaturu motora i to strucnu i kvalitetnu. Ako na navedenom mjestu ulja nema , tada izmjerite kompresiju i javite mi koliki je tlak kompresije. Nakon toga možete ispitati dize i to njihov tlak i oblik mlaza.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KVACILO

Datum objave: 17.05.2007 18:07:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 206 1.9D. Na prethodnom servisu(80000 km), kada sam mjenjao zupcasti su mi rekli da bi bilo dobro na slijedecem servisu zamjeniti potisni ležaj, pošto je kvacilo malo "tvrde", kako bi produžio vijek lameli i korpi kvacila. Prije dva dana je nastao kvar. Ne mogu mjenjati brzine. Mogu samo kada je ugašen motor. U vožnji mogu prebaciti iz druge u trecu brzinu, a obratno ne mogu. Kvacilo ne odvaja dobro.Koliko je normalno da se ovakav kvar desi nakon 84000 km i koliko su pouzdani rezervni dijelovi (set kvacila) koji se mogu naci na tržištu.
ODGOVOR:Spojka ( kvacilo ) je potrošni materijal, vijek trajnosti je fleksibilan i ovisi o mnogim faktorima. Da vam je vozilo u garanciji dobili bi besplatnu zamjenu. Rezervni dijelovi ako su prve klase ( spojka ) može trajati više od 100.000 km.
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - STEZANJE GLAVE MOTORA

Datum objave: 17.05.2007 18:03:00
Slika
PITANJE: imam bmw 520i-12ventila 1988g zanima me na koliko se Kg steže glava motora,leteci ležajevi i na koliko se štelaju ventili
ODGOVOR:Glava motora se steže na slijedeci nacin:
1- 40 do 45 Nm
2- 15 min cekati
3- 60 do 65 Nm
4- upaliti motor da radi 25 min
5- 25° do 30° zategnuti
Vijci glave trebaju biti novi.
Ležajevi klipnjaca stežu se 20 Nm+70°
Ventili se podešavaju 0,25mm i 0,25 mm.
Klipne prstenove kupite od neke poznate firme ( MAHLE, NURAL, AEH, COLBEN SCHMIT ).
na vrh Povratak na vrh