Danas je: 18.11.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III - KUPLUNG

Datum objave: 19.06.2007 18:08:00
Slika
PITANJE: ŽELIM DA POSTAVIM PITANJE U VEZI GOLFA MODEL 3.MIJENJAO SAM LAMELU NA SVOM AUTU( GOLF 3 DIZEL GODINA PROIZVODNJE 1995.OBICNI JE NEMA TURBA.) RAZLOG MIJENJANJA JE BIO OTEŽANO UBACIVANJE U RIKVERC I U PRVU BRZINU.NAKON PROMJENE LAMELE SA PROMJENAMA BRZINA NEMAM PROBLEMA SVE DOK NE PREBACIM U RIKVERC (BEZ PROBLEMA NE KAO PRIJE)
ONDA TEŠKO PREBACUJEM U PRVU BRZINU.DA LI JE GREŠKA U POSTAVLJANJU LAMELE ILI JE NEŠTO DRUGO.
ODGOVOR:Niste naveli da li ste uz lamelu mijenjali i potisnu plocu ( košaru ) što je svakako bilo potrebno. Ako su lamela i potisna ploca ispravne i kvalitetne i ako lamela lagano klizi po spojnickoj osovini tada uzrok treba tražiti u komandi spojke ( kuplung sajla ) ili u polugama za šaltanje brzina.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - IDE SAMO 70 KM/H

Datum objave: 19.06.2007 18:04:00
Slika
PITANJE: !IMAM RENAULT SCENIC1.4 BENZINAC.1999 GODINA.AUTO MI SLABO HVATA GAS I MAKSIMALNO MOŽE POTEGNUTI SEDAMDESETAK KM. NA SAT.BRZO MU SE DIŽE TEMPERATURA PA SMO PRIVREMENO PRESPOJILI TERMOSTAT TAKO DA MOTOR HLADI BEZ NJEGA NO TEMPERATURA SE I DALJE DIŽE PREBRZO A GAS I DALJE SLABO HVATA.DA LI JE MOGUCE DA JE PROBLEM U PUMPI ZA DOVOD GORIVA?
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba najprije ispitati tlak goriva, ako je tlak goriva dobar tada se trebaju ispitati i brizgalice . Ako su i one ispravne mora se ispitati svaka pojedina komponenta sustava ubrizgavanja goriva ( pojedini senzori, aktuatori , elektricni kontakti ). Kada se završi sa spomenutim radnjama i osposobi da vozilo normalno radi tada se treba ispitati i rashladni sustav i njegova ispravnost.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LIJENI START

Datum objave: 28.03.2011 19:14:32
Slika
PITANJE:

Svaka vam cast na ovom volonterskom poslu. Po drugi put vam pišem. Ovaj put je razlog ovaj: na hladan motor anlaser ima jako lijen start. Ostavlja dojam da je akumulator na granici snage ili vec iscrpljen. Medutim sa dodatnim "verglanjem" kao da se probudi i snažnije zavrti motor. Paljenje mogu ponoviti desetak puta (upalim-ugasim) i svaki put je anlasovanje snažnije, što bi trebalo iscrpiti bateriju, ako se ne varam. Inace svaki put i upali, tako da sa te strane nemam problem. Zanima me da li je to nagovještaj nekog kvara ili je možda baterija pri kraju (original Opel suha baterija). LED lampica na njoj, cini mi se nema nikakav sjaj, ili je jedva zelen. Motor je 1,0 12V. Ulje je Valvoline 10W-40 super synt, filteri su nedavno promjenjeni.

ODGOVOR:

Prilikom paljenja motora elektro pokretac mora okretati radilicu ( glavnu osovinu motora ) sa najmanje 120 ok/min . Ako to nije tako uzrok treba tražiti u elektro pokretacu, akumulatoru ili instalaciji. Snaga akumulatora treba biti iznad 60% . Ispitajte sve što sam naveo.

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASO - BSI

Datum objave: 24.03.2011 23:35:27
Slika
PITANJE: Imam xsaru picasso 2,0 HDI 90 KS i ne radi mi klima i ventilator kabine.Bio sam u citroenovom servisu i oni su mi rekli da je pregorio BSI.Molim vas strucan savjet jer mi je taj BSI preskup,možda je samo relej pregorio.
ODGOVOR:Ako je neispravan ventilator kabine ne može raditi ni klima uredaj . Ako vjerujete u dijagnostiku koju je radio servis tada nemate izbora i treba zamijeniti navedeni dio. Ako želite još jedno mišljenje tada ga zatražite od još jednog servisa nakon što vam pregledaju vozilo.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 18.06.2007 14:22:00
Slika
PITANJE: Imam neka pitanja za koja se nadam da cete mi moci odgovoriti. Naime prije 3 mjeseca kupio sam SEAT Cordobu Vario, 99 godište, 1.4 motor 60 KS sa 92000 prijedenih kilometara. Primjetio sam da mi se ventilator za hladenje pali vec nakon otprilike 3km obicne vožnje, i kad ugasim auto on nastavi raditi još oko 1 minutu i onda se ugasi. Kazaljka na instrumentu za mjerenje temperature, dode do srednje crtice i onda se pali ventilator. Napomenio bih da kazaljka nikad ne prelazi srednju crticu. Brine me to što se tako brzo zagrijava, a provjerio sam ne gubi nigdje tekucinu, odnosno ne manjka antifriza u posudi sa rashladnom tekucinom.
Zanima me još i dali se pri promjeni zupcastog remena na navedenom autu mijenja i vodena pumpa. Molio bih vas da ako ste imali iskustva sa ovim tipom motora kažete svoje dojmove, mane i nedostatke, jer sam nacuo svakake price, pa me zanima jel išta od toga tocno.
ODGOVOR:Kada se mijenja zupcasti remen mijenja se i pumpa za vodu.
U normalnoj vožnji ( otvorena cesta ) temperatura motora je oko 88°C. Ventilator se na otvorenoj cesti ne pali jer je hladenje intenzivno. Ako se ventilator ipak pali tada treba pronaci uzrok tome a uzrok može biti termostat , termoprekidac ili nešto trece.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - SKRACENICE ?

Datum objave: 16.06.2007 21:12:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine javljam se u vezi problema s Opel Corsom 1.7. di 2003g., prošli put ste mi naveli da je cod P370 vezano uz ožicenje (elektricni vodovi) ili sensor CKP/RMP/CMP te ECM centrala .
Ja bi vas zamolio ako možete ove skracenice da mi malo bolje objasnite to bi mi uvelike pomoglo .Hvala na dosadašnjim odgovorima !
ODGOVOR:CKP – senzor bregaste osovine
RPM – senzor radilice
ECM – upravljacki kompjutor
na vrh Povratak na vrh

DAIHATSU CHARADE - STEZANJE VIJAKA GLAVE

Datum objave: 16.06.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam Daihatsu Charade 1.0TD koja ne želi upaliti. U posudi za vodu za kiler nalazi se talog ulja, bregasta osovina je pocela dobivati boju hrde. Sumnjam da je uzrok pregorjeli dihtung glave. Moje glavno pitanje je: Kojim momentom moraju biti zategnuti vijci na glavi ovog motora i kojim se redosljedom stežu?
ODGOVOR:Vijci se stežu iznutra prema van. Prvo stezane je 35 do 45 nm, drugo stezanje je 65 do 75 Nm, trece stezanje je 85 do 95 Nm.
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - POVECANJE SNAGE

Datum objave: 16.06.2007 21:05:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam seat cordobe cupe 2,0 16v 110kw ABF motor. Dali mi mozete dati savjet kako da povecam konjažu na svom motoru te dali bi štetilo staviti low turbo te možete li mi dati tehnicke podatke od tog auta. Auto je 98g ima full opremu.
ODGOVOR:Snaga motora se može povecati na dva nacina. Prvi nacin je chip tuningom ( ugradnjom chipa u ECU centralu ) koji je jeftiniji i mehanickim zahvatom u motor što je znatno skuplje . Cijenu ovoga prvoga možete saznati na tel. 01/3370-033 .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - LETVA VOLANA

Datum objave: 24.03.2011 23:37:32
Slika
PITANJE: Vozim Punto 1.2, 99 god. sa servo upravljanjem.Na manžeti slini ulje od serva i majstor kod kojeg sam bio je rekao da je otisla letva volana.Zanima me,da li reparirati ovu istu ili kupiti polovnu za manje novaca i sta tocno podrazumijeva reparacija.koliko se još mogu tako voziti i koji je rizik?
ODGOVOR:Ako curi ulje iz servo volana to ne znaci da je otišla zubna letva. U vecini slucajeva razlog curenja su brtve. Kod vas ne treba mijenjati zubnu letvu vec treba samo napraviti servis na zubnoj letvi. Voziti možete i dalje , kontrolirajte nivo ulja a u dogledno vrijeme obavite spomenuti servis.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - ZAMJENA SELEN BLOKOVA

Datum objave: 15.06.2007 17:10:00
Slika
PITANJE: Kako se mjenjaju selen blokovi na BMW u E30?. Dali je potrebno skinuti cjeli most i diferencijal da bi se došlo do gumenih cahura? I može li se to napraviti obicnom dizalicom. Pitam vas zato, jer mi nitko nece to napraviti ispod 1500 kn, a to mi je zaista mnogo novca!
ODGOVOR:Zamjena selen blokova na vašem vozilu je zahtjevna jer podrazumijeva upotrebu odgovarajucih servisnih uvjeta, potrebnog vremena za izmjenu i upotrebu odgovarajucih naprava za isprešavanje i uprešavanje gumenih blokova. Ako budete to obavljali u vlastitoj režiji cijena bi vam mogla biti još veca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - NISKOPROFILNE GUME I TUNING

Datum objave: 28.03.2011 19:25:19
Slika
PITANJE:

PRVO SVE POHVALE ZA STRUCNOST I POZNAVANJE PROBLEMATIKE. MOLIO BIH VAS DA ODGOVORITE NA PITANJE KAKO PROMJENA TVORNICKO PROPISANIH GUMA NISKOPROFILNIMA I BITNO ŠIRIMA UTJECE NA AUTOMOBIL, TE KAKO JE POVECANJE SNAGE MOTORA PROMJENOM CIPA OPASNO ZA TRAJNOST MOTORA.MENI OSOBNO JE OVA PROBLEMATIKA POZNATA,ME?UTIM BILO BI ZGODNO DA OVO PITANJE OBJAVITE NA INTERNETU,JER JA KOME GOD OD MLADIH OBJAŠNJAVAM GORE NAVEDENU PROBLEMATIKU,KAŽU MI DA NEMAM VEZE S TIME,A NEMAM SE NA KOGA POZVATI.
SRDACAN POZDRAV I UNAPRIJED ZAHVALJUJEM!
SLOBODAN KEVO DIPL.ING.STROJ. METKOVIC

ODGOVOR:

Poznata je cinjenica da široke nisko profilne gume jako nepovoljno utjecu na podvozje automobila posebno na gumene blokove ovjesa, kuglaste zglobove, upravljacki mehanizam, amortizere. Takoder je poznato da CHIP TUNING povecava opterecenja u motoru jer se dodatna snaga ne može dobiti ni iz cega, mijenja se kut predpaljenja , kolicina goriva i tlak turbo punjaca.
O ovoj temi pisao je kolega Marušic na portalu autogodine.hr ( sada autoportal.hr ).

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PREGARA OSIGURAC

Datum objave: 15.06.2007 16:31:00
Slika
PITANJE: Imam audija A4 1.8 1995 god. prilikom paljenja vozila dolazi do pregaranja osiguraca od pumpe za gorivo tj.kada se okrene kljuc(starta) dolazi do pregaranja osiguraca i nemogucnosti paljenja vozila....dali se radi o kvaru pumpe ili releja?
ODGOVOR:Navedeni osigurac može izgarati radi dva razloga , jedan je neodgovarajuca jacina osiguraca a drugi je neispravan potrošac ( pumpa goriva ) koji vuce vecu struju radi koje pregara osigurac.
Za svaki slucaj ispitati treba i relej.
na vrh Povratak na vrh

VW BORA 1,9 TDI - PROVJERITI KOMPRESIJU

Datum objave: 15.06.2007 16:24:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio VW Boru TDI, 150KS, 2003 GOD, 98000km, mislim arg motor. Auto lepo pali, ide, ne dimi na auspuhu, ali danas sam otvorio poklopac ulja dok je auto bio na leru! Motor je promenio zvuk, a iz otvora je poceo izlaziti dim i tackice ulja su pocele da prskaju po zastitnoj plastici (mozda zbog vibracija motora) Kada sam stavio ruku iznad otvora mogao sam da osetim kako vazduh duva na gore, u ruku. Zatvorio sam poklopac, izvadio merac ulja i isto se desilo. Dim! Ne radi se o isparenju jer dim konstantno izlazi!!! Danas sam postavio thread i na americkom TDI Club forumu, i dobio sam odgovor da je normalno da TDI motori imaju kako oni to zovu "blow by" i da se "CCV system" brine za to! Ipak nisam siguran koliko su oni kompetentni da daju takav odgovor, pa se obracam vama, proverenim profesionalcima, za pomoc i objasnjenje.
ODGOVOR:Nemojte previše slušati razne teorije u vezi stanja motora nego poduzmite konkretne radnje u vezi toga. Na hladnom motoru obavite mjerenje kompresije i ako je kompresija iznad 25 bara tada je motor još dobar. Tlak kompresije na ARL motoru (motor od 150 ks ) se krece od 25 do 31 bar.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NE VERGLA

Datum objave: 15.06.2007 15:51:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Mareu 1.6 1997 god s 190000 km. S autom do nedavno nikakvih problema. Problem je slijedeci - kada se motor zagrije (pokazivac temperature u sredini) tada je auto jako teško, nekad i nemoguce upaliti. Ne vergla. Auto savršeno pali hladan. Bio sam u elektroservisu i rekli su kako je alanser ok, nego ga je potrebno premostiti jer se koncepcijski nalazi na lošem mjestu. Molim Vas informaciju u cemu je potencijalni kvar.
ODGOVOR:Prilikom paljenja ( nije bitno da li je motor topli ili hladan ) elektro pokretac mora okretati glavnu osovinu motora ( radilicu ) s više od 120 ok/min. Ako to nije tako uzrok može biti elektro pokretac, akumulator ili instalacija. Bitno je da se zna što u navedenom lancu nije dobro i što je potrebno napraviti kako bi pri startanju motora postigli broj okretaja koji sam naveo. Sva ostala objašnjenja ne stoje.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - GORIVO ?

Datum objave: 14.06.2007 00:02:00
Slika
PITANJE: Zanima me jedna informacija vezana uz razliku goriva izmedu diezela i eurodiezela.imam(gofa3,19tdi,81kw,96g)tocim u njega samo eurodiezel,dali bi mogao tociti i obican diezel?Šta bi se dogodilo kada bih u njega ulio 20-tak litara obicnog diezala(u prazan rezervoar)?koje su moguce posljedice?
ODGOVOR:Upotrebom obicnog dizel goriva ne bi se dogodilo ništa dramaticno ali stalnim korištenjem obicnog dizel goriva postoji znatan rizik da dode do oštecenja regulacione elektronike unutar visokotlacne pumpe. Problem je u znatno vecoj kolicini sumpora koji oštecuje elektroniku i pojedine dijelove visokotlacne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - TRESE SE RUCICA MJENJACA

Datum objave: 13.06.2007 23:56:00
Slika
PITANJE: Vozim Megane 1.4. 16V iz 99. godine, auto je prešao 139000 km.
Kod davanja ili oduzimanja gasa rucica mjenjaca se trese i osjecam da se vrši pritisak na mjenjac, te kad auto radi u leru osjecaju se vibracije.
Molim za pomoc.
ODGOVOR:Pogledajte sve nosace motora kao i polužni mehanizam za šaltanje, po potrebi zamijenite neispravne dijelove . Ako to niste u mogucnosti javite se .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEGDJE CURI ULJE

Datum objave: 13.06.2007 23:43:00
Slika
PITANJE: Vozim renault megana 1.6 alize 1999 16 ventila, curi mi ulje negdje na zadnjem dijelu motora ispod karburatora, to je samo moja pretpostavka i videnje jer ulja ima svugdje i sljeva se dole na plasticnu zaštitu motora . Nedavno sam primjetio pri kretanju u prvoj brzini neko neobicno krcanje ili kao da mi poluosovina proklizava ,dakle da li je moguce da ulje koje curi može dospjeti u kvacilo i da kvacilo proklizava,i da li je to problem kvacila? Taj problem se dešava samo kada je motor pod normalnom radnom temperaturom inace kada je hladan to se ne cuje.
ODGOVOR:Operite detaljno motor, nakon toga napravite kratku probnu vožnju, nakon te vožnje tocno ce se vidjeti gdje curi ulje.
Kuplung ( spojka ) može proklizavati ako na nju dode ulje.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E220 DIZEL - TERMOSTAT

Datum objave: 13.06.2007 23:34:00
Slika
PITANJE: Molim Vas opet za pomoc, 1.Koja je radna temperatura motora u mercedesa E 220 Disel, 70 kw 1996.g. (okac)?
2. Koje toplotne vrijednosti mora biti termostat, a koje termoprekidac?
3. Gdje se nalazi termostat u narecenom vozilu?
ODGOVOR:Radna temperatura motora je od 85°C do 98°C. Termostat pocinje otvarati na 92°C a završava otvaranje na 95°C. Termo prekidac kupite originalni i nece biti problema a na njemu možete procitati i temperaturu ukapcanja . Termostat se nalazi na glavi motora i to u prednjem dijelu.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LEGANZA - SAMA DODAJE GAS

Datum objave: 13.06.2007 23:31:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa Daeewoo leganza 1997 model automatik .Kada je upalim sama dodaje i smanjuje gas a kada stavim u brzinu onda radi normalno samo ima malo povecan gas .
ODGOVOR:Motor može sam povecavati broj okretaja iz više razloga . Navesti cu nekoliko najcešcih , to su potenciometar leptirastog ventila, aktuator minimuma, ETC senzor, upravljanje aktuatorom minimuma , slabo brtvljenje usisnog kolektora. Nije preporucljivo ništa mijenjati prije nego se ispitaju navedeni dijelovi .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NIJE POTREBNO NAGA?ATI

Datum objave: 13.06.2007 23:28:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Fiestu 1.25 16V Zetec iz 1997 g i od pocetka je malo "cukao". Sada se sve više guši i slabije vuce. Još nisam stigao otici u servis, ali stalno slušam nagadanja kako je otkazao mjerac protoka zraka. Sve ostalo radi dobro i auto je bio redovito servisiran svake godine. Zanima me vaše mišljenje, te ukoliko je u pitanju mjerac da li se isplati kupovati polovan ili je to prevelik rizik, jer sam nacuo da je novi prilicno skup.
ODGOVOR:U vašem slucaju nije potrebno nikakvo nagadanje što bi moglo biti . Najbolje cete uciniti ako napravite kompletan pregled motora i kontrolu sustava ubrizgavanja i sustava paljenja . Nakon toga znati cete pravi uzrok zašto motor ne radi ispravno.
OPEL CORSA - PROBLEM PRI VECOJ BRZINI
13.6.2007. 23:24
PITGANJE:
Sve pohvale za jedan ovakav dobar potez u kome pomažete mnogim vozacima u rešavanju njihovih problema. Alal vera.
Moj problem je u sledecem: Imam Opel corsu 1.7 di "C" isuza motor, od god.pr.2001. Posle vožnje od oko 30 minuta pri brzini od oko 130- 140 km/h u jednom trenutku osetim "kao da me neko zaustavlja, "motor zamutira"malo promeni zvuk, pocne neosetno slabije da vuce a potrošnja goriva se osetno povecava i (pali se lampica -kola sa kljucem). Imam utisak da se turbina iskljucuje. Nastavljam vožnju pri brzini oko 100-110 kmh i posle par kilometara situacija se smiruje gde se lampica gasi i motor nastavlja sa normalnim radom. Menjao sam protokomer vazduha, oba elektro ventila i ništa.
ODGOVOR:
Kod ovakvih pojava treba krenuti nekim redom , prvo se mora provjeriti sustav za dobavu goriva , sve mora biti cisto ( rezervoar, filtar goriva ) , sustav goriva na smije vuci zrak. Nakon ovoga treba se temeljito ispitati svaka komponenta sustava za regulaciju turbine ( ako su navedeni ventili ispravni tada treba provjeriti i upravljanje navedenim ventilima kojima upravlja racunalo ) . Uzrok može biti i neki od senzora kao i upravljacki modul visokotlacne pumpe. Ako ne uspijete sami , pokušajte kod nekog dobrog servisera koji ima i odgovarajucu opremu za dijagnostiku.
na vrh Povratak na vrh