Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - SERVIS KLIME

Datum objave: 30.05.2007 23:14:00
Slika
PITANJE: Zanima me koliko iznosi cijena servisiranja klima uredaja na Renault Cliou 2003. godište (promjena filtera, plina i dr.)? Ovo bi bila prvo servisiranje.
ODGOVOR:Prema pravilima struke i preporuci proizvodaca redovni servis klime radi se svake dvije godine. Tom prilikom od materijala se koristi :
- filtar freona ( sušac )
- ulje za kompresor
- freon R 134A
- kontrast ( po potrebi )
- sredstvo za cišcenje i dezinfekciju isparivaca i ventilacionih kanala
- filtar kabine
Navedeni materijal može koštati oko 1.400,- kn a rad oko 300,- kn .
U praksi na žalost imamo cesti slucaj da vlasnik vozila odbaci sve navedene stavke osim freona i rada ( što je kontraproduktivno ) i odluci se samo za freon i rad što u tom slucaju iznosi oko 300,- kn za plin i 150,- kn za rad .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - GDJE JE FILTER GORIVA ?

Datum objave: 30.05.2007 23:11:00
Slika
PITANJE: POSJEDUJEM FIAT BRAVO 1.2 16V, GODINA PROIZVODNJE 1999.INTERESUJE ME GDJE SE NALAZI FILTER ZA GORIVO I NA KOLIKO SE MIJENJA.
ODGOVOR:Filtar goriva se nalazi u blizini rezervara ispod vozila, ako ga tamo nema tada se nalazi u rezervaru . Ako je to filtar van rezervara mijenja se svakih 20.000 km a ako je to filtar u rezervaru mijenja se svakih 150.000 km i to zajedno s pokazivacem i pumpom za gorivo.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - KAZALJKA NA TERMOMETRU VARIRA

Datum objave: 30.05.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Fiat Brava 1.9 JTD 1999 god, i imam problem sa temperaturom motora. Pre sedam dana sam bio u servisu i tamo su mi rekli da je potrebno da se zameni ventilator, što smo i uradili, ali sada se opet taj problem pojavio, prilikom vožnje bilo na otvorenom putu ili gradska vožnja, skazaljka za temperaturu strašno varira od prve crte pa do crvene. Taj problem se ne pojavljuje stalno vec ponekad, napominjem da kada stanem da se ventilator ne pali. Nemam klimu.
ODGOVOR:Kazaljka na termometru ne varira radi promjene temperature motora vec radi greške u elektricnom otporu ili naponu. U ovom slucaju treba izmjeriti stvarnu temperaturu motora preciznim ( baždarenim ) termometrom. Ako se ustanovi ( kao što pretpostavljam ) da je temperatura motora normalna, tada treba ispitati sustav za pokazivanje temperature ( elektricnu instalaciju, davac temperature, instrument plocu, instrument za temperaturu ).
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - BOSCH PUMPA ILI...?

Datum objave: 30.05.2007 22:55:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV 1.9 TDI,66 KW,2000 g.,prešao 150000 km,tip motora je ALH.Prilikom starta motora nakon tridesetak sekundi pocne da blinka lampica od grijaca,bio sam u servisu i prikopcali su ga na kompjuter i racunar je ustanovio tri greške:1.Senzor temperature goriva;kolo u kratkom spoju sa masom.2.Podešivac kolicine;gornja granica dostignuta.3.Kolo senzora nivoa goriva,neispravnost.Prve dvije greške pokazuju da je kvar na ELEKTRONICI MOTORA,a treca greška je kvar ZAŠTITA OD KRA?E.Majsor mi je rekao da je rijec o BOSH PUMPI i da je potrebna zamjena ili repariranje iste,i da ce se onda problem riješiti.Auto mi ide normalno,potrošnja je u redu,palenje isto osim što na leru ponekad dode do blage promjene zvuka i blagog stresanja ali vrlo kratko.
ODGOVOR:Senzor temperature goriva nije povezan s visokotlacnom pumpom ali je uredaj za podešavanje kolicine goriva ( aktuator ) unutar visokotlacne pumpe . Navedeni popravak se može obaviti bez zamjene visokotlacne pumpe. Navedene primjedbe svakako treba otkloniti , odgadanje ili zanemarivanje navedenih cinjenica može znatno poskupiti popravak . Ako želite možete zatražiti mišljenje drugog servisa.
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA SKALA-55 - ŠTO JE FAZA MOTORA ?

Datum objave: 30.05.2007 22:42:00
Slika
PITANJE: Imam Zastavu skala 55 1116 cm3.Imam tri pitanja:prvo je šta može da bude kada krci menjac i to samo kada ubacujem u trecu.Da li je možda sinhro?Drugo pitanje je kada idem uzbrdo iz motora mi se cuje kliktanje i auto mi vuce slabije a kada dodem na ravnom sve je ok, i trece pitanje je da li možete ukratko da mi objasnite šta je to faza motora i kako da je podesim na mom autu.
ODGOVOR:Zvuk mjenjaca koji ste opisali nastaje radi neispravnog SINHRONA. Zvuk motora koji vas brine kada vozite pod opterecenjem ( uz brdo ) nastaje radi nepravilno podešenog kuta predpaljenja. Zbog toga treba najprije napraviti kontrolu faze i po potrebi korekciju faze a tek nakon toga može se podesiti i kut predpaljenja.
FAZA MOTORA je tocan odnos izmedu radilice, bregaste osovine i razvodnoika paljenja. ( ako ovo pitate tada sigurno necete moci obaviti navedene radove ).
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - CENTRALNO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 30.05.2007 22:35:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo OPEL Astra 1,6 i imam problem sa centralnom bravom to jest sa otkljucavanjem i zakljucavanjem.Kada pritisnem dugme na kljucu gori signalna lampica ali ništa ne reagira,a kada kljucem otkljucavam umjesto da se otvore sve brave otvori mi se samo brava od vozaca.To mi se desilo kada sam 2 puta uzastopno pritisnuo dugme za zakljucavanje i od tada štopa.
ODGOVOR:Centralno zakljucavanje ima svoje elektronsko upravljanje , elektricno-pneumatske komande za pojedinu bravicu vrata, elektricnu instalaciju i kljuc s daljinskom komandom. Sve od navedenog može biti predmet kvara, najcešce je to bravica vrata.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-270 - NEMA SNAGE

Datum objave: 30.05.2007 22:28:00
Slika
PITANJE: Mercedes E 270 cdi clasic
Posjedujem auto gore navedene marke god. 2005.Naime ovako da predstavim problem ,do servisa B mi je ostalo 4000 Km.Ali šta se dogodilo unazad 200 predenih km,auto nece da popne kompresiju više od 2.5... obrtaja u min i nemogu dostici brzinu vecu od 140 km/h i osjeti brdo prije nego ga ja ugledam..zaustavim se 10 sec ugasim motor krenem ponovo vozim normalno par km auto radi normalno prebacuje brzine(automatik-steptronic)da bi nakon par predenih km isti problem nastao.Bord kompjuter ne pokazuje nijednu grešku,imam isti osjecaj kao da sam na tempomatu limitirao brzinu na nekih 140 km/h a nisam, tempomat je iskljucen.Pa bih vas molio za savjet i dali je to slucajno caka da se ide prijevremeno na redovan servis.
ODGOVOR:Na vašem vozilu treba napraviti dijagnostiku motora a uzrok radi kojega motor nema snage može biti senzor tlaka turbine, upravljacki ventil turbine, EGR ventil, senzor tlaka goriva na RAIL-u . Navedena pojava nema veze sa servisnim intervalom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PROBLEM SA GLAVOM

Datum objave: 30.05.2007 22:22:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golfa II, god. 1989/90 turbo-diesel, 44kw. prešao 240 000 km. Imam problem s glavom motora. Vec sam je dva puta nosio na popravak. Prvi puta sam primijetio da kad se automobil optereti, motor pusti rashladnu tekucinu na dihtung glave motora. Tada sam brusio glavu, promijenio vodilice, ventile i gumice ventila, no nakon nekog vremena isti se problem ponovno pojavio. Tada sam ponovno nosio glavu na popravak. Bilo je sve u redu, ali sam primijetio da automobil kasno otvara termostat, odnosno temperatura poraste preko normale, a ne ukljucuje se ventilator na kileru kada bi trebao. U zadnje vrijeme automobil je poceo puštati rashladnu tekucinu na cep gdje se tekucina ulijeva i brzo se grije kada opterecen. Odnosno, primijetio sam da se stvara velika kompresija zraka u rashladnome sustavu zbog cega dolazi do izbacivanja tekucine na cep za ulijevanje rashladne tekucine.
Zanimalo bi me što je uzrok tome i koje je najbolje rješenje ovoga problema.
ODGOVOR:Glava motora se ne može obradivati koliko želite ( najviše dva puta ) jer postoje granice dodatka za obradu koje se ne smiju prijeci . Rješenje za vas je ugradnja nove glave ali prije toga ispitajte koliko je ravan blok motora tamo gdje dolazi brtva glave. Prilikom ugradnje nove glave koristite brtvu glave najbolju koja postoji i obvezno stavite nove vijke glave motora. Termostat mora biti originalan a hladnjak cist ( bez zacepljenja ).
na vrh Povratak na vrh

PONTIAC TRANS SPORT - NERAVNOMJERNI RAD

Datum objave: 30.05.2007 22:10:00
Slika
PITANJE: Imam Pontiac Trans Sport iz 1995 godine, sa 3.8L V6 motorom i automatskim mjenjacem. Ugraden je plinski uredaj sa raspršivacem marke Landi Renzo cca prije neke 4 godine. Imam problem sa neravnomjernim radom motora dok auto radi na benzin. Dok je prebacen na plin, kazaljke su mirne kao da je sada iz tvornice izašao. Ali nekim cudom, suprotno ocekivanjima, kada je prebacen na benzin kazaljke broja okretaja i pritiska ulja kao i napona struje pocnu oscilirati ...i to što je motor topliji oscilacije su vece. Na plin radi savršeno i kada se zagrije. Probali smo sve, ništa nije upalilo. Pocišcene su dizne dva puta ultrazvucno svaka i dovedena na 0, zamjenjeni su svi filteri, ukljucujuci filter goriva, stavljen je novi EGR ventil, pocišcena i kalibrirana je ler klapna,izmjeren je pritisak goriva na pumpi za gorivo. Više ne znam što napraviti, i iako auto najnormalnije vozi i vuce na benzin, ipak nešto nije uredu. Motor je generalno bio ureden prije 4 mjeseca, svi dihtunizi izmjenjani, glava pobrušena. Pošto na plin radi besprijekorno znaci da je taj dio dobro obavljen.
Mislili smo da možda plinski uredaj ima veze stime, ali on ocito dobro funkcionira. Prijatelj mehanicar nam je sugerirao da možda nešto u samoj elektronici plinske instalacije dovodi do tih oscilacija i neravnomjeran rad. Probali smo sve u našoj moci,...
ODGOVOR:S ovim problemom se treba pozabaviti jer postoji dosta faktora koji mogu biti uzrok. Navesti cu vam neke koje treba ispitati:
Sustav paljenja visoki napon ( trajanje iskre na svjecici ), kut paljenja, ETC senzor, TP senzor, Map senzor, lambda sonda, grijac lambda sonde, ventil minimuma, prekidac položaja mjenjaca u položaju parking, Carnister ventil, senzor temperature usisanog zraka, ECU ( centrala ).
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0i - KOCNICE

Datum objave: 29.05.2007 08:37:00
Slika
PITANJE: Problem je sljedeci : Prijedem odredeni put s autom i nakon što se zaustavim disk kocnica na zadnjem kotacu na vozacevoj strani je prezagrijana i dimi se iz nje kao da se spalila,to se dogada povremeno ne stalno, (samo na tom disku) a inace normalno koci i rucna je uvjek uredno spuštena. Auto je VW Passat 2.0i iz 1990.god. Imao bih još jedno pitanje: Da li je normalno da temperatura na navedenom autu dosegne skoro i više od 105 tupnjeva i to se dogada cesto i cim auto malo duže stoji upaljen na mjestu. Hladnjak normalno radi.
ODGOVOR:Kocnica na zadnjem lijevom kotacu se zagrijava jer se klip u kocnim kliještima na vraca potpuno , disk plocice stoje kruto u svojim dosjedima, osovinice kocne celjusti zapinju ili se sajla rucne kocnice ne vraca u pocetni položaj.
Temperatura koju ste naveli je normalna, kada se vozi na otvorenoj cesti tada ce to biti oko 90 °C.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - PROBLEM TEMPERATURE

Datum objave: 28.05.2007 21:34:00
Slika
PITANJE: Problem imam sa temperaturom u motoru. Glava motora je prošle godine obradena jer je gubio vodu i tada je i ispitana. Termostat je skinut, mada auto I dalje diže temperaturu. Ventilator se ukljucuje. Ono što mi je cudno jeste to da kada digne temperaturu i radi ventilator, hladnjak se ohladi ali i dalje ne pada stoji ista temperatura. Neki tvrde da je u pitanju dihtung a neki da je problem u hladnjaku ili pumpi za vodu.
ODGOVOR:Postoje osnovne pretpostavke koje se ne smiju zanemariti prilikom zahvata na motoru kao što navodite. Nakon demontaže glave motora mora se pregledati i blok motora jer na bloku može biti puknuta stjenka izmedu kanala za vodu i komore za izgaranje. Druga kontrola bloka je dosjedna površina za glavu motora koja mora biti potpuno ravna. Glava motora nakon obrade mora biti potpuno ispravna. Prilikom montaže glave motora mora se ugraditi brtva glave prve klase, vijci glave trebaju se stezati po tocnom redoslijedu i s tocno odgovarajucim momentima. Nakon ovoga uzrok zagrijavanja može biti samo termostat, pumpa za vodu ili hladnjak.
DODATNO PITANJE:
Ako je moguce da mi kažete za ovaj motor koji momenat ide prilikom zatezanja i koji je tacan raspored zatezanja.
ODGOVOR:
Glava motora steže se od sredine prema obadva kraja. Prvo stezanje je 20 Nm, drugo stezanje je +90°, trece stezanje je +90° . Ako su vijci glave duži od 105,5 mm moraju se zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PLAVI DIM

Datum objave: 28.05.2007 21:24:00
Slika
PITANJE: Evo imam jedna problem, opel tigra '98, prijedeno cca. 99000km, prije 1000km radena polugeneralka, dihtung glave,zupcasti remen, zatezaci, vodna pumpa, semering na radilici itd.. Problem je kad se upali motor iz auspuha izlazi plavi dim, ali samo kad ga upalim, tijekom vožnje ne.. Pa me zanima što bi to moglo bit i jeli to veliki problem..
ODGOVOR:Plavi dim je motorno ulje koje je došlo u komoru za sagorijevanje i nakon toga s ispušnim plinovima izašlo iz motora. Uzrok pojave navedenog dima mogu biti vodilice ventila ( istrošenje ), brtve ventila i ili istrošeni klipni prsteni i cilindar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - KAO DA VOZIM JUGICA

Datum objave: 27.05.2007 08:40:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel tigri 1.4 16 V 90 KS 97 godište ecotec motor, trošim eurosuper 98 plus na ininim benzinskama. Imam problem da mi auto kad se zagrije tj. indikator temperature prode 90 stupnjeva gubi na snagi, dam mu gasa a on sporije vuce kao da vozim jugica, ali nekad ne. Kad je hladan ide super. Bio sam na diagnostici prije dva mjeseca te su utvrdili da je lambda sonda jer je bio loš eko test i previše je trošio, palila se žuta lampica. Zamjenio sam lambda sondu, sad auto ne troši puno, oko 8 litara, , lampica se sad ne pali, ali gubi na snagi kad je auto topao. Zamjenio sam svjecice, filter zraka i goriva. Dali je u pitanju senzor protoka zraka ? Razumijem se u elektroniku pa molim vas recite kako da ispitam pojedine senzore koji bi došli u obzir zbog toga.
ODGOVOR:Najprije izmjerite tlak goriva i ispitajte stanje diza ( injektora ), nakon toga ako bude potrebno treba ispitati i druge dijelove sustava ubrizgavanja ( MAP senzor, senzor temperature u usisnom kolektoru, potenciometar leptira za snagu, i sl. ). Ako lambda sonda ne radi treba ispitati i visoki napon sekundara ( probijanje ).
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - PREGRIJAVA SE

Datum objave: 27.05.2007 08:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Ford Mondea tdi 1998 god. sa kojim u posljednje vrijeme imam dosta problema. Naime voda-antifriz mi nestaje iz posude za vodu tako da od prilike sedmicno moram dosuti oko 1-1,5 l vode
( antifriza ).Nigdje se ne vide tragovi curenja vode,mehanicar koji je to pregledao provjerio je sve spojeve, kablove za vodu ,skidao je i vodenu pumpu ali nema naznaka curenja niti oštecenja,on je sa nekim instrumentom koji se stavi u otvor cepa posude za vodu provjeravao da li je slucajno otisao dihtung na glavi motora ali ni tu mu nije pokazalo da ima protoka vode ili pare u motor.Voda negdje nestaje ali nema nikakvih tragova.Takode mi se pocelo dešavati da mi se povecava - raste temperatura motora bilo da idem uz brdo ili na ravnome u vožnji kada se motor zagrije ( ponekad kazaljka temperature dode i do samog kraja ali se onda ukljuci ventilator i ohladi i kazaljka sa vrati na polovicu gdje obicno i stoji, znaci pokazuje normalnu temperaturu motora.Do sada mi se to nije dešavalo ali me buni zašto se temperatura povecava u vožnji na ravnome cim dostigne brzinu recimo preko 100-120 km na sat , onda se kazaljka temperature pomjeri izmedju sredine i kraja i nakon kratkog perioda ( 10 sec) ponovo se vrati na sredinu, predpostavljam da se ventilator ukljuci i ohladi ga , ali ne vjerujem da je to u redu.
ODGOVOR:Radna temperatura motora treba biti oko 90°C u gradskoj vožnji ili kada motor radi na mjestu, na otvorenoj cesti temperatura je za nekoliko stupnjeva niža. Uzrok povecanja temperature može biti u ovom slucaju nedovoljna kolicina rashladne tekucine , kvar na brtvi glave motora , zacepljen hladnjak rashladne tekucine ( zacepljenje može biti izvana ili iznutra ). Curenje rashladnog sustava nije moguce svaki put lako pronaci jer propuštati može radijator grijaca u kabini ili je propuštanje na takvom mjestu da tekucina odmah isparava. Pozabavite se ovime što sam naveo, uzrok sigurno postoji samo ga treba pronaci.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - TRZA I GUBI SNAGU

Datum objave: 27.05.2007 08:19:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 1.6 sx 66kw
Prije 6 mjeseci sam ugradio plin u njega radi ekonomicnije vožnje. Pri podešavanju plina morao sam odstraniti sportski filter te ga zamjeniti standarnim jer mi u servisu nikako nisu mogli postici pravilan rad motora, a i pri brzini kada bi išao prešaltat brzinu ugaso bi se. Ne sjecam se marke plina koji sam ugradio no spaja se odma iza zracnog filtera (jeftiniji sistem). Pošto me nerviralo da sam ja morao odstraniti sportski filter a neki po forumu ga imaju pronašao sam sistem kako ga vratiti a da motor radi uredno i ne gasi se. Naime odstranio sam mu cjevi koje se spajaju na prednju masku a vode do kutije zracnog filtera jer sam smatrao da turbulencije zraka u cijevima istiskuju plin u trenutku kada se ne ubrizgava i bio sam u pravu. 2-3 mjeseca nakon toga su poceli problemi.Naime auto mi trza dok je na benzinu, ima nepravilan rad motora, osjetan gubitak snage da ne spominjem ispod 3000rpm auto je puž i cesto se zna dogoditi da kad mu stisnem malo više od pola gasa krene sa 3000rpm do 3500rpm za sec i najednom stane, gas je u podu a on se penje polagano kao da jedva dodirujem gas. Ponekad je sve u redu kao da taj problem ne postoji al mi i tada troši cca 15-20 litara neovisno o tipu i brzini vožnje. Na plinu se ponasa puno bolje, motor radi mirno, ne zastajkuje ali mi okretaji znaju padati do 550rpm i imam osjecaj kao da ce se ugasiti, u tom trenutku kada stisnem gas bilo malo ili puni okretaji stoje i uspijem ga oživiti samo prebacivanjem na benzin. Svi ovi problemi jedan dan su tu pa je sve ok 2 dana ili obrnuto i to me buni.Sa plinom sam prešao 15.000,00km. a auto je prešao 170.000,00km Otkako su se ti problemi pojavili promjenio sam lambda sondu, mjerio kompresiju koja je 17.17.16.17, u fiatovom servisu bio na dijagnostici provjeravao injektore, i njihov tlak, sve je bilo ok osim bobine koju bi sad promjenio al mi svi govore da je stvar u injektorima. Do kad mi nije trošio ovako puno benzine vozio sam ga svako malo i livao aditive svaka 3mj za cišcenje injektora i sve je bilo uredno.
ODGOVOR:Plinski sustav koji ste ugradili nije najbolje rješenje, trebalo je ugraditi MPI ( multi point injection ) plinski sustav.
Kada vozite na benzin postoje dva problema koja su zapravo povezana ( motor nema snage, velika potrošnja goriva ). Prvo što se mora uraditi je da se otklone sve greške tako da motor normalno radi na benzin. Ovo je jednostavno reci ali nije jednostavno napraviti zato jer mogucih uzroka može biti puno. Potrebno je napraviti dijagnostiku mehanike motora, hidraulike motora, elektronike motora . Kod mehanike motora provjerite fazu i zabrtvljenost usisnog kolektora, kod hidralike ispitati treba tlak goriva i kolicinu po pojedinim cilindrima. Na kraju ostaje upravljacka elektronika ( senzori, davaci, aktuatori ). Ako krenete ovom logikom sigurno cete doci do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

OPEL FRONTERA - PROBLEM PALJENJA

Datum objave: 27.05.2007 08:11:00
Slika
PITANJE: Imam opel fronteru 2,5 tds iz 1997.godine prvi sam vlasnik unazad par godina imam problema s paljenjem neovisno o vremenu nekad kad je jako hladno upali bez problema a nekad nece nikako nisu grijaci u pitanju niti bosch pumpa bar tako kažu majstori a problem ostaje moj kolega koji isto ima takovu ima isti problem motor je VM ,kad upali poslije "silovanja"više ne bude problema do vece pauze izmedu dva paljenja a neko vrijeme bude sve u redu pa opet ne valja..
ODGOVOR:Kod vašeg vozila je bitno da je kompresija iznad 24 bara i da elektro pokretac dobro okrece radilicu. Nakon ovoga važno je da u sustavu goriva nema zraka, dize trebaju biti ispravne i grijaci takoder. Ako je sve ovo u ispravnom stanju ostaje samo elektrika i upravljacka elektronika. Kod ovoga zadnjeg treba ispitati senzor na radilici i upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe.
Dijagnostika motora dala bi odgovor na sve nepoznanice.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - TEŽE JUTARNJE PALJENJE

Datum objave: 26.05.2007 16:50:00
Slika
PITANJE: Nedugo sam kupila rabljeni Ford Mondeo 1,8 TD (navodno 138.000 km). Po savjetu svog mehanicara odmah sam se dala u trošak i promijenila sve remenje diskove, pakne, ulja, filtere, servisirala bosch pumpu (uz izmjenu nekog ventila) i svašta još, no svejedno prvo jutarnje paljenje nije bezbolno. Naime obavezno je „verglanje“, koje ne radim dugo, pa paljenje iz drugog pokušaja. Kasnije u danu pali puno lakše. Receno mi je da nikako ne dodajem gas dok palim, vec samo stisnem kvacilo do kraja i palim obrtanjem kljuca. Što može biti uzrok? Navodno je motor sasvim ok. Takoder sam dobila savjet, da zbog suhoce naših goriva,dodajem malo Dvotaktola, radi ocuvanja motora. To još nisam napravila. Molim Vaše mišljenje.
ODGOVOR:Ispitati treba najprije ono najvažnije a to je tlak kompresije koji treba biti veci od 27 bara. Druga važna stvar je stanje akumulatora i elektro pokretaca ( moraju omoguciti okretanje glavne osovine motora sa 120 i više ok/min. Ako je sve ovo dobro tada treba ispitati upravljacku elektroniku visokotlacne pumpe. Dvotaktol nije potrebno stavljati u gorivo.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LAMPICA GRIJACA

Datum objave: 25.05.2007 21:44:00
Slika
PITANJE: Renault clio 1.9d, 2000 g. U vožnji mi se pali grijac i auto slabije vuce. Kad je jako vruce upali se nakon cca 5 km, a kad je hladnije (npr ujutro) nakon prijedenih 20ak kilometara! I nakon toga se povremeno gasi i pali. To traje vec oko 2 tjedna. Nikakve druge promjene u radu motora ne primjecujem! Elekticar (za kojeg mi se cini da baš i nema pojma) je mijenjao neke dijelove i zakljucio da je VALJDA kvar u kompjuteru i da ne trebam za sad nista poduzimati! Jel ja smijem (bez brige) voziti auto u takvom stanju ako je stvarno kvar u kompjuteru!?
ODGOVOR:Lampica grijaca se pali kada ne radi neki grijac, kada je neispravan pojedini senzor na motoru ili kada postoji greška na sustavu za upravljanje motorom. Preporucujem da navedeni kvar što prije dijagnosticirate i otklonite.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - VENTILATORI ?

Datum objave: 25.05.2007 21:19:00
Slika
PITANJE: Od nedavno sam ponosan vlasnik FIAT MARA 1.9 td , ali me zanima jedna stvar napred na kileru ima dva ventilatora jedan radi nakad brže nekad sporije , ali ovaj drugi miruje i ne znam kad se on ukljucuje jedni mi kažu da je to od klime a drugi da je to sigurnosni ako se auto pocne pregrijavat pa ga jedan ne može rashladit inace za sad nemam nikakvih problema samo bi to htio znati ako ne radi ili je u kvaru da mogu poduzeti odgovarajuce mjere.
ODGOVOR:Na hladnjaku ima dva ventilator i obadva su u funkciji , mogu raditi pojedinacno ili zajedno ovisno o temperaturnom stanju motora i potrebama klima uredaja. Ukoliko nemate nekih problema nema ni razloga za zabrinutost.
DODATNO PITANJE:
Danas mi se temperatura digla do crvenog ali kad sam ugasio klimu temperatura je pocela padati mislim da iz nekog razloga se baš taj drugi ventilator ne pali a ja ne znam koji je razlog, malo sam zabrinut jer se bojim da mi auto ne zakuha.Da li mi miožete dati neki savjet šta da ucinim i otklonim eventualni kvar.
ODGOVOR:
Visoka temperatura može napraviti veliku i skupu štetu na motoru zato svaku grešku na sustavu hladenja treba shvatiti ozbiljno i pravovremeno je otkloniti. U navedenom slucaju treba doci do spoznaje što je uzrok podizanja temperature ( može biti da je stvarna temperatura u normali a sam instrument pokazuje više u nekom momentu ) . Objašnjenje što i kako doci do uzroka je vrlo složeno jer podrazumijeva neka ispitivanja i mjerenja direktno na motoru ( treba imati i potrebne instrumente ), predlažem da se obratite servisu koji ce vam to strucno odraditi.
Ako ne riješite problem javite se.
HVALA! Danas sam otklonio taj kvar.Ventilatori se pale paralelno a jedan se nije palio uzrok je bio nagorjela instalacija to smo zamijenili i sada radi savršeno ali bi trebao zamijeniti ventilator jer su mjerenja pokazala da vuce više struje nego ovaj drugi.Cajger od temp. sad se penje do pola ,a možda malo više ali nikako onako visoko kao jucer.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - ISPARIVAC KLIME

Datum objave: 25.05.2007 21:11:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite gdje se nalazi isparivac klime na Renaultu Megan 1.5 DCI, 2005.g. i dali ga je moguce samostalno skinuti i ocistiti odvod kondenzata.
ODGOVOR:Na svakom vozilu isparivac se nalazi ispod centralne konzole u blizini radijatora grijaca. Posao oko zamjene ili servisa je vrlo zahtijevan i dugo traje jer se treba demontirati kompletna konzola kod vecine vozila. Naglašavam još jednom da je isparivac nedostupan a posao oko njega zahtijeva potrebne radne uvjete , alat i sposobnost. Ovime vas ne želim obeshrabriti nego samo pripremiti za izazov koji je pred vama.
na vrh Povratak na vrh