Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT LEON - NESTABILNO VOZILO

Datum objave: 17.05.2007 17:54:00
Slika
PITANJE: Imam Seata Leona 1.6 2002.g.i u zadnje vrijeme mi se poceo "cudno ponašati" u vožnji.Naime radi se o tome da sam se poceo boriti sa volanom tj. kao da više nemam potpunu kontrolu nad vozilom. Do tada mi je bio potpuni užitak voziti Leona pogotovo u zavojima jer je bio kao prikovan za cestu i milimetarski precizno je reagirao na najmanji pomak volana. U zadnje vrijeme primjecujem da auto lagano vuce u lijevu stranu kao i da pri okretanju volana imam "lufta" od 1-2 cm, što se pogotovo osijeti prilikom vožnje u zavoju.Kao da na zakretanje volana reagira sa malim zakašnjenjem .Takoder osjecam da je auto prilikom prelaska preko neravnina užasno krut i kao da propadne u rupu te ne zadržava smijer kretanja. Gume su nove (cca 2000 km) i redovito provjeravam tlak u gumama. Dali su u pitanju amortizeri , ovijes ili letva volana i gdje bih to sve mogao provjeriti.
ODGOVOR:Vaše vozilo može biti nestabilno iz više razloga, zracnost ( istrošenje ) pojedinih dijelova ovjesa ili upravljackog mehanizma, loši amortizeri, loše gume. Redoslijed popravka treba poceti od zamjene istrošenih dijelova ovjesa i ili upravljackog mehanizma, nakon toga na redu su amortizeri ( ako je potrebno ) , na kraju ostaju gume . Nakon bilo kakvog zahvata na ovjesu, ovjesima obvezno treba napraviti opticko podešavanje geometrije ovjesa. Nakon ovakvog tretmana opet cete uživati u vožnji s vašim vozilom.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - LJETI TEŠKO PALI

Datum objave: 17.05.2007 17:46:00
Slika
PITANJE: Twingo 89.g. sa zagrijanim motorom teško pali, narocito ljeti kad je ostavljen na suncu. Problem se pojavljuje više godina u pravilu ljeti. Motor upali tek nakon 5-10 dužih verglanja. Ponekad se ugasi, npr.na semaforu, ali tada obicno upali bez poteškoca. U meduvrenu su mijenjane svijecice, filteri zraka i goriva, korišteni aditivi i tablete za cišcenje šprica, ulivano gorivo na razlicitim pumpama, sve to bez utjecaja na problem. Ujutro, kad je motor hladan pali bez problema. Potrošnja goriva normalna.
Brzinomjer povremeno tijekom vožnje prestane raditi (pokazuje 0 km), najcešce nekoliko min.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa vidim da ste imali dosta pokušaja u rješavanju poteškoca koje imate s motorom a rezultata nema. Vaš automobil se ne razlikuje od drugih tako da se i na njemu može pronaci i otkloniti kvar. Uzroke za navedeno stanje treba tražiti u sustavu napajanja gorivom i u sustavu pripreme iskre za svjecicu. Uzrok kvara je najlakše naci u momentu kada motor ne može upaliti. Svaki ozbiljniji servis to može bez problema odraditi. Mogao bih vam navesti puno faktora koji mogu biti uzrok ali to vam nece biti od koristi. Najbrži postupak je dijagnostika navedenih sustava i zamjena neispravnog dijela ili dijelova.
Problem s brzinomjerom pokušajte riješiti tako da ocistite sve kontakte i elektricne spojeve na instrument ploci.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - POTPUNO SAM ZBUNJEN

Datum objave: 17.05.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Opel Corsu 1,0 12V, 2000. godina proizvodnje. Izmijenio sam sve filtere i ulje, mikroremen, a htio sam i lanac. Medutim, mehanicar (nije ovlašteni servis) mi je rekao da se to ne treba raditi. Raspitujuci se kod drugih rekli su mi da je interval na 120.000 km. Treci (iz ovlaštenog servisa) kažu da je uputstvo samo da se na tom intervalu provjeri lanac, ali ne i da se mijenja (a u povjerenju mi je jedan rekao da im je to posao koji bi najradije izbjegli, pa možda zbog toga tako govore). Pošto bi zamjena koštala dosta novca, ne bih da je radim ako nije nužno, ali ne znam kome da vjerujem. Molim vas za pravu informaciju ili za savjet, jer sam potpuno zbunjen.
ODGOVOR:Lanac razvodnog mehanizma se mijenja po potrebi i to onda kada se ustanovi da postoji zracnost ( slobodni hod ) izmedu lanca i lancanika . Navedena kontrola se radi na godišnjem servisu .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI 1,9 - STATICKI ELEKTRICITET

Datum objave: 16.05.2007 16:41:00
Slika
PITANJE: Vozim Polo SDI 1.9 2004 proizvodnja, prešao 21.000 km. Imam dva problema: 1.Ujutro, popodne i navece svejedno kad uhvatim za kvaku na vratima ili gepek peckanje ali ne ono malo nego opali pravo 2. Prilikom skretanja u lijevu stranu cuje se kao škripa dok se auto ono na trenutak spusti inercijom na tockove ne znam šta je.
ODGOVOR:Peckanje na vratima o kojem govorite nastaje radi statickog elektriciteta. Rješenje je ugradnja gumene trake na podvozje vozila preko koje bi se donekle eliminirao staticki elektricitet.
Navedeno škripanje treba poslušati, uzrok može biti disk plocica.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - PEDALA KOCNICE

Datum objave: 16.05.2007 16:38:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Škoda Felicija 1,3 benzin godina proizvodnje 2000 .
U posljednje vrijeme imam problema sa pedalom kocnice. Naime primjetio sam da mi se ponekad i to karakteristicno «samo kada su vani visoke temperature» pedala kocnice ne vrati odmah u pocetni položaj. Ova pojava je neugodna kada želite ponoviti kocenje odmah a pedala se još nije vratila. Što se tice kocenja efekat kocenja nije narušen i nema blokiranja tockova. Inace kada se ovo dogodi pedalu je moguce jednostavno nogom vratiti nazad i prije nego što se sama vrati u pocetni položaj.
ODGOVOR:Postoje dva razloga radi kojih se ne vraca u prvobitni položaj pedala kocnice. Prvi i najcešci uzrok je glavni kocni cilindar u kojemu se nalazi dvostruki klip s gumenim brtvama. Nakon otpuštanja pedale kocnice klip se ne vraca u potpunosti i tada se dogada to što ste vi naveli. Drugi ali znatno rjedi uzrok je mehanizam pedale kocnice koji radi trenja ili deformacije nekog dijela ostane u nižem položaju. U ovom slucaju treba provjeriti najprije mehanizam pedale kocnice a zatim kocni cilindar. Ako je uzrok mehanizam pedale istog treba razraditi ili doraditi, ako se radi o kocnom cilindru najbolje ga je zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 DTI - ULJE,KLIMA ....

Datum objave: 16.05.2007 16:34:00
Slika
PITANJE: opel astra 1.7 dti 55kw 2004.god.
Majstore, lijep pozdrav iz Slavonije i hvala bogu na internetu.
Molim Vas za mišljenje o Ininom ulju za Opele "MOVE". Da li ono može "ici" na 30 tis kilometara? Može li curenje klime uzrokovati neki veci kvar? Da li je normalno da auto u odredenom trenutku jednostavno "cupne", odnosno kao da nešto pukne u dovodu goriva? Osjeti se jako slabo i kratko, kao pucanj ali samo se manifestira kao trzaj u vožnji !!!
ODGOVOR:Navedeno ulje može ici i duža ali vam ja to nikako ne bih savjetovao. Moj savjet je da ulje u motoru mijenjate svakih 10.000 do 15.000 km ili barem jednom godišnje a može i dva puta . Ako želite raditi reparaturu motora znatno ranije tada možete mijenjati ulje što kasnije. Ako iz sustava klime izlazi plin tada je ucinkovitost klima uredaja slaba . Nakon izlaska odredene kolicine plina klima uradaj se nece moci upaliti. Kada klima uredaj ne radi ili ako rijetko radi tada je to štetno za kompresor. Prekid u radu motora može izazvati prisutnost zraka u sustavu goriva , uzrok se mora otkriti i otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI - BOSCH PUMPA

Datum objave: 16.05.2007 16:28:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 2.0 DI 1999.god. (model G, Sportivo), 133000 km.
Prvi problemi su poceli sa problematicnim jutarnjim paljenjem, i do konacne kapitulacije, kad više uopce nije htio upaliti. Serviser je ustanovio da je otišla Bosch pumpa. Da napomenem, prije godinu dana promjenjene su instalacije za gorivo, (uzrok otežanom paljenju je kako su naveli necisto gorivo, sumpor itd.) jer je i tada postojao taj problem sa paljenjem koji se trebao na taj nacin riješiti, medutim nije. Trošak reparirane pumpe je kako su rekli 8000 kn. Da li je to objektivna cijena, postoji li neko drugo (jeftinije) riješenje. Auto je odšlepan tamo, tako da ne postoji mogucnost da ga odvezem u drugi servis i tražim drugo mišljenje. Kako biti siguran da je stvarno otišla Bosch pumpa i da se problemi sa paljenjem nece više javljati nakon te povece investicije. Auto je inace uredno sevisiran svake godine.
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru, drago mi je da postoji netko voljan odgovoriti na pitanja nas više ili manje auto-upucenih.
ODGOVOR:Visoki troškovi popravka nas uvijek neugodno iznenade. Visokotlacna pumpa ima u sebi i elektroniku koja je osjetljiva na necisto gorivo, povecanu kolicinu sumpora u gorivu i neredovito mijenjanje filtra goriva. Navedena cijena reparirane pumpe je realna, nova je barem duplo skuplja. Reparirana pumpa treba služiti isto kao i nova, pitajte koliko vam garantiraju za nju. Ako je uzrok pumpa ( treba vjerovati profesionalcima ) tada problema s paljenjem više nece biti to bi vam trebali reci i u servisu. Vama bih savjetovao da mijenjate filtar goriva ranije nego obicno.
na vrh Povratak na vrh

BMW 318i - UGRADNJA GLAVE MOTORA

Datum objave: 16.05.2007 10:42:00
Slika
PITANJE: Imam jedan nemali problem. Naime, upustio sam se u promjenu dihtunga glave motora. Skinuo sam glavu motora, te ju odnjeo u jednu radionu koja se bavi strojnom obradom motora. Decki su mi poravnali dosjednu površinu glave, obradili siceve ventila, promjenili gumice ventila i vodilice, te zamjenili sve semeringe na glavi motora, te istu ispitali na hidropritisak. dakle, kompletan servis glave motora. Sad dolazi moj problem: Naime, pri demontaži glave motora, pomaknuo mi se motor, tj. ispao iz faze, skinuo sam lanac, lancanik, te uljnu pumpu. Kako sada staviti motor u fazu,i podestit ventile. Vozilo je BMW E30, 318 i, 1986g, 584.322 Km, motor je M-10, lancani razvod. I koji su simptomi dotrajale uljne pumpe, te ležajeva radilice?
ODGOVOR:Prije ugradnje glave motora prvi i cetvrti klip su u položaju GMT. Nakon toga na radilicu treba staviti pogonsku remenicu za klinasti remen jer se na njoj nalazi oznaka tocnog položaja radilice. Po potrebi treba napraviti korekciju položaja prema oznaci na remenici i na bloku motora. Prije ugradnje glave motora ventili prvog cilindra trebaju biti zatvoreni ( dakle prvi cilindar na paljenju ) . Nakon ugradnje glave motora stavlja se razvodni lanac na lancanik radilice i lancanik bregaste osovine. Položaj bregaste je približno namješten jer su ventili prvog cilindra na paljenju. Tocna oznaka za bregastu osovinu je na lancaniku bregaste i to je odgovarajuca rupica promjera npr. 5 mm. Kroz navedenu rupicu se gurne odgovarajuci kalibar koji treba sjesti u svoj dosjed na glavi motora i tako blokirati bregastu osovinu u tocno odredenom položaju. Ranije smo spomenuli da se položaj radilice odreduje pomocu remenice na kojoj je oznaka koja se poklapa s oznakom na bloku motora . Kada se postigne položaj koji sam objasnio može se staviti natezac lanca. Nakon ovoga treba izvaditi kalibar s lancanika bregaste i okrenuti radilicu dva puta nakon cega se ponovo treba provjeriti položaj radilice i bregaste osovine . Po potrebi napraviti korekciju.
Ventili se podešavaju 0,20 mm usisni i 0,20 mm ispušni po poznatom redoslijedu , cetvrti na vagi prvi se podešava, treci na vagi drugi se podešava i obrnuto, prvi na vagi cetvrti se podešava, drugi na vagi treci se podešava. Znakovi dotrajalosti uljne pumpe i ležajeva radilice je tlak ulja koji treba biti 4 do 6 bara kada motor ima 3000 o/min i temperaturu ulja 80 °C . Drugi nacin je mjerenje istrošenja rukavaca radilice i zupcanika uljne pumpe.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 - ZAMJENA KOMPJUTORA

Datum objave: 16.05.2007 10:24:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru 1.4 16V iz 2000 g. (model 2001). U servisu mi je ustanovljen kvar kompjutera, odnosno potrebita je njegova izmjena. Kako sam cuo da postoji mogucnost ugradnje rabljenog kompjutera, uz resetiranje istog, zanima me da li je moguce izvesti takav postupak i koliko je taj postupak pouzdan.
ODGOVOR:Ako vozilo ima kompjutor koji radi u paru s uredajem ( elektronska zaštita ) za blokadu motora protiv krade tada se ne može koristiti neki rabljeni kompjutor koji bi se resetirao. Ako navedenog uredaja ( elektronska zaštita ) nema tada je to moguce. Bolja varijanta na duge staze je novi kompjutor.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT VARIANT 2,5 TDI - KUPUJEM

Datum objave: 16.05.2007 10:16:00
Slika
PITANJE: U namjeri sam da kupim izvrsno ocuvan Passat variant 2,5 TDI, 150 ks, tiptronic, 2003. god., sa prijedenih 120.000 km. Zanima me kakva su vaša iskustva sa navedenim motorom, tj. da li su se pokazali pouzdanim, i da li mi preporucujete to vozilo. Molio bih Vas još da mi pošaljete osnovne tehnicke podatke o navedenom vozilu.
ODGOVOR:Vozilo s ovim motorom i tiptronic mjenjacem je kvalitetno i pouzdano uz redovno servisiranje bez preskakanja pojedinih servisa. U slucaju bilo kojeg kvara na motoru ili mjenjacu troškovi su izuzetno visoki tako da je s tog stanovišta puno prihvatljiviji cetvero cilindarski motor s manuelnim mjenjacam. Ovaj motor ima 2496 ccm, stupanj kompresije je 19,5 : 1 , podizaci ventila su hidraulicni , tlak kompresije je 24 do 33 bara, termostat otvara na 87 °C, tlak ulja je 2,0 bar kod 2000 o/min.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 147, SELECTSPEED - SERVISIRANJE

Datum objave: 16.05.2007 10:09:00
Slika
PITANJE: Alfa 147 i Selespeed
Kupio sam nedavno ovaj predivan auto, i došlo vrijeme da napravim nulti servis. Zanima me na što bi trebalo obratiti pozornost osim na ulje i filtere? Takoder hito bih vas pitati za trajnost Selespeed mjenajaca, za sad s mjenjacem nema nikakvih problema. Auto ima 114tkm i drugi sam vlasnik.
ODGOVOR:Interval servisa je 10.000 do 15.000 km , ulje u mjenjacu mijenjajte svakih 60.000 km ili dvije godine. Ostale tekucine ( ulje u servo volanu, ulje u kocnicama, antifriz ) isti svake dvije godine .
Klima uredaj servisirajte svake dvije godine. Mjenjac je kvalitetan i za sada nema loših kritika. Pogonske remene i natezace mijenjajte prema uputama proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SAM SVOJ MAJSTOR

Datum objave: 28.03.2011 19:36:52
Slika
PITANJE:

Evo javljam se drugi put u kratko vrijeme. Zahvaljujuci vama riješio sam prvi problem sa zvukom koji se javljao u niskom broju okretaja motora. Uistinu je otišla jedna rolica za prijenos snage remenice radilice na agregate. Popravak me koštao cca. 300 kuna i par sati svog rada. Dogodio mi se sad drugi problem. Pregledom crijeva u motorskom prostoru, vidio sam da je vakum crijevo koje dolazi sa turbopunjaca prema nekakvom elektroventilu (pretpostavaljam) na veznom limu, pomalo ošteceno od vibracija i odlucio sam ga zamjeniti. Skidajuci ga sa elektroventila strgala mi se lulica na ulazu. Sa epoxy ljepilom sam riješio i taj problem, zamjenio sam crijevo koje je dosta cvršce nego prethodno. Na moju žalost prilikom prve vožnje osjetio sam da turbopunjac ne radi. Je li greška u pretvrdom crijevu? Drugo crijevo sa tog elektroventila ide prema glavi motora. Kako da sada ustanovim što je uzrok problemu?

ODGOVOR:

Uzrok može biti sam elektro ventil kojega ste popravljali ili cijev koju ste zamijenili ( mora biti potpuno isti promjer ) ali uzrok može biti i nešto trece što treba istražiti. Vi za sada provjerite prve dvije stvari. Najlakše je ispitati navedeno ako probate s drugim elektro ventilom .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 - ZBRKA SA SVJETLIMA

Datum objave: 15.05.2007 10:43:00
Slika
PITANJE: Svjetla za "rikverc" ne rade. Sijalice su u redu, a osiguraci takode. Ali zato se svjetla za rikverc upale prilikom ukljucenja zadnjih maglenki tako da zajedno svijetle. Napomena: Nikakvih zahvata na el.instalacijama nije bilo, a sve je bilo ispravno prilikom tehnickog pregleda prije 20 dana.
ODGOVOR:Ocistite sve kontakte i spojeve na zadnjim lampama, ocistite sve konektore na kutiji osiguraca, po potrebi ispitajte elektricnu instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 - OŠTAR ZVUK PRILIKOM SKRETANJA

Datum objave: 15.05.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam mazde 3 stare 15 mjeseci. Do sad je sa autom bilo sve u redu, ali ima oko mjesec dana auto mi prilikom skretanja ulijevo, uvijek na isom mjestu u mojoj ulici, ispušta neki cudan oštar zvuk prilikom opuštanja papucice spojke i dodavanja gasa jer na tom mjetu moram stati opet krenuti i tu je mala uzbrdica pa nizbrdica. Auto sam vodila na redovan servis oni ništa nisu uocili, a kad sam im rekla za problem oni su rekli da ništa ne primjecuju, a nisu bili voljni da im dokazujem taj zvuk. Pa vas molim za savjet je li taj zvuk može poremetiti moju sigurnost u vožnji i kako da dokažem mom serviseru taj zvuk.
ODGOVOR:Zvuk koji ste opisali dolazi od homokinetickog zgloba. Vožnja za sada nije rizicna ali ce se navedeni zvuk pojavljivati sve ucestalije, budite uporni i omogucite serviseru da on cuje isti zvuk kako bi mogao precizno utvrditi o cemu se radi. Ako je potrebno zamolite službenu osobu servisa da isproba vozilo tocno na mjestu na kojemu i vi cujete opisani zvuk.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NE PALI KAD JE VRUCE

Datum objave: 15.05.2007 10:34:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa IV 1.9 TDI a zanima me razlog zašto nece upaliti kada je jako vruce i kada odstoji osam sati na parkiralištu, vjerojatno vi cete to znati bolje da li je razlog HDK ili KLACKALICE na pumpi, kada ga upalim auto se samo ugasi jedno 5 puta ga palim i nakon nekoga vremena on onda primi gas? Ujedno me interesira koliko bi po vašoj procjeni iznosio popravak istoga?
ODGOVOR:Postoji puno razloga radi kojih motor ne može upaliti ili teško pali. Uzrok je najbrže pronaci pomocu servisno dijagnosticke opreme. Moguci uzroci su : mehanicko stanje motora, faza, kut predpaljenja, zrak u sustavu goriva, filtar zraka, filtar goriva, etc senzor, niski tlak dobavne pumpe, regulator kolicine goriva, dize, solenoidni ventil visokotlacne pumpe, EGR, visokotlacna pumpa itd. Kao što vidite ima dosta toga pa krenite redom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 15.05.2007 10:31:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa III,96.god.1.6 benz. 75 ks,prešao 197 tkm.Imam nekoliko problema.Prvi problem cini mi se da je prevelika potrošnja goriva izmedu 12-13L na 100 km.U leru mi cesto variraju okretaji i motor se skoro gasi.U vožnji mi vibrira mjenjac i volan pri brzini 50-70 km/h pa prestane i opet pocne kod 100km/h.Pri tome se cuje neko kliktanje u prednjem dijelu vozila.Kada pada kiša motor se guši pri 60 km/h i onda opet normalno vozi.Možete li mi reci u cemu je problem i kako bih mogao povecati snagu i ubrzanje vozila.
ODGOVOR:Vrijeme je da napravite nešto korisno za vaš motor. Vibracije mjenjaca povezane su sa lošim radom motora u pojedinim režimima rada motora. Najprije provjerite mehanicko stanje motora ( kompresija ), ako je ovaj dio ispravan tada napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja ( tlak goriva,injektori,potenciometar,svi senzori,lambda sonda ). Nakon ovoga dobiti cete odgovor što treba zamijeniti i napraviti da vam motor ispravno radi. Karakteristican zvuk ( kliktanje ) o kojem govorite nastaje radi detonantnog izgaranja smjese u cilindru a uzrok može biti kut predpaljenja ili ako motor nije u fazi.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SMRAD IZ KLIME

Datum objave: 13.05.2007 22:21:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 307 1.6 benzinac, proizveden 2003.
Vec drugu godinu iz ventilacije dolaze intenzivni i vrlo neugodan smrad, po ustajaloj vodi, prljavoj krpi, prašini i slicno. Posebno se osjeti ljeti, odmah nakon iskljcivanja klime, ako ventilacija ostane raditi.
Zamjena filtera nije pomogla. Primjena spreja za definfekciju ventilacije takoder nije pomogla. Što treba uciniti?
ODGOVOR:Uzrok problemu koji ste naveli je zacepljenje odvoda kondenzata od isparivaca ili nakupljena necistoca na tom dijelu isparivaca. Kada se zanemari ovakav problem onda nikakvi sprejevi ne pomažu , treba demontirati isparivac i napraviti potreban tretman. U nekim slucajevima ako se u navedenom vozilu puši rezultat se može postici samo zamjenom tj. ugradnjom novog isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - HLADAN TRZA I GUŠI SE

Datum objave: 13.05.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio FIAT PUNTO 55s 1996 godište, s prijedenih 105 000 km i imam jedan problem.Dok je automobil hladan, prilikom kretanja auto pocinje trzati i gušiti se. Cim se motor zagrije, auto krece bez problema. Odmah nakon što je kupljen na autu je promijenjeno ulje, korpa, lamela , filteri, a stavljen je i novi akumulator. Problem je i u potrošnji – auto u gradskoj vožnji troši oko 10 litara pa me zanima da li je to normalno za navedeni automobil?
ODGOVOR:Prvo što treba napraviti je ustanoviti u kakvom je stanju mehanicki dio motora , faza, podešenost ventila, tlakovi kompresije, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga svakako treba ispitati i otkloniti pronadene greške na sustavu ubrizgavanja goriva. Uzrok može biti u senzoru temperature motora , potenciometru , MAP senzoru ( ovo pripada sustavu ubrizgavanja ) . Nakon svega treba napraviti analizu ispušnih plinova i kontrolu rada lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GASI SE

Datum objave: 13.05.2007 22:08:00
Slika
PITANJE: Imam Reno Clio II 1.5 DCI, 48KW, 2001.god. Pre 3 dana auto mi se na raskrsnici ugasio i od tad nece da upali. Odšlepao sam ga do prvog majstora i on kaže da nije uredu ukljucno iskljucni ventil.On ga je ocistio, ja mu platio i sad kao sve uredu.300m od njega opet mi se ugasio.Ja pozovem mastora a on kaže da pustim da duže vergla i stiskam gas.Posle toga on stvarno upali.Ne budem ja lenj i odvezem ga odma u renoov servis.Prikljuce oni njega na racunar i racunar izbaci grešku na regulatoru pritiska.Odma je zamjenjen regulator pritiska, ocišcenje dizne, medutim auto se opet ugasio i sad izbacuje grešku da je pritisak u bosch pumpi visok.Kkoliko sam ja uspeo da vidim na monitoru je prikazana greška pod stavkom 2DEF.Sad ne znam da li su ti softveri svugde isti i da li to Vama nešto znaci, ali uglavnom u dokumentaciji za taj program pod stavkom 2DEF stoji da je visok pritisak u bosh pumpi.Majstor kaže da je ona neispravna i da mora da se menja i da ne može da se vrši servisiranje iste.E sad, pošto zamena pumpe nije jeftina (oko 500e polovna ili 900e nova) interesuje me vaše mišljenje o svemu ovome.Znaci auto mi se nije ugasio dok je bio u pokretu vec u dok je bio u leru tj. nisam stiskao gas.Na šta ovi simptomi ukazuju?Inace majstor rece da do sad nije imao slucaj da se na ovom motoru pokvari bosch pumpa.Pa da li sam ja toliki baksuz da se baš meni ovo desi posle 2000 predenih km pošto sam kupio automobil?
ODGOVOR:Ako se sumnja da u sustavu goriva ima necistoca tada nije dovoljno ocistiti samo navedeni ventil vec treba ocistiti kompletan rezervoar, dovode goriva, zajednicki sabirnik ( RAILL ) , visokotlacnu pumpu i ugraditi novi filtar goriva. Tom prilikom treba provjeriti i prisutnost zraka u sustavu goriva koji takoder stvara poteškoce. U ovom slucaju uzrok može biti ovo što sam naveo ali može biti i nešto drugo vezano uz regulaciju visokotlacne pumpe kao i sama pumpa. Provjerite i ispravnost senzora GMT.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA -VIBRACIJE I TUPI UDARAC ?

Datum objave: 13.05.2007 21:57:00
Slika
PITANJE: Moj osobni automobil ima jedan problem za koji ne mogu tocno utvrdit kakav,a da pritom ne potrošim vecu sumu novaca da bih eliminirao jednu po jednu stvar,stoga po preporuci prijatelja vam šaljem jedan opis problema u nadi da cete me usmijerit ka pravom putu.
Model: OPEL OMEGA, 20 CD 16V, 1999god,karavan,175000km.
Ovako,ukratko, problem je taj da se pri oredenoj brzini ( cca 80-90 km/h,pa i vecoj ) bez gasa,kada laganije doziram kocnice, trese volan,dok u vožnji (bez kocenja) , dali normalnoj ili malo jacoj volan normalno funkcionira,i ne trese se.Kad naglo stisnem kocnicu cujem tupi udarac na trapu, ili kad vozim po neasfaltiranim djelovima ceste kao i kad prolazim preko ležecih policajaca.Diskovi i pakne su novi ( pakne su original GM, a diskovi su konkurentni ).Provjeravao sam trap u servisu i jedini luft je bilo na pomocnom volanu,i on je promijenjen,i vibracije su se umanjile,ali ne i nestale.Kada stisnem pedalu kocnice malo jace, vibracije se gube,te što jace stišcem potpuno nestaju.
Dali je problem u raštimanom trapu,ili su možda ramena,krajnici itd. ipak odradili svoje,ili je problem u novim diskovima (pošto je ta trešnja pocela nakon što sam promijenio diskove i plocice),možda amortizer...?
Kao što vidite sve to košta previše da bi placao jedno po jedno,te mjenjao stvari koje možda ne treba mjenjati,stoga vas molim da mi objasnite koji bi bio prvi korak u riješenju tog problema.
ODGOVOR:Prilikom rješavanja bilo kakvih vibracija na vozilu pa tako i vibracija o kojima vi govorite mora se uzeti u obzir svaka primjedba i svaka anomalija koja se otkrije. U ovom slucaju treba krenuti od otklanjanja uzroka lupanja kojega cujete ( tupi udarac ). Kada se to napravi biti ce jasno da li je to bio uzrok. Ukoliko je potrebno nakon toga provjerite pojedinacno svaki dio prednjeg ovjesa. Uzrok mogu biti i gumeni blokovi ovjesa koji na prvi pogled izgledaju ispravni ali u stvarnost mogu biti uzrok radi osnovnog gumenog materijala koji je izgubio svoja mehanicka svojstva. Budite uporni , tražite uzrok korak po korak.
na vrh Povratak na vrh