Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT VARIANT 2,5 TDI - KUPUJEM

Datum objave: 16.05.2007 10:16:00
Slika
PITANJE: U namjeri sam da kupim izvrsno ocuvan Passat variant 2,5 TDI, 150 ks, tiptronic, 2003. god., sa prijedenih 120.000 km. Zanima me kakva su vaša iskustva sa navedenim motorom, tj. da li su se pokazali pouzdanim, i da li mi preporucujete to vozilo. Molio bih Vas još da mi pošaljete osnovne tehnicke podatke o navedenom vozilu.
ODGOVOR:Vozilo s ovim motorom i tiptronic mjenjacem je kvalitetno i pouzdano uz redovno servisiranje bez preskakanja pojedinih servisa. U slucaju bilo kojeg kvara na motoru ili mjenjacu troškovi su izuzetno visoki tako da je s tog stanovišta puno prihvatljiviji cetvero cilindarski motor s manuelnim mjenjacam. Ovaj motor ima 2496 ccm, stupanj kompresije je 19,5 : 1 , podizaci ventila su hidraulicni , tlak kompresije je 24 do 33 bara, termostat otvara na 87 °C, tlak ulja je 2,0 bar kod 2000 o/min.
na vrh Povratak na vrh

ALFA 147, SELECTSPEED - SERVISIRANJE

Datum objave: 16.05.2007 10:09:00
Slika
PITANJE: Alfa 147 i Selespeed
Kupio sam nedavno ovaj predivan auto, i došlo vrijeme da napravim nulti servis. Zanima me na što bi trebalo obratiti pozornost osim na ulje i filtere? Takoder hito bih vas pitati za trajnost Selespeed mjenajaca, za sad s mjenjacem nema nikakvih problema. Auto ima 114tkm i drugi sam vlasnik.
ODGOVOR:Interval servisa je 10.000 do 15.000 km , ulje u mjenjacu mijenjajte svakih 60.000 km ili dvije godine. Ostale tekucine ( ulje u servo volanu, ulje u kocnicama, antifriz ) isti svake dvije godine .
Klima uredaj servisirajte svake dvije godine. Mjenjac je kvalitetan i za sada nema loših kritika. Pogonske remene i natezace mijenjajte prema uputama proizvodaca.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - SAM SVOJ MAJSTOR

Datum objave: 28.03.2011 19:36:52
Slika
PITANJE:

Evo javljam se drugi put u kratko vrijeme. Zahvaljujuci vama riješio sam prvi problem sa zvukom koji se javljao u niskom broju okretaja motora. Uistinu je otišla jedna rolica za prijenos snage remenice radilice na agregate. Popravak me koštao cca. 300 kuna i par sati svog rada. Dogodio mi se sad drugi problem. Pregledom crijeva u motorskom prostoru, vidio sam da je vakum crijevo koje dolazi sa turbopunjaca prema nekakvom elektroventilu (pretpostavaljam) na veznom limu, pomalo ošteceno od vibracija i odlucio sam ga zamjeniti. Skidajuci ga sa elektroventila strgala mi se lulica na ulazu. Sa epoxy ljepilom sam riješio i taj problem, zamjenio sam crijevo koje je dosta cvršce nego prethodno. Na moju žalost prilikom prve vožnje osjetio sam da turbopunjac ne radi. Je li greška u pretvrdom crijevu? Drugo crijevo sa tog elektroventila ide prema glavi motora. Kako da sada ustanovim što je uzrok problemu?

ODGOVOR:

Uzrok može biti sam elektro ventil kojega ste popravljali ili cijev koju ste zamijenili ( mora biti potpuno isti promjer ) ali uzrok može biti i nešto trece što treba istražiti. Vi za sada provjerite prve dvije stvari. Najlakše je ispitati navedeno ako probate s drugim elektro ventilom .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 - ZBRKA SA SVJETLIMA

Datum objave: 15.05.2007 10:43:00
Slika
PITANJE: Svjetla za "rikverc" ne rade. Sijalice su u redu, a osiguraci takode. Ali zato se svjetla za rikverc upale prilikom ukljucenja zadnjih maglenki tako da zajedno svijetle. Napomena: Nikakvih zahvata na el.instalacijama nije bilo, a sve je bilo ispravno prilikom tehnickog pregleda prije 20 dana.
ODGOVOR:Ocistite sve kontakte i spojeve na zadnjim lampama, ocistite sve konektore na kutiji osiguraca, po potrebi ispitajte elektricnu instalaciju.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 3 - OŠTAR ZVUK PRILIKOM SKRETANJA

Datum objave: 15.05.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Vlasnica sam mazde 3 stare 15 mjeseci. Do sad je sa autom bilo sve u redu, ali ima oko mjesec dana auto mi prilikom skretanja ulijevo, uvijek na isom mjestu u mojoj ulici, ispušta neki cudan oštar zvuk prilikom opuštanja papucice spojke i dodavanja gasa jer na tom mjetu moram stati opet krenuti i tu je mala uzbrdica pa nizbrdica. Auto sam vodila na redovan servis oni ništa nisu uocili, a kad sam im rekla za problem oni su rekli da ništa ne primjecuju, a nisu bili voljni da im dokazujem taj zvuk. Pa vas molim za savjet je li taj zvuk može poremetiti moju sigurnost u vožnji i kako da dokažem mom serviseru taj zvuk.
ODGOVOR:Zvuk koji ste opisali dolazi od homokinetickog zgloba. Vožnja za sada nije rizicna ali ce se navedeni zvuk pojavljivati sve ucestalije, budite uporni i omogucite serviseru da on cuje isti zvuk kako bi mogao precizno utvrditi o cemu se radi. Ako je potrebno zamolite službenu osobu servisa da isproba vozilo tocno na mjestu na kojemu i vi cujete opisani zvuk.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NE PALI KAD JE VRUCE

Datum objave: 15.05.2007 10:34:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa IV 1.9 TDI a zanima me razlog zašto nece upaliti kada je jako vruce i kada odstoji osam sati na parkiralištu, vjerojatno vi cete to znati bolje da li je razlog HDK ili KLACKALICE na pumpi, kada ga upalim auto se samo ugasi jedno 5 puta ga palim i nakon nekoga vremena on onda primi gas? Ujedno me interesira koliko bi po vašoj procjeni iznosio popravak istoga?
ODGOVOR:Postoji puno razloga radi kojih motor ne može upaliti ili teško pali. Uzrok je najbrže pronaci pomocu servisno dijagnosticke opreme. Moguci uzroci su : mehanicko stanje motora, faza, kut predpaljenja, zrak u sustavu goriva, filtar zraka, filtar goriva, etc senzor, niski tlak dobavne pumpe, regulator kolicine goriva, dize, solenoidni ventil visokotlacne pumpe, EGR, visokotlacna pumpa itd. Kao što vidite ima dosta toga pa krenite redom.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 15.05.2007 10:31:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa III,96.god.1.6 benz. 75 ks,prešao 197 tkm.Imam nekoliko problema.Prvi problem cini mi se da je prevelika potrošnja goriva izmedu 12-13L na 100 km.U leru mi cesto variraju okretaji i motor se skoro gasi.U vožnji mi vibrira mjenjac i volan pri brzini 50-70 km/h pa prestane i opet pocne kod 100km/h.Pri tome se cuje neko kliktanje u prednjem dijelu vozila.Kada pada kiša motor se guši pri 60 km/h i onda opet normalno vozi.Možete li mi reci u cemu je problem i kako bih mogao povecati snagu i ubrzanje vozila.
ODGOVOR:Vrijeme je da napravite nešto korisno za vaš motor. Vibracije mjenjaca povezane su sa lošim radom motora u pojedinim režimima rada motora. Najprije provjerite mehanicko stanje motora ( kompresija ), ako je ovaj dio ispravan tada napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja ( tlak goriva,injektori,potenciometar,svi senzori,lambda sonda ). Nakon ovoga dobiti cete odgovor što treba zamijeniti i napraviti da vam motor ispravno radi. Karakteristican zvuk ( kliktanje ) o kojem govorite nastaje radi detonantnog izgaranja smjese u cilindru a uzrok može biti kut predpaljenja ili ako motor nije u fazi.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SMRAD IZ KLIME

Datum objave: 13.05.2007 22:21:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 307 1.6 benzinac, proizveden 2003.
Vec drugu godinu iz ventilacije dolaze intenzivni i vrlo neugodan smrad, po ustajaloj vodi, prljavoj krpi, prašini i slicno. Posebno se osjeti ljeti, odmah nakon iskljcivanja klime, ako ventilacija ostane raditi.
Zamjena filtera nije pomogla. Primjena spreja za definfekciju ventilacije takoder nije pomogla. Što treba uciniti?
ODGOVOR:Uzrok problemu koji ste naveli je zacepljenje odvoda kondenzata od isparivaca ili nakupljena necistoca na tom dijelu isparivaca. Kada se zanemari ovakav problem onda nikakvi sprejevi ne pomažu , treba demontirati isparivac i napraviti potreban tretman. U nekim slucajevima ako se u navedenom vozilu puši rezultat se može postici samo zamjenom tj. ugradnjom novog isparivaca.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - HLADAN TRZA I GUŠI SE

Datum objave: 13.05.2007 22:17:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio FIAT PUNTO 55s 1996 godište, s prijedenih 105 000 km i imam jedan problem.Dok je automobil hladan, prilikom kretanja auto pocinje trzati i gušiti se. Cim se motor zagrije, auto krece bez problema. Odmah nakon što je kupljen na autu je promijenjeno ulje, korpa, lamela , filteri, a stavljen je i novi akumulator. Problem je i u potrošnji – auto u gradskoj vožnji troši oko 10 litara pa me zanima da li je to normalno za navedeni automobil?
ODGOVOR:Prvo što treba napraviti je ustanoviti u kakvom je stanju mehanicki dio motora , faza, podešenost ventila, tlakovi kompresije, zabrtvljenost usisnog kolektora. Nakon ovoga svakako treba ispitati i otkloniti pronadene greške na sustavu ubrizgavanja goriva. Uzrok može biti u senzoru temperature motora , potenciometru , MAP senzoru ( ovo pripada sustavu ubrizgavanja ) . Nakon svega treba napraviti analizu ispušnih plinova i kontrolu rada lambda sonde.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - GASI SE

Datum objave: 13.05.2007 22:08:00
Slika
PITANJE: Imam Reno Clio II 1.5 DCI, 48KW, 2001.god. Pre 3 dana auto mi se na raskrsnici ugasio i od tad nece da upali. Odšlepao sam ga do prvog majstora i on kaže da nije uredu ukljucno iskljucni ventil.On ga je ocistio, ja mu platio i sad kao sve uredu.300m od njega opet mi se ugasio.Ja pozovem mastora a on kaže da pustim da duže vergla i stiskam gas.Posle toga on stvarno upali.Ne budem ja lenj i odvezem ga odma u renoov servis.Prikljuce oni njega na racunar i racunar izbaci grešku na regulatoru pritiska.Odma je zamjenjen regulator pritiska, ocišcenje dizne, medutim auto se opet ugasio i sad izbacuje grešku da je pritisak u bosch pumpi visok.Kkoliko sam ja uspeo da vidim na monitoru je prikazana greška pod stavkom 2DEF.Sad ne znam da li su ti softveri svugde isti i da li to Vama nešto znaci, ali uglavnom u dokumentaciji za taj program pod stavkom 2DEF stoji da je visok pritisak u bosh pumpi.Majstor kaže da je ona neispravna i da mora da se menja i da ne može da se vrši servisiranje iste.E sad, pošto zamena pumpe nije jeftina (oko 500e polovna ili 900e nova) interesuje me vaše mišljenje o svemu ovome.Znaci auto mi se nije ugasio dok je bio u pokretu vec u dok je bio u leru tj. nisam stiskao gas.Na šta ovi simptomi ukazuju?Inace majstor rece da do sad nije imao slucaj da se na ovom motoru pokvari bosch pumpa.Pa da li sam ja toliki baksuz da se baš meni ovo desi posle 2000 predenih km pošto sam kupio automobil?
ODGOVOR:Ako se sumnja da u sustavu goriva ima necistoca tada nije dovoljno ocistiti samo navedeni ventil vec treba ocistiti kompletan rezervoar, dovode goriva, zajednicki sabirnik ( RAILL ) , visokotlacnu pumpu i ugraditi novi filtar goriva. Tom prilikom treba provjeriti i prisutnost zraka u sustavu goriva koji takoder stvara poteškoce. U ovom slucaju uzrok može biti ovo što sam naveo ali može biti i nešto drugo vezano uz regulaciju visokotlacne pumpe kao i sama pumpa. Provjerite i ispravnost senzora GMT.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA -VIBRACIJE I TUPI UDARAC ?

Datum objave: 13.05.2007 21:57:00
Slika
PITANJE: Moj osobni automobil ima jedan problem za koji ne mogu tocno utvrdit kakav,a da pritom ne potrošim vecu sumu novaca da bih eliminirao jednu po jednu stvar,stoga po preporuci prijatelja vam šaljem jedan opis problema u nadi da cete me usmijerit ka pravom putu.
Model: OPEL OMEGA, 20 CD 16V, 1999god,karavan,175000km.
Ovako,ukratko, problem je taj da se pri oredenoj brzini ( cca 80-90 km/h,pa i vecoj ) bez gasa,kada laganije doziram kocnice, trese volan,dok u vožnji (bez kocenja) , dali normalnoj ili malo jacoj volan normalno funkcionira,i ne trese se.Kad naglo stisnem kocnicu cujem tupi udarac na trapu, ili kad vozim po neasfaltiranim djelovima ceste kao i kad prolazim preko ležecih policajaca.Diskovi i pakne su novi ( pakne su original GM, a diskovi su konkurentni ).Provjeravao sam trap u servisu i jedini luft je bilo na pomocnom volanu,i on je promijenjen,i vibracije su se umanjile,ali ne i nestale.Kada stisnem pedalu kocnice malo jace, vibracije se gube,te što jace stišcem potpuno nestaju.
Dali je problem u raštimanom trapu,ili su možda ramena,krajnici itd. ipak odradili svoje,ili je problem u novim diskovima (pošto je ta trešnja pocela nakon što sam promijenio diskove i plocice),možda amortizer...?
Kao što vidite sve to košta previše da bi placao jedno po jedno,te mjenjao stvari koje možda ne treba mjenjati,stoga vas molim da mi objasnite koji bi bio prvi korak u riješenju tog problema.
ODGOVOR:Prilikom rješavanja bilo kakvih vibracija na vozilu pa tako i vibracija o kojima vi govorite mora se uzeti u obzir svaka primjedba i svaka anomalija koja se otkrije. U ovom slucaju treba krenuti od otklanjanja uzroka lupanja kojega cujete ( tupi udarac ). Kada se to napravi biti ce jasno da li je to bio uzrok. Ukoliko je potrebno nakon toga provjerite pojedinacno svaki dio prednjeg ovjesa. Uzrok mogu biti i gumeni blokovi ovjesa koji na prvi pogled izgledaju ispravni ali u stvarnost mogu biti uzrok radi osnovnog gumenog materijala koji je izgubio svoja mehanicka svojstva. Budite uporni , tražite uzrok korak po korak.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 12.05.2007 21:04:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu Enjoy iz 2004. Nije bila stara niti 2 godine kada sam morala mijenjati lamda sondu. Opet sam je mijenjala u sijecnju ove godine. Objašnjeno mi je da ne znam voziti jer nedovoljno dodajem gasa pri promjeni brzine pa sam obratila pozornost na to. Nakon toga su mi rekli da trošim loš benzin(koristila sam eurosuper 98) pa sad kupujem benzin u Sloveniji, naravno, najkvalitetniji. Lampica opet svijetli.Pomoc!
ODGOVOR:Cesto puta lambda sonda nije uzrok radi kojega ne radi . Postoji barem pet uzroka koji mogu blokirati rad sonde i ako se spomenuti uzroci ne otklone ( poprave ) lambda opet nece raditi. Kontrolna lampica se pali kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja goriva a u taj sustav spada i lambda sonda. Rješenje je test i provjera sustava ubrizgavanja te dovodenje sustava u ispravno stanje.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 12.05.2007 21:00:00
Slika
PITANJE: Namjeravam od prijatelja kupiti Mazdu 626 karavan '98 1.8i 90KS, te u nju ugraditi plin. Auto je prešao 157 tkm. Zanima me koliko bi me koštala ugradnja (dakle sama ugradnja + atest i ostalo, registracija istice u rujnu), te koliki je maksimalni kapacitet toroidalnog spremnika koji bi stao u to vozilo na mjesto rezervnog kotaca (rezervni kotac je originalne velicine, 15"). Koji sustav preporucate u vozilo s tim motorom? Negdje sam citao da mazdini motori zahtijevaju sustave s dodatnim podmazivanjem ventila, dok neki to opovrgavaju.S obzirom da auto ima klimu, i prilicno malo konjskih snaga za taj motor (cuo sam da taj motor ima blokadu koja kad se skine podiže snagu na 100 KS, ali se to ne preporuca raditi), da li ce gubici na snazi biti znatni?
ODGOVOR:U navedeno vozilo možemo ugraditi plinski sustav PRINS koji zaista kvalitetan, rezervoar za plin toroidalnog oblika imao bi volumen od 50 l. Ugradnjom plina snaga motora ce se neznatno smanjiti.
Cijena navedenog plinskog sustava je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - KUPUJEM I UGRA?UJEM PLIN

Datum objave: 12.05.2007 20:53:00
Slika
PITANJE: Namjeravam od poznanika kupiti redovito održavanu I ušcuvanu Škodu Octaviu GLX, 1.6 L, 55kw, AEE motor iz 1999. godine sa prijedenih 127 000 km, a cjena vozila je 4800 eura.Nakon kupovine planiram ugraditi plinsku instalaciju sa direktnim ubrizgavanjem, te Vas molim da mi navedete cijenu za gotovinsko placanje prilikom ugradnje u vašem servisu.Smatrate li moj izbor dobrim, te molim Vas da navedete uobicajne kvarove ( osim osjetljive bobine I termostata) te opcenitu kvalitetu tog vozila.
ODGOVOR:Vaš izbor uz navedenu cijenu je jako dobar. Motor je provjerene kvalitete. Ako kupite navedeno vozilo svakako napravite temeljiti servis vozila a narocito motora. Cijena uredaja PRINS kojega mi ugradujemo je 12.500,- kn za gotovinu. Uredaj je super kvalitete a prvi servis uredaja je na 25.000 km a zatim tek za 75.000 km .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0i.- NA LERU RADI LOŠE

Datum objave: 12.05.2007 20:42:00
Slika
PITANJE: Imam Opel omegu 2.0 i 1993.godina ,170.000 km.U zadnje vrijeme loše radi u leru (nemiran rad ,trese se ,okretaji su stabilni).Nedavno sam bio na eko-testu i rezultati su na 3000 okretaja odlicni, a u leru ima previše kisika O2, a premalo ugljicnog dioksida CO2, ugljicni monoksid CO je nizak.Mijenjao sam vecinu elektronike sa ispravnog vozila, ali problem uvijek ostaje isti.Potrošnja goriva nije povecana.Tlak u sistemu goriva je 2,5 bara i stabilan je.Kompresija motora je 12,3 - 12,4 bara ,potrošnja ulja zanemariva (0,5 l /10.000 km). Hladan pali odlicno. Kad ga ugasim i odstoji nekih 15 minuta onda pali malo teže (vergla 3-4 sekundi).U vožnji nema nikakvih problema.
ODGOVOR:Ako je kolicina kisika prevelika tada se treba pozabaviti mehanikom motora . Najcešci uzrok je propuštanje na usisnom kolektoru . To propuštanje je uzrok i nemirnog rada motora na minimumu kao i loš EKO test. Ponekad je istraživanje propuštanja zahtjevno ali treba biti uporan. Uzrok težeg paljenja mogu biti zaprljane brizgalice , ETC senzor ili leptirasti ventil.
POVRATNA INFORMACIJA:
Najljepša Vam hvala na tocnoj dijagnozi.Brtva na usisnoj grani oko 4.cilindra se raspala.Zamjenio sam brtvu i svi problemi su nestali.Spasili ste me nepotrebnih i skupih troškova koje su mi najavili neki drugi veliki "majstori".
Još jednom Vam se puno zahvaljujem na pomoci.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 12.05.2007 20:34:00
Slika
PITANJE: Prije svega svaka pohvala vašem radu, i nekoliko pitanja:
1.Kakva je razlika izmedju motornog ulja Castrol naziva TXT i Softec
( ukoliko su iste gradacije 5 w 40, oznake 505 01 ) i koje od ta dva preporucujete za moj Golf 4 TDI, 2003 godište sa 130 konjskih snaga?
Takodje , majstor mi je na zadnjem servisu objasnio da je Castrol ulje oznake 507 00 “najnovije” ulje, te da zamjenjuje ranija ulja oznake 505 01 za PD automotore.Je li to tacno?
2.Zašto se zamjena filtera za goriva preporucuje na 20 000 km, a ne na 10 000 km, kad i za ulje i za ostale filtere? Jesu li filteri za gorivo toliko ucinkoviti ili protiv vode i sumpora nema ucinka filter za gorivo, pa ga nema potrebe ni mijenjati tako cesto?
3. Na koji nacin se prilikom mijenjanja filtera za goriva isti puni eurodizelom:pumpicom ili ima vlastito napajanje? Šta ukoliko turbina prilikom mijenjanja filtera za gorivo povuce vazduh? Može li to imati štetnih posledica?
4.Prijatelj se zanima-šta i koliko cesto dodavati u obicni dizel-d2, da bi Golf 4 SDI funkcionisao normalno?
Inace može dobiti besplatno 100 litara obicnog dizela mjesecno.
ODGOVOR:Razlika izmedu ulja 505.01 i ulja 505.00 je da ulje 505.01 ima odgovarajuce aditive za motore PD ( pumpe dize ) a ovo drugo ulje toga nema. Mora postojati neki razumni intrval kada se mijenjaju pojedini filteri. Ako vi želite da vaše vozilo ima što bolji tretman tada navedeni filtar ili filtere mijenjajte ranije ( što prije to bolje ). Filtar goriva jest barijera za pojedine necistoce i malu kolicinu vode ali za sumpor nije . Kod zamjene filtra goriva je bitno da eliminirate prisutnost zraka u sustavu goriva , za to postoji više nacina . Za motore SDI nemojte koristiti D2.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - UGRADNJA KLIMA URE?AJA

Datum objave: 12.05.2007 20:29:00
Slika
PITANJE: Redovit sam posetitelj sajta "autogodine.hr" a pogotovu vaših informacija/objašnjenja/saveta u rubrici Mehanika. Zbog toga sam odlucio da vam se obratim sa pitanjem:
posedujem BMW 316i god 1994, pošto je auto u besprekornom stanju (održavam ga u ovlaštenom servisu BMW u Skoplju) a jedina mu je mana da ne poseduje klima uredaj. Veoma sam zainteresiran da ugradim klima uredaj skinut sa nekog drugog BMW-ca (najverovatnije 318). Dali je preporucljiva takva izvedba.
ODGOVOR:Ugradnja klima uredaja na vaše vozilo nije jednostavna i ako je želite ugraditi najbolje je da to obavi specijalizirani servis. Najveci problem predstavlja ugradnja isparivaca koji se ugraduje iza radijatora grijaca ispod same konzole u vozilu. Isto tako treba ugraditi kompletnu instalaciju sustava klime. Vrlo bitno je da pravilno ugradite i kondenzator koji se nalazi ispred hladnjaka. Vaš stari hladnjak nece odgovarati jer ce biti premali ako ugradite klima uredaj.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 12.05.2007 20:01:00
Slika
PITANJE: Imam fiat bravo 1.8 16V 1996 godina , pri vožnji mi pokazivac goriva u rezervoaru jednostavno padne na rezervu( upali se lampica) bez obzira što ima goriva u njemu , te se nakon nekog vremena digne pa opet spusti, dali je rijec u plovku za gorivo ili necem drugom?
ODGOVOR:Izvadite komandu pokazivaca goriva koja se nalazi u rezervoaru, ispitajte istu i po potrebi je zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - UGASI SE DOK VOZIM

Datum objave: 12.05.2007 19:52:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Twingo 1,2 16v, 2002.g. 28000 km. Pri paljenju gotovo svaki put nekako zatrokira te se jedva upali(95 % slucajeva), bolje pali hladan nego topao. Medutim najveci problem je u vožnji. Sam se ugasi dok vozim, motor doslovno umre. Zamislite vozite nekih 30-40 km/h, idete prebaciti iz 2 u 3 brzinu a motor trzne i ugasi se. Cak se to dogada na semaforu dok cekam, idem krenuti a on ugašen.Tada upali iz nekog drugog ili treceg puta. Šprice za gorivo(dizne) su nedavno ocišcene ali problem je ostao. Bio sam u ovlaštenom servisu, spojili su ga na racunalo i nije pokazalo nikakav kvar.Rekli su mi da je problem oko nekakvog kontakta oko gasa koji je trebalo stegnuti i to su napravili, medutim sve je ostalo isto.
ODGOVOR:Problemi koje navodite zahtijevaju ozbiljan pristup bez improvizacija. U svakom boljem servisu koji ima odgovarajucu servisno dijagnosticku opremu i strucno osoblje nije teško otkloniti navedene nedostatke. Ne znam da li cete imati koristi od ovoga što cu vam navesti ali uzroci mogu biti slijedeci: elektricni konektori na i oko motora, filtar goriva, sustav paljenja( visoki napon ), propuštanje na usisnom kolektoru, RPM senzor, ETC senzor, tlak goriva, kolicina goriva, IAT senzor, EVAP ventil, aktuator minimuma, TP senzor.
Ovako to izgleda dosta složeno , medutim u odgovarajucim servisnim uvjetima sve navedeno se može kvalitetno ispitati.
na vrh Povratak na vrh

VW TDI - ISPITIVANJE DIZA

Datum objave: 12.05.2007 19:46:00
Slika
PITANJE: Pošto ste mi vec u par navrata dali informacije koje su mi uštedile i novaca i vremena, pun povjerenja se opet obracam Vama!
Pošto znam da je bosch pumpa i dizne srce dizel motora (u mom slucaju je rijec o VW TDI 110 ks), zanima me kako se može ispitati ispravnost dizni? Da li je dovoljna kontrola putem kompjutera, tj. kontrola eletronskim putem ili se ipak dizne moraju skidati?
Isto tako me zanima cijena novih dizni ili uložaka dizni (ako se ulošci mogu mijenjati kod TDI-a, kao kod starijih VW-a)?Naime, primjetio sam da mi auto ne pali na 'prvi zub', tj. jednostavno mu treba da okrene 2-3 puta, dok golf od prijatelja 90 ks pali na prvi zub(mada na uho njegov lošije radi i ima više prijedenih km)! I to je slucaj dok je motor topal, hladan pali kao mina(bez obzira na vanjsku temperaturu, bilo -20 ili +20, cok ne igra ulogu)!Pošto nisam primjetio da baca crni dim, tj. dim se upce ne vidi, odlicno vuce, ne troši ulje, pitam se da li je potrebno raditi kontrolu dizni? Isto tako, da li mi možete reci kolika bi trebala biti kompresija istom motoru na 170 000 prijedenih km? Majstor me uvjerava da su dizne jedini moguci razlog tome, a prije nego što se odlucim na odlazak u servis, volio bih cuti i Vaše mišljenje!
ODGOVOR:Dize se ne mogu ispitati pomocu kompjutora, mogu se ispitati na specijalnom uredaju . Neke dize se mijenjaju kompletne dok je kod drugih moguca zamjena uložaka. Same dize mogu biti uzrok težem paljenju o kojem govorite. Tlak kompresije na ovim motorima je 25 do 31 bar.
na vrh Povratak na vrh