Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL CORSA - LAMBDA SONDA

Datum objave: 12.05.2007 21:04:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu Enjoy iz 2004. Nije bila stara niti 2 godine kada sam morala mijenjati lamda sondu. Opet sam je mijenjala u sijecnju ove godine. Objašnjeno mi je da ne znam voziti jer nedovoljno dodajem gasa pri promjeni brzine pa sam obratila pozornost na to. Nakon toga su mi rekli da trošim loš benzin(koristila sam eurosuper 98) pa sad kupujem benzin u Sloveniji, naravno, najkvalitetniji. Lampica opet svijetli.Pomoc!
ODGOVOR:Cesto puta lambda sonda nije uzrok radi kojega ne radi . Postoji barem pet uzroka koji mogu blokirati rad sonde i ako se spomenuti uzroci ne otklone ( poprave ) lambda opet nece raditi. Kontrolna lampica se pali kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja goriva a u taj sustav spada i lambda sonda. Rješenje je test i provjera sustava ubrizgavanja te dovodenje sustava u ispravno stanje.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 12.05.2007 21:00:00
Slika
PITANJE: Namjeravam od prijatelja kupiti Mazdu 626 karavan '98 1.8i 90KS, te u nju ugraditi plin. Auto je prešao 157 tkm. Zanima me koliko bi me koštala ugradnja (dakle sama ugradnja + atest i ostalo, registracija istice u rujnu), te koliki je maksimalni kapacitet toroidalnog spremnika koji bi stao u to vozilo na mjesto rezervnog kotaca (rezervni kotac je originalne velicine, 15"). Koji sustav preporucate u vozilo s tim motorom? Negdje sam citao da mazdini motori zahtijevaju sustave s dodatnim podmazivanjem ventila, dok neki to opovrgavaju.S obzirom da auto ima klimu, i prilicno malo konjskih snaga za taj motor (cuo sam da taj motor ima blokadu koja kad se skine podiže snagu na 100 KS, ali se to ne preporuca raditi), da li ce gubici na snazi biti znatni?
ODGOVOR:U navedeno vozilo možemo ugraditi plinski sustav PRINS koji zaista kvalitetan, rezervoar za plin toroidalnog oblika imao bi volumen od 50 l. Ugradnjom plina snaga motora ce se neznatno smanjiti.
Cijena navedenog plinskog sustava je 12.500,- kn.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - KUPUJEM I UGRA?UJEM PLIN

Datum objave: 12.05.2007 20:53:00
Slika
PITANJE: Namjeravam od poznanika kupiti redovito održavanu I ušcuvanu Škodu Octaviu GLX, 1.6 L, 55kw, AEE motor iz 1999. godine sa prijedenih 127 000 km, a cjena vozila je 4800 eura.Nakon kupovine planiram ugraditi plinsku instalaciju sa direktnim ubrizgavanjem, te Vas molim da mi navedete cijenu za gotovinsko placanje prilikom ugradnje u vašem servisu.Smatrate li moj izbor dobrim, te molim Vas da navedete uobicajne kvarove ( osim osjetljive bobine I termostata) te opcenitu kvalitetu tog vozila.
ODGOVOR:Vaš izbor uz navedenu cijenu je jako dobar. Motor je provjerene kvalitete. Ako kupite navedeno vozilo svakako napravite temeljiti servis vozila a narocito motora. Cijena uredaja PRINS kojega mi ugradujemo je 12.500,- kn za gotovinu. Uredaj je super kvalitete a prvi servis uredaja je na 25.000 km a zatim tek za 75.000 km .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,0i.- NA LERU RADI LOŠE

Datum objave: 12.05.2007 20:42:00
Slika
PITANJE: Imam Opel omegu 2.0 i 1993.godina ,170.000 km.U zadnje vrijeme loše radi u leru (nemiran rad ,trese se ,okretaji su stabilni).Nedavno sam bio na eko-testu i rezultati su na 3000 okretaja odlicni, a u leru ima previše kisika O2, a premalo ugljicnog dioksida CO2, ugljicni monoksid CO je nizak.Mijenjao sam vecinu elektronike sa ispravnog vozila, ali problem uvijek ostaje isti.Potrošnja goriva nije povecana.Tlak u sistemu goriva je 2,5 bara i stabilan je.Kompresija motora je 12,3 - 12,4 bara ,potrošnja ulja zanemariva (0,5 l /10.000 km). Hladan pali odlicno. Kad ga ugasim i odstoji nekih 15 minuta onda pali malo teže (vergla 3-4 sekundi).U vožnji nema nikakvih problema.
ODGOVOR:Ako je kolicina kisika prevelika tada se treba pozabaviti mehanikom motora . Najcešci uzrok je propuštanje na usisnom kolektoru . To propuštanje je uzrok i nemirnog rada motora na minimumu kao i loš EKO test. Ponekad je istraživanje propuštanja zahtjevno ali treba biti uporan. Uzrok težeg paljenja mogu biti zaprljane brizgalice , ETC senzor ili leptirasti ventil.
POVRATNA INFORMACIJA:
Najljepša Vam hvala na tocnoj dijagnozi.Brtva na usisnoj grani oko 4.cilindra se raspala.Zamjenio sam brtvu i svi problemi su nestali.Spasili ste me nepotrebnih i skupih troškova koje su mi najavili neki drugi veliki "majstori".
Još jednom Vam se puno zahvaljujem na pomoci.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 12.05.2007 20:34:00
Slika
PITANJE: Prije svega svaka pohvala vašem radu, i nekoliko pitanja:
1.Kakva je razlika izmedju motornog ulja Castrol naziva TXT i Softec
( ukoliko su iste gradacije 5 w 40, oznake 505 01 ) i koje od ta dva preporucujete za moj Golf 4 TDI, 2003 godište sa 130 konjskih snaga?
Takodje , majstor mi je na zadnjem servisu objasnio da je Castrol ulje oznake 507 00 “najnovije” ulje, te da zamjenjuje ranija ulja oznake 505 01 za PD automotore.Je li to tacno?
2.Zašto se zamjena filtera za goriva preporucuje na 20 000 km, a ne na 10 000 km, kad i za ulje i za ostale filtere? Jesu li filteri za gorivo toliko ucinkoviti ili protiv vode i sumpora nema ucinka filter za gorivo, pa ga nema potrebe ni mijenjati tako cesto?
3. Na koji nacin se prilikom mijenjanja filtera za goriva isti puni eurodizelom:pumpicom ili ima vlastito napajanje? Šta ukoliko turbina prilikom mijenjanja filtera za gorivo povuce vazduh? Može li to imati štetnih posledica?
4.Prijatelj se zanima-šta i koliko cesto dodavati u obicni dizel-d2, da bi Golf 4 SDI funkcionisao normalno?
Inace može dobiti besplatno 100 litara obicnog dizela mjesecno.
ODGOVOR:Razlika izmedu ulja 505.01 i ulja 505.00 je da ulje 505.01 ima odgovarajuce aditive za motore PD ( pumpe dize ) a ovo drugo ulje toga nema. Mora postojati neki razumni intrval kada se mijenjaju pojedini filteri. Ako vi želite da vaše vozilo ima što bolji tretman tada navedeni filtar ili filtere mijenjajte ranije ( što prije to bolje ). Filtar goriva jest barijera za pojedine necistoce i malu kolicinu vode ali za sumpor nije . Kod zamjene filtra goriva je bitno da eliminirate prisutnost zraka u sustavu goriva , za to postoji više nacina . Za motore SDI nemojte koristiti D2.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - UGRADNJA KLIMA URE?AJA

Datum objave: 12.05.2007 20:29:00
Slika
PITANJE: Redovit sam posetitelj sajta "autogodine.hr" a pogotovu vaših informacija/objašnjenja/saveta u rubrici Mehanika. Zbog toga sam odlucio da vam se obratim sa pitanjem:
posedujem BMW 316i god 1994, pošto je auto u besprekornom stanju (održavam ga u ovlaštenom servisu BMW u Skoplju) a jedina mu je mana da ne poseduje klima uredaj. Veoma sam zainteresiran da ugradim klima uredaj skinut sa nekog drugog BMW-ca (najverovatnije 318). Dali je preporucljiva takva izvedba.
ODGOVOR:Ugradnja klima uredaja na vaše vozilo nije jednostavna i ako je želite ugraditi najbolje je da to obavi specijalizirani servis. Najveci problem predstavlja ugradnja isparivaca koji se ugraduje iza radijatora grijaca ispod same konzole u vozilu. Isto tako treba ugraditi kompletnu instalaciju sustava klime. Vrlo bitno je da pravilno ugradite i kondenzator koji se nalazi ispred hladnjaka. Vaš stari hladnjak nece odgovarati jer ce biti premali ako ugradite klima uredaj.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POKAZIVAC GORIVA

Datum objave: 12.05.2007 20:01:00
Slika
PITANJE: Imam fiat bravo 1.8 16V 1996 godina , pri vožnji mi pokazivac goriva u rezervoaru jednostavno padne na rezervu( upali se lampica) bez obzira što ima goriva u njemu , te se nakon nekog vremena digne pa opet spusti, dali je rijec u plovku za gorivo ili necem drugom?
ODGOVOR:Izvadite komandu pokazivaca goriva koja se nalazi u rezervoaru, ispitajte istu i po potrebi je zamijenite.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT TWINGO - UGASI SE DOK VOZIM

Datum objave: 12.05.2007 19:52:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Twingo 1,2 16v, 2002.g. 28000 km. Pri paljenju gotovo svaki put nekako zatrokira te se jedva upali(95 % slucajeva), bolje pali hladan nego topao. Medutim najveci problem je u vožnji. Sam se ugasi dok vozim, motor doslovno umre. Zamislite vozite nekih 30-40 km/h, idete prebaciti iz 2 u 3 brzinu a motor trzne i ugasi se. Cak se to dogada na semaforu dok cekam, idem krenuti a on ugašen.Tada upali iz nekog drugog ili treceg puta. Šprice za gorivo(dizne) su nedavno ocišcene ali problem je ostao. Bio sam u ovlaštenom servisu, spojili su ga na racunalo i nije pokazalo nikakav kvar.Rekli su mi da je problem oko nekakvog kontakta oko gasa koji je trebalo stegnuti i to su napravili, medutim sve je ostalo isto.
ODGOVOR:Problemi koje navodite zahtijevaju ozbiljan pristup bez improvizacija. U svakom boljem servisu koji ima odgovarajucu servisno dijagnosticku opremu i strucno osoblje nije teško otkloniti navedene nedostatke. Ne znam da li cete imati koristi od ovoga što cu vam navesti ali uzroci mogu biti slijedeci: elektricni konektori na i oko motora, filtar goriva, sustav paljenja( visoki napon ), propuštanje na usisnom kolektoru, RPM senzor, ETC senzor, tlak goriva, kolicina goriva, IAT senzor, EVAP ventil, aktuator minimuma, TP senzor.
Ovako to izgleda dosta složeno , medutim u odgovarajucim servisnim uvjetima sve navedeno se može kvalitetno ispitati.
na vrh Povratak na vrh

VW TDI - ISPITIVANJE DIZA

Datum objave: 12.05.2007 19:46:00
Slika
PITANJE: Pošto ste mi vec u par navrata dali informacije koje su mi uštedile i novaca i vremena, pun povjerenja se opet obracam Vama!
Pošto znam da je bosch pumpa i dizne srce dizel motora (u mom slucaju je rijec o VW TDI 110 ks), zanima me kako se može ispitati ispravnost dizni? Da li je dovoljna kontrola putem kompjutera, tj. kontrola eletronskim putem ili se ipak dizne moraju skidati?
Isto tako me zanima cijena novih dizni ili uložaka dizni (ako se ulošci mogu mijenjati kod TDI-a, kao kod starijih VW-a)?Naime, primjetio sam da mi auto ne pali na 'prvi zub', tj. jednostavno mu treba da okrene 2-3 puta, dok golf od prijatelja 90 ks pali na prvi zub(mada na uho njegov lošije radi i ima više prijedenih km)! I to je slucaj dok je motor topal, hladan pali kao mina(bez obzira na vanjsku temperaturu, bilo -20 ili +20, cok ne igra ulogu)!Pošto nisam primjetio da baca crni dim, tj. dim se upce ne vidi, odlicno vuce, ne troši ulje, pitam se da li je potrebno raditi kontrolu dizni? Isto tako, da li mi možete reci kolika bi trebala biti kompresija istom motoru na 170 000 prijedenih km? Majstor me uvjerava da su dizne jedini moguci razlog tome, a prije nego što se odlucim na odlazak u servis, volio bih cuti i Vaše mišljenje!
ODGOVOR:Dize se ne mogu ispitati pomocu kompjutora, mogu se ispitati na specijalnom uredaju . Neke dize se mijenjaju kompletne dok je kod drugih moguca zamjena uložaka. Same dize mogu biti uzrok težem paljenju o kojem govorite. Tlak kompresije na ovim motorima je 25 do 31 bar.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - RADNA TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 12.05.2007 19:42:00
Slika
PITANJE: OPEL ASTRA 1,7 TD 1995.g. (GM motor). Interesira me koja je radna temperatura motora i dozvoljena odstupanja iste, jer sam u vožnji primjetio slijedece :
- kad se motor zagrije temperatura je oko 88-90 stupnjeva C,
- kod stajanja u mjestu temperatura se popne iznad toga, ventilator se ukljucuje na oko 92 stupnja C,
- na nizbrdici temperatura je uglavnom oko 88 stupnjeva C,
- na uzbrdici se temperatura penje i do 95 stupnjeva C,a na dužoj uzbrdici (više od 5 km uspona) temperatura mi se je popela i do 98 stupnjeva C. (vrijednosti temperature sam procjenjujem, jer je pokazivac analogan i ima oznake 90 i 100 stupnjeva C).
Motor je generalno ureden i pri tom je ugraden novi termostat.
ODGOVOR:Navedene temperature su u granicama normale, nekada sam davac temperature može imati grešku od 1 do 2°C. Zato bi bilo dobro izmjeriti stvarnu temperaturu motora s preciznim baždarenim uredajem.
Kod starijih vozila dobro bi bilo ocistiti hladnjak iznutra i izvana.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PREBACUJE U REZERVNI MOD

Datum objave: 12.05.2007 18:43:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV tdi motor i slijedeci problem.Naime, prije tri mjeseca mi se dešavalo da pri vecim brzinama, obicno pri preticanju, kompjutor prebaci motor u rezervni mod i snaga motora se drasticno smanji. Dijagnosticiran je prevelik tlak turbine( mislim oko 1,2).U servisu su podesili i ocistili (bio je jako zaprljan) ventil za regulaciju tlaka (tlak oko 0,8).Automobil je potom radio dobro sve do danas, kada se opet desio isti slucaj (prilikom preticanja na blagoj uzbrdici pri cetvrtom stupnju prenosa izgubio je snagu).I još jedan detalj koji možda nema veze sa prethodnim, primijetio sam da se pomalo sliva ulje iz iberlaufa.Da li je to znak nekog drugog kvara?.A sve pohvale za Vas sajt!
ODGOVOR:Ispitajte najprije mehanicko stanje motora, kompresija mora biti veca od 26 bara. Povecana kolicina ulja na odušku za uljne pare može biti uzrok navedenih problema. Uz mjerenje kompresije ispitajte i stanje usisnog kolektora te usisnih kanala u glavi motora. Uzrok prevelikog tlaka turbine može biti i upravljacki ventil turbine.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ANGAŽIRATI PROVJERENI SERVIS

Datum objave: 12.05.2007 18:36:00
Slika
PITANJE: Divimimo se vašoj upornosti i profesionalnost kao i želji da pomognete ljudima koji imaju nespecificne probleme sa automobilima.
Posjedujem ford mondeo 1997 benzin 1,6 16V i problem je u sljedecem: Pri startovanju hladnog motora auto normalno upali ali nema snage da bi se sa istim izvršilo pokretanje vozila tj. vozilo se gasi sve dok ne postigne neku radnu temperaturu.Problem traje vece 2 godine, majstori ne mogu dijagnosticirati i otkriti problem iako je mjenjano sve od svijecica do kablova, razvodne kape itd.Zbog toga smo prinudeni zagrijavati vozilo 4-5 minuta a zimi i duže, da budem jasnija auto se može voziti ali se gasi pri stajanju tj. na leru sve dok se ne zagrije. Neki majstori su spominjali da je u pitanju neka sonda ili senzor ali tvrde da je to jako skupo tj. oko 750 Eura tako smo od istih pobjegli glaovom bez obzira. Mnogi majstori se ne upuštaju da rješavaju ovaj problem jer je zaista nespecifican.
ODGOVOR:Kada treba dijagnosticirati i otkloniti kvar tada ne treba slušati neke „ majstore“ vec uvažavati struku i angažirati provjereni servis koji sasvim sigurno može riješiti vaš problem. U ovom slucaju potrebno je obaviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i nakon toga obaviti potreban popravak. Uzrok treba tražiti u stanju brizgalica , tlaku goriva, senzoru temperature motora, senzoru tlaka zraka i potenciometru leptirastog ventila. Sve navedeno je dio sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - SENTIMENTALNO VEZAN

Datum objave: 12.05.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Škoda felicija 1,9D 97god
Hvala vam na ovoj stranici napokon da ima netko ko ne gleda sve kroz novac!
Imao bi par pitanja!
1.Getriba mi ima vrlo kratke prijenose u 5 na 140 se vrti na 4000rpm, ima li kakva druga getriba koja bi se dala ugradit?
2.Troši mi 1,5 do 2,0 litara ulja na 1000km!
3.Imam lukasovu pumpu mislim radi ona "jedva" ali postoji li neka boshova pošto je to kako oni tvrde wv motor?
4.I zadnje ako se to neda riješit dali postoji neki motor od wv koji bi se dao ugradit bez nekih preinaka posto je "WV"?
hvala unaprijed jako sam sentimentalno vezan za njega!
ODGOVOR:U vaše vozilo tvornicki se ugradivao samo ovaj dizel motor oznake AEF od 47 kw. Primjereno snazi motora je i transmisija, mjenjac i diferencijal. Kada bi se na navedeni motor ugradila transmisija sa vecim prijenosnim omjerom( diferencijal sa vecim brojem zuba ) motor bi imao slabije ubrzanje i ne bi imao dovoljno snage kod vecih opterecenja i u petoj brzini.
U SKODU OCTAVIU ugradivali su se tri dizel agregata i to :
- 1,9 SDI motor AGP od 50 kw
- 1,9 TDI motor AGR od 66 kw
- 1,9 TDI motor AHF od 81 kw
Najbolje bi bilo koristiti vaš postojeci motor kojega bi po potrebi trebalo urediti tako da mu je kompresija iznad 32 bara i s malo modificiranim usisom i ispuhom ( ispušni sustav). Naravno da se može koristiti i jedan od navedenih turbo motora AGR i AHF samo je to znatno skuplje jer ovi motori imaju turbinu i hladnjak stlacenog zraka ( intercooler ), osim toga i upravljacka elektronika im je potpuno drugacija kao i mnogo drugih stvari.
Potrošnja ulja postojeceg motora ukazuje na lošiju kompresiju i na istrošenja u motoru tako da je i to uzrok slabije snage motora.
Na motor kojega vi imate ugraduje se visokotlacna pumpa LUCAS ili BOSCH ali obadvije pumpe dobro funkcioniraju. Gore navedeni motori ugraduju se i u VW vozila tako da je to isto.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONICA - NA NEMILOSTI MAJSTORA

Datum objave: 07.05.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: Živim u Banjaluci. Nedavno sam kupio Hyundai sonica 2000 god 2.0i 16v . Na preporuku prodavaca firme koja se bavi prodajom polovnih automobila odveo sam ga majstoru da promjenim ulje, filtere i remenja. Majstor je to promjenio i meni se auto poceo cudno ponašati. Gubio je gas i sve teže se palio. Majstor je dotegao remen i poslije toga je auto prolupao. Ljut na majstora koji ocigledno nije dobro stavio zupcasti remen otišao sam u servis Hyundai u Banjaluci. Tamo sam uradio generalku vozila i to glavu motora, ventile i prvu specijalu radilice. Sve je radilo prvih 1300 km i onda se culo lupkanje u vozilu. Otišao sam u servis pod garancijom. Lupkanje se culo pri obrtajima vecim od 2000 . Oni me ubjeduju da je to balans štanga i da se ona nalazi unutar motora i da ih ima dvije i mjenjaju se u paru. Ja više nisam ni u koga siguran , pa vas molim da mi što prije odgovorite. Uzgred vidio sam da vi ugradujete i plin pa bih Vas upitao za dvije stvari:
1. Mogu li dovesti vozilo na onaj Vaš pregled koji nudite
2. Koliko bi koštala ugradnja plina za moje vozilo
Citam Vas stalno i strašno mi se svida ovakav vid sajta sa pitanjima. Mi
vlasnici automobila smo na milost i nemilost raznih majstora..
ODGOVOR:Žao mi je što ste imali neugodna iskustva sa servisom i posljedicama koje nisu jeftine. Lupanje iz motora treba svakako cuti jer je prava rijetkost da lupanje nastaje radi balansnih osovina. Najprije zatražite mišljenje i drugog ovlaštenog servisa u vašem kraju.
Vaše vozilo možete dovesti na pregled a ugradnja plina u vaše vozilo je oko 1.700 eura .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VIBRACIJE

Datum objave: 07.05.2007 10:25:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megane 1,4 RN 98g. prvi sam vlasnik, automobil je uredno servisiran. Naime prije tjedan dana u kabini automobila pocele su se osjetiti vibracije. Motor radi kao da nema auspuha, a sa rucicom mjenjaca ne mogu ubaciti u 1 brzinu dok sve ostale normalno šalta. Što da radim?
ODGOVOR:Sve navedeno možete riješiti u boljem servisu, ako takvoga u vašoj blizini nema javite se nama.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ISKLJUCIVANJE TURBINE ??

Datum objave: 07.05.2007 10:21:00
Slika
PITANJE: Odradio sam glavu motora, remont boch pumpe, dobro uzubljen ali ponovo dize, iber turu(nekontrolisano jaka turaža)SKINUO sam crevo sa turbine i ustanovio da osovina na kojoj se nalaze peraja turbine ima velikog lufta ida je crevo puno ulja(sledi remont turbine).Da li je to uzrok nekontrolisano velike turaže?Da li je moguce eliminisati turbinu (stopovati uljna creva).
ODGOVOR:Uzrok povecanog broja okretaja može biti prisutnost ulja na usisnoj strani motora a isto tako i visokotlacna pumpa. Najprije otklonite pojavu ulja na usisu. Drugo pitanje o iskljucivanju turbine nemojte ni pokušavati jer motor nece imati snage a na ispušni sustav izlaziti ce oblak crnog dima ( neizgoreno dizel gorivo ).
promeniti izduvnu granu i koristiti motor bez nje?
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ZUJANJE SERVA

Datum objave: 06.05.2007 21:32:00
Slika
PITANJE: FIAT TIPO 1.6 AGT 1990. god.
Do skora sam VAM se javio i riješili ste mi problem sa gašenjem auta. HVALA. Nisam ni sumnjao pored ovolikog odziva ljudi i tolikih VAšIH odgovora. SVAKA cAST
Naime, volio bih kad bi mi pomogli oko moje servo pumpe. Problem je u tome što prilikom okretanja volana cuje se strašno zujanje. Letva volana je skoro mijenjana.
ODGOVOR:Uzrok zujanja pumpe servo volana je sama pumpa ili letva volana. Pumpu je lakše provjeriti i popraviti pa najprije krenite od same pumpe, ako je ona ispravna ostaje vam samo servis hidraulike zubne letve.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - KOCNICE

Datum objave: 06.05.2007 21:21:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW Passat-a 1996.g. 1.9 TDI, 90 KS (medutip) . Na tehnickom pregledu je utvrdeno da zadnje kocnice ne rade kako treba tj. "hvataju" samo 30%. Diskovi i pakne su zamjenjeni prije pola godine i nisu bitno trošeni. Automehanicar kaže da nema mogucnost podešavanja kocnica, ali da mogu voziti auto jer prednje dobro rade. Sumnja na peti cilindar. Drugi detalj je vezan za upravljac koji prilikom okretanja u lijevu stranu proizvodi neki zvuk (kao neko cešanje-škripu), automehanicar kaže da je to zvuk ulja ?????
ODGOVOR:Kod kocnica je bitno da postoji odgovarajuca kocna sila i da je ona ista na oba zadnja kotaca. Korektor kocenja može biti uzrok manjoj kocnoj sili na zadnjim kotacima. Napravite dvije stvari, ispitajte ispravnost korektora i stanje zadnjih kocnih papucica . Kocne papucice mogu imati odgovarajucu debljinu ali mogu biti termicki uništene i zato na zadnjim kotacima ne možete ostvariti potrebnu silu kocenja. Upravljacki mehanizam ( servo volan ) pri okretanju stvara neznatan karakteristican zvuk koji je normalan, kada se taj zvuk znatno pojaca to je znak neispravnosti ili same servo pumpe ili hidraulike zubne letve.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MJENJAČ ??

Datum objave: 28.03.2011 19:31:22
Slika
PITANJE:

Imam jedno pitanje u vezi mjenjaca.Kad se lagano krece sve je uredu, medutim kad naglo krenem tj. kad gume prokližu zalupa mi
nešto kod motora. Da li je to znak da je set kvacila pri kraju radnog vijeka. Šta vi mislite.

ODGOVOR:

Niste naveli o kojem vozilu se radi, neka vozila imaju dvomaseni zamašnjak ( iz dva dijela s kompenzacijom ) . Uzrok može biti navedeni zamašnjak ( ako isti postoji na vozilu ) ili nosaci motora . Veca je vjerojatnost da se motor pomice iz svoga ležišta radi slabih nosaca ili slabe fiksiranosti.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - LUPANJE I VIBRACIJE

Datum objave: 06.05.2007 12:10:00
Slika
PITANJE: Imam Polo 1.9 SDI iz 2003, sa 44.500km, uredno održavan. Zadnjih 1000km pocelo se dešavati lupkanje i vibracije na volanu kod na primjer: ubrzavanja npr 3. brzina sa 50 km/h do 60 km/h, a narocito izraženo kod vožnje zavoja u desno pri brzini 60-70 km/h. Lupkanje se osjeti na kosom djelu poda u kabini na nogama. U ravnoj vožnji pri konstantnoj brzini ne osjeca se problem.Auto je prije neki dan prošao tehnicki. Gume su balansirane. Majstor pregledom na dizalici ne nalazi kvar. Pregledani su svi zglobovi, seleni i homokineticki zglob.Sumnja se na poluosivinu, odnosno unutarnji ležaj. Što se moglo desiti, s obzirom na malu kilometražu i pažljivu vožnju?
ODGOVOR:Lupanje i vibracije koje navodite mogu nastati kada se motor , mjenjac ili neki dio motora u odredenom momentu dodiruje s karoserijom, tada se vibracije s motora prenose na karoseriju. Uzrok mogu biti nosaci motora ili nepravilni položaj motora na ležištu. Uz navedeno treba pregledati ispušni sustav kao i pogonske osovine.
na vrh Povratak na vrh