Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - RADNA TEMPERATURA MOTORA ?

Datum objave: 12.05.2007 19:42:00
Slika
PITANJE: OPEL ASTRA 1,7 TD 1995.g. (GM motor). Interesira me koja je radna temperatura motora i dozvoljena odstupanja iste, jer sam u vožnji primjetio slijedece :
- kad se motor zagrije temperatura je oko 88-90 stupnjeva C,
- kod stajanja u mjestu temperatura se popne iznad toga, ventilator se ukljucuje na oko 92 stupnja C,
- na nizbrdici temperatura je uglavnom oko 88 stupnjeva C,
- na uzbrdici se temperatura penje i do 95 stupnjeva C,a na dužoj uzbrdici (više od 5 km uspona) temperatura mi se je popela i do 98 stupnjeva C. (vrijednosti temperature sam procjenjujem, jer je pokazivac analogan i ima oznake 90 i 100 stupnjeva C).
Motor je generalno ureden i pri tom je ugraden novi termostat.
ODGOVOR:Navedene temperature su u granicama normale, nekada sam davac temperature može imati grešku od 1 do 2°C. Zato bi bilo dobro izmjeriti stvarnu temperaturu motora s preciznim baždarenim uredajem.
Kod starijih vozila dobro bi bilo ocistiti hladnjak iznutra i izvana.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - PREBACUJE U REZERVNI MOD

Datum objave: 12.05.2007 18:43:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV tdi motor i slijedeci problem.Naime, prije tri mjeseca mi se dešavalo da pri vecim brzinama, obicno pri preticanju, kompjutor prebaci motor u rezervni mod i snaga motora se drasticno smanji. Dijagnosticiran je prevelik tlak turbine( mislim oko 1,2).U servisu su podesili i ocistili (bio je jako zaprljan) ventil za regulaciju tlaka (tlak oko 0,8).Automobil je potom radio dobro sve do danas, kada se opet desio isti slucaj (prilikom preticanja na blagoj uzbrdici pri cetvrtom stupnju prenosa izgubio je snagu).I još jedan detalj koji možda nema veze sa prethodnim, primijetio sam da se pomalo sliva ulje iz iberlaufa.Da li je to znak nekog drugog kvara?.A sve pohvale za Vas sajt!
ODGOVOR:Ispitajte najprije mehanicko stanje motora, kompresija mora biti veca od 26 bara. Povecana kolicina ulja na odušku za uljne pare može biti uzrok navedenih problema. Uz mjerenje kompresije ispitajte i stanje usisnog kolektora te usisnih kanala u glavi motora. Uzrok prevelikog tlaka turbine može biti i upravljacki ventil turbine.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - ANGAŽIRATI PROVJERENI SERVIS

Datum objave: 12.05.2007 18:36:00
Slika
PITANJE: Divimimo se vašoj upornosti i profesionalnost kao i želji da pomognete ljudima koji imaju nespecificne probleme sa automobilima.
Posjedujem ford mondeo 1997 benzin 1,6 16V i problem je u sljedecem: Pri startovanju hladnog motora auto normalno upali ali nema snage da bi se sa istim izvršilo pokretanje vozila tj. vozilo se gasi sve dok ne postigne neku radnu temperaturu.Problem traje vece 2 godine, majstori ne mogu dijagnosticirati i otkriti problem iako je mjenjano sve od svijecica do kablova, razvodne kape itd.Zbog toga smo prinudeni zagrijavati vozilo 4-5 minuta a zimi i duže, da budem jasnija auto se može voziti ali se gasi pri stajanju tj. na leru sve dok se ne zagrije. Neki majstori su spominjali da je u pitanju neka sonda ili senzor ali tvrde da je to jako skupo tj. oko 750 Eura tako smo od istih pobjegli glaovom bez obzira. Mnogi majstori se ne upuštaju da rješavaju ovaj problem jer je zaista nespecifican.
ODGOVOR:Kada treba dijagnosticirati i otkloniti kvar tada ne treba slušati neke „ majstore“ vec uvažavati struku i angažirati provjereni servis koji sasvim sigurno može riješiti vaš problem. U ovom slucaju potrebno je obaviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja i nakon toga obaviti potreban popravak. Uzrok treba tražiti u stanju brizgalica , tlaku goriva, senzoru temperature motora, senzoru tlaka zraka i potenciometru leptirastog ventila. Sve navedeno je dio sustava ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - SENTIMENTALNO VEZAN

Datum objave: 12.05.2007 18:30:00
Slika
PITANJE: Škoda felicija 1,9D 97god
Hvala vam na ovoj stranici napokon da ima netko ko ne gleda sve kroz novac!
Imao bi par pitanja!
1.Getriba mi ima vrlo kratke prijenose u 5 na 140 se vrti na 4000rpm, ima li kakva druga getriba koja bi se dala ugradit?
2.Troši mi 1,5 do 2,0 litara ulja na 1000km!
3.Imam lukasovu pumpu mislim radi ona "jedva" ali postoji li neka boshova pošto je to kako oni tvrde wv motor?
4.I zadnje ako se to neda riješit dali postoji neki motor od wv koji bi se dao ugradit bez nekih preinaka posto je "WV"?
hvala unaprijed jako sam sentimentalno vezan za njega!
ODGOVOR:U vaše vozilo tvornicki se ugradivao samo ovaj dizel motor oznake AEF od 47 kw. Primjereno snazi motora je i transmisija, mjenjac i diferencijal. Kada bi se na navedeni motor ugradila transmisija sa vecim prijenosnim omjerom( diferencijal sa vecim brojem zuba ) motor bi imao slabije ubrzanje i ne bi imao dovoljno snage kod vecih opterecenja i u petoj brzini.
U SKODU OCTAVIU ugradivali su se tri dizel agregata i to :
- 1,9 SDI motor AGP od 50 kw
- 1,9 TDI motor AGR od 66 kw
- 1,9 TDI motor AHF od 81 kw
Najbolje bi bilo koristiti vaš postojeci motor kojega bi po potrebi trebalo urediti tako da mu je kompresija iznad 32 bara i s malo modificiranim usisom i ispuhom ( ispušni sustav). Naravno da se može koristiti i jedan od navedenih turbo motora AGR i AHF samo je to znatno skuplje jer ovi motori imaju turbinu i hladnjak stlacenog zraka ( intercooler ), osim toga i upravljacka elektronika im je potpuno drugacija kao i mnogo drugih stvari.
Potrošnja ulja postojeceg motora ukazuje na lošiju kompresiju i na istrošenja u motoru tako da je i to uzrok slabije snage motora.
Na motor kojega vi imate ugraduje se visokotlacna pumpa LUCAS ili BOSCH ali obadvije pumpe dobro funkcioniraju. Gore navedeni motori ugraduju se i u VW vozila tako da je to isto.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI SONICA - NA NEMILOSTI MAJSTORA

Datum objave: 07.05.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: Živim u Banjaluci. Nedavno sam kupio Hyundai sonica 2000 god 2.0i 16v . Na preporuku prodavaca firme koja se bavi prodajom polovnih automobila odveo sam ga majstoru da promjenim ulje, filtere i remenja. Majstor je to promjenio i meni se auto poceo cudno ponašati. Gubio je gas i sve teže se palio. Majstor je dotegao remen i poslije toga je auto prolupao. Ljut na majstora koji ocigledno nije dobro stavio zupcasti remen otišao sam u servis Hyundai u Banjaluci. Tamo sam uradio generalku vozila i to glavu motora, ventile i prvu specijalu radilice. Sve je radilo prvih 1300 km i onda se culo lupkanje u vozilu. Otišao sam u servis pod garancijom. Lupkanje se culo pri obrtajima vecim od 2000 . Oni me ubjeduju da je to balans štanga i da se ona nalazi unutar motora i da ih ima dvije i mjenjaju se u paru. Ja više nisam ni u koga siguran , pa vas molim da mi što prije odgovorite. Uzgred vidio sam da vi ugradujete i plin pa bih Vas upitao za dvije stvari:
1. Mogu li dovesti vozilo na onaj Vaš pregled koji nudite
2. Koliko bi koštala ugradnja plina za moje vozilo
Citam Vas stalno i strašno mi se svida ovakav vid sajta sa pitanjima. Mi
vlasnici automobila smo na milost i nemilost raznih majstora..
ODGOVOR:Žao mi je što ste imali neugodna iskustva sa servisom i posljedicama koje nisu jeftine. Lupanje iz motora treba svakako cuti jer je prava rijetkost da lupanje nastaje radi balansnih osovina. Najprije zatražite mišljenje i drugog ovlaštenog servisa u vašem kraju.
Vaše vozilo možete dovesti na pregled a ugradnja plina u vaše vozilo je oko 1.700 eura .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VIBRACIJE

Datum objave: 07.05.2007 10:25:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Megane 1,4 RN 98g. prvi sam vlasnik, automobil je uredno servisiran. Naime prije tjedan dana u kabini automobila pocele su se osjetiti vibracije. Motor radi kao da nema auspuha, a sa rucicom mjenjaca ne mogu ubaciti u 1 brzinu dok sve ostale normalno šalta. Što da radim?
ODGOVOR:Sve navedeno možete riješiti u boljem servisu, ako takvoga u vašoj blizini nema javite se nama.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ISKLJUCIVANJE TURBINE ??

Datum objave: 07.05.2007 10:21:00
Slika
PITANJE: Odradio sam glavu motora, remont boch pumpe, dobro uzubljen ali ponovo dize, iber turu(nekontrolisano jaka turaža)SKINUO sam crevo sa turbine i ustanovio da osovina na kojoj se nalaze peraja turbine ima velikog lufta ida je crevo puno ulja(sledi remont turbine).Da li je to uzrok nekontrolisano velike turaže?Da li je moguce eliminisati turbinu (stopovati uljna creva).
ODGOVOR:Uzrok povecanog broja okretaja može biti prisutnost ulja na usisnoj strani motora a isto tako i visokotlacna pumpa. Najprije otklonite pojavu ulja na usisu. Drugo pitanje o iskljucivanju turbine nemojte ni pokušavati jer motor nece imati snage a na ispušni sustav izlaziti ce oblak crnog dima ( neizgoreno dizel gorivo ).
promeniti izduvnu granu i koristiti motor bez nje?
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - ZUJANJE SERVA

Datum objave: 06.05.2007 21:32:00
Slika
PITANJE: FIAT TIPO 1.6 AGT 1990. god.
Do skora sam VAM se javio i riješili ste mi problem sa gašenjem auta. HVALA. Nisam ni sumnjao pored ovolikog odziva ljudi i tolikih VAšIH odgovora. SVAKA cAST
Naime, volio bih kad bi mi pomogli oko moje servo pumpe. Problem je u tome što prilikom okretanja volana cuje se strašno zujanje. Letva volana je skoro mijenjana.
ODGOVOR:Uzrok zujanja pumpe servo volana je sama pumpa ili letva volana. Pumpu je lakše provjeriti i popraviti pa najprije krenite od same pumpe, ako je ona ispravna ostaje vam samo servis hidraulike zubne letve.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - KOCNICE

Datum objave: 06.05.2007 21:21:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW Passat-a 1996.g. 1.9 TDI, 90 KS (medutip) . Na tehnickom pregledu je utvrdeno da zadnje kocnice ne rade kako treba tj. "hvataju" samo 30%. Diskovi i pakne su zamjenjeni prije pola godine i nisu bitno trošeni. Automehanicar kaže da nema mogucnost podešavanja kocnica, ali da mogu voziti auto jer prednje dobro rade. Sumnja na peti cilindar. Drugi detalj je vezan za upravljac koji prilikom okretanja u lijevu stranu proizvodi neki zvuk (kao neko cešanje-škripu), automehanicar kaže da je to zvuk ulja ?????
ODGOVOR:Kod kocnica je bitno da postoji odgovarajuca kocna sila i da je ona ista na oba zadnja kotaca. Korektor kocenja može biti uzrok manjoj kocnoj sili na zadnjim kotacima. Napravite dvije stvari, ispitajte ispravnost korektora i stanje zadnjih kocnih papucica . Kocne papucice mogu imati odgovarajucu debljinu ali mogu biti termicki uništene i zato na zadnjim kotacima ne možete ostvariti potrebnu silu kocenja. Upravljacki mehanizam ( servo volan ) pri okretanju stvara neznatan karakteristican zvuk koji je normalan, kada se taj zvuk znatno pojaca to je znak neispravnosti ili same servo pumpe ili hidraulike zubne letve.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MJENJAČ ??

Datum objave: 28.03.2011 19:31:22
Slika
PITANJE:

Imam jedno pitanje u vezi mjenjaca.Kad se lagano krece sve je uredu, medutim kad naglo krenem tj. kad gume prokližu zalupa mi
nešto kod motora. Da li je to znak da je set kvacila pri kraju radnog vijeka. Šta vi mislite.

ODGOVOR:

Niste naveli o kojem vozilu se radi, neka vozila imaju dvomaseni zamašnjak ( iz dva dijela s kompenzacijom ) . Uzrok može biti navedeni zamašnjak ( ako isti postoji na vozilu ) ili nosaci motora . Veca je vjerojatnost da se motor pomice iz svoga ležišta radi slabih nosaca ili slabe fiksiranosti.

na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - LUPANJE I VIBRACIJE

Datum objave: 06.05.2007 12:10:00
Slika
PITANJE: Imam Polo 1.9 SDI iz 2003, sa 44.500km, uredno održavan. Zadnjih 1000km pocelo se dešavati lupkanje i vibracije na volanu kod na primjer: ubrzavanja npr 3. brzina sa 50 km/h do 60 km/h, a narocito izraženo kod vožnje zavoja u desno pri brzini 60-70 km/h. Lupkanje se osjeti na kosom djelu poda u kabini na nogama. U ravnoj vožnji pri konstantnoj brzini ne osjeca se problem.Auto je prije neki dan prošao tehnicki. Gume su balansirane. Majstor pregledom na dizalici ne nalazi kvar. Pregledani su svi zglobovi, seleni i homokineticki zglob.Sumnja se na poluosivinu, odnosno unutarnji ležaj. Što se moglo desiti, s obzirom na malu kilometražu i pažljivu vožnju?
ODGOVOR:Lupanje i vibracije koje navodite mogu nastati kada se motor , mjenjac ili neki dio motora u odredenom momentu dodiruje s karoserijom, tada se vibracije s motora prenose na karoseriju. Uzrok mogu biti nosaci motora ili nepravilni položaj motora na ležištu. Uz navedeno treba pregledati ispušni sustav kao i pogonske osovine.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XANTIA - PEDALA KUPLUNGA

Datum objave: 06.05.2007 01:21:00
Slika
PITANJE: Prije nekih mjesec dana zamijenio sam set kvacila, jer je potisni ležaj probio košaru. Od zamjene kuplunga mjenjac mi zapinje pri prebacivanju brzina. Neki put više, neki put manje (nekako mi se cini da ima više problema dok je hladan). Pokušao sam malo podešavati sajlu kuplunga, ali nije pomoglo. Po Haynesovom manualu, hod papucice bi trebao biti 15cm, a mjeri se udaljenost sredine papucice od "steering wheel base". E sad, što tocno znaci "steering wheel base"? Je li to donji rub obruca volana ili neki drugi dio? Meni je trenutno oko 10cm do ruba volana, pa mi se otpuštanje sajle da dodem do tih 15cm hoda cini prilicno puno. Trenutno je papucica malo uzdignuta (2-3 cm) u odnosu na kocnicu i gas, a kuplung hvata negdje oko polovice hoda. Ukoliko ne uspijem ništa dobiti podešavanjem kvacila, provjerio/zamijenio bih ulje u mjenjacu - neznam koje, niti koliko). Koje ulje da kupim, ako dodje do toga?Auto je Citroen Xantia 1.8 16V.
ODGOVOR:Pedala kuplunga može biti malo viša od pedale kocnice. Kuplung dobro radi ako pri ubacivanju u brzinu za natrag ne cujete zujanje zupcanika. Problem vam nije ulje u mjenjacu nego položaj komande za šaltanje brzina koju treba pravilno podesiti. Ulje u mjenjacu je 75W-90 .
na vrh Povratak na vrh

LANCIA LYBRA - NEUGODAN ZVUK

Datum objave: 06.05.2007 01:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Lanciu Lybru 2,4 JTD. Auto je prošao cca.120.000 km bez kvara. Prošli tjedan sam primjetio cudan zvuk u neutralnom hodu kada se ukljucio kompresor klime. Isti bi nestajao pri dodavanju gasa (odmah iza 900-1000 okretaja. Sada je zvuk sve jaci i posebno se cuje kada je motor hladan, sada reagira i na pumpi serva volana (jaci zvuk). Zvuk lici onom iz starih dizela (tik,tik, tik...) Inace auto radi potpuno normalno... klima radi isto kao i prije, auto ubrzava isto kao i prije, nema nigdje gubitka ulja. SVe je normalno osim tog dosta neugodnog zvuka, koji nestaje odmah po dodavanju gasa. Možete li pretpostaviti o cemu se ovdje radi?
ODGOVOR:Navedeni zvuk nastaje radi istrošenosti nekog od ležajeva . Najcešce je to ležaj nekog agregata kojega pokrece kanalni remen a znatno rjede je to natezac zupcastog remena ili klizac zupcastog remena. Nemojte dugo odgadati popravak navedenog . Navedeni zvuk je najlakše otkriti direktnim uvidom na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - TEŽE ŠALTANJE

Datum objave: 06.05.2007 01:07:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV, 1,9 TDI. Imam slijedeci problem.Povremeno mi se dešava da teže ubacam u prvu i drugu brzinu (zapinje pri šaltanju) dok ponekad "glatko" ubaci u prvu i drugu brzinu.Nemam problema sa ubacanjem u viši stupanj prijenosa.Kuplung odvaja kako treba i ne proklizava.Inace kuplung je sa sajlama.Zamijenio sam ulje u mjenjacu, neki majstori su mi štelovali sajlu ali bezuspješno.Neki su pak rekli da je to do stope motora.Rastavljan je i birac brzina ali i on je bio u redu.
ODGOVOR:Ako možete lagano šaltati prvu i drugu brzinu dok motor ne radi tada je uzrok kuplung set. Ako i tada teško šaltate tada uzrok treba tražiti najprije u komandama za šaltanje a nakon toga u samom mjenjacu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - DIMI KAO LUDA

Datum objave: 24.03.2011 23:41:32
Slika
PITANJE: Imam lagunu 1.9dci,120konja,dimi kao lud kada prijede 2000okretaja u svim brzinama,usto u5i6 brzini zatrzava i izbacuje dim kao da ima cep.
ODGOVOR:Niste naveli kakve boje je dim, ako je crne boje tada provjerite tlak punjenja cilindara , zacepljenje usisnih kanala ili propuštanje zraka od turbine do usisnog kolektora. Ako je sve ovo u redu ispitajte i EGR ventil.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - ŠTUCA,TROŠI ....

Datum objave: 06.05.2007 00:56:00
Slika
PITANJE: Imam P 306 1.4 1993. god. sa 170000km.
Problem nastaje odmah nakon palenja auta.Koji put radi normalno a koji put sam pojacava i smanjuje gas.U vožnji na niskim okretajima štuca,pojacano troši a na auspuhu se osjeti benzin i onda odjednom dode u normalu-opet radi normalno.Kad dam kontakt dok je motor ugašen, motoric od lera sam radi nekoliko sekundi ali duže nego normalno.Na autu su nove svjecice, kablovi i regulator minimuma. Molim Vas pomozite jer sam psihicki ali i financijski izludio!!!
ODGOVOR:Pojedinacna zamjena pojedinih dijelova rijetko kada daje rezultat. U ovom slucaju treba napraviti osnovnu provjeru mehanickog stanja motora ( faza, kompresija, propuštanje usisnog kolektora , podešenost ventila ), nakon ovoga treba napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja nakon koje ce sve nepoznanice biti poznate. Uzroka može biti više te ih ovom prilikom nema koristi ni navoditi.
na vrh Povratak na vrh

FORD FALCON - PITANJA IZ AUSTRALIJE

Datum objave: 06.05.2007 00:47:00
Slika
PITANJE: Vas website sam našla slucajno. Živim u Australiji. Imam Ford Falcon BA XT, god 2003, 182,000km. Trentacno imam nekoliko problema sa autom. 1. kratka svjetla nocu ne mogu da vidim asphalt (jednostavno kao da nemam svjetla); 2. škripa kocnica kada kocim (ne stalno ali jako cesto); & 3. kvrckanje kada stavim nogu na papucicu za gas da dodam brzinu. Auto inace mnogo koristim pa sam mnogo iznervirana zbog ovih problema i krajnjeg racuna kako namijeravam da posjetim servis.
Koliko su ovi problemi ozbiljni i što može da ih uzrokuje?
ODGOVOR:Za vas je jako važno da vam je automobil ispravan, posebno je važno da su ispravna svijetla, kocnice i volan. Provjerite da li kratka svijetla stvarno rade, ako su svijetla ispravna tada treba samo podesiti njihovu visinu. Uzrok slabog svijetla nekada je reflektor fara koji je izgubio sjaj te kvaliteta osvjetljenja više nije zadovoljavajuca.
Škripanje kocnica nastaje kada kvaliteta kocnih plocica nije odgovarajuce kvalitete radi toga ih treba zamijeniti s kocnim plocicama prve klase. Zvuk koji cujete prilikom pritiskanja papuce gasa nastaje na samom motoru i treba ga direktno cuti na vozilu, ako zvuk nije jakog intenziteta nije zabrinjavajuce. Ja vam ipak savjetujem da posjetite servisnu radionicu da vam barem poprave svijetla .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 2,0 - CRNI DIM

Datum objave: 06.05.2007 00:43:00
Slika
PITANJE: Imam WV Passat 1992 2.0 16V 136 ks , problem je kod paljenja dok je motor hladan baca crni dim iz auspuha te imam osjecaj da jedan cilindar ne radi ( trese u leru te se sam gasira od 500 -1000 obrtaja) , ali imam nove svjecice te sam provjeravao i strujni kablovi su ispravni, te se ponekad gasi kada je na radnoj temperaturi u ler gasu.
ODGOVOR:Ako ste sigurni da je sustav paljenja ispravan ispitajte tlakove kompresije a nakon toga sustav ubrizgavanja. To napravite što prije jer ako ne radi jedan cilindar nastaje nepovratno oštecenje na motoru i katalizatoru.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - SAGA O IMPROVIZACIJAMA

Datum objave: 05.05.2007 11:44:00
Slika
PITANJE: Imam problem mješanja ulja i vode te stoga imam više pitanja.
Auto o kojemu se radi je Opel Vecrtra A iz 1990. sa 2.0i 8v motorom.
Ja osobno nisam vozac auta i nisam bio prisutan ni na jednom od sljedecih dogadaja stoga neznam tocnu pricu i detalje ali stvari su se odvijale na otprilike slijedeci nacin.
Auto je "zakuhao" u vožnji na autoputu, te je odšlepan u ovlašteni servis, serviser je nakon par dana javio da su "zaribali" klipovi te da bi umijesto reparature najpametnija stvar bila promjeniti cijeli motor polovnim iste kilometraže (150 000) te da bi se cijena polovnog sa ugradnjom kretala oko 3000-4000 tisuce kuna.Nakon provjere cijena za takav rad kod drugih servisa koje su bile otprilike iste, serviseru je dano zeleno svijetlo za potragu i ugradnju motora.Vise mjeseci nakon ugradnje novog (polovnog) i taj je zakuhao, ovoga puta zbog mješanja ulja i vode (ne sjecam se što je bio uzrok pregrijavanja na orginalnom motoru).
Odvezen je kod istog ovlaštenog servisera te je receno da vjerojatno nije ništa strašno vec samo probijena brtva glave.Dan dva kasnije serviser javlja da je nažalost problem bitno ozbiljniji, da je brtva citava i da je uzrok mješanja puknuce glave motora te da bi nova koštala 2000 kuna.Po savjetu prijatelja vozac je tražio da se umjesto zamjene stara glava odnese u specijaliziranu radionicu na varenje.To je i ucinjeno ali nakon ispitivanja na radnoj temperaturi i visokom tlaku specijalist je javio da glava uopce nije napuknuta te da se najvjerojatnije ipak radilo o brtvi.Zbog toga se stvorilo nepovjerenje prema ovlaštenom serviseru te se pocelo pitati dali je i u prijašnjem slucaju bilo potrebno promjeniti motor, te dali je uopce bio i promjenjen!Zbog toga svega je doslo do svade sa serviserom te je auto odmah odšlepan u drugi servis.
Glava je bila pobrušena kod specijalista, te je motor sklopljen sa novom brtvom te je serviser rekao da je do citavog problema najvjerojatnije došlo zbog vodene pumpe (Dva dana je sve bilo uredu ali treci dan motor se ponovno pregrijao uz pojavu "senfa i majoneze" u rashladnom sustavu.Zbog razocaranja serviserima i nedostatka novaca vozac je jednostavno parkirao auto u garažu i slijedece 2 godne se nista nije dogodilo.Sada na scenu dolazim ja (clan obitelji) i odlucijem se na pokušaj da sam riješim problem.Po struci nisam automehanicar vec strojarski tehnicar ali imam dosta teoretskog i nešto prakticnog znanja o automobilima s obzirom da mi je to glavni interes te opcenito imam smisla za mehaniku, a i na neki nacin nemem što za izgubiti jer znam da ako ja sad ne ucinim nešto, auto ce gotovo sigurno završiti kao komprimirana kockica metala na auto otpadu.Urezao sam potrebne pozicijske oznake u vezi radilice i bregaste i krenuo rastavljati motor, kada sam došao do brtve ona je izgledala kao nova bez ikakvih oštecenja, a i vodena pumpa se cini u odlicnom stanju (zadnji mehanicarar je to navodio i kao potencijalni izvor problema).
Takoder naišao sam na filtar ulja koji je bio toliko zategnut da mi se alat s lancem slomio prije nego što sam ga otpustio, pa sam morao probost odvijac kroz njega, ali mi se i odvijac slomio, tek kada sam ga probo sa metar dugackim pajserom i upreo svom snagom sam ga uspio otpustiti, a filtra zraka uopce nije bilo.Primjetio sam i slomljen pa zavaren poklopac termostata ali najinteresantnija stvar je da iza njega više uopce nije bilo termostata!!Kako je to moglo biti zaboravljeno!? A mislim da su i crijevo malog kilera i malog povratnog kruga bila krivo spojena no to valjda uopce više nije imalo ni veze s obzirom da nije bilo termostata.No moja pitanja su sljedeca:
Dali je nedostatak termostata mogao omoguciti samo otežano zagrijavanje na radnu temperaturu, ili je to moglo uzrokovat postepena pregrijavanja tokom dva dana koliko je auto radio (npr. bez obzira na to što su otvoreni svi kanali da je vodenoj pumpi lakše progurat vodu kroz blizi kratki povratni kanal malog kruga nego duži put do kilera i kroz rebra pa je voda išla i kroz veliki krug ali ne u dovoljnoj mjeri)?
Dali postoji još neko neuobicajeno mjesto gdje bi se ulje i voda mogli mješati?Cemu služi 30mm debela metalna cijev koja vodi iz kartera prema gore (paralelno sa šipkom razine ulja) te se ukljucuje u izbocenje na poklopcu glave iz kojeg onda nastavlja tanko gumeno crijevo do posude s vodom? Ta veza mi nije jasna, te dali je tu možda pocelo miješanje s obzirom da sam i u tom vodu našao "majoneze".
Ako motor opcenito ima problema s dihtanjem ili brušenje glave nije bilo dobro izvedeno, dali mogu pomcc tako da novu brtvu namažem nekakvom mašcu, ili crvenom diht masom ili bi diht masom samo pokvario stvari?Za stezanje glave sam pronašao opelove tocne upute no dali mi navoji moraju biti potpuno suhi ili bi ih dobro bilo lagano namastit wd-om ili necim drugim?
ODGOVOR:Nacin na koji se pokušava doci do ispravnog rješenja nije prihvatljiv sa stanovišta struke ( improvizacije , nestrucno obavljanje posla, upotreba starih dijelova ili sklopova ). Evo i odgovora na vaša pitanja. Termostat nije uzrok miješanja ulja i vode, zamijenjene cijevi grijaca takoder nisu uzrok . Navedena cijev je za ventiliranje bloka motora ili odušak od ulja . Ulje i voda se miješaju kada je neispravna brtva glave , dosjedna površina na glavi motora , dosjedna površina na bloku motora , puknuce na glavi motora , puknuce na bloku motora , nedovoljno ili nepravilno zategnuta glava motora . Brtvu glave morate upotrijebiti novu a vijke glave takoder. Navoj na vijcima glave podmažite motornim uljem.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - NAPRAVIO SAM POLUGENERALKU ?

Datum objave: 05.05.2007 11:34:00
Slika
PITANJE: Napravio sam polugeneralku, promjenio karike i gumice ventila, prešlajfao ventile i ležišta na bloku.Nakon slaganja auto radi super ali jako dimi (pogotovo u leru).dim je bijele boje.
ODGOVOR:Ako je dim bijele boje to znaci da rashladna tekucina ulazi u cilindar. Uzrok može biti brtva glave , vijci glave, glava motora, blok motora. Ako ste vi to radili tada cete najbolje znati gdje tražiti uzrok.
na vrh Povratak na vrh