Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA - SAGA O IMPROVIZACIJAMA

Datum objave: 05.05.2007 11:44:00
Slika
PITANJE: Imam problem mješanja ulja i vode te stoga imam više pitanja.
Auto o kojemu se radi je Opel Vecrtra A iz 1990. sa 2.0i 8v motorom.
Ja osobno nisam vozac auta i nisam bio prisutan ni na jednom od sljedecih dogadaja stoga neznam tocnu pricu i detalje ali stvari su se odvijale na otprilike slijedeci nacin.
Auto je "zakuhao" u vožnji na autoputu, te je odšlepan u ovlašteni servis, serviser je nakon par dana javio da su "zaribali" klipovi te da bi umijesto reparature najpametnija stvar bila promjeniti cijeli motor polovnim iste kilometraže (150 000) te da bi se cijena polovnog sa ugradnjom kretala oko 3000-4000 tisuce kuna.Nakon provjere cijena za takav rad kod drugih servisa koje su bile otprilike iste, serviseru je dano zeleno svijetlo za potragu i ugradnju motora.Vise mjeseci nakon ugradnje novog (polovnog) i taj je zakuhao, ovoga puta zbog mješanja ulja i vode (ne sjecam se što je bio uzrok pregrijavanja na orginalnom motoru).
Odvezen je kod istog ovlaštenog servisera te je receno da vjerojatno nije ništa strašno vec samo probijena brtva glave.Dan dva kasnije serviser javlja da je nažalost problem bitno ozbiljniji, da je brtva citava i da je uzrok mješanja puknuce glave motora te da bi nova koštala 2000 kuna.Po savjetu prijatelja vozac je tražio da se umjesto zamjene stara glava odnese u specijaliziranu radionicu na varenje.To je i ucinjeno ali nakon ispitivanja na radnoj temperaturi i visokom tlaku specijalist je javio da glava uopce nije napuknuta te da se najvjerojatnije ipak radilo o brtvi.Zbog toga se stvorilo nepovjerenje prema ovlaštenom serviseru te se pocelo pitati dali je i u prijašnjem slucaju bilo potrebno promjeniti motor, te dali je uopce bio i promjenjen!Zbog toga svega je doslo do svade sa serviserom te je auto odmah odšlepan u drugi servis.
Glava je bila pobrušena kod specijalista, te je motor sklopljen sa novom brtvom te je serviser rekao da je do citavog problema najvjerojatnije došlo zbog vodene pumpe (Dva dana je sve bilo uredu ali treci dan motor se ponovno pregrijao uz pojavu "senfa i majoneze" u rashladnom sustavu.Zbog razocaranja serviserima i nedostatka novaca vozac je jednostavno parkirao auto u garažu i slijedece 2 godne se nista nije dogodilo.Sada na scenu dolazim ja (clan obitelji) i odlucijem se na pokušaj da sam riješim problem.Po struci nisam automehanicar vec strojarski tehnicar ali imam dosta teoretskog i nešto prakticnog znanja o automobilima s obzirom da mi je to glavni interes te opcenito imam smisla za mehaniku, a i na neki nacin nemem što za izgubiti jer znam da ako ja sad ne ucinim nešto, auto ce gotovo sigurno završiti kao komprimirana kockica metala na auto otpadu.Urezao sam potrebne pozicijske oznake u vezi radilice i bregaste i krenuo rastavljati motor, kada sam došao do brtve ona je izgledala kao nova bez ikakvih oštecenja, a i vodena pumpa se cini u odlicnom stanju (zadnji mehanicarar je to navodio i kao potencijalni izvor problema).
Takoder naišao sam na filtar ulja koji je bio toliko zategnut da mi se alat s lancem slomio prije nego što sam ga otpustio, pa sam morao probost odvijac kroz njega, ali mi se i odvijac slomio, tek kada sam ga probo sa metar dugackim pajserom i upreo svom snagom sam ga uspio otpustiti, a filtra zraka uopce nije bilo.Primjetio sam i slomljen pa zavaren poklopac termostata ali najinteresantnija stvar je da iza njega više uopce nije bilo termostata!!Kako je to moglo biti zaboravljeno!? A mislim da su i crijevo malog kilera i malog povratnog kruga bila krivo spojena no to valjda uopce više nije imalo ni veze s obzirom da nije bilo termostata.No moja pitanja su sljedeca:
Dali je nedostatak termostata mogao omoguciti samo otežano zagrijavanje na radnu temperaturu, ili je to moglo uzrokovat postepena pregrijavanja tokom dva dana koliko je auto radio (npr. bez obzira na to što su otvoreni svi kanali da je vodenoj pumpi lakše progurat vodu kroz blizi kratki povratni kanal malog kruga nego duži put do kilera i kroz rebra pa je voda išla i kroz veliki krug ali ne u dovoljnoj mjeri)?
Dali postoji još neko neuobicajeno mjesto gdje bi se ulje i voda mogli mješati?Cemu služi 30mm debela metalna cijev koja vodi iz kartera prema gore (paralelno sa šipkom razine ulja) te se ukljucuje u izbocenje na poklopcu glave iz kojeg onda nastavlja tanko gumeno crijevo do posude s vodom? Ta veza mi nije jasna, te dali je tu možda pocelo miješanje s obzirom da sam i u tom vodu našao "majoneze".
Ako motor opcenito ima problema s dihtanjem ili brušenje glave nije bilo dobro izvedeno, dali mogu pomcc tako da novu brtvu namažem nekakvom mašcu, ili crvenom diht masom ili bi diht masom samo pokvario stvari?Za stezanje glave sam pronašao opelove tocne upute no dali mi navoji moraju biti potpuno suhi ili bi ih dobro bilo lagano namastit wd-om ili necim drugim?
ODGOVOR:Nacin na koji se pokušava doci do ispravnog rješenja nije prihvatljiv sa stanovišta struke ( improvizacije , nestrucno obavljanje posla, upotreba starih dijelova ili sklopova ). Evo i odgovora na vaša pitanja. Termostat nije uzrok miješanja ulja i vode, zamijenjene cijevi grijaca takoder nisu uzrok . Navedena cijev je za ventiliranje bloka motora ili odušak od ulja . Ulje i voda se miješaju kada je neispravna brtva glave , dosjedna površina na glavi motora , dosjedna površina na bloku motora , puknuce na glavi motora , puknuce na bloku motora , nedovoljno ili nepravilno zategnuta glava motora . Brtvu glave morate upotrijebiti novu a vijke glave takoder. Navoj na vijcima glave podmažite motornim uljem.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - NAPRAVIO SAM POLUGENERALKU ?

Datum objave: 05.05.2007 11:34:00
Slika
PITANJE: Napravio sam polugeneralku, promjenio karike i gumice ventila, prešlajfao ventile i ležišta na bloku.Nakon slaganja auto radi super ali jako dimi (pogotovo u leru).dim je bijele boje.
ODGOVOR:Ako je dim bijele boje to znaci da rashladna tekucina ulazi u cilindar. Uzrok može biti brtva glave , vijci glave, glava motora, blok motora. Ako ste vi to radili tada cete najbolje znati gdje tražiti uzrok.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - SERVISNI INTERVALI

Datum objave: 05.05.2007 11:25:00
Slika
PITANJE: Kao prvo pohvala za vasu stranicu, jako mi se svida i jako je korisna.
Vlasnik sam Opel Astre G 1.7DTI (Y17DT) iz 2003. godine sa prijedenih 66000km. Do sada je u ovlaštenom servisu mijenjano redovito ulje i filteri. Auto posjeduje i klima uredaj ali nitko u ovlaštenom servisu nije ga nikad pregledao. Vjerujem da ima i drugih stvari na koje treba obratiti pažnju, pa bih vas molio ako biste mi mogli ukratko napisati kako bi bilo pravilno održavanje ovog automobila i u kojim intervalima obavljati odredjene servisne radnje.
ODGOVOR:Servisni interval treba biti svakih 10.000 do 15.000 km . Ulje u motoru se takoder u tom intervalu ili barem jednom godišnje ( bolje je dva puta ). Redovni servis klime radi se svake dvije godine, tom prilikom mijenja se i sušac ( filtar freona ) . Ovakvo servisiranje omogucuje ispravan i dugotrajan rad klima sustava.
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - TURBINA

Datum objave: 05.05.2007 11:16:00
Slika
PITANJE: Imam seat ibizu tdi pd 130ks. Ugradio sam cip RSR MOTORSPORT, auspuh i filter. Sve dobro funkcionra samo kad duže opteretim motor npr. u trecoj vozim preko 4200 o/min nakon 10 sek turbina se ugasi. Na kompjuteru kaže prevelik tlak punjenja koji po manometru iznosi oko 1,6 bar. Nije ni to problm nego sam izbacio egr ventil. Kucište sam zamjenio drugim bez ventila i zaklopke. Kad sam pokrenuo auto sve je bilo normalno ali nakon par minuta probne vožnje poceo se cuti jaki zvuk kao fuckanje turbine samo jako. Vratio sam sve na staro i zvuka više nije bilo. Treba li još nešto uciniti pri skidanju ventila?
ODGOVOR:Kada tlak turbine naraste na veci od dozvoljenog racunalo smanji snagu motora kako ne bi nastalo oštecenje motora. Karakteristican zvuk turbine ( fuckanje ) cuje se kada na tlacnoj strani turbine dode do propuštanja zraka . To može biti na bilo kojem dijelu od turbine do usisnog kolektora.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - NE RADI KLIMA

Datum objave: 05.05.2007 11:09:00
Slika
PITANJE: Posjedujem FORD Mondeo 1.8I iz 2001 god. Automatska klima je radila savršeno do pred neko vrijeme. Naime, kad ujutro upalim automobil, klima hladi neko vrijeme, te nakon možda pola sata prestane hladiti te u kabinu upuhuje mlaki zrak. Skužio sam da ukoliko ugasim klimu u tijeku vožnje, pa je nakon nekog vremena opet upalim, stvar funkcionira besprijekorno. Odveo sam automobil nekom kvazi-serviseru, i sad klima uopce ne radi i svijetli lampica servisa. U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Prilikom servisiranja klima uredaja ne smije biti improvizacija, vec potrebne radove treba napraviti strucno i profesionalno. U vašem slucaju treba ispitati visoki i niski tlak u sustavu a po potrebi napraviti provjeru stanja pojedinih komponenata sustava klime. Važno je znati da se servis klima uredaja radi svake dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - PREVELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 05.05.2007 11:02:00
Slika
PITANJE: Najprije pozdrav i cestitke na rubrici a sada pitanje. Imam novi Citroen Berlingo 1.4 - 75 ks. Prešao je 5000 km. Dali je normalno da potrošnja goriva iznosi 9.5 lit na 100 km ako sam od predenih 500 km 380 km vozio na otvorenoj cesti (ne autoput) a 120 km po gradu i to normalnom vožnjom . Trebam napomenuti da sam koristio i klimu ali ne stalno. Gorivo punim uvijek do vrha i na istom mjestu tako da nije problem napraviti preciznu racunicu. I prije toga sam primjetio da troši previše a na servisu su mi rekli da je to normalno. Otvorena cesta 7,5 - 8 lit, gradska 11.5 - 12 lit auto put 8,5 lit. Na prospektu piše jedno a u praksi je to nešto sasvim drukcije. Da mi je znati kako je fabrika došla do svojih podataka. Vjerojatno je auto bio malo na vucnoj službi malo na cesti. Inace auto je super ali ta potrošnja kvari sve vrline ovog auta. Imam i Polo Clasic 1,4 koji u istim uvjetima troši gotovo 2 litre manje. Kada stavim prst Polu u auspuh prst je gotovo cist a kod Berlinga je cadav. Molio bih vaše mišljenje o tome.
ODGOVOR:Službeni servis bi vam trebao dati objašnjenje kako da testirate potrošnju goriva koju bi onda mogli usporediti s tvornickim podacima. Potrošnja na otvorenoj cesti se mjeri kod 60, 80, 100, i 120 km/h, vozi se u cetvrtoj i petoj brzini. Navedene potrošnje se zbroje i podijele sa cetiri i na taj nacin se dobije prosjecna potrošnja na otvorenoj cesti. Ako na ispuhu vidite cadu to je znak nepotpunog sagorijevanja i treba napraviti dijagnostiku motora i eko test te po potrebi otkloniti nedostatke u tom pogledu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - OPASNA VOŽNJA

Datum objave: 04.05.2007 17:06:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa upravljanjem automobilom.Kada se krecem brzinama od 15-75km/h na volanu osjecam konstantnu slabu silu koja ga vuce u lijevo. Prilikom ulaska u krivine u desno, ova sila se povecava tako da se skretanje u malo oštrijoj krivini pri brzini od npr 30 km/h pretvara u pravu borbu. Situacija sa krivinama u lijevo je u potpunosti drugacija, volan se okrece lagano ulevo, cak sam primetio da u tom slucaju nema nikakvog feedback-a (otpora) mada bi trebalo. Upravljacki sustav se ponaša kao da mu je prirodni (nula stupnjeva) položaj volana kada je isti zaokrenut nekih 15-20 stupnjeva ulevo.
U servisima mi predlažu zamjenu letve volana (ecc 500eura), nekako nisam ubjeden da je to problem pa zato tražim mišljenje drugih iskusnih osoba.
ODGOVOR:Ispitajte letvu volana tako da podignete vozilo na servisnu dizalicu, kada je motor ugašen okrecite volan pomocu kotaca u lijevu i desnu stranu, otpor upravljackog mehanizma ( letve i ostalog ) i u jednu i u drugu stranu treba biti identican . Kada je vozilo na dizalici izmjerite dijagonalne udaljenosti od prednjeg desnog do zadnjeg lijevog kotaca i tako drugu dijagonalu. Vizualno provjerite prednje ovjese i pokušajte ustanoviti postojanje neke deformacije ili istrošenja, na kraju napravite optiku ovjesa ( trag, zatur i nagib ).
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES VITO - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 25.03.2011 10:09:37
Slika
PITANJE: Radi se o MB Vito 112 cdi. 2000. godina, 140000 km
3 problema:
1. Prilikom oštrije vožnje ( recimo brzina 90 km/h, 4. brzina i pritisne se jace gas ) , zna se dogoditi da se auto ugasi što je dosta opasno jer mi se jednom dogodilo i prilikom pretjecanja
2. Kada dam kontakt, svijetli žuto svjetlo grijaca. Kada se ugasi palim auto.Nakon toga to svjetlo se ponovo upali, svijeti oko 1-2 minute i ugasi se te se više ne pali tijekom vožnje. To se dogada svaki puta prilikom paljenja.
3. U zadnje vrijeme poceo se osjecati smrad u kabini, nisu ispušni plinovi ( auspuh je skroz prekontroliran ) vec je miris slican ali isto tako jako neugodan.U prvo vrijeme osjetilo se samo prilikom paljenja ventilacije, a sada se osjeti i bez ventilacije ako auto radi na mjestu. Miris se najviše osjeti ispod poklopca motora tocno ispred suvozacevog mjesta. Nije klima jer auto nema klimu.
ODGOVOR:Gašenje motora i paljenje lampice mogu biti povezani jer se navedena lampica pali kada postoji kvar na sustavu ubrizgavanja ili na sustavu za upravljanje motorom ( ECU centrala , elektricna instalacija, konektori ). Uz pomoc dijagnosticke opreme pokušajte naci kvar. Navedeni miris može biti od goriva ako negdje propušta oko motora i na motoru.
na vrh Povratak na vrh

IVECO TURBO DAILY - CRNI ANTIFRIZ ?

Datum objave: 28.04.2007 00:34:00
Slika
PITANJE: Problem mi predstavlja kombi Iveco Turbo Daily 35-10v 2.800 ccm iz 99. koji sam nedavno kupio. Primijetio sam da je u posudi vode za hladenje antifriz crn, takoder je i citava posuda iznutra crna (prljava), posumnjao sam na miješanje ulja i antifriza koje je moguce na brtvi glave ili na kucištu filtera ulja koji ima vodeno hladenje medutim ne postoji emulzija ili talog ulja nego je antifriz jednostavno prljav tj. cadav. Kojom tekucinom da isperem sustav hladenja pa da vidim dali ce se zaprljanje opet javiti.Unaprijed hvala, vrlo cesto posjecujem Vašu stranicu i mislim da je hvale vrijedna Vaša pomoc vlasnicima metalnih ljuvbimaca.
ODGOVOR:Morate biti potpuno sigurni da u ekspanzionoj posudi to što vidite nije ulje. Kada nastane oštecenje na samoj glavi motora tada ne nastaje emulzija nego se cisto ulje iz motora kumulira u posudi. Sredstvo za cišcenje hladnjaka postoji i zove se RADIATOR FLUSH.
na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA - PROBLEM SA PALJENJEM

Datum objave: 28.04.2007 00:31:00
Slika
PITANJE: Imam opel tigru i nekad mi teško upali,akumulator sam promijenio ali nije to.Nekad upali normalno a nekad nece odmah nego iz treceg pokušaja.
ODGOVOR:Uzrok težeg paljenja može biti veliki pad napona prilikom startanja ( paljenja ), cesti uzrok je loše stanje elektropokretaca. Nakon ovoga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - PUMPA ZA GORIVO

Datum objave: 28.04.2007 00:27:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 2.0HDI ' 01.god. sa cca 90000km. Prošle godine u 10. mjesecu pokvarila se elektricna pumpa za gorivo, smještena je u rezervoaru. Zamijenjena je (zamjenskom) i pri tom je cišcen i rezervoar. Od tada svako malo auto staje – ostane bez goriva, i nakon nekog vremena ga opet uspijem upaliti. Dakle kao da pumpa za gorivo povremeno prestaje sa radom. Inace auto radi normalno, vuce bez problema. Prije 2 tjedna je pod garancijom pumpa zamijenjena (stavljena je originalna) i opet isto. U tom servisu (nije ovlašteni, vec specijalizirani) kažu da je vjerovatno stvar u visokotlacnoj hdi pumpi. Vozio sam auto u ovlašteni citroen servis i tamo su na racunalu ocitali grešku el. pumpe za gorivo, i pretpostavljaju da je greška negdje u ožicenju (nagoreni vod) ili racunalu za upravljanje radom motora. Pošto je visokotlacna pumpa veoma skupa, i nije sigurno da je ona problem, molim za savjet.
ODGOVOR:Najlakše je pronaci kvar kada motor ne može upaliti , tada treba otkriti da li je uzrok niskotlacna pumpa, elektricna instalacija, konektori, visokotlacna pumpa ili upravljacka centrala. Ovakvi kvarovi nekada zahtijevaju dosta strpljenja i vremena ali treba biti uporan. Treba poceti s kontrolom niskotlacne pumpe a u momentu kada motor ne može upaliti treba ispitati da li niskotlacna pumpa ima napajanje sa strujom.
na vrh Povratak na vrh

TENAULT TWINGO - LAMPICA AIR BAG-a

Datum objave: 28.04.2007 00:23:00
Slika
PITANJE: Twingo 2000.godište, prijedenih 90000 km ima jedan problemcic. Naime, povremeno se upali kontrolna lampica za air bag. To traje dan-dva i onda ponovo par mjeseci ništa. Da li postoji neko logicno objašnjenje za to i da li mi možete reci u cemu je caka.
ODGOVOR:Lampica Air Bag-a se pali kada nastane pad napona ( poveca se otpor ) na nekom od konektora koji su u sustavu zracnog jastuka. Najcešce se to dogada na konektorima koji se nalaze na podu vozila u kabini. Uzrok može biti i na nekom drugom mjestu i na nekom drugom dijelu sustava zracnog jastuka, uglavnom radi se o povremeno slabijem kontaktu.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - ERG VENTIL

Datum objave: 27.04.2007 11:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas informaciju ako Vam je poznato gdje je najpovoljnije za nabaviti EGR ventil za Renault Clio II 1.5 dci jer je kod ovlaštenih servisa cijena zbilja ''paklena''. Trenutno sam EGR ventil iskljucio i auto ''vuce'' i ide odlicno. Da li dulje vrijeme vožnje sa iskljucenim EGR ventilom može imati kakvih posljedica na motor pošto on služi samo u svrhu ekologije?
ODGOVOR:Vožnja s iskljucenim EGR ventilom ne šteti motoru osim što ce se to snimiti na ECU centralu i registrirati ce se kao greška. Navedeni ventil možete jedino nabaviti tamo gdje vam je jako skup.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - SLABO UBRZAVA

Datum objave: 27.04.2007 11:42:00
Slika
PITANJE: Imam jedno pitanje na koje mi nitko nezna odgovoriti, dakle radi se o
ubrzanju....ako je auto ispod 2000 okr., jako, a iznad 1600 jako slabo
ubrzava, i kao da mi sporo prima gas, kao da razmišlja dal da ga primi
ili ne....s tim auto ne možete naglo krenuti da vam zaškripe gume jer
nema snagu za to...kad krecete i sad prebacite u drugu i date gas, ne
primi mi ga odmah nego reagira nakon sekunu -dvije, i onda je to
usporeno....takoder sam primjetio kad upalim klimu, da je to puno
znacanije izraženo....dakle dobije udara, a klima mi se svako malo
pali i gasi(mislim na kompresor-automatska klima)....takoder sam primjetio, kad se vozi uz brdo, na nekih 2500- 2800 okretaja,
konstantnim gasom(narocito izraženo u 3 brzini), auto kao da zastaje,
kao da ga netko uhvati rukom pa pusti,uhavti- pusti....šta bi to moglo biti....mjerac protoka sam promijenio, platio ga pošteno ali uzalud,
kad je sve po starome....e takoder, kad ga upalim onoga momenta, mu se gas poveca na kojih 1000- 1100 okr,(na sekundu), pa padne na 750, e tek se onda vrati u normalu oko 800-850....zabrinut sam....o cemu se tu radi..niti sam neznam šta da napravim...bojim se to odvesti mehanicarima jer ce me oderati a znam da nece ništa napraviti....kad bi to dovezao kod vas, dal mi možete reci koloko bi me to sve skupa koštalo i dal bi se moglo to riješiti u jednom danu...jer ja ipak trebam doci iz Senja, šta i nije baš blizu....hvala!!!
ODGOVOR:Iz vašeg opisa može se zakljuciti da motor slabo ubrzava ( 1600 do 2000 ok/min ), nepravilno radi, neravnomjerno pod opterecenjem ( 2500 do 2800 ok/min ) narocito kada radi klima ( klima uredaj na svakom vozilu koristi 2 do 5 KW snage motora ). Isto tako broj okretaja na minimumu ( leru ) je povišen ( jedno vrijeme).
Vaše vozilo se ne može popraviti dopisnim ili telefonskim putem , za to je potrebna odgovarajuca servisna i dijagnosticka oprema. Sada cu vam navesti barem 15 mogucih uzroka koji mogu stvarati probleme koje ste opisali. Provjerite ih ovim redom: mehanicko stanje motora ( faza, tlakovi kompresije ), zrak u sustavu goriva, dize, ETC senzor, EGR solenoid, EGR kontrolni ventil, recirkulacija ispušnih plinova, senzor bregaste osovine, pumpa niskog tlaka, senzor tlaka goriva, senzor goriva na zajednickom sabirniku ( Railu ), visokotlacna pumpa, upravljanje motorom spojevi na konektorima, ECM centrala.Kako vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu, od necega treba krenuti.
DODATNO PITANJE:
....mislim da auto u fazi je, jer uvijek pali jednako, bilo toplo ili hladni, i kad radi je potpuno miran koloko disel može biti, ne osijete se vibracije, a šta se tice kompresije, ne troši mi niti kap ulja na 10 000 km, prema tome pretpostavljam da je kompresije odlicna, jer da nije poceo bi trošiti ulje....ispravite me ako sam u necemu pogriješio, al mislim da govorim tocno....nešto se kužim u mehaniku ali ovi novi motori su previše za mene, vec klasicni diesel cu prokužiti ali ovo je previše....senzor radilice, bregaste(za to nisam znao ni da postoji???)....di se oni nalaze.....danas bi mogao rastaviti EGR ventil ako ga uspijem naci, pretostavljam gdje bi mogao biti, ali nisam siguran....uostalom, samo vas zamaram a vidim da ce me to sve koštati....inace, hvala vam puno na savjetima....pa cu krenuti od nekuda....hvala!!!
ODGOVOR:
Vaše vozilo necete moci popraviti putem razmijene informacija niti razmišljanjem da ce vam to netko skupo naplatiti. Sve ima svoju cijenu pa tako i kvarovi na vozilu. Vlasnicima vozila je skup svaki popravak što je razumljivo a vlasnicima servisa je još skuplje ulaganje u kompjutorske programe , specijalne alate literaturu i redovitu edukaciju.
Vašim vozilom se mogu pozabaviti ali i ja imam svoje uvjete a najvažnije mi je da imam dovoljno vremena za otkriti kvar, otkloniti kvar i nakon toga napraviti potrebne kontrole, to nije jedan dan nego više dana.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - SMETA ME ZVUK

Datum objave: 27.04.2007 11:39:00
Slika
PITANJE: Vozim peugeot 307 16 16v.2003 g.30000 tkm. Auto dobro ide , pali i sve u svemu zadovoljaan sam. Primjetio sam kad vozim u bilo kojoj brzini kad auto dosegne broj okretaja zadan gasom lagano trrrrr i cim dodam gas ili ga otpustim to prestaje.U leru se to ne cuje.Bio je na dijagnostici u ovlaštenom servisu i rekli su mi da je sve u redu ali me taj zvuk pomalo smeta i brine.
ODGOVOR:Navedeni zvuk nije ništa ozbiljno , radi se o vibraciji nekog dijela na ili oko motora, medutim takav zvuk može nervirati. Ako vas to smeta treba biti uporan i jednostavno pronaci uzrok.
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C2 - POD GARANCIJOM

Datum objave: 26.04.2007 11:09:00
Slika
PITANJE: Kupili smo novi Citroen C2 (1.4i, 75 KS) prije nekoliko dana. U specifikacijama automobila stoji da je maksimalna potrošnja u gradskoj vožnji 8,3 litara (prosjecna oko 6 litara), ali na putnom racunalu stoji da je prosjecna potrošnja izmedu 12 i 13 litara!!! Da li je to greška u prikazu putnog racunala ili indikacija nekog veceg kvara i da li bih se odmah trebao obratiti Citroen servisu s obzirom na garanciju vozila...
ODGOVOR:Navedena razlika u potrošnji goriva ne znaci da postoji neki kvar na motoru , medutim prijavite servisu veliko odstupanje koje ste primijetili i zatražite argumentirano objašnjenje.
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - GREŠKA FAZE

Datum objave: 26.04.2007 11:05:00
Slika
PITANJE: Automobil je nissan primera 20td god 1997.Ocitana greška faze ubrizgavanja na dijagnostici ,malo duže vergla ,vuce dobro ,kompres. je dobra,pumpa je japanska zexel,cuje se u leru jako zujanje negdje ispod pumpe.
ODGOVOR:Ako je ocitana greška faze ubrizgavanja svakako treba provjeriti i po potrebi korigirati fazu. Ovaj motor ima dva zupcasta remena jedan je za razvodni mehanizam a drugi je za visokotlacnu pumpu i jedno i drugo mora biti u fazi. Zujanje koje navodite nije dobar znak i treba ga svakako locirati i defektirati jer ako je to na zupcastom remenu pumpe ili samoj pumpi to se svakako mora otkloniti.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ŠTO JE AKSIJALNI UDAR ?

Datum objave: 28.03.2011 19:42:12
Slika
PITANJE:

Imao bih dva pitanja za vas:
1. Što je aksijalni udar?
2. Koliko je štetan prenizak ler gas?( Benzinac)

ODGOVOR:

Aksijalni udar je odstupanje neke površine ( npr. disk kocnice ) od zadane osi po kojoj rotira . Nizak broj okretaja na minimumu ( leru ) štetan je za nosace motora .

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 200CDI - CRNO DIMI

Datum objave: 24.04.2007 18:00:00
Slika
PITANJE: Da li se upravljackom elektronikom smatra tzv kompjuter i da li ga je moguce štelovati, imam mercedes 200 cdi, dimi crni dim, ne troši ulje ni pretjerano goriva -7 litara, mijenjao sam egr , dizne , usisnu granu,na testeru ne pokaziva grešku, a dimi crno. Pisao sam vam i prije vaša dijagnoza je bila egr ili upravljacka elektronika, egr sam pokušao, nije zato i pitam ovo u vezi elektronike ako se i može štelovati gdje, pošto u dubrovniku gdje živim nitko ne zna za tu mogucnost .
ODGOVOR:Upravljacka elektronika je kompjutor za upravljanje motorom i elektronika visokotlacne pumpe.Kompjutor se ne može podešavati. Teško je predvidjeti sve moguce uzroke bez direktnog kontakta s vozilom, jedino što vam mogu na kraju reci, ako ne riješite navedeni problem javite se, ja bih se mogao time pozabaviti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SERVO VOLAN

Datum objave: 24.04.2007 17:54:00
Slika
PITANJE: Fiat Punto 1.9D, lampica servo volana se pali volan se teže okrece. Kada vozim po autoputu duže vremena Zadar-Zagreb ili obrnuto punim gasom nakon gašenje motora i ponovnog paljenja gasi se lampica i volan funkcionira. Nakon nekog vremena vožnje po gradu opet se javlja isti problem.U Fiat servisu u Zadru ne znaju što je.
ODGOVOR:Vaše vozilo ima elektricni servo volan a sklop cine elektromotor, senzori i upravljacka centrala. Sve od navedenog može biti uzrok pojavi koju navodite. Najbrži nacin za dijagnostiku je servisni kompjutor a drugi nacin je pojedinacno ispitivanje navedenih komponenata.
na vrh Povratak na vrh