Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

BMW E36 316 - LUPKANJE IZ MOTORA

Datum objave: 24.04.2007 17:41:00
Slika
PITANJE: Imam BMW e36 316i, 97. god. Kada je hladan, radi savršeno, ali kada dosegne radnu temperaturu, dakle kada je motor dobro zagrijan iz motora se cuje lupkanje. Majstor mi je rekao da je u pitanju lanac i zamjenio je zatezac lanca, medutim lupkanje je i dalje prisutno. Tada mi je receno da bi trebalo zamijeniti cijeli set, dakle i lanac i neznam što još ide uz njega. Hidro podizaci su iskljuceni kao moguci uzrok jer zvuk ne dopire s gornje strane motora. Da li je moguce da su u pitanju leteci ležajevi? Auto je inace redovno servisiran i ima 190 000 km. Uz to zanima me koliki je normalni pritisak u rashladnom sistemu na radnoj temperaturi jer mi se cini da su crijeva prilicno tvrda. Razina rashladne tekucine je uvijek ista, i na cepu od ulja se ne pojavljuju tragovi emulzije koja bi upucivala na to da je u pitanju brtva glave.
ODGOVOR:Moguce je da su leteci ležajevi ali ne moraju biti ( to je karakteristican zvuk ) , lupati može i osovinica klipa a i nešto trece . Zvuk lupanja mora prepoznati majstor u servisu. Tlak u rashladnom sustavu je 1,1 do 1,3 bara.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF DIZEL 1,9 SDI - TROŠI ULJE

Datum objave: 24.04.2007 17:36:00
Slika
PITANJE: Imam golf 3 diesel 1.9 (sdi) sa prijedenih 210 tkm. Auto troši oko 1 litre ulja na samo 1000 kilometara (ulje je millenium sinteticko), ne dimi crno, jedino ujutro malo dimi plavo ali samo prvih 3-4 min dok se ne zagrije, nigdje ne curi ulje, niti ga miješa sa rashladnom tekucinom. Auto normalno vuce i normalno pali ali troši previše ulja. Koji je uzrok prevelike potrošnje ulja ? Treba li napraviti polugeneralku ili generalku ? Što spada pod polugeneralku a što pod generalku ? Koja je cijena ??
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite je velika. Vaš motor može trošiti ulje na dva nacina i to na vodilice ventila i na klipne prstene . U ovom slucaju strucna osoba treba pregledati motor i utvrditi dali je potrošnja ulja na vodilicama ventila ili na klipnim prstenima ili na obadvoje . Polugeneralka je kompletno uredenje glave motora a generalka je uz glavu motora još i uredenje ( popravak ) bloka motora . Cijena se može znati nakon pregleda motora .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN JUMPY - DRUGI MOTOR ??

Datum objave: 23.04.2007 10:06:00
Slika
PITANJE: Imam citroen jumpy 1.9d 1997 g. i motor mu je pri kraju. Pa da ne radim generalku probao bi naci neki dobar motor, pa me zanima od kojih auta isti takav motor ide u njega ,npr( xantia, zx).
ODGOVOR:Najkvalitetnija varijanta je generalna reparatura postojeceg motora . Od drugih motora nece odgovarati nosaci motora ne položaj nekih prikljucaka na samom motoru.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - GDJE SU ŠARAFI ??

Datum objave: 23.04.2007 09:58:00
Slika
PITANJE: Imam problem! kako da skinem karter sa Audia A4 95 godište,motor 1.8-125 konjskih snaga?netko mi je rekao da postoje neke 2 šarafa ckoja se teško uocavaju a mene zanima gdje se oni tocno nalaze.
ODGOVOR:Kada pocnete raditi na karteru po logici cete vidjeti gdje su navedeni vijci, obicno se nalaze izmedu kartera i mjenjaca .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA II - VOLAN SE TEŽE OKRECE

Datum objave: 22.04.2007 23:32:00
Slika
PITANJE: Imao sam problem sa curenjem ulja iz crijeva koje se proteže od servo pumpe do letve volana.Nakon što je crijevo zamjenjeno volan je postao primjetno teži za okretanje.Nikakvih zacepljenja nije bilo ,crijevo je originalno iz zastupnickog servisa,a pumpa radi bez problema,i ulje je originalno. Samo da napomenem da je majstor koji je mjenjao crijevo okretao vozilo u garaži bez pomoci serva,znaci mehanicki(nije ga palio ,nego uz kontakt okretao volan da bi okrenuo vozilo) .Da li je moguce da je tada napravio nekakav kvar na letvi volana eventualno ,ili na necemu drugom.
ODGOVOR:Nije uzrok okretanje volana bez servo uredaja, uzrok treba najprije tražiti u visokotlacnoj cijevi servo volana koju ste mijenjali, nakon toga provjerite rad pumpe servo volana .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 TDI KOJE GORIVO ?

Datum objave: 22.04.2007 23:05:00
Slika
PITANJE: Vozim GOLFIII 1,9 TDI sa sadašnjih 205000 km te imam dva pitanja vezana uz njega. Prije 2 mjeseca "otišla" mi je bosch pumpa te sam ju dala reparirati. Majstor koji mi je to popravio savjetovao me da ga ubuduce vozim na disel a ne na eurodisel kao do sada, je je on
kao presuh.Auto je u vezen iz Njemacke i tamo je vožen na disel. Da li je zaista moguce da mi se to desilo zato što sam ga vozila na eurodisel?
2. Nedavno sam bila na registraciji auta te su mi rekli da mi prednje žarulje ne svijetle dobro (svijetle maglovito), a dva dana prije sam stavila nove žarulje. Da li je moguce da lampe nisu dobro umetnute stavljene? Kakav je postupak montiranja žarulja na mom autu?
ODGOVOR:Vi i dalje trebate voziti na Eurodizel jer ima manje sumpora koji je jako štetan za elektroniku koja je unutar visokotlacne pumpe. Nisu uvijek krive žarulje nego reflektori u farovima koji vremenom postanu mutni . Rješenje su novi farovi , postoje zamjenski koji nisu skupi.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7 TD - PUKLA JE GLAVA

Datum objave: 22.04.2007 22:15:00
Slika
PITANJE: Posedujem OPEL ASTRU 1.7 TD sa njemackim motorom godište 1995.
Pukla je klackalica na 4 cilindru i komad koji je otpao uglavio se izmedu opruge usisnig ventila i pokrivio ga.Skinuo sam glavu motora i odneo na proveru.Konstatovano je da je glava na dva mjesta pukla u kanalima za rashladnu tecnost.Zbog cega je to moglo da se dogodi?Skinuo sam glavu sa polovnog automobila koji je dobro radio(nedimi,normalno radi)ali je stranac, tako da nisam mogao da zamenim ceo motor.Molim da mi odgovorite na koliko kilgrama se steže glava motora?Koje ulje da promenim i koje gustine sobzirom da je motor prešao 157000 km?
Ima mali luft u turbini koliko to može da smeta pri radu motora?
Dali je potrebno ravnati glavu motora pre ugradnje ili mogu odmah da je ugradim na moj blok?Uzeo sam sa glavom i njenu bregastu!
ODGOVOR:Glava motora puca zbog dinamickih i termickih naprezanja. Prije ugradnje glavu motora obavezno strojno obradite, po potrebi zamijenite vodilice ventila i ventile. Kada je glava motora potpuno uredena može se ugraditi, prije ugradnje zamijenite sve brtve na glavi a samu brtvu glave nabavite najbolju koja postoji. Vijke na glavi motora morate staviti nove a oni se stežu na slijedeci nacin:
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 90 °
- trece stezanje 90 °
- cetvrto stezanje 45 °
- nakon ovoga upalite motor da radi tocno 15 minuta i nakon toga
- peto stezanje 30 °
- šesto stezanje 15 °
- S ovim je postupak stezanja glave motora završen.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - SPOJKA

Datum objave: 22.04.2007 22:08:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam FIAT PUNTA 55s, godina proizvodnje 1998, sa 5 brzinskim mjenjacem.Možete li mi reci koji tip ulja ide u mjenjac.
Ponekad mi teško ide ubacivanje u 1,2 brzinu i rikverc najcešce, a nakon što ponovno stisnem kvacilo ulazi u brzinu bez problema.
Da li bi to moglo biti zbog nedostatka ulja u mjenjacu ili je ipak u pitanju kvacilo?
ODGOVOR:U mjenjac treba staviti ulje 75W-90. U rikverc i prvu brzinu teško šaltate jer spojka ne radi kako bi trebala, ne odvaja u potpunosti moment motora od transmisije.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - AUTO OTPAD ILI..??

Datum objave: 22.04.2007 21:52:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 306 XR 1.4 ( proizveden 1993.). Broj obrtaja u leru varira od 450 do 850. Ponekad se i gasi, najcešce kada krecem prvom brzinom, a rjede i pri promjeni brzina. U Peugeot servisu su mi objasnili da je to monopoint sistem, koji nov košta oko 800 eura. Receno mi je da ga potražmi na otpadu, ali da posebno obratim pažnju na elektronsku plocicu u njemu, valjda je to potenciomjer ili regulator gasa, što li, nemam blage veze. Da li mogu još nesto da ucinim, jer sumnjam da cu se usrecit na auto-otpadu?
ODGOVOR:Sustav ubrizgavanja monopoint ima na zajednickom kucištu leptirasti ventil, potenciometar i aktuator minimuma, sve zajedno cini jednu cjelinu koja je u tvornickim uvjetima podešena na neko nulto stanje . Mijenjanjem pojedinacnih komponenata ne daje rezultate , isto tako mislim da cete teško naci ispravni rabljeni sklop. Pokušajte ponovo u nekom drugom servisu dijagnosticirati kvar jer nije uvijek neispravan najskuplji dio.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E - RAZNI PROBLEMI

Datum objave: 20.04.2007 23:18:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes e220 d 95ks, problemi su sljedeci:
auto troši "po meni" previše ulja (prošao je 6000 tkm a potrošio 3,5 litre ulja, shell 10w40, preporuka servisera)koji bi mogao biti uzrok ,jer kod turiranja gotovo da niti ne baca dim
2.auto ima 196548 tkm(svi problemi poceli su na 190000 tisuca)
3. kada se dade kontakt na instrument tabli pokaže se kljuc , i prvo je pisalo 500 km, sad piše -600 i dva put zapišti kao neko upozorenje(Bio sam na putu pa nisam mogao na servis , što bi to moglo znaciti, i što se sve radi na motoru kad navrši 200 tkm.
4.Tijekom vožnje pali mi se lampica grijaca koja svijetli oko pola minute,auto pali normalno,koji bi mogao biti uzrok toga i što uciniti.
5. Bio sam za uskrs na moru , i kad sam upalio klimu imao sam osjecaj kao da sam upalio grijenje, puše topao zrak, kako to sanirati, i što se je moglo desiti da ne radi
6.Kad sam se sagnuo ispod auta primjetio sam da je na prvim gumama unutarnji dio skroz celav a vanjski nov, mislim da je to špur, kako to riješiti.
ZADAO SAM VAM DOSTA POSLA , VI STE SPAS ZA NAS LAIKE
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite je povecana . Motor troši ulje najprije na vodilicama ventila a zatim na klipnim prstenima ( kada su istrošeni ) . Potrebno je ustanoviti gdje motor troši ulje a zatim poduzeti potrebne mjere i napraviti potreban popravak. Znak kljuca na instrument ploci je znak da treba napraviti servis vozila ( to je samo informacija ) a nakon servisa ponovo se treba resetirati servisni interval i tada se nece paliti navedeni simbol. Lampica grijaca se pali kada je neispravan neki od grijaca , relej grijaca, senzor temperature motora ili elektricna instalacija. Klima uredaj vam ne radi a najcešci uzrok je nedostatak rashladnog plina, trebate napraviti dijagnostiku i servis klime. Klima uredaj na svakom automobilu se redovito servisira svake dvije godine. Kada su istrošene gume potrebno je temeljito ispitati stanje ovjesa, napraviti potreban popravak, staviti nove gume i napraviti kompjutorsko podešavanje geometrije ovjesa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G - NEUGODAN MIRIS KLIME

Datum objave: 24.03.2011 23:47:24
Slika
PITANJE: Imam astru g 98g 1,6 16v, problem je da nakon korištenja i gašenja klime osjeti se neki neugodan miris, prilicno jak kao na ustajali zrak, to traje koji minut i prestane. U ostalim uslovima pri grijanju i ventilaciji na hladnom položaju regulatora za grijanje to se ne dešava. iskljucivo nakon gašenja klime, u toku rada klime se ne osjeti, zrak je fin i svjež. Dali je u pitanju filter klime ili nešto drugo?
ODGOVOR:Navedena pojava je znak onecišcenja sustava ventilacije ( grijanje , hladenje ) , uzrok je vlaga na isparivacu koja pogoduje stvaranju bakterija . Navedeni sustav treba tretirati s odgovarajucim sredstvima koja se koriste za tu svrhu . Naglasio bih da se navedeni tretman ventilacije treba raditi barem jednom godišnje u cilju preventive.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - 3 GOD.NE USPIJEVAM RIJEŠITI PROBLEM

Datum objave: 20.04.2007 23:08:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Astru G 1.2 16V, 1999. godina koja je prešla 98000 km. Unatrag 3 godine bezuspješno pokušavam riješti problem na motoru u nekoliko razlicitih ovlaštenih Opelovih servisa što je do sada koštalo vec pozamašne iznose, no bez trajnog poboljšanja. Radi se o slijedecem problemu: auto se gasi u vožnji - bilo pri velikoj ili maloj brzini kad god se stisne kvacilo. Tada broj okretaja vrlo naglo padne do nule i auto se ugasi sve dok se kvacilo drži pritisnutim. Ako je brzina dovoljno velika, auto se upali ako otpustim kvacilo. No, pri malim brzinama potrebno je stati i tada auto vrlo teško ponovo upali, tj. upali ali se odmah i ugasi.
zanimljivo je da ima dana kada auto radi besprijekorno u svim uvijetima, dok drugi dan potpuno bez razloga problem se nastavlja. Ponekad mu pomogne u takvim problemima da se sam održi u leru upaljen pri broju okretaja manjem od 500 pa se s vremenom sam stabilizira uz podrhtavanje do uobicajenih 900 okretaja u leru. Sve cešce se dogada i to da uopce ne može ostati upaljen odredeno vrijeme. Cini se da u Opelovom servisu zapravo ne znaju u cemu je zaista problem jer su vec promijenili sve i svašta da bi se auto odmah po izlasku iz servisa ponovno gasio. Kompjuterski test motora gotovo uvijek pokazuje grešku na mjeracu protoka zraka (sada vec imam treci taj dio na autu koji košta preko 2000 kn). Trenutno imam na probi ugraden novi ler stabilizator, koji isto nije popravio problem. Nedavno je takoder zamijenjena vodena pumpa, a sve to skupa ne riješava problem. Naprotiv, cini mi se da auto sve gore i gore radi.
Ako možda znate o cemu bi bila rijec, molim Vas za pomoc i savjet jer se u ovom stanju auto jedva može voziti, nepouzdan je i nesiguran za vožnju, a u ovom stanju nemoguce ga je i prodati. Hvala za bilo kakvu informaciju.
ODGOVOR:Prvi odgovor bi bio jako dugacak i nisam siguran da bi vam koristio. U tom odgovoru naveo bih vam sve moguce uzroke radi kojih se može dogadati to što ste opisali.
Drugi odgovor može glasiti , dovezite vozilo k meni i ostavite ga 15 dana tako da se u tom roku otkriju nedostaci, otklone nedostaci i kontrolira rezultat toga rada . Ako probleme ne riješimo nece biti ni troškova.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - GUBI VODU

Datum objave: 18.04.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: Radi se o golf II diesel koji je ocito puštao vodu na vodenoj pumpi i ista je promijenjena, zatim je nakon 15 dana nestalo oko 7 dl vode a onda nakon 2 dana ista kolicina i evo danas opet. Napominjem da svaki dan prelazim oko 100 km s autom. Na vodenoj pumpi nema tragova vode osim možda jedne kapi ali nisam siguran. Unutra je obicna voda a na crijevima nisam primjetio vodu, pada mi na pamet hladnjak ili diftung glave. Prije 7 mjeseci je pukao klinasti i onda sam jedno 20 km vozio ali pazeci na pregrijavanje tako da je lampica žmigala ali se nije upalila a kazaljka nije došla do krajnje crte. Kako bih mogao eliminirati propuštanje na glavi?
ODGOVOR:U rashladnom sustavu nikada ne smije biti voda jer oksidira unutrašnjost sustava i stvara hrdavi talog koji se skuplja na kapilarnim cijevima hladnjaka i tako smanjuje protok. Nestajanje rashladne tekucine može se dogadati kroz motor ili izvan motora. Ako je to izvan motora jednostavno treba pronaci kriticno mjesto ( gumene cijevi, pumpa za vodu, hladnjak, grijac i sl. ). Ako je gubitak tekucine kroz motor tada je neispravna brtva glave ili sama glava motora . Da bi mogli doci do rješenja jednostavno trebate vladati ovom problematikom, ako to niste u stanju, morate angažirati struku.
na vrh Povratak na vrh

BMW E30 - MJERAC PROTOKA ZRAKA

Datum objave: 18.04.2007 23:02:00
Slika
PITANJE: Imam BMW E30, 318 i, 1986, L-jetronic. Imao sam problem sa mjeracem protoka zraka 0 280 202 050. Oštetila se ona otporna podloga po kojoj klizi klizac. Kako je novi mjerac iznimno skup, i neisplativ za godište mog vozila, našao sam polovni kojem je zapinjala klapna, ali je broj 0 280 202 039( BMW 316, 318). Kako je na mom starom-neispravnom mjeracu, CO2 bio podešen( imbus vijak), samo sam prebacio onu otpornu plocicu u staro kucište! Sad ja vas, dragi ljudi pitam: Kako ispravno podesiti onaj crni kolut sa brojevima i oprugom? Vozilo po meni radi dobro, samo što se na ispuhu osjeti malo miris goriva! Dali se mjerac uopce može podesiti, jer nije zabadava onaj crni poklopac zaljepljen?
ODGOVOR:To što namjeravate napraviti ne garantira nikakav uspjeh. Mjerac protoka zraka se nikada ne popravlja jer je on precizni mjerni uredaj. Kada se ustanovi da navedeni dio nije ispravan jednostavno se zamijeni s novim. Osnovna uloga mjeraca protoka zraka i još nekih komponenata jest da šalju potrebne informacije racunalu koji na osnovu tih podataka racuna kolicinu zraka koja je ušla u motor i za tu kolicinu zraka dozira tocno potrebnu kolicinu goriva u poznatom stehiometrijskom omjeru 14,7 : 1 .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - JUTARNJE PALJENJE ?

Datum objave: 18.04.2007 22:54:00
Slika
PITANJE: Imam FIAT TYPO 1990 benzinac 1.4 multipoint.
Imam poteškoca pri prvom jutarnjom paljenju.Motor "vergla" ali nece da upali. Moguce je samo upaliti na guranje (odmah upali) Mjenjao sam akumulator.U vožnji se normalno ponaša.Takoder nakon ovog prvog paljenja tokom dana normalno pali.
ODGOVOR:Ispitajte pad napona prilikom paljenja . Nakon toga po potrebi napravite servis elektro pokretaca, ispitajte i snagu akumulatora . Ako je sve ovo dobro provjerite tlak goriva, ETC senzor i energiju iskre na svjecici prilikom paljenja.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NE KOCI KAO PRIJE

Datum objave: 18.04.2007 22:46:00
Slika
PITANJE: Redovno citam Vas sjajan site iz koga se mogu nauciti vrlo korisne stvari, kako za pocetnike, tako i za one iskusnije vozace.
Imam Fiat Bravo 1.6 16V, 1996. Od nedavno auto ne koci kao pre, kad je zaustavljao "u mjestu", maltene kao ABS. Majstor mi je promijenio prednja kociona crijeva, i promijenio glicerin, ali i dalje imam isti problem. Kocnica "hvata" tek od pola, iako mi ne "propada". Disk plocice su ocuvane. Tzv. zadnje gurtne nisam mijenjao otkako ga vozim.
Da li to, konacno, može biti razlog što auto ne koci sjajno kao prije?
ODGOVOR:Visina pedale kocnice nije bitna za efikasnost kocenja. Za dobro kocenje bitno je da hidraulika kocionog sustava radi dobro. Najvažnije je da disk plocice i diskovi na prednjim kotacima budu u dobrom stanju ( diskovi moraju biti ravni a disk plocice moraju biti prve klase atestirane ) . Na zadnjim kotacima kocnice ( bubanj ili disk ) moraju biti ravni , ne smiju imati veliko istrošenje a kocione papucice ili plocice moraju takoder biti prvoklasne. Prilikom kocenja razvija se visoka temperatura koja negativno utjece na sve kocione obloge i vremenom slabi njihova kociona svojstva.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA H - UGRADNJA I SERVIS PLINSKOG SUSTAVA

Datum objave: 24.03.2011 23:53:42
Slika
PITANJE: Razmišljam o ugradnji plina u Astru H 1.6 TP.
Na dosta raznih foruma našao sam da poprilican broj ljudi
ima problema sa twin-port motorima i plinom. Mnogima se javlja problem sa padom snage motora iznad 4500 okretaja (tada se otvara drugi usis), prilikom prebacivanja (benzin-plin i obrnuto) motor trza, a prisutan je i problem sa lampicom "engine check". To je navodno povezano sa time što se plinske dize, zbog koncepcije motora, moraju postaviti poprilicno udaljene (10-12 cm) od benzinskih. Uz sve to mjeraci kolicine plina za spremnike koji se ugraduju umjesto rez. kotaca su totalno neprecizni. Što se od navedenog može izbjeci kvalitetnom ugradnjom a što je neminovnost.
Zanima me koliko cesto (vremenski ili Km) se radi servis plinske instalacije i koliko svaki pojedini košta. Razlike su od 10000 Km pa sve do 25000, a i ogromne su razlike u cijeni servisa tako da neki prvi servis nakon ugradnje placaju i preko 600Kn. Sve to uvelike utice na isplativost ugradnje.
ODGOVOR:Plinski sustavi PRINS koje mi ugradujemo nema nikakvih problema kao što vi navodite, jer radi sa duplo vecim tlakovima nego ostali sustavi. Isto tako Check Engine se ne pali jer sustav radi pod nadzorom ECU plinske centrale ciji program u svim režimima rada motora dozira tocnu kolicinu plina . Plinski sustav PRINS servisira se , prvi servis na 25.000 km a svaki slijedeci nakon 75.000 km . Cijena servisa je oko 500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 1,9 TDI - KUPUJEM

Datum objave: 18.04.2007 22:24:00
Slika
PITANJE: Zainteresiran sam za kupnju Audia A3 ili možda i A4 godište 96-97 dizel sa klimom pa me interesira sljedece dal postoje kakve razlike u kvaliteti motora 90,101,110ks.Da li je održavanje Audia trojke mnogo skupnje od golfa dizela trojke i dal se u praksi kvari više od njega.
ODGOVOR:Ovaj automobil je bolji od golfa-3 a održavanje je nešto skuplje jer je i samo vozilo skuplje. Necete pogriješiti ako se odlucite za AUDI s motorom od 90 ks ili 110 ks.
na vrh Povratak na vrh

FORD ORION - RADI KAO TRAKTOR

Datum objave: 18.04.2007 22:13:00
Slika
PITANJE: Zvog curenja nafte na donjem dijelu bosch pumpe na FORD ORIONU 1,6D 1988. god. potražio sam pomoc majstora. Rad motora, snaga, paljenje na niskim temperaturama i do -15 C su bili bez ikakvih problema.Majstor je rekao da treba zamijeniti neke gumice. Nakon popravke i preuzimanja vozila odmah sam primjetio da je motor promjenio zvuk tj. da je mnogo bucniji. Majstor mi je rekao da je paljenje postavio na malo ranije i da je to puno bolje nego što je bilo. Medutim nisam bio zadovoljan jer je motor radio kao traktor. Na moju intervenciju opet je podešavao paljenje sada na kasnije što opet nije bilo dobro, možda je bilo malo manje lupanja ali pri jutarnjem paljenju auto se morao više puta paliti da bi proradio /upali se pa se gasi/.Nezadovoljan ponovo sam otišao kod majstora koji je u mom prisustvu demontirao pumpu, rasklopio, sve pregledao i testirao je na radnom stolu, izmjerio kompresiju u cilindrima i rekao je da je sve u najboljem redu. Nije skidao zupcasti remen jer za to nije bilo potrebe, uvidio sam i sam da nije mogao pogriješiti kod montaže pumpe jer postoji tkz, kajla.Sve je ponovo montirao i upalio auto, lupanje je bilo malo tiše ali pri jutarnjem paljenju pali se pa se gasi i dimi na auspuhu dok se ne zagrije. Na zagrijanom motoru nema dima. Mislim da je i snaga motora znatno manja a lupanje se cuje i dalje pogotovo pri povecavanju broja obrtaja.
ODGOVOR:Postoje dvije moguce greške i to tocan položaj faze motora odnosno podešenost statickog kuta predpdljenja, druga moguca greška je prisutnost zraka u sustavu goriva ( zrak u visokotlacnoj pumpi ) . Rješenje je ispravno namjestiti fazu i predpaljenje, a ako pumpa vuce zrak svakako se i to mora riješiti . Preduvjet je ispravno složena visokotlacna pumpa.
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA - GUBI SNAGU

Datum objave: 18.04.2007 22:04:00
Slika
PITANJE: pozdrav vama iz italije. naime ja imam opel omegu 2,2dti 2002 god 180tkm . prije izvesnog vremena poceo je gubiti na snazi , npr. ako je vozim u drugom stepenu nece da povuce odmah kao da sam privezan i nakon oduzimanja malo gasa povuce kao lud . radio sam glavu motora sve novo, izjutra vrlo teško pali a kada je vruc na pola kljuca . zamijetio sam na iberlaufu ima ulja, nije u obliku kondensa ali na isti uopce ne puše niti kada je šipka izvadena. potrošnja je vrlo mala. ovdje u italiji meni se barem cini da neznaju baš ništa vec samo zamijeniti novi dio .
ODGOVOR:Bez odgovarajuce dijagnosticke opreme teško je doci do rezultata. U ovom slucaju postoji stvarno dosta mogucih uzroka koje vam mogu nabrojiti : usisni kolektor propušta zrak, filtar goriva i zraka, mjerac protoka zraka, senzor tlaka turbine, upravljanje turbinom, regulacioni ventil turbine-Wastegate, MAP senzor, EGR ventil, pumpa goriva niskotlacna , senzor tlaka goriva, senzor tlaka na Railu, visokotlacna pumpa, ETC senzor, senzor temperature goriva, senzor tlaka u usisnoj grani, sustav upravljanja motorom… Vi možete poceti sa turbinom i i upravljanjem turbinom , ispitajte i brizgalice.
na vrh Povratak na vrh