Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

AUDI A3 - RAZBIO SAM GA

Datum objave: 18.04.2007 00:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam razbio audi a3 07'god. S 6 zracnih jastuka....naime zaletio sam se u auto ispred sebe,brzina nije bila velika,10,20 km/h i nisam bio vezan...polomio sam skoro cijeli prednji kraj auta,pojasevi su ostali zategnuti,lampica od air-baga svjetli,ali jastuci nisu iskocili....zanima me da li su trebali i jastuci iskociti ili ne....i da li je to kvar zracnih jastuka,ili centrale,ili oni iskacu pod odredjenim uvjetima???
ODGOVOR:Jastuci se aktiviraju uz pomoc elektronske jedinice koja reagira kada nastane usporenje vozila od 3 g / sek . To je možda bilo blizu te granice te nije došlo do aktiviranja . Takoder postoji mogucnost da je sustav zakazao.
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - PODIZAC STAKLA

Datum objave: 17.04.2007 19:38:00
Slika
PITANJE: Imam Hyundai Accent 1,3 MPI GLS , 1998g. Problem je nesvakidašnji da mi je pukla sajla na podizacu šajbe na vozacevim vratima. Ima li kakva shema kako da se to podesi? Svi majstori se hvataju za glavu kad im spomenem svoj problem. Ubacio sam nekakvu letvu da drži prozor i bio bi zahvalan kada bi mi pomogli s nekakvim crtežom . Još me interesira gdje bi se mogla kupiti ta sajla , cijena...itd.
ODGOVOR:Ako je sajla podizaca stakla pukla tada je najbolje nabaviti drugi podizac stakla, sve drugo su improvizacije koje ne garantiraju uspjeh. Navedeni dio možete kupiti u svakom boljem HYUNDAI servisu.
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - TURBINA ILI.....??

Datum objave: 17.04.2007 19:29:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 320D iz 2000.g. Jucer sam se vracao iz Njemacke i auto mi je crknuo 150 km od kuce. Prije toga nisam imao nikakvih problema, auto je radio odlicno,motor je bio bez greške. Prije nego se to desilo stao sam na BP i sve je bilo u redu. Kad sam krenuo dalje nisam prošao ni 100m osjetio sam da auto ne prima gas i odjednom su se okretaji motora poceli sami povecavati i spuštati, a auto nije ništa vukao. Stao sam sa strane, iz auspuha mi se pocelo dimiti, a auto je
2-3 min radio pod punom turažom. Kljuc sam izvadio a auto je i dalje radio. Ugasio sam ga tako da sam stavio u rikverc i trzno kuplung da se sam ugasi. Nisam ga mogao drukcije ugasit. Sumnjam da je kvar na turbini, al se bojim da se motor nije pregrijao od tuniranja iako se nije dimilo iz motora vec samo iz auspuha. Auto je vec na servisu, imam li razloga za brigu za daljni rad motora?? Koliko otprilike košta nova BMW-ova turbina??
ODGOVOR:Kvarovi na automobilu uvijek nas neugodno iznenade narocito ako se dogodi ovo što navodite . U navedenom slucaju uzrok može biti turbina ali i ne mora , slicni simptomi su i kada pregori klip na nekom od cilindara . U vašem slucaju najprije ce se ispitati stanje motora i ako bude s motorom sve u redu onda je na redu provjera turbine.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,6 i.- UGRADIO BIH PLIN

Datum objave: 17.04.2007 14:41:00
Slika
PITANJE: Nakon citanja vaših savjeta shvatio sam da ste stvarno strucnjak sa pokricem te bih vas molio savjet.
Naime razmišljam o kupovini rabljenog vozila VW Passat, starosti 8-10 godina sa 1.6 L benzincem snage 74kw, te namjeravam ugraditi plin.
Stoga molim Vas da me uputite kakvu usisnu granu ima navedeni model te koliko bi kod vas koštala ugradnja plinske instalacije.
Naravno zamolio bih Vas da mi ukratko pojasnite na kakve tipicne probleme mogu naletiti tokom korištenja tog vozila. Upoznat sam sa problematicnim prednjim ovjesom, te bih napomenuo da poznajem izvrsnog mehanicara koji radi u ovlaštenom Škodinim servisu pa bi mi kompletni troškovi popravaka I nabave dijelova bili uvelike manji.
Inace sa vožnjom na plin imam odlicna iskustva jer u 50 000 km sa Kia Shumom ( Landi Renzzo instalacija) nisam imao nikakvih problema.
ODGOVOR:Navedeni motor je kvalitetan samo mu fali malo snage na otvorenoj cesti ali ako vas to ne smeta izbor je dobar. Za taj motor treba ugraditi plinski sustav s cetiri injektora i tada nema nikakvih problema . Najbolji sustav je PRINS , cijena je 12.500 kn . Uz redovno servisiranje vozilo može dugo voziti.
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - UPUTE POCETNIKU

Datum objave: 17.04.2007 13:57:00
Slika
PITANJE: Novi sam vozac(pocetnik), kupio sam Ford fiestu 1,8D 94 godište.
1. Kako nemam obrtomjera kako da znam broj obrtaja kod prijenosa brzina, rad u leru, prilikom paljenja...
2. Šta je verglanje!
3. Da li auto ima vode, sipa li se i ima li to veze sa vodenom pumpom!
4. Kako pravilno upaliti motor (ujutro), da li posle gašenja kontrolnih lampica, okreniti kljuc i pustiti ga ili malo sacekati!
5. Mijenjao sam ulje(Shell 10W40, koristim eurodizel-da li je to uredu!
6. Kolika kompresija mora biti u F.fiesti!
Procitao sam sve Vaše odgovore na mnoge probleme i nešto naucio, pa hvala bogu kad sam našao Vašu stranicu. Da li sam izabrao pravi model za pocetnika s obzirom na skupocu rabljenih auta!
ODGOVOR:Broj okretaja cete s vremenom shvatiti prema zvuku motora i brzini kojom vozite . Verglanje je startanje motora uz pomoc elektropokretaca. Motor ima pumpu za vodu ali nema vodu nego rashladnu tekucinu ( antifriz ) . Motor možete paliti nakon gašenja lampice grijaca, po potrebi možete dodati malo gasa. Ulje i gorivo koje ste naveli su u redu. Na ovom motoru kompresija treba biti 28 do 34 bara . Servis vozila radite svakih 10.000 do 15.000 km ili barem jednom godišnje , nemojte štediti na uljima i filtrima. Ostale tekucine ( ulje u mjenjacu, servo volanu ako postoji , ulje u kocnicama i antifriz mijenjaju se svake dvije godine ili svakih 60.000 km . Zupcasti remen se mijenja svakih 60.000 km.
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - UGRADNJA SERVO UPRAVLJACA

Datum objave: 17.04.2007 13:54:00
Slika
PITANJE: Pitao bih vas dal je moguca ugradnja servo upravljaca na Opel Corsu 1,2 I , 99-godište?Koje bih sve dijelove trebao i kolika bi otprilike bila cijena takvog zahvata?
ODGOVOR:Servo upravljac se može ugraditi ali se ne isplati . Cijenu dijelova možete saznati u svim boljim OPEL servisima .Od dijelova treba zubna letva, servo pumpa, niskotlacni cjevovod, visokotlacni cjevovod, rezervar za ulje , nosaci za servo pumpu , pogonske remenice pumpe .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BRAVA ILI ASTRA - KOJI PLINSKI SUSTAV ?

Datum objave: 28.03.2011 19:45:41
Slika
PITANJE:

Sve pohvale za vaš sajt i profesionalizaam.
Namjeravam kupiti fiat brava 1,6 16 v ili opela astru slicnih karakteristika 1998. ili 1999. i nakon toga ugraditi plin. Koji plinski sistem je bolji za ove automobile i koji se pokazao bolji kod ugradnje plina?

ODGOVOR:

Za bilo koji od navedenih vozila treba ugraditi plinski sustav s 4 plinska injektora ( MPI sustav ). Najbolji sustav je PRINS i ima dvogodišnju garanciju.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT THALIA - TEŠKO PALI

Datum objave: 16.04.2007 12:20:00
Slika
PITANJE: Imam renault thalia 1.4. 12 ventila.Problem: kod prvog paljenja na hladno teško pali.Nema nikakvog upozorenja sa lampicama.Nakon prvog paljenja je sve u redu, pali se normalno.
ODGOVOR:Treba ispitati ETC senzor , aktuator minimuma i po potrebi injektore.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIAV - LJULJA SE

Datum objave: 16.04.2007 12:15:00
Slika
PITANJE: Škoda octavia tdi 81kw 110ks, motor ujutro hladan kad se upali neravnomjerno radi ljulja se , kad dam malo gasa dobije fin miran rad i tako dok se ne ugrije.Kad se zagrije dosta, manje jedino kod naglog stajanja zna se nekad javiti, dam kratko gas i sve je ok.Bio sam na servisu medutim prikopcana na elektroniku ništa ne pokazuje koji bi moguci kvar mogao biti-HVALA UNAPRIJED,cesto vas kontaktiram jer od vas imam najlogicnije strucne odgovore i naj bolje.
ODGOVOR:Uzrok treba najprije tražiti u ucinku pojedinog cilindra ( tlakovi kompresije, propuštanje cilindra ), suženju usisnog kanala za neki od cilindara, velikom talogu krutih cestica na nekom od usisnih ventila, ispravnost pojedinih diza ( kolicina goriva ).
na vrh Povratak na vrh

KIA SEPHIA - LUPKANJE IZ MOTORA

Datum objave: 13.04.2007 17:44:00
Slika
PITANJE: Vaši odgovori vozacima i uloženi trud za savjetovanje, vama uglavnom nepoznatih osoba, je za svaku pohvalu. Vec ste mi jednom pomogli svojim savjetom, a citajuci odgovore i na druge upite naucio sam stvari koje mi do tada nisu bile sasvim jasne. Želim Vam i nadalje uspješan rad i molim za još jedno mišljenje. Vlasnik sam Kia Sephie 1.5 GTX, 1997. godište s prijedenih 261.000 km (1. vlasnik). U posljednje vrijeme, pri startanju, cuje se ravnomjerno lupkanje iz motora koje za kratko vrijeme prestane. Po mojoj subjektivnoj ocjeni lupkanje dolazi iz gornjeg dijela motora, na dodavanje gasa ubrzava se i ritam lupkanja, a zatim prestaje. Primijetio sam da se lupkanje javlja pri nižim vanjskim temperaturama kada je motor hladan (jednom vec zagrijani motor ne lupka nakon startanja). Da li su ventili u pitanju (navodno su samopodešavajuci)? Osim toga, u posljednje vrijeme motor je poceo trošiti ulje (cca 1-1,2 litre na 10.000 km). Da li je to normalno s obzirom na prijedene kilometre i da li je potrebno dodavati kakve aditive u motorno ulje.
ODGOVOR:Navedeno lupkanje mogu biti hidropodizaci ili aksijalna zracnost na bregastom vratilu , navedeni zvuk treba cuti neposredno , ali nije ništa opasno. Potrošnja ulja je u granici normale .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - GDJE SE GLEDA ULJE U GETRIBI?

Datum objave: 13.04.2007 17:37:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadeta 1.7 dizel,jel mi možete rec gdje se gleda ulje u geribi?I kad upalim auto,kad pustim kuplung nešto lupa kod getribe ili u getribi neznam tocno.
ODGOVOR:Nivo ulja u mjenjacu se kontrolira na cepu koji se nalazi iznad lijeve poluosovine a vozilo treba biti na dizalici ili kanalu. Navedeni zvuk treba svakako poslušati na vozilu.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 13.04.2007 17:27:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Octaviu 1.9 TDI 90 ks ( ALH motor), god.2003., sa 65000 km, redovito održavanu, prvi sam vlasnik. Zadnjih mjeseci se cuje cviljenje zatezaca zupcastog remena. Prvo je zvuk bio slican radu neke pumpice, samo povremen i gubio bi se kada bi se motor zagrijao . Sada je zvuk jaci, a ne nestaje ni nakon zagrijavanja motora, mada je tiši. U prilogu vam šaljem fotografiju doticnog natezaca jer mi se cini da je pretegnut ( ne poklapaju se oznake ) pa me interesira vaše mišljenje. Na motoru od kupnje nikada nije ništa radeno. Nisam ocekivao da cu vec na ovoj kilometraži imati problema sa zupcastim remenom ( sam remen izgleda dobro i neistrošeno ) jer mi u servisnoj knjižici piše da se mijenja na 150000 km. Možete li mi dati predracun troškova ukoliko je neophodna zamjena zupcastog remena i zatezaca?
ODGOVOR:Zupcasti remen ( razvodni mehanizam ) se mijenja svakih 90.000 km a kontrolira se svakih 15.000 km ili godišnje jednom. Bilo kakva sumnja ili znak oštecenja navedenog sustava treba se ozbiljno shvatiti i poduzeti potrebne mjere u tom pravcu. Ispadanjem iz funkcije nastaje velika materijalna šteta u motoru. Cijena kompletnog sustava sa zamjenom je oko 3.400,- kn.
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - KOJE ULJE ?

Datum objave: 13.04.2007 17:13:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Toyote Yaris 1.4 D-90KS 2006 god.Kolika je normalna potrošnja ulja te koje mi ulje preporucate kod prve izmjene.
ODGOVOR:Normalna potrošnja ulja je 1 do 2 dl na 1000 km . Možete koristiti ulje 10W-30 , klasifikacijska oznaka ACEA:CF/B2-96 . Uz vozilo ste dobili tehnicko uputstvo gdje takoder imate navedenu vrstu ulja.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA G 1,7 DTI - TEŽE PALI

Datum objave: 24.03.2011 23:56:42
Slika
PITANJE: ja sam impresioniran vasim odgovorima i zeljom da pomognete drugima, zaista svaka cast!
Imam Astru G 1.7 DTi (Isuzu) 55 kw presao 120,000 (stvarnih) 2000 g., ume da vergla duze nego sto bi trebao i to samo kad je zagrejan (gradska varijanta, kreni-parkiraj-posle 5 min opet kreni i tako u krug). Kad upali posle kraceg verglanja izbaci i malo crnog dima. U voznji deluje sve normalno, nema trzanja, nema varijacija obrtaja, dobro vuce. Potrosnja je malo povecana, veca nego sto je bila ranije.
Molim za informaciju o cemu se radi u ovom slucaju.
ODGOVOR:Postoji jako mnogo uzroka radi kojih motor teže pali kada je zagrijan, nabrojiti cu vam uzroke koji su najcešci.Uvijek je najvažnije da ispitate mehanicki sustav motora i njegovo stanje. Ovaj motor mora imati minimalno 26 bara tlak kompresije, ventili moraju biti podešeni 0,40 mm usisni i 0,40 mm ispušni ( podešava se na hladno ). Nakon ovoga elektropokretac ( anlaser ) mora prilikom startanja okretati motor sa više od 120 ok/min. U sustavu dobave goriva ne smije biti zraka . Nepovratni ventil za gorivo treba biti ispravan ( gorivo se ne smije vracati u rezervoar ). Niskotlacna pumpa treba biti ispravna, dize moraju biti ispravne, senzor temperature motora ispravan.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PEDALA KOCNICE IMA LUFTA

Datum objave: 13.04.2007 17:01:00
Slika
PITANJE: Prije svega, bi Vas htio pohvaliti jer ovakvu strucnost, i volju za pomoci nisam odavno vidio. Mislim da je to jasan znak da iza tih odgovora stoji visoko profesionalna ekipa... Veliki plus za Vas...
Pitanje je slijedece...Vlasnik sam Opel Vectre A 1.6i ( c16nz), 55kw, 89.god. i otkako sam je uzeo imam problema sa kocnicama.
Naime pedala ima lufta, te kad ju stisnem, onih prvih 3 cm je prakticno beskorisno, tak kad se dalje stisne onda pocinje kociti... Naslušao sam se svega i svacega, od ovlaštenih i neovlaštenih servisera ili servisera "wanna be"... Prije tjedan dana sam promijenio prednje diskove, disk plocice, bubnjeve, pakne, cilindre, i sajlu rucne... sve je stavljeno novo, i sve su renomirane marke tipa brembo, i lockheed...ali to nije riješilo problem, opet je taj luft, na pedali. Sad mi je majstor kod kojeg redovno servisiram auto rekao da je otišla servo vakum pumpa(uredaj) i da zato pedala propada tj ima lufta... I još jedno pitanje nabrzaka...Naime, prije par mjeseci auto mi je pomiješao vodu i ulje, i napravljeno je slijedece...zamijenjeni su svi remeni, nova vodena pumpa, novi hladnjak, brušena je glava motora, ma uglavnom sve šta je trebalo raditi...i auto fino radi...ali ne ide više od 180, dok je prije bez problema prelazio 190 km/h... Zanima me gdje se izgubilo tih 10 km/h, s obzirom da je sve napravljeno, i novi su dijelovi, nekako mi je logicno da bi trebao ici barem jednako kao prije, a ne sporije?? Takoder kad predem 130 km/h pocinje se volan tresti. Što bi bio uzrok tome. Novi su amortizeri, nove su gume koje su balansirane, napravljen je špur...
ODGOVOR:Kod kocnice je najvažnije da uvijek djeluje ( hvata ) na istoj visini i da je kociona sila zadovoljavajuca . Kocionu silu i efekt kocenja možete provjeriti na valjcima ( stanica tehnickog pregleda ) . Karakteristicno je za neke tipove vozila da pedala kocnice djeluje odmah na dodir , kod drugih ide znatno niže. U vašem slucaju ne želim tvrditi ni jedno ni drugo , želim samo reci da može postojati istrošenje na mehanizmu pedale kocnice koje vi prepoznajete kao „mrtvi hod“. Ako je to u pitanju onda se to može sanirati.
Nakon zahvata na glavi motora brzina vozila bi trebala biti ista ili veca. Da bi to bilo tako motor mora biti ispravno složen , faza i predpaljenje ispravno a sustav ubrizgavanja ne smije imati nikakvu grešku.
Postoji još jedan banalni uzrok radi kojega može biti manja brzina a to su gume vecih dimenzija nego prije. Uzrok vibracija prilikom kocenja cesto puta su naplatci ( felge ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 405 - DIMI I BACA VODU

Datum objave: 13.04.2007 16:57:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 405 Mi 16 116 kw 90. god,koji dok radi u leru dimi i baca vodu na auspuh.Kolika je njegova radna tempeatura.Nakon dužeg rada u leru temperatura se penje i do 110 C.
ODGOVOR:Ako na auspuhu ima vode ili vodene pare to je znak oštecenja brtve glave ili same glave motora. Temperatura na leru ne smije prelaziti 98 °C .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - TEŽE PALJENJE

Datum objave: 13.04.2007 14:10:00
Slika
PITANJE: 1:Vlasnik sam RENAULT LAGUNA II 2.0 16V IDe (12/2001). Svaki put kada je automobil hladan proces paljenja traje `predugo` (oko 3-4 sekunde) dok nakon prvog paljenja automobil startuje bezprijekorno.
PITANJE 2: Kada vozim po lošijem putu, bilo da skrecem lijevo ili desno, cuje se ali i osjeti na volanu odredena lupa (vibracije). Šta je razlog?
ODGOVOR:Uzrok težeg prvog paljenja može biti ETC senzor, brizgalice i tlak goriva. Sve navedeno dio je sustava ubrizgavanja. Dobro bi bilo da ispitate da li u momentu prvog paljenja postoji iskra na svjecici, ako iskre ima tada je uzrok ranije spomenuti sustav. Lupanje iz prednjeg ovjesa nastaje radi istrošenosti pojedinih dijelova ovjesa ( selen blokovi, kuglasti zglobovi, balans štanga ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - TLAK TURBINE ?

Datum objave: 13.04.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Koliki treba biti tlak turbo punjaca kod Peugeota 206 1,4hdi i u kojim uvjetima se mjeri? U leru ili u vožnji, na kojem broju okretaja?
Ista stvar i za motor 1,9 tdi. Što ako je tlak prevelik? Koliko najviše može odstupati?
ODGOVOR:Tlak turbine krece se od 1,2 do 1,6 bara, kratkotrajno može doci i do 2,0 bara i tada reagira regulacija turbine i spušta ga na normalu . Ako zakaže regulacija turbine tada reagira kompjutor i radi rasterecenje kompresorskog tlaka turbine tako da ne dode do oštecenja motora.
TDI motor ima maksimalni tlak od 1,0 bara i nema odstupanja na više niti malo . Ispitivanje tlaka radi se na probnoj vožnji pod opterecenjem.
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - GASI SE

Datum objave: 11.04.2007 22:23:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa BMW 316i 2000. godina. Upalila mi se lampica dijagnostike i stalno gori a lampica za ulje mi nakon paljenja auta svijetli žuto par sekundi pa se ugasi. Bio sam u dva servisa,napravili su mi dijagnostiku,poništili memoriranu grešku ali lampica dijagnostike mi se u pravilu nakon dva dana opet upali.Dijagnostika daje odlicne rezultate i ne pokazuje nikakvu grešku i mehanicari u oba servisa me uvjeravaju da je stvar u lošem gorivu.Meni se auto ponekad ugasi neposredno nakon paljenja a zadnje vrijeme cesto mi pada broj okretaja kao da se oce ugasiti pa ,se opet stabilizira .auto je prešao 150 000 km.
ODGOVOR:Ako broj okretaja motora nije stabilan i ako se motor gasi tada sigurno postoji greška na sustavu ubrizgavanja goriva bez obzira što kako vi kažete dijagnostika pokazuje odlicne rezultate i ne pokazuje nikakvu grešku. U praksi vrlo rijetko imamo pogonsko gorivo kao uzrok kvara. Ako je to tako onda je najbolje da ispraznite gorivo ( potrošite ) te da nalijete ispravno gorivo na drugoj pumpi, tada cete sigurno znati da li je problem u gorivu.
na vrh Povratak na vrh

BMW 524 - SLABIJI JE NEGO PRIJE

Datum objave: 11.04.2007 22:19:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa BMW-om 524.
1. U zadnje vrijeme auto mi jako slabo ide do otvaranja turbine (2000-2500 rpm) a cak i u vecim okretajima osjetno je slabiji nego prije. Dize su promjenjene prije 6000 km, potrošnja je normalna, u fazi je 100% i nema dima ni prekomjerne potrošnje ulja.
2. Nabija pritisak u rashladni sustav i nerijetko izbaci malo tekucine na "iberlauf". Predpostavljam da je tu u pitanju brtva glave ako ne i više.
3. Odzracivanje rashladnog sustava na istom???
Usput,velika pohvala na odlicnoj stranici sa strucnim odgovorima, stvarno ste nam od velike pomoci.
ODGOVOR:Ako želite doci do rješenja treba krenuti nekim redom . Prije svega mora se provjeriti mehanicki sustav motora koji je osnova svega. Ukoliko je neispravna brtva glave ili bilo što drugo u vezi glave motora , to je prvo što se treba napraviti. Nakon toga ako je potrebno provjerava se ispravnost sustava goriva i tlaka turbine .
na vrh Povratak na vrh