Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO - NE TRPI SPORU VOŽNJU

Datum objave: 28.03.2007 12:45:00
Slika
PITANJE: Renault Clio 1.8 16v 92.g.p. Problem je u tome što auto jednostavno ne trpi sporu vožnju. Kada se vozi preko 3000 ob/min sve je relativno u redu, ponekada malo izgubi gas i nema onu snagu koju bi trebao imati, ali veci je problem kada se desi da moram voziti polako tada jednostavno izgubi gas i ugasi se. Nakon nekoliko sekundi ga upalim i dalje vozim normalno. Na dijagnostici ne prikazuje nikakvu grešku, promjenjen je filter goriva, indikator temperature, alnaser i lambda sonda.
ODGOVOR:Ako se vozilo ne može voziti na malom broju okretaja, znaci da je neispravan sustav ubrizgavanja . U vašem slucaju treba krenuti redom i najprije provjeriti mehanicki sustav motora ( faza, tlakovi u cilindrima , podešenost ventila ). Nakon ovoga radi se dijagnostika sustava ubrizgavanja ( tlak goriva, stanje injektora, provjera ostalih komponenti sustava ). Nakon dobro obavljene dijagnostike po redoslijedu koji sam naveo sigurno cete doci do rezultata.
na vrh Povratak na vrh

ROVER ILI XANTIA - KOJI KUPITI?

Datum objave: 28.03.2011 01:03:08
Slika
PITANJE:

Šokirali ste me tako brzim odgovorom u vezi Xantije i Rovera.zašto je xantija toliko podcijenjen automobil?osobno bih kupio 10 godina staru hondu acord od prvog vlasnika sa 160 tis km za 6000eura ali za te novce kupim 5 god staru xantiju,šta da radim?Dali je plin za hondu skuplji zbog v-tec tehnologije.

ODGOVOR:

Moje subjektivno mišljenje je da je bolji duplo mladi automobil . Cijena plinskog sustava za HONDU bez obzira na v-tec nije nikakva poteškoca, cijena nije veca od uobicajene.

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MOLIM SAVJET

Datum objave: 28.03.2011 19:50:17
Slika
PITANJE:

Vec duže vrijeme pratim vašu stranicu i to je jako lijepo od vas da svakome pokušate pomoci s njegovim ljubimcem. Pa tako bi molio da li možda i meni možete dati neki savjet.
Motor je 2.0 16V 98 kW SOHC
multipoint ubrizgavanje ( 4 injektora )
Dešava se sljedece:
-Kad je auto hladan (motor) auto upali iz prve.
-Kad je auto zagrijan (topli motor) i sad se stane s autom ugasi se ga i ako takav odstoji oko 20 minuta i kad ga ponovo hocu upaliti auto moram dulje verglati ili ako ga ne verglam moram pritisnuti papucicu gasa onda isto upali iz prve.
Na auto su ovi dijelovi novi:
-injektori
-senzor na bregastoj
-senzor temperature motora
-senzor temperature usisnog zraka
-regulator ler-gasa (motoric)
-novi kablovi za svijecice
-nove svijecice
-Lambda sonda
Ispitana pumpa za gorivo i tlak goriva koji su u redu.
Stari dijelovi su:
-Map senzor
-senzor na radilici
-visokonaponski trafo za paljenje
-potenciometar ler-gasa
Da li može da jedan od tih dva senzora kad se zagrije da stvara probleme prilikom paljenja. Mehanicki dio motora je u izvanrednom stanju, kompresija i sve ostalo. Svi dihtunzi novi, kao i dihtung glave, semerinzi i ostalo. Da još napomenem auto u vožnji ne stvara nikakve probleme, normalno ubrzava, potrošnja normalna. Eko test isto dobar.
Na testeru auto ne pokazuje nikakvu grešku. Isto tako izgleda sve u redu i s senzorima.

ODGOVOR:

U momentu kada vi startate motor a on ne pali dobro bi bilo znati da li tada ima iskre na svjecici . Ako iskre ima uzrok treba tražiti u kolicini goriva pri minimalnom gasu . Ako iskre nema onda treba ispitati sustav paljenja.
DODATNO PITANJE:
Da li mogu izvaditi svijecicu i onda vidjeti u tom trenutku da li se pojavi iskra ili se to radi pomocu nekih aparata koji se stave na kablove od svijecica. A ovo drugo mi baš nije jasno u kolicini goriva pri minimalnom gasu ( pa injektori su novi i pumpa stvori odmah pritisak ). A i zašto pali odma vruc kad mu pritisnem papucicu gasa.( onda u motor ude više zraka ).-Map senzor ima veze s zrakom ili ?
ODGOVOR:
Svjecice možete ispitati na navedeni nacin, bolji nacin je dvokanalnim osciloskopom jer se tada vidi napon na svjecici kada je ona u radnom prostoru u kojem djeluju drugaciji uvjeti nego kada je svjecica vani. Ovo drugo vam ne može biti jasno ako niste iz struke. Kolicina goriva vezana je uz vrijeme otvorenosti injektora , kada je motor hladan vrijeme otvorenosti je 15 msek., kada je motor na radnoj temperaturi vrijeme otvorenosti je 1 do 2 msek. Kolicinu goriva ( vrijeme ubrizgavanja ) u svakom momentu kontrolira kompjuter ( ECU ) a potrebne informacije dobiva od pojedinih senzora ( ETC, IAT, MAP, TP senzor, senzor broja okretaja , potenciometar leptirastog ventila ) . Ako motor ne može upaliti bez da pritisnete papucicu gasa, u cilindru u tom momentu nedostaje iskra ( ili je slaba ) ili je premala kolicina goriva te se ne stvore uvjeti za paljenje smjese.

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - LAMPICA KONTROLE ULJA

Datum objave: 25.03.2007 15:37:00
Slika
PITANJE: Imam auto Opel Astru H 1,7 CDTI, 2005 godina. Kod hladnog paljenja automobila lampica kontrole ulja se ne ugasi vec gori 6 do 10 sekundi. Kod toplog paljenja lampica se ugasi pa se ponovno upali. Vršeno je ispitivanje te je utvrdeno da se pritisak ulja po manometru diže tek nakon 6 sekundi na 4 bara što znaci da to vrijeme motor radi bez pritiska ulja. Auto je pod garancijom još 2 mjeseca. U servisu tvrde da je to u redu, a ja mislim da to nije u redu. Molim Vas mišljenje u svezi navedenog problema.
ODGOVOR:Uzrok kasnog gašenja lampice može biti , gusto ulje, filtar ulja, indikator ulja, ili nešto trece što je potrebno istražiti. U svemu ovome najvažnije je da motor ima ispravan tlak ulja i pravilno podmazivanje motora. Tražite od servisa da vam riješe navedenu primjedbu.
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - PODRHTAVA

Datum objave: 24.03.2007 11:51:00
Slika
PITANJE: Imam Audija 1.9 130ks iz 2003. auto mi se lagano trese kad je u leru. kao da mašina lagano podrhtava. nema veze je li auto hladan ili vruc. podrhtavalje nije linearno, nego na ceste mahove... kocnica mi je tvrda kad auto ugasim na duže vrijeme. kad ga hocu upalit ona je vec skroz tvrda iako je nisam ni pipnuo, niti sam je stiskao kad sam gasio auto.
ODGOVOR:Prije svega treba ispitati mehanicki sustav motora a to znaci kontrola faze, mjerenje kompresije. Nakon ovoga ako je potrebno ispituju se brizgalice ( dize ) i sustav upravljanja motorom. Kod kocnice je važno znati da li ona blokira kotace kada se ne stiska pedala kocnice te da li normalno funkcionira . Ako je navedeno u redu tada treba provjeriti servo uredaj kocnice .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJI AUTO KUPITI ??

Datum objave: 28.03.2011 19:52:06
Slika
PITANJE:

Kupio bih auto star otprilike 7 god ali jeftiniji sa manje kilometara,uzeo bi xantiju jer je strašno jeftina ili Rovera 45 koji je malo skuplji.Uzeo bi benzinski motor pa ugradio plin.Šta mislite o mome izboru i šta biste odlucili na mome mjestu.Ako Rover koji motor?Dali su hondini motori još uvijek u tom godištu i koliko bi koštao pregled vozila kod vas tj.vaša dijagnostika stanja vozila i ugradnja plina.

ODGOVOR:

Moja preporuka je Xsantija, radi jednostavnijeg i jeftinijeg održavanja. Pregled kompletnog vozila prije kupnje je od 300,- do 400,- kn , ovisno o da li se radi EKO test . Plinski sustav koji ugradujemo je 12.500,- kn .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLFIII - PAD OKRETAJA U LERU

Datum objave: 23.03.2007 16:46:00
Slika
PITANJE: Golf 3 1,8 66kw motor ABS. Auto radi skroz normalno sve dok se ne zagrije u potpunosti tek nakon nekih pol sata (ne uvjek) pocnu padati okretaji,cak ispod 300 šta se opet nakon nekog vremena stabilizira. Motoru inace gotovo uvijek vec nakon 10-20sec stajanja u leru pocnu varirati okretaji izmedu 700-800okretaja u minuti.Provjeren je ETC senzor,regulator ler gasa koji su u redu.Komresija izmjerena 7,8,8,8bara najslabija je na prvom cilindru do getribe.Auto inace kad se vozi iznad 100-120km/h pojacano dumi,mada su promjenjeni prednji i zadnji lonac i provjeren katalizator koji je u redu, mašina na 10tisuca km potroši do pola litre ulja što nije puno cak i malo pušta na karteru.Koliko bi morala biti minimalna kompresija za navedeni auto koliko je bila kad je auto bio nov,zašto mašini padaju okretaji i zašto pojacano dumi.
ODGOVOR:Poznato je pravilo da uvijek treba otkloniti nedostatke na mehanickom dijelu motora, zatim sve ostalo. Kod vas je problem najprije u slabijoj kompresiji koja posredno može utjecati i na sustav ubrizgavanja. Ako želite možete se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i to prije svega, tlakom goriva i brizgalicama.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - ZRACNOST NA OVJESU

Datum objave: 23.03.2007 16:37:00
Slika
PITANJE: Vozim Bmw e30 320i 86god.,kotaci ne stoje ravno,a špur mi nisu htijeli napravit jer kotaci imaju previše lufta,tako kažu! Pa bih molio informaciju u cemu je problem!? Što kupiti ili popraviti,ako postoji ta mogucnost?!
ODGOVOR:Optika ovjesa ( špur, zatur i nagib ) ne mogu se napraviti ako postoji zracnost ( istrošenje ) na elementima prednjeg ili zadnjeg ovjesa. Kolika je cijena popravka ovjesa tocno se zna nakon pregleda vozila u svakom boljem servisu. Nemojte ništa unaprijed kupovati.
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ECU JE "GLUP"

Datum objave: 23.03.2007 16:27:00
Slika
PITANJE: VW Lupo 1.4 16v 55 KW 101000 KM 1998g.
BrSasije : WVWZZZ6XZXW010249
BrMotora : AKQ183452
1. Kompjutor javlja grešku VEHICLE SPEED SENSOR.Kakav je to senzor , i prije nego bude zamijenjen, jeli moguce da nešto drugo prouzrokuje ovu grešku.Moj majstor kaže da je to moguce na primer prljavština u usisu.Preporucuje aditiv u gorivu i malo ispuhavanje auta na autoputu.
2. Boja vrhova triju elektroda mojih svjecica je bijela,dok je navoj crn.Je li to normalna boja normalnog sagorijevanja?
3. Da li je potrebno auto voziti u nekom posebnom režimu nakon adaptacije leptira kako bi ECU naucio navike vozaca ? Opcenito, dali ECU mog automobila ima sposobnost ucenja?
4. Pitao sam vas prije neko vrijeme zašto je dobar odaziv na gas,nakon cišcenja i adaptacije trajao samo nekoliko dana , Vi ste mi odgovorili da treba provjeriti cistocu Throttle body-ja i stanje injektora.Mene zanima ,ako su ove dve stvari uzrok,kako je moguce da je odaziv u pocetku bio odlican,a nakon toga ocajan.Logicnije bi mi bilo da je odaziv cijelo vrijeme loš.Ali to su samo moja razmišljanja.Molim Vas pojasnite mi situaciju.
ODGOVOR:Speed senzor je impulsni davac za kilometarsko brojilo i brzinomjer a nalazi se na mjenjacu. Boja svjecica koju navodite je normalna. Vaše vozilo nije potrebno voziti na poseban nacin nakon navedenog zahvata. ECU vašeg vozila je "glup" i nema sposobnost ucenja. Odgovor na pitanje broj cetiri bih mogao dati nakon neposrednog uvida na vozilu, ovako bih vam mogao teoretizirati jako dugo a efekta ne bi bilo.
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - CUDNO LUPKANJE

Datum objave: 23.03.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite u što kracem roku na ovo pitanje, jer u servisu a niti kod majstora nisam dobio odgovor što je uzrok lupkanju.
Polo clasic SDI 99 god 12000 km prijedenih, prvi sam vlasnik, do sada nisam imao nikakvih problema.Redovno servisiran u ovlaštenom servisu.(zamjena ulja filtera remena i sl).Motor normalno radi, kvacilo, mjenjac, sve je u redu , ali kada vozim i pustim papucicu gasa cujem neko lupkanje, cim dodam gas ništa se na cuje.U servisu misle da je mjenjac, drugi majstori misle da je neki remen ili ležaj, molim Vas da mi pomognete.
ODGOVOR:Navedeno lupkanje se može najlakše defektirati na probnoj vožnji a uzroci mogu biti, rezonancija ispušnog sustava ili pojedinih sklopova oko motora.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NE ŽELIM VAS PLAŠITI !

Datum objave: 23.03.2007 16:17:00
Slika
PITANJE: Prije par dana sam mjenjao zupcasti remen,pumpu vode,natezac i pratecu remenicu remena na motoru 1.8 16v Fiat Bravo GT 96.god kod prijatelja koji je automehanicar,sve ja napravljeno ali sad mi auto nekako drugacije radi mislim da faza nije dobro pogodena,može li to što štetiti motoru?
ODGOVOR:Gotovo je nemoguce namjestiti fazu na ovom motoru bez specijalnog seta alata . Ne samo da je nemoguce vec se cesto dogada da nakon toga dode do havarije razvodnog mehanizma i ventila. Ne želim vas plašiti niti tvrditi da ce se to dogoditi i vama ali imam cesto takve primjere u svojoj praksi . Cilj mi je samo upozoriti vas na moguce neželjene posljedice.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - TRZA I GUŠI SE

Datum objave: 23.03.2007 16:13:00
Slika
PITANJE: Molim za pomoc ili svjet u vezi Punta 55 1,1 1996 god. Imam problema s trzanjm i gušenjem motora prilikom kretanja u 1 brzini i 2 brzini. Tad motor zna cukati. U vecim obrtajima se to ne dogada. Dijagnostika ne pokazuje nikakove greške na automobilu. Na eko-testu nije dobar rad motora na povišenim obrtajima dok je ler gas i sve ostalo dobro.
Mijenjano je ulje u motoru, filteri zraka, ulja i goriva. Pumpa za gorivo je ispravna, promijenjen je dio za regulaciju potlaka, svjecice, kablovi su ispravni. Jedino na dijagnostici pokazuje pri dodavanju gasa da ode u kasno paljenje i to se kasnije izgubi pri vecim obrtajima. Promijenjen je i zupcasti remen s zatezacima. Da li je moguce da motor nije u fazi jer sve je pocelo nakon toga i otada motor radi bucnije.
ODGOVOR:Moguce je da motor nije u fazi, zato najprije ponovo provjerite i po potrebi korigirajte fazu. Nakon toga cete znati da li je to bio uzrok. Ako to nije uzrok tada treba provjeriti sustav paljenja ( visoki napon ) i po potrebi sustav ubrizgavanja. Kod sustava ubrizgavanja treba ispitati pojedine komponente ( CKP senzor, ETC senzor, IAT senzor,TP senzor ) , tlak goriva i brizgalicu. Ako niste dugo podešavali ventile dobro bi bilo to napraviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE, NOVI - RAZRA?IVANJE

Datum objave: 23.03.2007 10:36:00
Slika
PITANJE: Imam novi renault megan i prešao sam oko 8ooo km.U servisu su mi rekli da je njihova praksa da se ulje mijenja prije prvog servisa na 5ooo do 7ooo km.Vas pitam da li je to potrebno mijenjati i sto mislite o toj njihovoj praksi.
ODGOVOR:Svaki novi motor se uhodava, razraduje, tada se unutar motora klizne i rotirajuce površine medusobno prilagodavaju, uhodavaju. Prilikom uhodavanja oslobadaju se metalne cestice mikroskopskih dimenzija koje se kumuliraju u ulju. Uljna pumpa ih ponovo usisava i zajedno sa uljem distribuira po svim važnim dijelovima motora. Navedene metalne cestice djeluju kao brusno sredstvo te je radi toga potrebno u periodu razradivanja motora zamijeniti uljni filtar i motorno ulje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PRETJERANO TROŠI

Datum objave: 23.03.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vectre, 1992. ,1.7 td-isuzu. Auto mi pretjerano troši-10 l /100 km. Kompresija je izvrsna. Šta bi mogao biti uzrok-bosch pumpa, dizne, ili nešto trece!?
ODGOVOR:Uzrok povecane potrošnje goriva može biti opce stanje motora ( kompresija , faza , predpaljenje ) , dize , filtar zraka , tlak turbine , zacepljenje usisnih kanala na glavi motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,7 DTI - ŠIFRA GREŠKE

Datum objave: 23.03.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel corsi 1.7.dtl 2003g. napravio sam dijagnostiku i pojavio mi se taj kod inace sve radi bezprijekorno ,zanima me da li znate šta znaci code p0370 ?.
ODGOVOR:Šifra greške 0370 znaci : Timing referenc, high resolution signal A malfunction . A greška može biti : ožicenje ( elektricni vodovi ), CKP/RPM/CMP senzor, ECM modul (centrala ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - LUPANJE IZ MOTORA

Datum objave: 23.03.2007 10:23:00
Slika
PITANJE: Peugeot 406 1,9 TD 1997 Lupa i dimi
Gore spomenuti auto kupljen je rabljeni.Na kilometar satu piše 118000 km (navodno).Naime, u zadnje vrijeme motor dosta lupa i dimi kad je hladan.Za izlazak iz ulice (uzbrdica) potreban je zalet jer inace se pocne gušiti i dimiti.Dim je crno-sivi dok je hladan a kad se motor ugrije pretežno je sive boje.Kad sam ga kupio nije se tako ponašao.
Bio sam kod mehanicara, te mi je preporucio cišcenje diza ?Motor je radio mirnije, ali to nije riješilo problem.Primjetio sam da radna temperatura rijetko prijede 80 C , tj. teško se zagrije.Mišljenja sam da auto radi u pothladenom režimu , ali nemam pojma što bi mogao biti uzrok.Na dijagnostici je ustanovljeno da senzor broja okretaja i senzor rashladne tekucine nisu ispravni.To još nisam riješio, ali mislim da problem nije samo u tome jer mi dosta "metalno" lupa.Kad se motor zagrije (teško) onda radi normalno.Teško zagrijavanje mogu opisati kao vožnju na otvorenoj cesti u 4. ili 5.-oj brzini uz 70-80 km/h i temperaturi gotvo nikad iznad 80C.Da li da promjenim senzore za pocetak ili bi problem mogao biti ozbiljniji ?
ODGOVOR:Najopasnije pojave su lupanje iz motora, zato treba krenuti od mehanickog sustava motora i napraviti snimak stanja mehanike motora. Prva radnja jest kontrola faze, mjerenje kompresije, mjerenje tlaka turbine te provjera diza i grijaca. Nakon ovoga treba samo napraviti dijagnostiku sustava goriva i po potrebi sustava upravljanja motorom ( ovisi o tome da li je sustav mehanicki ili elektronski ) .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LOŠE GORIVO

Datum objave: 23.03.2007 10:13:00
Slika
PITANJE: Kupio sam citroen xsaru-u 1.6i VTR 2001 god. pre 20 dana i sve je bilo OK dok nisam išao u BiH . Sipao sam gorivo na jednoj na oko normalnoj benziskoj pumpi i posle toga sam imam problema sa automobilom.Šta se dešava: prvo jutro posle dolaska pocela mi je da se pali lampica u gornjem levom uglu koja oznacava problem sa injktorom.Posle toga sam se rasiptivao i naslusao svasta i pozvao sam Ovlasteni servis i normalno otišao.Oni nisu ništa otkrili.Tj covek mi kaže ako ti auto vuce normalno onda nemam problema sa npr. katalizatorom što sam ja pomislio prvo jer po meni je davao takve simptome.A usput mi je rako da imam neku grešku na gasu..Sve ovo mi je rekao posle stavljanja na kompjuter.Posle toga sam ga malo vozio i lampica se s vremena na na vreme pali i gasi tj zavisi dali sam nasuo aditiva i dali vozim bez njega bar se meni cini da je tako regaovala lampica. Onda je pocelo auto da povecava broj obrtaja, sa aditivom ga digne na 2000.bez njega ga drzi na 900 i to je ok.Kada je imao aditiv on je i sam variarao sa gasom i brojem obrtaja od 900 do 2000 bez pritiska na gas (sam je varirao-dodaje oduzima) .Kada vozim bez njega nemam taj problem nego mi se potpuno gas oduzme tj auto drzi stalno na 900 obrtaja kada mu dodajem gas mogu da krenem sa njim ali ide jako sporo i bespomocno mogu da prešaltam brzine al max je 30 na sat.Malo posle toga sve se vrati u normalu tj. lampica
(injktor) se ugasi i sve radi normalno.Ler gas 900 i vuce normalno...
Šta bi moglo da bude? Koliko kosta?Predpostavljam da je sistem ubrizgavanja problem jer logicno posle sipanja goriva u Bosni taj problem mi se javio.
ODGOVOR:Zakljucak je da ste dobili loše gorivo a loše gorivo je nepovoljno utjecalo na sustav goriva i izazvalo navedene probleme. Prvo što se mora napraviti je temeljito cišcenje rezervoara,cišcenje dovoda goriva, cišcenje zajednickog sabirnika ( raill ), kontrola ispravnosti injektora i po potrebi cišcenje istih, zamjena filtera goriva.Ako imate srece motor ce opet normalno raditi a ako ne potrebno je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja. Tom prilikom najprije se mjeri tlak i kolicina goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,9 JTD - KUPUJEM

Datum objave: 23.03.2007 10:10:00
Slika
PITANJE: Kupio bih Fiat Mareu Weekend 1,9JTD,1999 god,110000 km.Možete li mi reci o kakvom autu se radi u cijelosti.Bio sam u Fiatovom servisu na dijagnostici,provjeri ovjesa,upravljackog mehanizma i sve se pokazalo uredu..S obzirom da nisam vozio dizel vozilo,koje ulje je najbolje upotrijebiti,te ukratko par rijeci o održavanju.
ODGOVOR:Motor ovoga vozila je dobar i pouzdan, vozilo je zadovoljavajuce kvalitete jedino su ovjesi nešto slabiji. Za motor možete koristiti ulje 10W-40 ili 5W-40. Servisni interval je 10.000 do 15.000 km . Ostale tekucine ( ulje u servo volanu, ulje u mjenjacu, ulje u kocnicama, antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili 60.000 km. Svi filtri se mijenjaju svakih 15.000 km . Ako vozilo ima klimu , servis toga sustava je svake dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - ŠTO SE DEŠAVA ??

Datum objave: 21.03.2007 15:11:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Golfa 4 TDI 110KS. Na leru se osjecaju cudne vibracije i motor se treska. Kad motor ubrzava takode se osjecaju vibracije do nekog broja obrtaja. Motor ima snagu i na auspuhu nema nikako dima ali kad se odvrne cep na koji se sipa ulje dobro dimi. Na otprilike 160km/h motor naglo izgubi snagu i onda više ne mogu preci 130km/h. Stanem,vozilo ugasim i ponovo upalim i ponovo mogu preko 160km/h. Šta se dešava. Da li je motor toliko loš.
ODGOVOR:Prema vašem opisu ima dosta detalja radi kojih bi trebalo u radionickim uvjetima napraviti dijagnostiku motora. Vibracije motora mogu postojati kada su loši nosaci motora ili kada postoji problem na pogonskim osovinama i zglobovima. Motor izgubi snagu radi prevelikog tlaka punjenja turbokompresora , uzrok može biti upravljacki ventil turbine ili zacepljenje od turbokompresora do glave motora i usisnih kanala u glavi motora .
DODATNO PITANJE:
Kompresija dobra i ravnomjerna, dizne i pumpa pregledani i podeseni. Motor na leru i dalje trese. Dijagnostika u ovlastenom servisu pokazuje da nema gresaka. Motor ima snagu.
ODGOVOR:
Možete napraviti još jednu kontrolu , na istom takvom vozilu provjerite rad motora i vibracije a zatim to usporedite s vašim slucajem. Nakon toga jedino možete odabrati bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NEOBICAN PROBLEM

Datum objave: 21.03.2007 14:58:00
Slika
PITANJE: Imam neobican problem a neki majstori me cak ubjeduju da to i nije problem. Auto je: Mazda 626 GE 20 16v, 86 kw, god proizvodnje 1993, FS2 motor, prešla 152000 km. Kod vožnje u gradskim uslovima na malom broju obrtaja recimo u drugoj brzini prilikom oduzimanja gasa auto naglo pocne da koci skoro da me nabije na šajbu a ako mu dam samo malo gasa on nekako cudno trzne mada se to dešava i u ostalim brzinama samo se manje osjeti. Ja sam pomislio da nije dobar step motor ili regulator protoka zraka te sam ih našao na otpadu i promijenio, nakon toga su nastali problemi sa brojem obrtaja, naime više ne mogu da uštimam rad motora, ponekad normalno vrati gas na 500-600 obrtaja ali kad ušaltam u bilo koju brzinu on digne broj obrtaja na 1100-1200, cim izbacim iz brzine on normalno vrati obrtaje na 500 kako i treba da radi, ako ga ostavim u brzini pritisnem kvacilo i dam gas nakon otpuštanja papucice gasa on munjevito spusti broj obrtaja skoro da se ugasi a onda ih ponovo vrati na 1100, ponekad cak toliko spusti broj obrtaja da ga cak i ugasi, vrlo cesto kad je auto ugrijan ostavi gas na 1100 i nece da ga vrati cak i ako izbacim iz brzine. Danas sam išao u sarvis i prikopcali su auto na nekakav kompjuter ali ne pokazuje nikakvu grešku, provjerili smo i neke senzore mijenjajuci ih sa drugima kao i CPU i sve radi kako treba ali problem velikog broja obrtaja prilikom ušaltavanja ostaje, još da napomenem da prilikom jutarnjeg paljenja auto odmah digne broj obrtaja na 2000 što mi se takode cini malo previše iako za otprilike 30 sek vrati obrtaje na 1500 i poslije normalno ugrije auto postepeno vracajuci obrtaje. Nakon 3 sata provjeravanja i mijenjana senzora majstor je odustao rekavši da mu treba 3 dana da sve pregleda da negdje ne vuce neki falš zrak itd. Neki dan sam ustanovio da je prazan katalizator pa ne znam da i to nema kakve veze iako je lambda sonda na grani prije katalizatora. Ako imate bilo kakvu ideju šta bi to moglo biti molim vas da mi odgovorite i uputite me u pravom smjeru kako bih mogao otkloniti ovaj neobican kvar.
ODGOVOR:Nacin na koji želite riješiti navedene probleme na vašem vozilu nije dobar. Nekada takav nacin popravka vozila daje rezultat ali vecinom rezultata nema. Najefikasniji nacin jest uz upotrebu odgovarajuce servisne opreme i baze podataka. Ja vam mogu pomoci jedino na nacin da vam po nekom redoslijedu nabrojim sve uzroke i radnje koje treba napraviti. Dakle pocnite od kontrole mehanickog sustava motora, provjerite da li je motor tocno u fazi, provjerite zazor ventila, izmjerite kompresiju, provjerite usisni kolektor koji mora brtviti. Nakon ovoga provjerite sustav paljenja, narocito visoki napon i snagu iskre na svjecici. Sada bi na red došao sustav ubrizgavanja goriva odnosno njegove komponente.Izmjerite tlak goriva, provjerite kolicinu goriva na pojedinim brizgalicama ( razlika u kolicini ne smije biti veca od 5%. Ispitajte ETC senzor ( temperatura rashladne tekucine ), TP senzor, rad lambda sonde, MAF senzor, leptirasti ventil , senzor leptirastog ventila, EVAP carnister ventil, EGR ventil. Zadnja ostaje ECU centrala ( ako je potrebno ). Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh