Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO - TRZA I GUŠI SE

Datum objave: 23.03.2007 16:13:00
Slika
PITANJE: Molim za pomoc ili svjet u vezi Punta 55 1,1 1996 god. Imam problema s trzanjm i gušenjem motora prilikom kretanja u 1 brzini i 2 brzini. Tad motor zna cukati. U vecim obrtajima se to ne dogada. Dijagnostika ne pokazuje nikakove greške na automobilu. Na eko-testu nije dobar rad motora na povišenim obrtajima dok je ler gas i sve ostalo dobro.
Mijenjano je ulje u motoru, filteri zraka, ulja i goriva. Pumpa za gorivo je ispravna, promijenjen je dio za regulaciju potlaka, svjecice, kablovi su ispravni. Jedino na dijagnostici pokazuje pri dodavanju gasa da ode u kasno paljenje i to se kasnije izgubi pri vecim obrtajima. Promijenjen je i zupcasti remen s zatezacima. Da li je moguce da motor nije u fazi jer sve je pocelo nakon toga i otada motor radi bucnije.
ODGOVOR:Moguce je da motor nije u fazi, zato najprije ponovo provjerite i po potrebi korigirajte fazu. Nakon toga cete znati da li je to bio uzrok. Ako to nije uzrok tada treba provjeriti sustav paljenja ( visoki napon ) i po potrebi sustav ubrizgavanja. Kod sustava ubrizgavanja treba ispitati pojedine komponente ( CKP senzor, ETC senzor, IAT senzor,TP senzor ) , tlak goriva i brizgalicu. Ako niste dugo podešavali ventile dobro bi bilo to napraviti.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE, NOVI - RAZRA?IVANJE

Datum objave: 23.03.2007 10:36:00
Slika
PITANJE: Imam novi renault megan i prešao sam oko 8ooo km.U servisu su mi rekli da je njihova praksa da se ulje mijenja prije prvog servisa na 5ooo do 7ooo km.Vas pitam da li je to potrebno mijenjati i sto mislite o toj njihovoj praksi.
ODGOVOR:Svaki novi motor se uhodava, razraduje, tada se unutar motora klizne i rotirajuce površine medusobno prilagodavaju, uhodavaju. Prilikom uhodavanja oslobadaju se metalne cestice mikroskopskih dimenzija koje se kumuliraju u ulju. Uljna pumpa ih ponovo usisava i zajedno sa uljem distribuira po svim važnim dijelovima motora. Navedene metalne cestice djeluju kao brusno sredstvo te je radi toga potrebno u periodu razradivanja motora zamijeniti uljni filtar i motorno ulje.
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PRETJERANO TROŠI

Datum objave: 23.03.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam vectre, 1992. ,1.7 td-isuzu. Auto mi pretjerano troši-10 l /100 km. Kompresija je izvrsna. Šta bi mogao biti uzrok-bosch pumpa, dizne, ili nešto trece!?
ODGOVOR:Uzrok povecane potrošnje goriva može biti opce stanje motora ( kompresija , faza , predpaljenje ) , dize , filtar zraka , tlak turbine , zacepljenje usisnih kanala na glavi motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,7 DTI - ŠIFRA GREŠKE

Datum objave: 23.03.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: Radi se o opel corsi 1.7.dtl 2003g. napravio sam dijagnostiku i pojavio mi se taj kod inace sve radi bezprijekorno ,zanima me da li znate šta znaci code p0370 ?.
ODGOVOR:Šifra greške 0370 znaci : Timing referenc, high resolution signal A malfunction . A greška može biti : ožicenje ( elektricni vodovi ), CKP/RPM/CMP senzor, ECM modul (centrala ).
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 - LUPANJE IZ MOTORA

Datum objave: 23.03.2007 10:23:00
Slika
PITANJE: Peugeot 406 1,9 TD 1997 Lupa i dimi
Gore spomenuti auto kupljen je rabljeni.Na kilometar satu piše 118000 km (navodno).Naime, u zadnje vrijeme motor dosta lupa i dimi kad je hladan.Za izlazak iz ulice (uzbrdica) potreban je zalet jer inace se pocne gušiti i dimiti.Dim je crno-sivi dok je hladan a kad se motor ugrije pretežno je sive boje.Kad sam ga kupio nije se tako ponašao.
Bio sam kod mehanicara, te mi je preporucio cišcenje diza ?Motor je radio mirnije, ali to nije riješilo problem.Primjetio sam da radna temperatura rijetko prijede 80 C , tj. teško se zagrije.Mišljenja sam da auto radi u pothladenom režimu , ali nemam pojma što bi mogao biti uzrok.Na dijagnostici je ustanovljeno da senzor broja okretaja i senzor rashladne tekucine nisu ispravni.To još nisam riješio, ali mislim da problem nije samo u tome jer mi dosta "metalno" lupa.Kad se motor zagrije (teško) onda radi normalno.Teško zagrijavanje mogu opisati kao vožnju na otvorenoj cesti u 4. ili 5.-oj brzini uz 70-80 km/h i temperaturi gotvo nikad iznad 80C.Da li da promjenim senzore za pocetak ili bi problem mogao biti ozbiljniji ?
ODGOVOR:Najopasnije pojave su lupanje iz motora, zato treba krenuti od mehanickog sustava motora i napraviti snimak stanja mehanike motora. Prva radnja jest kontrola faze, mjerenje kompresije, mjerenje tlaka turbine te provjera diza i grijaca. Nakon ovoga treba samo napraviti dijagnostiku sustava goriva i po potrebi sustava upravljanja motorom ( ovisi o tome da li je sustav mehanicki ili elektronski ) .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA - LOŠE GORIVO

Datum objave: 23.03.2007 10:13:00
Slika
PITANJE: Kupio sam citroen xsaru-u 1.6i VTR 2001 god. pre 20 dana i sve je bilo OK dok nisam išao u BiH . Sipao sam gorivo na jednoj na oko normalnoj benziskoj pumpi i posle toga sam imam problema sa automobilom.Šta se dešava: prvo jutro posle dolaska pocela mi je da se pali lampica u gornjem levom uglu koja oznacava problem sa injktorom.Posle toga sam se rasiptivao i naslusao svasta i pozvao sam Ovlasteni servis i normalno otišao.Oni nisu ništa otkrili.Tj covek mi kaže ako ti auto vuce normalno onda nemam problema sa npr. katalizatorom što sam ja pomislio prvo jer po meni je davao takve simptome.A usput mi je rako da imam neku grešku na gasu..Sve ovo mi je rekao posle stavljanja na kompjuter.Posle toga sam ga malo vozio i lampica se s vremena na na vreme pali i gasi tj zavisi dali sam nasuo aditiva i dali vozim bez njega bar se meni cini da je tako regaovala lampica. Onda je pocelo auto da povecava broj obrtaja, sa aditivom ga digne na 2000.bez njega ga drzi na 900 i to je ok.Kada je imao aditiv on je i sam variarao sa gasom i brojem obrtaja od 900 do 2000 bez pritiska na gas (sam je varirao-dodaje oduzima) .Kada vozim bez njega nemam taj problem nego mi se potpuno gas oduzme tj auto drzi stalno na 900 obrtaja kada mu dodajem gas mogu da krenem sa njim ali ide jako sporo i bespomocno mogu da prešaltam brzine al max je 30 na sat.Malo posle toga sve se vrati u normalu tj. lampica
(injktor) se ugasi i sve radi normalno.Ler gas 900 i vuce normalno...
Šta bi moglo da bude? Koliko kosta?Predpostavljam da je sistem ubrizgavanja problem jer logicno posle sipanja goriva u Bosni taj problem mi se javio.
ODGOVOR:Zakljucak je da ste dobili loše gorivo a loše gorivo je nepovoljno utjecalo na sustav goriva i izazvalo navedene probleme. Prvo što se mora napraviti je temeljito cišcenje rezervoara,cišcenje dovoda goriva, cišcenje zajednickog sabirnika ( raill ), kontrola ispravnosti injektora i po potrebi cišcenje istih, zamjena filtera goriva.Ako imate srece motor ce opet normalno raditi a ako ne potrebno je napraviti dijagnostiku sustava ubrizgavanja. Tom prilikom najprije se mjeri tlak i kolicina goriva.
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA 1,9 JTD - KUPUJEM

Datum objave: 23.03.2007 10:10:00
Slika
PITANJE: Kupio bih Fiat Mareu Weekend 1,9JTD,1999 god,110000 km.Možete li mi reci o kakvom autu se radi u cijelosti.Bio sam u Fiatovom servisu na dijagnostici,provjeri ovjesa,upravljackog mehanizma i sve se pokazalo uredu..S obzirom da nisam vozio dizel vozilo,koje ulje je najbolje upotrijebiti,te ukratko par rijeci o održavanju.
ODGOVOR:Motor ovoga vozila je dobar i pouzdan, vozilo je zadovoljavajuce kvalitete jedino su ovjesi nešto slabiji. Za motor možete koristiti ulje 10W-40 ili 5W-40. Servisni interval je 10.000 do 15.000 km . Ostale tekucine ( ulje u servo volanu, ulje u mjenjacu, ulje u kocnicama, antifriz ) mijenjaju se svake dvije godine ili 60.000 km. Svi filtri se mijenjaju svakih 15.000 km . Ako vozilo ima klimu , servis toga sustava je svake dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV TDI - ŠTO SE DEŠAVA ??

Datum objave: 21.03.2007 15:11:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Golfa 4 TDI 110KS. Na leru se osjecaju cudne vibracije i motor se treska. Kad motor ubrzava takode se osjecaju vibracije do nekog broja obrtaja. Motor ima snagu i na auspuhu nema nikako dima ali kad se odvrne cep na koji se sipa ulje dobro dimi. Na otprilike 160km/h motor naglo izgubi snagu i onda više ne mogu preci 130km/h. Stanem,vozilo ugasim i ponovo upalim i ponovo mogu preko 160km/h. Šta se dešava. Da li je motor toliko loš.
ODGOVOR:Prema vašem opisu ima dosta detalja radi kojih bi trebalo u radionickim uvjetima napraviti dijagnostiku motora. Vibracije motora mogu postojati kada su loši nosaci motora ili kada postoji problem na pogonskim osovinama i zglobovima. Motor izgubi snagu radi prevelikog tlaka punjenja turbokompresora , uzrok može biti upravljacki ventil turbine ili zacepljenje od turbokompresora do glave motora i usisnih kanala u glavi motora .
DODATNO PITANJE:
Kompresija dobra i ravnomjerna, dizne i pumpa pregledani i podeseni. Motor na leru i dalje trese. Dijagnostika u ovlastenom servisu pokazuje da nema gresaka. Motor ima snagu.
ODGOVOR:
Možete napraviti još jednu kontrolu , na istom takvom vozilu provjerite rad motora i vibracije a zatim to usporedite s vašim slucajem. Nakon toga jedino možete odabrati bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NEOBICAN PROBLEM

Datum objave: 21.03.2007 14:58:00
Slika
PITANJE: Imam neobican problem a neki majstori me cak ubjeduju da to i nije problem. Auto je: Mazda 626 GE 20 16v, 86 kw, god proizvodnje 1993, FS2 motor, prešla 152000 km. Kod vožnje u gradskim uslovima na malom broju obrtaja recimo u drugoj brzini prilikom oduzimanja gasa auto naglo pocne da koci skoro da me nabije na šajbu a ako mu dam samo malo gasa on nekako cudno trzne mada se to dešava i u ostalim brzinama samo se manje osjeti. Ja sam pomislio da nije dobar step motor ili regulator protoka zraka te sam ih našao na otpadu i promijenio, nakon toga su nastali problemi sa brojem obrtaja, naime više ne mogu da uštimam rad motora, ponekad normalno vrati gas na 500-600 obrtaja ali kad ušaltam u bilo koju brzinu on digne broj obrtaja na 1100-1200, cim izbacim iz brzine on normalno vrati obrtaje na 500 kako i treba da radi, ako ga ostavim u brzini pritisnem kvacilo i dam gas nakon otpuštanja papucice gasa on munjevito spusti broj obrtaja skoro da se ugasi a onda ih ponovo vrati na 1100, ponekad cak toliko spusti broj obrtaja da ga cak i ugasi, vrlo cesto kad je auto ugrijan ostavi gas na 1100 i nece da ga vrati cak i ako izbacim iz brzine. Danas sam išao u sarvis i prikopcali su auto na nekakav kompjuter ali ne pokazuje nikakvu grešku, provjerili smo i neke senzore mijenjajuci ih sa drugima kao i CPU i sve radi kako treba ali problem velikog broja obrtaja prilikom ušaltavanja ostaje, još da napomenem da prilikom jutarnjeg paljenja auto odmah digne broj obrtaja na 2000 što mi se takode cini malo previše iako za otprilike 30 sek vrati obrtaje na 1500 i poslije normalno ugrije auto postepeno vracajuci obrtaje. Nakon 3 sata provjeravanja i mijenjana senzora majstor je odustao rekavši da mu treba 3 dana da sve pregleda da negdje ne vuce neki falš zrak itd. Neki dan sam ustanovio da je prazan katalizator pa ne znam da i to nema kakve veze iako je lambda sonda na grani prije katalizatora. Ako imate bilo kakvu ideju šta bi to moglo biti molim vas da mi odgovorite i uputite me u pravom smjeru kako bih mogao otkloniti ovaj neobican kvar.
ODGOVOR:Nacin na koji želite riješiti navedene probleme na vašem vozilu nije dobar. Nekada takav nacin popravka vozila daje rezultat ali vecinom rezultata nema. Najefikasniji nacin jest uz upotrebu odgovarajuce servisne opreme i baze podataka. Ja vam mogu pomoci jedino na nacin da vam po nekom redoslijedu nabrojim sve uzroke i radnje koje treba napraviti. Dakle pocnite od kontrole mehanickog sustava motora, provjerite da li je motor tocno u fazi, provjerite zazor ventila, izmjerite kompresiju, provjerite usisni kolektor koji mora brtviti. Nakon ovoga provjerite sustav paljenja, narocito visoki napon i snagu iskre na svjecici. Sada bi na red došao sustav ubrizgavanja goriva odnosno njegove komponente.Izmjerite tlak goriva, provjerite kolicinu goriva na pojedinim brizgalicama ( razlika u kolicini ne smije biti veca od 5%. Ispitajte ETC senzor ( temperatura rashladne tekucine ), TP senzor, rad lambda sonde, MAF senzor, leptirasti ventil , senzor leptirastog ventila, EVAP carnister ventil, EGR ventil. Zadnja ostaje ECU centrala ( ako je potrebno ). Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 D - LOŽ ULJE ??

Datum objave: 19.03.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Golfa 1,9 D 1997.g.Zanima me da li tenkiranje lož ulja utjece na prolaz na eko testu?
ODGOVOR:Ne utjece , medutim kazne za upotrebu te vrste goriva su izuzetno visoke .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA DTI - KRIVO GORIVO

Datum objave: 19.03.2007 20:16:00
Slika
PITANJE: Jucer na benzinskoj pumpi mi je dobri "ciko" nasisao autic super-om bezolovnim,što i ne bi bio problem da mi auto nije Opel Vectra DTI 16V 2.0 sa vec prije poporavljenom bosch pumpom.U neznanju šta mi se nalazi u rezervoaru nastavio sam s vožnjom i naravno auto se izgasio nakon nekih 600 m. Zanima me šta mi je ciniti,vec sam je odnio mehanicaru koji je istocio 40l supera ali sada nece da upali.
Mehanicar je otvarao cep na rezervoaru,odvrtao šprice,pumpao zrak da diesel dode do pumpe(utoceno je 20l diesela nakon što je istocen benzin) itd.Svo to vrijeme je verglao.Uglavnom nije upalio.Vjerujem da ste se vec susretali s takvim slucajevima pa mi molim vas javite šta i kako mogu ocekivat od posljedica.
ODGOVOR:Mehanicar je sve dobro napravio , još bi trebalo postici da u sustavu goriva više nema benzina te da na dize izlazi cisto dizel gorivo . Tada bi motor trebao upaliti . Ako i nakon toga motor ne pali tada treba kompjutorski ispitati upravljacku elektroniku sustava goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - STUPANJ KOMPRESIJE I TLAK KOMPRESIJE

Datum objave: 28.03.2011 20:14:08
Slika
PITANJE:

Možete li mi reci razliku izmedu COMPRESSION RATIO i COMPRESSION PRESSURE. U pitanju je dizel motor.

ODGOVOR:

Stupanj kompresije ( compression ratio ) je omjer izmedu usisnog volumena i kompresionog volumena . Kod dizel motora je to 19,5 : 1 , 21 :1 ili 23 : 1 . To znaci daje usisni volumen ( 23 :1 ) dvadeset i tri puta veci od kompresionog volumena . Tlak kompresije ( compression pressure ) je tlak u cilindru koji se stvori pokretanjem klipnog mehanizma pomocu elektro pokretaca . Kod dizel motora može iznositi 25 do 36 bara .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NEPOTPUNI PODACI

Datum objave: 19.03.2007 13:58:00
Slika
PITANJE: Živim u Engleskoj i ovdje se više isplati kupiti drugi auto nego ga popravljati al pošto sam vec puno novca uložio na popravkama ovog vozila ne želim ga bar za sada prodavati pa sam vas htjeo upitati za savjet.Naime radi se o Ford Fiesti .Limarija je u super stanju dok je kod vozila najveci problem to što kada se malo zagrije na semaforima dok cekam pocinje gušenje motora tj motor gubi gas i pocinje da se gasi.Cesto puta me preduhitri pa se ugasi na zelenom al pošto su englezi Dzentlimeni ne sviraju mi pa mi je malo lakše da ga odmah upalim i krenem.Na autu sam uradio puno poravki za ova dva mjeseca koliko je kod mene .Prvo je nastao spoj u elektricnom djelu komandi pa sam taj kvar otklonio zajedno sa elektricarem ,posle je otišla dinama i akomulator koji sam zamjenio .Kod kvacila kada je u brzini sam mu radio test tj podigao sam rucnu i ubacio u drugu i polako odpustio kvacilo tako da se motor odmah ugasio pa mislim da je kvacilo ok al opet me zanima vas savjet jer izgleda da prije mene nitko nije nista mjenjao osim guma i filtera na ovom vozilu.
ODGOVOR:Niste naveli ni jedan bitan podatak o vozilu osim marke vozila ( vrsta motora , snaga motora , zapremina motora , godina proizvodnje ) .
Uz to sam dobio izvještaj da nešto nije u redu sa Vašim mail box-om, pa odgovor niuste mogli procitati.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LITERATURA

Datum objave: 28.03.2011 19:53:38
Slika
PITANJE:

Prvo da Vam zahvalim za nekoliko odgovora koje ste mi dali u predhodnom periodu.
Interesuje me gde bih mogao nabaviti (u slici i tekstu) izgled i opis delova dizel motora za ford eskort 1.6d iz 1987. god.

ODGOVOR:

Navedenu literaturu možda možete nabaviti u nekim knjižarama . Ukoliko želite servisne podatke o tom motoru literatura se može nabaviti u firmama koje zastupaju pojedine strane tvrtke koje proizvode takvu tehnicku podršku . Navedena literatura je jako skupa jer sadrži podatke za sve poznate marke vozila , cijena je od 250 eura na više .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - DISTANCE

Datum objave: 18.03.2007 21:04:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam ekipu strucnjaka!
Javljam se iz Sarajeva imam golfa II. Iteresuje me gdje i koliko koštaju aluminiske distaceri od 2,5cm,sa cetri šarafa stim da posjedujem aluminiske felge O-Z 15".
ODGOVOR:Navedene distance mogu imati jedino specijalizirane trgovine , ako se to ne može naci isti se mogu napraviti kod svakog boljeg tokara .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - DAM GAS, A ON SE UGASI

Datum objave: 18.03.2007 20:56:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa svojim renaultom 5-icom, benzincem.. kad mu dam naglo gas (cim karburator primi više goriva naglo), on se ugasi. Tek kada mu dajem gas jaako sporo i lagano onda može postic vece obrtaje.
ODGOVOR:Najprije napravite kontrolu kuta predpaljenja , po potrebi napravite korekciju . Ako problem postoji i dalje tada treba napraviti servis rasplinjaca .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 GTD - ISPREKIDANI CRNI DIM

Datum objave: 18.03.2007 20:49:00
Slika
PITANJE: Golf 2 GTD
Zanima me što bi mogao biti uzrok isprekidanom crnom gustom dimu na ispuhu. Npr. kad motor radi u leru pri držanju 3/4 gasa na ispuhu se kratkotrajno pojavljuje dim koji je gust i crn, onda je sve normalno nekih pola sekunde pa se dim opet pojavi.
ODGOVOR:Ispitajte dize , nakon toga tlak turbine i eventualno propuštanje zraka od turbine do usisne grane . Moguci uzrok je i zacepljenje usisne grane i usisnih kanala na glavi motora . Nekada postoji mogucnost kumuliranja cade u ispušnim loncima koja kod nekog režima rada motora nošena strujom ispušnih plinova izlazi kao crni dim iz auspuha .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ODRŽAVANJE KLIME

Datum objave: 25.03.2011 00:01:26
Slika
PITANJE: Sve pohvale za vašu stranicu i trud !
Ako bi mogli objasniti na koji nacin se održava klima uredaj u automobilu,da li je to redovito (svake dvije godine) ispitivanje kolicine freona u sistemu na aparatu u servisu i dopunjavnje istog,i zamjena filtera ili ima još nešto, konkretno imam vectru c iz 2003 2.2 dti.pa ako ima nesto specificno baš za taj model.
ODGOVOR:Ako želite servisirati i održavati sustav KLIME na navedenom vozilu po referencama proizvodaca vozila tada je propisani servisni interval 2 godine . Na tom servisu se izvadi preostali rashladni plin kojemu se u reciklatoru oduzima vlaga . Nakon toga mijenja se freonski filtar ( sušac ) . Slijedeca radnja je kontrola i eventualno servis ekspanzionog ventila . Poslije ove radnje vakumira se sustav klime . Kada je vakumiranje završeno u sustav se stavlja tocno definirana kolicina plina i ulja za kompresor . Nakon punjenja provjerava se rad sustava . Prilikom ovoga servisa treba zamijeniti i filtar kabine a preporucljivo je i dezinficirati ventilacione kanale i isparivac . U vaše vozilo ide FREON 134 A , specijalno ulje za kompresor Dens Oil 8 . Kolicina freona je 730 grama a kolicina ulja je 135 ml . Ovi podaci su za rucno upravljani klima sustav , postoji još i automatski .
DODATNO PITANJE:
Moj sustav u navedenom vozilu je automatski. da li su kolicine ulja i freona razlicite ili još nešto.
ODGOVOR:
Sve bi trebalo biti isto , na vozilu postoji natpisna plocica sa podacima o kolicini plina i ulja , nalazi se u prostoru motora ili na samom kompresoru .
na vrh Povratak na vrh

ALFA – 145 - MOŽE LI PROCI NA EKO TESTU ?

Datum objave: 18.03.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Alfu 145, proizvodnja 1996.g. Da li je zbog starosti modela upitan "prolaz" na EKO testu (tehnološki zastario pa ne može udovoljiti današnjim normativnim zahtjevima) ili odredeno sumnjicavo klimanje glavom mehanicara može znaciti da se u principu popravkom može osigurati zadovoljenje EKO testa?
ODGOVOR:Vaše vozilo nije tehnološki zastarjelo i ima sustav ubrizgavanja koji je upravljan kompjutorom . To znaci da može zadovoljiti EKO normu EURO-4 . Ukoliko vaše vozilo ne prolazi na EKO testu to znaci da treba ispitati sustav ubrizgavanja i po potrebi sustav paljenja . Nakon što se otklone nedostaci sastav ispušnih plinova bi trebao izgledati ovako : CO manji od 0,3 % , HC manji od 100 ppm , CO2 veci od 14% , O2 0,1 do 0,5 % .
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - ZAMAŠNJAK ILI...??

Datum objave: 18.03.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio BMW 520i, 1997.g. sa nekih 170.000 km (ako je).
Kod kretanja s mjesta, kad se otpušta kvacilo, auto se tresao, a i u vožnji kad se promjeni brzina kao da lagano "cukne" kad se otpusti kvacilo. Uz to poceo je ispuštati i "cudne" zvukove kad se stisne kvacilo, pa sam dao promjeniti komplet kvacilo (korpu i lamelu).Sada više nema "cudnih" zvukova, ali auto i dalje trese kad se krece s mjesta i u vožnji "cukne" kad se otpusti kvacilo kod promjene brzine.Bio sam ponovo u servisu gdje su mi mjenjali kvacilo i tamo su mi rekli da je problem vjerovatno u zamašnjaku, ali da je novi zamašnjak skup i da mi ga se ne isplati mjenjati, ali da se ne moram brinuti, da se mogu ovako još dugo voziti jer se ništa ne može dogoditi.
Vidim po odgovorima drugim ljudima koji Vas pitaju da ste vrlo ozbiljni i strucni i zato bi me zanimalo Vaše mišljenje o ovom mom problemu.
Da li je stvarno problem u zamašnjaku? Da li se stvarno mogu voziti bez problema ako ne uklonim ovaj kvar? Ako stvarno je problem u zamašnjaku, mora li se on mjenjati novi ili bi se možda stari mogao obraditi (potokariti), za što vjerujem da bi bila puno manja investicija od novog.
ODGOVOR:Rijetko kada je uzrok zamašnjak , nije dobro olako donositi sud o necemu bez pravog uvida u cinjenice . Svaka stvar se može ispitati pa tako i zamašnjak . Iznenaden sam cinjenicom da su vam u servisu rekli to što ste naveli . Trzanje prilikom kretanja najcešce dolazi kada je neispravna spojka ( kuplung ) . Prilikom izmjene spojke treba svakako kontrolirati i zamašnjak . Drugi uzrok trzanja su zglobovi kardanskog vratila , uzrok su istrošenja na vitalnim mjestima . Treci uzrok ali manje vjerojatan su nosaci motora . Dijagnostiku problema koji imate može vam napraviti svaki bolji servis .
na vrh Povratak na vrh