Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - DOTEZANJE LEŽAJA KOTACA

Datum objave: 14.03.2007 23:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf II 1,6 benzin '86 god. kada prodrmam zadnje tockove vidim da ima malo "lufta," kako da znam koje je pravilno dotezanje ležaja na zadnjim tockovima, a da stim ne bih ih dotegao previše da ne izgore?
ODGOVOR:Kada je kotac u zraku zategnite ležaj na nacin da zatežete tocno do momenta kada više ne osjetite zracnost na ležaju , u tom položaju osigurajte maticu ležaja .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEOBICAN ZVUK ?

Datum objave: 14.03.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: Javljam se iz Beograda, usled nedostatka kvalitetnog saveta ovde koji bi mogao da dobijem. Dakle, primecujem neobican zvuk (kao grebanje/struganje) kada auto naidje na neravninu na putu i "nagne" se na neku od strana (zvuk je jaci kada je neravnina na desnoj strani, tj. desna strana se vise primecuje). Ovaj zvuk je dosta cesci jos dok je motor hladan i tada se ovo "grebanje" cuje i na mnogo manje neravnine, dok kad se auto zagreje cuje se redje ali ga ima... kako moj model Megana i definitivno nema stabilizatore, majstori sa kojima sam se konsultovao su ostali bez ideje.
ODGOVOR:Vaš opis navedene pojave ne daje mogucnost zakljucka odnosno lokacije navedenog zvuka . Zato bi trebalo napraviti barem grubu selekciju kako bi se suzio broj mogucih faktora . Selekcija se sastoji u tome da se ustanovi da li navedeni zvuk dolazi iz motora ili iz pogonskih osovina i kotaca . Napravite probu na nacin da se vozite na opisani nacin i kada cujete opisani zvuk stavite mjenjac u neutralni položaj ( ler ) i tada zakljucite da li ima promjene . Ako promjene nema uz prethodnu radnju možete ugasiti motor ( pazite volan ce biti teže držati i kocnicu ce trebati jace stiskati ) , nakon ovoga može se zakljuciti da li je problem u motoru , pogonskim osovinama ili necem trecem . Ako niste spretni u navedenoj probnoj vožnji prepustite ovaj test nekom drugom .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PLUTAJUCI LER GAS

Datum objave: 14.03.2007 23:04:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet u vezi problema na renault megane 1.4 16V (2002.). Problemi su poceli nakon 2. godine sa cestim promjenama bobina. Nakon promjene zadnje (4.) promijenio sam i svjecice (sve original dijelovi). Nakon tih izmjena automobil ima neujednacen rad u ler-gasu i ponekad ima tendenciju gašenja u leru. Zatim sam na savjet promijenio motoric ler-gasa (senzor ler-gasa) ali ni to nije popravilo stvar. U dva navrata sam stavljao tableticu i aditiv za cišcenje dizni, bez poboljšanja. U meduvremenu sam promijenio i akumulator, te bio na kompjuterskoj provjeri rada motora gdje nisu ništa otkrili. U Renault servisu sam dobio informaciju da takav „plutajuci ler gas“ ima 70% renaultovih vozila i da stavljam jace gorivo. Otada (cca 1 godinu) tocim samo OMV 100 i ponovo se ne dogada ništa. Auto u leru neujednaceno radi, trese se, ponekad trešnja prestane,... U brzini radi savršeno, dobro prihvaca gas i ne osjeca se trešnja. Ujutro pali dobro, bez obzira na temperature.
ODGOVOR:Motor ima snage dobro radi ali slabo radi na minimumu ( leru ) . Postoji puno faktora koji mogu utjecati na nepravilan rad motora kod minimalnog gasa . Pojedinacna zamjena pojedinih dijelova rijetko daje dobre rezultate . U ovom slucaju treba poceti nekom logikom a to je mehanicki sustav motora . Kompresija mora biti podjednaka na sva cetiri cilindra , usisni kolektor i sve što je prikljuceno na kolektor mora brtviti ( ne smije vuci zrak ) . Sada je na redu sustav ubrizgavanja i to najprije tlak goriva koji mora biti 3,5 bara ( odstupanje u plus i minus 0,2 bara ) , kolicina goriva na injektoru treba biti 0,5 do 0,66 l/30sek . Injektori moraju biti ispravni a razlika u kolicini goriva na injektorima ne smije biti veca od 5% . ETC senzor rashladne tekucine kod 20°C treba imati 3060 ohma , kod 40°C 1315 ohma , kod 80°C 300-370 ohma , kod 90°C 210-270 ohma . Lambda sonda treba ispravno raditi , MAP senzor ispravan , potenciometar leptirastog ventila ispravan , leptirasti ventil cist , ožicenje i konektori bez pada napona , sustav paljenja treba ispravno raditi ( visoki napon ) . Zadnja mogucnost koja može takoder utjecati na opisani problem je ECU centrala jer ona upravlja aktuatorom minimuma .
Nadam se da cete donekle razumjeti što vam želim reci , na žalost pitanje je takvo da odgovor ne može biti jednostavan .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 14.03.2007 22:57:00
Slika
PITANJE: VW PASSAT 1.9 TDI
Cini mi se da mi dosta kasno prebacuje u višu brzinu. Npr. tek oko 60 i više prebaci u trecu (vozio sam od prijatelja auto takodjer s automatskim mjenjacem i razlika je ocigledna). Netko mi je savjetovao da promijenim ulje u getribi da je možda staro i gusto. Što bi još mogao biti uzrok kasnom prebacivanju osim toga?
ODGOVOR:Kod automatskih mjenjaca je vrlo bitno da se na vrijeme mijenja ulje te da se koristi tocno propisano ulje . Možete zamijeniti ulje a ako ne dobijete ocekivani rezultat potrebno je obaviti potreban popravak – servis mjenjaca . Uzrok za koji pitate su istrošenja u samom mjenjacu .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT - 306 - GENERALKA ILI...??

Datum objave: 14.03.2007 22:51:00
Slika
PITANJE: Dakle, prije godinu i pol se pojavio problem sa motorom: nepravilan radu u leru, povecana potrošnja ulja, s vremena na vrijeme kad dajem gas cuje se zvuk iz motora kao da neko vuce lance preko njega.
U servisu su mi rekli da su problem vjerojatno karike u motoru i da je to boljka tog motora na kilometražama reda velicine 150000km.
Promjenjene su svjecice i obavljam servis redovito, ali ta generalka ceka (rekli su mi u servisu da mogu još neko vrijeme voziti samo da dolijevam ulje redovito).
Moje pitanje je da li nema drugog izlaza vec napraviti generalku i koliko ta generalka može koštati? Da li postoji neka polugeneralka?
ODGOVOR:Prije nego se odlucite raditi bilo koji zahvat na motoru servis kojega vi odaberete treba vam prezentirati stanje vašega motora ( na osnovu strucnog pregleda i mjerenja ) te predložiti koje su radnje potrebne da motor opet bude dobar i pouzdan . To može biti generalka , polugeneralka ili nešto trece . Pravu informaciju bi imali nakon ispitivanja i pregleda motora . Tada bi znali i cijenu koštanja potrebnog popravka .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - LAGANO PALJENJE

Datum objave: 14.03.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Auto mi ujutro nakon pet-šest sekundi verglanja upali,a preko dana odma nakon sekunde,radi se o mazdi 323 1.6i 1991, jel možda uzrok slab akumulator ili nešto drugo?
Zašto daewo lanos 1.4 1999. u postupku promjene brzine,znaci prilikom stiskanja kuplunga zadržava okretaje.
ODGOVOR:Preduvjet da motor lagano upali jest stanje akumulatora i elektro pokretaca . Navedeni sustav mora biti u takvom stanju da prilikom startanja motora zavrti ( okrece ) glavnu osovinu motora ( radilicu ) na 120 ok/min do 150 ok/min . Zato se najprije treba ispitati stanje akumulatora i elektro pokretaca . Nakon toga ako je potrebno na redu je sustav goriva i sustav paljenja .
Kod Lanosa ispitajte mehanicko funkcioniranje komande gasa ( mora se lagano vracati u pocetni položaj ) . Ako je taj dio ispravan ispitajte aktuator minimuma i ETC senzor .
MAZDA 1,8 - OBLAK DIMA
14.3.2007. 22:31
PITANJA:
Mazda 1.8 16v - Automobil ujutro napravi dimnu zavjesu, cijeli oblak, pa me zanimaju moguci uzroci, dim je plavo bijeli.
ODGOVOR:
Bijeli dim koji se pojavljuje u velikoj kolicini može biti vodena para ili ulje . Ako dim nema prepoznatljiv miris po izgorenom ulju onda je dim od rashladne tekucine koja ulazi u cilindar . U svakom slucaju treba odmah djelovati kako ne bi nastao veci i skuplji kvar .
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - ULJE U USISNOJ GRANI

Datum objave: 14.03.2007 22:25:00
Slika
PITANJE: Posedujem Forda Focusa tddi. Primetio sam veliki talog masnoce u usisnoj grani (po obodu). Zatim sam proverio i cev koja vodi pre i posle intercooler-a i u njima sam video ulje.Molim Vas da mi odgovorite dali je to problem sa turbinom, dali to može da naškodi motoru i dali da ocistim usisnu granu.
ODGOVOR:Navedeno ulje dolazi najcešce kroz cijev oduška ulja , to znaci da dolazi iz kucišta motora . Kada je kolicina uljnih para kroz cijev oduška od ulja intenzivna to je znak istrošenosti klipnih prstenova i slabije kompresije motora . Ako bi veca kolicina ulja iz kucišta motora došla u usisni kolektor to može izazvati oštecenje motora . Napravite kontrolu emisije uljnih para na cijevi oduška ulja i to kod vruceg motora , nakon toga ustanovite kolika je potrošnja ulja na 1000 km . S ta dva podatka znati cete da li je potrebno raditi test kompresije i propuštanja cilindara . Potrošnja ulja na 1.000 km može biti od 0,2 do 0,4 litre .
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 14.03.2007 21:16:00
Slika
PITANJE: Prije svega želio bih vas pohvaliti i zahvaliti vam na savjetu koji ste mi dali za moj auto pa bih imao još pitanja za vas u vezi istog auta,a radi se o AUDI B-4 1,6i 74 kw 1994. god.oznaka motora(ADA).Koja je gornja granica temperature rashladne tekucine motora i dali je istina da ti motori smiju doseci i do 105 stupnjeva C temperaturu,i koliki maksimalni pritisak smije biti u crijevima.U mom slucaju se desi da se stvori pritisak i crijeva budu malo napuhana i tvrda ali se daju stisnut a posuda se lagano napuhne,kada otvorim cep od posude i ponovno ga odma vratim natrag,crijeva omekane i posuda se vrati u prvobitno stanje,auto nakon toga može raditi i sat vremena u komadu i ventilator se može paliti jako puno puta ali crijeva ostaju mekana i ne otvrdnu.
Dok auto tako dugo radi kazaljka mi pokazuje da temparatura ide i do 100 i malo preko,ventilator se uredno pali i crijeva su mekana.Auto ima dva ventilatora.Zanima me dali je to sve normalno i dali mi možete malo pojasniti sva ta doga?anja.
ODGOVOR:Radna temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 85°C , u gradskoj vožnji temperatura je 90°C , u ljetnom periodu u jako sporoj gradskoj vožnji ili velikoj uzbrdici temperatura može biti oko 100°C . Tlak u cijevima rashladnog sustava je 1.2 do 1,4 bara . Temperaturni nivo motora ovisi i o stanju rashladnog sustava , tu prije svega mislim na termostat , unutrašnju cistocu hladnjaka , vanjsku cistocu hladnjaka , stanje pumpe za vodu te propuštanje brtve glave ( pocetna faza).
Treba ponekad posumnjti i u indikator temperature koji može davati lažni podatak o temperaturi motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 DIZEL - GENERALKA, ALI...

Datum objave: 13.03.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Golf 2 uradena generalka (brušenje glave, radilica , klipovi, blok, karike, hidro podizaci,ventili sve novo ugradeno).Promjenjena boš pumpa auto dobro vuce,medutim ujutro kad se pali pojavi se bjeli dim i cuje se lupanje! U motoru i na auspuhu!
ODGOVOR:Za pocetak ponovo ispitajte da li je motor tocno u fazi , ako nije napravite korekciju a nakon toga obavezno podesite staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi . Ako treba javite se opet .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - UJUTRO DIMI

Datum objave: 13.03.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: IMAM veliki problem. Prije 2 tjedna uocio sam da auto ujutro dimi par sekundi te je onda sve u redu. Radi se o mazdi 626 98g, 1.8 16v. Mehanicari su rekli da su najvjerojatnije gumice na ventilima, te sam ih dao zamjeniti, (dihtung glave, brušenje glave), nakon operacije je još gore , dva puta jace dimi, te su rekli da je moguce da je glava kriva,. Tijekom slaganja uocili su da je grana napukla. Sa autom sam bio na eko- testu ali je on savršen, te nema nikakvi naznaka, ne mješa vodu i ulje, antifriz provjeravam. Zar je stvarno moguce da je glava, kad su vec rastepli motor, dali se je glava mogla ispitati.
ODGOVOR:Svaki motor ujutro dimi a dim je plavo bijeli ili bijeli , to ne znaci da postoji kvar na motoru nego je to normalna pojava dok se ne zagrije ispušni sustav . Kada se ispušni sustav zagrije pojava navedenog dima nestaje . Sada bih želio nadopuniti informacije s tim u vezi . Ako se rashladna tekucina iz sustava hladenja gubi ( nestaje ) ili ako se motor pregrijava tada treba tu pojavu ispitati i ustanoviti sve cinjenice s tim u vezi . Svaka glava motora se može ispitati ali ne kada je na motoru .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO SDI 1,9 - MOJ "ELF" JE STAO

Datum objave: 12.03.2007 11:54:00
Slika
PITANJE: Poštovani,velika hvala na vašoj angažiranosti i super stranici.Ali dosta pojmova o automobilima ne znam ni zašto služe pa mi je iscitavanje tudih problema i odgovora izgledalo kao da citam kineski.
E sada evo moga problema! Naime moj Elf (ime moga Pola),je kupljen 2003. godine ispod cekica,redovito je servisiran ulje, filteri,diskovi i te sheme...buduci da je vec napravio oko 150 000 km napravljen je i onaj skupi servis(remeni,pumpa itd.).Prije jedno 20-tak dana je malo poludio ali kako mi svakodnevne obaveze nisu dopuštale da i na jedan sat ostanem bez Elfa nisam ga uspjela odvesti na pregled.Nije se palila nikakva lampica pa sam mislila da je ok.Naime pri vožnji kod šaltanja brzina iz 2 u 3 ili 3 u 4 naglo se poveca broj okretaja,a motor kao da radi pod velikim pritiskom,guši se.Brzina ostaje ista.To traje par sekundi i onda je sve ok.Radna temperatura mu je normalna.U zadnjih par dana takve situacije su postajale cešce tijekom vožnje.I baš prije 2 sata auto je stalo totalno.nece da upali.Srecom bilo je mjesta za parking uz cestu.Što mu se desilo? Koliko ce cca koštati popravak od-do? Što je to lamela? Je li taj kvar ima veze sa gorivom? je l ima veze ako sam ga cesto vozila na rezervi,a ponekad i sa zadnjm kapima eurodizela stizala na benzisku crpku.
ODGOVOR:Po vašem opisu teško je zakljuciti kakva vrsta kvara bi mogla biti . Motor se može ugasiti radi banalnog razloga kao što je zacepljenje filtera goriva ili kvara na aktuatoru visokotlacne pumpe . Najviše bih volio da vam u svom servisu besplatno mogu pregledati vozilo i nakon toga tocno specificirati svaku pojedinost . Tom prilikom bih vam odgovorio na sva vaša pitanja . Ako niste daleko javite se biti ce mi drago da mogu pomoci .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - PREDNJI OVJES

Datum objave: 12.03.2007 11:51:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav i svaka cast na odlicnoj stranici. Moje pitanje je vezano za Vectru B 2.0 16V, 97. godište. U zadnje vrijeme prilikom prelaska preko vecih neravnina na cesti javlja se metalni zvuk iz volana i to ne uvijek. U cemu je problem? Ako je u zupcastoj letvi, kao što pretpostavljam, da li se mora uzeti nova ili se postojeca može reparirati i koja je okvirna cijena. Da li ovaj problem zahtjeva hitno rješenje ili se auto može vozit bez popravka još neko vrijeme.
ODGOVOR:Navedeni zvuk ne mora nužno dolaziti iz volana ili zubne letve . Na prednjem ovjesu postoji još dosta faktora koji mogu biti uzrok pojave opisanog metalnog zvuka , predlažem da pregledate sve dijelove prednjeg ovjesa , posebno gumene blokove , kuglaste zglobove i hvatišta ovjesa . Isto vrijedi i za upravljacki mehanizam i balans štangu . Nije problem pronaci uzrok lupanja .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4 - ŠUŠKANJE OKO REMENICE?

Datum objave: 12.03.2007 11:44:00
Slika
PITANJE: evo javljam vam se iz rijeke sa par upita vezanih za golfa 1.4 16v iz 98 godine.
..dakle na momente jako rijetko ali dešava se...osjeti se vrlo jako vibriranje motora skoro kao cupkanje..to potraje nekoliko sekundi zatim prestane..to se dešava jednako i u leru i pri okretajima...primjetio sam šuškanje oko remenica...sumnjam na ležaj natezaca remena no nisam siguran...te imam osjecaj da se jako cuju ventili..auto ima zvuk kao noviji dieseli...
...drugo pitanje bi bilo vezano za snagu motora..moram napomenuti da sam na ovaj auto prešao sa kockice 1.8 is koja je izvanredno išla i sa 330.000km...ali opet imam osjecaj da ovaj auto jako slabo vuce...na obicnoj manjoj uzbrdici na poluautocesti auto kao da jedva ide..u 4 brzini jedva..petu ne smijem ni pomisljati...cak imam osjecaj da auto ide slabije od punta sa 55 ks kojeg posjeduje moj otac...
auto ima 120.000km...znam da bih trebao ici mjeriti kompresiju i na standardni pregled kod ovlaštenog servisera ali iskreno ne vjerujem nikome od njih...
evo javljam vam se iz rijeke sa par upita vezanih za golfa 1.4 16v iz 98 godine.
..dakle na momente jako rijetko ali desava se...osjeti se vrlo jako vibriranje motora skoro kao cupkanje..to potraje nekoliko sekundi zatim prestane..to se desava jednako i u leru i pri okretajima...primjetio sam suskanje oko remenica...sumnjam na lezaj natezaca remena no nisam siguran...te imam osjecaj da se jako cuju ventili..auto ima zvuk kao noviji dieseli...
...drugo pitanje bi bilo vezano za snagu motora..moram napomenuti da sam na ovaj auto presao sa kockice 1.8 is koja je izvanredno isla i sa 330.000km...ali opet imam osjecaj da ovaj auto jako slabo vuce...na obicnoj manjoj uzbrdici na poluautocesti auto kao da jedva ide..u 4 brzini jedva..petu ne smijem ni pomisljati...cak imam osjecaj da auto ide slabije od punta sa 55 ks kojeg posjeduje moj otac...
auto ima 120.000km...znam da bih trebao ici mjeriti kompresiju i na standardni pregled kod ovlastenog servisera ali iskreno ne vjerujem nikome od njih...
ODGOVOR:Zvuk koji ste naveli ne smijete zanemariti jer dolazi iz podrucja razvodnog mehanizma ( zupcasti remen ) , zato što prije pregledajte pogonsku remenicu zupcastog remena , zupcasti remen i natezac .
Uzrok slabog ubrzanja motora može lako biti odstupanje u fazi razvodnog mehanizma . Ako i nakon servisiranja razvodnog mehanizma snaga motora ne bude ocekivana , tada ce biti potreban test sustava ubrizgavanja i eventualno njegov popravak .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - VRTOGLAVICA I MUCNINA

Datum objave: 12.03.2007 11:38:00
Slika
PITANJE: PEUGEOT 307 2.0 HDI 90KS
Posjedujem navedeno vozilo koje je staro samo tri godine. U servis sam dosta cesto vozio auto premda sam zbog nekih stavki više puta odlazio u servis. Sad imam problem koji se vuce godinu dana a to u ovlaštenom servisu ne znaju ili ne žele riješit. Dakle, kad upalim vozilo kroz ventilaciju mi u kabinu dopire nekekav smrad, poput ispušnih plinova. Ako se auto vozi duže od pola sata osjetim vrtogavicu i mucninu. To sam sve rekao u servisu i oni su mi promjenili: EGR ventil, BSI sistem, dizne, sve filtere. No i danas se taj smrad osjeti a ja se ne smijem vozit jer je opasno ako se pojavi vrtoglavica tokom vožnje. Dakle, u automobilu se možeš doslovno otrovat tim ispušnim plinovima. Dajte mi neki koristan savjet šta da radim jel to je auto star tri godine a neispravan je. Tko je odgovoran ako se nešto meni tokom vožnje desi.
ODGOVOR:Cudi me da navedeni problem niste riješili u servisu koji vam je mijenjao navedene dijelove . Moj savjet je jedino da promijenite servis i da što prije riješite vaš problem . Dobar servis cete sigurno naci . Ako vozilo nije u garanciji vi birate servis koji vama odgovara .
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - JAKO JE TROM

Datum objave: 12.03.2007 11:30:00
Slika
PITANJE: Imam audi b4 1.6 benz.74kw 1994.god.Moj auto je jako trom i nema nikakve živahnosti za jedan auto od 100 konja,djeluje totalno mrtvo,poput dizelskog motora.Bio sam kod par mehanicara i na par diagnostika koje kažu da auto nema greške a jedan mi je mehanicar rekao da taj auto s tim motorom ni nemože bolje ici niti biti živahniji što mi je malo cudno. Svijecice i kablovi su u redu,tlak pumpe goriva je u redu.Auto ne trza i broj okretaja davanjem gasa raste bez zastajkivanja i prekida ali auto je trom.Moja sumnja je na injektore.Dali je moguce da su oni zacepljeni ili da je neki problem u njima pa auto djeluje tako trom i dali bi pomoglo ultrazvucno cišcenjne.
ODGOVOR:Ovo vozilo s ovim motorom treba imati ubrzanje oko 13,0 s/100km . Ako je to znatno više onda uzrok treba tražiti u ispravnosti sustava ubrizgavanja ( mogu biti i injektori ) te u mehanickom sustavu motora i to u stanju kompresije ( tlakovi ) i u zacepljenosti usisnih kanala glave motora . U svakom slucaju vrijedi se time pozabaviti .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - HOMOKINETIČKI ZGLOB

Datum objave: 28.03.2011 19:59:29
Slika
PITANJE:

Kako možemo znati da se istrošio kiberneticki zglob?
Da li je kiberneticki zglob isto što i semering poluosovine?

ODGOVOR:

Najjednostavniji nacin je da sjednete i vozite vozilo u drugoj brzini s malim brojem okretaja i to tako da volan okrenete u lijevu ili desnu stranu ( bitno je samo da je volan okrenut potpuno u bilo koju stranu ) , kada tako vozite dodajte malo gasa , ako tada ne cujete nikakvo udaranje u predjelu lijevog ili desnog kotaca homokineticki zglobovi su ispravni . Navedeni zglob nije semering poluosovine .

na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 1,6 BOXER - DIJAGNOSTIKA

Datum objave: 12.03.2007 11:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam alfe145 1.6 boxer 95god.
Automobil sam stalno dodaje i oduzima gas kako u leru tako i u vožnji (na plinu vozi normalno).Stalno mi gori lampica od kompijutora(nekad se tjekom vožnje ugasi na sekundu ali se ponovo upali), bio sam na autodijagnostici u dva servisa i nitko nije mogao ocitati grešku (kažu da ne mogu uci u kompijutor).Ponekad kada ju palim zna se cuti pucanje iz auspuha. Nedavno je napravljen redoviti servis(zupcasti remen, filteri, ulje,svjecice…).
ODGOVOR:Pucanje iz auspuha navodi na neispravnost sustava paljenja , narocito visokonaponskih dijelova . Najprije ispitajte navedeni sustav a zatim otklonite uzrok-e . Po potrebi nakon toga testirajte i sustav goriva . Dijagnostika se ne radi samo ulaskom u memoriju ECU centrale ( kompjutora ) , postoji i niz drugih nacina samo ih treba znati .
DODATNO PITANJE:
Zašto ne mogu napraviti diagnostiku kompijutora(je li možda tvornicki zakljuca,ako je kako ga otkljucat...?)
ODGOVOR:
Najjednostavniji nacin dijagnostike jest spojiti se na dijagnosticki konektor na vozilu i uz pomoc servisnog kompjutora ocitati snimljene greške na kompjutoru vozila . Na žalost na taj nacin se ne mogu ni približno otkriti razne greške i kvarovi . Navesti cu primjer iz prakse . FIAT PUNTO , motor nema snage evidentno ne radi jedan cilindar , kompjutorski ocitana greška jest kvar bobine i lambda sonda . Medutim i bobina i lambda sonda su ispravne ( ustanovljeno pojedinacnim ispitivanjem ) a stvarno je bila neispravna ECU centrala ( kompjutor ) . OBJAŠNJENJE : Navedeno vozilo ima tzv. staticki razvod iskre na svjecici ( nema razvodnika paljenja ) a to znaci da napajanje primara bobine dolazi direktno iz ECU centrale . Bobina nije imala napajanje primara ne radi vlastitog kvara vec radi kvara ECU-a a efekt je isti,ne radi jedan cilindar . Kada ne radi jedan cilindar neizgoreni benzin iz tog cilindra dolazi u ispušni sustav i blokira rad lambda sonde koja dalje ne radi . Kao što sam vec ranije spomenuo kompjutor ECU registrira grešku-kvar bobine i lambda sonde što nije tocno jer je stvarno neispravan kompjutor ECU . Kada bi netko oslanjajuci se na informaciju koju je ocitao na kompjutoru zamijenio bobinu i lambda sondu ucinak bi bio nula jer je pokušao riješiti posljedicu a ne UZROK . U opisanom primjeru zamijenili smo ECU centralu nakon cega je bobina pocela normalno davati iskru za sve cilindre a lambda sonda je pocela normalno raditi jer nije bilo povecane kolicine HC ( neizgoreni benzin ) koji je blokira .
Na kraju bih naglasio da se dijagnostika može uspješno raditi ako uz svu potrebnu dijagnosticko servisnu opremu postoji i baza podataka koja sadrži sve tehnicke podatke za sve komponente sustava na vozilu . Kada bi bilo moguce otkrivati pojedine kvarove na vozilu putem dopisne pošte ili usmenom predajom onda SERVISI ne bi ulagali enormna sredstva u potrebnu opremu i bazu podataka na što ih prisiljava proizvodac vozila . Napomenuti cu samo detalj da se baza podataka svake godine nadopunjava a cijena nadopune i produženja trajnosti iste je bezobrazno skupa i zato servisi ljubomorno cuvaju te podatke .
na vrh Povratak na vrh

BMW 530D - NULTI SERVIS NAKON KUPNJE

Datum objave: 12.03.2007 10:43:00
Slika
PITANJE: Poštovani,procitao sam sva pitanja na Vašoj stranici i upucujem svake pohvale na Vaše strpljenje prilikom odgovaranja i baš zato što ste tako strucni i strpljivi uputio bih Vam nekoliko pitanja jer se nadam da cete mi odgovoriti , a u strucnost, iskrenost i ispravnost odgovora ne sumnjam.
Vlasnik sam BMW-a e39 iz 2001., redizajn, 530d,142 kw. Auto je kupljen rabljeni, imao je navodnih 129000km, uvoz Austrija, doimao se ocuvano, gume 225/55/16, što je za ovjes zahvalno. Prije kupovine obavio sam dijagnostiku u ovlaštenom BMW servisu AC Baumgartner, gdje se pokazalo da je kompresija jako dobra( vrijednosti su izmedju -4 i 5 za normalno i auto je tako i imao, svaki cilindar izmedju -0,8 do 2,2). Covjek koji je to mjerio kaže da je strucnjak koji je dugo godina radio u Munchenu u BMW-u i da je siguran da je to original kilometraža jer ima taj neki jako dobar uredaj za mjerenje. Takodjer bilo je potrebno promijeniti jedan nosac motora jer se culo lupkanje, pa ne znam je li to normalno. Poslije toga, nakon kupovine, sam napravio servis sa izmjenom svih filtara i ulja,5w-40 , mobil. Auto sad ima 140000km i u medjuvremenu sam nedavno mijenjao srednju pumpu goriva, te akumulator, a display BC-a i kilometraže je oštecen i ne vidi se dobro, no to je navodno inace slaba strana tog modela. Nakon ovog uvoda ono što me zanima je:
-Da li je stvarno moguce utvrditi da je to ta kilometraža
-Da li je normalno da je srednja pumpa goriva mijenjana pri tim kilometrima
-Koliki je servisni interval na autu i šta me od velikih ulaganja ceka pri ovoj kilometraži ako je prava
-Kad je hladan cuje se malo kao zveckanje iz motora,u leru i prilikom kretanja. Da li je lanac u pitanju i je li to opasno? kad se zagrije zvuk se ne cuje toliko ili uopce.
-Kad je hladan, pogotovo kad su niže temperature cuje se zvuk turbine, ništa jako ili neugodno, ali cuje se, nakon vrlo kratko kad se malo zagrije ne cuje se više uopce, pa da li je to normalno i kad se treba raditi servis turbine?
-kolika je trajnost motora
-Da li digitalna klima stvara probleme na tom modelu
I ako moze Vase opcenito mišljenje o ovom modelu auta i motoru jer je navodno jako dobra serija ciji motori su dugotrajni?
ODGOVOR:Kvaliteta motora ovoga vozila je neupitna i uz adekvatnu pažnju i redovno servisiranje može voziti jako dugo . Stvarna kilometraža na vozilu se ne može utvrditi jedino po subjektivnom opcem dojmu . Uvijek kada se kupi bilo koje rabljeno vozilo te ako isto vozilo nije za daljnju prodaju vec za osobnu upotrebu treba napraviti NULTI SERVIS vozila a što se jako isplati . Obavljanjem navedenog servisa djeluje se preventivno na mnoge buduce kvarove koji bi mogli biti jako skupi ( popravak mjenjaca , servo-volana , razvodnog mehanizma ….) . Navedeni servis obuhvaca izmjenu svih tekucina , filtera , provjeru stanja motora , razvodnog mehanizma , upravljackog mehanizma , kocnica , ovjesa i t.d. Servisni interval je 15.000 km . Zvuk koji se cuje kada je motor hladan je vjerojatno hidropodizac . Servis turbine se radi kada postoje odredeni simptomi u tom smislu a preventivno servisiranje je na 150.000 do 200.000 km . Digitalna klima ne stvara nikakve probleme i pouzdano radi ali kao i sve ostalo navedeni klima sustav se redovito servisira svake dvije godine što je vrlo bitno za pouzdani i dugotrajan rad bez kvarova .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET 1,3 - KARBURATOR

Datum objave: 12.03.2007 10:33:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadett 1.3 s pierburgovim 2e3 karburatorom i sekundarni leptir mi se nece otvara niti brizga se gorivo kada je gas na 3/4, kad je spremno sekundarno grlo da se upali tj. da pocme sa radom ne dogada se ništa, sve sam prova ali nema koristi, molim vas ako znate problem javite mi jer me to više izluduje.
ODGOVOR:Drugo grlo ( sekundarno ) otvara se putem podtlaka a uzrok može biti zacepljenje kanala za podtlak , neispravna membrana ili blokada samog leptira . Najbolje je demontirati karburator i napraviti servis karburatora .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 19 - PROMJER CILINDRA ??

Datum objave: 12.03.2007 10:26:00
Slika
PITANJE: Koliki bi trebao biti promjer cilindara nakon prve specijale na automobilu Renault 19 1.8 16v.
ODGOVOR:Odgovor na pitanje može se dati kada postoje svi relevantni podaci o navedenom vozilu ( šifra motora , tocna zapremina ccm , snaga motora KW , godina proizvodnje ) . Uobicajeno je da je prva prekomjera ( specijala 0,20 mm veca od standardnog promjera cilindra . Neki RENAULT motori imaju blok motora s cilindrima za mokru ugradnju u tom slucaju se ne radi obrada cilindra na preko mjeru ( specijalu ) vec se ugraduju novi cilindri i novi klipovi dimenzije STANDARD ( uvijek iste dimenzije ) .
na vrh Povratak na vrh