Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW POLO CLASSIC - TEŠKO MIJENJANJE BRZINA

Datum objave: 18.03.2007 10:22:00
Slika
PITANJE: Vozim Polo classic 1.4 MPI ' 02.g. Kupio sam ga rabljenog, sa prijedenih 120000 km, prije dvije godine. Do sada nisam imao nikakvih problema; u zadnje vrijeme se teško " šalta ", a pedala spojke ima veliki slobodni hod. Problem sa " šaltanjem " je daleko manji kada vozilo miruje ( recimo, preko noci ). Pokušao sam sam riješiti problem dotezanjem sajle spojke, ali nisam napravio ništa. Jedina razlika je u tome što je sada pedala spojke osjetno tvrda, a spojka hvata " pri kraju ", te se pri pritiskanju i otpuštanju spojke cuje škripanje. Može li izmjena seta spojke riješiti ovaj problem, i koliko ( prosjecno ) stoji takav zahvat?
ODGOVOR:Uzrok teškog mijenjanja brzina najcešce je komanda spojke ili sama spojka . Najprije treba provjeriti ispravnost i funkciju komande spojke
( kuplung sajla ili hidraulika ) i ako je to u ispravnom stanju tada je neispravna sama spojka . Nekada uzrok mogu biti i komande za mijenjanje brzina ali je to dosta rijetko .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - DIM PLAVE BOJE

Datum objave: 17.03.2007 12:37:00
Slika
PITANJE: Imam jedno vrlo precizno pitanje.Radi se o AFN motoru konkretno u audiju.Problem je sljedeci,dolazi do ekstremnog dimljenja plave boje kada se u leru drzi gas na 2500rpm (u trenu je cijelo dvoriste u magli kao kad je nekad moj stari ujutro palio wartburga),i to naglasavam samo kod tih okretaja,sto manje ili vise dimljenje se drasticno smanjuje.To nebih ni primjetio da na tehnickom pregledu nije prisilno zagrijavan motor drzanjem gasa u leru.Kompresiju sam izmjerio i na svim cilinderima je 29-30bar-a,turbinu sam prije per mjeseci rastavio i ocistio zaglavljeni mehanizam za var.stat.lopatica i pritom je bila potpuno suha,bez tragova ulja,samo skorena cada.Jedini logicki razlog mi preostaju gumice ventila ili mozda prelazak na prerijetko sint. ulje 5w40 castrol gtd(potrosio mi je litru tog ulja na 3tkm) s obzirom da je auto star 11g i ima 185tkm prijedjenih.
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite nastaje radi istrošenih vodilica ventila . Rješenje je uredenje glave motora ( vodilice ventila , ventili po potrebi i kompletna obrada glave ) . Kada bude demontirana glava motora svakako provjerite stanje cilindra . Sinteticko ulje nije uzrok ovakvom stanju motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - AIR BAG

Datum objave: 17.03.2007 12:32:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru 1999 god.1.6 16v.Auto je ok,ali mi se prije nekoliko dana u vožnji upalila crvena lampica koja pokazuje da sa airbag-om nešto nije u redu.Provjerio sam konektor ispod vozacevog sjedala i sve mi se cini ok.Molim za savjet,što bi mogao biti kvar i kako ga otkloniti?
ODGOVOR:Kada je AIR BAG u pitanju jedino što možete napraviti je da provjerite sve spojeve i kontakte koji su u sustavu AIR BAG-a . Za dalje otkrivanje kvarova potreban vam je odgovarajuci dijagnosticki sustav , to je obicno servisni kompjuter s odgovarajucim programom .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 HDI - STALNO ISTI PROBLEM

Datum objave: 17.03.2007 11:45:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 406 Hdi 2000 g. Prije mjesec dana upalila mi se žuta lampica konrole rada motora i auto se u vožnji jednostavno ugasio. Nakon toga vratim kljuc u nulti položej i auto ponovno upali bez problema i nakon 1 kilometra opet ista stvar. Otišao sam u ovlašteni servis i oni su zamjenili visokotlacnu pumpu. Auto je nakon toga dobro radio 3 dana pa se opet pojavio isti problem. Opet u servis, kažu dizne i promjene ih. Opet 3 dana sve OK, a onda auto stade i više nece upaliti. Prije nego sto se ugasi motor pocne sve bucnije raditi (roktati). Molim vas za savjet sta bi mogao biti problem da mi oni u servisu ne uzmu jos kojih 10-ak tisuca kuna bez veze jer su ti njihovi popravci strahovito skupi.
ODGOVOR:Postoji još niz faktora koji mogu stvarati probleme kao što ste naveli ( zrak u sustavu goriva , imobilajzer ,tlak goriva do visokotlacne pumpe , tlak u RAILLU , CKP senzor .... ) . Sve sustave na motoru treba ispitati u potpunosti jer se samo tako može postici uspjeh .
na vrh Povratak na vrh

KIA PRIDE - VIBRACIJE PRILIKOM KOCENJA

Datum objave: 17.03.2007 11:39:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet u vezi problema na Kia Pride. Prilikom kocenja trese volan a trešnja se osjeca i na papucici kocnice.Sve to je pocelo otprilike prije nekih 15000 km.Od tad zamijenjeni su diskovi i disk plocice vec dva puta, pa cak su i glavcine mijenjane. Prilikom svake zamjene vibracije nestaju i sve je u redu nekih 1000 do 1500 prijedenih km i opet se te iste vibracije javljaju.Auto nikad nije udaran, ja sam prvi vlasnik i ima prijedenih 65000 km.U cijeloj toj prici promijenjene su i gume i felge.
ODGOVOR:Vibracije prilikom kocenja su cesta pojava , uzroci su uglavnom poznati , medutim ponekad je potrebno puno upornosti i vremena da bi se došlo do rezultata jer je svako vozilo posebna prica . Analizirajuci ovu temu mogu jedino predložiti neke kontrolne radnje s tim u vezi . Najprije treba ispitati sve dijelove prednjeg ovjesa kako bi otklonili mogucnost zracnosti ili istrošenja nekog elementa ovjesa , debljina diska ne smije odstupati više od 0,05 mm , gume i felge ne smiju biti ekscentricne
( aksijalni udar ) . Naveli ste da nakon 1.000 km nakon zamjene diskova ponovo dolazi do vibracija , u tom momentu bi trebalo ispitati diskove tj. aksijalni udar diskova . Uzrok navedene pojave sigurno postoji , uz malo strpljenja nadam se da cete doci do rezultata .
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G - KONDENZAT

Datum objave: 16.03.2007 15:25:00
Slika
PITANJE: Prvi sam vlasnik Astre G iz 2004. sa Z16XE motorom i prijedenih 27.000 km. Od samih pocetaka, primjecivao sam kondenzat iz zadnjeg lonca nakon hladnog starta, a logicno objašnjenje mi je bila kondenzacija zbog promjene temperature ispušnog sustava. No, nedavno sam primjetio kondenzat iz zadnjeg lonca nakon dotakanja goriva pri radnoj temperaturi motora postignutoj cca pola sata ranije.Kondenzat je bio bez mirisa, jako podsjeca na obicnu vodu.
Zanima me da li je problem u upitnoj kvaliteti goriva (prisutnost vode u benzinu) ili je problem u sagorijevanju ? Sve promatrane velicine na EKO- testu su bile Ok.Uzrokuje li taj kondenzat oštecenja ispušnog sustava u vidu ubrzanog starenja zbog korozivnog djelovanja ?
ODGOVOR:Kondenzat je normalna pojava dok se ne zagrije ispušni sustav . Prilikom izgaranja goriva u cilindru uz ine plinove kao normalan produkt izgaranja stvara se i vodena para . Nakon zagrijavanja ispušnog sustava navedeni kondenzat postaje plinovit i nevidljiv . Kondenzat , svi plinovi koji izlaze iz motora i visoka temperatura oštecuju svaki ispušni sustav.
na vrh Povratak na vrh

BMW – 316 - INDIKATOR ISTROŠENOSTI KOCNICA

Datum objave: 16.03.2007 11:37:00
Slika
PITANJE: Mijenjao sam plocice na BMW-u 316 95 godište i ta stvar mi je više-manje skroz poznata.Medutim na kojem principu radi senzor/prekidac potrošenosti kocnica.Koliko ja vidim dovoljno je da on jednom dodirne disk i lampica na komp./ kontrolnoj tabli se pali i ostaje upaljena (gasi se tek pri ponovnom kontaktu prekidaca s diskom ) ali samo kratkotrajno.Puno bi mi pomogli ako bi mi rekli na koji nacin se može resetirati racunalo .Nešto slicno što imamo s kombinacijom kontakata 10 i 19 tj./ spajanju istih 5 sek za inspekcion i 10 sek za service.
ODGOVOR:Indikator istrošenosti kocnica radi na principu mase ( minusa ) , kada se potroši frikcioni materijal tada se u kocnickoj oblozi ( disk plocici ) oslobodi elektricni kontakt koji dodirne disk kocnice i u tom momentu se upali kontrolna lampica na instrument ploci . Navedena lampica se treba ugasiti nakon zamjene disk plocica automatski , ako se ne ugasi kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji . Resetiranje racunala moguce je samo pomocu servisnog racunala .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 - KATALIZATOR I PLIN

Datum objave: 16.03.2007 11:30:00
Slika
PITANJE: Fiat Bravo 16 16 v ugradio sam plin na usis zraka (na flandu),sve je ok al me zanima sta je s katalizatorom,buduci da kod vožnje na plin nema funkciju ,nema eko testa ,jeli ga je preporucljivo skinuti ili ne ,da li bi možda auto bolje vukao ( bio življi) ,ili se zbog plinskog ispuha cepi , molim Vas za savjet. I još sta je sa svijecicama i filterom zraka da li je preporucljiva cešca izmjena?
ODGOVOR:Vožnja na plin znatno povecava trajnost katalizatora i lambda sonde . Razlog tome jest cinjenica da plin u motoru izgara u potpunosti , ne dolazi do gubitka goriva u ispušnim plinovima radi nepotpunog izgaranja . Emisija nekih otrovnih sastojaka , olova i sumpora je potpuno eliminirana , emisija ugljicnog monoksida ( CO ) je smanjena 2 do 5 puta , emisija dušicnih oksida je smanjena 30 do 65 % , a ugljicnog dioksida za 12 % . Kod upotrebe LPG plina najviše se troše dosjedi ventila ( kod nekih vozila ) te je stoga potrebno ucestalija kontrola i podešavanje ventila . Kod vašeg vozila to nije potrebno jer motor ima hidro podizace koji se sami podešavaju .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - PROPALA KOCNICA

Datum objave: 16.03.2007 11:22:00
Slika
PITANJE: Prije cetri mjeseca kupio sam polovnog clia 1999 godište (prešao je navodno 105000 km). Sa autom je bilo sve OK i svi koji su ga vozili su rekli da odlicno koci, medutim prije pet dana kocnica je propala. Kada se napumpa onda ostane visoka poslije 10 sekundi opet do poda, a posebno kada se auto upali . Majstor je pokušao odzraciti ali ništa opet isto (odzracivao je kod glavnog kocionog nije na tockovima). Ulje koje je bilo unutra je crveno i užasno smrdi. Diskovi i plocice su u relativno dobrom stanju, kocio je ravnomjerno i nije tresao volan. Konstatacija je da je otišao glavni kocioni cilindar.
ODGOVOR:Kada se radi o kocionom sustavu tada treba napraviti sve po propisu bez improvizacija . Onaj koji bude radio na kocionom sustavu treba pregledati sve kocione cilindre , hidraulicne vodove i fleksibilne cijevi kocnice . Zapravo pregledati treba sve komponente sustava ukljucujuci i kocione obloge . Nakon toga poznato je što treba zamijeniti i što raditi . Radi vaše informacije ulje u hidraulici kocnice nije crveno nego je svijetlo žuto . Važno je da znate da se ulje u kocnicama mijenja svake dvije godine ili kada mu vrelište padne ispod 180°C .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC - KUPUJEM

Datum objave: 16.03.2007 10:45:00
Slika
PITANJE: Kupio bih za par dana renault scenic 1,9 dCi 102ks Rx4 100000km 2002god. Možete li mi reci kakav je to auto,šta treba posvetiti na njemu posebno za održavanje,koja ulja u motor,koja u diferencijal,getribu.kada mjenjati remenje .Koje gorivo treba livati,eurodizal ili dizel , može li i dizel sprint .Ovo bi mi bio prvi dizel pa ne znam ništa o njima,dali bi bilo dobro staviti od Liqui moly Ceratec.Molim vas da mi napišete malo o tom njegovom održavanju i servisiranju da mi posluži što više bez kvarova,koliko je to god moguce.
ODGOVOR:Ovo vozilo je kvalitetno i pouzdano uz redovito održavanje . Ako kupujete ovo vozilo svakako pregledajte u kakvom stanju je motor te ovjesi i upravljacki mehanizam . Detaljan pregled može otkriti mnogo stvari koje bi mogle vas kao kupca skupo stajati . Nakon uspješne kupovine svakako treba napraviti temeljiti servis kompletnog vozila . Narocito je važno obaviti odgovarajuci servis motora sa izmjenom svih tekucina . Svi remeni i natezaci moraju se pregledati i po potrebi zamijeniti . Eurodizel je odgovarajuce gorivo . Servisni interval je svakih 15.000 km ili barem jednom godišnje ( bolje je dva puta ) . Od dodataka za ulje dobro se pokazao aditiv na bazi keramike .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - DOTEZANJE LEŽAJA KOTACA

Datum objave: 14.03.2007 23:16:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf II 1,6 benzin '86 god. kada prodrmam zadnje tockove vidim da ima malo "lufta," kako da znam koje je pravilno dotezanje ležaja na zadnjim tockovima, a da stim ne bih ih dotegao previše da ne izgore?
ODGOVOR:Kada je kotac u zraku zategnite ležaj na nacin da zatežete tocno do momenta kada više ne osjetite zracnost na ležaju , u tom položaju osigurajte maticu ležaja .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - NEOBICAN ZVUK ?

Datum objave: 14.03.2007 23:10:00
Slika
PITANJE: Javljam se iz Beograda, usled nedostatka kvalitetnog saveta ovde koji bi mogao da dobijem. Dakle, primecujem neobican zvuk (kao grebanje/struganje) kada auto naidje na neravninu na putu i "nagne" se na neku od strana (zvuk je jaci kada je neravnina na desnoj strani, tj. desna strana se vise primecuje). Ovaj zvuk je dosta cesci jos dok je motor hladan i tada se ovo "grebanje" cuje i na mnogo manje neravnine, dok kad se auto zagreje cuje se redje ali ga ima... kako moj model Megana i definitivno nema stabilizatore, majstori sa kojima sam se konsultovao su ostali bez ideje.
ODGOVOR:Vaš opis navedene pojave ne daje mogucnost zakljucka odnosno lokacije navedenog zvuka . Zato bi trebalo napraviti barem grubu selekciju kako bi se suzio broj mogucih faktora . Selekcija se sastoji u tome da se ustanovi da li navedeni zvuk dolazi iz motora ili iz pogonskih osovina i kotaca . Napravite probu na nacin da se vozite na opisani nacin i kada cujete opisani zvuk stavite mjenjac u neutralni položaj ( ler ) i tada zakljucite da li ima promjene . Ako promjene nema uz prethodnu radnju možete ugasiti motor ( pazite volan ce biti teže držati i kocnicu ce trebati jace stiskati ) , nakon ovoga može se zakljuciti da li je problem u motoru , pogonskim osovinama ili necem trecem . Ako niste spretni u navedenoj probnoj vožnji prepustite ovaj test nekom drugom .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - PLUTAJUCI LER GAS

Datum objave: 14.03.2007 23:04:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet u vezi problema na renault megane 1.4 16V (2002.). Problemi su poceli nakon 2. godine sa cestim promjenama bobina. Nakon promjene zadnje (4.) promijenio sam i svjecice (sve original dijelovi). Nakon tih izmjena automobil ima neujednacen rad u ler-gasu i ponekad ima tendenciju gašenja u leru. Zatim sam na savjet promijenio motoric ler-gasa (senzor ler-gasa) ali ni to nije popravilo stvar. U dva navrata sam stavljao tableticu i aditiv za cišcenje dizni, bez poboljšanja. U meduvremenu sam promijenio i akumulator, te bio na kompjuterskoj provjeri rada motora gdje nisu ništa otkrili. U Renault servisu sam dobio informaciju da takav „plutajuci ler gas“ ima 70% renaultovih vozila i da stavljam jace gorivo. Otada (cca 1 godinu) tocim samo OMV 100 i ponovo se ne dogada ništa. Auto u leru neujednaceno radi, trese se, ponekad trešnja prestane,... U brzini radi savršeno, dobro prihvaca gas i ne osjeca se trešnja. Ujutro pali dobro, bez obzira na temperature.
ODGOVOR:Motor ima snage dobro radi ali slabo radi na minimumu ( leru ) . Postoji puno faktora koji mogu utjecati na nepravilan rad motora kod minimalnog gasa . Pojedinacna zamjena pojedinih dijelova rijetko daje dobre rezultate . U ovom slucaju treba poceti nekom logikom a to je mehanicki sustav motora . Kompresija mora biti podjednaka na sva cetiri cilindra , usisni kolektor i sve što je prikljuceno na kolektor mora brtviti ( ne smije vuci zrak ) . Sada je na redu sustav ubrizgavanja i to najprije tlak goriva koji mora biti 3,5 bara ( odstupanje u plus i minus 0,2 bara ) , kolicina goriva na injektoru treba biti 0,5 do 0,66 l/30sek . Injektori moraju biti ispravni a razlika u kolicini goriva na injektorima ne smije biti veca od 5% . ETC senzor rashladne tekucine kod 20°C treba imati 3060 ohma , kod 40°C 1315 ohma , kod 80°C 300-370 ohma , kod 90°C 210-270 ohma . Lambda sonda treba ispravno raditi , MAP senzor ispravan , potenciometar leptirastog ventila ispravan , leptirasti ventil cist , ožicenje i konektori bez pada napona , sustav paljenja treba ispravno raditi ( visoki napon ) . Zadnja mogucnost koja može takoder utjecati na opisani problem je ECU centrala jer ona upravlja aktuatorom minimuma .
Nadam se da cete donekle razumjeti što vam želim reci , na žalost pitanje je takvo da odgovor ne može biti jednostavan .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - AUTOMATSKI MJENJAC

Datum objave: 14.03.2007 22:57:00
Slika
PITANJE: VW PASSAT 1.9 TDI
Cini mi se da mi dosta kasno prebacuje u višu brzinu. Npr. tek oko 60 i više prebaci u trecu (vozio sam od prijatelja auto takodjer s automatskim mjenjacem i razlika je ocigledna). Netko mi je savjetovao da promijenim ulje u getribi da je možda staro i gusto. Što bi još mogao biti uzrok kasnom prebacivanju osim toga?
ODGOVOR:Kod automatskih mjenjaca je vrlo bitno da se na vrijeme mijenja ulje te da se koristi tocno propisano ulje . Možete zamijeniti ulje a ako ne dobijete ocekivani rezultat potrebno je obaviti potreban popravak – servis mjenjaca . Uzrok za koji pitate su istrošenja u samom mjenjacu .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT - 306 - GENERALKA ILI...??

Datum objave: 14.03.2007 22:51:00
Slika
PITANJE: Dakle, prije godinu i pol se pojavio problem sa motorom: nepravilan radu u leru, povecana potrošnja ulja, s vremena na vrijeme kad dajem gas cuje se zvuk iz motora kao da neko vuce lance preko njega.
U servisu su mi rekli da su problem vjerojatno karike u motoru i da je to boljka tog motora na kilometražama reda velicine 150000km.
Promjenjene su svjecice i obavljam servis redovito, ali ta generalka ceka (rekli su mi u servisu da mogu još neko vrijeme voziti samo da dolijevam ulje redovito).
Moje pitanje je da li nema drugog izlaza vec napraviti generalku i koliko ta generalka može koštati? Da li postoji neka polugeneralka?
ODGOVOR:Prije nego se odlucite raditi bilo koji zahvat na motoru servis kojega vi odaberete treba vam prezentirati stanje vašega motora ( na osnovu strucnog pregleda i mjerenja ) te predložiti koje su radnje potrebne da motor opet bude dobar i pouzdan . To može biti generalka , polugeneralka ili nešto trece . Pravu informaciju bi imali nakon ispitivanja i pregleda motora . Tada bi znali i cijenu koštanja potrebnog popravka .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - LAGANO PALJENJE

Datum objave: 14.03.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Auto mi ujutro nakon pet-šest sekundi verglanja upali,a preko dana odma nakon sekunde,radi se o mazdi 323 1.6i 1991, jel možda uzrok slab akumulator ili nešto drugo?
Zašto daewo lanos 1.4 1999. u postupku promjene brzine,znaci prilikom stiskanja kuplunga zadržava okretaje.
ODGOVOR:Preduvjet da motor lagano upali jest stanje akumulatora i elektro pokretaca . Navedeni sustav mora biti u takvom stanju da prilikom startanja motora zavrti ( okrece ) glavnu osovinu motora ( radilicu ) na 120 ok/min do 150 ok/min . Zato se najprije treba ispitati stanje akumulatora i elektro pokretaca . Nakon toga ako je potrebno na redu je sustav goriva i sustav paljenja .
Kod Lanosa ispitajte mehanicko funkcioniranje komande gasa ( mora se lagano vracati u pocetni položaj ) . Ako je taj dio ispravan ispitajte aktuator minimuma i ETC senzor .
MAZDA 1,8 - OBLAK DIMA
14.3.2007. 22:31
PITANJA:
Mazda 1.8 16v - Automobil ujutro napravi dimnu zavjesu, cijeli oblak, pa me zanimaju moguci uzroci, dim je plavo bijeli.
ODGOVOR:
Bijeli dim koji se pojavljuje u velikoj kolicini može biti vodena para ili ulje . Ako dim nema prepoznatljiv miris po izgorenom ulju onda je dim od rashladne tekucine koja ulazi u cilindar . U svakom slucaju treba odmah djelovati kako ne bi nastao veci i skuplji kvar .
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS - ULJE U USISNOJ GRANI

Datum objave: 14.03.2007 22:25:00
Slika
PITANJE: Posedujem Forda Focusa tddi. Primetio sam veliki talog masnoce u usisnoj grani (po obodu). Zatim sam proverio i cev koja vodi pre i posle intercooler-a i u njima sam video ulje.Molim Vas da mi odgovorite dali je to problem sa turbinom, dali to može da naškodi motoru i dali da ocistim usisnu granu.
ODGOVOR:Navedeno ulje dolazi najcešce kroz cijev oduška ulja , to znaci da dolazi iz kucišta motora . Kada je kolicina uljnih para kroz cijev oduška od ulja intenzivna to je znak istrošenosti klipnih prstenova i slabije kompresije motora . Ako bi veca kolicina ulja iz kucišta motora došla u usisni kolektor to može izazvati oštecenje motora . Napravite kontrolu emisije uljnih para na cijevi oduška ulja i to kod vruceg motora , nakon toga ustanovite kolika je potrošnja ulja na 1000 km . S ta dva podatka znati cete da li je potrebno raditi test kompresije i propuštanja cilindara . Potrošnja ulja na 1.000 km može biti od 0,2 do 0,4 litre .
na vrh Povratak na vrh

AUDI B4 - TEMPERATURA MOTORA

Datum objave: 14.03.2007 21:16:00
Slika
PITANJE: Prije svega želio bih vas pohvaliti i zahvaliti vam na savjetu koji ste mi dali za moj auto pa bih imao još pitanja za vas u vezi istog auta,a radi se o AUDI B-4 1,6i 74 kw 1994. god.oznaka motora(ADA).Koja je gornja granica temperature rashladne tekucine motora i dali je istina da ti motori smiju doseci i do 105 stupnjeva C temperaturu,i koliki maksimalni pritisak smije biti u crijevima.U mom slucaju se desi da se stvori pritisak i crijeva budu malo napuhana i tvrda ali se daju stisnut a posuda se lagano napuhne,kada otvorim cep od posude i ponovno ga odma vratim natrag,crijeva omekane i posuda se vrati u prvobitno stanje,auto nakon toga može raditi i sat vremena u komadu i ventilator se može paliti jako puno puta ali crijeva ostaju mekana i ne otvrdnu.
Dok auto tako dugo radi kazaljka mi pokazuje da temparatura ide i do 100 i malo preko,ventilator se uredno pali i crijeva su mekana.Auto ima dva ventilatora.Zanima me dali je to sve normalno i dali mi možete malo pojasniti sva ta doga?anja.
ODGOVOR:Radna temperatura motora na otvorenoj cesti ne smije pasti ispod 85°C , u gradskoj vožnji temperatura je 90°C , u ljetnom periodu u jako sporoj gradskoj vožnji ili velikoj uzbrdici temperatura može biti oko 100°C . Tlak u cijevima rashladnog sustava je 1.2 do 1,4 bara . Temperaturni nivo motora ovisi i o stanju rashladnog sustava , tu prije svega mislim na termostat , unutrašnju cistocu hladnjaka , vanjsku cistocu hladnjaka , stanje pumpe za vodu te propuštanje brtve glave ( pocetna faza).
Treba ponekad posumnjti i u indikator temperature koji može davati lažni podatak o temperaturi motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 DIZEL - GENERALKA, ALI...

Datum objave: 13.03.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Golf 2 uradena generalka (brušenje glave, radilica , klipovi, blok, karike, hidro podizaci,ventili sve novo ugradeno).Promjenjena boš pumpa auto dobro vuce,medutim ujutro kad se pali pojavi se bjeli dim i cuje se lupanje! U motoru i na auspuhu!
ODGOVOR:Za pocetak ponovo ispitajte da li je motor tocno u fazi , ako nije napravite korekciju a nakon toga obavezno podesite staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi . Ako treba javite se opet .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - UJUTRO DIMI

Datum objave: 13.03.2007 10:29:00
Slika
PITANJE: IMAM veliki problem. Prije 2 tjedna uocio sam da auto ujutro dimi par sekundi te je onda sve u redu. Radi se o mazdi 626 98g, 1.8 16v. Mehanicari su rekli da su najvjerojatnije gumice na ventilima, te sam ih dao zamjeniti, (dihtung glave, brušenje glave), nakon operacije je još gore , dva puta jace dimi, te su rekli da je moguce da je glava kriva,. Tijekom slaganja uocili su da je grana napukla. Sa autom sam bio na eko- testu ali je on savršen, te nema nikakvi naznaka, ne mješa vodu i ulje, antifriz provjeravam. Zar je stvarno moguce da je glava, kad su vec rastepli motor, dali se je glava mogla ispitati.
ODGOVOR:Svaki motor ujutro dimi a dim je plavo bijeli ili bijeli , to ne znaci da postoji kvar na motoru nego je to normalna pojava dok se ne zagrije ispušni sustav . Kada se ispušni sustav zagrije pojava navedenog dima nestaje . Sada bih želio nadopuniti informacije s tim u vezi . Ako se rashladna tekucina iz sustava hladenja gubi ( nestaje ) ili ako se motor pregrijava tada treba tu pojavu ispitati i ustanoviti sve cinjenice s tim u vezi . Svaka glava motora se može ispitati ali ne kada je na motoru .
na vrh Povratak na vrh