Danas je: 21.01.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV TDI - ŠTO SE DEŠAVA ??

Datum objave: 21.03.2007 15:11:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Golfa 4 TDI 110KS. Na leru se osjecaju cudne vibracije i motor se treska. Kad motor ubrzava takode se osjecaju vibracije do nekog broja obrtaja. Motor ima snagu i na auspuhu nema nikako dima ali kad se odvrne cep na koji se sipa ulje dobro dimi. Na otprilike 160km/h motor naglo izgubi snagu i onda više ne mogu preci 130km/h. Stanem,vozilo ugasim i ponovo upalim i ponovo mogu preko 160km/h. Šta se dešava. Da li je motor toliko loš.
ODGOVOR:Prema vašem opisu ima dosta detalja radi kojih bi trebalo u radionickim uvjetima napraviti dijagnostiku motora. Vibracije motora mogu postojati kada su loši nosaci motora ili kada postoji problem na pogonskim osovinama i zglobovima. Motor izgubi snagu radi prevelikog tlaka punjenja turbokompresora , uzrok može biti upravljacki ventil turbine ili zacepljenje od turbokompresora do glave motora i usisnih kanala u glavi motora .
DODATNO PITANJE:
Kompresija dobra i ravnomjerna, dizne i pumpa pregledani i podeseni. Motor na leru i dalje trese. Dijagnostika u ovlastenom servisu pokazuje da nema gresaka. Motor ima snagu.
ODGOVOR:
Možete napraviti još jednu kontrolu , na istom takvom vozilu provjerite rad motora i vibracije a zatim to usporedite s vašim slucajem. Nakon toga jedino možete odabrati bolji servis.
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - NEOBICAN PROBLEM

Datum objave: 21.03.2007 14:58:00
Slika
PITANJE: Imam neobican problem a neki majstori me cak ubjeduju da to i nije problem. Auto je: Mazda 626 GE 20 16v, 86 kw, god proizvodnje 1993, FS2 motor, prešla 152000 km. Kod vožnje u gradskim uslovima na malom broju obrtaja recimo u drugoj brzini prilikom oduzimanja gasa auto naglo pocne da koci skoro da me nabije na šajbu a ako mu dam samo malo gasa on nekako cudno trzne mada se to dešava i u ostalim brzinama samo se manje osjeti. Ja sam pomislio da nije dobar step motor ili regulator protoka zraka te sam ih našao na otpadu i promijenio, nakon toga su nastali problemi sa brojem obrtaja, naime više ne mogu da uštimam rad motora, ponekad normalno vrati gas na 500-600 obrtaja ali kad ušaltam u bilo koju brzinu on digne broj obrtaja na 1100-1200, cim izbacim iz brzine on normalno vrati obrtaje na 500 kako i treba da radi, ako ga ostavim u brzini pritisnem kvacilo i dam gas nakon otpuštanja papucice gasa on munjevito spusti broj obrtaja skoro da se ugasi a onda ih ponovo vrati na 1100, ponekad cak toliko spusti broj obrtaja da ga cak i ugasi, vrlo cesto kad je auto ugrijan ostavi gas na 1100 i nece da ga vrati cak i ako izbacim iz brzine. Danas sam išao u sarvis i prikopcali su auto na nekakav kompjuter ali ne pokazuje nikakvu grešku, provjerili smo i neke senzore mijenjajuci ih sa drugima kao i CPU i sve radi kako treba ali problem velikog broja obrtaja prilikom ušaltavanja ostaje, još da napomenem da prilikom jutarnjeg paljenja auto odmah digne broj obrtaja na 2000 što mi se takode cini malo previše iako za otprilike 30 sek vrati obrtaje na 1500 i poslije normalno ugrije auto postepeno vracajuci obrtaje. Nakon 3 sata provjeravanja i mijenjana senzora majstor je odustao rekavši da mu treba 3 dana da sve pregleda da negdje ne vuce neki falš zrak itd. Neki dan sam ustanovio da je prazan katalizator pa ne znam da i to nema kakve veze iako je lambda sonda na grani prije katalizatora. Ako imate bilo kakvu ideju šta bi to moglo biti molim vas da mi odgovorite i uputite me u pravom smjeru kako bih mogao otkloniti ovaj neobican kvar.
ODGOVOR:Nacin na koji želite riješiti navedene probleme na vašem vozilu nije dobar. Nekada takav nacin popravka vozila daje rezultat ali vecinom rezultata nema. Najefikasniji nacin jest uz upotrebu odgovarajuce servisne opreme i baze podataka. Ja vam mogu pomoci jedino na nacin da vam po nekom redoslijedu nabrojim sve uzroke i radnje koje treba napraviti. Dakle pocnite od kontrole mehanickog sustava motora, provjerite da li je motor tocno u fazi, provjerite zazor ventila, izmjerite kompresiju, provjerite usisni kolektor koji mora brtviti. Nakon ovoga provjerite sustav paljenja, narocito visoki napon i snagu iskre na svjecici. Sada bi na red došao sustav ubrizgavanja goriva odnosno njegove komponente.Izmjerite tlak goriva, provjerite kolicinu goriva na pojedinim brizgalicama ( razlika u kolicini ne smije biti veca od 5%. Ispitajte ETC senzor ( temperatura rashladne tekucine ), TP senzor, rad lambda sonde, MAF senzor, leptirasti ventil , senzor leptirastog ventila, EVAP carnister ventil, EGR ventil. Zadnja ostaje ECU centrala ( ako je potrebno ). Kao što vidite ima toga dosta ali ne treba gubiti nadu.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 D - LOŽ ULJE ??

Datum objave: 19.03.2007 20:28:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Golfa 1,9 D 1997.g.Zanima me da li tenkiranje lož ulja utjece na prolaz na eko testu?
ODGOVOR:Ne utjece , medutim kazne za upotrebu te vrste goriva su izuzetno visoke .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA DTI - KRIVO GORIVO

Datum objave: 19.03.2007 20:16:00
Slika
PITANJE: Jucer na benzinskoj pumpi mi je dobri "ciko" nasisao autic super-om bezolovnim,što i ne bi bio problem da mi auto nije Opel Vectra DTI 16V 2.0 sa vec prije poporavljenom bosch pumpom.U neznanju šta mi se nalazi u rezervoaru nastavio sam s vožnjom i naravno auto se izgasio nakon nekih 600 m. Zanima me šta mi je ciniti,vec sam je odnio mehanicaru koji je istocio 40l supera ali sada nece da upali.
Mehanicar je otvarao cep na rezervoaru,odvrtao šprice,pumpao zrak da diesel dode do pumpe(utoceno je 20l diesela nakon što je istocen benzin) itd.Svo to vrijeme je verglao.Uglavnom nije upalio.Vjerujem da ste se vec susretali s takvim slucajevima pa mi molim vas javite šta i kako mogu ocekivat od posljedica.
ODGOVOR:Mehanicar je sve dobro napravio , još bi trebalo postici da u sustavu goriva više nema benzina te da na dize izlazi cisto dizel gorivo . Tada bi motor trebao upaliti . Ako i nakon toga motor ne pali tada treba kompjutorski ispitati upravljacku elektroniku sustava goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - STUPANJ KOMPRESIJE I TLAK KOMPRESIJE

Datum objave: 28.03.2011 20:14:08
Slika
PITANJE:

Možete li mi reci razliku izmedu COMPRESSION RATIO i COMPRESSION PRESSURE. U pitanju je dizel motor.

ODGOVOR:

Stupanj kompresije ( compression ratio ) je omjer izmedu usisnog volumena i kompresionog volumena . Kod dizel motora je to 19,5 : 1 , 21 :1 ili 23 : 1 . To znaci daje usisni volumen ( 23 :1 ) dvadeset i tri puta veci od kompresionog volumena . Tlak kompresije ( compression pressure ) je tlak u cilindru koji se stvori pokretanjem klipnog mehanizma pomocu elektro pokretaca . Kod dizel motora može iznositi 25 do 36 bara .

na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - NEPOTPUNI PODACI

Datum objave: 19.03.2007 13:58:00
Slika
PITANJE: Živim u Engleskoj i ovdje se više isplati kupiti drugi auto nego ga popravljati al pošto sam vec puno novca uložio na popravkama ovog vozila ne želim ga bar za sada prodavati pa sam vas htjeo upitati za savjet.Naime radi se o Ford Fiesti .Limarija je u super stanju dok je kod vozila najveci problem to što kada se malo zagrije na semaforima dok cekam pocinje gušenje motora tj motor gubi gas i pocinje da se gasi.Cesto puta me preduhitri pa se ugasi na zelenom al pošto su englezi Dzentlimeni ne sviraju mi pa mi je malo lakše da ga odmah upalim i krenem.Na autu sam uradio puno poravki za ova dva mjeseca koliko je kod mene .Prvo je nastao spoj u elektricnom djelu komandi pa sam taj kvar otklonio zajedno sa elektricarem ,posle je otišla dinama i akomulator koji sam zamjenio .Kod kvacila kada je u brzini sam mu radio test tj podigao sam rucnu i ubacio u drugu i polako odpustio kvacilo tako da se motor odmah ugasio pa mislim da je kvacilo ok al opet me zanima vas savjet jer izgleda da prije mene nitko nije nista mjenjao osim guma i filtera na ovom vozilu.
ODGOVOR:Niste naveli ni jedan bitan podatak o vozilu osim marke vozila ( vrsta motora , snaga motora , zapremina motora , godina proizvodnje ) .
Uz to sam dobio izvještaj da nešto nije u redu sa Vašim mail box-om, pa odgovor niuste mogli procitati.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LITERATURA

Datum objave: 28.03.2011 19:53:38
Slika
PITANJE:

Prvo da Vam zahvalim za nekoliko odgovora koje ste mi dali u predhodnom periodu.
Interesuje me gde bih mogao nabaviti (u slici i tekstu) izgled i opis delova dizel motora za ford eskort 1.6d iz 1987. god.

ODGOVOR:

Navedenu literaturu možda možete nabaviti u nekim knjižarama . Ukoliko želite servisne podatke o tom motoru literatura se može nabaviti u firmama koje zastupaju pojedine strane tvrtke koje proizvode takvu tehnicku podršku . Navedena literatura je jako skupa jer sadrži podatke za sve poznate marke vozila , cijena je od 250 eura na više .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 - DISTANCE

Datum objave: 18.03.2007 21:04:00
Slika
PITANJE: Pozdravljam ekipu strucnjaka!
Javljam se iz Sarajeva imam golfa II. Iteresuje me gdje i koliko koštaju aluminiske distaceri od 2,5cm,sa cetri šarafa stim da posjedujem aluminiske felge O-Z 15".
ODGOVOR:Navedene distance mogu imati jedino specijalizirane trgovine , ako se to ne može naci isti se mogu napraviti kod svakog boljeg tokara .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT 5 - DAM GAS, A ON SE UGASI

Datum objave: 18.03.2007 20:56:00
Slika
PITANJE: Imam problema sa svojim renaultom 5-icom, benzincem.. kad mu dam naglo gas (cim karburator primi više goriva naglo), on se ugasi. Tek kada mu dajem gas jaako sporo i lagano onda može postic vece obrtaje.
ODGOVOR:Najprije napravite kontrolu kuta predpaljenja , po potrebi napravite korekciju . Ako problem postoji i dalje tada treba napraviti servis rasplinjaca .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 GTD - ISPREKIDANI CRNI DIM

Datum objave: 18.03.2007 20:49:00
Slika
PITANJE: Golf 2 GTD
Zanima me što bi mogao biti uzrok isprekidanom crnom gustom dimu na ispuhu. Npr. kad motor radi u leru pri držanju 3/4 gasa na ispuhu se kratkotrajno pojavljuje dim koji je gust i crn, onda je sve normalno nekih pola sekunde pa se dim opet pojavi.
ODGOVOR:Ispitajte dize , nakon toga tlak turbine i eventualno propuštanje zraka od turbine do usisne grane . Moguci uzrok je i zacepljenje usisne grane i usisnih kanala na glavi motora . Nekada postoji mogucnost kumuliranja cade u ispušnim loncima koja kod nekog režima rada motora nošena strujom ispušnih plinova izlazi kao crni dim iz auspuha .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - ODRŽAVANJE KLIME

Datum objave: 25.03.2011 00:01:26
Slika
PITANJE: Sve pohvale za vašu stranicu i trud !
Ako bi mogli objasniti na koji nacin se održava klima uredaj u automobilu,da li je to redovito (svake dvije godine) ispitivanje kolicine freona u sistemu na aparatu u servisu i dopunjavnje istog,i zamjena filtera ili ima još nešto, konkretno imam vectru c iz 2003 2.2 dti.pa ako ima nesto specificno baš za taj model.
ODGOVOR:Ako želite servisirati i održavati sustav KLIME na navedenom vozilu po referencama proizvodaca vozila tada je propisani servisni interval 2 godine . Na tom servisu se izvadi preostali rashladni plin kojemu se u reciklatoru oduzima vlaga . Nakon toga mijenja se freonski filtar ( sušac ) . Slijedeca radnja je kontrola i eventualno servis ekspanzionog ventila . Poslije ove radnje vakumira se sustav klime . Kada je vakumiranje završeno u sustav se stavlja tocno definirana kolicina plina i ulja za kompresor . Nakon punjenja provjerava se rad sustava . Prilikom ovoga servisa treba zamijeniti i filtar kabine a preporucljivo je i dezinficirati ventilacione kanale i isparivac . U vaše vozilo ide FREON 134 A , specijalno ulje za kompresor Dens Oil 8 . Kolicina freona je 730 grama a kolicina ulja je 135 ml . Ovi podaci su za rucno upravljani klima sustav , postoji još i automatski .
DODATNO PITANJE:
Moj sustav u navedenom vozilu je automatski. da li su kolicine ulja i freona razlicite ili još nešto.
ODGOVOR:
Sve bi trebalo biti isto , na vozilu postoji natpisna plocica sa podacima o kolicini plina i ulja , nalazi se u prostoru motora ili na samom kompresoru .
na vrh Povratak na vrh

ALFA – 145 - MOŽE LI PROCI NA EKO TESTU ?

Datum objave: 18.03.2007 16:22:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Alfu 145, proizvodnja 1996.g. Da li je zbog starosti modela upitan "prolaz" na EKO testu (tehnološki zastario pa ne može udovoljiti današnjim normativnim zahtjevima) ili odredeno sumnjicavo klimanje glavom mehanicara može znaciti da se u principu popravkom može osigurati zadovoljenje EKO testa?
ODGOVOR:Vaše vozilo nije tehnološki zastarjelo i ima sustav ubrizgavanja koji je upravljan kompjutorom . To znaci da može zadovoljiti EKO normu EURO-4 . Ukoliko vaše vozilo ne prolazi na EKO testu to znaci da treba ispitati sustav ubrizgavanja i po potrebi sustav paljenja . Nakon što se otklone nedostaci sastav ispušnih plinova bi trebao izgledati ovako : CO manji od 0,3 % , HC manji od 100 ppm , CO2 veci od 14% , O2 0,1 do 0,5 % .
na vrh Povratak na vrh

BMW 520 - ZAMAŠNJAK ILI...??

Datum objave: 18.03.2007 10:32:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio BMW 520i, 1997.g. sa nekih 170.000 km (ako je).
Kod kretanja s mjesta, kad se otpušta kvacilo, auto se tresao, a i u vožnji kad se promjeni brzina kao da lagano "cukne" kad se otpusti kvacilo. Uz to poceo je ispuštati i "cudne" zvukove kad se stisne kvacilo, pa sam dao promjeniti komplet kvacilo (korpu i lamelu).Sada više nema "cudnih" zvukova, ali auto i dalje trese kad se krece s mjesta i u vožnji "cukne" kad se otpusti kvacilo kod promjene brzine.Bio sam ponovo u servisu gdje su mi mjenjali kvacilo i tamo su mi rekli da je problem vjerovatno u zamašnjaku, ali da je novi zamašnjak skup i da mi ga se ne isplati mjenjati, ali da se ne moram brinuti, da se mogu ovako još dugo voziti jer se ništa ne može dogoditi.
Vidim po odgovorima drugim ljudima koji Vas pitaju da ste vrlo ozbiljni i strucni i zato bi me zanimalo Vaše mišljenje o ovom mom problemu.
Da li je stvarno problem u zamašnjaku? Da li se stvarno mogu voziti bez problema ako ne uklonim ovaj kvar? Ako stvarno je problem u zamašnjaku, mora li se on mjenjati novi ili bi se možda stari mogao obraditi (potokariti), za što vjerujem da bi bila puno manja investicija od novog.
ODGOVOR:Rijetko kada je uzrok zamašnjak , nije dobro olako donositi sud o necemu bez pravog uvida u cinjenice . Svaka stvar se može ispitati pa tako i zamašnjak . Iznenaden sam cinjenicom da su vam u servisu rekli to što ste naveli . Trzanje prilikom kretanja najcešce dolazi kada je neispravna spojka ( kuplung ) . Prilikom izmjene spojke treba svakako kontrolirati i zamašnjak . Drugi uzrok trzanja su zglobovi kardanskog vratila , uzrok su istrošenja na vitalnim mjestima . Treci uzrok ali manje vjerojatan su nosaci motora . Dijagnostiku problema koji imate može vam napraviti svaki bolji servis .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - TEŠKO MIJENJANJE BRZINA

Datum objave: 18.03.2007 10:22:00
Slika
PITANJE: Vozim Polo classic 1.4 MPI ' 02.g. Kupio sam ga rabljenog, sa prijedenih 120000 km, prije dvije godine. Do sada nisam imao nikakvih problema; u zadnje vrijeme se teško " šalta ", a pedala spojke ima veliki slobodni hod. Problem sa " šaltanjem " je daleko manji kada vozilo miruje ( recimo, preko noci ). Pokušao sam sam riješiti problem dotezanjem sajle spojke, ali nisam napravio ništa. Jedina razlika je u tome što je sada pedala spojke osjetno tvrda, a spojka hvata " pri kraju ", te se pri pritiskanju i otpuštanju spojke cuje škripanje. Može li izmjena seta spojke riješiti ovaj problem, i koliko ( prosjecno ) stoji takav zahvat?
ODGOVOR:Uzrok teškog mijenjanja brzina najcešce je komanda spojke ili sama spojka . Najprije treba provjeriti ispravnost i funkciju komande spojke
( kuplung sajla ili hidraulika ) i ako je to u ispravnom stanju tada je neispravna sama spojka . Nekada uzrok mogu biti i komande za mijenjanje brzina ali je to dosta rijetko .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - DIM PLAVE BOJE

Datum objave: 17.03.2007 12:37:00
Slika
PITANJE: Imam jedno vrlo precizno pitanje.Radi se o AFN motoru konkretno u audiju.Problem je sljedeci,dolazi do ekstremnog dimljenja plave boje kada se u leru drzi gas na 2500rpm (u trenu je cijelo dvoriste u magli kao kad je nekad moj stari ujutro palio wartburga),i to naglasavam samo kod tih okretaja,sto manje ili vise dimljenje se drasticno smanjuje.To nebih ni primjetio da na tehnickom pregledu nije prisilno zagrijavan motor drzanjem gasa u leru.Kompresiju sam izmjerio i na svim cilinderima je 29-30bar-a,turbinu sam prije per mjeseci rastavio i ocistio zaglavljeni mehanizam za var.stat.lopatica i pritom je bila potpuno suha,bez tragova ulja,samo skorena cada.Jedini logicki razlog mi preostaju gumice ventila ili mozda prelazak na prerijetko sint. ulje 5w40 castrol gtd(potrosio mi je litru tog ulja na 3tkm) s obzirom da je auto star 11g i ima 185tkm prijedjenih.
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju navodite nastaje radi istrošenih vodilica ventila . Rješenje je uredenje glave motora ( vodilice ventila , ventili po potrebi i kompletna obrada glave ) . Kada bude demontirana glava motora svakako provjerite stanje cilindra . Sinteticko ulje nije uzrok ovakvom stanju motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - AIR BAG

Datum objave: 17.03.2007 12:32:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru 1999 god.1.6 16v.Auto je ok,ali mi se prije nekoliko dana u vožnji upalila crvena lampica koja pokazuje da sa airbag-om nešto nije u redu.Provjerio sam konektor ispod vozacevog sjedala i sve mi se cini ok.Molim za savjet,što bi mogao biti kvar i kako ga otkloniti?
ODGOVOR:Kada je AIR BAG u pitanju jedino što možete napraviti je da provjerite sve spojeve i kontakte koji su u sustavu AIR BAG-a . Za dalje otkrivanje kvarova potreban vam je odgovarajuci dijagnosticki sustav , to je obicno servisni kompjuter s odgovarajucim programom .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 406 HDI - STALNO ISTI PROBLEM

Datum objave: 17.03.2007 11:45:00
Slika
PITANJE: Vozim Peugeot 406 Hdi 2000 g. Prije mjesec dana upalila mi se žuta lampica konrole rada motora i auto se u vožnji jednostavno ugasio. Nakon toga vratim kljuc u nulti položej i auto ponovno upali bez problema i nakon 1 kilometra opet ista stvar. Otišao sam u ovlašteni servis i oni su zamjenili visokotlacnu pumpu. Auto je nakon toga dobro radio 3 dana pa se opet pojavio isti problem. Opet u servis, kažu dizne i promjene ih. Opet 3 dana sve OK, a onda auto stade i više nece upaliti. Prije nego sto se ugasi motor pocne sve bucnije raditi (roktati). Molim vas za savjet sta bi mogao biti problem da mi oni u servisu ne uzmu jos kojih 10-ak tisuca kuna bez veze jer su ti njihovi popravci strahovito skupi.
ODGOVOR:Postoji još niz faktora koji mogu stvarati probleme kao što ste naveli ( zrak u sustavu goriva , imobilajzer ,tlak goriva do visokotlacne pumpe , tlak u RAILLU , CKP senzor .... ) . Sve sustave na motoru treba ispitati u potpunosti jer se samo tako može postici uspjeh .
na vrh Povratak na vrh

KIA PRIDE - VIBRACIJE PRILIKOM KOCENJA

Datum objave: 17.03.2007 11:39:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas za savjet u vezi problema na Kia Pride. Prilikom kocenja trese volan a trešnja se osjeca i na papucici kocnice.Sve to je pocelo otprilike prije nekih 15000 km.Od tad zamijenjeni su diskovi i disk plocice vec dva puta, pa cak su i glavcine mijenjane. Prilikom svake zamjene vibracije nestaju i sve je u redu nekih 1000 do 1500 prijedenih km i opet se te iste vibracije javljaju.Auto nikad nije udaran, ja sam prvi vlasnik i ima prijedenih 65000 km.U cijeloj toj prici promijenjene su i gume i felge.
ODGOVOR:Vibracije prilikom kocenja su cesta pojava , uzroci su uglavnom poznati , medutim ponekad je potrebno puno upornosti i vremena da bi se došlo do rezultata jer je svako vozilo posebna prica . Analizirajuci ovu temu mogu jedino predložiti neke kontrolne radnje s tim u vezi . Najprije treba ispitati sve dijelove prednjeg ovjesa kako bi otklonili mogucnost zracnosti ili istrošenja nekog elementa ovjesa , debljina diska ne smije odstupati više od 0,05 mm , gume i felge ne smiju biti ekscentricne
( aksijalni udar ) . Naveli ste da nakon 1.000 km nakon zamjene diskova ponovo dolazi do vibracija , u tom momentu bi trebalo ispitati diskove tj. aksijalni udar diskova . Uzrok navedene pojave sigurno postoji , uz malo strpljenja nadam se da cete doci do rezultata .
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G - KONDENZAT

Datum objave: 16.03.2007 15:25:00
Slika
PITANJE: Prvi sam vlasnik Astre G iz 2004. sa Z16XE motorom i prijedenih 27.000 km. Od samih pocetaka, primjecivao sam kondenzat iz zadnjeg lonca nakon hladnog starta, a logicno objašnjenje mi je bila kondenzacija zbog promjene temperature ispušnog sustava. No, nedavno sam primjetio kondenzat iz zadnjeg lonca nakon dotakanja goriva pri radnoj temperaturi motora postignutoj cca pola sata ranije.Kondenzat je bio bez mirisa, jako podsjeca na obicnu vodu.
Zanima me da li je problem u upitnoj kvaliteti goriva (prisutnost vode u benzinu) ili je problem u sagorijevanju ? Sve promatrane velicine na EKO- testu su bile Ok.Uzrokuje li taj kondenzat oštecenja ispušnog sustava u vidu ubrzanog starenja zbog korozivnog djelovanja ?
ODGOVOR:Kondenzat je normalna pojava dok se ne zagrije ispušni sustav . Prilikom izgaranja goriva u cilindru uz ine plinove kao normalan produkt izgaranja stvara se i vodena para . Nakon zagrijavanja ispušnog sustava navedeni kondenzat postaje plinovit i nevidljiv . Kondenzat , svi plinovi koji izlaze iz motora i visoka temperatura oštecuju svaki ispušni sustav.
na vrh Povratak na vrh

BMW – 316 - INDIKATOR ISTROŠENOSTI KOCNICA

Datum objave: 16.03.2007 11:37:00
Slika
PITANJE: Mijenjao sam plocice na BMW-u 316 95 godište i ta stvar mi je više-manje skroz poznata.Medutim na kojem principu radi senzor/prekidac potrošenosti kocnica.Koliko ja vidim dovoljno je da on jednom dodirne disk i lampica na komp./ kontrolnoj tabli se pali i ostaje upaljena (gasi se tek pri ponovnom kontaktu prekidaca s diskom ) ali samo kratkotrajno.Puno bi mi pomogli ako bi mi rekli na koji nacin se može resetirati racunalo .Nešto slicno što imamo s kombinacijom kontakata 10 i 19 tj./ spajanju istih 5 sek za inspekcion i 10 sek za service.
ODGOVOR:Indikator istrošenosti kocnica radi na principu mase ( minusa ) , kada se potroši frikcioni materijal tada se u kocnickoj oblozi ( disk plocici ) oslobodi elektricni kontakt koji dodirne disk kocnice i u tom momentu se upali kontrolna lampica na instrument ploci . Navedena lampica se treba ugasiti nakon zamjene disk plocica automatski , ako se ne ugasi kvar treba tražiti na elektricnoj instalaciji . Resetiranje racunala moguce je samo pomocu servisnog racunala .
na vrh Povratak na vrh