Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

PEUGEOT 406 - KOJE GORIVO ?

Datum objave: 12.03.2007 10:14:00
Slika
PITANJE: Prijatelj je kupio nedavno Peugeota 406 sa 1,9 td motorom,mislim da je to klasican turbodizelaš.Pitao me,kakvo gorivo da toci u njega,jer mu neki savjetuju da toci iskljucivo eurodizel,dok mu drugi govore,da može i obican dizel.Njemu se dopala varijanta sa obicnim(d2)dizelom,jer ga može povoljno nabaviti.
ODGOVOR:Ako navedeni motor ima potpuno mehanicku visokotlacnu pumpu , može koristiti navedeno gorivo . Ako je pumpa elektronska gorivo mora biti nisko sumporni eurodizel.
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 2,0 - NIJE ZA DIVLJANJE !

Datum objave: 12.03.2007 10:02:00
Slika
PITANJE: Imam Renault Lagunu 2.0 16v 2003 godina.Problem se sastoji u tome, da auto u 2,3,4 ne ide do blokada 6500 okretaja, vec kao da na 5500 gubi snagu.Kada se krene 1,2 pun gas, prvu zavrti do blokada, a drugu nece nego na 5500 pocinje cukati.Kada krenem 1 do 6500, a s drugom stanem na 5000, držim tako 10-tak sekundi i onda dodam pun gas, dode i u 2 do 6500.Tlak goriva je ok uvijek je 4,5 bara, filter goriva i zraka novi, nove lambda sonde, ima ih dvije, novi katalizator,svjecice.
Auto troši normalno, od 8-10 litara.Uglavnom, kada ga se drži na 5000 okretaja u 2,3,4, 10-15 sekundi, te onda doda gas auto bez problema ode do blokade.Taj auto nije za divljanje, niti se tako vozi, ali volio bi riješiti taj problem, da auto bude 100% ispravan.
ODGOVOR:Razlog pomanjkanja snage i postizanja maksimalnog broja okretaja može biti u mehanickom sustavu motora ( propuštanje ventila , djelomicno zacepljenje usisnih kanala ili usisne grane ) te u sustavu ubrizgavanja i paljenja . Trebalo bi krenuti logicnim redoslijedom : kontrola ispravnosti injektora , kontrola kolicine goriva , ETC senzor , Senzor temperature usisanog zraka i na kraju kontrola ECU centrale .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,3 - VIŠE PITANJA

Datum objave: 12.03.2007 09:56:00
Slika
PITANJE: Imam opel kadetta 1.3 benzinac 44 kW, zanima me da li je sa 9.5bara ispravna kompresija, i koliko može ostupati, kakvo ulje koristiti za taj motor ? drugi dio što me zanima su kocnice, iako mi je majstor rekao da ih tek na ljeto mjenjam jer su diskovi uredu a na plocicama još ima "mesa", ipak mene zanima zašto mi se volan trese prilikom jaceg pritiska na kocnicu, zadnjih nekoliko dana nekad cujem i kako nekad zaškripe kocnice samo pri malim brzinama (stajanje na semafor) kao da su mokri diskovi.Koliki je normalni pritisak u gumama 165/70 R13 .
ODGOVOR:Tlak kompresije od 9,5 bara je donja granica . Odstupanje je 10 do 15% . Za ovaj motor možete koristiti ulje 10W-40 . Vibracije volana ne moraju biti od kocnica , uzrok mogu biti gume i felge . Škripanje kocnica je znak lošeg stanja frikcionog materijala kocnica ili su ugradene kocione obloge druge klase . Tlak u gumama je 1,9 bara prednje i 1,8 bara zadnje .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 2 GTD - STAJAO 6 MJESECI

Datum objave: 12.03.2007 09:48:00
Slika
PITANJE: golf 2 GTD 1.6
Auto je stajao nepaljen 6-mjeseci, poslije prvog startanja izbacuje plavi dim prilikon rada motora,dali je motor odslužio svoje ili mu ima lijeka i što bih trebao uraditi.
ODGOVOR:Motor izbacuje plavi dim jer ne radi jedan cilindar a navedeni dim je nesagoreno gorivo . Nakon dugog stajanja svakako treba zamijeniti ulje u motoru i filtar ulja . Ako i nakon 5 do 6 minuta motor i dalje plavo dimi potrebno je izmjeriti kompresiju , ispitati dize i grijace . Kompresija treba biti iznad 26 bara a dize moraju ubrizgavati gorivo u obliku stožasto raspršenog mlaza a ne u obliku koncentriranog mlaza .Najvažnije je da kompresija na sva cetiri cilindra bude iznad navedene vrijednosti . Dobra kompresija za ovaj motor je iznad 30 bara .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - TERMOSTAT ILI ....??

Datum objave: 12.03.2007 09:26:00
Slika
PITANJE: Vozim Mazdu 323f 2.0 ditd 74kw 12/2001. godina.Jucer mi se javio problem naglog podizanja temperature što mi je rezultiralo prokuhavanjem.Mehanicar kaže da mi je blokirao termostat.Dok je auto u leru ventilator je upaljen i temperatura se ne diže,ali cim ga vozim temperatura se diže. Vodu nigdje ne pušta, a gornje crijevo od
kilera bude vruce dok je doljnje crijevo potpuno hladno. Mehanicar kaže da ne distribuira vodu kroz motor.
ODGOVOR:Ako je gornja cijev hladnjaka vruca a donja hladna , neispravan je termostat .
DODATNO PITANJE:
Mehanicar mi kaže danas da mi treba zamijeniti brtvu glave i da je to problem, a ne termostat, te da mijenjanje zahtijeva brušenje glave itd..?Nisam baš siguran u njegovo tumacenje, pa zato pitam Vas. Je li to moguce? Rekao mi je da je danas upalio auto i da je otvorio cep hladnjaka i da je voda radila mjehure kao kad kuha voda što po njemu ukazuje na brtvu glave. Prije dva mjeseca sam promijenio donju cijev jer mi je napukla, ali otkad sam promijenio cijev nisam primjetio nikakvo puštanje bilo ulja, bilo vode. Jedino mi se nekada upali spirala na kontrolnoj ploci, nakon cega iskljucim struju i ugasim je, ali mi se ponovno upali nakon tjedan do 10 dana. Da probam prvo kupiti termostat nego radije skidati cijelu glavu i brusiti je?
ODGOVOR:
Uredenje glave motora nije jeftino ( ako se radi po pravilima struke ) , zato bi bilo mudro da se izvadi termostat ili da se stavi novi termostat ( originalni ) . Nakon toga treba ispitati motor na probnoj vožnji i ustanoviti tocno o cemu se radi . Ako motor ne izbacuje rashladnu tekucinu znaci da nije potrebno uredenje glave motora . Ukoliko se ustanovi da se motor grije više od normale uzrok može biti i djelomicno zacepljen hladnjak . Antifriz ne smije izlaziti ni na jedan cep ( ni na hladnjaku ni na ekspanzionoj posudi ) .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - OD DRUGI PUT KRESNE OD PRVE

Datum objave: 12.03.2007 09:19:00
Slika
PITANJE: fiat bravo 1.6 16v
Prije par tjedana sam kupio navedeni auto 2000god sa plinom.Auto ima 156000km,servisiran u ovlaštenom servisu..Prije koji dan me poceo zezati ;pri prvom paljenju samo zavergla,a ponekad i sastavi...
Od drugi put kresne od prve.Drugi problem je to što kada ga palim kasnije auto mi crne ak ne taknem malo gasa...prošli gazda me upozorio na to da ga zna zekat motoric ler gasa.Zanima me vaše mišljenje..
ODGOVOR:Najbolji potez bi bio da napravite dijagnostiku motora . Bivši vlasnik sigurno zna sve kvarove na vozilu i zato ga je i prodao . Sporadicno popravljanje ce vas koštati živciranja .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,6 i.- HLADAN SE GUŠI

Datum objave: 12.03.2007 09:12:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi kažete koji mogu biti razlozi da auto kada je hladan u voznji se guši .Cim se ugrije bude sve u redu.Radi se o GOLF 3 benzinac 97god.1600cm.74kw.To je motor od golfa 4-ajspric[bar su mi tako rekli].Elektronika,svjecice,bobina,razvodnik..... su u redu[na kompjuteru].Kažu mi da je to mehanicki kvar.
ODGOVOR:Uzrok slabo rada motora u hladnom stanju je najcešce niski tlak goriva , loši ili prljavi injektori , ETC senzor . Ispitajte navedeno a nakon toga po potrebi ispitajte sustav ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO GRANDE - KVAR NA NOVOM AUTU

Datum objave: 09.03.2007 15:38:00
Slika
PITANJE: Prije tri tjedna kupili smo novi Grande Punto 1.4 Dynamic 8v i vec drugi dan vožnje pocela se nakon 10-ak prijedenih km paliti signalna lampica kvara na EOBD sistemu. Suprug je išao u kod ovlaštenog servisera gdje je auto kupljen i dijagnosticiran je kvar na varijatoru faze. Zamijenili su varijator faze novim medutim i dalje se u vožnji pali ta lampica
a auto gubi na snazi, tj. kod dodavanja gasa ne dobiva odgovarajuce ubrzanje (guši se) te motor više buci. Što uciniti s obzirom da se radi o potpuno novom autu?
ODGOVOR:Navedena lampica se pali kada postoji greška na sustavu ubrizgavanja . Vaš auto je novi i pod garancijom , zato nema razloga za brigu , treba samo otici u ovlašteni FIAT servis gdje cete dobiti adekvatnu uslugu .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - LAMPICA AKUMULATORA

Datum objave: 09.03.2007 15:34:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Saxo 1,0 1999.godište.Zadnjih par dana nakon paljenja auta na komandnoj ploci ostaje svijetliti signalna lampica akumulatora. Pri višim okretajima se ona ugasi ali se tokom voženje nakon nekog vremena opet upali iako ne najjaceg intenziteta.Zanima me da li je u pitanju akumulator ili možda regler.
ODGOVOR:Prema vašem opisu kvar bi trebao biti na diodnom mostu , može biti i regulator napona . Alternator se mora servisirati i tom prilikom ce se zamijeniti neispravni dijelovi .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7-TD - MALA KOMPRESIJA

Datum objave: 09.03.2007 15:22:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre F 1.7TD iz 1998 i prešao je skoro 150 000km. Skoro sam primijetio da motor dimi više nego što bi trebao pa sam morao posjetiti servis. Ispostavilo se da je kompresija mala na dva od ukupno cetiri cilindra. Jel je moguce da je vec Bosch pumpa dotrajala i da je treba promijeniti (što nije nimalo jeftin zahvat) ili pak treba uciniti nešto drugo (promijeniti karike cilindra ili možda polugeneralka)? Isto tako, kakva je razlika izmedju generalke i polugeneralke i isplati li se nešto od toga ciniti u mom slucaju?
ODGOVOR:Generalka motora i visokotlacna pumpa ( Bosch pumpa ) nemaju veze jedno s drugim . Generalka motora se radi kada su istrošeni cilindri . Polugeneralka je uredenje glave motora , zamjena klipnih prstena i zamjena ležaja klipnjaca . Kako cete znati da li treba raditi generalni popravak motora ili polu – generalni popravak motora ? U oba slucaja treba demontirati glavu motora i tada strucna osoba treba pregledati blok motora i cilindre te zakljuciti na osnovu mjerenja da li je potrebna generalna reparatura ili polu-generalna reparatura motora . Visokotlacna pumpa ( Bosch ) i dize su drugi dio price . Ako su dize loše svakako ih treba zamijeniti . Visokotlacna pumpa je uglavnom dobra ali na 150.000 km dobro bi došao servis pumpe . Navedeni servis nije jako skup jer se mijenjaju samo neki dijelovi ( brtvila , ležaj , solenoid ) . Na kraju želim naglasiti da se prije bilo kakvih radova posavjetujete sa strucnom osobom te da se napravi procjena troškova ( materijal i rad ) .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 09.03.2007 15:15:00
Slika
PITANJE: Upravo sam kupio Mazdu 323 DITD 2,0 iz 12. mj 2002. s predenih 145tkm.Automobil je redovito servisiran svakih 15tkm. Zanima me kada je potrebno zamjeniti zupcasti remen, jer mi se cini da je automobil prešao dosta kilometara, kako mi se ne bi dogodila havarija usljed pucanja remena.Druga stvar koja me zanima je da li je kod promjene remena obavezno promijeniti i zatezace remena(španere).To pitam jer su original zatezaci enormno skupi.Zanima me da li Vi obavljate izmjenu zupcastog remena i okvirna cijena ukupnog posla s dijelovima.
ODGOVOR:Razvodni mehanizam ( zupcasti remen , natezac , klizac , pumpa za vodu , brtva ) na ovom motoru mijenja se svakih 80.000 km . Uvijek se mijenja sve jer je to jedna cjelina . Kod nas možete obaviti navedene radove a za tocne informacije trebam broj šasije , snagu motora i tocnu zapreminu motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - SERVISNI INTERVALI

Datum objave: 09.03.2007 13:36:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite.Golf IV 1,9 TDI prešao je 175000 redovno je servisiran. Danas mi se javlja poruka kompjutera kad dam kontakt servis 30000 Sta to znaci. Šta treba da uradim. Pišem Vam iz sarajeva i ranije sam pisao o nekim drugim stvarima i dobio Vaš odgovor koji mi je pomogao. Nadam se da cete mi i ovoga puta odgovoriti. U to ime puno Vas pozdravljam i zahvaljujem, Cesto pogledam Vasu stranu na internetu pa to je zaista divno i od koristi ljudima, narucito danas kad ih svako pravi glupim. Želim Vam dobro zdravlje i dug život na korist ljudima. Hasan
ODGOVOR:Navedena poruka je informativnog karaktera , ne ukazuje na nikakvu grešku . Ista poruka može se reprogramirati da piše npr. 50.000 . Navedena brojka su kilometri i daje informaciju kada treba obaviti redovni servis vozila ( koji vi i ne morate obaviti ili ga možete obaviti prije ili poslije navedene kilometraže ) . Na vašem vozilu bilo bi normalno da se pojavi poruka 15.000 km jer je to primjereni interval za obaviti servis vozila . Kada vi obavite navedeni servis tada vaš serviser resetira navedeni servisni interval ( stavi ga na nula kilometara ) , od tog momenta kompjuter broji novi servisni interval do 15.000 km nakon cega ce se ponovo upaliti SERVIS 15.000 .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ALTERNATOR

Datum objave: 28.03.2011 19:55:03
Slika
PITANJE:

POZDARAV velikim specijalcima…imam nekoliko pitanja za vas koje me opsirnije interesuju ,a ta pitanja su vezana za alternator koja ja moram da uradim ,i nazalost ja nisam u mogucnosti da profesionalno i ispravno odgovorim na ta pitanja pa vas stoga molim da mi odgovorite na ova pitanja:1)provera ispravnosti alternatora? 2)provera ispravnosti leglera? 3)provera pada napona izmedju alternatora I akomulatora? 4)ispitivanje alternatora osciloskopom? 5)provera ispravnosti dioda? 6)provera ispravnosti namotaja I rotora? 7)provera ispravnosti cetkica,drzaca cetkica,kliznih prstenova I biksni?

ODGOVOR:

Osnovna kontrola alternatora radi se kada je upaljen motor . Na taj nacin može se ispitati ispravnost alternatora i regulatora napona . Ispravno stanje alternatora je kada se voltmetrom na stezaljkama akumulatora izmjeri napon od 13,6 do 14,6 V . Ispravnost alternatora može se provjeriti i osciloskopom ali je to duži postupak . Na osciloskopu se može vidjeti ispravljeni napon i rad dioda . Kontrolu ispravnosti rotora možete ispitati OHM metrom . Ostale dijelove alternatora provjeravate vizualno i logicki .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 - KLIMATRONIK

Datum objave: 09.03.2007 13:26:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam passata 1.9 TDI,66 KW iz 1999 god.
1.Zanima me koje ulje da sipam u njega
2.auto ima klimatronik-da li može grijati preko zime,ili ima normalno grijanje?
3.kada da provjeravam plin u klimi(cuo sam da se treba sipati i neko ulje)?
4.u leru mi nekad radi sa 1200 obrtaja.Kada dam gas i naglo pustim obrtaji padnu na normalu(motor je ugrijan)?
5.na koliko da mijenjam remenje(sada sam stavio zamjensko remenje i španere)?
ODGOVOR:U motor možete stavljati ulje 505.00 ali možete i jeftinije 10W-40 . Klimatronik sustav može raditi cijele godine bez iskljucivanja vi trebate samo odrediti željenu temperaturu i staviti na položaj AUTOMATIC , uredaj dalje sam radi . Plin u klimi ne možete nikako provjeriti bez servisne opreme, ulje takoder . Sve se to radi prilikom servisiranja klima uredaja a tvornica preporucuje da se servis radi svake dvije godine ( mnogi to rade kada im klima sustav prestane raditi , tada je to puno skuplje ) . Ako se okretaji ne spuštaju uzrok može biti u elektronici visokotlacne pumpe . Razvodni mehanizam se mijenja na 90.000 km .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - MIJENJA SE INTENZITET SVJETLA

Datum objave: 07.03.2007 09:41:00
Slika
PITANJE: Imam Toyotu yaris 1.3 iz 2002 napravljene u Japanu. Primjetio sam da u zadnje vrijeme kad vozim po noci prilikom zaustavljanja i pritiska kvacila napon u svjetlima padne tj. smanji se na sekund intenzitet svjetla i odmah se vrati u normalu. Nekad oscilira a nekad ne. Inace sve ostalo radi savršeno. Da li se radi o nekom regulatoru napona ili nešto drugo?
ODGOVOR:Postoje dva moguca uzroka , slabije stanje akumulatora ili alternator kojemu varira napon . Ispitajte najprije akumulator .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 QUATRO - BLOKADA KOC.KLIJEŠTA

Datum objave: 07.03.2007 09:35:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Audija A4 2,4 Quatro 98god.prešao je 125 000 km .
Navecer kad auto ostavim u garaži iako rucnu kocnicu ne koristim u garaži, ujutro kad auto upalim i krenem imam osjecaj kao da ga disk plocice još drže na kocnici.Kad krenem onda auto napravi trzaj dok ga kocnice otpuste.Poslije tokom vožnje i parkiranja cijeli dan nema problema samo kad ga ostavim cijelu noc u garaži to se dogada.Imam osjecaj da se više dogada ako je kišno vrijeme.
ODGOVOR:Uzrok opisane pojave je blokada kocionih kliješta i to klipova ili osovinica . Nemojte to zapustiti nego što prije otklonite kvar jer su posljedice skupe .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - GORI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 07.03.2007 09:29:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Hyundai Accent, godina proizvodnje 2001, motor 1.3. Problem je vezan za lampicu motora (check) koja neprestano gori vec jedno godinu dana s par kratkotrajnih gašenja. Na servisu je receno da je problem vezan za "luft -messer", te da ga je potrebno promijeniti. No na drugom mjestu su mi rekli da za tim nema potrebe, te da popravak nije potreban. S obzirom na oprecna mišljenja zanima me što uciniti... Mijenjati dio ili ne. Koja je okvirna cijena zamijene neispravnog dijela, te koje su eventualne posljedice ne mijenjanja istog.
ODGOVOR:Odluke u vezi popravka vozila donosite sami , isto tako u nekoga trebate imati povjerenje . Cinjenica jest da vam se povremeno pali CHECK lampica , to je znak neispravnosti neke od komponenata sustava ubrizgavanja . Na ovaj nacin vaše vozilo sigurno troši nešto više goriva a na taj nacin nastaje oštecenje i na katalizatoru . Ako nemate volje popraviti vaše vozilo ne morate ali obicno nakon toga dolazi veci i skuplji kvar . Problem može biti u mjeracu mase zraka ( luft messer ) ali i ne mora , treba ponovo testirati kompletan sustav . Cijenu bilo kojeg dijela možete saznati u skladištu dijelova HYUNDAI .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - TROMA JE !

Datum objave: 06.03.2007 00:18:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam alfe 145 1.4 ts 98 godište.
Auto nejblaže receno je tromo i uopce ne voli visoke okretaje što je za jednu alfu grijeh. Pri vecim okretajima cca. 5000 bolje lovi ako malo otpustim gas nego sa gasom do daske .Isto tako dok je hladna cuju se eksplozije iz usisne grane(auto ima plasticne grane). Sumnjam na pumpu goriva, inace svijecice su nove isto kao i lambda sonda, potrošnja je sasvim ok na otvorenom oko 7~8 l.
ODGOVOR:Kod ovog motora ispitajte funkcionalnost varijatora faze koji je cesti uzrok gubitka snage . Pucanje iz usisnog kolektora dolazi radi pogrešnog paljenja a uzrok su visokonaponski kablovi odnosno njihovo probijanje . Na kraju predlažem da ispitate ispravnost sustava ubrizgavanja , narocito tlak goriva i stanje injektora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ERG VENTIL

Datum objave: 06.03.2007 00:13:00
Slika
PITANJE: Na opel corsi 1.0 B upaljena mi je žuta signalna lampica. U servisu su rekli da zamjenim erg ventil. Interesuje me funkcija erg ventila i dali se on može cistiti i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil služi u svrhu ekologije . Njime upravlja racunalo koje ga u odredenom režimu rada motora otvara kako bi dio ispušnih plinova ušao ponovo u cilindar u cilju smanjenja štetnih dušicnih oksida .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES - DA LI KUPITI ?

Datum objave: 06.03.2007 00:08:00
Slika
PITANJE: Imam priliku da kupim Mercedes E200CDI karavan,2000 god.interesira me:
1.auto ima predenih 420000 km.motor je suh,ne dimi
2.da li ima nivoreguling i kako cu znati jeli ispravan
3.limarija je u dosta dobrom stanju
na što da još obratim pažnju i interesira me koliko to auto može preci kilometara,cijena mu je 7000 eura da li da ga kupim ili da tražim passata
ODGOVOR:Poznata je cinjenica što manje novaca date za automobil to cete više novaca potrošiti za popravke . Bez obzira što je to Mercedes ,kilometara ima puno .Ako ste se odlucili za navedeno vozilo temeljito pregledajte motor , izmjerite kompresiju ,ispitajte dize . Na dizalici pregledajte podvozje , ovjese i upravljacki mehanizam . Vlasnika vozila pitajte da li vozilo ima " nivoregulirung " i kako radi .
na vrh Povratak na vrh