Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

SEAT TOLEDO - PROŠAO PREKO VODE

Datum objave: 05.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Imam seat toledo 1,8 I GL 4D 1994 godiste.Prošao sam preko vode i auto mi se ugasilo.Ocistio sam razvodnu kapu od vode i upalio ponovo.Medjutim kada dodajem puni gas auto se guši radi samo na stangasu.Pokušao sam voziti auto-putem sa manjim gasom auto je išao normalno.Kada sam dodao veci gas i držao malo duže auto se prigušilo i ugasilo.Poslije toga više nije mogao da upali, mašina normalno okrece al nece da upali.Provjerio sam dovod goriva na karburatoru, pumpa je ispravna gorivo dolazi.Sa bobine na razvodnu kapu dolazi struja -iskrice ( al ne znam koje jacine).Mijenjao sam razvodnu kapu i finger ali struja ne dolazi na svjecice.Negdje je u prekidu.Molim vas da mi pokušate pomoci kako da riješim ovaj problem..Meni se cini kao da je nešto pregorilo.
ODGOVOR:Najprije ispitajte razvodnu kapu zatim visokonaponske kablove . Nakon ovoga na redu je elektronika razvodnika paljenja ( Hall davac ) i bobina . Još jednom ispitajte i rotor razvodnika ( razvodna ruka ) . Na kraju ako je potrebno ispitajte i elektricne vodove sustava paljenja .
HVALA NA SAVJETU:
Zelim da vam se zahvalim na korisnom savjetu,posto sam uspjeo otkloniti kvar,greska je bila u blombini,ipak nije imala dovoljno snage da prenese struju na svjecice,nego je dolazila samo do razvodne kape.Kupio sam novu blombinu i auto fercera ko doksa.Veoma zahvalan Bosanac.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES MB210 - CRNI DIM

Datum objave: 05.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Imam mb210 e200cdi moj problem ne može nitko za sada riješiti .Problem je što auto izbaciva crne dimove ne troši ulja ni goriva sve u granicama normale, ide jako dobro, bio sam u splitu u mercedesovom servisu nisu uspijeli naci grešku .Pokušao sam stavljati druge injektore isto dimi ,sa interkulerom je sve u redu mijenjao sam usisnu granu, bez razloga bacio novce, cuo sam da može biti da su se poremetili parametri kompjutera i turbine da li je to moguce a da tester ne javlja grešku i da li znate kako da riješim problem Zaboravio sam napomenuti da sam ocistio katalizatore ali ništa se nije promijenilo .
ODGOVOR:Mnogo toga je napravljeno kako u cilju otkrivanja kvara , ja cu dati samo još jednu nadopunu . Ako ste probali sa drugim ispravnim dizama i ako je ispitan sustav za upravljanje motorom ( upravljacka elektronika ) onda svakako još ispitajte EGR ventil jer on može biti uzrok tocno takvoj pojavi kakvu spominjete .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO FIRE 1,0 i. - KOJI MU JE VRAG??

Datum objave: 05.03.2007 00:41:00
Slika
PITANJE: imam uno 1.0fire,52000km.na hladno upali dela ko urica nakon par km kad stanem na semaforu na minimumu padaju okretaji i ugasi se,nekad upali odmah a nekad samo vergla i niš.svecice,filter goriva i zraka novi,lambda,aut.cok,centralina,kompletan ispušni sistem nov te razvodnik paljenja.od nedavno u raz.paljenja cuje se lupkanje,crijevo koje ide na vakum p.ne vuce ko prije. motor se trese,ne trosi ulje,dobro vuce ali ponekad kad stanes na semafor nece primit gas a radi-koji mu je vrag
ODGOVOR:Najprije izmjerite tlak goriva a zatim ako je potrebno ispitajte potenciometar leptirastog ventila i senzor temperature rashladnog sredstva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- PALI SE LAMPICA

Datum objave: 05.03.2007 00:35:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astu 16 55KW, 12.mj.1993god. sa prijedenih 225000km, u posljednje vrijeme se pali lampica elektronike na instrument tabli, ali u nepravilnim intervalima,ponekad par puta dnevno pa onda 10ak-15ak dana ništa, s tim da se svaki put kad izgasim auto ne pali odmah,
te se motor nekontrolirano trese u trenucima dok gori lampica
(kao da radi na tri cilindra),Bio sam u ovlaštenom opel servisu na el. kontroli i rekli su da jedino prijavljuje grešku na pokazivacu brzine na instrument tabli.Cišcen je rasplinjac tj. injektor, te sklopovi za kontrolu ler gasa.
ODGOVOR:Spomenuta lampica se pali kada je neispravan sustav ubrizgavanja goriva i ponekad kada na radi dobro sustav paljenja . Predlažem da ispitate tlak goriva i kolicinu , senzor leptirastog ventila , MAP senzor , senzor radilice te senzor temperature usisanog zraka . Po potrebi ispitajte i sustav paljenja , posebno visoki napon na sekundarnoj strani .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LEGANZA - KUPIO BIH ?

Datum objave: 05.03.2007 00:32:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc i savjet.Naime kupio bih Daewoo Leganza 2.0 i 16V CDX,1999god,106000km,auto izgeleda jako ocuvano.Prodavatelj u ovom slucaju auto kuca daje garanciju na motor 1 god.Cijena je 4900Eur.U autu je automatski mijenjac,kakav je?Da li se isplati kupovina gore navedenog auta i kakva mu je kvaliteta,na šta da obratim pažnju?
ODGOVOR:Kada kupujete takvo vozilo morate misliti na njegovo održavanje i rezervne dijelove . Automatski mjenjac daje velike pogodnosti u vožnji ali što ako se dogodi kvar na njemu , dijelova za njega nema ( treba ih naruciti ) a novi je izuzetno skup . Motor je zadovoljavajuce kvalitete . Moj subjektivni savjet je da ipak odaberete drugo vozilo .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - GRIJANJE

Datum objave: 05.03.2007 00:29:00
Slika
PITANJE: Vozim pasata 99god. 1.9TDI, 110Ks sa digitalnom klimom. Problem je u grijanju, uvjek duva hladan zrak, ponekad malo kao pocne da grije ali slabo. Mjenjao sam termostat i filter kabine..ali opet bez promjene. Stvarno ne znam u cemu je stvar.
ODGOVOR:Prvi uvjet za rad grijanja je radna temperatura motora koja uvijek mora biti iznad 80°C . Drugi uvjet jest ispravan , prohodan radijator grijaca kroz koji mora nesmetano cirkulirati rashladna tekucina . Treci uvjet je prolaz vanjskog zraka preko radijatora grijaca . Ako je u pitanju ovo zadnje onda treba pregledati komande grijaca i zaklopke za usmjeravanje zraka na radijator grijaca .
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERA - NERAVNOMJERAN RAD MOTORA

Datum objave: 05.03.2007 00:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Ford Sieru ( 1987g., snaga motora u KW - 74, radna zapremina motora 1993, ajnšpric ). Primetio sam odreden neravnomeran rad motora ( i tokom vožnje i kada je auto na ''leru'' ). Na predlog majstora, sredivao sam dizne, medutim nakon par meseci ponovo dolazi do istog problema ( neravnomeran rad motora ). Molim Vas za informaciju/savet o cemu se radi, da li je potrebno da uradim dijagnostiku, i koje informacije mogu da dobijem nakon dijagnostike ? Da li postoji mogucnost da se pomocu kompjutera izvrši dijagnostika ili postoji drugi nacin za ovu radnju i koliko vremena je potrebno za dijagnostikovanje ?Da li je potrebno da menjam dizne, može li se okvirno proceniti kolika ce potrošnja goriva biti nakon zamene dizni ( trenutno, auto u proseku troši 10 litara na 100 km ).
ODGOVOR:Ako napravite kompletnu dijagnostiku motora dobiti cete odgovore na sva pitanja . Uz pomoc kompjutera dobiti cete jako malo informacija s tim u vezi . Najprije ispitajte mehanicko stanje motora , nakon toga provjerite tlak goriva , kolicinu goriva i ispitajte stanje brizgalica ( diza ) . Sada vam ostaje još kontrola sustava paljenja i na kraju test ispušnih plinova koji su pravi pokazatelj stanja motora i ispravnosti sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - ZVECKANJE

Datum objave: 05.03.2007 00:07:00
Slika
PITANJE: Vozim Nissan Primeru 1.6 16V SLX '99.god. 1.) u motoru mi se cuje nekakvo zveckanje,kao da imam nekakav kamencic ili nešto sl. u motoru,mislim da je lanac ali me zanima vaše mišljenje i kako riješiti taj problem; 2) kada dodajem gas,odnosno ubrzavam u drugoj brzini broj okretaja mi raste i odjednom malo padne i opet pocne rasti,u cemu je ovdje problem .
ODGOVOR:Navedeni zvuk može proizvoditi razvodni lanac ali može i podizac ventila , potrebno je utvrditi što je u pitanju . Ako je u pitanu razvodni mehanizam ( lanac ) savjetujem potpunu kontrolu pojedinih elemenata (lanaca , lancanika , klizaca i natezaca ) . Za problem koji navodite u drugom dijelu pitanja treba napraviti test sustava ubrizgavanja a posebno lambda sonde .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJI AUTO - NE BIH HTIO POGRIJEŠITI

Datum objave: 28.03.2011 20:04:07
Slika
PITANJE:

Svaka cast na ovakvim savjetima.Nadam se da biste i meni mogli pomoci.Dvoumim se o kupovini auta.U uži izbor su mi došli VW Golf 3(1995),zatim,fiat bravo(1998) te VW Polo(2000)Golf je opremljen motorom 1,9 td sa 75 ks,Bravo sa 1,9 td motorom od 100 ks,a Polo sa usisnim dizelašem snage 64 ks.Napominjem da Polo nije SDI,nego obican dizelaš.Pošto me zanimaju cijene održavanja istih,takoder bi me zanimale i cijene generalnog popravka Brava i Golfa,jer su dosta stariji i motori su im opremljeni turbopunjacem što mi izaziva strah od prevelikog opterecenja i oštecenja takvih motora,te tu najviše dajem prednost Polu,jer je noviji,slabije opterecen,a još uvijek solidnih performansi.Pošto imam vece kolicine obicnog dizela ( D2)zanima me da li bi to gorivo mogao tociti u te aute i da li bi postojale kakve loše posljedice od tocenja takvog goriva.

ODGOVOR:

Bez dvoumljenja treba se odluciti za GOLF III . Razlog tome je samo vozilo u cjelini i njegov pogonski agregat . D-2 možete koristiti u VW motoru jer ima mehanicku visokotlacnu pumpu , samo treba ucestalije mijenjati filtar goriva . Generalna reparatura bi koštala od 12.000,- do 20.000,- kn .
DODATNO PITANJE:
Puno ste mi pomogli,te sam se bacio u istraživanje malo o takvome golfu.Našao sam da on ima konstrukcijsku grešku na remenici koja je spojena s radilicom i pokrece zupcasti remen,te da se može olabaviti i puknuti,te da dolazi do havarije mototra.Moje pitanje je da li se to može kako srediti,ugradnjom i doradom neke druge remenice,ili bi mi pametnije bilo odabrati verziju sa 90 ks tdi. Kod tdi-a me muci to,jer neznam da li bih smio tociti obican diesel u njega,radi zacadenja i stradavanja motora.
ODGOVOR:
Navedeni motor nema konstrukcijsku grešku na remenici radilice . Problemi oko remenice radilice dogadaju se onima koji ne rade redovne servise motora . Navedena remenica se svakih 30.000 km redovito kontrolira . Važno je znati da se prilikom demontaže spomenute remenice i ponovne ugradnje treba poštivati propisani postupak a to je upotreba novog vijka , upotreba osiguraca protiv odvrtanja i predvideni moment pritezanja .
Ako možete birati bolji izbor je TDI motor . Za TDI morate koristiti Eurodizel .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEMIRAN RAD MOTORA

Datum objave: 04.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Pregledajuci internet stranice o vozilima naišao sam i na vašu i mogu vam reci da je za svaku pohvalu. Vlasnik sam Opel Astre 1.7 DTI isuzu motor, proizvedena 2000. godine. Nedavno je na motoru skidana glava, te su tom prilikom mjenjana dva ventila-ispušna , kao i sve vodice i gumice, takode je i uraden tzv. veliki servis, i mjenjani su zupcasti kaiš i klinasti kaiš, ulje, filteri. Auto nakon toga dobro vuce. Medutim, kada auto stoji, tj. radi na leru, motor u odnosu na ranije nemirnije radi, tj. više trese, i možda je malo bucniji u radu. Takoder prilikom paljenja auta motor se malo više zatrese što se osjeti i na sjedištu. U cemu bi moga biti problem, da li je potrebno auto odvesti na dijagnostiku, te da li se ako su u pitanju podešavanja ona mogu obaviti putem kompjutera za dijagnostiku? I još jedno pitanje, u navedeni auto sipam euro dizel koji se kod nas nalazi na tržištu. Zanima me da li u navedeni motor može da se sipa i gorivo koje ima kod nas s oznaku "D 2", pošto se radi o motoru kojim ima "bosh pumpu".
ODGOVOR:Razlog za nemiran rad motora može biti ako motor nije tocno u fazi , slabo podešen kut paljenja , loše podešeni ventili , nepravilan rad diza na minimalnom gasu , ispravnost visokotlacne pumpe .
Kompjuterska dijagnostika može eventualno otkriti nepravilnosti u radu upravljacke elektronike a ostalo se mora rješavati pojedinacno . Radi osjetljivosti visokotlacne pumpe treba koristiti najcišce gorivo s najmanjim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PREGORIO VENTIL

Datum objave: 04.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Kao dokazanog strucnjaka iz oblasti automehanike, molim Vas za cijenjeno mišljenje o problemu koji sam imao sa svojim automobilom.
Auto je Opel Vectra C 2004. godište, sa motorom 1.6 16V (tip motora Z 16 XE). Pri kilometraži od svega 39.000 km upalila se lampica
ispušni plinovi, auto je poceo slabije vuci i nakon par kilometara (potrebnih da bi na autocesti pronašao prikladno mjesto za stati) zacuo se i jedan udarac iz auspuha u cestu. Ustanovljeno je da jedan cilindar nema kompresije. Dijagnoza je bila sljedeca: pregorio jedan ispušni ventil, zbog ulaska nesagorenog benzina u katalizator uništen je i katalizator. Nakon skidanja glave motora na vrhovima svih klipova pronadene su nekakve nakupine kao neizgorene cestice ili slicno.
Zanima me Vaše mišljenje o tome da li je takav kvar moguc pri toliko maloj kilometraži. Auto više nije bio pod garancojim i naravno da su se u ovlaštenom Opel servisu pravili ludi. Mišljenje servisera kod kojeg sam izvršio popravak je da je zbog toga došlo zbog lošeg goriva. Koristio sam Inin benzin eurosuper 95. Iako imam sve racune od goriva u Ini takoder ne priznaju nikakvu grešku sa gorivom. Od navedene kilometraže dosta toga se odnosi na kratke relacije, da li i to može imati utjecaja na takav kvar.
Takoder bih Vas zamolio za Vaše mišljenje o opelovim benzinskim motorima, moj motor troši stalno 2 dcl ulja na tisucu km. Da li možete dati neki savjet o nacinu vožnje navedenog automobila da ne bi ponovo došlo do takvog kvara.
ODGOVOR:Razlog pregorenosti ventila ne treba pripisivati gorivu ili nekoj tipskoj grešci na motoru . Na celu klipa skupljaju se krute cestice kao produkt izgaranja u motoru , neke od tih cestica ostaju na celu klipa a neke u struji ispušnih plinova izlaze u atmosferu . Odgovor na vaše pitanje je da su mogla postojati dva moguca uzroka , jedan uzrok je kvaliteta materijala navedenog ventila ( manja mogucnost ) , drugi uzrok je nepotpuno zatvaranje ventila ( kruta cestica na dosjedu ventila ili u vodilici ventila ) . U tom momentu ispušni plinovi temperature vece od 800 °C struje izmedu ventila i dosjeda ventila te na taj nacin termicki spaljuju ventil i trajno ga uništavaju . Posljedica je potpuni gubitak kompresije na doticnom cilindru i skupi popravak glave motora . Opelovi benzinski motori su zadovoljavajuce kvalitete . Potrošnja ulja koju navodite je u granici normale .
na vrh Povratak na vrh

NISSAN MICRA - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 04.03.2007 23:46:00
Slika
PITANJE: Imam Nissan Micru 1.0 - benzinca iz 98. godine. Naime, dobila je udarac odostraga i dao sam je kod limara na popravak. Limar je sredio oštecenja na vratima i podnici prtljažnika, no nakon tog limarskog zahvata mi više ne rade brzinomjer, pokazivac stanja rezervoara, pokazivac temperature motora , pokazivac predenih kilometara te rasvjeta kabine. Na instrument tabli mi rade sve lampice, samo ne rade ti pokazivaci (cajgeri). Neki su mi meštri rekli da se vjerojatno negdje odpojila masa, i to negdje iza instrument table. Izvadio sam instrument tablu i vidio da nema spoja za masu nego ima nekakav plasticni utikac s pinovima koji se utakne u instrument tablu. Provjerio sam sve osigurace, kako u kabini, tako i one u motornom prostoru. Ostali su releji. Ima cetiri plava orig. nissanova releja iznad osiguraca u kabini i dva takva u motornom prostoru. Svi ti plavi releji su isti (Na svima su identicne oznake). Zamijenio sam mjesta relejima i auto i dalje normalno radi, al još uvijek nisu proradili cajgeri. Ne znam jeli se u samoj instrument tabli nešto pokvarilo ili je kvar negdje drugdje, jer mi je cudno da zbog neispravnih cajgera ne radi rasvjeta u kabini. Tražio sam po internetu shemu elektroinstalacija i sklopova za Micru ali ju nisam pronašao. Ako možda imate kakvu ideju, bilo bi mi od velike pomoci.
ODGOVOR:Sve što ste naveli povezano je s instrument plocom , zato bi trebalo i poceti od toga . Brzinomjer i pokazivac predene kilometraže su povezani i kada pocne raditi brzinomjer raditi ce i pokazivac kilometraže . Brzinomjer se može ispitati tako da se ispita impulsni davac koji je smješten na kucištu mjenjaca . Ako na osciloskopu postoji signal od navedenog davaca to znaci da je isti ispravan a kvar je na instrument ploci .Na isti nacin može se ispitati pokazivac goriva i pokazivac temperature . Kod pokazivaca temperature mjeri se elektricni otpor a isto tako i kod pokazivaca goriva . Ne znam gdje se može nabaviti potrebna shema , možda kod ovlaštenog servisa NISSAN .
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - KUPITI ILI NE ??

Datum objave: 02.03.2007 23:42:00
Slika
PITANJE: bmw 316 iz 87. kupiti ili ne?
u mogucnosti sam kupiti spomenuti auto, 1600 ccm, 75 konja i prijedenih 180 tkm. U solidnom je stanju. zanima me dali je takav auto skup za održavanje ili popravke ako do njih dode te opcenito dali je pouzdan s obzirom na godine. Kako vidim 318 iz iste godine prelaze i po 500 tisuca pa me zanima dali je i ovaj slabiji agregat toliko kvalitetan.
ODGOVOR:Navedeno vozilo je jako staro i sigurno ce trebati dosta toga zamijeniti radi starosti i istrošenja . Ako vec kupujete , svakako provjerite stanje motora i izmjerite kompresiju .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - JAKE VIBRACIJE

Datum objave: 02.03.2007 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozilo Opel Astra (1.6. 16.V 1999 g). Problem je sledece prirode: prilikom kretanja javljaju se jake vibracije u motoru i maltene citavo auto se protrese, nakon toga auto se ponaša sasvim normalno,normalno vuce,ubrzava,motor mirno radi u leru .Prilikom kretanja sa jacim gasom preko 2000 o /min vibracije se smanjuju ali i dalje postoje.Interesantno je da prilikom okretanja volana (kod parkiranja vibracije se pojacavaju)Stope motora su zamjenjene ,set kvacila je takode nov.
ODGOVOR:Uzrok vibracija je neispravan ( jedan ili više ) homokineticki zglob . Pregledajte obije poluosovine .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO GTI - LUPANJE

Datum objave: 02.03.2007 23:24:00
Slika
PITANJE: Imam Polo GTI. Prilikom prelaska preko neravnina cujem u prednjem dijelu udarce.Auto ima 20000km.Lupanje se ponekad cuje ponekad ne.Ponekad mogu upast u rupetinu i ništa. Ponekad je dovoljna mala neravnina da se cuje udarac.Narocito je izraženo kada idem preko valovite ceste.Savjetovali su mi zamjenu spona koje spajaju stabilizator s amortizerom. Zamjenio sam i opet isto.Nakon toga sam zamjenio gumice na stabilizatoru i opet isto.Bio sam na kontroli amortizera i rade ok. Prema aparatu Lijevi 73% i desni 69%.Bio u servisu i kažu da je sve ok. Jel li ovo posljedica sportskog ovjesa. Na ovjesu nisu radene nikave prerade. Imam gume 205/45R16.
ODGOVOR:Lupanje može dolaziti od pojedinih dijelova ovjesa i upravljackog mehanizma . U pronalaženju uzroka nekada treba biti jako uporan i strpljiv .
Sportski ovjes jako opterecuje sve elemente ovjesa i upravljackog mehanizma .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 D - UDAR GROMA

Datum objave: 02.03.2007 23:12:00
Slika
PITANJE: Vektra karavan 2.0 dizel, 1999. god, modificirana 100 godina Opela, radila normalno ali poslije udara groma (zamjenjen kompjuter motora, bosh pumpa, relej grijaca, kompjuter žmigavaca, akumulator) na leru gori žuta sijalica od elektronike motora ali cim krenem gasi se i auto ima snagu. Sve je dobro dok auto ide po ravnom i to do 30 tak km. Dok gori sijalica motor ima max. 3000 obrtaja. Kad auto ide uzbrdo lampica gori non stop i auto može ici drugom brzinom uz max. 2000 obrtaja. Majstor kaže da su otišli neki magnetni ventili koji se mjenjaju zajedno sva tri i da ne valja AGR ventil? Cekam dva mjeseca da nabave dijelove da mi to naprave ali još me nikad nisu nazvali?! Javljam se iz Goražda - BiH pa me interesuje da li je to baš tako ili je nešto drugo jer su mi za ovu gore popravku uzeli 2500 eura. Imate li koga preporuciti u BiH da bi mogao ovo napraviti i koliko bi približno koštala ova popravka?
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok je u sustavu goriva ( kolicina ) i u sustavu za upravljanje motorom ( elektronika u visokotlacnoj pumpi ) . Korisno bi bilo i ispitivanje diza koje takoder mogu utjecati na loš rad motora . Teško je bez adekvatne tehnicke podrške rješavati takve kvarove . U vašoj državi ne znam nikoga iz te struke .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - ZAMJENA AMORTIZERA I OPRUGA ??

Datum objave: 25.03.2011 00:06:11
Slika
PITANJE: Lijepo molim za savjet dali je je potrebno prilikom zamjene amortizera mijenjati i opruge-federe, na nekim web-stranicama servisi savjetuju obaveznu izmjenu i federa i amortizera. Na autu ima 150 tkm. Upotrebljavan je za normalnu vožnju bez ekstremnih opterecenja.
pratim vaše odgovore, imate puno iskustva i znanja iz prakse... svaka pohvala!!!
ODGOVOR:OPRUGE nije potrebno mijenjati kada mijenjate amortizere . Iste se mijenjaju kada za to postoji razlog a to je kada je vozilo i kod malog opterecenja dosta spušteno ili kada pukne jedna od opruga .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - IMAM DOBRU VOLJU

Datum objave: 01.03.2007 23:03:00
Slika
PITANJE: Skoda felicia 1,3 lx 1996
Zahvaljujem na vašem odgovoru i svaka vam cast da netko hoce pomoci ljudima i svoje znanje podijeliti s drugima. Ja kao laik što se tice motora, ali s nekakvim tehnickim obrazovanjem i dobrom voljom za popravke još bih vas molio da mi pojasnite:
1. Što je to ETC senzor i kako prepoznati da je kvar u tome i kako popraviti,
2. Ukoliko je greška s leptirastim ventilom što uraditi,
3. Gdje se nalaze ti injektori i kako ih ocistiti.
ODGOVOR:ETC ( engine temperature sensor ) je senzor temperature motora , promjenom temperaturnog stanja rashladne tekucine mijenja elektricni otpor a racunalo taj podatak obraduje i prepoznaje da li je motor hladan ili topli . On se ne popravlja , ako njegova karakteristika ( otpor ) nije odgovarajuca onda se mijenja . Leptirasti ventil se može ocistiti odgovarajucim sredstvom . Ako je sustav ubrizgavanja SPI onda ima jedan injektor koji se nalazi na gornjoj strani usisne grane , ako je sustav MPI onda postoje cetiri injektora koji se nalaze na usisnoj grani uz samu glavu motora .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - ZAMJENA ULJA U AUTOM.MJENJACU

Datum objave: 01.03.2007 22:54:00
Slika
PITANJE: Surfajuci po Internetu slucajno sam naišao na vašu stranicu i nužda me je natjerala da vam postavim pitanje jer me je neinformiranost koštala vec 600 eura.
Posjedujem mercedes 190 e, 2000 kubika sa automatskim mjenjacem, vec dvije godine, i mislim da je vrijeme da promjenim filter i ulje u mjenjacu. Vozio sam auto kod mehanicara medjutim vidim da oni u stvari ne znaju izmjeriti pravilno ulje u mjenjacu i odustao sam od te misije.Molim vas da mi objasnite kako zamjeniti ulje i filter na automatskom mjenjacu da me ne bi neki majstori zavrnuli ako vide da o tome pojma nemam jer nažalost to je kod nas normalno.
Veliko Hvala i pozdrav iz Sarajeva.
ODGOVOR:Automatski mjenjaci nisu svi tipski vec se medusobno razlikuju . Razlika je i u nacinu izmjene ulja i u kontroli nivoa ulja . Objasniti cu jednu vrstu mjenjaca . Prvo se ispusti ulje iz mjenjaca na cep kartera ili na sam karter , demontira se karter mjenjaca , demontira se filtar u mjenjacu . Kada se staro ulje iscijedilo iz mjenjaca može se ugraditi novi filtar ulja , stavi se nova brtva kartera i sam karter . Ulje u karter dolijevate kroz cijev šipke za kontrolu nivoa ulja u mjenjacu . Kada se nalije 80% kolicine ulja upali se motor i dok motor radi mjeri se nivo ulja u mjenjacu , po potrebi se dolije ulja do blizu maksimuma .
Ispravno mjerenje nivoa ulja jest u momentu kada motor ima radnu temperaturu .
Napomena : Ovaj opis ne znaci da se i na vašem vozilu to radi na ovaj nacin . Strucnjak ce lako prepoznati koji je pravi nacin za navedenu radnju . Vrlo važan detalj je da ste potpuno sigurni koja vrsta ulja ide u navedeni mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 01.03.2007 22:48:00
Slika
PITANJE: Imam dva fiat punta 55 1.1 jedan je 97 god a drugi 99 ista serija, kod ovog 97 god cesto moram dosipavat rashladnu tekucinu, pregledo sam cijeli motor i kabinu i nema tragova curenja sve je suho, dali je mogucnost da ulazi u sam motor. Punto 99 god, trese u vožnji kad je motor topal na 70 do 90 kmh preko 100 i do 170 super ide, stavljene su nove gume i dvje nove felge (prednje) i izbalansirano je sva 4 kotaca, dali je potreba za optikom trapa il je nešto drugo problem, ima nove kineticke zglobove (do kotaca)i ležaje stari su se raspali. Dali mi možete reci redosljed i kilažu stezanja glave motora kod ovog tipa vozila punto 1.1 55 i dali on ima prikljucak za dijagnozu.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati iz sustava a da se to ne vidi . Najbolje je da se ociste svi dosjedi gumenih cijevi te da se ispita pumpa za vodu . Kada motor troši rashladnu tekucinu kroz cilindar onda se na ispuhu pojavljuje bijeli dim . Kada motor trese u nekom režimu rada uzrok je najcešce sustav paljenja ( svjecice , kablovi , bobina , ECU ) . To bi bio odgovor za sada . Drugi dio teksta je nerazumljiv a pitanja su jako loše formulirana .
na vrh Povratak na vrh