Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV 1,9 TDI - SERVISNI INTERVALI

Datum objave: 09.03.2007 13:36:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite.Golf IV 1,9 TDI prešao je 175000 redovno je servisiran. Danas mi se javlja poruka kompjutera kad dam kontakt servis 30000 Sta to znaci. Šta treba da uradim. Pišem Vam iz sarajeva i ranije sam pisao o nekim drugim stvarima i dobio Vaš odgovor koji mi je pomogao. Nadam se da cete mi i ovoga puta odgovoriti. U to ime puno Vas pozdravljam i zahvaljujem, Cesto pogledam Vasu stranu na internetu pa to je zaista divno i od koristi ljudima, narucito danas kad ih svako pravi glupim. Želim Vam dobro zdravlje i dug život na korist ljudima. Hasan
ODGOVOR:Navedena poruka je informativnog karaktera , ne ukazuje na nikakvu grešku . Ista poruka može se reprogramirati da piše npr. 50.000 . Navedena brojka su kilometri i daje informaciju kada treba obaviti redovni servis vozila ( koji vi i ne morate obaviti ili ga možete obaviti prije ili poslije navedene kilometraže ) . Na vašem vozilu bilo bi normalno da se pojavi poruka 15.000 km jer je to primjereni interval za obaviti servis vozila . Kada vi obavite navedeni servis tada vaš serviser resetira navedeni servisni interval ( stavi ga na nula kilometara ) , od tog momenta kompjuter broji novi servisni interval do 15.000 km nakon cega ce se ponovo upaliti SERVIS 15.000 .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ALTERNATOR

Datum objave: 28.03.2011 19:55:03
Slika
PITANJE:

POZDARAV velikim specijalcima…imam nekoliko pitanja za vas koje me opsirnije interesuju ,a ta pitanja su vezana za alternator koja ja moram da uradim ,i nazalost ja nisam u mogucnosti da profesionalno i ispravno odgovorim na ta pitanja pa vas stoga molim da mi odgovorite na ova pitanja:1)provera ispravnosti alternatora? 2)provera ispravnosti leglera? 3)provera pada napona izmedju alternatora I akomulatora? 4)ispitivanje alternatora osciloskopom? 5)provera ispravnosti dioda? 6)provera ispravnosti namotaja I rotora? 7)provera ispravnosti cetkica,drzaca cetkica,kliznih prstenova I biksni?

ODGOVOR:

Osnovna kontrola alternatora radi se kada je upaljen motor . Na taj nacin može se ispitati ispravnost alternatora i regulatora napona . Ispravno stanje alternatora je kada se voltmetrom na stezaljkama akumulatora izmjeri napon od 13,6 do 14,6 V . Ispravnost alternatora može se provjeriti i osciloskopom ali je to duži postupak . Na osciloskopu se može vidjeti ispravljeni napon i rad dioda . Kontrolu ispravnosti rotora možete ispitati OHM metrom . Ostale dijelove alternatora provjeravate vizualno i logicki .

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 - KLIMATRONIK

Datum objave: 09.03.2007 13:26:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam passata 1.9 TDI,66 KW iz 1999 god.
1.Zanima me koje ulje da sipam u njega
2.auto ima klimatronik-da li može grijati preko zime,ili ima normalno grijanje?
3.kada da provjeravam plin u klimi(cuo sam da se treba sipati i neko ulje)?
4.u leru mi nekad radi sa 1200 obrtaja.Kada dam gas i naglo pustim obrtaji padnu na normalu(motor je ugrijan)?
5.na koliko da mijenjam remenje(sada sam stavio zamjensko remenje i španere)?
ODGOVOR:U motor možete stavljati ulje 505.00 ali možete i jeftinije 10W-40 . Klimatronik sustav može raditi cijele godine bez iskljucivanja vi trebate samo odrediti željenu temperaturu i staviti na položaj AUTOMATIC , uredaj dalje sam radi . Plin u klimi ne možete nikako provjeriti bez servisne opreme, ulje takoder . Sve se to radi prilikom servisiranja klima uredaja a tvornica preporucuje da se servis radi svake dvije godine ( mnogi to rade kada im klima sustav prestane raditi , tada je to puno skuplje ) . Ako se okretaji ne spuštaju uzrok može biti u elektronici visokotlacne pumpe . Razvodni mehanizam se mijenja na 90.000 km .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - MIJENJA SE INTENZITET SVJETLA

Datum objave: 07.03.2007 09:41:00
Slika
PITANJE: Imam Toyotu yaris 1.3 iz 2002 napravljene u Japanu. Primjetio sam da u zadnje vrijeme kad vozim po noci prilikom zaustavljanja i pritiska kvacila napon u svjetlima padne tj. smanji se na sekund intenzitet svjetla i odmah se vrati u normalu. Nekad oscilira a nekad ne. Inace sve ostalo radi savršeno. Da li se radi o nekom regulatoru napona ili nešto drugo?
ODGOVOR:Postoje dva moguca uzroka , slabije stanje akumulatora ili alternator kojemu varira napon . Ispitajte najprije akumulator .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 QUATRO - BLOKADA KOC.KLIJEŠTA

Datum objave: 07.03.2007 09:35:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Audija A4 2,4 Quatro 98god.prešao je 125 000 km .
Navecer kad auto ostavim u garaži iako rucnu kocnicu ne koristim u garaži, ujutro kad auto upalim i krenem imam osjecaj kao da ga disk plocice još drže na kocnici.Kad krenem onda auto napravi trzaj dok ga kocnice otpuste.Poslije tokom vožnje i parkiranja cijeli dan nema problema samo kad ga ostavim cijelu noc u garaži to se dogada.Imam osjecaj da se više dogada ako je kišno vrijeme.
ODGOVOR:Uzrok opisane pojave je blokada kocionih kliješta i to klipova ili osovinica . Nemojte to zapustiti nego što prije otklonite kvar jer su posljedice skupe .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - GORI LAMPICA MOTORA

Datum objave: 07.03.2007 09:29:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Hyundai Accent, godina proizvodnje 2001, motor 1.3. Problem je vezan za lampicu motora (check) koja neprestano gori vec jedno godinu dana s par kratkotrajnih gašenja. Na servisu je receno da je problem vezan za "luft -messer", te da ga je potrebno promijeniti. No na drugom mjestu su mi rekli da za tim nema potrebe, te da popravak nije potreban. S obzirom na oprecna mišljenja zanima me što uciniti... Mijenjati dio ili ne. Koja je okvirna cijena zamijene neispravnog dijela, te koje su eventualne posljedice ne mijenjanja istog.
ODGOVOR:Odluke u vezi popravka vozila donosite sami , isto tako u nekoga trebate imati povjerenje . Cinjenica jest da vam se povremeno pali CHECK lampica , to je znak neispravnosti neke od komponenata sustava ubrizgavanja . Na ovaj nacin vaše vozilo sigurno troši nešto više goriva a na taj nacin nastaje oštecenje i na katalizatoru . Ako nemate volje popraviti vaše vozilo ne morate ali obicno nakon toga dolazi veci i skuplji kvar . Problem može biti u mjeracu mase zraka ( luft messer ) ali i ne mora , treba ponovo testirati kompletan sustav . Cijenu bilo kojeg dijela možete saznati u skladištu dijelova HYUNDAI .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - TROMA JE !

Datum objave: 06.03.2007 00:18:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam alfe 145 1.4 ts 98 godište.
Auto nejblaže receno je tromo i uopce ne voli visoke okretaje što je za jednu alfu grijeh. Pri vecim okretajima cca. 5000 bolje lovi ako malo otpustim gas nego sa gasom do daske .Isto tako dok je hladna cuju se eksplozije iz usisne grane(auto ima plasticne grane). Sumnjam na pumpu goriva, inace svijecice su nove isto kao i lambda sonda, potrošnja je sasvim ok na otvorenom oko 7~8 l.
ODGOVOR:Kod ovog motora ispitajte funkcionalnost varijatora faze koji je cesti uzrok gubitka snage . Pucanje iz usisnog kolektora dolazi radi pogrešnog paljenja a uzrok su visokonaponski kablovi odnosno njihovo probijanje . Na kraju predlažem da ispitate ispravnost sustava ubrizgavanja , narocito tlak goriva i stanje injektora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ERG VENTIL

Datum objave: 06.03.2007 00:13:00
Slika
PITANJE: Na opel corsi 1.0 B upaljena mi je žuta signalna lampica. U servisu su rekli da zamjenim erg ventil. Interesuje me funkcija erg ventila i dali se on može cistiti i na koji nacin.
ODGOVOR:EGR ventil služi u svrhu ekologije . Njime upravlja racunalo koje ga u odredenom režimu rada motora otvara kako bi dio ispušnih plinova ušao ponovo u cilindar u cilju smanjenja štetnih dušicnih oksida .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES - DA LI KUPITI ?

Datum objave: 06.03.2007 00:08:00
Slika
PITANJE: Imam priliku da kupim Mercedes E200CDI karavan,2000 god.interesira me:
1.auto ima predenih 420000 km.motor je suh,ne dimi
2.da li ima nivoreguling i kako cu znati jeli ispravan
3.limarija je u dosta dobrom stanju
na što da još obratim pažnju i interesira me koliko to auto može preci kilometara,cijena mu je 7000 eura da li da ga kupim ili da tražim passata
ODGOVOR:Poznata je cinjenica što manje novaca date za automobil to cete više novaca potrošiti za popravke . Bez obzira što je to Mercedes ,kilometara ima puno .Ako ste se odlucili za navedeno vozilo temeljito pregledajte motor , izmjerite kompresiju ,ispitajte dize . Na dizalici pregledajte podvozje , ovjese i upravljacki mehanizam . Vlasnika vozila pitajte da li vozilo ima " nivoregulirung " i kako radi .
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - PROŠAO PREKO VODE

Datum objave: 05.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Imam seat toledo 1,8 I GL 4D 1994 godiste.Prošao sam preko vode i auto mi se ugasilo.Ocistio sam razvodnu kapu od vode i upalio ponovo.Medjutim kada dodajem puni gas auto se guši radi samo na stangasu.Pokušao sam voziti auto-putem sa manjim gasom auto je išao normalno.Kada sam dodao veci gas i držao malo duže auto se prigušilo i ugasilo.Poslije toga više nije mogao da upali, mašina normalno okrece al nece da upali.Provjerio sam dovod goriva na karburatoru, pumpa je ispravna gorivo dolazi.Sa bobine na razvodnu kapu dolazi struja -iskrice ( al ne znam koje jacine).Mijenjao sam razvodnu kapu i finger ali struja ne dolazi na svjecice.Negdje je u prekidu.Molim vas da mi pokušate pomoci kako da riješim ovaj problem..Meni se cini kao da je nešto pregorilo.
ODGOVOR:Najprije ispitajte razvodnu kapu zatim visokonaponske kablove . Nakon ovoga na redu je elektronika razvodnika paljenja ( Hall davac ) i bobina . Još jednom ispitajte i rotor razvodnika ( razvodna ruka ) . Na kraju ako je potrebno ispitajte i elektricne vodove sustava paljenja .
HVALA NA SAVJETU:
Zelim da vam se zahvalim na korisnom savjetu,posto sam uspjeo otkloniti kvar,greska je bila u blombini,ipak nije imala dovoljno snage da prenese struju na svjecice,nego je dolazila samo do razvodne kape.Kupio sam novu blombinu i auto fercera ko doksa.Veoma zahvalan Bosanac.
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES MB210 - CRNI DIM

Datum objave: 05.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Imam mb210 e200cdi moj problem ne može nitko za sada riješiti .Problem je što auto izbaciva crne dimove ne troši ulja ni goriva sve u granicama normale, ide jako dobro, bio sam u splitu u mercedesovom servisu nisu uspijeli naci grešku .Pokušao sam stavljati druge injektore isto dimi ,sa interkulerom je sve u redu mijenjao sam usisnu granu, bez razloga bacio novce, cuo sam da može biti da su se poremetili parametri kompjutera i turbine da li je to moguce a da tester ne javlja grešku i da li znate kako da riješim problem Zaboravio sam napomenuti da sam ocistio katalizatore ali ništa se nije promijenilo .
ODGOVOR:Mnogo toga je napravljeno kako u cilju otkrivanja kvara , ja cu dati samo još jednu nadopunu . Ako ste probali sa drugim ispravnim dizama i ako je ispitan sustav za upravljanje motorom ( upravljacka elektronika ) onda svakako još ispitajte EGR ventil jer on može biti uzrok tocno takvoj pojavi kakvu spominjete .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO FIRE 1,0 i. - KOJI MU JE VRAG??

Datum objave: 05.03.2007 00:41:00
Slika
PITANJE: imam uno 1.0fire,52000km.na hladno upali dela ko urica nakon par km kad stanem na semaforu na minimumu padaju okretaji i ugasi se,nekad upali odmah a nekad samo vergla i niš.svecice,filter goriva i zraka novi,lambda,aut.cok,centralina,kompletan ispušni sistem nov te razvodnik paljenja.od nedavno u raz.paljenja cuje se lupkanje,crijevo koje ide na vakum p.ne vuce ko prije. motor se trese,ne trosi ulje,dobro vuce ali ponekad kad stanes na semafor nece primit gas a radi-koji mu je vrag
ODGOVOR:Najprije izmjerite tlak goriva a zatim ako je potrebno ispitajte potenciometar leptirastog ventila i senzor temperature rashladnog sredstva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- PALI SE LAMPICA

Datum objave: 05.03.2007 00:35:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astu 16 55KW, 12.mj.1993god. sa prijedenih 225000km, u posljednje vrijeme se pali lampica elektronike na instrument tabli, ali u nepravilnim intervalima,ponekad par puta dnevno pa onda 10ak-15ak dana ništa, s tim da se svaki put kad izgasim auto ne pali odmah,
te se motor nekontrolirano trese u trenucima dok gori lampica
(kao da radi na tri cilindra),Bio sam u ovlaštenom opel servisu na el. kontroli i rekli su da jedino prijavljuje grešku na pokazivacu brzine na instrument tabli.Cišcen je rasplinjac tj. injektor, te sklopovi za kontrolu ler gasa.
ODGOVOR:Spomenuta lampica se pali kada je neispravan sustav ubrizgavanja goriva i ponekad kada na radi dobro sustav paljenja . Predlažem da ispitate tlak goriva i kolicinu , senzor leptirastog ventila , MAP senzor , senzor radilice te senzor temperature usisanog zraka . Po potrebi ispitajte i sustav paljenja , posebno visoki napon na sekundarnoj strani .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LEGANZA - KUPIO BIH ?

Datum objave: 05.03.2007 00:32:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za pomoc i savjet.Naime kupio bih Daewoo Leganza 2.0 i 16V CDX,1999god,106000km,auto izgeleda jako ocuvano.Prodavatelj u ovom slucaju auto kuca daje garanciju na motor 1 god.Cijena je 4900Eur.U autu je automatski mijenjac,kakav je?Da li se isplati kupovina gore navedenog auta i kakva mu je kvaliteta,na šta da obratim pažnju?
ODGOVOR:Kada kupujete takvo vozilo morate misliti na njegovo održavanje i rezervne dijelove . Automatski mjenjac daje velike pogodnosti u vožnji ali što ako se dogodi kvar na njemu , dijelova za njega nema ( treba ih naruciti ) a novi je izuzetno skup . Motor je zadovoljavajuce kvalitete . Moj subjektivni savjet je da ipak odaberete drugo vozilo .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - GRIJANJE

Datum objave: 05.03.2007 00:29:00
Slika
PITANJE: Vozim pasata 99god. 1.9TDI, 110Ks sa digitalnom klimom. Problem je u grijanju, uvjek duva hladan zrak, ponekad malo kao pocne da grije ali slabo. Mjenjao sam termostat i filter kabine..ali opet bez promjene. Stvarno ne znam u cemu je stvar.
ODGOVOR:Prvi uvjet za rad grijanja je radna temperatura motora koja uvijek mora biti iznad 80°C . Drugi uvjet jest ispravan , prohodan radijator grijaca kroz koji mora nesmetano cirkulirati rashladna tekucina . Treci uvjet je prolaz vanjskog zraka preko radijatora grijaca . Ako je u pitanju ovo zadnje onda treba pregledati komande grijaca i zaklopke za usmjeravanje zraka na radijator grijaca .
na vrh Povratak na vrh

FORD SIERA - NERAVNOMJERAN RAD MOTORA

Datum objave: 05.03.2007 00:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Ford Sieru ( 1987g., snaga motora u KW - 74, radna zapremina motora 1993, ajnšpric ). Primetio sam odreden neravnomeran rad motora ( i tokom vožnje i kada je auto na ''leru'' ). Na predlog majstora, sredivao sam dizne, medutim nakon par meseci ponovo dolazi do istog problema ( neravnomeran rad motora ). Molim Vas za informaciju/savet o cemu se radi, da li je potrebno da uradim dijagnostiku, i koje informacije mogu da dobijem nakon dijagnostike ? Da li postoji mogucnost da se pomocu kompjutera izvrši dijagnostika ili postoji drugi nacin za ovu radnju i koliko vremena je potrebno za dijagnostikovanje ?Da li je potrebno da menjam dizne, može li se okvirno proceniti kolika ce potrošnja goriva biti nakon zamene dizni ( trenutno, auto u proseku troši 10 litara na 100 km ).
ODGOVOR:Ako napravite kompletnu dijagnostiku motora dobiti cete odgovore na sva pitanja . Uz pomoc kompjutera dobiti cete jako malo informacija s tim u vezi . Najprije ispitajte mehanicko stanje motora , nakon toga provjerite tlak goriva , kolicinu goriva i ispitajte stanje brizgalica ( diza ) . Sada vam ostaje još kontrola sustava paljenja i na kraju test ispušnih plinova koji su pravi pokazatelj stanja motora i ispravnosti sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA - ZVECKANJE

Datum objave: 05.03.2007 00:07:00
Slika
PITANJE: Vozim Nissan Primeru 1.6 16V SLX '99.god. 1.) u motoru mi se cuje nekakvo zveckanje,kao da imam nekakav kamencic ili nešto sl. u motoru,mislim da je lanac ali me zanima vaše mišljenje i kako riješiti taj problem; 2) kada dodajem gas,odnosno ubrzavam u drugoj brzini broj okretaja mi raste i odjednom malo padne i opet pocne rasti,u cemu je ovdje problem .
ODGOVOR:Navedeni zvuk može proizvoditi razvodni lanac ali može i podizac ventila , potrebno je utvrditi što je u pitanju . Ako je u pitanu razvodni mehanizam ( lanac ) savjetujem potpunu kontrolu pojedinih elemenata (lanaca , lancanika , klizaca i natezaca ) . Za problem koji navodite u drugom dijelu pitanja treba napraviti test sustava ubrizgavanja a posebno lambda sonde .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KOJI AUTO - NE BIH HTIO POGRIJEŠITI

Datum objave: 28.03.2011 20:04:07
Slika
PITANJE:

Svaka cast na ovakvim savjetima.Nadam se da biste i meni mogli pomoci.Dvoumim se o kupovini auta.U uži izbor su mi došli VW Golf 3(1995),zatim,fiat bravo(1998) te VW Polo(2000)Golf je opremljen motorom 1,9 td sa 75 ks,Bravo sa 1,9 td motorom od 100 ks,a Polo sa usisnim dizelašem snage 64 ks.Napominjem da Polo nije SDI,nego obican dizelaš.Pošto me zanimaju cijene održavanja istih,takoder bi me zanimale i cijene generalnog popravka Brava i Golfa,jer su dosta stariji i motori su im opremljeni turbopunjacem što mi izaziva strah od prevelikog opterecenja i oštecenja takvih motora,te tu najviše dajem prednost Polu,jer je noviji,slabije opterecen,a još uvijek solidnih performansi.Pošto imam vece kolicine obicnog dizela ( D2)zanima me da li bi to gorivo mogao tociti u te aute i da li bi postojale kakve loše posljedice od tocenja takvog goriva.

ODGOVOR:

Bez dvoumljenja treba se odluciti za GOLF III . Razlog tome je samo vozilo u cjelini i njegov pogonski agregat . D-2 možete koristiti u VW motoru jer ima mehanicku visokotlacnu pumpu , samo treba ucestalije mijenjati filtar goriva . Generalna reparatura bi koštala od 12.000,- do 20.000,- kn .
DODATNO PITANJE:
Puno ste mi pomogli,te sam se bacio u istraživanje malo o takvome golfu.Našao sam da on ima konstrukcijsku grešku na remenici koja je spojena s radilicom i pokrece zupcasti remen,te da se može olabaviti i puknuti,te da dolazi do havarije mototra.Moje pitanje je da li se to može kako srediti,ugradnjom i doradom neke druge remenice,ili bi mi pametnije bilo odabrati verziju sa 90 ks tdi. Kod tdi-a me muci to,jer neznam da li bih smio tociti obican diesel u njega,radi zacadenja i stradavanja motora.
ODGOVOR:
Navedeni motor nema konstrukcijsku grešku na remenici radilice . Problemi oko remenice radilice dogadaju se onima koji ne rade redovne servise motora . Navedena remenica se svakih 30.000 km redovito kontrolira . Važno je znati da se prilikom demontaže spomenute remenice i ponovne ugradnje treba poštivati propisani postupak a to je upotreba novog vijka , upotreba osiguraca protiv odvrtanja i predvideni moment pritezanja .
Ako možete birati bolji izbor je TDI motor . Za TDI morate koristiti Eurodizel .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - NEMIRAN RAD MOTORA

Datum objave: 04.03.2007 23:57:00
Slika
PITANJE: Pregledajuci internet stranice o vozilima naišao sam i na vašu i mogu vam reci da je za svaku pohvalu. Vlasnik sam Opel Astre 1.7 DTI isuzu motor, proizvedena 2000. godine. Nedavno je na motoru skidana glava, te su tom prilikom mjenjana dva ventila-ispušna , kao i sve vodice i gumice, takode je i uraden tzv. veliki servis, i mjenjani su zupcasti kaiš i klinasti kaiš, ulje, filteri. Auto nakon toga dobro vuce. Medutim, kada auto stoji, tj. radi na leru, motor u odnosu na ranije nemirnije radi, tj. više trese, i možda je malo bucniji u radu. Takoder prilikom paljenja auta motor se malo više zatrese što se osjeti i na sjedištu. U cemu bi moga biti problem, da li je potrebno auto odvesti na dijagnostiku, te da li se ako su u pitanju podešavanja ona mogu obaviti putem kompjutera za dijagnostiku? I još jedno pitanje, u navedeni auto sipam euro dizel koji se kod nas nalazi na tržištu. Zanima me da li u navedeni motor može da se sipa i gorivo koje ima kod nas s oznaku "D 2", pošto se radi o motoru kojim ima "bosh pumpu".
ODGOVOR:Razlog za nemiran rad motora može biti ako motor nije tocno u fazi , slabo podešen kut paljenja , loše podešeni ventili , nepravilan rad diza na minimalnom gasu , ispravnost visokotlacne pumpe .
Kompjuterska dijagnostika može eventualno otkriti nepravilnosti u radu upravljacke elektronike a ostalo se mora rješavati pojedinacno . Radi osjetljivosti visokotlacne pumpe treba koristiti najcišce gorivo s najmanjim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PREGORIO VENTIL

Datum objave: 04.03.2007 23:52:00
Slika
PITANJE: Kao dokazanog strucnjaka iz oblasti automehanike, molim Vas za cijenjeno mišljenje o problemu koji sam imao sa svojim automobilom.
Auto je Opel Vectra C 2004. godište, sa motorom 1.6 16V (tip motora Z 16 XE). Pri kilometraži od svega 39.000 km upalila se lampica
ispušni plinovi, auto je poceo slabije vuci i nakon par kilometara (potrebnih da bi na autocesti pronašao prikladno mjesto za stati) zacuo se i jedan udarac iz auspuha u cestu. Ustanovljeno je da jedan cilindar nema kompresije. Dijagnoza je bila sljedeca: pregorio jedan ispušni ventil, zbog ulaska nesagorenog benzina u katalizator uništen je i katalizator. Nakon skidanja glave motora na vrhovima svih klipova pronadene su nekakve nakupine kao neizgorene cestice ili slicno.
Zanima me Vaše mišljenje o tome da li je takav kvar moguc pri toliko maloj kilometraži. Auto više nije bio pod garancojim i naravno da su se u ovlaštenom Opel servisu pravili ludi. Mišljenje servisera kod kojeg sam izvršio popravak je da je zbog toga došlo zbog lošeg goriva. Koristio sam Inin benzin eurosuper 95. Iako imam sve racune od goriva u Ini takoder ne priznaju nikakvu grešku sa gorivom. Od navedene kilometraže dosta toga se odnosi na kratke relacije, da li i to može imati utjecaja na takav kvar.
Takoder bih Vas zamolio za Vaše mišljenje o opelovim benzinskim motorima, moj motor troši stalno 2 dcl ulja na tisucu km. Da li možete dati neki savjet o nacinu vožnje navedenog automobila da ne bi ponovo došlo do takvog kvara.
ODGOVOR:Razlog pregorenosti ventila ne treba pripisivati gorivu ili nekoj tipskoj grešci na motoru . Na celu klipa skupljaju se krute cestice kao produkt izgaranja u motoru , neke od tih cestica ostaju na celu klipa a neke u struji ispušnih plinova izlaze u atmosferu . Odgovor na vaše pitanje je da su mogla postojati dva moguca uzroka , jedan uzrok je kvaliteta materijala navedenog ventila ( manja mogucnost ) , drugi uzrok je nepotpuno zatvaranje ventila ( kruta cestica na dosjedu ventila ili u vodilici ventila ) . U tom momentu ispušni plinovi temperature vece od 800 °C struje izmedu ventila i dosjeda ventila te na taj nacin termicki spaljuju ventil i trajno ga uništavaju . Posljedica je potpuni gubitak kompresije na doticnom cilindru i skupi popravak glave motora . Opelovi benzinski motori su zadovoljavajuce kvalitete . Potrošnja ulja koju navodite je u granici normale .
na vrh Povratak na vrh