Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

FIAT PUNTO 55 - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 01.03.2007 22:48:00
Slika
PITANJE: Imam dva fiat punta 55 1.1 jedan je 97 god a drugi 99 ista serija, kod ovog 97 god cesto moram dosipavat rashladnu tekucinu, pregledo sam cijeli motor i kabinu i nema tragova curenja sve je suho, dali je mogucnost da ulazi u sam motor. Punto 99 god, trese u vožnji kad je motor topal na 70 do 90 kmh preko 100 i do 170 super ide, stavljene su nove gume i dvje nove felge (prednje) i izbalansirano je sva 4 kotaca, dali je potreba za optikom trapa il je nešto drugo problem, ima nove kineticke zglobove (do kotaca)i ležaje stari su se raspali. Dali mi možete reci redosljed i kilažu stezanja glave motora kod ovog tipa vozila punto 1.1 55 i dali on ima prikljucak za dijagnozu.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati iz sustava a da se to ne vidi . Najbolje je da se ociste svi dosjedi gumenih cijevi te da se ispita pumpa za vodu . Kada motor troši rashladnu tekucinu kroz cilindar onda se na ispuhu pojavljuje bijeli dim . Kada motor trese u nekom režimu rada uzrok je najcešce sustav paljenja ( svjecice , kablovi , bobina , ECU ) . To bi bio odgovor za sada . Drugi dio teksta je nerazumljiv a pitanja su jako loše formulirana .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i.- GUŠI SE

Datum objave: 01.03.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Posjedujem OPEL Corsu 1.4i (44 kW, listopad 1995. god, 145 000 km). Nakon prvog pokretanja u jutro motor se povremeno guši. Postizanjem radne temperature rad je pravilniji a oscilacije manje. Nakon toga se ponekad dogodi jedan jaci trzaj u vožnji - pri tome se signalna lampica (elektronike) ne pali, a nakon trzaja motor radi pravilno. Sumnjam na sustav ubrizgavanja goriva (monopoint ubrizgavanje). Što mi je ciniti, a previše ne lutati?
ODGOVOR:Za pocetak provjerite tlak goriva i operite brizgalicu ( injektor ) , ako ne bude rezultata treba ispitati sustav goriva ( sve komponente ) .
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 TD - RITMICNO LUPANJE

Datum objave: 01.03.2007 22:34:00
Slika
PITANJE: Vec duže imam ford escort SW 1.8 TD, 66KW intercooler, te u zadnje vrijeme imam slijedece poteskoce, a kako sam oduševljen Vašom stranicom odlucio sam da od vas tražim savjet. Naime, prilikom mijenjanja stupnjeva prijenosa cuje se stanovit (cak-cak) zvuk, a prilikom kretanja prati ga i zvuk lupanja koji nestaje cim se dobije malo vece ubrzanje. Na niskim obrtajima a u visokom stupnju prijenosa vozilo porthtava, kao što je to slucaj kada gume nisu izbalansirane, a na višim obrtajima cuje se jako glasno ritmicno lupanje.Kada, usljed gradske vožnje cesto mijenjam stupanj prijenosa pedala kvacila jako otvrdne te je jako teško ubaciti u stupanj prijenosa (posebice rikverc), cuje se zapinjanje (nazubljivanje). Htio bih naglasiti da je auto u izvanrednom stanju, motor, geometrija, ovjes, gume, sve... Sumnjam na korpu, ali nisam siguran jer ima dana kada mi vozilo funkcionira bez vecih problema.
ODGOVOR:Sve što ste naveli jednoznacno ukazuje na neispravnost pogonskih osovina odnosno homokinetickih zglobova . Drugi kvar radi kojega se teško šaltaju brzine je radi loše spojke ( kuplunga ) . Potrebno je denontirati mjenjac i zamijeniti kuplung . Isto tako treba pregledati pogonske osovine ( poluosovine ) i zamijeniti neispravne dijelove ( vanjske i unutrašnje zglobove ) .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - ZAMJENA VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 25.03.2011 00:14:57
Slika
PITANJE: Vozilo je vw polo1,4 ,3 vrata,1998 godište.Šajba je u komadu ali je ispucala prilikom udarca glavom u jednom lakšem sudaru.Kupio sam vozilo karambolirano i složio sam sve osim šajbe, a pošto mi ovaj auto služi iskljucivo za šumu htio bih sam staviti šajbu pa Vas molim za pomoc ako je to moguce.Ja sam iz Delnica , a auto bi morao voziti u Rijeku na izmijenu,a to mi je nezgodno zato što je vozilo još uvijek neregistrirano.
ODGOVOR:Na vozacko staklo prije ugradnje montirajte gumenu brtvu tako da ona pravilno i u potpunosti obuhvaca novo staklo . Dosjed ( mjesto ) u koji cete ugraditi staklo s navedenom brtvom mora biti potpuno cisto . Sada vam treba komad tankog užeta ili deblje špage ( cca 4 metra ) koju treba staviti u utor gumene brtve i to tako da se krajevi špage preklapaju . Sada možete staviti staklo sa gumenom brtvom na mjesto gdje tocno treba doci . Pažljivo i jako postepeno gurajte staklo u dosjed i to postepeno pocevši od jednog kraja do drugog . Kada je staklo sjelo u dosjed možete uci u vozilo i uhvatiti jedan kraj špage i poceti ga izvlaciti van iz brtve , vucite tako da sila izvlacenja bude okomito na staklo . Kada na taj nacin izvlacite špagu unutrašnji rub gumene brtve izlazi iz dosjeda i obuhvaca rub dosjeda . Nakon završetka ove radnje staklo bi trebalo biti na svom mjestu , po potrebi ako treba popravite ili namjestite na nekim mjestima položaj brtve .
DOPUNSKO PITANJE:
Puno Vam hvala,ali meni se cini da je moja šajba ljepljena.Dali je to moguce,ako je recite mi molim Vas koje ljepilo se koristi za ljepljenje.
Imam još jedno pitanje za Vas.Vlasnik sam Honde Jazz 1,4 CVT.Pošto su kod nas u Gorskome kotaru jutra dosta hladna,a auto mi je potreban svakodnevno oko 5 ujutro stavio bih daljinsko paljenje.Dali imate kakva iskustva sa time i dali se može što dogoditi elektronici auta ako to ugradim.
ODGOVOR:
Daljinsko paljenje je jako prakticno narocito u vašem kraju , može se ugraditi bez ikakvih posljedica za elektroniku motora . Sustav je pouzdan i spojen je preko kontakt brave . Prilikom paljenja sa distance samo treba napraviti neke predradnje , mjenjac treba biti u neutralnom položaju , rucna kocnica treba biti zategnuta , motor treba normalno funkcionirati , narocito hladni start . Odgovor u vezi montaže vozackog stakla je takav jer se na taj nacin ugraduje u mnogo vozila , detalji se vide na samom vozilu .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1,0 i - KARAKTERISTIKE

Datum objave: 28.02.2007 19:11:00
Slika
PITANJE: Kupio sam toyotu yaris 2002god. 1.0 motor 16v i želio bi ako ste u mogu?nosti da mi pošaljete karakteristike auta.
ODGOVOR:Zapremina 998 ccm , 50 kw , kompresioni omjer 10,5:1 , DOHC , max. Moment motora 93 Nm/3600 , ABS , kota?i 165/70R14T , težina 980 kg , rezervoar 42 l , ubrzanje od 0 - 100 = 15,7 s , max. brzina 155 km/h , potrošnja vani 5,5 l/100km .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MRTAV DO 2000 o/min

Datum objave: 27.02.2007 14:32:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru G 2.0 dti 16v 2001.g. Nakon zamjene vakuum pumpe cini mi se da auto slabije vuce,tocnije mrtav je do 2000-2500 o/min. Cinilo mi se da je sa starom vakuum pumpom bolje vukao. Auto ima 170000tkm prijedenih.Znam da je normalno da dizel dimi ali još u trecoj brzini pri dodavanju gasa? Ujutro kad je hladan normalno upali ali se onda malo strese i poslije normalno radi.
ODGOVOR:Moguce je da sada vozilo ide slabije nego prije ali uzrok ne mora biti vakum pumpa . Važno bi bilo napraviti neka mjerenja i ispitivanja . Prije svega potrebno je ispitati stanje visokotlacnog dijela od turbine do usisnog kolektora . Nakon toga može se izmjeriti tlak turbine . Nepravilnost koju primijetite u jutro može biti povezana sa prisutnošcu zraka u sustavu goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5-TD - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 27.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Omegu 2.5 TD, prešla je blizu 200.000 km i kako je slabije vruc palio otišao sam u servis i tamo su uštimali fazu motora, nakon cega motor lijepše radi, a i paljenje je bolje.
I sad pitanje, rekli su mi da bi se lanac trebao zamjeniti na 200.000 km jer bi isti mogao puci, na što se drugi mehanicari zgražaju, znaci radi se o zahvatu vrijednom 6.000,00 kn.Dali mjenjati lanac ili ne ?
ODGOVOR:Razvodni mehanizam na ovom motoru sastoji se od donjeg lanca i lancanika , gornjeg lanca i lancanika . U tom sustavu svaki lanac još ima po dva klizaca i još svaki svoj natezac lanca . Prilicno složen sustav . Prilikom rada i upotrebe vozila navedeni mehanizam se lagano troši . Radi toga trošenja potrebno je svakih 40.000 km napraviti korekciju faze i podešavanje predpaljenja na visokotlacnoj pumpi . Za sam zahvat potreban je specijalan alat i poznavanje struke . Nakon 200.000 km razvodni mehanizam vec ima znatna istrošenja te zato proizvodac preporucuje zamjenu navedenog sustava . Na vlasniku vozila je odluka da li ce navedeni zahvat raditi ili ne .
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G 1,6 - LOŠA DIJAGNOSTIKA !!

Datum objave: 27.02.2007 13:51:00
Slika
PITANJE: Hvala na savjetu, uradio sam dijagnostiku na astri, nije bilo nikakvih grešaka ali auto i dalje trokira ako se doda više gasa, kao da radi na 3 cilindra, ako lagano dodajem gas kao da proradi, pocne normalno da vuce dok ponovo ne stisnem jace gas. Zamjenio sam svjecice (original) ali ista stvar. U servisu su mi rekli da sumnjaju na modul paljenja (nemacki: cundmodul) marke delphi, (motor je X16XEL 98 god) ali nisu sigurni, kažu da je to bila serijska greška i da je toga bilo dosta na reklamaciji, a pomenuti modul nije baš jeftin pa mi se ne kupuje tek tako. Ako vec moram da ga kupim dali postoji takav modul nekog drugog proizvodaca (BOSCH, BERU...) da ne bacam pare na DELPHI, jer ako jednom crkne, moguce je da ce i novi poslije nekog vrijemena.(navedeni modul je redni sa 4 direktna izvoda i stoji direktno na svjecicama, nema kablova).
ODGOVOR:Dijagnostika koju ste napravili nije ništa , ne znam kako bih to nazvao . Ako na vozilu ili motoru postoji evidentan problem a to kod vašeg vozila postoji onda se nikako ne može reci da je napravljena dijagnostika i da nema grešaka . Grešaka ima i vi to vrlo dobro znate jer motor ne radi dobro . Druga je stvar što navedeni servis ( ili osoba ) ne zna pronaci i otkloniti evidentni kvar . Normalno bi bilo da vam servis otkrije kvar , nije bitno pomocu kakvih uredaja i pomagala te da vam nakon toga i kažu cijenu popravka . Vlasnik vozila ne bi smio razmišljati da li ce servis ugraditi BOSCH ,BERU ili DELPHI bobinu , njemu je jedino važno da zna orijentacionu cijenu popravka i da mu nakon toga vozilo bude ispravno .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA III - UDARAC KOD GAŠENJA

Datum objave: 27.02.2007 09:52:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio novu Mazdu 3 (diesel), u poceku (dok se nisam naviknu) mi se je 4-5 puta ugasio motor, jer sam pri puzajucoj brzini auta prebacio u preniski prijenos (u 2. brzinu) bez dovoljno gasa. Bilo mi je logicnije, jer smatram, da se u 1. brzinu ubacuje kod pokretanja iz mirovanja. Tada mi se je, ugasio motor uz nekakav udarac. To mi se je i kod starog auta (Escorta) znalo dogoditi. Da li netko zna o cemu se radi ? Otkuda potice taj zvuk udarca, te da li se nešto može oštetiti ?
ODGOVOR:Kod takvog nekontroliranog gašenja motora takav udarac je normalna pojava jer je vozilo u brzini a okretanje radilice i zamašnjaka nije kontinuirano ( jer je mjenjac ostao u brzini ) nego u odredenom momentu dode do udara radilice ( okretni moment motora ) s transmisijom mjenjaca i pogonskim mehanizmom koji imaju suprotni moment od okretnog momenta motora . Rijetko kada dolazi do nekog oštecenja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA LJUBIMCEM

Datum objave: 27.02.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Imamo par problema sa ovim limenim ljubimcem 1.6 16v. Prvi je kljuc od auta koji ima daljinsko zakljucavanje.u zadnje vrijeme je trokirao,a onda skroz "crknuo", zamjenili smo bateriju, funkcioniralo je par dana, onda ne bi svaki put otkljucao ili zakljucao te nakon par dana ništa, kad stisnete kljuc upali se crvena lampica ali se auto ni ne otkljucava niti ne zakljucava?!drugi je problem sa klimom ujedno isa samim ventilatorom kad nije klima ukljucena . Prvu brzinu ni ne osjetite, drugu slabo kao da je prva, trecu kao da je druga , a cetvrtu kao da je treca te tada dobijete osjecaj kao da ste u avionu, zuji za poludjet?!! I treci problem je kad je jaka kiša unutrašnjost auta jako smrdi i auto je iznutra mokar, pogotovo prednji dio - podovi- i jako ali JAKO se magle stakla, kupili smo onaj sprej, no ne funkcionira i to nas jako izluduje jer onda moramo paliti klimu svakih par minuta što ujedno znaci i vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:U vecini slucajeva nije problem u bateriji u kljucu nego u upravljackoj jedinici centralnog zakljucavanja . Navedeni sustav treba ispitati i ustanoviti koji dio sustava ne radi . Klima sustav i ventilator grijanja su dva odvojena sistema , kada je klima iskljucena grijanje i ventilacija moraju normalno raditi . Kod vas je problem cirkulacija zraka koja mora biti kroz sam grijac , ako je ona slaba kao što kažete onda je zacepljen filtar kabine koji se redovito mora mijenjati . Drugi problem je zujanje ventilatora , uzrok je cesto banalan a to je ulazak lišca ili neke druge prljavštine na sam ventilator iako nije rijedak slucaj oštecenje ležajeva ventilatora . U oba slucaja treba skinuti sklop ventilatora i otkloniti kvar . Neugodan miris je posljedica lošeg rada ventilacije . Kada popravite ventilaciju , svakako izvadite tepihe ( tapecirung ) na podu i dobro to osušite . Tepisi mogu biti mokri i radi curenja radijatora grijaca i radi slabog brtvljenja vozackog stakla te radi zacepljenja odvodnih kanala ispod vozackog stakla .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 27.02.2007 09:24:00
Slika
PITANJE: Imam R.Clio 1992.god. i par problema. Kad je hladno teško pali i moram podizati "cok" na maksimum te ga moram držati oko 2 min jer mi se inace ugasi, bilo smanjenjem brzine ili samim stajanjem te tada teško koci. Ujedno kada stanem na tom istom mjestu bude mrlja od ulja promjera nekih 10 centimetara. Te još jedan problem ventilacije mi je bila crkla, sada je kao popravljena ali mi 1 brzina ne radi, 2 je prva, a 3 je druga brzina; da li je to normalno?
ODGOVOR:Uzrok teškog paljenja je karburator kojega treba rastaviti , temeljito oprati i podesiti . Kocnice svakako treba pregledati i po potrebi ispitati kocnu silu na pojedinim kotacima . Curenje ulja može biti iz motora , mjenjaca ili kocionog sustava , svakako treba utvrditi mjesto curenja . Ako vam ventilator radi a navedeni broj brzina vas zadovoljava koristite i dalje tako . Ako vas to smeta onda treba ispitati prekidac ventilatora i elektroniku na motoru ventilatora i po potrebi zamijeniti ono što je neispravno .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 i - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 27.02.2007 09:20:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 206 benzinac i povremeno se ugasi u vožnji.
Nakon nekog vremena (15 min- 30min) ponovno upali bez ikakvih problema. Ler je normalan i motor radi mirno. Na komp. dijagnostici ne pokazuje nikakav kvar. U servisu mi ne mogu pomoci jer kod njih auto radi besprijekorno. Kvar se dogada bez pravila u vremenskom razmaku ( 2 tjedna - mjesec dana).
ODGOVOR:Ova vrsta kvarova je najneugodnija za dijagnosticiranje jer se pojavljuje povremeno i to van servisa . Ako navedeni kvar treba stvarno otkloniti onda se jednostavno mora cekati trenutak kada se to pojavi i tada se odmah provjerava sustav paljenja i po potrebi sustav ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 27.02.2007 09:16:00
Slika
PITANJE: Vozim Vectru B 2.0 DI 16V (motor X20DTL, 82 ks) 2000. g i prešla je do sada 132 000 km.
1. Kada je vanjska temperatura ispod cca. +2 °C prilikom davanja kontakta uredno se upali lampica grijaca i auto upali otprve. Medutim kada je temp. viša od 2 °C (narocito u rasponu od 5 do 15 °C) lampica grijaca se ne pali (ja svejedno sacekam 10-ak sek.) i automobil vergla jedno 4-5 sek. prije nego upali. Nedavno su pregledani grijaci i pritom su zamjenjena dva neispravna, medutim to nije riješilo problem. Da li je stvar u kakvom senzoru, može li se to nekako prebrikati da se grijaci pale i na višoj temperaturi?
2. Zbog škripanja i lupanja zadnjeg ovjesa automehanicar je ustanovio da su krivci seleni te su zamjenjeni oni manji kod amortizera. Lupanje je prestalo, ali se škipanje i dalje cuje kad prelazim preko neravnina, a pri prelasku ležecih policajaca cuje se i na prednjem ovjesu. Napominjem da škripanje gotovo prestaje kad pada kiša pa se to sve smoci, takoder se i ljeti manje cuje.
ODGOVOR:Grijaci se na ovom vozilu pale kada je vanjska temperatura oko nule . Tada se aktiviraju grijaci i motor lako upali . Ako je vanjska temperatura veca od navedene , grijaci se ne pale a motoru je potrebno duže startanje da bi upalio . Razlog tome je slabija kompresija . Prije svega treba izmjeriti kompresiju i vidjeti u kakvom stanju je motor . Ukljucivanje grijaca se može urediti tako da stalno rade , medutim bolje je otkloniti uzrok .
Navedeno škripanje nastaje na gumenim dijelovima ovjesa , ako je neophodno trebaju se zamijeniti .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VOZNI PARK U KVARU

Datum objave: 28.03.2011 20:15:50
Slika
PITANJE:

1.Imam mercedes e220d iz 1998(kupio prije mjesec dana) malo otežano pali pa sam mislio napuniti akumulator, ali ga nigdje ne mogu naci?
2. imam još i opel vectru 1.7d iz 1992. Na noj me muci dok ju upalim onda cca 5 sekundi motor trokira i dimi sivi dim.(Mijenjao sam samo 3 grijaca, jedan nisam mogao odvrnuti, bojao sam se da ga ne slomim)može li se to nekako "bezopasno" otvoriti.
3.imam još peugeot 206 i 307 sw. Na jednom i drugom me muci , da dok motor radi u leru u kabini se osjete trzaji. Je li to normalno, i ako nije što bi to moglo biti(206 ica je stara 7 mjeseci ima 8000 km B motor 1.4 75ks).

ODGOVOR:

Akumulator se nalazi u prtljažniku ili ispod zadnjeg sjedala . Na VECTRI zamijenite i cetvrti grijac . Na PEUGEOTU 206 I 307 napravite dijagnostiku motora , greške su najcešce na sustavu ubrizgavanja .

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - MOMENTI PRITEZANJA GLAVE

Datum objave: 27.02.2007 09:04:00
Slika
PITANJE: Zanima me na koliko se steže glava,leteci-ležeci ležajevi za vozilo
OPEL KADET(kockica)1.6d 84 godište.
ODGOVOR:Momenti pritezanja glave motora :
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 60 stupnjeva
- trece stezanje 60 stupnjeva
- cetvrto stezanje 60 stupnjeva
- nakon 1.000 km peto stezanje 45 stupnjeva Glavni ležajevi radilice 50 Nm i 45 stupnjeva Ležajevi klipnjaca 35 Nm i 45 stupnjeva .
Napomena : Vijci glave motora , vijci glavnih ležajeva radilice i vijci klipnjaca trebaju biti novi ( ne koristiti stare ) .
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ESP SUSTAV NE RADI

Datum objave: 27.02.2007 08:55:00
Slika
PITANJE: Upalilo mi se na Bori upozorenje da ESP nije ukljucen (zuti znak ). Mislio sam da je slucajno iskljucen, ali prekidac nije reagirao na pritisak! Pokušao sam i sa zamjenom prekidaca, uzeo jedan od Golfa, a sa Bore prebacio na njega. Ispostavilo se da oba rade na Golfu, a ni jedan na Bori?! Auto ide normalno, ali vozim sa zutim upozorenjem na tabli!
ODGOVOR:ESP ( electronic stabiliti program ) sustav ne radi .? Postoji više razloga zbog kojih navedeni sustav ne radi . Važno je znati da ESP sustav i ABS sustav rade povezano zajednicki .Ako ne radi ABS sustav nece raditi ni ESP sustav . Uzrok može biti elektricna instalacija , senzori ABS-a , hidro agregat i ventilska grupa , procesor i sl. Potrebno je ispitati pojedine sklopove i dijelove . Najbrže je ako imate sustav za dijagnostiku .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 - TEHNICKI DETALJI

Datum objave: 26.02.2007 11:12:00
Slika
PITANJE: Potrebno mi je da saznam neke tehnicke detalje u vezi sa motorom od 1600 kubika Golfa II iz 1986. . Naime potrebno mi je da saznam momente stezanja na glavi motora, na letecim i ležecim ležajevima radilice i na bregastoj osovini. Ukoliko imate ove podatke molim Vas da mi ih proslijedite ili da me uputite na neke internet adrese gdje bih to mogao pronaci.
ODGOVOR:Ovaj GOLF ima benzinski motor od 1600 ccm i dizel motor od 1600 ccm , za koji zapravo trebate navedene podatke ? Nadam se da je za dizel motor . Glavni ležaj radilice se steže , prvo stezanje 32 Nm , drugo stezanje 65 Nm . Ležajevi klipnjaca ( leteci ) stežu se na dva nacina jer postoje dvije vrste vijaka na klipnjacama . Vijak A ima dva nazubljenja uzduž osi i steže se sa 50 Nm , vijak B ima jedno nazubljenje uzduž osi i steže se , prvo stezanje 30 Nm , drugo stezanje + 180 stupnjeva . Konzole bregaste osovine se stežu sa 2,9 Nm . Glava motora se steže na slijedeci nacin :
- prvo stezanje 40 Nm
- drugo stezanje 60Nm
- trece stezanje + 90 stupnjeva
- cetvrto stezanje + 90 stupnjeva , nakon ovoga stezanja motor treba upaliti i zagrijati tako da temperatura ulja bude 50 stupnjeva C i nakon toga se radi
- peto stezanje + 90 stupnjeva , kada motor napravi 1000 km vožnje radi se šesto stezanje vijaka glave motora
- šesto stezanje + 90 stupnjeva
To bi bilo sve u vezi pritezanja koje ste tražili .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V-40 - OBRTAJI OSCILIRAJU

Datum objave: 26.02.2007 11:06:00
Slika
PITANJE: Vec duže vrijeme pratim zbivanja na vašem portalu i divim se vašoj profesionalnosti i prvi put vam se obracam,od mene ako vam nešto znaci sve pohvale, a sad da vam prezentiram moj problem, u zadnjih 5 dana primjetio sam da kad motor radi u leru mjerac obrtaja oscilira od 850 do 1000 o/min samim tim se može osjetiti da i rad motora mijenja zvuk,inace je radio normalno i mirno na 900 o/min,o cemu bi se moglo raditi, inace nisam primjetio nikakve druge probleme.
ODGOVOR:Postoje dva razloga koja mi dolaze kao moguci uzroci . Prvi uzrok je regulacija broja okretaja za minimum , uzrok je u ovom slucaju unutar visokotlacne pumpe . Drugi uzrok je oštecenje na glavi motora i to na predkomorama . Ovo se može uspješno riješiti ali je neophodno uredenje glave motora . Ova dva uzroka vam spominjem bez svoje osobne dijagnostike i bez neposrednog uvida na samom vozilu . Oba slucaja koje navodim nisu jeftina , zato vam savjetujem da posjetite dobrog strucnjaka za tu djelatnost . Ne znam koji je tip pumpe na vašem vozilu ali možete još provjeriti prisutnost zraka u sustavu goriva kojega ne smije biti .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - MOTOR NIJE U FAZI ?

Datum objave: 26.02.2007 11:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem GOLF1 godina 1983 obicni dizel 1600ccm, imam problem sa bosh pumpom .Sve je bilo uredu dok nisam morao vršiti remont pumpe jer je pocelo da curi gorivo iz nje.Kada sam bio kod bošiste otada mi auto nekako ima cudan rad motora i na malom gasu baca crn dim a pogotovao kad dodam gas.Zamijenio sam uloške dizni ali isto se dogada ne troši ulje i nije na motoru još radjena nijedna specijala. Kompresiju ima dobru, šta da radim pomozite.
ODGOVOR:Motor sigurno nije u fazi . Nakon servisa visokotlacne pumpe ( Bosch pumpa ) neophodno je tocno složiti razvodni mehanizam – fazu . Pumpa , radilica i bregasta osovina moraju biti u tocno odredenom medusobnom položaju . Nakon toga vrlo bitno je podesiti staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi . Kada napravite sve što sam naveo motor ce opet dobro raditi .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 26.02.2007 10:55:00
Slika
PITANJE: Vozim skodu favorit iz 91 i zanima me kako cu ubacit auto u fazu.Želim mijenjati razvodni mehanizam.
ODGOVOR:Ako želite zamijeniti razvodni mehanizam napravite slijedece :
-demontirajte poklopac ventila i svjecice
-stavite motor u fazu
-demontirajte karter
-demontirajte prednji poklopac motora
-sada se može demontirati lanac i lancanici
-ugradite tocno prema oznakama novi lanac i lancanike
-provjerite fazu
- ugradite prednji poklopac motora
-ugradite karter
-ugradite poklopac ventila
-završite sve što je još potrebno
-upalite motor
-podesite staticki kut paljenja
To bi bilo sve .
BMW – 318 - VLASTITI RIZIK !
24.2.2007. 11:35
¨PITANJE:
Molio bih vas za vaše mišljenje. U prilici sam nabaviti rabljeni motor BMW a 318 E30 sa 220 t.km. za 500 eura. Recite mi dali je to isplativo, ili je bolja solucija( sigurnija) ici na generalnu reparaturu motora?. Trenutno, postojeci motor ima 579 t.km, i kompresija mu je oko 9.5 bara na 1 i 3 cil. dok je na 2 i 4 oko 9 bara. Potrošnj ulja je cca 0.7 l na 1000 km. Bio sam kod jednog mehanicara, za gen. reparaturu motora naplacuje 9 t.kn.
ODGOVOR:
Pitanje koje ste postavili nije tehnicke prirode i ne mogu dati adekvatan odgovor . Odluka i rizik je vaš . Svi mi u odredenim momentima na osnovu vlastite procjene stanja donosimo odluke koje nam se u tom momentu cine logicnim .
na vrh Povratak na vrh