Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

NISSAN MICRA - INSTRUMENT PLOCA

Datum objave: 04.03.2007 23:46:00
Slika
PITANJE: Imam Nissan Micru 1.0 - benzinca iz 98. godine. Naime, dobila je udarac odostraga i dao sam je kod limara na popravak. Limar je sredio oštecenja na vratima i podnici prtljažnika, no nakon tog limarskog zahvata mi više ne rade brzinomjer, pokazivac stanja rezervoara, pokazivac temperature motora , pokazivac predenih kilometara te rasvjeta kabine. Na instrument tabli mi rade sve lampice, samo ne rade ti pokazivaci (cajgeri). Neki su mi meštri rekli da se vjerojatno negdje odpojila masa, i to negdje iza instrument table. Izvadio sam instrument tablu i vidio da nema spoja za masu nego ima nekakav plasticni utikac s pinovima koji se utakne u instrument tablu. Provjerio sam sve osigurace, kako u kabini, tako i one u motornom prostoru. Ostali su releji. Ima cetiri plava orig. nissanova releja iznad osiguraca u kabini i dva takva u motornom prostoru. Svi ti plavi releji su isti (Na svima su identicne oznake). Zamijenio sam mjesta relejima i auto i dalje normalno radi, al još uvijek nisu proradili cajgeri. Ne znam jeli se u samoj instrument tabli nešto pokvarilo ili je kvar negdje drugdje, jer mi je cudno da zbog neispravnih cajgera ne radi rasvjeta u kabini. Tražio sam po internetu shemu elektroinstalacija i sklopova za Micru ali ju nisam pronašao. Ako možda imate kakvu ideju, bilo bi mi od velike pomoci.
ODGOVOR:Sve što ste naveli povezano je s instrument plocom , zato bi trebalo i poceti od toga . Brzinomjer i pokazivac predene kilometraže su povezani i kada pocne raditi brzinomjer raditi ce i pokazivac kilometraže . Brzinomjer se može ispitati tako da se ispita impulsni davac koji je smješten na kucištu mjenjaca . Ako na osciloskopu postoji signal od navedenog davaca to znaci da je isti ispravan a kvar je na instrument ploci .Na isti nacin može se ispitati pokazivac goriva i pokazivac temperature . Kod pokazivaca temperature mjeri se elektricni otpor a isto tako i kod pokazivaca goriva . Ne znam gdje se može nabaviti potrebna shema , možda kod ovlaštenog servisa NISSAN .
na vrh Povratak na vrh

BMW 316 - KUPITI ILI NE ??

Datum objave: 02.03.2007 23:42:00
Slika
PITANJE: bmw 316 iz 87. kupiti ili ne?
u mogucnosti sam kupiti spomenuti auto, 1600 ccm, 75 konja i prijedenih 180 tkm. U solidnom je stanju. zanima me dali je takav auto skup za održavanje ili popravke ako do njih dode te opcenito dali je pouzdan s obzirom na godine. Kako vidim 318 iz iste godine prelaze i po 500 tisuca pa me zanima dali je i ovaj slabiji agregat toliko kvalitetan.
ODGOVOR:Navedeno vozilo je jako staro i sigurno ce trebati dosta toga zamijeniti radi starosti i istrošenja . Ako vec kupujete , svakako provjerite stanje motora i izmjerite kompresiju .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - JAKE VIBRACIJE

Datum objave: 02.03.2007 23:39:00
Slika
PITANJE: Vozilo Opel Astra (1.6. 16.V 1999 g). Problem je sledece prirode: prilikom kretanja javljaju se jake vibracije u motoru i maltene citavo auto se protrese, nakon toga auto se ponaša sasvim normalno,normalno vuce,ubrzava,motor mirno radi u leru .Prilikom kretanja sa jacim gasom preko 2000 o /min vibracije se smanjuju ali i dalje postoje.Interesantno je da prilikom okretanja volana (kod parkiranja vibracije se pojacavaju)Stope motora su zamjenjene ,set kvacila je takode nov.
ODGOVOR:Uzrok vibracija je neispravan ( jedan ili više ) homokineticki zglob . Pregledajte obije poluosovine .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO GTI - LUPANJE

Datum objave: 02.03.2007 23:24:00
Slika
PITANJE: Imam Polo GTI. Prilikom prelaska preko neravnina cujem u prednjem dijelu udarce.Auto ima 20000km.Lupanje se ponekad cuje ponekad ne.Ponekad mogu upast u rupetinu i ništa. Ponekad je dovoljna mala neravnina da se cuje udarac.Narocito je izraženo kada idem preko valovite ceste.Savjetovali su mi zamjenu spona koje spajaju stabilizator s amortizerom. Zamjenio sam i opet isto.Nakon toga sam zamjenio gumice na stabilizatoru i opet isto.Bio sam na kontroli amortizera i rade ok. Prema aparatu Lijevi 73% i desni 69%.Bio u servisu i kažu da je sve ok. Jel li ovo posljedica sportskog ovjesa. Na ovjesu nisu radene nikave prerade. Imam gume 205/45R16.
ODGOVOR:Lupanje može dolaziti od pojedinih dijelova ovjesa i upravljackog mehanizma . U pronalaženju uzroka nekada treba biti jako uporan i strpljiv .
Sportski ovjes jako opterecuje sve elemente ovjesa i upravljackog mehanizma .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 D - UDAR GROMA

Datum objave: 02.03.2007 23:12:00
Slika
PITANJE: Vektra karavan 2.0 dizel, 1999. god, modificirana 100 godina Opela, radila normalno ali poslije udara groma (zamjenjen kompjuter motora, bosh pumpa, relej grijaca, kompjuter žmigavaca, akumulator) na leru gori žuta sijalica od elektronike motora ali cim krenem gasi se i auto ima snagu. Sve je dobro dok auto ide po ravnom i to do 30 tak km. Dok gori sijalica motor ima max. 3000 obrtaja. Kad auto ide uzbrdo lampica gori non stop i auto može ici drugom brzinom uz max. 2000 obrtaja. Majstor kaže da su otišli neki magnetni ventili koji se mjenjaju zajedno sva tri i da ne valja AGR ventil? Cekam dva mjeseca da nabave dijelove da mi to naprave ali još me nikad nisu nazvali?! Javljam se iz Goražda - BiH pa me interesuje da li je to baš tako ili je nešto drugo jer su mi za ovu gore popravku uzeli 2500 eura. Imate li koga preporuciti u BiH da bi mogao ovo napraviti i koliko bi približno koštala ova popravka?
ODGOVOR:U navedenom slucaju uzrok je u sustavu goriva ( kolicina ) i u sustavu za upravljanje motorom ( elektronika u visokotlacnoj pumpi ) . Korisno bi bilo i ispitivanje diza koje takoder mogu utjecati na loš rad motora . Teško je bez adekvatne tehnicke podrške rješavati takve kvarove . U vašoj državi ne znam nikoga iz te struke .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - ZAMJENA AMORTIZERA I OPRUGA ??

Datum objave: 25.03.2011 00:06:11
Slika
PITANJE: Lijepo molim za savjet dali je je potrebno prilikom zamjene amortizera mijenjati i opruge-federe, na nekim web-stranicama servisi savjetuju obaveznu izmjenu i federa i amortizera. Na autu ima 150 tkm. Upotrebljavan je za normalnu vožnju bez ekstremnih opterecenja.
pratim vaše odgovore, imate puno iskustva i znanja iz prakse... svaka pohvala!!!
ODGOVOR:OPRUGE nije potrebno mijenjati kada mijenjate amortizere . Iste se mijenjaju kada za to postoji razlog a to je kada je vozilo i kod malog opterecenja dosta spušteno ili kada pukne jedna od opruga .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA - IMAM DOBRU VOLJU

Datum objave: 01.03.2007 23:03:00
Slika
PITANJE: Skoda felicia 1,3 lx 1996
Zahvaljujem na vašem odgovoru i svaka vam cast da netko hoce pomoci ljudima i svoje znanje podijeliti s drugima. Ja kao laik što se tice motora, ali s nekakvim tehnickim obrazovanjem i dobrom voljom za popravke još bih vas molio da mi pojasnite:
1. Što je to ETC senzor i kako prepoznati da je kvar u tome i kako popraviti,
2. Ukoliko je greška s leptirastim ventilom što uraditi,
3. Gdje se nalaze ti injektori i kako ih ocistiti.
ODGOVOR:ETC ( engine temperature sensor ) je senzor temperature motora , promjenom temperaturnog stanja rashladne tekucine mijenja elektricni otpor a racunalo taj podatak obraduje i prepoznaje da li je motor hladan ili topli . On se ne popravlja , ako njegova karakteristika ( otpor ) nije odgovarajuca onda se mijenja . Leptirasti ventil se može ocistiti odgovarajucim sredstvom . Ako je sustav ubrizgavanja SPI onda ima jedan injektor koji se nalazi na gornjoj strani usisne grane , ako je sustav MPI onda postoje cetiri injektora koji se nalaze na usisnoj grani uz samu glavu motora .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - ZAMJENA ULJA U AUTOM.MJENJACU

Datum objave: 01.03.2007 22:54:00
Slika
PITANJE: Surfajuci po Internetu slucajno sam naišao na vašu stranicu i nužda me je natjerala da vam postavim pitanje jer me je neinformiranost koštala vec 600 eura.
Posjedujem mercedes 190 e, 2000 kubika sa automatskim mjenjacem, vec dvije godine, i mislim da je vrijeme da promjenim filter i ulje u mjenjacu. Vozio sam auto kod mehanicara medjutim vidim da oni u stvari ne znaju izmjeriti pravilno ulje u mjenjacu i odustao sam od te misije.Molim vas da mi objasnite kako zamjeniti ulje i filter na automatskom mjenjacu da me ne bi neki majstori zavrnuli ako vide da o tome pojma nemam jer nažalost to je kod nas normalno.
Veliko Hvala i pozdrav iz Sarajeva.
ODGOVOR:Automatski mjenjaci nisu svi tipski vec se medusobno razlikuju . Razlika je i u nacinu izmjene ulja i u kontroli nivoa ulja . Objasniti cu jednu vrstu mjenjaca . Prvo se ispusti ulje iz mjenjaca na cep kartera ili na sam karter , demontira se karter mjenjaca , demontira se filtar u mjenjacu . Kada se staro ulje iscijedilo iz mjenjaca može se ugraditi novi filtar ulja , stavi se nova brtva kartera i sam karter . Ulje u karter dolijevate kroz cijev šipke za kontrolu nivoa ulja u mjenjacu . Kada se nalije 80% kolicine ulja upali se motor i dok motor radi mjeri se nivo ulja u mjenjacu , po potrebi se dolije ulja do blizu maksimuma .
Ispravno mjerenje nivoa ulja jest u momentu kada motor ima radnu temperaturu .
Napomena : Ovaj opis ne znaci da se i na vašem vozilu to radi na ovaj nacin . Strucnjak ce lako prepoznati koji je pravi nacin za navedenu radnju . Vrlo važan detalj je da ste potpuno sigurni koja vrsta ulja ide u navedeni mjenjac.
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - NESTAJE RASHLADNA TEKUCINA

Datum objave: 01.03.2007 22:48:00
Slika
PITANJE: Imam dva fiat punta 55 1.1 jedan je 97 god a drugi 99 ista serija, kod ovog 97 god cesto moram dosipavat rashladnu tekucinu, pregledo sam cijeli motor i kabinu i nema tragova curenja sve je suho, dali je mogucnost da ulazi u sam motor. Punto 99 god, trese u vožnji kad je motor topal na 70 do 90 kmh preko 100 i do 170 super ide, stavljene su nove gume i dvje nove felge (prednje) i izbalansirano je sva 4 kotaca, dali je potreba za optikom trapa il je nešto drugo problem, ima nove kineticke zglobove (do kotaca)i ležaje stari su se raspali. Dali mi možete reci redosljed i kilažu stezanja glave motora kod ovog tipa vozila punto 1.1 55 i dali on ima prikljucak za dijagnozu.
ODGOVOR:Rashladna tekucina može nestajati iz sustava a da se to ne vidi . Najbolje je da se ociste svi dosjedi gumenih cijevi te da se ispita pumpa za vodu . Kada motor troši rashladnu tekucinu kroz cilindar onda se na ispuhu pojavljuje bijeli dim . Kada motor trese u nekom režimu rada uzrok je najcešce sustav paljenja ( svjecice , kablovi , bobina , ECU ) . To bi bio odgovor za sada . Drugi dio teksta je nerazumljiv a pitanja su jako loše formulirana .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i.- GUŠI SE

Datum objave: 01.03.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Posjedujem OPEL Corsu 1.4i (44 kW, listopad 1995. god, 145 000 km). Nakon prvog pokretanja u jutro motor se povremeno guši. Postizanjem radne temperature rad je pravilniji a oscilacije manje. Nakon toga se ponekad dogodi jedan jaci trzaj u vožnji - pri tome se signalna lampica (elektronike) ne pali, a nakon trzaja motor radi pravilno. Sumnjam na sustav ubrizgavanja goriva (monopoint ubrizgavanje). Što mi je ciniti, a previše ne lutati?
ODGOVOR:Za pocetak provjerite tlak goriva i operite brizgalicu ( injektor ) , ako ne bude rezultata treba ispitati sustav goriva ( sve komponente ) .
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 TD - RITMICNO LUPANJE

Datum objave: 01.03.2007 22:34:00
Slika
PITANJE: Vec duže imam ford escort SW 1.8 TD, 66KW intercooler, te u zadnje vrijeme imam slijedece poteskoce, a kako sam oduševljen Vašom stranicom odlucio sam da od vas tražim savjet. Naime, prilikom mijenjanja stupnjeva prijenosa cuje se stanovit (cak-cak) zvuk, a prilikom kretanja prati ga i zvuk lupanja koji nestaje cim se dobije malo vece ubrzanje. Na niskim obrtajima a u visokom stupnju prijenosa vozilo porthtava, kao što je to slucaj kada gume nisu izbalansirane, a na višim obrtajima cuje se jako glasno ritmicno lupanje.Kada, usljed gradske vožnje cesto mijenjam stupanj prijenosa pedala kvacila jako otvrdne te je jako teško ubaciti u stupanj prijenosa (posebice rikverc), cuje se zapinjanje (nazubljivanje). Htio bih naglasiti da je auto u izvanrednom stanju, motor, geometrija, ovjes, gume, sve... Sumnjam na korpu, ali nisam siguran jer ima dana kada mi vozilo funkcionira bez vecih problema.
ODGOVOR:Sve što ste naveli jednoznacno ukazuje na neispravnost pogonskih osovina odnosno homokinetickih zglobova . Drugi kvar radi kojega se teško šaltaju brzine je radi loše spojke ( kuplunga ) . Potrebno je denontirati mjenjac i zamijeniti kuplung . Isto tako treba pregledati pogonske osovine ( poluosovine ) i zamijeniti neispravne dijelove ( vanjske i unutrašnje zglobove ) .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO - ZAMJENA VJETROBRANSKOG STAKLA

Datum objave: 25.03.2011 00:14:57
Slika
PITANJE: Vozilo je vw polo1,4 ,3 vrata,1998 godište.Šajba je u komadu ali je ispucala prilikom udarca glavom u jednom lakšem sudaru.Kupio sam vozilo karambolirano i složio sam sve osim šajbe, a pošto mi ovaj auto služi iskljucivo za šumu htio bih sam staviti šajbu pa Vas molim za pomoc ako je to moguce.Ja sam iz Delnica , a auto bi morao voziti u Rijeku na izmijenu,a to mi je nezgodno zato što je vozilo još uvijek neregistrirano.
ODGOVOR:Na vozacko staklo prije ugradnje montirajte gumenu brtvu tako da ona pravilno i u potpunosti obuhvaca novo staklo . Dosjed ( mjesto ) u koji cete ugraditi staklo s navedenom brtvom mora biti potpuno cisto . Sada vam treba komad tankog užeta ili deblje špage ( cca 4 metra ) koju treba staviti u utor gumene brtve i to tako da se krajevi špage preklapaju . Sada možete staviti staklo sa gumenom brtvom na mjesto gdje tocno treba doci . Pažljivo i jako postepeno gurajte staklo u dosjed i to postepeno pocevši od jednog kraja do drugog . Kada je staklo sjelo u dosjed možete uci u vozilo i uhvatiti jedan kraj špage i poceti ga izvlaciti van iz brtve , vucite tako da sila izvlacenja bude okomito na staklo . Kada na taj nacin izvlacite špagu unutrašnji rub gumene brtve izlazi iz dosjeda i obuhvaca rub dosjeda . Nakon završetka ove radnje staklo bi trebalo biti na svom mjestu , po potrebi ako treba popravite ili namjestite na nekim mjestima položaj brtve .
DOPUNSKO PITANJE:
Puno Vam hvala,ali meni se cini da je moja šajba ljepljena.Dali je to moguce,ako je recite mi molim Vas koje ljepilo se koristi za ljepljenje.
Imam još jedno pitanje za Vas.Vlasnik sam Honde Jazz 1,4 CVT.Pošto su kod nas u Gorskome kotaru jutra dosta hladna,a auto mi je potreban svakodnevno oko 5 ujutro stavio bih daljinsko paljenje.Dali imate kakva iskustva sa time i dali se može što dogoditi elektronici auta ako to ugradim.
ODGOVOR:
Daljinsko paljenje je jako prakticno narocito u vašem kraju , može se ugraditi bez ikakvih posljedica za elektroniku motora . Sustav je pouzdan i spojen je preko kontakt brave . Prilikom paljenja sa distance samo treba napraviti neke predradnje , mjenjac treba biti u neutralnom položaju , rucna kocnica treba biti zategnuta , motor treba normalno funkcionirati , narocito hladni start . Odgovor u vezi montaže vozackog stakla je takav jer se na taj nacin ugraduje u mnogo vozila , detalji se vide na samom vozilu .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1,0 i - KARAKTERISTIKE

Datum objave: 28.02.2007 19:11:00
Slika
PITANJE: Kupio sam toyotu yaris 2002god. 1.0 motor 16v i želio bi ako ste u mogu?nosti da mi pošaljete karakteristike auta.
ODGOVOR:Zapremina 998 ccm , 50 kw , kompresioni omjer 10,5:1 , DOHC , max. Moment motora 93 Nm/3600 , ABS , kota?i 165/70R14T , težina 980 kg , rezervoar 42 l , ubrzanje od 0 - 100 = 15,7 s , max. brzina 155 km/h , potrošnja vani 5,5 l/100km .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MRTAV DO 2000 o/min

Datum objave: 27.02.2007 14:32:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru G 2.0 dti 16v 2001.g. Nakon zamjene vakuum pumpe cini mi se da auto slabije vuce,tocnije mrtav je do 2000-2500 o/min. Cinilo mi se da je sa starom vakuum pumpom bolje vukao. Auto ima 170000tkm prijedenih.Znam da je normalno da dizel dimi ali još u trecoj brzini pri dodavanju gasa? Ujutro kad je hladan normalno upali ali se onda malo strese i poslije normalno radi.
ODGOVOR:Moguce je da sada vozilo ide slabije nego prije ali uzrok ne mora biti vakum pumpa . Važno bi bilo napraviti neka mjerenja i ispitivanja . Prije svega potrebno je ispitati stanje visokotlacnog dijela od turbine do usisnog kolektora . Nakon toga može se izmjeriti tlak turbine . Nepravilnost koju primijetite u jutro može biti povezana sa prisutnošcu zraka u sustavu goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5-TD - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 27.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Omegu 2.5 TD, prešla je blizu 200.000 km i kako je slabije vruc palio otišao sam u servis i tamo su uštimali fazu motora, nakon cega motor lijepše radi, a i paljenje je bolje.
I sad pitanje, rekli su mi da bi se lanac trebao zamjeniti na 200.000 km jer bi isti mogao puci, na što se drugi mehanicari zgražaju, znaci radi se o zahvatu vrijednom 6.000,00 kn.Dali mjenjati lanac ili ne ?
ODGOVOR:Razvodni mehanizam na ovom motoru sastoji se od donjeg lanca i lancanika , gornjeg lanca i lancanika . U tom sustavu svaki lanac još ima po dva klizaca i još svaki svoj natezac lanca . Prilicno složen sustav . Prilikom rada i upotrebe vozila navedeni mehanizam se lagano troši . Radi toga trošenja potrebno je svakih 40.000 km napraviti korekciju faze i podešavanje predpaljenja na visokotlacnoj pumpi . Za sam zahvat potreban je specijalan alat i poznavanje struke . Nakon 200.000 km razvodni mehanizam vec ima znatna istrošenja te zato proizvodac preporucuje zamjenu navedenog sustava . Na vlasniku vozila je odluka da li ce navedeni zahvat raditi ili ne .
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G 1,6 - LOŠA DIJAGNOSTIKA !!

Datum objave: 27.02.2007 13:51:00
Slika
PITANJE: Hvala na savjetu, uradio sam dijagnostiku na astri, nije bilo nikakvih grešaka ali auto i dalje trokira ako se doda više gasa, kao da radi na 3 cilindra, ako lagano dodajem gas kao da proradi, pocne normalno da vuce dok ponovo ne stisnem jace gas. Zamjenio sam svjecice (original) ali ista stvar. U servisu su mi rekli da sumnjaju na modul paljenja (nemacki: cundmodul) marke delphi, (motor je X16XEL 98 god) ali nisu sigurni, kažu da je to bila serijska greška i da je toga bilo dosta na reklamaciji, a pomenuti modul nije baš jeftin pa mi se ne kupuje tek tako. Ako vec moram da ga kupim dali postoji takav modul nekog drugog proizvodaca (BOSCH, BERU...) da ne bacam pare na DELPHI, jer ako jednom crkne, moguce je da ce i novi poslije nekog vrijemena.(navedeni modul je redni sa 4 direktna izvoda i stoji direktno na svjecicama, nema kablova).
ODGOVOR:Dijagnostika koju ste napravili nije ništa , ne znam kako bih to nazvao . Ako na vozilu ili motoru postoji evidentan problem a to kod vašeg vozila postoji onda se nikako ne može reci da je napravljena dijagnostika i da nema grešaka . Grešaka ima i vi to vrlo dobro znate jer motor ne radi dobro . Druga je stvar što navedeni servis ( ili osoba ) ne zna pronaci i otkloniti evidentni kvar . Normalno bi bilo da vam servis otkrije kvar , nije bitno pomocu kakvih uredaja i pomagala te da vam nakon toga i kažu cijenu popravka . Vlasnik vozila ne bi smio razmišljati da li ce servis ugraditi BOSCH ,BERU ili DELPHI bobinu , njemu je jedino važno da zna orijentacionu cijenu popravka i da mu nakon toga vozilo bude ispravno .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA III - UDARAC KOD GAŠENJA

Datum objave: 27.02.2007 09:52:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio novu Mazdu 3 (diesel), u poceku (dok se nisam naviknu) mi se je 4-5 puta ugasio motor, jer sam pri puzajucoj brzini auta prebacio u preniski prijenos (u 2. brzinu) bez dovoljno gasa. Bilo mi je logicnije, jer smatram, da se u 1. brzinu ubacuje kod pokretanja iz mirovanja. Tada mi se je, ugasio motor uz nekakav udarac. To mi se je i kod starog auta (Escorta) znalo dogoditi. Da li netko zna o cemu se radi ? Otkuda potice taj zvuk udarca, te da li se nešto može oštetiti ?
ODGOVOR:Kod takvog nekontroliranog gašenja motora takav udarac je normalna pojava jer je vozilo u brzini a okretanje radilice i zamašnjaka nije kontinuirano ( jer je mjenjac ostao u brzini ) nego u odredenom momentu dode do udara radilice ( okretni moment motora ) s transmisijom mjenjaca i pogonskim mehanizmom koji imaju suprotni moment od okretnog momenta motora . Rijetko kada dolazi do nekog oštecenja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA LJUBIMCEM

Datum objave: 27.02.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Imamo par problema sa ovim limenim ljubimcem 1.6 16v. Prvi je kljuc od auta koji ima daljinsko zakljucavanje.u zadnje vrijeme je trokirao,a onda skroz "crknuo", zamjenili smo bateriju, funkcioniralo je par dana, onda ne bi svaki put otkljucao ili zakljucao te nakon par dana ništa, kad stisnete kljuc upali se crvena lampica ali se auto ni ne otkljucava niti ne zakljucava?!drugi je problem sa klimom ujedno isa samim ventilatorom kad nije klima ukljucena . Prvu brzinu ni ne osjetite, drugu slabo kao da je prva, trecu kao da je druga , a cetvrtu kao da je treca te tada dobijete osjecaj kao da ste u avionu, zuji za poludjet?!! I treci problem je kad je jaka kiša unutrašnjost auta jako smrdi i auto je iznutra mokar, pogotovo prednji dio - podovi- i jako ali JAKO se magle stakla, kupili smo onaj sprej, no ne funkcionira i to nas jako izluduje jer onda moramo paliti klimu svakih par minuta što ujedno znaci i vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:U vecini slucajeva nije problem u bateriji u kljucu nego u upravljackoj jedinici centralnog zakljucavanja . Navedeni sustav treba ispitati i ustanoviti koji dio sustava ne radi . Klima sustav i ventilator grijanja su dva odvojena sistema , kada je klima iskljucena grijanje i ventilacija moraju normalno raditi . Kod vas je problem cirkulacija zraka koja mora biti kroz sam grijac , ako je ona slaba kao što kažete onda je zacepljen filtar kabine koji se redovito mora mijenjati . Drugi problem je zujanje ventilatora , uzrok je cesto banalan a to je ulazak lišca ili neke druge prljavštine na sam ventilator iako nije rijedak slucaj oštecenje ležajeva ventilatora . U oba slucaja treba skinuti sklop ventilatora i otkloniti kvar . Neugodan miris je posljedica lošeg rada ventilacije . Kada popravite ventilaciju , svakako izvadite tepihe ( tapecirung ) na podu i dobro to osušite . Tepisi mogu biti mokri i radi curenja radijatora grijaca i radi slabog brtvljenja vozackog stakla te radi zacepljenja odvodnih kanala ispod vozackog stakla .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 27.02.2007 09:24:00
Slika
PITANJE: Imam R.Clio 1992.god. i par problema. Kad je hladno teško pali i moram podizati "cok" na maksimum te ga moram držati oko 2 min jer mi se inace ugasi, bilo smanjenjem brzine ili samim stajanjem te tada teško koci. Ujedno kada stanem na tom istom mjestu bude mrlja od ulja promjera nekih 10 centimetara. Te još jedan problem ventilacije mi je bila crkla, sada je kao popravljena ali mi 1 brzina ne radi, 2 je prva, a 3 je druga brzina; da li je to normalno?
ODGOVOR:Uzrok teškog paljenja je karburator kojega treba rastaviti , temeljito oprati i podesiti . Kocnice svakako treba pregledati i po potrebi ispitati kocnu silu na pojedinim kotacima . Curenje ulja može biti iz motora , mjenjaca ili kocionog sustava , svakako treba utvrditi mjesto curenja . Ako vam ventilator radi a navedeni broj brzina vas zadovoljava koristite i dalje tako . Ako vas to smeta onda treba ispitati prekidac ventilatora i elektroniku na motoru ventilatora i po potrebi zamijeniti ono što je neispravno .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 i - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 27.02.2007 09:20:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 206 benzinac i povremeno se ugasi u vožnji.
Nakon nekog vremena (15 min- 30min) ponovno upali bez ikakvih problema. Ler je normalan i motor radi mirno. Na komp. dijagnostici ne pokazuje nikakav kvar. U servisu mi ne mogu pomoci jer kod njih auto radi besprijekorno. Kvar se dogada bez pravila u vremenskom razmaku ( 2 tjedna - mjesec dana).
ODGOVOR:Ova vrsta kvarova je najneugodnija za dijagnosticiranje jer se pojavljuje povremeno i to van servisa . Ako navedeni kvar treba stvarno otkloniti onda se jednostavno mora cekati trenutak kada se to pojavi i tada se odmah provjerava sustav paljenja i po potrebi sustav ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh