Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA 2,0 DTI - MRTAV DO 2000 o/min

Datum objave: 27.02.2007 14:32:00
Slika
PITANJE: Imam opel astru G 2.0 dti 16v 2001.g. Nakon zamjene vakuum pumpe cini mi se da auto slabije vuce,tocnije mrtav je do 2000-2500 o/min. Cinilo mi se da je sa starom vakuum pumpom bolje vukao. Auto ima 170000tkm prijedenih.Znam da je normalno da dizel dimi ali još u trecoj brzini pri dodavanju gasa? Ujutro kad je hladan normalno upali ali se onda malo strese i poslije normalno radi.
ODGOVOR:Moguce je da sada vozilo ide slabije nego prije ali uzrok ne mora biti vakum pumpa . Važno bi bilo napraviti neka mjerenja i ispitivanja . Prije svega potrebno je ispitati stanje visokotlacnog dijela od turbine do usisnog kolektora . Nakon toga može se izmjeriti tlak turbine . Nepravilnost koju primijetite u jutro može biti povezana sa prisutnošcu zraka u sustavu goriva .
na vrh Povratak na vrh

OPEL OMEGA 2,5-TD - RAZVODNI MEHANIZAM

Datum objave: 27.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Omegu 2.5 TD, prešla je blizu 200.000 km i kako je slabije vruc palio otišao sam u servis i tamo su uštimali fazu motora, nakon cega motor lijepše radi, a i paljenje je bolje.
I sad pitanje, rekli su mi da bi se lanac trebao zamjeniti na 200.000 km jer bi isti mogao puci, na što se drugi mehanicari zgražaju, znaci radi se o zahvatu vrijednom 6.000,00 kn.Dali mjenjati lanac ili ne ?
ODGOVOR:Razvodni mehanizam na ovom motoru sastoji se od donjeg lanca i lancanika , gornjeg lanca i lancanika . U tom sustavu svaki lanac još ima po dva klizaca i još svaki svoj natezac lanca . Prilicno složen sustav . Prilikom rada i upotrebe vozila navedeni mehanizam se lagano troši . Radi toga trošenja potrebno je svakih 40.000 km napraviti korekciju faze i podešavanje predpaljenja na visokotlacnoj pumpi . Za sam zahvat potreban je specijalan alat i poznavanje struke . Nakon 200.000 km razvodni mehanizam vec ima znatna istrošenja te zato proizvodac preporucuje zamjenu navedenog sustava . Na vlasniku vozila je odluka da li ce navedeni zahvat raditi ili ne .
na vrh Povratak na vrh

ASTRA G 1,6 - LOŠA DIJAGNOSTIKA !!

Datum objave: 27.02.2007 13:51:00
Slika
PITANJE: Hvala na savjetu, uradio sam dijagnostiku na astri, nije bilo nikakvih grešaka ali auto i dalje trokira ako se doda više gasa, kao da radi na 3 cilindra, ako lagano dodajem gas kao da proradi, pocne normalno da vuce dok ponovo ne stisnem jace gas. Zamjenio sam svjecice (original) ali ista stvar. U servisu su mi rekli da sumnjaju na modul paljenja (nemacki: cundmodul) marke delphi, (motor je X16XEL 98 god) ali nisu sigurni, kažu da je to bila serijska greška i da je toga bilo dosta na reklamaciji, a pomenuti modul nije baš jeftin pa mi se ne kupuje tek tako. Ako vec moram da ga kupim dali postoji takav modul nekog drugog proizvodaca (BOSCH, BERU...) da ne bacam pare na DELPHI, jer ako jednom crkne, moguce je da ce i novi poslije nekog vrijemena.(navedeni modul je redni sa 4 direktna izvoda i stoji direktno na svjecicama, nema kablova).
ODGOVOR:Dijagnostika koju ste napravili nije ništa , ne znam kako bih to nazvao . Ako na vozilu ili motoru postoji evidentan problem a to kod vašeg vozila postoji onda se nikako ne može reci da je napravljena dijagnostika i da nema grešaka . Grešaka ima i vi to vrlo dobro znate jer motor ne radi dobro . Druga je stvar što navedeni servis ( ili osoba ) ne zna pronaci i otkloniti evidentni kvar . Normalno bi bilo da vam servis otkrije kvar , nije bitno pomocu kakvih uredaja i pomagala te da vam nakon toga i kažu cijenu popravka . Vlasnik vozila ne bi smio razmišljati da li ce servis ugraditi BOSCH ,BERU ili DELPHI bobinu , njemu je jedino važno da zna orijentacionu cijenu popravka i da mu nakon toga vozilo bude ispravno .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA III - UDARAC KOD GAŠENJA

Datum objave: 27.02.2007 09:52:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio novu Mazdu 3 (diesel), u poceku (dok se nisam naviknu) mi se je 4-5 puta ugasio motor, jer sam pri puzajucoj brzini auta prebacio u preniski prijenos (u 2. brzinu) bez dovoljno gasa. Bilo mi je logicnije, jer smatram, da se u 1. brzinu ubacuje kod pokretanja iz mirovanja. Tada mi se je, ugasio motor uz nekakav udarac. To mi se je i kod starog auta (Escorta) znalo dogoditi. Da li netko zna o cemu se radi ? Otkuda potice taj zvuk udarca, te da li se nešto može oštetiti ?
ODGOVOR:Kod takvog nekontroliranog gašenja motora takav udarac je normalna pojava jer je vozilo u brzini a okretanje radilice i zamašnjaka nije kontinuirano ( jer je mjenjac ostao u brzini ) nego u odredenom momentu dode do udara radilice ( okretni moment motora ) s transmisijom mjenjaca i pogonskim mehanizmom koji imaju suprotni moment od okretnog momenta motora . Rijetko kada dolazi do nekog oštecenja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA LJUBIMCEM

Datum objave: 27.02.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Imamo par problema sa ovim limenim ljubimcem 1.6 16v. Prvi je kljuc od auta koji ima daljinsko zakljucavanje.u zadnje vrijeme je trokirao,a onda skroz "crknuo", zamjenili smo bateriju, funkcioniralo je par dana, onda ne bi svaki put otkljucao ili zakljucao te nakon par dana ništa, kad stisnete kljuc upali se crvena lampica ali se auto ni ne otkljucava niti ne zakljucava?!drugi je problem sa klimom ujedno isa samim ventilatorom kad nije klima ukljucena . Prvu brzinu ni ne osjetite, drugu slabo kao da je prva, trecu kao da je druga , a cetvrtu kao da je treca te tada dobijete osjecaj kao da ste u avionu, zuji za poludjet?!! I treci problem je kad je jaka kiša unutrašnjost auta jako smrdi i auto je iznutra mokar, pogotovo prednji dio - podovi- i jako ali JAKO se magle stakla, kupili smo onaj sprej, no ne funkcionira i to nas jako izluduje jer onda moramo paliti klimu svakih par minuta što ujedno znaci i vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:U vecini slucajeva nije problem u bateriji u kljucu nego u upravljackoj jedinici centralnog zakljucavanja . Navedeni sustav treba ispitati i ustanoviti koji dio sustava ne radi . Klima sustav i ventilator grijanja su dva odvojena sistema , kada je klima iskljucena grijanje i ventilacija moraju normalno raditi . Kod vas je problem cirkulacija zraka koja mora biti kroz sam grijac , ako je ona slaba kao što kažete onda je zacepljen filtar kabine koji se redovito mora mijenjati . Drugi problem je zujanje ventilatora , uzrok je cesto banalan a to je ulazak lišca ili neke druge prljavštine na sam ventilator iako nije rijedak slucaj oštecenje ležajeva ventilatora . U oba slucaja treba skinuti sklop ventilatora i otkloniti kvar . Neugodan miris je posljedica lošeg rada ventilacije . Kada popravite ventilaciju , svakako izvadite tepihe ( tapecirung ) na podu i dobro to osušite . Tepisi mogu biti mokri i radi curenja radijatora grijaca i radi slabog brtvljenja vozackog stakla te radi zacepljenja odvodnih kanala ispod vozackog stakla .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - NEKOLIKO PROBLEMA

Datum objave: 27.02.2007 09:24:00
Slika
PITANJE: Imam R.Clio 1992.god. i par problema. Kad je hladno teško pali i moram podizati "cok" na maksimum te ga moram držati oko 2 min jer mi se inace ugasi, bilo smanjenjem brzine ili samim stajanjem te tada teško koci. Ujedno kada stanem na tom istom mjestu bude mrlja od ulja promjera nekih 10 centimetara. Te još jedan problem ventilacije mi je bila crkla, sada je kao popravljena ali mi 1 brzina ne radi, 2 je prva, a 3 je druga brzina; da li je to normalno?
ODGOVOR:Uzrok teškog paljenja je karburator kojega treba rastaviti , temeljito oprati i podesiti . Kocnice svakako treba pregledati i po potrebi ispitati kocnu silu na pojedinim kotacima . Curenje ulja može biti iz motora , mjenjaca ili kocionog sustava , svakako treba utvrditi mjesto curenja . Ako vam ventilator radi a navedeni broj brzina vas zadovoljava koristite i dalje tako . Ako vas to smeta onda treba ispitati prekidac ventilatora i elektroniku na motoru ventilatora i po potrebi zamijeniti ono što je neispravno .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 i - NEUGODAN KVAR

Datum objave: 27.02.2007 09:20:00
Slika
PITANJE: Imam Peugeot 206 benzinac i povremeno se ugasi u vožnji.
Nakon nekog vremena (15 min- 30min) ponovno upali bez ikakvih problema. Ler je normalan i motor radi mirno. Na komp. dijagnostici ne pokazuje nikakav kvar. U servisu mi ne mogu pomoci jer kod njih auto radi besprijekorno. Kvar se dogada bez pravila u vremenskom razmaku ( 2 tjedna - mjesec dana).
ODGOVOR:Ova vrsta kvarova je najneugodnija za dijagnosticiranje jer se pojavljuje povremeno i to van servisa . Ako navedeni kvar treba stvarno otkloniti onda se jednostavno mora cekati trenutak kada se to pojavi i tada se odmah provjerava sustav paljenja i po potrebi sustav ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - DUŽE VERGLANJE

Datum objave: 27.02.2007 09:16:00
Slika
PITANJE: Vozim Vectru B 2.0 DI 16V (motor X20DTL, 82 ks) 2000. g i prešla je do sada 132 000 km.
1. Kada je vanjska temperatura ispod cca. +2 °C prilikom davanja kontakta uredno se upali lampica grijaca i auto upali otprve. Medutim kada je temp. viša od 2 °C (narocito u rasponu od 5 do 15 °C) lampica grijaca se ne pali (ja svejedno sacekam 10-ak sek.) i automobil vergla jedno 4-5 sek. prije nego upali. Nedavno su pregledani grijaci i pritom su zamjenjena dva neispravna, medutim to nije riješilo problem. Da li je stvar u kakvom senzoru, može li se to nekako prebrikati da se grijaci pale i na višoj temperaturi?
2. Zbog škripanja i lupanja zadnjeg ovjesa automehanicar je ustanovio da su krivci seleni te su zamjenjeni oni manji kod amortizera. Lupanje je prestalo, ali se škipanje i dalje cuje kad prelazim preko neravnina, a pri prelasku ležecih policajaca cuje se i na prednjem ovjesu. Napominjem da škripanje gotovo prestaje kad pada kiša pa se to sve smoci, takoder se i ljeti manje cuje.
ODGOVOR:Grijaci se na ovom vozilu pale kada je vanjska temperatura oko nule . Tada se aktiviraju grijaci i motor lako upali . Ako je vanjska temperatura veca od navedene , grijaci se ne pale a motoru je potrebno duže startanje da bi upalio . Razlog tome je slabija kompresija . Prije svega treba izmjeriti kompresiju i vidjeti u kakvom stanju je motor . Ukljucivanje grijaca se može urediti tako da stalno rade , medutim bolje je otkloniti uzrok .
Navedeno škripanje nastaje na gumenim dijelovima ovjesa , ako je neophodno trebaju se zamijeniti .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - VOZNI PARK U KVARU

Datum objave: 28.03.2011 20:15:50
Slika
PITANJE:

1.Imam mercedes e220d iz 1998(kupio prije mjesec dana) malo otežano pali pa sam mislio napuniti akumulator, ali ga nigdje ne mogu naci?
2. imam još i opel vectru 1.7d iz 1992. Na noj me muci dok ju upalim onda cca 5 sekundi motor trokira i dimi sivi dim.(Mijenjao sam samo 3 grijaca, jedan nisam mogao odvrnuti, bojao sam se da ga ne slomim)može li se to nekako "bezopasno" otvoriti.
3.imam još peugeot 206 i 307 sw. Na jednom i drugom me muci , da dok motor radi u leru u kabini se osjete trzaji. Je li to normalno, i ako nije što bi to moglo biti(206 ica je stara 7 mjeseci ima 8000 km B motor 1.4 75ks).

ODGOVOR:

Akumulator se nalazi u prtljažniku ili ispod zadnjeg sjedala . Na VECTRI zamijenite i cetvrti grijac . Na PEUGEOTU 206 I 307 napravite dijagnostiku motora , greške su najcešce na sustavu ubrizgavanja .

na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET - MOMENTI PRITEZANJA GLAVE

Datum objave: 27.02.2007 09:04:00
Slika
PITANJE: Zanima me na koliko se steže glava,leteci-ležeci ležajevi za vozilo
OPEL KADET(kockica)1.6d 84 godište.
ODGOVOR:Momenti pritezanja glave motora :
- prvo stezanje 25 Nm
- drugo stezanje 60 stupnjeva
- trece stezanje 60 stupnjeva
- cetvrto stezanje 60 stupnjeva
- nakon 1.000 km peto stezanje 45 stupnjeva Glavni ležajevi radilice 50 Nm i 45 stupnjeva Ležajevi klipnjaca 35 Nm i 45 stupnjeva .
Napomena : Vijci glave motora , vijci glavnih ležajeva radilice i vijci klipnjaca trebaju biti novi ( ne koristiti stare ) .
na vrh Povratak na vrh

VW BORA - ESP SUSTAV NE RADI

Datum objave: 27.02.2007 08:55:00
Slika
PITANJE: Upalilo mi se na Bori upozorenje da ESP nije ukljucen (zuti znak ). Mislio sam da je slucajno iskljucen, ali prekidac nije reagirao na pritisak! Pokušao sam i sa zamjenom prekidaca, uzeo jedan od Golfa, a sa Bore prebacio na njega. Ispostavilo se da oba rade na Golfu, a ni jedan na Bori?! Auto ide normalno, ali vozim sa zutim upozorenjem na tabli!
ODGOVOR:ESP ( electronic stabiliti program ) sustav ne radi .? Postoji više razloga zbog kojih navedeni sustav ne radi . Važno je znati da ESP sustav i ABS sustav rade povezano zajednicki .Ako ne radi ABS sustav nece raditi ni ESP sustav . Uzrok može biti elektricna instalacija , senzori ABS-a , hidro agregat i ventilska grupa , procesor i sl. Potrebno je ispitati pojedine sklopove i dijelove . Najbrže je ako imate sustav za dijagnostiku .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II 1,6 - TEHNICKI DETALJI

Datum objave: 26.02.2007 11:12:00
Slika
PITANJE: Potrebno mi je da saznam neke tehnicke detalje u vezi sa motorom od 1600 kubika Golfa II iz 1986. . Naime potrebno mi je da saznam momente stezanja na glavi motora, na letecim i ležecim ležajevima radilice i na bregastoj osovini. Ukoliko imate ove podatke molim Vas da mi ih proslijedite ili da me uputite na neke internet adrese gdje bih to mogao pronaci.
ODGOVOR:Ovaj GOLF ima benzinski motor od 1600 ccm i dizel motor od 1600 ccm , za koji zapravo trebate navedene podatke ? Nadam se da je za dizel motor . Glavni ležaj radilice se steže , prvo stezanje 32 Nm , drugo stezanje 65 Nm . Ležajevi klipnjaca ( leteci ) stežu se na dva nacina jer postoje dvije vrste vijaka na klipnjacama . Vijak A ima dva nazubljenja uzduž osi i steže se sa 50 Nm , vijak B ima jedno nazubljenje uzduž osi i steže se , prvo stezanje 30 Nm , drugo stezanje + 180 stupnjeva . Konzole bregaste osovine se stežu sa 2,9 Nm . Glava motora se steže na slijedeci nacin :
- prvo stezanje 40 Nm
- drugo stezanje 60Nm
- trece stezanje + 90 stupnjeva
- cetvrto stezanje + 90 stupnjeva , nakon ovoga stezanja motor treba upaliti i zagrijati tako da temperatura ulja bude 50 stupnjeva C i nakon toga se radi
- peto stezanje + 90 stupnjeva , kada motor napravi 1000 km vožnje radi se šesto stezanje vijaka glave motora
- šesto stezanje + 90 stupnjeva
To bi bilo sve u vezi pritezanja koje ste tražili .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V-40 - OBRTAJI OSCILIRAJU

Datum objave: 26.02.2007 11:06:00
Slika
PITANJE: Vec duže vrijeme pratim zbivanja na vašem portalu i divim se vašoj profesionalnosti i prvi put vam se obracam,od mene ako vam nešto znaci sve pohvale, a sad da vam prezentiram moj problem, u zadnjih 5 dana primjetio sam da kad motor radi u leru mjerac obrtaja oscilira od 850 do 1000 o/min samim tim se može osjetiti da i rad motora mijenja zvuk,inace je radio normalno i mirno na 900 o/min,o cemu bi se moglo raditi, inace nisam primjetio nikakve druge probleme.
ODGOVOR:Postoje dva razloga koja mi dolaze kao moguci uzroci . Prvi uzrok je regulacija broja okretaja za minimum , uzrok je u ovom slucaju unutar visokotlacne pumpe . Drugi uzrok je oštecenje na glavi motora i to na predkomorama . Ovo se može uspješno riješiti ali je neophodno uredenje glave motora . Ova dva uzroka vam spominjem bez svoje osobne dijagnostike i bez neposrednog uvida na samom vozilu . Oba slucaja koje navodim nisu jeftina , zato vam savjetujem da posjetite dobrog strucnjaka za tu djelatnost . Ne znam koji je tip pumpe na vašem vozilu ali možete još provjeriti prisutnost zraka u sustavu goriva kojega ne smije biti .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - MOTOR NIJE U FAZI ?

Datum objave: 26.02.2007 11:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem GOLF1 godina 1983 obicni dizel 1600ccm, imam problem sa bosh pumpom .Sve je bilo uredu dok nisam morao vršiti remont pumpe jer je pocelo da curi gorivo iz nje.Kada sam bio kod bošiste otada mi auto nekako ima cudan rad motora i na malom gasu baca crn dim a pogotovao kad dodam gas.Zamijenio sam uloške dizni ali isto se dogada ne troši ulje i nije na motoru još radjena nijedna specijala. Kompresiju ima dobru, šta da radim pomozite.
ODGOVOR:Motor sigurno nije u fazi . Nakon servisa visokotlacne pumpe ( Bosch pumpa ) neophodno je tocno složiti razvodni mehanizam – fazu . Pumpa , radilica i bregasta osovina moraju biti u tocno odredenom medusobnom položaju . Nakon toga vrlo bitno je podesiti staticki kut paljenja na visokotlacnoj pumpi . Kada napravite sve što sam naveo motor ce opet dobro raditi .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 26.02.2007 10:55:00
Slika
PITANJE: Vozim skodu favorit iz 91 i zanima me kako cu ubacit auto u fazu.Želim mijenjati razvodni mehanizam.
ODGOVOR:Ako želite zamijeniti razvodni mehanizam napravite slijedece :
-demontirajte poklopac ventila i svjecice
-stavite motor u fazu
-demontirajte karter
-demontirajte prednji poklopac motora
-sada se može demontirati lanac i lancanici
-ugradite tocno prema oznakama novi lanac i lancanike
-provjerite fazu
- ugradite prednji poklopac motora
-ugradite karter
-ugradite poklopac ventila
-završite sve što je još potrebno
-upalite motor
-podesite staticki kut paljenja
To bi bilo sve .
BMW – 318 - VLASTITI RIZIK !
24.2.2007. 11:35
¨PITANJE:
Molio bih vas za vaše mišljenje. U prilici sam nabaviti rabljeni motor BMW a 318 E30 sa 220 t.km. za 500 eura. Recite mi dali je to isplativo, ili je bolja solucija( sigurnija) ici na generalnu reparaturu motora?. Trenutno, postojeci motor ima 579 t.km, i kompresija mu je oko 9.5 bara na 1 i 3 cil. dok je na 2 i 4 oko 9 bara. Potrošnj ulja je cca 0.7 l na 1000 km. Bio sam kod jednog mehanicara, za gen. reparaturu motora naplacuje 9 t.kn.
ODGOVOR:
Pitanje koje ste postavili nije tehnicke prirode i ne mogu dati adekvatan odgovor . Odluka i rizik je vaš . Svi mi u odredenim momentima na osnovu vlastite procjene stanja donosimo odluke koje nam se u tom momentu cine logicnim .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN C-3 - NEMOGUCA MISIJA !

Datum objave: 24.02.2007 11:31:00
Slika
PITANJE: Htio sam se napraviti dobar i punici promjeniti lijevu žarulju fara na Citroenu C3.Mada sam strojar po struci, a i što bi trebalo biti lakše od toga odustao sam nakon dva sata nemoguce misije! Cak sam i na internetu pokušao pronaci naputak kako to uciniti, ali sam naišao samo na jadikovke ostalih koji su to isto pokušali. Na kraju sam savjetovao punici da ipak ode u servis jer ovo koliko god to jednostavno i glupo zvucalo zapravo je prakticki neizvedivo.
ODGOVOR:Ponekad su na žalost tehnicka rješenja jako komplicirana tako da je na izgled neka trivijalna zamjena žarulje toliko zahtjevna te je najbolje to prepustiti majstoru .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4i. - KAŠLJE !

Datum objave: 24.02.2007 11:19:00
Slika
PITANJE: Golf III 1.4 97.g.
Kad je motor hladan sve je u redu. Kad se zagrije i dode na radnu temperaturu od 90C,prilikom zaustavljanja npr. na semaforu obrtaji naglo padnu ispod normale, auto zakašlja,skoro da se ugasi, te se zatim obrtaji vrate u normalu. Ne radi baš lijepo, malo trese.Nedugo mi je auto "zakuhao" jer je termostat iskocio iz ležišta i probio poklopac o koji se opire,na koji se stavlja cijev. Izvadio sam termostat van, i vozio se par dana bez njega..Za vrijeme vožnje bez termostata, tj. kad je motor hladniji sve je bilo o.k. Auto je radio super, imao snagu itd.Nakon što sam ponovo stavio termostat sve se vratilo u prijašnje stanje.
ODGOVOR:Prije svega nužno je ispitati da je rad termostata ispravan a to znaci da motor ima normalnu radnu temperaturu te da rashladna tekucina ne ulazi u cilindar . Nakon ove provjere treba se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i njegovim komponentama kojih ima mnogo . Probleme mogu stvarati ETC senzor , Potenciometar leptirastog ventila , TP senzor , senzor tlaka zraka , tlak goriva , injektori . Najbrži nacin i rješenje navedenog stanja je test i ispitivanje sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - MILION PITANJA ??

Datum objave: 24.02.2007 11:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Bravu 1.6 16v 98 god...auto ima oko 104 000 km. Imao sam problem sa dihtungom glave koji je zamijenjen,imao sam normalne simptome kao što su emulzija u cijevi za dosipanje ulja,masna boca od rashladne tekucine...Prije tog sam imao cijelo vrijeme problem sa trzanjem automobila koje se ogledalo u tome da dok auto nije bar nešto zagrijano,da trza pri nižim obrtajima i nece da vuce. Recimo ako držim nogu na pedali gasa u jednom položaju,meni variraju obrtaji ispod 2000 rpm,recimo od 1000 do 1500 a ja ne pomjeram nogu sa papucice gasa...Uglavnom dihtung glave je promijenjen kod mog majstora,ravnjanje glave je uradeno i sve po propisima,na motoru nisu primjeceni nikakva oštecenja.I tu imam potpunu vjeru. Medutim meni i dan danas izbacuje emulziju na cijevi,ali mi nije masna boca od tekucine.Takode nekad popije tekucine a nekad ne,mada sam cuo da je za te motore i nekada popiti malo tekucine poznat slucaj. To je jedan problem,drugi se ogleda u tome da kad je završen taj servis auto je išlo normalno jedno tri dana bez ikakvih trzanja i trokiranja.Dan kad sam trebao doci po automobil,išao sam na probnu vožnju i auto je opet išlo kao prije,medutim postigli smo kontra efekat, nemirno je radilo u leru,što se nikad nije dešavalo.Na to sam skrenuo pažnju majstoru i on je opet skinuo zupcasti i nakon sat auto je bilo u redu: Mirno je radilo u leru i išlo je ok,al samo tri dana. Šta bi moglo biti uzrok tome,da dok je hladna ona trokira i trza,da li mogu biti u pitanju karike ili slicno.Doduše nikad nisam ni mjerio kompresiju.Potrošnja ulja se krece u nekom rasponu od oko pola litre na 1000 Km,mada ne mogu tacno procijeniti zato što malo bali na karteru,ali nije zabrinjavajuce.I zadnji put sam sipao mineralno ulje,pa zato vjerovatno i više troši. Možda takode nije dobro podešen odnos izmedu predpaljenja i paljenja,pošto smo prije postigli taj efekat nemirnog rada u leru,milion pitanja a tako malo odgovora.Napominjem da sam promijenio na autu nove svjecice NGK,nove kablove istih,filter goriva,zraka,ulje mijenjam na oko 5000km,cak sam promijenio i drugu pumpu za gorivo zato što je prijašnja zujala.Nisu u pitanju ajnšpric dizne,kao što su mi neki govorili,doduše to i jeste problem kod 1.6 motora.Nikad mi se lampica od dizni nije upalila,i njihov elektro otpor iznosi 16 oma,što je normalno .
ODGOVOR:Pristup rješavanju pojedinih problema na vašem vozilu treba biti sistematski i po tocno odredenom redoslijedu . Prije svega želim posebno naglasiti da se navedeni motor ne može staviti u fazu bez specijalnog seta alata . Ovo je vrlo bitno jer se inace dogadaju razne nepravilnosti u radu motora . Logican redoslijed rada je takav da se najprije moraju sanirati greške na mehanickom dijelu motora , to znaci da je na prvom mjestu iznalaženje kvara vezano uz stvaranje emulzije i gubljenja rashladne tekucine . Uzrok može biti nevidljivo puknuce na glavi motora ili neravna dosjedna površina bloka motora . Nakon ovoga treba staviti motor u fazu uz pomoc navedenog alata . Slijedeca radnja je mjerenje kompresije koja mora biti podjednaka na svim cilindrima i veca od 10 bara . S ovime je mehanicki sustav završen .
Sada se može krenuti dalje i raditi na dijagnostici sustava ubrizgavanja i to najprije na mjerenju tlaka goriva i ispitivanju ispravnosti diza . Kada je i ovo gotovo onda se ispituju i ostali dijelovi sustava ubrizgavanja goriva ( senzori , aktuatori ) . Na kraju ako je potrebno još ostaje samo sustav paljenja . Eto to bi bila logika rješavanja navedenih problema .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NAPUNIO SE VODOM

Datum objave: 24.02.2007 11:01:00
Slika
PITANJE: Imam Toyotu Yaris 2003.g s motorom 1.3 VVTi od 64 kW. Nedavno se auto napunio vodom i dva dana nakon pražnjenja auta ukljucila se je kontrolna lampica airbaga i ona otada svijetli. Auto je bio ispražnjen od vode, tapecir je bio izvaden, kao i spužve ispod tapecira. Medutim, to sušenje nije pomoglo. Da li vi znate gdje da još pogledam? Žuti konektor ispod tapecira kod mjenjaca sam odspojio i osušio. I da li mi možete reci koji program za dijagnostiku na Yarisu se može upotrijebiti preko PC-a? OBD2 kabel vec imam.
ODGOVOR:Nakon ulaska vode u unutrašnjost vozila treba odmah reagirati i otkloniti sve uzroke i posljedice . Nakon što ste temeljito odstranili vodu i vlagu , dobro ste napravili ako ste potpuno osušili tepih i ostalu izolaciju ispod tepiha . Obzirom da se upalila lampica AIR BAG-a , potrebno je temeljito osušiti od vlage elektricnu instalaciju i sve konektore koji su se namocili vodom . Po potrebi treba svaki konektor rastaviti i ocistiti . Ako i nakon toga nema rezultata , potražite upravljacku elektroniku sjedala negdje na podnici ili oko tunela . Navedenu elektroniku osušite ali ako ne bude uspjeha ( oštecenje od vlage ) istu treba zamijeniti . Po pitanju dijagnostike vam ne mogu pomoci jer mi koristimo profesionalni dijagnosticki sustav TEHNOTEST .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 - NE PALI NA BENZIN

Datum objave: 23.02.2007 09:33:00
Slika
PITANJE: Poslije ugradnje plina u vozilu (opel vectra 20i ) pocinje da pored plina istovremeno troši i benzin. U "nekom"servisu su mi rješili problem time što su mi presjekli žice na elekrticnimi diznama. Neko vrijeme je super radio i na plinu i na benzinu, medutim javlja se problem kada prebacim na benzin auto se gasi i ne mogu da ga upalim, dok na plinu radi super, mada ujutru kada hocu da palim auto (na plin) verglam po 2 min. i uglavnom na 2-3 verglanja upali. Ako znate objasnite mi zasto auto na benzin nece ni da se upali niti da se vozi.
ODGOVOR:Prije ugradnje plina u vozilo , prvo što se mora napraviti jest da se sve eventualne greške na postojecem sustavu ubrizgavanja benzina u cijelosti otklone . Tada znate da taj sustav normalno radi . Stoga predlažem da napravite dijagnostiku motora te da nakon toga riješite problema koji su prisutni kada motor radi na benzin . Iz iskustva znam da uzrok mogu biti : injektori , mjerac protika zraka , lambda sonda , MAP senzor , potenciometar , tlak goriva i t.d. Kad uredite navedeno tada ce motor bolje raditi i na plin .
na vrh Povratak na vrh