Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN C-3 - NEMOGUCA MISIJA !

Datum objave: 24.02.2007 11:31:00
Slika
PITANJE: Htio sam se napraviti dobar i punici promjeniti lijevu žarulju fara na Citroenu C3.Mada sam strojar po struci, a i što bi trebalo biti lakše od toga odustao sam nakon dva sata nemoguce misije! Cak sam i na internetu pokušao pronaci naputak kako to uciniti, ali sam naišao samo na jadikovke ostalih koji su to isto pokušali. Na kraju sam savjetovao punici da ipak ode u servis jer ovo koliko god to jednostavno i glupo zvucalo zapravo je prakticki neizvedivo.
ODGOVOR:Ponekad su na žalost tehnicka rješenja jako komplicirana tako da je na izgled neka trivijalna zamjena žarulje toliko zahtjevna te je najbolje to prepustiti majstoru .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4i. - KAŠLJE !

Datum objave: 24.02.2007 11:19:00
Slika
PITANJE: Golf III 1.4 97.g.
Kad je motor hladan sve je u redu. Kad se zagrije i dode na radnu temperaturu od 90C,prilikom zaustavljanja npr. na semaforu obrtaji naglo padnu ispod normale, auto zakašlja,skoro da se ugasi, te se zatim obrtaji vrate u normalu. Ne radi baš lijepo, malo trese.Nedugo mi je auto "zakuhao" jer je termostat iskocio iz ležišta i probio poklopac o koji se opire,na koji se stavlja cijev. Izvadio sam termostat van, i vozio se par dana bez njega..Za vrijeme vožnje bez termostata, tj. kad je motor hladniji sve je bilo o.k. Auto je radio super, imao snagu itd.Nakon što sam ponovo stavio termostat sve se vratilo u prijašnje stanje.
ODGOVOR:Prije svega nužno je ispitati da je rad termostata ispravan a to znaci da motor ima normalnu radnu temperaturu te da rashladna tekucina ne ulazi u cilindar . Nakon ove provjere treba se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i njegovim komponentama kojih ima mnogo . Probleme mogu stvarati ETC senzor , Potenciometar leptirastog ventila , TP senzor , senzor tlaka zraka , tlak goriva , injektori . Najbrži nacin i rješenje navedenog stanja je test i ispitivanje sustava ubrizgavanja .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA - MILION PITANJA ??

Datum objave: 24.02.2007 11:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Bravu 1.6 16v 98 god...auto ima oko 104 000 km. Imao sam problem sa dihtungom glave koji je zamijenjen,imao sam normalne simptome kao što su emulzija u cijevi za dosipanje ulja,masna boca od rashladne tekucine...Prije tog sam imao cijelo vrijeme problem sa trzanjem automobila koje se ogledalo u tome da dok auto nije bar nešto zagrijano,da trza pri nižim obrtajima i nece da vuce. Recimo ako držim nogu na pedali gasa u jednom položaju,meni variraju obrtaji ispod 2000 rpm,recimo od 1000 do 1500 a ja ne pomjeram nogu sa papucice gasa...Uglavnom dihtung glave je promijenjen kod mog majstora,ravnjanje glave je uradeno i sve po propisima,na motoru nisu primjeceni nikakva oštecenja.I tu imam potpunu vjeru. Medutim meni i dan danas izbacuje emulziju na cijevi,ali mi nije masna boca od tekucine.Takode nekad popije tekucine a nekad ne,mada sam cuo da je za te motore i nekada popiti malo tekucine poznat slucaj. To je jedan problem,drugi se ogleda u tome da kad je završen taj servis auto je išlo normalno jedno tri dana bez ikakvih trzanja i trokiranja.Dan kad sam trebao doci po automobil,išao sam na probnu vožnju i auto je opet išlo kao prije,medutim postigli smo kontra efekat, nemirno je radilo u leru,što se nikad nije dešavalo.Na to sam skrenuo pažnju majstoru i on je opet skinuo zupcasti i nakon sat auto je bilo u redu: Mirno je radilo u leru i išlo je ok,al samo tri dana. Šta bi moglo biti uzrok tome,da dok je hladna ona trokira i trza,da li mogu biti u pitanju karike ili slicno.Doduše nikad nisam ni mjerio kompresiju.Potrošnja ulja se krece u nekom rasponu od oko pola litre na 1000 Km,mada ne mogu tacno procijeniti zato što malo bali na karteru,ali nije zabrinjavajuce.I zadnji put sam sipao mineralno ulje,pa zato vjerovatno i više troši. Možda takode nije dobro podešen odnos izmedu predpaljenja i paljenja,pošto smo prije postigli taj efekat nemirnog rada u leru,milion pitanja a tako malo odgovora.Napominjem da sam promijenio na autu nove svjecice NGK,nove kablove istih,filter goriva,zraka,ulje mijenjam na oko 5000km,cak sam promijenio i drugu pumpu za gorivo zato što je prijašnja zujala.Nisu u pitanju ajnšpric dizne,kao što su mi neki govorili,doduše to i jeste problem kod 1.6 motora.Nikad mi se lampica od dizni nije upalila,i njihov elektro otpor iznosi 16 oma,što je normalno .
ODGOVOR:Pristup rješavanju pojedinih problema na vašem vozilu treba biti sistematski i po tocno odredenom redoslijedu . Prije svega želim posebno naglasiti da se navedeni motor ne može staviti u fazu bez specijalnog seta alata . Ovo je vrlo bitno jer se inace dogadaju razne nepravilnosti u radu motora . Logican redoslijed rada je takav da se najprije moraju sanirati greške na mehanickom dijelu motora , to znaci da je na prvom mjestu iznalaženje kvara vezano uz stvaranje emulzije i gubljenja rashladne tekucine . Uzrok može biti nevidljivo puknuce na glavi motora ili neravna dosjedna površina bloka motora . Nakon ovoga treba staviti motor u fazu uz pomoc navedenog alata . Slijedeca radnja je mjerenje kompresije koja mora biti podjednaka na svim cilindrima i veca od 10 bara . S ovime je mehanicki sustav završen .
Sada se može krenuti dalje i raditi na dijagnostici sustava ubrizgavanja i to najprije na mjerenju tlaka goriva i ispitivanju ispravnosti diza . Kada je i ovo gotovo onda se ispituju i ostali dijelovi sustava ubrizgavanja goriva ( senzori , aktuatori ) . Na kraju ako je potrebno još ostaje samo sustav paljenja . Eto to bi bila logika rješavanja navedenih problema .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS - NAPUNIO SE VODOM

Datum objave: 24.02.2007 11:01:00
Slika
PITANJE: Imam Toyotu Yaris 2003.g s motorom 1.3 VVTi od 64 kW. Nedavno se auto napunio vodom i dva dana nakon pražnjenja auta ukljucila se je kontrolna lampica airbaga i ona otada svijetli. Auto je bio ispražnjen od vode, tapecir je bio izvaden, kao i spužve ispod tapecira. Medutim, to sušenje nije pomoglo. Da li vi znate gdje da još pogledam? Žuti konektor ispod tapecira kod mjenjaca sam odspojio i osušio. I da li mi možete reci koji program za dijagnostiku na Yarisu se može upotrijebiti preko PC-a? OBD2 kabel vec imam.
ODGOVOR:Nakon ulaska vode u unutrašnjost vozila treba odmah reagirati i otkloniti sve uzroke i posljedice . Nakon što ste temeljito odstranili vodu i vlagu , dobro ste napravili ako ste potpuno osušili tepih i ostalu izolaciju ispod tepiha . Obzirom da se upalila lampica AIR BAG-a , potrebno je temeljito osušiti od vlage elektricnu instalaciju i sve konektore koji su se namocili vodom . Po potrebi treba svaki konektor rastaviti i ocistiti . Ako i nakon toga nema rezultata , potražite upravljacku elektroniku sjedala negdje na podnici ili oko tunela . Navedenu elektroniku osušite ali ako ne bude uspjeha ( oštecenje od vlage ) istu treba zamijeniti . Po pitanju dijagnostike vam ne mogu pomoci jer mi koristimo profesionalni dijagnosticki sustav TEHNOTEST .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 - NE PALI NA BENZIN

Datum objave: 23.02.2007 09:33:00
Slika
PITANJE: Poslije ugradnje plina u vozilu (opel vectra 20i ) pocinje da pored plina istovremeno troši i benzin. U "nekom"servisu su mi rješili problem time što su mi presjekli žice na elekrticnimi diznama. Neko vrijeme je super radio i na plinu i na benzinu, medutim javlja se problem kada prebacim na benzin auto se gasi i ne mogu da ga upalim, dok na plinu radi super, mada ujutru kada hocu da palim auto (na plin) verglam po 2 min. i uglavnom na 2-3 verglanja upali. Ako znate objasnite mi zasto auto na benzin nece ni da se upali niti da se vozi.
ODGOVOR:Prije ugradnje plina u vozilo , prvo što se mora napraviti jest da se sve eventualne greške na postojecem sustavu ubrizgavanja benzina u cijelosti otklone . Tada znate da taj sustav normalno radi . Stoga predlažem da napravite dijagnostiku motora te da nakon toga riješite problema koji su prisutni kada motor radi na benzin . Iz iskustva znam da uzrok mogu biti : injektori , mjerac protika zraka , lambda sonda , MAP senzor , potenciometar , tlak goriva i t.d. Kad uredite navedeno tada ce motor bolje raditi i na plin .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,7-TD - POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 22.02.2007 23:34:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat punto 98god.1.7td 60ks 100000km potrošnja goriva je 10 litara na 100km.Bosch pumpa je servisirana 2006god. ali potrošnja je ostala ista. Dali se da smanjiti potrošnja goriva.
ODGOVOR:Postoji više uzroka velike potrošnje goriva a pumpa visokog pritiska je samo jedan od mogucih faktora . Vrlo bito je i slijedece : stanje kompresije , podešenost ventila , stanje diza , kut paljenja , zacepljenost usisnih kanala u glavi motora , stanje turbine , stanje ispušnog sustava . Svi navedeni faktori imaju utjecaja na potrošnju goriva . Prema navedenom može se zakljuciti da najprije treba napraviti temeljiti pregled i test motora a onda se može donositi odluka o popravku .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - POTROŠNJA GORIVA I ULJA

Datum objave: 22.02.2007 23:08:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Passat 1999.g. TDI, 90 ks. kod motora AHU, prešao sam 160 000 km prvi vlasnik. Moj problem se sastoji u tome što mi potrošnja po gradu naraste i do 11 litara dizela. Motor ne javlja greške, boš pumpa ispravna, injektori ispravni (sve provjereno u ovlaštenom servisu). Prvi senzor protoka zraka sam promijenio sa 120 000 km zajedno sa filterom zraka i od tada pocimlju problemi. Prakticno, jednom godišnje moram promijeniti senzor zraka i filter zraka jer mi potrošnja skoci na vec recenih 11 litara. Poslije promjene filtera i senzora potrošnja je oko 7,5 litara. Filter zraka i senzor (BOSCH-ov) kupujem u ovlaštenog zastupnika. Filter zraka je proizveden u
Sloveniji(!?) a dolazi u orginal pakovanju. Stoga vas molim za savjet koji filtar zraka i koji senzor protoka zraka ugraditi. Na lopaticama turbine sam primjetio uljni film pa me interesira da li uljna isparenja mogu oštetiti senzor protoka zraka i kako ga zaštititi od njih. Postoji li mogucnost ugradnje separatora uljnih para izmedu turbo puhala i senzora protoka zraka. Kolika je tolerancija osovine na turbo puhalu, može li se rukom ustanoviti aksialno ili radialno odstupanje tj. kako mogu provjeriti dali turbina propušta ulje ili ono dolazi od iberlaufa.
Auto troši 1,2dcl sintetskog ulja na 1000 km.
ODGOVOR:Svaki motor troši više goriva kada je neispravan mjerac protoka zraka i kada je zacepljen filtar zraka . Takoder je poznata cinjenica da na tom motoru cesto odlazi navedeni sklop . Najbolje je kupiti novi originalni ( ne zamjenski i ne reparirani ) mjerac protoka jer najduže traje . Filtar zraka nemojte koristiti sportski nego standardni ( originalni ) . Ulje koje vidite na turbini dolazi iz kucišta motora na odušak za uljne pare . Navedena potrošnja ulja je dosta velika . U tu svrhu treba napraviti test propuštanja cilindara i utvrditi cinjenice . Servis turbo punjaca radi se svakih 150.000 km .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ELEKTRICNI DAVAČ I AKTUATOR ?

Datum objave: 28.03.2011 20:17:04
Slika
PITANJE:

Želio bih da znam nesto više strucno o provjeri elektricnog davaca i aktuatora ako je to moguce?

ODGOVOR:

Elektricni davac ( senzor ) šalje tocno odredenu informaciju upravljackoj jedinici ( kompjuteru ) kojoj je taj podatak potreban u svrhu upravljanja motorom . Za primjer se može uzeti senzor kisika koji reagira na kolicinu kisika u ispušnim plinovima , kada kisika u ispuhu ima previše napon navedenog senzora je viši a to upravljacka jedinica prepozna kao nedostatak goriva u motoru i na taj podatak reagira tako da poveca kolicinu goriva i obrnuto . Aktuator je operativni element pomocu kojega upravljacka jedinica upravlja pojedinim funkcijama na motoru . Za primjer spomenuti cu motoric minimuma i brizgalicu ( injektor ) .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,6 - POTROŠNJA GORIVA ?

Datum objave: 22.02.2007 22:54:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Forda Focusa 1.6 116KS starog 10 mijeseci. Nakon prijedenih 4500 km, potrošnja goriva od tocenja do tošenja iznosi 12,7 l cisto gradske vožnje.Koristim eurosuper 100 BS, auspuh je crn i prilikom paljenja osjeti se miris goriva. Smatram da to nije normalno s obzirom da je auto nov.
ODGOVOR:Potrošnja goriva za ovaj automobil na otvorenoj cesti je 6,4 do 7,6 l/100 . Proizvodac ne navodi koliko ovo vozilo troši u gradskoj vožnji , to je i razumljivo jer normiranje te potrošnje jako ovisi o mnogim detaljima ( stajanje na semaforu , stupanj prijenosa , vožnja stani kreni , cesta ubrzanja …. ) . Ispravnost vašeg vozila po pitanju potrošnje može se ispitati testiranjem motora i provjerom ispušnih plinova EKO-test . Sami možete provjeriti potrošnju na otvorenoj cesti . Ukoliko postoji bilo kakva sumnja u tom pogledu vozilo vam je još uvijek u garanciji i to možete besplatno riješiti .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC R×4 - ODRŽAVANJE

Datum objave: 22.02.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Zamolio bi Vas za par savjeta.Planiram kupiti Renault Scenic 1,9 dCi Rx4 2001.godine sa 115000km. ,ako mi možeta dati par savjeta o održavanju ,kakav je motor,šta treba na njemu posebno paziti,kako ga održavati ,kakav je taj pogon 4x4 dali je kvarljiv,kako se on održava.I još dali je dobro livati u rezervoar malo ulja i kakvog,neki kažu da je to dobro livati u dizelaše pogotovo ove sa turbom.
ODGOVOR:Ovaj automobil je kvalitetan i ugodan za vožnju . Motor je takoder dobar i uz redovito održavanje i brigu može dugo voziti . Transmisija s pogonom na sva cetiri kotaca je kvalitetna i pouzdana . Servis vozila bi trebalo raditi svakih 15.000 km ili jednom godišnje . Ako želite još vecu kvalitetu servisa onda se može servisni interval skratiti na 10.000 km ili 6 mjeseci . Važno je znati da se ostale tekucine ( antifriz , ulje u servo volanu , ulje u kocnicama , ulje u transmisiji ) trebaju mijenjati svakih 60.000 km ili svake dvije godine . Na taj nacin preventivno cete djelovati na kvalitetu i pouzdanost navedenih sustava . Ventile bi trebalo podesiti svakih 60.000 km . Razvodni mehanizam ( zupcasti remen , natezaci ) mijenja se na 100.000 km ili 5 godina . U gorivo nema potrebe nešto dodavati ali ako baš želite onda neka to bude odgovarajuci aditiv za podmazivanje i cišcenje brizgalica ( diza ) . Uvijek kada kupujete rabljeno vozilo dobro ga pregledajte ( strucnjak ) i kada ga kupite svakako napravite temeljiti servis bez obzira što kaže bivši vlasnik .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9TDI - KATALIZATOR

Datum objave: 20.02.2007 17:31:00
Slika
PITANJE: Koliko je uputno izbaciti katalizator iz ispušnog sistema kod golfa III 1.9 TDI. Naime, problem sa katalizatorom sam imao kod golfa II TD 90 g., zaštopao se i gušio motor, uz to mi je na tehnickom pokazivao jako loše rezultate na zacrnjenju, jer je na vecim obrtajima izbacivao nataloženu cad iz katalizatora. Slican problem je imao prijatelj na golfu III tdi, tako da me sada u biti zanima koliko je katalizator dobra stvar za motor i da li bez njega mogu proci na tehnickom (mada cisto sumljam da i sada radi, auto ima 160000km). Koliko sam vidio nije mi zaveden u knjižicu.
Radi se o golfu 1.9 tdi 110 ps, 97 god.
ODGOVOR:Motor ne ide lošije radi katalizatora nego radi zacepljena katalizatora . Zacepljenje nastaje kada motor radi nepotpunog izgaranja proizvodi cadu koja se kumulira u ispušnom sustavu i katalizatoru . Katalizator se može odstraniti i motor ce ici bolje ali na taj nacin niste otklonili uzrok nego samo posljedicu .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KLIP ILI STAP

Datum objave: 28.03.2011 20:00:59
Slika
PITANJE:

Javlja Vam se jedna prevoditeljica koja se nada da cete joj moci pomoci. U prilogu vam šaljem sliku klipova, mene zanima kako (ako ih prepoznajete, dakako) se oni zovu u hrv. jeziku. Jesu li to sportski klipovi ili imaju neki drugi naziv? Radi se o klipovima koji su ugradeni u Corvette (u potpunosti preradenu), u poljskom se oni zovu KUTY TLOKI.

ODGOVOR:

Iz priloženih slika mogu se raspoznati klipovi za pojedine motore cestovnih vozila ( RENAULT , F7R , BMW M5 , FIAT , FORD , SUBARU ) . Navedeni klipovi imaju uobicajeni izgled a mogu se nazvati samo klipovi jer se ugraduju u vozila koja imaju u nekoj mjeri sportske karakteristike . Navedeni klipovi se razlikuju od obicnih klipova po tome što na sebi imaju izvjesna poboljšanja što se vidi na samom celu klipova te na njihovom zaobljenom dijelu ( plaštu ) . Navedena poboljšanja omogucuju veca termicka naprezanja i manje trenje . Isto tako njihova mehanicka cvrstoca je veca nego kod standardnih klipova a težina im je manja . Sportski klip je prije svega namijenjen onim motorima koji se rade u malim serijama i koriste se namjenski za utrke ili rellije .
Naziv klip je uobicajen u praksi i verbalnoj komunikaciji , medutim u školskoj terminologiji koristi se naziv STAP .
OBAVIJEST
20.2.2007. 17:03
OBAVIJST:
Posljednjih dana opet ima puno virusa, pa ako ne dobijete odgovor, to nije do nas, jer naša antivirusna zaštita briše takve poruke. Provjerite, riješite ih se, pa ponovo pošaljite pitanje.
Pozdrav
AUTOSERVIS-mEIC

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - GUŠI SE I TRZA

Datum objave: 20.02.2007 16:55:00
Slika
PITANJE: Odnedavno otkad je ugraden gas lovato imam problema. Prije ugradnje auto je funkcionirao uglavnom besprijekorno osim par sitnica, sada se pojavio problem, pri šaltanju iz 5 u 4 brzinu ako to brzo ne uradim auto se ugasi, cesto se guši na obrtajima do 2500, a poslije se smiri. U zadnje vreme jako trza ako naglo dam gas u bilo kojoj brzini dok ne navuce preko 2500 obrtaja, prebacio sam na benzin ali se to pocelo dešavati i na benzinu ali u manjoj mjeri, narocito kad je topao motor . Bio sam kod majstora, uradio je dijagnostiku i našao greške injektora (to je vjerovatno posljedica neadekvatnog emulatora, jer se u vožnji na plin cesto palila lampica chek engine a pri prebacivanju na benzin lampica se gasi), zatim greška map senzora, obrisao je greške i rekao mi da isprobam auto.U probi na benzin je išao relativno dobro ali pri prebacivanju na plin pocelo je ponovo trzanje, a zatim i na benzinu. Majstor mi je na to rekao da sumnja u modul paljenja (4 bobine u jednom kucištu direktno na svjecicama, marke DELPHI) . Napominjem da auto na benzin dobro vuce na vecim obrtajima i u 5 brzini lijepo ubrzava preko 100km/h do maksimalne brzine.
ODGOVOR:Prvo pravilo prije ugradnje plina jest kontrola i po potrebi popravak svih mogucih grešaka na sustavu ubrizgavanja , sustavu paljenja i mehanickom sustavu . Na vašem vozilu svakako treba napraviti kompletnu dijagnostiku navedenih sustava i sve nedostatke koji se tom prilikom otkriju obavezno treba otkloniti . To je potrebno radi ispravnog rada motora na benzin i na plin . Kada sigurno znate da vam motor potpuno ispravno radi na benzin onda i sami možete zakljuciti dali ispravno radi na plin . Na plin se ne smije gasiti i u svim režimima rada mora normalno prihvacati gas . Dakle najprije dijagnostika , zatim otklanjanje kvarova i nakon toga kontrola kako radi na novo ugradeni plinski sustav .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 1,9 JTD - VELIKI SERVIS ?

Datum objave: 19.02.2007 16:18:00
Slika
PITANJE: Poštovani g. Meic lijepo je da u ovo doba kad ljudi samo trce za novcem još ima ljudi koji su spremni pomoci besplatnim savjetom i to vrlo konkretnim, i za to Vam još jednom hvala.
Vlasnik sam ALFE 1.9 jtd 2000god, 120tkm. Drugi sam vlasnik, dok je prvi inace glavni autolimar i lakirer u ovlaštenom alfinom servisu. Auto je doista u perfektnom stanju. Zanima me nakon koliko tkm bi trebao napraviti veliki servis s time da je prethodni veliki servis napravljen na oko 110 tkm i izmjenu cega sve on podrazumijeva.
ODGOVOR:Veliki servis vozila je na 100.000 km jer se tada mijenja razvodni mehanizam ( zupcasti remen , natezaci , pumpa za vodu ) , neki taj servis naprave na 90.000 km a neki na 110.000 km . Želim naglasiti važnost toga servisa i zamjenu navedenih dijelova . Uz to važne su i sve tekucine koje preventivno štite pojedine sklopove vozila ( ulje u mjenjacu , servo volanu , kocnicama , antifriz ) . Njihov interval izmjene je 60.000 km ili svake dvije godine . Normalno da se mijenjaju i svi potrebni filtri . Uz sve navedeno treba uzeti u obzir i eventualne primjedbe vlasnika vozila te dojmove s probne vožnje .
Kod nas možete servisirati vaše vozilo .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA 1,6 i.- KOJI PLIN?

Datum objave: 19.02.2007 11:13:00
Slika
PITANJE: Vozim feliciju 1.6, 1997g. Primjetio sam da mi je mokro ispod tepiha na vozacevom mjestu, tamo gdje držim noge. Pa Vas molim savjet u vezi toga. Imam još jedno pitanje u vezi ugradnje plina. Koliko košta, koji uredaj, i gdje se to može napraviti.
ODGOVOR:Na navedenom mjestu mogu biti dvije vrste tekucine i to antifriz i obicna voda . Ako ima mokrih tragova u periodu suhog vremena ( suhe ceste i vrijeme bez kiše ) onda to može biti samo antifriz . Nije rijedak slucaj da je uzrok tome propuštanje radijatora grijaca ili cijevi grijaca koje su pod tlakom antifriza . Prvi korak je detekcija kvara .
U vaše vozilo treba ugraditi plinski sustav MPI s plinskim injektorima i upravljackim kompjuterom . Danas imate na tržištu široku ponudu raznih plinskih sustava razlicitih cijena . Mi imamo vrhunski plinski sustav marke PRINS koji je po kvaliteti iznad ostalih i zato je nešto skuplji ( kvaliteta ima cijenu ) . Cijena za PRINS je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-TDI - SERVIS TURBINE

Datum objave: 16.02.2007 09:36:00
Slika
PITANJE: Imam golf III 1.9 TD (75ks) 96god. i imam problem da mi curi ulje negdje kod turbine i kapa na nosac motora , bio sam u ovlaštenom servisu i rekli su mi da je ili motor ili turbina u lošijem stanju , a pošto sam prije nekih cca 30tkm napravio generalku motora , ocito je da je turbina otišla, jel to stvarno tako ili je nešto drugo u pitanju ?A ako je turbina u pitanju , dali se može staviti neka jaca turbina da auto dobije malo više snage (npr. od golfa III TDI 110 ks ili sl. ) a da ne zahtjeva nekakve velike zahvate , i koliko je to dugotrajno !? I drugo pitanje ; napravio sam prije 2 mj. geometriju i špur kotaca i zamjenio sam spone i ležajeve amortizera , jer su mi se naprijed neravnomjerno trošile gume , i to je sad rješeno ali mi cjelo vrijeme lagano vuce u lijevu stranu, a kad naglo ubrzavam i kocim auto ide ravno !
ODGOVOR:Ako ste napravili generalnu reparaturu motora dobro bi bilo da napravite i servis turbine ( isplati se ) . Sada imate curenje ulja na samoj turbini i šteta je da vam na tom mjestu motor troši ulje , nakon servisa turbine motor bi puno bolje radio . Jacu turbinu bez velikih troškova ne možete staviti jer vaš motor nije dimenzioniran za vece tlakove i naprezanja . Ako je geometrija ovjesa u redu , gume su uzrok što vozilo vuce u stranu .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - DVA PROBLEMA

Datum objave: 15.02.2007 14:12:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 3 1994 god. i dva problema.Prvi problem mi je što mi servo volan na momente prestaje sa radom i isto tako iz meni nepoznatih razloga sam od sebe pocne sa radom.Željela bih da mi kažete u cemu je problem Drugi problem je u tom što mi je potrošnja ulja jako velika,na predenih 100 km,dolivam 2dcl.ulja.Nema velikog crnog dima i pali bez problema i na hladnom.Dali je neophodno da radim generalnu motora ili je problem samo u turbini?
ODGOVOR:Nepravilan rad servo-volana se može riješiti tako da se napravi revizija i servis letve volana , tom prilikom treba napraviti i kontrolu servo-pumpe . Cijena servisa se može precizno znati nakon rastavljanja zubne letve . Potrošnja ulja koju navodite je velika . Prije bilo koje odluke treba napraviti test motora i propuštanja cilindara i nakon toga bi se tocno znalo stanje motora odnosno da li je potrebna generalka ili neki znatno jeftiniji popravak .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - IZLU?UJE ME !

Datum objave: 15.02.2007 13:53:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre G, 1.6 16 V, motor Z16XE, 74kW (2001. god) sa prijedenih 155.000 km. Problem je u povecanoj potrošnji ulja koja se sada krece i do 0,5 L na 1000 km. Potrošnja ulja u zadnjih 30.000 km stalno raste. Pored ovog moram napomenuti da sam pocetkom ove godine imao incident kada mi se za vrijeme vožnje po vijavici stvorio ledeni cep na mrežici (koju sam stavio na usis zraka - iza maske, kako bi sprijecio prodor insekata u filter zraka), motor je poceo slabije vuci (3. brzina, pun gas - 60 km/h maksimum!), te sam tek nakon 20 - 25 km stao i otklonio uzrok. Nakon dolaska na odredište primijetio sam da je šipka za mjerenje ulja SUHA (prije je ulje bilo blizu maksimuma), no lampica se nije upalila, te da je filter zraka kompletno zauljen, isto kao i cijev izmedu filtera zraka i motora. Pretpostavljam da je ulje ulazilo putem oduška uljih para zbog potlaka u usisoj grani, manji dio se razlio po filteru zraka, a veci dio vratio nazad u motor zajedno sa zrakom i sagorio. Sve plasticne dijelove sam skinuo, ocistio i promijenio filter, ali cini mi se da je od tog incidenta potošnja ulja dodatno porasla. Da li je moguce da je navedeni incident prouzrokovao progresivno trošenje nekog vitalnog dijela? Napominjem da se tijekom vožnje za zacepljenim usisom zraka nije upalila nijedna lampica, i da je temperatura vode bila na normali. Da li je moguce da je katalizator pretprio oštecenja zbog velike kolicine ulja koja je sagorila u malo vremena (cca 1L za 25 km)?
Koliko bi bila orjentaciona cijena zamjene svim mogucih povoda takvoj potrošnji ulja, ali samo u glavi motora (klipne prstenove nemam namjeru mijenjati). Napominjem da motor ne dimi (osim vrlo malo sivo -1 - 2 sekunde kod samog paljenja na toplo), ostvaruje performanse skoro kao i na pocetku, osim nešto lošije elasticnosti, te je bucniji na okretajima iznad 4000. Do sada cijelo vrijeme stavljam Mobil 1, full sintetik, 0W - 40, pazim da ne predem 3000 okretaja prvih 10 - ak kilometara poslije hladnog starta, ne mucim motor samo u gradskoj vožnji, na otvorenoj cesti ga potjeram i do 6000 okretaja, dakle vozim prilicno raznoliko a smatram se prilicno obzirnim vozacem prema vozilu. Moj stil vožnje preferira više okretaje, nikad pun gas na malim okretajima. Da li takav stil vožnje pogoduje ubrzanom trošenju vodilica ventila? Takoder imam cestih problema sa žutom lampicom koja signalizira cistocu ispušnih plinova / elektroniku motora. Upali se, stoji upaljena dan - dva, pa se sama od sebe ugasi. To se ponavlja cca svakih 1500 km. Na 70.000 km sam promijenio katalizator (stari se doslovce raspao stvorivši cep ispušnim plinovima), dva puta mijenjao EGR ventil, promijenio i prvu i drugu lambda sondu (drugu sam promijenio nedavno), no stalno imam ocitanje na testeru da druga lamba sonda ne radi ispravno. Pitanje: da li je moguce da je nova lambda sonda neispravna (zamjeniti jer je pod garancijom), da li je moguce da je katalizator "dao svoje" pa se ta greška ocitava na drugoj lambdi, ili je neka banalnost poput korodiranog spoja na masu ili lošeg kontakta??? Ovaj problem me vec toliko izluduje da više gotovo i ne obracam pažnju na žutu lampicu, jer ovlaštenim servisima više ne vjerujem. Po njima bi trebalo promijeniti pola auta da se nade kvar. Do sada sam na sve navedene zamjene potrošio više od 11.000 kn, a problem i dalje postoji. Tocim iskljucivo Eurosuper 100 na OMV postaji.
Treca i zadnja stvar: na cca 140.000 km promijenio sam po prvi puta prednje diskove. Povod toj promjeni bio je intezivni zvuk, slican "grebanju" koji se javljao prilikom nekoliko uzastopnih jakih kocenja na hladno (dakle, kada bi uzastopno naglo prikocio na hladno i naglo zagrijao kocnice). Zvuk nije prestajao ni po hladenju kocnica, vec "sam od sebe" nakon dan, dva, sve do novog provociranja takvog naglog kocenja. Pošto su diskovi vec bili jako potrošeni smatrao sam da je stvar u njihovom pregrijavanju, pa sam iste zamijenio zajedno sa plocicama. Ali, problem je ostao, iako u smanjenom obimu. U servisu su probali zamijeniti plocice, staviti kotace sa drugim gumama, no bez uspjeha. Moram napomenuti da su na autu promijenjeni amotrizeri i opruge (stavljene tvrde, sprijeda 10 mm, a straga 30 mm niže Irmscher opruge), te ne znam u cemu bi mogao biti problem. Ulje u kocnicama je promijenjeno prije 2,5 godine (cca 80.000 km) a zadnje ferode su originalne (doboš tokaren dvaput) - možda je u tome stvar???
ODGOVOR:Na kilometraži koju ste naveli sigurno postoji istrošenost na vodilicama ventila a i same brtve ventila nisu više tako ucinkovite kao prije . Potrošnja ulja koju ste naveli je povecana i dogada se zbog istrošenosti vodilica ventila i istrošenosti na cilindrima i klipnim prstenima . Ulje koje se troši na spomenute nacine dolazi u cilindar , izgara u cilindru ( ne u potpunosti ) , zajedno s ostalim produktima izgaranja izlaze iz cilindra i prolaze kroz katalizator . Tom prilikom oštecuju katalizator i na taj nacin smanjuju njegovu ucinkovitost .
Prilikom spomenute vožnje kada ste otkrili ulje u filtru za zrak najvjerojatnije je došlo ( radi prebogate smjese ) do ispiranja cilindra odnosno uljnog filma na stjenkama cilindra a samim tim i propuštanja kompresije u vecoj mjeri prema karteru . Tom prilikom u karteru se stvara tlak koji izlazi na sustav ventiliranja bloka motora ( odušak za ulje ) a vi ste to vidjeli kao uljne pare koje su zapravo sitne cestice ulja koje su i nauljile zracni filtar . Nakon vaše intervencije stanje se lagano normaliziralo ali su ostale posljedice .
Što napraviti ? Ako je kompresija u granicama normale može se utjecati na potrošnju ulja koja se dogada preko vodilica ventila . To znaci demontažu glave motora i kompletno uredenje iste . Na ovaj nacin dobivaju se dva efekta ( poboljšanja ) . Prvi , nema više potrošnje ulja putem vodilica ventila , drugo , kompresija ce postati nešto bolja radi obrade ventila i njihovih dosjeda a ujedno ce se tretirati svi usisno ispušni kanali u glavi motora . Ovo ima za posljedicu veseliji rad motora i bolje ubrzanje .
Paljenje žute lampice ( kontrole motora ) , uzrok tome je nepravilan rad sustava ubrizgavanja goriva u kojemu je i lambda sonda . Sama lambda sonda ne mora nužno biti uzrok paljenja lampice , isto tako ako lambda sonda ne radi ona sama nije uzrok tome . Postoje barem cetiri uzroka koji blokiraju njezin rad ( funkcioniranje ) . Želim reci ako ne otklonimo navedene uzroke , možemo staviti novu potpuno ispravnu lambda sondu a ista opet nece raditi .
Problemi u vezi s kocnicom mogu biti razni , nema svrhe teoretizirati s tim u vezi . Precizan odgovor bih mogao dati neposrednim uvidom na vozilu .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF OD 400 KS ?

Datum objave: 15.02.2007 13:20:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vaše mišljenje glede jednoga motora, barem neku slobodnu procjenu.
Pretpostavljam da vam je poznat motor iz Golf 4 (takoder dolazi u Škodama, Audijima) 1.8 TURBO 20V. Postoji shema opreme koja se uzima (turbina, dizne, reprogramiranje elektronike, intercooler i ostalo) i taj motor po mjerenjima provjereno daje oko 350 KS (pod uvjetom da je u normalnom stanju). Tlak koji puni Turbo mu je 1.5 bara.
Sada mene interesira jedan motor koji je sastavljen kompletno, po tvrdnjama bi trebao davati oko 400 KS navodno. Pa cu nabrojati o cem se radi, uz napomenu naravno da je u motoru sve novo od karika, ležajeva, kablova paljenja i svjecica, dihtunga i ostalih stvari. Usisne grane su od GTI 16V skracene, glava motora od 2.0 16V 9A (motor bivao u Passatu i Corradu), blok motora 2.0 16V ABF od Golfa 3.
U njemu su sportski klipovi, klipnjace i ventili, predvideni za visoki tlak i snagu. Dosta toga je prepravljano oko Turbo sistema no Turbina je KKK K27, i sada je postavljena da puni 1.6 bara tlaka, a kompresioni omjer motora je 8 : 1. Elektronika i kompijuter je od G60 sa chipom, gdje bi trebao dobivati nešto bogatiju smjesu i paljenje u obrtajima. Intercooler je veliki od Golfa 2 Rallye G60. Molio bih vas da mi odgovorite svoje mišljenje dali je moguce ovo ovako opisano da daje snagu približno 400 KS.
ODGOVOR:Tocno je da postoji tuning oprema s kojom motor ima znatno vecu snagu ( 350 ks ) . Zamjenom pojedinih komponenata intercoolera , glave motora , povecanje tlaka turbine i modifikacijom programa ( software ) , veliko je pitanje da li ce sve to biti medusobno kompatibilno te da li ce rezultat biti ocekivana snaga . Na to pitanje vam nitko ne može odgovoriti . Kada se takav motor složi i kada profunkcionira, njegova snaga može se ispitati na motornoj kocnici .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BACA ULJE NA FILTERU ZRAKA

Datum objave: 15.02.2007 11:55:00
Slika
PITANJE: Kupio sam ford fiestu 92 god.auto radi ok,ali baca ulje na filteru zraka.
ODGOVOR:Ako do filtra zraka dolazi ulje to je znak ozbiljne istrošenosti motora . Istrošenje može biti na sva cetiri cilindra ili samo na nekom od njih . Potrebno bi bilo napraviti test propuštanja cilindara i mjerenje kompresije kako bi se tocno utvrdilo stanje motora .
na vrh Povratak na vrh