Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA 2,0 DI - MIJENJAO SAM FILTERE...

Datum objave: 25.03.2011 00:29:03
Slika
PITANJE: Vozim Astru karavan 2.0 DI 1999. god.Do prije mjesec dana sve u redu, a onda išao ja mjenjat ulje, filter ulja i filter goriva. Nakon zamjene filtera goriva auto nece upaliti (u posudu nismo napunili naftu do kraja). Ozdracili mi to nekako i auto upali. Od tog trenutka svako jutro ili ako auto duže stoji jako teško pali,treba mu oko 10-15 sek, ali tokom dana bez problema.Kad upali ujutro iz auspuha se izdimi gusti bijeli dim. Oprao sam i motor da vidim da li negdje gubi naftu medutim sve suho. Otišao sam kod mehanicara koji veli da bi trebalo zamjeniti neke dizne ( posao + dizne cca 700 kuna), ili posudu od filtera.
ODGOVOR:Sustav goriva vuce zrak , tijekom dana u sustavu ima malo zraka te motor pali , tijekom noci zrak se kumulira u pumpi te motor ne može odmah upaliti nego tek nakon nekog vremena dok navedeni zrak ne izade iz pumpe ( potrebno duže startanje ) . Rješenje je pronaci kriticno mjesto i eliminirati ulazak zraka u sustav goriva .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 08.02.2007 15:24:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 145 96'god i primjetio sam da mi se akumulator potpuno isprazni za 3-4 dana,onda sam zamjenio akumulator sa novim i opet ista stvar.Jel problem u alternatoru(u cetkicama) ili možda u necem drugom?Akumulator je od 55Ah exide.
ODGOVOR:Iz navedenog se vidi da je neispravan alternator . Izmjerite napon punjenja koji mora biti iznad 13,6 V .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,9 TD - AIR BAG

Datum objave: 08.02.2007 14:59:00
Slika
PITANJE: 1. Imam problema sa air begom odnosno kontrolna lampica stalno svijetli i ako je greška airbega uklanjana nekoliko puta, airbeg se nakon par dana odnosno 100- tinjak prijedenih kilometara ponovno iskljucuje. Bio sam kod par majstora i svi me upucuju na ovlaštene servise, a oni ne znaju odgovor. Prema nekima rijec je najvjerojatnije o prekidu neke navojnice ispod air bega.
2. Na 145.000km motor se raspao zbog turbine koja je otišla k vragu i zaribala motor pa je isti remontiran sa drugim rabljenim ispravnim motorom golfa III td (koji je bio približne kolometraže) donešenim iz Italije i do sada sam sa takvim prošao još 70.000 ukupno 210.000km.
Šta bi ste mi sada nakon prijedenih 70.000 km preporucili radi njegovog održavanja, da li je normalno na 5000 km doljevati 2l. ulja?
ODGOVOR:Lampica AIR BAG-A se upali kada na navedenom sustavu postoji kvar kao što je kod vas slucaj . Ima dosta faktora koji bi mogli biti uzrok ( centrala , zavojnica , elektricna instalacija , konektori , pojasevi , i td . ) . Dijagnostikom navedenog sustava treba otkriti uzrok i po potrebi zamijeniti neispravni dio ili ako je rijec o instalaciji napraviti popravak iste .
Potrošnja ulja je povecana , motor je u lošem stanju , treba ustanoviti da li je potrošnja ulja zbog istrošenosti cilindra ili vodilica ventila .
Ako vas to ne smeta vozite tako i dalje a u motor možete staviti CERAMIC POWER aditiv koji ce malo popraviti stanje motora .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - MIJEŠANJE ANTIFRIZA I ULJA

Datum objave: 08.02.2007 14:51:00
Slika
PITANJE: Prije 2-3 tjedna sam opazio da mi je cep od hladnjak kao i sam hladnjak masan iznutra. Mislim da se ulje miješa s antifrizom. Kad auto par dana nije bio vožen, prvih par kilometara je tako štucao i tresao, bio je skroz bez snage, ali je nakon par kilometara nastavio kao da ništa nije bilo. Koliko je opasno za vožnju?
ODGOVOR:Prisutnost ulja u rashladnom sustavu ukazuje na oštecenje brtve glave ili same glave motora . Nije preporucljivo odgadati ovaj popravak radi moguceg veceg oštecenja a samim tim i skupljeg popravka .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - GASI SE

Datum objave: 25.03.2011 00:31:15
Slika
PITANJE: Imam punto mk1 55 iz 97 i zna mi se dogoditi da mi se auto ugasi kad u vožnji stisnem kuplung tj kad okretaji padnu..takoder i zacuka nekad,pogotovo kad je benzin na manje od cetvrtine rezervara.Promjenio sam filtere,kablove,svjecice,bio na examineru kod ovlaš. Zastupnika i servisera koji mi ne nalazi kvar i kažu mi da ne znaju kaj je autu.Molim vas pomozite,dal može bit problem u pumpi goriva..naime pritisak joj je dobar ali zuji kad radi........
ODGOVOR:Problem može biti u pumpi goriva ali i ne mora . U ovom slucaju kvar je na sustavu ubrizgavanja goriva , ali prije bilo kojeg zahvata potrebno je napraviti dijagnostiku motora i ispitati u kakvom su stanju sve komponente navedenog sustava . Navedeni kvar se normalno može riješiti .
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA – 128 - KAKO PROVJERITI STANJE MOTORA

Datum objave: 07.02.2007 16:58:00
Slika
PITANJE: Vozim zastavu 128,god.90,sa predenih 82000km.Do sada ništa nije radeno na motoru.Potrošnja je normalna ,na otvorenom oko 7 litara.Potroši na 5000km oko pola litre ulja.Primjetim da nakon paljenja kada je izvucen cok da motor nakon pola minute kao da se guši pa ga moram malo povratiti,i onda je bolje.To ranije nije bilo.Nekako i nemirnije radi,nekako drugacije.Osjetim da se nešto cuje.
Da li je normalno da na ono crijevo puše zrak.Kolika je kompresija kod novog vozila,kod mene prije godinu bila je na na dva klipa po 12,a na dva 11,5.Kako da provjerim stanje motora,mislim na ventile,vodilice,klipove-cilindre a da ne otvaram motor.Planiram ga još voziti,pa želim da znam da li se bliže detaljniji popravci.Koje mot.ulje je najbolje,ja sada koristim shell helix 15w-40 crveni.Koje svjecice su odgovarajuce osim bosninih.Da li i svjecice mogu promjeniti.
ODGOVOR:Pažljivo sam procitao vaš tekst i došao do odredenih spoznaja . Motor spomenutog vozila nije u TOP formi ali uz jedan odgovarajuci servis i dalje ce funkcionirati . Važno bi bilo podesiti ventile , napraviti servis karburatora jer ce se tako riješiti i funkcioniranje coka . Cijev na koju mislite je za odušak uljnih para i na nju mogu u izvjesnoj kolicini izlaziti uljne pare . Kompresija je još zadovoljavajuca iako bi bilo dobro da se u motor stavi dodatak za ulje koji bi malo popravio stanje kompresije . Ako niste strucnjak teško možete utvrditi stanje motora . Najbolji nacin je mjerenje propuštanja cilindara . Ulje koje koristite je dobro . Odgovarajuce svjecice su Champion N9Y ili Bosch W7DC .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 124 - PRAŽNJENJE AKUMULATORA

Datum objave: 04.02.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam mercedesa, linija 124, 200D, 1986 godište.
Kupio sam ga polovnog prije 5 godina i kada sam ga kupio primijetio sam da mi se akumulator isprazni ako tri dana ne vozim auto. Kada ga vozim svaki dan sve je normalno i nikada se ne isprazni. Kupio sam onda novi akumulator ali situacija je ista, isprazni se opet ako se ne vozi tri dana.Prošle godine su mi bili pokvareni alnaser i alternator i to sam riješio i sada su dobri, a akumulator se i dalje prazni tako da moram skidati klemu s njega ako hocu da mi se ne isprazni ako ga cesto ne vozim. Vozio sam auto kod nekoliko majstora i nitko ne zna riješiti problem. Danas sam odlucio sam riješiti problem i situacija je ovakva:
Akumulator je super dobar
Alnaser i alternator su super dobri
Auto ima centralnu bravu koja radi na principu vakuuma i nema alarm
Kada otpojim klemu s akumulatora i spojim instrument da mjerim struju koju vuce kada je kljuc izvaden iz brave i svi potrošaci iskljuceni
instrument pokazuje 9mA i svake sekunde skoci na 11mA.Pretpostavio sam da je to sat u autu i radio na standby.Otpojio sam klemu sa sata i izvadio autoradio i po mome bi onda instrument koji mjeri koliko akumulator vuce struje kada je sve iskljuceno trebao pokazivati nula Ampera ali instrument pokazuje 1.5mA , negdje kod motora suprotno od akumulatora se cuje klik kao da se ukljuci neki relej .Kada otpojim instrument pa ga ponovo spojim onda se ne cuje onaj klik negdje kod motora, a kazaljka odmah pokaže 1.5mA.To klik negdje kod motora suprotno od akumulatora se cuje samo kada prvi put spojim instrument da mjerim struju nakon što je klema na akumulatoru bila skinuta nekoliko sati. Moli bi vas da mi pomognete riješiti problem.
ODGOVOR:Izmjerite koliki je napon punjenja akumulatora . Ako je akumulator ispravan i ima kapacitet od 70 Ah a potrošaci vuku 0,15 A ( ampera ) onda bi navedeni akumulator bio ispražnjen tek za 466,6 sati ili 19,4 dana .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES MB 124 - POVRAT GASA

Datum objave: 04.02.2007 20:55:00
Slika
PITANJE: Vozim MB 124 250D iz '93 i imam problema sa povratom gasa u vožnji.
Kod mijenjanja brzina, pri stiskanju kvacila (kada papucicu gasa naravno puštamo), gas nekada padne (po brojacu okretaja), nekada ostane isti kao do trenutka puštanja, a nekada se podigne za nekih 1000-1200 (i više) okretaja.Znam da postoji ''amortizer gasa'' koji sam i promijenio – kupio sam novi zamjenski (s njim je auto poludio i jednostavno se nije dalo voziti), narucio originalni, i dok sam taj cekao, ugradio sam još dva polovna, i situacija sa sva 3 je bila ista – gas nekada padne, nekada ostane, a nekada se podigne. Auto je bio i na servisu Bosch pumpe, gdje nisu našli ništa, a polužje od gas sajle do pumpe je tom prilikom ocišceno i podmazano.Bio sam kod više mehanicara i oni koji su nešto znali su preporucili skidanje tog amortizera (one druge necu ni spominjati, kao ni njihove savjete) .
Od kada sam skinuo amortizer, mogu se normalno voziti, ali... auto kod naglog puštanja i davanja gasa ''udara'' – lupa pretpostavljam na (ili možda bolje receno po) diferencijalu (više kod puštanja gasa), što je prije taj amortizer sprijecavao.U meduvremenu su promijenjeni neki dijelovi zbog kojeg je to sve moglo lupati (hardi 'šajba' i nosac mosta).
ODGOVOR:Prilikom dodavanja i oduzimanja gasa na ovom tipu vozila može se cuti lupanje kardanskog vratila i hvatište ( selen blokovi ) diferencijala . Na kardanu postoje tri moguca uzroka , gumeni zglob (HARDY) , križ kardana i rastavljivi spoj izmedu kardana i prirubnice kardana koja je fiksirana s navojem i maticom . Selen blokovi diferencijala ako su loši mogu se mijenjati . Postoji još jedan faktor a to je zracnost izmedu konusnog i tanjurastog zupcanika diferencijala , medutim to najcešce nije uzrok .
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 i. 2000 - KUPUJEM

Datum objave: 04.02.2007 20:30:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko pitanja o kupnji auta. Radi se o bmw 320ci šestak, 150ks s full opremom koža,klima,xenon,tempomat,metalic,alu18,itd(business line) 2000g prva reg 12mj/00. Auto se kupuje od poznanika tako da ce se dobiti nekih 2000e jeftinije nego u oglasniku,a tamo je cijena nekih 15500 pa naviše, a i nema ih baš puno u ponudi, a to i što ih ima su sumnjivih kilometraža,papira, stanja za tu god. i sl. Auto nije nikad udaren niti je s njim bilo ikakvih komplikacija što mi je poznato. Auto je presao 190.000km i nije bas vožen penzionerski tj, nije mažen i pažen. Uredno je servisiran što se tice izmjene ulja i filtera, al to bi bilo to što se tice servisa. Znaci nisu se mjenjali recimo filteri za klimu, ulje za diferencijal tj vozilo se po sistemu dok se ne pokvari ne diraj,a rijetko se išta kvarilo. Pošto ga dobivam jeftinije po ajmo rec prijateljskoj cijeni bilo bi vrlo drsko od mene da ga sad seciram kod nekog mehanicara, a dobivam ga debelo ispod cijene.Da zna da auto nije u redu uvalio bi ga nekom desetom tako da to nije razlog zašto ga dobivam ispod cijene. E sad bih Vas zamolio za strucni savjet dal je to ipak zaletavanje grlom u jagode. Što bi me teoreski moglo cekat od auta koji je ipak prešao 190.000. Znam da ulje za diferencijal košta oko 800kn po litri, al ne znam koliko ide litara i dal se to uopce treba preventivno mjenjati. Da se treba mjenjati lanac i natezaci, al ne znam na kojoj kilometraži. Dal je na toj kilometraži motor vec dao svoje.Tu je pitanje getribe i lamele. Vjerojatno me i od toga nešto ceka. Zato molim Vas da ovako na nevidjeno date kakav komentar dal bi takav auto pa taman i da je u odlicnom stanju bio rupa bez dna ili tu ipak ima kakve osnove da bi to bila dobra kupnja iliti prilika.
ODGOVOR:Ne može se unaprijed za ni jedan auto reci koliko ce bez kvarova u buducnosti funkcionirati , posebno se to ne može procijeniti bez adekvatnog pregleda vozila . Navedeno vozilo je kvalitetno i ako ga kupite korisno bi bilo napraviti servis kompletnog vozila sa izmjenom svih tekucina i po potrebi ako eventualno još nešto treba . U diferencijal ide 1 l specijalnog ulja isto tako i u mjenjac ( ATF Dexstron II ) . Lanac , natezac i klizace ne treba mijenjati nego samo kontrolirati . Kompresija na ovom motoru treba biti 10 do 12 bara .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA HDI - LUPKANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 04.02.2007 20:11:00
Slika
PITANJE: Imam xantiu hdi 110 iz 2000.Kad je motor hladan iz mjenjaca se cuje lupkanje.To se dešava samo u leru i kad je kvacilo pušteno.Kad stisnem kvacilo-zvuk se izgubi. To lupkanje postupno prestane nakon nekih 20 min.Šta bi moglo biti i jeli opasno?Neki kažu druk ležaj,neki kažu da ulijem aditiv u mjenjac.Moze li aditiv štetiti?
ODGOVOR:Navedeni zvuk može dolaziti iz mjenjaca i znak je istrošenja na nekom ležaju ili zupcanom paru . Treba svakako ispustiti ( u cistu posudu ) ulje iz mjenjaca i ustanoviti da li je ulja u mjenjacu bilo dovoljno i kakva je njegova kvaliteta . Nakon toga treba staviti novo ulje u mjenjac . Aditiv koji ima namjenu za tu svrhu ne može štetiti .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - OŠTECENJE ZUPCASTOG REMENA

Datum objave: 02.02.2007 15:32:00
Slika
PITANJE: Potrebna mi je pomoc u vezi zupcastog remena na pasatu.Promijenio sam remen,španer i rolnicu i nakon 13000 km slucajno sam provjerio i ustanovio da je remen sav istrošen sa unutrašnje strane do motora i da je uži za 2mm i samo što nije pukao.Šta se moglo dogoditi za tako kratko vrijeme i šta je uzrok što je on ocigledno išao nakrivo.Radi se o pasatu 1.9 tdi sa 66kw g.p 98 karavan.Pri zamjeni nije pomjerana pumpa niti je šta drugo dirano.
ODGOVOR:Oštecenje zupcastog remena nastaje kada postoji zracnost odnosno istrošenja na pojedinim dijelovima razvodnog mehanizma . To je najcešce na pumpi visokog pritiska ali može biti i na drugim dijelovima mehanizma , španer rola remenica bregaste , remenica radilice , remenica pomocne osovine . U svakom slucaju direktnim uvidom treba utvrditi uzrok .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT E 14NV - TROŠI ULJE

Datum objave: 02.02.2007 15:15:00
Slika
PITANJE: Imam stari Kadett E 1990 god. 14NV sa rasplinjacem Pierburg 2E3 i Bosch elektronskim paljenjem. Broj prevaljenih kilometara mi nije poznat jer sam vozilo kupio nedavno, vjerojatno 140000 ili 240000 km. Mjerena je kompresija i majstor kaže da je idealna (potpuno ista na sva cetiri cilindra). Motor radi vrlo mirno i ne nedostaje mu snage. Na otvoru šipke za mjerenje ulja ne vidi se dim uopce, dok na odušku dimi malo pri naglom dodavanju gasa. Problem je u potrošnji ulja od 4-5 dl na 1000 km i dimljenju iz ispuha kod veceg broja okretaja.
1. Kako bez otvaranja motora ustanoviti radi li se o izgaranju ulja zbog neispravnih brtvi vodilica ventila ili potrošenih uljnih klipnih prstena jer mislim da kompletna generalka ne bi bila isplativa unatoc tome što je vozilo vrhunski ocuvano?
2. Nakon naglog ubrzavanja i prelaska na prazan hod motor krace vrijeme radi na vrlo malom broju okretaja. Radi li se ovdje o prelijevanju goriva u rasplinjacu? Potrošnja 6,5 l na dužim relacijama umjerene vožnje, a 9,5 l gradska vožnja zimi.
3. Mogu li se kod ovog motora sudariti ventili s klipovima u slucaju pucanja zupcastog remena i koji interval zamjene zupcastog remena preporucujete? Radi se o motoru bez natezaca klinastog remena.
ODGOVOR:Potrošnja ulja se dogada kada su istrošene vodilice ventila što je kod vas slucaj , i druga potrošnja je na klipnim prstenima . To možete prepoznati kao plavi dim na ispuhu i po karakteristicnom mirisu na ispuhu . Mali broj okretaj može biti radi samog karburatora ili povecane kolicine uljnih para u filtru zraka . Kod ovog motora ne dolazi do sudara ventila . Remen se mijenja svakih 80.000 km .
BMW - VISKO SPOJKA
2.2.2007. 15:11
PITANJE_:
Možete li mi objasniti kako ispitati ispravnost Viska na BMW-u. Ventilator pokrece remenica! Naime, dok je hladan( ugašen) dosta se teško okrece, ali dok je motor na radnoj temp.( rad u leru) mogu ga zaustaviti rukom.
ODGOVOR:
Ako nemate iskustva teško cete donijeti ispravan zakljucak . Kada je navedeni sklop neispravan motor se grije narocito u gradskoj vožnji . Ispravnost navedenog sklopa može se provjeriti okretanjem istoga i tom prilikom ( narocito kada je motor vruc ) osjeti se izvjestan otpor .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO DCI - PREGLED PRIJE KUPNJE

Datum objave: 25.03.2011 00:34:55
Slika
PITANJE: Uskoro namjeravam kupiti rabljeni auto, Clio dci, 2004. god, prešao cca 70 000 km, pa me zanima koje su "slabe" strane navedenog vozila te što je najbitinije pregledati kod istoga. Takoder me zanima okvirna cijena takovog pregleda i gdje ga je u Zagrebu moguce napravit.
ODGOVOR:Navedeno vozilo je dobar izbor , svi motori su dobri osim motora 1,5 DCI kod kojega postoji tehnicki problem sa sustavom goriva . Ne znam gdje u Zagrebu možete obaviti navedeni pregled , kod nas možete to obaviti, tu u Samoboru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - CURENJE ULJA NA GLAVI

Datum objave: 01.02.2007 10:59:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio passata 1,9 TDI, 90ks. Naime, vizualnim pregledom motora nisam našao nekih grešaka, motor je bio uredan a nije bio opran. Ulje nisam mjerio jer je motor bio vruc a nisam imao vremena da cekam da se ohladi. Nije dimio kroz mjerac i to mi je bilo najbitnije.Poslije par dana uhvatio sam malo vremena da izmjerim ulje i uslijedio je šok! Mjerac ulja nije mogao dokuciti ulje. Nasuo sam litru ulja i sad je na normali ali sam primjetio da mi je na stražnjoj strani motora na brtvi glave pocelo curiti i to me jako zabrinjava. Motor dobro pali i fino radi i vuce. Šta mi savjetujete?I jos samo jedna stvar; napravio bih i veliki servis(ulje, filtere, remenje) pa me zanima koliko bi me to koštalo?
ODGOVOR:Ako postoji curenje ulja na glavi motora dobra odluka bi bila da se to otkloni . Za navedeni popravak potrebno je demontirati i urediti glavu motora . Na taj nacin napravilo bi se tri korisne stvari i to saniranje curenja ulja ispod glave motora , otklonila bi se potrošnja ulja putem vodilica ventila i ocistila bi se glava motora posebno usisni i ispušni kanali što bi za motor bilo jako dobro . Ovakav zahvat daje jednu dodatnu kvalitetu i produžava životni vijek motora . U vezi ovoga mogu vam napraviti troškovnik ali je potrebno da se javite telefonom .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GRIJANJE

Datum objave: 25.03.2011 00:38:05
Slika
PITANJE: Imam reno megan coupe i problem sa grijanjem.Prosle godine sam mijenjao mali kiler i jedno vrijeme je bilo dobro ali nije prošlo ni pet mjeseci i opet ne grije, dal je greška u malom kileru ili postoji još koja greška?
I na audiju a4 1.8i nece mi upaliti, normalno vergla ali ne pali, kao da ne dobiva gorivo,probao sam upaliti sa start sprejem ali ništa, a bobina daje jako malu iskru dal je problem u bobini ili necem drugom?
ODGOVOR:Ako ste mijenjali radijator grijaca ( mali kiler ) vjerojatno on nije uzrok . Pogledajte kakva je radna temperatura motora , prisutnost zraka u sustavu hladenja , komande grijaca . Ako AUDI ne može upaliti , provjerite iskru na svjecici i da li ima goriva na injektorima .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W-210 E - AMORTIZERI

Datum objave: 31.01.2007 14:36:00
Slika
PITANJE: Molim za savjet nakon koliko kilometara, po preporuci proizvodaca, treba mijenjati amortizere. Konkretno je u pitanju vozilo mercedes W210 - E klasa 2001. godina kupljen i vožen u Zagrebu sada ima cca 150 000 Tkm.
ODGOVOR:Proizvodac ne daje preporuku kada se trebaju mijenjati amortizeri . Amortizeri se mijenjaju kada njihova ucinkovitost postane slabija od ocekivane . Za to postoje simptomi , vozilo je nestabilnije , put kocenja je duži . Danas se može napraviti test stanja amortizera na specijalnom uredaju za tu svrhu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 31.01.2007 08:56:00
Slika
PITANJE: Posjedujem automobil Vectra B iz 1997 sa motorom X 16XEL. Motor u troši preko 1 l ulja na 1000km vožnje po otvorenoj cesti, dok se pri življoj gradskoj vožnji potrošnja može podici i na zaista impresivnih 1 l na 100km. Pokušao sam taj problem riješiti promjenom gumica ventila, medutim ništa nisam postigao. Pri skidanju poklopca glave vidio sam da je kompletan usis, pocevši od najniže tocke crijeva za zrak (prije leptira) pa do donjeg dijela usisne grane užasno mastan, sa debelim slojem skorjele masti. Zamijenio sam svjecice koje su bile skroz crne, originalnim GM. Nakon cišcenja motor je primjetno slabije trzao pri kretanju, ali to nije dugo potrajalo, pošto se pretpostavljam usis ponovo zamastio. Nakon toga sam primijetio da su i nove svjecice masne, i to treca i cetvrta, tako da smo ustanovili da i kablovi trebaju zamjenu. Nakon zamjene kablova, motor je postepeno sve manje trzao, pretpostavljem dok se ulje u usisu oko ler motora i TGR-a nije donekle ocistilo. Medutim, problem potrošnje ulja je i dalje ostao. Cudno je to da je kompresija motora 15 bara na svim cilindrima , mjereno na hladno, a oko 17 sa toplim motorom, sa minimalnim odstupanjima. Auto ima 200 000 na satu, a vjerujem da je to otprilike i stvarna kilometraža. Radena je kompjuterska dijagnostika u dva ovlaštena servisa, i racunar ne prijavljuje nikakvu grešku. Inace potrošnja ulja drasticno varira – od 1l na 100km do gotovo neprimjetne potrošnje na 500km, s tim da u ovo posljednje nisam 100% siguran .Što se tice majstora koje sam kontaktirao (od kojih su neki i prilicno dobri poznavaoci Opela), a i što se tice brojnih foruma, ocjene ovog motora idu od „nepoderiv“ do „najgori motor ikad ugraden u Opela“, a „dijagnoze se krecu od „loše ulje“ (ovo ne vjerujem, dosipao sam barem 5 vrsta ulja i uvijek isto), preko gumica ventila (ovo nije, zamijenio sam) do toga da treba promijeniti karike, klipove, letece ležajeve i sl. Motor ne dimi uvijek primjetno, samo nakon jaceg pritiska na papucicu gasa, nakon cega se dim zadrži još nekoliko minuta vožnje, a zatim uglavnom prestaje. Potrošnjom goriva sam izuzetno zadovoljan, i da se spustiti i na oko 5,5 litara (iskljucivo medugradske, pažljive vožnje) tako da razmišljam da zadržim ovaj auto i ugradim plin, koji je znatna investicija, ali me brine taj motor, pa ne želim da radim ništa ako ne mogu preci barem jos 100 do 200 000km s tim motorom. Inace prelazim oko 35 000km godišnje. Zamjena karika i nije neka investicija, ako ce to riješiti problem, ali me samo strah beskonacnih ulaganja bez rezultata.
Možete li mi reci šta bi po vašem mišljenju mogao biti uzrok potrošnje ulja, postoji li siguran nacin da se to utvrdi bez rasklapanja motora.
ODGOVOR:U ovom slucaju nema nikakve dileme sva je jasno . Motor ima veliku (preveliku ) kompresiju zbog prisutnosti ulja u cilindru koje dobro brtvi oko klipnih prstena i ventila u momentu kada se mjeri kompresija . Kada se upali motor navedeno ulje izgara u cilindru i to je ta potrošnja ulja na koju mislimo . Što je rješenje ? Generalna reparatura kompletnog motora bez improvizacija uvažavajuci sve norme i pravila struke . Kada ste vec imali skinutu glavu motora mogli ste izmjeriti istrošenje cilindara . U ovom slucaju treba brusiti cilindar na odgovarajucu prekomjeru i prema tome staviti odgovarajuce klipove . Kada to radite jasno je da cete po potrebi ( sigurno treba ) zamijeniti vodilice ventila i ventile . Svakako treba obraditi i radilicu . Prilikom navedene reparature nemojte štediti na brtvilima vec upotrebite najbolje koje postoje . Ako se sve ovo napravi kako treba onda sve drugo ima smisla .
na vrh Povratak na vrh

BMW 320D - ŽUTA LAMPICA ?

Datum objave: 30.01.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 320d 2001. god, i sve je ok al u zadnje vrijeme mi se pali lampica za ulje, ali ne crveno, nego žuto.I to, nakon što dam kontakt pale se sve lampice, što je normalno i upalim auto te se sve ugase, i nakon 5 sec upali se lampica za ulje, ali žuto te se ona nakon 15 sec ugasi, kontrolirao sam nivo ulja, ok je, na max.Ima li kakav senzor pa je on se pokvario? I još jedna stvar ,imam xenon svjetla, (original ), te se desna u zadnjih par dana gasi i pali, jel to žarulja pri kraju , jer nije mijenjana od kupnje auta.
ODGOVOR:Žuta lampica nije znak opasnosti nego znak korisne informacije . U vašem tehnickim uputama tocno je opisano na što se to odnosi i to je najbrži nacin da vidite o cemu je rijec . Problem s ksenon farom može biti u lošem kontaktu , žarulji fara ili visokofrekventnom generatoru fara .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - VIBRACIJE

Datum objave: 30.01.2007 22:37:00
Slika
PITANJE: Imam polo 1,9 sdi karavan,99 god,poslije zamjene seta kvacila,rucica mjenjaca u leru trese i osjecam vibracije na podu.Auto vuce,lamela ne proklizava. Drugo,kada palim auto,na kontaktu se pogase sve lampice,i kad okrenem kljuc da upalim cuje se cak cak,nekad okrenem kljuc i po 20tak puta da bi alnaser zaverglao.Promjenjen je uložak brave.
ODGOVOR:Vibracije se osjete zato što nije dobro ugraden mjenjac , nosac motora ne stoji dobro ili neki drugi dio motora ili mjenjaca dira karoseriju . Lampice vam se gase zbog velikog pada napona prilikom startanja . Uzrok može biti slab kontakt minusa ( mase ) , loš akumulator ili loš elektro pokretac .
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - MAJONEZA NA CEPU

Datum objave: 30.01.2007 16:18:00
Slika
PITANJE: Imam skodu octaviu II 1.6 MPI iz 2004. sa 42000 km.
Na cepu od ulja primjetio sam da se stvara neki talog ( kao majoneza ). Navodno stvara se radi kondenzacije i kratkih relacija vožnje.
Možete li objasniti o cemu se radi i kakve su moguce posljedice?
ODGOVOR:Najprije treba utvrditi da li nestaje rashladna tekucina . Na ekspanzionoj posudi oznacite nivo tekucine i to u jutro kada je motor hladan . Nakon toga svakih 7 dana provjerite da li je nivo isti . Ako je i nakon mjesec dana nivo isti ( do crte kojom ste oznacili prvobitno stanje ) , to znaci da je brtva glave motora ispravna i da ne propušta . Ako je nivo rashladne tekucine niži od ocekivanog u tom slucaju treba posumnjati u brtvu glave motora ali prije nego se bilo što radi treba napraviti provjeru glave motora tako da se izmjeri kolicina HC u ekspanzionoj posudi a HC ne smije biti veci od 15 do 20 ppm . Ako je izmjerena kolicina manja od navedene to je znak da je brtva glave u redu .
U tom slucaju uzrok stvaranja navedene emulzije na cepu jest kratka relacija i nezagrijani motor . Navedena pojava nastaje na nacin što je motorno ulje higroskopno te tijekom noci apsorbira vlagu iz zraka . Kada se motor normalno zagrije ( radna temperatura je 90 stupnjeva C ) apsorbirana vlaga ( voda ) ispari iz ulja i unutrašnjosti motora što kod hladnog motora nije moguce ili ne u potpunosti . Zaostala vlaga ( voda ) zajedno s uljnim parama kumulira se na najvišim dijelovima motora u vidu sive mase.
na vrh Povratak na vrh