Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III 1,9 - NEVOLJE SA MJENJACEM

Datum objave: 12.02.2007 22:53:00
Slika
PITANJE: Nevolje su pocele sa mjenjacem.Prvo nije baš najbolje šaltao,zatim je iskakao iz 4-te, da bi na kraju nakon jednog iskakanja poceo da zuji kao da zupcanici udaraju jedni u druge i 4. nije više bila u upotrebi, dok su ostale brzine bile u funkciji ali se i kod njih culo kao da zupcanici pomalo zapinju jedni o druge. Obisao sam par majstora i ubijedili su me da trebam zamijeniti mjenjac jer je jeftiniji polovan mjenjac nego da moj popravljam.To sam i ucinio, medjutim taj polovan mjenjac je od pasata 1.9 TD 94 g.Nakon zamjene mjenjaca cini se da je sve ok tj dobro šalta, mdjutim ponekad kad stoji pa želim u prvu ili u rikverc ubaciti kao da zapne za nešto .Postoji problem i sa ubrzanjem vozila.
Naime sa mojim mjenjacem sam mogao u svakoj brzini voziti po 20 km/h više, do pojave brujanja motora i potrebe za vecom brzinom, nego sad sa ovim mjenjacem.Tj prije sam drugom vozio do 60km/h pa išao na trecu,a sad do 40 km/h pa treca,prije sam trecom brzinom vozio normalno do 80 km/h tek tad sam po zvuku motora prebacivao u 4 a sad to moram raditi na 60km/h.Prije na 110-115 (km/h)u 5 brzini samo šumi kao da se u autu ne cuje motor kao da nema opterecenja a sad vec na 100km/h i više pocne brujiti. Što se tice vuce ona je dobra samo kao da je limitirana u odnosu na ranije.U prvoj brzini povuce kao lud i ubrzava a onda kao da uspori ubrzavanje a pojacava buku tj traži drugu brzinu. Dali je sve ovo zbog drugog mjenjaca? Paše li uopce mjenjac od pasata 1.9 TD 94 g za golf-a 3 1.9 TDI 95g. 66kw? Šta je sa mojim mjenjacem, može li se on popraviti?
ODGOVOR:Ova dva mjenjaca se razlikuju u prijenosnim omjerima na diferencijalu i na pojedinim zupcanim parovima . Kucišta mjenjaca po vanjskim mjerama su isti ali se u navedenom razlikuju .Svaki mjenjac se može popraviti jer za to postoje rezervni dijelovi . Cijena popravka se zna kada se napravi revizija mjenjaca i kada se nakon toga napravi specifikacija potrebnih dijelova mjenjaca . Kako cete rješavati navedeni problem ( rabljeni mjenjac ili popravak postojeceg ) , odluku morate donijeti sami .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-TDI - LITERATURA ?

Datum objave: 12.02.2007 14:11:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa III tdi 110ps ,97 g., i stvarno nemam prigovora na auto (za sada)! Na satu piše 160000km, no najvažnije mi je da za sada nemam prigovora! No moj problem je u tome što nigdje ne mogu naci konkretne tennicke podatke o automobilu! Sve što sam našao na netu , nekeko mi je šturo i nedovoljno! A zanima me sve; tehn. karak. motora, elektronike, tehnickih nedostataka, usporedbe motora, održavanje....
Stoga bih Vam bio zahvalan ako bi me uputili na neku VW Golf III Fan Enciklopediju!
ODGOVOR:Navedenu literaturu potražite po knjižarama . Mogu vam navesti neke tehnicke podatke za motor : motor code AFN , stupanj kompresije 19,5 : 1 , tlak na dizama 190-20 bara , zacrnjenje na ispuhu k=3 m-1 % , ima hidropodizace , tlak kompresije 25 – 31 bar , tlak ulja 2,0 / 2000 ok/min , tlak turbine 050-065 bar/3500 ok/min , zupcasti remen se mijenja na 90.000 km . Sve tekucine je dobro mijenjati svakih 60.000 km ili dvije godine a ulje u motoru svakih 15.000 km ili dva puta godišnje .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 500 - KICK-DOWN ?

Datum objave: 12.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Kupio sam mercedes 126 ; 500 SE,godina 1990.Auto ima automatski mjenjac.Interesira me dali taj mjenjac ima kick-down te dali ima filter ulja i koje ulje preporucujete.Primijetio sam da nema razlike dali je mjenjac u položaju E odnosno S.Isto tako sam primijetio da malo prokliže kada šalta iz prve u drugu,kasnije je sve u redu.
ODGOVOR:Ovaj mjenjac ima kick-down samo je pitanje da li to na vašem mjenjacu funkcionira . Isto tako treba ispitati da li i druge brzine na mjenjacu ispravno rade . Ovaj mjenjac ima filtar za ulje , u njega ide ulje ATF Dexstron 2 , kolicina ulja je 6,2 litre .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - PAR KONJA U ERGELU !

Datum objave: 12.02.2007 13:58:00
Slika
PITANJE: HTIO BI, MALO ZA GUŠT, DODAT PAR KONJA U ERGELU,KAJ DA DELAM?VOZIM FIAT MAREU 2.0 20V 147HP .97g.
ODGOVOR:Povecanje snage za malo novaca moguce je modifikacijom usisa a najjednostavnije je ugradnja sportskog k&n filtra i eventualno finom obradom usisnog kolektora . Uz ovo može se ugraditi sportski ispušni sustav i to od katalizatora na dalje . Treca faza može biti modifikacija softwarea ali od ovoga nemojte ocekivati previše .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -CRANKSHAFT POSITION SENZOR ??

Datum objave: 25.03.2011 00:22:53
Slika
PITANJE: Šta je to Crankshaft position (CKP) sensor.
Koje su manifestacije neispravnosti ovog senzora.
ODGOVOR:CKP ( Crankshaft position ) senzor je impulsni davac koji šalje informaciju racunalu o trenutnom položaju radilice . Kada je neispravan motor ponekad ne pali ili uopce ne pali .
na vrh Povratak na vrh

VW CORRADO 2.0 - NEMIRNO RADI

Datum objave: 25.03.2011 00:26:58
Slika
PITANJE: Vozim Corrado 2.0 16v 92god 100Kw i imam problema oko servisa mašine tocnije nitko mi ništa nezna tocno rec sta moram mijenjat.. naime Motor ne troši ulje nit ne vuce slabo samo ponekad kad je ugrijan teže upali kao da mu nešto neda, zapravo kao da ima previše benzina u cilindru pa nemre upalit...neki kažu da je to alnaser drugi pak da su dizne.. Zamijenio sam i kablove svijecica + svijecice + razvodnu kapu + rotor + granu motora + gibljivu granu jer su bile potrgane sad cu i dizne + alnaser...Takoder sam mijenjao i zupcasti remen sa španerom i rolicama jer sam mislio da motor nije u fazi..Zanima me dal nakon zamjene dizni moram ici na poštelavanje glave einspritza jer moja je mehanicka glava? i kome moram to otic,dal vama ili kome drugom? Sad kad sam vec sve to izmijenio osim dizni i alnasera. Zanima me i zašto motor nemirno radi i potrošnja je od 6,5 lit do 10.0 lit..za potrošnju mi kažu da je i lambda sonda možda kriva jer je grana bila šuplja al sad kad je nova potrošnja ne pada a ne divljam sa autom..dal moram i tu sondu mijenjat... Pokušajte mi pomoc .
ODGOVOR:Nakon zamjene brizgalica ( diza ) ne mora se podešavati ništa , bitno je samo da su brizgalice potpuno ispravne . Motor može nemirno raditi iz više razloga , zato bi trebalo ispitati sustav ubrizgavanja goriva jer je najcešce on uzrok ( neka od komponenata ) . U navedeni sustav spada i lambda sonda koja se takoder mora ispitati . Ona može biti uzrok povecane potrošnje goriva a mijenja se samo kada je to neophodno . Ako vas još nešto zanima javite se .Kod nas možete napraviti sve što treba , nazovite radi dogovora .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - KONTROLNI PREGLED

Datum objave: 10.02.2007 10:07:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja o Peugeotu 206, 2000 god, 1.1. Kupila sam ga u 10.mjesecu 2005.god. Prije mjesec dana bio je u servisu na kontrolnom pregledu gdje su mi rekli da mu je otišao leteci ležaj i još mnogo toga. Nakon toga mnogi su mi rekli da je nemoguce da to ode na tako malo km (75 000). U drugom servisu rekli su mi da je on pun plehova i da nekada „zuji“ zato što se pogode frekvencije. Naime,taj zvuk se cuje na oko 2000 okretaja. Kako mogu znati treba li to promijeniti ili ne? Što bi sve trebalo na autu promijeniti s obzirom na km i godine? Od kad sam ga kupila mijenjane su mu prednje kocnice,ulje dva puta,voda s antifrizom.Osim toga,prije par dana slabije mu svijetli kontrolna ploca ali samo na jednom mjestu.
ODGOVOR:Ako je u pitanju strucna dijagnostika nekog kvara ili sumnje na kvar , tada ne treba slušati što mnogi kažu nego uvažavati strucno mišljenje mjerodavne osobe u koju imate povjerenja . Ako takvu osobu nemate vi dodite do nas pa cemo vam mi besplatno pregledati vozilo i reci o cemu se radi . Takav pregled ce biti vrlo koristan jer ce se vidjeti što sve trebate preventivno napraviti da vozilo dalje normalno funkcionira .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PALIO - MAGLJENJE STAKALA

Datum objave: 10.02.2007 09:54:00
Slika
PITANJE: Tragajuci za riješenjem problema na svom autu naišao sam na Vašu web stranicu i priznati cu Vam da sam bio prijatno iznenaden preciznošcu i korisnošcu Vaših savjeta, te Vam se stoga obracam sa nadom da cete svojim savjetom pomoci da riješim problem koji imam na svom autu.Posjedujem Fiatovo vozilo, marke Palio Wikend, god. proizv. 1999., pri cemu imam ogromne probleme sa maglenjem stakala u unutrašnjosti vozila.Problem je izraženiji kada se u autu nalazi više osoba.Iako je zrak u autu dovoljno topao, jedva uspijem osušiti mali dio vjetrobranskog stakla uz maksimalan pogon ventilatora, dok su stakla sa strane potpuno zamagljena uz prisustvo curaka vode.O svom problemu sam se savjetovao sa mnogim prijateljima, pri cemu sam dobijao razna objašnjenja, od curenja rashladne tecnosti na grijacu zraka do kvara klapne na sistemu za recirkulaciju zraka.Napominjem da auto ima manuelnu klimu i da mi nije poznato kada je zadnji put servisirana, jer je auto odnedavno kod mene.Tokom brisanja magle primjetio sam da na staklu ostaju masni tragovi.Kontrolom nivoa rashladne tecnosti nisam primjetio gubitak iste.Dugme za aktiviranje klapne na sistemu za recirkulaciju zraka svijetli u položaju kada je iskljuceno i tokom iskljucivanja i ukljucivanja istog ne cuje se rad motorica koji upravlja klapnom.
ODGOVOR:Ako vi želite riješiti problem s grijanjem sigurno cete ga riješiti . Iz vašeg teksta može se zakljuciti da postoje dva ili tri problema . Prvi problem je cirkulacija zraka koja mora biti intenzivna narocito na ventilacionim kanalima na koje usmjerite struju zraka , drugo je ispravnost klima sustava i trece je masni tragovi tekucine na staklu . Za prvi problem treba otvoriti sam grijac i provjeriti ventilacione kanale i zaklopke za usmjeravanje zraka . Nakon toga treba rješavati problem masne tekucine a to je zapravo antifriz koji negdje u predjelu grijaca izlazi van sustava i nošen strujom zraka lijepi se za staklo . Na trecem mjestu je servis sustava klime koji treba biti ispravan i kao takav ima korisnu ulogu u vozilu cak i zimi jer pomocu njega možete vrlo brzo odmagliti kompletnu kabinu i stakla . Na kraju ovaj posao nije za amatera vec za cistog znalca i profesionalca .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4 16V , MOTOR AHW - STAVLJANJE U FAZU

Datum objave: 10.02.2007 09:43:00
Slika
PITANJE: Zanima me gdje se tocno nalaze i kako izgledaju oznake na motoru golfa 1.4 16V.Raspala se vodena pumpa u roku par sekundi, srecom doma u dvorištu, upalio auto pocelo strugat pa drobit, ugasim odmah ali izgleda da je remen preskocio. Oznake koje sam našao ne poklapaju se, motor se okrece nigdje neije da se neda okrenut a na kljuc nisam ni probo dok ne saznam oznake da ga stavim u fazu.
55kw.98g.broj šasije WVWZZZ1JZXBO40887.oznaka jeAHW od 98-02g.
ODGOVOR:Ovaj motor ima dva zupcasta remena , dva natezaca i dva klizaca remena . Da bi se isti stavio u fazu potrebno je imati specijalni alat za faziranje i to : Alat No T10016 , alat No T10074 , alat No 3415 i alat No 10028 . Uz ovaj alat potrebno je i strucno znanje za tu svrhu . Ako je vozilo vaše možete pokušati to napraviti a jedina oznaka faze nalazi se na pogonskoj remenici zupcastog remena s gornje strane .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ULJE IZNAD MAKSIMUMA ?

Datum objave: 28.03.2011 20:18:13
Slika
PITANJE:

Što se može dogoditi motoru ako se sipa previše ulja, dakle iznad max????

ODGOVOR:

Ako u motoru ima znatno više ulja od maksimuma , višak ulja ce motor izbaciti putem oduška ulja . Navedeni odušak spojen je tako da ce taj višak ulja opet doci u cilindar a iz cilindra u ispušni sustav i katalizator . Na taj nacin ce navedeni višak kroz ispušni sustav izaci iz motora ali ce pritom oštetiti katalizator .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 2,0 DI - MIJENJAO SAM FILTERE...

Datum objave: 25.03.2011 00:29:03
Slika
PITANJE: Vozim Astru karavan 2.0 DI 1999. god.Do prije mjesec dana sve u redu, a onda išao ja mjenjat ulje, filter ulja i filter goriva. Nakon zamjene filtera goriva auto nece upaliti (u posudu nismo napunili naftu do kraja). Ozdracili mi to nekako i auto upali. Od tog trenutka svako jutro ili ako auto duže stoji jako teško pali,treba mu oko 10-15 sek, ali tokom dana bez problema.Kad upali ujutro iz auspuha se izdimi gusti bijeli dim. Oprao sam i motor da vidim da li negdje gubi naftu medutim sve suho. Otišao sam kod mehanicara koji veli da bi trebalo zamjeniti neke dizne ( posao + dizne cca 700 kuna), ili posudu od filtera.
ODGOVOR:Sustav goriva vuce zrak , tijekom dana u sustavu ima malo zraka te motor pali , tijekom noci zrak se kumulira u pumpi te motor ne može odmah upaliti nego tek nakon nekog vremena dok navedeni zrak ne izade iz pumpe ( potrebno duže startanje ) . Rješenje je pronaci kriticno mjesto i eliminirati ulazak zraka u sustav goriva .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 08.02.2007 15:24:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 145 96'god i primjetio sam da mi se akumulator potpuno isprazni za 3-4 dana,onda sam zamjenio akumulator sa novim i opet ista stvar.Jel problem u alternatoru(u cetkicama) ili možda u necem drugom?Akumulator je od 55Ah exide.
ODGOVOR:Iz navedenog se vidi da je neispravan alternator . Izmjerite napon punjenja koji mora biti iznad 13,6 V .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 1,9 TD - AIR BAG

Datum objave: 08.02.2007 14:59:00
Slika
PITANJE: 1. Imam problema sa air begom odnosno kontrolna lampica stalno svijetli i ako je greška airbega uklanjana nekoliko puta, airbeg se nakon par dana odnosno 100- tinjak prijedenih kilometara ponovno iskljucuje. Bio sam kod par majstora i svi me upucuju na ovlaštene servise, a oni ne znaju odgovor. Prema nekima rijec je najvjerojatnije o prekidu neke navojnice ispod air bega.
2. Na 145.000km motor se raspao zbog turbine koja je otišla k vragu i zaribala motor pa je isti remontiran sa drugim rabljenim ispravnim motorom golfa III td (koji je bio približne kolometraže) donešenim iz Italije i do sada sam sa takvim prošao još 70.000 ukupno 210.000km.
Šta bi ste mi sada nakon prijedenih 70.000 km preporucili radi njegovog održavanja, da li je normalno na 5000 km doljevati 2l. ulja?
ODGOVOR:Lampica AIR BAG-A se upali kada na navedenom sustavu postoji kvar kao što je kod vas slucaj . Ima dosta faktora koji bi mogli biti uzrok ( centrala , zavojnica , elektricna instalacija , konektori , pojasevi , i td . ) . Dijagnostikom navedenog sustava treba otkriti uzrok i po potrebi zamijeniti neispravni dio ili ako je rijec o instalaciji napraviti popravak iste .
Potrošnja ulja je povecana , motor je u lošem stanju , treba ustanoviti da li je potrošnja ulja zbog istrošenosti cilindra ili vodilica ventila .
Ako vas to ne smeta vozite tako i dalje a u motor možete staviti CERAMIC POWER aditiv koji ce malo popraviti stanje motora .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN SAXO - MIJEŠANJE ANTIFRIZA I ULJA

Datum objave: 08.02.2007 14:51:00
Slika
PITANJE: Prije 2-3 tjedna sam opazio da mi je cep od hladnjak kao i sam hladnjak masan iznutra. Mislim da se ulje miješa s antifrizom. Kad auto par dana nije bio vožen, prvih par kilometara je tako štucao i tresao, bio je skroz bez snage, ali je nakon par kilometara nastavio kao da ništa nije bilo. Koliko je opasno za vožnju?
ODGOVOR:Prisutnost ulja u rashladnom sustavu ukazuje na oštecenje brtve glave ili same glave motora . Nije preporucljivo odgadati ovaj popravak radi moguceg veceg oštecenja a samim tim i skupljeg popravka .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - GASI SE

Datum objave: 25.03.2011 00:31:15
Slika
PITANJE: Imam punto mk1 55 iz 97 i zna mi se dogoditi da mi se auto ugasi kad u vožnji stisnem kuplung tj kad okretaji padnu..takoder i zacuka nekad,pogotovo kad je benzin na manje od cetvrtine rezervara.Promjenio sam filtere,kablove,svjecice,bio na examineru kod ovlaš. Zastupnika i servisera koji mi ne nalazi kvar i kažu mi da ne znaju kaj je autu.Molim vas pomozite,dal može bit problem u pumpi goriva..naime pritisak joj je dobar ali zuji kad radi........
ODGOVOR:Problem može biti u pumpi goriva ali i ne mora . U ovom slucaju kvar je na sustavu ubrizgavanja goriva , ali prije bilo kojeg zahvata potrebno je napraviti dijagnostiku motora i ispitati u kakvom su stanju sve komponente navedenog sustava . Navedeni kvar se normalno može riješiti .
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA – 128 - KAKO PROVJERITI STANJE MOTORA

Datum objave: 07.02.2007 16:58:00
Slika
PITANJE: Vozim zastavu 128,god.90,sa predenih 82000km.Do sada ništa nije radeno na motoru.Potrošnja je normalna ,na otvorenom oko 7 litara.Potroši na 5000km oko pola litre ulja.Primjetim da nakon paljenja kada je izvucen cok da motor nakon pola minute kao da se guši pa ga moram malo povratiti,i onda je bolje.To ranije nije bilo.Nekako i nemirnije radi,nekako drugacije.Osjetim da se nešto cuje.
Da li je normalno da na ono crijevo puše zrak.Kolika je kompresija kod novog vozila,kod mene prije godinu bila je na na dva klipa po 12,a na dva 11,5.Kako da provjerim stanje motora,mislim na ventile,vodilice,klipove-cilindre a da ne otvaram motor.Planiram ga još voziti,pa želim da znam da li se bliže detaljniji popravci.Koje mot.ulje je najbolje,ja sada koristim shell helix 15w-40 crveni.Koje svjecice su odgovarajuce osim bosninih.Da li i svjecice mogu promjeniti.
ODGOVOR:Pažljivo sam procitao vaš tekst i došao do odredenih spoznaja . Motor spomenutog vozila nije u TOP formi ali uz jedan odgovarajuci servis i dalje ce funkcionirati . Važno bi bilo podesiti ventile , napraviti servis karburatora jer ce se tako riješiti i funkcioniranje coka . Cijev na koju mislite je za odušak uljnih para i na nju mogu u izvjesnoj kolicini izlaziti uljne pare . Kompresija je još zadovoljavajuca iako bi bilo dobro da se u motor stavi dodatak za ulje koji bi malo popravio stanje kompresije . Ako niste strucnjak teško možete utvrditi stanje motora . Najbolji nacin je mjerenje propuštanja cilindara . Ulje koje koristite je dobro . Odgovarajuce svjecice su Champion N9Y ili Bosch W7DC .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 124 - PRAŽNJENJE AKUMULATORA

Datum objave: 04.02.2007 21:08:00
Slika
PITANJE: Imam mercedesa, linija 124, 200D, 1986 godište.
Kupio sam ga polovnog prije 5 godina i kada sam ga kupio primijetio sam da mi se akumulator isprazni ako tri dana ne vozim auto. Kada ga vozim svaki dan sve je normalno i nikada se ne isprazni. Kupio sam onda novi akumulator ali situacija je ista, isprazni se opet ako se ne vozi tri dana.Prošle godine su mi bili pokvareni alnaser i alternator i to sam riješio i sada su dobri, a akumulator se i dalje prazni tako da moram skidati klemu s njega ako hocu da mi se ne isprazni ako ga cesto ne vozim. Vozio sam auto kod nekoliko majstora i nitko ne zna riješiti problem. Danas sam odlucio sam riješiti problem i situacija je ovakva:
Akumulator je super dobar
Alnaser i alternator su super dobri
Auto ima centralnu bravu koja radi na principu vakuuma i nema alarm
Kada otpojim klemu s akumulatora i spojim instrument da mjerim struju koju vuce kada je kljuc izvaden iz brave i svi potrošaci iskljuceni
instrument pokazuje 9mA i svake sekunde skoci na 11mA.Pretpostavio sam da je to sat u autu i radio na standby.Otpojio sam klemu sa sata i izvadio autoradio i po mome bi onda instrument koji mjeri koliko akumulator vuce struje kada je sve iskljuceno trebao pokazivati nula Ampera ali instrument pokazuje 1.5mA , negdje kod motora suprotno od akumulatora se cuje klik kao da se ukljuci neki relej .Kada otpojim instrument pa ga ponovo spojim onda se ne cuje onaj klik negdje kod motora, a kazaljka odmah pokaže 1.5mA.To klik negdje kod motora suprotno od akumulatora se cuje samo kada prvi put spojim instrument da mjerim struju nakon što je klema na akumulatoru bila skinuta nekoliko sati. Moli bi vas da mi pomognete riješiti problem.
ODGOVOR:Izmjerite koliki je napon punjenja akumulatora . Ako je akumulator ispravan i ima kapacitet od 70 Ah a potrošaci vuku 0,15 A ( ampera ) onda bi navedeni akumulator bio ispražnjen tek za 466,6 sati ili 19,4 dana .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES MB 124 - POVRAT GASA

Datum objave: 04.02.2007 20:55:00
Slika
PITANJE: Vozim MB 124 250D iz '93 i imam problema sa povratom gasa u vožnji.
Kod mijenjanja brzina, pri stiskanju kvacila (kada papucicu gasa naravno puštamo), gas nekada padne (po brojacu okretaja), nekada ostane isti kao do trenutka puštanja, a nekada se podigne za nekih 1000-1200 (i više) okretaja.Znam da postoji ''amortizer gasa'' koji sam i promijenio – kupio sam novi zamjenski (s njim je auto poludio i jednostavno se nije dalo voziti), narucio originalni, i dok sam taj cekao, ugradio sam još dva polovna, i situacija sa sva 3 je bila ista – gas nekada padne, nekada ostane, a nekada se podigne. Auto je bio i na servisu Bosch pumpe, gdje nisu našli ništa, a polužje od gas sajle do pumpe je tom prilikom ocišceno i podmazano.Bio sam kod više mehanicara i oni koji su nešto znali su preporucili skidanje tog amortizera (one druge necu ni spominjati, kao ni njihove savjete) .
Od kada sam skinuo amortizer, mogu se normalno voziti, ali... auto kod naglog puštanja i davanja gasa ''udara'' – lupa pretpostavljam na (ili možda bolje receno po) diferencijalu (više kod puštanja gasa), što je prije taj amortizer sprijecavao.U meduvremenu su promijenjeni neki dijelovi zbog kojeg je to sve moglo lupati (hardi 'šajba' i nosac mosta).
ODGOVOR:Prilikom dodavanja i oduzimanja gasa na ovom tipu vozila može se cuti lupanje kardanskog vratila i hvatište ( selen blokovi ) diferencijala . Na kardanu postoje tri moguca uzroka , gumeni zglob (HARDY) , križ kardana i rastavljivi spoj izmedu kardana i prirubnice kardana koja je fiksirana s navojem i maticom . Selen blokovi diferencijala ako su loši mogu se mijenjati . Postoji još jedan faktor a to je zracnost izmedu konusnog i tanjurastog zupcanika diferencijala , medutim to najcešce nije uzrok .
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 i. 2000 - KUPUJEM

Datum objave: 04.02.2007 20:30:00
Slika
PITANJE: Imam nekoliko pitanja o kupnji auta. Radi se o bmw 320ci šestak, 150ks s full opremom koža,klima,xenon,tempomat,metalic,alu18,itd(business line) 2000g prva reg 12mj/00. Auto se kupuje od poznanika tako da ce se dobiti nekih 2000e jeftinije nego u oglasniku,a tamo je cijena nekih 15500 pa naviše, a i nema ih baš puno u ponudi, a to i što ih ima su sumnjivih kilometraža,papira, stanja za tu god. i sl. Auto nije nikad udaren niti je s njim bilo ikakvih komplikacija što mi je poznato. Auto je presao 190.000km i nije bas vožen penzionerski tj, nije mažen i pažen. Uredno je servisiran što se tice izmjene ulja i filtera, al to bi bilo to što se tice servisa. Znaci nisu se mjenjali recimo filteri za klimu, ulje za diferencijal tj vozilo se po sistemu dok se ne pokvari ne diraj,a rijetko se išta kvarilo. Pošto ga dobivam jeftinije po ajmo rec prijateljskoj cijeni bilo bi vrlo drsko od mene da ga sad seciram kod nekog mehanicara, a dobivam ga debelo ispod cijene.Da zna da auto nije u redu uvalio bi ga nekom desetom tako da to nije razlog zašto ga dobivam ispod cijene. E sad bih Vas zamolio za strucni savjet dal je to ipak zaletavanje grlom u jagode. Što bi me teoreski moglo cekat od auta koji je ipak prešao 190.000. Znam da ulje za diferencijal košta oko 800kn po litri, al ne znam koliko ide litara i dal se to uopce treba preventivno mjenjati. Da se treba mjenjati lanac i natezaci, al ne znam na kojoj kilometraži. Dal je na toj kilometraži motor vec dao svoje.Tu je pitanje getribe i lamele. Vjerojatno me i od toga nešto ceka. Zato molim Vas da ovako na nevidjeno date kakav komentar dal bi takav auto pa taman i da je u odlicnom stanju bio rupa bez dna ili tu ipak ima kakve osnove da bi to bila dobra kupnja iliti prilika.
ODGOVOR:Ne može se unaprijed za ni jedan auto reci koliko ce bez kvarova u buducnosti funkcionirati , posebno se to ne može procijeniti bez adekvatnog pregleda vozila . Navedeno vozilo je kvalitetno i ako ga kupite korisno bi bilo napraviti servis kompletnog vozila sa izmjenom svih tekucina i po potrebi ako eventualno još nešto treba . U diferencijal ide 1 l specijalnog ulja isto tako i u mjenjac ( ATF Dexstron II ) . Lanac , natezac i klizace ne treba mijenjati nego samo kontrolirati . Kompresija na ovom motoru treba biti 10 do 12 bara .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSANTIA HDI - LUPKANJE IZ MJENJACA

Datum objave: 04.02.2007 20:11:00
Slika
PITANJE: Imam xantiu hdi 110 iz 2000.Kad je motor hladan iz mjenjaca se cuje lupkanje.To se dešava samo u leru i kad je kvacilo pušteno.Kad stisnem kvacilo-zvuk se izgubi. To lupkanje postupno prestane nakon nekih 20 min.Šta bi moglo biti i jeli opasno?Neki kažu druk ležaj,neki kažu da ulijem aditiv u mjenjac.Moze li aditiv štetiti?
ODGOVOR:Navedeni zvuk može dolaziti iz mjenjaca i znak je istrošenja na nekom ležaju ili zupcanom paru . Treba svakako ispustiti ( u cistu posudu ) ulje iz mjenjaca i ustanoviti da li je ulja u mjenjacu bilo dovoljno i kakva je njegova kvaliteta . Nakon toga treba staviti novo ulje u mjenjac . Aditiv koji ima namjenu za tu svrhu ne može štetiti .
na vrh Povratak na vrh